dfrenner schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:38:
[...]
500km op een volle accu?
Long range is de grootste accu...
Snelweg - Winter: 340 km
Snelweg - Zomer: 445 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C
zonder gebruik van AC.
Dan adviseert Tesla ook niet 100% laden. Maar max 90%.
Tesla staat laden tot 100% helemaal niet toe. Van de 80 kWh in de LR is maar 74 beschikbaar, dus zelf met laden tot "100%" zit je maar op 92,5% en bij de Mid Range 95,4%. De Mid Range komt dan nog steeds uit op 295 km uit in de winter op de snelweg. In de zomer lekker laden tot 90% en als het echt koud wordt gewoon tot 100% net voor vertrek. Eige
nlijk hoop ik nog op de Long Range RWD aangezien die administratief een lagere EPA rating heeft gekregen zodat de dual motor beter verkoopt, maar wel degelijk efficiënter is.
Overigens is de Model 3 toevallig op mijn pad gekomen (geen interessant verhaal). Ik was eige
nlijk de Ioniq in shortlease van plan aangezien ik daarmee twee dagen zonder laden kan overbruggen en kan terugvallen op onze tweede auto.
Woon werk verkeer zou nog wel lukken, weekendjes weg en vooral vakanties echt niet te doen.
Ik merk hoe lastig het soms is met de PHEV een vrije paal te vinden...
Ik kies een auto op wat ik er mee ga doen, niet wat ik ermee kán doen. Weekendje weg maak ik mij geen zorgen om, na 3 uur rijden wil ik best even met de kinderen de benen strekken en/of even een praatje maken met de andere Tesla eigenaren en/of EV pioniers.
Oh en gemiddeld woon werk verkeer is inclusief mensen als mijn vrouw, die 3 minuten fietst en op werk is.
Als je in dit topic met leaseauto's gaat kijken is 40k per jaar eerder gemiddeld.
Is dat natte vinger werk? Het is namelijk bijna een verdubbeling van de
cijfers van CBS uit 2012.
Edit:
Recente bron (spoiler: benzine 20k, diesel 30k)
[
Voor 3% gewijzigd door
Deveon op 12-11-2018 16:29
]