Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2017] Race 19 - GP van Brazilië Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 41.626 views

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook echt 100% betrouwbaarheid bij mercedes... Knap hoor.

Vraag me wel af met welke logica ze het naar 3 onderdelen terugbrengen voor volgend jaar verklaren. Wordt nog meer koren op de molen van Mercedes.

MikeyMan wijzigde deze reactie 09-11-2017 18:23 (57%)

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
MikeyMan schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:22:
Ja inderdaad, niet alleen zelf, maar ook hun klanten. Erg knap. Misschien iets teveel op degelijkheid ingezet? Hoewel, ze zijn kampioen natuurlijk, maar het kan ook _te_ betrouwbaar ;)
quote:
Vraag me wel af met welke logica ze het naar 3 onderdelen terugbrengen voor volgend jaar verklaren. Wordt nog meer koren op de molen van Mercedes.
Ik snap het ook niet, Mercedes is het enige team dat dat kan, althans, dat moeten we afwachten, maar ze lijken op schema te liggen...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Spotmatic
  • Laatst online: 07:53

Spotmatic

Ken sent me

Volgend jaar wordt het leuk. Vanaf race 6 zal het hard gaan en zal het regelmatig voorkomen dat bijna de helft van de grid een penalty aan z'n broek heeft. Denk maar aan Monza dit jaar (9 rijders hadden gridpenalties).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 29-03 12:52
quote:
Spotmatic schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:46:
Volgend jaar wordt het leuk. Vanaf race 6 zal het hard gaan en zal het regelmatig voorkomen dat bijna de helft van de grid een penalty aan z'n broek heeft. Denk maar aan Monza dit jaar (9 rijders hadden gridpenalties).
Iedereen een penalty, niemand een penalty :+

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

quote:
Jasphur schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:54:
[...]
Iedereen een penalty, niemand een penalty :+
Zal je net zien dat Max z'n eerste pole pakt en als dank 20 plaatsen gridstraf krijgt. Eigenlijk hoop ik vurig dat dat gebeurt, en dat het resulteert in een shitstorm van ongekende omvang. Een betere manier om uiteindelijk eerlijkere regels te krijgen is er m.i. niet. ;)

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 29-03 17:51
quote:
Catmandos schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:49:
[...]

Ik denk dat dit juist veel beter is, minder rode vlaggen wanneer het een interlagos regen dag is.
Inderdaad. En dan krijgen ze ook de mogelijkheid om een droge(re) lijn te rijden zodat annuleren ook minder snel nodig is.
quote:
MikeyMan schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:22:

Ik ben vooral benieuwd welke teams het jaar afsluiten zonder enige grid penalty (voor mechanische redenen).

Overigens staat hier niet de status van de versnellingsbakken bij. Lijkt me ook nog wel een interessante statistiek.

Martinspire wijzigde deze reactie 09-11-2017 19:03 (44%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• Racing-Paradise
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20-02 17:03
quote:
Spotmatic schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:58:
[...]

Zal je net zien dat Max z'n eerste pole pakt en als dank 20 plaatsen gridstraf krijgt. Eigenlijk hoop ik vurig dat dat gebeurt, en dat het resulteert in een shitstorm van ongekende omvang. Een betere manier om uiteindelijk eerlijkere regels te krijgen is er m.i. niet. ;)
De regels zijn eerlijk want voor iedereen gelijk en al een heel jaar bekend. Voor 't feit dat alleen Mercedes zijn huiswerk goed op orde heeft kun je moeilijk die teams straffen toch?

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
De eeuwige spagaat van F1, rijderssport en constructeurssport...

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

quote:
Racing-Paradise schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:09:
[...]
De regels zijn eerlijk want voor iedereen gelijk en al een heel jaar bekend. Voor 't feit dat alleen Mercedes zijn huiswerk goed op orde heeft kun je moeilijk die teams straffen toch?
De regels zijn duidelijk, maar ze kunnen vast beter. Pole pakken = pole pakken. Straf dan anders, bijvoorbeeld inderdaad de constructeurs, of geef de coureur minder punten aan het einde van de wedstrijd. Bijv. motor vervangen? Dan 50% minder punten dan voor jouw finishpositie normaal zou zijn.

Maar goed, die discussie is al veel vaker gevoerd...

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik had het in het algemene topic geplaatst als een van de Bernie interview filmpjes. Hij ging dus in op die motoren. Bernie was het er dus niet mee eens, en stelde dat hij zelf nooit een F1 kaartje zou kopen met de Mercedes auto's die toch bijna altijd winnen. Ook zou hij deze technische regels niet meer geaccepteerd hebben...

Ergens hoop ik echt dat de Mercedes auto van volgend jaar keihard zuigt. Lewis heeft zijn vierde kampioenschap, maar nu oprotten met Mercedes zeg. Ik ben bang dat de drie power units per seizoen regel het volledig gaat verpesten, waardoor Lewis volgend jaar gewoon een vijfde titel pakt, ook al is de Mercedes een slechtere auto...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
Racing-Paradise schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:09:
[...]

Dat kun je ook over fric-wielophanging of olie verbranden zeggen: het is hetzelfde voor iedereen en toch worden daar regels aangescherpt, gewijzigd of in het leven geroepen...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 29-03 16:42
quote:
Grrrrrene schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:16:
[...]

Dat kun je ook over fric-wielophanging of olie verbranden zeggen: het is hetzelfde voor iedereen en toch worden daar regels aangescherpt, gewijzigd of in het leven geroepen...
Dat is precies waar ik me dus zo aan stoor. Er zijn regels, vervolgens gaat iemand klagen, en dan worden meteen de regels weer aangescherpt. Das toch raar. Je vind een maas in de regels, en vervolgens wordt die maas meteen gedicht. Hoezo, het mocht dus. En het staat de rest vrij hetzelfde te doen. Ik vind dat juist altijd gaaf, dat teams altijd wel iets vinden. Het is F1, dat moet gewoon kunnen.

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
quote:
Spotmatic schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:58:
[...]

Ik had begrepen dat je dan dus ook officieel de pole niet hebt. Hetgeen ik vreemd vind, maar ik meen me dit jaar een verhaal te herinneren toen Hamilton het pole-record van Schumacher evenaarde, dat Schumacher eigenlijk 1 pole meer had maar door een gridstraf het niet als pole geteld werd. (maar wellicht dat dat een ander soort straf was?)

• geennl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:51

• Theuno
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:44

Theuno

Da Devil Crew

quote:
quote:
At the beginning of the year he was a bit of a difficult person
_/-\o_

De auto van Max is dus een mannetje.. andere auto's zijn dames.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Danster
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 05-03 16:17
quote:
Spotmatic schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:07:
Totaal en volledig offtopic, maar... ik heb sinds begin dit jaar een Braziliaanse bus, gekocht in Sao Paulo. Zou dat geluk brengen? ;)

[afbeelding]
Sorry ook ff zwaar offtopic (mea culpa modjes) maar ga je er zoiets van maken?

https://inhabitat.com/196...-the-future-time-machine/

• geennl

• Tleilaxu
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
quote:
DaniëlWW2 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:44:
Ik had het in het algemene topic geplaatst als een van de Bernie interview filmpjes. Hij ging dus in op die motoren. Bernie was het er dus niet mee eens, en stelde dat hij zelf nooit een F1 kaartje zou kopen met de Mercedes auto's die toch bijna altijd winnen. Ook zou hij deze technische regels niet meer geaccepteerd hebben...

Ergens hoop ik echt dat de Mercedes auto van volgend jaar keihard zuigt. Lewis heeft zijn vierde kampioenschap, maar nu oprotten met Mercedes zeg. Ik ben bang dat de drie power units per seizoen regel het volledig gaat verpesten, waardoor Lewis volgend jaar gewoon een vijfde titel pakt, ook al is de Mercedes een slechtere auto...
Tja, Bernie is een beetje zuur dat hij van zijn troon gestoten is.

• Jasphur
Goedemorgen. Even de armpjes strekken.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22:52
quote:
Dat het niet 'leuk' meer is kan ik nog begrijpen. Maar wat is er anders dan andere periodes afgelopen twintig jaar?

- Red Bull was vijf jaar onverslaanbaar.
- McLaren met hun Silberpfeile zette letterlijk iedereen op een ronde een lange tijd.
- Schumacher won ook titel na titel in een Ferrari.

En waarom? Omdat ze op dat moment hun zaken het beste op orde hadden. Ik vind het raar dat teams die hun zaken prima voor elkaar hebben (of motorleveranciers) te straffen voor het feit dat ze de beste zijn.

Laten we elke werknemer die het meeste geld verdient voor de baas omdat hij bijscholingen volgt, de helft van zijn loon afpakken. Want dan werkt hij minder hard en neemt hij minder scholing en kan een ander ook eens medewerker van de maand worden. Overdreven en wellicht onrealistisch voorbeeld maar je snapt me denk ik wel.

Moraal: Waarom iemand straffen omdat hij de beste is? De rest (Ferrari, Renault) moeten maar beter hun werk doen.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 01:05
quote:
RayenM schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:37:
[...]

Dat het niet 'leuk' meer is kan ik nog begrijpen. Maar wat is er anders dan andere periodes afgelopen twintig jaar?

- Red Bull was vijf jaar onverslaanbaar.
- McLaren met hun Silberpfeile zette letterlijk iedereen op een ronde een lange tijd.
- Schumacher won ook titel na titel in een Ferrari.

En waarom? Omdat ze op dat moment hun zaken het beste op orde hadden. Ik vind het raar dat teams die hun zaken prima voor elkaar hebben (of motorleveranciers) te straffen voor het feit dat ze de beste zijn.

Laten we elke werknemer die het meeste geld verdient voor de baas omdat hij bijscholingen volgt, de helft van zijn loon afpakken. Want dan werkt hij minder hard en neemt hij minder scholing en kan een ander ook eens medewerker van de maand worden. Overdreven en wellicht onrealistisch voorbeeld maar je snapt me denk ik wel.

Moraal: Waarom iemand straffen omdat hij de beste is? De rest (Ferrari, Renault) moeten maar beter hun werk doen.
Red Bull was helemaal niet 5 jaar onverslaanbaar, geen idee hoe jij hier bij komt. In de periode waarin Vettel 4 keer achter elkaar kampioen werd had Red Bull Racing bij lange na niet een dominerende auto. Bij elke race in dat tijdperk kon zowel Ferrari, McLaren, Lotus als Red Bull races winnen afhankelijk van de kenmerken van de baan, dat gebeurde dan ook regelmatig.

PSN: KADR777

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 29-03 16:55
quote:
RayenM schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:37:
[...]
Straffen hoeft zeker niet nee. Dat zou fout zijn. Maar wel stoppen met 'verwennen'.. Het wordt tijd dat die Long Standing Bonus van Ferrari opgeheven wordt en deze 68 miljoen verdeeld word over alle teams. Voor de topteams heeft deze 6,8m niet echt meerwaarde, maar een Sauber en Haas zullen er om staan te springen.

Overigens, als we dan toch gaan kijken naar de payments van de teams.. Alle teams behalve Haas krijgen 36 miljoen op basis van 'Payments are based a team's classification over two of the past three years'. Dit is natuurlijk echt niét de manier om nieuwe teams te stimuleren. Waarom niet een startersbonus geven?
Oke, nu ik het typ komt het al in me naar boven.. teams gaan daar misbruik van maken en opnieuw 'starten'. Maar dit zal op de een of andere manier toch wel te ondervangen zijn..

edit: ik realiseer me nu dat dit het brazilie topic is. Beetje offtopic dus. oops :+

LoeWn wijzigde deze reactie 10-11-2017 08:58 (4%)

• Zahariac
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 27-03 10:02
quote:
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:43:
[...]

Red Bull was helemaal niet 5 jaar onverslaanbaar, geen idee hoe jij hier bij komt. In de periode waarin Vettel 4 keer achter elkaar kampioen werd had Red Bull Racing bij lange na niet een dominerende auto. Bij elke race in dat tijdperk kon zowel Ferrari, McLaren, Lotus als Red Bull races winnen afhankelijk van de kenmerken van de baan, dat gebeurde dan ook regelmatig.
Heb jij destijds wel gekeken? In 2013 heeft Vettel 9 races achter elkaar gewonnen. Ik weet niet wat jij onder dominantie verstaat maar dat lijkt mij toch aardig in de buurt te komen!

En 2011 heeft Vettel van de 19 races 2 keer niet op het podium gestaan, waarvan 1 keer door een DNF. Die andere was een 4e plaats.

Zahariac wijzigde deze reactie 10-11-2017 09:05 (8%)

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 27-03 09:52

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Mooi, vorig jaar was echt belachelijk. De crash van Kimi had veel slechter af kunnen lopen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Jasphur
quote:
TommyGun schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:22:
[...]

Mooi, vorig jaar was echt belachelijk. De crash van Kimi had veel slechter af kunnen lopen.
Absoluut. Wie knalde daar nou bijna bovenop? Er was iemand die RAI echt op een haar na miste.

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 27-03 09:52

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Jasphur schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:26:
[...]

Absoluut. Wie knalde daar nou bijna bovenop? Er was iemand die RAI echt op een haar na miste.
Meervoud... YouTube: Raikkonen Heavy Crash - GP Brazil HD

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Jasphur
Ah ik zie het al. Ik bedoelde die Manor op het laatste

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 08:34
quote:
Requiem19 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:13:
De eeuwige spagaat van F1, rijderssport en constructeurssport...
Constructeurssport, maar met zoveel budget dat de beste rijders overgehaald kunnen worden om te participeren. De rijders maken het af maar maken niet het verschil.

alles kan off-topic

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
Hij heeft zelf de technische regels verzonnen voor 2014 die hiervoor gezorgd hebben?
quote:
We shall see :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
quote:
Ankona schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:43:
[...]

Constructeurssport, maar met zoveel budget dat de beste rijders overgehaald kunnen worden om te participeren. De rijders maken het af maar maken niet het verschil.
Stel dat Hamilton in de Ferrari had gezeten en Vettel in de Mercedes, denk je dat Vettel + Mercedes dan kampioen waren geworden?

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

quote:
Requiem19 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:10:
[...]
Stel dat Hamilton in de Ferrari had gezeten en Vettel in de Mercedes, denk je dat Vettel + Mercedes dan kampioen waren geworden?
Stel dat iedereen in de Mercedes had gezeten... ;)

Ik snap het wel maar het leidt nergens toe. In een ideale wereld rijdt men voor de eer en niet voor het geld. Nu krijgt het beste team meer geld dan de anderen en dat team krijgt daardoor dus ook meer kans jarenang kampioen te blijven. Het is niet voor niets dat vooral de top 2 het niet eens is met de voorgestelde regels vanaf 2021. Vandaar dat regelmatig aanpassen van de regels een goed idee is. :)

Ontopic: ik heb zin in FP1! Wie doet mee 2018-onderdelen te spotten? Al zal dat nagenoeg onmogelijk zijn. ;)

Spotmatic wijzigde deze reactie 10-11-2017 10:17 (6%)

• Jasphur
quote:
Spotmatic schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:16:
[...]

Ontopic: ik heb zin in FP1! Wie doet mee 2018-onderdelen te spotten? Al zal dat nagenoeg onmogelijk zijn. ;)
Denk dat je daarvoor even @ScarbsTech op Twitter voor in de gaten moet houden haha.

Haas is lekker aan het oefenen. Zouden die gasten nou ook ‘s nachts dromen over een pitstop?

Jasphur wijzigde deze reactie 10-11-2017 10:45 (8%)

• geennl

• Jasphur
Flapjes everywhere.

• Zahariac
quote:
Flapjes? Dit zijn flapjes:

• alesandro_46
  • Laatst online: 08:16
quote:
Dit zijn toch flapjes :+

(tijd voor weekend >:))

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Einde van het seizoen begint het eindelijk een aerodynamisch monster te worden, alweer...
Kom op Newey, volgend seizoen graag meteen. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Jasphur
Zijn er nog meer teams die met 2018 onderdelen gaan rijden?

Eindelijk eens een close up van het Mercedes haaientandenraampje.
quote:
Merc's serrated screen, to reduce buffetting the driver's head at speed.

Jasphur wijzigde deze reactie 10-11-2017 12:16 (89%)

Ik denk dat iedereen wel wat 2018 concepten gaat testen in fp1

nachtnet zonder hoofdletter

• geennl
Nog 15 minuten.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:10

sjaool

Every life should have 9 cats

We zijn bijna los. Max heeft er zin in zo te zien.

"When you grow up your heart dies"

• Jasphur

• sjaool

sjaool

Oeps... het is RIC die daar aan het einde van de pitstraat staat te wachten. :P

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:25

Player1S

Formerly known as L1nt

quote:
Wil je de volgende keer spoilertags gebruiken als je zoiets walgelijks post? Zat te eten :r

Player1S: Mixer

• sjaool

sjaool

Wat heeft de Hulk nu op zijn helm zitten?

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:09

Vos

AFCA

Goeie plof!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
STR mag onderhand blij zijn dat ze naar Honda gaan zeg...

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 29-03 20:37
Plop zei de turbo van een TR

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Mooi, de pole tijd van vorig jaar is er alweer aan. ;)

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Betrouwbare Renault kwaliteit... ;)

• Zahariac
In before HAR kan z'n motor niet heel houden en ligt niet aan Renault :+

• Jasphur

Jasphur wijzigde deze reactie 10-11-2017 13:22 (33%)

• Jasphur
Haha. Reclame placement op Twitter.

• yorkick
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 29-03 14:56
quote:
Zahariac schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:20:
In before HAR kan z'n motor niet heel houden en ligt niet aan Renault :+
Kan prima aan STR liggen hoor, de manier waarop ze monteren of de boel afstellen. Het is niet zo dat er overal Renault turbo's ploffen.
Ze hebben al toegegeven dat ze in Mexico met verkeerde turbo instellingen hebben gereden.

kimi | iRacing Profiel

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
yorkick schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:24:
[...]

Kan prima aan STR liggen hoor, de manier waarop ze monteren of de boel afstellen. Het is niet zo dat er overal Renault turbo's ploffen.
Ze hebben al toegegeven dat ze in Mexico met verkeerde turbo instellingen hebben gereden.
Maar Renault personeel is verantwoordelijk voor de afstelling van de power units. ;)
STR lijkt dit seizoen extra problemen te hebben met koeling, maar de Renault power unit is ook gewoon bagger.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

quote:
yorkick schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:24:
[...]

Er staat gewoon een team van Renault bij die auto hoor ;)

PSN

• Jasphur
Contrastrijk plaatje zo.

Jasphur wijzigde deze reactie 10-11-2017 13:38 (28%)

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07:36

d0s

sssst

Mercedes is meteen snel op de softs

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 29-03 13:54
quote:
Even controleren of het gras nog gemaaid moest worden.

TheS4ndm4n#1919

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Gasly gaat ook niet meer rijden...

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

quote:
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:45:
Gasly gaat ook niet meer rijden...
Die zal ook weinig positief zijn over Renault. Niks dan ellende heeft hij ermee gehad. ;)

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Penalty voor RIC is nu ook bevestigd:
quote:
Red Bull's Daniel Ricciardo, as well as Toro Rosso duo Pierre Gasly and Brendon Hartley will all take grid penalties at the Brazilian GP as Renault's end-of-season woes continue.

All three have taken a new MGU-H for Friday practice, and since that represents the first time this year their cars have taken an eighth element, they land 10 places in penalties each.

PSN

• Catmandos
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:30
Er gingen toch al geruchten dat het probleem bij STR met de renault niet een combinatie probleem is met een onderdeel die alleen in de STR zit??

Iemand anders hier meer over gehoord/gelezen?

• P.O. Box
  • Niet online
das lang geleden, zo'n mooie rookpluim:
https://www.ziggosport.nl...e7d93b10a49cc2b5-mp4.html

• Jasphur
Haha dat antwoord van Renault op Toro Rosso en de jarige HAR

https://twitter.com/tororossospy/status/928963368471416833

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Gasly ook de MGU-H kapot...

• Jasphur

Jasphur wijzigde deze reactie 10-11-2017 14:12 (59%)

• geennl

• ArnevdS
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 07:31

• DeTjuk
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:26

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

[PSN: DeTjuK] [Join our Discord!] [YouTube] [psnracing.nl] [Facebook]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Zelfs de aanschaf van een tuinstoel zit er al niet meer in bij Toro Rosso 8)

A smile a day....

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:00

Leoon.

waka waka hey hey

Zo FP1 gemist door drukte met tentamenweken. Kan stiekem FP2 wel schuin meekijken, heel erg bochtig circuit. Op de PS4 lukte me het (nog) niet om het me eigen te maken maar de leercurve maakt het altijd zo mooi.

Vooral het kijken naar hoe de echte jongens het live doen en dan zelf toepassen :+

Had eigenlijk RB al wel wat hoger verwacht omdat ze ook al schreeuwden dat ze de afgelopen 4 races snelste auto hadden. Maar natuurlijk jongens, dit zegt nog helemaal niks!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

quote:
Leoon. schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:55:
Had eigenlijk RB al wel wat hoger verwacht omdat ze ook al schreeuwden dat ze de afgelopen 4 races snelste auto hadden. Maar natuurlijk jongens, dit zegt nog helemaal niks!
Max heeft zelf gezegd dat ze niet verwachten hier beter te zijn dan FER en MER. Maar ik verwacht ook dat veel teams met 2018 spul aan het testen is...

FP2 wordt misschien al wat interessanter, dan zitten ze dichter bij de racetrim verwacht ik.

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:00

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Spotmatic schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:59:
[...]

Max heeft zelf gezegd dat ze niet verwachten hier beter te zijn dan FER en MER. Maar ik verwacht ook dat veel teams met 2018 spul aan het testen is...

FP2 wordt misschien al wat interessanter, dan zitten ze dichter bij de racetrim verwacht ik.
Ah dat is jammer, meer ook niet. Lekker je best blijven doen kop plat en gaan. Ik vind het wel leuk als er écht een gevecht komt tussen de 3 beste teams deze race. Hebben we nog niet gehad dit seizoen. Dan heb ik het niet over een gevechtje in 1 ronde zoals de vorige race :D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Leclerc die toch Ericsson even 'verslaat'. Het is maar FP, maar I like it :7

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Jasphur
Heeft HAM nog meer geklaagd over HUL?

* nachtnet was in de live-timing even de weg kwijt.
* nachtnet dacht bij het zien van RUS dat KVY weer reed.
* nachtnet dacht bij HAR blaast turbo op aan Rio Haryanto in een Manor.
8)7

nachtnet zonder hoofdletter

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 29-03 15:17
quote:
nachtnet schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:23:
8)7
Ben benieuwd dan voor de volgende training :)

• Zahariac
quote:
nachtnet schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:23:
8)7
Ik blijf ook Haryanto lezen. Heel irritant.

• Jasphur
Valt mij nu pas dat er gras ligt tussen de baan en de afloop.

Niet mijn foto met cirkeltje.

• geennl

Ook +10 plekken voor Hartley en Gasly

geennl wijzigde deze reactie 10-11-2017 16:04 (54%)

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

quote:
Jasphur schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:58:
Valt mij nu pas dat er gras ligt tussen de baan en de afloop.

Niet mijn foto met cirkeltje.

[afbeelding]
Zal wel kunstgras zijn.

PSN

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 29-03 12:44
quote:
Je bedoelt astroturf. :9

• geennl
YouTube: 2017 Brazil Grand Prix | FP1 Highlights

geennl wijzigde deze reactie 10-11-2017 16:56 (17%)

• AzzKickah
  • Laatst online: 04:43

AzzKickah

06-CENSORED

:o 0 activiteit hier?? FP2 is begonnen heur.... :/

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
AzzKickah schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:06:
:o 0 activiteit hier?? FP2 is begonnen heur.... :/
Geen regen, no care. :+

Ik moet trouwens wel opmerken dat Max weer helemaal in de "attack modus" zit. Bij Mexico zag je zijn hoofd ook al meegaan, wat hij een paar races ervoor niet meer deed. Hij zit na die twee wins weer helemaal goed in zijn vel hoor. :Y

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 10-11-2017 17:14 (38%)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
Nepfan!! Je kijkt zeker pas sinds Max rijdt!!!

:P

AzzKickah wijzigde deze reactie 10-11-2017 17:16 (36%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
AzzKickah schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:15:
[...]

Nepfan!! Je kijkt zeker pas sinds Max rijdt!!!

:P
Lees jij de topicwaarschuwing nog eens zeg met je beschuldigingen. :+ ;)

• Pazzi
  • Registratie: september 2002
  • Nu online

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

quote:
Martinspire schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:01:
[...]
Overigens staat hier niet de status van de versnellingsbakken bij. Lijkt me ook nog wel een interessante statistiek.
Tot en met Mexico:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
- HAM: 5
- BOT: 6
- VET: 5
- RAI: 5
- RIC: 9
- VER: 6
- PER: 5
- OCO: 3
- MAS: 3
- STR: 6
- HAR: 5
- GAS: 6
- HUL: 6
- SAI: 6
- GRO: 4
- MAG: 5
- ALO: 9
- VAN: 7
- ERI: 9
- WEH: 7

Zelf bijgehouden, dus mogelijk niet foutloos

Overigens zegt dit niet al te veel: teams mogen onder bepaalde omstandigheden zonder straf een gearbox wisselen als ze de voorgaande race zijn uitgevallen. Niet alle wissels hebben dus te maken met problemen: een deel is "omdat het kan".

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:16:
[...]

Lees jij de topicwaarschuwing nog eens zeg met je beschuldigingen. :+ ;)
* AzzKickah kruipt in hoekje :|

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07:00

Phydomir

Dennis

Rijdt Giovannazzi (spelling?) dit weekend bij Haas? Iets aan de hand met Ericsson?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
Phydomir schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:25:
Rijdt Giovannazzi (spelling?) dit weekend bij Haas? Iets aan de hand met Ericsson?
In FP1 was hij erbij
Zal wel gewoon training zijn, zoals RUS vanmorgen bij Force India

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
Giovinazzi dacht ik.

Nee die doet gewoon een FP toch? Met de Q zit MAG er wel weer in.

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:48
quote:
Ericsson rijdt gewoon... bij Sauber ;)
Maar ze laten nu bij Haas GIO in FP2 rijden ipv FP1, vanwege de kans op regen. Magnussen heeft vanochtend wel FP1 gereden en zal dit weekend ook gewoon rijden..

-

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07:00

Phydomir

Dennis

quote:
Edd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:28:
[...]

Ericsson rijdt gewoon... bij Sauber ;)
Maar ze laten nu bij Haas GIO in FP2 rijden ipv FP1, vanwege de kans op regen. Magnussen heeft vanochtend wel FP1 gereden en zal dit weekend ook gewoon rijden..
Al die Scandinaviërs ook :o

Ik dacht dat je alleen in FP1 je test rijders kon laten rijden, vandaar mijn verwarring.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
Phydomir schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:32:
[...]

Al die Scandinaviërs ook :o

Ik dacht dat je alleen in FP1 je test rijders kon laten rijden, vandaar mijn verwarring.
DiResta heeft zelfs geen trainingen gedaan laatste keer, gelijk in de Qaulies gestapt

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 08:32
quote:
GIO is geen Scandinavier ;) is een Italiaan!

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
Staat in de bandenstapel :+

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 08:34
quote:
Ryur schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:39:
[...]

GIO is geen Scandinavier ;) is een Italiaan!
Wat is het verschil? Die versta ik ook niet.

alles kan off-topic

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True