Bitcoin en overige cryptocurrencies #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste
Acties:
  • 189.791 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Die website had ik al gevonden, maar eerlijk gezegd snap ik het niet. Waar ik vooral tegenaan loop is dat GreenAddress het over satoshis/Kb heeft, terwijl alles in bytes staat aangegeven. Ik heb het idee dat wanneer ik een hoog getal invul, GreenAddress me naait en alsnog per satoshi per byte rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09-2024
Monda schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:52:
[...]

Ik heb ook gatehub
Waarom willen jullie hier van af eigenlijk?
Gevoel dat een offline wallet veiliger is al is dat natuurlijk ook relatief, een Ledger stick kun je kwijtraken/kan stuk gaan, of in geval van een wallet op je pc zijn er natuurlijk ook genoeg dingen te bedenken waardoor je je coins niet meer kan benaderen.

Wie gebruikt er 2FA met de Authy app via Gatehub? Ik heb een nieuwe telefoon en wil dit omzetten maar vraag me af wat de manier hiervoor is..? Tijdelijk 2FA uitschakelen, app installeren op mn nieuwe telefoon en opnieuw 2FA activeren op m'n nieuwe phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:01:
[...]

Die website had ik al gevonden, maar eerlijk gezegd snap ik het niet. Waar ik vooral tegenaan loop is dat GreenAddress het over satoshis/Kb heeft, terwijl alles in bytes staat aangegeven. Ik heb het idee dat wanneer ik een hoog getal invul, GreenAddress me naait en alsnog per satoshi per byte rekent.
Bij een andere benaming is het simpelweg even omrekenen. Je kan op de fee site trouwens ook voor iets anders kiezen zodat het overeen komt met wat je wallet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdwbbj
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:07
bertje schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:03:
[...]

Wie gebruikt er 2FA met de Authy app via Gatehub? Ik heb een nieuwe telefoon en wil dit omzetten maar vraag me af wat de manier hiervoor is..? Tijdelijk 2FA uitschakelen, app installeren op mn nieuwe telefoon en opnieuw 2FA activeren op m'n nieuwe phone?
Ik heb het met Google Auth zo gedaan.
Eerst 2FA uitschakelen (daar heb je wél 2FA voor nodig, dus niet eerst van je oude telefoon verwijderen).
Dan nieuwe activeren. Dan een printje maken van de code en m.b.v. dat printje 2FA opnieuw activeren.
Printje bewaren en eventueel op je oude telefoon opnieuw 2FA instellen m.b.v. het printje. Dan heb je daar ook nog een reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09-2024
Vdwbbj schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:16:
[...]

Ik heb het met Google Auth zo gedaan.
Eerst 2FA uitschakelen (daar heb je wél 2FA voor nodig, dus niet eerst van je oude telefoon verwijderen).
Dan nieuwe activeren. Dan een printje maken van de code en m.b.v. dat printje 2FA opnieuw activeren.
Printje bewaren en eventueel op je oude telefoon opnieuw 2FA instellen m.b.v. het printje. Dan heb je daar ook nog een reserve.
bedankt! gaan we proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfresco
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-08 12:35
Er zijn diverse hardware wallets. Enige wijze om je cryptocurrency daadwerkelijk veilig te bewaren. online wallets en desktoppallets zijn domweg onveilig. Zelf voor een Ledger Nano S gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
PilatuS schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:07:
[...]

Bij een andere benaming is het simpelweg even omrekenen. Je kan op de fee site trouwens ook voor iets anders kiezen zodat het overeen komt met wat je wallet gebruikt.
Momenteel zou dan 910 satoshis/byte het goedkoopst zijn. Maar waarom is dit dan goedkoper dan bijvoorbeeld 91 satoshis/byte? Dan betaal je toch 10x minder? Mijn laatste transactie was 637 bytes, dat zou dan neerkomen op 580.000 satoshis, wat een waarde heeft van van 0.0058 bitcoin, dat is toch heel veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:32:
[...]

Momenteel zou dan 910 satoshis/byte het goedkoopst zijn. Maar waarom is dit dan goedkoper dan bijvoorbeeld 91 satoshis/byte? Dan betaal je toch 10x minder? Mijn laatste transactie was 637 bytes, dat zou dan neerkomen op 580.000 satoshis, wat een waarde heeft van van 0.0058 bitcoin, dat is toch heel veel?
Je moet even kijken naar hoeveel je nodig hebt om het in een bepaalde tijd te doen. Met die 910 zit je erg hoog en gaat het heel snel. Je kan ook op 200 gaan zitten, dan kost de transactie veel meer tijd, maar hij komt wel door en het scheelt heel veel geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Laatst online: 17:06
Al nieuws wanneer Bittrex weer mensen gaat toelaten? Litebit heeft overigens nooit voorraad, vreselijk irritant. Ik wil een aantal kleine coins kopen, maar geen idee waar.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Iemand hier toevallig nog verstand van multibit? Als in, dat wallet programma. Ik bedacht laatst dat ik in 2013 ook n keer wat geklooid heb met bitcoin, kon toen van die surveys ofzo invullen voor bitcoins. Schoot toen niet op dus na 1tje weer mee gestopt maar dacht toch eens zoeken. Na veel gegraaf in mn temporary files nog n wallet bestand tegen gekomen van multibit, dus dat programma maar weer geinstalleerd om te kijken wat er nog was. Valt me toch positief mee, 0.00277 bitcoin, waarde van zo'n 43 dollar blijkbaar.

Nu zit ik wel met een klein issue, ik heb echt helemaal niks meer gedaan met bitcoin en multibit wordt blijkbaar niet meer ondersteund. Ik heb ook verder geen wachtwoorden of niks meer denk ik, het enige dat ik zie is die ene transactie naar mijn wallet van 0.00277 bitcoin. Ik zie wel een optie om bitcoins te versturen, maar ook dat mn wallet password protected is. Enige kans dat ik die 0.00277 bitcoin nog eruit ga krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mark-k schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 16:37:
Iemand hier toevallig nog verstand van multibit? Als in, dat wallet programma. Ik bedacht laatst dat ik in 2013 ook n keer wat geklooid heb met bitcoin, kon toen van die surveys ofzo invullen voor bitcoins. Schoot toen niet op dus na 1tje weer mee gestopt maar dacht toch eens zoeken. Na veel gegraaf in mn temporary files nog n wallet bestand tegen gekomen van multibit, dus dat programma maar weer geinstalleerd om te kijken wat er nog was. Valt me toch positief mee, 0.00277 bitcoin, waarde van zo'n 43 dollar blijkbaar.

Nu zit ik wel met een klein issue, ik heb echt helemaal niks meer gedaan met bitcoin en multibit wordt blijkbaar niet meer ondersteund. Ik heb ook verder geen wachtwoorden of niks meer denk ik, het enige dat ik zie is die ene transactie naar mijn wallet van 0.00277 bitcoin. Ik zie wel een optie om bitcoins te versturen, maar ook dat mn wallet password protected is. Enige kans dat ik die 0.00277 bitcoin nog eruit ga krijgen?
De kans is er. Mensen hebben programma's geschreven voor dit soort situaties.

Zelf ook gehad (multibit classic), ik wist maar een deel van mijn password. Met zo'n programma de rest gevonden.

Je moet zelf maar zoeken, ik ga er niets meer over zeggen, ik vermoed dat het tegen de policy is om mensen te helpen met het recoveren van hun password en/of het brute-force kraken van hun wallet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 23-12-2017 16:44 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:52
HarmoniousVibe schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:17:
Even een vraag over de Lightning blockchain.
...
Dat netwerk word niet voor jou. Kijkvoer en wellicht wat eyeopeners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

anandus schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 16:43:
[...]
De kans is er. Mensen hebben programma's geschreven voor dit soort situaties.

Zelf ook gehad (multibit classic), ik wist maar een deel van mijn password. Met zo'n programma de rest gevonden.

Je moet zelf maar zoeken, ik ga er niets meer over zeggen, ik vermoed dat het tegen de policy is om mensen te helpen met het recoveren van hun password en/of het brute-force kraken van hun wallet ;)
Heb inderdaad iets gevonden, maar met mijn skillset gaat dat nog wel een opgave worden voor ik het aan de praat heb denk ik xD Weet sowieso echt niks meer over mijn password dus hij zal dan alles moeten bruteforcen.

Achja ik heb vakantie, binnenkort maar eens wat proberen.

Edit: Btw, hoe zit dat met die satochi zwik die je aan transactiekosten moet betalen? Als ik nou die inmiddels 41 dollar aan bitcoins zou overmaken raak je dan de helft ofzo kwijt aan transactiekosten?

[ Voor 11% gewijzigd door mark-k op 23-12-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmNL90
  • Laatst online: 25-08-2021
Nu al enkele maanden met crypto's bezig op Bittrex.. gaat lekker :)

Ik lees hier regelmatig zaken als ICO's, token sales etc. Iemand die me kort uit kan leggen hoe dit in zijn werk gaat? Moet men zich inschrijven voor de coin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
CryptoNL schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 16:22:
Al nieuws wanneer Bittrex weer mensen gaat toelaten? Litebit heeft overigens nooit voorraad, vreselijk irritant. Ik wil een aantal kleine coins kopen, maar geen idee waar.
Iemand?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichawwZki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-06-2024
MacorgaZ schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:36:
[...]

Ik had via bl3p met 0,0003 fee verzonden, erg laag maar dat was de nieuwe verlaagde fee van bl3p zelf dus leek het me wel goed, ik had "geen haast". Heeft letterlijk ook 3 dagen geduurd, daarna gingen de confirmations van 0 snel naar 6 en kreeg ik een deposit confirmation bericht. Denk dat die van jou ook wel snel binnenkomt...
Dit is dus waarom de behemoth BTC als currency gewoon niet werkt :+
Bedankt voor je antwoord, ben benieuwd hoeveel tijd het nog gaat kosten..

Weet hier toevallig iemand hoe je de TxID van je transactie kan vinden op BitMyMoney?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
PilatuS schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:07:
[...]

Ik heb het inmiddels een andere manier gevonden. De iOS app van GreenAddress laat mij simpelweg een bedrag in mBTC kiezen, dan heb je tenminste duidelijkheid. Ik wacht wel even tot de markt weer wat tot rust gekomen is, zodat ik met 1 mBTC fee er gewoon binnen enkele dagen doorkom. Ik ben wel klaar met deze wallet, wat een farce is het zeg, zo onduidelijk en ongeïnformeerd mogelijk om vervolgens een deel van de fees op te strijken, althans, dat idee krijg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

nice, vid.
Ik begin me toch wel wat zorgen te maken over de traagheid van BTC en de kosten van een transfer. Het is me niet helemaal duidelijk of het probleem nou grotendeels wordt veroorzaakt doordat Roger Ver met grote regelmaat het hele netwerk volspammed. Tevens zou het probleem volgens mij veel minder moeten zijn als we Segwit adressen gebruiken, het is me ook niet helemaal duidelijk of de meeste transacties nou met of zonder Segwit uitgevoerd worden.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MichawwZki schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:41:
[...]

Bedankt voor je antwoord, ben benieuwd hoeveel tijd het nog gaat kosten..

Weet hier toevallig iemand hoe je de TxID van je transactie kan vinden op BitMyMoney?
Volgens mij gewoon je ontvangst/wallet adres even in blockchain.info gooien, dan krijg je alle info over de transactie waaronder je TxID.

Zit hier ook al sinds 19/12 te wachten op een confirmation van BTC verzonden vanuit m'n bitmymoney wallet, 'pending' enorm lastig.

[ Voor 16% gewijzigd door _XipHiaS_ op 23-12-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 23:40
iemand die kan uitleggen waarom transacties in grootte (bytes) verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichawwZki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-06-2024
_XipHiaS_ schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:12:
[...]

Volgens mij gewoon je ontvangst/wallet adres even in blockchain.info gooien, dan krijg je alle info over de transactie waaronder je TxID.

Zit hier ook al sinds 19/12 te wachten op een confirmation van BTC verzonden vanuit m'n bitmymoney wallet, 'pending' enorm lastig.
Heb ik gedaan maar ik kan daar geen TxID vinden.. Iemand nog opties?
Heel irritant ja, voor mij ook de laatste keer om via Bitcoin te willen handelen. Koop voortaan wel Eth of wat LTC..

Bedankt voor je reactie :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The Redman schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:47:
[...]

iemand die kan uitleggen waarom transacties in grootte (bytes) verschillen?
Dat heeft te maken het aan inputs en outputs. Als de balans die je wil verzenden op meerdere adressen staat word de transactie groter.

Edit: Daarom kan het ook handig zijn om 1 adres aan te houden en geen change adress te gebruiken. Als je zeg 1 BTC wil verzenden en dit staat op 8 adressen word de transactie een stuk groter en dus een stuk duurder. Staat die 1 BTC op 1 adres is de fee een stuk lager omdat de transactie kleiner is. Als je geen change adress gebruik word wat er niet besteed word ook weer netjes op het originele adres terug gezet. Bij change adress, wat standaard vaak aan staan word wat er niet verzonden is van de totale belans van het originele adres naar een ander adres verstuurd. Dit zorgt er voor dat je totale balans in je wallet steeds meer verdeelt word over meerdere adressen. Zeker met de huidige hoge fee's is het handig om je balans op 1 adres te hebben staan.

[ Voor 56% gewijzigd door PilatuS op 23-12-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Laatst online: 14-09 21:01
Tenx pay xmas present! Airdrop voor pay en eth houders

dikke scam
:D

vroeg me opeens om een private key :D
en website was niet helemaal ok volgens mij

maar op coinmarket zit hij wel op +40%?
8)7

ETH activated op creditcard dus
ook goed nieuws :)

[ Voor 80% gewijzigd door SonyEricsson op 24-12-2017 04:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

PilatuS schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:11:
[...]

Dat heeft te maken het aan inputs en outputs. Als de balans die je wil verzenden op meerdere adressen staat word de transactie groter.

Edit: Daarom kan het ook handig zijn om 1 adres aan te houden en geen change adress te gebruiken. Als je zeg 1 BTC wil verzenden en dit staat op 8 adressen word de transactie een stuk groter en dus een stuk duurder. Staat die 1 BTC op 1 adres is de fee een stuk lager omdat de transactie kleiner is. Als je geen change adress gebruik word wat er niet besteed word ook weer netjes op het originele adres terug gezet. Bij change adress, wat standaard vaak aan staan word wat er niet verzonden is van de totale belans van het originele adres naar een ander adres verstuurd. Dit zorgt er voor dat je totale balans in je wallet steeds meer verdeelt word over meerdere adressen. Zeker met de huidige hoge fee's is het handig om je balans op 1 adres te hebben staan.
Dit klopt voor zover ik weet niet, ook als je maar 1 adres gebruikt heb je nog steeds change alleen dan teruggestuurd naar hetzelfde adres in plaats van een ander. Eind situatie is dat in beide gevallen bij de volgende transactie die je doet je hetzelfde aantal inputs hebt en de transactie grootte is alleen afhankelijk van het aantal inputs en outputs en het maakt daarbij niet uit op welk adres de inputs staan. Zie bijvoorbeeld https://bitcoin.stackexch...acy-non-segwit-p2pkh-p2sh. Het aantal bytes verschilt trouwens wel per type bitcoin adres.

Bovenstaande is ook de reden waarom het handig kan zijn om op bepaalde tijden je gehele balans naar jezelf te verzenden zodat je nog maar 1 input over hebt. Dit kan je dan het beste doen als het op het netwerk rustig is zodat je de fee zo laag mogelijk kan houden.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:11:
[...]

Edit: Daarom kan het ook handig zijn om 1 adres aan te houden en geen change adress te gebruiken.
Dat klopt niet. De inputs van transacties zijn voorgaande transacties met unspent outputs, niet adressen. Je suggesrtie heeft dan ook geen enkele zin; ookal staan al die restjes op 1 adres, het blijven restjes. Je kunt ze wel bij elkaar voegen door ze te collecteren in een enkele transactie, maar dan betaal je er op dat moment voor dus eigenlijk win je er niets mee (al zou je dat natuurlijk kunnen doen op een moment dat de fee heel laag is).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Ben me nog steeds lekker aan het inlezen maar nu toch even een vraagje. Stel meerdere munten in je portfolio dreigen in een flinke dip te raken. Je kunt dus blijkbaar op zo'n moment ook beter niet naar BTC verschuiven daar die ook zakt.
Moet je op zo'n moment kiezen voor een withdrawal naar je Bankaccount, of houdt je het op de exchange en 'parkeer' je het in usd met bijv. een btc/usd pair, of is dat een dom of onmogelijk idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipers120
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Waarschijnlijk een domme vraag, maar stel hem toch maar. Kan het antwoord ook niet zo snel vinden online. Bij exodus verandert mijn bitcoin balance eigenlijk continu. Gaat zowel omhoog als naar beneden, wel in hele kleine hoeveelheden en blijft rond de hoeveelheid die ik heb aangekocht (overall nu iets lager). Hoe kan dit? Ik koop toch een vaste hoeveelheid btc waarbij de hoeveelheid niet verandert en de fees komen toch pas aan het licht bij een exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
vipers120 schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:50:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar stel hem toch maar. Kan het antwoord ook niet zo snel vinden online. Bij exodus verandert mijn bitcoin balance eigenlijk continu. Gaat zowel omhoog als naar beneden, wel in hele kleine hoeveelheden en blijft rond de hoeveelheid die ik heb aangekocht (overall nu iets lager). Hoe kan dit? Ik koop toch een vaste hoeveelheid btc waarbij de hoeveelheid niet verandert en de fees komen toch pas aan het licht bij een exchange?
Mag toch aannemen dat alleen je waarde van de munt fluctueert, maar de hoeveelheid coins zal toch wel hetzelfde blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipers120
_XipHiaS_ schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:45:
[...]

Mag toch aannemen dat alleen je waarde van de munt fluctueert, maar de hoeveelheid coins zal toch wel hetzelfde blijven?
Nee, dat is juist het vreemde. de hoeveelheid coins fluctueert ook. Dat de waarde van de munt verandert snap ik uiteraard. Op ene moment heb je 0.035510 btc en moment later 0.035518 bijvoorbeeld (fictieve getallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
vipers120 schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:14:
[...]

Nee, dat is juist het vreemde. de hoeveelheid coins fluctueert ook. Dat de waarde van de munt verandert snap ik uiteraard. Op ene moment heb je 0.035510 btc en moment later 0.035518 bijvoorbeeld (fictieve getallen).
heb je alleen btc in je wallet of ook andere coins en waar zie je het aantal coins staan?

links boven aan geeft hij de waarde van je volledige wallet weer dit kan in € maar ook in btc deze wijzigd dus ook continue met de waarde van de munt mee.

zelf geen btc maar wel andere coins in staan en hier blijven de aantallen het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipers120
hjvg schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:21:
[...]

heb je alleen btc in je wallet of ook andere coins en waar zie je het aantal coins staan?

links boven aan geeft hij de waarde van je volledige wallet weer dit kan in € maar ook in btc deze wijzigd dus ook continue met de waarde van de munt mee.

zelf geen btc maar wel andere coins in staan en hier blijven de aantallen het zelfde
Heb op dit moment alleen btc in exodus staan (heb nog wat andere kleine currencies maar niet via exodus) en kijk dan linksboven naar het aantal btc. Wellicht is dit dan gewoon de fout qua afronding van euro's naar btc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
vipers120 schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:23:
[...]

Heb op dit moment alleen btc in exodus staan (heb nog wat andere kleine currencies maar niet via exodus) en kijk dan linksboven naar het aantal btc. Wellicht is dit dan gewoon de fout qua afronding van euro's naar btc?
zou kunnen

als je naar je wallet en naar je btc gaat zal het getal in iedergeval altijd het zelfde moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipers120
hjvg schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:27:
[...]

zou kunnen

als je naar je wallet en naar je btc gaat zal het getal in iedergeval altijd het zelfde moeten zijn
Daar staat inderdaad wel hetzelfde aantal als aangekocht. In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Handel al een tijdje in CFDs voor cryptocurrencies, maar ik wil eigenlijk graag investeren in munten. Heb mij aangemeld bij een aantal exchanges afgelopen week, maar de verificatieprocedures duren een eeuwigheid. Iemand die weet waar redelijk snel geverifieerd kan worden zonder dagen of weken te hoeven wachten?

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:35
al geruime tijd aan het volgen. vooralsnog niet de ballen gehad om er ook direct in te stappen maar desondanks toch aan het kijken.
Echter vind ik het lastig om direct euro - cryptovaluta te gaan.
Litebit verkoopt bijna niets, duurt lang en heeft niet de beste reviews
anycoindirect idem maar verkoopt lang niet zo veel als litebit.

Bittrex staat geen nieuwe inschrijving meer toe (al meer dan een week).

Iemand tips hoe nu toch te starten en je coins ergens te kopen?

[ Voor 83% gewijzigd door koentjuh1987 op 24-12-2017 15:33 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Laatst online: 04-09 14:55
Ik ben bang dat ik iets verkeerd heb gedaan in een poging BCH te claimen. Ik heb de private met van een offline wallet geïmporteerd in blockchain.info, maar hoewel de balance van de BTC is toegenomen, is de BCH onveranderd. Wat deed ik fout? En hoe krijg ik de private key terug op de offline wallet? Want het is in mijn hoofdwallet gekomen en daarvan kan ik geen private key opvragen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Correct me if I'm wrong in mn volgende verhaal:

Wat ik nog niet helemaal snap is wat er nou precies achter zo'n coin zit. Bitcoin was de eerste van zn soort en daar zit ook niks achter behalve dan het creeren van een nieuw betaalmiddel, versimpeld bekeken gewoon zoals normaal geld, of de bottlecaps in Fallout om maar even wat geks te noemen. Iedereen kan (kon) ze maken dus gedecentraliseerd.

Dan de andere coins. Ethereum stelt zich op als een platform om applicaties te maken/draaien. Hier wordt het voor mij al wat vager maar daar kan ik nog wel iets van maken. Het idee erachter lijkt me dat je dan, ipv zoals bij bitcoin mr random wat berekeningen uitvoeren, dat je rekenkracht van je applicatie ofzo bij iemand anders kunt inkopen met ETH en dat dit dan via de blockchain wordt uitgevoerd oid? Verder is ETH ook gewoon te minen dus wat je dan precies doet weet ik niet.

Maar dan kijk ik bijvoorbeeld naar een nieuw initiatief zoals ShipChain en dat is waar het bij mij mis gaat (en met deze nog bij veel andere maar deze kwam ik toevallig tegen in het koerstopic). Ze stellen zich op als de nieuwe methode voor het tracken van pakketjes etc. Dit zou door middel van smart contracts altijd goed moeten gaan en ook instant zonder gedoe tussen verschillende vervoersbedrijven en dat je altijd weet waar je pakje is. Wat ik dan niet snap is, hoe? Met dat smart contract krijgt iemand zn coins pas als hij zn contract voldaan heeft. Dat is dan toch nog steeds gigantisch fraudegevoelig? Je zegt dat je het verstuurt, iemand betaalt coins, zegt ja het is aangekomen ook al verstuur je niks en dan is het contract volgens de chain toch voldaan? Of als de ontvanger moet aangeven dat het is aangekomen zegt ie gewoon dat hij niks heeft ontvangen en krijgt de verzender nooit de coins. Aangezien zo'n contract niet gekoppeld kan zijn aan een fysiek product lijkt me nooit dat dit echt onfeilbaar is.
Dan het hele 'blockchain is zichtbaar voor iedereen' aspect. Als ik de paper lees zijn de personen van het contract anoniem maar is het contract zelf openbaar. Dat betekent dus dat elk random persoon opeens weet waar jouw pakketje zou zijn? Ook zou je kunnen checken wat die vervoerder van tevoren in zijn wagen gehad had om te kijken of het aan je eisen voldoet, maar de contracten zijn anoniem dus kun je dat niet echt nakijken lijkt me? (zou de software van de blockchain ofzo misschien wel nog kunnen). Maar ook dan ga je ervan uit dat alles gelogd wordt, die vervoerder kan toch ook prima voor zichzelf nog ff een hoop zooi weggebracht hebben die hij niet gelogd heeft?

Verder is deze coin, en vele andere, niet te minen waardoor het bedrijf deze dus gewoon verkoopt. Hier zit nog een businesscase achter, maar bij andere is het gewoon 'check mijn nieuwe coin' oid. Het is dus een kwestie van maak random een coin aan, verkoop de helft of geef t weg, hoop dat hij aanslaat om wat voor reden dan ook en dan ben je binnen?

Zo zit ik nog wel voor meer raadsels die ik niet eens duidelijk op papier kan krijgen dus dat laat ik even zitten. Ik heb ShipChain er even als voorbeeld uitgehaald omdat ik daar het verhaal nog wel van kon volgen, maar mijn vragen zijn toe te passen op vele andere coins. Kijk bijvoorbeeld naar het doel van ReddCoin (welke McAfee vandaag gepromote heeft), een coin die als doelstelling heeft inzetbaar te zijn voor social media donaties. Dat kan toch gewoon met eender welke andere coin ook?

Dat cryptocurrency een toekomst heeft en ook meer kan zijn dan alleen een soort van flippo's ruilen geloof ik best, maar de businesscase en het bestaansrecht van een heleboel van die coins snap ik geen bal van. Zit ik verkeerd, ben ik zo dom/onwetend, of is het echt een geval van heel veel speculatie en het random verzinnen van coins in de hoop dat mensen denken dat het ook echt iets zou kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
CryptoNL schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 16:22:

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Laatst online: 16:00
Al naar Binance gekeken? Daar kan je bijvoorbeeld Ethereum storten en omruilen naar andere kleinere coins.
Niet elke kleine coin staat er op, maar wel redelijk veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Jordy8 schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:53:
[...]

Al naar Binance gekeken? Daar kan je bijvoorbeeld Ethereum storten en omruilen naar andere kleinere coins.
Niet elke kleine coin staat er op, maar wel redelijk veel :)
Maar ETH kan ik ook nergens krijgen. Litebit etc allemaal geen voorraad.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
CryptoNL schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:58:
[...]

Maar ETH kan ik ook nergens krijgen. Litebit etc allemaal geen voorraad.
Al via Anycoin of BTCdirect geprobeerd? Weet even niet of zij momenteel limieten hebben ingesteld o.i.d.
Litebit is inderaad iet wat dramatisch de laatste tijd, maar met veel f5-en is het wel mogelijk om iets te bemachtigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Jordy8 schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:01:
[...]

Al via Anycoin of BTCdirect geprobeerd? Weet even niet of zij momenteel limieten hebben ingesteld o.i.d.
Litebit is inderaad iet wat dramatisch de laatste tijd, maar met veel f5-en is het wel mogelijk om iets te bemachtigen
Litebit is gewoon een hele slechte website tbh. Zie liever een alternatief opstaan zoals G2A voor games zeg maar dat idee. CC kan ook, heb je daar alternatieven voor? Zijn daar sites voor met een breed aanbod?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
CryptoNL schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:03:
[...]

CC kan ook, heb je daar alternatieven voor? Zijn daar sites voor met een breed aanbod?
Geen idee eigenlijk.

Ik wou zelf IOTA en POE aanschaffen (beide niet op litebit). Heb daarvoor Litecoin gekocht bij Anycoin, gestort op Binance en daarna omgeruild naar Bitcoin om vervolgens weer om te wisselen voor die 2 coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Jordy8 schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:11:
[...]

Geen idee eigenlijk.

Ik wou zelf IOTA en POE aanschaffen (beide niet op litebit). Heb daarvoor Litecoin gekocht bij Anycoin, gestort op Binance en daarna omgeruild naar Bitcoin om vervolgens weer om te wisselen voor die 2 coins.
Ik wil mij meer verdiepen in ICO's en kleine coins, omdat je daar echt veel kunt pakken nu. Alleen zijn er zoveel ICO's dat het lastig kiezen is. Veel zijn een beetje van hetzelfde laken een pak, dat idee. Dus wat de beste keuze is is lastig te zeggen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:41
Ik hoop snel, want heb er coins zitten waar ik niets mee kan omdat ik nog geen gevorderd account heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Matadores schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:07:
[...]

Ik hoop snel, want heb er coins zitten waar ik niets mee kan omdat ik nog geen gevorderd account heb.
Ik kan mij niet eens aanmelden 8)7

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennas7
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-08 14:27
koentjuh1987 schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:15:
al geruime tijd aan het volgen. vooralsnog niet de ballen gehad om er ook direct in te stappen maar desondanks toch aan het kijken.
Echter vind ik het lastig om direct euro - cryptovaluta te gaan.
Litebit verkoopt bijna niets, duurt lang en heeft niet de beste reviews
anycoindirect idem maar verkoopt lang niet zo veel als litebit.

Bittrex staat geen nieuwe inschrijving meer toe (al meer dan een week).

Iemand tips hoe nu toch te starten en je coins ergens te kopen?
Poloniex of Binance zijn okay als je niet wilt wachten totdat Bittrex meer users toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CryptoNL schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:03:
[...]

Litebit is gewoon een hele slechte website tbh. Zie liever een alternatief opstaan zoals G2A voor games zeg maar dat idee. CC kan ook, heb je daar alternatieven voor? Zijn daar sites voor met een breed aanbod?
Ligt niet direct aan de website, ze kunnen momenteel de vraag gewoon niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 01:51:
[...]

Ligt niet direct aan de website, ze kunnen momenteel de vraag gewoon niet aan.
Zij wel meer probleempjes (functionaliteit technisch), maar toeval wil dat ik daaromtrent net op linkedin deze Litebit vacature voorbij zag komen: http://www.financefactor....cature-cfo-729299-11.html ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Rhy op 25-12-2017 02:45 . Reden: typo alert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
ennas7 schreef op maandag 25 december 2017 @ 00:01:
[...]

Poloniex of Binance zijn okay als je niet wilt wachten totdat Bittrex meer users toestaat.
ik ga daar eens kijken. vervelende is dat ik mijn account bij kraken.com niet kan verifiëren... currently not available...

litebite heeft niets meer op voorraad...

voelt beetje als boot gemist... |:(

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
Nou ik heb al wel een verificatie looen can eerder bij kraken. En die zegt bog steeds processing. Dus dat is ook niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:36
Hi allemaal. Iemand ervaring met Bitrush? Voor het verifieren van mijn account vragen ze om mijn ID. Logisch. Echter na het proberen van het uploaden van foto's staat er telkens: "Het identity veld is verplicht". Alles valt naar mijn idee goed te lezen. Iemand die hetzelfde heeft gehad en heeft kunnen oplossen? Heb overigens rijbewijs en paspoort geprobeerd...

[ Voor 7% gewijzigd door psvpas op 25-12-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ik geloof dat ik het concept toch niet helemaal begrijp. Ik begrijp dat m'n bitcoins in de blockchain staan, en de wallet is slechts de ontsluiting naar de blockchain.

Nu heb ik bij blockchain.info een 12 word phrase gegenereerd en geïmporteerd in electrum. Nu zie ik in beide wallets hetzelfde aantal btc. Kan ik nu vanuit beide wallets transactie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
xburchartz schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:56:
Nu heb ik bij blockchain.info een 12 word phrase gegenereerd en geïmporteerd in electrum. Nu zie ik in beide wallets hetzelfde aantal btc. Kan ik nu vanuit beide wallets transactie doen?
Ja.

Wat jij bezit is de sleutel tot een kluisje. Die sleutel kun je kopieren en op verschillende manieren bewaren, maar er blijft altijd maar 1 kluisje. Zodra je een van de sleutel-kopieën gebruikt om het kluisje leeg te maken, dan heb je logischerwijs ook niets meer aan de andere sleutels, tenzij je later opnieuw iets in het kluisje stopt.

In deze analogie zijn je bitcoins de inhoud van het kluisje en de sleutels zijn de private key (of seed, de woorden-reeks) waarmee je de bitcoins kunt besteden. Die private key kun je willekeurig vaak kopieëren en in verschillende wallet-applicaties importeren.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ok, dat is helder, bedankt. Maar hoe kan ik nu de toegang vanuit blockchain.info uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
xburchartz schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:10:
Ok, dat is helder, bedankt. Maar hoe kan ik nu de toegang vanuit blockchain.info uitschakelen?
Het wachtwoord vergeten. Blockchain.info slaat de seed versleuteld op, met je wachtwoord als sleutel. Zolang je die dus niet uitlekt, heeft een aanvaller niets aan de database van Blockchain.info.

Maar het allerbeste is om een nieuwe seed aan te maken in Electrum en je volledige saldo hier naar te versturen. Op die manier weet je zeker dat de nieuwe seed "schoon" is en niet mogelijk ooit al eens is uitgelekt. Deze procedure kost echter wel transactie-fees. Om die reden is het het beste om het te doen in een weekend, wanneer het netwerk het rustigst is en de fees het laagst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
xburchartz schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:10:
Niet, zij beheren jouw private key. Ik neem aan dat je op blockchain.info als eerst de wallet hebt geopend?
Je zou dan een nieuwe wallet (en dus private key) moeten aanmaken in electrum en je coins daar naar overmaken. Nu heb je in electrum je private key die Blockchain.info voor je heeft aangemaakt geïmporteerd. Ik weet niet of je een account daar kunt verwijderen, maar dan nog zou ik voor de zekerheid een andere wallet gebruiken als je het een risico vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toennee
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:42
We zijn bijna een week verder (ondanks de feestdagen) en geen update. Behalve een auto-reply met verwijzing naar de support-pages. Ik heb nogmaals een ticket ingeschoten (wederom auto-reply) met: what happened to my money?!?.
Giant87 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:52:
Het komt sowieso in je Euro Wallet. Daar kwam mijn eerste verificatie transactie van 1cent ook. Dus wees niet bang.
[...]

Jouw Hardloopkalender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Rannasha schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:42:
[...]

Het wachtwoord vergeten. Blockchain.info slaat de seed versleuteld op, met je wachtwoord als sleutel. Zolang je die dus niet uitlekt, heeft een aanvaller niets aan de database van Blockchain.info.

Maar het allerbeste is om een nieuwe seed aan te maken in Electrum en je volledige saldo hier naar te versturen. Op die manier weet je zeker dat de nieuwe seed "schoon" is en niet mogelijk ooit al eens is uitgelekt. Deze procedure kost echter wel transactie-fees. Om die reden is het het beste om het te doen in een weekend, wanneer het netwerk het rustigst is en de fees het laagst.
Ok, op zich snap ik dat. Maar dan heb ik misschien iets anders fout gedaan. Ik heb een private key uit 2014 geïmporteerd in blockchain.info en daarna heb ik die 12 word phrase gegeneerd. Ik weet nu niet zeker of dat laatste wel alle info bevat van voor de forks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ik denk dat ik het beste terug kan grijpen naar de eerste private key en dit dan importeren in coinomi om zodoende BCH en BTG te claimen. Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
En dan de volgende vraag: moet ik dan een restore doen met een private key import? Ik heb nog niet goed begrepen wat het verschil met een sweep is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Even een vraagje over het offline opslaan van Ether. Op dit moment heb ik al mijn Ether op een exchange staan, ik wil dit offline gaan opslaan omdat ik het voor de langere termijn wil bewaren.

De makkelijkste manier is de volledige ether wallet downloaden, maar omdat je dan ook een full node wordt moet je de hele blockchain downloaden, wat nogal veel tijd kan kosten. MyEtherWallet lijkt een mooi alternatief, je kan het zelfs volledig lokaal draaien door het hier te downloaden: https://github.com/MyEtherWallet/MyEtherWallet
Wat ik mij alleen af vraag is of ik er nou genoeg aan heb om alleen de private key ergens goed op te slaan (bijvoorbeeld op een encrypted usb disk) om in de toekomst weer bij mijn ether te kunnen. (Ik kan mij herinneren dat ik vroeger voor bitcoin altijd een wallet file had die ik ergens moest bewaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
xburchartz schreef op maandag 25 december 2017 @ 16:39:
[...]

Ok, op zich snap ik dat. Maar dan heb ik misschien iets anders fout gedaan. Ik heb een private key uit 2014 geïmporteerd in blockchain.info en daarna heb ik die 12 word phrase gegeneerd. Ik weet nu niet zeker of dat laatste wel alle info bevat van voor de forks
Ik gebruik BCI zelf niet, maar volgens mij zijn private keys die je importeert geen onderdeel van de 12 word phrase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopiejojojo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-08-2024
Hoi,

kan je vanuit een oude BTC v0.14.2 core wallet 32 bit ook naar segwit adres sturen? op ledger nano, of alleen naar legacy. of eerst wallet update doen? dan alles weer downloaden?? ben nu al weken bezig deze Wallet ff te bekijken..... pff en dan nog de bch en de bcg er af halen...

Bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Jopiejojojo schreef op maandag 25 december 2017 @ 20:36:
Hoi,

kan je vanuit een oude BTC v0.14.2 core wallet 32 bit ook naar segwit adres sturen? op ledger nano, of alleen naar legacy. of eerst wallet update doen? dan alles weer downloaden?? ben nu al weken bezig deze Wallet ff te bekijken..... pff en dan nog de bch en de bcg er af halen...

Bedankt.
Je kunt naar ieder soort adres (SW, legacy) versturen, maar Bitcoin Core wil altijd wel eerst de hele blockchain synchroniseren voordat hij transacties laat versturen. Je kunt handmatig een transactie opbouwen en versturen, maar dit is alleen voor zeer gevorderde gebruikers, want een foutje kan flink wat kosten.

Een andere oplossing is de private key importeren in een andere wallet-applicatie die niet de volledige blockchain nodig heeft. Een populaire oplossing hiervoor is Coinomi. Hier kun je de private key(s) in importeren en vervolgens meteen de BCH en BTG apart benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Laatst online: 11:22
AtlonXP1800 schreef op maandag 25 december 2017 @ 19:33:
Even een vraagje over het offline opslaan van Ether. Op dit moment heb ik al mijn Ether op een exchange staan, ik wil dit offline gaan opslaan omdat ik het voor de langere termijn wil bewaren.

De makkelijkste manier is de volledige ether wallet downloaden, maar omdat je dan ook een full node wordt moet je de hele blockchain downloaden, wat nogal veel tijd kan kosten. MyEtherWallet lijkt een mooi alternatief, je kan het zelfs volledig lokaal draaien door het hier te downloaden: https://github.com/MyEtherWallet/MyEtherWallet
Wat ik mij alleen af vraag is of ik er nou genoeg aan heb om alleen de private key ergens goed op te slaan (bijvoorbeeld op een encrypted usb disk) om in de toekomst weer bij mijn ether te kunnen. (Ik kan mij herinneren dat ik vroeger voor bitcoin altijd een wallet file had die ik ergens moest bewaren)
Ik gebruik zelf de excodus wallet, daar kunnen ook nog andere coins in. Je kan natuurlijk de private key ook gewoon ergens opschrijven om het veilig te hebben

Voor een restore van je wallet heb je nodig

1) Je publieke adres
2) Je prive sleutel
3) Vaak nog een code van 12 woorden

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Iemand een suggestie waar er betrouwbaar nog muntjes te koop zijn? Welke maakt niet zo heel veel uit, BTC, LTC, etc.

Litebit en Anycoindirect zijn beiden uitverkocht, is niets meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_SJD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-07 14:12
Bitcoin @ satos.nl en LTC wellicht bij BTCdirect.nl (heb geen voorraden gecheckt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_SJD
Ik zit te zoeken naar een roadmap voor bitcoin maar ik vind daar vrijwel niets over? Op de website van bitcoin core staat in de FAQ enkel voor het jaar 2017 het volgende als doelstelling omschreven:

Weak blocks and IBLT, Lightning, or both

Geen mijlpalen en al helemaal niets over het jaar 2018 e.v. Ook op hun twitteraccount vind ik niks. Zit ik niet in de juiste media kanalen of is berichtgeving over dit onderwerp echt zo schraal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
Beneveerg schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:52:
[...]

Ik gebruik zelf de excodus wallet, daar kunnen ook nog andere coins in. Je kan natuurlijk de private key ook gewoon ergens opschrijven om het veilig te hebben

Voor een restore van je wallet heb je nodig

1) Je publieke adres
2) Je prive sleutel
3) Vaak nog een code van 12 woorden
Om toegang te krijgen tot je wallet heb je alleen je private key nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even snel een vraagje omtrent crypto belasting. Als je medio 2017 crypto gekocht hebt moet je deze opgeven op 1 januari 2019 correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Kan iemand uitleggen wat het verschil tussen een sweep en een import of restore is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vdwbbj
  • Laatst online: 08:07
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 00:15:
Even snel een vraagje omtrent crypto belasting. Als je medio 2017 crypto gekocht hebt moet je deze opgeven op 1 januari 2019 correct?
Ongeveer correct.
De coins die je bezit (+ je overige vermogen) op 1 januari 2018 moet je opgeven in de aangifte 2018. En die moet je invullen in het voorjaar 2019.
Je moet op 1 januari 2018 dus bepalen wat je totale vermogen incl. cryptovaluta is. En dat geef je dus op in 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
xburchartz schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 06:35:
Kan iemand uitleggen wat het verschil tussen een sweep en een import of restore is?
Een sweep van een private key betekent dat je de private key tijdelijk importeert in een nieuwe wallet om direct daarna een transactie te maken van de coins die bij die private key horen naar je nieuwe wallet. Hierna kun je de private key weggooien. Dit is nuttig omdat veel wallets tegenwoordig afgeleid zijn van een seed, die je vaak in de vorm van een reeks woorden kunt opschrijven. In plaats van iedere private key van ieder adres te moeten backuppen, schrijf je eenmalig die seed op, waaruit willekeurig veel adressen kunnen worden afgeleid op een deterministische, maar cryptografisch veilige manier.

Met een import / restore actie laad je een private key of een seed in een wallet en doe je er vervolgens niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Dat begrijp ik niet... Hoort een private key dan bij een adres? Ik dacht dat het bij een wallet hoorde... Ik snap nog niet wanneer je een van beide wilt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 22:21

996

xburchartz schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 09:47:
Dat begrijp ik niet... Hoort een private key dan bij een adres? Ik dacht dat het bij een wallet hoorde... Ik snap nog niet wanneer je een van beide wilt gebruiken
Wellicht is dit lezenswaardig in de tussentijd tot Rannasha uitleg geeft (hecht ik meer waarde aan dan een artikel op internet ;) )
https://99bitcoins.com/kn...port-vs-sweep-difference/

[ Voor 8% gewijzigd door 996 op 26-12-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Als ik een stop/buy/limit plaats op Binance (beter voor mijn nachtrust), betaal ik dan meteen al een fee, of pas als deze in werking treedt? En als je dus cancelt, ben je dan een fee kwijt voor plaatsing?

[ Voor 7% gewijzigd door _XipHiaS_ op 26-12-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 22:21

996

_XipHiaS_ schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:04:
Als ik een stop/buy/limit plaats op Binance (beter voor mijn nachtrust), betaal ik dan meteen al een fee, of pas als deze in werking treedt? En als je dus cancelt, ben je dan een fee kwijt voor plaatsing?
Ik handel niet op Binance, maar wel op Kraken en BL3P. Daar kost een order alleen fee als ie ook uitgevoerd wordt. Zal op Binance ook zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:04:
Je betaalt alleen fee over een uitgevoerde order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Ik heb nog een vraag wat betreft network fee's naar bijvoorbeeld Bitonic en Anycoin. Ik wil het laatste deel van mijn bitcoin verkopen vanuit mijn wallet (GreenAddress). Ik vraag me alleen af of er fee moet worden afgestaan aan enkel GreenAddress, of ook aan Bitonic (of anycoin) bij een transactie?

Ik heb iets meer dan 0,046 bitcoin, en daar wil ik 0,045 van 'verzilveren' en de rest gebruiken voor fee. Greenaddress stelt mij in staat zelf een fee in bitcoin te kiezen, maar ik wil voorkomen dat de transactie mislukt omdat er te weinig coin in mijn wallet zit wanneer Bitonic ook nog een fee wil afschrijven.

Long story short, is het:

Greenaddress + fee -> mijn betaalrekening

of

Greenaddress + fee -> Bitonic + fee -> mijn betaalrekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
MadDogMcCree schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:18:
Ik heb nog een vraag wat betreft network fee's naar bijvoorbeeld Bitonic en Anycoin. Ik wil het laatste deel van mijn bitcoin verkopen vanuit mijn wallet (GreenAddress). Ik vraag me alleen af of er fee moet worden afgestaan aan enkel GreenAddress, of ook aan Bitonic (of anycoin) bij een transactie?

Ik heb iets meer dan 0,046 bitcoin, en daar wil ik 0,045 van 'verzilveren' en de rest gebruiken voor fee. Greenaddress stelt mij in staat zelf een fee in bitcoin te kiezen, maar ik wil voorkomen dat de transactie mislukt omdat er te weinig coin in mijn wallet zit wanneer Bitonic ook nog een fee wil afschrijven.

Long story short, is het:

Greenaddress + fee -> mijn betaalrekening

of

Greenaddress + fee -> Bitonic + fee -> mijn betaalrekening?
Bitonic verstopt zijn fee in het feit dat je een lagere verkoopprijs krijgt dan dat je krijgt op een exchange. Zolang je aan jouw kant alles voldoende fees meegeeft, dan komt het goed.
xburchartz schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 09:47:
Een private key hoort bij een public key en die hoort weer bij een adres.

Een wallet is een verzameling van private keys en de bijbehorende adressen. Soms wordt de term wallet ook wel een gebruikt voor de software of webdienst waarmee de boel wordt beheerd, maar hiervoor is de term wallet-applicatie of wallet-dienst beter geschikt.

Vroeger maakt wallet-software willekeurig private keys in groepen van 100. Een gebruiker die vaak Bitcoins verzond en ontving, moest daarom regelmatig een nieuwe backup maken, omdat na iedere 100 transacties de oude backup niet meer volledig was, dankzij de nieuwe private keys / adressen die werden aangemaakt.

Tegenwoordig gebruiken vrijwel alle wallet-applicaties zogenaamde "HD wallets" (HD = Hierarchical Deterministic). Met deze techniek wordt er eerst willekeurig een seed (een groot getal) aangemaakt en vanuit deze seed is het mogelijk om op deterministische manier een willekeurig lange reeks private keys af te leiden (op zo'n manier dat zelfs als een of meerdere private keys lekken, het niet mogelijk is om de seed te achterhalen). Met een HD wallet is het dus genoeg om de seed op te slaan in een backup. Want ongeacht of je 1 of 10.000 adressen gebruikt, ze komen allemaal uit de seed.

Om het opslaan door mensen wat minder foutgevoelig te maken, wordt de seed vaak omgezet in een reeks woorden. Hier komen de woordenrijtjes vandaan, meestal 12-24 woorden.

In een ouderwetse wallet kun je probleemloos zelf private keys toevoegen. Die worden dan gewoon aan de verzameling toegevoegd. Maar met een HD wallet kan dat niet, want die werkt enkel met keys en adressen die vanuit de seed zijn gegenereerd. Sommige HD wallet-applicaties laten je wel een losse private key importeren en naast je gewone wallet gebruiken. Maar dit is niet een heel elegante oplossing. Het is beter om de private key te sweepen, zodat het saldo in de HD wallet staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopiejojojo
Hallo, Met hoeveel satoshi btc fee kan ik minimaal btc versturen, mag best 2 dagen duren, in weekend is het beste dan is dus minder druk. 360 satoshi voor binnen het uur. 70 sathosi genoeg?

[ Voor 9% gewijzigd door Jopiejojojo op 26-12-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fees zijn momenteel torenhoog. De laatste keer dat ik keek was het omgerekend zo'n 40 à 50 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 23:40
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:11:
Fees zijn momenteel torenhoog. De laatste keer dat ik keek was het omgerekend zo'n 40 à 50 EUR.
Deze comment klopt van geen kant.

https://bitcoinfees.earn.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopiejojojo
Ja klopt wel hoor het gaat per Byte. snelste 790 x aantal bytes.... bij 300 byte zit je zo op 50 dollar.
segwit zal goedkoper zijn.
http://www.btcsatoshi.com/

maar ik heb geen haast, en geen segwit, dus zal 100 genoeg zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Dag voor kerst, klein bedragje in BTC overgemaakt van m'n blockchain.info wallet naar Binance,
met een fee van 142 sat/b (regular), iets van EUR 3,82.
In minder dan een uur kon ik het gebruiken op Binance.

19 Dec. Klein bedragje in BTC overgemaakt van BitMymoney naar mijn blockchain.info wallet met een fee van 244.44 sat/b. 5 VIJF! dagen zitten wachten. Onvoors(p/st)elbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markied
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 11:47
Navi schreef op maandag 25 december 2017 @ 22:29:
Iemand een suggestie waar er betrouwbaar nog muntjes te koop zijn? Welke maakt niet zo heel veel uit, BTC, LTC, etc.

Litebit en Anycoindirect zijn beiden uitverkocht, is niets meer te krijgen.
Kijk eens op bitcoinprijzen.nl voor een overzicht :)

bitcoinprijzen.nl voor de actuele bitcoinprijs in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
Met betrekking tot Verge; hoe kijken mensen tegen de FUD aan die gister gestart is? Ik heb wel ernstige twijfels bij Verge:
- Op Github wordt niks serieus gecommit, ik vind alleen wat kleine wijzigingen, lijkt weinig activiteit te zijn,
- Meer dan de helft is in bezit van 25 wallets en bijna 75% zit in 100 wallets (https://verge-blockchain.info/richlist)
- Feitelijk hebben ze nog niks serieus gereleased, een Electrum wallet en een tor client?
- Er lijkt maar 1 serieuze developer actief te zijn (zie ook github) verder wel veel marketing.

Ben benieuwd hoe anderen hier naar kijken en hoe dit zich verhoudt tot andere coins. Ik krijg het gevoel dat het een enorme scam is, desalniettemin zegt dat niks over de koers in de crypto wereld maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
Als ik Kryptex gewoon in Lite mode op de achtergrond laat draaien heb ik er eigenlijk geen last van, het is gewoon een extra proces, dat wel, maar het stoort totaal niet.

En deze vorm van 'geld verdienen' gaat toch wat sneller dan de meeste andere zut, zoals enquetes in vullen, emails krijgen. Alleen YouTube gaat sneller :)

Je zou eigenlijk 100 van deze mini computers in een case moeten monteren en dit programma gewoon op lite mode laten draaien. Zou dat stroomtechnisch acceptabel zijn, en zou zo'n Rasperry wel eens kunnen minen? << hmm idee >>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xzs3miEz27THYlkvlU4y259O/full.png

[ Voor 21% gewijzigd door Snowwie op 27-12-2017 17:36 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
https://jaxx.io

Wat zijn jullie ervaringen met jaxx?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_SJD
Niet goed, twee weken geleden probeerde ik BTC te versturen vanuit mijn Jaxx wallet maar na het invoeren van het wachtwoord sprong hij steeds terug naar het beginscherm. Het versturen lukte niet en bij nader onderzoek op internet bleek dit een vaker voorkomend probleem. Uiteindelijk via de seed key mijn wallet in mycelium kunnen openen en van daaruit verstuurd.

Na die ervaring ben ik even klaar met Jaxx dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelman87
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-06-2024
Bijna 2 weken geleden ook ingestapt met een (zeer) bescheiden bedrag. Ondanks een flinke misser met EMC2, die ik tegen beter weten in nog steeds hodl, zit er toch al een leuke groei in mijn portfolio.

Als absolute noob, voor het gemak gegaan en BTC gekocht op Coinbase, deze naar Bittrex gestuurd en hiermee een portfolio opgebouwd. Ook hier alweer van geleerd, dus nu een bescheiden bedrag via SEPA overgemaakt naar Kraken om hier XRP (of iets anders) voor te kopen i.v.m. de veel lagere transfer fees. Deze wil ik transferren naar Binance om hier mijn portfolio weer wat verder uit te breiden.

Ik heb het bedrag echter op 22-12 overgemaakt, maar dit staat nog steeds niet op Kraken. Nu zat er natuurlijk een weekend en Kerstmis tussen, echter begin ik me wel wat zorgen te maken. Ik heb minutieus alle instructies voor een SEPA transfer opgevolgd, dus lijkt me stug dat het hier is fout gegaan. Waar zou het aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:44
Met het risico dat deze vraag al heel vaak gesteld is, maar ik kan het antwoord eigenlijk zo 1-2-3 niet vinden:
Is het met de huidige 'krankzinnig' hoge waarde van bitcoins nu weer interessant om zelf weer te gaan minen op een GPU?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
scrappy.doo schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:08:
Met het risico dat deze vraag al heel vaak gesteld is, maar ik kan het antwoord eigenlijk zo 1-2-3 niet vinden:
Is het met de huidige 'krankzinnig' hoge waarde van bitcoins nu weer interessant om zelf weer te gaan minen op een GPU?
Idd al meerdere keren gevraagd ;) maar nee verre van zelfs

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
Koelman87 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:08:

Ik heb het bedrag echter op 22-12 overgemaakt, maar dit staat nog steeds niet op Kraken. Nu zat er natuurlijk een weekend en Kerstmis tussen, echter begin ik me wel wat zorgen te maken. Ik heb minutieus alle instructies voor een SEPA transfer opgevolgd, dus lijkt me stug dat het hier is fout gegaan. Waar zou het aan kunnen liggen?
Dit is pas de 1e werkdag sinds de 22e he (banken doen niks in het weekend en op feestdagen), dus zal vandaag of morgen verwerkt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostw24
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 16:52
Ik volg dit topic al een tijdje met grote interesse, bedankt voor de informatie!

Ik zou graag IOTA kopen met ETH op binance. Ik heb enkele ETH op kraken staan, hoe krijg ik het gemakkelijkst m'n ETH van kraken naar binance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Gewoon withdrawen op Kraken naar het deposit adres van Binance

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 20:40
Mis ik steeds de nieuwe 'voorraad' xrp van litebit, en kijk ik op de verkeerde momenten of komt er pas over een maand ofzo weer nieuwe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Graag wil ik jullie wijzen op Enigma ($ENG). Dit is mijn grootste bag (20% van mijn totaal).

NB het gaat niet over de Enigma met code $XNG die alleen op YoBit te verkrijgen is !!!

Enigma $ENG
https://coinmarketcap.com/currencies/enigma-project/
https://enigma.co/
https://enigma.co/enigma_full.pdf (whitepaper)
https://twitter.com/enigmaMPC
https://blog.enigma.co/
https://www.reddit.com/r/enigmacatalyst/

Huidige cijfers:
Rank: 92 (deze week de top-100 binnengekomen op Coinmarketcap.com).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9VAwkls.png

Concept
Enigma speelt met de blockchain in op Big Data projecten. Het stelt bedrijven in staat om berekeningen uit te voeren op grote hoeveelheden versleutelde data via de blockchain. Het unieke daarbij is dat bedrijven/gebruikers daarbij niet zelf hoeven te beschikken over de data om berekeningen uit te voeren -
je kunt dus bv medewerkers berekeningen laten uitvoeren zonder dat ze de data zelf kunnen inzien. Waar bedrijven nu nog vaak tegen privacy-regelgeving aanlopen, schept dit enorme mogelijkheden.
Enigma is opgezet als een platform, waar andere partijen hun Big Data software op kunnen ontwikkelen. Een van de eerste initiatieven is Catalyst dat zich richt op het creëren van data-gestuurde crypto trading strategieën.

Gebruik van de coin/token: Since Enigma is not a cryptocurrency or a blockchain, the incentive scheme is based on fees rather than mining rewards, where nodes are compensated for providing computational resources. Full nodes are required to provide a security deposit, making malicious behaviour punishable. - zie verder hoofdstuk 7 van de whitepaper.

https://techcrunch.com/20...-help-fight-cyberattacks/
Encrypting data has now become a norm across organizations. However, when you want to act upon that data, you’ll have to decrypt and reveal its contents.

“Currently, there’s really no option for computing over encrypted data in the market,” says Guy Zyskind, founder and CEO of Enigma, a decentralized cloud platform based on blockchain. “The result is that we can only encrypt data at rest (i.e. while being stored on disk) or in-transit (sending over the wire), but not in-use. This means that when we process data, in whatever way or form, we end up decrypting it. This poses the usual risks associated with data breaches — an attacker with access to a system can see the plain-text data.”

Another problem pertains to the fact that we live in an era of cloud and on-demand services, where our data is accessed and processed by untrusted third parties.

“There are many situations where we want to jointly work on data without revealing our portion to untrusted entities,” Zyskind says. “This happens constantly in the business world, where companies would like to collaborate without revealing sensitive information that they are prohibited from sharing due to security, privacy and even regulation reasons. Similarly, we’re seeing more peer-to-peer systems where users themselves would like to maintain their privacy and anonymity.”
Team
Enigma is opgezet door een groep afkomstig van de MIT (een van de meest gerenommeerde tech universities ter wereld). De MIT zelf is een van de investeerders, net als een aantal capital investors. Het team zelf zit in de Bay Area, dus bij Silicon Valley waar ook een hoop Big Data-bedrijven zitten.

Waarom ik er in geloof:
De totale Big Data markt is ca $33,5 miljard en zal de komende jaren sterk blijven stijgen. De business is huge. Ik heb zelf meegemaakt bij mijn werkgevers hoezeer privacyregelgeving in de weg zit bij het werken met big data, en bv hoeveel werk het is om privacytoestemming van mensen te regelen of te zorgen dat medewerkers niet zomaar bij data kunnen. Een goed platform op dit gebied heeft m.i. enorme potentie. De market cap is nog steeds laag ($202 miljoen), er zit een stevig team achter, de MIT heeft er zijn naam aan verbonden dus de kans op een scam is klein, ze zitten bovenop het buur in Silicon Valley, er zitten investeerders achter die zelf weer veel banden zullen hebben

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
Hallo,
via de andere cryptoforum hier gekomen. kan iemand mij beetje eenvoudig uitleggen hoe ik mijn RPX (red pulse tokens) naar een private wallet kan sturen?
Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!