[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.188 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:04
wvansl schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:46:
Ik was van plan IOTA vorige week te kopen (voor een +/- 500eur) maar mijn bitfines account werd pas erg laat goedgekeurd en nu staat die op 2+ USD.

Wat denken jullie dat het best is? Wachten op een correctie (en hopen dat die lager uitkomt dan 2 USD) of gewoon kopen...

Overigens gewoon het plan om hem vast te houden en zien wat die doet in een jaar of meerdere jaren.
Als je van plan bent wat langer vast te houden dan zou ik nu heel even wachten op de lichte dip. Die gaat er vast en zeker komen na een dergelijke stijging. Hoe groot die is is natuurlijk moeilijk te voorspellen maar instappen rond de 1.50 dollar is niet gek op de lange termijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:08:
[...]

Als je van plan bent wat langer vast te houden dan zou ik nu heel even wachten op de lichte dip. Die gaat er vast en zeker komen na een dergelijke stijging. Hoe groot die is is natuurlijk moeilijk te voorspellen maar instappen rond de 1.50 dollar is niet gek op de lange termijn denk ik.
Je kunt ook met (bijvoorbeeld) 50% van je budget zsm starten, dan als de dip komt (die kan komen maar ook nog op zich laten wachten) de overige 50% (of gebruik andere percentages).

Wat je ook gaat doen.. HODL!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Danny.G schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:04:
[...]

Yep, ik heb vanaf nu afgesproken dat maar te gaan doen. Vorige week IOTA verkocht op 80 cent, komende van 45 cent. Tja.. Pijnlijk om hem dan nu richting de 3$ te zien gaan. :X
Gemiddeld kocht ik op ,87 maar ik heb hem ook richting de ,30 zien zakken.. Moeilijk om toen niet te verkopen maar toch gelukt. Nu baal ik ervan dat ik toen niet heb bijgekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:44
Ik weet dat glazen bol kijken moeilijk is (understatement). Maar heeft iemand nog koopadvies voor de volgende munten?

NEO/GAS
OMG
WTC

Ik zit daar een beetje met hetzelfde probleem. Wil wel instappen voor wat langere termijn maar een flink aantal coins heeft net een beste stijging gezien. Ook heb ik wat moeite met de verificatie op gdax en bl3p neemt geen nieuwe leden aan dus BTC kopen op dit moment is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
SgtCaffran schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:21:
Ik weet dat glazen bol kijken moeilijk is (understatement). Maar heeft iemand nog koopadvies voor de volgende munten?

NEO/GAS
OMG
WTC

Ik zit daar een beetje met hetzelfde probleem. Wil wel instappen voor wat langere termijn maar een flink aantal coins heeft net een beste stijging gezien. Ook heb ik wat moeite met de verificatie op gdax en bl3p neemt geen nieuwe leden aan dus BTC kopen op dit moment is lastig.
voordat je verkoop advies vraagt ben ik wel benieuwd waarom je specifiek die munten kiest. wat is de reden daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
In het kader 'van je fouten kan je leren', hier mijn eerste maar waarschijnlijk niet mijn laatste verkeerde inschatting:

In de nacht van 29 november tikte BTC voor het eerst 10k USD aan. Ik verwachtte, na een verdere korte explosieve stijging, een sterke correctie. Dus ik had de helft van mijn portfolio die avond (tijdelijk) gecashed.

Ik kreeg deels gelijk, zodra de 10k werd bereikt steeg hij inderdaad door naar de 11250, waarna hij snel doorzakte naar de 9400. Maar daar bleef het bij. Dit noemde ik een dip en nog geen correctie, dus ik besloot om niet bij te kopen.

Nu zijn we een week verder en staat de BTC inmiddels weer op 11550. Ik kan nu twee dingen doen:

1. Koppig volhouden dat de correctie nog steeds moet komen en blijven wachten.
2. Toch maar weer (met verlies) inkopen.

Beidde acties voelen verkeerd...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:05

beany

Meeheheheheh

Theniers schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:40:
In het kader 'van je fouten kan je leren', hier mijn eerste maar waarschijnlijk niet mijn laatste verkeerde inschatting:

In de nacht van 29 november tikte BTC voor het eerst 10k USD aan. Ik verwachtte, na een verdere korte explosieve stijging, een sterke correctie. Dus ik had de helft van mijn portfolio die avond (tijdelijk) gecashed.

Ik kreeg deels gelijk, zodra de 10k werd bereikt steeg hij inderdaad door naar de 11250, waarna hij snel doorzakte naar de 9400. Maar daar bleef het bij. Dit noemde ik een dip en nog geen correctie, dus ik besloot om niet bij te kopen.

Nu zijn we een week verder en staat de BTC inmiddels weer op 11550. Ik kan nu twee dingen doen:

Eh, volgens mij zit iedereen een beetje met dit probleem. Volgens mij verwachten we allemaal nog een sterke correctie.

Je kan natuurlijk de wetten van het universum tarten: Je weet dat als je nu koopt de correctie komt, en dat als je niet koopt BTC tot ongekende hoogte zal stijgen. Dus doe wat je niet zou doen en hoop dat het universum dit niet door heeft ;)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Hoe zit het met jullie met de nachtrust?
Gister in de kleine dip, is het mij gelukt om op kraken all-in te gaan, vervolgens de browser te sluiten en smorgens hopen dat hij gestegen is. En ja hoor, een heerlijke winst opgestreken en uitgestapt zojuist.

De voordelen van deze tactiek is dat ik snachts niet uit of in kan stappen omdat ik pas de volgende ochtend kijk. Nadeel is dat ik slecht slaap en er zelfs over droom.. :*) O-)

Klinkt dit iemand herkenbaar? :P
Als het dubbeltje de goede kant opvalt is het heerlijk wakker worden, maar het veroorzaakt wel een hoop stress.

[ Voor 10% gewijzigd door C6DL op 04-12-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijk om vast te houden. Ik zit niet met veel geld erin. Vanaf oktober 2017 in de crypto en de eerste maand verlies gemaakt met Stratis en Ark. Shitcoins naar mijn mening.

Daarna opnieuw ingestapt met Ardor, XVG, Digibyte, Decentraland, Ripple, Viacoin en Viberate. Nu alleen op Ardor al mijn inzet verdriedubbeld. Moeilijk om vast te houden :o Toch proberen want Ardor geeft de meeste profit. Decentraland kan in 2018 ook groot worden als ze hun virtuele platform in de markt krijgen. Maar de winst is nu al zo heerlijk. Zo verleidelijk om te laten betalen :P
C6DL schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:47:

Als het dubbeltje de goede kant opvalt is het heerlijk wakker worden, maar het veroorzaakt wel een hoop stress.
Hier ook. Dromen dat bijvoorbeeld ineens vTorrent mega gaat stijgen. Of balen dat ik niet op tijd in MIOTA ben gestapt. Droom iedere dag van een dik nieuw alleenstaand huis en een Audi met de crypto :P

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
C6DL schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:47:
Gister in de kleine dip, is het mij gelukt om op kraken all-in te gaan, vervolgens de browser te sluiten en smorgens hopen dat hij gestegen is. En ja hoor, een heerlijke winst opgestreken en uitgestapt zojuist.

De voordelen van deze tactiek is dat ik snachts niet uit of in kan stappen omdat ik pas de volgende ochtend kijk. Nadeel is dat ik slecht slaap en er zelfs over droom.. :*) O-)

als je al snachts niet kan slapen omdat je denkt dat je misschien winst pakt of verlies dan (volgens mij) ben je er iets teveel mee bezig. je zou coins moeten kopen en er dan eigelijk niet meer naar moeten kijken. echter denk ik dat veel mensen hier elke 10 minuten naar de koersen checken.

anyway. maar hoeveel winst heb je kunnen pakken vanmorgen met uitstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 08:48
Waarom is IOTA zo gestegen? Een reden voor? Ik wilde gisteren daarbij instappen, om erachter te komen dat hij heelmaal niet op Bittrex wordt verhandeld. Vreemd voor een top 10 coin.

Ik denk ook weer eraan om Neo te kopen, de prijs is volgens mij vrij laag. Hoe werkt het eigenijk met het genereren van GAS?

[ Voor 26% gewijzigd door DarkShadow op 04-12-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
nemesis2212 schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:51:
[...]

als je al snachts niet kan slapen omdat je denkt dat je misschien winst pakt of verlies dan (volgens mij) ben je er iets teveel mee bezig. je zou coins moeten kopen en er dan eigelijk niet meer naar moeten kijken. echter denk ik dat veel mensen hier elke 10 minuten naar de koersen checken.

anyway. maar hoeveel winst heb je kunnen pakken vanmorgen met uitstappen?
1500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 13:13

Je zou bijvoorbeeld elke paar dagen 10% van je budget weer in kunnen kopen op bitcoin. Dan spreid je het risico een beetje.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

IOTA een week geleden gekocht op $0,98 na een tip van die gasten van cryptocointraders. Nu op basis van hun alerts ingestapt op NAV, RCN en REX (Hier hebben ze direct contact met de developers). Heb even zelf research gedaan, lijken mooie projecten en ze staan nog laag qua prijs dus voor de mid/long term zijn dat de mooiere dingen!
Voor wie het interessant vindt, dit is de gratis telegram group van ze: -spam- :)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 08-12-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:53:
Waarom is IOTA zo gestegen? Een reden voor? Ik wilde gisteren daarbij instappen, om erachter te komen dat hij heelmaal niet op Bittrex wordt verhandeld. Vreemd voor een top 10 coin.
Kijk het nieuws over IOTA.
https://thenextweb.com/ha...rketplace-cryptocurrency/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
SgtCaffran schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:21:

NEO/GAS
OMG
WTC

WTC is in een bullrun omdat je met 2000 coins masternode status krijgt. Wat je meer profit oplevert geloof ik. Dus daar zou ik even mee wachten met instappen. Geloof dat de pijldatum 10 December is, daarna is een beter moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-07 10:35
DarkShadow schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:53:

Ik denk ook weer eraan om Neo te kopen, de prijs is volgens mij vrij laag. Hoe werkt het eigenijk met het genereren van GAS?
Ik heb er in september speciaal een Bitfinex account voor aangemaakt, naar mijn mening toen zeker de moeite waard om heel het veiligheids-gedoe nogmaals te doorlopen.

Edit: link over IOTA nieuws hierboven al geplaatst

[ Voor 16% gewijzigd door Clukers op 04-12-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Clukers schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:57:
[...]

Ik heb er in september speciaal een Bitfinex account voor aangemaakt, naar mijn mening toen zeker de moeite waard om heel het veiligheids-gedoe nogmaals te doorlopen.

De reden waarom de stijging zo prominent was dit weekend is mij ook helemaal niet duidelijk, er is zoveel postivo-nieuws en waarzeggersvoorspelling (van to the moon etc...) dat het moelijk is om daar het correcte nieuws uit te filteren.
Volgens mij komt het door de acceptatie op meer exchanges en dat het project aangekondigd heeft een grote deal te hebben met huidige IoT leveranciers oid. Ik heb het niet uit eerste hand of onderzoek nog, ik heb alleen de stijging meegekregen dit weekend en ik ben bijna 2 maanden geleden ingestapt @ 0.62 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
ok nice, met welke coin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:47:
Moeilijk om vast te houden. Ik zit niet met veel geld erin. Vanaf oktober 2017 in de crypto en de eerste maand verlies gemaakt met Stratis en Ark. Shitcoins naar mijn mening.
Ik heb ze allebei. Waarom vind je Ark een shitcoin? Ik ben juist van plan om hier nog meer van aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-rody
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 19:10
Ik heb een vraagje over 'the halving' die Vertcoin staat te wachten. Zelf heb ik VTC in september gelukkig onder de dollar gekocht op aanraden van een vriend en mij verder totaal niet ingelezen over VTC. Vorige maand nog een gedeelte op 6 dollar kunnen verkopen en kunnen terugkopen op 3,5 dollar en met de huidige stijging begon ik mij af te vragen waarom het weer zo hard gaat met VTC.

Op Reddit kwam ik voor het eerst de term halving tegen en na meerdere artikelen over halvings gelezen te hebben (van 2012 en 2016 BTC), snap ik nog steeds niet waarom er zo positief naar gekeken wordt aangezien je beloning wordt gehalveerd? Miners die mogelijk tegen verlies VTC minen dus mogelijk eruit stappen?

Of is het niet vanzelf sprekend dat er een prijsdipje ontstaat na een halving? Twijfel om (een gedeelte) te verkopen en even te parkeren in btc of Eth om eventueel in te kunnen spelen op een prijsdaling. Iemand tips, want misschien zit ik wel compleet verkeerd kwa gedachtegang over een halving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Theniers schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:02:
[...]

Ik heb ze allebei. Waarom vind je Ark een shitcoin? Ik ben juist van plan om hier nog meer van aan te schaffen.
Omdat ze al zo hoog zijn in waarde waardoor ik geen stijging verwacht van 200% tot 300%. Andere coins kun je veel meer mee vangen zoals Ardor en IOTA. Althans, als je geen duizenden euro's hebt om in een coin te stoppen. Ik koop ze liever van onder de euro en dan 500 euro erin stoppen bijvoorbeeld. Maar ik heb geen glazen bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 15:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik lees zo even wat goede dingen over Ardor, en wil ook in deze coin stappen voor een paar tientjes. Ik zie echter zo geen duidelijke online wallet hiervoor, hebben jullie tips hiervoor? Wel erg ruk dat ik voor elke coin een andere online wallet (met elk eigen login etc) heb onderhand.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:15
m-rody schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:02:
Ik heb een vraagje over 'the halving' die Vertcoin staat te wachten. Zelf heb ik VTC in september gelukkig onder de dollar gekocht op aanraden van een vriend en mij verder totaal niet ingelezen over VTC. Vorige maand nog een gedeelte op 6 dollar kunnen verkopen en kunnen terugkopen op 3,5 dollar en met de huidige stijging begon ik mij af te vragen waarom het weer zo hard gaat met VTC.

Op Reddit kwam ik voor het eerst de term halving tegen en na meerdere artikelen over halvings gelezen te hebben (van 2012 en 2016 BTC), snap ik nog steeds niet waarom er zo positief naar gekeken wordt aangezien je beloning wordt gehalveerd? Miners die mogelijk tegen verlies VTC minen dus mogelijk eruit stappen?

Of is het niet vanzelf sprekend dat er een prijsdipje ontstaat na een halving? Twijfel om (een gedeelte) te verkopen en even te parkeren in btc of Eth om eventueel in te kunnen spelen op een prijsdaling. Iemand tips, want misschien zit ik wel compleet verkeerd kwa gedachtegang over een halving.
Het idee is simpel, door een "halving" komen er minder nieuwe Vertcoins op de markt. Minder aanbod en dus zou de prijs moeten stijgen. Maar net als altijd in crypto, is de kans groot dat dat inmiddels wel behoorlijk in-gehyped is in de prijs. Op lange termijn zou het dus goed kunnen zijn voor de koers, op korte termijn weet niemand het.

Het minen balanceert zich altijd wel zo uit dat het precies nog winstgevend is, dat is inherent aan minen, dus daar hoef je je weinig zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
NeFoRcE schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:10:
Ik lees zo even wat goede dingen over Ardor, en wil ook in deze coin stappen voor een paar tientjes. Ik zie echter zo geen duidelijke online wallet hiervoor, hebben jullie tips hiervoor? Wel erg ruk dat ik voor elke coin een andere online wallet (met elk eigen login etc) heb onderhand.
ik zoek ook nog steeds naar een exchange waarbij je 20+ verschillende wallets heb waar je coins kan kopen. Litebit.eu heeft een redelijk lijst. maar helaas niet de coin wallets waar ik graag nog een aantal van zou willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:06:
[...]

Omdat ze al zo hoog zijn in waarde waardoor ik geen stijging verwacht van 200% tot 300%. Andere coins kun je veel meer mee vangen zoals Ardor en IOTA. Althans, als je geen duizenden euro's hebt om in een coin te stoppen. Ik koop ze liever van onder de euro en dan 500 euro erin stoppen bijvoorbeeld. Maar ik heb geen glazen bol.
Dan had je moet hodlen ;)
Stratis is de afgelopen weken verdubbeld in waarde. En over ARK ook veel positieve berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles in Bittrex. Offline wallets is helemaal ruk. Al die sleutels opslaan en wachtwoorden onthouden. Gewoon weer wachten op een dipje met Ardor. Hopen net voor 17 december bij de fork op Bitcoin en Super Bitcoin.
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:14:
[...]

Dan had je moet hodlen ;)
Stratis is de afgelopen weken verdubbeld in waarde. En over ARK ook veel positieve berichten.
Nee want ik had ook hoog ingekocht zoals hij nu staat. Dus had dan nu quitte gespeeld. Beginnersfoutje als je net instapt in de cryptowereld. Als een coin al piekt en dan inkopen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 10:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-09 00:01
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:06:
[...]

Vreemde redenatie:
- je hebt verlies gemaakt met die coins, dus als je geen snelle winst kunt maken is het een shitcoin?
- De marketcap van IOTA en Ripple is vele malen groter dan die van Stratis, dus waarom zou Stratis dan geen 2x / 3x kunnen doen, maar dez coins wel? Daarnaast, de prijs per coin zegt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paul-s83 schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:23:
[...]

Vreemde redenatie:
- je hebt verlies gemaakt met die coins, dus als je geen snelle winst kunt maken is het een shitcoin?
- De marketcap van IOTA en Ripple is vele malen groter dan die van Stratis, dus waarom zou Stratis dan geen 2x / 3x kunnen doen, maar dez coins wel? Daarnaast, de prijs per coin zegt helemaal niks.
Het is maar een mening. Ardor heb ik nu flink winst mee. Laag ingekocht en nu 3 keer zo hoger. Dat was mij niet gelukt met Stratis of Ark binnen 2 maanden. Dat bedoel ik er meer mee te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjoost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 16:32
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:16:
Alles in Bittrex. Offline wallets is helemaal ruk. Al die sleutels opslaan en wachtwoorden onthouden. Gewoon weer wachten op een dipje met Ardor. Hopen net voor 17 december bij de fork op Bitcoin en Super Bitcoin.
Nee, Ardor bewaar je in de NXT wallet, en dat is een prima ding. Het onthouden/opslaan van je sleutels is de prijs van de "zekerheid" dat je geld niet ineens verdwijnt door een probleem van/fraude bij een exchange.

Overigens heb ik zelf mijn ARDR weggedaan (had beter BTC kunnen houden - gelukkig maar een paar tientjes in gestopt) en staat NXT ook op de lijst om later deze maand te gaan (verdriedubbeld in BTC - helaas maar een paar tientjes in gestopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

EVILSalami schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:24:
Ik heb wat trades gedaan op Binance. Maar nu blijven er fracties achter op de balans die te klein zijn om te verhandelen.

Bijvoorbeeld: ik heb BTC omgezet naar XMR en later weer terug naar BTC. Nu blijft er een factie achter omdat bij de trade een fee is achtergehouden van de XMR. Die fractie is nu zo klein dat het lijkt alsof ik daar niets mee kan.

Meer mensen last van? Hoe gaan jullie hiermee om? Ik kan opnieuw een trade doen om het aan te vullen tot een verhandelbaar fractie maar dat is wel wat raar.
Ik heb het ook, ik had pas mijn account leeggemaakt maar toen bleef er toch nog $100 staan waar je niks mee kan, allemaal restjes over van het daytraden

Vind het dan ook raar dat je bijv. WTC per stuk moet kopen nu die inmiddels 9 dollar waard is. Ik heb er al over gemaild, maar Binance zegt zelf dit in het belang te doen van de trader aangezien er anders steeds teveel digits ingevuild moeten worden. Valt over te discussieren maar oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 15:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

bjoost schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:30:
[...]

[...]

Nee, Ardor bewaar je in de NXT wallet, en dat is een prima ding. Het onthouden/opslaan van je sleutels is de prijs van de "zekerheid" dat je geld niet ineens verdwijnt door een probleem van/fraude bij een exchange.

Overigens heb ik zelf mijn ARDR weggedaan (had beter BTC kunnen houden - gelukkig maar een paar tientjes in gestopt) en staat NXT ook op de lijst om later deze maand te gaan (verdriedubbeld in BTC - helaas maar een paar tientjes in gestopt).
Ah kijk aan. Zo juist voor een klein beetje ARDR gekocht. Staan nu op mijn zojuist gemaakte bittrex wallet. Fijne is dat ARDR ook in het overzicht van litebit.eu. Kan dus snel zien wat m'n coins waard zijn als ik ze zou verkopen. Nou hopen dat ze gaan stijgen :+

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55
rvT schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:31:
[...]

Ik heb het ook, ik had pas mijn account leeggemaakt maar toen bleef er toch nog $100 staan waar je niks mee kan, allemaal restjes over van het daytraden

Vind het dan ook raar dat je bijv. WTC per stuk moet kopen nu die inmiddels 9 dollar waard is. Ik heb er al over gemaild, maar Binance zegt zelf dit in het belang te doen van de trader aangezien er anders steeds teveel digits ingevuild moeten worden. Valt over te discussieren maar oke.
Op binance kun je best wat restjes via market order tegen BNB verkopen (heeft vaak meer decimalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickstant85
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-11-2020
Zal ardor nog verder stijgen? Of komt er een dip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemesis2212
rickstant85 schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:38:
neimand heeft een glazen bol dus speculeren heeft weinig zin lijkt mij?
ps: lees de forum regels :)

[ Voor 5% gewijzigd door nemesis2212 op 04-12-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
NeFoRcE schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:35:
[...]

Ah kijk aan. Zo juist voor een klein beetje ARDR gekocht. Staan nu op mijn zojuist gemaakte bittrex wallet. Fijne is dat ARDR ook in het overzicht van litebit.eu. Kan dus snel zien wat m'n coins waard zijn als ik ze zou verkopen. Nou hopen dat ze gaan stijgen :+
hoeveel verschillende coin wallets heeft bittrex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 10:39

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

nemesis2212 schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:39:
[...]

hoeveel verschillende coin wallets heeft bittrex?
(lees de forumregels en pas je bestaande bericht aan ipv 2 keer te posten ;) )

Bittrex heeft heel erg veel wallets. Stuk of 280.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickstant85 schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:38:
Mooi. Niet normaal meer. Ardor 122% winst. Ik had meer toen maar heb opnieuw geinvesteerd. Uit laten betalen en met de winst meer gekocht. Digibyte knalt ook ineens omhoog. 56% winst en blijft maar gaan(heb maar 20000 DGB). Viacoin 41%.
Ik kocht de eerste rit Ardor toen bij Litebit. 50 euro had je er 500.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSrs
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-02 13:19
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:54:
IOTA een week geleden gekocht op $0,98 na een tip van die gasten van cryptocointraders. Nu op basis van hun alerts ingestapt op NAV, RCN en REX (Hier hebben ze direct contact met de developers). Heb even zelf research gedaan, lijken mooie projecten en ze staan nog laag qua prijs dus voor de mid/long term zijn dat de mooiere dingen!
Voor wie het interessant vindt, dit is de gratis telegram group van ze: https://goo.gl/VNFByD :)
Heb je de premium membership bij ze? Zo ja bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Tjebakka schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:42:
[...]

(lees de forumregels en pas je bestaande bericht aan ipv 2 keer te posten ;) )

Bittrex heeft heel erg veel wallets. Stuk of 280.
thanks, zij hebben idd de coins die ik wil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rvT

rvT

Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:47:

Daarna opnieuw ingestapt met Ardor, XVG, Digibyte, Decentraland, Ripple, Viacoin en Viberate. Nu alleen op Ardor al mijn inzet verdriedubbeld. Moeilijk om vast te houden :o Toch proberen want Ardor geeft de meeste profit. Decentraland kan in 2018 ook groot worden als ze hun virtuele platform in de markt krijgen. Maar de winst is nu al zo heerlijk. Zo verleidelijk om te laten betalen :P

[...]

Hier ook. Dromen dat bijvoorbeeld ineens vTorrent mega gaat stijgen. Of balen dat ik niet op tijd in MIOTA ben gestapt. Droom iedere dag van een dik nieuw alleenstaand huis en een Audi met de crypto :P
Ik val werkelijk van mijn stoel van het lachen. Stratis en Ark shitcoins noemen en dan zelf met Ripple, Digibyte, Decentraland en Viberate op de proppen komen _O- _O-

Het feit dat je verlies maakt op een coin en zelf bij de groene dildo's instapt wil niet direct zeggen dat het een shitcoin is. :')

Zowel Stratis als Ark zijn gamechangers binnen crypto, Stratis brengt over een week zijn wallet uit waarmee er voor het eerst in de historie anonieme transacties kunnen plaatsvinden met Bitcoin d.m.v. Tumblebit. Tel hier nog is bij op dat volgende maand de Stratis Identity app uitkomt, het ICO-platform, de masternodes, sidechains en Stratis academy. Kijk voor de grap is naar de Github van Stratis en vergelijk dit met andere projecten. De marketing van Stratis zuigt, maar dit is wel een team die echt waarde toevoegt aan crypto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik zie veel mensen hier over Ardor praten maar voor de NXT coins krijg je op 25 december voor de helft nog eens extra IGNIS coins (eerste childchain Ardor) ook is NXT over de periode harder gestegen dan Ardor en verwacht ik dat hij misschien nog wel Ardor even voorbij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSrs
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-02 13:19
Wat vinden jullie van Navcoin ? Volgens velen een munt die het goed gaat doen in 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
Even een vraagje die ik niet hier kon terug vinden. Ik wil met kerst mijn familie een crypto cadeautje geven ter introductie in deze wereld. Een bon met een - paper - wallet met voor 10 euro aan LTC (vanwege fee's). Kent iemand een betrouwbare site die dat aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
WhySoSrs schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:55:
Wat vinden jullie van Navcoin ? Volgens velen een munt die het goed gaat doen in 2018
volgens mij gaat nav de goede kant op. er is veel social media voor, updates etc. heb er zelf 25 gekocht. leuk voor als ze een keer meer waard worden dan een euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 12:42
WhySoSrs schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:55:
Geinig, ik kreeg daar net een melding over van Medium: Navcoin Investment Review (is wel al wat verouderd zie ik)

INVESTMENT RATING
Investment Rating :- A+
Short Term Investment Risk/Reward Ratio :- 5/5
Long Term Investment Risk/Reward Ratio :- 2/8

Doe ermee wat je wil. Ik vind zijn reviews altijd erg informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Waarom is het Kraken orderbook zo extreem "dun" gevuld naar beneden toe?
Heeft dat te maken met de kraken storing?

Er staan echt amper orders van waarde, mocht iemand een aantal btc dumpen vliegen we zo honderden euros omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-09 20:19

Ethirty

Who...me?

Dat hebben we allemaal wel eens. Van de zomer verkocht rond 3000 en heel lang moeten wachten op een “dip” die nooit kwam. Uiteindelijk pas weer rond 6 a 7k ingestapt, uiteraard veel minder kunnen kopen voor mijn geld. Was ik minder voorzichtig geweest dan had ik leuk kunnen verdienen.

Je kan wachten op een grote correctie, of gewoon instappen en hopen op het beste.

Je koopt niet in met verlies, dat is het pas als je voor minder verkoopt. ;)
C6DL schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:05:
Waarom is het Kraken orderbook zo extreem "dun" gevuld naar beneden toe?
Heeft dat te maken met de kraken storing?

Er staan echt amper orders van waarde, mocht iemand een aantal btc dumpen vliegen we zo honderden euros omlaag.
Dat is precies wat er gisteren gebeurde. De koers ging een stuk lager dan andere exchanges. Zoals ik gisteren al zei: niet zo gek als niemand zijn orders erdoor krijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door Ethirty op 04-12-2017 11:06 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theniers
Iksie schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:55:
Even een vraagje die ik niet hier kon terug vinden. Ik wil met kerst mijn familie een crypto cadeautje geven ter introductie in deze wereld. Een bon met een - paper - wallet met voor 10 euro aan LTC (vanwege fee's). Kent iemand een betrouwbare site die dat aanbiedt?
Deze generator kan mooie litecoin paper wallets maken. Ik heb het zelf niet getest. Ik zou even oppassen met het intypen van keys in open source software... Kwam het hier tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Ethirty schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:05:
[...]

[...]

Dat is precies wat er gisteren gebeurde. De koers ging een stuk lager dan andere exchanges. Zoals ik gisteren al zei: niet zo gek als niemand zijn orders erdoor krijgt.
klopt maar vooral het euro orderboek is amper gevuld.
lijkt wel of weinig mensen nog op euro handelen en iedereen op de dollar zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:56

Je koopt sowieso niet met verlies in. Wat je gedaan hebt is risico beperken, naar jou verwachtingen. Als je denkt dat BTC gaat stijgen koop je weer in, anders niet. Wat je de volgende keer kan doen is niet uitstappen en telkens een stop loss order ophogen, maar als hij één keer daaronder dipt en weer stijgt, zit je met hetzelfde.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-rody
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 19:10
Evianon schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:13:
[...]

Het minen balanceert zich altijd wel zo uit dat het precies nog winstgevend is, dat is inherent aan minen, dus daar hoef je je weinig zorgen over te maken.
Thanks, nu valt het kwartje wel..

Waar komt die groei van DGB opeens vandaan? 23/11 maar verkocht omdat ik DGB in juni voor 0,02 cent had gekocht terwijl deze zelfs nog 28e geranked stond maar de laatste maanden zien terug zakken naar 0,008 en een ranking van rond de 80. Gelukkig is Siacoin waarvoor ik het heb ingeruild met 130% gegroeid sinds 23/11 en natuurlijk mooi voor de Tweakers hier die er wel profit uit halen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Danny.G schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:03:
[...]

Geinig, ik kreeg daar net een melding over van Medium: Navcoin Investment Review (is wel al wat verouderd zie ik)

INVESTMENT RATING
Investment Rating :- A+
Short Term Investment Risk/Reward Ratio :- 5/5
Long Term Investment Risk/Reward Ratio :- 2/8

Doe ermee wat je wil. Ik vind zijn reviews altijd erg informatief.
Had deze ook gelezen, volgens mij een erg leuke crypto.
Ik heb er 100,- ingestopt. kijken wat het doet!

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooltje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 12:26
Noxa schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:56:
[...]

WTC is in een bullrun omdat je met 2000 coins masternode status krijgt. Wat je meer profit oplevert geloof ik. Dus daar zou ik even mee wachten met instappen. Geloof dat de pijldatum 10 December is, daarna is een beter moment.
Je bedoelt natuurlijk 5000 coins :). Met minder heb je geen Master node status, en als je 5000 voor de 10e deze maand in een wallet doet krijg je Guardian masternode status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 17:05

flexje

got-father

Volg deze topic al een aantal weken en wil graag inzetten op IOTA (kleine inzet). Waar koop je het makkelijkst en snelst iota in, heb inmiddels wel de iota wallet op mn android staan.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooltje
Hebben mensen hier ervaring met het uitcashen van Bitcoin naar Euro? Dan bedoel ik bedragen hoger dan 20.000 euro. Zo ja, gaat dit goed? Welke exchange heb je hiervoor gebruikt? Heb je ook negatieve ervaringen met bepaalde Exchanges van BTC naar Euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
flexje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:25:
Volg deze topic al een aantal weken en wil graag inzetten op IOTA (kleine inzet). Waar koop je het makkelijkst en snelst iota in, heb inmiddels wel de iota wallet op mn android staan.
Ik heb ze op Bitfinex gekocht.
ooltje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:26:
Hebben mensen hier ervaring met het uitcashen van Bitcoin naar Euro? Dan bedoel ik bedragen hoger dan 20.000 euro. Zo ja, gaat dit goed? Welke exchange heb je hiervoor gebruikt? Heb je ook negatieve ervaringen met bepaalde Exchanges van BTC naar Euro?
Kraken en Coinbase. Houd er wel rekening mee dat er een maximum withdraw/deposit is per maand voor beiden. Ik dacht op kraken Tier3 tot 20k per maand. Kan dus zijn dat je iets langer moet wachten om uit te keren maar zolang het bij de exchange in je EUR wallet staat gebeurd er in theorie natuurlijk niets mee en "kost" die maand wachten je niets.

Ik doe verder altijd eerst een kleine deposit/withdraw alvorens ik met groter bedragen aan de haal ga. (just in case)

[ Voor 57% gewijzigd door GeeMoney op 04-12-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 14:44
GeeMoney schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:27:
[...]

Ik heb ze op Bitfinex gekocht.
Maar dan moet je eerst via een andere crypto right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooltje
flexje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:25:
Ligt er een beetje aan. Wil je van Fiat direct naar IOTA? Koop het dan bijvoorbeeld op een Nederlandse altcoin website. Heb je ergens BTC liggen kijken dan op https://coinmarketcap.com/currencies/iota/#markets om te zien of je op één van deze exchanges al een account hebt. Daarna kan je IOTA kopen en naar je eigen wallet plaatsen. Lees je wel even goed in op de IOTA wallets aangezien er issues zijn met re-usable addresses.

Dit zorgt ervoor dat je je geld kwijt bent mocht je ooit zo'n adres gebruiken. Adoption van IOTA zou een stuk hoger zijn als ze de wallet eens goed onderhanden nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Koja78 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:30:
[...]

Maar dan moet je eerst via een andere crypto right?
Klopt, van LTC ->IOTA in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
GeeMoney schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:30:
[...]

Klopt, van LTC ->IOTA in mijn geval.
Dus bv. euro -> Kraken -> buy LTC -> transfer exchange -> buy iota

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 19:01
Minder dan 10K euro per keer uit laten betalen op je rekening, anders gaat er een alarm ergens af en mag je allemaal formulieren in gaan vullen. Niet dat het illegaal is, maar dat kan je wat werk besparen. Uitbetalen doe ik via Kraken, dat gaat snel en met weinig kosten. Als je geverifieeerd bent zijn die bedragen ook geen probleem.

Met Tier 3 kraken kan je tot 200K USD per maand.

[ Voor 3% gewijzigd door Bartske op 04-12-2017 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Koja78 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:32:
[...]

Dus bv. euro -> Kraken -> buy LTC -> transfer exchange -> buy iota
Als een bus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 21:49
Zelf nog nooit 20K in 1 keer gedaan, maar wel dergelijke bedragen in meerdere transacties binnen een paar dagen. Kraken en Bitstamp werken in principe goed. Kraken heeft een limiet van $50K (of het equivalent in andere valuta) per dag aan opnames, dus als je daar tegenaan loopt, dan moet je het in meerdere stappen doen. Bitstamp heeft geen limieten, maar hebben een intern algoritme dat accounts onder bepaalde omstandigheden flagged voor aanvullende KYC-vragen. Het geld zit dan tijdelijk vast totdat je de vragen hebt beantwoord. Het is moeilijk te zeggen welke acties deze bonus-KYC triggeren.

Merk op dat bij bedragen boven de 10K, banken verplicht zijn de transactie te melden bij de overhead (belastingdienst en/of financiele waakhond). Bij Kraken komt er een extra mededeling bij de overbooking over deze meldplicht. Het is mogelijk dat je van je eigen bank vragen krijgt als er opeens een groot bedrag binnenkomt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rvT schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:51:
[...]

Ik val werkelijk van mijn stoel van het lachen. Stratis en Ark shitcoins noemen en dan zelf met Ripple, Digibyte, Decentraland en Viberate op de proppen komen _O- _O-

Het feit dat je verlies maakt op een coin en zelf bij de groene dildo's instapt wil niet direct zeggen dat het een shitcoin is. :')

Zowel Stratis als Ark zijn gamechangers binnen crypto, Stratis brengt over een week zijn wallet uit waarmee er voor het eerst in de historie anonieme transacties kunnen plaatsvinden met Bitcoin d.m.v. Tumblebit. Tel hier nog is bij op dat volgende maand de Stratis Identity app uitkomt, het ICO-platform, de masternodes, sidechains en Stratis academy. Kijk voor de grap is naar de Github van Stratis en vergelijk dit met andere projecten. De marketing van Stratis zuigt, maar dit is wel een team die echt waarde toevoegt aan crypto.
Gok jij maar op Stratis ;) Ik gok op Ardor https://www.nxter.org/ardor-vs-the-competition-stratis/

With Ardor, on the other hand, the parent chain does provide security for each child chain. On the subject of identity verification, I think the Stratis Identity module is an interesting proof of concept, but in my opinion Ardor provides a much richer set of tools for identity-related services. While a service like Stratis Identity can be built relatively easily on any blockchain, Ardor offers a couple of unique features that could extend such a service for some interesting applications.

De meningen over Stratis zijn verdeeld. https://bitcointalk.org/index.php?topic=1512202.18780

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooltje
Bartske schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:33:
[...]

Minder dan 10K euro per keer uit laten betalen op je rekening, anders gaat er een alarm ergens af en mag je allemaal formulieren in gaan vullen. Niet dat het illegaal is, maar dat kan je wat werk besparen. Uitbetalen doe ik via Kraken, dat gaat snel en met weinig kosten. Als je geverifieeerd bent zijn die bedragen ook geen probleem.
Waar zou het alarm precies af gaan? Bij Kraken zelf? Wat zijn de 'kosten' voor het uit laten betalen van 10k? Als dat een aanzienlijk bedrag is zou het onzinnig zijn om het continue in batches van 10k te moeten doen.
In elk geval bedankt voor de informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
ooltje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:37:
[...]

Waar zou het alarm precies af gaan? Bij Kraken zelf? Wat zijn de 'kosten' voor het uit laten betalen van 10k? Als dat een aanzienlijk bedrag is zou het onzinnig zijn om het continue in batches van 10k te moeten doen.
Bij de bank, die zijn het verplicht te melden aan de belastingdienst volgensmij. Kraken geld opnemen kost minder dan een euro per transactie, dus dat valt alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braamr80
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-06 21:33
Loop bij Kraken tegen een probleem aan ... Gisteren geregistreerd en wil me nu verifieren maar krijg dan de melding:

Feature Disabled

This feature is not currently available

Iemand een idee wat er niet goed gaat ? Heb de FAQ etc al gelezen maar kom er niet uit....Ik kan er nu dus niks mee :(

[ Voor 6% gewijzigd door braamr80 op 04-12-2017 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ooltje
Bartske schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:38:
[...]

Bij de bank, die zijn het verplicht te melden aan de belastingdienst volgensmij. Kraken geld opnemen kost minder dan een euro per transactie, dus dat valt alles mee.
Ok, dus even puur theoretisch. Je wilt 100k uit laten betalen naar Euro. Doet dat in enkele stappen. Bij de eerstvolgende belastingsaangifte geef je je waarde van BTC op van januari 2017. Als ze dan de belastingdienst inschakelen heb je verder niets te vrezen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Rannasha schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:35:
[...]

Zelf nog nooit 20K in 1 keer gedaan, maar wel dergelijke bedragen in meerdere transacties binnen een paar dagen. Kraken en Bitstamp werken in principe goed. Kraken heeft een limiet van $50K (of het equivalent in andere valuta) per dag aan opnames, dus als je daar tegenaan loopt, dan moet je het in meerdere stappen doen. Bitstamp heeft geen limieten, maar hebben een intern algoritme dat accounts onder bepaalde omstandigheden flagged voor aanvullende KYC-vragen. Het geld zit dan tijdelijk vast totdat je de vragen hebt beantwoord. Het is moeilijk te zeggen welke acties deze bonus-KYC triggeren.

Merk op dat bij bedragen boven de 10K, banken verplicht zijn de transactie te melden bij de overhead (belastingdienst en/of financiele waakhond). Bij Kraken komt er een extra mededeling bij de overbooking over deze meldplicht. Het is mogelijk dat je van je eigen bank vragen krijgt als er opeens een groot bedrag binnenkomt.
Hmm nu krijg ik eindelijk een idee welke richting ik op moet denken met hoeveel geld jij erin zit haha.
_/-\o_ respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
ooltje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:40:
[...]

Ok, dus even puur theoretisch. Je wilt 100k uit laten betalen naar Euro. Doet dat in enkele stappen. Bij de eerstvolgende belastingsaangifte geef je je waarde van BTC op van januari 2017. Als ze dan de belastingdienst inschakelen heb je verder niets te vrezen toch?
Nee dat heb je ook absoluut niet, het is meer dat je van de belastingdienst een aantal formulieren kan krijgen om te bewijzen dat je je geld niet illegaal verkregen hebt. Dus als je onder de 10K blijft hoeven ze dat niet te melden en is de kans dat je die formulieren krijgt een stuk kleiner. Niet dat je iets illegaals doet of iets wilt ontduiken maar dat kan je gewoon werk schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik heb op Bittrex een storting gedaan, om zo in (wat kleinere) bedragen te beginnen met handelen. Hoelang duurt het voordat het geld beschikbaar is? Het staat nu al een aantal uur op 'pending deposit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
Vanochtend on 9:52 via Coinbase 0.35 ETH verstuurd naar mijn Binance wallet. Bij Coinbase staat hij nog op pending. Bij Binance zie ik nog niets staan bij mijn transacties.
Gisteren op dezelfde manier BTC verstuurd en dat was binnen half uur klaar.

Iemand een idee hoe dit kan? Of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooltje
Bobje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:43:
Ik heb op Bittrex een storting gedaan, om zo in (wat kleinere) bedragen te beginnen met handelen. Hoelang duurt het voordat het geld beschikbaar is? Het staat nu al een aantal uur op 'pending deposit'.
Heb je bitcoin gestort? Dat kan lang duren. Als je een txid hebt kun je het op de blockchain bijvoorbeeld opzoeken of de transactie al heeft plaatsgevonden of dat je in de queue zit en in een later 'block' wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:43:
Met Ripple heb je het binnen 5 minuten meest. Ligt er net aan welke coin je hebt gekozen om op Bittrex te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooltje
Bartske schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:42:
[...]

Nee dat heb je ook absoluut niet, het is meer dat je van de belastingdienst een aantal formulieren kan krijgen om te bewijzen dat je je geld niet illegaal verkregen hebt. Dus als je onder de 10K blijft hoeven ze dat niet te melden en is de kans dat je die formulieren krijgt een stuk kleiner. Niet dat je iets illegaals doet of iets wilt ontduiken maar dat kan je gewoon werk schelen.
Ok top. Bedankt. Die formulieren zijn natuurlijk verder geen probleem. Transacties staan in ING naar bitcoin, verder doen de 10.000% munten de rest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:14
Bartske schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:42:
[...]

Opzettelijk steeds onder de 10K gaan zitten noemen ze 'structuring' en is erg kenmerkend voor witwassen. Houd daar wel rekening mee voordat je mensen hier gaat adviseren om dit te doen

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
is er hier iemand die bij bittrex de basic verification voldeed? want mij kunnen ze niet "vinden" als ik naam adres etc invoer en moet ik enchanced verifieren met ID etc...wat een gedoe! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
ooltje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:37:
[...]

Waar zou het alarm precies af gaan? Bij Kraken zelf?
Bij de bank. Banken zijn verplicht transacties boven de 10K te melden aan de autoriteiten. Fidor Bank (de bank van Kraken) meldt dit blijkbaar aan de gebruikers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TqZPhpDXLtTDe0nMgF2qHVOq/full.png
Wat zijn de 'kosten' voor het uit laten betalen van 10k? Als dat een aanzienlijk bedrag is zou het onzinnig zijn om het continue in batches van 10k te moeten doen.
Een SEPA-opname bij Kraken kost €0,09 ongeacht het bedrag.

Overigens is het opsplitsen van transacties in kleinere bedragen met als doel om de 10K meldplicht-limiet te omzeilen niet toegestaan. De Engelse term voor dit gedrag is "structuring".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooltje
nemesis2212 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:46:
is er hier iemand die bij bittrex de basic verification voldeed? want mij kunnen ze niet "vinden" als ik naam adres etc invoer en moet ik enchanced verifieren met ID etc...wat een gedoe! :9
Ja dat duurde bij mij ook een tijdje. Uiteindelijk gegevens weg moeten halen en na paar dagen opnieuw moeten doen. Toen werkte het ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Rannasha schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:48:
[...]

Overigens is het opsplitsen van transacties in kleinere bedragen met als doel om de 10K meldplicht-limiet te omzeilen niet toegestaan. De Engelse term voor dit gedrag is "structuring".
Hoe kan dat doel bewezen worden?
Nog vrij lastig lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
ooltje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:48:
[...]

Ja dat duurde bij mij ook een tijdje. Uiteindelijk gegevens weg moeten halen en na paar dagen opnieuw moeten doen. Toen werkte het ineens.
ok cool ga ik dat proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooltje
[...]

Bij de bank. Banken zijn verplicht transacties boven de 10K te melden aan de autoriteiten. Fidor Bank (de bank van Kraken) meldt dit blijkbaar aan de gebruikers:
[afbeelding]

[...]

Ja opsplitsen ga ik niet doen, heb niets te vrezen. Hoelang duurt het meestal voor het op je rekening staat? Al ga ik er van uit dat met grote bedragen het een tijdje langer gaat/kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Laatst online: 26-05-2024
ooltje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:45:
[...]

Heb je bitcoin gestort? Dat kan lang duren. Als je een txid hebt kun je het op de blockchain bijvoorbeeld opzoeken of de transactie al heeft plaatsgevonden of dat je in de queue zit en in een later 'block' wordt meegenomen.
Bedankt! Ja klopt, had inderdaad beter even op een andere manier moeten betalen. Ik zie hem nu wel toegevoegd van 0/2 confirmed, excuse voor de basic vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Ubernerd schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:46:
[...]

Opzettelijk steeds onder de 10K gaan zitten noemen ze 'structuring' en is erg kenmerkend voor witwassen. Houd daar wel rekening mee voordat je mensen hier gaat adviseren om dit te doen
Als het om 100K gaat zou ik het niet doen idd, 10x 10K valt waarschijnlijk nog meer. Maar als het zoals de vraagsteller om 20K gaat is het niet gek om 2x 10K te doen lijkt me (of 10K nu en 10K volgende maand). En als het wel opvalt, dan krijg je het vanzelf te horen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bartske op 04-12-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooltje
Bobje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:50:
[...]
Bedankt! Ja klopt, had inderdaad beter even op een andere manier moeten betalen. Ik zie hem nu wel toegevoegd van 0/2 confirmed, excuse voor de basic vraag!
Geen probleem hoor, vraag maar raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Laatst online: 20-02-2021
Iemand ervaring met de Waves client? Heb nog een plukje Darcrus staan op Bittrex maar daar is hij gedelist, enige manier om er nog wat mee te doen is het naar Waves te versturen.

Punt is alleen dat ik niet zie hoe je een wallet kan aanmaken... Als ik dar als handelspaar kies staat er wel een adres bij maar dat valt een beetje weg in het selectiemenu en verder kan ik dat adres nergens in de client terugvinden... Het gaat maar om een klein plukje geld maar het zou toch mooi als ik dat weer in roulatie zou kunnen krijgen.

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
nemesis2212 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:46:
Basic doet het niet voor non-US residents.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caalberts
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-11-2024

Ik hoor nog van best veel mensen dat ze Kraken gebruiken. Dit terwijl de overall reviews van kraken ronduit slecht zijn. Zit dat in het feit dat Kraken nog wel goed is voor Fiat > Crypto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooltje
Oogje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:51:
[...]

Ik heb gewoon basic verification hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
C6DL schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:49:
[...]

Nog vrij lastig lijkt me
Bewijzen is inderdaad lastig, maar als het gaat om belastingen dan is de bewijslast meestal omgedraaid: Jij moet aantonen (of het in ieder geval aannemelijk genoeg maken) dat jouw transacties zuiver zijn. En iemand die structuring toepast, kan mogelijk extra door de belastingdienst gecontroleerd worden.

Banken zijn ook niet simpel en hebben genoeg systemen in huis die potentieel verdacht gedrag kunnen detecteren. En dit kunnen ze vervolgens rapporteren aan de belastingdienst, ook al heeft het individu in kwestie geen transacties boven de 10K gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Laatst online: 20-02-2021
C6DL schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:49:
Nog vrij lastig lijkt me
Niet? Jij moet bewijzen dat het niet zo is. ;)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:36:
[...]

Gok jij maar op Stratis ;) Ik gok op Ardor https://www.nxter.org/ardor-vs-the-competition-stratis/

With Ardor, on the other hand, the parent chain does provide security for each child chain. On the subject of identity verification, I think the Stratis Identity module is an interesting proof of concept, but in my opinion Ardor provides a much richer set of tools for identity-related services. While a service like Stratis Identity can be built relatively easily on any blockchain, Ardor offers a couple of unique features that could extend such a service for some interesting applications.

De meningen over Stratis zijn verdeeld. https://bitcointalk.org/index.php?topic=1512202.18780
Goede objectieve bron. :')

Uiteindelijk zal de toekomst het uitwijzen, Stratis heeft zijn hoofdkantoor in het midden van Londen en brengt Blockchain-as-a-service. Je hebt het hierboven over ''unique features that could extend such a service for some interesting applications'' maar wat zijn die features dan? Echt concreet zijn ze hier niet in?

Neem niet alles voor zoete koek aan in dit wereldje. De hoeveelheid FUD bepaald de markt binnen crypto. Dit is typische crypto-marketing die er voor moet zorgen dat jij je Stratis dumpt en in Ardor stapt. Het is ze gelukt.

[ Voor 6% gewijzigd door rvT op 04-12-2017 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooltje
Bartske schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:50:
[...]

Als het om 100K gaat zou ik het niet doen idd, 10x 10K valt waarschijnlijk nog meer. Maar als het zoals de vraagsteller om 20K gaat is het niet gek om 2x 10K te doen lijkt me (of 10K nu en 10K volgende maand). En als het wel opvalt, dan krijg je het vanzelf te horen.
Gaat om iets meer geld inderdaad, al ga ik dat uiteraard niet benoemen. Splitsen ga ik dus niet doen zoals jullie al aangeven is dit niet handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
Caalberts schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:51:
[...]

Ik hoor nog van best veel mensen dat ze Kraken gebruiken. Dit terwijl de overall reviews van kraken ronduit slecht zijn. Zit dat in het feit dat Kraken nog wel goed is voor Fiat > Crypto?
De website van Kraken hapert erg, vooral als het druk is. Voor actief handelen zijn ze daarom absoluut niet aan te raden. Maar voor een incidentele transactie is dit veel minder een problem. Ze hebben nog steeds een goede reputatie op het gebied van storting en opnames, die zijn betrouwbaar, snel en goedkoop.
ooltje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:49:
[...]
Ja opsplitsen ga ik niet doen, heb niets te vrezen. Hoelang duurt het meestal voor het op je rekening staat? Al ga ik er van uit dat met grote bedragen het een tijdje langer gaat/kan duren.
Volgende werkdag normaalgesproken (soms dezelfde dag nog). Grote bedragen zouden niet langer moeten duren.

[ Voor 25% gewijzigd door Rannasha op 04-12-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaanbanaan
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-04-2023
Oogje schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:51:
[...]

klopt. ik heb me bsn doorgestreept met een stift en toen een kopie van me rijbewijs verzonden en het was binnen een half uur voor elkaar.

kraken is nog steeds drama. ben nu al een maand verder en heb nog steeds de melding 'feauture disabled' bij de verificatie.

nu maar op zoek naar een andere waar ik geld naartoe kan zenden en daarvan crypto kan kopen.

werk nu telkens met litebit en bitonic maar daar zit echt teveel tussen qua marges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
Caalberts schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:51:
[...]

Voor ons beginners is het de eenvoudigste manier om Euro te beleggen in Crypto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Crypts schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:52:
[...]

Niet? Jij moet bewijzen dat het niet zo is. ;)
Toch vraag ik me af wat je moet bewijzen als je van 5000 euro, 15000 weet te maken d.m.v bitcoins kopen / verkopen. Je kan dan ineens 10.000 euro rijker zijn maar dit is het resultaat van je bitcoin avontuur.
Is dat ook een soort bewijs dan waar ze genoegen meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Koja78 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:56:
[...]

Voor ons beginners is het de eenvoudigste manier om Euro te beleggen in Crypto.
Is dat zo? Vond het anders vrij makkelijk om BTC te kopen bij bitmymoney en daarna gewoon over te maken naar bittrex, waarna je kan beginnen met je handel.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooltje
[b]Rannasha schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:54:[...]

Volgende werkdag normaalgesproken (soms dezelfde dag nog). Grote bedragen zouden niet langer moeten duren.
Voor de belastingdienst vallen deze transacties in Nederland toch gewoon onder je vermogen? Dus als ik mijn BTC nu om zou zetten naar euro en BTC zakt en ik koop weer terug. Daar zijn (nog) geen regels voor toch dat je daar wel belasting over betaald, omdat het bv valt onder handel?
Pagina: 1 ... 73 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]