[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.234 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
RobbieB schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:59:
[...]

Als er een crisis is, is de zorg niet zozeer dat de overheid niet aan je centen komt, maar dat je bv. hyperinflatie/deflatie krijgt waardoor de euro geen zak meer waard is.

Wat dat betreft staat je geld veiliger op een bank dan op een Exchange. Als er iets met die bank gebeurt ben je tot €100.000 verzekerd door diezelfde overheid waar jij je zorgen over maakt. Als er op een Exchange (of mining platform *kuch* NiceHash) iets fout gaat, ben je nergens van verzekerd...
Dat klopt maar als je zeg 5 ton in je wallet hebt ben je die helemaal niet kwijt.
En tijdens de crisis kwam een instantie met een idee als landen 10% van alle spaarcenten opeisen is het schuldprobleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
chrisO schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:03:
[...]

En wat doe je dan met je crypto currency als de overheid het gebruik er van verbied tijdens een crisis? Leuk je hebt 10 Btc, maar je kan er geen eten mee kopen en niet je huur mee betalen...
verbieden kunnen ze niet. Als ik met je afspreek in BTC te betalen kan de overheid niks doen.
Anders wissel het op dat moment maar om naar fiat geld
Jumpman schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:08:
[...]

Bekend verhaal, ik ken iemand die de Wallet met 6 BTC nog wel heeft, maar de Private Key niet meer.
Omdat in het begin niemand dacht dat het zo veel zou opleveren.
Die fout zal denk ik nu weinigen meer maken.

[ Voor 26% gewijzigd door lighting_ op 08-12-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:50
Ballebek schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:07:
[...]

Ik heb in de begintijden flink gemined (CPU en later GPU) en die wallets staan ergens op een USB stick die ik na 3 keer het huis overhoop gegooid te hebben niet terug kan vinden.

Tegenwoordig ASIC mining (BTC) en nog een paar GPUs die ETH toveren.

Handelen gaat slecht op het moment; via litebit.eu duurde het een dag voor ik uitbetaald werd.
Op een plek waar jehet nooit zou vergeten zeker... die ken ik inderdaad ook...

Vwb Coins. ik had wat powr en Iota, op de laatste lekker wat gepakt en dit naar btc gezet.

Mn Eth en XRP staan op Kraken (verder zeg ik niets!)

Al met al zo'n 35-40%in de plus nu nog.

Wellicht gaat dit wat doen voor XRP ?

https://ripple.com/insigh...or-supply-predictability/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
Ballebek schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:07:
[...]

Ik heb in de begintijden flink gemined (CPU en later GPU) en die wallets staan ergens op een USB stick die ik na 3 keer het huis overhoop gegooid te hebben niet terug kan vinden.

Tegenwoordig ASIC mining (BTC) en nog een paar GPUs die ETH toveren.

Handelen gaat slecht op het moment; via litebit.eu duurde het een dag voor ik uitbetaald werd.
Same, en ingekocht voor toen rond de euro. Had +/- 20 BTC. Foetsie. Geen idee of het op een stick stond, of op een oude laptop. Toen boeide het niet zoveel, omdat de BTC toen terug liep, en ik zoiets had van; waar ben ik mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
And down she goes na het nieuws uit Korea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
MaZo schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:15:
Dat nieuws is al lang bekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 08-12-2017 14:18 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:08
MaZo schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:15:
Denk dat dit allemaal late instappers zonder vertrouwen zijn die nu in hun broek piesen (en geen kennis of vertrouwen hebben in de btc).

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Jumpman schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:16:
[...]

Dat nieuws is er al twee uur.
Hier was het zo te zien nog niet ingeslagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
douwe.nl schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:13:
[...]
Op een plek waar jehet nooit zou vergeten zeker... die ken ik inderdaad ook...
Stick met een flinke lading UBQ die ik had gekocht voor weinig (en gemined) wel gevonden, alleen het password was even diep nadenken. :+

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morelleth schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:38:
[...]

Je kan een account aanmaken bij Bl3P. Dat is de exchange van Bitonic.
Dan kan je gewoon voor normale prijzen kopen en verkopen met een fee van 0,25%
Ik kan me niet inschrijven hier
Vanwege grote toeloop kunnen wij tot nader order helaas geen nieuwe aanmeldingen verwerken
Er zal eens 's niet iets bitcoins related down zijn..... Instabiele zooi.

Zodra de dip weer voorbij is ga ik al mijn coins verkopen... Nu het nog kan want bitcoins verkopen zonder enorm hoge kosten is toch verdomd lastig. Als is kopen ontzettend simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoHound
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik heb een portfolio opgesteld met wat coins waar ik wel toekomst in zie, maar ben wel heel erg gespreid op deze manier. zijn er meerdere die het op deze manier doen of kiezen jullie liever voor een 60-30-10 of andere verdeling ?

de laatste 15% is puur voor de leuk (potentiele groei) gekozen, zonder me echt te hebben ingelezen.

Bitcoin 40.1%
IOTA 18.98%
NEO 13.3%
Ripple 10.37%
Ethereum 4.694%
Cardano 4.332%
NAV Coin 4.241%
Decentraland 3.464%
TRON 0.455%
Gas 0.059%

op of aanmerkingen zijn altijd welkom :) ik ben nog maar een paar weken actief aan het inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

49euro schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:39:
[...]

Hoeveel heb je? Stuur me een PM dan kiezen we samen een mooie midden prijs voor een contante en ontraceerbare uitbetaling :)
Nee dank je. Ik wil gewoon mijn coins verkopen tegen een acceptabele fee. 1000 transactiekosten is niet acceptabel.

Overigens probeer ik al dagen uit te zoeken hoe mijn coins te verkopen. Had ik het gisteren maar geweten toen was de koers op de top. Nu is het down en moet ik maar afwachten wanneer het weer piekt. Maar dan wil ik ook klaarstaan.

Maar je coins verkopen is blijkbaar OF bijna alle winst afstaan aan een vaag bedrijf als Bitonic die helemaal niet reageren op email (Zeer kwalijk) of een kopie van je paspoort mailen met het risico dat je hele leven kapot gemaakt word door identiteitsfraude. Ik vertrouw dan liever een Nederlands bedrijf maar die zijn 'dicht' :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 17:33
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:45:
[...]

Nee dank je. Ik wil gewoon mijn coins verkopen tegen een acceptabele fee. 1000 transactiekosten is niet acceptabel.

Overigens probeer ik al dagen uit te zoeken hoe mijn coins te verkopen. Had ik het gisteren maar geweten toen was de koers op de top. Nu is het down en moet ik maar afwachten wanneer het weer piekt. Maar dan wil ik ook klaarstaan.

Maar je coins verkopen is blijkbaar OF bijna alle winst afstaan aan een vaag bedrijf als Bitonic die helemaal niet reageren op email (Zeer kwalijk) of een kopie van je paspoort mailen met het risico dat je hele leven kapot gemaakt word door identiteitsfraude. Ik vertrouw dan liever een Nederlands bedrijf maar die zijn 'dicht' :F
Als bitcoin vandaag/morgen 10% daalt kun je je wel voor je kop slaan dat je die fee vandaag te hoog vond...
8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
GeoHound schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:43:
Ik heb een portfolio opgesteld met wat coins waar ik wel toekomst in zie, maar ben wel heel erg gespreid op deze manier. zijn er meerdere die het op deze manier doen of kiezen jullie liever voor een 60-30-10 of andere verdeling ?

de laatste 15% is puur voor de leuk (potentiele groei) gekozen, zonder me echt te hebben ingelezen.

Bitcoin 40.1%
IOTA 18.98%
NEO 13.3%
Ripple 10.37%
Ethereum 4.694%
Cardano 4.332%
NAV Coin 4.241%
Decentraland 3.464%
TRON 0.455%
Gas 0.059%

op of aanmerkingen zijn altijd welkom :) ik ben nog maar een paar weken actief aan het inlezen.
Ik zou bijvoorbeeld nog een Stratis, Lisk of Ark toevoegen aan het geheel. En wellicht nog een Cryptonote munt zoals Monero..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:45:
[...]

Wat jij wil is er niet. OF je betaalt een hoge fee OF je moet je legitimeren bij een exchange.

Bitonic is een broker en die leven van de fee. Het is aan jou of je een snelle uitbetaling wil of dagen wil wachten op een verificatie bij een exchange en kans wil lopen dat je koers dusdanig daalt dat die fee peanuts is. Als je alleen een fee aan winst hebt, stap je misschien te vroeg uit.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 18:38
mklkhanou schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:56:
[...]

Ik zou bijvoorbeeld nog een Stratis, Lisk of Ark toevoegen aan het geheel. En wellicht nog een Cryptonote munt zoals Monero..
NXT en of MANA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-10 21:30
RobbieB schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:18:
Bitcoin kan niet knappen met de huidige techniek. Je ziet nu al dat bij grote aantallen van transacties het netwerk overbelast is. Tegen de tijd dat alles verhandelt is zijn we al weer 'lichtjaren' verder en kan de koers weer de andere kant op gaan.
Zeker kan bitcoin wel knappen met de huidige techniek.

Wanneer je via een beurs als Kraken koopt of verkoopt, handelt de beurs die transactie intern af. De transactie vindt niet plaats op de blockchain, maar op het interne kasboek van de beurs zelf. Ook op dat interne kasboek kan de prijs keihard crashen. Daar heb je geen blockchain voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
nieuws: Nederlandse jongen aangehouden op verdenking afpersing na ddos-aanvallen
Daarnaast zou hij een aanval op een Nederlandse bitcoinexchange hebben uitgevoerd en deze hebben geprobeerd af te persen. Het bedrijf ging niet op zijn eisen tot betaling in bitcoins in en heeft op aanraden van de politie aangifte gedaan.

[ Voor 38% gewijzigd door xoniq op 08-12-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik zou persoonlijk NXT links laten liggen. Volgens mij is deze na 28 december wanneer de IGNIS snapshot is gemaakt niet meer nodig. Je kunt er nog wel leuk op speculeren komende 3 weken natuurlijk.

Disclaimer: ik heb mij recent niet meer ingelezen. Maar wat ik zo rond augustus begreep is NXT na de IGNIS snapshot niet zoveel meer waaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Modbreak:Mensen, het gaat hier over handel & koers. Niet over belastingen, USB sticks, paper wallets, etc

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Zijn er nog mensen die juist vandaag gaan handelen kopen/verkopen omdat morgen bij een beurs de eerste bitcoin features verhandeld gaan worden? Zo ja, wat is jouw beweegreden.

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quxatrox
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-08 07:45
green-tea schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:26:
Zijn er nog mensen die juist vandaag gaan handelen kopen/verkopen omdat morgen bij een beurs de eerste bitcoin features verhandeld gaan worden? Zo ja, wat is jouw beweegreden.
Wist ik niet, heb je een bron voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:08
Zijn er nog mensen die juist vandaag gaan handelen kopen/verkopen omdat morgen bij een beurs de eerste bitcoin futures verhandeld gaan worden? Zo ja, wat is jouw beweegreden.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:10
Ja, ik ben vandaag voor het eerst ingestapt in BTC. Ik verwacht dat de koersstijging van de laatste tijd zal aanhouden, ook na de introductie van de futures.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
En we gaan weer rap omhoog dus zometeen komt dat moment weer... Verkopen net voor het dipje of zou hij nu wel door blijven stijgen? Ik ga er even goed naar kijken maar hij stijgt weer ietsjes te snel naar mijn smaak. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
In de zomer ben ik met een klein bedrag gestart met mijn ‘experiment’, toen stond BTC op ongeveer $3.500,- Toen op IOTA en NEO gedoken, net voor de groeispurt van IOTA alles daarop gezet.

Gisteren heb ik de inleg van de zomer uit IOTA gehaald en in BTC gestopt omdat ik verwacht dat de koers van BTC verder gaat stijgen en ik de 2e fase van mijn experiment in ga ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-04 18:46
akaQ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:25:
Kan iemand de stijging van NXT verklaren? doet weken niets en sinds een week een flnke stijging?
Einde van de maand is er een snapshot. NXT bezitters krijgen dan IGNIS. Als je 100 NXT hebt krijg je 50 IGNIS. Enzovoort... (de helft dus)
Ik denk dat mensen nu wat extra inslaan ivm deze snapshot en gratis IGNIS.
Dat verklaard wellicht de prijsstijging.

Of praat ik onzin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
  • Laatst online: 29-09 18:38
Cancun schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:43:
[...]

Einde van de maand is er een snapshot. NXT bezitters krijgen dan IGNIS. Als je 100 NXT hebt krijg je 50 IGNIS. Enzovoort... (de helft dus)
Ik denk dat mensen nu wat extra inslaan ivm deze snapshot en gratis IGNIS.
Dat verklaard wellicht de prijsstijging.

Of praat ik onzin :)
my thoughts, maakt het wel interresant om tot de 28e te speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thermisol
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
akaQ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:45:
[...]

koop je dan in feite niet een munt "zonder waarde" die massaal gedumpt wordt zodra je de igniss krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
akaQ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:45:
[...]

Precies, maar persoonlijk zorg ik dat ik voor de 28ste van mijn NXT af ben. IGNIS hoef ik niet perse te hebben aangezien ik de hele gang van zaken qua NXT -> ARDOR en daarna IGNIS (wat volgens mij een child chain op ARDOR moet worden) toch te snapshotten op NXT met een ICO in augustus/september (als ik mij goed herinner) een beetje raar vond. Het komt over alsof ze NXT nog een keer omhoog wilden drijven zodat er nog even flink gecashed kon worden.

Disclaimer: ik schrijf dit nu zo uit mijn hoofd op, dus of alles 100% klopt weet ik niet, maar bij interesse moet men dat zelf even nakijken.

[ Voor 21% gewijzigd door krijn1985 op 08-12-2017 15:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronnio G
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 16:12
Tommie12 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:04:
Ik denk dat iedereen wel beseft dat dit ooit in elkaar klapt, de vraag is alleen wanneer en hoe snel....
Ik ben nu A Random Walk Down Wall Street aan het lezen, wat in het eerste deel de grootste bubbels sinds de Tulpenmania bespreekt. En Tommie heeft een punt.

Crypto toont zeer veel kenmerken van een bubbel.

Om te beginnen met de ICO’s die nagenoeg hetzelfde zijn als de IPO’s tijdens de dotcom-bubbel. Dit slaat vooral op tokens, niet zozeer op coins. Er heerste de illusie dat een verdienmodel niet belangrijk is. Waar de waarde van een aandeel normaliter wordt ingeschat met de berekening ‘omzet per aandeel x multiplier (dit kan 10 zijn, maar tijdens bubbels wel 100)’, was er bij deze bedrijven geen omzet dus werd er gerekend met aantal bezoekers dat langer dan 3 minuten op de website was als ‘waarde’. Iedereen weet hoe dat is afgelopen.

De meeste ICO’s die als paddenstoelen uit de grond schieten hebben niets meer dan een idee, een whitepaper, website en team. Zij ontvangen miljoenen, terwijl er vaak nieteens een product of proof-of-concept is. Dus we doneren miljoenen, zonder te weten of dat product/techniek er ooit komt, en als dat wel lukt, het ook daadwerkelijk een markt heeft. Ik durf te wedden dat 95% enkel investeerd om snel winst te maken en niet gelooft dat de techniek zijn investering waard is. Dus een hoop geld zonder achterliggende waarde = bubbel.

Als we dan naar de coins kijken, zie je dat het een luchtkasteel is. We kopen het omdat we speculeren dat we het weer voor meer aan een ander kunnen verkopen. Maar wat gebeurt er als iedereen z’n bitcoin heeft en het niet meer kan doorverkopen voor meer? Dan blijft de laatste koper zitten met zijn bitcoin, of verkoopt hem met verlies. En daar stort de koers in, net als bij de Tulpenmania. Maar dat is toch hetzelfde met aandelen? Vaak niet, want bedrijven keren een deel van hun winst uit in de vorm van divident, wat weer rendement is zelfs als de koers niet stijgt.

Anyways, ik was me ook blind aan het staren op crypto. Door te ontkennen dat crypto ooit flink kan crashen en enkel maar door kan stijgen ben je precies die groep die 90% van hun inleg kwijt is geraakt bij voorgaande bubbels.

Ik zeg niet dat je er uit moet stappen, want wie weet hoeveel rek er nog inzit (misschien wel 10 jaar), ik koop zelf ook nog bij, maar hou jezelf alsjeblieft niet voor de gek met dat dit alleen maar kan blijven groeien.

*kleine disclaimer: ik baseer dit op 1 boek, dus verbeter me waar nodig.

PSN: DeNachtBaron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf vandaag kun je je inschrijven op de ICO van onze eigen Scheringa op

https://www.icoheadstart.com

Wie kent er ook maar iemand die nog een euro aan die Scheringa durft te geven en hoe lang duurt het voordat Nina Brink ook een eigen coin gaat uitgeven?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2017 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Laatst online: 13:13
Ronnio G schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:49:
[...]

Ik ben nu A Random Walk Down Wall Street aan het lezen, wat in het eerste deel de grootste bubbels sinds de Tulpenmania bespreekt. En Tommie heeft een punt.

Om te beginnen met de ICO’s die nagenoeg hetzelfde zijn als de IPO’s tijdens de dotcom-bubbel. Dit slaat vooral op tokens, niet zozeer op coins. Er heerste de illusie dat een verdienmodel niet belangrijk is. Waar de waarde van een aandeel normaliter wordt ingeschat met de berekening ‘omzet per aandeel x multiplier (dit kan 10 zijn, maar tijdens bubbels wel 100)’, was er bij deze bedrijven geen omzet dus werd er gerekend met aantal bezoekers dat langer dan 3 minuten op de website was als ‘waarde’. Iedereen weet hoe dat is afgelopen.

De meeste ICO’s die als paddenstoelen uit de grond schieten hebben niets meer dan een idee, een whitepaper, website en team. Zij ontvangen miljoenen, terwijl er vaak nieteens een product of proof-of-concept is. Dus we doneren miljoenen, zonder te weten of dat product/techniek er ooit komt, en als dat wel lukt, het ook daadwerkelijk een markt heeft. Ik durf te wedden dat 95% enkel investeerd om snel winst te maken en niet gelooft dat de techniek zijn investering waard is. Dus een hoop geld zonder achterliggende waarde = bubbel.

Als we dan naar de coins kijken, zie je dat het een luchtkasteel is. We kopen het omdat we speculeren dat we het weer voor meer aan een ander kunnen verkopen. Maar wat gebeurt er als iedereen z’n bitcoin heeft en het niet meer kan doorverkopen voor meer? Dan blijft de laatste koper zitten met zijn bitcoin, of verkoopt hem met verlies. En daar stort de koers in, net als bij de Tulpenmania. Maar dat is toch hetzelfde met aandelen? Vaak niet, want bedrijven keren een deel van hun winst uit in de vorm van divident, wat weer rendement is zelfs als de koers niet stijgt.

Anyways, ik was me ook blind aan het staren op crypto. Door te ontkennen dat crypto ooit flink kan crashen en enkel maar door kan stijgen ben je precies die groep die 90% van hun inleg kwijt is geraakt bij voorgaande bubbels.

Ik zeg niet dat je er uit moet stappen, want wie weet hoeveel rek er nog inzit (misschien wel 10 jaar), ik koop zelf ook nog bij, maar hou jezelf alsjeblieft niet voor de gek met dat dit alleen maar kan blijven groeien.

Weinig aan toe te voegen. Er is geen enkele onderliggende waarde vast te stellen met bitcoin. Het concept is te kopiëren (zie alle andere coins) dus het is niet schaars en wat zelfs nog veel gevaarlijker is is dat als de miners er mee ophouden het hele bitcoin systeem er mee ophoudt en dan heb je zelfs met je air gapped offline wallet helemaal niets meer. Stroomkosten om maar zelfs een transactie uit te voeren zijn dan meer dan de opbrengst zodra de prijs (drastisch gaat dalen), tenminste zo heb ik het begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:37
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:49:
Vanaf vandaag kun je je inschrijven op de ICO van onze eigen Scheringa op

https://www.icoheadstart.com

Wie kent er ook maar iemand die nog een euro aan die Scheringa durft te geven en hoe lang duurt het voordat Nina Brink ook een eigen coin gaat uitgeven?
Ongelooflijk hoeveel tulpenkwekers er op de markt komen....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommie12 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:57:
[...]

Ongelooflijk hoeveel tulpenkwekers er op de markt komen....
Kijk, met die internetbubbel wist iedereen dat internet toch de toekomst was en is, en is gebleken.
Maar het was onverstandig om geld in Newconomy van de Hond te investeren en slim om in Amazon, Facebook (bestond nog niet) en Google en Yahoo etc te investeren.
Je kunt de originele Bitcoin dan ook zien als de moeder van alle crypto , een soort Google, Amazon en Apple bij elkaar.
Maar van die 1300 plus cryptos zullen niet veel overblijven nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
[...]

Ja dus?
Na de bubble blijven er een paar grote achter.
En het is niet gek om te proberen. Dat is een mens eigen. In feite financieren we een
techniek en hopen de parels te hebben.
De tulpen manie is anders. Daar bleef letterlijk niks meer achter. Na de dotcom crisis hebben we google amazone etc. En de ontzettende hoge investeringen in snel internet waar we heden nog steeds van profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
[...]

Vond het interessant om te lezen, je hebt ook een goed punt hoor. Maar ik vraag me wel af of dit in een topic hoort waar de koers & handel van bitcoin besproken wordt. Hoort dit niet in een algemeen topic?

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Als we dan naar de coins kijken, zie je dat het een luchtkasteel is. We kopen het omdat we speculeren dat we het weer voor meer aan een ander kunnen verkopen.
Dat gebeurt veel, vooral de laatste tijd. Maar er zit veel meer achter dan dat: het is een opslag van waarde. En als je er vertrouwen in hebt dat het wereldwijd gebruikt gaat worden als veelgebruikt betaalmiddel, dan volgt daaruit dat het nog veel verder moet stijgen om al die waarde te kunnen representeren. Dat is waarom de echte enthousiasts er waarde aan hechten. Natuurlijk, je bakker en je buurman stappen puur in omdat het hard omhoog gaat, niet omdat ze denken dat het de wereld gaat veranderen.
Maar wat gebeurt er als iedereen z’n bitcoin heeft en het niet meer kan doorverkopen voor meer? Dan blijft de laatste koper zitten met zijn bitcoin, of verkoopt hem met verlies.
Als jij een coin hebt gekocht voor $1M en je verkoopt 'm voor $1M - 1 is dan is dat verlies natuurlijk peanuts. Natuurlijk is er altijd iemand die op de ATH heeft gekocht. Maar dat is niet per se slecht.
En daar stort de koers in, net als bij de Tulpenmania.
En dát is dus geen gegeven. Voor hetzelfde geld (:+) is het dan een veelgebruikt ruilmiddel. Hij zal wel iets dalen, maar het koersverloop zal vooral sideways gaan, niet naar beneden. Reëler is echter dat het gewoon langzaam blijft stijgen, net als goud. Euro's en dollars worden immers minder waard door inflatie.
Maar dat is toch hetzelfde met aandelen? Vaak niet, want bedrijven keren een deel van hun winst uit in de vorm van divident, wat weer rendement is zelfs als de koers niet stijgt.
Je moet het ook niet vergeljiken met aandelen, maar met goud.
Idd. In het door mij geschetste scenario zal het zal op een gegeven moment stabiliseren. Beetje naar beneden, beetje naar boven, met weinig volatiliteit. In de weg er naartoe echter zullen we nog veel horten en stoten gaan zien. Ik denk ook dat hij nog wel zakt naar iets als $5k oid in het komende jaar.
BB-One schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:56:
[...]

Weinig aan toe te voegen. Er is geen enkele onderliggende waarde vast te stellen met bitcoin.
Net als met goud dus. Een manie zeg ik je!
Het concept is te kopiëren (zie alle andere coins)
Ja, laten we idd even naar andere coins kijken. Er zijn er een stuk of 1300. Maar hoeveel daarvan hebben een substantiele marketcap? Vrij weinig. Het feit dat het trucje te kopiëren is, is niet zo interessant, dat heeft het verleden wel uitgewezen. Een coin staat of valt met zijn netwerk, en bitcoin heeft daarin een enórme voorsprong.
dus het is niet schaars en wat zelfs nog veel gevaarlijker is is dat als de miners er mee ophouden het hele bitcoin systeem er mee ophoudt
Leuk altijd dit soort opmerkingen. Er kan morgen ook een meteoriet neerstorten. Zolang bitcoins waarde hebben, zullen miners altijd incentive hebben om te minen. Miners stoppen pas als bitcoin waardeloos is geworden, niet andersom.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:20

Om te beginnen met de ICO's die nagenoeg hetzelfde zijn als de IPO's tijdens de dotcom-bubbel.
Hoe zijn Microsoft en Google eigenlijk uit die dotcom-bubbel gegaan? Dat het met Worldonline niet goed is afgelopen dat weet iedereen.

Vervang in bovenstaande zin 'Microsoft' met Bitcoin, 'Google' met Ethereum en 'Worldonline' met Dogecoin. Ik denk ook dat veel ICO's luchtkastelen zijn; ja: je kan best meeliften op een bubbel, maar die gaat ooit eens barsten.
Als we dan naar de coins kijken, zie je dat het een luchtkasteel is. We kopen het omdat we speculeren dat we het weer voor meer aan een ander kunnen verkopen. Maar wat gebeurt er als iedereen zijn bitcoin heeft en het niet meer kan doorverkopen voor meer? Dan blijft de laatste koper zitten met zijn bitcoin, of verkoopt hem met verlies. En daar stort de koers in, net als bij de Tulpenmania.
Waarom brak de Tulpenmanie opeens? Was dat puur omdat de laatste koper er niet meer aan kon verdienen? Of lag dat aan andere factoren, zoals het verliezen van vertrouwen op basis van bijgeloof (uitbraak pestepidemie), het verkopen van lucht (tulpenbol die niet in bezit was van verkoper, verkopen voor geld wat de koper niet heeft)? Dat laatste lijkt een beetje op onze laatste financiële crisis.

Als je het mij vraagt: Bitcoin kan zeker breken, maar daar moet een aanleiding voor zijn. Bijvoorbeeld de hack van Mt. Gox. Maar ook daaruit heeft Bitcoin zich weer omhoog kunnen werken...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:43
Gezien boven berichten kan ik ook iedereen aanraden om te kijken naar de partners die een project aan zich heeft weten te binden. Gevestigde grote namen als partners zijn een extra paar ogen die je investering 10x beter hebben kunnen bekijken. Ik denk dat nu aan IOTA, Ripple, VeChain en Stellar. Kans op 10000x rendement is kleiner, maar kans op eenzelfde verlies ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japieb
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-10 14:16
.oisyn schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:09:
[...]
Miners stoppen pas als bitcoin waardeloos is geworden, niet andersom.
Of als ze met hun mining hardware op een andere manier meer kunnen verdienen....

JapieB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:05
Litecoin schiet ff lekker omhoog, lijkt eindelijk echt door de $100 heen te knallen.
De sell-wall van €100 op GDAX was echt binnen 3 sec. weg.. 8)7

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:24
Iemand enig idee wat er met LTC aan de hand is :? Lijkt of er een pump aan de gang is. wall van bijna 4000 LTC weg terwijl ik ff ging pissen :o
Nu weer een wall van 4900 LTC op 89.90 op kraken, kijken wat daarmee gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
RobbieB schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:33:
Litecoin schiet ff lekker omhoog, lijkt eindelijk echt door de $100 heen te knallen.
De sell-wall van €100 op GDAX was echt binnen 3 sec. weg.. 8)7
Leuk. Ik had resterende coins van kraken naar LTC omgezet om ze zo te verhuizen naar betere oorden. De trades naar LTC waren vanmorgend al gelukt, de verhuizing tot nogtoe niet, maar gezien de koers niet echt rouwig om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
ybos schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:34:
Iemand enig idee wat er met LTC aan de hand is :? Lijkt of er een pump aan de gang is. wall van bijna 4000 LTC weg terwijl ik ff ging pissen :o
Misschien wel arbitrage trading van een aantal whales, van de ene exchange waar BTC veel waard is en LTC weinig, naar de andere exchange waar LTC al veel waard was, nu extra stijgt, en weer BTC mee terug te kopen is.

Als zoiets de kickstart is kunnen er maar zo wat mensen bij springen in deze zeer onrustige tijden volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:24
Richh schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:38:
[...]

Misschien wel arbitrage trading van een aantal whales, van de ene exchange waar BTC veel waard is en LTC weinig, naar de andere exchange waar LTC al veel waard was, nu extra stijgt, en weer BTC mee terug te kopen is.

Als zoiets de kickstart is kunnen er maar zo wat mensen bij springen in deze zeer onrustige tijden volgens mij :)
Zit nog op t werk maar durf nu bijna niet in de auto te stappen want zal straks ook wel weer in elkaar donderen corrigeren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
ybos schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:34:
Dit is heel simpel te verklaren: handelaren pakken hun winst van de gestegen koers van bitcoins en verkopen bitcoins voor altcoins...de bitcoins zakt dan weer en de koersen van altcoins stijgen weer...

Dit wordt allemaal gezien als handel en moet allemaal door de mines verwerkt worden...dus stijgt de moeilijkheidsgraad en dus de gemiddelde waarde van de bitcoin en de desbetreffende altcoins.

En de alsmaar stijgende koers trekt investeerders aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
ybos schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:42:
[...]

Zit nog op t werk maar durf nu bijna niet in de auto te stappen want zal straks ook wel weer in elkaar donderen corrigeren. :P
LTC hikt al de hele week tegen de $100 aan.. als hij al zakt, verwacht ik niet dat het zover is nu hij bijna de $120 heeft aangetikt.. Wel een gigantische wall van 23k op $120 bij GDAX, dus verwacht niet dat hij daar ook nog doorheen gaat... maar goed, als je een jaar geleden had gezegd dat BTC $16000 waard zou zijn had ook niemand je gelooft, alles is nu wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 09:54

Malarky

Wils voor wat ieder

DeArmeStudent schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:46:
[...]

Dit is heel simpel te verklaren: handelaren pakken hun winst van de gestegen koers van bitcoins en verkopen bitcoins voor altcoins...de bitcoins zakt dan weer en de koersen van altcoins stijgen weer...

Dit wordt allemaal gezien als handel en moet allemaal door de mines verwerkt worden...dus stijgt de moeilijkheidsgraad en dus de gemiddelde waarde van de bitcoin en de desbetreffende altcoins.

En de alsmaar stijgende koers trekt investeerders aan...
De reden waarom ik gisteren LTC gekocht heb. Helaas zojuist al genoegen genomen met 103 (gekocht voor 87), terwijl als een ATH van een grote munt doorbroken wordt, gaat die altijd hard er doorheen, dat is wel de les van de bitcoin.

Heeft er nog iemand een alternatief voor LTC voor transacties tussen beurzen, LTC is nu in de pump even geen optie?

[ Voor 6% gewijzigd door Malarky op 08-12-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Malarky schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:57:
[...]

De reden waarom ik gisteren LTC gekocht heb. Helaas zojuist al genoegen genomen met 103 (gekocht voor 87), terwijl als een ATH van een grote munt doorbroken wordt, gaat die altijd hard er doorheen, dat is wel de les van de bitcoin.

Heeft er nog iemand een alternatief voor LTC voor transacties tussen beurzen, LTC is nu in de pump even geen optie?
XRP of ETH

Verder wil het doorbreken van een ATH niet altijd zeggen dat hij er hard door heen gaat. LTC heeft de afgelopen week een aantal keer een ATH aangetikt om echt meteen weer onder de $100 te zakken. Het zat er wel dik in dat hij een dezer dagen hard naar boven zou corrigeren vanwege de enorme stijging van BTC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronnio G
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 16:12
Richh schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:12:
[...]

Hoe zijn Microsoft en Google eigenlijk uit die dotcom-bubbel gegaan? Dat het met Worldonline niet goed is afgelopen dat weet iedereen.

Vervang in bovenstaande zin 'Microsoft' met Bitcoin, 'Google' met Ethereum en 'Worldonline' met Dogecoin. Ik denk ook dat veel ICO's luchtkastelen zijn; ja: je kan best meeliften op een bubbel, maar die gaat ooit eens barsten.
Ik ben het met je eens, het internet is niet aan een stille dood gestorven.

Ik heb niet de tijd om het uitgebreid uit te zoeken, maar als ik snel even zoek naar de aandeelprijzen van Microsoft voor de crash, was die bijna $60, Na de crash ongeveer $22, en eind vorig jaar heeft ie pas weer de $60 aangetikt. Dus als Bitcoin hetzelfde gaat doen als Microsoft, dan gaat het erg lang duren voordat jij je geld terug hebt als je boven aan de bubbel hebt gekocht.
Richh schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:12:
[...]

Waarom brak de Tulpenmanie opeens? Was dat puur omdat de laatste koper er niet meer aan kon verdienen? Of lag dat aan andere factoren, zoals het verliezen van vertrouwen op basis van bijgeloof (uitbraak pestepidemie), het verkopen van lucht (tulpenbol die niet in bezit was van verkoper, verkopen voor geld wat de koper niet heeft)? Dat laatste lijkt een beetje op onze laatste financiële crisis.

Als je het mij vraagt: Bitcoin kan zeker breken, maar daar moet een aanleiding voor zijn. Bijvoorbeeld de hack van Mt. Gox. Maar ook daaruit heeft Bitcoin zich weer omhoog kunnen werken...
Tuurlijk, er is altijd een aanleiding en een katalysator nodig.

Uiteindelijk blijven er een paar over en ik geloof ook dat crypto een blijvertje is, maar er wordt in de tussentijd een hoop geld verdient en ook verloren voordat het een volwassen markt is. En dat verliezen van geld wordt wel eens vergeten lijkt het.

Edit:
lighting_ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:07:
[...]

Ja dus?
Na de bubble blijven er een paar grote achter.
En het is niet gek om te proberen. Dat is een mens eigen. In feite financieren we een
techniek en hopen de parels te hebben.
De tulpen manie is anders. Daar bleef letterlijk niks meer achter. Na de dotcom crisis hebben we google amazone etc. En de ontzettende hoge investeringen in snel internet waar we heden nog steeds van profiteren.
Amazon viel van $85 naar $6 en ging daar pas eind 2007 weer overheen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ronnio G op 08-12-2017 17:26 ]

PSN: DeNachtBaron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:43
Voor wat perspectief op alle koersstijgingen:

https://www.reddit.com/r/.../?st=JATD8OPE&sh=af2c8341

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Ronnio G schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:23:
En dat verliezen van geld wordt wel eens vergeten lijkt het.
En dat is dan weer gunstig voor ons. Immers, waar de een geld verdient, verliest de ander. Dus ik heb echt geen moeite met de hype, zolang ik er zelf niet in meega.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Damn, die LTC push lijkt nog wel even door te zetten, net werden er even een order van 700, 900 en 1000 LTC twv $128,5 doorheen geknald op GDAX...
Er staat nu een gigantische wall van $130, maar terwijl ik het typte was hij weg... kanonnen..

To the moon!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malarky schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:57:
[...]

LTC zojuist ook van de hand gedaan op 106 EUR, had ze gekocht voor 77.
M'n enige alt (hodl) nu nog is NAV.
Heb deze week m'n winsten gepakt. De komende dagen (lees, maandag) gaat er vermoed ik veel gebeuren en heb geen tijd het continu te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:34:
[...]

LTC zojuist ook van de hand gedaan op 106 EUR, had ze gekocht voor 77.
M'n enige alt (hodl) nu nog is NAV.
Heb deze week m'n winsten gepakt. De komende dagen (lees, maandag) gaat er vermoed ik veel gebeuren en heb geen tijd het continu te checken.
Winst pakken is altijd goed, maar LTC heeft net €125 aangetikt.. lijkt nu wel weer hard te vallen overigens...

Wat gaat er maandag allemaal gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:38:
[...]

Winst pakken is altijd goed, maar LTC heeft net €125 aangetikt.. lijkt nu wel weer hard te vallen overigens...

Wat gaat er maandag allemaal gebeuren?
Het is een groot wild westen aan t worden.

Moet geloof ik zondag zeggen; start in handel van future contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Laatst online: 13:13
.oisyn schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:09:
[...]

Dat gebeurt veel, vooral de laatste tijd. Maar er zit veel meer achter dan dat: het is een opslag van waarde. En als je er vertrouwen in hebt dat het wereldwijd gebruikt gaat worden als veelgebruikt betaalmiddel, dan volgt daaruit dat het nog veel verder moet stijgen om al die waarde te kunnen representeren. Dat is waarom de echte enthousiasts er waarde aan hechten. Natuurlijk, je bakker en je buurman stappen puur in omdat het hard omhoog gaat, niet omdat ze denken dat het de wereld gaat veranderen.

[...]

Als jij een coin hebt gekocht voor $1M en je verkoopt 'm voor $1M - 1 is dan is dat verlies natuurlijk peanuts. Natuurlijk is er altijd iemand die op de ATH heeft gekocht. Maar dat is niet per se slecht.

[...]

En dát is dus geen gegeven. Voor hetzelfde geld (:+) is het dan een veelgebruikt ruilmiddel. Hij zal wel iets dalen, maar het koersverloop zal vooral sideways gaan, niet naar beneden. Reëler is echter dat het gewoon langzaam blijft stijgen, net als goud. Euro's en dollars worden immers minder waard door inflatie.

[...]

Je moet het ook niet vergeljiken met aandelen, maar met goud.

[...]

Idd. In het door mij geschetste scenario zal het zal op een gegeven moment stabiliseren. Beetje naar beneden, beetje naar boven, met weinig volatiliteit. In de weg er naartoe echter zullen we nog veel horten en stoten gaan zien. Ik denk ook dat hij nog wel zakt naar iets als $5k oid in het komende jaar.
Ik zeg niet dat ik het oneens met je ben, maar de kans is mijns inziens nu heel groot dat bitcoin een hype is. Veel mensen stappen er nu in met de gedachte dat het een ruilmiddel is, Maar de vraag is of er een 'ruilmiddel' is al dan niet op de korte (of lange?) termijn. Bitcoin as such heeft geen functie (de techniek wellicht wel, tenminste daar ga ik vanuit). Bij de huidige koers zijn de transactiekosten gewoon te hoog om als ruilmiddel te fungeren.

Het enige wat je dan nog over hebt is een vergelijking met inderdaad goud, maar goud heeft ook nog een waarde als 'sieraad'. Plus in het verleden werd de goudprijs door overheden/centrale banken in stand gehouden aangezien men de eigen munt wilde steunen. Deze steun is er nu niet, de enige steun die er is is van de man op de straat die 'meedoet', maar de man in de straat heeft geen lange termijn visie en zal op een gegeven moment gewoon brood willen kopen van zijn vermogen. Dat brengt dan de vraag op of de reële economie deze 'fictieve' economie in stand wil/kan houden.

Persoonlijk ben ik bang dat gezien de extreme stijging zonder enige (economische en fundamentele) basis het maar 1 kant op kan gaan en dat is naar beneden.
[...]

Net als met goud dus. Een manie zeg ik je!

[...]

Ja, laten we idd even naar andere coins kijken. Er zijn er een stuk of 1300. Maar hoeveel daarvan hebben een substantiele marketcap? Vrij weinig. Het feit dat het trucje te kopiëren is, is niet zo interessant, dat heeft het verleden wel uitgewezen. Een coin staat of valt met zijn netwerk, en bitcoin heeft daarin een enórme voorsprong.

[...]

Leuk altijd dit soort opmerkingen. Er kan morgen ook een meteoriet neerstorten. Zolang bitcoins waarde hebben, zullen miners altijd incentive hebben om te minen. Miners stoppen pas als bitcoin waardeloos is geworden, niet andersom.
Dat klopt. Maar de kans dat de koers van de bitcoin naar beneden gaat acht ik beduidend hoger dan dat er een meteoriet naar beneden komt. En als de koers naar beneden gaat in hoeverre willen de miners dan nog het 'systeem' in stand houden? Het verdienmodel voor de miners is gebaseerd op enerzijds het delven zelf maar anderzijds ook op de fee voor transacties. Tot voor kort (3 jaar geleden?) was het delven nog een hobbymatige activiteit, dit is nu volledig overgenomen door professionele partijen die verplichtingen hebben, en als die niet meer aan de verplichtingen voldoen trekt het electriciteitsbedrijf wellicht gewoon de stekker (letterlijk) uit bitcoin.En dan is er ook geen geld/tijd/ruimte om daadwerkelijk de techniek van de blockchain (snel) te gaan ontwikkelen.
Het blijft natuurlijk koffiedik kijken wat er daadwerkelijk gaat gebeuren, maar voor mij geldt, dit gaat te hard omhoog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Ronnio G schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:23:
Ik ben het met je eens, het internet is niet aan een stille dood gestorven.

Ik heb niet de tijd om het uitgebreid uit te zoeken, maar als ik snel even zoek naar de aandeelprijzen van Microsoft voor de crash, was die bijna $60, Na de crash ongeveer $22, en eind vorig jaar heeft ie pas weer de $60 aangetikt. Dus als Bitcoin hetzelfde gaat doen als Microsoft, dan gaat het erg lang duren voordat jij je geld terug hebt als je boven aan de bubbel hebt gekocht.
Bitcoin november 2013 - Bitcoin januari 2017. Het is dé reden waarom heel veel mensen 'tot in de eeuwigheid' Bitcoin holden en geen dagenlang wakker blijven liggen van een crash.

Bitcoin heeft al menig bubbel gekend, evenals menige crash. Het punt is: daar krabbelt het uiteindelijk wel weer uit. De techniek is te interessant om te sterven, net als Microsoft (en Nederland is nog steeds groothandelaar in tulpen :+).
Of je nu moet inkopen voor een hold-positie van een jaar of 5... ja; dan moet je er wel vertrouwen in hebben. Aan de andere kant bestaat er natuurlijk de kans dat BTC door zal stijgen en nooit meer terugvalt op het punt waarop we nu zitten :P
Tuurlijk, er is altijd een aanleiding en een katalysator nodig.
Maar wat kan dat worden voor Bitcoin? Een hack op een marketplace? Een kleine 'marketplace' als Nicehash doet helemaal niks, en de rest lijkt zijn zaakjes goed in orde te hebben tot dusver. Bitcoin zelf is eigenlijk niet te hacken. Tether en het energieverbruik zijn misschien risico's maar zullen voorlopig niet genoeg omvang krijgen om de bel te laten knappen, althans: naar mijn mening.

Op dit moment zijn er juist vooral veel katalysatoren die BTC de andere kant op duwen: onrust in Zuid Korea, het intreden in Wall Street en het lightning network. Dat is de reden waarom ik nu probeer omhoog te liften. Het einde van eergisteren (+20% in 24 uur) heb ik niet voor niks besloten uit te betalen, al had ik dat achteraf pas gisteren moeten doen :P
er wordt in de tussentijd een hoop geld verdient en ook verloren voordat het een volwassen markt is. En dat verliezen van geld wordt wel eens vergeten lijkt het.
Misschien lijkt het zo, maar dat is niet het geval. Het is het 'handel en koers' topic; mensen zijn zich daar denk ik hier júíst bewust van ;) al is het niet verkeerd om het soms te herhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Rookert25 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:16:
Gezien boven berichten kan ik ook iedereen aanraden om te kijken naar de partners die een project aan zich heeft weten te binden. Gevestigde grote namen als partners zijn een extra paar ogen die je investering 10x beter hebben kunnen bekijken. Ik denk dat nu aan IOTA, Ripple, VeChain en Stellar. Kans op 10000x rendement is kleiner, maar kans op eenzelfde verlies ook. :)
Voeg NEO ook maar toe aan die lijst...
http://apex.chinapex.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:17
BB-One schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:59:
[...]
Ik zeg niet dat ik het oneens met je ben, maar de kans is mijns inziens nu heel groot dat bitcoin een hype is. Veel mensen stappen er nu in met de gedachte dat het een ruilmiddel is, Maar de vraag is of er een 'ruilmiddel' is al dan niet op de korte (of lange?) termijn. Bitcoin as such heeft geen functie (de techniek wellicht wel, tenminste daar ga ik vanuit). Bij de huidige koers zijn de transactiekosten gewoon te hoog om als ruilmiddel te fungeren.
De eerste tests met Lightning Networks op het mainnet (dus met echte Bitcoins i.t.t. het testnet) zijn inmiddels 100% succesvol afgerond. En dat is niet gedaan met 1 stuk software van 1 bedrijf, maar 3 totaal onafhankelijke implementaties van het Lightning protocol. Release is geplanned voor 2018Q1.

Ja, het netwerk zit nu erg vol, maar Lightning staat voor de deur. Bovendien is er geen enkele andere cryptocurrency die al in de praktijk heeft aangetoond dat het in staat is om grote transactie-volumes te verwerken. De #2 Ethereum, loopt de laatste tijd ook behoorlijk vol dankzij de crypto-kitties.
En als de koers naar beneden gaat in hoeverre willen de miners dan nog het 'systeem' in stand houden? Het verdienmodel voor de miners is gebaseerd op enerzijds het delven zelf maar anderzijds ook op de fee voor transacties. Tot voor kort (3 jaar geleden?) was het delven nog een hobbymatige activiteit, dit is nu volledig overgenomen door professionele partijen die verplichtingen hebben, en als die niet meer aan de verplichtingen voldoen trekt het electriciteitsbedrijf wellicht gewoon de stekker (letterlijk) uit bitcoin.En dan is er ook geen geld/tijd/ruimte om daadwerkelijk de techniek van de blockchain (snel) te gaan ontwikkelen.
Het blijft natuurlijk koffiedik kijken wat er daadwerkelijk gaat gebeuren, maar voor mij geldt, dit gaat te hard omhoog...
De miners met de hoogste kosten zullen als eerste hun apparatuur uitzetten als de koers te ver daalt. Daarna daalt de moeilijkheidsgraad, waardoor de overgebleven miners meer inkomsten binnen krijgen. Uiteindelijk zal het systeem altijd richting een balans gaan tussen prijs en hoeveelheid miners, een punt waarbij er voor miners net iets meer te verdienen valt dan ze aan kosten hebben.

De enige keren dat dit niet goed werkt is wanneer de koers zo snel daalt en/of er een technisch probleem is, waardoor in een periode van een paar weken (vrijwel) alle rekenkracht wegvalt. Dit is zeer onwaarschijnlijk en zal vooral gebeuren in situaties zoals met de eerder genoemde meteoriet.

Ook als de koers nu met 50% keldert, is er voor de miners nog niets aan de hand. In de recente rally is de prijs sneller gestegen dan de totale rekenkracht, wat betekent dat minen nu een stuk winstgevender is. Het opschalen van de productie van hardware en het inrichten van nieuwe datacentra kost behoorlijk wat tijd, waardoor tijdens rallies de rekenkracht altijd achterloopt op de prijs. Dit heeft tot gevolg dat zelfs een zeer forse correctie het minen niet direct oninteressant maakt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitsah
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Bonez0r schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 00:10:
[...]

Met ARDR wallet (ik heb het even rood gemaakt) bedoel je de NXT client neem ik aan? Je zegt dat het al een tijdje geleden is dat je die voor het laatst gebruikt had. Is de blockchain helemaal gedownload? Dat kan best lang duren. Al is de client verbonden met een proxy node zolang het downloaden van de blockchain nog bezig is, dus hij zou altijd de juiste balans moeten weergeven.

Dat je een beetje NXT in je wallet moet hebben komt omdat alle transacties een fee hebben van tenminste 1 NXT. Dat geldt niet alleen voor het versturen van currencies en assets, maar ook voor het plaatsen en cancellen van orders, het versturen van berichten enz, omdat het allemaal via de blockchain gaat en je dus een fee betaalt.
Je hebt gelkjkt, ik bedoelt de NXT cliënt. Ik zal dan een paar NXT naar dat adres verplaatsen en kijken wat er dan gebeurt. Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
WTF withdraw van Bitfinex naar Bl3P is er na 48 uur nog niet doorheen en nu staat de status bij BL3P op cancelled, terwijl mijn Bitfinex wallet leeg is. Heeft iemand dit al eerder gezien en een idee wat ik het beste kan doen?

[ Voor 21% gewijzigd door Meessen op 08-12-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Rannasha schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:51:
[...]

De eerste tests met Lightning Networks op het mainnet (dus met echte Bitcoins i.t.t. het testnet) zijn inmiddels 100% succesvol afgerond. En dat is niet gedaan met 1 stuk software van 1 bedrijf, maar 3 totaal onafhankelijke implementaties van het Lightning protocol. Release is geplanned voor 2018Q1.

Ja, het netwerk zit nu erg vol, maar Lightning staat voor de deur. Bovendien is er geen enkele andere cryptocurrency die al in de praktijk heeft aangetoond dat het in staat is om grote transactie-volumes te verwerken. De #2 Ethereum, loopt de laatste tijd ook behoorlijk vol dankzij de crypto-kitties.

[...]

De miners met de hoogste kosten zullen als eerste hun apparatuur uitzetten als de koers te ver daalt. Daarna daalt de moeilijkheidsgraad, waardoor de overgebleven miners meer inkomsten binnen krijgen. Uiteindelijk zal het systeem altijd richting een balans gaan tussen prijs en hoeveelheid miners, een punt waarbij er voor miners net iets meer te verdienen valt dan ze aan kosten hebben.

De enige keren dat dit niet goed werkt is wanneer de koers zo snel daalt en/of er een technisch probleem is, waardoor in een periode van een paar weken (vrijwel) alle rekenkracht wegvalt. Dit is zeer onwaarschijnlijk en zal vooral gebeuren in situaties zoals met de eerder genoemde meteoriet.

Ook als de koers nu met 50% keldert, is er voor de miners nog niets aan de hand. In de recente rally is de prijs sneller gestegen dan de totale rekenkracht, wat betekent dat minen nu een stuk winstgevender is. Het opschalen van de productie van hardware en het inrichten van nieuwe datacentra kost behoorlijk wat tijd, waardoor tijdens rallies de rekenkracht altijd achterloopt op de prijs. Dit heeft tot gevolg dat zelfs een zeer forse correctie het minen niet direct oninteressant maakt.
Bedankt voor het verwoorden zoals ik in gedachte had, jij kan het echter beter. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Meessen schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:56:
WTF withdraw van Bitfinex naar Bl3P is er na 48 uur nog niet doorheen en nu staat de status bij BL3P op cancelled, terwijl mijn Bitfinex wallet leeg is. Iemand dit al eerder gezien en een idee wat ik het beste kan doen?
Support ticket bij Bitfinex indienen, heb ik gisteren ook gedaan. Verwacht echter geen antwoord in de komende dagen, ik vermoed dat ze iets aan het afromen zijn....

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 10:32

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:06:
[...]

Zo denk ik ook. Ik geloof ook dat de forks de BTC prijs voor een groot gedeelte beïnvloeden. Het is letterlijk gratis geld zoals met Bitcoin Gold het laatste. Toch 350 euro per stuk aangetikt 2 weken terug. Dat gaat straks weer gebeuren met de aankomende forks van Bitcoin.

17 december Super Bitcoin Hard Fork
18 december CME Group Launches Futures Trading. Hier is het moeilijk of je eruit moet ja of nee. Wat doet dit met de prijs? Toch nog wachten tot 23 december?
23 december Lighting Bitcoin Hard Fork
25 december Bitcoin God Hard Fork

26 december mooi moment om in de altoins te stappen die dan megalaag zijn.
Misschien ligt het aan mij, maar ik kan echt niet vinden welke wallet ik nu moet nemen waarmee je deze coins krijgt, als je voor de forks al BTC in je bezit had. Weet iemand misschien welke wallet je het beste kan nemen om optimaal te profiteren van de bitcoin forks?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Poeh al die berichten over verdwenen orders, congested blockchains en niet reagerende supports maken mij een beetje huiverig om een deel van mijn BTC weg te sluizen naar m'n cold wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

OzzieMann

PSN: OzzieMann

_Christiaan_ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:11:
[...]

Misschien ligt het aan mij, maar ik kan echt niet vinden welke wallet ik nu moet nemen waarmee je deze coins krijgt, als je voor de forks al BTC in je bezit had. Weet iemand misschien welke wallet je het beste kan nemen om optimaal te profiteren van de bitcoin forks?
Ik gebruik Mycelium. Om zeker te zijn dat je de nieuwe valuta krijgt na een fork moet je je pravate key in bezit hebben. Op een exchange heb je dat niet dus ben je van de exchange afhankelijk of ze de nieuwe coin gaan ondersteunen.

Vandaag nog 0.39 BTC van litebit overgezet naar mijn Mycelium wallet. Was binnen 4 uur verwerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door OzzieMann op 08-12-2017 19:18 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

PHPResource schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:15:
Poeh al die berichten over verdwenen orders, congested blockchains en niet reagerende supports maken mij een beetje huiverig om een deel van mijn BTC weg te sluizen naar m'n cold wallet.
Ik heb LTC wel lokaal, omdat ik op de snelheid van het netwerk vertrouw, maar o.a. BTC heb ik verspreid over 2 exchanges staan. Ik durf het niet aan om achteraan een rij van 200.000 transacties aan te sluiten tijdens een (zware) dip. Dan maar het risico lopen dat een exchange een keer verdwijnt, dat geeft wel meer rust.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-09 09:25
Zo ik ben vanochtend ook weer in wat alts gestapt. Ik heb al geïnvesteerd in Lykke 1 year forward contracts maar die komen in mei pas vrij dus dat is rustig volgen.

Ik heb gekozen voor Lisk lange termijn en NXT kort omdat ik een stijging verwacht ivm die Ignis AirDrop de 28ste.

Alleen het probleem is, de NXT heb ik bij Litebit aangeschaft en die transactie staat al de hele dag in behandeling.

Klantenservice komt met een generiek mailtje over de voorraad, die toen ik ze kocht op 1 mil + stond. Zoveel heb ik er echt niet gekocht. Hoop dat de transactie wel doorgang vind tegen aankoopkoers want ondertussen is hij al een mooi stukje gestegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:46:
[...]

Het is een groot wild westen aan t worden.

Moet geloof ik zondag zeggen; start in handel van future contracten.
Alleen in LONG future contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Bitfinex heeft inmiddels minimale bedragen ingesteld om withdrawals mogelijk te maken, maar extra funds erheen sturen om die minimale bedragen te kunnen halen werkt niet, want die komen niet aan. Eigenlijk stort je daardoor nog meer geld in een zwart gat. Ik heb dus funds die ik er nu niet af kan halen en ik heb pending deposits die kant op die ik niet meer kan annuleren. Sommige mensen wachten al 4 dagen op withdrawals.

Advies aan iedereen: Blijf bij Bitfinex weg op dit moment, vertrouw het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK dus er is echt niemand hier de weet hoe je je bitcoins weer kan verkopen voor geld ZONDER meer dan 1000 euro van je winst af te moeten staan aan een vage bitonic bedrijfjes die niet eens op email reageren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 17:33
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:57:
OK dus er is echt niemand hier de weet hoe je je bitcoins weer kan verkopen voor geld ZONDER meer dan 1000 euro van je winst af te moeten staan aan een vage bitonic bedrijfjes die niet eens op email reageren?
Zoals al eerder gezegd : die optie is er niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:51

RvV

Ik volg niet meer het hele topic dus heb je vraag niet eerder gezien, maar is per BTC is 1000 euro misschien een beetje overdreven? Of verkoop je er meedere?
In dat geval kan het verstandig zijn om te verkopen via Kraken of Bitstamp. Die doen sepa overboekingen en zijn vrij snel (meestal 1 dag). Maar goed, het blijven exchanges die van de een op de andere dag kunnen verdwijnen. Als je garanties wilt, moet je niet in cryptoland zijn denk ik.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:09
Gewoon aanmelden en legitimeren bij BL3P, GDAX, Kraken of whatever voor exchange die SEPA ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvV schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:02:
[...]

Ik volg niet meer het hele topic dus heb je vraag niet eerder gezien, maar is per BTC is 1000 euro misschien een beetje overdreven? Of verkoop je er meedere?
In dat geval kan het verstandig zijn om te verkopen via Kraken of Bitstamp. Die doen sepa overboekingen en zijn vrij snel (meestal 1 dag). Maar goed, het blijven exchanges die van de een op de andere dag kunnen verdwijnen. Als je garanties wilt, moet je niet in cryptoland zijn denk ik.
Je snapt mijn vraag niet. Ik klaag niet over de koersen. Sterker nog ik heb 4.500 winst. Ik weiger alleen er 1000 af te staan aan vage internet bedrijfjes die niet op email reageren.

Ik probeer me, voor de 5x!!!! keer de registeren op kraken:
Error 520 Ray ID: 3ca1ffaa3e559be1 • 2017-12-08 19:05:53 UTC

Web server is returning an unknown error
Wat een drama is dit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Ik stap over naar gdax vanuit kraken denk ik, wat is jullie ervaring? koersen liggen wel heel hoger...

Fees zijn redelijk hetzelfde..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Bitonic is echt super ontvankelijk.
Heb al meerdere malen via messenger en telefoon contact met ze gehad.
En helaas zijn er weinig andere alternatieven.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
madmaus schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:22:
[...]

Bitonic is echt super ontvankelijk.
Heb al meerdere malen via messenger en telefoon contact met ze gehad.
En helaas zijn er weinig andere alternatieven.
Als hij net zo mailt zoals hij hier post vind ik het niet zo vreemd dat ze niet reageren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik weet niks
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-01 23:32
Tier 2 bij kraken heb je zo geregeld, tenzij de site niet werkt...dan kan je tot $2000 fiat dagelijks storten/afhalen.
Ben nu met Tier 3 bezig maar ik krijg het maar niet geregeld, ze hebben geen enkel begrip dat ik een deel va mijn BSN blur en een watermerk geplaatst heb, ze accepteren het gewoon niet.

Ik had 1000 euro gestort welke direct op HOLD geplaatst werd omdat de rekeningnaam niet overeen komt met de accountnaam. Bij mijn weten wordt in Nederland toch nooit je voornaam voluit geschreven bij een geld storting. Nadat ik een afschrijft van mijn bank met adress erop stuurde was het eindelijk goed. Maar nog steeds geen Tier 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik weet niks schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:29:
ze hebben geen enkel begrip dat ik een deel va mijn BSN blur en een watermerk geplaatst heb, ze accepteren het gewoon niet.
Het zou kunnen dat dit verplicht voor ze is om met de bank samen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
Ben nu met Tier 3 bezig maar ik krijg het maar niet geregeld, ze hebben geen enkel begrip dat ik een deel va mijn BSN blur en een watermerk geplaatst heb, ze accepteren het gewoon niet.
Dan pas je toch gewoon een aantal nummers aan van je BSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-08 18:42
Ik zit nu al bijna een dag op een bevestig(en) van mijn transactie te wachten, is tog nie normaal is tog abnormaal is toch niet te ..... Iemand enig idee of ik dit proces kan versnellen, Iemand ervaring met transaction accelerator service?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 14:24
Thalent schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:39:
[...]

Dan pas je toch gewoon een aantal nummers aan van je BSN nummer.
Dat is dan gelijk valsheid in geschrifte.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Btc direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
shakespeare schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:08:
Ik stap over naar gdax vanuit kraken denk ik, wat is jullie ervaring? koersen liggen wel heel hoger...

Fees zijn redelijk hetzelfde..
Werkt goed, beter dan bitstamp en kraken vind ik, snelle website, ik had mijn LTC van bitstamp van de week naar gdax verhuist ook vanwege die hoge koersen 8) , SEPA withdraw duurde 2 dagen.

ik heb alleen niet zo goed gevoel om daar cash te laten staan vind het niet echt duidelijk waar ze precies zitten, ze zeggen de VS maar SEPA betaling was weer via de UK.

Mijn voorkeur gaat altijd uit naar EU exchanges met cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
Voegt niets toe aan het topic, mijn excuses.

[ Voor 85% gewijzigd door Thalent op 08-12-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Ik zit te spelen met de gedachte om hierop in te spelen. Wat is jouw bezwaar om zonder tussenkomst van een exchange direct met iemand zaken te doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sanalologo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-11-2023
Kan er niet een topic aangemaakt worden over het uitcashen van bitcoins? gaat totaal niet meer over de koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Tier 2 bij kraken heb je zo geregeld, tenzij de site niet werkt...dan kan je tot $2000 fiat dagelijks storten/afhalen.

Ik had 1000 euro gestort welke direct op HOLD geplaatst werd omdat de rekeningnaam niet overeen komt met de accountnaam. Bij mijn weten wordt in Nederland toch nooit je voornaam voluit geschreven bij een geld storting. Nadat ik een afschrijft van mijn bank met adress erop stuurde was het eindelijk goed. Maar nog steeds geen Tier 3.
Ik was uiteindelijk Tier 3 op 15 minuten.
Voorkant / achterkant van mijn identiteitskaart
Foto met briefje en tekst en id kaart.
Screenshot van elektriciteitsfactuur

En voila, alleen nu nog is een upgrade van hun server infra en het zou helemaal leuk zijn.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhovenfinest
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 12:44
Ik heb er weinig moeite mee. De volatiliteit is immers zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allen,
Ik heb sinds kort een klein stukje bitcoin en wil dit graag verhandelen tegen IOTA op Bitfinex. Nu is mijn vraag of je zonder verificatie, bitcoin naar bitfinex kan sturen en daar IOTA voor kan kopen, en dat weer kan transporteren naar een IOTA Wallet. Ik heb gehoord dat onder bepaalde omstandigheden je gewoon kan traden zonder verificatie, maar weet niet precies hoe het in mekaar steekt. Bij voorbaat dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik weet niks
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-01 23:32
Tomsworld schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:31:
[...]

Ik was uiteindelijk Tier 3 op 15 minuten.
Voorkant / achterkant van mijn identiteitskaart
Foto met briefje en tekst en id kaart.
Screenshot van elektriciteitsfactuur

En voila, alleen nu nog is een upgrade van hun server infra en het zou helemaal leuk zijn.
Ja dat geloof ik graag dat het zo snel kan. Maar identiteitsfraude ben je blijkbaar niet bang voor, of heb je iets geblurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhovenfinest
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 12:44
:o Op mijn werk heeft een collega per 1 januari een half jaar sabbatical genomen. Met dank aan de crypto coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

Eindhovenfinest schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:37:
:o Op mijn werk heeft een collega per 1 januari een half jaar sabbatical genomen. Met dank aan de crypto coins.
heeft die ook gezegd welke coins dit hebben mogelijk gemaakt ?

Prepare for the next ATH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:35:
Dag allen,
Ik heb sinds kort een klein stukje bitcoin en wil dit graag verhandelen tegen IOTA op Bitfinex. Nu is mijn vraag of je zonder verificatie, bitcoin naar bitfinex kan sturen en daar IOTA voor kan kopen, en dat weer kan transporteren naar een IOTA Wallet. Ik heb gehoord dat onder bepaalde omstandigheden je gewoon kan traden zonder verificatie, maar weet niet precies hoe het in mekaar steekt. Bij voorbaat dank voor de hulp!
Lees aub even een stukje terug over mijn ervaring van de afgelopen dagen met IOTA en Bitfinex...

Heb nu via veel omwegen mijn geld er weg kunnen sluizen via LTC, maar dat was ook echt op 4 decimalen nauwkeurig en is alleen gelukt omdat LTC ineens sterk steeg, anders had ik mijn geld er niet meer weg kunnen halen.

Je moet minimaal voor 350 Dollar IOTA hebben om het te kunnen withdrawen, wat daarna waarschijnlijk gedurende een aantal weken vast blijft zitten aan de kant van Bitfinex. Ga dus liever naar Binance voor IOTA, al staat de withdraw functie daar nu ook op maintenance....

Mijn advies: Stap even niet in IOTA, beide exchanges die het ondersteunen stralen weinig vertrouwen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Eindhovenfinest schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:37:
Klinkt als een goede belegging van zijn winst :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-11-2023
shoombak schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:44:
[...]

Klinkt als een goede belegging van zijn winst :')
Misschien gaat hij full-time traden, kan +ev zijn..

Wel heerlijk weer ALTS in het groen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sanalologo op 08-12-2017 21:51 ]

Pagina: 1 ... 89 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]