[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.277 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:38
Taro schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:12:
[...]

Als je nog geen coins of geld hebt om naar exchanges over te maken, of daar al hebt staan: Ja! Hoe dacht je anders in te stappen?
Sommige exchanges bieden de mogelijkheid met euro’s te betalen, alleen ligt de verificatie plat.

Het is ook allemaal erg ondoorzichtig. Zo heb ik op verschillende plekken een account aangemaakt om er vervolgens achter te komen dat ik niet kan verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackssonss schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:18:
[...]

Het is ook allemaal erg ondoorzichtig. Zo heb ik op verschillende plekken een account aangemaakt om er vervolgens achter te komen dat ik niet kan verifiëren.
Zo heb ik net geld over gemaakt aan bitonic.nl voor wat BTC maar de verificatie SMS komt maar niet aan.. ben benieuwd wat ze met mijn geld gaan doen als het onmogelijk is om te versificeren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:24:
[...]

Zo heb ik net geld over gemaakt aan bitonic.nl voor wat BTC maar de verificatie SMS komt maar niet aan.. ben benieuwd wat ze met mijn geld gaan doen als het onmogelijk is om te versificeren..
Precies. Vraag me af hoe volatiel crypto zou zijn als het wél makkelijk was om te kopen en verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djès1698
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2020
Misschien een Noob vraag maar stel dat ik voor 150 euro wat wil spelen met de cryptomunten kan ik dit zomaar doen of moet je iets aangeven aan de bank als je dit voor zo een klein bedrag doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Djès1698 schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:41:
Misschien een Noob vraag maar stel dat ik voor 150 euro wat wil spelen met de cryptomunten kan ik dit zomaar doen of moet je iets aangeven aan de bank als je dit voor zo een klein bedrag doet?
Ik kon het zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VBS835
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:11
Djès1698 schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:41:
je hoeft de bank niks te zeggen je doet gewoon een storting naar een IBAN nummer van de exchange, net zoals je een storting deot naar iemand anders.

Je moet je wel verifieren bij een exchange voordat je kan handelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
VBS835 schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:45:
[...]

je hoeft de bank niks te zeggen je doet gewoon een storting naar een IBAN nummer van de exchange, net zoals je een storting deot naar iemand anders.

Je moet je wel verifieren bij een exchange voordat je kan handelen
Klopt, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VBS835
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:11
Jackssonss schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:47:
[...]

wegens de drukte kan het inderdaad wat langer duren nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djès1698
VBS835 schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:49:
[...]

wegens de drukte kan het inderdaad wat langer duren nu
Ik heb momenteel voor 150 euro aangekocht in verschillende munten dus ik ben geverifieerd maar ik hoef dus niets aan te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Djès1698 schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:51:
[...]

Ik heb momenteel voor 150 euro aangekocht in verschillende munten dus ik ben geverifieerd maar ik hoef dus niets aan te geven
Waar heb je aangekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler 2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-12-2021
Jackssonss schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:47:
[...]

Nee, 100 euro is niet zo ingewikkeld.Zeker als je niet het onderste uit de kan wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djès1698
Litebit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:12

_Christiaan_

Master of SOG

PilatuS schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:41:
[...]

Of hij is binnen 48 uur klaar. Of hij komt weer terug in je wallet. Mocht ie terug komen kan je het gewoon opnieuw verzenden met de juiste fee. Dit binnen 1 week rond hebben kan geen probleem zijn :)
De transactie is inmiddels rond :) Weet niet of het is dankzij https://spdybit.io/, maar ben blij dat het rond is voor de super bitcoin fork van volgende week zondag. De transactie heeft ruim iets van 30 uur geduurd.

NOSIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 16:01
Welke blogs zijn voor jullie van grote waarde naar welke altcoin te kopen, bespreken huidige koers, toekomstvisie ed.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler 2
  • Laatst online: 02-12-2021
Djès1698 schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:21:
[...]

Ik hoef dus niets aan te geven en kan mijn munten gewoon houden zo ?
Je kan je munten hoe dan ook houden.
Het gaat erom dat je de waarde van je totale bezittingen op 1 januari in euro's opgeeft.....
Als die bezittingen tenminste groter zijn dan 25000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:18
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:57:
Zou iemand mij met het volgende kunnen helpen; Ik wil graag een stop limit order op gdax plaatsen, moet ik daarvoor mijn pc aan laten staan om het te laten werken? Misschien een beetje domme vraag, maar het verschil met een limit order is toch dat de aan- verkoop niet direct in het orderboek wordt verwerkt? Vandaar de vraag :)

Moet zeggen dat ik het enorm leuk vind om alles hier te lezen, echter kon ik over stop limit orders weinig vinden. Ben zelf namelijk van plan een stop limit order op ethereum te zetten;
marketprice; 377
limitprice; 375
Ik ben altijd erg benieuwd waarom mensen in bepaalde Crypto's investeren. Wat is jouw gedachte achter Ethereum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Hoi ik had een vraagje over Cryptopia. Ik wil daar registeren maar ik snap iets niet er staat: Please choose a 4-8 digit PinCode wat houdt dat in?

[ Voor 3% gewijzigd door Tominatie op 10-12-2017 19:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daniel-p
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:08
Tominatie schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:34:
Hoi ik had een vraagje over Cryptopia. Ik wil daar registeren maar ik snap iets niet: Please choose a 4-8 digit PinCode wat houdt dat in?
4 of 8 cijferige pincode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Moet ik daar gewoon een random getal invullen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:29
Tominatie schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:35:
[...]

Meen je dit nou :?

Het is gewoon je persoonlijke wachtwoord van een aantal cijfers lijkt me :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
[...]

Net als bij je telefoon. Iets wat je onthoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Oh oke is gewoon extra beveiliging dus 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Beekforel schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:48:
[...]

Net weer ingestapt in zowel BTC als ETH, in een paar minuten geregeld via https://btcdirect.eu/nl-nl. Was daar echter al ooit wel geverifieerd.
Registreren is tijdelijk niet mogelijk. Vanwege de drukte hebben wij besloten tijdelijk geen nieuwe registraties te accepteren. Wij richten ons op de verwerking van de huidige aanvragen en verwachten vanaf donderdag 14 december weer nieuwe traders te mogen verwelkomen. Onze excuses voor het ongemak.

btcdirect.eu is moment dus niet beschikbaar voor nieuwe handelaren :-)

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 16:35
Hoe lang duurt het gemiddeld voor je een transactie in je wallet ziet?
Rond 19:10 gekocht via BTC direct maar nog niets te zien in mijn wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Fire_Bird schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:58:
Zodra de transactie verzonden is moet ie direct in de wallet zichtbaar zijn. Voordat de transactie bevestigd is hangt af van de fee. Zonder de fee te weten is er niets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
PilatuS schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:00:
[...]

Zodra de transactie verzonden is moet ie direct in de wallet zichtbaar zijn. Voordat de transactie bevestigd is hangt af van de fee. Zonder de fee te weten is er niets over te zeggen.
Ik zie bij BTCdirect wel dat hij op betaald staat, en bij nazoeken van het adres zie ik op etherscan geen gegevens bij het adres.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:13
[...]

Ben je ons aan het stangen?

Anders echt even heel serieus bekijken of dit spelletje wel wat voor je is mbt. alle risico's.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Fire_Bird schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:58:
Neem aan dat je BTC bedoelt
voer onderstaand website eens je btc adres in en klik dan op transactions en kijk eens hoeveel confirmations er zijn

https://www.blocktrail.com/BTC

[ Voor 3% gewijzigd door lighting_ op 10-12-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
lighting_ schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:08:
[...]

Neem aan dat je BTC bedoelt
voer onderstaand website eens je btc adres in en klik dan op transactions en kijk eens hoeveel confirmations er zijn

https://www.blocktrail.com/BTC
Nee ETH in dit geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Lees de koptekst eens bovenaan hun site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
RaptorXS schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:19:
[...]

Lees de koptekst eens bovenaan hun site :)
Die had ik klaarblijkelijk laatst al weggeslikt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Sneezzer schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:04:
[...]
Ben je ons aan het stangen?

Anders echt even heel serieus bekijken of dit spelletje wel wat voor je is mbt. alle risico's.
Nou nou ik weet even 1 dingetje niet en gelijk is dit helemaal niks voor mij. Ik vind het leuk om te doen en tot dusver gaat het heerlijk (qua winst), daarbij vind ik de blockchain technologie erg interessant. Ik vroeg me het gewoon af want bij andere exchanges waar ik op zit hoefde ik niet een extra beveiliging in te voeren middels dat getalletje. Welke risico's bedoel je dan eigenlijk? Ik speel niet met gekke bedragen want ik heb het geld hard nodig voor mijn opleiding die ik zelf moet betalen nadat ik mijn examens heb gehaald ;( 8)7

btw. niet gelijk emotioneel worden omdat ik misschien een domme vraag stelde... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Jackssonss schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:44:
Sinds deze week heb ik wat geld in Bitcoin en Ethereum, maar het aankopen gaat erg moeizaam.

Allereerst een account geopend bij Bitstamp, maar de verificatie duurt daar 25 dagen. Daarna bij Kraken, maar daar kan is verificatie op dit moment niet mogelijk. Op Bitcoin.de een account geopend, en daar heb ik nu wat aankopen gedaan, maar ook daar kan ik me niet verifiëren, alhoewel ik wel €14,90 heb overgemaakt om mijn account te verifiëren.

Is het altijd zo lastig geweest of komt dit door de grote drukte de laatste tijd?

Ik heb gezocht in dit forum, maar tevergeefs.

Hoe kan ik het beste euros in Bitcoin of Ethereum omzetten met SEPA of Ideal?
Je spreekt jezelf een beetje tegen, je hebt geld omgezet in Bitcoins maar vervolgens zeg je dat je nergens een account hebt? Leg dat eens uit, heb je een eigen miner ofzo ? :+

Ik weet niet of het verstandig is om op dit moment in jou situatie met de huidige kennis in Bitcoins te gaan handelen. Verdiep je eerst eens in de basics. Kom hierna voor complexe(re) vragen eens terug op dit forum (daaronder vallen dus niet vragen zoals hoe kan je het beste euros in bitcoins omzetten met SEPA of iDeal).

Dit is niet om je af te branden, integendeel, het is om je te beschermen tegen fouten die jij (en vele andere) zullen gaan maken die denken nu snel geld te kunnen maken. Het is momenteel een hype, dus de koers schiet omhoog (en omlaag) maar het kan zomaar zijn dat de hype over een halfjaar over is, de koers weer €100 is en dan ben je je zuurverdiende geld kwijt wat je nu hebt geinvesteerd...

Om toch antwoord te geven op je vraag:
Probeer het eens bij Kraken, ook al zeg jij dat aanmelden niet gaat, dit zou zover ik nu kan zien nog steeds moeten werken.. SEPA of iDeal is in mijn ogen gelijk, het is alleen een andere manier van geld overmaken.
Als jij het via SEPA, iDeal Paypal of Creditcard wilt omzetten, helemaal prima en blijft hetzelfde (afhankelijk van eventuele bijkomende bankkosten) als jou broker deze ondersteund.

Overigens denk ik persoonlijk dat onderstaande topicwaarschuwing inmiddels weg kan:
"De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.

Mijn ervaring is momenteel met Kraken juist weer positief... (met ups en downs, maar de laatste weken is het meer up, dan down 8) ) Ben ik een uitzondering of hebben meer mensen deze ervaring met Kraken ?

[ Voor 50% gewijzigd door freestyler2 op 10-12-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 09:56

mindcre8r

Tradepedia

Vandaag wat winst geïnvesteerd in nieuw geliste coins. Ik ga het eens met enji proberen. Ik zoek dan op nieuwe coins met een lage prijs. Eens kijken of dat wat kan worden.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:27
mindcre8r schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:48:
Vandaag wat winst geïnvesteerd in nieuw geliste coins. Ik ga het eens met enji proberen. Ik zoek dan op nieuwe coins met een lage prijs. Eens kijken of dat wat kan worden.
Indien een lage prijs het enige criterium is, lijkt me dit eerder speculeren dan investeren. Of heb heb je alle white papers en dergelijke van de nieuw geliste coins doorgenomen?

Het bepalen van de waarde van een bedrijf voor aandelenhandel is complex, maar bij cryptocurrency is het nog veel complexer. Wel interessant om eens onderzoek naar te doen: een op criteria gebaseerd model om de waarde van een cryptocurrency te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Tominatie schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:42:
[...]

Nou nou ik weet even 1 dingetje niet en gelijk is dit helemaal niks voor mij. Ik vind het leuk om te doen en tot dusver gaat het heerlijk (qua winst), daarbij vind ik de blockchain technologie erg interessant. Ik vroeg me het gewoon af want bij andere exchanges waar ik op zit hoefde ik niet een extra beveiliging in te voeren middels dat getalletje. Welke risico's bedoel je dan eigenlijk? Ik speel niet met gekke bedragen want ik heb het geld hard nodig voor mijn opleiding die ik zelf moet betalen nadat ik mijn examens heb gehaald ;( 8)7

btw. niet gelijk emotioneel worden omdat ik misschien een domme vraag stelde... O+
Het was niet emotioneel bedoeld, maar puur oprecht.
Ik kan niet zien wat iemand wel of niet weet, maar een pincode leek mij vrij normaal als algemene kennis. Nogmaals, als je het gevoel hebt dat je goed voorbereid bent om geld te verdienen of verliezen op basis van kennis over de munten danwel echt speculeren dan vind ik het goed genoeg. Maar als je enkel meedoet om het gratis geld mee te pakken dan heb je wel een risico te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 07:23
Crypts schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:47:
[...]

Net even een lange douche gepakt (luie zondag :+ ) en het idee nog even overdacht. Ik ga het ook gewoon proberen. Dit is geld dat voor het oprapen ligt... En mijn andere zorgen? Heel stom maar ik heb een zakelijke rekening dus het kan mooi via die weg, daar krijg ik absoluut geen vragen over en dan nog dan kan ik die gewoon netjes beantwoorden. Moet ik alleen mijn bedrijf weer even inschrijven en dan hou ik het mooi gescheiden van elkaar. :)

Moet alleen even een account bij Gdax fixen.
als je het hebt over "even inschrijven", neem ik aan dat je het hebt over een eenmanszaak en niet een BV of VOF. In dat geval telt in Nederland dit vermogen als prive vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 14:41
Ik vind het toch wel heel lastig om nu mijn strategie voor vannacht te bepalen met die Futures voor deur. Vanmiddag voor de laatste keer mijn BTC verkocht op $15,500 en een mooie winst gepakt. Maar nu? Die Futures is wat nieuws, ook kan je er niet constant van uitgaan dat de oude all time high wordt verbroken. hij zal ongetwijfeld nog gaan stijgen, maar er is zoveel geld ingegaan, de afgelopen weken. Misschien zaten daar wel 'Whales' bij die zo met Futures alles eruit gaan halen en zo zeker op een daling in kunnen zetten. hoe meer volume in de Bitcoin, hoe minder schade die Futures kunnen aanrichten op het koersverloop.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas68
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-11-2024
jack_ schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:02:
[...]

neem ik aan dat je het hebt over een eenmanszaak
In welk geval er helemaal geen sprake is van een "zakelijke" rekening. Dan is 't allemaal 1 pot nat, privé vs. zakelijk.

Behalve dan voor de kosten die je bank je berekent. Dan maakt het ineens wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dummy5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10 22:03
Jumpman schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:06:
Ik vind het toch wel heel lastig om nu mijn strategie voor vannacht te bepalen met die Futures voor deur. Vanmiddag voor de laatste keer mijn BTC verkocht op $15,500 en een mooie winst gepakt. Maar nu? Die Futures is wat nieuws, ook kan je er niet constant van uitgaan dat de oude all time high wordt verbroken. hij zal ongetwijfeld nog gaan stijgen, maar er is zoveel geld ingegaan, de afgelopen weken. Misschien zaten daar wel 'Whales' bij die zo met Futures alles eruit gaan halen en zo zeker op een daling in kunnen zetten. hoe meer volume in de Bitcoin, hoe minder schade die Futures kunnen aanrichten op het koersverloop.
Dat is dus precies, waarom ik ook ff uitgecashed heb en het afwacht, denk dat ik weer niet vroeg in bed lig hierom :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Ik heb 50% verkocht en omgezet naar fiat. Dan valt of het verlies mee vannacht, of ik heb minder winst.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 11:53

DutchMan

NederlandseMan

Dummy5 schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:08:
[...]

Dat is dus precies, waarom ik ook ff uitgecashed heb en het afwacht, denk dat ik weer niet vroeg in bed lig hierom :X
Ga er ook maar van uit dat het ook grote whales zullen zijn die juist btc gaan kopen op de dips. Het is gewoon niet te voorspellen wat er gaat gebeuren. Ik blijf in iederegeval op hodl staan. Als hij gaat dalen? Naja, ik ben van mening dat hij dan uiteindelijk nog harder omhoog zal gaan.

Voor de mensen die het nog niet gezien hebben. Check effe het filmpje van Andreas Antonopoulos op youtube.

YouTube: Bitcoin Forks and The Bitcoin Futures Market - Andreas M. Antonopoulos

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10 20:52
DutchMan schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:12:
[...]

Ga er ook maar van uit dat het ook grote whales zullen zijn die juist btc gaan kopen op de dips. Het is gewoon niet te voorspellen wat er gaat gebeuren. Ik blijf in iederegeval op hodl staan. Als hij gaat dalen? Naja, ik ben van mening dat hij dan uiteindelijk nog harder omhoog zal gaan.

Voor de mensen die het nog niet gezien hebben. Check effe het filmpje van Andreas Antonopoulos op youtube.

YouTube: Bitcoin Forks and The Bitcoin Futures Market - Andreas M. Antonopoulos
En om hier even op in te haken, deze vond ik ook wel informatief:

YouTube: Bitcoin Futures Launch Today | Here's what you need to know

Ik ga in iig vannacht op HODL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Sneezzer schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:59:
[...]
Het was niet emotioneel bedoeld, maar puur oprecht.
Ik kan niet zien wat iemand wel of niet weet, maar een pincode leek mij vrij normaal als algemene kennis. Nogmaals, als je het gevoel hebt dat je goed voorbereid bent om geld te verdienen of verliezen op basis van kennis over de munten danwel echt speculeren dan vind ik het goed genoeg. Maar als je enkel meedoet om het gratis geld mee te pakken dan heb je wel een risico te pakken.
Ik was het nog nooit in me leven tegengekomen, maar nu weet ik het in iedergeval. Google gaf me ook wel rare zoekresultaten toen ik erna zocht dus wou even 100% zekerheid. Het speculeren gaat me tot nu toe vrij goed af. Ik had bijv. SAFEX gekocht gisteren, toen bekend was dat ze worden gedelist van bittrex en mensen ging massaal panieksellen, toen heb ik ingekocht omdat ik eenzelfde verhaal over BAT had gelezen die werden gedelist en er toen een geweldige dip kwam en daarna weer enorm steeg. Nu is SAFEX ook al enorm gestegen vandaag. Daarom wou ik ook een account op cryptopia omdat zij de enige exchange zijn waar SAFEX verhandeld kan worden na 15dec.

Iedergeval ik probeer mijn domme vragen te beperken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Heb nu de portefeuille 50/50 in alts en btc zitten. Ik ga denk ik zometeen al mijn alts in fiat omzetten (even kijken of dat het makkelijkst via BNB, NEO, ETH of BTC gaat) en dan voor dat geld een ordertje op $9.000 in het systeem zetten.

Dan word ik morgen wakker met

1.een dikke winst in dollars als hij door het dak schiet, 2. met relatief weinig verlies als BTC maar een klein dipje maakt
3. Veel BTC op een lage prijs erbij met het volste vertrouwen dat op de lange termijn de koers alleen maar omhoog gaat.

Bij 1 en 2 ga ik IOTA, LTC, NEO of ETH kopen (whatever het meest gedaald is in btc-waarde), voor mij toch de meest potentiële kandidaten voor een stabiele long-term hodl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
freestyler2 schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:44:
[...]

Je spreekt jezelf een beetje tegen, je hebt geld omgezet in Bitcoins maar vervolgens zeg je dat je nergens een account hebt? Leg dat eens uit, heb je een eigen miner ofzo ? :+

Ik weet niet of het verstandig is om op dit moment in jou situatie met de huidige kennis in Bitcoins te gaan handelen. Verdiep je eerst eens in de basics. Kom hierna voor complexe(re) vragen eens terug op dit forum (daaronder vallen dus niet vragen zoals hoe kan je het beste euros in bitcoins omzetten met SEPA of iDeal).

Dit is niet om je af te branden, integendeel, het is om je te beschermen tegen fouten die jij (en vele andere) zullen gaan maken die denken nu snel geld te kunnen maken. Het is momenteel een hype, dus de koers schiet omhoog (en omlaag) maar het kan zomaar zijn dat de hype over een halfjaar over is, de koers weer €100 is en dan ben je je zuurverdiende geld kwijt wat je nu hebt geinvesteerd...

Om toch antwoord te geven op je vraag:
Probeer het eens bij Kraken, ook al zeg jij dat aanmelden niet gaat, dit zou zover ik nu kan zien nog steeds moeten werken.. SEPA of iDeal is in mijn ogen gelijk, het is alleen een andere manier van geld overmaken.
Als jij het via SEPA, iDeal Paypal of Creditcard wilt omzetten, helemaal prima en blijft hetzelfde (afhankelijk van eventuele bijkomende bankkosten) als jou broker deze ondersteund.

Overigens denk ik persoonlijk dat onderstaande topicwaarschuwing inmiddels weg kan:
"De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.

Mijn ervaring is momenteel met Kraken juist weer positief... (met ups en downs, maar de laatste weken is het meer up, dan down 8) ) Ben ik een uitzondering of hebben meer mensen deze ervaring met Kraken ?
Bedankt.

Ik heb een account bij Bitcoin.de en daar heb ik BTC en ETH gekocht. Echter moet ik mijn account verifiëren alvorens meer te kunnen kopen. Het probleem is dat dit op dit moment niet mogelijk is.

Bij Kraken en Bitstamp heb ik ook een account, maar bij Kraken kan ik mijn account op dit moment niet verifiëren en bij Bitstamp duurt het minimaal 25 dagen. Ik heb het dus niet over een account aanmaken, want dat kan uiteraard overal. Maar vervolgens kun je niets met dat account, tenzij je al genoeg crypto hebt om te kunnen handelen.

Ik stel je reactie op prijs, maar je leest klaarblijkelijk zelf niet goed. Verder vraag ik me af waaruit je opmaakt dat ik me eerst moet gaan verdiepen en ik denk dat dit een ‘get rich quick scheme’ is.

Het is een tikkeltje denigrerend om te impliceren dat ik naïef ben. Uiteraard wil ik meer in crypto doen omdat ik erin geloof, waarschijnlijk zoals jij. Ik beleg echter slechts wat ik kan missen en dan nog steeds het overgrote deel daarvan in ETFs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel-p
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:08
deppenboks schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:31:
Heb nu de portefeuille 50/50 in alts en btc zitten. Ik ga denk ik zometeen al mijn alts in fiat omzetten (even kijken of dat het makkelijkst via BNB, NEO, ETH of BTC gaat) en dan voor dat geld een ordertje op $9.000 in het systeem zetten.

Dan wordt ik morgen wakker met

1.een dikke winst in dollars als hij door het dak schiet, 2. met relatief weinig verlies als BTC maar een klein dipje maakt
3. Veel BTC op een lage prijs erbij met het volste vertrouwen dat op de lange termijn de koers alleen maar omhoog gaat.

Bij 1 en 2 ga j ik IOTA, LTC, NEO of ETH kopen (whatever het meest gedaald is in btc-waarde), voor mij toch de meest potentiële kandidaten voor een stabiele long-term hodl.
Ik vind een verwachte daling naar 9.000 dollar wel een serieuze daling. heb zo'n gevoel dat er geen correctie komt van 6.500 dollar maar dat we eerder maximaal eindigen op 11.000 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 14:17
jack_ schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:28:
[...]
om even de kraken discussie op te laaien, misschien te voorbarig, maar sinds deze ochtend lijkt het weer bruikbaar te zijn ;-)
freestyler2 schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:44:
[...]

De trading engine van Kraken is nog niet geupdate, het is gewoon even wat rustiger. Het laatste bericht is maybe monday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Ik heb het precies andersom.
Mijn beetje xbt te koop voor €16500,- en hoop op een jump vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 09:56

mindcre8r

Tradepedia

DeZaag schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:53:
[...]

Indien een lage prijs het enige criterium is, lijkt me dit eerder speculeren dan investeren. Of heb heb je alle white papers en dergelijke van de nieuw geliste coins doorgenomen?

Het bepalen van de waarde van een bedrijf voor aandelenhandel is complex, maar bij cryptocurrency is het nog veel complexer. Wel interessant om eens onderzoek naar te doen: een op criteria gebaseerd model om de waarde van een cryptocurrency te bepalen.
Ik kijk wel naar de site, de Whitepaper en de Reddit comments/feeds. Er staan er wel meer nieuw gelist maar niet alles is aantrekkelijk.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 07:23
Op het hele forum vind ik over Bitbay slechts twee posts...

Handelt er hier iemand op BitBay of Wex.nz? ervaring met fiat deposit/withdraws?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Jackssonss schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:34:
[...]
*Knip*
...
Bij Kraken en Bitstamp heb ik ook een account, maar bij Kraken kan ik mijn account op dit moment niet verifiëren
...
*Knip*
Dit topic is wellicht niet voor deze discussie bedoeld maar wat bedoel je met verifiëren?

Kraken werkt op basis van zogeheten "Tiers". Als ik het goed begrijp zit jou account dus momenteel in
Tier 0?

Als dit zo is, kan je je account relatief eenvoudig verifiëren naar tier 1, 2 of zelfs 3 door middel van de stappen die daar bij staan beschreven.

Tier 1:
Full name
Date of birth
Country of residence
Phone number

Tier 2 (die minimaal noodzakelijk is om te kunnen handelen, vereist ook niet veel extra's)
All of the above
Address verification

Tier 3 is in de basis niet nodig, tenzij je je handelslimieten wilt verhogen.

Zodra je je eerste storting hebt gedaan (verwerking is meestal vrij snel, ik heb het wel eens dezelfde dag nog op mijn account ontvangen, maar het heeft ook weleens 5 dagen geduurd) kan het handelen beginnen.

Succes met cryptocurrencies, het wordt steeds leuker en leuker en er kan veel tijd in gaan zitten :9~
Jackssonss schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:34:
[...]
*Knip*
...
Het is een tikkeltje denigrerend om te impliceren dat ik naïef ben.
...
*Knip*
Dit was dan ook uiteraard niet mijn bedoeling, ik hoop dat je zo weer wat verder op weg komt. Stel je vragen gerust, daar zijn wij Tweakers neefjes en nichtjes tenslotte voor O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k53
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-11-2024

k53

Ik vind het zelf ook heel moeilijk om een strategie te bepalen. Ik hodl voorlopig en ga met koffie de nacht in om te zien wat het geeft. Wel een irritant koersverloop vandaag overigens. Zit al een groot deel van de dag rond de $15500 te schommelen. Ik had meer volatiliteit verwacht de uren voor de release van de futures. Heel erg benieuwd wat het vannacht gaat doen! Voor hetzelfde geld beweegt er helemaal niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdwbbj
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-10 10:12
freestyler2 schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:59:
[...]

Dit topic is wellicht niet voor deze discussie bedoeld maar wat bedoel je met verifiëren?

Kraken werkt op basis van zogeheten "Tiers". Als ik het goed begrijp zit jou account dus momenteel in
Tier 0?

Als dit zo is, kan je je account relatief eenvoudig verifiëren naar tier 1, 2 of zelfs 3 door middel van de stappen die daar bij staan beschreven.

Tier 1:
Full name
Date of birth
Country of residence
Phone number

Tier 2 (die minimaal noodzakelijk is om te kunnen handelen, vereist ook niet veel extra's)
All of the above
Address verification

Zodra je je eerste storting hebt gedaan (verwerking is meestal vrij snel, ik heb het wel eens dezelfde dag nog op mijn account ontvangen, maar het heeft ook weleens 5 dagen geduurd) kan het handelen beginnen.

Succes met cryptocurrencies, het wordt steeds leuker en leuker en er kan veel tijd in gaan zitten :9~

[...]

Dit was dan ook uiteraard niet mijn bedoeling, ik hoop dat je zo weer wat verder op weg komt. Stel je vragen gerust, daar zijn wij Tweakers neefjes en nichtjes tenslotte voor O+ .
Helaas, maar ik loop hier ook tegenaan.
Kraken heeft de Verify mogelijkheid op dit moment uitgeschakeld.

Feature Disabled
This feature is not currently available.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

k53 schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:03:
[...]

Ik vind het zelf ook heel moeilijk om een strategie te bepalen. Ik hodl voorlopig en ga met koffie de nacht in om te zien wat het geeft. Wel een irritant koersverloop vandaag overigens. Zit al een groot deel van de dag rond de $15500 te schommelen. Ik had meer volatiliteit verwacht de uren voor de release van de futures. Heel erg benieuwd wat het vannacht gaat doen! Voor hetzelfde geld beweegt er helemaal niet zoveel.
Blijkbaar wacht iedereen af wat er gaat gebeuren. Ik denk eigenlijk dat dat ook een logische verklaring is voor de stabiliteit van vandaag. Als blijkt dat die futures helemaal niet zo eng zijn kan er zomaar weer verder gegaan worden met waar we donderdagnacht waren gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
freestyler2 schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:59:
[...]

Tier 0?

Tier 1:
Full name
Date of birth
Country of residence
Phone number

All of the above
Address verification

[...]

Nogmaals dank.

Met verifiëren bedoel ik inderdaad het verificatieproces, waarbij je gegevens moet invoeren e.d. om een tier omhoog te gaan. Ik zit nu in tier 0, maar het probleem is dat er een stop gezet is op deze verificatie, waardoor ik zelfs niet naar tier 1 kan. Dit blijkbaar omdat er teveel aanmeldingen zijn en ze het niet meer aankunnen. Dit is ook zo bij Bitstamp en Bitcoin.de.

Vandaar dat ik aangaf dat het erg moeilijk is om BTC en ETH te kopen op een exchange met euro’s en die dan te verhandelen in bijvoorbeeld IOTA. Wat ik heb kunnen kopen is vooralsnog beperkt en bij brokers betaal je een stuk meer.

Bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Hou er rekening mee dat de kortste future contracts (bij CBOE iig) minimaal een week lang zijn. De eerstvolgende future settlements zijn pas woensdag:
Final Settlement Date:
The Final Settlement Date for "weekly" XBT futures is two business days prior to the Friday of the week denoted by the ticker symbol. The Final Settlement Date for "serial" and "quarterly" XBT futures is two business days prior to the third Friday of the month denoted by the ticker symbol. These Final Settlement Dates apply regardless of whether one of the above-referenced Fridays is a CFE holiday.

If the Final Settlement Date is a CFE holiday, the Final Settlement Date shall be the business day immediately preceding the holiday.
Koersmanipulatie zullen we waarschijnlijk dus niet meteen net het openen van de futures market zien.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:07:
[...]
Blijkbaar wacht iedereen af wat er gaat gebeuren. Ik denk eigenlijk dat dat ook een logische verklaring is voor de stabiliteit van vandaag. Als blijkt dat die futures helemaal niet zo eng zijn kan er zomaar weer verder gegaan worden met waar we donderdagnacht waren gebleven.
En weg is de stabiliteit, ik heb de overige 50% BTC ook maar even omgezet naar EUR.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:19
Taro schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:22:
[...]

En weg is de stabiliteit, ik heb de overige 50% BTC ook maar even omgezet naar EUR.
Pff zie het ook net.. Ben ik blij dat ik nog even hier het forum check voor bedtijd en wat strategieen kon pikken.. Ik kijk wat de koers doen en BAM, naar beneden.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik vind het wel vervelend dat WallStreet nu al zo een grote invloed heeft op het sentiment in crypto handel.
Futures zijn toch bedoeld om te handelen ZONDER dat je BTC hoeft te kopen/verkopen ? Dus in theorie mogen de futures helemaal geen invloed hebben op BTC prijs. En toch stort alles in en iedereen in paniek want de futures komen eraan. Dit is alleen een signaal aan Wallstreet dat ze met gemak de cryptohandel kunnen manipuleren/overnemen. En dat gaan ze dus zeker proberen. Mijn idee was om de hele futures idioterie te negeren en zeker niet aan Wallstreet het signaal geven van "kom maar lekker manipuleren". Helaas is juist dat wat de afgelopen 2 dagen gebeurd is. In plaats van stabilisatie verwacht ik juist meer volatiliteit want daar valt het meeste aan te verdienen door de shorters. En als het even kan alle kleine particulieren met flink verlies eruit persen. Een gewone dag op de beurs dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k53
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-11-2024

k53

[...]

De vraag is inderdaad welke conclusies je uit dat verloop kan trekken.

Heeft iemand weet van een min of meer betrouwbare bron qua inschatting van de geografische spreiding van het kapitaal dat momenteel in bitcoin zit?

Ik neem aan dat dat door de aard en de zekere anonimiteit van de blockchain niet exact te bepalen is.
Al kan ik me inbeelden dat bepaalde partijen (exchanges, brokers, ...) wel een extrapolatie zouden kunnen maken van de activiteit die over hun eigen netwerk komt gelinkt aan de geografische locatie vanwaar het verkeer komt dat gekoppeld is aan bepaalde transacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:25:
[...]

Ik vind het wel vervelend dat WallStreet nu al zo een grote invloed heeft op het sentiment in crypto handel.
Futures zijn toch bedoeld om te handelen ZONDER dat je BTC hoeft te kopen/verkopen ? Dus in theorie mogen de futures helemaal geen invloed hebben op BTC prijs. En toch stort alles in en iedereen in paniek want de futures komen eraan. Dit is alleen een signaal aan Wallstreet dat ze met gemak de cryptohandel kunnen manipuleren/overnemen. En dat gaan ze dus zeker proberen. Mijn idee was om de hele futures idioterie te negeren en zeker niet aan Wallstreet het signaal geven van "kom maar lekker manipuleren". Helaas is juist dat wat de afgelopen 2 dagen gebeurd is. In plaats van stabilisatie verwacht ik juist meer volatiliteit want daar valt het meeste aan te verdienen door de shorters. En als het even kan alle kleine particulieren met flink verlies eruit persen. Een gewone dag op de beurs dus.
Als je dat zo leest dan zou je zelfs kunnen betogen dat door die marktmanipulatie het decentrale karakter van BTC verloren gaat.
k53 schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:28:
[...]

De vraag is inderdaad welke conclusies je uit dat verloop kan trekken.
Inderdaad. Dat de panic sellers en de dip buyers in evenwicht waren voor een langere periode is ook mogelijk. Al lijkt dat onwaarschijnlijker.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2017 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 11:53

DutchMan

NederlandseMan

Ik heb mn bak popcorn al klaar staan. Morgen daggie vrij. :z
Ik denk zowiezo dat vanaf middenacht tot eind van de maand het een wilde rit word. Hoe dan ook laat ik mn btc netjes in mijn wallet staan. Ik zie wel wat er gebeurd.

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:25:
En toch stort alles in en iedereen in paniek want de futures komen eraan.
Natuurlijk is er onzekerheid, maar dat heeft weinig met instutionele beleggers zelf te maken imho. BTC is zo enorm hard gegaan de laatste paar weken, enorm veel nieuwe aanwas aan btc bezitters die er voorheen nooit iets mee deden. De boel is zo ontzettend gespannen, dat bij het minste of het geringste de boel instort. De hele reden van de volatiliteit is gewoon een ontzettend onzekere markt. Natuurlijk spelen de futures mee, maar het zijn imho niet de beleggers zelf die voor die volatiliteit zorgt. Niet op dit moment iig.

Overigens heeft de CBOE en de CME vrij weinig met Wallstreet te maken, maar goed, technicality ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:36:
[...]
Overigens heeft de CBOE en de CME vrij weinig met Wallstreet te maken, maar goed, technicality ;)
Ja dat is wel algemeen bekend.
Ik hoop dat je wel begrijp wat ik bedoel met mijn wallstreet opmerking.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:31:
[...]
Als je dat zo leest dan zou je zelfs kunnen betogen dat door die marktmanipulatie het decentrale karakter van BTC verloren gaat.
[...]
Ja, dat stoort me nog wel het meest. We kunnen net zo goed tegen de grote instituten zeggen kom maar lekker de boel overnemen en wij volgen wel braaf.
Beetje triest moment voor het decentrale gedachtengoed

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2017 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mertense
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-04-2018
Vorige maand was een koersdoel van 10k om het jaar af te sluiten een mooi scenario... En nu is iedereen in paniek met een koers van 11k.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-10 13:45
Mertense schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:57:
Vorige maand was een koersdoel van 10k om het jaar af te sluiten een mooi scenario... En nu is iedereen in paniek met een koers van 11k.....
Haha ja men lijkt nog wel eens te vergeten dat iets dat zo snel zo erg omhoog kan gaan, ook weer zo snel omlaag kan gaan.

Ik denk dat ook meespeelt dat BTC ook invloed heeft op de gehele markt en koersen. En dat kan soms frustrerend zijn. In die zin kan BTC mij echt gestolen worden, maar je zult er altijd rekening mee moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

.oisyn schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:08:
[...]

Hou er rekening mee dat de kortste future contracts (bij CBOE iig) minimaal een week lang zijn. De eerstvolgende future settlements zijn pas woensdag:

[...]

Koersmanipulatie zullen we waarschijnlijk dus niet meteen net het openen van de futures market zien.
Futures kunnen als opties toch tussentijds verhandeld worden? Dus dan fluctueert de waarde continu en zou je dus meteen koersmanipulaties kunnen verwachten. Sterker nog: als je van plan bent koersen te manipuleren kun je dat beter zsm na aankoop future doen omdat je anders het risico loopt dat tegen de settlement geen eer meer aan te behalen is (koers wijkt teveel af van beoogde doel van je future).

[ Voor 18% gewijzigd door FaceDown op 10-12-2017 23:22 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
FaceDown schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:19:
[...]

Futures kunnen als opties toch tussentijds verhandeld worden? Dus dan fluctueert de waarde continu en zou je dus meteen koersmanipulaties kunnen verwachten.
Goed punt idd, ik zat daar ook net aan te denken na het plaatsen van mijn reactie. Maar hoe verder van de settlement date af, hoe onzekerder natuurlijk de prijs. Persoonlijk zou ik wachten tot vlak voor de settlement date voor je echt gaat manipuleren, maar goed, totaal geen ervaring mee verder dus wellicht zie ik wat over het hoofd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
Danny.G schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:03:
[...]

Haha ja men lijkt nog wel eens te vergeten dat iets dat zo snel zo erg omhoog kan gaan, ook weer zo snel omlaag kan gaan.

Ik denk dat ook meespeelt dat BTC ook invloed heeft op de gehele markt en koersen. En dat kan soms frustrerend zijn. In die zin kan BTC mij echt gestolen worden, maar je zult er altijd rekening mee moeten houden.
En die schommelingen kan je juist ook gebruiken om eventuele alts goedkoper op te kopen en the hodl'en, het gaat vanzelf wel weer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

.oisyn schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:22:
[...]

Goed punt idd, ik zat daar ook net aan te denken na het plaatsen van mijn reactie. Maar hoe verder van de settlement date af, hoe onzekerder natuurlijk de prijs. Persoonlijk zou ik wachten tot vlak voor de settlement date voor je echt gaat manipuleren, maar goed, totaal geen ervaring mee verder dus wellicht zie ik wat over het hoofd :)
Zie mijn edit. Hoe ik het zou doen als whale (ben ik helaas niet):
- Bitcoins kopen ruim voor 10 dec
- Met futures met zo'n kort mogelijke looptijd inzetten op een daling
- Door verkoop coins een crash veroorzaken (of tenminste dip)
- Futures verkopen met dikke winst

De onzekerheden:
- Heb ik genoeg coins om een dip te veroorzaken
- Gaan grotere whales niet het tegenovergestelde doen
- Leveren de futures me meer op dan een eventueel verlies aan coins

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
FaceDown schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:28:
[...]

De onzekerheden:
En dan nu de hamvraag: heb je op dit scenario geanticipeerd door je BTC in de afgelopen dagen te verkopen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
[...]

Zie mijn edit.

[Je edit:
Sterker nog: als je van plan bent koersen te manipuleren kun je dat beter zsm na aankoop future doen omdat je anders het risico loopt dat tegen de settlement geen eer meer aan te behalen is]
Ja, maar als BTC nu $15k is, en je hebt een future met een prijs van $13k voor over een week, en je weet dat *vandaag* te manipuleren naar $13k, dan is je future niet per se $13k waard, want wie weet hoe de koers over een week is. Die $2k winst per BTC ga je er op dat moment dus niet uithalen, want niemand verwacht dat de koers wel even een week lang op $13k blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

mcdronkz schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:29:
[...]

En dan nu de hamvraag: heb je op dit scenario geanticipeerd door je BTC in de afgelopen dagen te verkopen? ;-)
Nee ik gok dat men toch vooral inzet op een stijging. Maar ben wel wat nerveus omdat je met 1000 a 2000 BTC al een aardige dip kan veroorzaken en dat zijn peanuts voor de grote beursjongens. Over een half uurtje gaan we erachter komen. Ben heel benieuwd of we meteen al iets gaan zien dan.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

.oisyn schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:31:
[...]

Ja, maar als BTC nu $15k is, en je hebt een future met een prijs van $13k voor over een week, en je weet dat *vandaag* te manipuleren naar $13k, dan is je future niet per se $13k waard, want wie weet hoe de koers over een week is. Die $2k winst per BTC ga je er op dat moment dus niet uithalen, want niemand verwacht dat de koers wel even een week lang op $13k blijft staan.
Klopt, maar je future stijgt wel in waarde. Bovendien kun je er ook 1000 kopen. Dat geeft je een leuke hefboom.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:03
[...]

De onzekerheden:
Je moet 44% van je future in collateral hebben, USD dus. Je moet dus al op een enorme berg geld zitten wil je gaan manipuleren. En moet het ook niet zijn dat er iemand anders ook daadwerkelijk je future wil aannemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Voor iedereen die in de paniek zit om de futures : komende maand gaat er weinig veranderen door de futures. Eerste cycle zal eerst aangekeken worden door de betreffende futures brokers om de kat uit de boom te kijken, waarschijnlijk. Medio januari loopt deze laten we het 'proef' cycle af en zal er veel meer (of minder) gehandeld worden in futures.

Alle prijsstijgingen en dalingen die je nu ziet zijn het gevolg van rise on fud, fall on news achtige praktijken. Digitale valuta doen het altijd goed op speculaties, maar bij daadwerkelijk uitkomen van die speculaties valt het altijd blijkbaar tegen. Dat gezegd hebbende stijgt de munt over het algmeen altijd weer door, mits je gewoon geduld hebt en niet meteen begint te panieken. Geduld heeft tot nu toe in 7 jaar tijd_ altijd_ significante winst opgeleverd.

Vanaf medio januari gaan we mogelijk dus pas echt grote effecten van futures zijn op de bitcoin prijs. Tot die tijd,gewoon t' zelfde als altijd - ups en downs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
FaceDown schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:34:
[...]

Klopt, maar je future stijgt wel in waarde. Bovendien kun je er ook 1000 kopen. Dat geeft je een leuke hefboom.
Potato potahto, ik had het over de winst per BTC ;). Het punt is dat die winst over een week meer kan zijn dan nu, zeker gezien de volatiele markt op het moment. Ik vraag me af of futures aan het begin van de termijn in de huidge markt überhaupt iets waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Vinden jullie ook dat de volumes xbt behoorlijk normaal blijven?
Ik zie er geen enkele spanning in terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Ik begrijp goed wat voor trucje de Wall Street jongens uit gaan halen voor short term gains. Tijdens mijn studie heb ik ook een beetje geleerd over futures en contracten. Nu was er tussen die beiden een aanzienlijk verschil. De ene kon je zelf executen, terwijl de ander een vooraf vastgestelde termijn had waarna de 'afspraak' automatisch geactiveerd werd.

Welke termijn hebben deze Bitcoin futures? En kun je zo'n future op welk gewenst moment zelf uitvoeren?
Rannasha schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:50:
[...]

Er zijn meerdere termijnen. De kortste is een week VZIW.

[...]

Nee, want het is een future en geen optie.
Dankje. Ik begrijp alleen niet wie er in godsnaam future contracten gaat schrijven (uitgeven). Ik bedoel, men weet toch inmiddels hoe Wall Street werkt? Dan ben je niet bang dat je bijv. een $15k BTC future durft te schrijven, terwijl Wall Street prima een tijd lang Bitcoin kan gaan pumpen op exchanges waarna ze doodleuk door die future BTC kunnen kopen voor $15k en vervolgens hun zelf gekocht Bitcoin hard kunnen gaan dumpen op Jan en alleman.

Toch?

[ Voor 42% gewijzigd door GrazendeKoe op 10-12-2017 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 12:19

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

Welke Nederlandse brokersites bieden straks die bitcoin futures aan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 22:36
GrazendeKoe schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:47:
Welke termijn hebben deze Bitcoin futures?
Er zijn meerdere termijnen. De kortste is een week VZIW.
En kun je zo'n future op welk gewenst moment zelf uitvoeren?
Nee, want het is een future en geen optie.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 15:21

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Cass schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:49:
Ik las De Giro, maar weet dat niet zeker

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Cass schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:49:
In dit artikel worden er een aantal genoemd:

https://nos.nl/artikel/22...-bitcoin-met-futures.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
GrazendeKoe schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:47:
Ik begrijp goed wat voor trucje de Wall Street jongens uit gaan halen voor short term gains. Tijdens mijn studie heb ik ook een beetje geleerd over futures en contracten. Nu was er tussen die beiden een aanzienlijk verschil. De ene kon je zelf executen, terwijl de ander een vooraf vastgestelde termijn had waarna de 'afspraak' automatisch geactiveerd werd.

Welke termijn hebben deze Bitcoin futures? En kun je zo'n future op welk gewenst moment zelf uitvoeren?
hier staat wat over de expiratie datums
https://www.reddit.com/r/...t_settlement_dates_worth/

wat ik zo begrijp is het bij CBEO wekelijks. En die begint zometeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneezzer
Gordels om, popcorn klaar. Daar gaat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

lighting_ schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:54:
[...]

hier staat wat over de expiratie datums
https://www.reddit.com/r/...t_settlement_dates_worth/

wat ik zo begrijp is het bij CBEO wekelijks. En die begint zometeen
Eerste settlement is dacht ik 17-1-2018 pas.

Klopt het dat het hier te volgen is op Tradingview?

https://www.tradingview.com/symbols/CBOE-BGF2018/

(gezocht op CBEO en Futures gekozen)

Als het goed is zijn de prijzen ook te volgen (met 10 minuten delay) op http://cfe.cboe.com/cfe-products/xbt-cboe-bitcoin-futures maar die pagina is nu geslash-dotted. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Tourniquet op 11-12-2017 00:05 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchneon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

allejezus wat een piek

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Sneezzer schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:59:
Gordels om, popcorn klaar. Daar gaat het.
En de weg is omhoog :D vooralsnog tenminste :) Was toch even spannend. Had toch een stop loss op 10K gezet voor de zekerheid.

Het mooie is dat als er geen gekke dingen met de futures gebeuren we waarschijnlijk omhoog gaan door alle mensen die uit voorzorg in fiat zijn gebleven de afgelopen dagen.

[ Voor 23% gewijzigd door FaceDown op 11-12-2017 00:04 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
War was de piek? Kraken had een dipje van €400,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
http://cfe.cboe.com/cfe-products/xbt-cboe-bitcoin-futures

Dit is de officiele pagina van CBOE met koers-data (10 minuten vertraagd). Helaas is de pagina om middernacht spontaan overleden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Modbreak:Mensen, denk aan de TW :). Ik zie dit even door de vingers vanwege het historische moment, maar doe rustig aan ;)

En oh ja: to the moon! :+

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 11-12-2017 00:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:02
Sneezzer schreef op maandag 11 december 2017 @ 00:04:
War was de piek? Kraken had een dipje van €400,-
Euromarkten en dollarmarkten gaan niet altijd gelijk op. Gezien het tijdstip en volume zou ik de dollarmarkten in de gaten houden. Ben benieuwd. Bedtijd maar een uurtje uitgesteld.
Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800"
Kan hier een nulletje bij? :+

[ Voor 14% gewijzigd door The Redman op 11-12-2017 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Tourniquet schreef op maandag 11 december 2017 @ 00:02:
[...]

Eerste settlement is dacht ik 17-1-2018 pas.

Klopt het dat het hier te volgen is op Tradingview?

https://www.tradingview.com/symbols/CBOE-BGF2018/

(gezocht op CBEO en Futures gekozen)

Als het goed is zijn de prijzen ook te volgen (met 10 minuten delay) op http://cfe.cboe.com/cfe-products/xbt-cboe-bitcoin-futures maar die pagina is nu geslash-dotted. :P
Je hebt gelijkt. 4 wekelijks.
Wisten jullie dat CBOE een platform van bitcoinmiljardairs Winklevoss is. Bekend van hun ruzie met Mark Zuckerberg over de vraag wie Facebook bedacht heeft. De broers hebben een aantal jaren terug voor 11 miljoen dollar aan bitcoins gekocht, waarvan de waarde fors is gestegen.

[ Voor 4% gewijzigd door lighting_ op 11-12-2017 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@lighting_ Ze hebben overigens ook gewoon een bitcoin exchange (waar de index op is gebaseerd), gemini.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
lighting_ schreef op maandag 11 december 2017 @ 00:12:
[...]

Je hebt gelijkt. 4 wekelijks.
Wisten jullie dat CBOE een platform van bitcoinmiljardairs Winklevoss is. Bekend van hun ruzie met Mark Zuckerberg over de vraag wie Facebook bedacht heeft. De broers hebben een aantal jaren terug voor 11 miljoen dollar aan bitcoins gekocht, waarvan de waarde fors is gestegen.

Willen ze ook verdienen aan een daling?
Mag dat. Marktmanipulatie
Huh?

CBOE is een van de grootste handelsplatforms in de VS. Het is niet van de Winkelvoss broertjes, CBOE is eigendom van een holdingmaatschappij die ook de BATS exchange bezit. De aandelen van die holding maatschappij zijn gewoon te verhandelen op de NASDAQ.

De link met de Winkelvoss broers is dat hun ETF-product (dat door de SEC is afgekeurd) op de BATS exchange zou worden verhandeld. Daarnaast gebruikt CBOE de prijs van de Gemini daily auction voor settlements. Gemini is de exchange van de Winkelvoss broers.

edit: Heb een plek gevonden waar je de futures prijs een beetje redelijk kunt volgen: https://www.marketwatch.com/investing/future/xbtf8 (Jan18 future)

[ Voor 12% gewijzigd door Rannasha op 11-12-2017 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Rannasha schreef op maandag 11 december 2017 @ 00:15:
[...]

Huh?

CBOE is een van de grootste handelsplatforms in de VS. Het is niet van de Winkelvoss broertjes, CBOE is eigendom van een holdingmaatschappij die ook de BATS exchange bezit. De aandelen van die holding maatschappij zijn gewoon te verhandelen op de NASDAQ.

De link met de Winkelvoss broers is dat hun ETF-product (dat door de SEC is afgekeurd) op de BATS exchange zou worden verhandeld. Daarnaast gebruikt CBOE de prijs van de Gemini daily auction voor settlements. Gemini is de exchange van de Winkelvoss broers.

edit: Heb een plek gevonden waar je de futures prijs een beetje redelijk kunt volgen: https://www.marketwatch.com/investing/future/xbtf8 (Jan18 future)
Zover het NOS artikel. Is dat ook duidelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik weet niks
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-01 23:32
Waarom zijn zo velen in de veronderstelling dat ‘WallStreet’ de BTC kapot wil maken? Volgens mij kunnen deze jongens daar alleen geld verdienen indien aandelen/currency/etc. van waarde wisselen. Gezien de grote volaiteit van BTC is deze interessant voor ze. Ze kunnen niet op elke trend springen dus het heeft even geduurd voordat ze BTC volwassen genoeg achten, dus zie het als een compliment!

Velen zien de ‘Wallstreet jongens’ als de big whales die zich inmiddels volledig hebben ingekocht met BTC , maar is dit zo, is hier enig bewijs voor?

De echte big whales in de BTC zitten al eeuwen op HOLD, zij hebben het zien ontstaan en beheren het nu. Waarschijnlijk (mijn gok) hebben zij inmiddels zo veel cash uit de BTC ontrokken dat zij de enige zijn die werkelijk de BTC bewust kunnen sturen. Vraag is nu of de ‘echte whales’ enige connecties hebben met de ‘Wallstreet jongens’ , persoonlijk denk ik niet. Wie heeft vooraf kunnen bedenken dat het zo groot zou worden? Tenzij het Satoshi Nakamoto betreft.

Iedereen de zo zenuwachtig reageert op de futures denkt volgens mij nog dat de BTC in de kinderschoenen staat. De kwade jongens van Wallstreet zullen het wel even kappot maken en de simpele man wordt er de slachtoffer van…... onzin!, de jongens op Wallstreet willen gewoon een graantje meepikken. Waarom zouden ze de BTC kappot willen maken? Kunnen ze het kappot maken? Ja, zoveel geld hebben ze wel. Gaan ze die gok wagen, nee, waarom zouden ze?

Persoonlijk blijf ik op HOLD :)
Pagina: 1 ... 95 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]