[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.231 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 19:15
Het kan natuurlijk ook een beetje onrust zijn omdat zuid Korea vannacht de derivaten had gesloten/banned.

Wat dat precies in houdt is me niet exact duidelijk eigenlijk, wat er nou precies is gebeurd.
Ik heb vanmorgen iig voor 13.000€ (koers) bijgekocht.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
nemesis2212 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:24:
[...]

iedereen die op dat soort momenten gaat panic sellen zit op de long term alleen maar zichzelf in de weg. meestal verlies je meer door dat te doen dan door de boel lekker te holden
I know maar zoals ik tegen vrienden die in willen stappen ook zeg, traden is een vak apart. Ik ben ook maar een (welliswaar) ervaren amateur. Het is echt een vak en dat moet je leren. Jan met de pet stapt nu in denkend makkelijk geld te kunnen verdienen maar overziet waarschijnlijk niet in welke omstandigheden dat zou moeten gebeuren.

Ik was vanmorgen ook net te laat om deels even uit te stappen dus heb ik in een half uurtje tijd ruim een half maandsalaris zien 'verdampen'. Daar moet je tegen kunnen maar dat is voor veel mensen erg lastig... ;)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Crypts schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:34:
[...]

I know maar zoals ik tegen vrienden die in willen stappen ook zeg, traden is een vak apart. Ik ben ook maar een (welliswaar) ervaren amateur. Het is echt een vak en dat moet je leren. Jan met de pet stapt nu in denkend makkelijk geld te kunnen verdienen maar overziet waarschijnlijk niet in welke omstandigheden dat zou moeten gebeuren.

Ik was vanmorgen ook net te laat om deels even uit te stappen dus heb ik in een half uurtje tijd ruim een half maandsalaris zien 'verdampen'. Daar moet je tegen kunnen maar dat is voor veel mensen erg lastig... ;)
ik ben het met je eens dat daytraden of shorts heel andere soep is dan long term houden en dat wanneer mensen 'grote' dalingen zien alles sellen om zo nog wat winst te behouden. Laten we hopen dat die alt coins weer wat groeien vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Sinds een week of twee nu in de wondere wereld van de crypto's gestapt. Hiervoor geen enkele ervaring gehad met welke vorm dan ook van beleggen. Maar wat een rollercoaster. Tuurlijk was mijn initiele gedachte ' snel geld verdienen', maar daarnaast vind ik de oorspronkelijke gedachte achter de bitcoin ook erg interessant en langzaam maar zeker probeer ik er meer grip op te krijgen.

Nu heb ik wel een vraag en grote kans dat dit een n00b vraag is, maar gelukkig bestaan er geen domme vragen :) Wat is de juiste tactiek op het moment dat je een redelijke winstmarge hebt? Is dat je winst cashen en vervolgens bij de eerstvolgende dip herinvesteren of gewoon laten staan tot het punt bereikt is waarbij je voor jezelf hebt aangegeven dit is het moment om alles te verkopen? Dit is waarschijnlijk beleggen 101, maar misschien dat iemand het in een nutshell kan toelichten dan wel niet verwijzen naar een bron om hier meer over te lezen.

Dan heb ik nog een ander klein vraagje. Stel ik wil meer investeren in altcoins. Is het dan gunstiger om hiervoor mijn bitcoins in te wisselen of kun je dan beter de desbetreffende coins rechtstreeks aanschaffen? Mits de coin op deze manier gekocht kan worden uiteraard. Snap dat dit ook geheel afhankelijk is van de waarde op het moment van kopen, maar ben daar toch benieuwd naar.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-09 16:17
Crypts schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:34:
[...]

Je kan het ook van een andere kant bekijken, deze main cryptocurrencies als btc/iota/etc. zijn net zo volatiel als bijv. een optie op de AEX met een (zeer) korte looptijd, echter in the end of the day of week is die currency tenminste niet ge-expireerd en ben je je geld tenminste niet definitief kwijt. Dus handelen met currencies is - ookal verdampt je halve maandsalaris in een korte periode - naar verhouding minder risicovol. Je hebt tenminste kans dat ie weer terugkrabbelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-10 14:11
Trent900 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:03:
[...]
1. RTLZ :'(
2. Short gaan is niet iets voor de gewone man
3. Short gaan zit het snelle geld voor de grote mannen
4. Futures zijn niet gemaakt om alleen maar long mee te gaan. Als de belangen aan de shortzijde staan, gaat het gewoon omlaag, of je wilt of niet.
Dit inderdaad. De particuliere markt van de bitcoin is veel op sentiment gebasseerd en als er veel short posities worden ingenomen dan zie ik wel een correctie/dip/daling/krieg gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Laatst online: 02-10 07:23
Bitstamp ETH transfer nu weer netjes binnen op de wallet, zowel die van twee dagen geleden, maar ook nieuwe transfers, gaan gelukkig wel weer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 23:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Hermaniak88 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:48:
[...]

Dit inderdaad. De particuliere markt van de bitcoin is veel op sentiment gebasseerd en als er veel short posities worden ingenomen dan zie ik wel een correctie/dip/daling/krieg gebeuren.
Anderzijds kan een whale ook een voor short squeeze zorgen door de prijs even op te drijven. Met heel veel short posities leidt dat tot een kettingreactie wegens forced liquidations en short coverings wat de prijs alleen maar verder opdrijft.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Vraag, ik zie de koersverschillen op gdax/kraken. Als ik nu btc koop op kraken voor veel minder en transfer naar gdax naar verkoop pak ik toch de winst? Ben op allebei verifieer dus het is alleen wachten op de 3 confirmations, ik weet niet hoemlang dit nu ong duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
shakespeare schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:53:
Vraag, ik zie de koersverschillen op gdax/kraken. Als ik nu btc koop op kraken voor veel minder en transfer naar gdax naar verkoop pak ik toch de winst? Ben op allebei verifieer dus het is alleen wachten op de 3 confirmations, ik weet niet hoemlang dit nu ong duurt?
Succes met kopen op Kraken! Ik probeer nu toch al een dik uur om daar nog een paar verloren coins weg te halen.

Het is niet voor niks dat er zo'n verschil tussen de 2 zit. Kraken werkt gewoon amper, voordat je een trade er door hebt en dan withdrawel naar gdax hebt gedaan ben je een halve dag verder. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door croc op 08-12-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Wallie Wallie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:25:
[...]

Volgens mij accepteert bitkassa.nl wel kleinere betalingen.
Coinbase sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 06:06
jack_ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:52:
Bitstamp ETH transfer nu weer netjes binnen op de wallet, zowel die van twee dagen geleden, maar ook nieuwe transfers, gaan gelukkig wel weer snel.
Dat is goed te lezen. Gisteravond is m'n tweede tranfserpoging wederom mislukt... Vanavond maar weer een keer proberen.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Modbreak:"De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-08 18:42
Ik zit al +/- 18 uur op deposit te wachten op Bitfinex. Aankoop is nog steeds unconfirmed. Ik zie in toelichting bij Bitnex dat je gebruik kunt maken van een transaction accelerator service. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
Hermaniak88 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:48:
[...]

https://www.beursduivel.b...itcoin-futures-media.aspx.

volgens mij wordt het niet mogelijk om short te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Ik ben even uitgestapt. Tegen mijn principes in, maar ik gok zo dat de opportinisten die de laatste dagen massaal op bitcoin zijn gedoken niet allemaal stalen zenuwen hebben en dat de crash vandaag wel eens hard zou kunnen zijn.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 20:51
Als er op een futuresmarkt iemand long gaat, moet er ook iemand short gaan...

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler 2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-12-2021
FaceDown schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:16:
Ik ben even uitgestapt. Tegen mijn principes in, maar ik gok zo dat de opportinisten die de laatste dagen massaal op bitcoin zijn gedoken niet allemaal stalen zenuwen hebben en dat de crash vandaag wel eens hard zou kunnen zijn.
Hoe hard denk je dan? Hoe ver zakt de koers volgens jou vandaag in?
Voor mezelf geldt dat ik de laatste dagen heb ingekocht. Dat houd ik nu voor de lange termijn vast.

Ik zit er alleen mee of ik nu al bijkoop of nog een week wacht. Het is onvoorspelbaar, achteraf heb je altijd het verkeerde moment en je kan er maar beter geen spijt van hebben. Denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wheeler 2 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:20:
[...]

Voor mezelf geldt dat ik de laatste dagen heb ingekocht. Dat houd ik nu voor de lange termijn vast.

Ik zit er alleen mee of ik nu al bijkoop of nog een week wacht. Het is onvoorspelbaar, achteraf heb je altijd het verkeerde moment en je kan er maar beter geen spijt van hebben. Denk ik..
Het zal altijd beter kunnen of slechter.

Zolang je een mooi bedrag winst maakt moet je blij zijn en als je stopt er niet meer naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Als iedereen zo denkt is het natuurlijk een self-fulfilling prophecy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
.oisyn schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:24:
[...]

Valt er ook niks meer short te gaan zondag, niet doen dus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:45
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:22:
[...]

Het zal altijd beter kunnen of slechter.

Zolang je een mooi bedrag winst maakt moet je blij zijn en als je stopt er niet meer naar kijken.
Net als met aandelen. zo lang je er in gelooft dat het verder stijgt, bijhouden.
En net als met andere beleggingen, enkel doen met geld dat je kan missen, en zorgen dat je vermogen voldoende gespreid wordt.
Het domste wat je kan doen is 50% of zo in BTC steken....
Anderzijds, werken met een paar tientjes schiet ook niet op.

Iedereen weet dat het high risk is, dus je moet er voor zorgen dat je geen honger gaat lijden bij een crash.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Tommie12 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:28:
Het domste wat je kan doen is 50% of zo in BTC steken....
Maar wat nu als door de stijging zelf plots 90% van je vermogen in BTC zit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:20
40% stijging in 2 dagen tijd, dan is een 39% daling helemaal niet ongezond naar mijn mening :P

Ik denk dat het koersverloop op 10k zich nu gaat herhalen, maar dan ietsje heftiger. Drop naar 13,5k$ om te stabiliseren op 15k$? :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

.oisyn schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:30:
[...]

Dat lijkt me dan een prima moment om te herbalanceren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

.oisyn schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:24:
[...]

Klopt, maar ik vind mijn eigen portemonnee net iets belangrijker dan het algemene bitcoin belang ;)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
.oisyn schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:30:
[...]

Minstens 50% verkopen en in iets "saaier" steken.
NAtuurlijk, als het nog altijd niet meer dan een maandloons of 2 is, is dat geen drama.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 03:27
wheeler 2 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:20:
[...]

De dip die we nu zien was natuurlijk in te calculeren. Dat zag je al bij de 10.000/11.000, dan wordt er grof gehandeld met gigantische bedragen, marge trading. Ook hier op tweakers werd er al door diverse mensen geroepen dat de bubble geknald is, maar nog geen dag later ging het weer richting recordbedragen.

De route naar 17.000 ging natuurlijk veel te snel, en er is zoveel handel dat daar natuurlijk gebruik/misbruik van wordt gemaakt.

Mijn advies is toch echt om te blijven zitten, iedereen wil Bitcoin en dat gaat nog wel even zo blijven. Ik zou er niet van staan te kijken dat Bitcoin nog voor 2018 de 30.000 aantikt. En dat heeft ook vooral te maken met het feit dat veel cryptocurrency alleen aan te kopen is met Bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mate waarin dips en stijgingen elkaar afwisselen en de enorme bedragen die ermee gemoeid gaan kan op niets anders wijzen dat er wel erg veel lucht aanwezig is. Ik sta op het punt te verkopen. Ik wacht nog 1 keer weer op de 16.000 dollar en verkoop dan al mijn bitcoins. Dan heb ik een super winst gemaakt en ga ik het de komende weken even allemaal aankijken.
Wellicht stap ik weer in, maar vermoed (onderbuik) dat er een goede correctie zit aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Tommie12 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:38:
[...]

NAtuurlijk, als het nog altijd niet meer dan een maandloons of 2 is, is dat geen drama.
Met die taktiek kom je natuurlijk sowieso al niet op 90%. Kijk, als je je wint wil pakken is dat natuurlijk prima, maar mijn inziens is je totale vermogen alleen van belang op het moment dat je het geld investeert. Als je nog steeds vertrouwen hebt dat het verder kan stijgen, kun je het net zo goed laten staan. Als je €10k hebt geïnvesteerd en het is inmiddels €100k waard, is het niet ineens zo dat je die €100k niet kan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:20
Inderdaad, dit is hetzelfde koersverloop van rond de 10k. Hij gaat nog wel verder vallen, maar er is op dit moment niks ernstigs aan de hand waardoor het nu moet gaan knappen.

Mocht je willen kopen of verkopen: Bitonic heeft op dit moment volgens https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/#markets de slechtste koers van alle cryptomarkets van fiat/BTC :F

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:38
Utke56 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:10:
Ik zit al +/- 18 uur op deposit te wachten op Bitfinex. Aankoop is nog steeds unconfirmed. Ik zie in toelichting bij Bitnex dat je gebruik kunt maken van een transaction accelerator service. Iemand daar ervaring mee?
Heeft ook gewoon te maken met de door de verkoper gehanteerde fee. Heb nu even onderzocht en ik koop doorgaans bij BTC-direct. Echter kon ik daar vanochtend niks meer gekopen dus bij Bitonic gaan kopen.

Wat is nou de grap, 2 orders die ik gisteren heb geplaatst bij BTC-direct nog steeds unconfirmed. De orders die ik vanochtend had geplaats na een uurtje al bijgeschreven (Bitfinex). Even de transacties bekeken en blijkt nu dat BTC-direct een fee van om en nabij de 40 satoshi hanteert. Bitonic gebruikte 110 satoshi.

Nee, heb zelf geen belang bij welke je koopt en heb al voor >5000 via BTC-direct gekocht, maar nu ik dit heb gezien wordt het voorlopig Bitonic voor mij.

Aangaande BTC: Die is zojuist strak teruggebounced op 12k euro zeg en alweer onderweg naar 13k ! Twijfelde nog om een beetje extra bij te kopen, maar heb al meer exposure dan ik zou willen...ingestapt vanaf tussen 10k en 14k.

Voor wat betreft risicospreiding. Heb zelf ook een portefeuille met opties waarmee ik speculeer. Lopen ook de kans richting 0 te gaan als mijn verwachting niet uitkomt. Heb vandaag die portefeuille ten faveure van BTC en altcoins afgebouwd. Voelt toch weer een stuk fijner zo. Heb zelf nu 1/3 van mijn vermogen in coins (waarvan 50/50 IOTA en BTC), 1/3 regulier belegd en 1/3 op de spaarrekening. Daar wil ik het voorlopig op houden en dan gaan we zien hoe 2018 verloopt.

[ Voor 16% gewijzigd door B-Bandit op 08-12-2017 12:52 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
.oisyn schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:43:
[...]

Met die taktiek kom je natuurlijk sowieso al niet op 90%. Kijk, als je je wint wil pakken is dat natuurlijk prima, maar mijn inziens is je totale vermogen alleen van belang op het moment dat je het geld investeert. Als je nog steeds vertrouwen hebt dat het verder kan stijgen, kun je het net zo goed laten staan. Als je €10k hebt geïnvesteerd en het is inmiddels €100k waard, is het niet ineens zo dat je die €100k niet kan missen.
Als je van 10k naar 100k bent gegaan, en je hebt verder niks buiten een auto en een hypohteek, dan zou ik toch 20-30% verkopen. De rest is dan pure winst, en die kan je missen.

Gezien het zo moeilijk liljkt om op drukke momenten snel te handelen, kan jer van op aan dat bij een deftige correctie (of crash) je amper nog van je coins af geraakt, en dan lopen de tranen van het forum hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Tommie12 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:38:
[...]

Als 90% van iemands vermogen maar 2 maandlonen is, dan zou ik zeker niet adviseren om uberhaupt in crypto's te zitten...

Dan lekker eerst een veilige buffer opbouwen...
Want dan is het echt geen geld dat je kunt missen,
als auto/wasmachine kapot gaat of baan kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Tommie12 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:47:
[...]

Als je van 10k naar 100k bent gegaan, en je hebt verder niks buiten een auto en een hypohteek, dan zou ik toch 20-30% verkopen. De rest is dan pure winst, en die kan je missen.
Da's een rare aanname aangezien we eerder al stelde dat je niet 50% van je vermogen erin moest steken. Dus dat impliceert dat je meer dan €20k had toen je €10k in BTC investeerde.
Gezien het zo moeilijk liljkt om op drukke momenten snel te handelen, kan jer van op aan dat bij een deftige correctie (of crash) je amper nog van je coins af geraakt, en dan lopen de tranen van het forum hier.
Als je vertrouwen hebt dat het op lange termijn verder stijgt, moet je natuurlijk niet gaan lopen panic sellen bij de eerste de beste correctie ;)
JBplap schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:48:
[...]

Als 90% van iemands vermogen maar 2 maandlonen is, dan zou ik zeker niet adviseren om uberhaupt in crypto's te zitten...
Maar dan heeft hij buiten zijn BTC dus maar 0,2 maandlonen achter de hand. Dus dan heeft hij er sowieso al geld in gestoken dat hij mijns inziens niet kon missen :). Dan is het idd: you gambled, you won, now get the fuck out :P

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 08-12-2017 12:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Met de huidige dip en 5 jaar na mijn eerste twijfelmoment, toch maar ingestapt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LALA
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-08 15:10
Denk ook dat de weg naar beneden al lang ingezet is, met af toe een herstelletje naar boven. In mijn ogen is nu alles nog steeds fors overgewaardeerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

LALA schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:54:
[...]

Denk ook dat de weg naar beneden al lang ingezet is, met af toe een herstelletje naar boven. In mijn ogen is nu alles nog steeds fors overgewaardeerd.
De weg naar beneden is vorige maand al ingezet, maar met af een toe een herstelletje naar 200%?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:56
orf schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:55:
[...]

De weg naar beneden is vorige maand al ingezet, maar met af een toe een herstelletje naar 200%?
Lekker laten lullen :p dit zijn de typische hodl momentjes waarbij iedereen toch wat geknepen billetjes heeft, maar de koers binnen no time weer hersteld, historisch gezien dan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 03:27
[...]

Precies 24 uur geleden haalde Bitcoin op dat moment het recordbedrag van bijna 15k. 24 uur later zit Bitcoin op diezelfde koers. Dat kan je echt geen 'weg naar beneden' noemen.

De stijging ging gisteren gewoon veel te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ik denk dat iedereen wel beseft dat dit ooit in elkaar klapt, de vraag is alleen wanneer en hoe snel....

Net daarom is het belangrijk op een beurs te handelen waar je héél snel kan kopen en vooral verkopen.
Niks zo frustrerend als willen verkopen terwijl het snel daalt, en niet van je coins af geraken.
HEtzelfde als het stijgt. Een order ingeven boven de koers, en door vertraging je aankoop missen of te duur aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LALA
orf schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:55:
[...]

Ja lang komt in dit geval verkeerd over. Zeker bij de cryptos. Bedoel er eigenlijk de laatste uren/dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
[...]

ik hoor en zie alleen maar mensen die aan het speculeren zijn. ik kijk niet naar het verleden of de toekomst maar alleen naar wat ik NU zie op de coinmarketcap. btc kan zakken naar 10k of stijgen naar 20k who knows...

mensen laat je niet teveel beinvloeden door random hersenspinsels waardoor je opeens alles gaat sellen of buyen. je kan beter zelf onderzoek doen dan dingen aannemen, want aannames zijn dodelijk.

mensen proberen een glazenbol mening soms iets te objectief te laten overkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
nemesis2212 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:06:
[...]

...want aannames zijn dodelijk.
Assumption is the mother of all... juist... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tommie12 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:04:
Ik denk dat iedereen wel beseft dat dit ooit in elkaar klapt, de vraag is alleen wanneer en hoe snel....
Daar denken John McAfee en davidgilmour anders over!
Waarom zou het in elkaar klappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LALA
nemesis2212 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:06:
[...]

ik hoor en zie alleen maar mensen die aan het speculeren zijn. ik kijk niet naar het verleden of de toekomst maar alleen naar wat ik NU zie op de coinmarketcap. btc kan zakken naar 10k of stijgen naar 20k who knows...

mensen laat je niet teveel beinvloeden door random hersenspinsels waardoor je opeens alles gaat sellen of buyen. je kan beter zelf onderzoek doen dan dingen aannemen, want aannames zijn dodelijk.

mensen proberen een glazenbol mening soms iets te objectief te laten overkomen ;)
Ik kijk liever naar het gehele plaatje met de altcoins er bij. Ofschoon alles btc gerelateerd is. Ik bekijk het ook grotendeels alleen maar speculatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 09:09

Dav0s

Hr?

Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:10:
[...]

Kan je mij uitleggen waarom je John McAfee steeds als betrouwbare bron blijft aanhalen? Gezien zijn (recente) geschiedenis zou ik bij alles wat hij zegt eerder uit gaan van compleet het tegenovergestelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Net daarom is het belangrijk op een beurs te handelen waar je héél snel kan kopen en vooral verkopen.
Niks zo frustrerend als willen verkopen terwijl het snel daalt, en niet van je coins af geraken.
HEtzelfde als het stijgt. Een order ingeven boven de koers, en door vertraging je aankoop missen of te duur aankopen.
Ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zie je als een nadeel.

Ik denk dat dit juist een voordeel is voor Bitcoin.

Verkopen en kopen is relatief omslachtig en je verliest ook nog geld bij transacties. Daytraden is daarom minder interessant dan bij aandelen. Mensen zullen dus vaak pas verkopen en kopen voor de wat langere termijn. Daytraden is alleen echt lonen op dagen zoals afgelopen week waar verschillen extreem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48

BTC heeft in een paar uur tijd al een daling en stijging van bijna 1000 euro gemaakt.
Echt nog genoeg kopers die bij daling kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:11

Volgens mij is dit niet echt de plek voor dit soort open deuren..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:10:
[...]

Niemand heeft Bitcoins nodig, het is een pak complexer dan gewoon geld, en ipv meer mensen die BTC aanvaarden om bv een Pizza of een Game te betalen zijn het er minder.
Stabiliteit is totaal onvoorspelbaar. (ik wil mijn loon ook niet in BtC).
Er gaan ook continu BtC verloren van mensen die het op een stick zetten en verliezen of hun codes vergeten. Men schat dat 20-30% van de BtC al "verloren" is.
Een bitcoin brengt ook an sich niks op, in tegenstelling tot bv landbouwgrond, een huis of aandelen van een bedrijf.

Er is geen enkele tegenwaarde, de prijs is gewoon dat wat iemand anders er voor over heeft. Het enige wat de prijs is opdrijft is dat er meer mensen zijn die hopen een stuk van de stijging op te pîkken, en dus de vorige beleggers uitbetalen.

Ten tweede, elke vergelijking met tulpenbollen gaat op. (Alleen, die kon je nog opeten als de nood hoog was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 09:54

Malarky

Wils voor wat ieder

Gebruiken jullie allemaal (nog steeds) vooral LTC bij het transferen van cryptos tussen de verschillende beurzen gezien de lage fees, goede performance en brede beschikbaarheid op elke beurs?

Of zijn er tegenwoordig betere alternatieven.

Gaat bij mij bijvoorbeeld nu om Euro's die op Kraken.com gestort zijn op Bitfinex te krijgen om daar IOTA te kopen (daar gaat mijn account verificatie nog even lopen). Is dat via LTC dan het goedkoopst, of gewoon via BTC doen omdat dat minder stappen vergt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dav0s schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:12:
[...]

Kan je mij uitleggen waarom je John McAfee steeds als betrouwbare bron blijft aanhalen? Gezien zijn (recente) geschiedenis zou ik bij alles wat hij zegt eerder uit gaan van compleet het tegenovergestelde...
Omdat ik meer vertrouwen hebben in een genius als John McAfee dan bijvoorbeeld deze professor hieronder.
John heeft tot nu toe gelijk gehad unlike Mark Williams.
Lees even wat hij vindt wat de BTC waard is.

Wikipedia: Mark T. Williams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
  • Laatst online: 19-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:13:
[...]

Dit zie je als een nadeel.

Ik denk dat dit juist een voordeel is voor Bitcoin.

Verkopen en kopen is relatief omslachtig en je verliest ook nog geld bij transacties. Daytraden is daarom minder interessant dan bij aandelen. Mensen zullen dus vaak pas verkopen en kopen voor de wat langere termijn. Daytraden is alleen echt lonen op dagen zoals afgelopen week waar verschillen extreem zijn.
Hoezo is daytraden bij crypto minder interessant dan bij aandelen? Bij aandelen zijn geen transactiekosten enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Bitcoin heeft als voordeel dat er maar een gereguleerd beperkt aantal van kan zijn. Schaarste dus. Dat is altijd goed voor de prijs als veel me. Veel mensen zullen het nu zien als investering en nog niet zo zeer als betaalmiddel - ruilmiddel, geld.

Zelf in mei ingestapt, met een klein bedrag en na de piek van $10k wat bijgekocht. Verschillende keren al de kriebels gehad om te verkopen en winst te pakken bij $17k, maar toch nog even gewacht. Vooral gezien het eerst wat ik noemde.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommie12 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:15:
[...]

Niemand heeft Bitcoins nodig, het is een pak complexer dan gewoon geld, en ipv meer mensen die BTC aanvaarden om bv een Pizza of een Game te betalen zijn het er minder.
Er gaan ook continu BtC verloren van mensen die het op een stick zetten en verliezen of hun codes vergeten. Men schat dat 20-30% van de BtC al "verloren" is.
Een bitcoin brengt ook an sich niks op, in tegenstelling tot bv landbouwgrond, een huis of aandelen van een bedrijf.

Er is geen enkele tegenwaarde, de prijs is gewoon dat wat iemand anders er voor over heeft. Het enige wat de prijs is opdrijft is dat er meer mensen zijn die hopen een stuk van de stijging op te pîkken, en dus de vorige beleggers uitbetalen.

Ten tweede, elke vergelijking met tulpenbollen gaat op. (Alleen, die kon je nog opeten als de nood hoog was).
Dat 30% verloren zou zijn is ook juist een voordeel. Deze kunnen dus niet verhandelt worden, dus dit deel blijft waardevast.

Heeft een kuntstwerk van Picasso wel tegenwaarde als de economie instort?
Buiten grondstoffen geldt dat voor alles. Is er een alternatief voor een grondstof zal de waarde ook kunnen instorten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 15:03
Bitcoin kan niet knappen met de huidige techniek. Je ziet nu al dat bij grote aantallen van transacties het netwerk overbelast is. Tegen de tijd dat alles verhandelt is zijn we al weer 'lichtjaren' verder en kan de koers weer de andere kant op gaan.

Als straks het lightning network en andere technieken beschikbaar komen waardoor transacties sneller gaan, zal dit mogelijk veranderen, maar for now zit je redelijk solide als je gewoon blijft hodlen.

Overigens zit ik zwaar in de alts en heb de afgelopen dag ong. 15% vermogen ingeleverd, maar over de laatste week ben ik nog steeds 37% omhoog. Uiteindelijk vloeit het toch wel terug naar de alts, maar ik zit serieus te overwegen om bij een volgende 'alt-peak' alles over te hevelen naar BTC.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
lighting_ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:14:
[...]

BTC heeft in een paar uur tijd al een daling en stijging van bijna 1000 euro gemaakt.
Echt nog genoeg kopers die bij daling kopen
Inderdaad dan best balen als je rond 12:00 bent uitgestapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Master FX schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:17:
Bitcoin heeft als voordeel dat er maar een gereguleerd beperkt aantal van kan zijn. Schaarste dus. Dat is altijd goed voor de prijs als veel me. Veel mensen zullen het nu zien als investering en nog niet zo zeer als betaalmiddel - ruilmiddel, geld.
ER is ook een beperkt aantal aandelen van een bedrijf. Maar de waarde van een bedrijf staat in verhouding tot wat het aan winst gaat maken in de toekomst tegenover schulden etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
[...]
Er is geen enkele tegenwaarde, de prijs is gewoon dat wat iemand anders er voor over heeft.
wat is hier bij bv. Goud anders aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:30
Ik zit toch sterk te kijken naar een masternode voor VeChain. Er komt nog een listing op een grote exchange en denk dat de prijs dan alleen maar stijgt voor de deadline van 20 december. :) Ben benieuwd naar het passieve rendement.

Meer info hier: https://www.reddit.com/r/...into_vechain_masternodes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:30
RobbieB schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:20:
[...]

Ik denk dat jan met de pet geen goudhandel kan veroorloven terwijl dat met crypto precies anders is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klie2003
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 11:51
RobbieB schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:18:
Overigens zit ik zwaar in de alts en heb de afgelopen dag ong. 15% vermogen ingeleverd, maar over de laatste week ben ik nog steeds 37% omhoog. Uiteindelijk vloeit het toch wel terug naar de alts, maar ik zit serieus te overwegen om bij een volgende 'alt-peak' alles over te hevelen naar BTC.
Zoals welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanalologo schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:17:
[...]

Hoezo is daytraden bij crypto minder interessant dan bij aandelen? Bij aandelen zijn geen transactiekosten enzo?
Die zijn er ja, maar wel minder en duidelijker. Bovendien gaan transacties veel sneller en kun je koers wat makkelijker voorspellen. tegen schommelingen van afgelopen week kunnen aandelen natuurlijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:18:
[...]

Heeft een kuntstwerk van Picasso wel tegenwaarde als de economie instort?
Buiten grondstoffen geldt dat voor alles. Is er een alternatief voor een grondstof zal de waarde ook kunnen instorten etc.
Een kunstwerk van Picasso is waard wat de gek er voor geeft, maar er zijn altijd wel geïnteresseerden.
Met dat kunstwerk zal je altijd wel een huis kunnen kopen, met tulpenbollen lukt dat nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
RobbieB schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:20:
[...]

Goud wordt gebruikt in juwelen en in electronica. En het heeft traditie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Cijfers afgelopen week (de verdeling en bedragen houd ik graag voor me :) )
Monero -> 43% up
Litecoin -> 13% up
Stratis -> 54% up
Ark -> 17% up
Request -> 78% up
Ripple -> 1% down
Ethereum -> 1% up

BTC -> 48% up

De redenen waarom ik er in deze geïnvesteerd heb is omdat ik daadwerkelijk in de technologie of waarde geloof. Enige andere interessante die ik nu nog zie zijn bv. IOTA en Stellar Lumens, maar vind het op het moment wel even prima :)

[ Voor 24% gewijzigd door RobbieB op 08-12-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:11
RobbieB schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:18:
Bitcoin kan niet knappen met de huidige techniek. Je ziet nu al dat bij grote aantallen van transacties het netwerk overbelast is. Tegen de tijd dat alles verhandelt is zijn we al weer 'lichtjaren' verder en kan de koers weer de andere kant op gaan.

Als straks het lightning network en andere technieken beschikbaar komen waardoor transacties sneller gaan, zal dit mogelijk veranderen, maar for now zit je redelijk solide als je gewoon blijft hodlen.

Ik twijfel over hetzelfde punt. Of misschien blijf ik deels zitten in de alts waar ik echt in geloof..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Tommie12 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:23:
[...]

Een kunstwerk van Picasso is waard wat de gek er voor geeft, maar er zijn altijd wel geïnteresseerden.
Met dat kunstwerk zal je altijd wel een huis kunnen kopen, met tulpenbollen lukt dat nu niet meer.
hele waarde van de kunsthandel is op weinig gebaseerd. belangrijk is welke beroemde schilder het gemaakt heeft en wie het eerder in hun bezit hebben gehad en hoe oud het is.

Deze illustratie werd leuk weergegeven in een filmpje waar kunstexperts schilderijen van ikea of soortgelijke winkel ging beoordelen en sommige dachten dat schilderijen van 10-20 euro wel 10k waard waren...zegt genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 18:38
Kan iemand de stijging van NXT verklaren? doet weken niets en sinds een week een flnke stijging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
akaQ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:25:
Kan iemand de stijging van NXT verklaren? doet weken niets en sinds een week een flnke stijging?
komt deels door de ardor coin dacht ik, die hebben iets met elkaar te maken. ergens iets van gezien maar te weinig in gedoken. reddit is goede bron voor info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Malarky schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:16:
Gebruiken jullie allemaal (nog steeds) vooral LTC bij het transferen van cryptos tussen de verschillende beurzen gezien de lage fees, goede performance en brede beschikbaarheid op elke beurs?

Of zijn er tegenwoordig betere alternatieven.

Gaat bij mij bijvoorbeeld nu om Euro's die op Kraken.com gestort zijn op Bitfinex te krijgen om daar IOTA te kopen (daar gaat mijn account verificatie nog even lopen). Is dat via LTC dan het goedkoopst, of gewoon via BTC doen omdat dat minder stappen vergt?
Ik gebruik daar idd LTC voor, helemaal als je hoort hoe groot de wachtrij bij BTC transacties is. Pas overigens wel op, ik heb IOTA op Bitfinex staan, maar krijg ze er niet vanaf. Op Twitter zie je bij zowel Bitfinex als IOTA hier berichten over. Je moet ze daar dus wel enige tijd gaan laten staan vermoed ik...

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 08-12-2017 13:30 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
Cointelegraph, 9-12-2017, South Korea Preparing Full Crypto Exchange ‘Ban’
Cryptocoinsnews, 9-12-2017, South Korean Government to Allow Institutional Investors to Participate in ICOs

Ze maken het ons ook niet makkelijk hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
[...]

Ik snap je stelling. Alleen is dit zo nieuw dat je niet weet waar het eindigt.
Dat de munten digitaal zijn maakt het idd niet tastbaar. Maar dat zijn futures ook niet.
Daar gok je ook op een daling of stijging van aandelen.
Je moet niet de vergelijking trekken met tulpenrally of internetaandelen.
blockchain is een soort nieuw internet en daar hangen de digitale munten aan vast.
Is een type blockchain populair of wordt het steeds meer gebruikt dan stijgen de munten ook.

[ Voor 3% gewijzigd door lighting_ op 08-12-2017 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master FX
  • Nu online
Maar zou Ethereum dan een beter platform zijn. Daar zijn de mogelijkheden toch groter met contracts e.d. Mocht dat het betere platform zijn, is dan de ether ook de betere crypto om in te handelen?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder blijkbaar in het verkeerde topic gepost:

Ik heb toch nog een vraag over het verkopen van coins.

Ik heb nu 2 coins en deze zijn inmiddels behoorlijk in waarde gestegen. Ik wil er 1 verkopen zodat ik mijn initiele investering terug heb.

Via Bitonic (Zo heb ik ook gekocht) krijg ik echt belachelijk weinig (11929,38) terwijl ik via bv via GDAX 13516.13 krijg. Ik heb Bitonic enkele malen gemailed met deze vraag maar het is blijkbaar niet antwoord waardig.

Nu dacht ik dan maar via GDAX te verkopen maar dan moet ik ook ergens anders eerst een account aanmaken (Was zelfs down op het moment van proberen) maar ik wil geen copy paspoort sturen naar GDAX. Volgens mij is dat niet eens legaal volgens de Nederlandse wet en ik snap ook niet wat GDAX daarmee moet. (leuk zo anonieme bitcoins) Het risico op identiteidsfraude is zo natuurlijk ook enorm groot.

Ik heb nog wel andere sites gevonden Litecoin en dergelijke maar ook daar krijg ik gewoon 1000 (!!!!!) minder dat de waarde die een bitcoin momenteel heeft. Natuurlijk snap ik de transactie fee maar 1000 euro lijkt mij pure oplichting.

Jammer dan coins kopen erg makkelijk is maar verkopen poeh!

Wie kan mij adviseren waar ik tegen een normale prijs een bitcoin kan verkopen zonder een kopie van mijn paspoort te hoeven emailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:36:

Ik heb nu 2 coins en deze zijn inmiddels behoorlijk in waarde gestegen. Ik wil er 1 verkopen zodat ik mijn initiele investering terug heb.

Via Bitonic (Zo heb ik ook gekocht) krijg ik echt belachelijk weinig (11929,38) terwijl ik via bv via GDAX 13516.13 krijg. Ik heb Bitonic enkele malen gemailed met deze vraag maar het is blijkbaar niet antwoord waardig.

Nu dacht ik dan maar via GDAX te verkopen maar dan moet ik ook ergens anders eerst een account aanmaken (Was zelfs down op het moment van proberen) maar ik wil geen copy paspoort sturen naar GDAX. Volgens mij is dat niet eens legaal volgens de Nederlandse wet en ik snap ook niet wat GDAX daarmee moet. (leuk zo anonieme bitcoins) Het risico op identiteidsfraude is zo natuurlijk ook enorm groot.

Ik heb nog wel andere sites gevonden Litecoin en dergelijke maar ook daar krijg ik gewoon 1000 (!!!!!) minder dat de waarde die een bitcoin momenteel heeft. Natuurlijk snap ik de transactie fee maar 1000 euro lijkt mij pure oplichting.

Wie kan mij adviseren waar ik tegen een normale prijs een bitcoin kan verkopen zonder een kopie van mijn paspoort te hoeven emailen?
Je kan een account aanmaken bij Bl3P. Dat is de exchange van Bitonic.
Dan kan je gewoon voor normale prijzen kopen en verkopen met een fee van 0,25%

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Master FX schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:34:
Maar zou Ethereum dan een beter platform zijn. Daar zijn de mogelijkheden toch groter met contracts e.d. Mocht dat het betere platform zijn, is dan de ether ook de betere crypto om in te handelen?
Ik gok het wel ja. Bitcoin is niet multifunctioneel te gebruiken.

Ik gok ook op ETH op langere termijn dat het in ieder geval weer een flinke stijging gaat door maken. Hopelijk denkt iedereen dat:p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 14:41
Morelleth schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:38:
[...]

Volgens mij moet je daar ook je ID prijsgeven.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:38

Bij Bl3p hoeft dat volgensmij niet, maar die nemen momenteel geen nieuwe members aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Nu online
Morelleth schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:38:
[...]
Die accepteren al een tijdje geen nieuwe accounts meer...

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 15:41
BL3P accepteert gene nieuwe accounts helaas.

[ Voor 82% gewijzigd door Labbers op 08-12-2017 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik neem aan dat iedereen hier zijn paspoort e-mailed met een stevige watermark erop? Dat is al een aardige stap tegen identiteitsfraude.

Heb zelf 2 Nederlandse paspoorten waarvan de 2e maar relatief kort geldig, verkleint al wat risico, en kan ook zonder dat paspoort.

https://www.rijksoverheid...rlands-paspoort-aanvragen

[ Voor 50% gewijzigd door Malarky op 08-12-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB

GDAX = CoinBase en moeten voldoen aan Amerikaanse wetgeving en dus ook hun Know Your Customer checks uitvoeren vanaf bepaalde bedragen. Daarom moet jij je identificeren, net zoals een Amerikaan dat ook moet als hij een NL account opent.

De reden dat Bitonic zo weinig geeft, is omdat ze er zelf ook aan willen verdienen, dat ga je met iedere tussenpersoon krijgen. Zie hier het ironische van Bitcoin/Cryptocoins, ooit gepositioneerd als decentraal betaalmiddel, maar omdat mensen het nu als investering zien, proberen tussenpersonen er ook winst op te maken..

Verkopen is dus wel makkelijk, maar kost geld. En als je het minder geld wil laten kosten via een legale weg, zul je je moeten identificeren. Wil je anoniem blijven, dan moet je daar extra voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 23:51
Malarky schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:40:
Ik neem aan dat iedereen hier zijn paspoort e-mailed met een stevige watermark erop? Dat is al een aardige stap tegen identiteitsfraude.
Kun je dit toelichten? Heb dit namelijk bij Bittrex zonder watermark gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 15:17
Jumpman schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:39:
[...]

Volgens mij moet je daar ook je ID prijsgeven.
Klopt, maar omdat Bl3p een Nederlandse exchange is, doen ze niet moeilijk over het blurren van je BSN. Dat is het voornaamste verschil, buitenlandse exchanges zijn niet op de hoogte van wat de NL overheid zegt over het BSN en weigeren vaak automatisch alle scans die bewerkt zijn.

Maar, zoals anderen al aangaven, Bl3p heft momenteel registraties voor nieuwe gebruikers stop gezet vanwege de drukte.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
lighting_ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:31:
[...]

Ik snap je stelling. Alleen is dit zo nieuw dat je niet weet waar het eindigt.
Dat de munten digitaal zijn maakt het idd niet tastbaar. Maar dat zijn futures ook niet.
Daar gok je ook op een daling of stijging van aandelen.
Je moet niet de vergelijking trekken met tulpenrally of internetaandelen.
blockchain is een soort nieuw internet en daar hangen de digitale munten aan vast.
Is een type blockchain populair of wordt het steeds meer gebruikt dan stijgen de munten ook.
Ik geloof wel in het potentieel van blockchain, vooral voor logistics, maar ik maak wel de vergelijking met tulpen en internetaandelen.
Als ik het potentieel van een aandeel niet snap, dan koop ik het niet.
En het potentieel van een aandeel is bepaald door de toekomstige winstverwachtingen, net zoals de prijs van een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 00:06
Bitonic biedt anders nu ~12.350 euro en in Bl3p ligt de prijs op 12.585. Lijkt me een redelijke prijs dus.
Waarschijnlijk zat je net in het laatste uur te kijken waarbij er een dipje was, wat het vergelijken wat vertekent.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommie12 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:41:
[...]

Ik geloof wel in het potentieel van blockchain, vooral voor logistics, maar ik maak wel de vergelijking met tulpen en internetaandelen.
En het potentieel van een aandeel is bepaald door de toekomstige winstverwachtingen, net zoals de prijs van een huis.
Een huis is om in te wonen, niet om mee te speculeren.
Toch gebeurt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:52
MacorgaZ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:42:
Bitonic biedt anders nu ~12.350 euro en in Bl3p ligt de prijs op 12.585. Lijkt me een redelijke prijs dus.
Waarschijnlijk zat je net in het laatste uur te kijken waarbij er een dipje was, wat het vergelijken wat vertekent.
Bittonic vraagt ongeveer 3 tot 6% van de verkoop prijs als broker fee.
Beetje afhankelijk van de hoeveelheid die je verkoopt.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Kyumia schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:41:
[...]

Kun je dit toelichten? Heb dit namelijk bij Bittrex zonder watermark gedaan.
Zo ziet dat er bijvoorbeeld uit: https://www.google.nl/sea..._AUICigB&biw=1320&bih=659

Kan met diverse tools op Mac en Windows.

De standaard app van Rijksoverheid (Kopie ID) kun je alleen je BSN mee doorhalen in het zwart. Dat pikken de buitenlandse beurzen niet.

Ik moet zeggen, meeste hotels in het buitenland scannen gewoon je paspoort in hun printer en bewaren de kopie oneindig. Is weinig aan te doen. Moet je heel scherp zijn en standaard papiertje of blur mee hebben misschien?

Achjah, hier in China zijn zelfs de meeste bitcoin nieuwswebsites geblokkeerd, laat staan de beurzen 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Malarky op 08-12-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
  • Laatst online: 19-11-2023
[...]

Eensch, alleen heb je bij crypto-coins ook vaak dat je er eigenlijk niks voor terug krijgt. NEO ontvang je GAS, maar wat krijg je bij bijv. Powr?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.econotimes.co...n-futures--Report-1047124

Korea gaat futures verbieden op de Bitcoin.
Bitcoins zelf mogen gewoon verhandeld worden.
Alles blijft dus zoals het is in Korea.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:13

GDAX is niet gevestigd in Nederland dus de NL-se wet is niet eens van toepassing. Maar zelfs als dat zo was, financiële instellingen zijn verplicht(!) de identiteit van hun clienten vast te stellen.
https://www.rijksoverheid...ntiteitsbewijs-en-wanneer

Je kan/mag ook een kopie paspoort sturen waarbij je je BSN onzichtbaar maakt en op de kopie vermeld aan wie en waarom je de kopie stuurt.

Schrijf op de kopie
dat het een kopie is,
voor wie of welk product de kopie bedoeld is,
de datum waarop u de kopie afgeeft,
streep uw burgerservicenummer door; in het document, maar ook in de strook nummers onderaan. Organisaties en bedrijven mogen het burgerservicenummer alleen gebruiken als dat wettelijk is bepaald. Dit geldt bijvoorbeeld voor de bank of zorgverleners, zoals uw huisarts, apotheek en zorgverzekering

https://www.rijksoverheid...-van-uw-identiteitsbewijs

Bij de wat meer officielere websites zul je je moeten identificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:47:
https://www.econotimes.co...n-futures--Report-1047124

Korea gaat futures verbieden op de Bitcoin.
Bitcoins zelf mogen gewoon verhandeld worden.
Alles blijft dus zoals het is in Korea.
Goed nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
[...]

Dat zijn echt de uitspraken die tijdens de bubbel zijn gedaan en zo afgezaagd
Als ik het niet snap stap ik er niet in. Als de kapper erover heeft moet ik uitstappen.
Hoeveel mensen kopen aandelen zonder zich in een bedrijf te verdiepen?
Tot nu toe heeft BTC dit keer op keer afgeslagen. Bij elke tegen slag is het sterker uitgekomen.
Wilt niet zeggen dat het niet kan gebeuren.
Als er weer een financiele crisis is stapt iedereen in BTC. Waarom? de overheid komt niet aan je centen en kunnen niet bijdrukken. Nogmaals het is digitaal maar je denkwijze moet daar even anders mee omgaan. Dat moest ik ook. We leven in een digitale wereld en het is dus ook niet raar dat iets digitaal wat waard wordt. Kijk wat YT van BTC evangelisten en probeer hun redenen te begrijpen.

[ Voor 3% gewijzigd door lighting_ op 08-12-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
lighting_ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:54:
[...]
Als er weer een financiele crisis is stapt iedereen in BTC. Waarom? de overheid komt niet aan je centen en kunnen niet bijdrukken.
Als er een crisis is, is de zorg niet zozeer dat de overheid niet aan je centen komt, maar dat je bv. hyperinflatie/deflatie krijgt waardoor de euro geen zak meer waard is. Dat zou een reden kunnen zijn om je geld naar BTC te zetten, maar met de huidige volatiliteit is ook niet te zeggen wat daarmee gebeurd ten tijde van een crisis.

Wat dat betreft staat je geld veiliger op een bank dan op een Exchange. Als er iets met die bank gebeurt ben je tot €100.000 verzekerd door diezelfde overheid waar jij je zorgen over maakt. Als er op een Exchange (of mining platform *kuch* NiceHash) iets fout gaat, ben je nergens van verzekerd...

[ Voor 8% gewijzigd door RobbieB op 08-12-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:24
lighting_ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:54:
[...]

Dat zijn echt de uitspraken die tijdens de bubbel zijn gedaan en zo afgezaagd
Als ik het niet snap stap ik er niet in. Als de kapper erover heeft moet ik uitstappen.
Hoeveel mensen kopen aandelen zonder zich in een bedrijf te verdiepen?
Tot nu toe heeft BTC dit keer op keer afgeslagen. Bij elke tegen slag is het sterker uitgekomen.
Wilt niet zeggen dat het niet kan gebeuren.
Als er weer een financiele crisis is stapt iedereen in BTC. Waarom? de overheid komt niet aan je centen en kunnen niet bijdrukken. Nogmaals het is digitaal maar je denkwijze moet daar even anders mee omgaan. Dat moest ik ook. We leven in een digitale wereld en het is dus ook niet raar dat iets digitaal wat waard wordt. Kijk wat YT van BTC evangelisten en probeer hun redenen te begrijpen.
Het is echter ook wat simpel om het zo in de wind te slaan en inderdaad als evangelist te spreken. Cryptocurrency is nog steeds in zijn kinderschoenen, en als er weer een financiele crisis is, kan het net zo goed en hard verboden worden om te bezitten. Dat is met goud immers ook gebeurd in de VS ten tijde van de crisis. Verkijk je ook niet op de macht van het financiële bestel, en de noodzaak van overheden om fiatgeld toch de primaire betaalwijze te laten zijn en blijven.

Ondanks dat een verbod op het bezit van BTC bijvoorbeeld niet nu in de lucht hangt, en relatief lastig te enforcen is, is het zeker niet iets dat onmogelijk is. Ook juist omdat het digitaal is, is het relatief eenvoudig te linken naar personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:59:
[...]

Als er een crisis is, is de zorg niet zozeer dat de overheid niet aan je centen komt, maar dat je bv. hyperinflatie/deflatie krijgt waardoor de euro geen zak meer waard is. Dat zou een reden kunnen zijn om je geld naar BTC te zetten, maar met de huidige volatiliteit is ook niet te zeggen wat daarmee gebeurd ten tijde van een crisis.

Wat dat betreft staat je geld veiliger op een bank dan op een Exchange. Als er iets met die bank gebeurt ben je tot €100.000 verzekerd door diezelfde overheid waar jij je zorgen over maakt. Als er op een Exchange (of mining platform *kuch* NiceHash) iets fout gaat, ben je nergens van verzekerd...
Coinbase GDAX heeft een verzekering voor alle coins die online staan.
Pagina: 1 ... 88 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]