[F1 2017] Race 18 - GP van Mexico Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 33 Laatste
Acties:
  • 93.238 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
DutchOwnage schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:08:
Ik hou ook mijn hart weer vast voor de start :X . Vettel heeft niets te verliezen en zal geen millimeter toegeven. Wordt spannend!
Ik ook, hoop gewoon op een clean start met Max die in ronde 5 of 6 Vettel passeert :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:18

Pierre

Van nature lui!

Toch wel moeilijk om de kwalificatie later te kijken (ik was niet thuis) en dan niet op je mobiel staren. Maar wel een gave kwalificatie. Dat gaat wat worden de komende jaren met RD en Max, heb er wel zin in vanavond :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Grrrrrene schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:27:
[...]

Die snelheden heb je van onboards neem ik aan?
Nee, ik heb de lengte van het circuit gedeeld door de tijd in seconden.

[ Voor 5% gewijzigd door Distortion op 29-10-2017 10:40 ]

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:06
Lijkt me ook dat adhv de baanlengte en de rondetijd gaat rekenen. Dat je zelf in bocht 1 wat sneller rijd en de ander het rechte stuk wat sneller heft elkaar wel op. Wat je aan het einde tekort komt is dan een optelling van de hele ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Grrrrrene schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:27:
[...]

De snelheid over start/finish zal een stukje hoger zijn dan de gemiddelde snelheid over een ronde, dus het gat is groter in meters. Als iemand zin heeft (ik niet, want zo boeiend vind ik het niet :P) kan die de snelheid over start/finish uit de onboards halen en daarmee het gat uitrekenen. Daarvoor moet je de snelheid van Max nemen over start/finish (in m/s natuurlijk) en vermenigvuldigen met de gap die hij had met Vettel.
Maar je hebt wel gelijk, Ik heb alleen aangetoond dat Max 1.01m meer heeft gereden in tijd dan Vettel. Dat wil niks zeggen over de afstand op start/finish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Stefie2010 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:53:
[...]

Nou ik heb liever dat er gewoon objectief geoordeeld wordt door de stewards. Dus inderdaad is het een goede beslissing dat er geen straf uit is gekomen want dat zou echt beschamend zijn.
Nou objectief is ver te zoeken... zou me niets verbazen als dit ook weer ene “politieke” beslissing is. Ze zullen ongetwijfeld ergens ook wel weer de shitstorm aan hebben zien komen.

Wat verstappen deed was niet netjes. Hij had niet een beweging naar echts hoeven maken, had voor bocht twaalf aan de kant kunnen gaan, had gas kunnen geven etc.... Maar Max zoekt graag de randjes om en is hufterig genoeg om te denken “hij rijd er maar omheen...”

Desalniettemin ben IK als verstappen fan blij dat hij gewoon van P2 mag starten, en zijn WE (behalve jij) als verstappen fans blij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:59

Moofnor

King of my castle

jip_86 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:44:
Lijkt me ook dat adhv de baanlengte en de rondetijd gaat rekenen. Dat je zelf in bocht 1 wat sneller rijd en de ander het rechte stuk wat sneller heft elkaar wel op. Wat je aan het einde tekort komt is dan een optelling van de hele ronde.
Aangezien ze beide hetzelfde rondje rijden, heeft het niet bepaald zin het verschil in afstand uit te drukken.

Wat eventueel wel zou kunnen is de situatie dat ze tegelijk rijden, waarbij je de afstand die Verstappen achter Vettel rijdt op de finish wilt bepalen. Dit is wel degelijk alleen afhankelijk van de snelheid die op start/finish gereden wordt.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
kbloem schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:58:
[...]

Nou objectief is ver te zoeken... zou me niets verbazen als dit ook weer ene “politieke” beslissing is. Ze zullen ongetwijfeld ergens ook wel weer de shitstorm aan hebben zien komen.

Wat verstappen deed was niet netjes. Hij had niet een beweging naar echts hoeven maken, had voor bocht twaalf aan de kant kunnen gaan, had gas kunnen geven etc.... Maar Max zoekt graag de randjes om en is hufterig genoeg om te denken “hij rijd er maar omheen...”
Dat vind ik net iets te makkelijk. Je moet niet vergeten dat al die coureurs bezig zijn om hun banden op te warmen in hun warmup lap en praktisch stil gaan staan op het rechte stuk draagt daar niet aan bij. Ik vind dat eigenlijk wel een beetje vergelijkbaar met blauwe vlaggen bij achterblijvers die met elkaar in gevecht zijn: je kunt niet verwachten dat iemand even helemaal off track gaat, vuile banden pakt en seconden verliest op zijn voorligger omdat de leider in de wedstrijd eraan komt. Die jongen zijn in hun eigen gevechten verwikkeld en hebben het al lastig genoeg. Soms komt een inhaalactie in een hotlap gewoon k*t uit. Op het rechte stuk zat Bottas te ver achter Verstappen, daarna is het stukje tussen de rechts-links combinatie eigenlijk te kort om chique uit de weg te gaan, dat gebeurt soms gewoon.

Had het beter gekund? Ja, dat zeker, maar het punt waar ze elkaar tegen kwamen is verre van ideaal. Had Max wat harder doorgereden, had hij het risico genomen dat hij bij de volgende bocht in de weg reed. Ga er maar aan staan met die snelheden om het zo te timen dat je banden qua temperatuur niet gecompromitteerd raken EN je hem niet bij de eerste bocht uitkomen of tweede bocht insturen in de weg zit. Dat is echt een sweetspot die heel klein is :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Grrrrrene schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:05:
[...]

Dat vind ik net iets te makkelijk. Je moet niet vergeten dat al die coureurs bezig zijn om hun banden op te warmen in hun warmup lap en praktisch stil gaan staan op het rechte stuk draagt daar niet aan bij. Ik vind dat eigenlijk wel een beetje vergelijkbaar met blauwe vlaggen bij achterblijvers die met elkaar in gevecht zijn: je kunt niet verwachten dat iemand even helemaal off track gaat, vuile banden pakt en seconden verliest op zijn voorligger omdat de leider in de wedstrijd eraan komt. Die jongen zijn in hun eigen gevechten verwikkeld en hebben het al lastig genoeg. Soms komt een inhaalactie in een hotlap gewoon k*t uit. Op het rechte stuk zat Bottas te ver achter Verstappen, daarna is het stukje tussen de rechts-links combinatie eigenlijk te kort om chique uit de weg te gaan, dat gebeurt soms gewoon.

Had het beter gekund? Ja, dat zeker, maar het punt waar ze elkaar tegen kwamen is verre van ideaal. Had Max wat harder doorgereden, had hij het risico genomen dat hij bij de volgende bocht in de weg reed. Ga er maar aan staan met die snelheden om het zo te timen dat je banden qua temperatuur niet gecompromitteerd raken EN je hem niet bij de eerste bocht uitkomen of tweede bocht insturen in de weg zit. Dat is echt een sweetspot die heel klein is :)
Volledig mee eens. Soms gebeuren dit soort dingen.
Waar je dan ziet dat Bottas er netjes en zakelijk omheen draait in een interview, is Max weer de botheid en hufterigheid zelve; "zijn probleem, rij er maar omheen". Ik zag dit deze keer (natuurlijk weer) bij Ziggo, maar ook bij engelstalige interviews, waar hij doorgaans iets genuanceerder is.
Ik vind dat niet slim. Ook in het licht van zijn opmerkingen bij de vorige race, het mag best wat beter. Waar hij in zijn eerste jaren F1 super correcte antwoorden gaf (en dan bedoel ik niet het gerobotiseerde en gedrilde wat je soms ziet bij coureurs), lijkt het de laatste tijd om te slaan. "Ik ben de nieuwe god, en ik kan zeggen wat ik wil". Ik denk dat je daar best wat voorzichtiger mee mag zijn. Hij had ook gewoon kunnen zeggen; "Ik deed mijn best om uit de weg te gaan, meer kon ik er niet van maken, soms komt het gewoon ongelukkig uit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:32
UltraSub schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:11:
[...]
Waar je dan ziet dat Bottas er netjes en zakelijk omheen draait in een interview, is Max weer de botheid en hufterigheid zelve; "zijn probleem, rij er maar omheen". Ik zag dit deze keer (natuurlijk weer) bij Ziggo, maar ook bij engelstalige interviews, waar hij doorgaans iets genuanceerder is.
Ik vind dat niet slim. Ook in het licht van zijn opmerkingen bij de vorige race, het mag best wat beter. Waar hij in zijn eerste jaren F1 super correcte antwoorden gaf (en dan bedoel ik niet het gerobotiseerde en gedrilde wat je soms ziet bij coureurs), lijkt het de laatste tijd om te slaan. "Ik ben de nieuwe god, en ik kan zeggen wat ik wil". Ik denk dat je daar best wat voorzichtiger mee mag zijn. Hij had ook gewoon kunnen zeggen; "Ik deed mijn best om uit de weg te gaan, meer kon ik er niet van maken, soms komt het gewoon ongelukkig uit."
Netjes en zakelijk er om heen draait? Hij zei dat Max in de weg reed en een straf verdiend, lekker correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Is http://www.f1countdown.com/ nu gek of de rest van de wereld?

Mijns inziens begint de race om 13:00 lokale tijd, wat 20:00 onze tijd is. Gisteren was de qualy ook om 13:00 lokale tijd en dat was ook om 20:00 onze tijd. Afgelopen nacht is in zowel Nederland als Mexico de wintertijd ingegaan, dus het tijdsverschil is nogsteeds 7 uur. De race begint dus echt om 20:00 onze tijd (nu over 8 uur en 45 minuten).

Toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

DeKaerften schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:16:

Mijns inziens begint de race om 13:00 lokale tijd, wat 20:00 onze tijd is. Gisteren was de qualy ook om 13:00 lokale tijd en dat was ook om 20:00 onze tijd. Afgelopen nacht is in zowel Nederland als Mexico de wintertijd ingegaan, dus het tijdsverschil is nogsteeds 7 uur. De race begint dus echt om 20:00 onze tijd (nu over 8 uur en 45 minuten).

Toch?
Kijk anders hier http://whenisf1on.com/

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:31
Hmm, zo lezende. Wat zou de invloed van het voor laten gaan van BOT dan zijn geweest op VER? Bv met net iets koudere banden de laatste bocht(en) uitkomen en daardoor wat verlies in snelheid op het lange rechte stuk. Want na dit "incident" heeft VER dus zijn P2 tijd gereden. Zou bv VER wel net iets sneller zijn geweest als hij BOT niet voor hoefde te laten, en dat hij daarmee bv wel P1 gereden zou hebben.

Daarnaast vraag ik mij ook af wat de invloed van zijn superstrakke tijd in Q2 was. Zou het kunnen dat VER zich daarmee teveel in de kaarten had laten kijken? Stel hij had daar in S3 ingehouden waardoor de voorsprong niet 0,5s was. Zou het dan nog kunnen zijn dat VET & HAM niet waren voorbereid op een 1:16:5 te rijden waardoor ze niet aan deze tijd zouden komen. VET wist nu dat hij nog 0,5s goed moest maken om op P1 uit te komen en wist daardoor dat zijn ronde nog zoveel beter moest zijn. Had VER niet zo'n snelle tijd gezet in Q2 had VET wellicht iets minder "zijn best gedaan" om tot een 1:16:4 te komen en was hij wellicht op een 1:16:6 of 1:16:7 blijven steken (ik zeg maar wat) en had VER in zijn eerste ronde in Q3 dus ook die :1:16:5 kunnen rijden waardoor hij wel pole zou hebben gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

Ja, dat vind ik ook eigenlijk. Ik denk dat bij Red Bull best iemand mag opstaan die hem uitlegt dat zijn persoonlijkheid een belangrijk onderdeel van zijn geheel als coureur is en dat een botte reactie in de media ook negatief afstraalt op het team en het merk Red Bull. Hij had ook simpel kunnen zeggen "We kwamen elkaar gewoon op een onhandig moment tegen. Ik moet ook mijn banden op temperatuur brengen, dus stilstaan op het rechte stuk was geen optie. Vervelende samenloop van omstandigheden, dat gebeurt soms gewoon en ik heb in deze situatie maximaal ruimte gegeven, maar dat het desondanks afleidt waardoor hij een remfout maakte, kan ik best begrijpen. Ik verwacht niet dat hiervoor een straf uitgedeeld wordt, maar we gaan het zien..." Dat komt een stuk sympathieker over IMHO :)
Ja, daar moet hij inderdaad voor oppassen. En eens met jouw verwoording van wat hij had moeten zeggen ;)
RobertMe schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:18:
Hmm, zo lezende. Wat zou de invloed van het voor laten gaan van BOT dan zijn geweest op VER? Bv met net iets koudere banden de laatste bocht(en) uitkomen en daardoor wat verlies in snelheid op het lange rechte stuk. Want na dit "incident" heeft VER dus zijn P2 tijd gereden. Zou bv VER wel net iets sneller zijn geweest als hij BOT niet voor hoefde te laten, en dat hij daarmee bv wel P1 gereden zou hebben.
Dat zou kunnen, maar dat is echt koffiedik kijken. Van je lijn moeten gaan aan het eind van je opwarmronde betekent dat je vuil oppikt, je kunt even wat minder warmte in je banden brengen, dus het is echt nadelig voor beide heren dat ze elkaar daar tegenkomen.
Daarnaast vraag ik mij ook af wat de invloed van zijn superstrakke tijd in Q2 was. Zou het kunnen dat VER zich daarmee teveel in de kaarten had laten kijken? Stel hij had daar in S3 ingehouden waardoor de voorsprong niet 0,5s was. Zou het dan nog kunnen zijn dat VET & HAM niet waren voorbereid op een 1:16:5 te rijden waardoor ze niet aan deze tijd zouden komen.
De eerste run in Q3 is meestal een wat behoudend rondje waarin je een goede tijd zeker stelt, maar niet maximaal risico loopt. Stel dat er in het 2e deel iets gebeurt (gele vlag, je maakt een foutje, etc), dan heb je nog iets om op terug te vallen en sta je niet ineens 10e. De tweede run is echt 100% inzet, 100% concentratie, alle systemen op scherp. Dan kun je het foutje riskeren omdat je al een tijd hebt staan waar je op terug kunt vallen. Ik denk niet dat VET en HAM, met alle belangen die er zijn in het kampioenschap, daar zouden inhouden als VER niet een hele sneller eerste Q3-tijd had gezet.

Het enige wat zou kunnen is dat ze heel snel hebben geanalyseerd dat VER een of andere lijn anders pakte, want in sector 3 pakte hij 0.4s. Dan doe je iets heel goed daar, daar zouden HAM en VET van kunnen leren door een engineer die dat even uitlegt. Maar misschien kon VER ook wel iets harder, maar maakte hij een foutje in z'n 2e run?

[ Voor 36% gewijzigd door Grrrrrene op 29-10-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:44
DeKaerften schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:16:

Toch?
Staat standaard op GMT+1, maar het is nu GMT +2 waar wij in zitten

My bad, we zitten nu juist op GMT+1 i.p.v. GMT+2

https://greenwichmeantime...therlands/amsterdam/time/

[ Voor 11% gewijzigd door The-Priest-NL op 29-10-2017 11:23 ]

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:51

Spotmatic

Ken sent me

[...]
Waar hij in zijn eerste jaren F1 super correcte antwoorden gaf (en dan bedoel ik niet het gerobotiseerde en gedrilde wat je soms ziet bij coureurs), lijkt het de laatste tijd om te slaan. "Ik ben de nieuwe god, en ik kan zeggen wat ik wil". Ik denk dat je daar best wat voorzichtiger mee mag zijn. Hij had ook gewoon kunnen zeggen; "Ik deed mijn best om uit de weg te gaan, meer kon ik er niet van maken, soms komt het gewoon ongelukkig uit."
De vraag is: willen we iemand met een winnaarsmentaliteit, of een watje die zich laat piepelen. Ik zeg: je moet ballen hebben om F1 kampioen te worden. Zeker als je bij RBR rijdt waar je het grotendeels van je eigen kunnen moet hebben en niet van je materiaal of de pech van anderen. Precies dit is waarom een RIC of een BOT nooit wereldkampioen zal worden.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:18:

Daarnaast vraag ik mij ook af wat de invloed van zijn superstrakke tijd in Q2 was. Zou het kunnen dat VER zich daarmee teveel in de kaarten had laten kijken? Stel hij had daar in S3 ingehouden waardoor de voorsprong niet 0,5s was. Zou het dan nog kunnen zijn dat VET & HAM niet waren voorbereid op een 1:16:5 te rijden waardoor ze niet aan deze tijd zouden komen. VET wist nu dat hij nog 0,5s goed moest maken om op P1 uit te komen en wist daardoor dat zijn ronde nog zoveel beter moest zijn. Had VER niet zo'n snelle tijd gezet in Q2 had VET wellicht iets minder "zijn best gedaan" om tot een 1:16:4 te komen en was hij wellicht op een 1:16:6 of 1:16:7 blijven steken (ik zeg maar wat) en had VER in zijn eerste ronde in Q3 dus ook die :1:16:5 kunnen rijden waardoor hij wel pole zou hebben gehad.
Ik denk niet dat het neer zou komen op "beter zijn best doen". De coureur gaat wel tot het uiterste... wat wel zou kunnen is dat die 0,5 seconden ervoor gezorgd heeft dat Ferrari het kwalificatiestandje van de motor nog net even wat risicovoller heeft gezet... maar dat is koffiedik kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
The-Priest-NL schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:18:
[...]

Staat standaard op GMT+1, maar het is nu GMT +2 waar wij in zitten
OK, maar de tijdzone die je kiest, maakt natuurlijk niet uit voor "hoeveel uren zitten er tussen nu en het moment dat de race begint". En daar zegt f1countdown iets anders dan andere bronnen impliceren...

Maar goed, aangezien iedereen, ook de bron van @Pierre, 20:00 onze tijd zegt, zal f1countdown er wel naast zitten en geen rekening gehouden hebben met het ingaan van de wintertijd in Mexico.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Spotmatic schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:18:
[...]

De vraag is: willen we iemand met een winnaarsmentaliteit, of een watje die zich laat piepelen. Ik zeg: je moet ballen hebben om F1 kampioen te worden. Zeker als je bij RBR rijdt waar je het grotendeels van je eigen kunnen moet hebben en niet van je materiaal of de pech van anderen. Precies dit is waarom een RIC of een BOT nooit wereldkampioen zal worden.
Een winnaarsmentaliteit en een wat sympathiekere houding gaan probleemloos samen. We beweren niet dat VER zich anders had moeten gedragen OP de baan, maar in de interviews nadien wat sympathiekere antwoorden geven. Je moet oppassen dat je niet een Kevin Magnussen wordt waar het he-le veld ruzie mee heeft. Je krijgt in F1 niks cadeau, maar ik denk dat Magnussen best moeite zal hebben om een vrij rondje te krijgen in Q1 of Q2, als je zelf voor niemand aan de kant gaat, waarom zou men dan voor jou aan de kant gaan? En datzelfde geldt voor Max: als je keer op keer na de kwalificatie / wedstrijd botte antwoorden geeft en het nooit jouw fout is, straalt dat ook weer terug af op jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:42

Edd

DeKaerften schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:24:
[...]

OK, maar de tijdzone die je kiest, maakt natuurlijk niet uit voor "hoeveel uren zitten er tussen nu en het moment dat de race begint". En daar zegt f1countdown iets anders dan andere bronnen impliceren...

Maar goed, aangezien iedereen, ook de bron van @Pierre, 20:00 onze tijd zegt, zal f1countdown er wel naast zitten en geen rekening gehouden hebben met het ingaan van de wintertijd in Mexico.
Ik denk dat het 20:00 is ;)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DNQumYjWsAUKzAq.jpg:large

Maar goed, die hebben er ook weleens naast gezeten :+

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 19-09 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

klopt, je doet als rijder je best niet in de weg te rijden, maar timing is cruciaal in deze situaties. En soms is het nét niet goed genoeg .. tja, je ziet duidelijk dat hij probeert uit de weg te blijven, dat is imo het belangrijkste.
Waar je dan ziet dat Bottas er netjes en zakelijk omheen draait in een interview, is Max weer de botheid en hufterigheid zelve; "zijn probleem, rij er maar omheen". Ik zag dit deze keer (natuurlijk weer) bij Ziggo, maar ook bij engelstalige interviews, waar hij doorgaans iets genuanceerder is. Ik vind dat niet slim.
klopt
Ook in het licht van zijn opmerkingen bij de vorige race, het mag best wat beter. Waar hij in zijn eerste jaren F1 super correcte antwoorden gaf (en dan bedoel ik niet het gerobotiseerde en gedrilde wat je soms ziet bij coureurs), lijkt het de laatste tijd om te slaan. "Ik ben de nieuwe god, en ik kan zeggen wat ik wil". Ik denk dat je daar best wat voorzichtiger mee mag zijn. Hij had ook gewoon kunnen zeggen; "Ik deed mijn best om uit de weg te gaan, meer kon ik er niet van maken, soms komt het gewoon ongelukkig uit."
eens is zoverre, ik denk niet dat dit iets met een godcomplex te maken heeft, maar dat hij zich nog steeds enorm genaaid voelt door de wedstrijdleiding vorige race en nog gewoon kwaad is en zich in zijn hart helemaal niet verontschuldigen wil .. hij en kimi zaten in een strijd verwikkeld en hij deed een geweldig dappere actie en probeerde daarbij Kimi ook gewoon de ruimte te geven, maar zo'n witte streep op het asfalt verknalt dit dan .. en bovendien wordt hem dan wederom een podium ontnomen terwijl er inderdaad het hele weekend dergelijke acties waren waarbij geen 1x werd gewaarschuwd voor tracklimits en hij direct binnen seconden de lul is.

En nu gebeurt er weer iets raars, hij doet zijn best, komt nét niet helemaal lekker uit en ja hoor daar hangt hem weer het zwaard van Damocles boven zijn hoofd. En die lockup kon Max toch echt heel weinig aan doen. Bottas zijn concentratie zal verstoord zijn en daarin moet ik Max gelijk geven, dat is zijn probleem! Als hij naast de baan had gereden had dit nog steeds Bottas uit zijn concentratie kunnen halen zo van "whut waar rijdt die nou? Ho k*t daar was de bocht al!"

2017 is gewoon niet Max's jaar .. dat wisten we al even. Dan weet hij gelukkig nog een paar fantastische races te rijden (!! want dat waren het gewoon!) .. en dan "naait de wedstrijdleiding hem wel weer" .. zo is er altijd wel wat. Dit is gewoon de zoveelste druppel dit jaar .. dit is echt niet alleen om deze ene situatie. Moet hij daar boven staan? Hij is ook maar mens. En de vorige race ligt nog supervers in het geheugen bovendien is het deze week wel 1000den keer opnieuw weer aangehaald door fora, twitter, de pers, de FIA zelf etc..
.. daar is meer tijd voor nodig om dit gevoel te laten af zakken.

[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-10-2017 11:38 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Max moet Hamilton later passeren, die achterhaald Vettel en Vettel wordt door Max gepakt. Beste scenario :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
Edgarz schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:32:
Max moet Hamilton later passeren, die achterhaald Vettel en Vettel wordt door Max gepakt. Beste scenario :-)
Max die iemand laat passeren :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:33

Fiber

Beaches are for storming.

Welnee, gewoon volgas starten en al voor, of uiterlijk in, de eerste bocht P1 pakken en die nooit meer afgeven... :)F

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

En Max eindigen achter HAM? Ik denk het niet. Max moet voor eigen kansen gaan en proberen de race te winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Grrrrrene schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:26:
[...]
En datzelfde geldt voor Max: als je keer op keer na de kwalificatie / wedstrijd botte antwoorden geeft en het nooit jouw fout is, straalt dat ook weer terug af op jou.
Volgens mij is dit een punt waar we niet uit gaan komen. Als ik Max was had ik daar ook niet gezegd dat het misschien wel eens mijn fout zou kunnen zijn; nee: ik hou vol dat ik niets verkeerd deed. Je moet het de stewards ook weer niet in de schoot gaan werpen. Als Max ook maar de minste of geringste twijfel had getoond weet ik zeker dat de stewards anders beslist zouden hebben.

Kan het op een minder botte manier? Misschien wel. Maar ik ben ook zo iemand die meestal geen blad voor z'n mond neemt, misschien dat dat ermee te maken heeft. })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:23
Alfa90_Buttje schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:29:
[...]

eens is zoverre, ik denk niet dat dit iets met een godcomplex te maken heeft, maar dat hij zich nog steeds enorm genaaid voelt door de wedstrijdleiding vorige race en nog gewoon kwaad is en zich in zijn hart helemaal niet verontschuldigen wil .. hij en kimi zaten in een strijd verwikkeld en hij deed een geweldig dappere actie en probeerde daarbij Kimi ook gewoon de ruimte te geven, maar zo'n witte streep op het asfalt verknalt dit dan .. en bovendien wordt hem dan wederom een podium ontnomen terwijl er inderdaad het hele weekend dergelijke acties waren waarbij geen 1x werd gewaarschuwd voor tracklimits en hij direct binnen seconden de lul is.

En nu gebeurt er weer iets raars, hij doet zijn best, komt nét niet helemaal lekker uit en ja hoor daar hangt hem weer het zwaard van Damocles boven zijn hoofd.
Goed verwoord. En daarbij speelt natuurlijk dat hij een rukseizoen achter de rug heeft. Met heel veel pech. Ontzettend vaak wanneer het goed ging met max gebeurde er wel wat.

Nu is sinds een paar races zijn auto weer goed en krijgt hij gridstraf, podium afgepakt, ferrari sandwich.
Nu hangt een tijdstraf boven zijn hoofd terwijl hij weer ontzettend goed gereden hebt. Daar komt bij dat Jack Plooij zijn vraag onjuist bewoorde en dat Max zijn eerste reactie was: welke straf? Vorige week wist ook de hele wereld al dat hij straf had, behalve hijzelf.

Ik kan mij een defensieve houding voorstellen, als het lang goed gaat dan zien we de oude Max, in bewoording, wel weer terug denk ik.

Ik ben het wel eens dat ik het ook bot over vond komen, voor nu snap ik het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Spotmatic schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:38:
[...]

Volgens mij is dit een punt waar we niet uit gaan komen. Als ik Max was had ik daar ook niet gezegd dat het misschien wel eens mijn fout zou kunnen zijn; nee: ik hou vol dat ik niets verkeerd deed.
Lees nog eens goed wat ik zeg: nergens zeg ik dat hij zijn fout moet toegeven, want ik vind dat hij niks fout heeft gedaan. Het is een vervelende samenloop van omstandigheden. In de race zouden ze zeggen "race-incident". Daar geef je niks mee toe, sterker nog: je geeft aan dat het niet veel anders kon.
Je moet het de stewards ook weer niet in de schoot gaan werpen. Als Max ook maar de minste of geringste twijfel had getoond weet ik zeker dat de stewards anders beslist zouden hebben.
Ik begrijp het politieke spelletje, maar nogmaals: lees nog eens het stukje tussen quotes wat ik typte:
We kwamen elkaar gewoon op een onhandig moment tegen. Ik moet ook mijn banden op temperatuur brengen, dus stilstaan op het rechte stuk was geen optie. Vervelende samenloop van omstandigheden, dat gebeurt soms gewoon en ik heb in deze situatie maximaal ruimte gegeven, maar dat het desondanks afleidt waardoor hij een remfout maakte, kan ik best begrijpen. Ik verwacht niet dat hiervoor een straf uitgedeeld wordt, maar we gaan het zien...
Waar zeg ik hierboven dat hij moet toegeven dat hij fout zat? Ik ben me altijd erg bewust dat wij Nederlanders (voor de Vlamingen hier geldt dat minder / niet) door buitenlanders vaak als direct en bot worden gezien. Dus een reactie die WIJ al als bot en direct ervaren komt bij de buitenwereld veel harder en onsympathieker aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Grrrrrene schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:05:
[...]

Is ook en het komt ook op een kloteplek samen.

Maar het wordt een mooie wedstrijd vanavond. Vettel kan alleen zijn eer beschermen en zal hard knokken voor die eerste plek.

Ik hoop dat kimi hem met de start voor hamilton kan krijgen. Dan krijgen we ook daar vuurwerk d:)b

Edit :Maar over de arrogantie van Max ben ik het niet eens. Max zal zich naar onze eigen pers altijd vrijer verwoorden dan naar de internationale wereldpers. Een voetbal trainer doet dat ook naar de club journalisten of lokale omroep en dat is maar goed ook. We willen toch allemaal de wat minder correcte uitspraken van een jonge fanatieke knul horen?!

[ Voor 9% gewijzigd door Kenny_026 op 29-10-2017 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Edd schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:27:
[...]

Ik denk dat het 20:00 is ;)
[afbeelding]

Maar goed, die hebben er ook weleens naast gezeten :+
Haha, inderdaad. Juist doordat de officiële F1 site en F1 app er zo vaak naast gezeten hebben, kijk ik meestal op 3rd party websites.

Wintertijd is gewoon te moeilijk voor programmeurs #guilty

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
* DaniëlWW2 hoopt gewoon dat iedereen eens zonder gedoe de eerste ronde kan uitrijden en dat ze gewoon echt gaan racen tussen RBR, Ferrari en Mercedes. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Theuno

Da Devil Crew

DaniëlWW2 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:05:
* DaniëlWW2 hoopt gewoon dat iedereen eens zonder gedoe de eerste ronde kan uitrijden en dat ze gewoon echt gaan racen tussen RBR, Ferrari en Mercedes. O-)
Wauw, dat zou wat zijn... geen safety car ook please :)

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Daar zeg je me wat. Ik heb niet verder gezocht, maar komt het bij een race vaak voor dat alle rijders starten EN finishen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Spotmatic schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:09:
Daar zeg je me wat. Ik heb niet verder gezocht, maar komt het bij een race vaak voor dat alle rijders starten EN finishen?
Nee, dat gebeurt bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Normaal gesproken altijd fijn om er een extra uurtje bij te krijgen door het wintertijd geneuzel, helaas komt het vandaag uit op één extra uur langer wachten op de GP. :O

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het gaat bijna wel het hele jaar over Verstappen. Zowel national als internationaal. Dan ben je best wel heel speciaal.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Waarschijnlijk gaat RIC nu zijn gridstraf incasseren (voor het vervangen van de motor): https://www.f1today.net/n...hier-de-penalty-te-pakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Ok dus je hoopt dat de enige spannende 30 sec die er in deze race gaan zitten ook saai worden? 😉

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Spotmatic schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:38:
[...]

Kan het op een minder botte manier? Misschien wel. Maar ik ben ook zo iemand die meestal geen blad voor z'n mond neemt, misschien dat dat ermee te maken heeft. })
Botheid en directheid zijn typisch hollandse deugden. Daar zijn we wereldberoemd om en die botheid, directheid en openheid worden alom geprezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Spotmatic schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:09:
Das maar een keer of 5 of 10 oid gebeurt in de complete historie van F1 dacht ik?
Hippocampus schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:35:
Normaal gesproken altijd fijn om er een extra uurtje bij te krijgen door het wintertijd geneuzel, helaas komt het vandaag uit op één extra uur langer wachten op de GP. :O
Niet waar. :? Mexico is ook over gegaan naar wintertijd, dus ook zonder wintertijd was hij gewoon om dezelfde tijd gestart :+
Mexicaanse 1 uur was dan nog steeds 8 uur hier geweest. Klote tijdzones ook :o

[ Voor 43% gewijzigd door YakuzA op 29-10-2017 13:48 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:33

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:38:
[...]

Maar het gaat bijna wel het hele jaar over Verstappen. Zowel national als internationaal. Dan ben je best wel heel speciaal.. ;)
Max is dan ook de enige echt coole ster op dit moment... Of vinden jullie Vettel echt leuk? Hamilton was ooit cool, maar dat lijkt ook al weer even over. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 05:43
LOL.

https://twitter.com/Renau...23572468362694657/video/1

Renault Sport F1 @RenaultSportF1
Some drivers bring an entourage... and then there’s @Max33Verstappen 😋

[ Voor 44% gewijzigd door Rivanov op 29-10-2017 14:06 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Stel je eens voor in wat voor spagaat Vettel zich bevindt: hij MOET winnen, maar mag ook geen risico lopen met VER in bocht 1, want hij MOET finishen :D Ik ben heel benieuwd hoe de start gaat verlopen en hoe de race pace van RBR zal zijn. Ook hoop ik dat RIC zich een beetje herstelt, want Q was wel echt dramatisch zeg :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Grrrrrene schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:09:
[...]

Stel je eens voor in wat voor spagaat Vettel zich bevindt: hij MOET winnen, maar mag ook geen risico lopen met VER in bocht 1, want hij MOET finishen :D Ik ben heel benieuwd hoe de start gaat verlopen en hoe de race pace van RBR zal zijn. Ook hoop ik dat RIC zich een beetje herstelt, want Q was wel echt dramatisch zeg :X
RIC wordt gewoon zesde, en dan is Hamilton vrijwel automatisch kampioen. ;)
De start is weer eens buitenbocht is P1, dus Vettel zal naar binnen moeten gaan gezien de bochten. Blijf je buiten zitten, dan kruis je bij bocht twee weer terug, en bij drie ben je weg. Er is dus zeker een kans op Vettel idioterie, maar of hij werkelijk zo stom is het weer te doen is de vraag. Ik laat het gewoon op me afkomen. Zinloos om je er druk over te maken. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:50
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/l1J9vwts1VJy8eyNa/giphy.gif

P.S. Excuus als deze al voorbij is gekomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 14:30
Chocoball schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:17:
[afbeelding]

P.S. Excuus als die al voorbij is gekomen
Zoooo slecht :F , :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:50
Hij stond inderdaad in de Twitter post van Rivanov.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Spotmatic schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:39:
Waarschijnlijk gaat RIC nu zijn gridstraf incasseren (voor het vervangen van de motor): https://www.f1today.net/n...hier-de-penalty-te-pakken
Dit heb ik vanochtend vroeg al gemeld aan de hand van een tweet van Olav Mol maar het maakt schijnbaar weinig indruk hier. Het aantal meters dat Max meer heeft gereden dan Vettel is belangrijker. :+

Tweakers will be Tweakers... :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
sjaool schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:50:
[...]

Dit heb ik vanochtend vroeg al gemeld aan de hand van een tweet van Olav Mol maar het maakt schijnbaar weinig indruk hier. Het aantal meters dat Max meer heeft gereden dan Vettel is belangrijker. :+

Ik had het wel gezien hoor. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 11:06

AzzKickah

06-CENSORED

sjaool schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:50:
[...]

Ik zie echter nergens bevestiging hiervan. Dus op basis van welke bron roept Olav dit zo stellig?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04:27
Zou hij een windtje gelaten hebben? :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DNTz8AsWsAEK7ik?format=jpg&name=medium

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Grrrrrene schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:09:
[...]

VET gaat echt de deur niet dichtgooien want hij mag er sowieso niet af gaan. Maar gezien de starts van de ferrari's verwacht ik niet dat MAX bij de eerste bocht VET al kan pakken. Als hij de 1e bocht maar niet weer rechtdoor gaat :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

AzzKickah schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:51:
[...]

Ik zie echter nergens bevestiging hiervan. Dus op basis van welke bron roept Olav dit zo stellig?
Ga er maar vanuit dat Olav zijn bronnen binnen Red Bull heeft. Hij zit daar een stuk dichter op het vuur dan gpupdate. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ze verwachten een slijtage slag deze GP, hopelijk vallen de toppers niet uit zodat het WK niet door een pechgeval beslist wordt.

Leesvoer om de dag door te komen:

https://www.motorsport.co...st-race-in-mexico-972389/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik laat mij verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik durf te wedden dat RBR die motorwissel van RIC al lang heeft aangemeld. Hetzelfde als die van VER al op maandag was aangemeld en ze op vrijdag "nog niet wisten of ze zouden wisselen". Daarnaast maakt zijn P7 start het IMO alleen maar makkelijker. Dat de top 3 teams met 2 vingers in de neus terugrijden naar de top 6 is dit jaar al keer op keer bewezen, en hij start nu toch al op het randje. Dus tenzij RIC P7 zou starten en dan een hele goede start heeft is het lijdt toch al geleden. Starte hij verder naar voren kun je nog hopen dat je op race pace en/of verdedigend vooraan kunt blijven, maar IMHO is het met die P7 start al min of meer "kansloos" (tenzij er gekke dingen gebeuren). Dus gewoon lekker achteraan starten en halverwege de race weer achter aan sluiten bij de top 6 (zoals VER dan in Austin) is denk ik het beste/makkelijkste.

Enige wat ik mij afvraag of dat hij dan ook uit de pits moet starten? Ik denk van niet, want volgensmij zijn er al vaker engine changes voor de start (/na de kwali) geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
https://twitter.com/Motorsport/status/924649855187857408

Engine penalty voor Ric bevestigd

[ Voor 27% gewijzigd door pilskes op 29-10-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mag er misschien ook meer aan een auto gesleuteld worden als men de motor vervangt? Dit omdat Ricciardo niet tevreden was over zijn setup en graag terug zou willen naar de setup van de eerste dag.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:12

iichel

Gazoooo

Parc Fermé breken is Parc Fermé breken.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

https://www.motorsport.co...y-mexico-red-bull-972491/
Ricciardo is getting a new ICE, which will be his sixth of the season, and two other elements. It’s believed that he will get a 20-place penalty.
“I think I’m going to start 16th or 17th,” Ricciardo told Motorsport.com. “I’m going to charge. I’m going to use every rpm that I’ve got!”

[ Voor 19% gewijzigd door Humma Kavula op 29-10-2017 16:06 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:59:
Mag er misschien ook meer aan een auto gesleuteld worden als men de motor vervangt? Dit omdat Ricciardo niet tevreden was over zijn setup en graag terug zou willen naar de setup van de eerste dag.
Even verder denkende na mijn vorige post. Motor wissels lijken dus te mogen. En ik meen mij nu ook te herinneren dat je alle onderdelen mag vervangen door identieke exemplaren. Echter mag je dus niet een andere (spec) voorvleugel erop zetten, bv. Het enige wat denk ik mag, vanaf het inrijden van pitstraat in Q1, is de voorvleugel aanpassen. Als RIC dus zijn setup wil veranderen wordt het een pitlane start. Maar alleen de motorwissel lijkt niet te betekenen dat hij vanuit de pits moet starten.

Maar wat gaat de startgrid uberhaupt worden? Gasly helemaal achteraan (P20) want niet mee gedaan aan Q, dan VAN (op P19) want "heel veel" penalties, en dan heb je nog RIC, HAR en ALO met veel engine penalties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zeer benieuwd. Dat word bandenmanagement van het aller hoogste niveau, geen milliseconde langzamere pit dan HAM en elk rondje een top tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Jasphur schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:43:
[...]

Zeer benieuwd. Dat word bandenmanagement van het aller hoogste niveau, geen milliseconde langzamere pit dan HAM en elk rondje een top tijd.
Hamilton wordt gewoon derde, en WDC. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 19-09 21:40
Bandenmanagement is niet het sterkste punt van VET.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Laatst online: 07:28
hansvk schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:46:
Bandenmanagement is niet het sterkste punt van VET.
maar banden is niet het probleem van mexico, het is motor temp en fuel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DNUK7gmXkAER7-W.jpg:large

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Even voor de zekerheid; de race start 20:00 na terugzetten klok toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

race start over 3 uur en 2 minuten.

@yorkick deze klopt al niet meer, RIC neemt 20 plaatsen gridstraf voor een nieuwe ICE en wat andere onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

iichel schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:58:
race start over 3 uur en 2 minuten.
Precies wat de F1 app ook aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:54

Amphiebietje

In de blubber

Waarom start Hartley 13e zonder tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
@iichel Ik heb nog steeds nergens een bevesting van dat bericht gezien, jij wel?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Hartley is stilgevallen met een kapotte motor tijdens Q. Hij had P15 op de grid (geen tijd in Q2) maar schuift iets door vanwege gridstraffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

yorkick schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:00:
@iichel Ik heb nog steeds nergens een bevesting van dat bericht gezien, jij wel?
https://www.motorsport.co...y-mexico-red-bull-972491/

FIA is niet altijd zo snel met publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:59:
Waarom start Hartley 13e zonder tijd?
Dezelfde reden waarom Stoffel en Alonso ook zonder tijd op de grid staan.
Beide McLarens hebben geen rondje gereden in Q2, Hartley heeft een half rondje gereden, maar geen tij d gezet.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
Bij welke Tweaker is dit thuis dan? :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DNTSXYUX0AAaI5V?format=jpg&name=large

https://twitter.com/fulltimemarco/status/924595152441798656

[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 29-10-2017 17:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Nu online
AzzKickah schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:51:
[...]

Dingen niet geloven zonder opgave van liefst meerdere bronnen.

Tweakers will be tweakers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

JeroenTheStig schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:41:
[...]

Dingen niet geloven zonder opgave van liefst meerdere bronnen.

Tweakers will be tweakers ;)
Als het hier staat zal het wel kloppen: ;)

https://www.formula1.com/...rdo-down-mexico-grid.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Dus hij neemt alle risico's in bocht één, met alle risico's voor de aanstaande overwinning van Max. Ik zie het al wel gebeuren hoor; hij heeft niets te verliezen en wil niet achter Max belanden....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Hartley ook gridstraf door een motorwissel

bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37
Spanning loopt op. Nog 2 uurtjes en we hebben de 1e bocht gehad en is de race gesetteld.
Ben benieuwd naar de start en ook benieuwd hoe snel Ric door het veld is. Door de korte baan kost een pitstop veel tijd en dis zal het boor Ric geen 2 stopper worden zoals max in austin.

Ham zal wel WDC worden als hij niet uitvalt. Jammer dat hij niet op plek 1 op het podium staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

naitsoezn schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:07:
[...]

Dus hij neemt alle risico's in bocht één, met alle risico's voor de aanstaande overwinning van Max. Ik zie het al wel gebeuren hoor; hij heeft niets te verliezen en wil niet achter Max belanden....
Hmm, de Ferrari's en mercs hebben gewoon de pace niet zonder qualli knopje, de redbull is dan hoe dan ook sneller dankzij dat de track op 2km hoogte ligt, ik denk dat vettel even zal leiden, maar max hem snel inhaalt.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:47

rammes

koekebakker 1e klas

Tito129 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:18:
Spanning loopt op. Nog 2 uurtjes en we hebben de 1e bocht gehad en is de race gesetteld.
Ben benieuwd naar de start en ook benieuwd hoe snel Ric door het veld is. Door de korte baan kost een pitstop veel tijd en dis zal het boor Ric geen 2 stopper worden zoals max in austin.

Ham zal wel WDC worden als hij niet uitvalt. Jammer dat hij niet op plek 1 op het podium staat.
ik zou blij zijn als ham niet op podium staat.

die interviews van hem vind ik gewoon niet boeiend.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Bold prediction: 2 van de top 3 op de grid gaan de finish niet halen.

VET moet
VER wil
HAM heeft niks te verliezen en is niet gefocust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

iichel schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:24:
Dat klopt niet; hij heeft aangegeven dat hij in stijl kampioen wil worden. Dat is dus niet met P2 of P3 of zelfs lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

iichel schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:24:
Bold prediction: 2 van de top 3 op de grid gaan de finish niet halen.

VET moet
VER wil
Mijn prediction: Grosjean is de nieuwe torpedo en kegelt het halve veld eraf :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

'The brakes braked' - Mental Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 19-09 21:40
Bensimpel schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:26:
[...]

Of toch MAG?
Spotmatic schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:25:
[...]

Dat klopt niet; hij heeft aangegeven dat hij in stijl kampioen wil worden. Dat is dus niet met P2 of P3 of zelfs lager.
Maar ik denk niet dat hij de snelheid heeft voor P1.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[...]

En Stroll trekt een keer te hard aan zijn stuur en gaat de muur in. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Laatst online: 07:28
[...]

maar dat is toch niet nieuw (spa een aantal jaar terug)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 10:51
Die Hardwell chillt hem even gewoon met Max en Ric.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Equator schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:31:
[...]

En een mod drukte even op t verkeerde knopje :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

toolkist schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:32:
[...]

En een mod drukte even op t verkeerde knopje :p
Ja, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 05:43
We zitten er weer klaar voor! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Equator schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:31:
[...]

ik blijf mij er nog steeds over verbazen hoeveel hij wel niet moet vechten met het sturen. Gaat echt compleet nergens over in vergelijking met alle andere coureurs.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Laatst online: 14:28
Mijn voorspelling: Vettel zal niet volledig risico gaan nemen in de eerste bochten daarom pakt Max na de start P1. Vettel gaat confrontatie opzoeken met Hamilton, hij zal daarom Ham gaan ophouden (net als we vorig jaar zagen met Hamilton en Rosberg). Kimi en Bottas gaan ermee bemoeien en komen uiteindelijk in een flinke botsing.

Alonso gaat hoge ogen gooien met een fantastische run en battle voor P3 met Ric. Max pakt uiteindelijk easy P1. :)

pin me er niet op vast*

[ Voor 4% gewijzigd door talkatoo op 29-10-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Gekkenhuis schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:33:
[...]

ik blijf mij er nog steeds over verbazen hoeveel hij wel niet moet vechten met het sturen. Gaat echt compleet nergens over in vergelijking met alle andere coureurs.
Daarom. Die gozer heeft totaal geen controle over die wagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ja inderdaad dat viel me echt op met de kwalificatie bizar gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Equator schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:34:
[...]

Daarom. Die gozer heeft totaal geen controle over die wagen..
Dan is t toch veel leuker als ie in bocht 1 vergeet te remmen? ;)
Pagina: 1 ... 15 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<marquee>*O* *O* *O* MAX!!! *O* *O* *O* </marquee>~[/html]

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1