Ik haal niet uit dit tabelletje dat het de primaire nieuwsbron is, wel dat de NOS door het overgrote deel van de bevolking betrouwbaar wordt geacht. Als ik de kijkcijfers van het NOS journaal van de afgelopen week bekijk zitten ze rond de 1,4 miljoen kijkers bij het 8 uur journaal, het lijkt me niet dat dit de meederheid van alle Nederlanders is:ANdrode schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:21:
Nederlanders vertrouwen publieke omroep en grote meerderheid geeft aan dat de NOS hun primaire nieuwsbron is. Daarnaast geeft een groot deel aan dat veel minder neutrale (AD, Telegraaf) media hun primaire nieuwsbron zijn.
https://kijkonderzoek.nl/kijkcijfers
Dus ik vraag me af wat ze precies bedoelen met 'primaire nieuwsbron', de NOS website is staat namelijk niet heel hoog in de landelijke internetstatistieken.
Ander vraagje: stel dat Rutte toch naar Brussel vertrekt om Tusk op te volgen, kan men dan zonder verkiezingen dit kabinet ombouwen naar Dijkhoff I of zijn er in dat geval nieuwe verkiezingen nodig? De geruchten worden steeds sterker en ook vanochtend werd hier weer hardop over gespeculeerd op Radio 1.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°