[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.191 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
In hoeverre is litebit te vertrouwen? Ik lees dat er hier toch nog gebruik van gemaakt wordt n.a.v. de afgelopen hacks.

Dit omdat ik jullie advies nodig heb. Ik wilde snel bitcoins halen via litebit (dacht dat dit zonder verificatie kon omdat ik direct via ideal kon betalen) om hiermee te handelen op binance. Nu blijkt dat mijn order in behandeling is, moet dus reknr. verifiëren om mijn btc te krijgen. Geld is ook afgeschreven.

Dit was 12 uur geleden, heb ze gemaild en bericht gestuurd via Messenger met het verzoek het geld terug te storten en account te verwijderen. Maar ben bang dat dit niet gaat gebeuren of dat ik er lang op kan wachten.. :F

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Dextourius schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:29:
In hoeverre is litebit te vertrouwen? Ik lees dat er hier toch nog gebruik van gemaakt wordt n.a.v. de afgelopen hacks.

Dit omdat ik jullie advies nodig heb. Ik wilde snel bitcoins halen via litebit (dacht dat dit zonder verificatie kon omdat ik direct via ideal kon betalen) om hiermee te handelen op binance. Nu blijkt dat mijn order in behandeling is, moet dus reknr. verifiëren om mijn btc te krijgen. Geld is ook afgeschreven.

Dit was 12 uur geleden, heb ze gemaild en bericht gestuurd via Messenger met het verzoek het geld terug te storten en account te verwijderen. Maar ben bang dat dit niet gaat gebeuren of dat ik er lang op kan wachten.. :F
Heb het nu een paar keer gebruikt om beetje mee te spelen, over het algemeen een prima ervaring mee. Prijs is wel erg hoog, al zou je bitcoins willen kopen via een broker voor een 'overpriced' bedrag zou ik eerder naar bitonic gaan ;)

Edit: je kan ze morgen toch ook gewoon bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat je te veel verwacht in een erg korte tijd. Geef het even 48 uur, niet 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
Junia schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:34:
[...]

Heb het nu een paar keer gebruikt om beetje mee te spelen, over het algemeen een prima ervaring mee. Prijs is wel erg hoog, al zou je bitcoins willen kopen via een broker voor een 'overpriced' bedrag zou ik eerder naar bitonic gaan ;)

Edit: je kan ze morgen toch ook gewoon bellen?
Ik maak me meer zorgen om het feit dat bij een nieuwe hack (ze zijn al 2 keer geraakt) je gegevens op straat komen te liggen. Daarom twijfel ik ook om verder te gaan met verificatie.

Wegens drukte zijn ze telefonisch niet meer bereikbaar.

@ PilatuS ok dank, ben benieuwd.

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Dextourius schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:29:

Heb ook een vraag uitstaan.
Ik verwacht binnen 48 uur antwoord. Geef ze even de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braamr80
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-06 21:33
Vanmiddag via Binance een aantal coins gekocht... Zie nu dat door aftrek van de fees ik blijf zitten met een aantal .097 of .098 coins. Ik kan ze alleen per 1 stuk kopen of verkopen. Hoe zit dat mocht ik ze ooit weg willen doen. Blijf ik dan met een klein gedeelte zitten of is er een andere manier om ze weer compleet te krijgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Ik had nog wat rcn en okcash en deze maakten vanavond rond 18 uur een klein piekje door, net niet interessant genoeg om te verkopen en intussen zijn ze weer redelijk gedaald. Rcn zie ik nog wel iets in maar okcash zou ik eigenlijk wel willen dumpen. Iemand een idee bij deze munten? Rcn aanhouden en okcash dumpen of beiden maar gewoon zo snel mogelijk van de hand doen? Handelstechnisch gezien waren dit redelijk slechte aankopen. ;)

En nee niemand heeft een glazen bol maar wellicht zie ik iets over het hoofd.

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

m-rody schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:34:
[...]

Misschien is deze aanname gedaan vanwege de super bitcoin hard fork op 17 december? Toevallig zag ik deze op de planning staan toen de onderstaande link eerder deze middag werd gedeeld..

https://coindar.org
Volgens deze site staan er zelfs 3 bitcoin forks op de rol voor december?

Wat is jullie strategie bij een bitcoin hard fork, als je het grootste gedeelte om een exchange hebt staan? Ik ben wel benieuwd hoe bittrex hiermee om zal gaan namelijk.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-11-2023
braamr80 schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:03:
Vanmiddag via Binance een aantal coins gekocht... Zie nu dat door aftrek van de fees ik blijf zitten met een aantal .097 of .098 coins. Ik kan ze alleen per 1 stuk kopen of verkopen. Hoe zit dat mocht ik ze ooit weg willen doen. Blijf ik dan met een klein gedeelte zitten of is er een andere manier om ze weer compleet te krijgen. 8)7
Dit heb ik ook, stuk of 15 coins, super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 17:05

flexje

got-father

Thanks net gedownload op mn android alleen deze blijft crashen? Haha. Pfff word niks zo.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 22:41
m-rody schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:15:
[...]

Thanks, nu valt het kwartje wel..

Waar komt die groei van DGB opeens vandaan? 23/11 maar verkocht omdat ik DGB in juni voor 0,02 cent had gekocht terwijl deze zelfs nog 28e geranked stond maar de laatste maanden zien terug zakken naar 0,008 en een ranking van rond de 80. Gelukkig is Siacoin waarvoor ik het heb ingeruild met 130% gegroeid sinds 23/11 en natuurlijk mooi voor de Tweakers hier die er wel profit uit halen!
Geen idee, toch maar even snel geïnvesteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luitjes! Ik ben ook nieuw in cryptoland, zodoende een vraag; waardoor wordt het bitcoin koersverschil veroorzaakt tussen coinbase en Gdax? Ik lees veelal dat het qua fee's goedkoper is te handelen via GDAX echter liggen de prijzen daar behoorlijk veel hoger (rond de 100 euro per bitcoin) in vergelijking met een directe aankoop via coinbase.

Waarom zou er dan überhaupt nog aankopen gedaan worden op GDAX ipv coinbase? en waarom wordt er dan niet alleen aangekocht via Coinbase en verkocht via GDAX (arbitrage als ik het goed begrijp?)

Alvast dank voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:42

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:12:
Luitjes! Ik ben ook nieuw in cryptoland, zodoende een vraag; waardoor wordt het bitcoin koersverschil veroorzaakt tussen coinbase en Gdax? Ik lees veelal dat het qua fee's goedkoper is te handelen via GDAX echter liggen de prijzen daar behoorlijk veel hoger (rond de 100 euro per bitcoin) in vergelijking met een directe aankoop via coinbase.

Waarom zou er dan überhaupt nog aankopen gedaan worden op GDAX ipv coinbase? en waarom wordt er dan niet alleen aangekocht via Coinbase en verkocht via GDAX (arbitrage als ik het goed begrijp?)

Ik zou zeggen doe eens wat eigen onderzoek. Het is niet alsof dat niet al 100x is uitgelegd hier.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Op jouw advies als test 100 euro aan btc overgezet op Binance via electrum. Duurde al lang met de confirmations. Daarna voor die 100 euro btc IOTA gekocht. Nu kan ik mijn IOTA niet overzetten naar mn wallet vanwege een 'suspend'.

Internet staat er vol over maar niemand weet waarom dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thekk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 16:25
flexje schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:22:
[...]

Op jouw advies als test 100 euro aan btc overgezet op Binance via electrum. Duurde al lang met de confirmations. Daarna voor die 100 euro btc IOTA gekocht. Nu kan ik mijn IOTA niet overzetten naar mn wallet vanwege een 'suspend'.

Internet staat er vol over maar niemand weet waarom dit is?
Geen idee of dit een officiele bron is, maar ik vond dit op de binance subreddit.

Ik heb geen zin om een sig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:12:

Hey, ik ben ook vrij nieuw maar ik kan je vertellen dat een bitcoin kopen op coinbase altijd duurder is dan op een exchange als gdax. Dus wat je beweert; dat coinbase goedkoper is dan GDAX klopt niet, het is andersom. Ook nu staat 1 BTC kopen op coinbase gelijk aan een bedrag van 9950 en op GDAX 9900. Het is daarom altijd het slimst om via exchanges te handelen, ipv litebit/coinbase etc.
Arbitrage ontstaat gewoon door het verschil van vraag en aanbod geloof ik. Er zullen waarschijnlijk gewoon veel meer mensen op GDAX actief handelen dan op Kraken aangezien GDAX heel fijn is omdat er zo weinig fee's zijn. Je zou is een keer kunnen proberen op het juiste moment bitcoin op Kraken te kopen en die dan op je GDAX account te zetten waardoor je misschien nog een extra winstje maakt ;)!
Heb het zelf nog nooit geprobeerd maar op papier moet het toch wel wat extra's leveren tenzij de BTC opeens zwaar daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tominatie schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:29:
[...]

Ook nu staat 1 BTC kopen op coinbase gelijk aan een bedrag van 9950 en op GDAX 9900. Het is daarom altijd het slimst om via exchanges te handelen, ipv litebit/coinbase etc.
1 BTC kost bij Bitonic nu 9850 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:31:
[...]

1 BTC kost bij Bitonic nu 9850 ;)
Sooo, dat is een stuk goedkoper dan i.t.t coinbase. Best bijzonder. Ik zet altijd gewoon me geld op Kraken en koop daar dan me BTC. Iets minder makkelijk dan met iDeal betalen maar is wel het goedkoopst geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DANK!
[...]

Hey, ik ben ook vrij nieuw maar ik kan je vertellen dat een bitcoin kopen op coinbase altijd duurder is dan op een exchange als gdax. Dus wat je beweert; dat coinbase goedkoper is dan GDAX klopt niet, het is andersom. Ook nu staat 1 BTC kopen op coinbase gelijk aan een bedrag van 9950 en op GDAX 9900. Het is daarom altijd het slimst om via exchanges te handelen, ipv litebit/coinbase etc.
Arbitrage ontstaat gewoon door het verschil van vraag en aanbod geloof ik. Er zullen waarschijnlijk gewoon veel meer mensen op GDAX actief handelen dan op Kraken aangezien GDAX heel fijn is omdat er zo weinig fee's zijn. Je zou is een keer kunnen proberen op het juiste moment bitcoin op Kraken te kopen en die dan op je GDAX account te zetten waardoor je misschien nog een extra winstje maakt ;)!
Heb het zelf nog nooit geprobeerd maar op papier moet het toch wel wat extra's leveren tenzij de BTC opeens zwaar daalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Tominatie schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:34:
[...]
Sooo, dat is een stuk goedkoper dan i.t.t coinbase. Best bijzonder. Ik zet altijd gewoon me geld op Kraken en koop daar dan me BTC. Iets minder makkelijk dan met iDeal betalen maar is wel het goedkoopst geloof ik..
Er zijn wel een aantal websites die je helpen met vergelijken. Zie ook https://goedkoopbitcoinkopen.nl en http://www.goedkoopstebitcoin.nl. Op Kraken op dit moment 9659 Euro (https://api.kraken.com/0/public/Ticker?pair=BTCEUR -> variabele c). Op zich wel handig om per keer even te checken waar je het goedkoopst uit bent.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdwbbj
  • Laatst online: 24-09 08:29
braamr80 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:39:
Loop bij Kraken tegen een probleem aan ... Gisteren geregistreerd en wil me nu verifieren maar krijg dan de melding:

Feature Disabled

This feature is not currently available

Iemand een idee wat er niet goed gaat ? Heb de FAQ etc al gelezen maar kom er niet uit....Ik kan er nu dus niks mee :(
Ik heb dat ook.
Ik probeer het regelmatig, maar krijg telkens dezelfde melding:
Feature Disabled
This feature is not currently available.

Ik heb me gisteren aangemeld en kan uiteraard ook inloggen.
Anders zou ik die melding niet krijgen. :)

Ik ben een nieuweling en heb ontdekt dat je beter BTC kunt omzetten naar Euro via Kraken dan via BTCdirect.

Maar nu wil ik een beetje proberen, maar ik kan me niet opwaarderen naar een volgende tier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 18:22

Eijkb

Zo.

[...]

GDAX is de exchange van Coinbase ;-) Als je euro's stort naar coinbase kan je daar via GDAX mee handelen en o.a. BTC kopen tegen een lagere prijs dan wanneer je die direct op Coinbase koopt. Apart inderdaad.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-09 15:26

Ligone

Moeha!

Valt Bitfinex nu echt uit op het moment dat ik toch wel minstens 1 eth naar ginder stuur vanuit kraken?

Ik ben nu geen sok aan het opeten maar gans de schuif! :'(

/edit: Hij is er terug maar mijn withdraw staat in kraken op "succes" maar in bitfinex nog niks te zien??

[ Voor 52% gewijzigd door Ligone op 04-12-2017 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Laatst online: 20-02-2021
Heerlijk dat Vlaams! Maar relax, het kan soms even duren afhankelijk van de coin die je verstuurd. ;)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronnio G
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 16:12
Weer lekker typisch Telegraaf: “Een tegenslag voor digitale munten”. En wat is er feitelijk gebeurd? De SEC klaagt een bedrijf aan dat de boel heeft opgelicht (oorspronkelijk gehackt) door weg te lopen met geld na een ICO.

Dit heeft niets te maken met de rest van de ‘digitale munten’. Als het blijkt dat Uber fraudeert dan is het ook geen ‘slechte dag voor het bedrijfsleven’.

Populistisch nieuwsitem met verkeerde conclusies.

PSN: DeNachtBaron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Ik zie steeds meer van dit soort links/verhalen. Wat ik alleen niet snap is waarom dit een tegenslag voor cryptovalue zou zijn?!

Bedrijven en/of personen kunnen ook fraude plegen met fiat, is dat dan een tegenslag voor fiat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigeagle1986
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-12-2024
MCO doet het ook goed momenteel. Ondanks vele niet nagekomen beloften in het verleden. Nu ool op Huobi en die pakt het wel groots aan.

https://www.huobi.pro/notice_detail/?id=729

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
braamr80 schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:03:
Je kan het ook omzeten naar eth. Want omzetten naar btc vereist een minimaal hoeveelheid btc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Kan iemand mij een uitleg geven over het volgende (sorry ben ook aardig nieuw in de cryptoc wereld).

Op electrum heb ik gisteren een klein bedrag overgemaakt naar Binance. Nu heeft Electrum de transactie uitgevoerd maar zie ik bij de Outputs 2 staan. 1 met het bitcoin bedrag en de fee en daarnaast een veel groter bedrag. Nu lees ik op internet dat het 2e bedrag weer terug hoort te komen in je wallet, op mn macbook zie ik idd wel de juiste balance staan maar in mijn android wallet komt het 2e bedrag niet terug?

Waarom worden er 2 (eigenlijk 3 met de fee) verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Machlah schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 07:52:
[...]

Ik zie steeds meer van dit soort links/verhalen. Wat ik alleen niet snap is waarom dit een tegenslag voor cryptovalue zou zijn?!

Bedrijven en/of personen kunnen ook fraude plegen met fiat, is dat dan een tegenslag voor fiat?
"Nee, maar blockchain is moeilijk te begrijpen, daarom kan het niet goed zijn." Dat is de mening die ik veel hoor. Als ik vraag of ze kunnen uitleggen hoe nu een transactie gevalideerd wordt in het bankenstelsel en ze daar geen antwoord op hebben is het altijd leuk.

Ook hebben allemaal mensen de boot gemist en nu zijn ze zuur.

De boot interesseert mij geen reet, want ik ben toch veel te laat me er mee bezig gaan houden. In 2011 had ik een bitcoin en toen heb ik hem maar weer verkocht, jammer. Wat ik nu doe is af en toe spelen met klein bier (<1000 euro) en dan een aankoop financieren (zoals nu een Xbox One X :+)
Mijn pensioen ga ik er niet mee spekken iig.

[ Voor 10% gewijzigd door armageddon_2k1 op 05-12-2017 08:26 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ligone
  • Laatst online: 27-09 15:26

Ligone

Moeha!

Crypts schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 00:41:
Heerlijk dat Vlaams! Maar relax, het kan soms even duren afhankelijk van de coin die je verstuurd. ;)
Het is inderdaad gelukt na een tijdje maar nie goe voor den tikker zenne! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55
IUser schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:17:
[...]

Je kan het ook omzeten naar eth. Want omzetten naar btc vereist een minimaal hoeveelheid btc.
gebruik die restjes om wat BNB te kopen zodat je bij volgende transacties de fee van BNB betaald, scheelt 50% en je krijgt geen halve coins meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:38
Ik heb gewoon wat BNB gekocht in het begin omdat je dit vaker langs ziet komen. Daardoor heb je dat hele gezuer niet inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braamr80
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-06 21:33
mat.hi.as schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:48:
Ik heb gewoon wat BNB gekocht in het begin omdat je dit vaker langs ziet komen. Daardoor heb je dat hele gezuer niet inderdaad :)
Had ik dat maar eerder gelezen :) Inmiddels heb ik inderdaad wat BNB gekocht en ga die restjes inderdaad wel ff omzetten. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 49euro
  • Laatst online: 09:20
Waarom verwachten jullie zoveel van de introductie van Bitcoin-futures bij CME op 18 december? Het is toch al langer mogelijk om futures te nemen (incl. shorten) op de Bitcoin via diverse handelsplaatsen zoals bijvoorbeeld Plus500. Dit kan zelfs al op de Ripple en NEO. Daarnaast kun je zelf ook margin traden op verschillende exchanges dus waarom zou deze stap nu nog de koers significant gaan beïnvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Weten jullie waarom Navcoin ineens hard is gestegen? Ik ben blij en ik ga het ook HODL'en.

Hebben andere mensen ook Navcoin? Ik vind het zelf een hele interessante munt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 16:04
49euro schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:57:
Waarom verwachten jullie zoveel van de introductie van Bitcoin-futures bij CME op 18 december? Het is toch al langer mogelijk om futures te nemen (incl. shorten) op de Bitcoin via diverse handelsplaatsen zoals bijvoorbeeld Plus500. Dit kan zelfs al op de Ripple en NEO. Daarnaast kun je zelf ook margin traden op verschillende exchanges dus waarom zou deze stap nu nog de koers significant gaan beïnvloeden?
Omdat de grote jongens niet handelen via Plus500. Miljarden van wallstreet handelen alleen via grote beurzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 09:10
49euro schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:57:
Je kunt Plus500 niet vegelijken met CME. Een professioneel handelshuis of institutionele organisatie begeeft zich natuurlijk niet graag op Plus500.

De handelspartijen in Nederland die bij ABN AMRO Clearing Bank zijn aangesloten kunnen in ieder geval geen bitcoin futures handelen, want AACB gaat deze niet clearen. Kan zijn dat door conservatieve regels van andere clearinghuizen veel handelspartijen geen gebruik kunnen gaan maken van deze mogelijkheid.

Of de futures die binnenkort op CBOE, CME en Nasdaq verhandelbaar zullen zijn iets gaan uitmaken voor de koers zullen we zien. Ik denk dat het allemaal wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:06
Na ruim een maand in de crypto te zijn gedoken met een voor mij verwaarloosbaar bedrag is het een leerzame periode geweest. Zo heb ik gekocht via Litebit, heb ik verkocht via Litebit, met gebruik van een eigen wallet.

Voor de ervaring is het leuk, maar om nu met grotere bedragen te gaan spelen? Nee, nog niet, daarvoor ben ik nog te onbekend en moet ik naar mijn mening nog veel leren.

Wat mij verbaasde is de koers van NXT. Ik kan deze met geen mogelijkheid verklaren. Ik heb zelf wat research gedaan her en der, maar geen verklaring kunnen vinden. Wellicht dat iemand mij hierbij kan helpen?

Voor de rest hersteld de koers van XVG zich redelijk nadat ik op een hoog punt (vlak voor het hoogste punt) ben ingestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Laatst online: 11:24
Ligone schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:31:
[...]

Het is inderdaad gelukt na een tijdje maar nie goe voor den tikker zenne! ;)
Heel de handel is niet goed voor je hart.. Als je dit al spannend vindt, kan je beter alles verkopen en er nu al mee stoppen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-09 10:46
SniperEye schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:14:

Wat mij verbaasde is de koers van NXT. Ik kan deze met geen mogelijkheid verklaren. Ik heb zelf wat research gedaan her en der, maar geen verklaring kunnen vinden. Wellicht dat iemand mij hierbij kan helpen?
Voor de holders van NXT krijg je IGNIS gestort (nog onbekend wanneer, wel in december). Vandaar de grote koersstijging.

Ik verwacht dat zodra het bekend is wanneer de snapshot gemaakt is de koers weer gaat zaken van NXT.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SniperEye schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:14:
Na ruim een maand in de crypto te zijn gedoken met een voor mij verwaarloosbaar bedrag is het een leerzame periode geweest. Zo heb ik gekocht via Litebit, heb ik verkocht via Litebit, met gebruik van een eigen wallet.

Voor de ervaring is het leuk, maar om nu met grotere bedragen te gaan spelen? Nee, nog niet, daarvoor ben ik nog te onbekend en moet ik naar mijn mening nog veel leren.

Voor de rest hersteld de koers van XVG zich redelijk nadat ik op een hoog punt (vlak voor het hoogste punt) ben ingestapt.
Fork.
https://coindar.org/
http://www.coinscalendar.com/

Allemaal te verklaren. Net zoals Siacoin gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 12:09
Ergens vandaag (volgens mij 20 uur vanavond) aankondiging van VeChain (supply chain optimalisatie a la WTC) die met veel bombarie werd aangekondigd enkele dagen terug:

https://twitter.com/vecha...status/936626236968849408

Bijzondere keuze voor artwork, maar blijkbaar komt er een apotheosis, waarvoor ze toch wel wat moeten waarmaken gezien de definitie hiervan:

Apotheosis (from Greek ἀποθέωσις from ἀποθεοῦν, apotheoun "to deify"; in Latin deificatio "making divine"; also called divinization and deification) is the glorification of a subject to divine level

Wel lachen hoor, goede 100% al gemaakt in die week. 2018 komt wel goed, ze hebben ondersteuning vanuit PwC die ze bij hun klanten introduceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:06
Xoxol schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:20:
[...]

Voor de holders van NXT krijg je IGNIS gestort (nog onbekend wanneer, wel in december). Vandaar de grote koersstijging.

Ik verwacht dat zodra het bekend is wanneer de snapshot gemaakt is de koers weer gaat zaken van NXT.
Aha, dit verklaart voor mij al een beetje. Zoals ik al aangaf, ik doe dit nu ter lering en vermaak. Moet ik IGNIS als een cryptocurrency naast NXT, BTC etc. beschouwen? En komen deze IGNIS in mijn NXT wallet? Ik heb nu een NXT wallet op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Laatst online: 02-09 15:10
Rookert25 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:26:
Ergens vandaag (volgens mij 20 uur vanavond) aankondiging van VeChain (supply chain optimalisatie a la WTC) die met veel bombarie werd aangekondigd enkele dagen terug:

https://twitter.com/vecha...status/936626236968849408

Bijzondere keuze voor artwork, maar blijkbaar komt er een apotheosis, waarvoor ze toch wel wat moeten waarmaken gezien de definitie hiervan:

Apotheosis (from Greek ἀποθέωσις from ἀποθεοῦν, apotheoun "to deify"; in Latin deificatio "making divine"; also called divinization and deification) is the glorification of a subject to divine level

Wel lachen hoor, goede 100% al gemaakt in die week. 2018 komt wel goed, ze hebben ondersteuning vanuit PwC die ze bij hun klanten introduceert.
Waar kan je VeChain halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 15:08

Cis

Is er nog een strategie om altcoins te kopen? Stel dat de handel in een altcoin stabiel is, en je wilt de altcoins met bitcoins betalen: is het dan voordelig om bitcoins te kopen als de bitcoin een hoge koers staat. Of juist in een dip?
Zelfde vraag eigenlijk voor verkoop: als de Bitcoin hoog staat, krijg je waarschijnlijk minder bitcoins voor je altcoins. Maar tegelijkertijd kun je je Bitcoin voor meer USD verkopen.

Ik ben even de logica en analyse kwijt B)

[ Voor 8% gewijzigd door Cis op 05-12-2017 09:52 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:24
Cis schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:51:
Is er nog een strategie om altcoins te kopen? Stel dat de handel in een altcoin stabiel is, en je wilt de altcoins met bitcoins betalen: is het dan voordelig om bitcoins te kopen als de bitcoin een hoge koers staat. Of juist in een dip?
Zelfde vraag eigenlijk voor verkoop: als de Bitcoin hoog staat, krijg je waarschijnlijk minder bitcoins voor je altcoins. Maar tegelijkertijd kun je je Bitcoin voor meer USD verkopen.

Ik ben even de logica en analyse kwijt B)
Er zijn vast hele analyses hoe het allemaal werkt. En een paar pagina's terug was er een hele goede duidelijke omschrijving gegeven waarom de altcoins met de btc mee dalen en stijgen.
Waarde stijging gaat redelijk gelijk mee op zover ik zie.

Komt er volgens mij gewoon op neer, als je btc wil verdienen met altcoins, kan je of investeren in een coin waar je veel vertrouwen in hebt (hetzij wegens veel volume en een lage prijs, of juist de techniek/het team erachter), of daytraden en vooral veel gokken en hopen.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
mrstylo schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:46:
[...]

Sowieso Binance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Nu online
Sinds kort ben ik me ook maar eens aan het begeven in de wereld van de crypto's. Het lukt allemaal aardig en heb hier al aardig wat tips opgedaan (Litebit dumpen :) ). Binance als exchange bevalt goed.

Ik lees nu alleen meerdere verhalen over de kleine restjes crypto die achterblijven na transacties op Binance. Ik heb het zelf nog niet mogen ervaren, want ik heb alleen nog maar wat zaken direct aangekocht, maar hoe zit dit precies? Of beter: hoe voorkom je dit of hoe zorg je ervoor dat dit 'verlies' zo laag mogelijk is?

Als het om minimale verliezen gaat vind ik dat nog minder storend dan de mogelijkheid dat je op een gegeven moment een omgeving hebt met tig minimale hoeveelheden van allerlei munten (/OCD :p).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-09 08:05
[...]

Kucoin ook. Niet eens een registratie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-08 18:42
BBBrt schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:58:
Sinds kort ben ik me ook maar eens aan het begeven in de wereld van de crypto's. Het lukt allemaal aardig en heb hier al aardig wat tips opgedaan (Litebit dumpen :) ). Binance als exchange bevalt goed.

Ik lees nu alleen meerdere verhalen over de kleine restjes crypto die achterblijven na transacties op Binance. Ik heb het zelf nog niet mogen ervaren, want ik heb alleen nog maar wat zaken direct aangekocht, maar hoe zit dit precies? Of beter: hoe voorkom je dit of hoe zorg je ervoor dat dit 'verlies' zo laag mogelijk is?

Als het om minimale verliezen gaat vind ik dat nog minder storend dan de mogelijkheid dat je op een gegeven moment een omgeving hebt met tig minimale hoeveelheden van allerlei munten (/OCD :p).

Alvast bedankt!
En in gelijke zin voor Bittrex, lees graag mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
BBBrt schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:58:

Alvast bedankt!
Koop in het begin wat BNB (Binance coin) en zorg ervoor dat de setting "Using BNB to pay for fees(50% discount)" aan staat. Dat haalt hij de fee van je BNB af, in plaats van de coin die je (ver)koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
IOTA en Substratum staan al maanden bovenaan mijn wenslijstje, maar ik had nooit de moeite genomen om een Binance account te maken. Mijn luiheid wordt nog eens mijn dood. Vanavond maar eens aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Mijn voorzichtigheid doet me nog eens de nek om volgens mij.
Had alles in BAT gezet, want lage (semi stabiele) koers die weer stijgende werd met behoorlijk volume, veel groei mogelijk.
Verkoop toch al maar gelijk bij de eerste pieken met iets van 5 tot 10% winst. Schiet die nog verder door naar de 30% winst range.
Nu weer redelijk gezakt en steeds te terughoudend met weer bij kopen en loop continu winst mis daardoor.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Nu online
mat.hi.as schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:01:
[...]

Koop in het begin wat BNB (Binance coin) en zorg ervoor dat de setting "Using BNB to pay for fees(50% discount)" aan staat. Dat haalt hij de fee van je BNB af, in plaats van de coin die je (ver)koopt.
ah, dat is dan misschien wel een goede optie. gewoon een paar tientjes in BNB steken.. thanks!

ik zit nu wel met X,9999 aantal van allerlei coins, omdat ik die optie eerst niet had aanstaan. wanneer gaat het nou precies 'mis' op binance? hou ik straks 0,0099 of 0,00099 van allerlei coins over ofzo?

het probleem (+ uitleg) is nu ook weer niet zó duidelijk terug te vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Laatst online: 11:24
Morelleth schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:08:
Had alles in BAT gezet, want lage (semi stabiele) koers die weer stijgende werd met behoorlijk volume, veel groei mogelijk.
Verkoop toch al maar gelijk bij de eerste pieken met iets van 5 tot 10% winst. Schiet die nog verder door naar de 30% winst range.
Nu weer redelijk gezakt en steeds te terughoudend met weer bij kopen en loop continu winst mis daardoor.
Beter 1 vogel in de hand dan ...

Heb ook al veel 'misgelopen' maar zo mag je niet denken imo. Dan slaap je op een duur niet goed meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Theniers schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:03:
IOTA en Substratum staan al maanden bovenaan mijn wenslijstje, maar ik had nooit de moeite genomen om een Binance account te maken. Mijn luiheid wordt nog eens mijn dood. Vanavond maar eens aan de slag.
Kleine tip, opschieten want IOTA is al op $3,17 uitgekomen zojuist.. Wat ben ik blij met de HODL tactiek zeg *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:20:
[...]

Beter 1 vogel in de hand dan ...

Heb ook al veel 'misgelopen' maar zo mag je niet denken imo. Dan slaap je op een duur niet goed meer.
Oh, zal er niet van wakker liggen, maar baal er wel een klein beetje van.
Vooral omdat ik eerder een keer dacht een goede deal te hebben maar die kelderde flink in. Zit nu nog steeds mijn verlies van toen goed te maken.
Maar ben al een heel eind terug. En overal sta ik nog steeds ruim in de plus. (had alleen meer kunnen zijn)

Het "had ik maar" gevoel daar heb ik weinig last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:35
D-Ed schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:20:
[...]

Kleine tip, opschieten want IOTA is al op $3,17 uitgekomen zojuist.. Wat ben ik blij met de HODL tactiek zeg *O*
Dank hiervoor!
(althans, dat zullen we later moeten bezien) :9

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Die siacoin fork is morgen toch? Hoe kan het dan dat de koers al weer aardig aan het zakken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-rody
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 19:10
Morelleth schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:35:
[...]

Oh, zal er niet van wakker liggen, maar baal er wel een klein beetje van.
Vooral omdat ik eerder een keer dacht een goede deal te hebben maar die kelderde flink in. Zit nu nog steeds mijn verlies van toen goed te maken.
Maar ben al een heel eind terug. En overal sta ik nog steeds ruim in de plus. (had alleen meer kunnen zijn)

Het "had ik maar" gevoel daar heb ik weinig last van.
Welke exchange gebruik je dan? Via Bittrex kan je natuurlijk Sell en Buy orders plaatsen dus hoef je je niet perse helemaal gek te staren op de koers om maar op tijd te zijn. Baal er zelf ook van dat ik nog steeds een aantal ICO's op Poloniex heb staan en niet op Bittrex maar met de huidige stijgingen wil ik het ook nog echt niet overzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 14:43

Bouli

9000 rpm

RemkoDJ schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:40:
[...]

Die siacoin fork is morgen toch? Hoe kan het dan dat de koers al weer aardig aan het zakken is?
Zonder grote veranderingen zal dit blijven gebeuren, pump en dump.

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-rody
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 19:10
RemkoDJ schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:40:
[...]

Ik heb ze ook helaas een dag te lang vastgehouden en wilde ze een dag voor de fork verkopen. All part of the game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 15:57
D-Ed schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:20:
[...]

idd, heb vorige week ergens ingekocht voor $1,80 tijdens een dipje en zit met volle verbazing te kijken hoe veel dat in een paar dagen tijd omhoog is gegaan. :*) (eerste altcoin overigens, vandaar mijn verbazing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
m-rody schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:43:
[...]

Ik heb ze ook helaas een dag te lang vastgehouden en wilde ze een dag voor de fork verkopen. All part of the game :)
Even een newbie question (sorry).

Dus vlak na de aankondiging schiet de koers omhoog omdat men wil mee profiteren van de "pump". Als de pump hoog genoeg is word er weer massaal geloosd "dump". Zit ik hier goed?

Is het moment van de fork zelf niet interessant? Ik dacht dat je dan je saldo van in dit geval Siacoin in een andere valtua "cadeau" krijgt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
m-rody schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:41:
[...]

Welke exchange gebruik je dan? Via Bittrex kan je natuurlijk Sell en Buy orders plaatsen dus hoef je je niet perse helemaal gek te staren op de koers om maar op tijd te zijn. Baal er zelf ook van dat ik nog steeds een aantal ICO's op Poloniex heb staan en niet op Bittrex maar met de huidige stijgingen wil ik het ook nog echt niet overzetten..
Bittrex inderdaad.
Maar merk dat de conditional sells weinig nut hebben voor mij.
Alleen voor een ondergrens als verlies beperking.
Voor de winst te pakken kies ik vooral gebaseerd op het orderbook posities. Ik kies ze alleen structureel te laag. Een conditional sell erin gaan zetten als de koers voorbij een bepaald punt omhoog schiet heeft ook weinig nut in mijn ogen. Ik wil juist een ondergrens in kunnen stellen als die voorbij een bepaald punt is geschoten.
Moet daar nog wat meer in gaan duiken.

Maar ach. Het is leuk om te doen.
Maar zodra ik er meer dan een paar honderd euro in heb zitten vind ik het daytraden toch een beetje stressvol. Niet omdat ik het verlies niet kan lijden, maar meer doordat ik het gewoon veel geld vind.

En hoe meer er in mijn trades zit, hoe voorzichtiger ik word.
Alhoewel ik voornamelijk na % zit te kijken.

En door steeds maar minieme winsten te maken van 0,75% tot 1,5% groeit waar ik mee zit te spelen ook steeds verder dus dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
wellicht domme vraag, maar als ik in blockfolio kijk naar de koers van een coin, dan zie je van die rode en groene"kaarsen" noemen ze dat geloof ik. wat houd dit precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
eniux schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:45:
[...]

idd, heb vorige week ergens ingekocht voor $1,80 tijdens een dipje en zit met volle verbazing te kijken hoe veel dat in een paar dagen tijd omhoog is gegaan. :*) (eerste altcoin overigens, vandaar mijn verbazing)
Ook al ben ik van het HODL'n.. Het is toch leuk om zo ieder half uur even te spieken waar het naartoe gaat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Dav0s schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:00:
[...]

Zoals ik het lees zijn die manufacturers daar juist wel voor te porren (vandaar dat er al interesse is uit enkele grote bedrijven). Lijkt vooral doordat ze nu al zo'n 70% van hun marketingbudget uitgeven aan de tussenleveranciers die je daarmee passeert. Daarnaast pakken die tussenleveranciers óók nog eens marge die je dan zelf in je zak kan steken.

Block chain gebruiken ze voor Supply Chain Management, waarmee smart contracts tussen alle verschillende partijen vastgelegd worden in de chain. Zie ook hun vrij uitgebreide FAQ (onder "About INS Ecosystem").
Ik heb gister even die whitepaper zitten lezen, maar wat ik nog niet helemaal begrijp is hoe je nou geld zou kunnen verdienen aan de tokens. Stel ik koop nu 50 tokens voor 0,006btc, het product is een succes, en dan? Kan ik dan die weer tokens omwisselen voor btc? Dat laatste stukje mis ik nog.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
jasper7878 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:59:
wellicht domme vraag, maar als ik in blockfolio kijk naar de koers van een coin, dan zie je van die rode en groene"kaarsen" noemen ze dat geloof ik. wat houd dit precies in?
Correct me if I'm wrong.

Maar de kaarsen zijn de spread, dus het verschil tussen vraag en aanbod prijs met ingestelde tijd.
En rood is logischerwijs dat het gemiddelde dalende is en groen stijgende is qua prijs.

Edit: zie uitleg Rannasha hieronder.

Althans zo lees ik het.

[ Voor 4% gewijzigd door Morelleth op 05-12-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 12:09
[...]

Binance en Kucoin. Ik zou gaan voor Binance, account is snel gemaakt en prima exchange met veel aanbod.

Ook als je NEO daar houdt krijg je bijvoorbeeld dividend uitgekeerd (GAS), waar Bittrex dat bijvoorbeeld niet doet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 21:49
With pleasure :)
Maar de kaarsen zijn de spread, dus het verschil tussen vraag en aanbod prijs met ingestelde tijd.
En rood is logischerwijs dat het gemiddelde dalende is en groen stijgende is qua prijs.

Althans zo lees ik het.
Een kaars-grafiek (candlestick chart) laat met iedere kaars de prijsevolutie zien binnen het tijdsinterval van die kaars. Ieder interval heeft een "kaars" waaruit boven en/of onder een dunne stok steekt. De onderkant van de onderste stok geeft de laagste prijs aan die gedurende het interval is bereikt. De bovenkant van de bovenste stok geeft de hoogste prijs aan.

De boven- en onderkant van de kaars zelf geven de prijs aan tijdens het begin en het einde van het interval. Als de eind-prijs hoger is dan de begin-prijs, dan is de kaars groen (en is de bovenkant van de kaars de eind-prijs). Is de eind-prijs lager dan de begin-prijs, dan is de kaars rood (en is de onderkant van de kaars de eind-prijs).

De lengte van de kaars is de verandering van de prijs van begin tot eind. De lengte van de kaars + stokken is het totale bereik waarin de prijs heeft gefluctueerd tijdens het interval. Soms steekt er aan een of beide kanten van de kaars geen stok uit. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer de hoogste prijs van een interval behaald wordt op het einde van dat interval.

Een candlestick chart bevat geen informatie over de spread of vraag & aanbod.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Rannasha schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:14:
[...]

With pleasure :)

[...]

Een candlestick chart bevat geen informatie over de spread of vraag & aanbod.
Zie daar het verschil tussen net begonnen zijn en met weinig handelen en lang bezig zijn en met veel handelen. :P
Tnx for the correction.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
Morelleth schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:23:
[...]

Zie daar het verschil tussen net begonnen zijn en met weinig handelen en lang bezig zijn en met veel handelen. :P
Ik handel bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:37
Bartske schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:38:
[...]

Bij de bank, die zijn het verplicht te melden aan de belastingdienst volgensmij. Kraken geld opnemen kost minder dan een euro per transactie, dus dat valt alles mee.
Om toch nog even hier op in te haken. De bank meld het bij de FUI en die neemt indien nodig stappen.
Ook wel een melding ongebruikelijke transactie.
Meldindicatoren: https://www.svcgroep.nl/h...nde%20bij%20de%20WWFT.pdf
https://www.fiu-nederland.nl/nl/meldergroep/8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
  • Laatst online: 19-11-2023
Rox92 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:37:
[...]

Om toch nog even hier op in te haken. De bank meld het bij de FUI en die neemt indien nodig stappen.
Ook wel een melding ongebruikelijke transactie.
Meldindicatoren: https://www.svcgroep.nl/h...nde%20bij%20de%20WWFT.pdf
https://www.fiu-nederland.nl/nl/meldergroep/8
Toch blijft dit allemaal een beetje vaag. Ik kan dus tot 15k onbeperkt op mijn bankrekening storten onder het mom van ''gewonnen in hollandcasino''. Het casino doet namelijk pas melding vanaf 15k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:37
Sanalologo schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:40:
[...]

Toch blijft dit allemaal een beetje vaag. Ik kan dus tot 15k onbeperkt op mijn bankrekening storten onder het mom van ''gewonnen in hollandcasino''. Het casino doet namelijk pas melding vanaf 15k.
Klopt zo ongeveer. Holland casino maakt pas een melding bij het FUI bij 15k. Verder is dan nog de vraag of de bank geen melding maakt bij het FUI. Als er toch vragen komen zul je een win verklaring moeten hebben van holland casino en die geven ze niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Sanalologo schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:40:
[...]

Zoals ik het lees zijn alle contante boekingen boven de 2000€ al verdacht. meldcode T0810141.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Wat is nu handig met de iota? Wachten op dump en dan kopen?

Wilde hem gisteren kopen maar ging niet omdat m’n bittrex account nog niet geverifieerd was en ik niet genoeg BTC had staan op m’n Bitfinex.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:38

mindcre8r

Tradepedia

_Christiaan_ schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:59:

Wilde hem gisteren kopen maar ging niet omdat m’n bittrex account nog niet geverifieerd was en ik niet genoeg BTC had staan op m’n Bitfinex.
Via binance is het wat sneller te doen imho. ik verwacht nog in december een waarde van 5 dollar p/c.

Bears and Bulls

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37

Geen IOTA op Bittrex...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Laatst online: 24-09 21:15
mindcre8r schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:04:
[...]

Via binance is het wat sneller te doen imho. ik verwacht nog in december een waarde van 5 dollar p/c.
Ik probeer me steeds meer in te lezen in bepaalde coins maar vind het heel lastig om een scheiding te maken tussen betrouwbaar of niet.

Waar baseer jij dit op ? Ik vind hetidee achter iota erg interessant maar weet nog niet zo goed wat ik wel moet vertrouwen en wat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boltinus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-09 10:42
Morelleth schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:08:
Vanaf dit punt waar BAT nu zit 1773 zou ik niet veel meer verwachten dan 1824 - 1844.
Mijn eerste indicatie is 1824.

[ Voor 3% gewijzigd door Boltinus op 05-12-2017 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobje
  • Laatst online: 26-05-2024
douwe.nl schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:07:
[...]

Ik probeer me steeds meer in te lezen in bepaalde coins maar vind het heel lastig om een scheiding te maken tussen betrouwbaar of niet.

Waar baseer jij dit op ? Ik vind hetidee achter iota erg interessant maar weet nog niet zo goed wat ik wel moet vertrouwen en wat niet...
ik ook! Maar ook in hoeverre is een project (lees Coin) nog te vertrouwen en interssant na het effect van een fork en hoe levensvatbaar zijn alle duizenden cryptocoins tezamen? Ik zit nog met een paar tientallen duizenden siacoins (inleg heb ik er al uit getrokken). En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Boltinus schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:19:
[...]

Vanaf dit punt waar hij nu zit 1773 zou ik niet veel meer verwachten dan 1824 - 1844
Klopt. Maar kon daarstraks nog kopen voor 1700. (en gisteren rond de 1500 gekocht)
En heb alweer meerdere keren kunnen verkopen rond 1800. (en gisteravond stond de piek op 1900)
Nu ook kan je redelijk vaak rond de 1740 kopen en 1790 verkopen. Steeds na aftrek fees, maar iets van 1,5 tot 2%, maar als je die transactie 10x doet, levert het toch ook lekker op uiteindelijk.

Alleen Bittrex zit moeilijk te doen bij mij.
Orders die verdwijnen uit het orderboek maar nog wel vast staan. (liep daardoor dus een piek mis daarstraks)
Of kooporders die niet door komen (of pas laat waardoor de prijs al gestegen is)

Merk overigens wel dat vooral bij coins als BAT veel gemanipuleerd word.
Heel veel geklier in het orderbook met bij boeken en gelijk weer weg halen. Terwijl de order history niet de zelfde verkopen laat zien.
Is dit nmu puur om de vraag hoger te laten lijken of juist de prijs proberen te drukken? Geen idee hoe zich dat namelijk vertaald naar de grafieken.

[ Voor 8% gewijzigd door Morelleth op 05-12-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Welke wallet gebruiken jullie voor IOTA?

Heb nu zelf Litebit voor mijn NAV en Gulden, wil er het liefst niet teveel.

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boltinus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-09 10:42
Morelleth schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:27:
[...]

Klopt. Maar kon daarstraks nog kopen voor 1700. (en gisteren rond de 1500 gekocht)
En heb alweer meerdere keren kunnen verkopen rond 1800. (en gisteravond stond de piek op 1900)
Nu ook kan je redelijk vaak rond de 1740 kopen en 1790 verkopen. Steeds na aftrek fees, maar iets van 1,5 tot 2%, maar als je die transactie 10x doet, levert het toch ook lekker op uiteindelijk.

Alleen Bittrex zit moeilijk te doen bij mij.
Orders die verdwijnen uit het orderboek maar nog wel vast staan. (liep daardoor dus een piek mis daarstraks)
Of kooporders die niet door komen (of pas laat waardoor de prijs al gestegen is)

Merk overigens wel dat vooral bij coins als BAT veel gemanipuleerd word.
Heel veel geklier in het orderbook met bij boeken en gelijk weer weg halen. Terwijl de order history niet de zelfde verkopen laat zien.
Is dit nmu puur om de vraag hoger te laten lijken of juist de prijs proberen te drukken? Geen idee hoe zich dat namelijk vertaald naar de grafieken.
Let vooral op de wallen die in de koop/verkoop plotseling opduiken en verdwijnen.
Vaak zijn dit partijen die je het 'gevoel' willen geven dat het niet lager/hoger gaat en dan reageer je daarop.

Ik zou al ik jou was toch iets meer TA leren, om meer zekerheden te hebben ook van dit soort valse signalen die men soms het orderbook instuurt.

En BTW, met TA had je deze stijging van 30% al aan zien komen heb ik net gecontroleerd .. spot on!

[ Voor 3% gewijzigd door Boltinus op 05-12-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online

Dat kan niemand voor je bepalen om eerlijk te zijn... Het blijft soms een sprong in het diepe..

Ik heb IOTA tot $0.37 zien zakken en ik ben blijven HODL'n terwijl ik dus 'verlies' had..

Een paar dagen geleden verwachte niemand dat hij voor 2018 door de $3,00 zal schieten..

[ Voor 8% gewijzigd door D-Ed op 05-12-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
weet iemand wat bij Binance bedoelt wordt bij IOTA?

Important:IOTA deposit addresses should not be used more than once. After the first use of a deposit address, subsequent deposits to the same address will not be credited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

lighting_ schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:39:

Important:IOTA deposit addresses should not be used more than once. After the first use of a deposit address, subsequent deposits to the same address will not be credited.
Wat ik begreep is dat je er maar 1x geld uit kan halen, daarna kan je niet meer storten op dat adres. Nogal apart maarja, zit een bepaalde techniek achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

douwe.nl schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:07:
[...]

Je zou hem gekocht hebben op 2,69 op dat moment van schrijven, is nu 2,73. dus ja het heeft nut.

Bears and Bulls

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
lighting_ schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:39:

Iedere keer dat je IOTA overmaakt naar Binance moet je een nieuw adres opvragen bij Binance. Als je IOTA stuurt naar een adres van Binance dat je al eerder hebt gebruikt, dan wordt deze IOTA niet aan je account toegevoegd (en ben je het dus kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
mindcre8r schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:40:
[...]

Je zou hem gekocht hebben op 2,69 op dat moment van schrijven, is nu 2,73. dus ja het heeft nut.
Ik heb al wat IOTA maar eigenlijk beetje shot in the dark gekocht omdat ik het zo moeilijk vind om te onderscheiden wat nu juist goede info is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:35
Ik ga ook wat kopen, heb momenteel niks. Heb eerder Bitcoins gehad, maar ik vind Bitcoins nu te groot. Ik ga denk ik voor IOTA. Dan heb je met bijvoorbeeld 100 euro ook echt wat in handen ipv 0,00982751 :) Ik vind het verhaal hierachter ook wel interessant. Wat vinden jullie van IOTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
douwe.nl schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:43:
[...]

Ik heb al wat IOTA maar eigenlijk beetje shot in the dark gekocht omdat ik het zo moeilijk vind om te onderscheiden wat nu juist goede info is
Sorry maar er zijn meer dan voldoende plekken om goed onderbouwde artikelen te vinden over de meeste munten en zéker over IOTA (alleen in deze thread al..).

Een kleine beetje tijd en energie steken in onderzoek is niemand slechter van geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
Goede chatrooms bezoeken helpt ook heel veel. Daarbij kijken naar het team, het product of dat wel enige nut kan hebben mbt tot de munt, concurrenten vergelijken en projecten alvast volgen die in de toekomst pas uitkomen met hun ico/product.

Ik doe de ene dag coins vergelijken met betrekking tot opslag, de andere dag coins over lenen, coins wat BaaS gaan toepassen...of munten die totaal een andere data snelweg willen aanleggen zoals IOTA of blockv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Daarbij komt dat er heel veel backing is voor IOTA uit grote bedrijven waaronder microsoft, cisco en volkswagen.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Bij Bifinance kan je voorlopig IOTA niet naar je eigen wallet versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
D-Ed schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:45:
[...]

Sorry maar er zijn meer dan voldoende plekken om goed onderbouwde artikelen te vinden over de meeste munten en zéker over IOTA (alleen in deze thread al..).

Een kleine beetje tijd en energie steken in onderzoek is niemand slechter van geworden..
Ik heb previeuws / revieuws / fora bekeken.

Ik lees enerzijds dat backing door grote bedrijven veel kan zeggen maar her en der ook dat het allemaal niet zo veel uit hoeft te maken enz.

Het idee achter IOTA vind ik iig erg goed.

Wellicht onervarenheid hoor maar ik heb zeker tijd gestoken in onderzoeken.
Pagina: 1 ... 75 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]