[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.465.757 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally228
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-10-2021
er word bijna 20.000 $ betaald in korea voor een btc door die dreigende oorlog daar en ik begrijp da als ze het land moeten ontvluchten en ze hebben die op een ledger of een of andere usb staan hebben ze toch iets en dit samen met de media aandacht die er is durf ik gewoon niet in btc stappen en gaan slapen deze bel moet gewoon klappen en als ze de komende weken niet ontploft ben ik blij voor iedereen die de ballen heeft gehad om er de voorbije dagen in te stappen

[ Voor 23% gewijzigd door wally228 op 07-12-2017 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-07 10:08
Vrij naar .oisyn:
"Euro en Dollar zitten in een duidelijke bear-market tov BTC"

Never go long in downtrend

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Utke56 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:37:
[...]

Ik vind 20.000 year-end niet irreeel.
In Korea staat hij al op $19,700. En het is pas 7 december.
Ik doe geen voorspelling over de toekomst meer, want voorspellen is moeilijk. Vooral als het de toekomst betreft. Maar HODL bij BTC is tot nu toe een hele goede actie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-07 10:08
Vrij naar .oisyn:
"Euro en Dollar zitten in een duidelijke bear-market tov BTC"

Never go long in a downtrend

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Anoniem: 87302 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:40:
[...]

Ik doe geen voorspelling over de toekomst meer, want voorspellen is moeilijk. Vooral als het de toekomst betreft. Maar HODL bij BTC is tot nu toe een hele goede actie geweest.
Waar valt dat te volgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/#markets

Nummers 2,5,10 en 31

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 07-12-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-04 20:07
wally228 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:38:
er word bijna 20.000 $ betaald in korea voor een btc door die dreigende oorlog daar en ik begrijp da als ze het land moeten ontvluchten en ze hebben die op een ledger of een of andere usb staan hebben ze toch iets en dit samen met de media aandacht die er is durf ik gewoon niet in btc stappen en gaan slapen deze bel moet gewoon klappen en als ze de komende weken niet ontploft ben ik blij voor iedereen die de ballen heeft gehad om er de voorbije dagen in te stappen
Excuses dat je je irriteert aan dergelijke opmerkingen. Ik vind het alleen een beetje overkomen dat je nu niet kunt mee varen op wat er gebeurt (zoals meermalen voorspeld en weersproken) en dus spijt hebt dat je niet bent ingestapt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally228

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-07 18:50
Anoniem: 87302 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:40:
[...]

Op GDAX (US) heeft ie de 19.697 aangetikt zonet. En toen even een lichte val. Dat mag ook wel, want zo'n tempo is echt niet gezond..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

wally228 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:38:
Ik vind het principe van bitcoins nog beter te begrijpen dan jouw post.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Danny.G schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:42:
[...]

Op GDAX (US) heeft ie de 19.697 aangetikt zonet. En toen even een lichte val. Dat mag ook wel, want zo'n tempo is echt niet gezond..
Ik denk dat de media dit jaar nog het gaat hebben over $25,000 als het met dit tempo doorgaat. En dat gaat weer nieuw geld aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-07 23:01
Met deze stijgingen is een exchange / website met een goede stop-loss imo erg belangrijk. Je spaarcentjes op coinbase laten staan is iig dodelijk bij een eventuele dip (gaat om de haverklap offline). Waar hebben jullie je vertrouwen op gezet?

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
De FOMO heeft me gepakt jongens, ik schaam mij diep. Deze nuchtere emotieloze jongen, die al 9 dagen op de correctie wacht, die nooit op een high koopt, kon niet langer toekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Theniers schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:50:
De FOMO heeft me gepakt jongens, ik schaam mij diep. Deze nuchtere emotieloze jongen, die al 9 dagen op de correctie wacht, die nooit op een high koopt, kon niet langer toekijken.
Haha schaam je niet.. Als coinbase online was geweest had ik ook alweer bijgekocht.. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theniers
Stokstaart schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:50:
[...]

Haha schaam je niet.. Als coinbase online was geweest had ik ook alweer bijgekocht.. :'(
Jawel want nu ben ik deel van het probleem. Nu ben ik degene die zijn kinderen volstopt met ongezond eten en straks zegt: "Hé, heb je diabetes, hoe kan dat dan"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:33

knakworst

Get more sats!

Bedamkt, we moeten nu dus verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Theniers schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:53:
[...]

Jawel want nu ben ik deel van het probleem. Nu ben ik degene die zijn kinderen volstopt met ongezond eten en straks zegt: "Hé, heb je diabetes, hoe kan dat dan"?
Nee die fase komt pas als je over een tijdje cashed en een au pair inhuurt om voor je kinderen te zorgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik ben zojuist op Bittrex @ 15.500 uitgestapt, het voelt niet goed.. waarschijnlijk mis ik straks weer de boot, maar dit kan niet erg lang doorgaan zo.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Taro schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:54:
[...]

Ik ben zojuist op Bittrex @ 15.500 uitgestapt, het voelt niet goed.. waarschijnlijk mis ik straks weer de boot, maar dit kan niet erg lang doorgaan zo.
Waar heb je ze voor ingeruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stokstaart schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:49:
Met deze stijgingen is een exchange / website met een goede stop-loss imo erg belangrijk. Je spaarcentjes op coinbase laten staan is iig dodelijk bij een eventuele dip (gaat om de haverklap offline). Waar hebben jullie je vertrouwen op gezet?
Ik vind dat een stop loss ook gevaarlijk is. Vandaag ging die van 12.000 naar bijna 15.000 en weer terug naar 13.000.
Nu staan we ruim boven de 14.000. Tja, wat is dan verstandig qua stop loss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Stokstaart schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:55:
[...]
Waar heb je ze voor ingeruild?
USDT, misschien nog een groter risico, maar zien we dan wel weer...

Ps. staat nu op 14.540 op Bittrex, 1.000 eraf, ik stap zo weer in :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Anoniem: 87302 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:55:
[...]

Ik vind dat een stop loss ook gevaarlijk is. Vandaag ging die van 12.000 naar bijna 15.000 en weer terug naar 13.000.
Dan vergroot je de marge waarbij de stoploss de verkoop uitvoert.. Beter dan 's ochtends wakker worden en een btc-koers van 1k ziet staan lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Taro schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:56:
[...]

USDT, misschien nog een groter risico, maar zien we dan wel weer...

Ps. staat nu op 14.540 op Bittrex, 1.000 eraf, ik stap zo weer in :)
Wilde net zeggen, volgens mij een goeie call..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-07 23:48
Anoniem: 87302 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:55:
[...]

Ik zou zeggen 10.000, onder de eerste correctie.

Heb zelf ook een kwart Bitcoin. Ik kijk wel waar het afloopt, een gouden tip is nooit in paniek (ver)kopen. Als het goed is hij over 3 jaar een miljoen waard :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 11:53

DutchMan

NederlandseMan

Er zijn de afgelopen dagen wel vaker grote verkoop orders voorbij gekomen maar die worden binnen korte tijd weer opgeslokt door koop orders. Ik zit er in op hodl en blijf ook hodl doen. Ik zie wel wat er gebeurd. En als hij idd dropt naar 8000? Nja jammer dan. Hij zal daarna nog harder omhoog schieten.

Mensen zeiden bij 10k al van het voelt niet goed ik stap er uit om uiteindelijk te moeten zien hoe hij verder omhoog schiet.

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 08:57
Die drops en stijgingen van 1000+ dollar, lol, in enkele minuten.

Welke app gebruiken jullie voor actuele koersen (naast de wallet/coinbase app bijv.)?

[ Voor 6% gewijzigd door Giant87 op 07-12-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-06 14:25
DutchMan schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:58:
Er zijn de afgelopen dagen wel vaker grote verkoop orders voorbij gekomen maar die worden binnen korte tijd weer opgeslokt door koop orders. Ik zit er in op hodl en blijf ook hodl doen. Ik zie wel wat er gebeurd. En als hij idd dropt naar 8000? Nja jammer dan. Hij zal daarna nog harder omhoog schieten.

Mensen zeiden bij 10k al van het voelt niet goed ik stap er uit om uiteindelijk te moeten zien hoe hij verder omhoog schiet.
Is een gok. Maar zo een gok krijg je weinig in het leven.
Las dat iemand 10 van zijn 14 stuks bij 10k had verkocht
Die had 2 weken later 30k virtueel erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:52
Ik vind het vooral een beetje jammer dat de koers nu zo explodeert net aan het einde van het jaar. Straks heb ik een megavermogen op 1 januari en zul je zien dat er in januari een correctie komt waarna de koers de rest van 2018 weer op 'n normale paarduizend dollar blijft zweven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:39
anboni schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:02:
Ik vind het vooral een beetje jammer dat de koers nu zo explodeert net aan het einde van het jaar. Straks heb ik een megavermogen op 1 januari en zul je zien dat er in januari een correctie komt waarna de koers de rest van 2018 weer op 'n normale paarduizend dollar blijft zweven...
Problems of the rich and famous... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Verkoop je BTC voor het vermogensbelasting bedrag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reucht
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 11:29
Vroeger dacht ik altijd dat BTC en blockchain de wereld ging verbeteren, daar kom ik nu van terug. Blockchain is een wereldverbeteraar (denk ik), maar BTC is in hetzelfde bedje ziek als baar geld. De verdeling, of beter gezegd, de ongelijkheid is groter dan ooit tevoren. Zelfs nu, wanneer ieders ogen vervangen zijn door dollartekens, gaan de grote vissen nog steeds met alles lopen en de rijkdom zit nog steeds op dezelfde plaatsen. Wij hopen dat een BTC ooit 1.000.000 waard is, zodat we kunnen uitcashen met enkele miljoenen (als we het al niet vroeger doen), maar gasten zoals Winklevoss, of die wallets met 250.000BTC cashen veel meer uit, op het absurde af. Want 100% winst op 10.000 euro is gewoon een pak minder dan diezelfde % op 1.000.000.

Ik ga er zelf niets aan kunnen veranderen, maar wilde het hier maar even posten :) sorry indien offtopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

beany

Meeheheheheh

Reucht schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:04:
Vroeger dacht ik altijd dat BTC en blockchain de wereld ging verbeteren, daar kom ik nu van terug. Blockchain is een wereldverbeteraar (denk ik), maar BTC is in hetzelfde bedje ziek als baar geld. De verdeling, of beter gezegd, de ongelijkheid is groter dan ooit tevoren. Zelfs nu, wanneer ieders ogen vervangen zijn door dollartekens, gaan de grote vissen nog steeds met alles lopen en de rijkdom zit nog steeds op dezelfde plaatsen. Wij hopen dat een BTC ooit 1.000.000 waard is, zodat we kunnen uitcashen met enkele miljoenen (als we het al niet vroeger doen), maar gasten zoals Winklevoss, of die wallets met 250.000BTC cashen veel meer uit, op het absurde af. Want 100% winst op 10.000 euro is gewoon een pak minder dan diezelfde % op 1.000.000.

Ik ga er zelf niets aan kunnen veranderen, maar wilde het hier maar even posten :) sorry indien offtopic
Met geld maak je geld. Daar doet BTC of welke crypto munt dan ook niets aan af.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
lighting_ schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:03:
[...]

Verkoop je BTC voor het vermogensbelasting bedrag.
Ja, dat was ik in ieder geval van plan. Kijken wat de koers op 1 januari is, en dat bedrag aan euros eruit halen en op 'n spaarrekening zetten (alleen jammer dat je daar dan ook weer belasting over moet betalen, zo blijf je bezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-07 11:40

CodeIT

Code IT

Bij Poloniex heb je een overzicht van alle coins. Daarboven staat "Estimated value of holdings" met een bedrag in USD. Ik heb alleen BTC staan, maar als ik mijn BTC's vermenigvuldig met de USDT koers kom ik op een (veel) lager bedrag uit.
Weet iemand hoe ik op het bedrag kan uitkomen of hoe Polo dit berekent? Een snelle search leverde niet veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdwbbj
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-07 09:47
Ik had nog een restje Bitcoin staan op Bitfinex en dacht vanmiddag: dat ga ik nu verkopen op BTCdirect.
Nu ben ik zo dom geweest om mijn hele saldo naar BTCdirect te sturen, zodat er geen ruimte meer overblijft voor een fee.
Er komen dus ook geen confirmaties.
Moet ik nu gewoon wachten tot het weer beschikbaar komt op Bitfinex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
CodeIT schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:07:
Bij Poloniex heb je een overzicht van alle coins. Daarboven staat "Estimated value of holdings" met een bedrag in USD. Ik heb alleen BTC staan, maar als ik mijn BTC's vermenigvuldig met de USDT koers kom ik op een (veel) lager bedrag uit.
Weet iemand hoe ik op het bedrag kan uitkomen of hoe Polo dit berekent? Een snelle search leverde niet veel op.
Is hier ook, vermoed omdat Tether nu 1,04 noteert.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
anboni schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:06:
[...]

Ja, dat was ik in ieder geval van plan. Kijken wat de koers op 1 januari is, en dat bedrag aan euros eruit halen en op 'n spaarrekening zetten (alleen jammer dat je daar dan ook weer belasting over moet betalen, zo blijf je bezig)
hoe kom je daarbij
Je vermogen is dan al berekend. Alleen cash je het belasting bedrag uit je BTC op dat moment
Voorbeeld extreem geval: de verm belasting is 2000 euro en koerst stort in naar 0
Door het te cashen hoef je niet de 2000 uit je eigen zak te betalen maar heb je afgedekt door je koerswinst te verzilveren.

[ Voor 6% gewijzigd door lighting_ op 07-12-2017 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Volgens mij gebruikt Bitfinex een behoorlijk lage miners fee bij een BTC withdraw :/ Had gister BTC overgemaakt naar BL3P maar 26 uur later is het nog steeds niet bevestigd, terwijl het vanaf Bittrex na een uurtje klaar was.

Walton maakt een stevige duik helaas, kan niet vinden waarom. Wilde eigenlijk mijn geld er uit halen vandaag maar nu misschien toch maar holden, hopen dat het weer omhoog gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Vdwbbj schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:09:
Ik had nog een restje Bitcoin staan op Bitfinex en dacht vanmiddag: dat ga ik nu verkopen op BTCdirect.
Nu ben ik zo dom geweest om mijn hele saldo naar BTCdirect te sturen, zodat er geen ruimte meer overblijft voor een fee.
Er komen dus ook geen confirmaties.
Moet ik nu gewoon wachten tot het weer beschikbaar komt op Bitfinex?
apart dat hij niet van te voren checkt of melding geeft, of je voldoende saldo hebt incl fee voordat je het verstuurt..zou afwachten en anders support ticket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
lighting_ schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:11:
[...]

hoe kom je daarbij
Je vermogen is dan al berekend. Alleen cash je het belasting bedrag uit je BTC op dat moment
Voorbeeld extreem geval: de verm belasting is 2000 euro en koerst stort in naar 0
Door het te cashen hoef je niet de 2000 uit je eigen zak te betalen maar heb je afgedekt door je koerswinst te verzilveren.
8)7 Je snapt er echter niks van en in dit forum hoort dit niet thuis btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-07 18:50
Meessen schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:12:
Volgens mij gebruikt Bitfinex een behoorlijk lage miners fee bij een BTC withdraw :/ Had gister BTC overgemaakt naar BL3P maar 26 uur later is het nog steeds niet bevestigd, terwijl het vanaf Bittrex na een uurtje klaar was.

Walton maakt een stevige duik helaas, kan niet vinden waarom. Wilde eigenlijk mijn geld er uit halen vandaag maar nu misschien toch maar holden, hopen dat het weer omhoog gaat.
Er zijn nu ook bijna 200.000 onbevestigde transacties, wat ook niet zal meehelpen met de snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
RaptorXS schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:18:
[...]

8)7 Je snapt er echter niks van en in dit forum hoort dit niet thuis btw.
vertel mij eens wat ik niet van snap?
Dit is gewoon een advies aangezien hier een aantal mensen rijk worden.
En financieel advies is zoals je weet niet altijd gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reucht schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:04:

Er bestaan straks twee soorten mensen.
Die met een of meer bitcoins en die zonder bitcoins.
En er zijn er maar 16 miljoen nu.
Als je de grote jongens, de verloren bitcoins erafhaalt hou je maar een paar miljoen mensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally228
wel spijtig dat mijn posting zo verkeerd begrepen is wou gewoon even vermelden dat de mensen in azie vooral zuid korea bereid zijn om voor btc zo veel meer te betalen 15000$ in de westerse landen ..19000$ daar ... dat is 25% meer dat heeft zijn redenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
wally228 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:32:
wel spijtig dat mijn posting zo verkeerd begrepen is wou gewoon even vermelden dat de mensen in azie vooral zuid korea bereid zijn om voor btc zo veel meer te betalen 15000$ in de westerse landen ..19000$ daar ... dat is 25% meer dat heeft zijn redenen
Maar waarom?
Je kan die dingen toch gewoon op elke exchange kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nemesis2212
wally228 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:32:
"2+2 is 4 minus 1 is 3 quick maths" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 17:52
Lasteraar schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:33:
[...]

Maar waarom?
Je kan die dingen toch gewoon op elke exchange kopen?
Lijkt mij nogal sterk (fiat) currency afhankelijk. Niet iedereen heeft euro's of dollars. Misschien heeft ie een punt, misschien ook niet :9

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Ah, ben er inmiddels achter waarom mijn IOTA withdrawal zo lang duurt. Bitfinex geeft aan dat ze al enkele dagen last hebben van een DDoS attack:

https://twitter.com/bitfinex/status/938816374507429889

Maar ik geloof er weinig van, want mijn withdrawal wordt wel publiek zichtbaar, hij heeft alleen 0 ipv 57 IOTA in de transaction zitten. Vermoed dat ze gewoon een spelletje aan het spelen zijn, want kan me niet voorstellen dat alles werkt, behalve de muntjes zelf meesturen. Dit gaat dus overigens ook op voor BTC, ETH en alle andere withdrawals van Bitfinex. De reacties op de Tweet uiten ook behoorlijk wat ongenoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:14
Lange transactietijden? Gewoon genoeg fee er tegenaan pompen. Bij Bitonic is het geen enkel probleem. Ik heb vanmiddag gewoon bij kunnen kopen.

Mijn glazen bol:

Ik denk dat we nu eventjes rond de 15k blijven hangen, misschien ietsje naar de 14k. Zeker als je Coinmarketcap volgt. Volgens mij wegen zij de waarde af aan het volume dat een exchange de afgelopen 24 uur heeft behandeld, en nu Azië ligt te slapen zal de impact daarvan vast ietsje afnemen :P

Morgenochtend worden ze weer wakker en zie ik het wel weer stijgen :P Vraag me wel af wat er vrijdagavond gaat gebeuren (meestal is er een vrijdagavond-dip, handelaren en cash voor het weekend denk ik?) wat aangesterkt kan worden door wat er zondag aan zit te komen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
Richh schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:43:
Lange transactietijden? Gewoon genoeg fee er tegenaan pompen. Bij Bitonic is het geen enkel probleem. Ik heb vanmiddag gewoon bij kunnen kopen.

Mijn glazen bol:

Ik denk dat we nu eventjes rond de 15k blijven hangen, misschien ietsje naar de 14k. Zeker als je Coinmarketcap volgt. Volgens mij wegen zij de waarde af aan het volume dat een exchange de afgelopen 24 uur heeft behandeld, en nu Azië ligt te slapen zal de impact daarvan vast ietsje afnemen :P

Morgenochtend worden ze weer wakker en zie ik het wel weer stijgen :P Vraag me wel af wat er vrijdagavond gaat gebeuren (meestal is er een vrijdagavond-dip, handelaren en cash voor het weekend denk ik?) wat aangesterkt kan worden door wat er zondag aan zit te komen.
Zondag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-06 17:28
Really? Het belangrijkste BTC gerelateerde nieuws van de maand:

CBOE to launch bitcoin futures trading on December 10

https://www.ft.com/conten...55-313b-bdd8-254b05287a23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Utke56
Randle schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:47:
[...]

Really? Het belangrijkste BTC gerelateerde nieuws van de maand:

CBOE to launch bitcoin futures trading on December 10

https://www.ft.com/conten...55-313b-bdd8-254b05287a23
Excuses natuurlijk. De weekend dip is trouwens een vrij oud fenomeen volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
Utke56 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:52:
[...]

Excuses natuurlijk. De weekend dip is trouwens een vrij oud fenomeen volgens mij
De weekenddip is niet meer van toepassing, de laatste twee weekeinden was de sky the limit.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-07 09:47
De laatste 3 supportniveau's qua fib zijn nog niet getest, grofweg 12.1k, 11k en 10.1k EUR. Ik ben benieuwd of het die kant op gaat of dat we over 24 uur gewoon rustig op €15000 staan. Ik hoop vooralsnog op een flinke daling, dat lijkt me niet meer dan wenselijk voor de langere termijn.

Wat een gekkenhuis de afgelopen week zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 15:31
Met deze idiote stijgingen krijg je soms de neiging om al je spaargeld te investeren.
Toch heb ik ergens in mijn achterhoofd het idee dat er een grote dip aan komt.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
madmaus schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:02:
Met deze idiote stijgingen krijg je soms de neiging om al je spaargeld te investeren.
Toch heb ik ergens in mijn achterhoofd het idee dat er een grote dip aan komt.
en dan pas al je spaargeld erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
lighting_ schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:11:
[...]

hoe kom je daarbij
Ja, over 2017. Maar dat geld staat dan op 1 januari 2018 op m'n bankrekening en telt dus mee voor m'n vermogen over dat jaar omdat de daadwerkelijke belastingaanslag pas in juli op de mat ligt en betaald wordt (tenzij er mogelijkheden zijn om in de loop van 2018 al VRH over dat jaar te betalen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:14
Ik ben net even uitgestapt, even alles omgezet naar euro's. Dit gaat zo hard dit moet wel mis gaan, bijna iedereen zegt het en dan gaat het vaak ook gebeuren. Dinsdag kijk ik wel weer of ik weer instap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 16:52

Ryan1981

Je ne sais pas

Wat ik nu al een paar dagen zie is het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mTysXSt.png

Als ik me niet vergis allebij kraken.

Valt hier gratis geld te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
appelflap1992 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:05:
Ik ben net even uitgestapt, even alles omgezet naar euro's. Dit gaat zo hard dit moet wel mis gaan, bijna iedereen zegt het en dan gaat het vaak ook gebeuren. Dinsdag kijk ik wel weer of ik weer instap.
haha als iedereen dat zou doen worden de cijfers donker rood. ik zie nog veel meer groei tegemoet de komende tijd. wordt een mooie kerst <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-07 23:01
even een domme vraag hoor: nu basecoin plat ligt, wat gebeurt er als je toch wat litecoins koopt nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
Wie is iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-07 13:18
Denk ook dat het wel (tijdelijk) moet dippen na zo'n grote stijging vandaag.
Wil eigenlijk switchen naar een Altcoin, maar die dalen nu (nog) veel te hard ten opzichte van de btc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Laatst online: 20-02-2021
Richh schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:07:
- De whales hebben (lijkt mij) nog wel vertrouwen dat we verder gaan groeien, dus waarom zouden ze nu verkopen?
Wat denk je van het volgende? Je plaatst een lage buy order en knalt daarna de boel eruit... Je kunt redelijk inschatten met hoeveel btc je een X daling in kunt zetten. Doe dat een paar keer per week en het geld stroomt letterlijk binnen. ;)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 13:46

Cis

Ok. Dus je bent uitgestapt op, lets say, 13000?De koers stijgt morgen nog naar 14000. Vrijdagavond en zaterdag dipt de btc naar 12000 (-15%). Vervolgens wacht jij maandag nog ff af, waar de koers wisselvallig stijgt en daalt, maar uiteindelijk toch weer 5% stijgt. En dinsdag, als de halve wereld alweer wakker is, stijgt BTC verder naar 13300.

En op dat moment stap jij weer in.
Dan heb je 300 dollar verlies gemaakt :(:)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 17:52
^ Gelukkig is alles in BTC wereld zo voorspelbaar ;w

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Cis schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:18:
[...]

Ok. Dus je bent uitgestapt op, lets say, 13000?De koers stijgt morgen nog naar 14000. Vrijdagavond en zaterdag dipt de btc naar 12000 (-15%). Vervolgens wacht jij maandag nog ff af, waar de koers wisselvallig stijgt en daalt, maar uiteindelijk toch weer 5% stijgt. En dinsdag, als de halve wereld alweer wakker is, stijgt BTC verder naar 13300.

En op dat moment stap jij weer in.
Dan heb je 300 dollar verlies gemaakt :(:)
OF alles gaat zo/morgen/later weer stijgen en dan maakt hij verlies en had hij ze beter kunnen hodlen choices choices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 13:46

Cis

JorzoR schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:20:
^ Gelukkig is alles in BTC wereld zo voorspelbaar ;w
Juist niet. Maar met huidige koersschommelingen is het voor een individu niet te doen om in te spelen op de dagelijkse pieken en dalen. Je kunt beter een langetermijnvisie hebben voor over 6 maanden. Want over 4 dagen kunnen we op 16.000 staan, over 2 weken op 8000, en over 6 maanden op 18.000 :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
  • Laatst online: 21-06-2024
Nu BTC zo snel stijgt ben ik eens benieuwd wie wat gaat doen.

Ikzelf heb gisteren verschillende altcoins gekocht die momenteel, behalve Stratus in het rood staan maar die ik blijf HODl'en. De koers van die coins stonden redelijk laag toen ik hun historie bekeek.
Ik heb een stoploss op mijn BTC gezet op een limiet zodat ik er nog 25% winst op neem.
Ik heb net weer Fiat gestort dus ik kan momenteel helaas nog geen lowbuy op BTC inzetten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdwbbj
nemesis2212 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:15:
[...]

apart dat hij niet van te voren checkt of melding geeft, of je voldoende saldo hebt incl fee voordat je het verstuurt..zou afwachten en anders support ticket
Bedankt. Ik ga een support ticket inleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Heeft iemand recente ervaring met de doorlooptijd van het verificatieproces van Bitstamp? Ik wacht sinds dinsdagmiddag (ruim 2 dagen), maar weet niet goed of dat dat 'normaal' is...

Metal up your ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
  • Laatst online: 20-02-2021
JaymzHetfield schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:54:
Heeft iemand recente ervaring met de doorlooptijd van het verificatieproces van Bitstamp? Ik wacht sinds dinsdagmiddag (ruim 2 dagen), maar weet niet goed of dat dat 'normaal' is...
Vriendin van mij hetzelfde, ook sinds dinsdag volgens mij of zelfs maandag al. Denk dat het gewoon heel erg druk is op het moment. Bitstamp doet sowieso raar, ik raak constant uitgelogd en de 2FA werkt ook niet helemaal lekker...

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
  • Laatst online: 17-06 11:29
Anoniem: 87302 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:23:
[...]

Er bestaan straks twee soorten mensen.
Die met een of meer bitcoins en die zonder bitcoins.
En er zijn er maar 16 miljoen nu.
Als je de grote jongens, de verloren bitcoins erafhaalt hou je maar een paar miljoen mensen over.
Die twee soorten mensen bestaan nu ook al.

Maar daar ging mijn bericht niet over. Achja, misschien ben ik wel gewoon te cynisch, ik hoopte gewoon dat BTC de ongelijkheid ging wegwerken. A currency from and for the people. Dit valt nu volledig op de schouders van de blockchain. Er komen meer en meer initiatieven in die richting, maar het zal nog lang duren vooraleer die volledig ingeburgerd zijn en op punt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2P2me
  • Laatst online: 15-07 19:05
Je betaald vermogensbelasting over het aantal BTC die je op 31 dec hebt (boven de drempel) vermenigvuldigd met de waarde van 355 dagen eerder. Mocht de waarde van BTC in de laatste week van 2018 dusdanig lager zijn dan 1 januari 2018, kan je beter terug gaan naar fiat en in januari terugkopen. Het resultaat is geen of minder vermogensbelasting.

Voorbeeld: koers 1 januari 2018 25k euro en 5k euro op 28 december 2018.
4 coins van 5k = 20k
Je gaat aangeslagen worden voor 4x25k =100k. Verkopen voor 31 dec en 1 jan weer terugkopen. :*)

Dit is slechts een voorbeeld, 5k is verleden tijd. 50k de toekomst 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZaa
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-04-2018
Na zondag kunnen er imho twee dingen gebeuren (na de introductie van futures door de CBOE): 1. We zien een prijscorrectie en de ‘hype’ loopt uit de koers en daalt, of 2. de vraag blijft het aanbod gigantisch overstijgen, omdat iedereen long gaat en wie weet dan waar het plafond ligt. Ik blijf er in ieder geval inzitten en ben benieuwd. Thoughts anyone?

Edit: na zondag

[ Voor 3% gewijzigd door RaZaa op 07-12-2017 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-07 22:34
P2P2me schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:01:
[...]

Je betaald vermogensbelasting over het aantal BTC die je op 31 dec hebt (boven de drempel) vermenigvuldigd met de waarde van 355 dagen eerder.
Dit is niet correct. Je betaalt belasting over het fictieve rendement dat je haalt op je vermogen aan het begin van het jaar. Voor je aangifte in 2018 (over 2017) telt daarom je totale vermogen op 1 januari 2017. Wat er op iedere andere dag van het jaar gebeurt, maakt niet uit.

Verder is er al veel over dit onderwerp gezegd en is het nogal offtopic.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vdwbbj
P2P2me schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:01:
[...]

Je betaald vermogensbelasting over het aantal BTC die je op 31 dec hebt (boven de drempel) vermenigvuldigd met de waarde van 355 dagen eerder. Mocht de waarde van BTC in de laatste week van 2018 dusdanig lager zijn dan 1 januari 2018, kan je beter terug gaan naar fiat en in januari terugkopen. Het resultaat is geen of minder vermogensbelasting.

Voorbeeld: koers 1 januari 2018 25k euro en 5k euro op 28 december 2018.
4 coins van 5k = 20k
Je gaat aangeslagen worden voor 4x25k =100k. Verkopen voor 31 dec en 1 jan weer terugkopen. :*)

Dit is slechts een voorbeeld, 5k is verleden tijd. 50k de toekomst 8) 8)
Nee, dit is pertinent niet waar.
Er is maar één peildatum. 1 januari.
Niets vermenigvuldigen of zo.

Bij de aangifte die je in april volgend jaar moet doen, wordt er gekeken naar je vermogen (inclusief je cryptocoins) op 1 januari 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 11:53

DutchMan

NederlandseMan

RaZaa schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:04:
Na zondag kunnen er imho twee dingen gebeuren (na de introductie van futures door de CBOE): 1. We zien een prijscorrectie en de ‘hype’ loopt uit de koers en daalt, of 2. de vraag blijft het aanbod gigantisch overstijgen, omdat iedereen long gaat en wie weet dan waar het plafond ligt. Ik blijf er in ieder geval inzitten en ben benieuwd. Thoughts anyone?

Edit: na zondag
Ik heb op youtube een verhaal gehoord van iemand die zei dat grote bedrijven nu heel veel bitcoins opkopen om de koers omhoog te laten gaan. Ze gaan dan op de futures market all in door te zeggen dat de BTC gaat dalen. Hierna zullen ze al hun bitcoins weer omzetten in fiat en de koers zal een dikke dip krijgen.

Anyways, dit is één van de verhalen die de ronde gaan. :)

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Vdwbbj schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:52:
[...]

Bedankt. Ik ga een support ticket inleggen.
Bitfinex houd de fee toch in van het bedrag dat je opneemt volgens mij. Ik heb het gister overgemaakt en vandaag pas de eerste indicatie dat het bezig is, maar meer dan 24 uur later nog niet afgerond.

Als je een ticket maakt kan je dan ff het antwoord laten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert1907
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-01-2021
het is in mijn optiek zo dat er flink gegolt kan worden op de koers met bitcoin straks.

Als een grote marktpartij shortgaat. Zullen ze nu al couns moeten hebbeb. Die ze dan na het kopen van hun short futeres gaan dumpen om de prijs te drukken. Het verlies op btc maken ze goed met winst op de futere. Btc staat laag dan precies andersom.

De vraag is of er fondsen zijn die er genoeg geld ik kunnen durven willen stoppen. En of er mensen zijn die de futere willen verkopen.

Ik denk dat als de koers daalt er genoeg zijn die de laatste week zijn ingestaptgaan rennen naar de uitgang. Stabilisatie zal plaat vinden rond de 9000 dan.

Uiteraard kan het verder dalen als mensen dure kerstcadeau moeten kopen en de gezinsdiscussies loskomen. Mijn vrouw wil ook al de investering eruithalen en een andere tv kopen

O ik ben geen financieel adviseur. En geef geen garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-07 11:09

Wom

Normaal gezien koop ik vooral via Litebit wegens het gemak, maar al de gehele avond staat overal 0 beschikbaar bij. Ligt de handel daar dan even stil? Zou graag wat Ripple aanschaffen nog, maar enkel bij Litebit geverifieerd :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langemakki2016
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-03-2023
heb ik ook... geeft een lekker gevoel ;-(
Wom schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:16:
Normaal gezien koop ik vooral via Litebit wegens het gemak, maar al de gehele avond staat overal 0 beschikbaar bij. Ligt de handel daar dan even stil? Zou graag wat Ripple aanschaffen nog, maar enkel bij Litebit geverifieerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-07 12:52

Desperado112

Mokum

Wom schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:16:
Daar lijkt het wel op....vreemd...? Was met het zelfde bezig idd 0 beschikbaar...

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langemakki2016
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-03-2023
https://www.facebook.com/litebiteu/

https://www.litebit.eu/en/volumes
Desperado112 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:19:
[...]

Daar lijkt het wel op....vreemd...? Was met het zelfde bezig idd 0 beschikbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZaa
DutchMan schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:12:
[...]

Ik heb op youtube een verhaal gehoord van iemand die zei dat grote bedrijven nu heel veel bitcoins opkopen om de koers omhoog te laten gaan. Ze gaan dan op de futures market all in door te zeggen dat de BTC gaat dalen. Hierna zullen ze al hun bitcoins weer omzetten in fiat en de koers zal een dikke dip krijgen.

Anyways, dit is één van de verhalen die de ronde gaan. :)
Dat zou vallen onder de strategie pump n dump en is overigens verboden. Maar dit systeem is natuurlijk niet waterdicht, dus het zou kunnen. Maar mocht dat een mogelijkheid zijn, dan vraag ik me af welke partijen nu daadwerkelijk de grootste hoeveelheden bezitten: de grote massa anarchisten (o.a. wij tweakers) of de institutionele beleggers. In het eerste geval denk ik dat we de prijs eerder in een rap tempo richting de 100.000 euro zien gaan binnen een half jaar i.p.v. een daling/prijscorrectie de komende weken...

Edit: niet waterdicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:36

mwa

Iemand enig idee wat onderstaande kan zijn geweest (GDAX). Bugje?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XJy9d6cNoxJBJZ5mnkQVVvNk/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Utke56
RaZaa schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:22:
[...]

Dat zou vallen onder de strategie pump n dump en is overigens verboden. Maar dit systeem is natuurlijk waterdicht, dus het zou kunnen. Maar mocht dat een mogelijkheid zijn, dan vraag ik me af welke partijen nu daadwerkelijk de grootste hoeveelheden bezitten: de grote massa anarchisten (o.a. wij tweakers) of de institutionele beleggers. In het eerste geval denk ik dat we de prijs eerder in een rap tempo richting de 100.000 euro zien gaan binnen een half jaar i.p.v. een daling/prijscorrectie de komende weken...
Inderdaad om nu short te gaan op een daling van 50% op een waarde van zegge 15,000 euro. Ik zie het niet gebeuren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theniers
Wellicht wat offtopic maar voor de sadisten onder ons, mijn aankoop van vanavond:

Au..

Bijna letterlijk op de seconde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZaa
Utke56 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:24:
[...]

Inderdaad om nu short te gaan op een daling van 50% op een waarde van zegge 15,000 euro. Ik zie het niet gebeuren
Eens. Zeker gezien de volatiliteit van de Bitcoin loop je eerder het risico op extreme verliezen met een short positie. Ik hoorde vanmiddag dat shorten via de CBOE of in de toekomst via andere effectenhandelaren om deze reden waarschijnlijk niet wordt toegestaan. Dit laatste kan ik overigens niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
Theniers schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:27:
Wellicht wat offtopic maar voor de sadisten onder ons, mijn aankoop van vanavond:

[afbeelding]

Waar heb je dat gekocht? Hier kan ie nog voor 12.900€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
RaZaa schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:29:
[...]

Eens. Zeker gezien de volatiliteit van de Bitcoin loop je eerder het risico op extreme verliezen met een short positie. Ik hoorde vanmiddag dat shorten via de CBOE of in de toekomst via andere effectenhandelaren om deze reden waarschijnlijk niet wordt toegestaan. Dit laatste kan ik overigens niet bevestigen.
Ik vind het veel logischer dat ingezet wordt op een stijging. Grote partijen kunnen de buy orders klaar zetten, waardoor ze prijs opdrijven en hebben gezien de instap van de bakker op de straat niet het risico dat die ineens massaal gaan dumpen. Indien ze gokken op een daling short gaan moeten ze aanzienlijke sell orders kunnen executeren om een daling in gang gezet te zien krijgen. Of misschien ik dan de systematiek achter de futures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:02
Mozes123 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:32:
[...]

Waar heb je dat gekocht? Hier kan ie nog voor 12.900€.
Hij wilt juist aangeven dat hij op het allerhoogste punt heeft gekocht, waarna de koers direct in elkaar zakte :P
Laat voortaan even weten als je weer wilt kopen! Dan kunnen wij snel adequaat reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 20:35

Ethirty

Who...me?

Theniers schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:27:

[afbeelding]

Dat is maar een paar 100 euro, ik verkocht op 9990 om de koers vervolgens in 48u bijna 3000 omhoog te zien schieten. :')

Als ik een sadist was zou ik zeggen dat ik het expres doe.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
Junia schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:33:
[...]

Hij wilt juist aangeven dat hij op het allerhoogste punt heeft gekocht, waarna de koers direct in elkaar zakte :P
Laat voortaan even weten als je weer wilt kopen! Dan kunnen wij snel adequaat reageren ;)
Max high op Kraken was 13.500€ bedoel ik maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Voor de mensen die zich druk maken om de futures etc. (ik ook wel een beetje hoor)
Mooi om te zien:

YouTube: 'Short gaan in bitcoin? Je kunt er een ton op verl - RTL Z NIEUWS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZaa
Utke56 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:33:
[...]

Ik vind het veel logischer dat ingezet wordt op een stijging. Grote partijen kunnen de buy orders klaar zetten, waardoor ze prijs opdrijven en hebben gezien de instap van de bakker op de straat niet het risico dat die ineens massaal gaan dumpen. Indien ze gokken op een daling short gaan moeten ze aanzienlijke sell orders kunnen executeren om een daling in gang gezet te zien krijgen. Of misschien ik dan de systematiek achter de futures?
Je gedachtengang klopt inderdaad. Partijen zoals de Winkelvoss zouden dat eventueel kunnen doen gezien de hoeveelheid coins die ze bezitten, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Wellicht dat ik nog andere partijen over het hoofd zie? China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
RaZaa schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:38:
[...]

Je gedachtengang klopt inderdaad. Partijen zoals de Winkelvoss zouden dat eventueel kunnen doen gezien de hoeveelheid coins die ze bezitten, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Wellicht dat ik nog andere partijen over het hoofd zie? China?
Maar je kunt met de features toch ook long gaan? Dan is het toch veel logischer om grote buy orders klaar te zetten aangezien je met je sell orders de kans loot dat de gewone man gewoon blijft bijkopen? Bij long gaan pak je dan dubbele winst nl je eigen aanzienlijke buy orders en de orders van de gewone man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:02
Weet iemand of de futures contracten openbaar worden gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZaa
Utke56 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:41:
[...]

Maar je kunt met de features toch ook long gaan? Dan is het toch veel logischer om grote buy orders klaar te zetten aangezien je met je sell orders de kans loot dat de gewone man gewoon blijft bijkopen? Bij long gaan pak je dan dubbele winst nl je eigen aanzienlijke buy orders en de orders van de gewone man...
Klopt, ben ik ook helemaal met je eens! Ik kijk er zelf ook zo tegenaan en houd mijn eigen posities ook aan voor de langere termijn. Voornamelijk omdat ik geloof in de filosofie achter de Bitcoin/Blockchain technologie. Echter vraag ik me wel kritisch af of er nu geen sprake is van een bubbel die op het punt van barsten staat door het toedoen van een paar a holes die de markt manipuleren... Just sayin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdwbbj
Meessen schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:15:
[...]

Bitfinex houd de fee toch in van het bedrag dat je opneemt volgens mij. Ik heb het gister overgemaakt en vandaag pas de eerste indicatie dat het bezig is, maar meer dan 24 uur later nog niet afgerond.

Als je een ticket maakt kan je dan ff het antwoord laten weten?
Ga ik doen, ik houd je op de hoogte.
Pagina: 1 ... 85 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]