Heeft er iemand hier destijds meegedaan aan de ico van Electroneum?
Verwijderd
Amen, denk er precies hetzelfde overKyumia schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 01:00:
[...]
Ik zit ook zwaar in mijn hodl positie. Ik zie het zo gebeuren dat wanneer ik mijn alts omzet naar btc, dat de hele bende in elkaar klapt. Vasthouden, tandjes op elkaar en wachten op het altseizoen in 2018. Btc is één grote grap geworden en hoop ook dat het heel snel voorbij is. Ik ben geen anti-btc maar dit gaat helemaal nergens meer over. 99% weet niet eens wat btc is. "Ja dat internetgeld toch? Ja dat stijgt toch wel". Nog even volhouden. Ook Eth zal weer stijgen wanneer deze hype voorbij is en het cryptokitty issue opgelost is.
Ik ben vandaag nog in BTC ingestapt na lang twijfelen. Tot nu toe gaat alles goed. Ik heb al een tijdje wat altcoins op het oog die nu allemaal flink aan het zakken zijn.
Wat ik mij kan voorstellen als de BTC prijs stabiliseert of zelfs iets corrigeert dat veel mensen hun BTC omzetten naar altcoins. Ik wil dus niet te laat overstappen want ik verwacht dat dit sommige coins in korte tijd flink kan doen stijgen.
De moeilijke vraag blijft dan altijd, wat is het beste moment om over te stappen op alts. Bijvoorbeeld NEO, WTC, OMG en NAV zijn nu best goedkoop te krijgen (in BTC) vergeleken met hun eerdere posities.
Gedachtes?
Wat ik mij kan voorstellen als de BTC prijs stabiliseert of zelfs iets corrigeert dat veel mensen hun BTC omzetten naar altcoins. Ik wil dus niet te laat overstappen want ik verwacht dat dit sommige coins in korte tijd flink kan doen stijgen.
De moeilijke vraag blijft dan altijd, wat is het beste moment om over te stappen op alts. Bijvoorbeeld NEO, WTC, OMG en NAV zijn nu best goedkoop te krijgen (in BTC) vergeleken met hun eerdere posities.
Gedachtes?
Verwijderd
NEO, WTC, OMG en NAV zijn mooie coins die ik ook heb. Maar zag WTC bijv, wel 20% omlaag gaan. Net als alle Alts de laatste dagen.SgtCaffran schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 01:32:
Ik ben vandaag nog in BTC ingestapt na lang twijfelen. Tot nu toe gaat alles goed. Ik heb al een tijdje wat altcoins op het oog die nu allemaal flink aan het zakken zijn.
Gedachtes?
Uitzondering natuurlijk IOTA en wat andere coins die ik niet zo volg.
En vandaag ineens DRGN die hard omhoog gaat. Geen idee waarom die nu ineens "to the moon" gaat maar stormt zo wel de top-100 binnen. Zo zullen er ander alts zijn die ineens knallen. Lastig te bepalen wanneer en welke. Maar er zijn zeker kansen buiten BTC. Al zal die voorlopig nr 1 blijven.
iemand nog goedkope bitcoin kopen €348
heb voor de lol 2 tientjes hier ingestopt gisteravond die al naar de 60 geklommen was nu, tot die site net de koers op 0 zet en je positie meteen gesloten wordt.
dit mogen ze ff gaan rechtzetten als ze morgen op kantoor komen
edit: link vergeten... https://libertex.com
heb voor de lol 2 tientjes hier ingestopt gisteravond die al naar de 60 geklommen was nu, tot die site net de koers op 0 zet en je positie meteen gesloten wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Dummy5 op 08-12-2017 01:45 ]
Ik ben nieuw met cryptocurrencies, ik wil iota kopen maar ik begrijp 1 ding niet. Je kan dus bijv. via Bitonic met iDEAL aan bitcoins komen, die bitcoins via je wallet overmaken naar Bitfinex. Maar in Bitfinex als je iota wilt kopen dan kan je kiezen voor iota/usd, iota/btc, nu zie ik velen in dit topic schrijven dat jullie iota gekocht hebben voor x,xx dollar.. Als ik ook in dollar iota wil kopen, hoe moet ik dat doen? Moet ik dan mijn account bij Bitfinex verifiëren? Of bitcoins omzetten naar dollars? Kan iemand mij vertellen hoe je iota in dollars koopt? Want in bitcoin iota kopen is nogal verwarrend. Sorry voor deze beginners vraag
Dat moet je meer lezen als: "ik heb IOTA gekocht toen het op x,xx dollar stond" Niet per se dat men er ook dollars voor betaald heeft.Sahara schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 02:37:
nu zie ik velen in dit topic schrijven dat jullie iota gekocht hebben voor x,xx dollar..
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Komt denk ik ook wel een herverdeling tussen bitcoins en altcoins. Vier maanden geleden waren mijn altcoins nog 0.6 bitcoin waard, nu slechts 0.13. Hopelijk gaat m'n hold nog lonen.chr0me1 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:38:
Ik blijf gewoon lekker geld tegen alts aan gooien, ik vertik het om mee te doen met deze fork meuk ook al mis ik hierdoor inkomstenDit verneukt toch de hele crypto markt bah bah
Kleine tip: goedkoop NEO inslaan nu het nog kan...
http://apex.chinapex.com
Verwijderd
Waarom? Wat is “goedkoop” ?MaZo schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 03:53:
Kleine tip: goedkoop NEO inslaan nu het nog kan...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2017 04:02 ]
Het betreft een nieuwe, nog aan te kondigen dAPP:
Op de site en whitepaper worden grote bedrijven als Tencent, Baidu, Alibaba, etc. als partner genoemd.APEX's data and interactions exchange protocol will be built using open source blockchain NEO, and the CPX token will be a NEP-5-based token. NEO's high performance, fast development, and unique built-in decentralized identity resolution features will power our next generation B2C data and engagement platform.
Goedkoop, omdat de Satoshi prijs van NEO op dit moment zo laag staat als toen het nog ANS was.
Verwijderd
Voorlopig daalt het alleen maar.MaZo schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 04:20:
[...]
Het betreft een nieuwe, nog aan te kondigen dAPP:
[...]
Op de site en whitepaper worden grote bedrijven als Tencent, Baidu, Alibaba, etc. als partner genoemd.
Goedkoop, omdat de Satoshi prijs van NEO op dit moment zo laag staat als toen het nog ANS was.
Ik moet dan Poloniex of Bittrex account aanmaken. Maar durf het niet 123 dankzij hun rare acties.
Verder zie ik geen bekende exchange, dus vertrouw ik het ook niet zomaar om geld over te maken

Waar haal je die info vandaan ? want als je het nieuws mag geloven zet iedereen juist in op short, dat merk je ook met hoe het nieuws gebracht wordt, zoals de stijging gaat te hard, klassieke zeepbel, waarde op niks gebaseerd enz enzVerwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:53:
[...]
Maar 99,9% van de BTC kopers gaat long.
Knappe jongen die dan short gaat, al zijn kapitaal erin zet en gaat winnen.
We gaan het zien.
Nieuws probeert mensen bang te maken vind ik een beetje, en dan heb ik het over het reguliere nieuws zoals rtlz npo nu telegraaf enz
Binance gaat voor velen (inclusief ikzelf) vooralsnog perfect, en hebben genoeg volume. Ook geen gedoe met verificaties enzo.Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:02:
[...]
Voorlopig daalt het alleen maar.
Ik moet dan Poloniex of Bittrex account aanmaken. Maar durf het niet 123 dankzij hun rare acties.
Verder zie ik geen bekende exchange, dus vertrouw ik het ook niet zomaar om geld over te maken
De Nederlanders en Belgen zijn maar een heel klein deel van de houders van cryptocurrency. De partijen die jij noemt brengen alleen maar slecht nieuws, omdat elk reclame blok bestaat uit veel klassieke beleggingsbedrijven. Deze gaan niet adverteren op media, die cryptocurrency aanprijzen.Slux schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:22:
[...]
Waar haal je die info vandaan ? want als je het nieuws mag geloven zet iedereen juist in op short, dat merk je ook met hoe het nieuws gebracht wordt, zoals de stijging gaat te hard, klassieke zeepbel, waarde op niks gebaseerd enz enz
Nieuws probeert mensen bang te maken vind ik een beetje, en dan heb ik het over het reguliere nieuws zoals rtlz npo nu telegraaf enz
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik zit ook al een tijdje bij binance en tot nu toe geen problemen daar. Geen id gegevens nodig, wat voor mij de belangrijkste afweging was. Enige is dat je er bitcoins naar toe moet sturen om te handelen, direct met fiat kan niet.MaZo schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:31:
[...]
Binance gaat voor velen (inclusief ikzelf) vooralsnog perfect, en hebben genoeg volume. Ook geen gedoe met verificaties enzo.
Fiat haal ik nu van litebit of bitonic, wil graag bij bl3p.eu maar die laten geen nieuwe accounts nog toe. Omdat het nederlands is vertrouw ik die eerder met mijn id gegevens (bsn afgeschermd) dan de andere exchanges.
Verwijderd
Lid geworden. Ik zit op de advanced trade maar zie niks onder XEM of NEM.MaZo schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:31:
[...]
Binance gaat voor velen (inclusief ikzelf) vooralsnog perfect, en hebben genoeg volume. Ook geen gedoe met verificaties enzo.
Even wennen
De meeste (zo niet alle) beurzen die geen fiat ondersteunen vereisen geen paspoort voor een basic account. Sterker, op Poloniex en Kraken en Bitfinex en Bittrex handel ik wekelijks, geen van allen kent mijn identiteit. Kraken kun je zelfs euros storten zonder identiteitverificatie mits je al 2+ jaar een account hebtKookSpook schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:41:
[...]
Ik zit ook al een tijdje bij binance en tot nu toe geen problemen daar. Geen id gegevens nodig, wat voor mij de belangrijkste afweging was. Enige is dat je er bitcoins naar toe moet sturen om te handelen, direct met fiat kan niet.
Fiat haal ik nu van litebit of bitonic, wil graag bij bl3p.eu maar die laten geen nieuwe accounts nog toe. Omdat het nederlands is vertrouw ik die eerder met mijn id gegevens (bsn afgeschermd) dan de andere exchanges.
Je had geen Bitcoin gekocht maar een CFD. Zelfde als Plus500 en Bux, levensgevaarlijk. Wees blij dat het maar 2 tientjes waren.Dummy5 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 01:44:
iemand nog goedkope bitcoin kopen €348![]()
heb voor de lol 2 tientjes hier ingestopt gisteravond die al naar de 60 geklommen was nu, tot die site net de koers op 0 zet en je positie meteen gesloten wordt.![]()
Heb gisteren tegen de 100 NEO's naar Bittrex gestuurd, maar die haal ik er weer z.s.m. vanaf. De wallet staat daar tegenwoordig bijna dagelijks uren lang op automated maintenance.
mensen, gebruik eens wat vaker 'ik denk' of 'ik hoop', in plaats van het rondstrooien van allerlei statements, alsof het waarheden zijn.
niemand weet wat de bitcoin, of de altcoins gaan doen. punt. het is net zo'n groot spel als de 'normale' beurs. bij de normale beurs heb je echter nog een achterliggend bedrijf/achterliggende waarde waar je over kunt speculeren. hier is het gewoon: gaan met die banaan. of lekker hodl
niemand weet wat de bitcoin, of de altcoins gaan doen. punt. het is net zo'n groot spel als de 'normale' beurs. bij de normale beurs heb je echter nog een achterliggend bedrijf/achterliggende waarde waar je over kunt speculeren. hier is het gewoon: gaan met die banaan. of lekker hodl
Wat is dit nou weer; trade ik 2 NEO op Binance, wil ik deze naar mijn wallet sturen, is het opeens 1,9xxx NEO... Wat is daar gebeurd?
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Fee wat er vanaf is gegaan?Sup4rdurt schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:21:
Wat is dit nou weer; trade ik 2 NEO op Binance, wil ik deze naar mijn wallet sturen, is het opeens 1,9xxx NEO... Wat is daar gebeurd?
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Maar een NEO is toch niet op te delen? Wat hebben ze eraf gehaald en hoe creer je 0.9 NEO? Ik dacht dat ze die fee van mijn BTC of BNB afhaalden
Op Binance zelf kun je dus wel 0.2 NEO bezitten blijkbaar. Is opgelost nu.
[ Voor 12% gewijzigd door Sup4rdurt op 08-12-2017 08:30 ]
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Verwijderd
Ik vind het moeilijk welke stap straks te maken.
Ik heb 70% snel gedumpt van de altcoins naar Bitcoin toe want deze blijft gaan. Vermoedelijke vanwege de fork 17 december zodat je weer mee kan genieten van gratis Super Bitcoin. Alleen Ardor en Ripple heb ik nog van de alts.
Maar daarna moet je er weer snel uit naar de Altcoins toe. Nu heb ik mazzel gehad met Decentraland wat niemand had kunnen voorspellen.
De volgend 2 waar ik all-in mee wil gaan zijn Ardor en ADA. Alleen weet ik niet welke van de 2 de meeste groei kan verwachten. Aan de market cap te zien heeft Ardor nog een flinke groei te verwachten. Ada minder.
Maar als je dan weer deze 2 vergelijkt:
https://walletinvestor.com/forecast/cardano-prediction
https://walletinvestor.com/forecast/ardor-prediction
Dan heeft ADA hele hoge verwachtingen. Moeilijk moeilijk..................
Iemand met dezelfde keuze?
Ik heb 70% snel gedumpt van de altcoins naar Bitcoin toe want deze blijft gaan. Vermoedelijke vanwege de fork 17 december zodat je weer mee kan genieten van gratis Super Bitcoin. Alleen Ardor en Ripple heb ik nog van de alts.
Maar daarna moet je er weer snel uit naar de Altcoins toe. Nu heb ik mazzel gehad met Decentraland wat niemand had kunnen voorspellen.
De volgend 2 waar ik all-in mee wil gaan zijn Ardor en ADA. Alleen weet ik niet welke van de 2 de meeste groei kan verwachten. Aan de market cap te zien heeft Ardor nog een flinke groei te verwachten. Ada minder.

Iemand met dezelfde keuze?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2017 08:28 ]
Nieuws uit de VS lult helaas net zo, we zullen zien ik hoop dat ze er flink naast zitten.Jumpman schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:35:
[...]
De Nederlanders en Belgen zijn maar een heel klein deel van de houders van cryptocurrency. De partijen die jij noemt brengen alleen maar slecht nieuws, omdat elk reclame blok bestaat uit veel klassieke beleggingsbedrijven. Deze gaan niet adverteren op media, die cryptocurrency aanprijzen.
Sinds het een beetje mainstream is geworden hoor ik meer negatieve dingen dan positief nieuws waarschijnlijk hebben ze allemaal het treintje gemist
Wat zijn deze forecasts op gebaseerd?Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:25:
Ik bedoel ze voorspellen 5000+% rendement, dan moet je toch 2x nadenken?
MSX 2 rulez more
Klopt, je kan enkel hele NEO's van wallet naar wallet sturen.Sup4rdurt schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:23:
[...]
Maar een NEO is toch niet op te delen? Wat hebben ze eraf gehaald en hoe creer je 0.9 NEO? Ik dacht dat ze die fee van mijn BTC of BNB afhaalden
Maar op je exchange heb je enkel een balance, daar kunnen wel fracties op staan. Dus het is inderdaad de fee.
Verwijderd
Iedere 3 minuten update. Cardano predictions are updated every 3 minutes with latest prices by smart technical analysis.Greyfox schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:29:
[...]
Wat zijn deze forecasts op gebaseerd?
Maar over een week kan dat wel anders zijn. Kan ook haast niet zoveel winst op ADA want dan explodeert de market cap naar een ongekend niveau wat onmogelijk is. Ik snap ook niet hoe ze aan deze analyse komen. Dat zaait twijfel.
Bitcoin Cash heeft op Bittrex 13625 volume. Ripple 3589. Ada 2562. Onmogelijk dat Ada deze allemaal gaat verslaan?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2017 08:35 ]
Ik heb ADA begin nov gehaald, heeft de 550% gehaald en nu teruggezakt naar 350% rendement. In mijn portfolio that is.Greyfox schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:29:
[...]
Wat zijn deze forecasts op gebaseerd?
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Met alle forks in het vooruitzicht zou ik voorlopig alles even in bitcoin parkeren..
Zou niet verbaasd zijn als deze de 20k dollar nog aan gaat tikken voor de kerst.
Zou niet verbaasd zijn als deze de 20k dollar nog aan gaat tikken voor de kerst.
Ik geloof niet dat iemand nog kijkt naar die forks en dat ze van groot belang zijn voor het koersverloop.Lasteraar schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:46:
Met alle forks in het vooruitzicht zou ik voorlopig alles even in bitcoin parkeren..
Bitcoin is vrij mainstream geworden en de meeste investeerders weten niet eens wat een fork is. Verder is de mogelijkheid om makkelijk te speculeren op een koersdaling volgens mij het grootste 'event' voor Bitcoin. Niemand weet hoe dat gaat uitpakken dus dan zullen het 2 kampen worden. De HODL die denken dat de prijsstijging van afgelopen maand nog eens over kan gedaan worden zonder een dip, en de groep mensen die denken dat er de komende maand een dip aankomt waarschijnlijk.
Waarschijnlijk zal men ook proberen het sentiment extra te beïnvloeden. Tot nu toe had het weinig zin de koers naar beneden te praten (tenzij je laag wilt inkopen), maar met short gaan wordt dat wel een ander verhaal..
Mijn gok is dus dat we half januari op ongeveer hetzelfde punt zitten als nu uiteindelijk en dat de koers best wel veel zal schommelen met wat crashes, maar de eenduidige groei gaat even tot stilstand komen.
*Bergt zijn glazenbol weer op*
Ik zit even meer met onderstaande in mijn hoofd:Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:53:
[...]
Ik geloof niet dat iemand nog kijkt naar die forks en dat ze van groot belang zijn voor het koersverloop.
Bitcoin is vrij mainstream geworden en de meeste investeerders weten niet eens wat een fork is. Verder is de mogelijkheid om makkelijk te speculeren op een koersdaling volgens mij het grootste 'event' voor Bitcoin. Niemand weet hoe dat gaat uitpakken dus dan zullen het 2 kampen worden. De HODL die denken dat de prijsstijging van afgelopen maand nog eens over kan gedaan worden zonder een dip, en de groep mensen die denken dat er de komende maand een dip aankomt waarschijnlijk.
Waarschijnlijk zal men ook proberen het sentiment extra te beïnvloeden. Tot nu toe had het weinig zin de koers naar beneden te praten (tenzij je laag wilt inkopen), maar met short gaan wordt dat wel een ander verhaal..
Mijn gok is dus dat we half januari op ongeveer hetzelfde punt zitten als nu uiteindelijk en dat de koers best wel veel zal schommelen met wat crashes, maar de eenduidige groei gaat even tot stilstand komen.
Ik zie crypto/bitcoin/blockchain in de toekomst toch serieuze vormen aannemen. Wie of wat de bepalende munt wordt weet ik ook niet. Maar bitcoin is toch veruit heer en meester momenteel. Ondanks de technische tekortkomingen tov andere munten. Bitcoin blijft een soort waarde behouden..Toen koningin Elizabeth 1 in 1558 op de troon kwam, kreeg ze al vrij snel een brief van Thomas Gresham.
Gresham was een Engelse bankier en één van de rijkste burgers van Engeland en hij wees zijn koningin op het belang van deugdelijk geld.
Henry 8 had namelijk 40% van het zilvergehalte van de Britse shilling vervangen door waardeloos metaal waardoor dit slechte geld het goede geld uit circulatie duwde.
Mensen gingen de munten met een lager zilvergehalte uitgeven en hielden de munten met het correcte gehalte bij.
Dit fenomeen staat sindsdien bekend als “Gresham’s law”.
Een recent fenomeen van de wet, zijn de zilveren munten die in de jaren zestig nog als betaalmiddel werden gebruikt in de VS.
Toen de prijs van zilver echter boven de nominale waarde van deze munten steeg, verdwenen de munten uit omloop.
Mensen gingen de zilveren munten hamsteren.
Waar men vroeger “slecht geld” creëerde door het gehalte aan edelmetaal te verlagen, kan dat vandaag natuurlijk een heel stuk éénvoudiger.
Aangezien edelmetaal niet meer gebruikt worden als valuta en geld niet ééns meer gelinkt is aan de prijs van edelmetaal, kan je de waarde van het geld uithollen door er simpelweg meer van te printen.
Als mensen een bepaalde munt beginnen te hamsteren, kan het wel eens zijn dat Gresham’s law van toepassing is.
Het betere geld wordt bijgehouden en het slechte geld uitgegeven.
Denk daar misschien ééns aan wanneer iemand zegt dat bitcoin geen geld is omdat niemand het uitgeeft.
Het feit dat niemand zijn bitcoins uitgeeft, maar hamstert (of HODL’en zoals de cryptobeleggers het graag omschrijven), kan wel eens een belangrijke indicatie zijn dat bitcoin het betere geld is en Gresham’s law zijn rol speelt.
Dat lijkt ook ergens wel logisch.
Waarom zou je je bitcoins uitgeven terwijl je koopkracht stijgt als je ze bijhoudt?
Dit wordt op een pijnlijke manier geïllustreerd door het verhaal van Laszlo Hanyecz die in 2010 twee pizza’s kocht en er 10.000 bitcoins voor neertelde.
Het tegenovergestelde geldt natuurlijk ook voor fiatgeld.
Waarom zou je dit geld bijhouden? Door de aanhoudende inflatie kan je er straks minder mee kopen.
Als Gresham’s law van toepassing is, betekent het ook dat bitcoin uiteindelijk al het fiatgeld in de wereld zal vervangen.
Dat is inderdaad een redelijke samenvatting van het probleem van een deflationaire munt zoals Bitcoin, en één van de problemen als het ooit een 'echt' betaalmiddel zou worden.Lasteraar schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:59:
[...]
Ik zit even meer met onderstaande in mijn hoofd:
[...]
Ik zie crypto/bitcoin/blockchain in de toekomst toch serieuze vormen aannemen. Wie of wat de bepalende munt wordt weet ik ook niet. Maar bitcoin is toch veruit heer en meester momenteel. Ondanks de technische tekortkomingen tov andere munten. Bitcoin blijft een soort waarde behouden..
Verwijderd
Zo denk ik ook. Ik geloof ook dat de forks de BTC prijs voor een groot gedeelte beïnvloeden. Het is letterlijk gratis geld zoals met Bitcoin Gold het laatste. Toch 350 euro per stuk aangetikt 2 weken terug. Dat gaat straks weer gebeuren met de aankomende forks van Bitcoin.Lasteraar schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:46:
17 december Super Bitcoin Hard Fork
18 december CME Group Launches Futures Trading. Hier is het moeilijk of je eruit moet ja of nee. Wat doet dit met de prijs? Toch nog wachten tot 23 december?
23 december Lighting Bitcoin Hard Fork
25 december Bitcoin God Hard Fork
26 december mooi moment om in de altoins te stappen die dan megalaag zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2017 09:09 ]
Je kunt al jaren short gaan op verschillende exchanges. Enige verschil is dat er nu een "echte" grote beurs mee gaat doen. Echter daar is een "circuit breaker" die de handel stil legt bij een verandering in de koers van meer dan 7%. Dus zoveel valt er niet te verdienen met een short op zo'n beurs.Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:53:
[...]
Ik geloof niet dat iemand nog kijkt naar die forks en dat ze van groot belang zijn voor het koersverloop.
Thanks! Dan koop ik dus met m'n btc.. iota in Bitfinex via ioata/btc en vermenigvuldig ik op het moment van de koop van die iota die 0,0002xx met de koers van de dan kostende btc om zodoende de dollar koers van de iota te weten. Correct?.oisyn schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 02:45:
[...]
Dat moet je meer lezen als: "ik heb IOTA gekocht toen het op x,xx dollar stond" Niet per se dat men er ook dollars voor betaald heeft.
het valt me steeds meer op dat de verschillen tussen de verschillende koersen erg groot wordt, zo heb ik net via bitonic wat bijgekocht.En die heb ik verstuurd naar binance waar de btc nog 1,5k onder de andere exchanges staat... is niet heel slim van mij.
had dit beter van te voren even moeten bekijken natuurlijk.
maar sturen jullie eerst de gekochte btc naar de hoogst genoteerde exchange om dan te verhandelen in altcoins ? of neem je het verschil voor lief vanwege het gemak van je huidige exchange ?
maar sturen jullie eerst de gekochte btc naar de hoogst genoteerde exchange om dan te verhandelen in altcoins ? of neem je het verschil voor lief vanwege het gemak van je huidige exchange ?
Zoals al vaker hier aangegeven: je bent een dief van je eigen portemonnee als je via handelaren zoals Bitonic of Litebit koopt. Wees slim en maak een account op Bitstamp, stuur je euro's daarheen en koop dan Bitcoin tegen de koersprijs.GeoHound schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:15:
het valt me steeds meer op dat de verschillen tussen de verschillende koersen erg groot wordt, zo heb ik net via bitonic wat bijgekocht.En die heb ik verstuurd naar binance waar de btc nog 1,5k onder de andere exchanges staat... is niet heel slim van mij.
Als je op binance trade kun je per pair IOTA/BTC IOTA/ETH (of elke andere munt) ook de actuele omrekening naar dollars zien.Sahara schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:13:
[...]
Thanks! Dan koop ik dus met m'n btc.. iota in Bitfinex via ioata/btc en vermenigvuldig ik op het moment van de koop van die iota die 0,0002xx met de koers van de dan kostende btc om zodoende de dollar koers van de iota te weten. Correct?
De enige reden dat Bitcoin Gold aandacht (en daarmee waarde) heeft gekregen is omdat ze qua timing erg gunstig zaten. Hun planning liep net iets voor op dat van SegWit2X (dat uiteindelijk afgeblazen is). Dankzij SW2X was er veel nieuws en discussie over forks, waardoor BTG kon meeliften.Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:06:
[...]
Zo denk ik ook. Ik geloof ook dat de forks de BTC prijs voor een groot gedeelte beïnvloeden. Het is letterlijk gratis geld zoals met Bitcoin Gold het laatste. Toch 350 euro per stuk aangetikt 2 weken terug. Dat gaat straks weer gebeuren met de aankomende forks van Bitcoin.
De komende forks zullen steeds minder relevant zijn. De recente stijgingen van de BTC prijs hebben niets te maken met forks. Ja, die shitcoins zullen wellicht een paar tientjes opleveren als het mee zit, maar dat is niets vergeleken met de duizenden euro's die BTC de laatste tijd is gestegen.
Irrelevant.17 december Super Bitcoin Hard Fork
Interessant, maar prijs-effect is niet te voorspellen. Overigens komt de CBOE op 10 December al met een futures product voor Bitcoin. Dat zal een kleiner effect hebben dan CME, maar het zal de algemene richting wel aangeven.18 december CME Group Launches Futures Trading. Hier is het moeilijk of je eruit moet ja of nee. Wat doet dit met de prijs? Toch nog wachten tot 23 december?
Irrelevant.23 december Lighting Bitcoin Hard Fork
Bitcoin God. Serieus? Hoe dan ook, ik ben een Bitcoin atheist, dus: Irrelevant.25 december Bitcoin God Hard Fork
Misschien moeten we maar eens een Tweakers-fork maken om aan te tonen dat forks helemaal niet bijzonder zijn. Bitcoin Henk, anyone?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
De altcoins zullen daar waarschijnlijk ook iets anders geprijsd zijn dan op andere exchanges, dus gemiddeld verwacht ik dat dit je weinig voordeel biedt.GeoHound schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:15:
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Hier een overzichtje van de forks die er nog zitten aan te komen:
http://www.cryptomoney.life/upcoming-bitcoin-forks/
http://www.cryptomoney.life/upcoming-bitcoin-forks/
Krijg je ook als je minder als 1btc hebt een splitsing fork coins ? Dus 0.1 bijv?
was er bij de vorige niet bij.. bch. had mijn btc toen al verkocht namelijk.
ik zit op kraken
ik zit op kraken
[ Voor 46% gewijzigd door shakespeare op 08-12-2017 09:30 ]
Verwijderd
Ja ik las het net voor het eerst ook. Echt te gek voor worden wat ze verzinnen tegenwoordig. Dat verneukt heel de markt straks al die onzin namen. Maar god schijnt een serieus ding te zijn.Rannasha schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:19:
[...]
Bitcoin God. Serieus? Hoe dan ook, ik ben een Bitcoin atheist, dus: Irrelevant.
Misschien moeten we maar eens een Tweakers-fork maken om aan te tonen dat forks helemaal niet bijzonder zijn. Bitcoin Henk, anyone?
https://themerkle.com/what-is-bitcoin-god/
https://bitcoinexchangeguide.com/bitcoin-god-ico-god-token/
Bitcoin God is an actual alternative form of Bitcoin which will be created on December 25th. The goal is to introduce this fork at block height 501,225 on the Bitcoin network, which is expected to be mined around Christmas Day. Given that Bitcoin’s mining difficulty will increase in a few hours from now, that date may be off by a few hours or even days. It all depends on how many miners will stick around.
ja. echter niet altijd als het op een exchange hebt staan. Ik heb bijvoorbeeld geen BTC Diamond omdat het op BL3P stondshakespeare schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:27:
Krijg je ook als je minder als 1btc een fork coins ? Dus 0.1 bijv?
We love the smell of innovation in the morning!
Met de mogelijkheid om short te gaan vanaf aanstaande zondag zou ik toch enigszins voorzichtig zijn en even afwachten.Lasteraar schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:46:
Dat je enkel kan speculeren op de beurs wil niet zeggen dat je daarmee invloed hebt op de aan/verkopen van Cryptomunten. Het werkt naast elkaar.Hermaniak88 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:32:
[...]
Met de mogelijkheid om short te gaan vanaf aanstaande zondag zou ik toch enigszins voorzichtig zijn en even afwachten.
Op de beurs kunnen geen bitcoins gekocht/verkocht worden.
Ja.shakespeare schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:27:
Krijg je ook als je minder als 1btc hebt een splitsing fork coins ? Dus 0.1 bijv?
ik zit op kraken
Als je BTC op een exchange staat ben je afhankelijk van wat die partij ermee gaat doen, of ze de fork gaan ondersteunen of niet. Maar zoals steeds, en zeker in het geval van de forks, is het best dat je je keys in eigen beheer hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door CorvusGS op 08-12-2017 09:37 ]
Ik dacht hier vorige week ook aan.Rannasha schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:19:
[...]
Ik ben voor. Serieus. Ik ben verbaasd dat er nog geen Tweak coin is uitgewerkt!
Alles via Tweakers via deze coin en beetje handelen. Fantastisch.
👉🏻 Blog 👈🏻
In het geval van bitcoin, wat kan je dan het beste doen? In mijn geval: ik heb 'ouderwetse' BTC op een paar exchanges staan. Kan ik die het beste naar een lokale wallet verplaatsen, en zo ja welke kan ik het beste gebruiken?CorvusGS schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:36:
[...]
Ja.
Als je BTC op een exchange staat ben je afhankelijk van wat die partij ermee gaat doen, of ze de fork gaan ondersteunen of niet. Maar zoals steeds, en zeker in het geval van de forks, is het best dat je je keys in eigen beheer hebt.
NOSIG
LTC begint ook wat meer aan marketing doen. Eergisteren een intro filmpje voor alle nieuwe mensen over hun platform. Vandaag deze tweet:
"There are 223K unconfirmed bitcoin transactions right now.. use Litecoin!"
+ met het Ethereum network congested... kans op een outbreak? Als LTC veel meer alt pairs had op exchanges dan had ik het gelijk gekocht.
+ met het Ethereum network congested... kans op een outbreak? Als LTC veel meer alt pairs had op exchanges dan had ik het gelijk gekocht.
Ik heb momenteel een klein beetje BTC en 1 ETH.
Dat ETH laat ik staan, geeft nog steeds winst.
2018 zou het jaar van de ETH moeten worden: apps (zoals Crypto Kitties) worden hierop gedraaid. Nu is dat met Crypto Kitties wat problematisch, want de hele ETH blockchain lijdt eronder. Maar goed: ik neem aan dat ze hier van leren en het verbeteren komend jaar.
Zo ook 0x (coin) dat draait op de ETH blockchain: zo zijn en komen er meer.
Dan zijn er qua altcoins heel veel mogelijkheden, maar ik zelf kijk liever naar de gedachtengang erachter. Slim?
Gewoon een slap aftreksel van Bitcoin kopen lijkt mij zelf niet zo slim. Daarmee bedoel ik o.a. Stellar Lumens en Bitshares: enkel bedoelt als betaalmiddel.
Zo hebben we de goedkope SiaCoin en Storj: decentralized Cloud opslag. Tuurlijk: moet zeer stabiel zijn wil iedereen er gigabytes aan data op willen zetten, maar er is over nagedacht. Voorspellen gaat niet.
Steem en Po.et richten zich op de online content makers, zoals bloggers. Interessant. Kost vrij weinig.
IOTA is voor decentralized IoT - het buzz woord van dit (en komend) jaar.
Wie deelt deze gedachtengang?
2018 zou het jaar van de ETH moeten worden: apps (zoals Crypto Kitties) worden hierop gedraaid. Nu is dat met Crypto Kitties wat problematisch, want de hele ETH blockchain lijdt eronder. Maar goed: ik neem aan dat ze hier van leren en het verbeteren komend jaar.
Dan zijn er qua altcoins heel veel mogelijkheden, maar ik zelf kijk liever naar de gedachtengang erachter. Slim?
Gewoon een slap aftreksel van Bitcoin kopen lijkt mij zelf niet zo slim. Daarmee bedoel ik o.a. Stellar Lumens en Bitshares: enkel bedoelt als betaalmiddel.
Zo hebben we de goedkope SiaCoin en Storj: decentralized Cloud opslag. Tuurlijk: moet zeer stabiel zijn wil iedereen er gigabytes aan data op willen zetten, maar er is over nagedacht. Voorspellen gaat niet.
Steem en Po.et richten zich op de online content makers, zoals bloggers. Interessant. Kost vrij weinig.
Best zelf een wallet maken, inderdaad. Hier zijn meerdere opties mogelijk, best dat je zelf wat onderzoek doet wat voor wallet het beste is voor jou: software, smartphone, hardware, paper, ... Zelf gebruik ik Electrum._Christiaan_ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:45:
[...]
In het geval van bitcoin, wat kan je dan het beste doen? In mijn geval: ik heb 'ouderwetse' BTC op een paar exchanges staan. Kan ik die het beste naar een lokale wallet verplaatsen, en zo ja welke kan ik het beste gebruiken?
Als je niet actief handelt met die Bitcoins zou ik ze zeker van die exchanges afhalen! Het Nicehash verhaal van eerder deze week bewijst maar eens weer dat het in die paar gevallen toch kan mis gaan.
Ja dat snap ik. Ik reageerde op je verwachting van 20k USD terwijl de mogelijkheid er binnenkort is dat er short futureposities kunnen worden ingenomen.Lasteraar schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:36:
[...]
Dat je enkel kan speculeren op de beurs wil niet zeggen dat je daarmee invloed hebt op de aan/verkopen van Cryptomunten. Het werkt naast elkaar.
Dank, lijkt erop dat ik nog e.e.a. uit te zoeken heb. Zaterdag heb ik hier tijd voor, ik ga ervan uit dat dat genoeg tijd is (voor de fork van zondag) om een eigen wallet aan te maken en de funds te transferren.CorvusGS schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:55:
[...]
Best zelf een wallet maken, inderdaad. Hier zijn meerdere opties mogelijk, best dat je zelf wat onderzoek doet wat voor wallet het beste is voor jou: software, smartphone, hardware, paper, ... Zelf gebruik ik Electrum.
Als je niet actief handelt met die Bitcoins zou ik ze zeker van die exchanges afhalen! Het Nicehash verhaal van eerder deze week bewijst maar eens weer dat het in die paar gevallen toch kan mis gaan.
NOSIG
Kun je dit toelichten? Als in: hoezo überhaupt short (is er een concrete aanwijzing dat BTC gaat dalen) en waarom ‘vanaf’ zondag?Hermaniak88 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:32:
[...]
Met de mogelijkheid om short te gaan vanaf aanstaande zondag zou ik toch enigszins voorzichtig zijn en even afwachten.
Vannacht mooi het dipje meegepakt op btc dus al voor ik vanmorgen opstond mijn gestelde target al gehaald voor vandaag. Net weer iets te gierig geweest om het huidige kleine dipje mee te pakken. Jammer maar helaas, zullen er nog wel meer zijn vandaag. Net eindelijk mijn neo
ook maar naar Binance overgezet, krijg ik er iig nog iets voor in de vorm van gas.
Het is wel droevenis alom in de alts... Zat er gisteren nog aan te denken ze allemaal te dumpen maar ik heb het een beetje laten zitten en de kleine beetjes die ik heb staan op -50% of meer van de aankoopprijs in btc. Dat is pijnlijk dus ik laat ze maar staan totdat ze heel misschien ooit nog eens een beetje in de buurt van deze prijs komen en dan gaan ze eruit. Voor nu is het veel rendabeler om kleine ritjes btc mee te pakken.
Het is wel droevenis alom in de alts... Zat er gisteren nog aan te denken ze allemaal te dumpen maar ik heb het een beetje laten zitten en de kleine beetjes die ik heb staan op -50% of meer van de aankoopprijs in btc. Dat is pijnlijk dus ik laat ze maar staan totdat ze heel misschien ooit nog eens een beetje in de buurt van deze prijs komen en dan gaan ze eruit. Voor nu is het veel rendabeler om kleine ritjes btc mee te pakken.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
kraken heeft maar een aantal crypto's idd, in eigen beheer op een wallet ? hoe ontvang je de forks dan?CorvusGS schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:36:
[...]
Ja.
Droevenis?Crypts schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:02:
Vannacht mooi het dipje meegepakt op btc dus al voor ik vanmorgen opstond mijn gestelde target al gehaald voor vandaag. Net weer iets te gierig geweest om het huidige kleine dipje mee te pakken. Jammer maar helaas, zullen er nog wel meer zijn vandaag. Net eindelijk mijn neoook maar naar Binance overgezet, krijg ik er iig nog iets voor in de vorm van gas.
Ze zijn de afgelopen 1.5 week allemaal met tientallen procenten gestegen en nu zakken ze 5-8% en dan gaan klagen
Wellicht willen teveel mensen nu snel meeliften op de stijging van BTC door nieuwsberichten etc. en daardoor hun alts tijdelijk dumpen wat weer zorgt voor een lichte daling in waarde.
[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 08-12-2017 10:07 ]
Verwijderd
Ja dit zag je ruim van te voren aankomen. Hij zal wel gekocht hebben op het hoogste punt.GeeMoney schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:07:
[...]
Droevenis?
Ze zijn de afgelopen 1.5 week allemaal met tientallen procenten gestegen en nu zakken ze 5-8% en dan gaan klagen.
Wellicht willen teveel mensen nu snel meeliften op de stijging van BTC door nieuwsberichten etc. en daardoor hun alts tijdelijk dumpen wat weer zorgt voor een lichte daling in waarde.
Dat kan al jaren. Die institutionele handelaren leven in hun eigen bubbel, geloof niet alles wat ze zeggen.Hermaniak88 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:57:
[...]
Ja dat snap ik. Ik reageerde op je verwachting van 20k USD terwijl de mogelijkheid er binnenkort is dat er short futureposities kunnen worden ingenomen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ja idd, dat vraag ik me dus ook een beetje af. Hoe ontvang je forks als je je BTC bijv. op een ‘paper’ wallet hebt staan?shakespeare schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:04:
[...]
kraken heeft maar een aantal crypto's idd, in eigen beheer op een wallet ? hoe ontvang je de forks dan?
NOSIG
Door je keys te importeren in een wallet die de geforkte coin ondersteunt. Als je dit doet maak je je keys wel openbaar aan een netwerk dat niet Bitcoin is, dus best voor je dit doet, maar na de fork, je Bitcoins naar een nieuwe wallet verplaatsen.shakespeare schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:04:
[...]
kraken heeft maar een aantal crypto's idd, in eigen beheer op een wallet ? hoe ontvang je de forks dan?
Dit is heel kort uitgelegd, best dat je eens googled op "how to claim bitcoin xyz".
Dat ligt er maar net aan wat je in je portefeuille had/hebt.GeeMoney schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:07:
[...]
Droevenis?
Ze zijn de afgelopen 1.5 week allemaal met tientallen procenten gestegen en nu zakken ze 5-8% en dan gaan klagen.
Zoals ik al zei heb ik het een beetje laten zitten en ben ik niet op tijd uit de/mijn alts gestapt. Daar moet ik echt beter op gaan letten...
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Ik ga denk ik voor de eerste keer in mijn cryptocarrière aan een ICO meedoen, hij heet INS world. Ze willen zorgen dat de fabrikant en consument in directe verbinding staan zonder tussenkomsten van bijv. supermarkten. Ik denk dat dit echt de toekomst gaat worden, je bespaart namelijk zoveel extra kosten als je via de fabrikant direct levert aan de consument. Wat me nog een extra zetje geeft is dat er ook al erg veel fabrikanten geïnteresseerd zijn, van wat ik lees en zie. Zijn er nog andere tweakers onder ons die ook wat zien in dit project? Let me know, ben erg benieuwd naar jullie meningen.

Mee eens dat dat de toekomst zal zijn, maar, waarom zou Samsung niet gewoon een telefoon via hun website aanbieden en daarna via PostNL naar jou sturen? Waarom heb je daar de blockchain voor nodig? Klinkt net als die coin waarmee men internet in Afrika ging aanbieden door via de blockchain advertenties te tonen. Erg goed bedoeld, vooral qua marketing, maar dit kan toch ook prima zonder een ICO, nieuw muntje en blockchain?Tominatie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:11:
Ze willen zorgen dat de fabrikant en consument in directe verbinding staan zonder tussenkomsten van bijv. supermarkten. Ik denk dat dit echt de toekomst gaat worden, je bespaart namelijk zoveel extra kosten als je via de fabrikant direct levert aan de consument.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Die ben ik ook tegen gekomen. Is inderdaad een interessant onderwerp. Ik vraag me alleen af wat de toegevoegde waarde van een blockchain is en waarom er weer een nieuwe munt geslagen moet worden.Tominatie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:11:
Ik ga denk ik voor de eerste keer in mijn cryptocarrière aan een ICO ga meedoen, hij heet INS world. Ze willen zorgen dat de fabrikant en consument in directe verbinding staan zonder tussenkomsten van bijv. supermarkten. Ik denk dat dit echt de toekomst gaat worden, je bespaart namelijk zoveel extra kosten als je via de fabrikant direct levert aan de consument. Wat me nog een extra zetje geeft is dat er ook al erg veel fabrikanten geïnteresseerd zijn, van wat ik lees en zie. Zijn er nog andere tweakers onder ons die ook wat zien in dit project? Let me know, ben erg benieuwd naar jullie meningen.
Verwijderd
ETH ben ik zelf nooit zo mee bezig geweest, heb wel redelijk lang een paar ETC gehad maar omdat ik eigenlijk niet meer wist waarom ik dacht dat die een goed idee waren heb ik die laatst omgeruild voor IOTA.HetGezegde schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:54:
Ik heb momenteel een klein beetje BTC en 1 ETH.
Voor de rest zit ik er ook zo ongeveer in zoals jij zegt. Sia en Storj vind ik persoonlijk nog wat te vaag voor mijzelf of dat echt goed gaat werken als er veel data verwerkt moet gaan worden (moet me nog een keer echt goed inlezen)
Steem vind ik zelf een hele goeie. Die heb ik nog niet maar ga ik in deze dip zeker kopen. Ik geloof wel in de kracht van social media zoals ze dat aanpakken.
IOTA zie ik inderdaad ook nog veel doen. Mooi nog wat bij kunnen kopen in de dip gisteren.
Verder vind ik zelf NXT en ARDR ook nog erg interresant. en NXT heeft zon beetje alle dalende alt coins gecompenseerd de laatste dagen die blijft ook mooi omhoog gaan tot nu toe. Een week geleden ARDR en NXT vergeleken en voor mijzelf besloten dan ik voor NXT ging, en dat is goed voor me uitgepakt.
Weet ik allemaal niet precies.PieterK123 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:01:
[...]
Kun je dit toelichten? Als in: hoezo überhaupt short (is er een concrete aanwijzing dat BTC gaat dalen) en waarom ‘vanaf’ zondag?
Ze kunnen op de beurs straks speculeren en long of short gaan op basis van de bitcoin koers.
Dat is allemaal mooi enzo. Maar daardoor is het niet zo dat er vanaf de beurs de mogelijkheid geboden wordt om een hoop bitcoins te kopen, of te dumpen. Enkel speculeren op de koers. Dat doen wij in feite ook hier met zijn alle

Echter verdienen zij daar niet op de bitcoinswaarde. Maar enkel op de voor- of achteruitgang ervan
Lees veel over dat "ETH congested" is. Gisteren binnen 10 minuten 40 ETH van mijn coldwallet naar een exchange overgemaakt. Enige dat je moest dan was de mining fee 5 cent hoger maken (40 cent ervoor betaald). Erg overdreven dus.Theniers schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:51:
LTC begint ook wat meer aan marketing doen. Eergisteren een intro filmpje voor alle nieuwe mensen over hun platform. Vandaag deze tweet:
Dat is inderdaad een goed punt, nu zet je me toch behoorlijk aan het denken.Taro schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:15:
[...]
Mee eens dat dat de toekomst zal zijn, maar, waarom zou Samsung niet gewoon een telefoon via hun website aanbieden en daarna via PostNL naar jou sturen? Waarom heb je daar de blockchain voor nodig?

Even los van wat andere al vroegen: Waarom heb je daar de blockchain voor nodig? Is de volgende vraag waarom dit niet al gebeurd. Want misschien ondanks de marge die er tussen zit, vinden de meeste fabrikanten een tussenhandel toch wel voordelig, zodat ze zelf zich kunnen richten op hun product maken, en verkopen en al het gedoe met klanten aan andere overlaten.Tominatie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:11:
Ik ga denk ik voor de eerste keer in mijn cryptocarrière aan een ICO meedoen, hij heet INS world. Ze willen zorgen dat de fabrikant en consument in directe verbinding staan zonder tussenkomsten van bijv. supermarkten. Ik denk dat dit echt de toekomst gaat worden, je bespaart namelijk zoveel extra kosten als je via de fabrikant direct levert aan de consument. Wat me nog een extra zetje geeft is dat er ook al erg veel fabrikanten geïnteresseerd zijn, van wat ik lees en zie. Zijn er nog andere tweakers onder ons die ook wat zien in dit project? Let me know, ben erg benieuwd naar jullie meningen.
Want gaat Unilever erop zitten te wachten hun distributiecentrum aan te passen zodat ze ipv per pallet, het per product moeten gaan sorteren en opsturen. Nu zag ik op website van INS dat ze dat gedeeltelijk oplossen door fabrikanten het eerst naar een apart distributiecentrum te sturen, en vanaf daar met onderbetaalde Deliveroo 'ZZP'ers' naar de consument. Oftewel top: Ze hebben de webwinkel uitgevonden die werkt zonder eigen voorraad. Volgende stap is dat ze erachter komen dat een eigen voorraad wel handig is, en dan hebben ze de reguliere webwinkel opnieuw uitgevonden.
Het idee van vele toepassingen is dat het decentralized is en daarmee veiliger zou moeten zijn. Voor het versturen van telefoons e.d. is het totale onzin, maar Cloud storage en Password Managers te verbeteren is het een goed idee.Taro schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:15:
[...]
Mee eens dat dat de toekomst zal zijn, maar, waarom zou Samsung niet gewoon een telefoon via hun website aanbieden en daarna via PostNL naar jou sturen? Waarom heb je daar de blockchain voor nodig? Klinkt net als die coin waarmee men internet in Afrika ging aanbieden door via de blockchain advertenties te tonen. Erg goed bedoeld, vooral qua marketing, maar dit kan toch ook prima zonder een ICO, nieuw muntje en blockchain?
En wie denk jij dat er nu allemaal aan het kopen zijn? De gewone Jan met de pet drijft de prijs echt niet op zoals het de laatste weken gaat. Het merendeel van de nieuwe mensen die instappen kopen niet eens een hele BTC, maar slechts een fractie daarvan.Lasteraar schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:36:
[...]
Dat je enkel kan speculeren op de beurs wil niet zeggen dat je daarmee invloed hebt op de aan/verkopen van Cryptomunten. Het werkt naast elkaar.
Moet jij straks maar eens zien hoe de markt gemanipuleerd gaat worden met de grote wallets van grote instituten.
In een maand tijd van een 5.5k low even naar de 16k.....ja tuurlijk, dat doen wij particulieren even
[ Voor 7% gewijzigd door Trent900 op 08-12-2017 10:35 ]
Ik kijk regelmatig op bittrex. En als je de bitcoin transacties zijn zijn het veelal kleine stransacties. Het is echt niet zo dat je orders van 500btc voorbij ziet komen. Veel. Heel veel kleine stukjes.Trent900 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:33:
[...]
En wie denk jij dat er nu allemaal aan het kopen zijn? De gewone Jan met de pet drijft de prijs echt niet op zoals het de laatste weken gaat. Het merendeel van de nieuwe mensen die instappen kopen niet eens een hele BTC, maar slechts een fractie daarvan.
Moet jij straks maar eens zien hoe de markt gemanipuleerd gaat worden met de grote wallets van grote instituten.
Weet jij wie het koopt? Ik niet hoor.
Misschien heb ik je verkeerd begrepen.Lasteraar schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:35:
[...]
Ik kijk regelmatig op bittrex. En als je de bitcoin transacties zijn zijn het veelal kleine stransacties. Het is echt niet zo dat je orders van 500btc voorbij ziet komen. Veel. Heel veel kleine stukjes.
Waar ik op doelde, is dat de uitgevers van future contracten wel degelijk de markt kunnen manipuleren. Zij zijn namelijk degenen die ook zeer groot hebben ingekocht de laatste weken/maanden. Zij hebben dus indirect WEL invloed op de aan -en verkopen. Ze zetten een dikke sell wall neer en iedereen verkoopt en vice versa.
[ Voor 9% gewijzigd door Trent900 op 08-12-2017 10:40 ]
Dat zul je whales ook nooit zien doen, die kopen met kleine transacties zodat de prijs niet in 1 keer teveel omhoog schiet (en ze duur moeten kopen).Lasteraar schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:35:
[...]
Ik kijk regelmatig op bittrex. En als je de bitcoin transacties zijn zijn het veelal kleine stransacties. Het is echt niet zo dat je orders van 500btc voorbij ziet komen. Veel. Heel veel kleine stukjes.
Daarvoor is nou de rapporteerfunctie.tolgaliya schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:31:
Wat willen we hier **NIET** zien?
* Vragen over wallets
* Discussies over coins en blockchain
* Welke coin je moet kopen
* Opmerkingen over de huidige koers van coin X
* Slowchat
* REFERRAL LINKS!
Lees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert.
[ Voor 30% gewijzigd door Bartske op 08-12-2017 10:39 ]
Verwijderd
Ja, straks kun je ook rechtstreeks bij Apple je iPhone kopen en gaan ze de middleman wegsnijden.Tominatie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:28:
[...]
Dat is inderdaad een goed punt, nu zet je me toch behoorlijk aan het denken.
Oh wacht.....
die kopen en houden. Gaat de koers naar beneden hebben ze niet heel veel verlies.Lasteraar schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:35:
[...]
Als je als grote koper gaat kopen schiet het omhoog.
Is het eigenlijk nog mogelijk om bitcoin of eth te kopen in kleinere bedragen dan 200?
Bij Cex.io niet inderdaad. Daar word je gelimiteerd aan minimaal 0.01 BTC.Djès1698 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:49:
Is het eigenlijk nog mogelijk om bitcoin of eth te kopen in kleinere bedragen dan 200?
Vannacht voor 100 euro nog gekocht via Litebit, volgens mij passen ze telkens het minimumbedrag aan.Djès1698 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:49:
Ja, maar als je dit bekijkt stelt het je wel weer gerust:Trent900 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:38:
[...]
Misschien heb ik je verkeerd begrepen.
Waar ik op doelde, is dat de uitgevers van future contracten wel degelijk de markt kunnen manipuleren. Zij zijn namelijk degenen die ook zeer groot hebben ingekocht de laatste weken/maanden. Zij hebben dus indirect WEL invloed op de aan -en verkopen. Ze zetten een dikke sell wall neer en iedereen verkoopt en vice versa.
Heb 'm al een keer gelinkt, maar hier nog maar een keer.
[ Voor 9% gewijzigd door OllyNL op 08-12-2017 10:57 ]
Dat Bitcoin een correctie zal krijgen na in 2 dagen met bijna 40% te stijgen, zat er aan te komen.
Eergisteravond wat verkocht in de hoop op een correctie, die kwam niet dus bijgekocht, vanavond dacht ik 'het zal vast nog wel een dagje door gaan' en ja hoor, daar is de correctie
Ik vergelijk dit koersverloop met het punt waarop we de 10k passeren, maar dan nu met 15k. Tot na het weekend ga ik holden in ieder geval. Misschien wel bijkopen
Maar dat veel van dat geld zou overgaan naar Bitcoin Cash en Ripple, dat had ik niet verwacht. Had ze eerder naar fiat over zien stappen.
Eergisteravond wat verkocht in de hoop op een correctie, die kwam niet dus bijgekocht, vanavond dacht ik 'het zal vast nog wel een dagje door gaan' en ja hoor, daar is de correctie
Ik vergelijk dit koersverloop met het punt waarop we de 10k passeren, maar dan nu met 15k. Tot na het weekend ga ik holden in ieder geval. Misschien wel bijkopen
Maar dat veel van dat geld zou overgaan naar Bitcoin Cash en Ripple, dat had ik niet verwacht. Had ze eerder naar fiat over zien stappen.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
1. RTLZOllyNL schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:57:
[...]
Ja, maar als je dit bekijkt stelt het je wel weer gerust:
[video]
2. Short gaan is niet iets voor de gewone man
3. Short gaan zit het snelle geld voor de grote mannen
4. Futures zijn niet gemaakt om alleen maar long mee te gaan. Als de belangen aan de shortzijde staan, gaat het gewoon omlaag, of je wilt of niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Trent900 op 08-12-2017 11:04 ]
Herkenbaar.. Ik wil iedereen vragen om mijn ‘short’ adviezen in de toekomst NIET te volgen.. Het heeft mij de afgelopen dag zeker 30 MIOTAS gekost..OllyNL schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:57:
[...]
Ja, maar als je dit bekijkt stelt het je wel weer gerust:
[video]
Dus nu de vraag.. Wachten tot BTC richting 17K $ schiet of IOTA weer wat naar beneden zakt om bij te kopen

#HODLforlife
Misschien heb ik iets gemist maar welke correctie?Richh schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:02:
Dat Bitcoin een correctie zal krijgen na in 2 dagen met bijna 40% te stijgen, zat er aan te komen.
Degene van 14k naar 12k EUR.Crypts schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:06:
[...]
Misschien heb ik iets gemist maar welke correctie?
Van 18k $ gisteravond gaan we nu naar 15k $, en ik vermoed nog wel lagerCrypts schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:06:
[...]
Misschien heb ik iets gemist maar welke correctie?
Edit2 @.oisyn had 'm net aangepast
[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 08-12-2017 11:09 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
@D-Ed @woytek @Richh @Crypts Misschien moeten jullie de valuta erbij zeggen. De ene praat in dollars, de andere in euro's. Niet zo handig om gewoon een getal te noemen 
.edit: en een ninja-edit door Richh, goed zo
[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 08-12-2017 11:12 ]
Die nu alweer tegen de €13k aanschurkt?
Dat is geen correctie maar een dipje. Sterker nog, ik zou het niet eens meer een dipje willen noemen maar een klein deukje. Vergeleken met traditionele (beleggings)koersen ziet het er heftig uit misschien maar voor btc? Just another day...
@.oisyn Goed punt! Zat me er in het begin ook weleens aan te ergeren maar ben er nu aan gewend. Voor nieuwkomers of mensen die minder frequent koersen checken is het daarentegen bijna niet te volgen nee.
[ Voor 18% gewijzigd door Crypts op 08-12-2017 11:17 ]
Is het dan aannemelijk dat er mensen aan het cashen zijn of is het een nieuws gerelateerde daling? Kan niet zo snel iets terugvinden.Crypts schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:11:
[...]
Die nu alweer tegen de 13k aanschurkt?![]()
Dat is geen correctie maar een dipje. Sterker nog, ik zou het niet eens meer een dipje willen noemen maar een klein deukje. Vergeleken met traditionele (beleggings)koersen ziet het er heftig uit misschien maar voor btc? Just another day...
Volgens mij valt het momenteel wel mee met deze "dip"

Edit: op GDAX.

Edit: op GDAX.
[ Voor 6% gewijzigd door mwa op 08-12-2017 11:23 ]
Het minimumbedrag staat momenteel op 200PJ. schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:54:
[...]
Vannacht voor 100 euro nog gekocht via Litebit, volgens mij passen ze telkens het minimumbedrag aan.
Ik zal er aan denken, excuses!.oisyn schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:08:
@D-Ed @woytek @Richh @Crypts Misschien moeten jullie de valuta erbij zeggen. De ene praat in dollars, de andere in euro's. Niet zo handig om gewoon een getal te noemen
Als je niks kunt vinden is het aannemelijk dat er mensen aan het cashen zijn of panic sells doen. Het volume (op Bitstamp dan) is niet heel erg groot dus ik zou zeggen dat het normale golfjes zijn. Hang me er overigens niet aan op, vaak gaan koersbewegingen voor het nieuws uit. Er zijn altijd mensen die meer weten dan jij en ik en daarnaar handelen voordat wij de kans krijgen.tolgaliya schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:14:
[...]
Is het dan aannemelijk dat er mensen aan het cashen zijn of is het een nieuws gerelateerde daling? Kan niet zo snel iets terugvinden.
Zet er even bij waar deze koers vandaan komt.. Hier stond hij rond die tijd op €12900.dialmformark schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:15:
Volgens mij valt het momenteel wel mee met deze "dip"
iedereen die op dat soort momenten gaat panic sellen zit op de long term alleen maar zichzelf in de weg. meestal verlies je meer door dat te doen dan door de boel lekker te holdenCrypts schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:21:
[...]
Als je niks kunt vinden is het aannemelijk dat er mensen aan het cashen zijn of panic sells doen. Het volume (op Bitstamp dan) is niet heel erg groot dus ik zou zeggen dat het normale golfjes zijn. Hang me er overigens niet aan op, vaak gaan koersbewegingen voor het nieuws uit. Er zijn altijd mensen die meer weten dan jij en ik en daarnaar handelen voordat wij de kans krijgen.
[...]
Zet er even bij waar deze koers vandaan komt.. Hier stond hij rond die tijd op €12900.
Volgens mij accepteert bitkassa.nl wel kleinere betalingen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
- "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]