Even uit interesse, stap je helemaal uit crypto of room je een gedeelte af? Als je helemaal eruit stapt, wat zijn je beweegredenen?ooltje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:53:
[...]
Gaat om iets meer geld inderdaad, al ga ik dat uiteraard niet benoemen. Splitsen ga ik dus niet doen zoals jullie al aangeven is dit niet handig.
Klopt. De BD kijkt enkel naar je vermogen op 1 januari. Dus je moet de waarde aan crypto's in EUR op 1 januari opgeven (indien je boven de VRH-drempel zit).ooltje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:58:
Voor de belastingdienst vallen deze transacties in Nederland toch gewoon onder je vermogen? Dus als ik mijn BTC nu om zou zetten naar euro en BTC zakt en ik koop weer terug. Daar zijn (nog) geen regels voor toch dat je daar wel belasting over betaald, omdat het bv valt onder handel?
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Klopt, maar de belastingdienst/FIOD kan dat niet ruiken. Die weet niet waar die Euro's vandaan komen. Bovendien zijn er mogelijk mensen die hun cryptocurrency niet als vermogen hebben opgegeven bij hun aangifte. Er is dus niets mis met het cashen van grote bedragen aan cryptocurrency, maar het kan vragen oproepen die je vervolgens moet beantwoorden.ooltje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:58:
[...]
Voor de belastingdienst vallen deze transacties in Nederland toch gewoon onder je vermogen? Dus als ik mijn BTC nu om zou zetten naar euro en BTC zakt en ik koop weer terug. Daar zijn (nog) geen regels voor toch dat je daar wel belasting over betaald, omdat het bv valt onder handel?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
En als je die vragen netjes kan beantwoorden is er geen vuiltje aan de luchtRannasha schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:07:
[...]
Klopt, maar de belastingdienst/FIOD kan dat niet ruiken. Die weet niet waar die Euro's vandaan komen. Bovendien zijn er mogelijk mensen die hun cryptocurrency niet als vermogen hebben opgegeven bij hun aangifte. Er is dus niets mis met het cashen van grote bedragen aan cryptocurrency, maar het kan vragen oproepen die je vervolgens moet beantwoorden.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Precies. Het heeft daarom niet heel veel zin om moeilijk te doen met het splitsen van transacties, want dat maakt dat het er alleen maar verdachter uitziet.Oogje schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:19:
[...]
En als je die vragen netjes kan beantwoorden is er geen vuiltje aan de lucht
Hoe iedereen hier mee wilt omgaan is eigen keuze. Met tientallen duizenden of tonnen aan euros moet je daar zeker aan denken.Rannasha schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:21:
[...]
Precies. Het heeft daarom niet heel veel zin om moeilijk te doen met het splitsen van transacties, want dat maakt dat het er alleen maar verdachter uitziet.
Voorlopig stap ik nog niet uit. Eerste de Guardian master nodes afwachten van Waltonchain. Uiteindelijk deel afsplitsen naar andere munten als NEO, VTC, NAV en REQ. Van daaruit mijn eigen investering sowieso eruit halen en dan dividend uit laten betalen. Tenzij het geld zo groot wordt dan laat ik het wel uitcashen voor een huis oid.Bartske schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:59:
[...]
Even uit interesse, stap je helemaal uit crypto of room je een gedeelte af? Als je helemaal eruit stapt, wat zijn je beweegredenen?
Let ook even op het volgende, als je door de BD 'geflagged' wordt kan het zijn dat je de komende 5 jaar (meen ik) extra gecontroleerd wordt. Dat is niet alleen vervelend maar ook tijdrovend dus je hebt eigenlijk alleen jezelf er maar mee als je een verdacht setje transacties de wereld in stuurt.
Ik heb jaren geleden iets soortgelijks gehad, er was helemaal niks mis en dat kon ik ook heel makkelijk aantonen maar blijkbaar was er toch een trigger bij ze af gegaan. Dat heeft meen ik 5 opeenvolgende jaren geduurd en dat alles op basis van 2 transacties... Hoewel het een eenmalig iets was kreeg ik zelfs nog advies hoe dit te voorkomen in de toekomst. Als er verder niks aan de hand is zijn ze echt niet zo moeilijk en zelfs heel schappelijk maar als ze eenmaal iets geroken denken te hebben blijven ze wel terugkomen.
Bovenstaande is mijn persoonlijke ervaring. Ik weet niet hoe dit doorgaans verloopt, wat eventuele triggers zijn en hoe ze daar in andere gevallen mee omgaan.
Ik heb jaren geleden iets soortgelijks gehad, er was helemaal niks mis en dat kon ik ook heel makkelijk aantonen maar blijkbaar was er toch een trigger bij ze af gegaan. Dat heeft meen ik 5 opeenvolgende jaren geduurd en dat alles op basis van 2 transacties... Hoewel het een eenmalig iets was kreeg ik zelfs nog advies hoe dit te voorkomen in de toekomst. Als er verder niks aan de hand is zijn ze echt niet zo moeilijk en zelfs heel schappelijk maar als ze eenmaal iets geroken denken te hebben blijven ze wel terugkomen.
Bovenstaande is mijn persoonlijke ervaring. Ik weet niet hoe dit doorgaans verloopt, wat eventuele triggers zijn en hoe ze daar in andere gevallen mee omgaan.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Rtlz heeft er een heel mooi artikel over gemaakt.ooltje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:58:
[...]
https://www.rtlz.nl/life/...-over-je-bitcoins-betalen
Als je je aan de regeltjes houdt is er niets aan de hand. Zo is belasting ontlopen ook niet strafbaar, belasting ontduiken wel.
Gewoon bij je belastingaangifte de waarde op 1 januari van het aangiftejaar netjes aangeven en je bent safe. Doe je dat niet, dan is er een kans dat je op de blaren moet zitten.
Vind ik wel. Bitmymoney werkt niet voor Belgjes_Christiaan_ schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:58:
[...]
Is dat zo? Vond het anders vrij makkelijk om BTC te kopen bij bitmymoney en daarna gewoon over te maken naar bittrex, waarna je kan beginnen met je handel.
Ik heb hier de laatste tijd ook over gedacht en heb wel enigszins een probleem als BTC blijft stijgen en ik een keer een flink deel wil cashen. In 2013 en 2014 heb ik redelijk actief getrade en daarna alleen maar gehodl. Alleen de exchanges van toen (MtGox, btc24, bitcoin-central) bestaan inmiddels niet meer en ik heb er zelf geen administratie van bijgehouden (was toen nog niet erg serieus allemaal). Dus als ik mijn trade-historie zou moeten overhandigen om te bewijzen hoe ik aan mijn BTC kom wordt dat lastig. Het enige wat ik nog heb zijn een aantal overboekingen naar Bitonic, hopelijk is dat voldoende.Oogje schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:19:
[...]
En als je die vragen netjes kan beantwoorden is er geen vuiltje aan de lucht
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ligt de bewijslast niet bij de belastingdienst.....Tourniquet schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:42:
[...]
Ik heb hier de laatste tijd ook over gedacht en heb wel enigszins een probleem als BTC blijft stijgen en ik een keer een flink deel wil cashen. In 2013 en 2014 heb ik redelijk actief getrade en daarna alleen maar gehodl. Alleen de exchanges van toen (MtGox, btc24, bitcoin-central) bestaan inmiddels niet meer en ik heb er zelf geen administratie van bijgehouden (was toen nog niet erg serieus allemaal). Dus als ik mijn trade-historie zou moeten overhandigen om te bewijzen hoe ik aan mijn BTC kom wordt dat lastig. Het enige wat ik nog heb zijn een aantal overboekingen naar Bitonic, hopelijk is dat voldoende.
Niet elke exchange bewaard alle trade historie trouwens, vaak tot een bepaalde maximale periode.
Hmm.. is de trade history van de bitcoin.. niet in de bitcoin zelf vervat?Mr.Joker schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:45:
[...]
Ligt de bewijslast niet bij de belastingdienst.....
Niet elke exchange bewaard alle trade historie trouwens, vaak tot een bepaalde maximale periode.
Nee, doorgaans is het in het leven zo dat 'wie eist bewijst' maar daar is de BD een hele grote uitzondering op. Daar is sprake van omgekeerde bewijslast, zij stellen de vragen en jij moet jezelf verantwoorden.Mr.Joker schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:45:
Ligt de bewijslast niet bij de belastingdienst.....
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Graag wil ik een ieder verzoeken de topic waarschuwing te lezen en het hele belasting verhaal in het juiste topic voort te zetten.
Heb een bekende die bij 1 van de grote 4 werkt en vaak in aanraking komt met de BD. het punt is wel dat de belastingdienst een schatting kan maken van je vermogen, aan jou om het tegendeel te bewijzen, echter ik denk dat dat best lastig is voor de belastingdienst.Crypts schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:49:
[...]
Nee, doorgaans is het in het leven zo dat 'wie eist bewijst' maar daar is de BD een hele grote uitzondering op. Daar is sprake van omgekeerde bewijslast, zij stellen de vragen en jij moet jezelf verantwoorden.
Heel eigenwijs toch geprobeerd van Bittrex de dar die ik overhad te versturen naar het adres dat ik in waves kon zien maar die staat nu op invalid en het tegoed weer op mijn balans, dat is dus ook niet de manier. Ik heb echt geen idee hoe ik het dan van Bittrex naar waves kan versturen, ik weet ook niet goed hoe waves werkt en voor het bedrag ook niet direct zin in me daarin te verdiepen.
Mocht iemand toch nog een tip hebben dan hoor ik het graag.
Verwijderd
Ik snap je vraag niet. Je hebt een offline wallet van Waves op je pc? Je wilt dan vanuit Bittrex naar je offline wallet sturen? Je kan alleen van een Waves adres naar een ander Waves adres sturen. Of gelijk laten uitbetalen(euro) als je ze naar bijvoorbeeld https://www.litebit.eu/nl/verkopen/waves stuurt. Je kan ze ook verkopen/verhandelen in Bittrex zodat je weer BTC hebt en andere coins kopen.Crypts schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:03:
Heel eigenwijs toch geprobeerd van Bittrex de dar die ik overhad te versturen naar het adres dat ik in waves kon zien maar die staat nu op invalid en het tegoed weer op mijn balans, dat is dus ook niet de manier. Ik heb echt geen idee hoe ik het dan van Bittrex naar waves kan versturen, ik weet ook niet goed hoe waves werkt en voor het bedrag ook niet direct zin in me daarin te verdiepen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 13:54 ]
Ik snap je vraag ook niet maar ik heb meerdere malen Waves gekocht op Bittrex en deze naar mijn Waves wallet gestuurd. Dus dat gaat prima.Crypts schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:03:
Ik probeer vooral coins te zoeken waar daadwerkelijk een business model achter zit ipv alleen een vage munteenheid. Dus bijvoorbeeld het verhaal van WTC met rfid+blockchain voor bedrijven vind ik interessant.nemesis2212 schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:28:
[...]
voordat je verkoop advies vraagt ben ik wel benieuwd waarom je specifiek die munten kiest. wat is de reden daarvoor?
Goeie! Dit soort info is waardevol. Het is jammer om te zien dat de coins waar je onderzoek naar doet ineens gaan stijgen. De vraag is dan natuurlijk heel snel: is het nog de moeite waard om in te kopen in bijvoorbeeld WTC. Toen ik eerst naar WTC keek was deze nog 5 dollar, nu 10/11.Noxa schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:56:
[...]
WTC is in een bullrun omdat je met 2000 coins masternode status krijgt. Wat je meer profit oplevert geloof ik. Dus daar zou ik even mee wachten met instappen. Geloof dat de pijldatum 10 December is, daarna is een beter moment.
jullie ook last van dat binance plat is?
Okee ik zal proberen het te verduidelijken. Ik heb wat dar (Dacrus) op Bittrex staan. Dar is gedelist dus op Bittrex kan ik er niet meer mee, wel kan ik deze withdrawen. Dar is op dit moment alleen verhandelbaar op Waves decentralized exchange en daar wil ik het dus naartoe sturen om om te zetten in btc. Ik heb dus (denk ik?) een wallet (Waves lite client) aangemaakt en ik zie ook een Waves adres dus tot dan toe snap ik het nog.
Nu het punt, als ik in de Waves lite client het handelspaar dar/btc aankies zie ik een adres dat anders is dan het waves adres en ik dacht dat dit dan van een/mijn Dacrus wallet zou moeten zijn echter als ik van Bittrex withdraw naar dit adres dan wordt deze afgekeurd als 'invalid'. In mijn portfolio in de client staat verder ook niks dus dat kan kloppen maar ik zie ook nergens waar ik in deze client een wallet kan aanmaken... De portfolie van deze client heeft het overigens over assets dus wellicht dat hiermee iets anders bedoelt wordt dan een wallet.
Kortom ik snap niks van die Waves lite client...
Nu het punt, als ik in de Waves lite client het handelspaar dar/btc aankies zie ik een adres dat anders is dan het waves adres en ik dacht dat dit dan van een/mijn Dacrus wallet zou moeten zijn echter als ik van Bittrex withdraw naar dit adres dan wordt deze afgekeurd als 'invalid'. In mijn portfolio in de client staat verder ook niks dus dat kan kloppen maar ik zie ook nergens waar ik in deze client een wallet kan aanmaken... De portfolie van deze client heeft het overigens over assets dus wellicht dat hiermee iets anders bedoelt wordt dan een wallet.
JepJJ16v schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:08:
jullie ook last van dat binance plat is?
Volgens hun twitter zitten ze in maintenance.
Ik heb geen zin om een sig te maken.
Nu vooral niet instappen. Na 10 december gaan de coins gedumpt worden aangezien mensen nu meeliften op de mensen die een guardian masternode willen gaan runnenSgtCaffran schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:07:
[...]
Ik probeer vooral coins te zoeken waar daadwerkelijk een business model achter zit ipv alleen een vage munteenheid. Dus bijvoorbeeld het verhaal van WTC met rfid+blockchain voor bedrijven vind ik interessant.
[...]
Goeie! Dit soort info is waardevol. Het is jammer om te zien dat de coins waar je onderzoek naar doet ineens gaan stijgen. De vraag is dan natuurlijk heel snel: is het nog de moeite waard om in te kopen in bijvoorbeeld WTC. Toen ik eerst naar WTC keek was deze nog 5 dollar, nu 10/11.
Ik moet nog 1500 WTC inkopen een deze dagen, market timing blijft echt moeilijk op dit moment
All-in gegaan op wtc op 1.5 euro. Ik zou zeggen dat het zeker nog de moeite te waard is. De vraag is echter of je short-term of long-term wilt holden. Short term kan die wat zakken na de 10e, aangezien dat slotdatum is van de Guardian Master Nodes. Komende maanden komt dan de chain / wallet uit. Koreaanse exchange en in gesprek met de twee grootste koreaanse exchanges. In deze tijd zullen ze ook github updaten zodat bijvoorbeeld Bittrex mogelijk wordt.SgtCaffran schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:07:
[...]
Goeie! Dit soort info is waardevol. Het is jammer om te zien dat de coins waar je onderzoek naar doet ineens gaan stijgen. De vraag is dan natuurlijk heel snel: is het nog de moeite waard om in te kopen in bijvoorbeeld WTC. Toen ik eerst naar WTC keek was deze nog 5 dollar, nu 10/11.
Als zij echter het product waar maken en bedrijven gaan het gebruiken kan het zo in de top 10 komen op 2.5 miljard cap. wat een x10 return in houd op de huidige prijs.
Check op youtube even de video's van boxmining, hij heeft zojuist video 2 uitgebracht. Daarin wordt een demo gegeven hoe de RFID precies werkt bij Walton.
Wat mij betreft zeer goede investering. Ik zit er zelf in dus doe altijd je eigen research ook, maar dit kan een zeer grote worden als ze alles waar maken.
Vreemd. Als ik mijn LTC balance en tx wil checken op https://ltc.blockr.io wordt ik geredirect naar Coinbase. Enig idee hoe dat kan en waar ik de Litecoin blockchain kan checken?
Altijd leuk zo'n unannounced "maintenance"Thekk schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:09:
[...]
Volgens hun twitter zitten ze in maintenance.
Volgens mij moet je dat gewoon naar je Waves wallet adres sturen. Je kan het altijd met een heel klein bedrag eerst proberen. Als dit aankomt dan stuur je de rest.Crypts schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:08:
Okee ik zal proberen het te verduidelijken. Ik heb wat dar (Dacrus) op Bittrex staan. Dar is gedelist dus op Bittrex kan ik er niet meer mee, wel kan ik deze withdrawen. Dar is op dit moment alleen verhandelbaar op Waves decentralized exchange en daar wil ik het dus naartoe sturen om om te zetten in btc. Ik heb dus (denk ik?) een wallet (Waves lite client) aangemaakt en ik zie ook een Waves adres dus tot dan toe snap ik het nog.
Dus als ik nu veel inkoop dan betaal jij straks nog een hogere prijs?rvT schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:10:
[...]
Nu vooral niet instappen. Na 10 december gaan de coins gedumpt worden aangezien mensen nu meeliften op de mensen die een guardian masternode willen gaan runnen
Ik moet nog 1500 WTC inkopen een deze dagen, market timing blijft echt moeilijk op dit moment
Vandaag is de ICO van INS ecosystem live. Ik heb me nog niet ontzettend verdiept in deze ICO maar ik zie wel enorm veel potentie al is het maar de hype rondom dit project, dus heb ook een klein bedrag geïnvesteerd.
ik zit momenteel in de telegram groep en hier zitten al 12k leden in en er is binnen 2 uur al meer dan 30k eth opgehaald.
*knip* referrals hore hier niet.
ik zit momenteel in de telegram groep en hier zitten al 12k leden in en er is binnen 2 uur al meer dan 30k eth opgehaald.
*knip* referrals hore hier niet.
[ Voor 25% gewijzigd door Krisp op 05-12-2017 09:15 ]
Wat een mooie week weer voor Bitcoin! Ik zie veel mensen hier de afgelopen tijd posten dat ze wachten op een dip voor een goed instap moment. Ook op veel andere forums overigens. Toen ik zelf in Augustus begon zat ik hier ook erg mee om steeds het juiste instapmoment te bepalen. Toen kwam ik ergens een keer de volgende leus tegen;
The best time to buy Bitcoin was 8 years ago. The second best time is now.
Ik maakte zelf wel eens de fout door te lang te wachten als de dip kwam om te zien waar de bodem was om er weer in te springen. Nadat ik bovenstaande leus tegenkwam dacht ik; inderdaad! Sindsdien koop ik Bitcoin zonder er over na te denken. En mijn conclusie is dat het toch elke keer weer verder stijgt dus het instap moment niet heel veel voor mij uitmaakt. Als voorbeeld zal ik mijn laatste 2 grote aankopen geven, een paar weken geleden stond Bitcoin op 4500 dollar. Overal op forums zeiden mensen, je moet nu echt niet kopen want we gaan naar een nieuw ATH en dan krijgen we weer een grote dip naar ergens tussen de 3-4k. Toch besloot ik op 4500 te kopen. Vervolgens steeg Bitcoin al snel door naar 6k, 7k, 7.8k ATH. We kregen toen een korte snelle dip naar 5.5k die snel weer steeg. Veel mensen riepen toen weer bij 6-7k; ik wacht wel op de dip naar 4-5k. Vervolgens bleef Bitcoin maar stijgen. Dus hier in het eerste voorbeeld, ik had bij de 4500 kunnen wachten op de grote dip die zou komen maar dan had ik de trein gemist. Het tweede voorbeeld is mijn aankoop van een korte tijd geleden. Ik had weer wat geld wat ik in Bitcoin wou steken en deze stond ondertussen op 8.9k. Weer zag ik overal berichten dat er een grote dip zou komen als Bitcoin 10k zou aantikken. Toch gewoon gelijk gekocht op 8.9k. Vervolgens steeg Bitcoin boven de 10k en kregen we weer een snelle dip naar 8.8k . Binnen no time stonden we weer boven de 10k. Ik ben een holder (soms wat trades met altcoins) en deze tacktiek werkt voor mij tot dusver prima.
Niemand weet waar de prijs van Bitcoin heen zal gaan en daarom is het nu alleen maar speculeren. Ik heb er vertrouwen in dat de prijs nog flink gaat stijgen de komende tijd en daarom maakt mijn inkoopmoment voor mij persoonlijk niet veel uit. Ik heb tot nu toe alleen maar mijn inleg zien stijgen en daar gaat het mij om.
Dus nogmaals mijn advies voor de mensen die willen holden en nu aan het wachten zijn op de 'dip' om in te stappen:
Ik maakte zelf wel eens de fout door te lang te wachten als de dip kwam om te zien waar de bodem was om er weer in te springen. Nadat ik bovenstaande leus tegenkwam dacht ik; inderdaad! Sindsdien koop ik Bitcoin zonder er over na te denken. En mijn conclusie is dat het toch elke keer weer verder stijgt dus het instap moment niet heel veel voor mij uitmaakt. Als voorbeeld zal ik mijn laatste 2 grote aankopen geven, een paar weken geleden stond Bitcoin op 4500 dollar. Overal op forums zeiden mensen, je moet nu echt niet kopen want we gaan naar een nieuw ATH en dan krijgen we weer een grote dip naar ergens tussen de 3-4k. Toch besloot ik op 4500 te kopen. Vervolgens steeg Bitcoin al snel door naar 6k, 7k, 7.8k ATH. We kregen toen een korte snelle dip naar 5.5k die snel weer steeg. Veel mensen riepen toen weer bij 6-7k; ik wacht wel op de dip naar 4-5k. Vervolgens bleef Bitcoin maar stijgen. Dus hier in het eerste voorbeeld, ik had bij de 4500 kunnen wachten op de grote dip die zou komen maar dan had ik de trein gemist. Het tweede voorbeeld is mijn aankoop van een korte tijd geleden. Ik had weer wat geld wat ik in Bitcoin wou steken en deze stond ondertussen op 8.9k. Weer zag ik overal berichten dat er een grote dip zou komen als Bitcoin 10k zou aantikken. Toch gewoon gelijk gekocht op 8.9k. Vervolgens steeg Bitcoin boven de 10k en kregen we weer een snelle dip naar 8.8k . Binnen no time stonden we weer boven de 10k. Ik ben een holder (soms wat trades met altcoins) en deze tacktiek werkt voor mij tot dusver prima.
Niemand weet waar de prijs van Bitcoin heen zal gaan en daarom is het nu alleen maar speculeren. Ik heb er vertrouwen in dat de prijs nog flink gaat stijgen de komende tijd en daarom maakt mijn inkoopmoment voor mij persoonlijk niet veel uit. Ik heb tot nu toe alleen maar mijn inleg zien stijgen en daar gaat het mij om.
Dus nogmaals mijn advies voor de mensen die willen holden en nu aan het wachten zijn op de 'dip' om in te stappen:
Gastchr0me1 schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:40:
Vandaag is de ICO van INS ecosystem live. Ik heb me nog niet ontzettend verdiept in deze ICO maar ik zie wel enorm veel potentie al is het maar de hype rondom dit project, dus heb ook een klein bedrag geïnvesteerd.
*knip*

[ Voor 19% gewijzigd door Krisp op 05-12-2017 09:16 ]
Ik heb me er iets meer in verdiept en zie er wel de potentie van in. Zie ook mijn berichtje iets eerder in dit topicchr0me1 schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:40:
*knip*
Niet normaal hoe hard het ging vanmiddag!
[ Voor 15% gewijzigd door Krisp op 05-12-2017 09:16 ]
Mensen die wachten op de grote dip om dan pas te kopen

Las het artikel op de nasdaq erover, zie er wel potentie in. Ze hebben de ervaring en blijkbaar goede bedrijven achter zich (Unilever heeft zelfs interesse). Denk eerlijk gezegd dat menig bedrijf enkel interesse heeft omdat hun aandelen sky high worden als ze ''iets met blockchain technologie'' doen.Dav0s schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:07:
[...]
Ik heb me er iets meer in verdiept en zie er wel de potentie van in. Zie ook mijn berichtje iets eerder in dit topic
Niet normaal hoe hard het ging vanmiddag!
----------------------------------------
Roadmap:
~ In the 1st Q of 2018, INS platform is going to be developed.
~ In Q 2 of 2018, there is plan for developing INS consumer as well as fulfilment apps. During the same tenure there will
be development of interfaces.
~ However in Q 3 in the year 2018, supplier SDK is going to be developed.
~ Finally in Q 4 of 2018, launch date will be decided.
~ As for 2019 and the rest of the years to come, there are plans to make this INS consumer eco - system grow besides
aiming for geographical expansion.
--------------------------------------------
Gaat nog minstens 1+ jaar duren, dan zou er een dikke dump kunnen ontstaan bij mensen die een snelle winst willen hebben. Stel BTC is dan 100k, dan had ik liever BTC gehad.
Kan je wel lekker spastisch doen maar ik probeer gewoon een project te delen waarin ik erg veel short term gains zie, daarnaast is tweakers ook een community en als iemand mij wil pmen en we daardoor beide kunnen profiteren dikke prima. Zo niet? Ook goed
Verwijderd
Waar zal Digibyte gaan stoppen? Er waren al voorspellingen van 4x tot 5x. Dadelijk het niveau van 8 juni.
Dan stap ik eruit.

Neo doet het wel. Op 43$ inmiddels.
Ben er nog niet achter wat precies de aanleiding van deze pump is.
Neo is wel een hele tijd achtergebleven tijdens de pumps van andere altcoins afgelopen weken.
Wellicht heeft het volgende wat meegespeeld?
https://www.cnbc.com/video/2017/12/04/its-okay-for-a-bubble-to-form-in-blockchain-and-bitcoin.html
Ben er nog niet achter wat precies de aanleiding van deze pump is.
Neo is wel een hele tijd achtergebleven tijdens de pumps van andere altcoins afgelopen weken.
Wellicht heeft het volgende wat meegespeeld?
https://www.cnbc.com/video/2017/12/04/its-okay-for-a-bubble-to-form-in-blockchain-and-bitcoin.html
In een idiote bull markt is iedereen opeens specialisto-TANK-o schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:04:
Daardoor maakt jouw taktiek niet uniek.
De beste tijd was idd 8 jaar geleden maar NIEMAND zag dit aankomen.
Zelfs voor 2016 deed BTC niet heel veel. Het ging wel gestaag omhoog maar ook ontzettende diepe dalen.
Achteraf kan ik ook zeggen had 8 jaar lang stukjes gekocht.
euh schijnbaar wel, want waarom zijn sommige mensen nu anders miljardair of multimiljonair, omdat ze er geen heil in zagen?lighting_ schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:39:
[...]
De beste tijd was idd 8 jaar geleden maar NIEMAND zag dit aankomen.
Ik zie het ook als een goed initiatief maar ik vraag mij nog wel af waarom ze per se blockchain nodig hebben voor het project.chr0me1 schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:40:
Meer info op de volgende pagina: https://ins.world/ Voor de personen die interesse hebben, stuur mij gerust ff een PM dan profiteer ik ook nog een beetje mee(ref)! Voor 10% extra bonus kan je de code DAY1 gebruiken
Ook is het maar de vraag hoe het uiteindelijk gaat werken want waarom zouden manufacturers individuele orders gaan aannemen terwijl heel die industrie draait op bulk. Dat is een complete wisseling op hun business model, en dat zie ik niet snel gebeuren.
Zoals ik het lees zijn die manufacturers daar juist wel voor te porren (vandaar dat er al interesse is uit enkele grote bedrijven). Lijkt vooral doordat ze nu al zo'n 70% van hun marketingbudget uitgeven aan de tussenleveranciers die je daarmee passeert. Daarnaast pakken die tussenleveranciers óók nog eens marge die je dan zelf in je zak kan steken.sanre4l schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:52:
[...]
Ik zie het ook als een goed initiatief maar ik vraag mij nog wel af waarom ze per se blockchain nodig hebben voor het project.
Ook is het maar de vraag hoe het uiteindelijk gaat werken want waarom zouden manufacturers individuele orders gaan aannemen terwijl heel die industrie draait op bulk. Dat is een complete wisseling op hun business model, en dat zie ik niet snel gebeuren.
Block chain gebruiken ze voor Supply Chain Management, waarmee smart contracts tussen alle verschillende partijen vastgelegd worden in de chain. Zie ook hun vrij uitgebreide FAQ (onder "About INS Ecosystem").
Idee erachter is leuk, maar zoals je zegt, het gehele business model in die industrie is gericht op bulk. Vooral aan de achterkant zie ik nog wel leuke uitdagingen om het supply chain model zo in te richten dat al die klantorders direct vanuit 1 of meerdere lokale fulfillment centers worden uitgeleverd.sanre4l schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:52:
[...]
Ik zie het ook als een goed initiatief maar ik vraag mij nog wel af waarom ze per se blockchain nodig hebben voor het project.
Ergens moeten onze bestelde producten geconsolideerd worden tot 1 zending. Nu ligt dit ontkoppelpunt bij de lokale supermarkt, straks ergens verder stroomopwaarts in de keten. Gaan de Unilevers en de P&G's van deze wereld hier voor zorgen? Ik denk het niet
Het baart mij veel zorgen dat er vooral gehandeld wordt in bitcoin. Zelfs m'n oma heeft bitcoin.
Alleen: niemand betaalt er mee. Snap ik ook wel, want je wilt het liefste geen valuta uitgeven die onderhevig is aan extreme deflatie. Als je geld meer waard wordt door het te bewaren, geef je het niet uit.
Maakt overigens voor het (day)traden niet uit, dan zijn fluctuaties juist wel prettig.
Alleen: niemand betaalt er mee. Snap ik ook wel, want je wilt het liefste geen valuta uitgeven die onderhevig is aan extreme deflatie. Als je geld meer waard wordt door het te bewaren, geef je het niet uit.
Maakt overigens voor het (day)traden niet uit, dan zijn fluctuaties juist wel prettig.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Zijn er nog mensen die Ripple bewaren? Heb het nu al een tijd in mijn wallet alleen gebeurt er zo ontzettend weinig, overweeg nu om het te ruilen tegen Nav coin.
Goed punt. Ik zie meer heil in landelijke distributiecentra waar alles samenkomt en van waaruit alles geleverd wordt naar de consument. Win/win voor beide partijen.paul-s83 schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:01:
[...]
Idee erachter is leuk, maar zoals je zegt, het gehele business model in die industrie is gericht op bulk. Vooral aan de achterkant zie ik nog wel leuke uitdagingen om het supply chain model zo in te richten dat al die klantorders direct vanuit 1 of meerdere lokale fulfillment centers worden uitgeleverd.
Ergens moeten onze bestelde producten geconsolideerd worden tot 1 zending. Nu ligt dit ontkoppelpunt bij de lokale supermarkt, straks ergens verder stroomopwaarts in de keten. Gaan de Unilevers en de P&G's van deze wereld hier voor zorgen? Ik denk het niet
Aan de andere kant, het zien er ook geen uilen uit en ze hebben al serieus veel interesse vanuit de markt. Ik overweeg wel van iets te investeren.
Het gaat lekker hoor
Maar ik post hier even omdat ik twee hele handige websites heb gevonden die ik jullie niet wil onthouden.
www.coindar.org
www.cryptocalendar.pro
doe er je voordeel mee
Maar ik post hier even omdat ik twee hele handige websites heb gevonden die ik jullie niet wil onthouden.
www.coindar.org
www.cryptocalendar.pro
doe er je voordeel mee
klopt er gebeurt weinig. in maart was hij nog 0.006 dollar en nu 0.25. het lijkt mij wel interessant omdat de market cap zo hoog is maar ik vraag mij af of en wanneer hij 1 dollar wordt of 10 of 100. echt geen ideeWhySoSrs schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:14:
Zijn er nog mensen die Ripple bewaren? Heb het nu al een tijd in mijn wallet alleen gebeurt er zo ontzettend weinig, overweeg nu om het te ruilen tegen Nav coin.
interessant thanks, kan je goed volgen welk klein of groot nieuws er is of komen gaat per coinRudy schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:18:
Het gaat lekker hoor![]()
![]()
![]()
www.coindar.org
www.cryptocalendar.pro
doe er je voordeel mee![]()
![]()
Ik hou het vast, heb t al tijden in mn wallet staan en zie er op de (nog langere) termijn zeker nog winst in. Ik heb mn inleg destijds afgeroomd dus voor mij voelt t wel oke.WhySoSrs schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:14:
Als je kijkt wat Monaco, nav, neo en salt de afgelopen tijd doen/deden had ik beter daar iets mee kunnen doen. Maar ook met die cryptos wil ik eerst beetje handelen, de inleg eruit halen en dan verder handelen/wegzetten.
IOTA blijft maar gaan. En waarom?!MaZo schreef op maandag 4 december 2017 @ 06:37:
De stijging die IOTA opeens weer doormaakt kan niet gezond zijn (net zo min als de orders die ik zie verschijnen op Binance). Zal dadelijk wel weer corrigeren.
Edit: Daar gaan we al...
Verwijderd
Ik heb er maar 1000 vast. De rest had ik al gedumpt. Ik gebruik alleen Ripple om snel van Litebit naar Bittrex te storten. Gebeurd weinig mee ja. Grote verhalen dat ze flink gaan stijgen in 2018 van bezitters maar geloof er weinig van.WhySoSrs schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:14:
Wat denken jullie van alle aankomende bitcoin forks zoals:
Bitcoin Silver, Bitcoin Platinum, Bitcoin Diamond, Bitcoin Uranium, Bitcoin Cash Plus, and Super Bitcoin.
Is het daarom ook dat de Bitcoin de laatste tijd erg hard stijgt omdat mensen "gratis" geld kunnen verdienen?
Bitcoin Silver, Bitcoin Platinum, Bitcoin Diamond, Bitcoin Uranium, Bitcoin Cash Plus, and Super Bitcoin.
Is het daarom ook dat de Bitcoin de laatste tijd erg hard stijgt omdat mensen "gratis" geld kunnen verdienen?
Hopelijk heeft men steeds minder vertrouwen in de forks en worden het allemaal shit coins met een waarde van 0-50$ zoals Bitcoin Diamond nu is op binance.giganielsie schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:30:
lol. 'Teaming up with Microsoft' Dat heb ik vaker gehoord bij andere crypto's. In de praktijk valt het nieuws vaak tegen en dondert de koers weer snel in elkaar.
Onzin, onzin, onzin, onzin, onzin en onzin.giganielsie schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:30:
Nee. Het is geen gratis geld. Geld dat kopers betalen voor dergelijke fork-coins komt vrijwel altijd uit een andere cryptocurrency. Vaak Bitcoin zelf.Is het daarom ook dat de Bitcoin de laatste tijd erg hard stijgt omdat mensen "gratis" geld kunnen verdienen?
Bitcoin-forks zijn niet veel meer dan de meest recente trend in altcoins. Je ziet al jaren dat zodra een bepaald type altcoin erg populair wordt, er direct meerdere low-effort klonen van komen. Bitcoin Cash was hier de voorloper en nu zie je de stortvloed van onzin-forks die proberen snel te cashen op de hype.
Giganten zoals Microsoft, IBM, enz... hebben vaak een behoorlijk grote research-afdeling die heel veel projecten aanpakt die niet direct gerelateerd zijn aan de core business en in bijna alle gevallen ook nooit tot een daadwerkelijke implementatie komen. Maar ze hebben genoeg bronnen om bij veel kleine, nieuwe dingen in te stappen in de hoop dat er zo nu en dan iets revolutionairs gevonden wordt.Luuk schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:35:
[...]
lol. 'Teaming up with Microsoft' Dat heb ik vaker gehoord bij andere crypto's. In de praktijk valt het nieuws vaak tegen en dondert de koers weer snel in elkaar.
De meeste samenwerkingsverbanden met cryptocurrencies vallen in deze categorie: Een kleine afdeling die samen met de cryptocurrency-developers een paar dingen probeert, zonder dat er direct zicht is op een grootschalige implementatie. Hoewel het leuk is voor de cc-developers, heeft zo'n samenwerkingsverband vaak weinig echte waarde op lange termijn.
[ Voor 36% gewijzigd door Rannasha op 04-12-2017 16:39 ]
Haha lees dit bericht over een paar maanden maar terugLuuk schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:35:
[...]
Haha, duidelijk.Rannasha schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:35:
[...]
Onzin, onzin, onzin, onzin, onzin en onzin.
Maar het is toch zo dat mensen die tijdens de fork BTC hebben, de nieuwe coin kunnen claimen ?Nee. Het is geen gratis geld. Geld dat kopers betalen voor dergelijke fork-coins komt vrijwel altijd uit een andere cryptocurrency. Vaak Bitcoin zelf.
Bitcoin-forks zijn niet veel meer dan de meest recente trend in altcoins. Je ziet al jaren dat zodra een bepaald type altcoin erg populair wordt, er direct meerdere low-effort klonen van komen. Bitcoin Cash was hier de voorloper en nu zie je de stortvloed van onzin-forks die proberen snel te cashen op de hype.
LOL, misschien moet je even wat meer onderzoek doen en kijken welke ander grote spelers al openbaar zijn gegaan met deze aankondiging..Luuk schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:35:
[...]
Ja, maar het kan nooit zo zijn dat er netto meer contanten uit komen dan er in gaan. Het blijft een zero-sum spelletje. Zolang er idd voldoende geld ingaat zou het kunnen dat je extra geld hiermee kan ophalen, maar dat geld moet ergens vandaan komen.giganielsie schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:44:
Maar het is toch zo dat mensen die tijdens de fork BTC hebben, de nieuwe coin kunnen claimen ?
Ooit gekocht. En niet meer naar gekeken.nemesis2212 schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:49:
[...]
euh schijnbaar wel, want waarom zijn sommige mensen nu anders miljardair of multimiljonair, omdat ze er geen heil in zagen?
Tot opeens de koers explodeerde. Zelfs bij 50% daling snap ik niet dat je zou verkopen. Of een rotsvaste geloof of tegen beter weten in.
1 BTC geeft recht op 10 BTCD dus zo laag noteert hij niet. Onbegrijpelijk maar waar.chr0me1 schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:32:
[...]
Hopelijk heeft men steeds minder vertrouwen in de forks en worden het allemaal shit coins met een waarde van 0-50$ zoals Bitcoin Diamond nu is op binance.
Oh wauw dat wist ik idd nietknakworst schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:54:
[...]
1 BTC geeft recht op 10 BTCD dus zo laag noteert hij niet. Onbegrijpelijk maar waar.

Cryptocalendar geeft me een Apache pagina...nemesis2212 schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:19:
[...]
klopt er gebeurt weinig. in maart was hij nog 0.006 dollar en nu 0.25. het lijkt mij wel interessant omdat de market cap zo hoog is maar ik vraag mij af of en wanneer hij 1 dollar wordt of 10 of 100. echt geen idee
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Je gaat je gang maar.Theniers schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:35:
[...]
Dus als ik nu veel inkoop dan betaal jij straks nog een hogere prijs?
Mijn masternode is veilig en dat pakt niemand meer van me af.
Aha, dank! De genoemde feiten waren al bekend, dus ik vroeg me af waar de plotselinge hype opeens vandaan kwam.
De sterke lijn omhoog is ingezet nadat dit nieuws naar buiten kwam.. Steeds meer mensen gaan zich volgens mij inlezen en zien nu de techniek achter het verhaal + de ‘partners’ die zich over IOTA uitlaten.. Dus ik denk dat dit de verschillende pieken veroorzaakt..MaZo schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:42:
[...]
Aha, dank! De genoemde feiten waren al bekend, dus ik vroeg me af waar de plotselinge hype opeens vandaan kwam.
En nog altijd maar op 2 exchanges te verhandelen! Eerste keer dat ik zo'n stijging mee heb, gekocht op 24/11 @ 0.76$D-Ed schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:46:
[...]
De sterke lijn omhoog is ingezet nadat dit nieuws naar buiten kwam.. Steeds meer mensen gaan zich volgens mij inlezen en zien nu de techniek achter het verhaal + de ‘partners’ die zich over IOTA uitlaten.. Dus ik denk dat dit de verschillende pieken veroorzaakt..
EDIT : Ok, meerdere exchanges, maar toen nog een paar heel grote die ontbreken.
[ Voor 7% gewijzigd door croc op 04-12-2017 18:28 ]
Verwijderd
Is er een crypro expert in de zaal?
Ik was net wat boodschapjes aan het doen en de Bitcoin is een hot item. De verkoper vertelde dat hij erin zat en zijn zwager alle tips gaf en er heel veel verstand van heeft. Hij zei dat over 2 weken er een flinke dip aan zit te komen dus als je nu flink winst hebt verkopen en dan terugkopen met de dip zodat je de winst niet verliest wat met vasthouden dan wel gebeurd in een dip. Dan loop je de winst mis. Iemand die dit een beetje kan bevestigen de dip? Kenners weten dat schijnbaar die er al jaren inzitten fulltime
Ik was net wat boodschapjes aan het doen en de Bitcoin is een hot item. De verkoper vertelde dat hij erin zat en zijn zwager alle tips gaf en er heel veel verstand van heeft. Hij zei dat over 2 weken er een flinke dip aan zit te komen dus als je nu flink winst hebt verkopen en dan terugkopen met de dip zodat je de winst niet verliest wat met vasthouden dan wel gebeurd in een dip. Dan loop je de winst mis. Iemand die dit een beetje kan bevestigen de dip? Kenners weten dat schijnbaar die er al jaren inzitten fulltime
Echt? Ik had 50.000 van die dingen in 2013.nemesis2212 schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:19:
[...]
klopt er gebeurt weinig. in maart was hij nog 0.006 dollar en nu 0.25. het lijkt mij wel interessant omdat de market cap zo hoog is maar ik vraag mij af of en wanneer hij 1 dollar wordt of 10 of 100. echt geen idee
Maar goed, ik had wel meer in 2013 wat ik van de hand heb gedaan. Had ik mooi van met sabbatical gekund een jaar of wat. Ik had mijn glazen bol toen terug moeten brengen toen er nog garantie op zat.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Zie niet echt een reden waarom er een dip zou moeten komen op korte termijn, de kans is natuurlijk dat er alsnog een correctie/dip komt n.a.v. de stijgingen afgelopen weken en het feit dat we rond de 10k euro grens zitten, kan me voorstellen dat er grote sell walls zijn.Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:20:
Is er een crypro expert in de zaal?![]()
Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren als BCH straks de markt gaat overspoelen op 1 januari. Uitgaande dat BCH zelf zal gaan dippen, maar wat gaat er gebeuren met andere coins zoals BTC......
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die BCH verkopen en dat in BTC stoppen.Junia schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:23:
[...]
Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren als BCH straks de markt gaat overspoelen op 1 januari. Uitgaande dat BCH zelf zal gaan dippen, maar wat gaat er gebeuren met andere coins zoals BTC......
"De verkoper van de supermarkt"Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:20:
"Zijn zwager gaf tips"
"*Summiere uitleg daytrading"
Hecht je hier zelf ook waarde aan? Ik mis toch echt jouw "waarom" vraag over waarom hij dan zou dippen.
Sterker nog, deze maand gaan de markten open voor de grote funds om mee te doen aan de stocks van BTC. Ik zou dus eerder andere kant op verwachten.
TL;DR: Zelf zo goed mogelijk je research doen en je niet laten verleiden door allerlei emoties. Ik gok dat je vrij nieuw bent.
Ik lach, heb er gelukkig geen verstand van , suc6 met het adviesVerwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:20:
Dat kan en dan staat het veilig maar ik wil er juist van af. De waves decentralized exchange is volgens coinmarketcap de enige plaats nog waar deze verhandelt wordt dus ik moet hem op een of andere manier daar zien te krijgen en dat is dus wat niet lukt.Hoshingen schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:19:
[...]
Volgens mij moet je dat gewoon naar je Waves wallet adres sturen. Je kan het altijd met een heel klein bedrag eerst proberen. Als dit aankomt dan stuur je de rest.
Het voornaamste nieuwswaardige ding dat op de planning staat voor de tweede helft van de maand is het begin van de handel in de Bitcoin-futures van CME op 18 december.Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:20:
Maar ja... Of dat nu precies hetgene was waar de zwager van de verkoper het over had, dat weet ik niet. Overigens zijn de meningen verdeeld over of deze gebeurtenis de prijs op zal stuwen of juist zal doen dalen.
Nee, dat weet niemand. Anders waren we allemaal wel stinkend rijk. Je moet zelf je verdiepen en inschatten wat er gaat gebeuren. Die verkoper ligt er niet wakker van als jij al je geld verliest op basis van zijn "tips". Wie zegt mij dat hij niet precies het tegenovergesteld doet?Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:20:
Iemand die dit een beetje kan bevestigen de dip? Kenners weten dat schijnbaar die er al jaren inzitten fulltime
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Verwijderd
Misschien een noob-vraag maar weet iemand eigenlijk waarom er meer Bitcoin Cash (16.837.788 BCH) en Bitcoin Gold (16.688.124 BTG) zijn dan gewone Bitcoin (16.719.750 BTC)?
Zijn Gold en Is Cash makkelijker te minen op een andere blockchain of iets dergelijks?
Zijn Gold en Is Cash makkelijker te minen op een andere blockchain of iets dergelijks?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 18:34 . Reden: Oeps; leesfoutje bij BTG ]
Misschien is deze aanname gedaan vanwege de super bitcoin hard fork op 17 december? Toevallig zag ik deze op de planning staan toen de onderstaande link eerder deze middag werd gedeeld..Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:20:
https://coindar.org
[ Voor 62% gewijzigd door m-rody op 04-12-2017 18:36 ]
Verwijderd
Bedankt voor de tip! Dat is inderdaad een groot ding leer ik net. Dat kan inderdaad de BTC prijs zwaar doen crashen. Kan 2 kanten opwerken. https://www.cnbc.com/vide...unch-bitcoin-futures.htmlRannasha schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:29:
[...]
Het voornaamste nieuwswaardige ding dat op de planning staat voor de tweede helft van de maand is het begin van de handel in de Bitcoin-futures van CME op 18 december.
Maar ja... Of dat nu precies hetgene was waar de zwager van de verkoper het over had, dat weet ik niet. Overigens zijn de meningen verdeeld over of deze gebeurtenis de prijs op zal stuwen of juist zal doen dalen.
Als je dat filmpje kijkt dan zal die vent dat wel bedoelen ja. Hmmm. Dit is letterlijk een 50/50 kans op wie je gaat gokken. BTC zal niet veel stijgen lijkt mij met dit soort praktijken. Moeilijke keus.
Het kan ook gebeuren dat Bitcoin niet meer flink kan stijgen door deze toepassing van Futures en mensen massaal in de altcoins gaan stappen om toch nog winst te kunnen maken. Het lijkt mij dat Bitcoin een beetje op slot staat(waardevast) als Bitcoin Futures CME gerealiseerd is toch?
A big worry is bitcoin’s sheer volatility—this year it has risen from $900 to more than $10,000. Edward Tilly, CEO of Cboe, argues that futures could help dampen price swings by bringing in more buying and selling (liquidity), transparency, and by giving investors a way to bet against the digital asset.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 19:16 ]
Bitcoin Gold heeft een "premine" gehad, waarbij de developers met kunstmatig lage difficulty een groot aantal blocks gemined hebben.Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:33:
Misschien een noob-vraag maar weet iemand eigenlijk waarom er meer Bitcoin Cash (16.837.788 BCH) en Bitcoin Gold (16.688.124 BTG) zijn dan gewone Bitcoin (16.719.750 BTC)?
Zijn Gold en Cash makkelijker te minen op een andere blockchain of iets dergelijks?
Bitcoin Cash heeft een tijd lang een apart mechanisme gehad voor difficulty-aanpassingen. Hierdoor was het mogelijk voor miners om snel veel blocks te minen door op de juiste momenten hun rekenkracht op BCH te zetten (en dan later weer weg te halen).
Meer opties zijn er ook niet: het gaat omhoog of omlaag.Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:36:
[...]
Bedankt voor de tip! Dat is inderdaad een groot ding leer ik net. Dat kan inderdaad de BTC prijs zwaar doen crashen. Kan 2 kanten opwerken. https://www.cnbc.com/vide...unch-bitcoin-futures.html
Als je dat filmpje kijkt dan zal die vent dat wel bedoelen ja. Hmmm. Dit is letterlijk een 50/50 kans op wie je gaat gokken.
#team_UTC+1
Wat bedoel je? De DEX van Waves zit in de Wallet dus als je hem daarheen kan sturen is er toch geen probleem?Crypts schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:28:
[...]
Dat kan en dan staat het veilig maar ik wil er juist van af. De waves decentralized exchange is volgens coinmarketcap de enige plaats nog waar deze verhandelt wordt dus ik moet hem op een of andere manier daar zien te krijgen en dat is dus wat niet lukt.
Het zou ook zijwaarts kunnen gaan.Ethirty schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:37:
[...]
Meer opties zijn er ook niet: het gaat omhoog of omlaag.
Als crypto langer dan een paar uur exact dezelfde koers houdt, ga ik op mijn sok kauwen.
#team_UTC+1
je profielfoto zal dan wel kloppenEthirty schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:46:
[...]
Als crypto langer dan een paar uur exact dezelfde koers houdt, ga ik op mijn sok kauwen.
Ervaring met Kraken, ik liep tegen de Tier 3 limiet aan en heb Tier 4 aangevraagd, dat was geen probleem. Geen problemen met bedragen boven de 20.000 euro, maar zoals andere zeggen: de eerste keer met een klein bedrag testen, niet meerdere withdrawals tegelijkertijd laten lopen en let op dat je daglimiet in dollar is. Hou altijd wat extra ruimte binnen je limiet in verband met koerswijzigingen van EUR/USD. En in het weekend gebeurd er niks, dan zijn de banken dicht.ooltje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:26:
Hebben mensen hier ervaring met het uitcashen van Bitcoin naar Euro? Dan bedoel ik bedragen hoger dan 20.000 euro. Zo ja, gaat dit goed? Welke exchange heb je hiervoor gebruikt? Heb je ook negatieve ervaringen met bepaalde Exchanges van BTC naar Euro?
Verwijderd
Ben redelijk nieuw in de cryptoworld en ik heb een vraag.
Heb NXT via litebit gekocht en wil deze direct naar Bittrex wallet verzenden.
Mijn order staat nu echter al vanaf gisteren middag op wachten, is het sowieso niet mogelijk je currency direct via Litebit naar Bittrex te verzenden? Wellicht is mijn werkwijze gewoon verkeerd.\
Heb NXT via litebit gekocht en wil deze direct naar Bittrex wallet verzenden.
Mijn order staat nu echter al vanaf gisteren middag op wachten, is het sowieso niet mogelijk je currency direct via Litebit naar Bittrex te verzenden? Wellicht is mijn werkwijze gewoon verkeerd.\
Probleem is dat ik dar heb en geen idee hoe het daar te krijgen. Ik kan geen wallet voor dar vinden of aanmaken.Hoshingen schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:37:
[...]
Wat bedoel je? De DEX van Waves zit in de Wallet dus als je hem daarheen kan sturen is er toch geen probleem?
Ik heb ook nog twee vragen voor de ervaringsdeskundigen hier.
Wanneer je een bedrag in BTC klaar wil hebben om altcoins mee te kopen, hoe gaan jullie om met:
Wanneer je een bedrag in BTC klaar wil hebben om altcoins mee te kopen, hoe gaan jullie om met:
- Waardeschommelingen BTC terwijl je wacht
- BTC op een exchange laten staan of in je wallet (waarbij je eerst je BTC naar een exchange moet zetten)
Binance gaat ze dus wel uitkeren? Ik vraag me af of er niet een overzicht is met al die forks en welke exchanges de nieuw ontstane munten gaan uitkeren en verhandelen? Het is niet gek veel moeite mijn btc even te verplaatsen naar Binance namelijk, of ik nou op exchange 1 handel of exchange 2 en die btc heb ik toch al.chr0me1 schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:32:
[...]
Hopelijk heeft men steeds minder vertrouwen in de forks en worden het allemaal shit coins met een waarde van 0-50$ zoals Bitcoin Diamond nu is op binance.
Ik vergelijk mijn altcoin waarde met BTC en niet met fiat. Koop BTC op een x moment in en probeer via alts meer bitcoins te krijgen. Waardeschommelingen heb je constant in crypto.SgtCaffran schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:04:
Ik heb ook nog twee vragen voor de ervaringsdeskundigen hier.
- Waardeschommelingen BTC terwijl je wacht
- BTC op een exchange laten staan of in je wallet (waarbij je eerst je BTC naar een exchange moet zetten)
Als je elk moment in wilt stappen dan zet je BTC op een exchange. Wil je mogelijk nog een poos wachten zet het dan in een wallet. Versturen naar een Exchange kost tijd, dus actief traden is lastig/onmogelijk als je bitcoins in een lokale wallet staan.
Wilde altijd al iets over computers weten
Verwijderd
Veel gelezen nu over Bitcoin Futures wat 18 december actief is. Ik vermoed zelf dat de altcoins gigantisch gaan stijgen omdat veel mensen niet zoveel vertrouwen hebben in de Bitcoin na 18 december. Misschien daarom de stijging die nu al aan de gang is van de altcoins?Ethirty schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:37:
[...]
Meer opties zijn er ook niet: het gaat omhoog of omlaag.
Het is maar een gedachte
Lees maar. Ik zie nadelen voor Bitcoin zelf. Altcoins valt dan meer winst uit te halen denk ik.
https://www.dekritischebe...utures-vanaf-18-december/
Op dit moment is het moeilijk om Bitcoin te shorten (wat niet onmogelijk is), en om dit te doen moet u zich begeven op schimmige beurzen. Dat is goed genoeg voor een particulier maar niet iets waar een grote, geloofwaardige vermogensbeheerder zich mee inlaat. Maar daar komt deze maand verandering in door introductie van Bitcoin futures. Daarnaast zullen er waarschijnlijk bitcoin-opties geïntroduceerd worden, Met put opties kan dan ingespeeld worden op een daling en bovendien kan het risico dan worden afgedekt.
Leuke afsluiter van een mafkees YouTube: CME Group Will Manipulate Bitcoin Price! Huge Win For Fiat! ALtcoins...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 19:30 ]
Klik op de site die je noemt op een coin die je interessant vindt, vervolgens op het tabje Markets en kies er eentje uit...kaasaanfiets schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:13:
Ik zit mij echt lam te zoeken maar ik kan geen enkele vinden die een groot aanbod currenties heeft. Ik wil namelijk in opkomende goedkope crypto's investeren.
bijvoorbeeld de top 20 van deze site: https://coinmarketcap.com/all/views/all/
Toch lastig omzetten, heb totaal geen ervaring met Bitfinex, wel net een accountje aangemaakt maar zie dat je aardig wat stappen moet doorlopen om te kunnen traden....
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Still waiting...walletje-w schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:41:
[...]
Kom ik later op terug![]()
Dit vereist namelijk een wat langer en genuanceerder antwoord. Ik kan wel verklappen dat ik eigenlijk maar echt enthousiast ben over 1 munt/technologie/team.

Binance met BTC?flexje schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:19:
[...]
Toch lastig omzetten, heb totaal geen ervaring met Bitfinex, wel net een accountje aangemaakt maar zie dat je aardig wat stappen moet doorlopen om te kunnen traden....
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
- "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]