SteeringWheel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:44:
[...]
Nogal subjectieve op aannames gebaseerde opmerkingen vind ik. En er is wel een reden om aan te nemen dat het in de nabije toekomst gebruikt kan gaan worden: 'Spintronics got 3 values natively: Spin Up, Down and No Spin. Same goes for Photonics/Optical Computing; use the two orthogonal polarizations of light to represent + and - and lack of light/darkness as 0.'
Ik ben niet genoeg bekend met spintronics om daar een uitspraak over te doen. Maar nogmaals, gaan je nu echt je algoritme dat moet draaien op simpele hardware optimaliseren voor spintronics?
Wat betreft photonics had ik al eerder geschreven: Alle optische transistoren die ik ken worden binair aangestuurd. Daarnaast is er geen reden om aan te nemen dat optische transistoren ooit gaan doorbreken voor een CPU achtig iets. En waarom zou je maar drie states maken met two orthogonale polarisaties? Daar kan je gewoon vier states mee maken: Twee states voor allebei de polarisaties. Je kan immers ook de state hebben dat beide polarisaties aanwezig zijn.
[...]
Als we het over het nu hebben, heb je gelijk natuurlijk. Zoals ik al eerder zei, kijkt men bij IOTA naar de (verre) toekomst. En dat veel zaken efficienter zijn in ternaire logica valt niet te ontkennen. We zullen het zien als JINN echt uitkomt (of niet natuurlijk). Het is natuurlijk een feit dat het op dit moment erg vergezocht lijkt allemaal. Aan de andere kant kunnen dingen ook snel omslaan. Zeker voor specifieke usecases.
NB: het comment in deze 'nietszeggende' redditpost is van de founder van IOTA,
https://www.reddit.com/r/...un_in_to_serious/dh4jtgy/
Dan koop ik IOTA wel over 40 jaar, gezien het geoptimaliseerd is voor die termijn ofzo. Echt waar, wie gaat er nu een algoritme voor IOT ontwikkelen geoptimaliseerd voor technologie die nog lang niet bestaat...
En er zijn vast zaken theoretisch efficienter met ternaire logica. Maar er zijn geen zaken praktisch efficienter met ternaire logica, omdat we geen efficientie ternaire schakelingen hebben.
Overigens dat hij de founder is van IOTA geeft me geen beter gevoel erover. En de reactie die eronder is geplaatst geeft mijn mening ook behoorlijk goed weer. Vooral ook jammer dat er dan een 'huil' reactie op komt, maar niks inhoudelijks.
[
Voor 3% gewijzigd door
Sissors op 12-12-2017 15:05
]