DaniëlWW2 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:44:
Ergens hoop ik echt dat de Mercedes auto van volgend jaar keihard zuigt. Lewis heeft zijn vierde kampioenschap, maar nu oprotten met Mercedes zeg. Ik ben bang dat de drie power units per seizoen regel het volledig gaat verpesten, waardoor Lewis volgend jaar gewoon een vijfde titel pakt, ook al is de Mercedes een slechtere auto...
Dat het niet 'leuk' meer is kan ik nog begrijpen. Maar wat is er anders dan andere periodes afgelopen twintig jaar?
- Red Bull was vijf jaar onverslaanbaar.
- McLaren met hun Silberpfeile zette letterlijk iedereen op een ronde een lange tijd.
- Schumacher won ook titel na titel in een Ferrari.
En waarom? Omdat ze op dat moment hun zaken het beste op orde hadden. Ik vind het raar dat teams die hun zaken prima voor elkaar hebben (of motorleveranciers) te straffen voor het feit dat ze de beste zijn.
Laten we elke werknemer die het meeste geld verdient voor de baas omdat hij bijscholingen volgt, de helft van zijn loon afpakken. Want dan werkt hij minder hard en neemt hij minder scholing en kan een ander ook eens medewerker van de maand worden. Overdreven en wellicht onrealistisch voorbeeld maar je snapt me denk ik wel.
Moraal: Waarom iemand straffen omdat hij de beste is? De rest (Ferrari, Renault) moeten maar beter hun werk doen.