[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.288 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Widow schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:30:
Ik zag net onderstaande ico voorbij komen, ze hebben daar zelfs een pre-ico bedacht.. jammer dat je minimaal 2500 euro in moet leggen voor een pre-ico, dat is geen biergeld meer. Maar wel een Nederlands initiatief zo te zien. Wat vinden jullie?

https://byeshares.com/
Dus ze willen een beursgang zonder aan de eisen te voldoen van een beursgang, danwel geld ophalen van investeerders maar dan investeerders die gek genoeg zijn om op basis van een whitepaper er geld in te pompen. Oftewel een redelijk standaard ICO :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:43
DePeut schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:44:
Ik wil eigenlijk nog wat meer cash investeren in de BTC. Via iDeal betalingen vind ik de prijs niet echt interessant, Coinbase heeft een hoge rate t.o.v. Bitstamp. Het valt me dan wel op dat Bitstamp voor de verificatie nog een keer separaat vraagt naar het documentnummer. Het blurren van bsn ljikt dan niet veel effect te hebben. Hoe gaan de mede forum leden met deze verificatie methode om?
Het documentnummer is niet hetzelfde als het BSN.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft zich geverifeerd bij GDAX of Kraken? Hebben jullie dingen mogen afschermen van de identiteitsbewijzen? bijvoorbeeld het bsn nummer. En een watermark? "only for gdax"? De foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Gezien mijn ervaring met two factor authentication in combinatie met de exchanges en anycoindirect wil ik graag een advies geven om te kijken naar een authenticator met backup functie of ervoor zorgen dat je de QR / codes goed bewaard.

Ik kan namelijk al een aantal dagen niet in mijn accounts vanwege een factory reset op mijn telefoon. Alle sites reageren nogal sloom op tickets, waarschijnlijk vanwege de drukte van de laatste weken. Zelf ben ik op dit moment over naar Lastpass Authenticator ipv google's authenticator.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 21:53
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:48:
Wie heeft zich geverifeerd bij GDAX of Kraken? Hebben jullie dingen mogen afschermen van de identiteitsbewijzen? bijvoorbeeld het bsn nummer. En een watermark? "only for gdax"? De foto?
Als dat niet mag, dan zou ik mezelf daar nooit registreren.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:52:
Gezien mijn ervaring met two factor authentication in combinatie met de exchanges en anycoindirect wil ik graag een advies geven om te kijken naar een authenticator met backup functie of ervoor zorgen dat je de QR / codes goed bewaard.

Ik kan namelijk al een aantal dagen niet in mijn accounts vanwege een factory reset op mijn telefoon. Alle sites reageren nogal sloom op tickets, waarschijnlijk vanwege de drukte van de laatste weken. Zelf ben ik op dit moment over naar Lastpass Authenticator ipv google's authenticator.
hmm, ik gebruik winauth. Maar je kunt normaal gesproken gewoon je registratiecode voor je authenticator bewaren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:10

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Authenticator Plus heeft ook een back-up functie.... Werkt zeer goed. Maar is wel een betaalde app.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo frustrerend, de prijs op kraken ligt 650 euro lager dan gdax. Gister mijn coins naar kraken verzonden toen het verschil nog maar 200 was. Met 650 euro verschil wil ik echt niet verkopen. Maar nu kan ik de coins er niet afhalen omdat niet geverifieerd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:54:
[...]
hmm, ik gebruik winauth. Maar je kunt normaal gesproken gewoon je registratiecode voor je authenticator bewaren toch?
Als het goed is wel, maar die had ik zelf niet meer. Achja, weer geleerd.
Alleen daarom even een kleine reactie hier om wat awareness te hebben. 2FA is nogal aan te raden, maar je moet er wel slim mee omgaan :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha

Zodra je een 2FA toevoegt, zie je een pagina met daarop de QR code om te scannen en/of de tekenreeks om in te voeren.

Print deze pagina uit en scan vervolgens de QR code van de print en activeer 2FA hiermee. Zo heb je een backup waarvan je meteen zeker bent dat deze in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:57:
[...]

Als het goed is wel, maar die had ik zelf niet meer. Achja, weer geleerd.
Alleen daarom even een kleine reactie hier om wat awareness te hebben. 2FA is nogal aan te raden, maar je moet er wel slim mee omgaan :+
Ik vind het ook goed dat je het aanhaalt. Ik heb zelf ook nog wel onzekerheid over deze werkwijze, maar ik gebruik geen backup van m'n authenticator zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:43:
Vanwaar de plotselinge stijging van ETH? Ik had eergister een gek moment en heb mijn ETH verkocht op €352, nu natuurlijk dikke spijt van. Ik heb daarbij mijn regels overtreden voor het handelen met cryptocurrency en wil nu toch graag weer mijn ETH terug zonder veel verlies.

Voor de mensen met een glazen bol: Nu lijkt mij geen goed moment om weer in te stappen of wel?
Ach, ik heb afgelopen weekend mijn laatste paar LTC verkocht. Staat nu 100 euro hoger ;)
Terugkijken heeft niet zoveel zin, probeer er van te leren.
Je kunt 2 dingen doen;
1. je wacht op een nieuwe dip die mogelijk niet komt, en koopt weer in.
2. je koopt nu opnieuw in en hoopt dat de groei doorzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:15
Vreemd.
De 125 euro die ik in Litecoin heb zitten is nu 190 euro waard. Je zou verwachten dat ik blij ben met zo'n stijging, maar ergens ben ik dat niet. Ik zit alleen maar naar mijn scherm te kijken hoe het verloop is.
Waarom ben ik niet blij? Ik denk omdat die 65 euro peanuts is. Vooral vergeleken met vele anderen die al tonnen hebben verdiend met Crypto. Of omdat ik nu baal dat ik niet meer geld in LTC heb geïnvesteerd.
Dat bij een leuke relatieve winst toch nog de negatieve gedachtes de boventoon voeren... Ik moet echt een knop omzetten..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:34
technoaddict schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:59:
Vreemd.
De 125 euro die ik in Litecoin heb zitten is nu 190 euro waard. Je zou verwachten dat ik blij ben met zo'n stijging, maar ergens ben ik dat niet. Ik zit alleen maar naar mijn scherm te kijken hoe het verloop is.
Waarom ben ik niet blij? Ik denk omdat die 65 euro peanuts is. Vooral vergeleken met vele anderen die al tonnen hebben verdiend met Crypto. Of omdat ik nu baal dat ik niet meer geld in LTC heb geïnvesteerd.
Dat bij een leuke relatieve winst toch nog de negatieve gedachtes de boventoon voeren... Ik moet echt een knop omzetten..
Geld maakt geld.
Hoe meer je erin steekt hoe meer je kan verdienen.. en verliezen...

Is dus maar net hoe je er tegen aankijkt.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 19:27

Woohooo

Smilie, James Smilie

Hoe gaan jullie om met de emotionele druk/beslissingen? Ik heb al geruime tijd een gezonde portfolio opgebouwd, ingelezen in coins en tokens en wachtende tot bepaalde concepten en ideeën doorgezet of gereleased worden, maar toch blijf ik prijsschommelingen en het nieuws over andere coins vaak dagelijks volgen. Ik ben ik inmiddels op het punt dat ik realiseer dat je niet elke coin kunt kopen en op basis van FOMO geen beslissingen neem maar toch.... Eigenlijk zou ik gewoon een jaar lang niet moeten kijken en pas op 1-1-2019 mijn excel sheetje weer moeten openen voor de belastingaangifte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchneon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

HARDFORK vraag:

Moet ik een seed phrase doen met mijn Bitfinex exchange account om mee te profiteren van de BTC fork??

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Woohooo schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:01:
Hoe gaan jullie om met de emotionele druk/beslissingen? Ik heb al geruime tijd een gezonde portfolio opgebouwd, ingelezen in coins en tokens en wachtende tot bepaalde concepten en ideeën doorgezet of gereleased worden, maar toch blijf ik prijsschommelingen en het nieuws over andere coins vaak dagelijks volgen. Ik ben ik inmiddels op het punt dat ik realiseer dat je niet elke coin kunt kopen en op basis van FOMO geen beslissingen neem maar toch.... Eigenlijk zou ik gewoon een jaar lang niet moeten kijken en pas op 1-1-2019 mijn excel sheetje weer moeten openen voor de belastingaangifte :+
Slecht, maar steeds beter.

Toen ik begon met crypto keek ik constant op CMC en de exchanges hoe de koers liep en dat heeft ervoor gezorgd dat ik meer verlies dan winst heb gemaakt. Dat kwam ook vooral omdat ik er meer geld in had gestopt dan ik eigenlijk kon missen en dan neem je sneller onverstandige beslissingen vanuit emotioneel oogpunt.

Nu heb ik een aanzienlijk kleinere stake in zowel BTC als IOTA zitten en ik merk dat ik heb geleerd van mijn fouten want ik check hooguit 1x per dag even de koersen en ik laat me minder leiden door stijgingen/dalingen. Eigenlijk een beetje met het idee van ''alles wat er nu in zit ben ik kwijt, maar mocht het ooit veel meer worden dan de initiele stake dan is dat mooi meegenomen :+ ''

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 20:57
Vreemd.
BTC ging toch in het begin ook zo, als je maar lang genoeg kan wachten wordt het vanzelf meer. Ik kijk ook wel vaak, maar het gevoel lijkt inderdaad af en toe op dat van levelen in een game, "Jeej weer een level hoger, en nu?". :)

Wat wel kan helpen is om naar de grafieken over een langere termijn te kijken. Als je constant naar vandaag of het afgelopen uur kijkt verhoogt dat de druk wel. Kijk je over een langere termijn ben je eerder tevreden.

[ Voor 10% gewijzigd door Giant87 op 12-12-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

HaTe

haat niet

Vreemd.
Herkenbaar. Probeer toch rustig te blijven en houdt in je achterhoofd:
* Bij grote inleg: Koop nooit met je hele inleg, maar in stapjes. Zo kan je bij koersdalingen nog wat inleggen.
* "Verkoop nooit", want kopen heeft altijd bij mij beter uitgepakt dan verkopen. Ook al leek het nog zo'n slechte koop.
* Kom niet terug op gemaakte keuzes (binnen een relatief korte tijd, zeg een week)
* Doe nooit een "market" order of sell. Doe altijd een limit order minimaal.

Helaas heb ik me de afgelopen dagen hier niet aan gehouden.. Had toch een paar duizend euro rijker kunnen zijn

[ Voor 9% gewijzigd door HaTe op 12-12-2017 11:34 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:48:
Gdax dit weekend geregistreerd. Heb eerst mijn rijbewijs geupload met een stukje papier over het BSN, verificatie was zo klaar. Daarna ID-Kaart met aan de achterzijde de een stukje papier over de BSN en de BSN in de code onderaan. Ook zo door de verificatie. (Dit geldt ook meteen voor Coinbase trouwens.)

Kraken heb ik al jaren een account.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-10 21:35
Widow schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:30:
Ik zag net onderstaande ico voorbij komen, ze hebben daar zelfs een pre-ico bedacht.. jammer dat je minimaal 2500 euro in moet leggen voor een pre-ico, dat is geen biergeld meer. Maar wel een Nederlands initiatief zo te zien. Wat vinden jullie?

https://byeshares.com/
Het primaire doel is dus nu snel geld ophalen om die dan te koppelen een mogelijke ICO die wordt goedgekeurd door de AFM. Ja goed verhaal.

Dat white paper staat trouwens ook vol met onzin begint al met die confidentiality disclaimer dat dit geen public doc is. Ik download hem toch gewoon van hun website 8)7 Verder hoop geblaat met projectjes uit het verleden en wat gestrooi van klanten. Vraag is dan altijd wat ze echt voor Bart Smit hebben gedaan.

Daarbij voorspelt die domeinnaam ook niet veel goeds. Vraag me echt af wie hier ooit 2.5k in gaat gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 16:24
Woohooo schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:01:
Denk dat voor iedereen het handig is om een doel er mee te hebben. Zolang je geen doel hebt er mee dan kan het ook zelden iets positiefs brengen denk ik.

Ben natuurlijk pas net ingestapt en sta bijna 150 eu winst op inleg van 540 ofzo. Dus zeker niet slecht. Mijn 1e doel is om de inleg er weer uit te halen zodat ik de winst die ik tot dan opgebouwd heb "over" heb om mee te spelen. En met spelen bedoel ik dan gewoon ja iets opbouwen. Dat volgende doel ga ik dan wel bepalen en hangt ook af van hoe het verder gaat spelen natuurlijk met alles. Maar denk dat doordat je doelen stelt en je ook houd aan die doelen, dus bijv zoveel geld opnemen bij bereiken van dit totaal om zus of zo te gaan doen. Dan kan je namelijk ook met een relatief gerust hart terugkijken omdat je die keuze al veel eerder gemaakt hebt en je het er dan ook mee eens moet zijn.

Dat is het rare ook eigenlijk omdat je goed zichtbaar hebt als het beter was geweest als je nog niet had verkocht bij een fikse stijging of dat je meer had moeten kopen. Maar je weet het op DAT moment niet, dus je kan in die zin toch eigenlijk geen spijt hebben. Daarnaast moet je het ook zeker niet met geld doen dat je eigenlijk niet kan missen. Zoiets moet je zodra je het erin stopt gelijk als verloren beschouwen denk ik.

Maargoed, rationeel zijn is niet altijd even makkelijk :P Al ben ik wel uberrationeel soms, dus mij gaat dat redelijk makkelijk af vooralsnog :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Overigens even een newbie vraagje. Als BTC zo hoog staat dan loont het toch ook nooit om meer fiat erin te pompen voor altcoins? Want de meeste alts zijn gelinkt aan BTC dus dan zou het toch alleen maar lonen om fiat in BTC om te zetten als BTC een dip heeft?

Zoals nu staat BTC hoog maar alle alts ook, dan lijkt het mij zeer onverstandig om meer fiat erin te steken. Of denk ik nu verkeerd?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Planespotter schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:19:

Zoals nu staat BTC hoog maar alle alts ook, dan lijkt het mij zeer onverstandig om meer fiat erin te steken. Of denk ik nu verkeerd?
dit blijft altijd een raadsel (glazen bol idee). als je fiat erin steekt op 17k waarde en hij wordt 20-25k dan is het het waard. als hij straks daalt naar 12k dan is het zonde. maar kans is aanwezig dat hij altijd daarna weer stijgt.

blijft dus soort van gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Rannasha schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:13:
[...]

De exchange zal eerst de mogelijkheid tot handelen en storten blokkeren, zodat gebruikers de boel enkel nog naar een eigen wallet (of een andere exchange) kunnen opnemen. Een tijdje daarna gaat de hele boel offline (eventueel blijft de mogelijkheid om via support een withdrawal aan te vragen als je nog coins hebt staan).
Kleine aanvulling hierop, de coins blijven dus staan in de eenheid waarin je ze hebt gekocht. Er wordt niks overgezet naar btc oid en je kunt ze alleen naar een wallet of exchange overzetten die deze coins ondersteunt. Daarna kun je er verder mee handelen elders of ze gewoon in je wallet laten staan maar coins die gedelist zijn zou ik zelf zo snel mogelijk dumpen. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:02
orange.x schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:42:
LiteBit is lekker bezig, man wat lopen ze achter op de werkelijke koers. Vorige week begonnen met klein bedrag en toen ingestapt met 500. Allemaal prima, totdat je wat meer actie wilt want nu kan ik op dit moment niet tegen huidige koers verkopen, wel kopen natuurlijk :X

Dus maar even op zoek naar andere partij ondertussen. Ze houden ook best wat achter, maar doen ze misschien overal wel?

Kijk op zich mag het, maar mag wel wat transparanter. Dan koop je LiteBit Credits zodat je geen transactiekosten hebt. Maar als ik dan bijv voor 50 eu LTC koop, dan houd ik ineens voor een waarde van 45 over. Niet super erg, maar voor de kleine muntjes is dat best killing in die zin.
Als zij er niks tussen houden, hoe moeten zij dan bestaan :?
Dit is een makkelijke manier van kopen, gemak kost nou eenmaal geld. Jij kan je auto (met eventueel hoop zelfstudie) makkelijk een beurt geven oid. Toch breng je hem waarschijnlijk naar de garage want in de basis weet je niet hoe dat moet (random voorbeeld, kan computer bouwen zijn whatever).
Bij bijv een kraken kan je "gewoon" met ideal storten en met minimale fee kopen. Echter moet je registreren, door de mangel e.d. lastig dus. Daarom kiest men voor de makkelijke weg, alleen dat kost extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:34
Ik bedacht mij dat ik lang, lang geleden bij okcoin een account heb aangemaakt met een paar bitcoin hierin. Nu kan ik niet meer inloggen doordat ze sms verificatie hebben toegevoegd met een verkeerd land nummer.

Nu willen ze dat ik mijn ID opstuur naar ze zodat ze deze verificatie kunnen verwijderen.

Ware het niet dat ik ooit valse info heb opgegeven omdat de site toen nieuw was en niet wist of ik het kon vertrouwen. Die gegevens heb ik uiteraard niet meer. :')

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
orange.x schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:19:
[...]

Denk dat voor iedereen het handig is om een doel er mee te hebben. Zolang je geen doel hebt er mee dan kan het ook zelden iets positiefs brengen denk ik.

Ben natuurlijk pas net ingestapt en sta bijna 150 eu winst op inleg van 540 ofzo. Dus zeker niet slecht. Mijn 1e doel is om de inleg er weer uit te halen zodat ik de winst die ik tot dan opgebouwd heb "over" heb om mee te spelen. En met spelen bedoel ik dan gewoon ja iets opbouwen. Dat volgende doel ga ik dan wel bepalen en hangt ook af van hoe het verder gaat spelen natuurlijk met alles. Maar denk dat doordat je doelen stelt en je ook houd aan die doelen, dus bijv zoveel geld opnemen bij bereiken van dit totaal om zus of zo te gaan doen. Dan kan je namelijk ook met een relatief gerust hart terugkijken omdat je die keuze al veel eerder gemaakt hebt en je het er dan ook mee eens moet zijn.

Dat is het rare ook eigenlijk omdat je goed zichtbaar hebt als het beter was geweest als je nog niet had verkocht bij een fikse stijging of dat je meer had moeten kopen. Maar je weet het op DAT moment niet, dus je kan in die zin toch eigenlijk geen spijt hebben. Daarnaast moet je het ook zeker niet met geld doen dat je eigenlijk niet kan missen. Zoiets moet je zodra je het erin stopt gelijk als verloren beschouwen denk ik.

Maargoed, rationeel zijn is niet altijd even makkelijk :P Al ben ik wel uberrationeel soms, dus mij gaat dat redelijk makkelijk af vooralsnog :>
Om hier op in te haken, begin van het jaar (januari) had ik bedrag X. Vanaf toen begon dit bedrag best hard te stijgen en had ik besloten om wanneer mijn portfolio boven bedrag Y zou komen ik aan het einde van iedere maand maand de helft van mijn winst ten opzichte van vorige maand er uit te halen. Tot nu toe al meer dan 6 keer bedrag X eruit gehaald. Achteraf gezien was mijn portfolio natuurlijk veel meer waard geweest als ik alles erin had gelaten, maarja ik verwachte eigenlijk in april al dat het wel weer zou crashen. Maar stel het crasht of ik raak alles kwijt heb ik nog steeds mooie winst eruit. En kan dus rustig slapen.

Edit: om even een voorbeeld te geven
X = 100 euro in januari
Y = 500 euro
Wanneer mijn portfolio 600 Euro zou zijn aan het einde van de maand haalde ik er 50 euro uit. Dan heb ik 550 euro over in cryptocurrencies. Wanneer de maand daarna dit weer gestegen is naar 750 haal ik weer 100 uit (heb ik dus nog 650 in cryptocurrencies zitten). Mocht de maand daarna er een dip zijn en hij zit onder de 650 euro haal ik er niks uit tot hij aan een eind van de maand weer boven de 650 euro zit.

[ Voor 10% gewijzigd door krijn1985 op 12-12-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:13
Sissors schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:16:
[...]

Euh, ik ben daar niet voorbij het eerste punt gekomen. Waarom zou je in hemelsnaam voor een trinair systeem gaan? En nee, die links die erbij staan helpen niet. Het ene is naar een nature artikel van onderzoek naar een geheugencel. Het andere is een hoop geneuzel dat een trinaire processor efficienter zou zijn volgens iemand op Reddit. Leuk verhaal, maar ik neem toch aan dat Iota niet wil dat hun code enkel op speciale, nog niet bestaande, processoren gaat draaien? Letterlijk alle digitale logica is momenteel binair. Alle tools om digitale schakelingen te maken zijn gemaakt voor binair. Het hele idee van CMOS is binair. Ik kan echt geen enkele fatsoenlijke reden bedenken om dan je code trinair te gaan maken. Het gaat er bij mij niet in dat dat efficienter zou zijn gezien het gewoon op een binaire CPU gaat draaien in een binair geheugen met een binaire data interface.
Omdat ze hun tijd vooruit zijn. Heb je uberhaupt de twee links onder 'Trinary vs binary?' wel gelezen? Dat het nu niet voor de hand ligt betekent niet dat dit in de toekomst niet anders zou kunnen zijn.
Zelfde geldt voor quantum resistance, ook nutteloos zolang er geen quantum computers zijn.
Edit: deze nog https://twitter.com/DavidSonstebo/status/795000782923956224
Edit2: en de originele link met werkende links uit het anti-FUD stukje https://www.reddit.com/r/...un_in_to_serious/dh4jtgy/

[ Voor 11% gewijzigd door SteeringWheel op 12-12-2017 11:41 ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 16:24
ybos schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:28:
[...]

Als zij er niks tussen houden, hoe moeten zij dan bestaan :?
Dit is een makkelijke manier van kopen, gemak kost nou eenmaal geld. Jij kan je auto (met eventueel hoop zelfstudie) makkelijk een beurt geven oid. Toch breng je hem waarschijnlijk naar de garage want in de basis weet je niet hoe dat moet (random voorbeeld, kan computer bouwen zijn whatever).
Bij bijv een kraken kan je "gewoon" met ideal storten en met minimale fee kopen. Echter moet je registreren, door de mangel e.d. lastig dus. Daarom kiest men voor de makkelijke weg, alleen dat kost extra.
Daar is helemaal niets mis mee hoor. Maar ze moeten wel hun dienst goed up to date houden. Als ik nu mijn LTC daar verkoop dan gaat dat tegen de koers van gisteravond. Ik vind dat DAT niet moet kunnen. Want als ik ga kopen dan mag het wel tegen de koers van nu. Dat is voor nu mijn pijnpuntje :) Maar als je als beginner gewoon iets wilt kopen en laten staan en niet veel wilt handelen dan zou ik zeker LiteBit wel aanraden. Tegen de tijd dat je miss weer wilt verkopen zijn ze weer up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orange.x schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:39:
[...]

Daar is helemaal niets mis mee hoor. Maar ze moeten wel hun dienst goed up to date houden. Als ik nu mijn LTC daar verkoop dan gaat dat tegen de koers van gisteravond. Ik vind dat DAT niet moet kunnen. Want als ik ga kopen dan mag het wel tegen de koers van nu. Dat is voor nu mijn pijnpuntje :) Maar als je als beginner gewoon iets wilt kopen en laten staan en niet veel wilt handelen dan zou ik zeker LiteBit wel aanraden. Tegen de tijd dat je miss weer wilt verkopen zijn ze weer up to date.
Dat klopt inderdaad wel. Ook moet er gewoon altijd service mogelijk zijn. Ze handelen toch in miljoenen lijkt me. Dan moet je ook op zondag kunnen bellen voor support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chr0me1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 08:53
Dav0s schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:03:
[...]

Grootste risico bij mij voor deze zou toch wel zijn dat het gebruik van blockchain voor ticketing door de grote concurrenten vrij makkelijk ook te starten is zodra het aanslaat. Daar zit zo ontzettend veel geld...
Beetje late reactie maar daar zit inderdaad ontzettend veel geld en juist daarom heb ik erg veel vertrouwen in GUTS, ze hebben al een werkend product en bekende partners.

Onderstaand artikel is ook een best leuke read :)
https://blog.guts.tickets...-partnership-76e2f42a136b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
Guus Leeuwis schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:19:
[...]

Mee eens. Ik begrijp dat er een data-behoefte is (b.v. van controle-systemen) die misschien beter kan worden aangeboord. Alle data gaat de cloud in. Waarom zou je dan iota gebruiken i.p.v. TCP/IP? Want zoals Sissors hierboven schrijft, wil je iota embedden in nieuwe hardware?
Het idee is inderdaad dat er dedicated logic in 'elk' iot apparaat ingebouwd zal gaan worden. Lijkt wel heel ambitieus. https://www.reddit.com/r/...ta_its_connection_to_the/
En waarom geen tcp/ip: oa gedecentraliseerd, immutable, geen middleman.
Zal deze ook nog maar eens plaatsen: https://forum.iota.org/t/...rld-projects-tracker/1820
Heb zelf ook niet veel feeling met de usecases voor distributed ledger icm iot, maar dat ze er zijn is een ding wat zeker is.

[ Voor 20% gewijzigd door SteeringWheel op 12-12-2017 12:03 ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:21
Vreemd.
Idd vreemd. Het is de emotie en hebberigheid die nu regeert.

Je gaat nu op korte termijn echt geen duizenden meer verdienen. Laat staan tonnen. De rek is uit BTC. Mogelijk praten we daar over vijf jaar anders over. Het kan een interessante belegging zijn. Meer niet.

Grootste booming is m.i. geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door MaStar op 12-12-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:06:
[...]

Idd vreemd. Maar je gaat nu echt op korte termijn geen tonnen verdienen. De rek is uit btc. Mogelijk praten we daar over vijf jaar anders over. Nu kan het een interessante belegging zijn. Meer niet.

Grootste boom is geweest.
Rek uit BTC? Heb je niet gezien wat de koers de afgelopen weken heeft gedaan? Zou niet weten waarom deze enorme schommelingen niet gewoon nog eens plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:57

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Rannasha schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:57:
[...]

Zodra je een 2FA toevoegt, zie je een pagina met daarop de QR code om te scannen en/of de tekenreeks om in te voeren.

Print deze pagina uit en scan vervolgens de QR code van de print en activeer 2FA hiermee. Zo heb je een backup waarvan je meteen zeker bent dat deze in orde is.
Wat een topidee! en ik altijd maar moeilijk doen met de extra authenticatiecode om de boel terug te krijgen...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 22:21
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:07:
[...]

Rek uit BTC? Heb je niet gezien wat de koers de afgelopen weken heeft gedaan? Zou niet weten waarom deze enorme schommelingen niet gewoon nog eens plaatsvinden.
Kan ook keihard omlaag gaan. Afgelopen weken volle medianieuws.

Zie het niet snel of korte termijn doorgroeien naar 100k. En als dat gebeurt is de procentuele stijging niet zo groot als de afgelopen jaren. Dat was bizar.

[ Voor 10% gewijzigd door MaStar op 12-12-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:08:
[...]

Kan ook keihard omlaag gaan. Afgelopen weken volle medianieuws.

Zie het niet snel of korte termijn doorgroeien naar 100k.
Dat kan zeker, maar dat kon die afgelopen weken ook al en dat kon hij altijd al. Zie ik niet als een reden waarom de rek er op dit moment uit is :P

En true, afgelopen weken veel medianieuws, maar zie het nog zo gebeuren dat BTC de 20k nog gaat aantikken. In dat geval komt het hele mediacircus weer over BTC heen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
SteeringWheel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:00:
[...]

Het idee is inderdaad dat er dedicated logic in 'elk' iot apparaat ingebouwd zal gaan worden. Lijkt wel heel ambitieus. https://www.reddit.com/r/...ta_its_connection_to_the/
En waarom geen tcp/ip: oa gedecentraliseerd, immutable, geen middleman.
Zal deze ook nog maar eens plaatsen: https://forum.iota.org/t/...rld-projects-tracker/1820
Heb zelf ook niet veel feeling met de usecases voor distributed ledger icm iot, maar dat ze er zijn is een ding wat zeker is.
klinkt leuk maar als we naar de huidige koers van 4.2 euro is de marktcap 11.7mld. Momenteel nr 3 en net iets hoger dan LTC. Om huidig BTC te benaderen die 240 mld markt cap heeft betekent dat de prijs maar maal 20 moet. Kom je uit op 85 euro. En zo snel zal dat niet gaan. De koers in honderden euros lijkt mij echt niet realistisch. Dat valt in het niet bij BTC LTC ETHEREUM stijgingpercentages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viep
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-07-2022
Sissors schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:45:
[...]

Dus ze willen een beursgang zonder aan de eisen te voldoen van een beursgang, danwel geld ophalen van investeerders maar dan investeerders die gek genoeg zijn om op basis van een whitepaper er geld in te pompen. Oftewel een redelijk standaard ICO :P.
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Dit is geen start-up waarbij er op het moment van de (pre-)ICO veel onzekerheid is m.b.t. het te ontwikkelen product maar een ICO van een bedrijf dat al vele jaren bestaat, een lopende orderportefeuille hebben en waarvan de tokens in ieder geval een onderliggende waarde hebben (de aandelen). Volgens mij de eerste in NL die dit in deze vorm doet. Waarde van de tokens zal wat stabieler zijn dan 99% van de altcoins. Daarom wellicht goede investering voor de langere termijn.

M.b.t. de eisen bij een beursgang: ik lees in de whitepaper toch echt " AND WILL COMPLY WITH THE RULES AS SET BY THE DUTCH GOVERNMENTAL ORGANIZATION AFM (AUTHORITY FINANCIAL MARKETS) AND THE ACM, ( AUTHORITY CONSUMER AND MARKETS)".

Ik blijf het de komende tijd wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MaStar schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:06:
[...]

Idd vreemd. Het is de emotie en hebberigheid die nu regeert.

Je gaat nu op korte termijn echt geen duizenden meer verdienen. Laat staan tonnen. De rek is uit BTC. Mogelijk praten we daar over vijf jaar anders over. Het kan een interessante belegging zijn. Meer niet.

Grootste booming is m.i. geweest.
10k erbij de afgelopen maand.. de rek is er helemaal uit idd. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterK123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-01 17:08
Ik probeer mijn bankrekening bij GDAX/Coinbase te verifiëren. Moest een klein bedrag overmaken naar GDAX/Coinbase. Weet iemand hoe snel GDAX/Coinbase normaliter je bankrekening verifieert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampen
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 21:54
PieterK123 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:22:
Ik probeer mijn bankrekening bij GDAX/Coinbase te verifiëren. Moest een klein bedrag overmaken naar GDAX/Coinbase. Weet iemand hoe snel GDAX/Coinbase normaliter je bankrekening verifieert?
Duurde bij mij +/- 2 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:59
PieterK123 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:22:
Duurde een dag bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:55
XEM stijgt ook door. Zit nu op het punt waarvoor ik ze paar dagen terug heb gekocht na de grote piek. Was ff bang te veel betaald te hebben, zeker omdat hij verder daalde. Heb toen op de daling meer bij gekocht en nu dus netto winst :) mooi voorbeeld van hoe je zelfs je het pieken van de koers nog voldoende kan handelen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Vraagje over Binance, en dan met name de BNB coin. Nu heb ik al een gehele poos een aardig aantal BNB coins. Simpelweg omdat ik geloof in Binance en het team erachter. Laatste tijd gaat het ook erg goed met beide, ze hebben de Chinese crash aardig overleefd. However, begin ik me nu het volgende af te vragen;

Bij Binance betaal je trading free met BNB, daar komt de waarde ook vandaan natuurlijk. Hoe meer trades, hoe meer vraag naar BNB, hoe hoger de value van BNB. Heeft Binance er zelf nog enige baat bij om de coin value laag te houden? Wellicht omdat ze zelf BNB moeten opkopen en vernietigen volgens hun 'plan'?

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Luuk schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:19:
[...]

10k erbij de afgelopen maand.. de rek is er helemaal uit idd. _O-
Idd.. Hoeveel mensen hier (overal eigenlijk, check de RTL Z's en andere massa media van deze wereld) hun idee als waarheid zien.. Man man, helemaal NIEMAND weet waar dit schip BTC (en de overige alt coins) gaat eindigen..

Jan met de pet begint nu pas in te stappen (ik ben ook pas afgelopen zomer ingestapt maar voel me nu al een pro als ik vragen in mijn omgeving beantwoord.. Ben er eigenlijk al klaar mee want wil niemand het gevoel geven dat ik er 'verstand van heb'..)

Maar goed, my 2 IOTA's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
SteeringWheel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:36:
[...]

Omdat ze hun tijd vooruit zijn. Heb je uberhaupt de twee links onder 'Trinary vs binary?' wel gelezen? Dat het nu niet voor de hand ligt betekent niet dat dit in de toekomst niet anders zou kunnen zijn.
Zelfde geldt voor quantum resistance, ook nutteloos zolang er geen quantum computers zijn.
Edit: deze nog https://twitter.com/DavidSonstebo/status/795000782923956224
Edit2: en de originele link met werkende links uit het anti-FUD stukje https://www.reddit.com/r/...un_in_to_serious/dh4jtgy/
Heb jij uberhaupt mijn post gelezen? Ik noem specifiek dat ik die twee links heb gelezen. De ene gaat over een specifiek soort memory cell, die misschien ooit gebruikt wordt, misschien niet. De ander is een leuk Reddit stukje met wat fantasie erin. Als we spintronic computers krijgen kan dat misschien best wel beter werken, maar voorlopig hebben we geen spintronic computers, maar CMOS. En daarin is binair superieur. Optische computers zie ik al helemaal niet komen, maar de optische transistoren die ik ken werken ook gewoon met binair stuursignaal.

Jouw eerste link is een foto's van een trinaire chip. En dus? Zonder achtergrond erbij levert dat me weinig op. Maar gezien het een (lol) DIP package is verwacht ik er niet teveel van. Natuurlijk kan je een trinaire chip maken. Je kan hem ook met 4-levels maken. Of zelfs decimaal, nog leuker. Maar de vraag is wat je er bij CMOS mee opschiet.

Als je nu iets voor IOT wil maken, op welke manier is het dan in hemelsnaam logisch om het te optimaliseren van spintronic computers. Want uiteraard gaat je koelkast de eerste zijn die met spintronics wordt uitgerust...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
MaStar schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:08:
Zie het niet snel of korte termijn doorgroeien naar 100k. En als dat gebeurt is de procentuele stijging niet zo groot als de afgelopen jaren. Dat was bizar.
Afgelopen jaren? Van 2014 naar 2015 ging hij omlaag, naar $160 op z'n laagste punt in augustus 2015. Toen steeg hij naar $740 in juni 2016 (360%). Toen naar $3k in juni 2017 (300%). Toen naar $17k nu (466% in een halfjaar). Het afgelopen half jaar is het dus absurd hard gegaan. Als hij vanaf hier naar $100k stijgt, dan is dat alsnog een stijging van 488%. En dat vind jij dan "niet zo groot als afgelopen jaren"? 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:23
Heb mijn eerste Litecoins gekocht om ook mee te liften met de lift omhoog. :)
Moet zeggen dat de litecoin wallet een heel stuk eenvoudiger is dan die van eth. 8)
Mijn litecoins stonden heel snel in mijn wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
LTC gaat ook steeds harder omhoog (+150% in enkele dagen ten opzichte van bijna 50% bij BTC), naast stukjes BTC wat volledige LTC gekocht laatst, maar die groei is wel leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 22:37
rsmits007 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:34:
Moet zeggen dat de litecoin wallet een heel stuk eenvoudiger is dan die van eth. 8)
Ik ben benieuwd of ze op korte termijn nog een flinke stijging gaan maken.
Ik heb meer vertrouwen in Waves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 18:50
Ik zou wel altijd voorzichtig zijn met het kopen na zo'n enorme stijging. Vaak zie je toch dat de prijs weer een stukje zakt richting het oude niveau, dit is vaak een mooi moment om in te stappen. Al zou ik het niet erg vinden om in dit geval ongelijk te hebben hoor, 2 weken geleden heb ik Litecoins gekocht en die investering is nu verdriedubbeld. M'n IOTA sindsdien ook vier keer over de kop trouwens, heb wel een beetje mazzel geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:04
Gisteren LTC gebruikt om "goedkoop" mijn bitcoin naar Gdax over te zetten. Gdax ging in onderhoud en aan het einde gelukkig met maar 200 euro verlies naar bitcoin kunnen verkopen. Al is het nu wel een beetje jammer dat ik het niet allemaal in LTC had gehouden :P

Dat gezegd hebbende, heb ik nieuws gemist omtrent LTC of is dit gewoon een goede pump ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
Welke wallet gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Interessant analyse, waarbij wordt gekeken naar de verhouding van de huidige koers en de 200 EMA en hoe vaak dat ooit is voorgekomen: https://www.theinvestorsp...y/bitcoin-mayer-multiple/

Ik overweeg om pas (voor een gedeelte) uit te stappen als de Mayer Multiple boven de 6 komt. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klie2003
  • Laatst online: 23-09 11:51
Rox92 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:46:
Gisteren LTC gebruikt om "goedkoop" mijn bitcoin naar Gdax over te zetten. Gdax ging in onderhoud en aan het einde gelukkig met maar 200 euro verlies naar bitcoin kunnen verkopen. Al is het nu wel een beetje jammer dat ik het niet allemaal in LTC had gehouden :P

Dat gezegd hebbende, heb ik nieuws gemist omtrent LTC of is dit gewoon een goede pump ?
Hij stuwt het nu aan https://twitter.com/SatoshiLite. Veel media aandacht dat zorgt voor een groei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
pven schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:06:
[...]

Hoe werkt dat eigenlijk, als ze een coin van de exchange halen? Maken ze je tegoed dan naar je BTC-wallet aldaar over?
Hoe zie je dat voor je dan? Stel de exchange heeft 100k BTC gestald en 10k ALT. Dat is wat hun gebruikers gestort hebben immers. Nu gaan ze ALT verwijderen van de exchange. Stel even dat de koers 1 ALT per BTC is. Als ze dan alles moeten overmaken naar de BTC wallets, waar halen ze die 10k BTC dan vandaan? En wat doen ze met die 10k ALT in hun kas?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 22:14

RvV

Ja, dat vraag ik mij ook af. Het lijkt erop dat iedereen ineens LTC ontdekt als iets nieuws met superieure techniek. Misschien is dat zo, maar ik kan mij uit het verleden herinneren dat het eigenlijk niet veel meer was dat BTC. Enkel 2,5min block time en Scypt. (en lightning wat ook een keer naar BTC gaat komen)

[ Voor 53% gewijzigd door RvV op 12-12-2017 12:53 ]

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

litecoin heeft ook nog geen werkende lighting hoor, development ervan komt vooral uit de bitcoin hoek, als het daar een succes wordt kan het ook voor litecoin komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:58
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:53:
litecoin heeft ook nog geen werkende lighting hoor, development ervan komt vooral uit de bitcoin hoek, als het daar een succes wordt kan het ook voor litecoin komen.
LTC = BTC maar dan met 4x snellere blocktijden. Naar mijn mening is het gewoon de pump van de maand. Ik zie verder niet in wat LTC te bieden heeft dat het erg uniek maakt in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
hallo,
zojuist een ledger nano bested. is dit voor een "redelijke leek" eenvoudig te begrijpen hoe het werkt. ik wil mijn btc die bij bittrex staat er naartoe sturen.... ik weet niet of de nano met een eenvoudige nederlandse handleiding komt, dus enige gebruikservaring van iemand is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
jasper7878 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:01:
hallo,
zojuist een ledger nano bested. is dit voor een "redelijke leek" eenvoudig te begrijpen hoe het werkt. ik wil mijn btc die bij bittrex staat er naartoe sturen.... ik weet niet of de nano met een eenvoudige nederlandse handleiding komt, dus enige gebruikservaring van iemand is welkom.
Wallet-discussie is die kant op.

Er zijn meerdere mensen hier met een Ledger Nano S, waaronder ik. Geen idee of er NL documentatie is, maar de basisfunctionaliteit van het apparaat is vrij eenvoudig te begrijpen. Je kunt eventueel mijn review van het ding doorlezen hier op Tweakers. Dat is geen gebruiksaanwijzing, maar gaat op een aantal plekken wel in op de werking van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:58
jasper7878 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:01:
hallo,
Ik vond het niet zo heel lastig. Je ledger heeft een wallet daar kan je je coins naar overmaken.

Je moet op de computer waar je hem gebruikt de wallet software installeren en als je dus coins van je wallet wilt overmaken moet je hem in je computer steken op de stick een pincode invoeren en de wallet komt vanzelf naar boven. Wanneer je een bedrag verstuurd moet je dit op de stick bevestigen. Belangrijk is om bij de eerste keer opstarten dat je de 12 woorden goed op schrijft en op meerdere plekken bewaard. Ook al mocht je stick kapot gaan kun je doormiddel van deze woorden weer toegang krijgen toch je wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:09
Poosje terug verdiept in litecoin en had er wel vertrouwen in. Daar waar mijn bitcoins stegen als een gek bleef de litecoin rustig. Afentoe een paar bijgekocht, maar deze groeispurt zag ik niet aankomen. Bitcoin daarintegen blijft vrij stabiel de laatste dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterK123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-01 17:08
Xamsix schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:24:
Vraagje over Binance, en dan met name de BNB coin. Nu heb ik al een gehele poos een aardig aantal BNB coins. Simpelweg omdat ik geloof in Binance en het team erachter. Laatste tijd gaat het ook erg goed met beide, ze hebben de Chinese crash aardig overleefd. However, begin ik me nu het volgende af te vragen;

Bij Binance betaal je trading free met BNB, daar komt de waarde ook vandaan natuurlijk. Hoe meer trades, hoe meer vraag naar BNB, hoe hoger de value van BNB. Heeft Binance er zelf nog enige baat bij om de coin value laag te houden? Wellicht omdat ze zelf BNB moeten opkopen en vernietigen volgens hun 'plan'?
Dat lijkt me niet. Ik heb ook nog aardig wat BNB. Als de koers van BNB hoog is, betekent dat indirect dat er veel wordt gehandeld op Binance en Binance dus veel omzet. Ze zullen dan feitelijk ‘meer’ moeten betalen voor het opkopen van BNB maar over de hele linie doet Binance het in dat geval goed. Lijkt me heel raar als Binance er belang bij heeft om de koers laag te houden (als bedrijf wil je ook dat je aandeel veel waard is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worden coinbase limieten verhoogd bij id verificatie? Zou wat LTC willen verkopen maar zit aan de wekelijkse limiet...heb een foto en id verificatie gedaan maar deze is nog pending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:10:
Worden coinbase limieten verhoogd bij id verificatie? Zou wat LTC willen verkopen maar zit aan de wekelijkse limiet...heb een foto en id verificatie gedaan maar deze is nog pending.
Wat is je limiet, mijne staat op 15K qua limiet en ik heb al paspoort verificatie + CC + SEPA gedaan.
Ik zou overigens even wachten met verkopen.

Enige andere optie wat ik lees om het op te hogen is meer traden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:15
LTC in 25 minuten 32 euro in de plus. Sjees.

[edit] verkeerd gelezen. Het is minder :) Maar alsnog flinke stijging ongoing.

[ Voor 48% gewijzigd door technoaddict op 12-12-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
technoaddict schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:12:
LTC in 25 minuten 32 euro in de plus. Sjees.
Ik blijf ook mijn warnings bijstellen haha. Nu op 300EUR, maar dat haalt hij vandaag ook nog wel denk ik.
Misschien wordt ETH nog wel ingehaald dit jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Giant87 op 12-12-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:10:
Even gdax activeren en dan daar op de exchange verkopen. Dan kan je die euro's gewoon op je account laten staan en over een week je sepa withdrawl aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rox92 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:16:
[...]

Even gdax activeren en dan daar op de exchange verkopen. Dan kan je die euro's gewoon op je account laten staan en over een week je sepa withdrawl aanvragen.
Voor gdax te activeren is id verificatie nodig en deze blijft bij mij op pending staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Mirved schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:00:
[...]

LTC = BTC maar dan met 4x snellere blocktijden. Naar mijn mening is het gewoon de pump van de maand. Ik zie verder niet in wat LTC te bieden heeft dat het erg uniek maakt in de markt.
Eeh atomic swap en lightningnetwerk. Om maar wat te noemen. Zelfs met deze drukte kan je heel snel p2p LTC sturen.

LTC heeft de potentie om de crypto te worden waar iedereen mee gaat handelen en betalen. Er zijn geen exchanges meer nodig als je ltc kan swappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thunder8 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:07:
[...]

Gdax dit weekend geregistreerd. Heb eerst mijn rijbewijs geupload met een stukje papier over het BSN, verificatie was zo klaar. Daarna ID-Kaart met aan de achterzijde de een stukje papier over de BSN en de BSN in de code onderaan. Ook zo door de verificatie. (Dit geldt ook meteen voor Coinbase trouwens.)

Kraken heb ik al jaren een account.
Oke bij gdax is het dus toegestaan je BSN nummer af te schermen, en wat betreft de rest, iemand info?

Misschien is het ook wel goed in de eerste post van deze thread zulke info te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffel1997
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11-2023
Zijn er mensen die hier meedoen met de NAGA ICO?

Mijn YouTube Kanaal: BuffaloBull Investing -- Hartelijk bedankt om te abonneren!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Modbreak:Minder slowchat aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
lighting_ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:12:
[...]
klinkt leuk maar als we naar de huidige koers van 4.2 euro is de marktcap 11.7mld. Momenteel nr 3 en net iets hoger dan LTC. Om huidig BTC te benaderen die 240 mld markt cap heeft betekent dat de prijs maar maal 20 moet. Kom je uit op 85 euro. En zo snel zal dat niet gaan. De koers in honderden euros lijkt mij echt niet realistisch. Dat valt in het niet bij BTC LTC ETHEREUM stijgingpercentages.
Ik zie niet in hoe dat gerelateerd is aan de techniek en toepassingen? Je zal er inderdaad waarschijnlijk niet de hoogst mogelijk winst mee halen. Maar 'Dat valt in het niet bij BTC LTC ETHEREUM stijgingpercentages' is ook nogal speculatief nietwaar? Het lijkt zo alsof je zegt dat een ETH of LTC wél makkelijk x20 doet vanaf nu.
Sissors schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:27:
[...]
Heb jij uberhaupt mijn post gelezen? Ik noem specifiek dat ik die twee links heb gelezen. De ene gaat over een specifiek soort memory cell, die misschien ooit gebruikt wordt, misschien niet. De ander is een leuk Reddit stukje met wat fantasie erin. Als we spintronic computers krijgen kan dat misschien best wel beter werken, maar voorlopig hebben we geen spintronic computers, maar CMOS. En daarin is binair superieur. Optische computers zie ik al helemaal niet komen, maar de optische transistoren die ik ken werken ook gewoon met binair stuursignaal.
Het hoeft er inderdaad niet van te komen. Maar als iedereen het net als jij bij voorbaat uitsluit blijft er weinig innovatie over lijkt me.
[...]
Jouw eerste link is een foto's van een trinaire chip. En dus? Zonder achtergrond erbij levert dat me weinig op. Maar gezien het een (lol) DIP package is verwacht ik er niet teveel van. Natuurlijk kan je een trinaire chip maken. Je kan hem ook met 4-levels maken. Of zelfs decimaal, nog leuker. Maar de vraag is wat je er bij CMOS mee opschiet.
Was als voorbeeld dat het nú al mogelijk is. En nu schiet je er nog weinig mee op. Maar dat kan in de toekomst anders zijn natuurlijk. Zie ook Wikipedia: Ternary computer.
[...]
Als je nu iets voor IOT wil maken, op welke manier is het dan in hemelsnaam logisch om het te optimaliseren van spintronic computers. Want uiteraard gaat je koelkast de eerste zijn die met spintronics wordt uitgerust...
IOTA is voor de écht lange termijn. En daar horen dus ook dit soort zaken bij, evenals quantum resistance bijvoorbeeld. En het wordt niet geoptimaliseerd voor spintronics, maar voor de optimale radix factor om zodoende zo efficient mogelijk te zijn.
En de koelkast is toch wel één van de slechtste iot voorbeelden in mijn optiek (evenals de iot magnetron en vaatwasser).
Rannasha schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:36:
[...]
Dat kan met praktisch iedere cryptocurrency.
Offline transacties ook?
[...]
IOTA heeft een aantal eigenschappen die het juist ongeschikt maken voor low-power IoT toepassingen.

Ten eerste dient de verzender van een transactie twee eerdere transacties te verifieren met een proof-of-work functie. PoW is per definitie veel rekenwerk en dat is niet per se iets wat je goed op een low-power IoT chip doet. En als de PoW eenvoudig genoeg is dat ook simpele IoT chips het makkelijk kunnen uitvoeren, dan heeft een desktop computer relatief gezien ontzettend veel rekenkracht en is het network gevoeliger voor aanvallers met veel desktop hardware.
Daar dient de JINN coprocessor verandering in te brengen. Ook swarm nodes kunnen een oplossing hiervoor zijn (https://blog.iota.org/iota-development-roadmap-74741f37ed01).
[...]
Ten tweede moet de verzender dus niet alleen de eigen gegevens voor de transactie hebben, maar ook de twee andere transacties toevoegen aan de bundel. Dat betekent dat het apparaat deze transacties ergens vandaan moet halen en meer gebruik moet maken van een internet-verbinding, wat ook weer stroom kost. Andere cryptocurrencies (Bitcoin, Ethereum, Litecoin, etc...) kunnen volledig offline een transactie opbouwen en ondertekenen. Uitwisseling met de andere partij kan via low-power systemen als NFC. Zolang de andere partij een internet-verbinding heeft, hoeft het IoT apparat geen netwerkverbinding te hebben.
Kan met IOTA ook dmv (nog te implementeren volgens mij) offline transacties.
[...]
Het gebruik van een gerichte acyclische graaf in plaats van een blockchain is interessant (maar niet uniek, zie ook Byteball), maar veel van de voordelen die IOTA claimt, lijken mij moeilijk realiseerbaar.
Helemaal mee eens, het lijkt inderdaad moeilijk en er is nog een hele lange weg te gaan.
Slux schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:45:
[...]
Ook al hebben ze bekende bedrijven achter hun staan ik zie er zelf echt geen toekomst in er zijn technieken die al veel beter zijn en beter doorontwikkeld
Heb je daar ook voorbeelden van? Ben wel benieuwd namelijk.
[...]
En het aantal coins wat in omloop is helpt ook niet mee.
Die link ontgaat me ook. Voor de techniek is het sowieso irrelevant. Voor de prijs ook lijkt me. Als iets 10% stijgt dan stijgt het 10% (of daalt). Maakt niet uit hoeveel er van zijn. Of mis ik hier iets, ik hoor dit wel vaker terug komen.
[...]
Leuk om wat meer te verdienen maar meer ook niet zit imo geen toekomst in
Nee, inderdaad, no fees en 'unlimited' scalability zit geen toekomst in. En de onafhankelijkheid van minerkartels is ook verschrikkelijk. Om nog maar niet te spreken over het minimale energieverbruik in vergelijking met POW coins, daar kan geen toekomst in zitten.

Dit is de grootste reden waarom ik geloof/wil dat IOTA slaagt: https://medium.com/deviot...-matter-most-f90fd6f4383c. POS coins hebben dezelfde centralisatie nadelen als POW in mijn beleving. Alleen dan met geld ipv rekenkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-10 13:45
DeeSung schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:25:
[...]

Eeh atomic swap en lightningnetwerk. Om maar wat te noemen. Zelfs met deze drukte kan je heel snel p2p LTC sturen.

LTC heeft de potentie om de crypto te worden waar iedereen mee gaat handelen en betalen. Er zijn geen exchanges meer nodig als je ltc kan swappen.
Kijk dan ook even naar Viacoin. Ik zie de coin hier enorm weinig langs komen, maar dat gaat ook een leuke worden in 2018. Amper fees, block time van 24 seconden (!!) en een total supply van 23mil. Heeft ook al Atomic swaps gedaan, heeft het lightning network al geïmplementeerd en er zit een dev op die codes eet als ontbijt. 8) En bovenal, een net zo'n fijne community als LTC, met veel realistische, geduldige hodlers. :)

Met de roadmap die bijna wordt gepubliceerd en een nieuwe website verwacht ik echt wel wat meer aandacht hiervoor.

Just my 2 cents. Hij is nu nog spotgoedkoop.

[ Voor 5% gewijzigd door Luca op 12-12-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrijdag een nano ledger besteld op ledgerwallet.com, maar geen confirmatie e-mail gehad, weet iemand of dat de normale gang van zaken is of dat ze pas een mail sturen als ie verzonden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:33
- Haal de waarschuwing even weg uit het reactieveld voor je reageert ;) -

Ik volg een tijdje de exchange GDAX en Bitfinex. Op Bitfinex is de LTC 22$ goedkoper dan op Coinbase.
Is het mogelijk om LTC op Bitfinex te kopen en deze door te zetten naar je wallet op Coinbase en deze bij Coinbase verkopen?

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

prelude36a schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 01:38:
[...]

Ja dipje is nog niet klaar, zit nog veel te veel marge in de pockets om nu al daling te keren, veel mensen die de winst van vandaag willen verzilveren, word een lange nacht....
Fuk het dipje was niet omlaag, maar uiteindelijk toch omhoog :-(
Agh ja, volgende keer misschien meer geluk haha

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
[quote]SteeringWheel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:45:
[...]

Ik zie niet in hoe dat gerelateerd is aan de techniek en toepassingen? Je zal er inderdaad waarschijnlijk niet de hoogst mogelijk winst mee halen. Maar 'Dat valt in het niet bij BTC LTC ETHEREUM stijgingpercentages' is ook nogal speculatief nietwaar? Het lijkt zo alsof je zegt dat een ETH of LTC wél makkelijk x20 doet vanaf nu.

[...]

Nee maar die staan wel op een marktcap die al tig keer over de kop is gegaan. Ik geef alleen aan dat IOTA vanaf het begin al weinig echte groei (in koers) zit. Omdat het aantal IOTA zo bizar veel is.
Stel je dat de koer 200 euro is dan moet de marktcap van IOTA 560 mld marktcap zijn.
Maar goed wel zullen het wel zien waar we over een jaar staan. Ik heb ze overigens ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:48:
Ik heb vrijdag een nano ledger besteld op ledgerwallet.com, maar geen confirmatie e-mail gehad, weet iemand of dat de normale gang van zaken is of dat ze pas een mail sturen als ie verzonden wordt?
Bij mij liep het bestelproces ook niet erg soepel. Uiteindelijk na twee dagen een order bevestiging gehad met tegelijk een verzendbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fastclaimer schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:51:
[...]

Bij mij liep het bestelproces ook niet erg soepel. Uiteindelijk na twee dagen een order bevestiging gehad met tegelijk een verzendbevestiging.
Oke thanks, ik kreeg heel toevallig net een sms dat ie verstuurd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
lighting_ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:51:
Ik geef alleen aan dat IOTA vanaf het begin al weinig echte groei (in koers) zit. Omdat het aantal IOTA zo bizar veel is.
Ik vat dat dus (helaas) niet. Hoe die 2 aan elkaar gerelateerd zouden zijn. Als iemand mij dat uit kan leggen dan graag. Ik denk namelijk in procenten, aantallen hebben daar dan toch niks mee te maken?
IOTA is na de ico ook op een punt geweest van 5 dollarcent per miljoen ofzo en is dus ook al heel vaak over de kop gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
SteeringWheel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:45:
[...]

Het hoeft er inderdaad niet van te komen. Maar als iedereen het net als jij bij voorbaat uitsluit blijft er weinig innovatie over lijkt me.
Wie heeft het over uitsluiten? Quantum resistentie is bijvoorbeeld niet vreemd om mee te nemen. Je algorithme gaan optimaliseren voor een niet bestaande architectuur, en geen enkele reden om aan te nemen dat die architectuur binnen de komende decennia komt, is gewoon heel erg vreemd. Er is maar één reden om voor dat trinaire geneuzel te kiezen: Ze hebben er vroeger aan gewerkt, en vonden het wel grappig om dat hierin te verwerken. Leuk bij je hobby project, maar ik vind het moeilijk om serieus te nemen.
[...]

Was als voorbeeld dat het nú al mogelijk is. En nu schiet je er nog weinig mee op. Maar dat kan in de toekomst anders zijn natuurlijk. Zie ook Wikipedia: Ternary computer.
Die Wiki link was ik ook op uitgekomen al ja. Valt je misschien op hoe verschrikkelijk leeg het is? Trinaire computers zijn gewoon niet relevant. Natuurlijk kan je ze maken, maar ze zijn verschrikkelijk inefficient vergeleken met binaire. Dan is het leuk dat iemand heeft bedacht dat Eulers getal optimaal zou zijn, maar dat is het enkel misschien (ik heb het nooit verder zelf bekeken of het uberhaupt waar is dat het optimaal zou zijn) in de droomwereld van een wiskundige. Maar in de fysieke wereld die we nu kennen is 2 de optimale. Nu voor iets anders optimaliseren is gewoon niet logisch.

Ik heb overigens ook nog op Scholar gekeken naar publicaties met betrekking tot trinaire logica. Zo goed als geen bestaan. En degene die ik nog vond was van een niveau dat zo diep triest was dat het publicatie onwaardig was. (Een trinaire inverter maak je volgens die door gewoon een CMOS inverter te pakken, want als je 0.5 op de input zet, komt er vast wel 0.5 uit, iedereen die iets met CMOS ontwerp doet weet hoe slecht dat idee is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 17:12
heeft iemand hier (goede) ervaringen met bitcoins verkopen via bitonic? aankopen ging prima en ik zit er nu lekker mee te 'spelen' op binance, maar nu wil ik wat winst incasseren.

hoe werkt het nou precies met die mining fee? moet dat echt en ook zoveel als bitonic voorstelt (0,0005 BTC), of kan het ook met minder/zonder?

ik kan er gewoon geen eenduidig antwoord over vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
BBBrt schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:01:
heeft iemand hier (goede) ervaringen met bitcoins verkopen via bitonic? aankopen ging prima en ik zit er nu lekker mee te 'spelen' op binance, maar nu wil ik wat winst incasseren.

hoe werkt het nou precies met die mining fee? moet dat echt en ook zoveel als bitonic voorstelt (0,0005 BTC), of kan het ook met minder/zonder?

Mijn ervaring met verkopen aan bitonic is wat minder dan met kopen. Met kopen geen problemen mee gehad maar met verkopen wel. Had niet rekening met de fee gehouden en dus kregen ze niet het totale aantal binnen wat ik had opgegeven en was de hele order gecancelled. Ik had het beter gevonden als ze gewoon het totaal hadden aangepast en dezelfde prijs per bitcoin hadden aangehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
Rox92 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:11:
[...]

Mijn ervaring met verkopen aan bitonic is wat minder dan met kopen. Met kopen geen problemen mee gehad maar met verkopen wel. Had niet rekening met de fee gehouden en dus kregen ze niet het totale aantal binnen wat ik had opgegeven en was de hele order gecancelled. Ik had het beter gevonden als ze gewoon het totaal hadden aangepast en dezelfde prijs per bitcoin hadden aangehouden.
maar als hij gecancelled wordt, kun je het later nog een keer proberen toch? natuurlijk heel vervelend bij een hard dalende koers, maar momenteel heb ik niet per se haast met verkopen :)

is een fee sowieso nodig, of kun je het erop gokken om helemaal geen fee toe te passen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:12
SteeringWheel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:55:
[...]

Ik vat dat dus (helaas) niet. Hoe die 2 aan elkaar gerelateerd zouden zijn. Als iemand mij dat uit kan leggen dan graag. Ik denk namelijk in procenten, aantallen hebben daar dan toch niks mee te maken?
IOTA is na de ico ook op een punt geweest van 5 dollarcent per miljoen ofzo en is dus ook al heel vaak over de kop gegaan.
Als er ergens veel van is, is het minder waard. Is er ergens weinig van, is het meer waard.

De marketcap is aantal coins maal prijs. Als de prijs van een coin heel hoog is, en er zijn er heel veel van moet er dus ontzettend veel geld in om gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
De benodigde fee hangt af van de grootte van de transactie (in bytes) en de drukte op het netwerk. Bitonic wil graag dat de transactie binnen een bepaalde tijd bevestigd wordt (ik kan de precieze tijd hiervoor niet zo snel vinden op hun website) en daarvoor is een voldoende grote fee nodig.

De laatste week is het zeer druk op het Bitcoin-netwerk, doordeweeks meer dan in het weekend. Op dit moment is een fee van 300 sat/byte aangeraden om snel een bevestiging te krijgen (maar dit kan nog verder oplopen). Voor een eenvoudige transactie van 250 bytes, komt dat neer op 0,00075 BTC.

Veel wallet-applicaties kunnen zelf een inschatting maken van de benodigde fees (al is dat algoritme niet altijd even goed), dus als je het overmaakt vanuit een eigen wallet dan kun je de wallet laten kiezen. Exchanges voegen vrijwel altijd meer dan genoeg fees toe aan uitbetaal-transacties.
BBBrt schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:15:
[...]

is een fee sowieso nodig, of kun je het erop gokken om helemaal geen fee toe te passen?
Sowieso nodig.

Een goed overzicht van de drukte op het netwerk is te vinden op https://jochen-hoenicke.de/queue/#24h

[ Voor 12% gewijzigd door Rannasha op 12-12-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las dat Amazon de URL met amazonethereum heeft geregistreerd.
Wat erop kan duiden dat je binnenkort met ETH kan betalen op Amazon.
Dat zou die coin een enorme boost geven, net zoals Litecoin nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:53
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:21:
of ze hebben een eigen coin , lijkt me veel logischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Hoe weet je de grootte van de transactie in bytes? Wil in januari ook een deel uitkeren en Electrum wil een ongelovelijk hoge transactionfee meegeven (omgerekend 180€). Dat heb ik dus al uitgezet, maar wil straks wel een realistische fee meegeven voor een normale verwerkingstijd.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:59

Ja, ik :) ondanks dat ze (behoorlijk) hoge kosten rekenen, zit het verder wel goed daar.

Als je je laat uitbetalen, vraagt Bitonic om binnen 5 minuten je BTC-betaling te verrichten. Daarvoor hoeft hij dus verder niet bevestigd te worden, enkel de transactie moet gevonden worden in de lijst met pending transacties. Wat voor mining fee je ook kiest, dit komt eigenlijk altijd wel goed.

Echter: Bitonic betaalt pas uit als je transactie een aantal keer bevestigd is. En omdat transacties op het Bitcoin netwerk op dit moment super duur zijn, heb je de keuze tussen of heel lang wachten, of een hoge fee betalen. Ze betalen gewoon de koers uit op het moment dat je op 'betalen' klikt verder, het ergste is dat je dus lang moet wachten.

Mijn ervaring van afgelopen weekend is dat je voor een uitbetaling de volgende dag (en als je bij de Rabo zit, de dag daarna) inderdaad een dergelijke mining fee moet aanhouden. Het kan ook met minder, maar dan zal het gewoon enkele dagen duren voor je het krijgt.
Achteraf kan je overigens je transactie (voor €2,50) nog boosten zodat hij eerder in de blockchain zal worden opgenomen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

thunder8 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:22:
Hoe weet je de grootte van de transactie in bytes? Wil in januari ook een deel uitkeren en Electrum wil een ongelovelijk hoge transactionfee meegeven (omgerekend 180€). Dat heb ik dus al uitgezet, maar wil straks wel een realistische fee meegeven voor een normale verwerkingstijd.
Electrum geeft als je een transactie maakt een inschatting als je op het Preview-knopje klikt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Oye0krP.png

Je kunt dan aan de hand van de informatie van http://core.jochen-hoenicke.de/queue/#24h exact de fee instellen die jij nodig acht.

[ Voor 16% gewijzigd door Tourniquet op 12-12-2017 14:38 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
bedankt allemaal voor de toelichting!

laatste vraagje dan: ik heb geen wallet, maar heb alles alleen bij binance staan. voegt binance zelf dan een fee toe (dat maak ik op uit de reactie van Rannasha) of moet ik dat doen? en doe je dat dan op bitonic of op binance?

ja, de eerste keer van alles is spannend :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:21:
Klopt: https://whois.icann.org/en/lookup?name=amazonethereum.com

Eind oktober geregistreerd. Maar: amazonbitcoin.com is in 2013 al door Amazon geregistreerd en vooralsnog accepteert Amazon geen cryptocurrencies. Het registreren van een domeinnaam betekent eigenlijk niets.

Voor een bedrijf als Amazon kost dit helemaal niets en het is een manier om je in te dekken tegen mensen die misbruik willen maken van jouw naam.
BBBrt schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:28:
laatste vraagje dan: ik heb geen wallet, maar heb alles alleen bij binance staan. voegt binance zelf dan een fee toe (dat maak ik op uit de reactie van Rannasha) of moet ik dat doen? en doe je dat dan op bitonic of op binance?
Binance doet dat. Normaalgesproken voegen exchanges een fee toe die hoog genoeg is voor snelle bevestiging (want als het te lang duurt, dan wordt support overspoeld met vragen en klachten).

Merk op dat je bij het verkopen op Bitonic ook een retour-adres moet opgeven. Als de transactie te lang onderweg is, dan stuurt Bitonic deze na ontvangst en bevestiging door naar het retour-adres.

[ Voor 32% gewijzigd door Rannasha op 12-12-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:35
Ik snap dat iedereen vandaag super blij is met LTC.

Maar persoonlijk zie ik xrp ook naar boven gaan en het volume flink toenemen, hopelijk stoot het eindelijk een beetje door.

Daarnaast die hele discussie gelezen over betaalmiddel en transactie tijden ed. hierboven.... maar xrp is daar toch nog weer een tandje beter in, en met een duidelijke focus?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Pagina: 1 ... 99 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]