De website (geen app maar werkt prima) www.livecoinwatch.com is ook een fijne. Werkt goed, ook op telefoons en tablets en is overzichtelijk.RickvN schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 07:38:
Net als velen hier, ben ik mij sinds kort (helaas, maar beter laat dan nooit) aan het verdiepen in bitcoins en altcoins.
Ik wacht zelf momenteel nog met instappen tot de markt weer wat rustiger is, daar veel analisten verwachten dat de bitcoin wat zal afnemen.
Maar nu rest mij een vraag die ik met veel zoeken volgens mij nog niet ben tegen gekomen: wat is een goede app om de koers van altcoins in de gaten te houden (inclusief charts).
De kraken app bevalt me goed, maar is enkel voor bitcoins. CoinMarket en CoinBuddy geven mij voldoende inzicht in de huidige stand en %-mutatie, maar helaas geen charts. Kan iemand mij hier verder mee helpen?
Voor de mensen die willen investeren in GoNetwork, be careful..
https://github.com/ico-check/ico-check/issues/12
https://github.com/ico-check/ico-check/issues/12
Zo lang de koersen stijgen gaat er ook niemand het schip in.alki schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:35:
Op tv laten ze ook bijna alleen maar de succes verhalen zien. Altijd iemand die 5 jaar geleden is ingestapt etc. Of door handel paar ton verdiend heeft, heb nog niemand gezien die eerlijk verteld dat ie t t schip in is gegaan met crypto.
Het zal gevaarlijk worden als er op Bitcoin kan geshort worden, en als er mensen in slagen om kredieten op te nemen om coins te kopen.
Ik moet eerlijk zeggen dat elke kritische stem in dit topic ook vakkundig gesmoord wordt. Net zoals lemmingen die de berg op lopen. Als je blijft staan wordt je vertrappelt.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Dat kan allang. Er zijn meerdere exchanges waarmee je short posities kunt openen met diverse mates van leverage (= positie openen met geleend geld). Op sommige plekken kun je zelfs 100x leverage gebruiken (dus $100 lenen per $1 aan onderpand) voor long of short posities.Tommie12 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:38:
[...]
Het zal gevaarlijk worden als er op Bitcoin kan geshort worden, en als er mensen in slagen om kredieten op te nemen om coins te kopen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dat men zulke leverages toestaat is dan ook weer enorm gevaarlijk....Rannasha schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:42:
[...]
Dat kan allang. Er zijn meerdere exchanges waarmee je short posities kunt openen met diverse mates van leverage (= positie openen met geleend geld). Op sommige plekken kun je zelfs 100x leverage gebruiken (dus $100 lenen per $1 aan onderpand) voor long of short posities.
Kom jij nog wel buiten? Daar rijden namelijk auto's ...Tommie12 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:44:
[...]
Dat men zulke leverages toestaat is dan ook weer enorm gevaarlijk....
Niets in het leven is zeker en een beetje common sense kan geen kwaad.
Het risico is voor iedereen anders maar ook de kijk op zaken is anders.
En als je in een crypto topic zit dan kan je verwachten dat daar niet heel veel tegenstand is natuurlijk.
[ Voor 32% gewijzigd door GeeMoney op 01-12-2017 09:48 ]
Wat is gevaarlijk, en voor wie?Tommie12 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:44:
[...]
Dat men zulke leverages toestaat is dan ook weer enorm gevaarlijk....
Ja, ik kom buiten, maar ik hou mijn ogen open als ik de straat over steek.
Helemaal eens met het bovenstaande. En heel eerlijk: zelf doe ik ook wel mee met fomo en goudkoorts.Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:10:
[...]
Ik ben het met je eens dat de media Bitcoin (meestal) nogal eenzijdig en negatief belichten. Echter vraag ik mij wel eens af wat 'de waarheid' is. Zoveel mensen, zoveel meningen. Zeker als het om Bitcoin gaat. De één vindt/denkt dat we aan het begin staan van een enorme crypto-revolutie en dat er gouden bergen in het verschiet liggen voor hen die nu investeren, de ander dat we middenin een bubbel zitten.
Ik werd de afgelopen twee weken regelmatig gebeld door familieleden, vrienden en collega's met de vraag of ik hen kon helpen met de aanschaf van Bitcoin. Ik heb het voor mezelf eens bijgehouden:Persoonlijk geloof ik het volgende. Blockchain heeft de toekomst en is 'here to stay'. Maar de huidige koersstijgingen lijken meer gebaseerd op fomo en goudkoorts dan dat mensen geloven in het product, de techniek of het bedrijf. Maar ja, zoals gezegd; dat is mijn overtuiging.
- 16 van de 16 mensen wilden investeren omdat de koersen zo hard stegen.
- 11 van de 16 informeerden uit zichzelf naar de risico's.
- 15 van de 16 hebben geïnvesteerd ondanks de hoge volatiliteit en risico's.
- 5 van de 16 wilden meer investeren dan ze eigenlijk konden missen.
- 2 van de 16 wilden weten wat Bitcoin nou echt is.
Volgens mij bestaat er in het heden geen waarheid rondom crypto/Bitcoin. Er zijn overtuigingen, inzichten en ideeën. Net zoals de mijne er één van velen is. Over een tijdje kijken we terug op deze periode en dan weten we misschien wat de waarheid was.
Als je met een leverage van 100/1 gaat shorten, dan kan het zijn dat je ineens je positie moet sluiten met een enorm verlies, veel meer dan je 100 geleende dollars or coins.
Als de tegenpartij dan geen geld heeft, en ze zijn met genoeg, dan valt het systeem in elkaar.
Tegenover een shorter (die dus ergens coins gaat lenen) staat er iemand die zijn coins uitleent.
Kan dus best wel eens zijn dat die zijn centen/coins niet terugziet.
Lees maar eens waarom de crisis van 2008 is uitgebroken. Komt neer op kredieten geven aan partijen die ze niet kunnen terugbetalen.
Bitcoin exchanges die leverage aanbieden hebben mechanismen die ervoor zorgen dat posities automatisch geliquideerd worden wanneer de koers te veel tegen de positie in beweegt.Tommie12 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:52:
[...]
Als je met een leverage van 100/1 gaat shorten, dan kan het zijn dat je ineens je positie moet sluiten met een enorm verlies, veel meer dan je 100 geleende dollars or coins.
Als de tegenpartij dan geen geld heeft, en ze zijn met genoeg, dan valt het systeem in elkaar.
Tegenover een shorter (die dus ergens coins gaat lenen) staat er iemand die zijn coins uitleent.
Deze automatische liquidatie activeert ruim voordat de koers dusdanig daalt (of stijgt, bij een short positie) dat het onderpand onvoldoende dekking dreigt te geven.
[ Voor 10% gewijzigd door Rannasha op 01-12-2017 09:58 ]
Kortom, speculeren is zeer riscovol.Tommie12 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:52:
[...]
Lees maar eens waarom de crisis van 2008 is uitgebroken. Komt neer op kredieten geven aan partijen die ze niet kunnen terugbetalen.
Maar dat is in principe geen nieuwe informatie.
Iedereen mag gelukkig voor zichzelf uit maken met welk geld hij/zij welk risico wil nemen.
Gelukkig vind ik het goed dat je daarvoor meerderjarig moet zijn zodat je zelf (als het goed is) in staat bent dat soort besluiten te nemen.
Stel ik ga voor 1 euro shorten.
Big deal, die 1 euro kan ik makkelijk missen. (en meer kans op winst dan de staatsloterij dacht ik zo)
Dus voor iedereen zijn eigen beslissing.
Daar is niets "algemeen" gevaarlijks aan. Maar wel een persoonlijk risico.
Wil je dat risico niet dan mag je zelf besluiten dat niet te doen.
Het is of dat of het andere uiterste; mensen die jaren geleden wat bitcoin hadden maar hun gegevens kwijt zijn: "Dat zou nu tig 100.000 geweest zijn!".alki schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:35:
Op tv laten ze ook bijna alleen maar de succes verhalen zien. Altijd iemand die 5 jaar geleden is ingestapt etc. Of door handel paar ton verdiend heeft, heb nog niemand gezien die eerlijk verteld dat ie t t schip in is gegaan met crypto.
Ironisch dat Charlie Lee zich opwerpt als bestrijder van FUD/geruchten...Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:01:
[...]
edit: Zie net op Twitter dat Charlie Lee ook vraagt om duidelijkheid van Bitfinex/Tether om zo alle fud/geruchten te ontkrachten.
[...]

Speculeren met 1 € als je er 100 hebt is geen groot risico.
Zelfs met 1000 - 10.000 € spelen gaat niet leiden tot drama's.
Maar waar het echt gevaarlijk wordt is: Ik heb 1000€, en ga er 100.000 bij lenen (want er kan toch niks gebeuren), en dan klapt de boel in elkaar.
Als je gaat shorten, dan is je risico niet meer beperkt tot je inleg. Als ik vandaag 1 BTC ga shorten, en de BtC gaat van 10.000 naar 100.000€, dan kan ik ofwel wachten, ofwel sluiten, maar dan moet ik wel 100.000€ op tafel leggen. En als de BtC naar 1mio€ gaat, dan ben ik failliet, en de tegenpartij krijgt zijn geld niet terug, en heeft dus ook een pak verlies.
Maar waar het echt gevaarlijk wordt is: Ik heb 1000€, en ga er 100.000 bij lenen (want er kan toch niks gebeuren), en dan klapt de boel in elkaar.
Als je gaat shorten, dan is je risico niet meer beperkt tot je inleg. Als ik vandaag 1 BTC ga shorten, en de BtC gaat van 10.000 naar 100.000€, dan kan ik ofwel wachten, ofwel sluiten, maar dan moet ik wel 100.000€ op tafel leggen. En als de BtC naar 1mio€ gaat, dan ben ik failliet, en de tegenpartij krijgt zijn geld niet terug, en heeft dus ook een pak verlies.
Of je zou kunnen kiezen om mijn posts niet te negeren en daadwerkelijk iets te leren.Tommie12 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:06:
Speculeren met 1 € als je er 100 hebt is geen groot risico.
Zoals ik zei: Bitcoin exchanges die leveraged trading aanbieden hebben automatische liquidatie systemen die je positie sluiten voordat je verlies groter wordt dan je onderpand. Het doem-scenario dat jij beschrijft gebeurt dus gewoon niet.
Stel dat je dat doet op meerdere exchanges.......oei....Rannasha schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:15:
[...]
Of je zou kunnen kiezen om mijn posts niet te negeren en daadwerkelijk iets te leren.
Zoals ik zei: Bitcoin exchanges die leveraged trading aanbieden hebben automatische liquidatie systemen die je positie sluiten voordat je verlies groter wordt dan je onderpand. Het doem-scenario dat jij beschrijft gebeurt dus gewoon niet.
Als er een leverage mogelijk is van 1/100, en je wordt al geliquideerd zodra je meer verlies hebt dan je coverage, dan wordt je afgesloten bij 1% verlies.
Bitcoins schommelen soms 20% op één dag.
Ik heb het al begrepen, iedere kritische post hier wordt direct op de korrel genomen, en die tegenposts krijgen een hoop plusjes.
Hoe verder ik deze post lees, hoe meer belletjes er gaan rinkelen in de richting van zeepbelgedrag.
Als de koers van een bepaald goed (bedrijf, munt, coin,....) stijgt, dan moet daar een goede reden achter zitten. Die vind ik hier niet. Net dat probeer ik te begrijpen.
Ik heb het al begrepen, iedere kritische post hier wordt direct op de korrel genomen, en die tegenposts krijgen een hoop plusjes.
Hoe verder ik deze post lees, hoe meer belletjes er gaan rinkelen in de richting van zeepbelgedrag.
Als de koers van een bepaald goed (bedrijf, munt, coin,....) stijgt, dan moet daar een goede reden achter zitten. Die vind ik hier niet. Net dat probeer ik te begrijpen.
Het is meer dat je met de standaardrisico's van beleggen/speculeren aan komt zetten en dan blijkbaar het idee hebt dat niemand hier de risico's kent. De punten die jij noemt hebben in principe niks met Bitcoins/crypto's te maken, maar met onverantwoord beleggen. Dat is niks nieuws en is inderdaad waar. Het betekent/bewijst alleen niet dat DUS cryptocurrency een zeepbel IS en jij hier monddood wordt gemaakt.Tommie12 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:40:
Als er een leverage mogelijk is van 1/100, en je wordt al geliquideerd zodra je meer verlies hebt dan je coverage, dan wordt je afgesloten bij 1% verlies.
Veel mensen hier -en ik hoop allemaal- hebben hier een bedrag in gestopt wat ze zouden kunnen missen en hebben niet hun hele hebben en houden verkocht en alles in Bitcoin gestopt om de reden dat ze volgend jaar miljardair zijn.
Het is inderdaad een risico dat je je geld kwijtraakt en de boel instort. Er is echter ook een kans, en de meeste mensen die hier komen hebben daar redelijk vertrouwen in, dat het een mooie toekomst tegemoet gaat. Mocht je goed kunnen uitleggen waarom dat eerste het geval gaat zijn en met goede argumenten kunnen komen, dan ben je denk ik meer dan welkom om ons daar wat over te leren.
Standaardtermen als 'zeepbel' en 'je kunt hiermee het schip in gaan' voegen weinig toe en zijn al erg vaak voorbij gekomen. Daar wordt men hier moe van, zeker bij de personen die al jaren hiermee bezig zijn en alles inmiddels wel gehoord hebben
[ Voor 19% gewijzigd door Grotman op 01-12-2017 11:08 ]
Kritische posts worden hier wel gewaardeerd.Tommie12 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:40:
Je hebt ondertussen al een paar deftige antwoorden gekregen op uw ernstige vragen.
Je vindt het raar dat je hier tegengesproken wordt in wat duidelijk uw overtuiging is.
Dit is een forum over cryptocurrencies...mensen die hier posten kunnen kritisch zijn, maar worden toch verondersteld een positieve interesse voor het onderwerp te tonen. Om wat voor reden ook.
Je zoekt toch ook geen forum op over bijvoorbeeld paardrijden, om dan het paardrijden af te breken of daar te gaan verkondigen hoe gevaarlijk die sport wel is....nogal wiedes dat niemand u daar naar de mond zal praten.
Bornclean
Ja, daarom is 100x leverage ook alleen bedoeld voor mensen die actief bezig blijven met de handel zolang de positie open is. Als je 's avonds een 100x positie opent en dan lekker gaat slapen, dan is de kans zeer groot dat je je geld kwijt bent.Tommie12 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:40:
De punten die je recent hebt aangehaald zijn geen kritische posts, maar eerder een teken van onvoldoende kennis. Een samenvatting van onze discussie van vanochtend is ongeveer:Ik heb het al begrepen, iedere kritische post hier wordt direct op de korrel genomen, en die tegenposts krijgen een hoop plusjes.
Jij: "Het wordt gevaarlijk als shorten & leverage mogelijk worden!"
Ik: "Dat is al mogelijk"
Jij: "Zoveel leverage is onverantwoord, je kunt meer dan je inleg verliezen & geldschieters raken hun geld kwijt!"
Ik: "Nee, dat kan niet, want automatische liquidatie"
Jij: "Zoveel leverage is onverantwoord, je kunt meer dan je inleg verliezen & geldschieters raken hun geld kwijt!"
Je doet alsof je de wijsheid in pacht hebt, maar op veel belangrijke punten ben je blijkbaar nog niet op de hoogte van de diensten die beschikbaar zijn in de cryptocurrency-wereld en de eigenschappen daarvan.
Risico's van leveraged trading zijn overigens lang niet uniek voor cryptocurrencies, maar zijn zeer algemeen voor iedere vorm van beleggen. Cryptocurrencies zijn volatieler, dus je loopt er sneller tegenaan, maar de handel werkt niet fundamenteel anders dan de handel in aandelen of forex (bij forex is de maximale leverage vaak nog hoger dan 100:1 overigens).
Kan iemand mij een betere exchange dan Kraken aanraden voor de handel in ETH? Ik word echt helemaal gestoord van al die errors. Jammer want het was altijd een heel goede exchange vond ik.
Bittrex, Binance, Poloniex, Coinbase, etc...Stoffa schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:24:
Kan iemand mij een betere exchange dan Kraken aanraden voor de handel in ETH? Ik word echt helemaal gestoord van al die errors. Jammer want het was altijd een heel goede exchange vond ik.
PSN: SchieveZot
Alleen als je ál je free margin gebruikt.Tommie12 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:40:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
of litebit.eu lekker makkelijk met ideal geld overmaken ipv handmatig etcSchieveZot schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:26:
[...]
Bittrex, Binance, Poloniex, Coinbase, etc...
litebit zou ik niet doen. Zij zitten meestal lager dan de marktprijs. Zo was bijv de prijs van litecoin €77 met verkopen op Kraken en op litebit was op dat zelfde moment €74.nemesis2212 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:31:
[...]
of litebit.eu lekker makkelijk met ideal geld overmaken ipv handmatig etc
Het kopen en verkopen lukt daar (meestal) goed, maar inderdaad: ze zijn duur bij inkopen en goedkoop bij verkopen.HaskoF schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:34:
[...]
litebit zou ik niet doen. Zij zitten meestal lager dan de marktprijs. Zo was bijv de prijs van litecoin €77 met verkopen op Kraken en op litebit was op dat zelfde moment €74.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Kraken is druk bezig toch? Staat een grote update gepland deze maand...Stoffa schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:24:
Lijkt mij gewoon een handelaar met 5% marge in de prijs verwerkt.RustStorm schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:35:
[...]
Het kopen en verkopen lukt daar (meestal) goed, maar inderdaad: ze zijn duur bij inkopen en goedkoop bij verkopen.
Inderdaad. Voorlopig blijft het nog even afzien, want ze zijn gestopt met band-aid fixes om zich volledig op de upgrade te richten. Begin deze maand zou het moeten gebeuren. Maar eerst zien, dan geloven.CM-Centurion schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:35:
[...]
Kraken is druk bezig toch? Staat een grote update gepland deze maand...
Verwijderd
Het wordt steeds grappiger in cryptoland...
BitCoen (abbreviated BEN) - the first official crypto token, business platform and system of services, created for interaction between representatives of the Jewish communities around the world
BitCoen (abbreviated BEN) - the first official crypto token, business platform and system of services, created for interaction between representatives of the Jewish communities around the world
precies. maar zijn er veel andere exchanges waar die marges veel lager zijn dan? (de grote jongens)nubcaek schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:37:
[...]
Lijkt mij gewoon een handelaar met 5% marge in de prijs verwerkt.
Ja, zoals hierboven benoemd - en waarschijnlijk wel vaker in dit topic. Je kunt ook even kijken op coinmarketcap, kijken naar welke coin je wilt kopen en vervolgens de markten/exchanges hierbij zoeken. Hier zit echter wel een registratieproces bij ivm KYC/AML checks. Sommige van deze markten kun je je niet op registreren omdat deze zich in een regio bevinden waar ze - naar wat ik vermoed - andere checks verrichten die niet overeen komen met US/EU checks.nemesis2212 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:45:
[...]
precies. maar zijn er veel andere exchanges waar die marges veel lager zijn dan? (de grote jongens)
Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:41:
Het wordt steeds grappiger in cryptoland...![]()

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
de naam is grappig ja, maar het crypto landschap raakt nog meer versnipperd zo.oisyn schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:52:
[...]
Ik heb een collega naast me zitten die Coen heet. We hebben even smakelijk zitten lachen
Prepare for the next ATH
Verwijderd
Ja sorry, kon het echt niet laten om deze even te posten. Ga binnenkort even een lijstje maken met alle coins. Zitten echt pareltjes tussen....oisyn schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:52:
[...]
Ik heb een collega naast me zitten die Coen heet. We hebben even smakelijk zitten lachen
Was nu even bezig met een overzicht van exchanges en kwam toen Deribit tegen? Blijkbaar een Nederlandse exchange? Qua volume staan ze nog boven bl3p en andere brokers en exchanges hier en de fees zijn erg laag. 0,02~0,05%
Edit: ik ben weer eens te snel, Deribit doet alleen in futures en options.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2017 12:03 ]
Mee eens! Eerst zien dan geloven. Ik blijf voorlopig nog proberen op Kraken, ze bleven als een van de weinige toch nog wel overeind staan tijdens recente koersdalingen. Als het na de geplande fix niet veranderd dan kijk ik uit naar iets anders.Rannasha schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:37:
[...]
Inderdaad. Voorlopig blijft het nog even afzien, want ze zijn gestopt met band-aid fixes om zich volledig op de upgrade te richten. Begin deze maand zou het moeten gebeuren. Maar eerst zien, dan geloven.
Er zijn inmiddels letterlijk honderden zoniet duizenden crypto's. Minder dan 1% van die coins zal daadwerkelijk voor versnippering zorgen, omdat ze serieus genoeg te nemen zijn. Ik lig hier niet zo wakker van eerlijk gezegd.sourcecode schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:57:
[...]
de naam is grappig ja, maar het crypto landschap raakt nog meer versnipperd zo
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 01-12-2017 12:00 ]
Verwijderd
Echter hebben we wel te maken met fraudulente exchanges die op crusiale tijden haperen of down zijn. Op bitfinex zijn koersen enorm gevallen in de trant van 35 naar 4, waardoor posities op hele lage koersen zijn gesloten. Ik las ook dat mensen beweren dat op die tijdsintervallen geen grafieken op tradingview zijn te zien.Rannasha schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:12:
[...]
Ja, daarom is 100x leverage ook alleen bedoeld voor mensen die actief bezig blijven met de handel zolang de positie open is. Als je 's avonds een 100x positie opent en dan lekker gaat slapen, dan is de kans zeer groot dat je je geld kwijt bent.
[...]
De punten die je recent hebt aangehaald zijn geen kritische posts, maar eerder een teken van onvoldoende kennis. Een samenvatting van onze discussie van vanochtend is ongeveer:
Jij: "Het wordt gevaarlijk als shorten & leverage mogelijk worden!"
Ik: "Dat is al mogelijk"
Je doet alsof je de wijsheid in pacht hebt, maar op veel belangrijke punten ben je blijkbaar nog niet op de hoogte van de diensten die beschikbaar zijn in de cryptocurrency-wereld en de eigenschappen daarvan.
Risico's van leveraged trading zijn overigens lang niet uniek voor cryptocurrencies, maar zijn zeer algemeen voor iedere vorm van beleggen. Cryptocurrencies zijn volatieler, dus je loopt er sneller tegenaan, maar de handel werkt niet fundamenteel anders dan de handel in aandelen of forex (bij forex is de maximale leverage vaak nog hoger dan 100:1 overigens).
https://www.reddit.com/r/...ex_get_your_funds_out_of/
Verwijderd
Ik noteer : Bitfinex is frauduleus. Litebit is een handelaar met hoge aankoopprijzen en lage verkoopprijzen. Kraken heeft een zwaar kutte server.Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:24:
[...]
Echter hebben we wel te maken met fraudulente exchanges die op crusiale tijden haperen of down zijn. Op bitfinex zijn koersen enorm gevallen in de trant van 35 naar 4, waardoor posities op hele lage koersen zijn gesloten. Ik las ook dat mensen beweren dat op die tijdsintervallen geen grafieken op tradingview zijn te zien.
Het zijn allemaal cowboys!
Verwijderd
Dat vind ik wel erg kort door de bocht... Het staat duidelijk nog in de kinderschoenen. Ik heb ook mijn bedenkingen bij de werkwijze van sommige exchanges maar om nu echt concreet te zeggen dat ze frauduleus zijn? Ik geef altijd iedereen het voordeel van de twijfel tot het tegendeel bewezen is.Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:37:
[...]
Ik noteer : Bitfinex is frauduleus. Litebit is een handelaar met hoge aankoopprijzen en lage verkoopprijzen. Kraken heeft een zwaar kutte server.
Het zijn allemaal cowboys!
Als het om je investering gaat zou ik niet iedereen de voordeel van de twijfel geven, man. Sterker nog, de enige die jouw belangen behartigd binnen dit wereldje ben je zelf. Niemand anders. Als jij de exchange de voordeel van de twijfel geeft en je coins daar laat staan, ben jij straks de sjaak. Er is geen enkele manier om je crypto terug te krijgen wanneer dit eenmaal weg is. Alles weg. Leer van de (crypto)geschiedenis!Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:40:
[...]
Dat vind ik wel erg kort door de bocht... Het staat duidelijk nog in de kinderschoenen. Ik heb ook mijn bedenkingen bij de werkwijze van sommige exchanges maar om nu echt concreet te zeggen dat ze frauduleus zijn? Ik geef altijd iedereen het voordeel van de twijfel tot het tegendeel bewezen is.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
Dat heeft hoogstwaarschijnlijk niets te maken met fraude, maar alles met een te grote groep mensen die met teveel leverage in het spel zitten. Als een koers hard daalt (of stijgt, maar over het algemeen zijn dalingen sneller), dan zullen er posities automatisch geliquideerd worden. Dit betekent dat de cryptocoins verkocht worden tegen wat op dat moment de beste prijs is. Die verkoopacties drukken de prijs verder, waardoor er meer posities geliquideerd worden, enz... Dit levert een kettingreactie op.Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:24:
[...]
Echter hebben we wel te maken met fraudulente exchanges die op crusiale tijden haperen of down zijn. Op bitfinex zijn koersen enorm gevallen in de trant van 35 naar 4, waardoor posities op hele lage koersen zijn gesloten. Ik las ook dat mensen beweren dat op die tijdsintervallen geen grafieken op tradingview zijn te zien.
Als een coin weinig liquiditeit heeft, dan kan dat behoorlijk hard gaan, omdat er weinig orders in het boek staan om de liquidatie-verkopen op te vangen.
Dit is allemaal onderdeel van de risico's. En tegelijkertijd een kans voor mensen om te profiteren door lage buy-orders in het boek te houden (waarmee ze liquiditeit toevoegen en het effect van zo'n liquidatie-kettingreactie verkleinen).
Ondertussen staat mijn storting on hold, enig idee hoe lang dat duurt bij kraken ?
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Tja, veel mensen hebben hier het verschil geleerd tussen een stop loss en een stop limit, zie ook deze mooie quote:Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:24:
[...]
RemingtonSnatch 26 punten 13 uur geleden*
Just to provide some detail for those unaware:
Stop loss = "OHMYFUCKINGGOD JUST SELLSELLSELL SHIIIIIT WE'VE HIT [x dollars] JUST SELL NOW GODDAMMIIIT TAKE MY SHARES FOR ANY AMOUNT AAAHHHH FUUUUUUCK!"
Stop limit = "OHMYFUCKINGGOD WE'VE HIT [x dollars] aaand ok only sell while we are still above [y dollars]. Hold onto anything remaining if it crashes below that. We cool. I'll wait for the bounce."
Neem even contact met ze op. Waarschijnlijk willen ze dat je tier3 wordt..Tomsworld schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:55:
Ondertussen staat mijn storting on hold, enig idee hoe lang dat duurt bij kraken ?
Verwijderd
Maar koersfluctuaties van 35 naar 4? En als het klopt dat er op die tijdsintervallen geen grafiek informatie op tradingview is te zien, hoe zou dat kunnen?Rannasha schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:49:
[...]
Dat heeft hoogstwaarschijnlijk niets te maken met fraude, maar alles met een te grote groep mensen die met teveel leverage in het spel zitten. Als een koers hard daalt (of stijgt, maar over het algemeen zijn dalingen sneller), dan zullen er posities automatisch geliquideerd worden. Dit betekent dat de cryptocoins verkocht worden tegen wat op dat moment de beste prijs is. Die verkoopacties drukken de prijs verder, waardoor er meer posities geliquideerd worden, enz... Dit levert een kettingreactie op.
Als een coin weinig liquiditeit heeft, dan kan dat behoorlijk hard gaan, omdat er weinig orders in het boek staan om de liquidatie-verkopen op te vangen.
Dit is allemaal onderdeel van de risico's. En tegelijkertijd een kans voor mensen om te profiteren door lage buy-orders in het boek te houden (waarmee ze liquiditeit toevoegen en het effect van zo'n liquidatie-kettingreactie verkleinen).
Dan hebben we ook nog het tether gebeuren wat als een zwaard boven bitfinex hangt en talloze verhalen van mensen die benadeeld zijn. De exchanges hebben ook slechte of geen klantenservice met standaard mails. Er gaan ook verhalen van mensen die hun account op Bitstamp van de ene op de andere dag kwijt zijn inclusief coins.
Verwijderd
Ik snap iets niet. Bij coinbase staat de BTC op 8400 euro.
Maa als ik 1 BTC wil verkopen dan wil ie m voor 8800 euro verkopen.
Is dat niet vreemd, ondanks dat het gunstig voor mij is?
Verwijderd
Niet andersom? Als het een bug is kan je lekker binnenharken, maar lijkt me sterk.Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:09:
Ik snap iets niet. Bij coinbase staat de BTC op 8400 euro.
Het klinkt als een misdadig hoge spread
Verwijderd
Nee, echt waar. Gisteren zat ik ook al te kijken, toen stond ie op 8000 en kon ik verkopen voor 8400. Vreemd. Maar ik ga het ze niet vertellen.Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:12:
[...]
Niet andersom? Als het een bug is kan je lekker binnenharken, maar lijkt me sterk.
Het klinkt als een misdadig hoge spread
Verwijderd
Ook zonder stop limit worden posities geliquideerd bij margin trading als een koers van 35 naar 4 keldert. Dat zijn geen normale schommelingen. Op gdax is het ook met ethereum gebeurd.Knielen schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:56:
[...]
Tja, veel mensen hebben hier het verschil geleerd tussen een stop loss en een stop limit, zie ook deze mooie quote:
[...]
Verwijderd
Dan ga ik ook maar eens een accountje aanmakenVerwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:13:
[...]
Nee, echt waar. Gisteren zat ik ook al te kijken, toen stond ie op 8000 en kon ik verkopen voor 8400. Vreemd. Maar ik ga het ze niet vertellen.
Verwijderd
Ik ben dat nu ook aan het doen maar kan daarna niet inloggenVerwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:18:
[...]
Dan ga ik ook maar eens een accountje aanmaken
Ben tier 3 heb een ticket ingeschoten hoop dat er snel reactie komtHeyGGL schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:02:
[...]
Neem even contact met ze op. Waarschijnlijk willen ze dat je tier3 wordt..
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
als je bij coinbase klikt op virtueel kopen en verkopen krijg je direct error pagina.Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:20:
[...]
Ik ben dat nu ook aan het doen maar kan daarna niet inloggen
looks legit....
SEPA kan wel enkele dagen duren..Tomsworld schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:21:
[...]
Ben tier 3 heb een ticket ingeschoten hoop dat er snel reactie komt
daarom zit ik liever bij een website waar je met ideal kan betalen. staat binnen 2 minuten op je account. als je dagen moet wachten schiet niet op met koers schommelingen
Ideal als belg is niet zo heel hard aanwezignemesis2212 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:29:
[...]
daarom zit ik liever bij een website waar je met ideal kan betalen. staat binnen 2 minuten op je account. als je dagen moet wachten schiet niet op met koers schommelingen
En bitonic etc zijn duur met ideal / mister cash
Verwijderd
Bitcoin en bitcoin cash lopen nu echt 100% gelijk aan elkaar. Allebei dezelfde zelfde patroon en stijgen en dalen tegelijk.
Verwijderd
Ik zit er sterk aan te denken om op 10250 even voor de helft uit te stappen naar tether, de stijging van btc gaat weer met een aardige sprong. Helaas moet ik ook even weg en kan ik met Traderbit niet handelen in usdt.... Welke andere ios app kan dat wel?
Verwijderd
Ik zeg toch even.Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:42:
[...]
Luister naar John McCaffee dude! Je gaat spijt krijgen.
Maak wel vaker even kleine sprongetjes om de hoeveelheid btc te vergroten maar dan moet ik wel onderweg kunnen handelen. Daarom vraag ik ook of er een ios app is waarin je wel kunt handelen in usdt, Traderbit ondersteund alleen btc markets.
GDAX via mobile site?Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:45:
[...]
Ik zeg toch even.![]()
Maak wel vaker even kleine sprongetjes om de hoeveelheid btc te vergroten maar dan moet ik wel onderweg kunnen handelen. Daarom vraag ik ook of er een ios app is waarin je wel kunt handelen in usdt, Traderbit ondersteund alleen btc markets.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Verwijderd
Weet je wat ik zo lullig vind van BTC. De blockchain technology zou banken uitschakelen.Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:45:
[...]
Ik zeg toch even.![]()
Maar ik ben 10% aan transactiekosten kwijt als ik uitstap en instap!
Dan heet het geen bank maar een exchange platform. Ja ja.
Bij de giro ben ik nog geen 0,3% kwijt aan in en uitstapkosten samen!
10% ? Weet niet waar jij trade maar meestal is het 0.25% en wordt het lager als je meer volume trade.Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:49:
[...]
Weet je wat ik zo lullig vind van BTC. De blockchain technology zou banken uitschakelen.
Verwijderd
Dan zit je toch echt op de verkeerde exchange.... Bittrex hanteert 0,25% op elke order dus dat komt op 0,5% als je even uit- en weer instapt en dan is Bittrex nog een van de duurdere...Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:49:
[...]
Weet je wat ik zo lullig vind van BTC. De blockchain technology zou banken uitschakelen.
Je kan binance gebruiken en hun app gebruik zelf Android maar er is ook iOS versie, die gebruik ik ook naar tevredenheid. Ondersteunt ook USDT. Enige wat ze volgens mij missen zijn dingen als stoploss en stoplimiet en zo wel eens naar gezocht maar niet gevonden toen.Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:39:
Ik zit er sterk aan te denken om op 10250 even voor de helft uit te stappen naar tether, de stijging van btc gaat weer met een aardige sprong. Helaas moet ik ook even weg en kan ik met Traderbit niet handelen in usdt.... Welke andere ios app kan dat wel?
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Tradingview is een externe website die via een API data ophaalt. Het gebeurt regelmatig (bij iedere exchange, niet alleen BFX) dat de API een beejte hapert en de data-updates even wegblijven. Zeker tijdens grote drukte.Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:04:
[...]
Maar koersfluctuaties van 35 naar 4? En als het klopt dat er op die tijdsintervallen geen grafiek informatie op tradingview is te zien, hoe zou dat kunnen?
Het "tether gebeuren" is, voor zover we op dit moment kunnen zien, vooral FUD. Bitfinex heeft inmiddels weer stortingen en opnames in USD mogelijk gemaakt (en tegelijk ook meteen EUR toegevoegd). Iedereen kan dus vrijelijk "echte" Dollars en Euro's van en naar Bitfinex sturen.Dan hebben we ook nog het tether gebeuren wat als een zwaard boven bitfinex hangt
Tevens heeft Tether een document van een audit-firma gepubliceerd waaruit blijkt dat hun banksaldo's overeenkomen met de hoeveelheid Tethers die uitgegeven zijn. Het verhaal dat Tethers uit het niets in het leven geroepen worden lijkt dus vooral op lucht gebaseerd.
LiteBit is dan ook geen exchange maar meer een soort veredelde webwinkel. Wil je lage kosten, dan moet je op een echte exchange gaan handelen. De meeste hebben transactiekosten van 0.2% of minder.Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:49:
[...]
Verwijderd
Die heb ik idd op de korrel maar dan moet ik daar eerst wat crypto's naar toe krijgen, vervelende is dat dit met xrp vrij snel en goedkoop kan maar xrp altijd net iets onder de koers op Bittrex zit. Gevoelsmatig houdt dat me tegen maar eigenlijk slaat het nergens op, het verschil is zo klein dat ik er weinig van ga merken maar toch...ErikRo schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:54:
[...]
Je kan binance gebruiken en hun app gebruik zelf Android maar er is ook iOS versie, die gebruik ik ook naar tevredenheid. Ondersteunt ook USDT. Enige wat ze volgens mij missen zijn dingen als stoploss en stoplimiet en zo wel eens naar gezocht maar niet gevonden toen.
Misschien maar gewoon doen, vervelende is alleen nu dat btc er redelijk voor staat maar xrp nog niet terug is op een voor mij acceptabel nivo. Overigens verwacht ik binnenkort ook weer nieuws omtrent xrp wat hopenlijk ook in de koers verwerkt wordt... Nou ja bijna weekend, misschien maar gewoon even niks doen.
Verwijderd
Coinbase 1,5 aankoop. En dan zit de bitcoinprijs 3,5% hogerMr.Joker schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:50:
[...]
10% ? Weet niet waar jij trade maar meestal is het 0.25% en wordt het lager als je meer volume trade.
1,5% verkoop en normaliter zit de bitcoinprijs 3,5% lager.
Samen 10%
Even je geld naar Gdax (de exchange van Coinbase) overzetten en je betaalt bijna niets (of zelfs helemaal niets als je met maker orders werkt).Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:07:
[...]
Coinbase 1,5 aankoop. En dan zit de bitcoinprijs 3,5% hoger
1,5% verkoop en normaliter zit de bitcoinprijs 3,5% lager.
Samen 10%
Bitfinex/Tether heeft trouwens een statement naar verschillende news reporters gestuurd waarin ze ingaan op de aantijgingen.Rannasha schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:56:
[...]
Tradingview is een externe website die via een API data ophaalt. Het gebeurt regelmatig (bij iedere exchange, niet alleen BFX) dat de API een beejte hapert en de data-updates even wegblijven. Zeker tijdens grote drukte.
[...]
Het "tether gebeuren" is, voor zover we op dit moment kunnen zien, vooral FUD. Bitfinex heeft inmiddels weer stortingen en opnames in USD mogelijk gemaakt (en tegelijk ook meteen EUR toegevoegd). Iedereen kan dus vrijelijk "echte" Dollars en Euro's van en naar Bitfinex sturen.
Tevens heeft Tether een document van een audit-firma gepubliceerd waaruit blijkt dat hun banksaldo's overeenkomen met de hoeveelheid Tethers die uitgegeven zijn. Het verhaal dat Tethers uit het niets in het leven geroepen worden lijkt dus vooral op lucht gebaseerd.
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord, maar dit stelt me niet gerust om te gaan margin traden op Bitfinex.Rannasha schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:56:
Tradingview is een externe website die via een API data ophaalt. Het gebeurt regelmatig (bij iedere exchange, niet alleen BFX) dat de API een beejte hapert en de data-updates even wegblijven. Zeker tijdens grote drukte.
Precies, het "tether gebeuren"Het "tether gebeuren" is, voor zover we op dit moment kunnen zien, vooral FUD. Bitfinex heeft inmiddels weer stortingen en opnames in USD mogelijk gemaakt (en tegelijk ook meteen EUR toegevoegd). Iedereen kan dus vrijelijk "echte" Dollars en Euro's van en naar Bitfinex sturen.
Verwijderd
Met meer geluk dan wijsheid heb ik aan de clearpoll ICO meegedaan, heb de tips van hier gevolgd (whitepaper goed gelezen, team gegoogled, vind ik het een degelijk project?, voegen de tokens wat toe?) en dat is me zeer goed bevallen. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe ico ik kijk via icoallert.com maar er is daar zoveel aanbod van in mijn ogen rotzooi maar daar kom je pas na heel veel lezen achter. Heeft iemand een tip hoe ik wat sneller een selectie kan maken van ico's?
Het moment breekt bijna aan dat we hier weer struikelen over de mensen die klagen dat ze zsm willen kopen maar dat het niet kan. Je moet eigenlijk contrair kopen/verkopen op het sentiment hier, volgens mij word je dan rijkC6DL schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:39:
En we gaan weer terug richting de 11k
Wat blijft dit fascinerend
Me post is alweer verwijderd, in het topic handelen en koers wordt geen reactie over de koers op prijs gesteld. Jammerknakworst schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:45:
[...]
Het moment breekt bijna aan dat we hier weer struikelen over de mensen die klagen dat ze zsm willen kopen maar dat het niet kan. Je moet eigenlijk contrair kopen/verkopen op het sentiment hier, volgens mij word je dan rijk

Quote uit de topic rules:C6DL schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:46:
[...]
Me post is alweer verwijderd, in het topic handelen en koers wordt geen reactie over de koers op prijs gesteld. Jammer
Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer
bl44t
Omdat er anders 200 posts per minuut verschijnen bij hevige schommelingen. Daarom staat die regel in de topicwaarschuwing. Dergelijke berichten kun je in het Slack kanaal posten.C6DL schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:46:
[...]
Me post is alweer verwijderd, in het topic handelen en koers wordt geen reactie over de koers op prijs gesteld. Jammer
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 01-12-2017 14:53 ]
Ik heb in 3 dagen tijd twee mailtjes gehad van Coinbase dat mijn CC-limiet eerst naar EUR 5.000 is verhoogd en nu naar USD 7.500. Ik koop vrijwel nooit wat met ze, dus dit lijkt me een algemene stijging die niet gerelateerd is aan mij account; klopt dit? Ik vind het namelijk nogal een stijging van EUR 100 naar EUR 7.500
http://www.cftc.gov/PressRoom/PressReleases/pr7654-17Some bullish news: U.S. Commodity Futures Trading Commission (CFTC) accepts trading in bitcoins on Nasdaq and CME. We have changed our shorts for some longs again on bitcoin.
Overwatch profile awesomo#2162
Verwijderd
Ik zie dit juist als goed nieuws. Meer handel. Meer vraag. Zelfde aanbod. Hogere prijzen.
Wat denken jullie eigenlijk van Spectrocoin als Wallet - Exchange, ik zie er hier weinig berichten over, maar mijn ervaringen zijn vooralsnog erg positief.
Aub erbij zeggen waarom ipv dit soort nutteloze statements.Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:14:
Slecht nieuws....
Bitcoin futures zoals op CME staan compleet los van daadwerkelijke Bitcoins. Er worden niet daadwerkelijk bitcoins verhandeld. Het is natuurlijk wel mogelijk dat men dat alsnog doet om de prijs te manipuleren, maar dat moet men dan buiten de CME om doen. Bovendien volgen ze een geïndexeerde koers met gefilterde volatiliteit.Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:18:
[...]
Ik zie dit juist als goed nieuws. Meer handel. Meer vraag. Zelfde aanbod. Hogere prijzen.
Ik snap de werking niet. Met een future neem je BTC toch in de toekomst af (dat leg je vast toch?)? Hoe verhoudt de waarde van het fonds zich met BTC?.oisyn schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:29:
[...]
Bitcoin futures zoals op CME staan compleet los van daadwerkelijke Bitcoins. Er worden niet daadwerkelijk bitcoins verhandeld. Het is natuurlijk wel mogelijk dat men dat alsnog doet om de prijs te manipuleren, maar dat moet men dan buiten de CME om doen. Bovendien volgen ze een geïndexeerde koers met gefilterde volatiliteit.
Even voor de duidelijkheid:
Dan handel je dus in nep/fictieve bitcoins. Zo komen er dus wel meer dan 21 miljoen in omloop..... niet echt natuurlijk maar mensen gaan geld in die fictieve bitcoin's stoppen wat anders misschien in de echte bitcoin gestopt was. Het wordt dus een handel gebaseerd op de bitcoin prijs?
Dit is natuurlijk kort door de bocht, maar zo is het wel toch?
Dan handel je dus in nep/fictieve bitcoins. Zo komen er dus wel meer dan 21 miljoen in omloop..... niet echt natuurlijk maar mensen gaan geld in die fictieve bitcoin's stoppen wat anders misschien in de echte bitcoin gestopt was. Het wordt dus een handel gebaseerd op de bitcoin prijs?
Dit is natuurlijk kort door de bocht, maar zo is het wel toch?
Ze zijn cash-settled, dus er wordt nooit daadwerkelijk geleverd. Bij het verstrijken van de termijn wordt er gekeken naar het verschil tussen de actuele koers en de waarde van de future. Het verschil is je winst of je verlies.orf schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:31:
[...]
Ik snap de werking niet. Met een future neem je BTC toch in de toekomst af (dat leg je vast toch?)? Hoe verhoudt de waarde van het fonds zich met BTC?
Nee? Er wordt niet in bitcoins gehandeld, er wordt in contracten gehandeld die een levering of een verkoop van bitcoins representeren voor een bepaalde prijs. De winst die ermee kan worden gemaakt is door een koopcontract te hebben waarin beloofd wordt BTC te leveren voor minder dan de huidige koers, of juist een verkoopcontract waarin beloofd wordt BTC te leveren voor meer dan de huidige koers. Maar in plaats van dat men tot daadwerkelijke levering overgaat, wordt het verschil in cash uitbetaald.migila schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:36:
Even voor de duidelijkheid:
Dan handel je dus in nep/fictieve bitcoins. Zo komen er dus wel meer dan 21 miljoen in omloop.....
[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 01-12-2017 15:45 ]
Lijkt erop dat Bittrex de verificatie problemen niet oplost. Gebruikers die 2 maanden terug een ticket hebben ingeschoten hebben nog niks van de support vernomen. Ondertussen stijgt het aantal tickets met sneltreinvaart.
Dit topic toont nu wel hoe groot het probleem is: https://bitcointalk.org/index.php?topic=2465829.280
Mocht ik komende tijd nog wat willen kopen, dan zou ik dus een andere exchange / wallet moeten nemen. Ik lees veel goede verhalen over Litebit. Maarja, goede verhalen las ik ook over Bittrex voordat ik daar naar toe ging. Kan iemand zeggen of LiteBit ook een strenge verificatie heeft die snel fout gaat? Of dat de support een beetje OK is?
Dit topic toont nu wel hoe groot het probleem is: https://bitcointalk.org/index.php?topic=2465829.280
Mocht ik komende tijd nog wat willen kopen, dan zou ik dus een andere exchange / wallet moeten nemen. Ik lees veel goede verhalen over Litebit. Maarja, goede verhalen las ik ook over Bittrex voordat ik daar naar toe ging. Kan iemand zeggen of LiteBit ook een strenge verificatie heeft die snel fout gaat? Of dat de support een beetje OK is?
Waar komen de dollars dan vandaan als BTC met 10% stijgt?.oisyn schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:39:
[...]
Ze zijn cash-settled, dus er wordt nooit daadwerkelijk geleverd. Bij het verstrijken van de termijn wordt er gekeken naar het verschil tussen de actuele koers de waarde van de future. Het verschil is je winst of je verlies.
Die worden betaalt door de verkoper van het futures-contract.orf schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:40:
[...]
Waar komen de dollars dan vandaan als BTC met 10% stijgt?
Een partij verkoopt het contract, de ander koopt het. De beurs is slechts bemiddelaar. Nadat het contract afloopt, betaalt de verkoper de waarde van 1 BTC aan de koper.
Tegenover elke inkoop staat een verkoop. Anders gezegd, tegenover elke long positie staat een short positie. Als Alice aan Bob een future contract verkoopt waarin de belofte staat dat er 10 BTC a $10k geleverd worden op 31 december, dan is Alice short en Bob long. Ze kunnen het eind van hun contract afwachten en dan kijken naar de daadwerkelijke koers van BTC, maar ze zouden individueel ook een tegencontract kunnen kopen om hun positie te sluiten. Immers, als Alice een contract koopt waarin beloofd wordt voor de levering van 10 BTC a $9k, kan ze die kopen en 10*$1k winst maken.orf schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:40:
[...]
Waar komen de dollars dan vandaan als BTC met 10% stijgt?
Verwijderd
Bittrex, ook al een fraudulente exchange. Ik kwam niet door de verificatie heen, heb een mailtje gestuurd, maar kreeg een standaard, geautomatiseerd bericht terug wat niet eens over de verificatie ging.technoaddict schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:40:
Lijkt erop dat Bittrex de verificatie problemen niet oplost. Gebruikers die 2 maanden terug een ticket hebben ingeschoten hebben nog niks van de support vernomen. Ondertussen stijgt het aantal tickets met sneltreinvaart.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2017 15:59 ]
ZCash Gold is flink gedaald de laatste uren. Ik denk dat het verstandig is om er wat van in te kopen. Met een beetje geluk verdubbel je je geld in een dag.
EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's
Verwijderd
Top, laat ons morgen even weten hoe het is gegaan!Dekar1 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:03:
ZCash Gold is flink gedaald de laatste uren. Ik denk dat het verstandig is om er wat van in te kopen. Met een beetje geluk verdubbel je je geld in een dag.
(Enige onderbouwing waarom je geld zou verdubbelen zou fijn zijn).
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2017 16:07 ]
Ja dat maakt ze fraudulent iddVerwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:54:
[...]
Bittrex, ook al een fraudulente exchange. Ik kwam niet door de verificatie heen, heb een mailtje gestuurd, maar kreeg een standaard, geautomatiseerd bericht terug wat niet eens over de verificatie ging.

Ik heb mij daar deze week aangemeld en binnen een uur door de verificatie heen.Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:54:
[...]
Bittrex, ook al een fraudulente exchange. Ik kwam niet door de verificatie heen, heb een mailtje gestuurd, maar kreeg een standaard, geautomatiseerd bericht terug wat niet eens over de verificatie ging.
1 voorbeeld positief/negatief is niet meteen een leidraad voor de gehele business.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Verwijderd
Nou ik loop tegen een aardige real life use case aan. Moet een factuur betalen en het gaat om een rekeningnummer in een niet SEPA land. Dat kost ongelooflijk veel rompslomp, tijd en geld. Heb de ontvanger gevraagd of het wellicht in btc, xrp of een andere crypto naar keuze kan.
Ik denk van niet maar je weet nooit, zou wel erg mooi zijn!
Wat dacht je van PayPal of een cc ?..Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:11:
Nou ik loop tegen een aardige real life use case aan. Moet een factuur betalen en het gaat om een rekeningnummer in een niet SEPA land. Dat kost ongelooflijk veel rompslomp, tijd en geld. Heb de ontvanger gevraagd of het wellicht in btc, xrp of een andere crypto naar keuze kan.![]()
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
- "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]