[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.288 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:15
Sneezzer schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:29:
Ik snap dat iedereen vandaag super blij is met LTC.

Maar persoonlijk zie ik xrp ook naar boven gaan en het volume flink toenemen, hopelijk stoot het eindelijk een beetje door.

Daarnaast die hele discussie gelezen over betaalmiddel en transactie tijden ed. hierboven.... maar xrp is daar toch nog weer een tandje beter in, en met een duidelijke focus?
Ik heb al een half jaar xrp. Toen voor het zelfde bedrag gekocht als waar het nu mee op de markt te koop staat. Er gebeurt echt helemaal niks!
Op Reddit gaan verhalen rond dat grotere machten de prijs zo statisch houden. Reden weet ik even niet meer. Vele onderzoeksblaadjes noemen de Ripple als ze enkele veelbelovende Crypto's moeten noemen. Ik geloof er ook wel in, maar kan nog zo een jaar duren voordat de koers omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
SteeringWheel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:55:
[...]

Ik vat dat dus (helaas) niet. Hoe die 2 aan elkaar gerelateerd zouden zijn. Als iemand mij dat uit kan leggen dan graag. Ik denk namelijk in procenten, aantallen hebben daar dan toch niks mee te maken?
IOTA is na de ico ook op een punt geweest van 5 dollarcent per miljoen ofzo en is dus ook al heel vaak over de kop gegaan.
Er zijn in totaal 2.779.530.283 MIOTA's. Komen niet meer bij. Als je vergelijkt met BTC met huidig 17 mln stuks. Snap je wel dat de koers niet zomaar richting de honderd gaat.
bij iota is de huidige voorraad 164 maal groter dan BTC
van IOTA hoef je ook geen idiote prijs stijging te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom is de arbitrage zo slecht op kraken? de btc/euro prijs zit nu $700 onder gdax. echt frustrerned als je wilt verkopen en niet op gdax kan door het hebben van maar 1 idbewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:37:
waarom is de arbitrage zo slecht op kraken? de btc/euro prijs zit nu $700 onder gdax. echt frustrerned als je wilt verkopen en niet op gdax kan door het hebben van maar 1 idbewijs
Ik zie niet in wat er slecht aan is ... Je weet vooraf toch waar je aan begint?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:13
Machlah schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:15:
[...]

Als er ergens veel van is, is het minder waard. Is er ergens weinig van, is het meer waard.

De marketcap is aantal coins maal prijs. Als de prijs van een coin heel hoog is, en er zijn er heel veel van moet er dus ontzettend veel geld in om gaan.
Dat snap ik, en vind ik compleet irrelevant (de prijs per coin). Hoge marketcap + veel coins = lage prijs per coin = meer coins voor hetzelfde geld. Hoge marketcap + weinig coins = hoge prijs per coin = minder coins voor hetzelfde geld (in beide gevallen minder kans op extreme stijging in vergelijking met lage marketcap coins). Maar 10% winst bijvoorbeeld, blijft 10%. Dus waarom die fixatie op het aantal coins?
Sissors schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:57:
[...]

Wie heeft het over uitsluiten? Quantum resistentie is bijvoorbeeld niet vreemd om mee te nemen. Je algorithme gaan optimaliseren voor een niet bestaande architectuur, en geen enkele reden om aan te nemen dat die architectuur binnen de komende decennia komt, is gewoon heel erg vreemd. Er is maar één reden om voor dat trinaire geneuzel te kiezen: Ze hebben er vroeger aan gewerkt, en vonden het wel grappig om dat hierin te verwerken. Leuk bij je hobby project, maar ik vind het moeilijk om serieus te nemen.
Nogal subjectieve op aannames gebaseerde opmerkingen vind ik. En er is wel een reden om aan te nemen dat het in de nabije toekomst gebruikt kan gaan worden: 'Spintronics got 3 values natively: Spin Up, Down and No Spin. Same goes for Photonics/Optical Computing; use the two orthogonal polarizations of light to represent + and - and lack of light/darkness as 0.'
Sissors schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:57:
[...]

Die Wiki link was ik ook op uitgekomen al ja. Valt je misschien op hoe verschrikkelijk leeg het is? Trinaire computers zijn gewoon niet relevant. Natuurlijk kan je ze maken, maar ze zijn verschrikkelijk inefficient vergeleken met binaire. Dan is het leuk dat iemand heeft bedacht dat Eulers getal optimaal zou zijn, maar dat is het enkel misschien (ik heb het nooit verder zelf bekeken of het uberhaupt waar is dat het optimaal zou zijn) in de droomwereld van een wiskundige. Maar in de fysieke wereld die we nu kennen is 2 de optimale. Nu voor iets anders optimaliseren is gewoon niet logisch.
Als we het over het nu hebben, heb je gelijk natuurlijk. Zoals ik al eerder zei, kijkt men bij IOTA naar de (verre) toekomst. En dat veel zaken efficienter zijn in ternaire logica valt niet te ontkennen. We zullen het zien als JINN echt uitkomt (of niet natuurlijk). Het is natuurlijk een feit dat het op dit moment erg vergezocht lijkt allemaal. Aan de andere kant kunnen dingen ook snel omslaan. Zeker voor specifieke usecases.

NB: het comment in deze 'nietszeggende' redditpost is van de founder van IOTA, https://www.reddit.com/r/...un_in_to_serious/dh4jtgy/
lighting_ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:36:
[...]

Er zijn in totaal 2.779.530.283 MIOTA's. Komen niet meer bij. Als je vergelijkt met BTC met huidig 17 mln stuks. Snap je wel dat de koers niet zomaar richting de honderd gaat.
Dat is maar net waar je de decimaalscheiding zet. Er zijn ongeveer evenveel satoshi's als iota's.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:29:
[...]

Klopt: https://whois.icann.org/en/lookup?name=amazonethereum.com

Eind oktober geregistreerd. Maar: amazonbitcoin.com is in 2013 al door Amazon geregistreerd en vooralsnog accepteert Amazon geen cryptocurrencies. Het registreren van een domeinnaam betekent eigenlijk niets.

Voor een bedrijf als Amazon kost dit helemaal niets en het is een manier om je in te dekken tegen mensen die misbruik willen maken van jouw naam.
Mee eens, maar het is wel opvallend dat ze dat dus nu pas hebben gedaan.
Waarom hebben ze amazonlitecoin nog niet geregistreerd vraag ik me dan af.
Ik denk dat ze dus wel serieus overwegen om cryptobetalingen te accepteren.
Time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:44:
[...]

Mee eens, maar het is wel opvallend dat ze dat dus nu pas hebben gedaan.
Waarom hebben ze amazonlitecoin nog niet geregistreerd vraag ik me dan af.
Ik denk dat ze dus wel serieus overwegen om cryptobetalingen te accepteren.
Time will tell.
Ik denk dat ze dat voorlopig niet doen. Kijk naar Steam: de koersen schommelen veel te hard. Onvoorspelbaarheid is 'the horror' voor dit soort bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:43:
[...]

Jij plaatst een rant, ik stel een vraag. Zo werkt dat op een forum ... 8)7
komt over als een retorische vraag. ik vroeg daadwerkelijk om info mbt tot waarom de arbitrage specifiek bij kraken niet loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
SteeringWheel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:44:
[...]

[...]

Dat is maar net waar je de decimaalscheiding zet. Er zijn ongeveer evenveel satoshi's als iota's.
Maar je koopt in BTC en MIOTA's das wel een verschil.
Zo moeilijk is het toch niet te snappen dat een veel groter aanbod een dempende effect op de koers heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door lighting_ op 12-12-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Danny.G schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:47:
[...]

Kijk dan ook even naar Viacoin. Ik zie de coin hier enorm weinig langs komen, maar dat gaat ook een leuke worden in 2018. Amper fees, block time van 24 seconden (!!) en een total supply van 23mil. Heeft ook al Atomic swaps gedaan, heeft het lightning network al geïmplementeerd en er zit een dev op die codes eet als ontbijt. 8) En bovenal, een net zo'n fijne community als LTC, met veel realistische, geduldige hodlers. :)

Met de roadmap die bijna wordt gepubliceerd en een nieuwe website verwacht ik echt wel wat meer aandacht hiervoor.

Just my 2 cents. Hij is nu nog spotgoedkoop.
Ja maar we hebben al LiteCoin en VertCoin. Wat wil viacoin anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

lighting_ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:51:
Ik geef alleen aan dat IOTA vanaf het begin al weinig echte groei (in koers) zit. Omdat het aantal IOTA zo bizar veel is.
Okay.. Vanaf het begin al weinig echte groei..? Vandaag een maand geleden stond IOTA op $0,57 en zojuist op $4,77

Wat voor groei wil je zien? Zo'n beetje alle signalen staan op groen om door te groeien naar dollar of 7-8.. Dat is toch een flinke groei denk ik? (als ze het niet halen dan is in een maand groeien naar zo'n $5,- ook erg leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 17:12
[...]

maar er is helemaal geen achterliggende waarde waar je het op kunt baseren. de iota kan over een paar jaar net zo 'makkelijk' op 10.000+ staan als de bitcoin. maar ook net zo makkelijk niet :)

ik heb vandaag 4 pennystocks (ADA, MANA, SNT, TRX) ingeslagen. niks partijprogramma's doorbladeren of moeilijke analyses. gewoon geld erin dat ik kan missen en een jaar niet naar kijken. dan zien wat er mee gebeurd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-10 13:45
DeeSung schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:48:
[...]

Ja maar we hebben al LiteCoin en VertCoin. Wat wil viacoin anders doen.
Dat zeg ik toch net? De block time van Viacoin is bijna 10x zo snel als die van Litecoin/Vertcoin en met minder fees, waardoor dit veel geschikter is voor micro-transacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
D-Ed schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:50:
[...]

[...]

Okay.. Vanaf het begin al weinig echte groei..? Vandaag een maand geleden stond IOTA op $0,57 en zojuist op $4,77

Wat voor groei wil je zien? Zo'n beetje alle signalen staan op groen om door te groeien naar dollar of 7-8.. Dat is toch een flinke groei denk ik? (als ze het niet halen dan is in een maand groeien naar zo'n $5,- ook erg leuk...
kijk naar de markcap van 13 mld en BTC staat op 240 mld
vergelijk dat eens met de koersen en reken maar uit waar IOTA moet staan om die 240 mld te halen.
Als ze die halen. Is weliswaar een mooi groei maar die niet echte klappers van 1000en procenten
BBBrt schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:51:
[...]

maar er is helemaal geen achterliggende waarde waar je het op kunt baseren. de iota kan over een paar jaar net zo 'makkelijk' op 10.000+ staan als de bitcoin. maar ook net zo makkelijk niet :)

ik heb vandaag 4 pennystocks (ADA, MANA, SNT, TRX) ingeslagen. niks partijprogramma's doorbladeren of moeilijke analyses. gewoon geld erin dat ik kan missen en een jaar niet naar kijken. dan zien wat er mee gebeurd is :)
Dat is een rekensom die niet zo moeilijk is. Als de waarde 10.000 zou staan is de markcap 28 triljoen.
Dream on

[ Voor 31% gewijzigd door lighting_ op 12-12-2017 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteeringWheel
lighting_ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:48:
[...]

Maar je koopt in BTC en MIOTA's das wel een verschil.
Zo moeilijk is het toch niet te snappen dat een veel groter aanbod een dempende effect op de koers heeft.
Wel als je aanneemt dat de meerderheid denkt zoals jij, en niet zoals ik ;) Zag je laatst ook weer, 'BTC gestegen van 12000 naar 13000!'. Iedereen helemaal lyrisch. Ondertussen IOTA van 4,- naar 5,-. Dan heb ik op dat moment toch liever IOTA.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:35
SteeringWheel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:56:
[...]

Wel als je aanneemt dat de meerderheid denkt zoals jij, en niet zoals ik ;) Zag je laatst ook weer, 'BTC gestegen van 12000 naar 13000!'. Iedereen helemaal lyrisch. Ondertussen IOTA van 4,- naar 5,-. Dan heb ik op dat moment toch liever IOTA.
Inderdaad, doe mij die procenten verschil maar ;-)

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

mmm vanmorgen ongeveer 15 Etehereum Classic van Jaxx naar Kraken gestuurd en nog steeds niet binnen in mijn account van kraken ?

ervaren sommige veel vertraging vandaag ?

Ik zie bij gastracker.io namelijk geen Outcoming transaction

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het geld wat er nu in crypto wordt gepompt zo groot dat het bijna niet meer opvalt dat grote partijen hun winst pakken? beloofd nog wat als CME mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
lighting_ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:53:
[...]

Dat is een rekensom die niet zo moeilijk is. Als de waarde 10.000 zou staan is de markcap 28 triljoen.
Dream on
Helemaal mee eens, compleet onrealistisch. Maar BTC van 15000 naar 30000 en IOTA van 5 naar 10 in een jaar, dan zijn ze beide evenveel gegroeid.

[ Voor 32% gewijzigd door SteeringWheel op 12-12-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-08 18:42
Voor degene met ervaring met Bitfnex... dien je om te kunnen withdrawen verificatie te voltooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
lighting_ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:53:
[...]

kijk naar de markcap van 13 mld en BTC staat op 240 mld
vergelijk dat eens met de koersen en reken maar uit waar IOTA moet staan om die 240 mld te halen.
Als ze die halen. Is weliswaar een mooi groei maar die niet echte klappers van 1000en procenten

[...]

Dream on
Aha.. Dan verschilt onze definitie van 'echte' groei. Flinke klappers van 1000en procenten is namelijk gewoon geluk.. IOTA staat er goed voor en is op dit moment nog maar in Alpha/Beta fase..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Utke56 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:58:
Voor degene met ervaring met Bitfnex... dien je om te kunnen withdrawen verificatie te voltooien?
Wat wil je withdrawen? Fiat of crypto?

.edit: 1 minuut googlen :z https://support.bitfinex....requently-Asked-Questions

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2017 15:01 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Nogal subjectieve op aannames gebaseerde opmerkingen vind ik. En er is wel een reden om aan te nemen dat het in de nabije toekomst gebruikt kan gaan worden: 'Spintronics got 3 values natively: Spin Up, Down and No Spin. Same goes for Photonics/Optical Computing; use the two orthogonal polarizations of light to represent + and - and lack of light/darkness as 0.'
Ik ben niet genoeg bekend met spintronics om daar een uitspraak over te doen. Maar nogmaals, gaan je nu echt je algoritme dat moet draaien op simpele hardware optimaliseren voor spintronics?
Wat betreft photonics had ik al eerder geschreven: Alle optische transistoren die ik ken worden binair aangestuurd. Daarnaast is er geen reden om aan te nemen dat optische transistoren ooit gaan doorbreken voor een CPU achtig iets. En waarom zou je maar drie states maken met two orthogonale polarisaties? Daar kan je gewoon vier states mee maken: Twee states voor allebei de polarisaties. Je kan immers ook de state hebben dat beide polarisaties aanwezig zijn.
[...]

Als we het over het nu hebben, heb je gelijk natuurlijk. Zoals ik al eerder zei, kijkt men bij IOTA naar de (verre) toekomst. En dat veel zaken efficienter zijn in ternaire logica valt niet te ontkennen. We zullen het zien als JINN echt uitkomt (of niet natuurlijk). Het is natuurlijk een feit dat het op dit moment erg vergezocht lijkt allemaal. Aan de andere kant kunnen dingen ook snel omslaan. Zeker voor specifieke usecases.

NB: het comment in deze 'nietszeggende' redditpost is van de founder van IOTA, https://www.reddit.com/r/...un_in_to_serious/dh4jtgy/
Dan koop ik IOTA wel over 40 jaar, gezien het geoptimaliseerd is voor die termijn ofzo. Echt waar, wie gaat er nu een algoritme voor IOT ontwikkelen geoptimaliseerd voor technologie die nog lang niet bestaat...
En er zijn vast zaken theoretisch efficienter met ternaire logica. Maar er zijn geen zaken praktisch efficienter met ternaire logica, omdat we geen efficientie ternaire schakelingen hebben.

Overigens dat hij de founder is van IOTA geeft me geen beter gevoel erover. En de reactie die eronder is geplaatst geeft mijn mening ook behoorlijk goed weer. Vooral ook jammer dat er dan een 'huil' reactie op komt, maar niks inhoudelijks.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 12-12-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
SteeringWheel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:58:
[...]

Helemaal mee eens, compleet onrealistisch. Maar BTC van 15000 naar 30000 en IOTA van 5 naar 10 in een jaar, dan zijn ze beide evenveel gegroeid.
Als IOTA dit jaar richting de $10,- komt dan is het nog een veel grotere groei (aangezien ze een maand geleden nog op 0,57 stonden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03-2021
Vanmorgen 10:05 voor 50 euro ETH van Coinbase naar Binance gedeposit en nog steeds geen ETH in Binance....iemand enig idee hoe lang dit duurt?

Ben nog maar een beginner.

Net wel een winstje gepakt op de Litecoin :-)

swing when you're winning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KanARIEpietjes
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-10 18:04
Wat een drama is het om momenteel je account verified te krijgen op coinbase.

Na x aantal pogingen eindelijk een upload van een rijbewijs welke goed gaat en naar de status "pending" gaat. En vervolgens na een paar uur de melding:

Failed: Unknown
Response status:

En opnieuw uploaden mag niet, er zit een 24uur cooldown op.

Ze zullen het wel druk hebben i guess :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

addinjo schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:03:
Vanmorgen 10:05 voor 50 euro ETH van Coinbase naar Binance gedeposit en nog steeds geen ETH in Binance....iemand enig idee hoe lang dit duurt?

Ben nog maar een beginner.

Net wel een winstje gepakt op de Litecoin :-)
Ik heb hetzelfde probleem met ETC van Jaxx naar kraken....... vanmorgen verstuurd nog steeds niks binnen
denk dat het netwerk behoorlijk vol zit ?

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VBS835
  • Laatst online: 05-10 22:11
KanARIEpietjes schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:04:

Na x aantal pogingen eindelijk een upload van een rijbewijs welke goed gaat en naar de status "pending" gaat. En vervolgens na een paar uur de melding:

Response status:

hier the same :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-08 18:42
.oisyn schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:00:
[...]

Wat wil je withdrawen? Fiat of crypto?

.edit: 1 minuut googlen :z https://support.bitfinex....requently-Asked-Questions
Als ik crypto omzet in fait, kan ik fiat dan daar laten staan? Of valt dat al onder withdrawen met verificatie procedure als gevolg...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03-2021
VBS835 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:06:
[...]

Dat ging bij mij zondag in 10 minuutjes :-)

hier the same :(

swing when you're winning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Danny.G schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:52:
[...]

Dat zeg ik toch net? De block time van Viacoin is bijna 10x zo snel als die van Litecoin/Vertcoin en met minder fees, waardoor dit veel geschikter is voor micro-transacties.
Ja maar dat boeit toch nietmeer met lightning netwerk? Zijn die andere coins ook instant.

Maar ik zie de meerwaarde er wel van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Utke56 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:06:
[...]

Als ik crypto omzet in fait, kan ik fiat dan daar laten staan? Of valt dat al onder withdrawen met verificatie procedure als gevolg...?
Withdrawen is opname. Als jij USD/EUR daar laat staan dan neem je niets op. Alleen zul je je moeten verifiëren als je het naar je bankrekening wilt overmaken (en dan moet het momenteel ook nog eens minimaal 10k USD of EUR zijn)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 04:18
Gisteravond voor het slapen gaan nog even snel wat Litecoins gehaald. Ik heb nu bij €332 en een mooie winst de kuierlatten genomen. Ik wacht weer even tot hij gaat dalen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:49
KanARIEpietjes schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:04:

Response status:

Op nagenoeg iedere site zijn er momenteel problemen merk ik. Wilde vandaag instappen, maar krijg maar met moeite accounts aangemaakt en verified. Heb Litebit, Gatehub, Gdax, Kraken, Binance & Bitfinex geprobeerd. Probeer het over een paar uur nog wel weer eens.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
Sissors schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:01:
[...]

Ik ben niet genoeg bekend met spintronics om daar een uitspraak over te doen. Maar nogmaals, gaan je nu echt je algoritme dat moet draaien op simpele hardware optimaliseren voor spintronics?
Wat betreft photonics had ik al eerder geschreven: Alle optische transistoren die ik ken worden binair aangestuurd. Daarnaast is er geen reden om aan te nemen dat optische transistoren ooit gaan doorbreken voor een CPU achtig iets. En waarom zou je maar drie states maken met two orthogonale polarisaties? Daar kan je gewoon vier states mee maken: Twee states voor allebei de polarisaties. Je kan immers ook de state hebben dat beide polarisaties aanwezig zijn.

[...]

Dan koop ik IOTA wel over 40 jaar, gezien het geoptimaliseerd is voor die termijn ofzo. Echt waar, wie gaat er nu een algoritme voor IOT ontwikkelen geoptimaliseerd voor technologie die nog lang niet bestaat...
En er zijn vast zaken theoretisch efficienter met ternaire logica. Maar er zijn geen zaken praktisch efficienter met ternaire logica, omdat we geen efficientie ternaire schakelingen hebben.

Overigens dat hij de founder is van IOTA geeft me geen beter gevoel erover. En de reactie die eronder is geplaatst geeft mijn mening ook behoorlijk goed weer. Vooral ook jammer dat er dan een 'huil' reactie op komt, maar niks inhoudelijks.
Volgens mij heb jij veel meer technische kennis van dit soort zaken dan ik. De toekomst zal het uitwijzen. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar de JINN coprocessor. Als/wanneer die uitkomt wordt voor ons allen een hoop duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 20:57
Jan_V schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:22:
[...]

Op nagenoeg iedere site zijn er momenteel problemen merk ik. Wilde vandaag instappen, maar krijg maar met moeite accounts aangemaakt en verified. Heb Litebit, Gatehub, Gdax, Kraken, Binance & Bitfinex geprobeerd. Probeer het over een paar uur nog wel weer eens.
Ja, ook inloggen enzo gaat moeizaam. Misschien maar beter ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even 8 miljard eraf op bitcoin, slaat amper een deuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 22:37
Zojuist nog een flinke klap Waves gekocht. Ik verwacht veel van deze "munt". Aankomende dagen zijn er veel events in de hoofdsteden van Europa georganiseerd. Ik veracht dit dat de koers zal gaan oppompen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:23:
Waar heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:53
Sunri5e schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:24:
Zojuist nog een flinke klap Waves gekocht. Ik verwacht veel van deze "munt". Aankomende dagen zijn er veel events in de hoofdsteden van Europa georganiseerd. Ik veracht dit dat de koers zal gaan oppompen.
Heb je hier wat meer info over of een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marketcap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb al een tijdje de GAME-coin in mijn bezit. Die coin is zo stabiel als een huis: hij zakt of stijgt maar heel weinig.

Iemand een idee of er voor die coin nog plannen zijn? Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren waarom ik deze gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 11:22
D-Ed schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:59:
[...]

Aha.. Dan verschilt onze definitie van 'echte' groei. Flinke klappers van 1000en procenten is namelijk gewoon geluk.. IOTA staat er goed voor en is op dit moment nog maar in Alpha/Beta fase..
Waarom staat IOTA er goed voor volgens jou? Ik werk zelf in de IoT en zie maar weinig meerwaarde ten opzichte van een crypto met lage transactiekosten en een snelle verwerking daarvan. Wat is volgens jou de USP van IOTA ten opzichte van een coin zoals bijvoorbeeld LTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:23:
Hij viel mij ook op. Opeens stijgen naar $17.500 en nu weer terug op $16.900 :+

Het hoort er allemaal bij, de normale gang van zaken :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
En waar zou een daling van de market cap dan een deuk in moeten slaan?

Marketcap is een functie van de koers he, niet andersom. De koers daalt niet omdat de market cap afneemt. De market cap neemt af omdat de koers daalt.

De market cap is simpelweg de koers vermenigvuldigd met het aantal geminede coins. Het zegt niets over hoeveel waarde er daadwerkelijk in zit. Als de market cap met $8 miljard afneemt, dan is er niet zojuist even $8 miljard uit bitcoin gehaald. Bij 16 miljoen coins betekent dat gewoon dat de koers $500 is gedaald.

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:21
Richh schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:26:
[...]

Waar zal de BTC eindigen ;)? Bitcoin en Litecoin weer sterk gestegen.
Ik ga maar weer wat investeren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:59
MaStar schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:30:
[...]

Waar zal de BTC eindigen ;)? Bitcoin en Litecoin weer sterk gestegen.
Ik ga maar weer wat investeren denk ik.
De all-time high van Ethereum op dit moment ook niet te vergeten. Ik denk er eerder aan om nu alles te verkopen en te wachten op een dipje, maargoed... :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Richh schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:26:
[...]

koers schommelingen van 1k-2k zal straks vrij normaal zijn voor btc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
^^^ het is net geen 3,5%. Dus waar hebben we het over :)

.edit: rekenfout 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 14:54
Zuur om te zien dat ik mijn 50 litecoins toen heb verkocht voor 34 euro per stuk omdat er een enorme dip was en weak hands kreeg.

Request is ook aan het zakken en daar zit al mijn winst in en investeren gaat helaas niet meer wegens aankoop huis.

Hopelijk brengt colossus update nog iets en dippen alle sterke coins weer even zodat het geld weer teruggaat naar de kleine alts |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
.oisyn schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:36:
^^^ het is nog niet eens 1%. Dus waar hebben we het over :)
Wat is geen 1%?
Of wat wil je hiermee zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

nemesis2212 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:36:
[...]

koers schommelingen van 1k-2k zal straks vrij normaal zijn voor btc
Ook daar kan je leuk aan verdienen natuurlijk... 16k kopen, 17k verkopen, 16k kopen, 17k verkopen en ga zo maar door.
Alleen is het dan hopen dat de bubble niet klapt en terugzakt naar 5k of lager... of je moet engelen geduld hebben.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
corneedebruin schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:37:
Zuur om te zien dat ik mijn 50 litecoins toen heb verkocht voor 34 euro per stuk omdat er een enorme dip was en weak hands kreeg.
Nu inderdaad 240 euro per stuk. Flinke stijging.

zal Litecoin of ethereum nog verder doorstijgen, alá de BTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@MaStar Ik reageerde op twee posts direct boven de mijne. De daling van $17500 naar $16900 is net geen 3,5%. Het is dus niet zoveel als het klink.

.edit: rekenfout :D

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
MaStar schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:39:
[...]

Nu inderdaad 240 euro per stuk. Flinke stijging.

zal Litecoin of ethereum nog verder doorstijgen, alá de BTC?
Dat lijkt mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Roet schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:26:
[...]

Waarom staat IOTA er goed voor volgens jou? Ik werk zelf in de IoT en zie maar weinig meerwaarde ten opzichte van een crypto met lage transactiekosten en een snelle verwerking daarvan. Wat is volgens jou de USP van IOTA ten opzichte van een coin zoals bijvoorbeeld LTC?
Technisch zit ik er niet zo diep in maar ik geloof echt in het concept, een aantal USP's zijn bv (naar mijn idee):
  1. De Tangle is beter schaalbaar itt de blockchain
  2. Kost minder energie omdat miners niet nodig zijn itt de blockchain
  3. Géén kosten per transfer (nu al leuk om te zien waar dat toe kan leiden bij Reddit, mensen kunnen elkaar IOTA's tippen, micro payments zoals die straks in de IOT wereld gaan plaatsvinden
Daar komt nog eens bij dat ze goede relaties aan het opzetten zijn in de IOT wereld, ik noem het maar geen partners maar de IOTA Foundation is opgezet samen met een aantal zeer grote spelers. De media-aandacht die dat genereert is ook positief: https://tweakers.net/nieu...-met-grote-bedrijven.html

Omdat jij juist in deze wereld zit lijkt het me interessant je mening over IOTA te weten als ze wat verder zijn met de ontwikkeling _/-\o_

Oja, dit onderzoek plaatste ik gisteren (van Deutsche Bank): https://www.db.com/newsro...-_EMEA_-_client_ready.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door D-Ed op 12-12-2017 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunri5e
klie2003 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:39:
[...]

Waar kan je handelen in Waves?
Ik doe dat via Litebit maar het kan ook via hun eigen platform https://wavesplatform.com/

Ze hebben hun eigen online wallet en app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler 2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-12-2021
.oisyn schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:40:
@MaStar Ik reageerde op twee posts direct boven de mijne. De daling van $17500 naar $16900 is nog niet eens 1%. Het is dus niet zoveel als het klink.
3,5%, maar dat terzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:43
.oisyn schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:40:
De daling van $17500 naar $16900 is nog niet eens 1%.
Does not compute :?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Vraagje over bittrex:

Er zijn een aantal coins die gelist worden tegen USDT.
Weet iemand wat het criterium is om gelist te worden tegen USDT op Bittrex ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50

TMC

Want?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@wheeler 2 @Rannasha Oh lol ik vergat de deling door 100. Doet niets af aan het onderliggende punt though ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:58
corneedebruin schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:37:

Request is ook aan het zakken en daar zit al mijn winst in en investeren gaat helaas niet meer wegens aankoop huis.

Hopelijk brengt colossus update nog iets en dippen alle sterke coins weer even zodat het geld weer teruggaat naar de kleine alts |:(
Ondertussen is req gewoon weer aan het stijgen, ik zou me er niet al te druk om maken ;)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
ik vraag me af waarom iedereen zn winst vermeld in EUR of USD, het gaat toch om het aantal Sat's waartegen je aan en verkoopt, om te zien of je een winst met je aankoop en verkoop gehad hebt?
de EUR of USD winst kan net zo goed verkregen zij door de tussentijdse BTC stijging. of maak ik nou de denk fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:03

mindcre8r

Tradepedia

En de exchanges bezwijken weer door de mega pump op LTC.

toch wel ernstig, enkel binance leeft nog?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
klie2003 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:39:
[...]

Waar kan je handelen in Waves?
Weet niet of ik het goed zeg maar ik had ze via litebit......en hij gaat ineens rap omhoog :D :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 22:10

CodeIT

Code IT

dave1972 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:48:
[...]

Weet niet of ik het goed zeg maar ik had ze via litebit......en hij gaat ineens rap omhoog :D :)
Poloniex werkt nog goed. Ietsje trager, maar er is goed te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
CodeIT schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:49:
[...]

Bittrex af en toe wat trager maar werkt nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeIT schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:49:
[...]

Of bittrex, genoeg plekken. Coinmarketcap -> markets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
jasper7878 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:47:
ik vraag me af waarom iedereen zn winst vermeld in EUR of USD, het gaat toch om het aantal Sat's waartegen je aan en verkoopt, om te zien of je een winst met je aankoop en verkoop gehad hebt?
de EUR of USD winst kan net zo goed verkregen zij door de tussentijdse BTC stijging. of maak ik nou de denk fout?
Hangt ervan af of je in BTC's of in EUR of USD denkt. Je kan in BTC's denken, mits je ervan uitgaat dat deze niet gaat/kan crashen. Anders kun je beter (ook) in fiat waardes denken lijkt me. Tevens zijn er natuurlijk ook veel fiat paren en hoef je helemaal niet met btc's te handelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
dave1972 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:48:
[...]

Gaat idd lekker omhoog. Ik verwacht na de events van de aankomende periode een flinke pump van de koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 14:54
sjorremans schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:42:
[...]

Ondertussen is req gewoon weer aan het stijgen, ik zou me er niet al te druk om maken ;)
Klopt , de les is wel dat ik een target stel voor mijn eigen waarop ik eruit ga en dit bij ltc ook heb gedaan dus het is niet anders soms.

Heb daytraden geprobeerd maar met een beperkt budget (500 euro) kon ik mezelf niet meer veroorloven om dit constant te doen want het ging ook wel eens mis dus all in op req tegen alle adviezen in heeft mijn toch mooi 130% opgeleverd op dit moment. Ik zit er ook echt in voor het geld en niet voor het product zelf zo eerlijk ben ik dan wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
.oisyn schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:42:
@wheeler 2 @Rannasha Oh lol ik vergat de deling door 100. Doet niets af aan het onderliggende punt though ;)
True :)
oldgrumpy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:41:
Vraagje over bittrex:

Er zijn een aantal coins die gelist worden tegen USDT.
Weet iemand wat het criterium is om gelist te worden tegen USDT op Bittrex ?
Dat weet alleen Bittrex. Waarschijnlijk wanneer ze denken dat er voldoende handelsvolume zal zijn om het handelspaar de moeite waard te laten zijn.
D-Ed schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:40:
[...]
  1. De Tangle is beter schaalbaar itt de blockchain
  2. Kost minder energie omdat miners niet nodig zijn itt de blockchain
  3. Géén kosten per transfer (nu al leuk om te zien waar dat toe kan leiden bij Reddit, mensen kunnen elkaar IOTA's tippen, micro payments zoals die straks in de IOT wereld gaan plaatsvinden
  1. Debatable. Het argument voor schaalbaarheid dat IOTA maakt is dat nodes een "snapshot" van de tangle kunnen opslaan en alle nieuwe transacties sinds dat snapshot. Dat scheelt inderdaad een boel, omdat je dan de hele geschiedenis voor het snapshot niet hoeft op te slaan. Het tast echter wel de vertrouwenloze aard van cryptocurrencies aan, omdat je het snapshot voor waar moet aannemen en het niet vanaf het startpunt kunt verifieren. Maar goed, voor light clients is dit niet per se een probleem, zolang er maar voldoende nodes zijn die wel alles opslaan om een decentrale geschiedenis te behouden. Maar het belangrijkste punt: Snapshots zijn niet specifiek iets voor IOTA / tangle. Je kunt prima een snapshot-aanpak toepassen op blockchain-cryptocurrencies. Uiteindelijk wordt de schaalbaarheid bepaald door de hoeveelheid transacties die je verstuurt en opslaat. Dat is met IOTA niet wezenlijk anders dan met een blockchain-cryptocurrency. De overhead van een block is immers zeer minimaal.
  2. De energie die miners spenderen komt direct ten goede van de beveiliging van de decentrale ledger. Overigens heeft IOTA nog steeds proof-of-work, maar zit het in de clients die transacties versturen, die voor elke transactie wat PoW moeten uitvoeren op twee eerdere transacties. Hiermee verplaats je het energieverbruik dus van efficiente datacentra naar kleine, mogelijk batterij-aangedreven IoT apparaten.
  3. De kosten zijn verborgen in de PoW die clients moeten uitvoeren om transacties te versturen. Minder transparent, maar kosten zijn er nog steeds. Overigens hebben blockchain-cryptocurrencies allerlei offchain transactie-systemen in ontwikkeling (Lightning, Raiden) voor zeer goedkope of gratis microtransacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
SteeringWheel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:50:
[...]

Hangt ervan af of je in BTC's of in EUR of USD denkt. Je kan in BTC's denken, mits je ervan uitgaat dat deze niet gaat/kan crashen. Anders kun je beter (ook) in fiat waardes denken lijkt me. Tevens zijn er natuurlijk ook veel fiat paren en hoef je helemaal niet met btc's te handelen.
Maar elke coin word toch uitgerukt in sat waardes, en afhankelijk van de btc waarde op dat moment word de EUR waarde berekend? als bijv. de bitcoin naar 0 USD gaat dan is toch elke andere coin ook 0 waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Rannasha schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:52:
[...]

True :)

[...]

Dat weet alleen Bittrex. Waarschijnlijk wanneer ze denken dat er voldoende handelsvolume zal zijn om het handelspaar de moeite waard te laten zijn.

[...]
  1. Debatable. Het argument voor schaalbaarheid dat IOTA maakt is dat nodes een "snapshot" van de tangle kunnen opslaan en alle nieuwe transacties sinds dat snapshot. Dat scheelt inderdaad een boel, omdat je dan de hele geschiedenis voor het snapshot niet hoeft op te slaan. Het tast echter wel de vertrouwenloze aard van cryptocurrencies aan, omdat je het snapshot voor waar moet aannemen en het niet vanaf het startpunt kunt verifieren. Maar goed, voor light clients is dit niet per se een probleem, zolang er maar voldoende nodes zijn die wel alles opslaan om een decentrale geschiedenis te behouden. Maar het belangrijkste punt: Snapshots zijn niet specifiek iets voor IOTA / tangle. Je kunt prima een snapshot-aanpak toepassen op blockchain-cryptocurrencies. Uiteindelijk wordt de schaalbaarheid bepaald door de hoeveelheid transacties die je verstuurt en opslaat. Dat is met IOTA niet wezenlijk anders dan met een blockchain-cryptocurrency. De overhead van een block is immers zeer minimaal.
  2. De energie die miners spenderen komt direct ten goede van de beveiliging van de decentrale ledger. Overigens heeft IOTA nog steeds proof-of-work, maar zit het in de clients die transacties versturen, die voor elke transactie wat PoW moeten uitvoeren op twee eerdere transacties. Hiermee verplaats je het energieverbruik dus van efficiente datacentra naar kleine, mogelijk batterij-aangedreven IoT apparaten.
  3. De kosten zijn verborgen in de PoW die clients moeten uitvoeren om transacties te versturen. Minder transparent, maar kosten zijn er nog steeds. Overigens hebben blockchain-cryptocurrencies allerlei offchain transactie-systemen in ontwikkeling (Lightning, Raiden) voor zeer goedkope of gratis microtransacties.
_/-\o_ Dank voor deze inhoudelijke reactie. Zoals ik al aanhaalde in mijn reactie aan @Roet, zo diep zit ik er niet in om je een goed onderbouwde reactie te geven maar ik leer iedere dag bij ;)

De komende week is interessant om een aantal van je vragen (hopelijk) beantwoord te zien worden. Vannacht is er een livestream van de meetup in Chicago waar ze dieper ingaan op de Data Marketplace (https://www.youtube.com/watch?v=d40UtCRsNNU) Dan is er de 14e een meetup in Parijs gehost door Microsoft en de 18e in Amsterdam. Ik verwacht dan ook nog veel berichten en achtergrond info te kunnen gaan lezen.

Overigens heb ik een leuke winst uit mijn IOTAS die ik in de zomer heb gekocht waarvan ik een deel wil herinvesteren (het deel dat ik heb ingelegd ;) ) Omdat ik dus in IOTA geloof (tot het tegendeel echt anders wordt bewezen) blijf ik dus zoveel mogelijk HODL'n _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
jasper7878 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:55:
[...]
Maar elke coin word toch uitgerukt in sat waardes, en afhankelijk van de btc waarde op dat moment word de EUR waarde berekend? als bijv. de bitcoin naar 0 USD gaat dan is toch elke andere coin ook 0 waard?
Die kans lijkt me inderdaad ook redelijk aanwezig. Vandaar dat de meeste mensen in BTC lijken te rekenen denk ik.
Niet alleen dat, maar ook het parallele karakter itt het seriele karakter van blockchain.
  1. De energie die miners spenderen komt direct ten goede van de beveiliging van de decentrale ledger. Overigens heeft IOTA nog steeds proof-of-work, maar zit het in de clients die transacties versturen, die voor elke transactie wat PoW moeten uitvoeren op twee eerdere transacties. Hiermee verplaats je het energieverbruik dus van efficiente datacentra naar kleine, mogelijk batterij-aangedreven IoT apparaten.
20 seconden POW voor een IOTA transactie op een moderne pc weegt wat mij betreft niet op tegen https://motherboard.vice....eum-energy-climate-change. Al is er een redelijke kans dat die getallen 'lichtelijk' overdreven zijn natuurlijk.
  1. De kosten zijn verborgen in de PoW die clients moeten uitvoeren om transacties te versturen. Minder transparent, maar kosten zijn er nog steeds. Overigens hebben blockchain-cryptocurrencies allerlei offchain transactie-systemen in ontwikkeling (Lightning, Raiden) voor zeer goedkope of gratis microtransacties.
Roet schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:26:
[...]

Stel een bedrijf doet een miljard transacties, betaal je dan liever een zeer lage fee per transactie of geen fee?
Tevens kun je ook 0 IOTA, eventueel encrypted, transacties uitvoeren (moet je wel de POW doen natuurlijk) om zo data te versturen via de distributed ledger en de voordelen die daarbij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:12
[...]

Dat snap ik, en vind ik compleet irrelevant (de prijs per coin). Hoge marketcap + veel coins = lage prijs per coin = meer coins voor hetzelfde geld. Hoge marketcap + weinig coins = hoge prijs per coin = minder coins voor hetzelfde geld (in beide gevallen minder kans op extreme stijging in vergelijking met lage marketcap coins). Maar 10% winst bijvoorbeeld, blijft 10%. Dus waarom die fixatie op het aantal
[...]

Een coin met een zeer hoge supply moet veel meer geld in gepompt worden om er voor te zorgen dat de prijs per coin omhoog gaat. Als dat geld er simpelweg niet is of niet in gestoken word dan zal de prijs niet of minder omhoog gaan. Zoals iemand hiervoor al opmerkte, de marketcap is een functie van coinprijs*aantal coins en niet andersom. % winst heeft verder niets met je vraag te maken IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:32:
[...]

De all-time high van Ethereum op dit moment ook niet te vergeten. Ik denk er eerder aan om nu alles te verkopen en te wachten op een dipje, maargoed... :+
Ja, ik denk dat Ethereum de komende dagen flink omhoog gaat om voor te blijven op Litecoin, je ziet nu ook een flinke versnelling. HODL dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
jasper7878 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:47:
Hier gemelde winst zal vaak virtueel zijn aan de hand van exchange gemiddelden. Je moet het ook nog zien te verhandelen maar wel makkelijk een bedrag te hebben. Aantal sats is niet altijd van toepassing. Niet alles word met bitcoin verhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
jasper7878 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:55:
[...]

Elke coin heeft toch zijn eigen waarde. Niet direct gekoppeld aan BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
SteeringWheel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:23:
[...]

Volgens mij heb jij veel meer technische kennis van dit soort zaken dan ik. De toekomst zal het uitwijzen. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar de JINN coprocessor. Als/wanneer die uitkomt wordt voor ons allen een hoop duidelijker.
Het 'jammere' is dat mij het idee van IOTA heel goed lijkt. Nu ben ik geen expert op het gebied van blockchains, dus misschien zitten er nog wel onoverkomelijke moeilijkheden in, maar voor mij klinkt het basis idee waarbij je om je transactie in te dienen andere transacties moet verifieren als heel goed. (Los van wat potentiele nadelen zoals dat je battery powered IOT device nu POW moet gaan doen, maar ligt eraan hoe zwaar dat is).

Maar dat er dan mijn inziens onzin bij komt als ternaire logica, en het (volgens hunzelf) bewust foutieve source code releasen, dat laat toch een vervelende nasmaak achter.

Edit:
20 seconden POW voor een IOTA transactie
Die kende ik nog niet, maar dan moet je echt wel ASIC toevoegen aan een IOT processor, want een ARM microcontrollertje is dan nog wel even aan het rekenen. En dat allemaal van zijn batterij. Om het nog niet te hebben over iets als een NFC betaalkaart, waarbij het in maximaal een seconde toch wel gedaan moet zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Sissors op 12-12-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
mindcre8r schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:47:
En de exchanges bezwijken weer door de mega pump op LTC.

toch wel ernstig, enkel binance leeft nog?
Helaas, daar gaat het idee van beetje snel handelen. Ik kon er net in, valt ie weer uit. Beetje jammer dat zodra er wat volume ontstaat de websites niet meer beschikbaar zijn..

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Widow schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:19:
[...]

Helaas, daar gaat het idee van beetje snel handelen. Ik kon er net in, valt ie weer uit. Beetje jammer dat zodra er wat volume ontstaat de websites niet meer beschikbaar zijn..
Vergeet de ethereum pump niet, die begint net. Heel erg veel omzet vandaag, dit is een gifgroene dag voor cryptocoins!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Net op GADX bij LTC tradesizes van 90.0000+ dus iemand koopt dan even 90 LTC's? 8)7 Zie hele tijd tussendoor wel tientallen voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
SteeringWheel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:08:
[...]

Niet alleen dat, maar ook het parallele karakter itt het seriele karakter van blockchain.
Dat maakt niet zo veel uit, lijkt mij. Een node mode nog steeds op de hoogte zijn van de volledige staat van de tangle om eventuele double-spends te kunnen detecteren.
20 seconden POW voor een IOTA transactie op een moderne pc weegt wat mij betreft niet op tegen https://motherboard.vice....eum-energy-climate-change. Al is er een redelijke kans dat die getallen 'lichtelijk' overdreven zijn natuurlijk.
20 seconden PoW op een moderne pc is zeer onpraktisch voor low-power IoT apparaten. Zelfs een redelijk geavanceerd IoT platform als de RPi zal hier al vele malen langer over doen. Laat staan echte zuinige en simpele chips. >1 minuut wachten bij een betaalpaal tot je IoT apparaat de transactie heeft kunnen minen is niet echt gebruiksvriendelijk.
Stel een bedrijf doet een miljard transacties, betaal je dan liever een zeer lage fee per transactie of geen fee?
Zolang er PoW is, is er een fee die goed verstopt zit in energiekosten, warmteproductie, verloren tijd, enz... Ik heb liever een transparante fee waarvan ik direct weet hoe groot die is, dan een verborgen fee die zich voordoet als gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
Ik moet toch even mijn ei kwijt en vragen hoe jullie met gemiste kansen omgaan.

Ik heb vorige week 10 LTC gekocht voor 87,- en een dag later verkocht voor 92,-. Een leuke daytrade dacht ik zo. Ik had niet de moeite genomen om opnieuw in te kopen omdat ik never nooit niet de explosieve stijging had zien aankomen. Met de huidige koers betekent dit dat ik ~2200,- heb misgelopen.

Dit raakt mij veel harder dan dat ik had gedacht. Helemaal omdat bovenstaand bedrag voor mij veel geld is. Het voelt alsof je de zilveren medaille hebt gewonnen.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Giant87 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:26:
Net op GADX bij LTC tradesizes van 90.0000+ dus iemand koopt dan even 90 LTC's? 8)7 Zie hele tijd tussendoor wel tientallen voorbij komen.
Wat is er raar aan 90 LTC kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:22

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Theniers schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:28:

Ik heb vorige week 10 LTC gekocht voor 87,- en een dag later verkocht voor 92,-. Een leuke daytrade dacht ik zo. Ik had niet de moeite genomen om opnieuw in te kopen omdat ik never nooit niet de explosieve stijging had zien aankomen. Met de huidige koers betekent dit dat ik ~2200,- heb misgelopen.

Dit raakt mij veel harder dan dat ik had gedacht. Helemaal omdat bovenstaand bedrag voor mij veel geld is. Het voelt alsof je de zilveren medaille hebt gewonnen.

Dat is speculeren. En daarin kun je veel geluk hebben of veel pech. Dat weet je van tevoren!
Dus ik zou het lekker loslaten.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamlip
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-04 11:35

De kans dat je op precies het goede moment verkoopt, is nagenoeg 0. Je hebt altijd:
- Te laat verkocht
- Te vroeg verkocht
- Te laat GEkocht

Je hebt winst gemaakt. Probeer daar blij mee te zijn en laat het niet zijn eigen leven lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Machlah schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:29:
[...]

Niks raars, maar serieus geld tussen al die aankopen van 0.1LTC etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:22
Machlah schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:29:
[...]

Raar niet, maar met de huidige koers betekend dat een order van +- 26k in euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zul je altijd hebben.

Misschien het daytraden en lange termijn los halen. Lange termijn echt op projecten zetten waar je in gelooft. Daytraden alleen bij extreme (verwachte) stijgingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 10:00

Geef het een beetje tijd. Het is net als de eerste keer dat je de koers onder de koers van je instapmoment ziet gaan. Dan voel je je rot. Na een tijdje maakt het geen fluit meer uit en voel je je als een wall-street trader die een boterham eet terwijl hij een trade van 5 miljard maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:22

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

GeeMoney schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:30:
[...]

Raar niet, maar met de huidige koers betekend dat een order van +- 26k in euro's.
Dat is iemand die 1,5 bitcoin wel kan missen en nu even mee wil liften op LTC. (denk ik dan voor het gemak ff.)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler 2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-12-2021

Dan denk ik dat ik toch maar mooi 5 euro heb verdiend. Ruim 5 %, dat is meer dan ik op een spaarrekening krijg. De echte pieken pak je alleen mee als je geluk hebt of de juiste kennis. Het had het grootste deel van de tijd meer kunnen zijn. Als dat je raakt kan je beter stoppen. Ik denk dat je er meer aan hebt om aan het eind van de week of maand de totale balans op te maken. Geeft mij wel een kick als ik zie dat ik virtuele winst heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:26

Desperado112

Mokum

Je pakt toch winst? persoonlijk doe ik het alleen maar met geld dat ik kan missen, dat scheelt dat gevoel als het een keer minder gaat. En verder hey er zijn belangrijkere zaken in het leven dan geld ;) dat helpt mij in ieder geval succes.

Martijn

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah

870€ uitgeven om 50€ te pakken vind ik sowieso niet het risico waard. Zuur dat je hebt verkocht maar het is niet anders. Je weet niet wat de koers van te voren doet. Je hebt in ieder geval geen verlies gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:22
Tjebakka schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:31:
[...]

Dat is iemand die 1,5 bitcoin wel kan missen en nu even mee wil liften op LTC. (denk ik dan voor het gemak ff.)
Ik zou zeggen dat je de boot redelijk gemist hebt als je instapt op 290 euro hoor :)

Zojuist 3.3 LTC verkocht @ 325 euro p/st. (gekocht @ 52 dollar p/st.)
Ik kon mijn hodl niet meer volhouden. Met de verkoop van deze LTC heb ik in bijna 1 klap mijn complete investering van mijn gehele portfolio eruit gehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 12-12-2017 16:35 ]

Pagina: 1 ... 100 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]