Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 114 Laatste
Acties:
  • 977.122 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 14:04
Voor mij is het een breekpunt als ik niet Eindhoven-Luxemburg-Eindhoven (575 km) kan doen met 120 km/h op de cruise control, inclusief de Ardennen die het energieverbruik wat opjagen.

Jaren geleden reed ik als hobby-auto een RX-8. Die trok dat niet op 1 tank van 61 liter benzine. Enorme irritatiefactor. Rij je netjes de snelheid en moet je toch nog tanken.

Een EV moet voor mij zo’n 800 km WLTP hebben. Dat is zo duur, als ik dat geld voor een auto over zou hebben dan kocht ik liever een 911.

Bovendien ben ik als techneut niet overtuigd van het nut om 800 kilo aan accu’s in een auto te stoppen. Dat lijkt een spiraal van gewicht, vermogen en meer gewicht en vermogen. Uiteindelijk zijn vooral de bandenfabrikanten daarbij gebaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
@BigSmurf als je gewoon elke dag op de weg zit zal je max toch 250km per dag rijden? Dat is met een SR+ (helemaal de nieuwe) wel te doen. Zeker met eigen paal zodat je gewoon met 90 weg kan. Met eigen paal kun je in de winter voor lange stukken gewoon met een warme accu weg. En nooit meer krabben en in een voorverwarmde auto stappen. Auto heeft ook een WP nu. Dus er blijft wat meer range over in de winter. Als wat meer pk’s je interesse heeft dan is zo’n Model 3 top. Ik blijf elke keer met een smile instappen. ICE met 150pk met turbogat is echt een stuk minder.

Met 40k zou een WLTP van 440km genoeg moeten zijn. En je kunt wellicht ook nog bij klanten laden.

Snap even niet waarom je in NL 800km als WLTP nodig zou moeten hebben. Met 5/6 uur sturen wil je toch wel ff een keer pauze. 20 minuten aan een snellader en klaar. Het “laden” bij een ICE is zeker fijner bij een BEV heb je al zoveel plussen dat voor mij de balans zeker omgeslagen is. De tech, snelheid, instant koppel, comfort, one pedal driving, minder co2 etc.

Geluid in de SR+ is nog steeds beter dan de standaard audio in menig auto. Maar anders gewoon ff testen.

Ps. Helemaal met een budget incl. brandstof krijg je (imho) meer auto.

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 06-03-2021 08:01 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 21:54
@BigSmurf het geluid in de SR+ is prima. Beter dan mijn vorige auto’s (Leon, octavia), maar ik ben zeker geen audiofiel...

Range moet je echt per dag bekijken, zeker als je thuis kan laden. Je gaat gewoon elke dag met een volle accu weg. De huidige generatie SR+ heeft een LFP batterij die je ‘gewoon’ tot 100% kan laden elke dag.
Dus rij je meer dan 250 km op een dag (winter, in de zomer ga je richting 350km range), dan moet je laden en dat kan irritant zijn.

Ik heb zelf in de afgelopen 45k km pas 5x bij een snellader gestaan, 1x tijdens werk en de rest op vakantie. De keer tijdens werk had ik net ff 5-10% extra nodig, dan sta je dus Max een paar minuten te laden. Je hoeft niet te betalen in de shop van het tankstation, dus ik was nog sneller weg dan bij traditioneel tanken :+ .

Dus een keer snelladen hoeft helemaal niet irritant te zijn, maar als je 500km of meer op een dag wil rijden sta je langer of moet je op een tussenstop kunnen laden.

De rijervaring van een EV is daarnaast zoveel beter dan een ICE (ook een ICE met automaat). Het rijdt echt heerlijk soepel, dat blijft genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 16:58
Komende maand stroom ik in de Lease-functie en mag ik een Pool-auto uitzoeken. Dit is tot mijn vaste contract in gaat - en duurt zo'n jaartje o.i.d.

Momenteel twijfel ik tussen:
  • Kia Niro Hybrid Dynamic (22% bijtelling o.b.v. 30k waarde)
  • Opel Astra 1.0 Online Ed. (22% o.b.v. 26k waarde)
  • Volkswagen e-Golf E-DITION 2019 (8% bijtelling o.b.v. 37k waarde).
  • Kia Optima SW 2.0 PHEV Dynamic+Li.(22%^bijtelling o.b.v. 43k waardfe)
Grove inschatting is dus bijtelling van 80 euro, 175 euro of 225 euro per maand - verwacht ik :)

Iemand pro's en con's? Het is een tijdelijke oplossing natuurlijk. Die Golf heeft een Actieradius van 150 kilometer, moet dus regelmatig aan de laadpaal ;)

[ Voor 25% gewijzigd door MaStar op 09-03-2021 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:48
MaStar schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:24:
Komende maand stroom ik in de Lease-functie en mag ik een Pool-auto uitzoeken. Dit is tot mijn vaste contract in gaat - en duurt zo'n jaartje o.i.d.

Grove inschatting is dus bijtelling van 80 euro, 175 euro of 225 euro per maand - verwacht ik :)

Iemand pro's en con's? Het is een tijdelijke oplossing natuurlijk. Die Golf heeft een Actieradius van 150 kilometer, moet dus regelmatig aan de laadpaal ;)
Is de e-Golf überhaupt een optie voor jou gebruik? 150km is wel onderkant van de range. Op een dag als vandaag haalt m’n vriendin wel 200km als ze zou willen.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
VidaR-9 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:25:
[...]

Is de e-Golf überhaupt een optie voor jou gebruik? 150km is wel onderkant van de range. Op een dag als vandaag haalt m’n vriendin wel 200km als ze zou willen.
Het is een optie, al vind ik het wel een nadeel als je een weekendje naar de Ardennen gaat oid :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-09 21:47
@MaStar En wat zijn de looptijden van de voorloop auto's? Kun je met allemaal het jaar doorkomen of lopen er bijv. ook wat na een half jaar af. En dus weer opnieuw een auto uitzoeken en omwisselen enz. Dit kan natuurlijk ook een voordeel zijn wanneer je het leuk vind om diverse auto's te rijden. Of dat het contract nog 2,5 jaar loopt en dat je er dus ook straks stiekem zo lang aan "vast zit".
Verder heb ik geen van de auto's ooit gereden. Je zou eventueel nog kunnen kijken naar welke opties er wel of niet op zitten en wat je zelf belangrijk vindt

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo

Ik zou even goed naar de opties gaan kijken en wat je belangrijk vindt.
Ik gok dat de opel als enige een handbak heeft? Destijds (2016) vond ik de 1.0 van de Opel helemaal niets, terwijl die van de VAG groep prima was.
De optima is wat mij betreft een hele geslaagde auto. Duurder dan de rest, maar omdat het een pool auto is merk je dat alleen in de bijtelling en niet in een eigen bijdrage gok ik. Kan dus een kans zijn om een jaar in een auto boven de normale klasse te rijden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

je moet niet naar bijtelling kijken maar naar wat die auto je netto kost. Vuistregel: bij 22% is het per maand ca 1% van de cataloguswaarde. Ergo:
Niro ca 300 netto per maand
Astra 260 netto per maand
Kia 430 per maand
Voor de 8 procent weet ik het niet maar die zal idd goedkoper zijn. Moet je wel her en der kunnen laden. Als dat kan: nobrainer.
Kia is wel lekker ruim, groot en PHEV dus trekt als een tierelier. Mist haalbaar financieel zou dat mijn keuze zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
The Eagle schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:26:
[...]

je moet niet naar bijtelling kijken maar naar wat die auto je netto kost. Vuistregel: bij 22% is het per maand ca 1% van de cataloguswaarde. Ergo:
Niro ca 300 netto per maand
Astra 260 netto per maand
Kia 430 per maand
Voor de 8 procent weet ik het niet maar die zal idd goedkoper zijn. Moet je wel her en der kunnen laden. Als dat kan: nobrainer.
Kia is wel lekker ruim, groot en PHEV dus trekt als een tierelier. Mist haalbaar financieel zou dat mijn keuze zijn :)
Thanks. Die E-Golf zou me zo'n 120 euro netto kosten. Kan her en der laden, maar toch. Auto is ook kleiner volgens mij.

Al heb ik nu mijn focus op de Niro a 300 p/m. Vrij rijden en meer comfort ivm SUV model verwacht ik!

[ Voor 4% gewijzigd door MaStar op 09-03-2021 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mee comfort moet je zelf ervaren. Het is een SUV dus je zit iets joger, dat kan fijn zijn. Optima is echter een klasse hoger / groter, vergelijk Golf vs Passat. Ik kreeg zelf de kans om vanuit een Golf naar een Passat te gaan en je merkt gewoon dat zo'n slagschip fijn cruised. Rijbeleving is ook stukje rustiger en relaxter. Het is niet voor niks klasse C vs D.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
The Eagle schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:26:

Ik kan thuis een straat verderop laden en op mijn werk ook. Dus dat is geen probleem.
In welk opzicht een nobrainer? Puur op het geld (besparing van zo'n 150 netto per maand t.o.v. Nira á 300 netto)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
MaStar schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:34:
[...]

Ik kan thuis een straat verderop laden en op mijn werk ook. Dus dat is geen probleem.
In welk opzicht een nobrainer? Puur op het geld (besparing van zo'n 150 netto per maand t.o.v. Nira á 300 netto)?
Scheelt je dus 1800 euro in 12 maanden. Daarvan kun je prima een weekendje een auto huren voor de Ardennen, en dan ook nog de rest van het weekendje weg betalen. :+

Als ik <100km woon-werk zou hebben dagelijks en ook zelden lange stukken zou moeten rijden, dan zou ik lekker die Golf nemen en wanneer nodig een dag een auto huren of lenen. Rij je regelmatig stukken langer dan 150 kilometer zonder tussendoor te kunnen laden (behalve snellader snelweg), dan zou ik de Golf níet nemen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09 15:21
BigSmurf schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:25:

Shortlist elektrisch:
- VW ID.3. Nobrainer voor de bijtelling, ook met 12%. 1st Plus heeft eigenlijk al wel alles wat ik zoek, maar ik vind de 58 kWh versie eigenlijk te matig qua range (420 km WLTP). En niet bepaald moeders mooiste, zeker niet in de gare standaard kleuren...
Tesla Model 3 SR+. In blauw met standaard 18 inch prima om aan te gluren. Enhanced autopilot erop en hij wordt ook niet té duur (+- 52k). Wel wat twijfels over de range en jammer dat je geen "premium" interieur hebt zoals in de LR. Past met een kleine eigen bijdrage ongetwijfeld wel.
Tesla Model 3 LR. Eigenlijk te duur, >60k met EAP en een metallic lak. Zal ongetwijfeld een flinke bijdrage aan zitten (150 euro ofzo), dan wordt hij al flink duurder dan de meest luxe ProCeed van 40k in maandelijkse kosten. Qua range wel net even wat lekkerder, vooral in de winter. En het vermogen is wel echt verslavend, aantal keren in gereden. :+

Zijn er nog andere outsiders? Keuze is reuze natuurlijk.
De Mustang Mach-E met een grote accu valt ook binnen budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
BigSmurf schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:17:
[...]
Scheelt je dus 1800 euro in 12 maanden. Daarvan kun je prima een weekendje een auto huren voor de Ardennen, en dan ook nog de rest van het weekendje weg betalen. :+

Als ik <100km woon-werk zou hebben dagelijks en ook zelden lange stukken zou moeten rijden, dan zou ik lekker die Golf nemen en wanneer nodig een dag een auto huren of lenen. Rij je regelmatig stukken langer dan 150 kilometer zonder tussendoor te kunnen laden (behalve snellader snelweg), dan zou ik de Golf níet nemen. :)
12x180 = 2160 euro in 12 maanden tov duurdere auto ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:34
MaStar schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:31:
[...]

Als ik in Raet de berekening maak van salaris van 4000 eur bruto (ik weet niet hoeveel je verdienen, maar even een voorbeeld) heb je:
- zonder auto vd zaak op 2909 eur netto
- Niro 22% 30k = 2637 eur netto
- e-Golf 8% 37k = 2787 eur netto

Niro kost je dus 272 eur, e-Golf kost je dus 122 eur.
Scheelt dus 150 eur per maand = 1800 eur per jaar.

Vraag even of je voor de vakantie periode niet tijdelijk andere auto kan gebruiken - bij sommige werkgever/ leasepool is het bijvoorbeeld wel mogelijk.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
MaStar schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:31:
[...]

Het verschil was toch 150 euro per maand? Niet 180? Enfin, je snapt m’n punt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09 22:36
Ik vind persoonlijk deze tool van berekenhet.nl altijd wel fijn werken. Houdt rekening met vermindering heffingskorting maar is niet zo uitgebreid als de Raet bruto netto berekening.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
BigSmurf schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:35:
[...]
Het verschil was toch 150 euro per maand? Niet 180? Enfin, je snapt m’n punt. :+
Ik kwam in de tooling uit op 305 euro netto voo de Nio ;) en 115 voor de E-golf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
De tooling van leasemaatschappij moet je niet gebruiken voor een acurater beeld van je netto kosten, kijk goed bij berekenhet of raet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
SirLct schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:55:
De tooling van leasemaatschappij moet je niet gebruiken voor een acurater beeld van je netto kosten, kijk goed bij berekenhet of raet.
Thanks voor je berekening. Het netto-verschil met electrisch (E-golf) is 175 euro netto p/m

[ Voor 6% gewijzigd door MaStar op 10-03-2021 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMInControl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-08-2022
Leasebudget: € 679,00 (inclusief indicatie brandstofkosten)
Kilometrage per jaar: 32000 kilometer
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Incl. brandstofindicatie (ong. 200 euro afhankelijk van gekozen auto)
Merkbeleid, zo ja, welke: BMW, DS, Ford, Honda, Hyundai, Kia, MG, Mazda, Mercedes-Benz, Nissan, Opel, Peugeot, Polestar, SEAT, Skoda, Toyota, Volkswagen, Volvo
Overige gedoetjes: benzine of hybride (zonder eigen laadpaal)
Specifieke wensen: weinig, graag minimaal parkeerhulp (sensoren achter zijn prima), navigatie en smartphone integratie. Ook graag een stille stabiele auto, want ik zit vaak 4 uren per dag in de auto (snelweg km's). CC is fijn, maar geen must.
Uiteindelijke keuze: nog geen - goede suggesties zijn welkom!

Ik zit zelf te denken aan een full optie polo of een (veel kalere) BMW 1 serie. Beetje gevalletje 'beste van de slechten'. Omdat mijn (nieuwe) werkgever nog zo'n 200 euro bijdrage (brandstofkosten?) rekent, wordt een auto fors duurder dan bij mijn voorgaande werkgever. Daar reed ik een Renault Megane 1.5 Hatchback voor zo'n 280 euro bijtelling (incl. brandstof) en zonder eigen bijdrage met hetzelfde lease budget (obv 35.000km/48 maanden). Het lijkt erop dat soortgelijks in de nieuwe situatie niet meer mogelijk is voor een vergelijkbare prijs (en omdat Renault niet tussen de keuze mogelijkheden zit).

Zoals je zult hebben gemerkt, heb ik maar beperkt ervaring met leasen en auto's in het algemeen. Suggesties zijn dus meer dan welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
IAMInControl schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:44:
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Incl. brandstofindicatie (ong. 200 euro afhankelijk van gekozen auto)
Merkbeleid, zo ja, welke: BMW, DS, Ford, Honda, Hyundai, Kia, MG, Mazda, Mercedes-Benz, Nissan, Opel, Peugeot, Polestar, SEAT, Skoda, Toyota, Volkswagen, Volvo
Specifieke wensen: weinig, graag minimaal parkeerhulp (sensoren achter zijn prima), navigatie en smartphone integratie. Ook graag een stille stabiele auto, want ik zit vaak 4 uren per dag in de auto (snelweg km's). CC is fijn, maar geen must.

Ik zit zelf te denken aan een full optie polo of een (veel kalere) BMW 1 serie. Beetje gevalletje 'beste van de slechten'. Omdat mijn (nieuwe) werkgever nog zo'n 200 euro bijdrage (brandstofkosten?) rekent, wordt een auto fors duurder dan bij mijn voorgaande werkgever. Daar reed ik een Renault Megane 1.5 Hatchback voor zo'n 280 euro bijtelling (incl. brandstof) en zonder eigen bijdrage met hetzelfde lease budget (obv 35.000km/48 maanden). Het lijkt erop dat soortgelijks in de nieuwe situatie niet meer mogelijk is voor een vergelijkbare prijs (en omdat Renault niet tussen de keuze mogelijkheden zit).

Zoals je zult hebben gemerkt, heb ik maar beperkt ervaring met leasen en auto's in het algemeen. Suggesties zijn dus meer dan welkom!
Beetje leuke Polo zit al zo op 679,- toch met brandstof en winterbanden? Full options wel stukje boven budget. Kale 1 serie ook zo op 800.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th0m4s
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:41

Even een vraag over je leasebudget, gezien je noemt dat het een mogelijkheid is een kale BMW 1 te leasen; zit die €200,- brandstof al in die €679,- of komt die daar bovenop? En krijg je een verekening van je daarwerkelijke brandstof verbruik of betaal je die indicatie en daarmee is het klaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
BMW 1 serie voor 679 eur inclusief brandstof met 4 jaar termijn 32dkm/jaar ga je iig niet redden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:22

SandStar

DPC-Crew

Zandster

SandStar schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:44:
Mijn 7 zitter issue is ook opgelost.
Niet helemaal op de manier die ik gedacht had.

Een Nissan X-trail is de pool ingekomen en direct voor mij gereserveerd.
Hoe dat past met 184g/km CO2 snap ik niet helemaal maar whatever :)
(Krijg nog €100 bruto terug ook omdat ie onder mn budget zit)
Bijna half jaar verder kwam hetzelfde probleem weer terug: de Nissan X-trail kwam in de buurt van einde contract. fijn :/

Weer flink lopen zoeken, maar blijkt weinig veranderd te zijn voor CO2 <150g/km.
1 optie gevonden: Kia Sorento (en ook daarvan maar keuze uit 1 variant)
Dus gelijk besteld. Niks geen proefrit of showroom bezoek. Als de keuze toch maar 1 is...

Dus nu heb ik een blind date met een Kia Sorento ergens in Juli :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Meester_J schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:24:
[...]

De Mustang Mach-E met een grote accu valt ook binnen budget.
Inclusief brandstof en laadpaal plaatsen? Ik kom bij directlease voor een RWD 98 kWh variant met technology pack (niet plus) en laadpaal uit op 1150 euro per maand inclusief elektra voorschot (met winterbanden, VV en laagste eigen risico), in standaard zwart. Dus binnen budget lijkt me wat optimistisch, maar ik zie nu wel pas dat er inderdaad ook gewoon een "longe range" beschikbaar is van de Mach-E. Da's het betere werk, 610 km WLTP. Ik zet hem op de shortlist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 21:24

Ik zou eens gaan kijken naar een leuk aangeklede Kia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMInControl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-08-2022
Inspired schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:01:
[...]

Beetje leuke Polo zit al zo op 679,- toch met brandstof en winterbanden? Full options wel stukje boven budget. Kale 1 serie ook zo op 800.
Excuus, het ‘incl. indicatie brandstofverbruik’ is denk ik niet juist verwoord. De 679 is excl. De doorbelasting van de indicatie. Winterbanden worden door de werkgever geregeld en gaat buiten de prijs om (ik schrijf veel zekerder dan ik daadwerkelijk van mijn zaak ben, dank voor deze vragen).
Th0m4s schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:02:
[...]

Even een vraag over je leasebudget, gezien je noemt dat het een mogelijkheid is een kale BMW 1 te leasen; zit die €200,- brandstof al in die €679,- of komt die daar bovenop? En krijg je een verekening van je daarwerkelijke brandstof verbruik of betaal je die indicatie en daarmee is het klaar?
Goede vragen, ik merk dat ik zelf ook zoekende ben. De +/-200 euro komt boven op de 679, om zo te 'stimuleren groen te reizen' (lees: NS business card). Alleen vergeten ze daarbij even dat dat met een ambulante functie ondoenlijk is, niet bij elk industrieterrein is er een goede OV-aansluiting. De 200€ zijn dan wel weer aftrekbaar.

De tweede vraag weet ik geen zeker antwoord op, maar mijn inschatting is dat de indicatie wordt doorbelast; anders zul je alsnog privé (of zakelijke) km's moeten gaan bijhouden. Ik ben namelijk niet van plan om te betalen om bij de klant te komen/te kunnen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
@IAMInControl dan kom je denk ik wel op een prima uitgeruste c-segmenter uit.
Bijvoorbeeld een Seat Leon met automaat:
https://directlease.nl/le...ions%5BoptionsRemoved%5D=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
SandStar schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:06:
[...]

Bijna half jaar verder kwam hetzelfde probleem weer terug: de Nissan X-trail kwam in de buurt van einde contract. fijn :/

Weer flink lopen zoeken, maar blijkt weinig veranderd te zijn voor CO2 <150g/km.
Dus gelijk besteld. Niks geen proefrit of showroom bezoek. Als de keuze toch maar 1 is...

Ik weet nog wel een optie... twee Renault Zoe’s >:)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
In kader van Leasing heb ik de keuze gemaakt voor de E-Golf. Scheelt 170 euro netto per maand tov alternatieve auto's en is als ik de reviews moet geloven een prima auto.

Daarnaast kan ik zowel thuis als op mijn werk laden.

[ Voor 6% gewijzigd door MaStar op 11-03-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07 14:29
[...]

Vreemd, valt een VW Tiguan Allspace, VW Touran, Seat Kodiaq, Peugeot 5008 etc. niet in je rijtje?

EDIT: zie het al, allen 'net' boven de 150gr/km 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door -Muncky- op 11-03-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:08
[...]

Little to late....

Taracco/Tiguan All Space PHEV? Opkomst van de PHEV biedt mogelijk weer wat meer opties...Taracco lijkt als PHEV ook 7 zits te kunnen, Tiguan kan ik het niet vinden zo snel.

[ Voor 11% gewijzigd door nooberke op 11-03-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

nooberke schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:48:
[...]

Little to late....

Taracco/Tiguan All Space PHEV? Opkomst van de PHEV biedt mogelijk weer wat meer opties...Taracco lijkt als PHEV ook 7 zits te kunnen, Tiguan kan ik het niet vinden zo snel.
Plug in hybrids worden niet toegestaan }:|
De enige oplossing zit em in normale hybrids zoals de Sorento.

Toyota highlander zou wellicht ook kunnen maar die gaat weer over m'n budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
SandStar schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:10:
[...]

Plug in hybrids worden niet toegestaan }:|
De enige oplossing zit em in normale hybrids zoals de Sorento.

Toyota highlander zou wellicht ook kunnen maar die gaat weer over m'n budget
Ik dacht dat mn leaseregeling al zo "not fair" is, maar als ik jouwe zie zou ik bijna adviseren om van werkgever te veranderen :D

Maar had je de x-trail niet kunnen verlengen? Vaak is zo'n leaseauto die voor 4 jaar wordt geleased nog te verlengen tot 5 jaar. Komt meestal wel iets bij qua kosten maar wie weet is het precies de 1 jaar die je nodig heb tot dat je werkgever toch even normaler gaan doen...

Ik kan je originele post niet vinden maar een Renault Grand Scenic is 7 zitter met 145 co2, kan deze niet bijv?

[ Voor 7% gewijzigd door SirLct op 11-03-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

SirLct schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:33:
[...]

Ik dacht dat mn leaseregeling al zo "not fair" is, maar als ik jouwe zie zou ik bijna adviseren om van werkgever te veranderen :D

Maar had je de x-trail niet kunnen verlengen? Vaak is zo'n leaseauto die voor 4 jaar wordt geleased nog te verlengen tot 5 jaar. Komt meestal wel iets bij qua kosten maar wie weet is het precies de 1 jaar die je nodig heb tot dat je werkgever toch even normaler gaan doen...

Ik kan je originele post niet vinden maar een Renault Grand Scenic is 7 zitter met 145 co2, kan deze niet bijv?
Hmm prijslijst van maart. Heeft die net een update gekregen?
En anders heb ik die inderdaad over het hoofd gezien. Als ik dat zo zie is er 1 versie van de automaat die net onder de 150 blijft.
Kan het niet dubbelchecken want hun configurator is stuk.... prutsers

X-trail langer aanhouden was geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
SandStar schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:44:
[...]

Hmm prijslijst van maart. Heeft die net een update gekregen?
En anders heb ik die inderdaad over het hoofd gezien. Als ik dat zo zie is er 1 versie van de automaat die net onder de 150 blijft.
Kan het niet dubbelchecken want hun configurator is stuk.... prutsers

X-trail langer aanhouden was geen optie.
Kan je het niet meer cancellen zeker? Is denk ik 7k goedkoper aan fisc. waarde dan de Sorento.
Oke, is ook 140pk vs 230pk dus ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 22:28
SirLct schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:12:
Misschien voelt het alleen groot doordat ie hoog op zijn poten is?
Was je bij VW geweest, (lees: de T-Roc als groter aanvoelen dan de Golf) kan ik mss nog begrijpen.
Maar dat bij Kamiq vs Octavia, hmm, weet je zeker dat je niet bijv in een Karoq heb gereden?
Ik deel de ervaring van @Distoration.
Zelf had ik een Octavia Combi (2018) en heb ik deze week een Kamiq opgehaald.
De Kamiq voelt veel ruimer dan de Octavia, ook al is die dat op papier niet :+.
De kofferbak is aanzienlijk kleiner, echter heb ik die ruimte niet meer nodig nu er geen kinderwagens meer zijn. Ik rijd amper met een volle kofferbak en voor de vakantie heb ik altijd nog een trekhaak of dakkoffer.
Qua zitruimte zit ik voor- en achterin net zo ruim als in de Octavia (zelf 1.90m).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpnCZf-iBz1bLKSeItR2Q_OTOhc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJosBKqgF1bQ9Df8q2QrHBR0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QB00oeDMq7XDmJblKQwo-PXwgeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CvLvHeTwiUrXlxVebF2XM5l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Laatst online: 05-09 19:54
Ik sta ook op het punt om een nieuwe wagen te bestellen.. .maar twijfel nog tussen de nieuwe Mercedes GLB of iets uit de stal van de andere duitse groep (Tarraco, Kodiaq,Tiguan..)

Op dit moment volgende auto's geconfiureerd die net binnen budget passen:

Mercedes GLB 180 Business Edition:
* Smartphone-integratie (14U)
* Trekhaak met ESP-aanhangwagenstabilisatie (550)
* Cosmoszwart metaalkleur (191)
* Rijassistentiepakket Plus (PAY)
* Business Solution Luxury (DC1)
* Bekleding lederlook ARTICO zwart (JATO101)

Seat Tarraco 1.5 TSI DSG FR
* Met leder bekleed verwarmd stuur (PW4)
* Top View Camera (PCT)
* Elektrische trekhaak, inklapbaar (PGR)
* Deep Black metaalkleur (2T2T)
* Metaalkleur (JATOMET)
* Pack Forward (P23)
* Panoramisch open dak (PTA)
* Mapcare: SD kaart met kaarten Europa + update (PZ4)
* Navi System Plus (ZN2)
* Safe and Driving Pack L (PDI)
* Standverwarming (PPH)
* Zwarte lederen bekleding (PL1)
* Winter Pack (PW1)
* Climacoat (PW2)

De Mercedes vind ik binnenin wel heel leuk, het dashboard, de afwerking, het "snufjes" gehalte is hoog met het MBUX platform.

De Seat is qua uiterlijk iets mooier, maar binnenin toch weer wat minder afgewerkt...

Seat is wel een 1.5 met 150pk, terwijl de Mercedes 1.3 met 136 pk is..

Iemand ervaring met een van beide (of alletwee?)

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

SirLct schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:25:
[...]

Kan je het niet meer cancellen zeker? Is denk ik 7k goedkoper aan fisc. waarde dan de Sorento.
Oke, is ook 140pk vs 230pk dus ja...
Ik ben even opties aan het bekijken mbt cancellen.
Ook even Renault gesproken maar die zeggen dat alleen een handgeschakelde diesel een optie is...
Maar ze hadden zelf nog niet door dat de configurator stuk was... hopelijk snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
ro3lie schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:32:
[...]

De kofferbak is aanzienlijk kleiner, echter heb ik die ruimte niet meer nodig nu er geen kinderwagens meer zijn. Ik rijd amper met een volle kofferbak en voor de vakantie heb ik altijd nog een trekhaak of dakkoffer.
Qua zitruimte zit ik voor- en achterin net zo ruim als in de Octavia (zelf 1.90m).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ok I stand corrected dan, ik zou denken dat Octavia ruimer zou zijn.
Bijzonder hoe ruim Skoda hun auto kan maken he, keer op keer.
Ik bedoel, Octavia is natuurlijk al veel ruimer dan een Golf/Leon/A3 terwijl het op zelfde platform is.
En de Kamiq zou net daaronder moeten zijn maar toch ruimer aanvoelen, doen ze goed!
Cuball schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:54:
Ik sta ook op het punt om een nieuwe wagen te bestellen.. .maar twijfel nog tussen de nieuwe Mercedes GLB of iets uit de stal van de andere duitse groep (Tarraco, Kodiaq,Tiguan..)

* Top View Camera (PCT)
* Metaalkleur (JATOMET)
* Pack Forward (P23)
* Navi System Plus (ZN2)
* Standverwarming (PPH)
* Winter Pack (PW1)
* Climacoat (PW2)

De Mercedes vind ik binnenin wel heel leuk, het dashboard, de afwerking, het "snufjes" gehalte is hoog met het MBUX platform.

De Seat is qua uiterlijk iets mooier, maar binnenin toch weer wat minder afgewerkt...

Ik denk dat het sterk afhankelijk van wat je zelf belangrijker vind.
De Seat is wellicht wat groter (ruimer?), is 10cm langer, en FR uitvoering dus completer.
Is met 19inch velgen, of niet? Waarschijnlijk daardoor al ziet ie wat leuker dan de GLB (Business solution luxury is 17 inch als goed is). En dat alles tegen lagere fiscale waarde, dus het is ook nog eens leuker voor de portemonee.

De Merc koop je voor de (of je wil of niet even terzijde) de "status", de MBUX werkt ook als een vd beste op dit moment, en ook de algehele afwerking.

De 150pk vs 136pk, jah, in praktijk zou je het niet echt merken.
De 1.5tsi van VAG is wel lekker verfijnd, maar de tarraco is ook iets groter, langer, zwaarder.
Op papier 9.5s naar de 100, de GLB 9.9s, of je het echt gaat merken............

Afhankelijk of je budget het toelaat, zou ik zelf de hogere bijtelling maar slikken en voor de GLB Bus solution AMG gaan. Door de AMG pakket vind ik em stiekem best leuk.

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 12-03-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-07-2024
Hoi Tweakers, even wat wijsheid nodig.

Ik twijfel nog tussen private lease of een auto kopen. Vanaf augustus ‘21 heb ik een auto nodig.

Ik heb net een woning gekocht in Rosmalen en daar gaan mijn spaarcenten in.

Vanaf december ‘21 woon ik in Rosmalen. Dan rijd ik vier keer in de week van Rosmalen naar Amsterdam, heen en terug. Wellicht over maximaal 3 jaar werk ik dichter bij huis. Voor nu is het ritje 81 kilometer maal 2.

Met dit aantal kilometers wil ik niet in een C1 of Aygo zitten. Kilometervergoeding die ik ontvang 0,19 per kilometer.

Eisen van het voertuig:
- Automaat
- Betrouwbaar

Optie 1
*Hierom kan ik bij mijn ouders €10.000 renteloos lenen. Maandelijks aflossen. Occasion aanschaffen.

Optie 2
*Private lease nemen bij CDD (36.000 kilometers per jaar) Dan rijd ik een Volkswagen Polo. Contract van 36 maanden €320 per maand. Of alvast €10.000 aflossen.

Ik vind het heerlijk om zorgeloos in een nieuwe auto te rijden in de lease. Echter heb je einde looptijd niets. Anderzijds leasen geeft zekerheid. Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
SirLct schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:56:

[...]

Ik denk dat het sterk afhankelijk van wat je zelf belangrijker vind.
De Seat is wellicht wat groter (ruimer?), is 10cm langer, en FR uitvoering dus completer.
Is met 19inch velgen, of niet? Waarschijnlijk daardoor al ziet ie wat leuker dan de GLB (Business solution luxury is 17 inch als goed is). En dat alles tegen lagere fiscale waarde, dus het is ook nog eens leuker voor de portemonee.

De Merc koop je voor de (of je wil of niet even terzijde) de "status", de MBUX werkt ook als een vd beste op dit moment, en ook de algehele afwerking.

De 150pk vs 136pk, jah, in praktijk zou je het niet echt merken.
De 1.5tsi van VAG is wel lekker verfijnd, maar de tarraco is ook iets groter, langer, zwaarder.
Op papier 9.5s naar de 100, de GLB 9.9s, of je het echt gaat merken............

Afhankelijk of je budget het toelaat, zou ik zelf de hogere bijtelling maar slikken en voor de GLB Bus solution AMG gaan. Door de AMG pakket vind ik em stiekem best leuk.
AMG pakket is me net te duur... Uiteraard stuk mooier, maar heb ik er niet meer voor over.. Met die Luxury optie staat ie al onder 18" wielen en een "sier" uitlaat, wat het ietsje sportiever maakt.

Wat voor mij eigenlijk wel belangrijk is, is hoe de auto zelfstandige functies heeft om bv. in de file te rijden. Doet de Mercedes dit beter dan de Seat? Of is dit vergelijkbaar?

Qua motor is het moeilijk, ik vind bijna geen review van de GLB 180 (is dan ook de instapper qua motor bij Mercedes). Maar ik ben geen snelheidduivel, zolang inhalen en vlot invoegen gaat dan is het ok. Die 0.4sec ga ik inderdaad niet merken...
Al hoor ik soms wel dat je de DSG van VAG soms wel wat voelt, bij Mercedes weet ik dat niet.

De Seat is inderdaad eigenlijk bijna een full option.. maar misschien met de 19" velgen iets minder comfortabel rijden.

Qua status, tjah, speelt natuurlijk altijd wel een beetje mee.. altijd leuk om met een Mercedes te kunnen rijden, maar mag niet doorslag gevend zijn..

Enig idee wat ik zou mogen rekenen van verbruik? Ik heb gemerkt dat de Mercedes toch wel een kleinere tankinhoud heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
d.castello schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:43:

Ik twijfel nog tussen private lease of een auto kopen. Vanaf augustus ‘21 heb ik een auto nodig.

Vanaf december ‘21 woon ik in Rosmalen. Dan rijd ik vier keer in de week van Rosmalen naar Amsterdam, heen en terug. Wellicht over maximaal 3 jaar werk ik dichter bij huis. Voor nu is het ritje 81 kilometer maal 2.

Met dit aantal kilometers wil ik niet in een C1 of Aygo zitten. Kilometervergoeding die ik ontvang 0,19 per kilometer.

Eisen van het voertuig:
- Automaat
- Betrouwbaar

Optie 1
*Hierom kan ik bij mijn ouders €10.000 renteloos lenen. Maandelijks aflossen. Occasion aanschaffen.

Optie 2
*Private lease nemen bij CDD (36.000 kilometers per jaar) Dan rijd ik een Volkswagen Polo. Contract van 36 maanden €320 per maand. Of alvast €10.000 aflossen.

Ik vind het heerlijk om zorgeloos in een nieuwe auto te rijden in de lease. Echter heb je einde looptijd niets. Anderzijds leasen geeft zekerheid. Wat is wijsheid?
Ik zou even in het private lease topic ( Private Lease - Deel 1 ) gaan vragen ;) .
De afweging private lease vs occasion valt volgens mij meestal in het voordeel van occasion uit, maar met het risico van een miskoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Eisen van het voertuig:
- Automaat
- Betrouwbaar

Optie 1

Optie 2

Waar moet je in Amsterdam zijn en krijg je parkeerkosten vergoed? Ik zou lekker met het OV gaan, 4x per uur een sprinter naar Den Bosch en dan lekker chillen in de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
The Eagle schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:19:
[...]

Waar moet je in Amsterdam zijn en krijg je parkeerkosten vergoed? Ik zou lekker met het OV gaan, 4x per uur een sprinter naar Den Bosch en dan lekker chillen in de trein.
Parkeerkosten worden niet vergoed. OV is niet altijd mogelijk. Ga toch liever voor een voertuig totdat ik in Denbosch kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Cuball schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:55:
[...]

AMG pakket is me net te duur... Uiteraard stuk mooier, maar heb ik er niet meer voor over.. Met die Luxury optie staat ie al onder 18" wielen en een "sier" uitlaat, wat het ietsje sportiever maakt.

Wat voor mij eigenlijk wel belangrijk is, is hoe de auto zelfstandige functies heeft om bv. in de file te rijden. Doet de Mercedes dit beter dan de Seat? Of is dit vergelijkbaar?

Qua motor is het moeilijk, ik vind bijna geen review van de GLB 180 (is dan ook de instapper qua motor bij Mercedes). Maar ik ben geen snelheidduivel, zolang inhalen en vlot invoegen gaat dan is het ok. Die 0.4sec ga ik inderdaad niet merken...
Al hoor ik soms wel dat je de DSG van VAG soms wel wat voelt, bij Mercedes weet ik dat niet.

De Seat is inderdaad eigenlijk bijna een full option.. maar misschien met de 19" velgen iets minder comfortabel rijden.

Qua status, tjah, speelt natuurlijk altijd wel een beetje mee.. altijd leuk om met een Mercedes te kunnen rijden, maar mag niet doorslag gevend zijn..

Enig idee wat ik zou mogen rekenen van verbruik? Ik heb gemerkt dat de Mercedes toch wel een kleinere tankinhoud heeft.
Seat vind ik veel gaver. De GLB vind ik beetje senioren uitstraling hebben.

Denk dat de DSG fijner schakelt dan deze automaat van Mercedes.

De GLB begint ook bij 51k. Wat een geld voor zo’n instap motortje zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 07:11
Cuball schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:54:

* Top View Camera (PCT)
* Metaalkleur (JATOMET)
* Pack Forward (P23)
* Navi System Plus (ZN2)
* Standverwarming (PPH)
* Winter Pack (PW1)
* Climacoat (PW2)

Seat Tarraco FR PHEV? 245PK. Dat is mijn keuze nu, nog even wachten tot die leverbaar is voor een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
AutisticPinguin schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:47:
[...]

Seat Tarraco FR PHEV? 245PK. Dat is mijn keuze nu, nog even wachten tot die leverbaar is voor een proefrit.
Nice, voorlopig geen plugins toegelaten in onze car policy... Maar zou wel buiten budget gaan denk ik ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 07:11
Cuball schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:50:
[...]

Nice, voorlopig geen plugins toegelaten in onze car policy... Maar zou wel buiten budget gaan denk ik ..
Jammer, maar niet veel duurder dan een normale Tarraco hoor. Zitten in de PHEV uitvoering al wat extra opties zoals dcc bijvoorbeeld.

Edit: toch meer verschil als wat ik in hoofd had. Bijna 4000 euro.
Edit 2: Ik weet al weer waarom ik dacht ze dezelfde prijs hadden. Ik vergelijk de 1.5 dsg fr met de PHEV fr versie. Die laatste is dan zelfs voordeliger. :)

[ Voor 23% gewijzigd door AutisticPinguin op 13-03-2021 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
d.castello schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:21:
[...]

Parkeerkosten worden niet vergoed. OV is niet altijd mogelijk. Ga toch liever voor een voertuig totdat ik in Denbosch kan werken.
Even los van Private lease of occasion (voor 10k kan je vrij aardig slagen; Honda Civic bv ). Voor 200 euro kan je een vouwfiets scoren bij de Decathlon, waarmee je je parkeeropties in/rond Amsterdam drastisch verhoogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-aroq
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-05-2021
d.castello schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:21:
[...]

Parkeerkosten worden niet vergoed.
Geeft je werkgever ook aan waarom ze dat niet doen? Het is toch heel lullig als je een dag naar een klant in een grote stad moet en je moet zelf die kosten betalen. Ik weet dat parkeerkosten in geval mensen hun eigen auto gebruikt belast zijn (voor leaseauto's/company cars is het onbelast), maar dat is een probleem voor de werkgever, en zou geen probleem voor de werknemer moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
K-aroq schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 23:51:
[...]

Geeft je werkgever ook aan waarom ze dat niet doen? Het is toch heel lullig als je een dag naar een klant in een grote stad moet en je moet zelf die kosten betalen. Ik weet dat parkeerkosten in geval mensen hun eigen auto gebruikt belast zijn (voor leaseauto's/company cars is het onbelast), maar dat is een probleem voor de werkgever, en zou geen probleem voor de werknemer moeten worden.
Ik kan gewoon op het werk gratis parkeren! Dus dat is netjes geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:57
ro3lie schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:32:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie auto!

Wat vind je van de rijeigenschappen en rijcomfort ten opzichte van je vorige Octavia?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
K-aroq schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 23:51:
[...]

Zat bedrijven die gevestigd zijn in (centrum van) een grote stad waar je geen parkeerplaats krijgt of vergoed krijgt. En de reden: kosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 08:17
Dan rijd ik vier keer in de week van Rosmalen naar Amsterdam, heen en terug.
Ik heb jaren Den Bosch - Amsterdam gedaan en dat is in elke wagen kut. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

chaoscontrol schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:38:
[...]

Ik heb jaren Den Bosch - Amsterdam gedaan en dat is in elke wagen kut. :+
Ik ook, en zolang je om half 9 pas vertrekt valt alles mee. Daarvoor is het alleen leuk als je om 0600 de deur uit gaat. Maar goed, das zijn eigen keuze. Ik zou zelf iig geen 3 jaar wachten voor in in DB kon gaan werken. Werk zat, desnoods andere werkgever. Heb ik destijds ook gedaan, geen seconde spijt van gehad. En toch nog steeds leasauto gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
The Eagle schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:44:
[...]

Ik ook, en zolang je om half 9 pas vertrekt valt alles mee. Daarvoor is het alleen leuk als je om 0600 de deur uit gaat. Maar goed, das zijn eigen keuze. Ik zou zelf iig geen 3 jaar wachten voor in in DB kon gaan werken. Werk zat, desnoods andere werkgever. Heb ik destijds ook gedaan, geen seconde spijt van gehad. En toch nog steeds leasauto gehouden :)
Ik ga mij er mentaal op voorbereiden. Wellicht kan ik eerder overplaatsing aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 22:28
Cigarguy schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:09:
[...]

Mooie auto!

Wat vind je van de rijeigenschappen en rijcomfort ten opzichte van je vorige Octavia?
Voorheen: Octavia Combi Style Business DSG 1.0 (met sportstuur/stoelen/flippers) (2018)
Nu: Kamiq Style 1.0 (handgeschakeld).
Voorloper: C4 Cactus 1.2 (2020)

Mijn vorige Octavia had zijn gemakken met oa. ACC, Keyless Entry en Panoramadak.
De Kamiq is minder luxe uitgevoerd (keuze).
DSG was helaas geen optie, ACC mis ik niet.

De Octavia heb ik 2.5 jaar gereden (daarna andere werkgever).

De Kamiq vind ik prettiger in rijcomfort en eigenschappen.
De hogere instap, zitting en (weg)overzicht is hierin vooral de reden.

Qua beenruimte mis ik voor- en achter niks en kan ik prima het het hele gezin in de auto.

Qua verlichting heb ik het idee dat de Kamiq meer zicht geeft (beide waren Full LED).

Lane Assist is even wennen, af en toe onhandig. Maar het helpt/corrigeert soms ook en dat is fijn.

Het enige wat ik voor nu heb ingeleverd is kofferbak ruimte. Echter was deze (na de kinderwagens) nauwelijks vol.
In de Kamiq heb ik genoeg ruimte voor al mijn spullen, de ruimte van mijn reserve wiel is leeg en de wegklapbare trekhaak/dakdragers bieden een oplossing voor vakanties.

Ik blijf het bijzonder vinden hoe ruim de auto voelt als je het vergelijkt op papier met de C4 Cactus en Octavia. De C4 Cactus voelt kleiner, de Octavia gelijkwaardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 21:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

Na 4.5 jaar in een Ford Fiesta Titanium te hebben gereden is het weer tijd voor een andere lease-auto.

Mijn shortlist op dit moment obv 60mnd - 24.000km per jaar, all-season band, eigen risico afgekocht etc. Deze lijst op basis van de prijzen bij justlease. Verder geen andere partij gevonden waar je alle opties kan selecteren. Iemand nog tips?

Ford Fiesta ST-Line X 1.0 EcoBoost 125pk mHEV
Chrome Blue metalic
Half lederen bekleding met rood contrast stiksel
Driver Assistance Pack 2
Winter Pack
Full LED koplampen
€ 453 p/m

Opel Corsa 1.2 TURBO GS LINE 100pk
Kleur nog niet over uit.
Premium Pakket
Winter Pakket
Adaptive Cruise Control
Advanced Park Assist
€ 451 p/m

Peugeot 208 Allure Pack 1.2 PureTech 100pk
Gris Platinium metaallak
Pack Safety Plus
Verwarmbare stoelen vóór
Pack Drive Assist
Keyless entry
Peugeot Connect 3D Nav
€ 438 p/m

Ik neig nog naar de Ford Fiesta ST-Line. Al is het maar omdat ik die auto eigenlijk al helemaal ken en ik nog tevreden ben met mijn titanium. De 208 heeft echter van binnen wel een heel erg veel betere cockpit. Alleen dat kleine stuur icm dashboard. Voor iemand van 1.89m wordt dat lastig verwacht ik. Opel Corsa hoor ik goede dingen over. Geen ervaring mee.

Zaterdag voor alle 3 deze auto's een proefrit achter elkaar geboekt. Ik ben alvast benieuwd naar jullie mening? Wat zouden jullie doen? Mist er nog een auto op deze lijst? Ook de Renault Clio heb ik ook naar gekeken. Ook daar weer een heel erg mooie binnenkant. Maar die buitenkant komt nog uit 2000 heb ik het idee. Ook naar een VW Polo gekeken. Maar die oogt zo ''veilig'' of conservatief. Wellicht dat ik die nog beter ga bekijken binnenkort.

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 16-03-2021 20:27 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
spartacusNLD schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:23:
Na 4.5 jaar in een Ford Fiesta Titanium te hebben gereden is het weer tijd voor een andere lease-auto.

Mijn shortlist op dit moment obv 60mnd - 24.000km per jaar, all-season band, eigen risico afgekocht etc. Deze lijst op basis van de prijzen bij justlease. Verder geen andere partij gevonden waar je alle opties kan selecteren. Iemand nog tips?

Ford Fiesta ST-Line X 1.0 EcoBoost 125pk mHEV
Chrome Blue metalic
Half lederen bekleding met rood contrast stiksel
Driver Assistance Pack 2
Winter Pack
Full LED koplampen
€ 453 p/m

Opel Corsa 1.2 TURBO GS LINE 100pk
Kleur nog niet over uit.
Premium Pakket
Winter Pakket
Adaptive Cruise Control
Advanced Park Assist
€ 451 p/m

Peugeot 208 Allure Pack 1.2 PureTech 100pk
Gris Platinium metaallak
Pack Safety Plus
Verwarmbare stoelen vóór
Pack Drive Assist
Keyless entry
Peugeot Connect 3D Nav
€ 438 p/m

Ik neig nog naar de Ford Fiesta ST-Line. Al is het maar omdat ik die auto eigenlijk al helemaal ken en ik nog tevreden ben met mijn titanium. De 208 heeft echter van binnen wel een heel erg veel betere cockpit. Alleen dat kleine stuur icm dashboard. Voor iemand van 1.89m wordt dat lastig verwacht ik. Opel Corsa hoor ik goede dingen over. Geen ervaring mee.

Zaterdag voor alle 3 deze auto's een proefrit achter elkaar geboekt. Ik ben alvast benieuwd naar jullie mening? Wat zouden jullie doen? Mist er nog een auto op deze lijst? Ook de Renault Clio heb ik ook naar gekeken. Ook daar weer een heel erg mooie binnenkant. Maar die buitenkant komt nog uit 2000 heb ik het idee. Ook naar een VW Polo gekeken. Maar die oogt zo ''veilig'' of conservatief. Wellicht dat ik die nog beter ga bekijken binnenkort.
Ik zou even in het private lease topic gaan kijken.
Van de 3 die je aangeeft zou ik voor de fiesta gaan, maar vooral gewoon allemaal gaan rijden lijkt mij. De Ibiza zou in het lijstje niet misstaan trouwens.

Persoonlijk zou ik 450€ per maand niet voor een B-segmenter over hebben, een leuke occasion C segmenter is dan veel meer waar voor je geld lijkt me. De rust in de auto is in een c segmenter echt groter.

(Modjes, wellicht goed om de link naar het private lease topic in het rode blok te zetten?)

[ Voor 6% gewijzigd door Smobbo op 16-03-2021 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
@Smobbo technisch gezien is incorrect, id opening post wordt wel gezegd dat keuze van private lease ook hier terecht kan. Over de private lease regeling wel andere topic idd.
Dus: autokeuze PL en ZL hier, regeling PL ander topic, regeling ZL ander topic.
Kecin schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:12:

Welkom in het topic: Keuze leaseauto - Deel 5

Het vorige deel telde meer dan 10.000 posts, daarom werd het hoog tijd voor een nieuw deel!
Dit topic is vooral bedoeld om met mede-Tweakers een discussie te hebben over je (aankomende)lease-auto.
Zogenoemde private-lease is ook welkom in dit topic.
Of moet het dan besloten worden dat autokeuze PL ook in aparte topic moet.

@spartacusNLD
Oke je zoek dus in B-segment zo te zien.
In het algemeen:
- Fiesta: het leukste qua sturen, alleen is ie ook al beetje oud. Niks mis mee, ziet er nog fraai uit, maar ja in deze segment wil je wellicht toch wel wat meer uitgesproken iets?
- 208: de nieuwe versie ziet er echt goed uit - vooral als je full led voorkant heb. De i-cockpit is love/hate, en de touchscreen is meh.
- Corsa: Voor iets die zelfde platform deelt als de 208, vind ik de corsa echt niet mooi. Ik kan de design niet echt plaatsen, een beetje forgetable. Terwijl qua chassis best leuk te zijn blijkbaar (niet zelf gereden, maar check maar de reviews). En ja die deelt de zelfde touchscreen als de 208. Maar wel zonder i-cockpit gebeuren.
- Polo: de vertrouwde gezicht maar ook beetje saai
- Ibiza: wat leuker dan de polo maar ook al beetje oud. De model is ook niet heel ver anders dan de oudere generatie. Terwijl toen de mk4 net uit was was ie echt uniek qua design en uitgesproken.

Bij directlease zou je ook aantal dingen kunnen kijken, maar helaas niet free-for-all keuze van samenstelling etc. Ik zou zeggen, als je je keuze heb gemaakt, is mss geen gek idee om langs de dealer te gaan en de private lease van de merk te gaan bekijken. Wie weet kan je wat korting krijgen aan de prijs. Voordeel van merkdealer is dat je helemaal kan samenstellen. Ik heb nu bijv de Peugeot 208 met al je opties voor 434 eur/m, oke scheelt niet veel maar wellicht is het nog een optie om te bespreken met de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
SirLct schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 01:40:
@Smobbo technisch gezien is incorrect, id opening post wordt wel gezegd dat keuze van private lease ook hier terecht kan. Over de private lease regeling wel andere topic idd.
Dus: autokeuze PL en ZL hier, regeling PL ander topic, regeling ZL ander topic.

[...]

Of moet het dan besloten worden dat autokeuze PL ook in aparte topic moet.
Ah! I stand corrected :) !
Ik had het idee dat in het private lease topic ook vaak goede aanbiedingen enzo gedeeld worden, vandaar dat ik dacht dat ‘alles private lease’ daar besproken werd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Smobbo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 06:50:
[...]

Ah! I stand corrected :) !
Ik had het idee dat in het private lease topic ook vaak goede aanbiedingen enzo gedeeld worden, vandaar dat ik dacht dat ‘alles private lease’ daar besproken werd ;)
Had hetzelfde misverstand ook ooit gemaakt namelijk :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 11:57

avotar

P0werd by Black Coffee

Na 2 keer een Skoda Octavia te hebben gereden, mag ik voor september een nieuwe wagen utizoeken.
Bijzonder genoeg hebben ze op mijn werk éindelijk het dieselomslagpunt opgerekt en mag ik benzine rijden.

Mijn vrouw wil heel graag een 7zitter.
Helaas komt er dan weinig Duitse degelijkheid meer in aanmerking.
Elektrisch valt ook af, al was het maar omdat ik op de fiets zou moeten om een openbare laadpaal te kunnen vinden in de buurt van mijn huis en ik liever geen laadpunt thuis wil hebben)

Ik kom tot 5 modellen, waarbij de Dacia en de Opel afvallen (want niet mijn smaak of bevooroordeeld) en de Peugeot 5008 te duur lijkt te zijn. (ik werk bij een groot transportbedrijf, waarbij verzekering en dat soort dingen apart worden geregeld, waardoor onze leaseprijzen net anders werken).

Wat denk ik nog overblijft, zijn:
- Citroën Grand C4 Spacetourer Puretech business
- Renault Grand Scenic Zen Business

Ondanks dat ik al een jaar of 7 heel tevreden ben over Skoda, merk ik dat ik wat reserve heb tegenover Franse auto's. Terecht?

Of zijn er nog auto's of modellen waar ik niet aan denk?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:48
@avotar Je vergeet de 7 zitter van Skoda, de Kodiaq, is is die ook te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

jongetje schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:51:
Ik vergeet hem inderdaad. Daar ga ik achteraan. Al vrees ik dat hij inderdaad gewoon een klasse te hoog is.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
avotar schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:00:
Na 2 keer een Skoda Octavia te hebben gereden, mag ik voor september een nieuwe wagen utizoeken.
Bijzonder genoeg hebben ze op mijn werk éindelijk het dieselomslagpunt opgerekt en mag ik benzine rijden.

Mijn vrouw wil heel graag een 7zitter.
Helaas komt er dan weinig Duitse degelijkheid meer in aanmerking.
Elektrisch valt ook af, al was het maar omdat ik op de fiets zou moeten om een openbare laadpaal te kunnen vinden in de buurt van mijn huis en ik liever geen laadpunt thuis wil hebben)

Ik kom tot 5 modellen, waarbij de Dacia en de Opel afvallen (want niet mijn smaak of bevooroordeeld) en de Peugeot 5008 te duur lijkt te zijn. (ik werk bij een groot transportbedrijf, waarbij verzekering en dat soort dingen apart worden geregeld, waardoor onze leaseprijzen net anders werken).

Wat denk ik nog overblijft, zijn:
- Citroën Grand C4 Spacetourer Puretech business
- Renault Grand Scenic Zen Business

Ondanks dat ik al een jaar of 7 heel tevreden ben over Skoda, merk ik dat ik wat reserve heb tegenover Franse auto's. Terecht?

Of zijn er nog auto's of modellen waar ik niet aan denk?
Angst voor de techniek of afschrijving moet je niet echt hebben want het is een lease-auto dus dat wordt geregeld voor jou. Ik denk dat je dan gewoon even moet kijken om te zien of het stuur en infotainment jou liggen. Ik heb geen ervaring met die twee specifieke modellen maar Franse auto's durven wel eens wat bijzonder zijn op dat vlak.

Renault en Citroën hebben wel veel ervaring op het vlak van praktische monovolumes dus qua ruimte en handige opbergmogelijkheden zit het vaak wel goed en beter dan bij bijvoorbeeld een BMW 2 Gran Tourer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:57
Toyota gran prius? In elk geval wel betrouwbaar en zuinig, 7-zitter. Maar een prius, en niet van de mooisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

manzonderdas schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:46:
Toyota gran prius? In elk geval wel betrouwbaar en zuinig, 7-zitter. Maar een prius, en niet van de mooisten.
Die maken ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:07
Onlangs m'n c-klasse coupe met een jaar verlengd omdat ik er gewoon niet uitkom. Begin volgend jaar zal ik dan toch echt wat anders moeten. Vind mezelf wel een auto liefhebber en rij tot nu toe dus vooral mooi maar minder praktisch. Helaas qua instapmoment niet heel gelukkig geweest met bijtelling (gestart in 2017 met 22%, amper keus qua elektrisch en ook nu is er qua bijtelling weinig voordeel meer te halen).

lease-auto hoort bij ons een beetje bij de functie maar inmiddels zie ik wel collega's die ook kiezen voor uitkering van het budget en zelf de auto financieren. Normaliter rij ik een paar keer per maand naar een klant maar woon zelf erg dichtbij werk dus kom niet heel veel hoger dan 15k per jaar. Met een budget van 800 euro excl brandstof bij 20k/60 maanden is de keuze redelijk ruim en vooral gelimiteerd op hoeveel bijtelling je wilt betalen.

Betaal nu ca. 550 per maand aan bijtelling en wil toch eigenlijk wel wat lager uitkomen met de volgende auto. Wil daarnaast ook het vergelijk maken met uitkeren en dan private-lease maar alles wat ik nu vergelijk ligt dit allemaal tot op een paar tientjes bij elkaar in de buurt. Dat lijkt dus vooral de kant van lease via de wg op te vallen zonder er aan vast te zitten bij eventuele switch van baan.

Blijft over de keuze brandstof/elektrisch. Had me er eigenlijk al bij neergelegd om voor elektrisch te gaan dit keer en dan 1/2 keer per jaar een auto te huren voor de vakantie maar de huidige bijtelling ligt door de hogere aanschafprijs van de EV's zo dicht bij elkaar dat dit eigenlijk toch weer zonde van het geld wordt. Ook al wil ik op zich wel graag wat duurzamer rijden en heb ik daar alle middelen voor (eigen oprit, palen op werk). Daarnaast vind ik de keuze beperkt. Rij minder graag een SUV/cross-over en heb dus liever een sedan/coupe en dan is keuze naast de model 3 (13 in een dozijn) en de polestar 2 (toch ook al best hoog op de wielen) echt minimaal.

Shortlist momenteel (van meest waarschijnlijk naar minst):
  • S60 benzine
  • Polestar 2
  • M3 LR
  • M3 SR
Reeds afgevallen:
- C-klasse (wil wat anders)
- CLA (nieuwe interieurs bij mercedes zijn echt niet mijn ding)

Zijn er nog nieuwe elektrische coupe/sedans op komst dit jaar? Heb de i4 gezien maar die lijkt me vrij duur worden. Heb gelukkig nog even maar het wordt er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:10
@Niltag De Kia Ev6 wellicht? Is wel meer richting een SUV maar wel met sportievere ambities. Als je wil zelfs in een GT uitvoering en zet je er een Lamborgini Urus mee te kakken ;)

Qua prijzen redelijk in lijn met een tesla m3 maar dan krijg je wel meer auto voor je geld. Kia is de laatste jaren erg goed bezig ook op EV gebied.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRwvEh_dp2YADDraRmLM238BlbE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gfovJNjJvOM02QKZ4yPZghV1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdX6dz-avb1nwR1pcfxf09sbDWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFWNBC2cGj0dx2yMxeEnBlwC.jpg?f=fotoalbum_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:07
@renzo4000 Die ga ik ook even in de gaten houden. Is wel echt een mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Niltag je schijnt voor 100 euro het ding te kunnen reserveren las ik vandaag ergens.
Als ik je post verder lees: VW Passat GTE overwogen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
The Eagle schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:49:
@Niltag je schijnt voor 100 euro het ding te kunnen reserveren las ik vandaag ergens.
Als ik je post verder lees: VW Passat GTE overwogen?
Klopt: https://www.kia.com/nl/modellen/ev6/ontdekken/?cmpid=dcm|4249246|25583114|3004690|300180361&dclid=CKettaK44O8CFQfiuwgdtAQETg

Maar een passat gte tov volledig elektrisch? Dan liever een Polestar 2 of de Kia EV6.

De Passat gaat alweer een hele tijd mee en is wat mij betreft erg gedateerd en ingehaald door de huidige nieuwere modellen. Ik zou daar niet nog eens 4 jaar mee gaan rijden. Als er nou een nieuwe Passat EV komt is dat wellicht weer een ander verhaal.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
The Eagle heeft nu eenmaal aandelen in de Passat 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@Niltag er komt wel bijna een nieuwe C aan he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

jongetje schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:12:
The Eagle heeft nu eenmaal aandelen in de Passat 😉
Nee hoor, het ding rijdt gewoon lekker :)
En aandelen VAG met al die schandalen: gelukkig niet :P

Arteon is er ook in hybrid iirc, maar die komt niet naar NL volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
The Eagle schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:22:
[...]

Had ik afgelopen maanden maar aandelen VAG :+

Passat is best een mooie en fijne auto, maar loopt in de basis toch wel flinke tijd mee sinds 2014. Ik hoop/denk dat ze snel met opvolger komen, die zou zeker op mijn lijstje kunnen voor over 1,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 08:50
The Eagle schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:22:
[...]

Arteon hybrid en Tiguan Hybrid zijn toevallig deze week aangekondigd en bestelbaar geworden in NL :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Wat hebben al die hybrides voor voordeel voor een leaserijder? Enige voordeel is het vermogen. Verder heb je minder laadruimte door accupakket, verplicht laden door werkgever, meer bijtelling door hogere cataloguswaarde. Ik had ook best een octavia phev willen rijden, maar ik zie alleen maar nadelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:42:
Wat hebben al die hybrides voor voordeel voor een leaserijder? Enige voordeel is het vermogen. Verder heb je minder laadruimte door accupakket, verplicht laden door werkgever, meer bijtelling door hogere cataloguswaarde. Ik had ook best een octavia phev willen rijden, maar ik zie alleen maar nadelen.
Lagere uitstoot, wat voor veel (grotere) werkgevers een eis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
jongetje schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:42:
Dat ligt ook een beetje aan de opbouw van het mobiliteitsbudget. Bij ons zit er ook een brandstofcomponent in die dus bij een hybride lager uitvalt en kan dan mogelijk goedkoper uitvallen tov een gewone benzine uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Admiral Freebee schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:42:
[...]

Angst voor de techniek of afschrijving moet je niet echt hebben want het is een lease-auto dus dat wordt geregeld voor jou. Ik denk dat je dan gewoon even moet kijken om te zien of het stuur en infotainment jou liggen. Ik heb geen ervaring met die twee specifieke modellen maar Franse auto's durven wel eens wat bijzonder zijn op dat vlak.

Renault en Citroën hebben wel veel ervaring op het vlak van praktische monovolumes dus qua ruimte en handige opbergmogelijkheden zit het vaak wel goed en beter dan bij bijvoorbeeld een BMW 2 Gran Tourer.
Nou.... het wordt een Renault Grand Scenic 7 zitter.
Een paar onhebbelijkheden heeft ie wel tov mijn Octavia (geen gratis kaarten updates, geen verwarmde voorruit bv), maar eigenlijk ben je verpest als je die auto hebt gereden.

Maar als je de Renault vergelijkt met de Citroën was het voor mij een non-context. Ik vond het hele paneel van de citroen mooier, maar qua stoelen en geluid rondom waren ze voor mij niet prettig genoeg.
jongetje schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:51:
Hij was inderdaad te duur. Anders had hij het geworden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Ik mag een nieuwe lease auto uitzoeken.

Doestelling
Klanken t.av. mijn mogelijkheden en voorkomen van negatieve ervaringen, veroorzaakt door auto ongeluk in het verleden.

Afstand
Eindhoven - Amsterdam retour, dus lekker veel snelweg +- 300km per dag :).

Eisenlijstje
- Comfortabel (zie het aantal kilometers)
- Geen herrie (windnoise o.i.d.)
- VW group (Audi/VW/Skoda/Seat)
- Station (i.v.m. kinderen en honden)
- Zeer veilig
- Automaat
- Android Auto etc.
- Liefst 150+ PK met turbo
- Sportief, maar toch comfortabel

Mogelijkheden
Dan kom ik op de volgende opties uit:

- Audi A4
Het is een Audi, dus dat zegt genoeg, veel comfort, maar daar betaal je dan ook voor in de bijtelling.

- VW Golf Variant/Passat
Duitse degelijkheid

- Seat Leon Sporttourer
Ik heb hier totaal geen beeld bij.... Veel reviews gezien en gelezen. Komt op mij over als de goedkopere, maar sportievere Golf Variant? Is dat verschil zo groot?

- Skoda Octavia Combi (SuperB valt af, te groot, te lomp niet mijn smaak).
Dit is voor mij de standaard gezinsbak. Niet erg speciaal, vooral praktisch. Dit komt in mijn ogen al meer richting 'koekblik' (zie hieronder voor meer uitleg)

Wat ik overal lees, is dat het allemaal zo dicht op elkaar zit dat het in de details zit. Dit maakt het meteen ook lastig om een keuze te maken.

Situatie
Ik heb in het verleden 2x een heftig auto geluk gehad, vette pech en durf sindsdien niet meer in 'koekblikken' te rijden. Mijn rug/nek en brein gaan dan op slot en veroorzaakt meteen pijn bij het remmen. Om die reden was ik destijds overgestapt van een 'koekblik' naar BMW en Audi.

Ik wil voorkomen dat dit gevoel terugkomt tijdens het rijden.... Dat kan mogelijk een terugval veroorzaken in mijn rug en nek, maar wil zeker open staan voor vernieuwing.

Ik hoor graag van jullie wat jullie denken dat het beste past en of jullie nog specifieke tips hebben qua opties die zouden kunnen bijdragen aan mijn wensen/eisen.

[ Voor 7% gewijzigd door Squishie op 09-04-2021 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
Squishie schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:37:

Doestelling
Klanken t.av. mijn mogelijkheden en voorkomen van negatieve ervaringen, veroorzaakt door auto ongeluk in het verleden.

Afstand

Eisenlijstje
- Zeer veilig
- Automaat
- Android Auto etc.

Mogelijkheden

- Audi A4
Het is een Audi, dus dat zegt genoeg, veel comfort, maar daar betaal je dan ook voor in de bijtelling.

- VW Golf Variant/Passat
Duitse degelijkheid

- Seat Leon Sporttourer
Ik heb hier totaal geen beeld bij.... Veel reviews gezien en gelezen. Komt op mij over als de goedkopere, maar sportievere Golf Variant? Is dat verschil zo groot?

Dit is voor mij de standaard gezinsbak. Niet erg speciaal, vooral praktisch. Dit komt in mijn ogen al meer richting 'koekblik' (zie hieronder voor meer uitleg)

Wat ik overal lees, is dat het allemaal zo dicht op elkaar zit dat het in de details zit. Dit maakt het meteen ook lastig om een keuze te maken.

Situatie
Ik heb in het verleden 2x een heftig auto geluk gehad, vette pech en durf sindsdien niet meer in 'koekblikken' te rijden. Mijn rug/nek en brein gaan dan op slot en veroorzaakt meteen pijn bij het remmen. Om die reden was ik destijds overgestapt van een 'koekblik' naar BMW en Audi.

Ik wil voorkomen dat dit gevoel terugkomt tijdens het rijden.... Dat kan mogelijk een terugval veroorzaken in mijn rug en nek, maar wil zeker open staan voor vernieuwing.

Ik hoor graag van jullie wat jullie denken dat het beste past en of jullie nog specifieke tips hebben qua opties die zouden kunnen bijdragen aan mijn wensen/eisen.
Een Skoda Octavia, VW Golf Variant en een Seat Leon Sportstourer is uit hetzelfde pak een laken. Hetzelfde platform met een iets andere koets. Daar is de VW de standaard versie, Skoda iets ruimer/praktischer en de Leon wat sportiever ingestoken.

Heb zelf de Leon maar heb absoluut geen koekblik ervaring, dat zal de Octavia dan ook niet hebben in mijn optiek. Beste is natuurlijk om zelf even te gaan rijden.

Volgens mij is de A3 zelfs ook uit dit platform. De A4 is een stapje hoger, dus dat zal wat beter op de weg liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:36
macmellow schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:56:
[...]

Een Skoda Octavia, VW Golf Variant en een Seat Leon Sportstourer is uit hetzelfde pak een laken. Hetzelfde platform met een iets andere koets. Daar is de VW de standaard versie, Skoda iets ruimer/praktischer en de Leon wat sportiever ingestoken.

Heb zelf de Leon maar heb absoluut geen koekblik ervaring, dat zal de Octavia dan ook niet hebben in mijn optiek. Beste is natuurlijk om zelf even te gaan rijden.

Volgens mij is de A3 zelfs ook uit dit platform. De A4 is een stapje hoger, dus dat zal wat beter op de weg liggen denk ik.
Id4 geen optie?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Helaas is A3 en ID4 geen optie, zijn geen stations. Heb de ruimte echt nodig voor m'n kinderen en honden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Squishie schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:37:

Doestelling

Afstand

Eisenlijstje
- Zeer veilig
- Automaat
- Android Auto etc.

Mogelijkheden

- Audi A4

- VW Golf Variant/Passat
Duitse degelijkheid

- Seat Leon Sporttourer

Situatie

Het de leon / octavia / golf zijn idd vergelijkbaar. Als het om comfort gaat, kijk vooral naar de stoelen. Komend van een Golf variant voorloper kreeg ik een Passat Variant doorgeschoven en das een hele fijne reisauto. Gewoon wat ruimer. Qua opties vergelijkbaar met de golf.
Qua ruimte kom je op de Octavia uit, met de Passat die vrijwel net zo groot is. Golf variant kan een heleboel ruimte achterin hebben als je geen reservewiel hebt. Geldt ook voor de Passat. Dr zit een bak ruimte onder de dubbele vloer van de kofferbak verstopt :)

Met de Passat wil je sowieso 150 pk. Ik heb de 1.6 TDI en met 120 pk is dat eigenlijk net te weinig. Ook de 1.5 TSI gereden en das prima. DSG wil je sowieso en de 1.0 benzine van de Golf zeker niet.
Als het kan qua opties zou ik boor een Businessline highline passat variant gaan. Of de GTE variant als dat uit kan.
A4 is idd mooie auto, maar daar betaal je boor - en kan zich eigenlijk gewoon meten met de Passat, waatbij die laatste ruimer aanvoelt. Fwiw: als ik de maten er bij pak is mijn Passat nog net iets groter dan de A6 station van een paar deuren verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59

ST10©DE

Dus.............

VW Arteon Shooting Brake misschien?

En er is wat mij betreft echt wel een verschil tussen een Golf variant, Leon sportstourer en Octavia Combi. Gooi de deuren maar eens dicht en luister goed.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
ST10©DE schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:23:
VW Arteon Shooting Brake misschien?

En er is wat mij betreft echt wel een verschil tussen een Golf variant, Leon sportstourer en Octavia Combi. Gooi de deuren maar eens dicht en luister goed.
Nou ik heb wel wat beters te doen dan allerlei deuren dichtgooien :+

Je weet dat het "geluid van dichslaande deuren" niet altijd wat zegt over de kwaliteit/degelijkheid he? Fabrikanten proberen het geluid zodanig te creeren zodat jij als koper het gevoel hebt met "zware, kwalitatieve deuren" te maken hebt. Er was ergens een studie over geweest. Laat ik het zo zeggen, ik zou niet mijn koop daar op laten afketsen ;)

En als je het mij vraag doet de Skoda Octavia het onder aan de streep beter dan de Golf ... Het interieur klopt beter (goede balans tussen knopjes en touchscreen), heeft aanzienlijk meer ruimte en ziet er m.i. beter uit dan een "schele Golf". Ik kan maar niet wennen aan dat lelijke front.

edit: dat onderzoek wat ik bedoelde https://www.ad.nl/auto/he...autodeur-is-nep~ab0472c5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:36
Squishie schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:57:
[...]

Helaas is A3 en ID4 geen optie, zijn geen stations. Heb de ruimte echt nodig voor m'n kinderen en honden.
Weet niet maar id4 heeft berg aan ruimte, heb je wel uitgezocht hoeveel je echt zou missen aan ruimte of ga je er puur vanuit omdat het geen station is? Id3 heeft namelijk al aardig wat ruimte dus de id4 vast nog veel meer.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

renzo4000 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:35:
[...]

Nou ik heb wel wat beters te doen dan allerlei deuren dichtgooien :+

Je weet dat het "geluid van dichslaande deuren" niet altijd wat zegt over de kwaliteit/degelijkheid he? Fabrikanten proberen het geluid zodanig te creeren zodat jij als koper het gevoel hebt met "zware, kwalitatieve deuren" te maken hebt. Er was ergens een studie over geweest. Laat ik het zo zeggen, ik zou niet mijn koop daar op laten afketsen ;)

En als je het mij vraag doet de Skoda Octavia het onder aan de streep beter dan de Golf ... Het interieur klopt beter (goede balans tussen knopjes en touchscreen), heeft aanzienlijk meer ruimte en ziet er m.i. beter uit dan een "schele Golf". Ik kan maar niet wennen aan dat lelijke front.

edit: dat onderzoek wat ik bedoelde https://www.ad.nl/auto/he...autodeur-is-nep~ab0472c5/
Even voor de goede orde, ik zeg nergens dat er een bepaalde auto beter danwel slechter is. Ik geef alleen aan dat er wel degelijk verschil is tussen deze drie auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
ST10©DE schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:43:
[...]

Even voor de goede orde, ik zeg nergens dat er een bepaalde auto beter danwel slechter is. Ik geef alleen aan dat er wel degelijk verschil is tussen deze drie auto's.
Impliciet gaf je daarmee wel de indruk als je het mij vraagt. Waarom zou je anders luisteren hoe een deur klinkt? Waar doelde jij dan op? Tuurlijk zitten er enige verschillen in de deuren ... maar ik snap je punt totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

@renzo4000 ik reageerde op onderstaande. Ik vind dat er wel degelijk verschil is.
macmellow schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:56:
[...]

Een Skoda Octavia, VW Golf Variant en een Seat Leon Sportstourer is uit hetzelfde pak een laken. Hetzelfde platform met een iets andere koets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
ST10©DE schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:24:
@renzo4000 ik reageerde op onderstaande. Ik vind dat er wel degelijk verschil is.

[...]
Psssstt... Geheimpje vertellen? Er is minimaal verschil. Bijna 90% delen ze alles met elkaar. Van motoren, versnellingsbakken, mqb platform, boordcomputer, infotainment, enz... het zit hem voornamelijk in de uiterlijke verschillen en her en der materiaalgebruik. Dit laatste was jaren terug een groot verschil en nu minimaal waarbij de VW iets betere materialen krijgt tov Skoda gevolgd door Seat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

renzo4000 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:47:
[...]

Psssstt... Geheimpje vertellen? Er is minimaal verschil. Bijna 90% delen ze alles met elkaar. Van motoren, versnellingsbakken, mqb platform, boordcomputer, infotainment, enz... het zit hem voornamelijk in de uiterlijke verschillen en her en der materiaalgebruik. Dit laatste was jaren terug een groot verschil en nu minimaal waarbij de VW iets betere materialen krijgt tov Skoda gevolgd door Seat.
En die 90% is gebaseerd op? Ja , er zijn onderdelen die ze delen, maar het zijn drie verschillende auto’s met verschillende karakteristieken.

Ow, dat artikel over die deuren is leuk, maar ik kon niet zo snel het onderzoek vinden? Er zijn in ieder geval merken die dan proberen een zo min mogelijke degelijke indruk te maken....

Maar we dwalen af. Is de VW Arteon al afgewezen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:52
renzo4000 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:47:
[...]

Er zit onderhuids nochtans meer verschil in dan mensen denken. Vaak heb je de goedkopere achterophanging op de Skoda en Seat waar de VW en Audi de verfijndere achterophanging hebben. Of gaat er een zwaardere/betere DSG in.

Zo lijkt de achterophanging van een 130pk Golf of een Tiguan veel meer op die van een Audi Q3 of een Golf GTI dan op die van een Octavia, Leon of Karoq.

Vergelijk je een Skoda Karoq (of Seat Ateca) met een VW Tiguan krijg je bij dezelfde motor bv een betere DSG bij de Tiguan.
Of zo heb je bv goedkopere gegoten stalen wiel "knuckles" (het niet opgehangen deel) in de Seat's en de Skoda's waar je op de duurdere Golfjes de lichtere aluminium versies hebt. Zo zijn er ontieglijk veel kleine verschillen die allemaal apart niet heel veel voorstellen, maar het op het einde wel een andere auto maken die net op een ander publiek aanleunt.
Of bv. de ACC die bij een Golf tot 210km/u gaat, maar bij Skoda maar tot 160km/u door de andere radarmodule. (die dan weer de 210km/u radar als optie heeft)

Soms heb je ook bepaalde snufjes die net een halve generatie eerder op de VW/Audi verschijnt (denk bv. aan predictive adaptive cruise control).
Langs de andere kant heb je dan weer bepaalde voordelen van het hele concern die ook gewoon op alles tegelijk uitgerold worden. Denk aan Car2X op de laatste Leon/Octavia/Golf/A3. Of UWB keyless entry op die modellen, onvatbaar voor een relay attack. (dat heb je niet in een 100k BMW of Mercedes maar weer wel in een Jaguar of Land Rover)

TL;DR De doos met bouwblokken is dezelfde, maar dat wil niet zeggen dat erg geen duurder beter/bouwblok gekozen is tegenover de afgeleiden bij de zustermerken.

[ Voor 18% gewijzigd door AndRo555 op 09-04-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 15:40
Niltag schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:12:
@renzo4000 Die ga ik ook even in de gaten houden. Is wel echt een mooi ding.
Als de Kia EV6 en de Polestar 2 opties van je zijn is de Ford Mustang Mach-E (GT?) misschien ook te overwegen.
Geen coupé/sedan, maar wel een concurrent van de 2 bovengenoemden.

Afbeeldingslocatie: https://images.autowereld.com/800/ford-mustang-mach-e-prijzen-specificaties-c55206.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Ikke_Niels op 09-04-2021 19:43 ]

User Error -- Please Replace User

Pagina: 1 ... 113 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.