[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.283 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34

Ethirty

Who...me?

neokarasu schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:23:
Wellicht een rare vraag maar: hoe hebben jullie het gedaan bij het verifiëren om gebruik te kunnen maken van de verschillende (fiat-gebruikende) exchanges? Hierbij gewoon je kopie id/paspoort/rijbewijs doorgestuurd zonder hierbij je BSN-nummer onleesbaar te maken en zonder vermelding eroverheen met de exchange-naam en datum?

Ik merk namelijk dat ze er niet zo happig op lijken te zijn als je wel deze privacy-maatregelen neemt en ze dan een verification klakkeloos afwijzen. En gezien de hacks uit het verleden is het geheel toevertrouwen van een kopie id aan ze nu ook weer zoiets.
Er zijn regels omtrent identificatie, daar dienen ze zich aan te houden.

Beetje lastig voor een financiële instelling om te bewijzen wie je bent als je je BSN onleesbaar maakt. Je naam en/of foto zijn digitaal ook al makkelijk te manipuleren, hoe moeten ze anders zeker weten wie je bent.

De meesten accepteren het dan ook niet als je een deel onleesbaar maakt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorKB
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09-2020
MrBlueEyes schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:28:
[...]

Bij Bitstamp heb ik alleen een "watermerk" eroverheen gezet. Dat was geen probleem.
Ik ook bij Bitstamp watermerk erover en BSN 'afgeplakt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:38
Wellicht een rare vraag maar: hoe hebben jullie het gedaan bij het verifiëren om gebruik te kunnen maken van de verschillende (fiat-gebruikende) exchanges? Hierbij gewoon je kopie id/paspoort/rijbewijs doorgestuurd zonder hierbij je BSN-nummer onleesbaar te maken en zonder vermelding eroverheen met de exchange-naam en datum?

Ik merk namelijk dat ze er niet zo happig op lijken te zijn als je wel deze privacy-maatregelen neemt en ze dan een verification klakkeloos afwijzen. En gezien de hacks uit het verleden is het geheel toevertrouwen van een kopie id aan ze nu ook weer zoiets.
Bij Blockchain.info is dit niet nodig, bij Kraken volgens mij ook niet.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Ethirty schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:19:
Toch wel blij nu dat het me met LTC wel lukt om te hodlen waar dat met BTC op een of andere manier niet lukt. Inmiddels bijna 250% rendement in 6 maanden :o

En ik zie nog geen reden waarom het helemaal in zou zakken, dus ben benieuwd hoe lang ik dat volhou tot het begint te kriebelen. :P
Voor mijn eerste poging vind ik het ook best prima gaan :p
Laatst via Thoorn €8 op een LTC adres gezet, keek ik vandaag was het ineens €15. Ik wacht het nog even af tot zijn hoogtepunt. Leuk om te proberen, binnenkort ga ik meer inzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Jochemd13 op 11-12-2017 17:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Jochemd13 schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:36:
[...]
Laatst via Thoorn €8 op een LTC adres gezet, keek ik vandaag was het ineens €15. Ik wacht het nog even af tot zijn hoogtepunt.
Kun je ons een seintje geven als LTC op z’n hoogtepunt staat? Ik zou daar ook graag uitstappen! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-10 19:50
In hoeverre beamen jullie het gevoel dat de bitcoin een beetje afkoelt en de litecoin misschien wel het stokje overneemt? Ook als je kijkt naar wat de litecoin heeft gedaan vanaf bv februari dit jaar dan had je beter daar je geld in kunnen stoppen.. (LTC x 26, BTC x 16 grofweg).

Edit: het is nog extremer. Ik keek naar het resultaat BTC/LTC, maar als je tov de $ kijkt is de LTC zo'n 45x over de kop gegaan sinds feb.

[ Voor 20% gewijzigd door Stokstaart op 11-12-2017 18:09 ]

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 07:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Na het typische weekend dipje zijn alle coins weer up! Echter is Qash nogal down. Enig idee hoe dit kan? Kan er niks over vinden en verwacht juist groei in deze munt met de aankomende nieuwsberichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Stokstaart schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:06:
In hoeverre beamen jullie het gevoel dat de bitcoin een beetje afkoelt en de litecoin misschien wel het stokje overneemt? Ook als je kijkt naar wat de litecoin heeft gedaan vanaf bv februari dit jaar dan had je beter daar je geld in kunnen stoppen.. (LTC x 26, BTC x 16 grofweg).

Edit: het is nog extremer. Ik keek naar het resultaat BTC/LTC, maar als je tov de $ kijkt is de LTC zo'n 45x over de kop gegaan sinds feb.
Zou kunnen. ik kan me nog herinneren dat LTC 0.02/0.03 BTC was dus dan zou LTC nog zeer ondergewaardeerd zijn. Aan de andere kant, dit is slechts een momentopname. Als je dit een week geleden gezegd had was het LTC x 13 en BTC x14. Je zou dus ook kunnen zeggen dat LTC het voortouw neemt en BTC zo gaat volgen. Dus wat mij betreft laat LTC duidelijk zien dat BTC zo naar $26,000 gaat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48

Als als. Toekomst voorspellen kan niemand. Weet jij welke de volgende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:10

Mwa, vind het wel erg voorbarig om zulke dingen te zeggen. Ja, Litecoin is sinds februari 45x over de kop gegaan, maar ook een groot deel van die stijging is van de laatste vier dagen. Het is een beetje arbitrair om die dingen te vergelijken. Als je vanaf begin juli vergelijkt staat Bitcoin weer voor, zeker als je de laatste vier dagen weer niet zou meetellen.

Maar goed, zou niet ontevreden zijn als de Litecoin zo blijft doorgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 22:07

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Bij Kraken hoef je t/m Tier 2 geen kopie te geven (max € 2000,- fiat / dag).

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:21
Sovieto schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:19:
[...]

Mwa, vind het wel erg voorbarig om zulke dingen te zeggen. Ja, Litecoin is sinds februari 45x over de kop gegaan, maar ook een groot deel van die stijging is van de laatste vier dagen. Het is een beetje arbitrair om die dingen te vergelijken. Als je vanaf begin juli vergelijkt staat Bitcoin weer voor, zeker als je de laatste vier dagen weer niet zou meetellen.

Maar goed, zou niet ontevreden zijn als de Litecoin zo blijft doorgaan :)
Is natuurlijk (voor zover ik kan zien) wel onhoudbaar deze stijging. Bijna 100% in een paar dagen is natuurlijk eigenlijk belachelijk, maar ja, blijkt maar weer dat het in cryptoland allemaal kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klie2003
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 11:51
Wie van hier heeft zijn aandacht op Bitcoin Cash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
MaStar schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:18:
[...]
Waarom niet gewoon gekocht via Bitonic en Bittrex?
Ik ben niet zo thuis in al die brokers en excanges.
Had het gevoel dat BTC door de futures gingen stijgen en wilde snel met ideal inslaan. Normaal koop ik vooral altcoins via Litebit maar dacht nu dus toch een overstapje naar Bitcoin te maken maar wil niet vd wallet van Litebit gebruik maken.

Geen plezierige overstap tot nu toe 8)7
Maar is Anycoin niet te vertrouwen dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
klie2003 schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:51:
Wie van hier heeft zijn aandacht op Bitcoin Cash?
Was erover aan het lezen dat het precies meer adoptie krijgt.

Ik vraag me dan af zal de waarde stijgen of gewoon meer gebruikt worden .
Immers als de waarde begint te fluctueren zoals BTC dan is het redelijk onbruikbaar als effectief betaalmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Litecoin vond ik al een tijdje ondergewaardeerd, en vervult eigenlijk de rol waar Bitcoin voor bedoeld was voordat de waarde zo toenam.
Snelle transacties, lage fees, helaas nog te weinig toepassing voor aankopen van goederen.

[ Voor 1% gewijzigd door RaptorXS op 11-12-2017 18:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klie2003
  • Laatst online: 23-09 11:51
k995 schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:55:
[...]

Was erover aan het lezen dat het precies meer adoptie krijgt.

Ik vraag me dan af zal de waarde stijgen of gewoon meer gebruikt worden .
Immers als de waarde begint te fluctueren zoals BTC dan is het redelijk onbruikbaar als effectief betaalmiddel.
Roger Ver is het echt aan promoten via zijn twitter https://twitter.com/rogerkver
Moeten we hem niet in de gaten houden als een van de pioneers/promoters van bitcoin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,
in 2015 heb ik een aantal Litecoins(17 stuks) gekocht en deze toen der tijd op mijn Hive wallet geplaatst.
Hive wallet bestaat niet meer zie ik... is er een mogelijkheid om de Litecoins alsnog terug te halen of moet ik ze als verloren beschouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:08:
Beste mensen,
in 2015 heb ik een aantal Litecoins(17 stuks) gekocht en deze toen der tijd op mijn Hive wallet geplaatst.
Hive wallet bestaat niet meer zie ik... is er een mogelijkheid om de Litecoins alsnog terug te halen of moet ik ze als verloren beschouwen?
https://www.markandersono...ver-litecoin-hive-wallet/

kan proberen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:45
klie2003 schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:58:
[...]

Roger Ver is het echt aan promoten via zijn twitter https://twitter.com/rogerkver
Moeten we hem niet in de gaten houden als een van de pioneers/promoters van bitcoin?
De Bitcoin Jesus die Bitcoin Judas werd. Nee. Puur propaganda voor z'n eigen project (BCH) tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 22:37
Litebit heeft op dit moment geen Waves meer. Iemand een idee of dit vaker bij ze voor komt? En hoe vaak wordt zoiets aangevuld?

[ Voor 16% gewijzigd door Sunri5e op 11-12-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand bekend met Mercury Protocol? Ik zit te kijken of ik coins kan kopen, maar kan het niet echt vinden. Lijkt mij namelijk wel een interessante...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:48
Sunri5e schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:25:
Litebit heeft op dit moment geen Waves meer. Iemand een idee of dit vaker bij ze voor komt? En hoe vaak wordt zoiets aangevuld?
Dit gebeurd regelmatig, zeker als er veel beweging in een coin zit. Voor altcoins kan je het beste dan ook een exchange gebruiken.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ik heb net geprobeerd om iets van bitrex over te boeken naar bitfinex, echter kwam ik er achter dat ik me moest verifieren. Basic verification is mislukt.Klopt het dat er nu dus niks anders om zit om een kopie van mijn id op te gaan sturen wil ik mijn geld/coins ooit nog van bittrex af krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two-one
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-06 21:58
j0ppie schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:51:
Ik heb net geprobeerd om iets van bitrex over te boeken naar bitfinex, echter kwam ik er achter dat ik me moest verifieren. Basic verification is mislukt.Klopt het dat er nu dus niks anders om zit om een kopie van mijn id op te gaan sturen wil ik mijn geld/coins ooit nog van bittrex af krijgen?
Yep, je moet met je paspoort aan de gang. En, denk er vantevoren aan dat je voornamen in het passpoort hetzelfde zijn als die je opgegeven hebt, anders gaat dat ook mis.
Bij mij gebeurd en ik wacht nu al 3 weken op handmatige verificatie.
De arrogantie die sites is stuitend.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
toineneman schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:02:
[...]

Yep, je moet met je paspoort aan de gang. En, denk er vantevoren aan dat je voornamen in het passpoort hetzelfde zijn als die je opgegeven hebt, anders gaat dat ook mis.
Bij mij gebeurd en ik wacht nu al 3 weken op handmatige verificatie.
De arrogantie die sites is stuitend.

succes
Moet je ook je BSN doorgeven dan? En geldt dit ook voor bitfinex?

[ Voor 3% gewijzigd door j0ppie op 11-12-2017 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 20:24

flexje

got-father

Hoe vinden jullie het verloop van IOTA de afgelopen week?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-10 13:32

mindcre8r

Tradepedia

flexje schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:20:
steady, hij kakt niet veel in, maar kruipt ook niet veel verder dan de 4 tot 4,5

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikacota
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
mindcre8r schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:23:
[...]

steady, hij kakt niet veel in, maar kruipt ook niet veel verder dan de 4 tot 4,5
Prima nieuwe ondergrens na maanden erg laag te hebben gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Door de stijging van BTC valt de stijging/daling van IOTA tegen. Moet ook eerlijk zeggen dat Binance en Bitfinex niet meehelpen ivm de withdrawal functie die wederom kapot is en daarnaast is het IOTA netwerk een stuk trager dan een paar maanden geleden. Ik verwacht wel dat IOTA naast LTC de komende tijd de grote stijger blijft als BTC even moeilijk vooruit komt.

Ik heb nog steeds een pending transactie van 3 dagen geleden naar Bitfinex staan, geen idee hoe dat gaat afgelopen, kan ook nergens vinden of dat ooit expired of misschien wel voor altijd blijft zweven ondanks tig keer reattachen en rebroadcasten. Mijn withdrawal van Binance van 3 uurtjes geleden heb ik inmiddels al wel binnen.

Afijn, mooi muntje, nog wel wat de verbeteren aan het ecosysteem eromheen :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 06-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
RaptorXS schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:55:
Litecoin vond ik al een tijdje ondergewaardeerd, en vervult eigenlijk de rol waar Bitcoin voor bedoeld was voordat de waarde zo toenam.
Snelle transacties, lage fees, helaas nog te weinig toepassing voor aankopen van goederen.
Ja,maar litecoin kan dat ook alleen maar omdat de koers zo laag staat en het aantal transacties relatief gering zijn. En volgens mij komt de waardestijging juist vooral omdat men goedkoop coins wilde verplaatsen. Kan best dat de ltc koers weer inkakt als btc Lightning krijgt. Erg veel voegt het niet toe tov Bitcoin.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 09:57
Zijn er hier mensen die traden op poloniex? Hoe bevalt dat? Ik kwam erachter dat je daar rente kan ontvangen op je crypto's wat mij erg aanspreekt. Verder ook handig dat ze verschillende order types hebben. Maar als ik google mag geloven is het allemaal bar en bar slecht. Nu is het wel zo dat ik alles wat ik op het internet vind over crytpovaluta met heel veel korreltjes zout neem, en dit is niet anders. De mening van mijn medetweakers vertrouw ik wat dat betreft stukken beter, vandaar mijn vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 20:59
De LTC koers zakt weer. Zou het zijn dat LTC de 200 dollar heeft aangetikt, en veel mensen een sell order op 200 dollar hadden staan? Ergens wel logisch als de munt 200 dollar aantikt er een dip volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Loopt idd redelijk steady.. Paar vrienden zijn ook ingestapt en die willen al sneller resultaat maar ik denk dat het wel goed komt. Zojuist ook een onderzoek van Deutsche Bank gelezen: https://www.db.com/newsro...-_EMEA_-_client_ready.pdf

Interessant leesvoer voor de IOTA hodlers, ze bespreken er een aantal voordelen van de tangle tov het nadeel van de blockchain (energiegebruik techniek, schaalbaarheid van de blocks etc.)

Sowieso is het goed als door dit soort instituten IOTA in één adem wordt genoemd met BTC _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
D-Ed schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:37:
[...]

Loopt idd redelijk steady.. Paar vrienden zijn ook ingestapt en die willen al sneller resultaat maar ik denk dat het wel goed komt. Zojuist ook een onderzoek van Deutsche Bank gelezen: https://www.db.com/newsro...-_EMEA_-_client_ready.pdf

Interessant leesvoer voor de IOTA hodlers, ze bespreken er een aantal voordelen van de tangle tov het nadeel van de blockchain (energiegebruik techniek, schaalbaarheid van de blocks etc.)

Sowieso is het goed als door dit soort instituten IOTA in één adem wordt genoemd met BTC _/-\o_
En ik las op Reddit dat het mysterieuze Q-nieuws in Q1 2018 komt :) Dus voor degenen die hem snel willen verkopen, ik zou er nog een paar maanden mee wachten.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Nogmaals, ben aardig nieuw in de crypto wereld.

Het enige jammere vind ik dat het erg omslachtig is om te investeren in diverse coins dmv exchanges.
Ik vraag me dan ook af waarom er niet gewoon officiele wallets (apps) per coin en OS bestaat.

Zo wil ik nu wat litecoins kopen, zie wel een officiele app voor mac os x maar niks officieels voor Android?

Ik denk dan ook dat het veel meer kan groeien als de gebruiksvriendelijkheid van de systemen aangepast word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:14

Cis

flexje schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:39:

Het enige jammere vind ik dat het erg omslachtig is om te investeren in diverse coins dmv exchanges.
Ik vraag me dan ook af waarom er niet gewoon officiele wallets (apps) per coin en OS bestaat.

Zo wil ik nu wat litecoins kopen, zie wel een officiele app voor mac os x maar niks officieels voor Android?

Ik denk dan ook dat het veel meer kan groeien als de gebruiksvriendelijkheid van de systemen aangepast word.
Melk koop je toch ook in de supermarkt, en niet bij de Melkunie fabriek? En het voordeel is dat je bij de supermarkt ook meteen brood en aardappelen kunt kopen. :)

Ben het wel met je eens dat de Exchanges wat betere apps zouden moeten hebben. Maar aan de andere kant: vaak gaat het om serieus geld, en zit ik toch het liefst achter een grote monitor. Altijd 3 keer controleren of ik het juiste bedrag naar de juiste wallet overschrijf :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Een wallet is een portemonnee, daar kan je alleen in bewaren. Als je dollars wil moet je toch ook naar een bank? Dat is de rol van exchanges/brokers.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me

Als je nieuw bent zou ik het bij de simpele manier houden: blockchain.info, coinbase, etc.
Tevens zou ik wachten op een dip met de aanschaf van litecoins. Zijn net keihard omhoog geknald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sitmark
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 13:56
technoaddict schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:31:
De LTC koers zakt weer. Zou het zijn dat LTC de 200 dollar heeft aangetikt, en veel mensen een sell order op 200 dollar hadden staan? Ergens wel logisch als de munt 200 dollar aantikt er een dip volgt.
Ja, dat zei iedereen ook op 10k BTC... Grote jumps of bewegingen zijn onmogelijk te voorspellen... bestaande investeerders, mensen die al jaren op de markt aanwezig zijn en nieuwe spelers met FOMO gedrag. Big Ballers komen er ook bij. (De laatsten laten zich goed adviseren door mensen te bevragen die actief zijn op bitcoin fora) Daarnaast heb je de 'chinese farts' zodra een of andere regering ergens een statement maakt kan het zijn dat er een hele reactie is op BTC en Altcoins. EG Neo en china.
Als ik dimensies zou zoeken om analytics toe te passen op de koersen zou ik volgende dimensies kiezen:
- Sentiment analysis van de coins op social media en forum crawling.
- Aantal keer dat een coin in kader van regeringsbeslissingen vermeld wordt.
- Evolutie van de coin op de beurs (traditionele TA)
- Ontwikkelingen en nieuws van de coin

Wat wel zo is, is dat er enorme verwarring is, op alle nieuwskanalen laat men Bitcoin-'Experts' spreken _/-\o_ Vandaag op de radio een professor emeritus economie en ethiek die zegt dat cryptocurrencies helemaal fake zijn en de technologie nergens voor staat 8)7

Zoals waarschijnlijk vele mede tweakers betekent interesse in bitcoin, interesse in de techniek en wat er achter zit? Ik ben enorm enthousiast over het decentraal plaatsen van toepassingen en data stromen. (of dat nu geld is of 'andere' datastromen maakt niet uit)

Voorlopig beperk ik me in m'n bitcoin hobby door wat te lezen (collega heeft een boek geschreven waarin hij een naar mijn mening toffe, verstaanbare manier, de 'wat is het nu?' uit legt: https://www.bitcoinblockchainbook.com/ ) Daarnaast is de beperkte analyse die we automatisch laten uitvoeren onze twitter account: https://twitter.com/CryptoDarwin

Ik ben er ook zeker van dat ik niet de enige Consultant ben die vragen krijgt van de klanten om concreet iets met blockhain te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:42

Hertog

Aut bibat, aut abeat

D-Ed schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:37:
[...]

Vraag me wel af wat de criteria zijn om iets op te nemen, zie dat ook Ripple genoemd wordt bijvoorbeeld.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Ethirty schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:43:
[...]

Een wallet is een portemonnee, daar kan je alleen in bewaren. Als je dollars wil moet je toch ook naar een bank? Dat is de rol van exchanges/brokers.
Ik begrijp wat jullie bedoelen maar het gaat mij om het volgende bijvoorbeeld:

Bank (eur) -> bitonic (fee1) -> electrum (btc) -> binance (fee2) -> btc naar altcoin (fee3)

Waarom niet:
Bank (eur) -> off. Btc wallet
Off. Btc wallet -> willekeurige altcoin wallet
Of eventueel direct naar altcoin wallet

[ Voor 3% gewijzigd door flexje op 11-12-2017 20:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Sinds vanmiddag alles weer in BTC gestopt. Ik heb het idee dat we erg snel aan een nieuwe ATH gaan komen, 20k gaan we deze week al halen denk ik. Alleen al het feit dat exchanges de mensenmassa niet aankunnen. Al die mensen die nu nog niet kunnen beginnen doordat de verificatie stop is gezet komen er binnenkort ook nog bij. HODL is het toverwoord 8)7 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 21:22
flexje schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:54:
[...]

Bank (eur) -> bitonic (fee1) -> electrum (btc) -> binance (fee2) -> btc naar altcoin (fee3)

Waarom niet:
Dan wil je een broker? Je kunt bij litebit direct kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Bartske schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:57:
[...]

Dan wil je een broker? Je kunt bij litebit direct kopen
Nee ik zoek geen broker. Het lijkt me gewoon het makkelijkst als elke coin op elke platform een eigen officiele app heeft met een eigen wallet. Bijv op litebit geen iota?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Wow, de 1 minuut candle op GDAX kan de BTC koers niet bijhouden :) Ook op Bitrex door de 17k heen, netjes!

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
Taro schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:02:
Wow, de 1 minuut candle op GDAX kan de BTC koers niet bijhouden :) Ook op Bitrex door de 17k heen, netjes!
GDAX lag net een klein uurtje plat wegens gepland onderhoud. Voorspelbare kaars. :)
flexje schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:00:
[...]

Nee ik zoek geen broker. Het lijkt me gewoon het makkelijkst als elke coin op elke platform een eigen officiele app heeft met een eigen wallet. Bijv op litebit geen iota?
Wat.
flexje schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:54:
[...]

Waarom niet:
Erg omslachtige route noem je ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
[...]

Weet je wel hoeveel altcoins er zijn? En iota heeft veolgens mij nog geen wallet? Veel altcoins kun je enkel via bitcoin kopen. Maar voor litecoin zou je coinbase kunnen gebruiken al hebben die meestal niet zo'n aantrekkelijke koersen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Byte_Me schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:05:
[...]
Weet je wel hoeveel altcoins er zijn? En iota heeft veolgens mij nog geen wallet? Veel altcoins kun je enkel via bitcoin kopen. Maar voor litecoin zou je coinbase kunnen gebruiken al hebben die meestal niet zo'n aantrekkelijke koersen...
Welke wallet gebruiken jullie dan voor je litecoins? Of laten jullie die op een online exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
flexje schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:06:
[...]

Welke wallet gebruiken jullie dan voor je litecoins? Of laten jullie die op een online exchange?
Ik heb alleen bitcoins in wallet op offline laptop zonder wifi :P
Rest op binance (exchange)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Het zal ook wel een beetje mijn onervarenheid zijn, maar ik wou net dus van bitrex naar bitfinex overboeken. Kwam er achter dat daar 0.001 btc fee op zit. Dat is behoorlijk! Dus ik had de boel even omgezet in LTC. Ik zag al dat LTC hoog stond en dacht dit is niet handig als inverstering, maar ik boek snel over naar bitfinex en daar wou ik er een andere ALT van halen. Kwam ik er achter dat overboeken niet lukt en dat ik dus eerst men paspoort moet gaan opsturen. Na wat uitzoek werk was ondertussen LTC alweer gedaald. Heb dus hoog gekocht :( Eigen fout! Maar goed, weet iemand of ze ook je BSN willen? een koppietje van men passpoort okey, maar geef lever geen BSN af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
[...]

Zat wallets voor toch? Electrum, Litecoin Core, ... Heb zelf helaas tijdelijk geen LTC en anders hadden ze op m'n Ledger Nano S gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoGoose
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
[...]

Ik zelf gebruik Exodus als Litecoin wallet, werkt altijd erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

En wat doet dat dan? Elke coin heeft al een eigen wallet. De meeste alts zijn te klein om met fiat te kopen, dat moet dus altijd via btc.

Je kan niet zomaar btc naar een alt-wallet overboeken, iemand moet toch de omzetting regelen? Daar gaat een andere wallet-structuur niks aan oplossen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miikebtc
  • Laatst online: 23-01-2023
j0ppie schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:08:
Het zal ook wel een beetje mijn onervarenheid zijn, maar ik wou net dus van bitrex naar bitfinex overboeken. Kwam er achter dat daar 0.001 btc fee op zit. Dat is behoorlijk! Dus ik had de boel even omgezet in LTC. Ik zag al dat LTC hoog stond en dacht dit is niet handig als inverstering, maar ik boek snel over naar bitfinex en daar wou ik er een andere ALT van halen. Kwam ik er achter dat overboeken niet lukt en dat ik dus eerst men paspoort moet gaan opsturen. Na wat uitzoek werk was ondertussen LTC alweer gedaald. Heb dus hoog gekocht :( Eigen fout! Maar goed, weet iemand of ze ook je BSN willen? een koppietje van men passpoort okey, maar geef lever geen BSN af...
Staat volgens mij meerdere malen al in deze discussie, misschien even de zoekfunctie bovenaan de pagina gebruiken en "BSN" o.i.d. zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
[...]

Je zal toch een coin moeten kopen, en zonder omwegen lukt dat het beste via een broker. Anders kun je op kraken of coinbase ook ltc kopen en daar kun je direct je euro's naar toe storten.

Qua wallet zou ik (als je serieus gaat investeren) een hardware wallet kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bartske op 11-12-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Byte_Me schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:05:
[...]
En iota heeft veolgens mij nog geen wallet?
Jawel, gewoon de IOTA Light wallet, ook evt. beschikbaar op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Bitcoin stijgt echt niet normaal hard, zelfs op Kraken :+ . http://prntscr.com/hm5m71 (die wall was binnen 3 minuten weg). Ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot de walls zijn op bitfinex of GDAX, aangezien het volume van BTC bij Kraken veel kleiner is. Iemand die daar trade en me dat kan vertellen? Ik ben wel impressed hoe snel die 1 miljoen euro aan BTC weg was. Maar waarschijnlijk is het peanuts. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Tominatie schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:20:
Bitcoin stijgt echt niet normaal hard, zelfs op Kraken :+ . http://prntscr.com/hm5m71 (die wall was binnen 3 minuten weg). Ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot de walls zijn op bitfinex of GDAX, aangezien het volume van BTC bij Kraken veel kleiner is. Iemand die daar trade en me dat kan vertellen? Ik ben wel impressed hoe snel die 1 miljoen euro aan BTC weg was. Maar waarschijnlijk is het peanuts. 8)7
Op Bittrex stond ook iets van +-35 BTC, die was in een paar seconden weg. Op GDAX zag ik geen echt grote wall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:14

Cis

op gdax: 73m op 14500 euro. En we staan nu op 14467 :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
  • Laatst online: 21-06-2024
Cis schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:22:
[...]

op gdax: 73m op 14500 euro. En we staan nu op 14467 :)
Niet het moment om te kopen dunkt me :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 03-10 17:38
Hij zakt weer weg denkt dat het niet echt helpt voor de verkoop en waarde dat hun netwerk amper transacties doorvoert. Ik las iets over oplopende aantallen transacties die maar niet bevestigd worden en dat zou weer te maken hebben met dat steeds de zelfde servers worden aangesproken. Als dat zo doorgaat en er geen verbetering optreed, ben ik bang dat Binance ze nog eens gaat deleten aangezien zie constant geblokkeerd staan.
Denk dat als dat opgelost wordt de koers weer omhoog gaat met af ene toe een upje en een dipje.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Mozes123 schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:28:
[...]

Niet het moment om te kopen dunkt me :-(
Dat weet niemand. Als die in 2018 op 50k staat was dit een perfect moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
MaStar schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:38:
[...]

Ik kan mij haast niet voorstellen dat er niet - vroeg of laat ergens in 2018 - de 50k wordt aangetikt. Er zit zoveel momentum achter bitcoin nu dat het vrijwel onvermijdelijk is. Zelfs als je het als pure hype/bubble bekijkt is de hoeveelheid interesse er voor zo sterk groeiende dat het gewoon erg onwaarschijnlijk is dat 17-18k dollar de piek is op dit moment. Kan best dat tussen nu en eind 2018 er dalen zijn van <10k, maar blijvend imho is dat niet. Worst case is dit een tulpenmanie, maar we zitten pas op de helft imho ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond,
Een tijdje terug ging ik me een beetje verdiepen in Bitcoin en besloot ik een investering te gaan doen voor de lange termijn met behulp van een paper wallet. Mij werd aangeraden om eerst het met een klein bedrag uit te proberen om ze te kopen en te verkopen. Ik kocht op bitonic 0,01 bitcoin en stuurde de bitcoins naar een paper wallet. Deze zilverde ik in op mijn account op blockchain.info . Na het inzilveren had ik slecht 0,0957 bitcoin op blockchain. Toen ik deze meteen daarna ging verkopen kon ik slechts 0,0926 bitcoin versturen, de rest was transaction fee. Is het normaal dat je zoveel kwijtraakt? Of zijn er betere alternatieven voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 09:55
Leuk NRC artikel over blockchain en bitcoins

hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
De Bitcoin ter waarde van een mooie auto? Ik zeg ja! Maar voor een huis? Naah, ik denk dat er tzt alts zijn die het roer over nemen en dat de markt daarvan schrikt en een flinke krimp mee maakt. Bitcoin heeft nu nog de naam, maar dit blijft niet. De bitcoin splits nu steeds vaker af, decentralisatie neemt terug door giga mining farms en trading kosten zijn erg hoog. Een lange termijn toekomst voor blockchain zie ik wel voor me, maar voor de bitcoin zelf niet. Maar ik ben absoluut geen expert! Dus ik hoor graag jullie tegens om van te leren! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:17
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:47:
Goedenavond,
Een tijdje terug ging ik me een beetje verdiepen in Bitcoin en besloot ik een investering te gaan doen voor de lange termijn met behulp van een paper wallet. Mij werd aangeraden om eerst het met een klein bedrag uit te proberen om ze te kopen en te verkopen. Ik kocht op bitonic 0,01 bitcoin en stuurde de bitcoins naar een paper wallet. Deze zilverde ik in op mijn account op blockchain.info . Na het inzilveren had ik slecht 0,0957 bitcoin op blockchain. Toen ik deze meteen daarna ging verkopen kon ik slechts 0,0926 bitcoin versturen, de rest was transaction fee. Is het normaal dat je zoveel kwijtraakt? Of zijn er betere alternatieven voor?
Misschien toch nog iets verder verdiepen dan maar,

Ja het is "normaal"

Ohja, als je cijfers kloppen mag je mij dat ook wel leren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Goedenavond,
Klinkt super! Van 0.01 naar 0.0957. Doe mij zo'n transactie! haha ik snap wat je bedoeld. Ja zulke fees zijn helaas normaal. Dit is ook een nadeel aan bitcoin. Je kunt traden op sites maar als je gewoon long term wilt opslaan dan kun je het beste de 0.0926 die je hebt bewaren en wachten. Er zit wel verschil in waar je je bitcoin koopt! Maar een fee is een fee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
Goedenavond,
Je kan ook met lagere fee versturen maar dan is er kans dat je transactie er langer over doet. Zie ook hier voor hoeveel fee je moet geven:
\
https://bitcoinfees.earn.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
  • Laatst online: 21-06-2024
MaStar schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:38:
[...]

De stijging van vandaag lijkt me toch absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 21:32
Litecoin stijgt nog veel meer. Koers is afgelopen week verdubbeld. Nog even en mijn totale inleg van afgelopen september is verdubbeld :)

[ Voor 5% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 11-12-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 10:50

T-8one

take it easy, take a sisi

X-t-r-e-m-e schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:12:
[...]

Litecoin stijgt nog veel meer. Koers is afgelopen week verdubbeld. Nog even en mijn totale inleg van afgelopen september is verdubbeld :)
Jah, bizar. Ik kan er niet echt een verklaring voor vinden. Een tijdje terug mijn LTC van de hand gedaan voor 100,- dollar omdat er niet zoveel meer me gebeurde.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 22:01
Nou, wilde mezelf klaar maken voor de fork door toch maar een offline wallet te gebruiken. Even proberen te verifieren bij Bittrex, bleek t achteraf een groot drama te zijn om te verifieren volgens Reddit e.d. Nog grotere issue is omdat ik een (katholieke) doopnaam heb dus dit zal sws wel weer een meerjaren plan worden om het op een offline wallet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
thechib12 schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:18:
Nou, wilde mezelf klaar maken voor de fork door toch maar een offline wallet te gebruiken. Even proberen te verifieren bij Bittrex, bleek t achteraf een groot drama te zijn om te verifieren volgens Reddit e.d. Nog grotere issue is omdat ik een (katholieke) doopnaam heb dus dit zal sws wel weer een meerjaren plan worden om het op een offline wallet te krijgen.
Je zal toch moeten, ook als je het wilt uitlaten betalen. Anders krijg jehet nooit weer van Bittrex af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
j0ppie schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:49:
De Bitcoin ter waarde van een mooie auto? Ik zeg ja! Maar voor een huis? Naah, ik denk dat er tzt alts zijn die het roer over nemen en dat de markt daarvan schrikt en een flinke krimp mee maakt. Bitcoin heeft nu nog de naam, maar dit blijft niet. De bitcoin splits nu steeds vaker af, decentralisatie neemt terug door giga mining farms en trading kosten zijn erg hoog. Een lange termijn toekomst voor blockchain zie ik wel voor me, maar voor de bitcoin zelf niet. Maar ik ben absoluut geen expert! Dus ik hoor graag jullie tegens om van te leren! :D
Vind de transactie kn ook hoog. Vooral omdat de koers zo hoog is. Dan is het zelfs duurder dan fiat geld transactie en dat was toch niet de bedoeling? Stel het gaat naar 150k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
thechib12 schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:18:
Heb zelf ook doopnamen (J.M.J.) en m'n roepnaam is de eerste J. Verifiëren was in paar minuten gefixt. Wel in augustus/september.

Lees veel ellende over Bittrex (maar eigenlijk over alle exchanges) en mij heeft het nooit teleurgesteld. Alleen de fixed withdrawal fee (0.001 BTC) is imo echt te hoog.

[ Voor 12% gewijzigd door The Redman op 11-12-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 22:01
The Redman schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:40:
[...]

Heb zelf ook doopnamen (J.M.J.) en m'n roepnaam is de eerste J. Verifiëren was in paar minuten gefixt. Wel in augustus/september.
Mijn eerste doopnaam lijkt op mijn roepnaam, maar is het niet helemaal. Aangezien hij al 2 uur op pending staat zal die morgen vroeg wel worden afgekeurd, en moet ik maar in de sleur van de support tickets. Achja, het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
thechib12 schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:42:
[...]

Mijn eerste doopnaam lijkt op mijn roepnaam, maar is het niet helemaal. Aangezien hij al 2 uur op pending staat zal die morgen vroeg wel worden afgekeurd, en moet ik maar in de sleur van de support tickets. Achja, het zij zo.
Ik heb hem vanavond ook maar opgestuurd nu ongeveer 2 uur geleden. Staat ook nog steeds te wachten. Ik ben vergeten bij de basis verificatie mijn tussenvoegsel erop te zetten. Hoop niet dat ze moeilijk doen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
daddycewl schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:48:
Leuk NRC artikel over blockchain en bitcoins

hier
Het gaat eigenlijk niet eens zo heel erg de diepte in. Vooral het gebruikelijke institutionele beleggers gewauwel wat aan alle kanten rammelt. Zo hoef je miners helemaal niet te vertrouwen, dat is het mooie van het systeem. Een 51% attack waarbij "alle munten behalve die van hun waardeloos worden" slaat echt als een tang op een varken |:(. Bij een dergelijke aanval kun je er vanuit gaan dat bitcoin waardeloos wordt, dus óók de coins van de miners. En hoge transaction fees is *nu* een probleem, maar niet eentje die niet opgelost kan worden.
j0ppie schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:49:

De Bitcoin ter waarde van een mooie auto? Ik zeg ja! Maar voor een huis? Naah, ik denk dat er tzt alts zijn die het roer over nemen en dat de markt daarvan schrikt en een flinke krimp mee maakt. Bitcoin heeft nu nog de naam, maar dit blijft niet.
Alt coins zijn er al jaren, ze hebben nooit enige indruk gemaakt. Nu pas zie je sommige enig marktaandeel verwerven, maar het blijft niets vergeleken met bitcoin.
De bitcoin splits nu steeds vaker af
Bitcoins heeft zich altijd al afgesplitst. Er zijn in het verleden heel veel updates geweest die voor een fork gezorgd hebben, alleen hoor je daar niets van omdat de consensus het ermee eens is. Er is nu 1 fork geweest die contentious was: SegWit (met Bitcoin Cash als "originele" chain). Al die andere forks waar je over leest zijn niets anders dan de shitcoins die in 2013 als paddestoelen uit de grond schoten, en totaal oninteressant. Net als dat iedereen de bitcoin sourcecode kan kopiëren en aanpassen, kan ook iedereen de blockchain forken. Dat betekent niet dat dat ook serieuze strijders zijn. Zelfs de opmars van Bitcoin Cash was van korte duur, maar Bitcoin bleek resistent en steeg zelfs van $5k naar $17k, terwijl BCH een beetje zielig bleef hangen rond $1300.
decentralisatie neemt terug door giga mining farms
Een terecht punt van kritiek, mining power mag wel wat gedistribueerd worden. Maar desalniettemin hebben ook die mining farms voordeel bij een hoge koers. De boel manipuleren zoals we vorige maand zagen, met koersverval tot gevolg, is niet in hun belang.
en trading kosten zijn erg hoog.
Je bedoelt transactiekosten? Dat wordt dus gefixed met off-chain transacties.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibulez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 22:54
Bartske schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:53:
[...]

Je kan ook met lagere fee versturen maar dan is er kans dat je transactie er langer over doet. Zie ook hier voor hoeveel fee je moet geven:
\
https://bitcoinfees.earn.com/
De fees die op deze site staan zijn wel een beetje verschillend met wat de meeste sites rekenen. Nog steeds vindt ik het principe van transaction fees een beetje vreemd, is dit niet een van de dingen waar het hele cryptocurrency gebeuren op tegen was? Het is nu gewoon hetzelfde als bij een bank dat je transactie kosten gaat betalen. De hoogste fee op die site is nog steeds een factor 1000 verschil met wat j0ppie en DeSjig Beschrijven.

Even een ander vraagje. Ik ben de fees en spread op Coinbase een beetje zat, gaat gewoon helemaal nergens meer over. En andere Bitcoin 'trade' sites die in dit topic genoemd worden zijn niet veel beter. Misschien dat iemand nog wat leuks kent en dit wilt delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
Nibulez schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:46:
[...]

De fees die op deze site staan zijn wel een beetje verschillend met wat de meeste sites rekenen. Nog steeds vindt ik het principe van transaction fees een beetje vreemd, is dit niet een van de dingen waar het hele cryptocurrency gebeuren op tegen was? Het is nu gewoon hetzelfde als bij een bank dat je transactie kosten gaat betalen. De hoogste fee op die site is nog steeds een factor 1000 verschil met wat j0ppie en DeSjig Beschrijven.
Als de meeste transacties niet meer direct on-chain (zoals in het 'klassieke' blockchainmodel) verstuurd hoeven worden, kan dat natuurlijk veel goedkoper. Daarnaast zou scaling er nog wel eens toe kunnen leiden dat we ooit weer 1 sat/byte fees zien, wat met de huidige koers ~$0.03(0.04) is.
Even een ander vraagje. Ik ben de fees en spread op Coinbase een beetje zat, gaat gewoon helemaal nergens meer over. En andere Bitcoin 'trade' sites die in dit topic genoemd worden zijn niet veel beter. Misschien dat iemand nog wat leuks kent en dit wilt delen?
Om te beginnen: ga naar GDAX.com en log in met je Coinbase-account (zelfde bedrijf). Dan heb je je laatste keer die absurde fee al betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Goed om te horen dat je er nog vertrouwen in hebt! Ik vraag me af wanneer we de eerste MMOrpg game gaan zien waarbij de ingame currency gebaseerd is op blockchain technologie. Dan zou je echt geld kunnen verdienen met gamen :P.
Verder zie ik nog 1 probleem met de bitcoin als betaalmiddel voor dagelijks gebruik. De grote! Het is onhandig om steeds in zoveel cijfers achter de komma te moeten denken als bitcoin een betaal middel wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
j0ppie schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:53:
[...]

Goed om te horen dat je er nog vertrouwen in hebt! Ik vraag me af wanneer we de eerste MMOrpg game gaan zien waarbij de ingame currency gebaseerd is op blockchain technologie. Dan zou je echt geld kunnen verdienen met gamen :P.
Verder zie ik nog 1 probleem met de bitcoin als betaalmiddel voor dagelijks gebruik. De grote! Het is onhandig om steeds in zoveel cijfers achter de komma te moeten denken als bitcoin een betaal middel wil worden.
Waarom? Peer-2-peer gaming lijkt mij wat problemen te geven in de snelheid (en zekerheid op het ontvangen van data door alle peers) - correct me if I'm wrong. Aangezien games toch al gebaseerd zijn op gecentraliseerde servers, zie ik daar eigenlijk weinig nut van in omdat alle data toch beter gecentraliseerd uitgewisseld wordt in dit geval. En uitgaande van PoW zelfs veel nadelen.

Daarnaast zou het erg pay2win worden. :+

[ Voor 7% gewijzigd door The Redman op 11-12-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

[...]

mwa.. mBits/satoshi's

Een Satoshi wordt op de volgende manier weergegegeven: 0.00000001 BTC. Dit is een honderdste deel van één miljoenste BTC. 1 Bitcoin is 100 miljoen Sathoshi's. Het is in de toekomst mogelijk dat het protocol kan worden bijgewerkt voor verder subdivisies. Maar het duurt nog even voordat 1 satoshi 1 eurocent vertegenwoordigd.

[ Voor 4% gewijzigd door rvT op 11-12-2017 22:56 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Na de grote hype in de media de afgelopen tijd begon mijn vriendin aan te dringen dat we bitcoins moeten kopen. Ikzelf was altijd was sceptisch maar volgde het blockchain nieuws wel altijd op Tweakers en iedere keer dat ik zag dat alles zo steeg dacht ik had ik maar eerder gekocht, net als vele anderen waarschijnlijk.

Nu wilde ik er ook nooit in investeren omdat mijn financiële situatie er niet naar was maar tegenwoordig kunnen we best wel wat missen.
Ik mijzelf dus inlezen in Bitcoin, Ethereum (heb o.a. vanaf pagina 200 dit topic gelezen) liep ik tegen het bekende verificatie probleem aan. Ik op de bekende Exchanges mijzelf inmiddels laten verifiëren of ze zijn er nog mee bezig.

Nu wilde ik dus van het weekend voor een bedrag een stukje Bitcoin lopen om vanuit daar ook eens verder te kunnen experimenten met andere coins en met name IOTA spreekt mij wel aan. Ik zag dat de waarde zaterdag in kakte maar vond van mijzelf dat ik nog niet klaar was om te kopen omdat ik nog niet genoeg wist hoe alles nou werkt met wallets, fee's en over boeken van A naar B. Nu heb ik er inmiddels vertrouwen in dat ik wat wil investeren maar nu stijgen de prijzen weer enorm. Ik ga dus toch maar weer even wachten op een (lichte) daling maar ben in de tussen tijd ook gaan kijken naar zelf minen.

Zelf minen lijkt mij ook gewoon leuk om te doen en ben eens aan de slag gegaan met de bekende calculators en ben nu MONA aan het minen met mijn 650ti. Ik weet dat dit geen zoden aan de dijk zet maar vind het wel interessant om eens te kijken hoe dat nou in z'n werk gaat en hoe lastig dit is om op te zetten. Ik weet best dat je hier geen miljonair mee wordt, met hobby matig minen in z'n geheel, maar zie het dan ook als een hobby project wat in de loop der tijd wat geld kan opleveren.

Deze post heeft voor het topic vast geen echte inhoud maar wil er eigenlijk alleen mee zeggen dat ik het allemaal super interessant vindt wat er allemaal omgaat in de cryptocurency wereld en hoop binnenkort ook een klein beetje, voorzichtig, in mee te kunnen doen. :)

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Het is onhandig om steeds in zoveel cijfers achter de komma te moeten denken als bitcoin een betaal middel wil worden.
Net zoals wij de lengtes op een liniaal specificeren in centimeters en niet in fracties van meters, kunnen we ook gewoon spreken over millibitcoin, microbitcoin of satoshi. Een brood kopen bij de bakker? Dat is dan 1500 sat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik weet niks
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-01 23:32
[...]
Dat worden dan mBTC of µBTC. Op een 0.01 euro muntje zie je dat ook niet staan, die heet een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waanzinnige koersstijging weer de afgelopen 24 uur, benieuwd wanneer de eerste whales weer toeslaan. Met de toevoeging van futures maakt het er niet bepaald makkelijker op om voor mijzelf te bepalen waar weer in te stappen. Verwacht ergens wel een dip en dan door naar 20.000 USD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Lijstje met alle aankomende bitcoinforks en up to date nieuws daaromtrent:

http://cryptocurrencyfact...-bitcoin-forks-2017-2018/

De eerste fork, die vannacht/morgen plaats zou vinden lijkt alvast een scam:

https://cointelegraph.com...-scam-local-market-erupts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hertog schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:48:
[...]

Vraag me wel af wat de criteria zijn om iets op te nemen, zie dat ook Ripple genoemd wordt bijvoorbeeld.
Geen idee, staat er volgens mij niet in.. Ripple ook maar HODL’n dan?

Het gaat om het algehele nieuws rondom IOTA, als ze dat vast kunnen houden en de techniek blijft ontwikkelen én gaat gebruikt worden door de partners in de marktplaats.. Dan gaat het dus goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 12:53

p0st

Dutch Reefer

j0ppie schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:28:
litecoin gaat nu weer helemaal loco op bittrex 8)7
Lol the coin that keeps on giving... Had afgelopen weekend al een ingeving door ze net onder de 100 te kopen en rond de 150 weer van de hand te doen. Vanmiddag rond 12u dacht ik laat ik er maar weer eens een paar kopen. Nu maar gewoon HODL :+

In other news, project Q van IOTA is doorgeschoven naar Q1 volgend jaar (wat ook alweer bijna is trouwens) en Raiblocks is blijkbaar helemaal de shit nu, ook DAG tech en 0 fees + instant transacties. Wacht even op een flinke dip (moet haast wel na een week van 900% ofzo) en dan ook maar eens een pakje van kopen :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Redman
Annedouwe schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:32:
Damn! Had gehoopt vandaag op max 150 te kunnen instappen, maar geld over maken naar gdax duurt zooo lang
Een van de redenen dat crypto bestaat.
Lekkere slowchat. Krik je postcount ff in een minder druk topic op.
j0ppie schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:28:
litecoin gaat nu weer helemaal loco op bittrex 8)7
Niet alleen op Bittrex. Bizar hoe die munt gaat de laatste tijd. Had ik ze maar gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige keer als beginneling te hoog ingestapt met bitcoin, koers zakte daarna gelijk met 1000 euro. Toch een week later weer met winst uitgestapt om mij eerst verder in te lezen en te verdiepen in alt coins. Achteraf net zo goed er in kunnen blijven met deze absurde koers. Wait for the dip or not? moeilijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 10:00
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:40:
Vorige keer als beginneling te hoog ingestapt met bitcoin, koers zakte daarna gelijk met 1000 euro. Toch een week later weer met winst uitgestapt om mij eerst verder in te lezen en te verdiepen in alt coins. Achteraf net zo goed er in kunnen blijven met deze absurde koers. Wait for the dip or not? moeilijk hoor.
Gewoon altijd HODL tot je weer winst hebt of je echt geld nodig hebt. Dat is eigenlijk sinds het begin van Bitcoin de meest betrouwbare manier om geld te verdienen. Eerste keer is het pittig, vooral als hij onder je instapbedrag duikt. Dan wordt je de volgende dag wakker met 20% winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Grotbewoner schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:42:
[...]

Gewoon altijd HODL tot je weer winst hebt of je echt geld nodig hebt. Dat is eigenlijk sinds het begin van Bitcoin de meest betrouwbare manier om geld te verdienen. Eerste keer is het pittig, vooral als hij onder je instapbedrag duikt. Dan wordt je de volgende dag wakker met 20% winst.
Niet mee eens, ik heb verlies gemaakt op Bitcoin gold. had kunnen wachten tot hij weer up ging, maar kan sneller winst pakken op andere alts. Soms is dat zeker de betere keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:40:
Achteraf net zo goed er in kunnen blijven met deze absurde koers. Wait for the dip or not? moeilijk hoor.
Waarom zou je daytraden? HODL is makkelijker.

@j0ppie een gratis gekregen troepcoin dumpen is natuurlijk wat anders dan een zelf uitgezochte coin,

[ Voor 16% gewijzigd door The Redman op 11-12-2017 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
lighting_ schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:47:
[...]

hebben we ergens nieuws gemist op ltc?
Die stijging van dagen is ongelooflijk
Leef je onder een steen? Lightning Network? En steeds meer mentions, zoals Charlie Lee die vandaag op CNBC was (met technische struggles _/-\o_).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
The Redman schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:48:
[...]

Leef je onder een steen? Lightning Network? En steeds meer mentions, zoals Charlie Lee die vandaag op CNBC was (met technische struggles _/-\o_).
ik hou ze ook niet allemaal bij. Daarvoor hebben we deze forum.
Pagina: 1 ... 97 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]