Bitcoin en overige cryptocurrencies #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste
Acties:
  • 189.788 views

Onderwerpen

Verwijderd

Grotman schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:39:
[...]

Dan moet je een support ticket aanmaken. Kan heel lang duren, maar laatst hebben ze een enorme inhaalslag gemaakt met het verifyen van mensen. Toch hebben ze duizenden mensen hun geld langdurig afhandig gemaakt door deze praktijk. Wel laten depositen, maar als je wat wilde overstorten moest je ineens verified zijn. Best smerige praktijken waren dat.
Toch denk ik dat het momenteel een stuk sneller gaat en dat je maar een paar dagen hoeft te wachten, misschien minder. Bij sommige duurde dit 3 maanden.
Ik krijg ook steeds bericht dat het is afgekeurd. Documenten zijn echter duidelijk.

Ik koop voorlopig alleen maar munten die ook op litebit te koop zijn/te verkopen zijn.

• Tim de Jong
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-04 20:26
bas-r schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:21:
Ik heb een probleempje met uitbetaalde bitcoins via bitonic.
Wat is de beste manier om contact met ze op te nemen?

Via Telegram en Signal krijg ik geen reactie.
Via Facebook kreeg ik redelijk snel een reactie, maar ik weet niet of je dat gebruikt.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:58
Tim de Jong schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:46:
[...]

Via Facebook kreeg ik redelijk snel een reactie, maar ik weet niet of je dat gebruikt.
Dank voor de tip. Ik gebruik helaas geen Facebook.
Heb nu maar een berichtje via de website gestuurd. Mocht ik daar geen reactie op krijgen, zal ik toch een FB account aan moeten maken... 8)7

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
Tweakers, ik heb veel gelezen in de topics over exchanges.
Wil graag instappen. Verificatie op coinbase/gdax lukt maar niet, en na het laatste debacle met BCH vraag ik me of ik ze uberhaupt vertrouw.

Dus ik zat te kijken naar bittrex, echter daar staat alles op pauze qua nieuwe aanmeldingen.

Wat is handig om als alternatief als exchange te pakken? Wil met name wat kleinere altcoins gaan handelen denk ik toch. Binance? Hoe zit het met fees van die exchanges? Soms zo ondoorzichtig.

EDIT: het liefst zou ik iets hebben waar ik met SEPA (of iDeal) transacties geld kan overmaken en starten met handelen. En via SEPA terug kan storten.

EDIT 2: poloniex heeft bijna geen altcoins die ik zou willen verhandelen

[ Voor 18% gewijzigd door dangerpaki op 21-12-2017 10:14 ]

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:49

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

MrBlueEyes schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:39:
Heeft iemand een tip hoe een transfer op te nemen in Delta? Ik heb bitcoin gekocht op Bl3p en overgezet naar Bittrex. Daarnaast heb ik Gulden uit mijn wallet overgemaakt naar Bittrex. Dus ben ik ook wat fee aan kwijt. Noteren jullie dat als sell voor 0btc in Delta?
Ja, zo heb ik het gedaan, dus als twee boekingen; een 'sell' bij Bl3p' en een 'buy bij Bittrex' met als prijs 0. Al ben ik er niet van overtuigd dat hij de fees wel correct meeneemt.

Transfers als optie komen waarschijnlijk in een toekomstige versie.

Ik heb zelf verspreid over twee dagen al mijn trades (Kraken, Bittrex en Bitfinex) in Delta gegooid, wat een k*tklus zeg :X. Wellicht als tip voor anderen: Kraken heeft een (imo) verwarrende manier van je fees afschrijven:
1. Alle fees worden in USD currency berekend* (en dus gaat het daar al mis als je dat in Delta wilt invoeren, want stel je verkoopt ETH voor BTC, ook dan worden je fees in USD berekend, en dat is vooralsnog geen beschikbare optie).
2. *Om het dan nog lastiger te maken doet Kraken dit totdat je USD balance 0 bereikt, na dat punt worden overige fees worden dan in de getrade currency in mindering gebracht. Zo krijg je dus soms hele rare split fees in je ledger. Kostte me wel even om dit uit te pluizen 8)7.

Laat die import-functionaliteit (of beter nog, API-hookup) maar komen!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:46
dangerpaki schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:02:
EDIT: het liefst zou ik iets hebben waar ik met SEPA (of iDeal) transacties geld kan overmaken en starten met handelen. En via SEPA terug kan storten.
Als je niet heel erg actief op de seconde wilt kunnen traden, zou je Kraken kunnen bekijken. Ze kampen de laatste tijd met performance issues waardoor heel snel traden niet altijd lukt, maar ze voldoen wel aan je eis voor SEPA overboekingen (beide kanten op, hoewel ik alleen ervaring heb met overboeking van Kraken naar mijn bank)

• SleepTwitch
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-09 12:25
hansdegit schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:52:
[...]

Ik start altijd eerst de Bitcoin app via Chrome en daarna open ik de stratis app in de Ledger.
Dat was inderdaad de bedoeling, dankje!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
handige_harrie schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:34:
[...]

Ja, zo heb ik het gedaan, dus als twee boekingen; een 'sell' bij Bl3p' en een 'buy bij Bittrex' met als prijs 0. Al ben ik er niet van overtuigd dat hij de fees wel correct meeneemt.

Transfers als optie komen waarschijnlijk in een toekomstige versie.

Ik heb zelf verspreid over twee dagen al mijn trades (Kraken, Bittrex en Bitfinex) in Delta gegooid, wat een k*tklus zeg :X. Wellicht als tip voor anderen: Kraken heeft een (imo) verwarrende manier van je fees afschrijven:
1. Alle fees worden in USD currency berekend* (en dus gaat het daar al mis als je dat in Delta wilt invoeren, want stel je verkoopt ETH voor BTC, ook dan worden je fees in USD berekend, en dat is vooralsnog geen beschikbare optie).
2. *Om het dan nog lastiger te maken doet Kraken dit totdat je USD balance 0 bereikt, na dat punt worden overige fees worden dan in de getrade currency in mindering gebracht. Zo krijg je dus soms hele rare split fees in je ledger. Kostte me wel even om dit uit te pluizen 8)7.

Laat die import-functionaliteit (of beter nog, API-hookup) maar komen!
CoinStats heeft wel een API functie.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• JamoZ
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:31:
[...]

Bitcoin heeft bij dergelijke kleine bedragen dan ook geen zin meer. Ik zou het gewoon laten staan en holden. Hopen dat het ooit 10k waard is.
De bedragen zijn bewust laag gehouden omdat het zo minder erg is als je het kwijt raakt tijdens het leerproces. Ik had toch wat meer zitten zweten als mijn eerste aankoop 500+ euro had geweest, de transfer van exchange naar wallet duurde namelijk al 48 uur ;)

• Deninho85
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 20:28
Heb nu idd een ticket aangemaakt bij bittrex. Zal wel erg lang gaan duren nu. Waardeloos dat je nu vast zit aan bittrex. Is er geen mogelijkheid om opnieuw die verificatie in te gaan, want blijf nu de melding name mismatch houden.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
anboni schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:39:
[...]

Als je niet heel erg actief op de seconde wilt kunnen traden, zou je Kraken kunnen bekijken. Ze kampen de laatste tijd met performance issues waardoor heel snel traden niet altijd lukt, maar ze voldoen wel aan je eis voor SEPA overboekingen (beide kanten op, hoewel ik alleen ervaring heb met overboeking van Kraken naar mijn bank)
Thanks. Heb het SEPA maar losgelaten en nu een account op Binance gemaakt. Hebben eigenlijk de meeste cryptos wel die ik wil verhandelen. Moet gewoon even de stap maken dat ik niet in euro/dollar maar bitcoins of ethereum ga denken.

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Door alle cryto gekte ben ik toch eens benieuwd naar hoe dit werkt?

Wat Ripple (XRP) betreft:
- kun je dit gewoon direct met euro’s kopen?
- kun je dit direct inwisseen voor euro’s als je ze wil verkopen?

• mjaspers23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 14:15
anboni schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:39:
[...]

Kraken was heel beroerd, maar sinds afgelopen weekend gaat het weer een heel stuk beter :)
Cowamundo schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:51:
Door alle cryto gekte ben ik toch eens benieuwd naar hoe dit werkt?

Wat Ripple (XRP) betreft:
- kun je dit gewoon direct met euro’s kopen?
- kun je dit direct inwisseen voor euro’s als je ze wil verkopen?
Dit is precies waar ik Kraken voor gebruik :)

Ik heb niet veel ervaring met andere sites en ik heb ook maar weinig crypto's maar ik vind die site (nu weer) heel fijn werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Deninho85 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:09:
Heb nu idd een ticket aangemaakt bij bittrex. Zal wel erg lang gaan duren nu. Waardeloos dat je nu vast zit aan bittrex. Is er geen mogelijkheid om opnieuw die verificatie in te gaan, want blijf nu de melding name mismatch houden.
Nee je moet gewoon wachten. Heel veel mensen hebben heel lang moeten wachten (echt superslecht van Bittrex dus) maar ze hebben nu wel flink opgeschaald. Ik vermoedde eerst een scam, maar het lijkt nu echt beter tte gaan dus je hoeft je geen zorgen te maken volgens mij. Gewoon even geduld hebben.

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:49

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

MrBlueEyes schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:59:
[...]

CoinStats heeft wel een API functie.
Thanks! Helaas is er wel een catch:
Free version is limited and allows you to only keep coins with up to $5,000 in value in your Altfolio.

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
ICX Icons ingeslagen op binance, iemand een idee hoe ik de ICX coins van binance in mijn Ledger nano s krijg??

Plaats je vraag voortaan op 1 plek alstublieft :)

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 21-12-2017 13:45 ]

• Toennee
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:42
In de veronderstelling eenmaal geverifieerd op coinbase. Heb ik een SEPA transactie gedaan naar coinbase en ben nu afwachtende.

Toen las ik dat een kleine overboeking nodig is om je rekeningnummer te verifieren. Ik hoop nu maar dat mijn inleg in mijn EUR-portomonnee komt en niet als verificatie wordt gezien...

Iemand dezelfde fout gemaakt? Contact opnemen met coinbase is door de drukte nu niet mogelijk ..

Jouw Hardloopkalender

Verwijderd

JamoZ schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:06:
[...]

De bedragen zijn bewust laag gehouden omdat het zo minder erg is als je het kwijt raakt tijdens het leerproces. Ik had toch wat meer zitten zweten als mijn eerste aankoop 500+ euro had geweest, de transfer van exchange naar wallet duurde namelijk al 48 uur ;)
nee precies. Maar bij andere coins zonder transactiekosten kan het best wat opleveren (als je minimaal 1 coin ofzo kunt kopen).

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-09 20:37
Toennee schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:35:
In de veronderstelling eenmaal geverifieerd op coinbase. Heb ik een SEPA transactie gedaan naar coinbase en ben nu afwachtende.

Toen las ik dat een kleine overboeking nodig is om je rekeningnummer te verifieren. Ik hoop nu maar dat mijn inleg in mijn EUR-portomonnee komt en niet als verificatie wordt gezien...

Iemand dezelfde fout gemaakt? Contact opnemen met coinbase is door de drukte nu niet mogelijk ..
Als het goed is komt ook je verificatie in je euro portemonnee,

Ik had het weliswaar met 1 cent gedaan, maar ook die werd wel bijgeschreven.
Afhankelijk van hoe druk het is gaat er wat tijd overheen. Bij mij was het wel meestal dezelfde dag

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter

Mijn verificatie-overboeking (€1) eerder dit jaar is gewoon in mijn account terecht gekomen. Je kunt er van uit gaan dat het wel goed komt. Het duurt mogelijk wat langer om het te verwerken, gezien de drukte en de eventuele extra tijd die verificatie kost.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Toennee
Tnx voor de uitleg! Wachten we rustig af

Jouw Hardloopkalender

• JamoZ
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:41:
[...]

nee precies. Maar bij andere coins zonder transactiekosten kan het best wat opleveren (als je minimaal 1 coin ofzo kunt kopen).
Yup, met die instelling wil ik eigenlijk op de muntjes waar ik iets in zie een klein bedrag inzetten en dan gewoon lekker vasthouden. Voor 50 tot 100 euro kun je al best wat bij elkaar harken, alhoewel aan Ripples komen een hels karwei is op het moment. Ben al 4 dagen bezig om bij verschillende exchanges geverified te worden, en zie ondertussen de Ripple alleen maar stijgen 8)7

Verwijderd

JamoZ schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:59:
[...]

Yup, met die instelling wil ik eigenlijk op de muntjes waar ik iets in zie een klein bedrag inzetten en dan gewoon lekker vasthouden. Voor 50 tot 100 euro kun je al best wat bij elkaar harken, alhoewel aan Ripples komen een hels karwei is op het moment. Ben al 4 dagen bezig om bij verschillende exchanges geverified te worden, en zie ondertussen de Ripple alleen maar stijgen 8)7
Ik zou dan eens via litebit proberen. Verge en Digibyte (even niks zeggend of ze kunnen stijgen of niet). Dan kun je makkelijk kopen en verkopen. Wel tegen iets slechtere tarieven, maar als ze voorraad hebben werkt het top.

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Kraken kun je op dit moment niet verifien. Ook Bittrex kan ik niet aanmelden. Welke exchange/trading site is het beste voor kleinere coins?

SiberischeHusky Shepsky

• JamoZ
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:04:
[...]

Ik zou dan eens via litebit proberen. Verge en Digibyte (even niks zeggend of ze kunnen stijgen of niet). Dan kun je makkelijk kopen en verkopen. Wel tegen iets slechtere tarieven, maar als ze voorraad hebben werkt het top.
Litebit zit ook vast op het moment, Verge & Digibye nog niet geprobeerd..maar dat worden dan al de 6 & 7 e waar ik het ga proberen..ik raak straks helemaal in de war met logins :X

Thanks voor de tip!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-09 20:37
Nog even een vraag over het bijhouden van saldo.

Ik gebruikt nu cointracking.info.

Vind het zelf een fijne site met veel rapportage mogelijkheden en koppelingen.

Echter is er 1 functionaliteit die ik mis.
Dat is namelijk de prijs in euro en dollar tegelijk weergeven.
Is er een tool welke dit eventueel wel zou kunnen?

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

• ragcage
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 13:57
superpolm schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:49:
bitconnect waarschnlijk toch n ponzi, zoals veel al voorspelde.
Hoezo ga jij daar van uit beste meneer SuperPolm?

• Falcoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 14:27

Ik heb een uurtje geleden ook mijn rekening geverifieerd. Ik heb 1 euro overgemaakt. Nu rustig afwachten. :)

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Wat is er de afgelopen week aan de hand met Bitcoin zeg, zulke grote verschillen tussen inkoop en verkoop bedragen.

Nét 1 BTC voor 14,5k kopen en 11k verkopen op hetzelfde moment!?

Zijn er nog zinnige voorspellingen met BTC!?

Youtube: DashcamNL

Verwijderd

Ik wil eigenlijk helemaal van gatehub af.
Weet iemand of je je account helemaal kan afsluiten op gatehub en daarmee ook de laatste 20xrp over te hevelen naar een andere wallet?

• RideWithUz
Ik heb vanmiddag 201 icx van bittrex naar myetherwallet overgemaakt, op de PC op de zaak kon ik op myetherwallet icm de ledger nano S de ICX zien staan bij Token Saldo, nu kom ik thuis en log in op myetherwallet , zie nergens meer de icx token staan , saldo staat op 0 :S

als ik de balance check doe op etherscan staat hij wel in mijn transactielijst maar op ethplorer niet ...

iemand een idee hoe ik de icx weer te voorschijn kan toveren in myetherwallet , of kan je die alleen zien op de pc waar die binnen is gekomen?

• RideWithUz
Laat maar , zie dat ik hem opnieuw moest aanmaken in de lijst met tokens, Balans komt er netjes naast te staan

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:49
Ik heb zojuist 1 NEO gekocht op Binance, had precies genoeg Ether op binance gezet om die NEO te kopen. Neo doet niet aan decimalen en je hebt minstens 1 NEO nodig voor een uitbetaling op binance, maar voor een of andere reden zetten ze 0.999 NEO op mijn account in plaats van één.

Is het de moeite waard om 0.001 NEO bij te kopen, of kan ik het net zo goed op Binance laten staan?

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:24:
Ik wil eigenlijk helemaal van gatehub af.
Weet iemand of je je account helemaal kan afsluiten op gatehub en daarmee ook de laatste 20xrp over te hevelen naar een andere wallet?
ben ik ook benieuwd naar... op de Gatehub support site lees ik het volgende.. https://support.gatehub.net/hc/en-us/articles/115003269345

Ik gebruik nu ook Gatehub maar wil graag een offline/desktop wallet. Is de Rippex wallet ok? Mogelijk ga ik nog een Ledger S aanschaffen maar als tussenstop overweeg ik de Rippex wallet..

[ Voor 10% gewijzigd door bertje op 21-12-2017 20:14 ]

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:37
bertje schreef op donderdag 21 december 2017 @ 19:54:
[...]

ben ik ook benieuwd naar... op de Gatehub support site lees ik het volgende.. https://support.gatehub.net/hc/en-us/articles/115003269345

Ik gebruik nu ook Gatehub maar wil graag een offline/desktop wallet. Is de Rippex wallet ok? Mogelijk ga ik nog een Ledger S aanschaffen maar als tussenstop overweeg ik de Rippex wallet..
Ik heb ook gatehub
Waarom willen jullie hier van af eigenlijk?

PSN: Mondaatje

Verwijderd

Weet iemand wat : wallet is unlocked for minting only betekent? Ik krijg dit bericht na het invoeren van de private key van verge.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Waar koop ik betrouwbaar crypto's en als ik ze ergens koop, kan ik ze dan in een offline walletjes bewaren? Blijft er niet ergens een online kopie staan?

Als ik ze ergens koop, moet ik ze dan bij dezelfde site weer terugwisselen voor Euro's of kan ik ergens een gunstige koers zoeken?

Heb nog helemaal geen ervaring met crypto's maar wil het graag eens proberen met wat opkomende munten om te leren en te ontdekken.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Ik kijk nu naar de RTL programma over crypto en op zich vind ik dat ze het best goed uitleggen. Ik had verwacht dat men vuur en brand zou roepen maar het is best interessant :P

Vooral die mining farm dude die 500 miljoen euro kon hebben als hij zn BTC nog had :P

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
[...]

Rippex is wel een goede wallet houd er alleen wel rekening mee dat ook in die wallet 20 XRP's verplicht moeten staan om het adres actief te houden. Ik heb inmiddels een Ledger S maar die 20 XRP's kan ik er voorlopig niet afhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:54
https://www.media.mit.edu/posts/iota-response/

Wat kanttekeningen bij iota.

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 23:40
.GoO schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:00:
Waar koop ik betrouwbaar crypto's en als ik ze ergens koop, kan ik ze dan in een offline walletjes bewaren? Blijft er niet ergens een online kopie staan?

Als ik ze ergens koop, moet ik ze dan bij dezelfde site weer terugwisselen voor Euro's of kan ik ergens een gunstige koers zoeken?

Heb nog helemaal geen ervaring met crypto's maar wil het graag eens proberen met wat opkomende munten om te leren en te ontdekken.
Leren begint met lezen. Lezen over wat de blockchain is en hoe cryptocurrencies werken. Anders ben ik bang dat je experiment weinig kans van slagen heeft.

Hier is een spiekbriefje voor de antwoorden op je vragen:
op exchanges (GDAX, Bitstamp, BL3P, ...) of bij brokers (Bitonic, Litebit en Anycoindirect)
ja, dat kan
nee, gaat over de blockchain
nee, je verplaatst ze naar waar je wilt

Succes! ;)
ragcage schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:25:
[...]

Hoezo ga jij daar van uit beste meneer SuperPolm?
Ik ben niet meneer SuperPolm, maar de circulating supply die ineens omhoogschiet lijkt me een 'opmerkelijkheid' to say the least.

[ Voor 14% gewijzigd door The Redman op 21-12-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 23:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
handige_harrie schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:36:
[...]

Thanks! Helaas is er wel een catch:

[...]
Coinmanager (android app) werkt prima, al zitten er wat slordigheidjes in (zo telt hij bijvoorbeeld niet mee wat er in je Polo lending wallet zit).

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 20:39

gws24

Thinking is hard!

Zie je wel vaker als blokken vlak na elkaar gevonden worden en dan vooral (of uitsluitend) bij miners die aan SPV minen doen. SPV minen betekent dat miners alvast beginnen aan het minen van een nieuw blok zonder het vorige blok volledig gevalideerd te hebben. Daardoor kunnen ze nog geen nieuwe transacties opnemen omdat ze de oude nog niet gecontroleerd hebben.

Ze doen dit vooral omdat het een kleine voorsprong geeft bij het minen van het nieuwe blok maar ook omdat sommige van die pools hun software niet op orde hebben waardoor het valideren van een blok te lang duurt. Risico van SPV minen is wel dat ze voort borduren op een ongeldig blok en dat hun eigen blok daardoor ook niet geldig is. Gebeurt bijna nooit maar bijvoorbeeld in 2015 is het wel gebeurt.

Wat leesvoer:
https://bitcoin.org/en/alert/2015-07-04-spv-mining
https://bitcoin.stackexch...e-the-fork-after-bip66-wa

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-08 11:04
Zo gaat een mooi dagje worden met de koers. Hodl is key vandaag.

En op het juiste moment bijkopen

[ Voor 22% gewijzigd door KookSpook op 22-12-2017 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb ook alle FAQs gelezen op gatehub.
Die gaan alleen maar in op het managen van je (lopende) account. Niet of en hoe je account kan beëindigen met behoud van je XRP.

Heb ook nog een support ticket ingeschoten maar daar verwacht ik niets van. Van mijn vorige support ticket (>3 weken geleden) heb ik ook nooit meer iets gehoord of gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Bloomberg interview met Elizabeth Stark, de co-founder & CEO van Stark Industries Lightning Labs, een van de 3 bedrijven die werken aan een implementatie van het Lightning Networks protocol. Goed als basis introductie to LN:

YouTube: Lightning CEO Elizabeth Stark on Bloomberg, Future of Bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:33
dfrenner schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:32:
Wat is er de afgelopen week aan de hand met Bitcoin zeg, zulke grote verschillen tussen inkoop en verkoop bedragen.

Nét 1 BTC voor 14,5k kopen en 11k verkopen op hetzelfde moment!?

Zijn er nog zinnige voorspellingen met BTC!?
Nou de één (ene John McAfee) voorspelt de 1 miljoen dollar per BTC voor 2020, zijn vorige voorspelling was minimaal 5000 dollar voor het einde van 2017.
De ander voorspelt dat BTC ieder moment kapot gaat en zet alles om naar BitcoinCash (bijv de beheerder van bitcoin.com), dit oa omdat de transactietijden van BTC veel en veel te lang geworden zijn + de transactiekosten de spuigaten uitloopt.
Een CPU koeler die ik toen der tijd voor circa 50 cent transactiekosten + productkosten gekocht heb bij een Nederlands bedrijf, zou nu het dubbelen zijn puur doordat de transactiekosten veel en veel te hoog geworden zijn. Iets kleins kopen kost je dus met BTC momenteel klauwen met geld.

Ik denk dus niet dat er zinnige voorspellingen zijn, die moet je voor jezelf maken. Kijk wat de coin doet, wat de coin kan en hoeveel die coin kost (niet qua aanschaf, maar om het uit te geven) en trek je eigen conclusie.
De ''grote'' mensen zeggen allemaal wat anders, aan jou om je eigen conclusie te trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragcage
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 13:57
The Redman schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:15:
[...]

Ik ben niet meneer SuperPolm, maar de circulating supply die ineens omhoogschiet lijkt me een 'opmerkelijkheid' to say the least.
Ik heb er een klein bedrag in gezet en daar is dit systeem enorm goed voor, aan gezien het je inleg exponentieel verhoogd als je blijft investeren. Als het nep is en de bubbel knapt, dan is het jammer van de kleine investering maar wat heb ik dan verloren, ik had er ook een paar videospellen voor kunnen komen die net zo nutteloos zijn.
Als het over een jaar nog steeds bestaat zit ik met een zeer hoge return on investment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:34
Een vraagje over Gdax.

Ik heb fiat op Coinbase staan. Hoe krijg ik dit op Gdax? Kan ik direct euro's van Coinbase naar Gdax verplaatsen en blijven die dan als euro's binnen Gdax staan?

En dan de vervolgvraag. Stel ik heb euro's op Gdax staan. Klopt het dan dat ik daar verder alleen BTC, BTH, ETH en LTC kan kopen?

Begrijp/lees ik het dan vervolgens goed dat alle transacties van Coinbase naar Gdax gratis zijn, maar dat de koers van Gdax en de fees van Gdax veel lager zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Ik vraag mij telkens af wat deze artikelen (of het nu pro of anti is) bijdragen aan de innovatieve doelstellingen die ze bij IOTA hebben. Wat is het belang van Joichi om dit te schrijven (met duidelijke melding dat het artikel op persoonlijke conto is). De investeerder waarschuwen voor IOTA? IOTA is toch sowieso een product dat in de kinderschoenen staat? Gaten, beperkingen etc mogen in een definitieve situatie niet plaatsvinden, maar daar is het nu toch nog veel te vroeg voor? Als IOTA al slaagt, hebben we het wrs over een periode van minimaal 5-10 jaar voordat het grootschalig 'werkt'. Toch, of heb ik de ambities van de mensen achter IOTA verkeerd begrepen?

Niet dat ik de artikelen zelf niet belangrijk oid vind, ik vraag mij alleen af waarom MIT niet gewoon lekker samenwerkt, of speelt hier ook een soort FOMO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
GustavSan schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:00:
Een vraagje over Gdax.

Ik heb fiat op Coinbase staan. Hoe krijg ik dit op Gdax? Kan ik direct euro's van Coinbase naar Gdax verplaatsen en blijven die dan als euro's binnen Gdax staan?

En dan de vervolgvraag. Stel ik heb euro's op Gdax staan. Klopt het dan dat ik daar verder alleen BTC, BTH, ETH en LTC kan kopen?

Begrijp/lees ik het dan vervolgens goed dat alle transacties van Coinbase naar Gdax gratis zijn, maar dat de koers van Gdax en de fees van Gdax veel lager zijn?
gewoon in gdax wthdraw and dan van coinbase

en idd is zelfde bedrijf en fees zijn lager op gdax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
GustavSan schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:18:
[...]

Ik vraag mij telkens af wat deze artikelen (of het nu pro of anti is) bijdragen aan de innovatieve doelstellingen die ze bij IOTA hebben. Wat is het belang van Joichi om dit te schrijven (met duidelijke melding dat het artikel op persoonlijke conto is). De investeerder waarschuwen voor IOTA? IOTA is toch sowieso een product dat in de kinderschoenen staat? Gaten, beperkingen etc mogen in een definitieve situatie niet plaatsvinden, maar daar is het nu toch nog veel te vroeg voor? Als IOTA al slaagt, hebben we het wrs over een periode van minimaal 5-10 jaar voordat het grootschalig 'werkt'. Toch, of heb ik de ambities van de mensen achter IOTA verkeerd begrepen?

Niet dat ik de artikelen zelf niet belangrijk oid vind, ik vraag mij alleen af waarom MIT niet gewoon lekker samenwerkt, of speelt hier ook een soort FOMO?
Iota vroeg om een audit van hun product en hebben die gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
k995 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:21:
[...]

Iota vroeg om een audit van hun product en hebben die gekregen.
Snap ik, maar wat is het nut van het publieke FUD van MIT precies? De vraag was vast niet een audit om de hele mensheid op de hoogte te houden van het nut van IOTA....?

Ik bedoel, deze meneer heeft niet zomaar een positie binnen MIT. Waarom moet het hem zo 'van het hart' om publiekelijk artikelen op eigen conto te publiceren. Ik ben vooral benieuwd wat er precies achter de schermen speelt waardoor een grote techpartij als MIT zich hiermee bezig houdt, los van een audit met gevolgen...

[ Voor 31% gewijzigd door GustavSan op 22-12-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
k995 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:20:
[...]

gewoon in gdax wthdraw and dan van coinbase

en idd is zelfde bedrijf en fees zijn lager op gdax

Andere vraag:

Iemand ervaring met Okex? Ik heb er wat ETH staan en wil TRX kopen. Echter, bij de marketorder moet ik het Admin Password invoeren. Is dit het account wachtwoord of is dit de 2e admin pass die tijdens registratie is aangemaakt (neem aan deze 2e, maar ik sta nu al uren te wachten tot de 2 uur voorbij zijn van het foutief invoeren van dit wachtwoord, terwijl het de juiste was...)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
GustavSan schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:22:
[...]

Snap ik, maar wat is het nut van het publieke FUD van MIT precies? De vraag was vast niet een audit om de hele mensheid op de hoogte te houden van het nut van IOTA....?

Ik bedoel, deze meneer heeft niet zomaar een positie binnen MIT. Waarom moet het hem zo 'van het hart' om publiekelijk artikelen op eigen conto te publiceren. Ik ben vooral benieuwd wat er precies achter de schermen speelt waardoor een grote techpartij als MIT zich hiermee bezig houdt, los van een audit met gevolgen...
Ik zie niet in waarom je denkt dat MIT ergens belangen zou hebben tegen of voor IOTA.

Iota vroeg een audit en kregen dit, MIT geeft gewoon uitleg daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Vast een stomme vraag, maar ik vind niet direct het antwoord. Is het handelen op een exchange als bitstamp tussen bijvoorbeeld euro's en bitcoins instant?

Ik lees verhalen over dat bitcoin transacties heel lang duren, omdat er een backlog van transacties is op het bitcoin netwerk. Maar hoe zit dit dan met handelen, stel je wilt op bitstamp verkopen aan een bepaalde koers, gebeurt dit dan effectief, of moet je wachten tot je transactie verwerkt is, en verkoop je dan aan de koers op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
daupie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:46:
[...]

Tot twee weken hé, hij kan ook bijvoorbeeld morgen bevestigd worden als het iets rustiger wordt op het netwerk.

Mocht je een offline wallet willen kan ik je Electrum aanraden, bij een online wallet Block chain.info (is ook makkelijk met traden).
Twee weken geleden meldde ik hier (Wolf3D in "Bitcoin en overige cryptocurrencies #3") dat mijn bitcoins transactie niet werd bevestigd. Inmiddels zijn we 16 dagen verder en staat mijn transactie nog steeds als 'Onbevestigde transactie' op https://blockchain.info.
Met Bitonic krijg ik geen contact meer, maar zij vertelden me eerder ook dat ze na 2 weken automatisch terugkwamen in mijn wallet.

Het betreft een transactie die niet goed is, omdat ik bij Bitonic een andere hoeveelheid bitcoins had gemeld die ik zou overmaken, dan Multibit uiteindelijk (door natuurlijk de fee die er nog vanaf moest) heeft overgemaakt. Stomme fout van mijzelf, maar de bitcoins zweven dus nu al meer dan 2 weken ergens rond, en zijn nooit teruggekomen in mijn wallet.

Na meerdere pogingen om mijn wallet te verhuizen van de niet meer ondersteunde Multibit die ik nu gebruik, naar Electrum (YouTube: Mutibit Classic to Electrum Tutorial) heb ik ook dat opgegeven. Electrum weigert mijn keys en ik kan niet op de 'Next' knop drukken (blijft disabled).

Nog tips? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik zit ook te overwegen om te gaan beleggen,maar ik ben me nog aan het orienteren. Zo heb ik een account op binance en vraag met het volgende af.

Als ik Ripple will kopen moet dan gebeurt dat met Ethereum of BTC (pair), dat is duidelijk. Het probleem wat ik heb is dat als ik zou willen kopen dat het niet in dollars of euro's gaat maar in een "pair". Als ik dus voor 200 euro wil kopen, betekent dan dat ik dit moet gaan omrekenen(Euro > ETH of EURO > BTC)? Zoja, dan is het nooit zeker aangezien de markt per seconde stijgt en daalt.

Ook zie ik mensen spreken over Satohsi, en ik weet inmiddels wat het is, maar hoe kunnen mensen dat zo snel omrekenen of is dit snel te zien in de grafieken van Binance? En waarom wordt er met dat meetindicatie gewerkt?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:37
FrankGuthrie schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:11:
Ik zit ook te overwegen om te gaan beleggen,maar ik ben me nog aan het orienteren. Zo heb ik een account op binance en vraag met het volgende af.

Als ik Ripple will kopen moet dan gebeurt dat met Ethereum of BTC (pair), dat is duidelijk. Het probleem wat ik heb is dat als ik zou willen kopen dat het niet in dollars of euro's gaat maar in een "pair". Als ik dus voor 200 euro wil kopen, betekent dan dat ik dit moet gaan omrekenen(Euro > ETH of EURO > BTC)? Zoja, dan is het nooit zeker aangezien de markt per seconde stijgt en daalt.
Klopt. Andere exchange aanmelden en je kan wel direct van euro of dollar naar ripple.
Ook zie ik mensen spreken over Satohsi, en ik weet inmiddels wat het is, maar hoe kunnen mensen dat zo snel omrekenen of is dit snel te zien in de grafieken van Binance? En waarom wordt er met dat meetindicatie gewerkt?
https://en.bitcoin.it/wiki/Satoshi_(unit)

Komma in de grafiek dus 8 plaatsjes naar rechts schuiven.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Bio schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:05:
Vast een stomme vraag, maar ik vind niet direct het antwoord. Is het handelen op een exchange als bitstamp tussen bijvoorbeeld euro's en bitcoins instant?

Ik lees verhalen over dat bitcoin transacties heel lang duren, omdat er een backlog van transacties is op het bitcoin netwerk. Maar hoe zit dit dan met handelen, stel je wilt op bitstamp verkopen aan een bepaalde koers, gebeurt dit dan effectief, of moet je wachten tot je transactie verwerkt is, en verkoop je dan aan de koers op dat moment?
Heeft Bitstamp gewoon een enorme pool aan bitcoins, en zijn het dus geen transacties op de blockchain, maar enkel intern bij Bitstamp? Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Bio schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:21:
[...]
Heeft Bitstamp gewoon een enorme pool aan bitcoins, en zijn het dus geen transacties op de blockchain, maar enkel intern bij Bitstamp? Kan iemand dat bevestigen?
Dat is precies hoe een (gecentraliseerde) exchange werkt. Alle assets zitten gewoon in een grote pot. Wat in jouw "wallet" staat is niets meer dan wat getalletjes in een database. Een exchange zou ontzettend inefficient werken als ze daadwerkelijk de hele tijd coins transferren via de blockchain. Bij een trade hoeven dus alleen maar die getalletjes in de database te wijzigen. Bij de ene $1000 erbij en 0.1 btc eraf, en bij de ander $1000 eraf en 0.1 btc erbij. Minus nog de transactiefees voor de exchange dan :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Oke, thanks. Nu begrijp ik alles weer wat beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

LED-Maniak schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:14:

[...]

https://en.bitcoin.it/wiki/Satoshi_(unit)

Komma in de grafiek dus 8 plaatsjes naar rechts schuiven.
Thanks, ik had het al gegoogled, maar sommige mensen die hebben het over verkopen bij zoveel satoshi of kopen bij zoveel satoshi. Waarom zou je in die termen denken? Ik denk ik termen van dollars, waarom denken in term van Satoshi's?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:37
FrankGuthrie schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:49:
[...]

Thanks, ik had het al gegoogled, maar sommige mensen die hebben het over verkopen bij zoveel satoshi of kopen bij zoveel satoshi. Waarom zou je in die termen denken? Ik denk ik termen van dollars, waarom denken in term van Satoshi's?
Omdat ze genoteerd staan ten opzichte van BTC en gezien de waarde zo laag is spreek je sneller van 1000 satoshi dan 0,00001000 BTC.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonav
GustavSan schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:18:
[...]

Dit is voornamelijk een reactie van Mit medialab op een artikel verschenen in Mit Technology
review. Het klopt dat de meeste crypto's een lange termijn visie hebben maar waarom zou
er niet kritisch naar de korte termijn gekeken mogen worden? Als het fundament al gaten
en fouten vertoont hoe moet de crypto dan op de lange termijn een succes worden? Ik
begrijp niet wat je in dit verband met fomo bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
bonav schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:17:
[...]

Dit is voornamelijk een reactie van Mit medialab op een artikel verschenen in Mit Technology
review. Het klopt dat de meeste crypto's een lange termijn visie hebben maar waarom zou
er niet kritisch naar de korte termijn gekeken mogen worden? Als het fundament al gaten
en fouten vertoont hoe moet de crypto dan op de lange termijn een succes worden? Ik
begrijp niet wat je in dit verband met fomo bedoelt.
Ok. Duidelijk en je hebt een punt.

Ik bedoel met FOMO dat MIT het vaak moet hebben van grote sponsoren ivm research etc en dat zij er wellicht een belang bij hebben dat ontwikkelingen rond bv internet of things niet buiten die grote spelers om kan plaatsvinden (wat betreft belangen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonav
GustavSan schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:24:
[...]

Ik bedoel met FOMO dat MIT het vaak moet hebben van grote sponsoren ivm research etc en dat zij er wellicht een belang bij hebben dat ontwikkelingen rond bv internet of things niet buiten die grote spelers om kan plaatsvinden (wat betreft belangen etc).
Ok ik begrijp het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
GustavSan schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:24:
[...]

Die kunnen gewoon iota gebruiken, moeten ze het zelf niet maken handig voor hen.

Grote spelers zijn echt niet tegen al dit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipers120
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Ik wil ook gaan beginnen met cryptocurrencies. Heb uiteraard al een tijdje ingelezen en denk dat ik het meeste inmiddels ook wel enigszins snap. Hierbij denk ik dat nu een mooi moment is om in te stappen. Nu ben ik me natuurlijk gaan orienteren in een wallet, en ik denk dat Exodus een goede keuze voor mij is, mooi overzichtelijk en makkelijk met wisselen tussen verschillende coins maar toch betrouwbaar met een hardware code. Nu moet ik eerst bitcoins (of een andere coin die ondersteund wordt door Exodus) kopen vanuit euro's. Hier zit ik het meeste mee eerlijkgezegd. Heb al een en ander hierover gelezen maar wat zouden jullie aanraden? Al deze websites zitten momenteel met problemen als ik dat zo zie: zijn er nog bedrijven waar je met een redelijke fee betrouwbaar btc's kan kopen met euro's (overmaken, paypal of ideal) en met een redelijke termijn? Ik zat zelf te denken aan coinbase of bitonic hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 20:39

gws24

Thinking is hard!

Wolf3D schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:07:
[...]

Na meerdere pogingen om mijn wallet te verhuizen van de niet meer ondersteunde Multibit die ik nu gebruik, naar Electrum (YouTube: Mutibit Classic to Electrum Tutorial) heb ik ook dat opgegeven. Electrum weigert mijn keys en ik kan niet op de 'Next' knop drukken (blijft disabled).

Nog tips? :?
Uit de file die multibit genereerd moet je alleen het dikgedrukte invoeren bij Electrum, dat is namelijk de prive key. Veel mensen vergeten de datum etc eraf te halen.
# KEEP YOUR PRIVATE KEYS SAFE !
# Anyone who can read this file can spend your bitcoin.
#
# Format:
# <Base58 encoded private key>[<whitespace>[<key createdAt>]]
#
# The Base58 encoded private keys are the same format as
# produced by the Satoshi client/ sipa dumpprivkey utility.
#
# Key createdAt is in UTC format as specified by ISO 8601
# e.g: 2011-12-31T16:42:00Z . The century, 'T' and 'Z' are mandatory
# KxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxfGt 2017-12-22T12:45:35Z
# End of private keys
Dus
1) in multibit onder Tools>ExportPrivate Keys kiezen
2) wallet password en locatie/filenaam invullen
3) Do not protect export file kiezen anders kan je de file niet goed lezen
4) export file openen met notepad bv en alle private keys kopieren
5) In Electrum onder Wallet>Private Keys>Import kiezen
6) eventueel je electrum wallet password invullen
7) pasten private keys, elk op een eigen regel en op import drukken
8) klaar!

net nog even gedaan met een adres van me en zo werkt het bij mij.

EDIT: Electrum 3.0.3 trouwens met een gewone wallet, dus geen segwit wallet met de nieuwe bc1 adressen

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vipers120 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:53:
Ik wil ook gaan beginnen met cryptocurrencies. Heb uiteraard al een tijdje ingelezen en denk dat ik het meeste inmiddels ook wel enigszins snap. Hierbij denk ik dat nu een mooi moment is om in te stappen. Nu ben ik me natuurlijk gaan orienteren in een wallet, en ik denk dat Exodus een goede keuze voor mij is, mooi overzichtelijk en makkelijk met wisselen tussen verschillende coins maar toch betrouwbaar met een hardware code. Nu moet ik eerst bitcoins (of een andere coin die ondersteund wordt door Exodus) kopen vanuit euro's. Hier zit ik het meeste mee eerlijkgezegd. Heb al een en ander hierover gelezen maar wat zouden jullie aanraden? Al deze websites zitten momenteel met problemen als ik dat zo zie: zijn er nog bedrijven waar je met een redelijke fee betrouwbaar btc's kan kopen met euro's (overmaken, paypal of ideal) en met een redelijke termijn? Ik zat zelf te denken aan coinbase of bitonic hiervoor.
bitonic is prima ja en exodus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

LED-Maniak schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:51:
[...]

Omdat ze genoteerd staan ten opzichte van BTC en gezien de waarde zo laag is spreek je sneller van 1000 satoshi dan 0,00001000 BTC.
Niet alleen Bitcoin toch, ik zie ze ook staan tegenover ETH.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonav
YouTube: Cardano Interview | w/ Charles Hoskinson

Interessant interview met Charles Hoskinson, ontwikkelaar
van Cardano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:40
Kleine vraag, misschien heeft iemand dit al eerder meegemaakt. Ik heb gisteren Ethereum gekocht bij bitrush.nl en pas achteraf wordt er aangegeven dat de Ethereum pas 25 december wordt verstuurd, terwijl overal op de site staat dat het direct wordt verstuurd. Nu is de ETH koers een mooie 20% gedaald. Kan ik hier nog iets mee? Ik vind het dus sowieso misleidende reclame dat ze aangeven dat het direct wordt verstuurd. Dienst ontbinden omdat ze in verzuim zijn geweest met de levertijden oid?

[ Voor 3% gewijzigd door The Unbelievabl op 22-12-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

LED-Maniak schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:51:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Misschien dat je dit ook weet of iemand anders, maar ik zie dus bij de brokers dat een munt een percentage is gedaald of gestegen, maar ten opzichte van welke tijdstip? Een crypto markt heeft toch geen opening en sluiting?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler 2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-12-2021
FrankGuthrie schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:02:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Misschien dat je dit ook weet of iemand anders, maar ik zie dus bij de brokers dat een munt een percentage is gedaald of gestegen, maar ten opzichte van welke tijdstip? Een crypto markt heeft toch geen opening en sluiting?
Dat kan je vaak instellen, een dag, een week, een maand , een jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Laatst online: 11:22
Lekker dan, zowel Litbit als BTCDirect accepteren geen nieuwe gebruikers om ETH aan te schaffen. Denk dat te veel mensen vandaag willen instappen

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Leuke topic's hier over de cryptocurrencies. Volg deze en andere al een poosje, met het idee er voorzichtig in te duiken. Even tutorials doornemen. Heb me dus op Bitmymoney even een 'hobby' bedragje BTC gekocht en eerst maar eens doorgestuurd naar mijn kersverse wallet op Blockchsin.info. Ook even een accountje aangemaakt bij Binance.
Maar nu ik er lekker mee aan de gang wil zit ik, naar mijn mening, toch wel best lang te wachten tot de BTC in mijn wallet beschikbaar komt, wachtend op 0/3 confirmations. Hij staat er dus in, alleen pending, dus kan ik er even niets mee. En dit al vanaf de 19e december. Duren die transacties altijd zolang bij Bitmymoney? Heb em al even nader bekeken, fee in Satoshi die meegegeven is door bmm lijkt me ok (244.444 sat/B). Maar "Unconfirmed Transaction". Gaat dit goedkomen?

Kleine update: net even een contact formuliertje ingevuld op de site van bmm, en ondanks alle drukte al binnen een uurtje een reactie per email retour: Kort samengevat. Ze zijn er mee bezig de ..'transacties te bespoedigen die staan te wachten in het Bitcoinnetwerk'...
Super netjes, niet verwacht zo snel iets te horen.

[ Voor 19% gewijzigd door _XipHiaS_ op 22-12-2017 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toennee

Even een update... waar ik bang voor was is gebeurd.
Vanmiddag 1 euro overgemaakt, en die euro is wel bijgeschreven...
Ik heb een ticket aangemaakt bij Coinbase om uit te zoeken wat er met de eerste transactie is gebeurd...

Jouw Hardloopkalender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Laatst online: 11:22
Als ik google op Ripple wallets kom ik vooral online wallets tegen. Zijn er ook offline wallets beschikbaar?

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Wil ik via Coinbase even wat BTC kopen, is alles disabled. Gooi ik mijn euro's naar Gdax. Is het daar tijdelijk op post-only :).

Wel jammer, ik wilde graag nog wat IOTA bijkopen nu het zo laag is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MinasM
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-04-2024
Beneveerg schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:59:
Als ik google op Ripple wallets kom ik vooral online wallets tegen. Zijn er ook offline wallets beschikbaar?
offline, of desktop? Geen ervaring mee, maar ik kom bijv rippex en bithomp tegen bij desktop

[ Voor 5% gewijzigd door MinasM op 22-12-2017 19:11 . Reden: bithomp toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:52
Voor de geintresseerden, ik wilde m'n portfolio in eigen beheer volgen en heb daar een webbased (php) tooltje voor geschreven.

Hier zit API integratie in met BitTrex en Kraken (anderen zijn mogelijk als er vraag is), die haalt de balans (aantal) per coin op en uit een andere API haalt ie de realtime prijs en de boel word terugberekent naar EUR zodat ik een mooi overzichtje hou. Daarnaast zit er een realtime prijsgrafiek per coin in.

Je kunt er ook handmatig coins aan toevoegen (als ze in andere wallets leven) en het werkt op mobieltjes.

Een webserver die php praat, wat schrijfrechten op een bepaalde folder en zou het moeten draaien. Zie de repo op github voor meer info: "cryptofolio".

Het is verre van perfect en vast erg buggy ;) maar het voldoet voor mij vooralsnog en gebruik het dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Kan iemand mij vertellen wat shillen inhoudt? Zoektocht op Google en hier levert weinig tot geen resultaten op.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
jokapo schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 22:51:
Kan iemand mij vertellen wat shillen inhoudt? Zoektocht op Google en hier levert weinig tot geen resultaten op.
Tegen betaling iets promoten (of juist bekritiseren) online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
jokapo schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 22:51:
Een coin lopen promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Even een vraag onder de expert. Maar als je bijvoorbeeld Ripple verkoopt nadat die bijvoorbeeld 20% is gestegen, en je zet deze om naar ETH/BTC, en ETH/BTC vervolgens daalt, dan verdampt je winst toch??

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in Bittrex gulden, neo en ripple gekocht met bitcoin. Ik kan alleen nergens de koers terugvinden tov dollar waarvoor ik ze gekocht heb. Klopt dat?

Daarnaast is het leuk als deze munten tov de BTC meer waard worden, maar als de koers van BTC daalt tov dollar heb ik eigenlijk niets aan die winst. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 09:10:
Ik heb in Bittrex gulden, neo en ripple gekocht met bitcoin. Ik kan alleen nergens de koers terugvinden tov dollar waarvoor ik ze gekocht heb. Klopt dat?

Daarnaast is het leuk als deze munten tov de BTC meer waard worden, maar als de koers van BTC daalt tov dollar heb ik eigenlijk niets aan die winst. Of zie ik dat verkeerd?
Dat is precies ook mijn vraag. Volgens mijn logica wel namelijk.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• point7
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-04-2024
FrankGuthrie schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 00:55:
Even een vraag onder de expert. Maar als je bijvoorbeeld Ripple verkoopt nadat die bijvoorbeeld 20% is gestegen, en je zet deze om naar ETH/BTC, en ETH/BTC vervolgens daalt, dan verdampt je winst toch??
Uiteraard is je winst weg als je dat geld in een ander product (crypto of aandelen) steekt waarvan de koers gedaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

point7 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:05:
[...]

Uiteraard is je winst weg als je dat geld in een ander product (crypto of aandelen) steekt waarvan de koers gedaald is.
Als je het in iets anders steekt wel ja. Maar waar ik op doelde is dat als je met BTC een andere munt koopt dan kan die munt wel meer BTC waard worden maar dat hoeft dus niet in dollars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:59
Het komt sowieso in je Euro Wallet. Daar kwam mijn eerste verificatie transactie van 1cent ook. Dus wees niet bang.
Toennee schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:49:
[...]

Even een update... waar ik bang voor was is gebeurd.
Vanmiddag 1 euro overgemaakt, en die euro is wel bijgeschreven...
Ik heb een ticket aangemaakt bij Coinbase om uit te zoeken wat er met de eerste transactie is gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichawwZki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb een probleempje, ik heb 3 dagen geleden voor 250 euro aan bitcoin overgemaakt via BitMyMoney. Hebben mensen hier tips voor mij? Wil 'm nu toch wel bevestigd zien worden of mijn bitcoin terug willen hebben...

Status:
Verzonden, 0 bevestigingen in het netwerk
Bitcoin netwerk kosten:0,00050000 BTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:07:
[...]

Als je het in iets anders steekt wel ja. Maar waar ik op doelde is dat als je met BTC een andere munt koopt dan kan die munt wel meer BTC waard worden maar dat hoeft dus niet in dollars...
Eigenlijk moet je alleen naar de btc waarde kijken over drie maanden kun je twee keer zoveel in dollar hebben terwijl je btc gehalveerd is. Had je btc gehouden dan had je vier keer zoveel dollar gehad.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Even een vraag over de Lightning blockchain. Heb me er een beetje over in zitten lezen maar er zijn een aantal zaken me nog niet helemaal duidelijk. Als ik het goed begrijp is het een off-chain-constructie waarin Pietje bijvoorbeeld een payment channel heeft met koffiebar X. Dit payment channel is een soort escrow-contract waarin door één of beide partijen coins worden gestopt. Zolang er genoeg "balance" zit in de escrow, kunnen er buiten de blockchain om gewoon near-instant transacties worden gedaan. En de integriteit en trust wordt geborgd door het feit dat beide partijen op elk moment de payment channel naar de blockchain kunnen halen en kunnen valideren.

Nu is volgens mij één van de problemen dat het niet altijd rendabel is om een payment channel op te zetten tussen 2 partijen, omdat er bijvoorbeeld maar één transactie plaatsvindt (en een payment channel 2 transacties nodig heeft). Daarom kunnen off-chain-transacties ook via tussenpersonen lopen, dus als Jantje ook met crypto af wil rekenen, maar geen payment channel heeft met de koffiebar, maar wel met Pietje, dan kan Jantje het geld off-chain doorgeven aan Pietje, die het weer via zijn payment channel off-chain doorgeeft aan de winkel. Klopt dit nog een beetje?

Mijn vraag gaat er dan over hoe er voor wordt gezorgd dat die tussenpersoon niks manipuleert? Immers, het gaat off-chain, dus hoe zorgt met er dan voor dat de integriteit van de transacties worden geborgd? Zeker als het via-via-via-via gaat. En kan straks iedereen een payment channel openen? Tussen bijvoorbeeld je hw wallet en je exchange-wallet?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 22:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Beneveerg schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:59:
Ik gebruik de Eden wallet.
Deze is echter wel in beta zonder support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
MichawwZki schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:00:
Ik heb een probleempje, ik heb 3 dagen geleden voor 250 euro aan bitcoin overgemaakt via BitMyMoney. Hebben mensen hier tips voor mij? Wil 'm nu toch wel bevestigd zien worden of mijn bitcoin terug willen hebben...

Status:
Verzonden, 0 bevestigingen in het netwerk
Bitcoin netwerk kosten:0,00050000 BTC
Ik had via bl3p met 0,0003 fee verzonden, erg laag maar dat was de nieuwe verlaagde fee van bl3p zelf dus leek het me wel goed, ik had "geen haast". Heeft letterlijk ook 3 dagen geduurd, daarna gingen de confirmations van 0 snel naar 6 en kreeg ik een deposit confirmation bericht. Denk dat die van jou ook wel snel binnenkomt...
Dit is dus waarom de behemoth BTC als currency gewoon niet werkt :+

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Even een vraagje over satoshi's en network fees. Ik ben afgelopen week zo klungelig geweest om niet goed op te letten. Ik dacht het laatste deel van mijn coins te verkopen, en ging uit van dezelfde network fee als eerder. Echter bleek de fee nu een stuk hoger te liggen (stond op normal priority ipv economy), waardoor de transactie niet slaagde en 0,0031 bitcoin mee verloren is gegaan en nog eens 0,0004 bitcoin bij de retour transactie.

Ik gebruik een greenaddress wallet, echter nergens kan ik zien wat nu de huidige transactiekosten zijn per instelling, niet van economy, niet van normal, niets. Er is een custom optie waarbij ik zelf de 'satoshis/Kb' kan instellen. Hoe weet ik nu wat ik daar moet invullen om relatief lage kosten te hebben? Ik heb momenteel iets meer dan 46 mBTC, hoe zorg ik ervoor dat wanneer ik 45 mBTC verkoop zonder dat ik over de funds van mijn wallet ga en dus weer de transactie faalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:51:
Er is een custom optie waarbij ik zelf de 'satoshis/Kb' kan instellen. Hoe weet ik nu wat ik daar moet invullen om relatief lage kosten te hebben?
https://bitcoinfees.earn.com/
Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!