Vrij normaal.... (maar dat is per auto verschillend)demonic schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:00:
(misschein de verkeerde plek maar:)
Vandaag een leaseauto besteld, Skoda Octavia. Nu staat hier een leverdatum 'in de week van 15 november'.
dat is nog meer als 15 weken, is dit normaal? of langer dan normaal?
Dat is sowieso niet echt vreemd nee, maar nu ook met de invoering van WLTP ligt de productie voor veel auto's stil tot oktober, dus dan schuift alles sowieso door.demonic schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:00:
(misschien de verkeerde plek maar:)
Vandaag een leaseauto besteld, Skoda Octavia. Nu staat hier een leverdatum 'in de week van 15 november'.
Dat was toevallig ook de levertijd die de leasemaatschappij aan mij doorgaf na de bestelling van mijn nieuwe auto (vorige maand). Dit is kort daarna verschoven naar September (dus twee maanden eerder zelfs).demonic schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:00:
Ik vermoed dat dit gewoon de uiterlijke leverdatum is van jouw leasemaatschappij aangezien zij tot 15 november auto's afleveren. (dit is bij onze leasemaatschappij namelijk het geval) Na 15 november leveren LM's geen auto's maar af en worden ze doorgeschoven naar januari 2019.
Dus op dit moment zullen ze nog geen exacte levertijd vanuit de fabriek hebben ontvangen en zetten ze het dus op de uiterste levertijd. Dit zal nog wel bijgesteld worden als ze meer info krijgen vanuit de fabriek.
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 30-07-2018 15:13 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zojuist de dealer maar eens gemaild of hij al iets gehoord heeft over de auto. Laatste nieuws zo'n 4 weken terug was levering week 33-34, wat over 2-3 weken is. Ik hoop week 33 uiteraard, maar nog meer omdat ik einde van die week mooi ritje naar Belgie ga maken. Het liefst natuurlijk met de 330i ipv de 316iEn met plaatjes. Zo gaat ie maandagochtend ingeleverd worden bij werkgever. Morgen nog dagje om alles te laten bezinken..
BMW 330i Touring M Shadow Edition
Alpinweiss - Dakota Cognac met Carbon Dark / Perlglanz chroom interieurlijsten
Audio pack
RTI
Sportautomaat
19” 704M
Accessoires:
- 340i uitlaat
- Getint glas achter
- M Performance pedalen
[afbeelding]
[afbeelding]
Wachten duurt lang!!

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Verwijderd
Zeker normaal. Sommige modellen zit bijna een jaar levertijd momenteel.demonic schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:00:
Ontzettend gave configuratie en succes met de laatste loodjes tot aflevering!VidaR-9 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:30:
[...]
Zojuist de dealer maar eens gemaild of hij al iets gehoord heeft over de auto. Laatste nieuws zo'n 4 weken terug was levering week 33-34, wat over 2-3 weken is. Ik hoop week 33 uiteraard, maar nog meer omdat ik einde van die week mooi ritje naar Belgie ga maken. Het liefst natuurlijk met de 330i ipv de 316i![]()
Wachten duurt lang!!
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Thanks! Helaas van de dealer begrepen dat hij nu op w36 afleveren staat. Je doet er weinig aan..RomeoJ schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:18:
[...]
Ontzettend gave configuratie en succes met de laatste loodjes tot aflevering!

Zelf enkele weken geleden de nieuwe Peugeot 508 besteld, Peugeot gaf vooraf aan dat de wagen waarschijnlijk begin oktober geleverd wordt. Echter na bestellen gaf leasemij aan dat de te verwachte levertermijn week 48 (laatste week november) is. Het is dus niet zo raar dat de levertijd zo 15 weken bedraagt. Met bijvoorbeeld de nieuwe V60 is deze levertermijn naar mijn weten zelfs nog veel langer.
Nog even geduld dus
Nog even geduld dus
Da's echt niks.. ik moest op mijn Golf 7.5 Variant 11 maanden(!) wachten. Elke keer een andere stomme reden waardoor "de betreffende order toch niet doorgevoerd kon worden". Om gek van te worden.Pannekoek81 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:16:
Valt nog wel mee 15 weken. Ik moet op mijn bestelde Golf 24 weken wachten
Uiteindelijk het wachten wel waard gelukkig want stap nu nog dagelijks met veel plezier in.
*sowieso
11 maanden wachten op een GolfDonJunior schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:35:
[...]
Da's echt niks.. ik moest op mijn Golf 7.5 Variant 11 maanden(!) wachten. Elke keer een andere stomme reden waardoor "de betreffende order toch niet doorgevoerd kon worden". Om gek van te worden.
Uiteindelijk het wachten wel waard gelukkig want stap nu nog dagelijks met veel plezier in.

2 tot 4 maanden lijkt me redelijk, maar bijna een jaar wachten? Koekoek! Daar is toch geen goed excuus voor
[ Voor 21% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 31-07-2018 08:43 ]
Haha jup..Pannekoek81 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:39:
[...]
11 maanden wachten op een GolfIk vond de 9 op mijn vorige A3 al (te) lang.
*sowieso
Sommige auto's kennen een erg lange levertijd, maar de Octavia had dat eigenlijk niet.demonic schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:00:
Ik heb mijn Octavia half April besteld, (1 dag vóór de bestelstop vanwege fabriekssluiting) en deze stond halverwege juni al klaar bij de dealer.
Misschien dat de WLTP wel invloed heeft op de leverdatum van jouw Octavia...
Growing old is mandatory, growing up is optional.
Even aangepast aangezien er nu iets meer bekend is over de nieuwe LM (Multilease)Waus26 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 09:46:
Leasebudget: €650 inclusief brandstof
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Inclusief brandstof, regeling verder niet bekend.
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen Mercedes, Audi, of BMW.
Overige afhankelijkheden: Categorie B auto, diesel heeft voorkeur bij werkgever
Specifieke wensen: Adaptive Cruise Control
Uiteindelijke keuze:
Mag voor het eerst een leaseauto uitzoeken. Vind zelf de Ibiza FR Business Intense erg mooi, maar ben bang dat ie buiten het budget gaat vallen voor een diesel.
Een Polo heeft vanaf de Comfortline al standaard adaptive cruise control. Heb je ook nog ruimte voor wat opties.Waus26 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:10:
[...]
Even aangepast aangezien er nu iets meer bekend is over de nieuwe LM (Multilease)
iemand ervaring met de sportstoelen van Mercedes? (Dus die met de geintegreerde hoofsteun) En dan met name van de nieuwe A-klasse (geen idee of er veel verschil tussen de modellen zit).
Zag onlangs de nieuwe A-klasse sedan/limousine en die ziet er wel erg netjes uit.
vond het interieur van de nieuwe A al erg mooi. Maar de hatchback zelf wat minder.
Net even langs de dealer gereden. Beenruimte is niet super. Maar lijkt, zo snel te zien, gelijkwaardig aan de golf 7 die nu voor de deur geparkeerd staat.
De comfort stoelen zaten iig erg goed. Maar vind de sportstoelen er wel mooier uitzien.
Maar daar lijkt de hoofdsteun toch niet helemaal op de ideale hoogte te zitten.
Zijn de sportstoelen verder wel comfortabel voor lange ritten en heeft iemand last dat de hoofdsteun niet verstelbaar is.
Zag onlangs de nieuwe A-klasse sedan/limousine en die ziet er wel erg netjes uit.
vond het interieur van de nieuwe A al erg mooi. Maar de hatchback zelf wat minder.
Net even langs de dealer gereden. Beenruimte is niet super. Maar lijkt, zo snel te zien, gelijkwaardig aan de golf 7 die nu voor de deur geparkeerd staat.
De comfort stoelen zaten iig erg goed. Maar vind de sportstoelen er wel mooier uitzien.
Maar daar lijkt de hoofdsteun toch niet helemaal op de ideale hoogte te zitten.
Zijn de sportstoelen verder wel comfortabel voor lange ritten en heeft iemand last dat de hoofdsteun niet verstelbaar is.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
@DarkSide Ik vind de sportstoelen van Mercedes heerlijk. Ik heb het vorige model A-Klasse. Ik had al gezien dat er (bijna?) dezelfde stoelen in zitten. Ik ben zelf 1.80m en zit uitstekend zo, lange stukken rijden zijn geen probleem. Laatst een collega in de auto gehad avn 1.90+ en die kon weer helemaal niet lekker zitten, omdat de hoofdsteunen inderdaad (voor hem) onhandig en niet verstelbaar zijn.
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
Ford Fiesta en VW PoloWaus26 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:10:
[...]
Even aangepast aangezien er nu iets meer bekend is over de nieuwe LM (Multilease)
Life is too short to drive boring cars
Misschien dat die 10cm idd het verschil maken.CptMorgan schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:15:
@DarkSide Ik vind de sportstoelen van Mercedes heerlijk. Ik heb het vorige model A-Klasse. Ik had al gezien dat er (bijna?) dezelfde stoelen in zitten. Ik ben zelf 1.80m en zit uitstekend zo, lange stukken rijden zijn geen probleem. Laatst een collega in de auto gehad avn 1.90+ en die kon weer helemaal niet lekker zitten, omdat de hoofdsteunen inderdaad (voor hem) onhandig en niet verstelbaar zijn.
Zag wel dat de hoofdsteunen bij de comfort-stoelen wel goed te verstellen zijn. Ook over de x-as.
Maar de sportstoelen zien er wel wat cooler uit (zeker met het lich in het "gat" wat mijn dochters erg stoer vonden
Eerst nog "ff" 12k km rijden en de nieuwe lease regeling afwachten qua budget en CO2 restictie (voordat ik mezelf te rijk reken).
Dan maar kijken of ik in beide stoelen keertje proef kan rijden.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Let vooral op dat het te maken heeft met waar die lengte hem in zit. Mijn vriendin is bijvoorbeeld zo'n 15 centimeter kleiner dan ik ben, maar onze benen zijn wel even lang. Dat betekend dus per saldo dat de stoel op dezelfde plek blijft staan (beenruimte!) maar dat de stoel omhoog gepompt wordt (hoofdruimte!).DarkSide schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:44:
[...]
Misschien dat die 10cm idd het verschil maken.Zelf ook 1m90.
Mijn broer is weer 10 centimeter langer dan ik ben maar dat zit hem bij hem vooral in zijn benen. Per saldo betekend dat weer dat zijn stoel verder naar achteren staat maar qua hoogte weer gelijk staat aan de mijne (hij rijdt dezelfde auto als ik, Skoda Octavia 3FL).
Moraal van dit verhaal: Ga altijd zélf even testen hoe je zit!
klopt. 1m90 ≠ 1m90.marti28 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:21:
[...]
Let vooral op dat het te maken heeft met waar die lengte hem in zit. Mijn vriendin is bijvoorbeeld zo'n 15 centimeter kleiner dan ik ben, maar onze benen zijn wel even lang. Dat betekend dus per saldo dat de stoel op dezelfde plek blijft staan (beenruimte!) maar dat de stoel omhoog gepompt wordt (hoofdruimte!).
Mijn broer is weer 10 centimeter langer dan ik ben maar dat zit hem bij hem vooral in zijn benen. Per saldo betekend dat weer dat zijn stoel verder naar achteren staat maar qua hoogte weer gelijk staat aan de mijne (hij rijdt dezelfde auto als ik, Skoda Octavia 3FL).
Moraal van dit verhaal: Ga altijd zélf even testen hoe je zit!
Ook voorkeur voor zitpositie. Ik doe ook alijd lange proefriten van 1 á 1 1/2 uur.
Juist om ook een tijdje te zitten in de stoelen. Zoeken naar goede positie en kijken hoe ze het volhouden.
Is altijd wel lastig. Maar meestal weet ik wel wat wel of niet fijn zit.
Dat vind ik helemaal geen gek idee inderdaad. Spreek je dit dan af met de dealer dat je zo lang rond mag rijden? Lijkt me geen gebruikelijk verzoek om "even" een uur te gaan proefrijden.DarkSide schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:42:
[...]
Ook voorkeur voor zitpositie. Ik doe ook alijd lange proefriten van 1 á 1 1/2 uur.
Klopt. Vaak mag je maar half uurtje.BigSmurf schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:03:
[...]
Dat vind ik helemaal geen gek idee inderdaad. Spreek je dit dan af met de dealer dat je zo lang rond mag rijden? Lijkt me geen gebruikelijk verzoek om "even" een uur te gaan proefrijden.
Dat is echt te weinig (vind ik).
Dus vraag idd of ik langer mag. Zo niet loop ik weg naar andere dealer.
Wil ook best wel paar euro brandstof betalen.
En vraag ook vaak sleutels zodat ik ook lekker kan spelen met infotainment systeem in de showroom. En koppelingen met mijn telefoon etc controleren.
(Dit ook omdat veel dealers ook niet echt diepgaande kennis hebben over hun producten 🤣) dus wil ik zelf even eea uitvogelen.
Het gaat tenslotte om een best bedrag.
En wil niet "ff" een auto kopen.
Sommige dealers zijn ook wel behulpzaam hoor.
Mijn huidige had de test auto pas vrijdag laat binnen.
Kon hem oppikken en maandag ochtend terug brengen indien gewenst.
Huh? Ik heb nog nooit een proefrit onder een uur gemaakt, en nooit vooraf over gesproken. Ik zeg bij het in ontvangst nemen van de sleutels altijd tot over een uur of twee en dat is altijd prima.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Hmm. heb toch echt al een paar keer gehad. Dat ze zeiden tot over een half uurtje.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:17:
Huh? Ik heb nog nooit een proefrit onder een uur gemaakt, en nooit vooraf over gesproken. Ik zeg bij het in ontvangst nemen van de sleutels altijd tot over een uur of twee en dat is altijd prima.
en ik zei, Nee anderhalf en dat ze moeilijk deden.
anyway. een korte proefrit is geen proefrit imho.
Hoe dan ook. Zorg er voor dat je wat langer kan rijden.
Een half uur is ook veel te weinig.DarkSide schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:21:
[...]
Hmm. heb toch echt al een paar keer gehad. Dat ze zeiden tot over een half uurtje.
en ik zei, Nee anderhalf en dat ze moeilijk deden.
anyway. een korte proefrit is geen proefrit imho.
Hoe dan ook. Zorg er voor dat je wat langer kan rijden.
Of het nu een auto is van 100k of van 30k, het is gewoon een flinke investering en dan mag er echt wel een fatsoenlijke proefrit zijn.
Veel dealers doen er moeilijk over omdat ze het model niet zolang willen missen, want misschien komt er over 10 minuten iemand binnen lopen die er ook even in wil rijden.
Uit ervaring doen ze vaak wat minder moeilijk als je hun tegemoet komt en aangeeft dat je een uitgebreide proefrit wilt en wanneer het voor hun goed uitkomt. Maat van me kon zo eens een Astra vlak voor sluitingstijd meenemen zolang hij de volgende morgen om 9u terug was.
Ging ooit eens met mijn zus mee voor een Yaris. Ik moest onderhandelen en gaf aan dat we de auto een dik uur wilden meenemen want ze was zich niet zeker of de kofferbak groot genoeg was. Dus zijn we ermee boodschappen gaan doen over de grens.
Duidelijk maken dat het voor jouw een dealbreaker is en gewoon willen en kunnen weglopen.
[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 31-07-2018 18:30 ]
Probleem is wel dat als het om lease auto gaat je niet eens bij de dealer de auto kan kopen Omdat werkgever andere afspraken heeft met andere dealers.Deadsy schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:29:
[...]
Een half uur is ook veel te weinig.
Of het nu een auto is van 100k of van 30k, het is gewoon een flinke investering en dan mag er echt wel een fatsoenlijke proefrit zijn.
Veel dealers doen er moeilijk over omdat ze het model niet zolang willen missen, want misschien komt er over 10 minuten iemand binnen lopen die er ook even in wil rijden.
Uit ervaring doen ze vaak wat minder moeilijk als je hun tegemoet komt en aangeeft dat je een uitgebreide proefrit wilt en wanneer het voor hun goed uitkomt. Maat van me kon zo eens een Astra vlak voor sluitingstijd meenemen zolang hij de volgende morgen om 9u terug was.
Ging ooit eens met mijn zus mee voor een Yaris. Ik moest onderhandelen en gaf aan dat we de auto een dik uur wilden meenemen want ze was zich niet zeker of de kofferbak groot genoeg was. Dus zijn we ermee boodschappen gaan doen over de grens.
Duidelijk maken dat het voor jouw een dealbreaker is en gewoon willen en kunnen weglopen.
Klopt, maar als het wagenpark groot genoeg is dan kun je dit ook weer als bedrijf voorleggen aan de dealer.Joostje123 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:37:
[...]
Probleem is wel dat als het om lease auto gaat je niet eens bij de dealer de auto kan kopen Omdat werkgever andere afspraken heeft met andere dealers.
Van wij hebben x aantal werknemers met een leaseauto en als deze bij jullie komen voor een auto dan willen we wel hebben dat ze een proefrit van y minuten kunnen maken.
Maar betwijfel dat dit gedaan word.
Gebeurd wel hoor.Deadsy schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:41:
[...]
Klopt, maar als het wagenpark groot genoeg is dan kun je dit ook weer als bedrijf voorleggen aan de dealer.
Van wij hebben x aantal werknemers met een leaseauto en als deze bij jullie komen voor een auto dan willen we wel hebben dat ze een proefrit van y minuten kunnen maken.
Maar betwijfel dat dit gedaan word.
BMW komt bij ons ieder jaar langs met een aantal modellen voor een week meestal. Dan mag je als medewerker een model max 1 dag “proefrijden” tot je hem aan een collega moet overhandigen.
Was wel vet toen ze met een i8 aan kwamen zetten
Computer says no
Valt of staat met de dealer. Heb er zelf nog nooit problemen mee gehad, zelfs niet als ik vooraf al aangaf dat ze niet mochten leveren. De dealers levert het leveren wel iets op, maar de grootste heap zit hem in het inderhoud. Dat mogen ze meestal wel verzorgen, dus dat is voor hen de incentive
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat hoeft niet.Joostje123 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:37:
[...]
Probleem is wel dat als het om lease auto gaat je niet eens bij de dealer de auto kan kopen Omdat werkgever andere afspraken heeft met andere dealers.
Als jij in Rotterdam woont en je werkgever heeft een deal met de dealer in Groningen.
Kan je ook best een x naar Groningen rijden. (vindt ik).
Ook kan je met je locale dealer aangeven dat hij niet de koop krijgt, maar wel alle andere zaken.
Dit probleem heb ik gelukkig zelf niet.
Wij kunnen gewoon aangeven bij welke dealer de auto afgeleverd moet worden.
Dus kun je een "band opbouwen" met de dealer en een persoon. Welke ik dan ook aangeef bij bestellen zodat hij ook de offerte en opties kan afhandelen. Hij weet immers wat ik precies wil.
hebben ze bij het bedrijf waar een maat van me werkt ook eens gedaan. Goede manier om je klanten binnen te halen.Meekoh schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:44:
[...]
Gebeurd wel hoor.
BMW komt bij ons ieder jaar langs met een aantal modellen voor een week meestal. Dan mag je als medewerker een model max 1 dag “proefrijden” tot je hem aan een collega moet overhandigen.
Was wel vet toen ze met een i8 aan kwamen zetten
Bij mijn oom heeft Ford het eens iets anders aangepakt. Ze kwamen met een Focus WRC aan waarmee men een paar dagen lang op het bedrijfsterrein mocht rondrijden. Heel leuk maar het geeft 0,0 indruk over de normale versie.
Verwijderd
Sinds vandaag een opel Astra business+ sport tourer met 1.4 150pk benzine met agr stoelen en eigenlijk alle opties.
Budget was 685 euro excl brandstof. Calculeren was op 40.000km en diesel.
Mijn voorgaande autos:
Seat Leon 1.6 eco diesel
Volvo V40 D4
Skoda Octavia 1.6 green Line business
Skoda superb 1.6 business
Vanwege switch werkgever mocht ik weer kiezen. Uitgangspunt was binnen budget blijven, trekhaak met minimaal 1200kg trek gewicht en minimaal 130pk.
Shortlist binnen gestelde budget:
Mazda 3
Renault Megane
Opel Astra
VW golf
Skoda Octavia.
Waarom Opel?
De meeste opties.
In benzine het meeste vermogen en trekgewicht.
Praktische auto met weinig toeters en bellen.
Nog wel even getwijfeld omdat ik de auto van buiten niet heel mooi vind.
Golf en Octavia vielen af omdat ik ze kaler moest leasen dan de vorige die ik heb gehad. Voelde als achteruitgang en ik wilde niet extra betalen voor opties zoals stoelverwarming die ik nu wel in de opel heb.
De Mazda vond ik te klein.
De Renault vind ik van buiten prachtig maar het infotainment viel me enorm tegen en hij voelde minder degelijk aan als de Opel qua gebruikte materialen.
Wellicht denk je er niet zo snel aan maar het is wel een serieuze concurrent voor een concurrerende prijs!
Mijn voorgaande autos:
Seat Leon 1.6 eco diesel
Volvo V40 D4
Vanwege switch werkgever mocht ik weer kiezen. Uitgangspunt was binnen budget blijven, trekhaak met minimaal 1200kg trek gewicht en minimaal 130pk.
Mazda 3
Renault Megane
Opel Astra
VW golf
Skoda Octavia.
Waarom Opel?
De meeste opties.
Golf en Octavia vielen af omdat ik ze kaler moest leasen dan de vorige die ik heb gehad. Voelde als achteruitgang en ik wilde niet extra betalen voor opties zoals stoelverwarming die ik nu wel in de opel heb.
De Renault vind ik van buiten prachtig maar het infotainment viel me enorm tegen en hij voelde minder degelijk aan als de Opel qua gebruikte materialen.
Wellicht denk je er niet zo snel aan maar het is wel een serieuze concurrent voor een concurrerende prijs!
Maar vergelijken met je skoda superb hoe bevalt deze auto dan?Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:22:
Sinds vandaag een opel Astra business+ sport tourer met 1.4 150pk benzine met agr stoelen en eigenlijk alle opties.
Mijn voorgaande autos:
Seat Leon 1.6 eco diesel
Volvo V40 D4
Mazda 3
Renault Megane
Opel Astra
VW golf
Skoda Octavia.
Waarom Opel?
De meeste opties.
Twee jaar geleden ook op ongeveer deze manier bij de Astra uitgekomen. Toen een nagelnieuw model en met het hele optie boekje aangekruist stukken goedkoper dan zijn concurrenten. Zowel qua cataloguswaarde als leasetarief.
Precies zoals ik het wou, zoveel mogelijk pk's en luxe voor mijn budget.
Enige wat ik er niet op heb zitten is het schuifdak (erg klein) en de ventilerende en masserende stoelen. Dat vond ik de toen respectievelijk 500eu en 950eu niet waard.
Heb je ook de intelilux verlichting genomen @Verwijderd ? Ik blijf dat zo'n geniaal fijne optie vinden
Precies zoals ik het wou, zoveel mogelijk pk's en luxe voor mijn budget.
Enige wat ik er niet op heb zitten is het schuifdak (erg klein) en de ventilerende en masserende stoelen. Dat vond ik de toen respectievelijk 500eu en 950eu niet waard.
Heb je ook de intelilux verlichting genomen @Verwijderd ? Ik blijf dat zo'n geniaal fijne optie vinden
Da's inderdaad gave techniek! Heb jij de Innovation of Business Exec? En met welke motor?B-Real schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:57:
Ik dacht dat je de IntelliLux niet op een Business+ kan krijgen...
Ik zit nu ook naar de Astra te kijken als eerste leaseauto. Ik heb een beperkt leasebudget, maar mag deze overschreiden en dan is zón astra wel erg leuk.. en erg luxe aangekleed in vergelijking met de concurrentie.
(looptijd weet ik nog niet, maar benzine, 40.000km per jaar en max 520€ leasebedrag excl benzine).
(looptijd weet ik nog niet, maar benzine, 40.000km per jaar en max 520€ leasebedrag excl benzine).
40000 denk max 4 jaar, want benzine gaan ze vaak niet boven 160000km leasen.darkkingll schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:10:
Ik zit nu ook naar de Astra te kijken als eerste leaseauto. Ik heb een beperkt leasebudget, maar mag deze overschreiden en dan is zón astra wel erg leuk.. en erg luxe aangekleed in vergelijking met de concurrentie.
Als je 6 eur per maand over heb... https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Verwijderd
Ik heb inderdaad de Intellilux bochtverlichting.
Ten opzichte van de superb vind ik de Astra wat lichter sturen. Hij voelt ook een stukje vlotter aan. De auto is wel iets kleiner (minder breed) maar 8 van de 10x zit ik er alleen in.
Voor mij zijn de stoelen van de Opel ook beter instelbaar.
De navigatie en infotainment van de Skoda waren wel enorm simpel in gebruik en de Superb was ook een fijne reisauto. De superb heeft handige vakjes, en de paraplu in de deur is geniaal gevonden. Net als de ijskrabber in de tankdop.
Ten opzichte van de superb vind ik de Astra wat lichter sturen. Hij voelt ook een stukje vlotter aan. De auto is wel iets kleiner (minder breed) maar 8 van de 10x zit ik er alleen in.
Voor mij zijn de stoelen van de Opel ook beter instelbaar.
De navigatie en infotainment van de Skoda waren wel enorm simpel in gebruik en de Superb was ook een fijne reisauto. De superb heeft handige vakjes, en de paraplu in de deur is geniaal gevonden. Net als de ijskrabber in de tankdop.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2018 13:56 . Reden: toevoeging ]
Ik zit nog even te kijken naar de versies, mag ook pas in november de bestelling plaatsen dus kan nog even, maar neig hiernaar:gergs schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:22:
[...]
40000 denk max 4 jaar, want benzine gaan ze vaak niet boven 160000km leasen.
Als je 6 eur per maand over heb... https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Iets duurder, maar wel met alle opties die ik zou willen(navi, led verlichting) + extra(dakraam) en een iets leukere motor dan jouw linkje
De nieuwe Focus(ST line) is trouwens ook een goede kandidaat volgens mij. Iemand daar al in gereden?
[ Voor 4% gewijzigd door darkkingll op 01-08-2018 14:26 ]
Vandaar is het beter om de template van de eerste pagina in te vullen. Vermeld dan ook tot hoever boven budget is je limiet.darkkingll schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:13:
[...]
Ik zit nog even te kijken naar de versies, mag ook pas in november de bestelling plaatsen dus kan nog even, maar neig hiernaar:
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Iets duurder, maar wel met alle opties die ik zou willen(navi, led verlichting) + extra(dakraam) en een iets leukere motor dan jouw linkjeWinterpakket hoeft van mij bijvoorbeeld niet zo nodig..
De nieuwe Focus(ST line) is trouwens ook een goede kandidaat volgens mij. Iemand daar al in gereden?
Ik zit stilaan uit te kijken naar mijn volgende bestelling.
Ben recent van werkgever geswitcht en mag binnen een aantal maanden mijn aanloopwagen inruilen voor een exemplaar naar keuze.
Budget is zeker OK, maar boven de categorie gaan wordt behoorlijk afgestraft (Belgische leasewagen, je betaald extra belastingen afhankelijk van de CO2 uitstoot bovenop het feit dat je eigen opleg betaald voor alles buiten je budget).
Qua uitrusting kan ik de onderstaande wagens wel naar eigen smaak uitrusten, maar mijn primaire focus is rijcomfort op de autostrade (ik doe vlotjes 50.000 - 60.000 kilometer per jaar)
Volvo V40
Mercedes A-klasse
Audi A3
BMW 1
Toyota Auris (=> Deze heb ik als aanloopwagen, ben verrast over de wagen, maar ik vind hem veel te luidruchtig om relaxt kilometers te maken)
Opel Astra
Volkswagen Golf
*Misschien de Lexus CT200h, m'n werkgever is in gesprek met Lexus over een partnership/discounts maar niet zeker of dat rond gaat zijn tegen dat ik effectief mag bestellen
Op het eerste zicht gaat m'n voorkeur uit voor de Volvo of de Mercedes (maar ik moet nog eens gaan testrijden). De A3/1-serie vind ik qua uitrusting minder interessant (minder discount, dus kaler), de Golf lijkt me een goede derde om op te nemen in een vergelijking.
Als ik dus zelf bijleg (laten we zeggen, toch snel 100 a 150 euro (netto) per maand) kom ik aan een goed uitgeruste VW Passat/Mercedes GLA, ... Een héél stuk extra comfort om kilometers te maken, maar ik vind de meerprijs op m'n lease toch wel wat pittig.
Ben recent van werkgever geswitcht en mag binnen een aantal maanden mijn aanloopwagen inruilen voor een exemplaar naar keuze.
Budget is zeker OK, maar boven de categorie gaan wordt behoorlijk afgestraft (Belgische leasewagen, je betaald extra belastingen afhankelijk van de CO2 uitstoot bovenop het feit dat je eigen opleg betaald voor alles buiten je budget).
Qua uitrusting kan ik de onderstaande wagens wel naar eigen smaak uitrusten, maar mijn primaire focus is rijcomfort op de autostrade (ik doe vlotjes 50.000 - 60.000 kilometer per jaar)
Volvo V40
Mercedes A-klasse
Audi A3
BMW 1
Toyota Auris (=> Deze heb ik als aanloopwagen, ben verrast over de wagen, maar ik vind hem veel te luidruchtig om relaxt kilometers te maken)
Opel Astra
Volkswagen Golf
*Misschien de Lexus CT200h, m'n werkgever is in gesprek met Lexus over een partnership/discounts maar niet zeker of dat rond gaat zijn tegen dat ik effectief mag bestellen
Op het eerste zicht gaat m'n voorkeur uit voor de Volvo of de Mercedes (maar ik moet nog eens gaan testrijden). De A3/1-serie vind ik qua uitrusting minder interessant (minder discount, dus kaler), de Golf lijkt me een goede derde om op te nemen in een vergelijking.
Als ik dus zelf bijleg (laten we zeggen, toch snel 100 a 150 euro (netto) per maand) kom ik aan een goed uitgeruste VW Passat/Mercedes GLA, ... Een héél stuk extra comfort om kilometers te maken, maar ik vind de meerprijs op m'n lease toch wel wat pittig.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Rijdt er toevallig al iemand met een T-Roc? De 1.0 TSI Style is ook leuk aan te kleden met met oa Beats audio en LED verlichting rondom voor prima prijs (~€33.500) Ziet er best gaaf uit en nog redelijke kofferbak (445L).
Ten opzichte van een Golf Variant (605L kofferbak) wat kleiner, maar het nadeel aan de Golf is het verouderde model...als je die nu besteld, rijd je volgend jaar juli al in het vorige model
Ten opzichte van een Golf Variant (605L kofferbak) wat kleiner, maar het nadeel aan de Golf is het verouderde model...als je die nu besteld, rijd je volgend jaar juli al in het vorige model

Wat ik ook doe, alles is een upgrade haha. Heb nu een Astra H Station uit 2009 in Business uitvoering. Da's net met airco, 2 stoelen, 2 elektrische ramen en een achterbank en navigatie uit 2014.vinom schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:28:
Wat rij je nu? Ik vind de 1.0 TSI motor nét wat te traag voor deze auto.
Het is een 1.6 met 115pk, de auto weegt bijna 1200kg. Kofferruimte is 500L.
* Klaagt niet, een van de betere auto's die ik heb gehad
Nouja, dan zou ik zeggen ga er mee proefrijden
Misschien dat het voor jou wel snel genoeg is! Mijn referentiekader is een Skoda Octavia Combi, ook met de 1.0 motor met DSG en dat is rap zat. (En die is nog beter aan te kleden dat de T-Roc voor hetzelfde geld
)
@t_captain 1.0 TSI motor is 115PK met 200NM koppel.
@t_captain 1.0 TSI motor is 115PK met 200NM koppel.
[ Voor 9% gewijzigd door vinom op 02-08-2018 11:06 ]
@vinom Je zegt 1.0 te traag is voor de t-roc maar voor octavia combi rap zat?
Scheelt maar 23kg he... Denk niet dat het de verschil maakt.
Verwijderd
My 2 cents:Jebus4life schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:15:
Ik zit stilaan uit te kijken naar mijn volgende bestelling.
Volvo V40
Mercedes A-klasse
Audi A3
BMW 1
Opel Astra
Volkswagen Golf
- De V40 wordt langzaam wat ouder nu.
- De A klasse vind ik hoe vaker ik 'm zie steeds lelijker worden. De hatchback dan. Sedan ziet er prima uit
- A3 en 1 serie prima wagens
- Auris, Astra en Golf heb ik eigenlijk niet echt een uitgesproken mening over. Ken het rijgedrag etc. ook niet.
@gergs Maar de DSG allicht wel. Het is maar een bevinding van mij, ik vond de T-Roc beduidend trager, maar dat zal dan zijn geweest omdat het een handbak was?
My 2 cents, de Volvo gaat er uit maar daardoor heb je kans op interessante full option acties voor een verder prima auto met veruit de beste stoelen. So what dat het een oud model is (als je daar niet gevoelig voor bent)Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:28:
[...]
My 2 cents:
- De V40 wordt langzaam wat ouder nu.
- De A klasse vind ik hoe vaker ik 'm zie steeds lelijker worden. De hatchback dan. Sedan ziet er prima uit
- A3 en 1 serie prima wagens
- Auris, Astra en Golf heb ik eigenlijk niet echt een uitgesproken mening over. Ken het rijgedrag etc. ook niet.
A klasse ben ik eens met Iamhere
A3 en A1 betaal je de hoofdprijs voor, ook hier weer als je gevoelig bent voor Audi zeker doen. Anders kijken naar Golf, Polo, Seat Leon of Skoda Fabia al dan niet als combi
Toyota en Opel moet je echt bewust voor kiezen vind ik. Het zijn prima merken maar ook hier moet je een uitgesproken voorkeur voor hebben.
Ik wacht nog max 10 weken tot mijn xc40 geleverd wordt. In het gunstigste geval 6 weken. Kan me niet snel genoeg gaan
Ik zou dan zeker naar de Seat Ateca kijken. Ik heb een Seat Ateca Style Business met trekhaak, panoramadak en virtual display voor net onder 35k. Dit is een auto met 150pk benzine(1.4). Deze heeft een grotere kofferbak (510L). Zonder de opties zoals panoramadak en virtual display komt hij op dezelfde prijs uiit. En heb je ook fulled.Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:24:
Rijdt er toevallig al iemand met een T-Roc? De 1.0 TSI Style is ook leuk aan te kleden met met oa Beats audio en LED verlichting rondom voor prima prijs (~€33.500) Ziet er best gaaf uit en nog redelijke kofferbak (445L).
Xbox: Gulpener88
Qua specs prima inderdaad! Ik ben persoonlijk wat minder weg van het design van de nieuwe SEATs. Auto is voor mij ook een stuk gevoel en fun naast functieGertjuhjan schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:34:
[...]
Ik zou dan zeker naar de Seat Ateca. Ik heb een Seat Ateca Style Business met trekhaak, panoramadak en virtual display voor net onder 35k. Dit is een auto met 150pk benzine(1.4). Deze heeft een grotere kofferbak (510L). Zonder de opties zoals panoramadak en virtual display komt hij op dezelfde prijs uiit. En heb je ook fulled.
Ja dat is natuurlijk smaak. Ik heb een voorkeur van Seat boven Skoda. Maarja, Audi en Volkswagen hebben qua Fun een plusje, maar Seat is gewoon een stuk goedkoper voor dezelde functionaliteiten/eigenschappen. De t-roc had een te kleine kofferbak voor mij en die 45pk extra kwamen ook wel goed uit.Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:55:
[...]
Qua specs prima inderdaad! Ik ben persoonlijk wat minder weg van het design van de nieuwe SEATs. Auto is voor mij ook een stuk gevoel en fun naast functie
[ Voor 3% gewijzigd door Gertjuhjan op 02-08-2018 12:00 ]
Xbox: Gulpener88
T-roc staat wel hoger op z'n poten en zal dus meer luchtweerstand hebben. Bij 0-80 ofzo waarschijnlijk niet echt merkbaar, maar als je van de 120 naar de 140 wil kan het best zijn dat het motortje dan een stuk harder moet werken.gergs schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:24:
@vinom Je zegt 1.0 te traag is voor de t-roc maar voor octavia combi rap zat?
Ook te zien aan topsnelheid:
T-roc: 187 km/uur
Octavia combi: 201 km/uur
De niet-combi Octavia heeft topsnelheid 202 km/uur en die scheelt 23 kg met de Combi. Gewicht doet het hem niet, maar luchtweerstand wel
[ Voor 17% gewijzigd door Korvaag op 02-08-2018 12:08 ]
UNOX: The worst operating system
Compleet mee eens. Ik ga 'em wel eens van dichtbij bekijken, de kofferbak is ook waar ik over twijfel. Qua verstand/praktisch is een Golf variant veel handiger waarschijnlijk. Alleen een 'oud' model bestellen voelt een beetje jammer.Gertjuhjan schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:59:
[...]
Ja dat is natuurlijk smaak. Ik heb een voorkeur van Seat boven Skoda. Maarja, Audi en Volkswagen hebben qua Fun een plusje, maar Seat is gewoon een stuk goedkoper voor dezelde functionaliteiten/eigenschappen. De t-roc had een te kleine kofferbak voor mij en die 45pk extra kwamen ook wel goed uit.
Een A3 of een Fabia is nogal een groot verschil. Begrijp niet dat die in dezelfde overweging zit.loewie1984 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:33:
[...]
My 2 cents, de Volvo gaat er uit maar daardoor heb je kans op interessante full option acties voor een verder prima auto met veruit de beste stoelen. So what dat het een oud model is (als je daar niet gevoelig voor bent)
A klasse ben ik eens met Iamhere
A3 en A1 betaal je de hoofdprijs voor, ook hier weer als je gevoelig bent voor Audi zeker doen. Anders kijken naar Golf, Polo, Seat Leon of Skoda Fabia al dan niet als combi
Toyota en Opel moet je echt bewust voor kiezen vind ik. Het zijn prima merken maar ook hier moet je een uitgesproken voorkeur voor hebben.
Ik wacht nog max 10 weken tot mijn xc40 geleverd wordt. In het gunstigste geval 6 weken. Kan me niet snel genoeg gaan
Blijkt volgens de portal om 30000 per jaar te gaan. Met een beetje eigen bijdrage kan ik daar wwl wat mee.Snowhite0901 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:23:
Zo ik mag me ook voor het eerst voor een leasauto gaan melden
Leasebudget: €840
Kilometrage per jaar:40000
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling inclusief. Geen idee qua regeling
Merkbeleid, zo ja, welke: nee, maar geen SUV, cabrio of hybride.
Overige afhankelijkheden: max 140g. CO2 LM = alphabet, moet navigatie, winterbanden en metalic lak en cruise control
Specifieke wensen: station (ivm hond). handgeschakeld 6 bak, beetje pittige motor, minimaal xenon en beetje sportief rijden. ACC en een goede geluidsinstallatie.
Ik weet nog niet precies voor wat voor auto ik kan gaan met dit budget, maar ik zat zelf te denken aan:
Astra (volgens spec wel kleine achterbak), insignia gaat denk ik net niet?
focus
nieuwe ceed (maarja wanneer komt die nou precies)
megane idem als astra maar lijkt wel goed aan te kleden te zijn.
leon.
afgevallen zijn:
golf en octavia (te saai)
308 (klein stuur en tellers nix voor mij).
nog adviezen?
Favorieten zijn:
- seat leon fr st 1.4 tsi
- opel astra innovation 1.4
- renault megane bose 140
Acc heb ik laten vallen aangezien dit bij zowel megane als leon niet kan. Vanwege Waf kwam keyless entry erbij. Megane en leon hebben leer als optie aangevinkt. Verder allemaal led.
Wat voor soort dingen kan je er nu bij een dealer nog bij bedingen? Kofferbakmat of trekhaak?of niets?
[ Voor 5% gewijzigd door Snowhite0901 op 02-08-2018 22:38 ]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Leon zou mijn keuze zijn. Mooiste en sportiefste van het stel en heerlijke motor.Snowhite0901 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:35:
[...]
Blijkt volgens de portal om 30000 per jaar te gaan. Met een beetje eigen bijdrage kan ik daar wwl wat mee.
Favorieten zijn:
- seat leon fr st 1.4 tsi
- opel astra innovation 1.4
- renault megane bose 140
Acc heb ik laten vallen aangezien dit bij zowel megane als leon niet kan. Vanwege Waf kwam keyless entry erbij. Megane en leon hebben leer als optie aangevinkt. Verder allemaal led.
Wat voor soort dingen kan je er nu bij een dealer nog bij bedingen? Kofferbakmat of trekhaak?of niets?
Of je wat kunt krijgen hangt erg van de leasemij af. Als die de dealer al helemaal uitknijpt zit er weinig in.
Zojuist bevestiging gekregen dat de order bij de dealer ligt. Shortlist was een full option Polo, Megane, en de Volvo V40. We reden echter langs de Ford garage in de buurt en zagen daar de nieuwe Focus staan. Naar binnen gegaan en hebben vervolgens 2,5 uur rondgereden. Mijn vriendin en ik waren zo tevreden dat we meteen een offerte hebben laten opstellen en na wat rondbellen een dealer gevonden die al productieplaatsen had gereserveerd.
Productie is gepland voor 31 augustus dus rijden we vanaf midden september een Ford Focus ST Line in de kleur Desert Island Blue met de grotere 18 inch velgen, climate control, adaptive cruise control en lane assist.
Helaas kon ik via de portal niet de 150 pk versie leasen en de 185 pk versie werd wat te duur, dus voor de 125 pk versie gegaan. We hadden voor de proefrit een titanium met dezelfde motor mee en dat reed eigenlijk al voldoende rap.
Productie is gepland voor 31 augustus dus rijden we vanaf midden september een Ford Focus ST Line in de kleur Desert Island Blue met de grotere 18 inch velgen, climate control, adaptive cruise control en lane assist.
Helaas kon ik via de portal niet de 150 pk versie leasen en de 185 pk versie werd wat te duur, dus voor de 125 pk versie gegaan. We hadden voor de proefrit een titanium met dezelfde motor mee en dat reed eigenlijk al voldoende rap.
Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD
Verwijderd
Oh, die is echt heel gaaf. (Vind ik dan). Goede keuze !3clectic schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:34:
Zojuist bevestiging gekregen dat de order bij de dealer ligt. Shortlist was een full option Polo, Megane, en de Volvo V40. We reden echter langs de Ford garage in de buurt en zagen daar de nieuwe Focus staan. Naar binnen gegaan en hebben vervolgens 2,5 uur rondgereden. Mijn vriendin en ik waren zo tevreden dat we meteen een offerte hebben laten opstellen en na wat rondbellen een dealer gevonden die al productieplaatsen had gereserveerd.
erg mooie auto. Vond alleen het trekgewicht zwaar tegenvallen...1000kg!?3clectic schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:34:
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Lang niet iedereen heeft behoefte aan een trekhaak. Ook hierboven is geen trekhaak in de configuratie opgenomen. Dan is het trekgewicht dus volstrekt irrelevant.Snowhite0901 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:01:
[...]
erg mooie auto. Vond alleen het trekgewicht zwaar tegenvallen...1000kg!?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Mijn Mondeo doet maar 400 (of 450?)Snowhite0901 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:01:
[...]
erg mooie auto. Vond alleen het trekgewicht zwaar tegenvallen...1000kg!?
Staat me bij dat dat aan het grotere vliegwiel ligt.
Voor mij is de Focus trouwens geen optie. Station komt pas laat dit jaar (2 kleine kinderen) en de kans dat ze er nu wel stoelen in zetten waar ik fatsoenlijk in zit acht ik vrij klein. Nog nooit lekker gezeten in een Ford.
Voor mij is de Focus trouwens geen optie. Station komt pas laat dit jaar (2 kleine kinderen) en de kans dat ze er nu wel stoelen in zetten waar ik fatsoenlijk in zit acht ik vrij klein. Nog nooit lekker gezeten in een Ford.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nieuwe A-Klasse mag zelfs 1.600kg trekken in de A200 uitvoering.
Niet dat ik dat nodig heb, maar toch.
Niet dat ik dat nodig heb, maar toch.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Innovation+. Dat was het in 2016 nog, ik heb de 1.4T.Sjaak_Trekhaak schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:25:
[...]
Da's inderdaad gave techniek! Heb jij de Innovation of Business Exec? En met welke motor?
Ik dacht dat je de IntelliLux niet op een Business+ kan krijgen...
Prima blok, wel iets minder fijn en soepel als hetzelfde blok bij VAG
En vaak ook kleiner koelsysteem = minder gewichtThe Eagle schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:05:
Staat me bij dat dat aan het grotere vliegwiel ligt.
Gisteren dan toch eindelijk mijn nieuwe leasewagen kunnen ophalen: Seat Ateca 1.4 150PK DSG FR Business Intense in Nevada White met:

Een erg groot verschil met mijn Toyota Auris Station met CVT automaat
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- Panorama schuif/kanteldak
- Upgrade Technology DSG
- Upgrade Winter
- Virtual Cockpit
- Nieuwe 18" velgen

Een erg groot verschil met mijn Toyota Auris Station met CVT automaat
Leuke wagen! Wat zijn daar nu de lease details van?
Sometimes you need to plan for coincidence
Gisteren een update ontvangen van Arval dat de Hyundai i30 wagon besteld is. Het gaat om een voorraad auto die bij de importeur staat. Nu is de geschatte leverdatum de week van 27 augustus. Voor mij de eerste keer dat ik een bedrijfsauto ga rijden, altijd kleine auto's gereden zoals een alto/getz. Maar is een levertijd van 3 weken voor een auto die alleen op naam moet worden gezet en afgeleverd normaal? Namelijk over 2 weken, 3 weken vakantie en wij willen graag met de auto weg.
Verwijderd
Ja, vervoer van opslag naar dealer, afleverbeurt, kentekens regelen, poetsen, vakantieperiode. En je bent niet de enige.Jirure1984 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:10:
Gisteren een update ontvangen van Arval dat de Hyundai i30 wagon besteld is. Het gaat om een voorraad auto die bij de importeur staat. Nu is de geschatte leverdatum de week van 27 augustus. Voor mij de eerste keer dat ik een bedrijfsauto ga rijden, altijd kleine auto's gereden zoals een alto/getz. Maar is een levertijd van 3 weken voor een auto die alleen op naam moet worden gezet en afgeleverd normaal? Namelijk over 2 weken, 3 weken vakantie en wij willen graag met de auto weg.
Of een Volvo de beste stoelen heeft is ieders eigen smaak.loewie1984 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:33:
[...]My 2 cents, de Volvo gaat er uit maar daardoor heb je kans op interessante full option acties voor een verder prima auto met veruit de beste stoelen. So what dat het een oud model is (als je daar niet gevoelig voor bent)
Ben zelf met een Volvo V40 naar Oostenrijk gereden, en dezelfde trip meerdere malen in een Audi A3.
Bij de A3 stapte ik fris en fruitig uit, bij de Volvo stapte ik met rugpijn uit.
Ieder zal voor zichzelf moeten ervaren of de stoelen in een auto goed zitten of niet.
Wat @Iamhere zegt. Maar waarom stel je de vraag hier, terwijl je ook de dealer de situatie uit kan leggen? Misschien zien ze mogelijkheden, anders heb je pech. Niet geschoten is altijd mis....Jirure1984 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:10:
Sometimes you need to plan for coincidence
Waar ben je naar op zoek?Hmmbob schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:02:
Wat zijn daar nu de lease details van?
De fiscale waarde ligt op ongeveer 40.500 euro in ieder geval.
Lees met veel plezier hier mee en zit dagelijks op directlease dingen in elkaar te flansen. Zoveel zin in m'n nieuwe baan, weet dat ik per jaar 8500 euro(708 p/m) bruto budget heb voor 35.000km exclusief brandstof. Als ik zo rond kijk kan ik daar best hele leuke autos van krijgen. Het moet alleen een diesel zijn, dan worden het er daardoor wel minder, die zijn zag ik wat duurder in aanschaf en soms minder keus. Kan niet wachten om een eigen autootje te hebben :)!
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Reken je niet rijk. Per prinsjesdag weet men de nieuwe belastingregels en worden alle leaseprijzen aangepast. Was toevallig vandaag bij de Skoda dealer, nu een Octavia bestellen is levering week 48. Das 4 weken voor de jaarwisseling en dan moet de leasemij toestemming geven voor nog op kenteken zetten in 2018 (kleine kans) en moet ie binnen twee weken na aflevering gekentekend zijn. Not gonna happen.
Reken dus met een flinke verhoging, zeker voor diesel. Schrap maar alvast een 1500 euro aan opties.
Reken dus met een flinke verhoging, zeker voor diesel. Schrap maar alvast een 1500 euro aan opties.
@Leoon. Je bent bezig met een leaseauto en verlangt nu alweer naar een eigen auto?
Nee, ik zie de leaseauto als eigen auto. Ik ben starter net klaar met studie etc. Dus ik krijg dan straks eerst voorloopauto en dan daarna x m'n lease. Das toch wel erg spannend allemaalt_captain schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:50:
@Leoon. Je bent bezig met een leaseauto en verlangt nu alweer naar een eigen auto?
The Eagle schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:40:
Reken je niet rijk. Per prinsjesdag weet men de nieuwe belastingregels en worden alle leaseprijzen aangepast. Was toevallig vandaag bij de Skoda dealer, nu een Octavia bestellen is levering week 48. Das 4 weken voor de jaarwisseling en dan moet de leasemij toestemming geven voor nog op kenteken zetten in 2018 (kleine kans) en moet ie binnen twee weken na aflevering gekentekend zijn. Not gonna happen.

[ Voor 44% gewijzigd door Oekol op 04-08-2018 23:11 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dont shoot the messenger, ik zit in het zelfde schuitje 
Overigens wel de tip om even na te laten kijken of bij 35k het omslagpunt van diesel al bereikt is. Bij mij kwamen ze vanuit wagenparkbeheer terug dat mijn ingeschatte 35k per jaar voldoende laag was om benzine te rijden.
Moet zelf nog ff met mijn baas om de tafel. Leasebudget 780 maar dat blijkt inclusief brandstof te zijn. Daar kon je een jaar of 4 geleden ongetwijfeld een leuke Octavia voor nezetten, maar tegenwoordig dus al lang niet meer. En ik heb weinig zin in een flinke eigen bijdrage

Overigens wel de tip om even na te laten kijken of bij 35k het omslagpunt van diesel al bereikt is. Bij mij kwamen ze vanuit wagenparkbeheer terug dat mijn ingeschatte 35k per jaar voldoende laag was om benzine te rijden.
Moet zelf nog ff met mijn baas om de tafel. Leasebudget 780 maar dat blijkt inclusief brandstof te zijn. Daar kon je een jaar of 4 geleden ongetwijfeld een leuke Octavia voor nezetten, maar tegenwoordig dus al lang niet meer. En ik heb weinig zin in een flinke eigen bijdrage
[ Voor 81% gewijzigd door The Eagle op 05-08-2018 11:38 ]
Bij ons komt pas in 2020 een nieuwe regeling met nieuwe tarieven voor iedere lease klasse. We zitten momenteel in een overgangsregeling en die is niet geweldig omdat we aan een max CO2 zijn gebonden, de prijzen van aanschaf zijn gestegen, maar budget gelijk gebleven.
Mijn huidige Golf moet eruit wegens de km stand. Dus kon niet wachten op de nieuwe regeling. Heb nu wel een prima Golf samengesteld met aardig wat opties, maar voorheen kon je een Passat rijden met aardig wat opties. Kon groter rijden maar dan een vrij kale uitvoering van een Talisman of nieuwe 508 bijvoorbeeld.
Over 3 a 4 jaar zie ik het dan wel weer en onze dochter is pas 4 dus past ze wel nog wel achterin.
Mijn huidige Golf moet eruit wegens de km stand. Dus kon niet wachten op de nieuwe regeling. Heb nu wel een prima Golf samengesteld met aardig wat opties, maar voorheen kon je een Passat rijden met aardig wat opties. Kon groter rijden maar dan een vrij kale uitvoering van een Talisman of nieuwe 508 bijvoorbeeld.
Over 3 a 4 jaar zie ik het dan wel weer en onze dochter is pas 4 dus past ze wel nog wel achterin.
Dat zijn je interne leasebedragen. Maar door de WLTP en gewijzigde belastingen gaan vrijwel alle leaseprijzen ex brandstof omhoog en jouw bijtelling ook. Daar heeft je baas niks mee te maken, dwz, die merkt er niks van. Jijzelf des te meer.
Ten opzichte van vorig jaar (ik heb mijn auto in februari besteld; aflevering mei) is de Octavia ook al ~1700 euro duurder geworden.The Eagle schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:40:
Catalogusprijs: € 33.090
Dat is nu: € 34.779
Dat zal ongetwijfeld nog wel meer worden later dit jaar. Mijn auto gaat op die manier hard richting de 40k en dan heb je een 1.6 TDI... Ach, het zijn nog geen A3 prijzen, die gaat makkelijk door de 50 met deze uitrusting

Doelde inderdaad op intern. Voor budget wat we hebben rij je nu minder groot / luxe.The Eagle schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:42:
Dat zijn je interne leasebedragen. Maar door de WLTP en gewijzigde belastingen gaan vrijwel alle leaseprijzen ex brandstof omhoog en jouw bijtelling ook. Daar heeft je baas niks mee te maken, dwz, die merkt er niks van. Jijzelf des te meer.
Rij straks een Golf van 40K. Even naar een A3 gekeken maar kon ik nog eens 6K erbij doen voor ongeveer dezelfde uitrusting. Er zijn grenzen zeg maar. En inderdaad dan rij je “maar” een 1.6 TDI met DSG.J0YR1D3R schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:20:
[...]
Ten opzichte van vorig jaar (ik heb mijn auto in februari besteld; aflevering mei) is de Octavia ook al ~1700 euro duurder geworden.
Catalogusprijs: € 33.090
Dat is nu: € 34.779
Dat zal ongetwijfeld nog wel meer worden later dit jaar. Mijn auto gaat op die manier hard richting de 40k en dan heb je een 1.6 TDI... Ach, het zijn nog geen A3 prijzen, die gaat makkelijk door de 50 met deze uitrusting
Ik zit zelf nu te kijken naar een nieuwe A klasse. Ik had eerder in dit topic gelezen dat deze al 'wltp' proof zou zijn. Ook had ik dit intern op kantoor gehoord. Ik lees nu echter op de site van de dealer het volgende:
Context: eerder in dit topic:
Iemand hier nog een idee hoe dit zit? Ik kan mijn nieuwe leaseauto nooit voor september krijgen. Maakt het nog veel uit of deze dit jaar of het volgende jaar geleverd wordt? Of is de besteldatum relevant?"Waarom u juist nú uw nieuwe Mercedes-Benz moet kopen?
De Nederlandse overheid heft over alle nieuw verkochte personenauto's BPM. Dit bedrag is verschillend per auto en is gebaseerd op de CO2 uitstoot van de betreffende auto. Met de komst van de nieuwe WLTP test cyclus zal de CO2 uitstoot van de auto opnieuw gemeten worden en deze valt in alle gevallen hoger uit, met als resultaat dat de (BPM-staffel) prijzen van nieuwe auto's per 1 september 2018 tot duizenden euro's zullen gaan stijgen. Alle auto's die tot en met 31 augustus 2018 verkocht én geregistreerd worden en die voldoen aan de NEDC normen, leveren een besparing op van vele duizenden euro's. Deze auto's zijn niet anders en ook niet minder dan een auto die onder WLTP wordt getest, echter wel gunstiger geprijsd.
De hoogte van de nieuwe prijzen weten wij op dit moment nog niet en wij zijn hierin afhankelijk van de Nederlandse overheid. Dit alles heeft ons doen besluiten een hele ruime voorraad Mercedes-Benz modellen aan te leggen welke wij nog vóór de ingang van WLTP kunnen leveren. Naast het prijsvoordeel bieden wij u extra korting op deze auto's. Dit is dus HÉT moment om te beslissen in welke nieuwe Mercedes-Benz u de komende weken de weg op rijdt!"
gebruikershaes schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:04:
[...]
Nee. Bij de dealer gevraagd en de nieuwe A klasse is helemaal WLTP proof.
[ Voor 6% gewijzigd door Robertobananas op 06-08-2018 09:50 ]
Het gaat er om dat het kenteken voor 1 september op naam gezet moet worden, nieuwe auto's na 1 september moeten de nieuwe methode hanteren van meten van uitstoot, als dit niet gebeurt mogen ze niet als "nieuw" verkocht worden.Robertobananas schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:47:
Ik zit zelf nu te kijken naar een nieuwe A klasse. Ik had eerder in dit topic gelezen dat deze al 'wltp' proof zou zijn. Ook had ik dit intern op kantoor gehoord. Ik lees nu echter op de site van de dealer het volgende:
[...]
Iemand hier nog een idee hoe dit zit? Ik kan mijn nieuwe leaseauto nooit voor september krijgen. Maakt het nog veel uit of deze dit jaar of het volgende jaar geleverd wordt? Of is de besteldatum relevant?
[...]
Dat is goede inderdaad. Juist een mailtje gehad van de dealer dat mijn auto nu voor W36 staat gepland (eerste week september) ipv W34.Baazie schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:28:
[...]
Het gaat er om dat het kenteken voor 1 september op naam gezet moet worden, nieuwe auto's na 1 september moeten de nieuwe methode hanteren van meten van uitstoot, als dit niet gebeurt mogen ze niet als "nieuw" verkocht worden.
Ga er maar eens achteraan. Wellicht dat ze expres in W36 af willen leveren omdat de auto onder NEDC 2.0 lagere uitstoot heeft dan onder NEDC 1.0.
Bedankt. Ik heb nog even na gebeld bij de dealer en zij vertellen me dat (specifiek) de A-klasse al WLTP-proof is. De BPM op de huidige offerte zou niet meer moeten wijzigen.Baazie schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:28:
[...]
Het gaat er om dat het kenteken voor 1 september op naam gezet moet worden, nieuwe auto's na 1 september moeten de nieuwe methode hanteren van meten van uitstoot, als dit niet gebeurt mogen ze niet als "nieuw" verkocht worden.
Wat een slap antwoord "zou niet meer moeten wijzigen".
Haal dan gewoon de clausule "onder voorbehoud van belastingwijzigingen" door.
Haal dan gewoon de clausule "onder voorbehoud van belastingwijzigingen" door.
Die vermelding op de Mercedes website geldt voor alle bestaande modellen. De nieuwe A-Klasse is al volgens de nieuwe WLTP meting geprijsd.Robertobananas schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:49:
[...]
Bedankt. Ik heb nog even na gebeld bij de dealer en zij vertellen me dat (specifiek) de A-klasse al WLTP-proof is. De BPM op de huidige offerte zou niet meer moeten wijzigen.
Klopt.Rivanov schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:24:
[...]
Die vermelding op de Mercedes website geldt voor alle bestaande modellen. De nieuwe A-Klasse is al volgens de nieuwe WLTP meting geprijsd.
Mijn dealer vertelde me vanmiddag dat ook BMW (iig de 3 serie) modellen al WLTP heeft geprijsd per 1 juli. Gaat dus niet wijzigen na 1 september.
Voor als je modellen op het oog hebt en wil weten of die al WLTP ready zijn: https://www.adac.de/infot...euro_6d_temp/default.aspx
Is ook flink accuraat, de Ibiza 1.0 TSI is pas vandaag aangepast in de Duitse configurator.
Is ook flink accuraat, de Ibiza 1.0 TSI is pas vandaag aangepast in de Duitse configurator.
Geen ervaring met lease, maar vanwege aardig wat km’s die ik maak (op basis van afgelopen 6mnd 38k) wil ik de berekening toch eens aan me baas laten zien. Hoe kom ik na het samenstellen van een auto aan het maandbedrag?
Hoe bedoel je?Fromz schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:23:
Geen ervaring met lease, maar vanwege aardig wat km’s die ik maak (op basis van afgelopen 6mnd 38k) wil ik de berekening toch eens aan me baas laten zien. Hoe kom ik na het samenstellen van een auto aan het maandbedrag?
Wil je weten wat een auto je kost als je er een gaat leasen?
Is dit private lease? Of via je werk?
1) Ga naar de dealer en regel het zelf
2) ga naar je baas en vraag inlogcodes of op z'n minst de regels van je werkgever (besteedbaar bedrag (in- of ex brandstof). prive bijdrage, kms en maanden waarop gecalculeerd moet worden. En kijk op een site als directlease voor een indicatie.
Je zou eens een berekening kunnen doen op directlease.nl of leaseplandirect.nl met de juiste parameters (looptijd, kilometrage), vergeet ook het brandstofvoorschot niet aan te vinken.Fromz schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:23:
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik wil het maandbedrag weten voor bepaalde auto met criteria voor mijn werkgever.DarkSide schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:27:
[...]
Hoe bedoel je?
Wil je weten wat een auto je kost als je er een gaat leasen?
Is dit private lease? Of via je werk?
1) Ga naar de dealer en regel het zelf
2) ga naar je baas en vraag inlogcodes of op z'n minst de regels van je werkgever (besteedbaar bedrag (in- of ex brandstof). prive bijdrage, kms en maanden waarop gecalculeerd moet worden. En kijk op een site als directlease voor een indicatie.
1) Dit kan dus niet online?
2) Loopt via ons niet via zo n partij, vaak bij een dealer direct (vw of audi bijvoorbeeld met huidige autos).
Ik ga het proberen, dank.RomeoJ schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:31:
[...]
Je zou eens een berekening kunnen doen op directlease.nl of leaseplandirect.nl met de juiste parameters (looptijd, kilometrage), vergeet ook het brandstofvoorschot niet aan te vinken.
38k de laatste 6 mndn zakelijk?Fromz schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:23:
Is gemiddeld genomen ~300km per dag, uitgaande van 5 dagen per week.
Als dit accuraat is dan benijd ik Fromz niet
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.