En nu gaat het ook vrij heftig naar beneden!bas68 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:42:
[...]
Het was gisterenavond dan ook een vrij heftig avondje
Hé hé, eindelijk zakt hij even door. Ik hoop dat die correctie even doorzet, heb kooporders gezet op ~6000 euro.
Als ik gelijk krijg dan heb ik dit avontuurtje redelijk perfect gespeeld ^^
Als ik gelijk krijg dan heb ik dit avontuurtje redelijk perfect gespeeld ^^
Als ik op https://www.livecoinwatch.com kijk zie ik alleen maar rode cijfers in de top 50 en zelfs ook echt een aantal boven de -10% daling. Het gaat allemaal zo rap. Ben geneigd om in paniek rare beslissingen te maken, dus ik doe gewoon niks en hopen dat het ook snel weer hersteltVerwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:34:
[...]
En nu gaat het ook vrij heftig naar beneden!
iedereen die gaat lopen panic sellen snapt totaal niet wat die aan het doen is. als je echt denkt dat je door snel te seller nog even winst mee pakt terwijl de kans heeel groot is dat alles toch weer gaat stijgen, kan je het net zo goed laten staan als je daarna toch weer duurder gaat inkopen....RickyHeijnen schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:38:
[...]
Als ik op https://www.livecoinwatch.com kijk zie ik alleen maar rode cijfers in de top 50 en zelfs ook echt een aantal boven de -10% daling. Het gaat allemaal zo rap. Ben geneigd om in paniek rare beslissingen te maken, dus ik doe gewoon niks en hopen dat het ook snel weer herstelt

Ik hou er eigenlijk niet van om vroeg in te stappen in projecten, maar na een succesje de vorige keer toch iets minder terughoudend geworden al is het heel lastig de goede projecten te vinden. Net wat BlockV (VEE) tokens gekocht. Een goed team (zover ik kan beoordelen) welke ook actief is, mooie site, goed product en ze hebben al wat gemaakt. Dit laatste is voor mij een grote pré, omdat er zoveel projecten in omloop zijn welke geld ophalen en vervolgens nooit wat releasen.
Heb kunnen kopen onder de ico prijs. Nadeel er alleen gehandeld kan worden op EtherDelta. Wat een gedrocht is dat. Was alleen bang dat als ik ging wachten op nieuwe Exchanges de prijs mogelijk een stuk hoger staat.
Heb kunnen kopen onder de ico prijs. Nadeel er alleen gehandeld kan worden op EtherDelta. Wat een gedrocht is dat. Was alleen bang dat als ik ging wachten op nieuwe Exchanges de prijs mogelijk een stuk hoger staat.
Wilde altijd al iets over computers weten
Het gaat zo hard. Je bent altijd te laat om te verkopen tijdens daling.nemesis2212 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:42:
[...]
iedereen die gaat lopen panic sellen snapt totaal niet wat die aan het doen is. als je echt denkt dat je door snel te seller nog even winst mee pakt terwijl de kans heeel groot is dat alles toch weer gaat stijgen, kan je het net zo goed laten staan als je daarna toch weer duurder gaat inkopen....
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Om de koers te kunnen beinvloeden zal er idd eerst flink gepumpt moeten worden.thunder8 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:57:
[...]
Als Wallstreet dat zou willen, net alsof dat 1 entiteit is, zou het makkelijk Bitcoin kunnen killen. Ze kopen en masse bitcoin op, pumpen de koers door het dak en dumpen dan de volledige voorraad in 1x op de exchanges. Zij hebben de middelen om gigantische pump and dumps te genereren. Als dat maar vaak genoeg gebeurd, zal het vertrouwen in bitcoin er onder lijden. Daar hebben ze op zich niet een futures voor nodig.
Maar mij is het een beetje onduidelijk.
Is het nu zo dat mensen straks via de beurs ' wallstreet ' , bitcoins kunnen verhandelen?
Staat dat vast? Is er een datum wanneer dit live gaat?
Heb de geruchten meegekregen maar nergens een officieel bericht/source of wat dan ook ervan gezien.
http://www.businessinside...-bitcoin-business-2017-10Lasteraar schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:57:
[...]
Om de koers te kunnen beinvloeden zal er idd eerst flink gepumpt moeten worden.
Is het nu zo dat mensen straks via de beurs ' wallstreet ' , bitcoins kunnen verhandelen?
Staat dat vast? Is er een datum wanneer dit live gaat?
Heb de geruchten meegekregen maar nergens een officieel bericht/source of wat dan ook ervan gezien.
http://www.businessinside...ernational=true&r=US&IR=T
https://www.bloomberg.com...es-joining-biggest-rivals
[ Voor 16% gewijzigd door Tourniquet op 30-11-2017 15:01 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Dit is dus precies wat ik eerder heb gedaan. Tot 2x toe mijn bitcoins in paniek verkocht :-)nemesis2212 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:42:
[...]
iedereen die gaat lopen panic sellen snapt totaal niet wat die aan het doen is. als je echt denkt dat je door snel te seller nog even winst mee pakt terwijl de kans heeel groot is dat alles toch weer gaat stijgen, kan je het net zo goed laten staan als je daarna toch weer duurder gaat inkopen....
Ik beschouw het maar als leergeld. Tegenwoordig weet ik ook simpelweg wat meer over blockchain en daarmee ook wat meer vertrouwen in de techniek.
Probeer nu toch niet op korte termijn te kijken.
Toch blijf ik t raar blijven van al die onafhankelijke coins, maar de grafieken van BTC ETH en LTC zijn nagenoeg identiek nu de bitcoin blijft dalen.
Beleggers ruiken weer geld. Futures in bitcoins, alsof het nog niet volatiel genoeg is.

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Verwijderd
Wel moeilijk. Vooral dat veel stabiele coins even 20% gezakt zijn. Alles is vrijwel rood. Beter gisteren alles kunnen verkopen en vandaag opnieuw inkopen.Lasteraar schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:59:
[...]
Dit is dus precies wat ik eerder heb gedaan. Tot 2x toe mijn bitcoins in paniek verkocht :-)
Ik beschouw het maar als leergeld. Tegenwoordig weet ik ook simpelweg wat meer over blockchain en daarmee ook wat meer vertrouwen in de techniek.
Probeer nu toch niet op korte termijn te kijken.
Ik blijf het raar vinden hoe alles zo snel kan zakken. Alsof er een paar grote jongens eruit zijn gegaan.
Ik zag op Litebit dat vrijwel alle crypto's die daar gekocht kunnen worden in de min staan. Zoals hier al eerder aangegeven, niet over één nacht ijs gaan. Ik heb zelf BTC, ETH, NXT en XVG gekocht. Puur om ervan te leren en te kijken wat het allemaal doet en wat je er mee kan.alki schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:01:
Toch blijf ik t raar blijven van al die onafhankelijke coins, maar de grafieken van BTC ETH en LTC zijn nagenoeg identiek nu de bitcoin blijft dalen.
Mijn spaarcentjes staan nog "veilig" op de bank omdat de wereld van CC mij nog te onbekend is.
Veel early adopters op 10.000 uitgestapt?Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:05:
[...]
Wel moeilijk. Vooral dat veel stabiele coins even 20% gezakt zijn. Alles is vrijwel rood. Beter gisteren alles kunnen verkopen en vandaag opnieuw inkopen.
Ik blijf het raar vinden hoe alles zo snel kan zakken. Alsof er een paar grote jongens eruit zijn gegaan.
ja dan ben je echt aan het traden. ik denk dat er ook best wat geld te verdienen valt met buy/sell daytrading maar dan wordt het een dagtaak om alle dalingen en stijgingen + nieuws bij te houden. hou het voor nu lekker bij long termVerwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:05:
[...]
Wel moeilijk. Vooral dat veel stabiele coins even 20% gezakt zijn. Alles is vrijwel rood. Beter gisteren alles kunnen verkopen en vandaag opnieuw inkopen.
Nee, wat er verhandeld wordt zijn derivaten die cash settled zijn. Er worden nooit daadwerkelijk bitcoins gekocht, er wordt louter gebruik gemaakt van een geïndexeerde koers. Het is eigenlijk een vorm van side-bettingLasteraar schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:57:
Die futures doen dus niets met de koers. Goed, het bestaan van die futures zal op zich wel wat doen met de koers, in positieve zin. Het is toch een vorm van erkenning.Ethirty schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:03:
[...]
Beleggers ruiken weer geld. Futures in bitcoins, alsof het nog niet volatiel genoeg is.
[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 30-11-2017 15:10 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik bedoel meer dat de waarde van die coins in verhouding gelijk afneemt. Zit erin voor de lange termijn sinds vorigjaar dus no worriesSniperEye schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:05:
[...]
Ik zag op Litebit dat vrijwel alle crypto's die daar gekocht kunnen worden in de min staan. Zoals hier al eerder aangegeven, niet over één nacht ijs gaan. Ik heb zelf BTC, ETH, NXT en XVG gekocht. Puur om ervan te leren en te kijken wat het allemaal doet en wat je er mee kan.
Mijn spaarcentjes staan nog "veilig" op de bank omdat de wereld van CC mij nog te onbekend is.
Denk eerder de mensen die pas net ingestapt waren en nog iets langer nodig hadden om hun geld er weer terug uit te krijgen na de eerste piek.simlock schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:06:
[...]
Veel early adopters op 10.000 uitgestapt?
En nu een beetje in paniek alles wat ze hebben gekocht weer verkopen.
Wel typerend trouwens als je de order books bekijkt. (in mijn geval Bittrex)
Bij elke stap van $50 staan er grotere koop orders van 20BTC, maar er wordt gewoon overheen gedenderd alsof het niets is.
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
Dude als ik die prijzen van vorig jaar zag. Had ik gelijk uitbetaald en nu opnieuw inkopen. Kan je hetzelfde aantal crypto kopen voor minder geld.alki schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:08:
[...]
Ik bedoel meer dat de waarde van die coins in verhouding gelijk afneemt. Zit erin voor de lange termijn sinds vorigjaar dus no worries
Verwijderd
Wil je svp nu uitstappen? Dan kunnen we weer omhoog. Dank!Wouter schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:36:
Jongens, ik moet jullie helaas mededelen dat er een grote BTC crash aankomt. Het is me namelijk net gelukt 2 BTC te kopen met iDeal.
Sorry!
Sorry, maar tot nu toe plaats je niets anders dan oneliners. Zou je daarmee willen stoppen? Dank! Lees de topic waarschuwing anders nog een keertje.Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:11:
[...]
Wil je svp nu uitstappen? Dan kunnen we weer omhoog. Dank!
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 30-11-2017 15:12 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zo gek is het niet.alki schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:01:
Stel BTC/USD daalt omdat veel mensen verkopen? Wat gebeurt er dan met BTC/LTC en LTC/USD? Als die niet veranderen dan ontstaat er een arbitrage-mogelijkheid: Immers is de prijs van 1 BTC (in USD) gedaald, dus als de prijs van 1 LTC (in USD) gelijk blijft, dan zou je minder LTC hoeven te betalen voor 1 BTC dan de BTC/LTC koers aangeeft.
Dus een handige handelaar koopt BTC (met USD), verkoopt vervolgens de BTC voor LTC en verkoopt de LTC weer voor USD. Dit levert geld op zolang de boel niet in balans is. Het effect is dat BTC/USD stijgt (want BTC wordt gekocht), BTC/LTC daalt (want BTC wordt verkocht voor LTC) en LTC/USD daalt (want LTC/USD daalt).
De grootte van dit effect hangt af van de liquiditeit van de markten. Hoe meer liquiditeit er is, hoe minder een markt beweegt en in dit trio zal het minst liquide paar het meest bewegen door deze arbitrage-handel. En dit is vrijwel altijd LTC/USD. BTC/USD is de grootste markt en altcoins worden nog steeds voornamelijk tegen BTC verhandeld, waardoor BTC/altcoin ook vrij groot is. Meestal is altcoin/USD het kleinst.
Kortom: De daling van BTC veroorzaakt arbitrage-acties die vooral effect hebben op de altcoin/USD markt, welke daardoor ook dalen. Omgekeerde verhaal bij stijgingen uiteraard.
Hoe meer het handelsvolume van een altcoin naar fiat-paren verschuift, hoe minder sterk de prijs (uitgedrukt in fiat) van de altcoin mee zal bewegen met Bitcoin. In zo'n geval zal het BTC/altcoin paar de grootste verandering zien.
Los van arbitrage is er nog een factor: sentiment. Veel cryptocurrencies hebben behoorlijke overlap in hun gemeenschappen. Een positief sentiment bij de grootste, BTC, zal overslaan op de rest. En andersom.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
Goede post inderdaadTourniquet schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:50:
Verplicht leesvoer, vooral voor nieuwkomers:
https://www.reddit.com/r/...s/dont_invest_recklessly/
Verwijderd
Ja maar hoe lang heeft dit wel niet nodig om zich te herstellen? Groot gat ontstaan ineens zeg. Ik ben maar uitgelogd bij Bittrex. Wordt er depressief vansimlock schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:06:
[...]
Veel early adopters op 10.000 uitgestapt?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2017 15:15 ]
Niet als je ethereum voor 8 euro gekocht hebtDeeSung schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:10:
[...]
Dude als ik die prijzen van vorig jaar zag. Had ik gelijk uitbetaald en nu opnieuw inkopen. Kan je hetzelfde aantal crypto kopen voor minder geld.
Dit dus! Wat het bij cryptocurrencies nog extra leuk/spannend/onzeker maakt is de combinatie van sentiment en een relatief kleine markt (vergeleken met bijvoorbeeld goud).Rannasha schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:12:
[...]
Zo gek is het niet.
Stel BTC/USD daalt omdat veel mensen verkopen? Wat gebeurt er dan met BTC/LTC en LTC/USD? Als die niet veranderen dan ontstaat er een arbitrage-mogelijkheid: Immers is de prijs van 1 BTC (in USD) gedaald, dus als de prijs van 1 LTC (in USD) gelijk blijft, dan zou je minder LTC hoeven te betalen voor 1 BTC dan de BTC/LTC koers aangeeft.
Dus een handige handelaar koopt BTC (met USD), verkoopt vervolgens de BTC voor LTC en verkoopt de LTC weer voor USD. Dit levert geld op zolang de boel niet in balans is. Het effect is dat BTC/USD stijgt (want BTC wordt gekocht), BTC/LTC daalt (want BTC wordt verkocht voor LTC) en LTC/USD daalt (want LTC/USD daalt).
De grootte van dit effect hangt af van de liquiditeit van de markten. Hoe meer liquiditeit er is, hoe minder een markt beweegt en in dit trio zal het minst liquide paar het meest bewegen door deze arbitrage-handel. En dit is vrijwel altijd LTC/USD. BTC/USD is de grootste markt en altcoins worden nog steeds voornamelijk tegen BTC verhandeld, waardoor BTC/altcoin ook vrij groot is. Meestal is altcoin/USD het kleinst.
Kortom: De daling van BTC veroorzaakt arbitrage-acties die vooral effect hebben op de altcoin/USD markt, welke daardoor ook dalen. Omgekeerde verhaal bij stijgingen uiteraard.
Hoe meer het handelsvolume van een altcoin naar fiat-paren verschuift, hoe minder sterk de prijs (uitgedrukt in fiat) van de altcoin mee zal bewegen met Bitcoin. In zo'n geval zal het BTC/altcoin paar de grootste verandering zien.
Los van arbitrage is er nog een factor: sentiment. Veel cryptocurrencies hebben behoorlijke overlap in hun gemeenschappen. Een positief sentiment bij de grootste, BTC, zal overslaan op de rest. En andersom.
If it aint fixed, it's broken.
Tuurlijk wel want je verkoopt al je etherium toch voor 400 euro en koop je weer dezelfe aantal in voor 350.alki schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:14:
[...]
Niet als je ethereum voor 8 euro gekocht hebt
Pak je nu 50 euro winst per eth zonder dat je totaal etherium naar beneden gaat.
Verwijderd
Of het klopt weet ik niet en ook geen zin om het uit te zoeken maar ik zag op CCN voorbij komen dat een whale de prijs heeft opgedreven tot 11500 oid om daarna all out te gaan op 11400. Plaats delict zou Bitfinex zijn geweest. Nogmaals ik weet niet of het klopt maar het heeft de markt iig behoorlijk in beweging gebracht....Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:05:
Dat ze cash settled zijn betekent niet dat ze geen invloed hebben op de koers..oisyn schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:08:
[...]
Nee, wat er verhandeld wordt zijn derivaten die cash settled zijn. Er worden nooit daadwerkelijk bitcoins gekocht, er wordt louter gebruik gemaakt van een geïndexeerde koers. Het is eigenlijk een vorm van side-betting
Als de futures noemenswaardig hoger staan dan de koers op de exchanges, dan is het gunstig om de futures te shorten en een gelijke hoeveelheid Bitcoin te kopen (of long te gaan). En dit hou je vast tot aan de settlement (of tot de koersen dichter bij elkaar zijn gekomen). Het verschil in koers (min kosten) stop je in je zak. Een dergelijke actie levert koop-druk op op de daadwerkelijke Bitcoin koers die hierdoor richting de futures gedrukt wordt.
Grote verschillen (nadat je zaken als time-value-of-money en counterparty risk meegerekend hebt) tussen futures en spot-prijs zullen niet lang blijven bestaan, dus een sterke verandering in de koers van de futures zal een vergelijkbare verandering in de Bitcoin-koers teweeg brengen.
Als iemand die in futures handeld/er op wed, ook speelt met echte bitcoins, om de prijs (en daardoor ook zijn future-shorts) te manipuleren, is dat in principe strafbaar omdat Futures een gereguleerde markt zijn/is. Toch?Rannasha schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:35:
[...]
Dat ze cash settled zijn betekent niet dat ze geen invloed hebben op de koers.
Als de futures noemenswaardig hoger staan dan de koers op de exchanges, dan is het gunstig om de futures te shorten en een gelijke hoeveelheid Bitcoin te kopen (of long te gaan). En dit hou je vast tot aan de settlement (of tot de koersen dichter bij elkaar zijn gekomen). Het verschil in koers (min kosten) stop je in je zak. Een dergelijke actie levert koop-druk op op de daadwerkelijke Bitcoin koers die hierdoor richting de futures gedrukt wordt.
Grote verschillen (nadat je zaken als time-value-of-money en counterparty risk meegerekend hebt) tussen futures en spot-prijs zullen niet lang blijven bestaan, dus een sterke verandering in de koers van de futures zal een vergelijkbare verandering in de Bitcoin-koers teweeg brengen.
Verwijderd
Interessante theorie. Hoeveel bitcoins heeft deze whale gedumpt? Het vreemde is dat vanmorgen de handel weer prima omhoog ging. Ik las dat in Japan zelfs nog bijna 12.000 US $ werd betaald, nog geen 10 uur geleden dus!Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:27:
[...]
Of het klopt weet ik niet en ook geen zin om het uit te zoeken maar ik zag op CCN voorbij komen dat een whale de prijs heeft opgedreven tot 11500 oid om daarna all out te gaan op 11400. Plaats delict zou Bitfinex zijn geweest. Nogmaals ik weet niet of het klopt maar het heeft de markt iig behoorlijk in beweging gebracht....
Uh, nee hoor. Het is gewoon een vorm van arbitrage. In een efficiente markt zijn de futures prijs en de spot prijs aan elkaar gekoppeld. Er zit een verschil tussen de twee dat wordt veroorzaakt door een aantal factoren, maar uiteindelijk bewegen ze in dezelfde richting.simlock schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:40:
[...]
Als iemand die in futures handeld/er op wed, ook speelt met echte bitcoins, om de prijs (en daardoor ook zijn future-shorts) te manipuleren, is dat in principe strafbaar omdat Futures een gereguleerde markt zijn/is. Toch?
Als een van de twee prijzen beweegt, maar de ander niet, dan is de markt niet in balans en is er geld te verdienen met een arbitrage-actie die tevens helpt om de markt weer in balans te brengen.
Dit is een vrij gebruikelijke techniek. Zie ook: https://www.investopedia....h-and-carry-arbitrage.asp
edit: Rekenvoorbeeld
Stel de futures-prijs met settlement over 1 maand staat op $10000 en de Bitcoin-koers is $9000. Ik kan dan een futures-contract shorten. Hiermee ga ik een contract aan om over 1 maand voor $10000 een Bitcoin te verkopen. Ik koop op de open markt voor $9000 een Bitcoin. Een maand later gebruik ik deze om het futures-contract mee af te handelen en ontvang ik $10000 (min fees e.d.). $1000 (min fees) winst.
Waar bij de opmerking gemaakt moet worden dat ik in dit voorbeeld $9000 van mijn geld vast moet leggen voor een periode van een maand. In die tijd kan ik er dus niets anders mee doen. Daarnaast loop ik risico's: Als mijn Bitcoin gestolen wordt of ik verlies de private key, dan moet ik de Bitcoin opnieuw kopen (of een futures-contract long gaan). Zowel de opportunity cost als de risico's moeten meegenomen worden in de berekening van de winstgevendheid van het verhaal.
Merk op dat de nu aangekondigde Bitcoin-futures cash-settled zijn. Dat betekent dat aan het eind van het contract ik niet 1 Bitcoin moet leveren, maar de dollar-prijs van 1 Bitcoin. Dit verandert echter weinig aan de strategie, behalve dat ik direct voor de settlement van het contract mijn Bitcoin op een exchange moet verkopen en de opbrengsten daarvan moet overmaken naar de tegenpartij van het contract, in plaats van direct de Bitcoin over te maken.
[ Voor 42% gewijzigd door Rannasha op 30-11-2017 15:55 ]
Verwijderd
Geen idee, dit is het stukje:Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:41:
[...]
Interessante theorie. Hoeveel bitcoins heeft deze whale gedumpt? Het vreemde is dat vanmorgen de handel weer prima omhoog ging. Ik las dat in Japan zelfs nog bijna 12.000 US $ werd betaald, nog geen 10 uur geleden dus!
At approximately 10:09 ET, the bitcoin jumped to a one-hour high of $11,399, which placed it just below the all-time high of $11,441 it had set at 9:13. Apparently — after observing resistance at $11,500 — a whale had set $11,400 as his or her target exit vector because at 10:11, the candle turned red, and three minutes later, this trader unleashed a massive market sell order.
Blijkbaar heb ik een account op Bitfinex en wat ik zo zie (maar dat is met tijdsinterval van 15 minuten anders kan ik niet verder genoeg terug is dat het volume snel oploopt van 3 naar 6K en dan met 4K de roetsj naar beneden inzet. Die volumes liggen normaal onder de 1K per 15 minuten. Nogmaals of het klopt geen idee maar het zou een verklaring kunnen zijn.
Ik ben level3 op kraken, deposit is zichtbaar in funding maar niet op balance iemand een idee hoe lang dat duurt ?
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Welke currency?Tomsworld schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:54:
Ik ben level3 op kraken, deposit is zichtbaar in funding maar niet op balance iemand een idee hoe lang dat duurt ?
Hier hetzelfde, stond vanochtend op succeeded en nu on holdTomsworld schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:54:
Fiat in euro's
Grappig, gisteren las ik dat artikel op de Speld:
'Bitcoin stopt pas met stijgen als jij instapt'
Dus ik kocht afgelopen maandag wat cryptocurrency en ben vandaag 50 euro verloren.
'Bitcoin stopt pas met stijgen als jij instapt'
Dus ik kocht afgelopen maandag wat cryptocurrency en ben vandaag 50 euro verloren.
Ik doe meer lange termijn met speelgeld. Koop elke maand voor 25,- wat crypto's die lekker goedkoop zijn en zie wel wat er mee gebeurd.
heb nu 5000 xvg; 15000 doge en 2500 dgb. En kijk over een jaartje wel welke nog bestaat en of ze wat waard zijn. Wie weet heb ik geluk, of ander pech. Dan was t toch speelgeld
heb nu 5000 xvg; 15000 doge en 2500 dgb. En kijk over een jaartje wel welke nog bestaat en of ze wat waard zijn. Wie weet heb ik geluk, of ander pech. Dan was t toch speelgeld
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
klein beetje euro's :-)
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Ik zag dat er vandaag erg veel XVG's werden verkocht. Weet niet wie zo gek is, maar dit lijkt ook een gevalletje paniekvoetbal nu alle koersen even dalen. Ik lees her en der op het grote boze internet allemaal mensen die net ingestapt zijn en in paniek raken omdat ze ergens aan begonnen zijn zonder ook maar ergens verstand van te hebben. Mijn aanpak is identiek aan die van jou. Het is geld wat ik in zekere mate kan missen.caspervc schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:00:
Ik doe meer lange termijn met speelgeld. Koop elke maand voor 25,- wat crypto's die lekker goedkoop zijn en zie wel wat er mee gebeurd.
Anders verdwijnt het geld waarschijnlijk in de kassalade van een of andere kroeg
Nieuw crypto currency price nu ook op yahoo finance,makkelijk op 1 scherm, gelijk de dow 30, goud etc.
Dogecaspervc schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:00:
Dat is ook niet wat ik bedoel. Maar het feit dát ze cash settled zijn, maakt wel dat de CME kan operereren zonder ooit een bitcoin aan te raken. Mensen die handelen op CME zullen ook niet per se actieve bitcoin traders zijn. Plus dat de koers die ze volgen dus los staat van de daadwerkelijke koersen op bitcoin exchanges. CME pakt een index van verschillende exchanges, en filtert extreme volatiliteit er ook nog eens uit.Rannasha schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:35:
[...]
Dat ze cash settled zijn betekent niet dat ze geen invloed hebben op de koers.
[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 30-11-2017 16:08 ]
Op hoeveel heb je DGB gekocht? ik heb ze vorige week maar verkocht met aardig wat verlies. Half jaar geleden op op 0,02 euro gekocht en nog zien stijgen naar 0,05 euro.caspervc schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:00:
Juist het moment om te kopen, het is uitverkoop en volop beschikbaarVerwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:13:
[...]
Ja maar hoe lang heeft dit wel niet nodig om zich te herstellen? Groot gat ontstaan ineens zeg. Ik ben maar uitgelogd bij Bittrex. Wordt er depressief van
Kan heel verschillend zijn. Ik heb het soms binnen een dag er op staan. Ander keer duurt het opeens een paar dagen. Het blijft dan bij funding op 'on hold' staan.Tomsworld schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:54:
Ik twijfel inderdaad om nu weer te kopen. Gistermiddag met een gedeelte uitgestapt, ik kan nu hetzelfde weer terugkopen voor 10% minderknakworst schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:13:
[...]
Juist het moment om te kopen, het is uitverkoop en volop beschikbaar
Toch denk ik dat ik nog even wacht tot de markt stabiliseert. De kans dat hij de komende dagen/weken langzaam naar beneden kruipt zijn volgens mijn glazen bol nog sterk genoeg aanwezig dat ik nog eventjes wacht. En mocht het toch in 1x omhoog schieten... jammer maar helaas
Het meest baal ik op dit moment van de mining profitability van Ethereum
[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 30-11-2017 17:35 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dat is sinds het ontstaan van de bitcoin nog niet gebeurdRichh schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:34:
[...]
Toch denk ik dat ik nog even wacht tot de markt stabiliseert.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ghe, point taken... Al zijn er dagen dat 'ie in 24 uur maar 2% scheelt, en je hebt dagen waar het in 24 uur 20% scheeltanandus schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:37:
[...]
Dat is sinds het ontstaan van de bitcoin nog niet gebeurd
Als hij zo willekeurig blijft schommelen rond de 10k en er hapt 1x een whale dan kan dat een sneeuwbal omhoog of omlaag betekenen. Dan ben ik maar iets te laat om de sneeuwbal te volgen
Als we eenmaal over de 12k heen gaan dan heb ik er wel vertrouwen in dat we weer door groeien.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
De al jarenlange strategie met BTC blijft onveranderd hier, ofwel HODL.
Wel een plukje LTC bijgekocht, die was en is nog steeds ondergewaardeerd.
Atomic swaps kan nog wel eens belangrijk worden, wie weet....
Wel een plukje LTC bijgekocht, die was en is nog steeds ondergewaardeerd.
Atomic swaps kan nog wel eens belangrijk worden, wie weet....
Wie kan m'n vragen beantwoorden:
1 Hoe komen de bitcoins van de miners naar de exchanges om verhandeld te worden?
2 Hoe geraakt een bitcoin vrij om te gebruiken?
Ik begrijp een beetje van de spend/destroyed status. Heb ik het dan correct:
Elke bitcoin heeft een eigenaar, dan kan een persoon, miners, whatever zijn.
Als ik een bitcoin inwissel voor een euro, dan maak ik de munt kapot en is er een munt minder in omloop.
Als iedereen alle bitcoin zou verkopen, dan is het aantal bitcoin munten 0 in omloop
3 Waar kun je aflezen hoeveel bitcoin er middels fiat geld is gekocht?
4 Is er een mogelijkheid om te zien hoeveel bitcoin er bij de miners ligt,
en dus eventueel hoeveel er nog verkocht kan worden?
grrr... sorry, deze vraag hoort niet in handel en koers thuis. my bad.
Ik heb de vraag in het juiste forum gepost
1 Hoe komen de bitcoins van de miners naar de exchanges om verhandeld te worden?
Als ik een bitcoin inwissel voor een euro, dan maak ik de munt kapot en is er een munt minder in omloop.
Als iedereen alle bitcoin zou verkopen, dan is het aantal bitcoin munten 0 in omloop
Ik heb de vraag in het juiste forum gepost
[ Voor 11% gewijzigd door sprk_nl op 30-11-2017 18:38 ]
Jouw idee over hoe Bitcoin werkt is nogal... anders dan de werkelijkheidsprk_nl schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:31:
Begin eens bij het begin: http://www.bitcoin.org/bitcoin.pdf
De whitepaper is erg goed leesbaar.
Die sturen miners naar een wallet-adres. Op een exchange kun je een deposit-adres aanmaken.sprk_nl schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:31:
Als ik een bitcoin verkoop aan iemand anders, heeft die persoon een bitcoin (en ik niet meer). Ik kan ook een bitcoin naar een adres sturen. De bitcoins zijn alleen weg als de eigenaar van een bitcoin niet meer bij zijn bitcoin kan.2 Hoe geraakt een bitcoin vrij om te gebruiken?
Dat is lastig te bepalen. Een bitcoin kan vaak van eigenaar zijn veranderd. Op een exchange kan op 1 dag veel keren gekocht en verkocht worden door dezelfde persoon. Je kunt iets aflezen uit de market-cap.3 Waar kun je aflezen hoeveel bitcoin er middels fiat geld is gekocht?
Er zijn 16,7 miljoen bitcoins in circulatie (waarvan er misschien wel zo'n 4 miljoen kwijt zijn).4 Is er een mogelijkheid om te zien hoeveel bitcoin er bij de miners ligt,
Er zijn in totaal 21 miljoen bitcoins te minen. De laatste zal waarschijnlijk ergens rond 2140 zijn.
Dank voor de link!Rannasha schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:36:
[...]
Jouw idee over hoe Bitcoin werkt is nogal... anders dan de werkelijkheid
krom gezegd hoop ik niet dat er nog meer reacties op komen in dit forum, zie de link in m'n edit..
My bad
Ik denk niet dat bitcoin ooit ons vaste betaalmiddel wordt, maar ik geloof er wel in dat we ooit kunnen betalen met een cryptomunt. Ben erg benieuwd naar de nieuwe techniek van IOTA; de tangle. Iemand die zich er al enorm in heeft verdiept en mij er meer over zou willen vertellen of een linkje heeft met goede informatie erover (liefst Nederlands, mijn Engels laat me nog weleens in de steek).
Ik kom ergens niet helemaal uit,
als dit op kraken staat (bij funding), want ik wil geld erheen sturen:
(zoja, in euros in fiat? of wat me account nu waard is inclusief btc?)
Of het totaal wat ik per keer mag storten?
Is dat maximum dan totaal wat er op je kraken account mag staan?Daily limit $0.00 / $25,000.00
Monthly limit $14,250.00 / $200,000.00
Current balance €0.00
Withheld €0.00
Withheld (converted) $0.00
Maximum deposit €21,929.82
[ Voor 4% gewijzigd door C6DL op 30-11-2017 19:34 ]
Per dag ja.C6DL schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:32:
[...]
Is dat maximum dan totaal wat er op je kraken account mag staan?
Maar het lukte mij een aantal dagen geleden niet om er BTC van te kopen. Iedere order mislukte. Heb m'n geld eraf gehaald en m'n Kraken account opgezegd.
[ Voor 15% gewijzigd door Wouter op 30-11-2017 19:37 ]
Dat is het totaal dat je per dag mag storten, alle valuta bij elkaar. De waarde van de storting in $ wordt vastgesteld op het moment dat de storting aankomt en van je dagelijkse limiet van $25000 afgehaald.C6DL schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:32:
[...]
ikzelf niet maar wat ik op verschillende plekken hoor is dat IOTA een perfect idee heeft wat helaas technisch niet goed in de steigers gezet is. Verkeerde ontwerpbeslissingen enzo. Zelf begrijp ik dat niet.Tominatie schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:06:
Ik denk niet dat bitcoin ooit ons vaste betaalmiddel wordt, maar ik geloof er wel in dat we ooit kunnen betalen met een cryptomunt. Ben erg benieuwd naar de nieuwe techniek van IOTA; de tangle. Iemand die zich er al enorm in heeft verdiept en mij er meer over zou willen vertellen of een linkje heeft met goede informatie erover (liefst Nederlands, mijn Engels laat me nog weleens in de steek).
Ik zit al bijna een half jaar in IOTA en toen ik op reddit en dergelijke forse technische kritiek op de uitvoering van het project las heb ik mijn stake in de coin gehalveerd.
aka Crypto T
VHS was ook niet perfect en kijk waar het gekomen is. Geldt trouwens ook voor bitcoin om in Crypto termen te blijven.troxx schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:55:
[...]
ikzelf niet maar wat ik op verschillende plekken hoor is dat IOTA een perfect idee heeft wat helaas technisch niet goed in de steigers gezet is. Verkeerde ontwerpbeslissingen enzo. Zelf begrijp ik dat niet.
Ik zit al bijna een half jaar in IOTA en toen ik op reddit en dergelijke forse technische kritiek op de uitvoering van het project las heb ik mijn stake in de coin gehalveerd.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Maar klopte die kritiek ook of was het een gevalletje FUD?troxx schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:55:
[...]
ikzelf niet maar wat ik op verschillende plekken hoor is dat IOTA een perfect idee heeft wat helaas technisch niet goed in de steigers gezet is. Verkeerde ontwerpbeslissingen enzo. Zelf begrijp ik dat niet.
Momenteel als newbie gestart met een investering in BTC, IOTA en ETH, planning voor deze coins is een HODL. Zit nog te twijfelen om een x bedrag te investeren in coins als LSK en STRAT, is dit momenteel nog de moeite waard naar jullie mening of ben ik voor deze net te laat eigenlijk?
Dat is inderdaad je daglimiet. Zorg wel voor iets meer ruimte, als je er ook maar 1 euro overheen gaat, moet je extra verificatie door. De euro/dollar koers zou maar net een procentpuntje opschijven...C6DL schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:32:
[...]
FTFY
De marketcap is niets anders dan: laatst verhandelde prijs × aantal eenheden in omloop.
Als ik 1 miljoen kroonkurken produceer, en ik verkoop aan jou 1 kroonkurk voor €10, dan is de marketcap dus €10 miljoen.
Wat is jullie gevoel over de Bitcoin waarde de komende maand december? Gaan we nog de 10k aantikken? Zou het verstandig zijn om bij 10k+ te verkopen en dan wachten op een dip zoals de we afgelopen 24 uur hebben gezien?
Historie verteld ons dat dit de dip is en er zometeen weer een sprint wordt ingezet naar een ATH. Ik verwacht $15000+ eind dit jaar/begin volgend jaar en pas richting de $20000 -$25000 de volgende serieuze dip (Q2 2018). Maar zoals vaker aangehaald: het gedrag van BTC is moeilijk/niet te voorspellendylan_ schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:57:
Wat is jullie gevoel over de Bitcoin waarde de komende maand december? Gaan we nog de 10k aantikken? Zou het verstandig zijn om bij 10k+ te verkopen en dan wachten op een dip zoals de we afgelopen 24 uur hebben gezien?
Ik heb de afgelopen week van 3 mensen uit mijn omgeving de vraag gekregen of ik ook voor ze wil investeren. De eerste voor 1.000 Euro, de 2e voor 500 Euro en de 3e wacht ik nog even op het bedrag. Inmiddels heb ik die 1.500 Euro al ontvangen, nu ben ik dus aan zet 
Aan de ene kant wil ik natuurlijk sowieso verstandig met dit geld omgaan, aan de andere kant verwacht men dat je in bekende munten (lees: BTC) investeert terwijl anderen mogelijk meer potentie hebben op korte termijn. Natuurlijk kan ik dit gewoon bespreken, maar ik vind het op zich een leuke situatie. In beide gevallen kent men de risico's en als het ooit een race naar de bottom bleek te zijn, dan is dat prima.
Ik neig in dit geval naar 34% BTC, 33% ETH en 33% LTC. En omdat ik het gescheiden wil houden van mijn eigen inzet waarschijnlijk op Coinbase (want die bieden deze 3 aan) laten staan of via bijv. anycoindirect.eu aanschaffen richting een lokale wallet ipv overmaken naar Bittrex waar het tussen mijn eigen investering terecht zou komen.
Op dit moment zit ik zelf voor 97% in BTC en 3% in IOTA, maar ik zou me ook in bovenstaande kunnen vinden als verstandige investering.
Zouden jullie met het geld van een ander exact hetzelfde inzetten als met je eigen geld? Of toch een andere strategie hanteren?
Aan de ene kant wil ik natuurlijk sowieso verstandig met dit geld omgaan, aan de andere kant verwacht men dat je in bekende munten (lees: BTC) investeert terwijl anderen mogelijk meer potentie hebben op korte termijn. Natuurlijk kan ik dit gewoon bespreken, maar ik vind het op zich een leuke situatie. In beide gevallen kent men de risico's en als het ooit een race naar de bottom bleek te zijn, dan is dat prima.
Ik neig in dit geval naar 34% BTC, 33% ETH en 33% LTC. En omdat ik het gescheiden wil houden van mijn eigen inzet waarschijnlijk op Coinbase (want die bieden deze 3 aan) laten staan of via bijv. anycoindirect.eu aanschaffen richting een lokale wallet ipv overmaken naar Bittrex waar het tussen mijn eigen investering terecht zou komen.
Op dit moment zit ik zelf voor 97% in BTC en 3% in IOTA, maar ik zou me ook in bovenstaande kunnen vinden als verstandige investering.
Zouden jullie met het geld van een ander exact hetzelfde inzetten als met je eigen geld? Of toch een andere strategie hanteren?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Ik zou het geld van een ander niet eens aannemen op mijn eigen rekening om het daarna uit te geven aan coins.
Laat ze het lekker zelf regelen of geef ze de uitleg hoe ze dat moeten doen. Al die transacties en uitgaven komen tenslotte op jouw naam te staan.
Laat ze het lekker zelf regelen of geef ze de uitleg hoe ze dat moeten doen. Al die transacties en uitgaven komen tenslotte op jouw naam te staan.
Y'24
Verwijderd
Ik zou dat ook nooit doen! Buiten het feit dat het niet jouw geld is kunnen mensen zich gebaseerd op het nieuws heel andere voorstellingen maken dan wat jij waar kan maken. Het is een beetje hetzelfde als wat je hier ziet, men kijkt naar de uitersten in de swings up en down maar in de praktijk koop of verkoop je zelden op die bedragen.
Niet aan beginnen! Echt niet doen. Als ze zometeen lezen in de krant dat iemand 800% rendement heeft en jij kunt maar de helft of minder leveren ga je scheve gezichten krijgen... Gauw dat geld teruggeven, ze uitleggen hoe ze dat zelf kunnen doen en je voorkomt een hoop problemen.
Niet aan beginnen! Echt niet doen. Als ze zometeen lezen in de krant dat iemand 800% rendement heeft en jij kunt maar de helft of minder leveren ga je scheve gezichten krijgen... Gauw dat geld teruggeven, ze uitleggen hoe ze dat zelf kunnen doen en je voorkomt een hoop problemen.
RvV schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:11:
Ik zou het geld van een ander niet eens aannemen op mijn eigen rekening om het daarna uit te geven aan coins.
Het is in dit geval directe (en 60+ belegenVerwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:15:
Ik zou dat ook nooit doen! Buiten het feit dat het niet jouw geld is kunnen mensen zich gebaseerd op het nieuws heel andere voorstellingen maken dan wat jij waar kan maken. Het is een beetje hetzelfde als wat je hier ziet, men kijkt naar de uitersten in de swings up en down maar in de praktijk koop of verkoop je zelden op die bedragen.
Maar vind het wel interessant om te weten hoe anderen dat zouden investeren, het geld van anderen voelt toch anders dan je eigen geld en ik wil er minder risico mee nemen.
[ Voor 30% gewijzigd door Taro op 30-11-2017 22:20 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Mag je wettelijk uberhaupt wel voor anderen handelen? En als het goed stijgt ga je nog gehannes krijgen met de belastingdienst ook. Ik zou het gewoon echt niet doen. Ook niet als je je vrienden wilt houden en zo 
EDIT: We postten min of meer tegelijk, ik zie dat je een deel hiervan beantwoord hebt, maar dan je post deleten is ook weer zoiets
EDIT: We postten min of meer tegelijk, ik zie dat je een deel hiervan beantwoord hebt, maar dan je post deleten is ook weer zoiets
[ Voor 23% gewijzigd door BoomSmurf op 30-11-2017 22:20 ]
Hoezo zou je problemen krijgen met de belastingdienst. De crypto's zijn anoniem, dus als hij zijn familie simpelweg de keys geeft, hoeft dat geld nooit via hem te lopen. Zou het dan dus ook wel zo doen: geld terug overmaken en vanaf hun rekening alles opstarten.BoomSmurf schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:19:
Mag je wettelijk uberhaupt wel voor anderen handelen? En als het goed stijgt ga je nog gehannes krijgen met de belastingdienst ook. Ik zou het gewoon echt niet doen. Ook niet als je je vrienden wilt houden en zo
Als 'ie het via zijn eigen rekening zou doen, en de bedragen worden groot genoeg voor de vermogensrendementsheffing bijvoorbeeld. Of ze gaan over de schenkingsvrijstelling heen die van toepassing is. Daar heb je natuurlijk geen last van als je in hun naam handelt, maar het is weer de vraag of dat wettelijk gezien mag zonder speciale vergunning oid (misschien is dat allemaal prima hoor, ik zou het alleen wel controleren).Dav0s schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:21:
[...]
Hoezo zou je problemen krijgen met de belastingdienst. De crypto's zijn anoniem, dus als hij zijn familie simpelweg de keys geeft, hoeft dat geld nooit via hem te lopen. Zou het dan dus ook wel zo doen: geld terug overmaken en vanaf hun rekening alles opstarten.
Als 'ie het doet is denk ik jouw gesuggereerde methode het beste
[ Voor 4% gewijzigd door BoomSmurf op 30-11-2017 22:25 ]
Natuurlijk mag dat, mits je wel het vermogen in Box 3 opgeeft bij de juiste persoon en volgens mij is dit rond de >42.000 Euro van toepassing bij 2 volwassenen.BoomSmurf schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:19:
Wat verder meespeelt is dat ze het natuurlijk niet als gift aan mij moeten gaan zien, maar, dit bedrag valt volgens mij wel binnen de normale marges en ik hou dit strikt gescheiden zodat zij dit apart op kunnen voeren.
Ik kan er evt. ook voor kiezen dat ze dit via iDeal naar een wallet van mij versturen, dan kunnen we deze discussie achter ons laten
Maar terug naar de vraag, zou je hetzelfde voor anderen investeren als voor jezelf?
[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 30-11-2017 22:29 ]
Verwijderd
Je gaat redelijk op voor een Darwin award maar goed, jij ziet het zitten dus tsja. Ik zou het dan alleen in btc stoppen op een dipje en daar hebben we er nu genoeg van. Btc kopen, in hardware wallet stoppen en die aan ze teruggeven. Niet op een exchange en al zeker niet mee gaan speculeren.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2017 22:39 ]
Nja als jij vindt dat dit niet onder financiele dienstverlening valt en je dus geen AFM licentie nodig hebt... maar goed ik heb daar geen verstand van dus ik zal erover ophouden. Maar ik zou het na laten checkenTaro schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:28:
[...]
Natuurlijk mag dat, mits je wel het vermogen in Box 3 opgeeft bij de juiste persoon en volgens mij is dit rond de >42.000 Euro van toepassing bij 2 volwassenen.
Technisch slimmer, ze kunnen het dan niet makkelijk natrekken, maar voor de wet maakt het natuurlijk weinig uit...Ik kan er evt. ook voor kiezen dat ze dit via iDeal naar een wallet van mij versturen, dan kunnen we deze discussie achter ons laten
Natuurlijk. Als ze me niet vertrouwen moeten ze het zelf doen, en als ik het doe, doe ik wat ik voor mezelf slim acht. Als ze super-defensief of iets dergelijks willen moeten ze maar in obligaties gaanMaar terug naar de vraag, zou je hetzelfde voor anderen investeren als voor jezelf?
[ Voor 0% gewijzigd door BoomSmurf op 30-11-2017 22:41 . Reden: ik kan echt niet spellen joh ]
Ik weet zeker dat ik hierdoor echt niet uit de genenpool wordt verwijderdVerwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:36:
Je gaat redelijk op voor de Darwin award maar goed, jij ziet het zitten dus tsja. Ik zou het dan alleen in btc stoppen op een dipje en daar hebben we er nu genoeg van. Btc kopen en in hardware wallet houden. Niet op een exchange en al zeker niet mee gaan speculeren.
100% BTC is op zich ook prima, liften we mooi mee op een paar aankomende forks, wat die dan ook waard mogen worden. Kan ook wel voor 67% BTC, 16,5% ETH en 16,5% LTC gaan. Al verwacht ik wel dat die laatste 2 tov BTC harder zullen stijgen de komende maanden.
Waarom denk je dat beide harder zullen stijgen dan BTC?Taro schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:40:
[...]
Ik weet zeker dat ik hierdoor echt niet uit de genenpool wordt verwijderd
100% BTC is op zich ook prima, liften we mooi mee op een paar aankomende forks, wat die dan ook waard mogen worden. Kan ook wel voor 67% BTC, 16,5% ETH en 16,5% LTC gaan. Al verwacht ik wel dat die laatste 2 tov BTC harder zullen stijgen de komende maanden.
Zo dacht ik ook afgelopen zomer, daardoor heel wat potentiële winst gemist...
Zijn hier nog mensen die Bitfinex gebruiken?
Ik wil mijzelf verifieren zodat ik euro's kan storten. Ben alleen benieuwd of hier mensen zijn waarbij ze geverifieerd zijn met een doorgestreept BSN nummer?
(Kraken ben ik beu
)
Ik wil mijzelf verifieren zodat ik euro's kan storten. Ben alleen benieuwd of hier mensen zijn waarbij ze geverifieerd zijn met een doorgestreept BSN nummer?
(Kraken ben ik beu
[ Voor 34% gewijzigd door Crasheeee op 30-11-2017 22:51 ]
Beide hebben in de praktijk meer mogelijkheden dan BTC en zijn de afgelopen weken erg hard gestegen net als BTC en nu ook gedaald. Een beetje spreiding lijkt me prima, deed ik zelf ook tot een paar weken geleden, maar ik sta nu zelf meer in de alles of niets stand met BTC, nadat ik met BCH en NEO wat grote klappers heb gemaakt de afgelopen maanden.Randle schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:46:
[...]
Waarom denk je dat beide harder zullen stijgen dan BTC?
Zo dacht ik ook afgelopen zomer, daardoor heel wat potentiële winst gemist...
Waarom zou je voor een ander iets anders kopen dan voor jezelf ?Taro schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:07:
Verder zou ik als het voor langere tijd is voor andere mensen voor 100% in BTC gaan zitten.
Technisch gezien denk ik dat je gelijk hebt, maar in Litecoin bijv. zit verhoudingsgewijs erg weinig beweging. Bitcoin is al jaren de nummer 1 en zal dat ook blijven imo. Vergeet ook evt. transactiekosten en fee's nietTaro schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:51:
[...]
Beide hebben in de praktijk meer mogelijkheden dan BTC en zijn de afgelopen weken erg hard gestegen net als BTC en nu ook gedaald. Een beetje spreiding lijkt me prima, deed ik zelf ook tot een paar weken geleden, maar ik sta nu zelf meer in de alles of niets stand met BTC, nadat ik met BCH en NEO wat grote klappers heb gemaakt de afgelopen maanden.
Zelf kijk je misschien elke dag wat de koersen doen, voor anderen zou ik dat niet in de gaten gaan houden en elke keer doorgeven. Dus ik zou nooit voor anderen gaan kopen omdat het te risicovol is.PilatuS schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:54:
[...]
Waarom zou je voor een ander iets anders kopen dan voor jezelf ?
Verder zou ik als het voor langere tijd is voor andere mensen voor 100% in BTC gaan zitten.
Verwijderd
Persoonlijk zou ik Bitfinex even vermijden. Er gaan al een tijdje geruchten dat Tether/Bitfinex de markt pumpen met Monopoly-geld. Ook waren er gisteren vreemde flash-crashes waardoor sommige mensen beweren heel veel geld verloren te hebben. Misschien is het fud en blijkt het allemaal ongefundeerd maar ik zou er even geen geld stallen totdat de boel opgehelderd is.Crasheeee schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:49:
Zijn hier nog mensen die Bitfinex gebruiken?
(Kraken ben ik beu)
edit: Zie net op Twitter dat Charlie Lee ook vraagt om duidelijkheid van Bitfinex/Tether om zo alle fud/geruchten te ontkrachten.
edit 2: Bij Bitstamp kun je ook euro's storten. Heb mij hier twee weken geleden aangemeld. Verificatie was binnen een dag voltooid met een BSN waar de laatste drie cijfers van geblurred waren.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2017 23:16 ]
Hoi, ik wil graag mijn bitcoins van bittrex naar kraken zetten maar hoe krijg ik dat zo goedkoop mogelijk voor elkaar want de fees van bitcoins zijn echt enorm hoog
Hoi, vraag 1: Weet je zeker dat je dit naar Kraken wilt overzetten? Zie ook de topicwarning. 2: XRP of LTC kennen lagere fee's.Tominatie schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:04:
Hoi, ik wil graag mijn bitcoins van bittrex naar kraken zetten maar hoe krijg ik dat zo goedkoop mogelijk voor elkaar want de fees van bitcoins zijn echt enorm hoog
Ik zou alleen voor iemand anders iets kopen als het voor de lange termijn is, dus minimaal 1 jaar, maar liever 5 of meer. Dan boeit de koers van vandaag en volgende maand toch niet. Ik moet er ook niet aan denken iedere dag voor iemand daarmee bezig te zijn, maar iets kopen wat over 4 jaar pas weer verkocht gaat worden, dat vind ik zelf geen probleem.Bartske schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:00:
[...]
Zelf kijk je misschien elke dag wat de koersen doen, voor anderen zou ik dat niet in de gaten gaan houden en elke keer doorgeven. Dus ik zou nooit voor anderen gaan kopen omdat het te risicovol is.
Als iemand wil gaan handelen mag ie dat lekker zelf doen, maar iets voor iemand kopen voor de langere termijn, dat vind ik prima.
Je moet jezelf eerst afvragen wat je wilt gaan doen. Wil je gaan daytraden? Of wil je vasthouden voor een langere termijn (6+maanden)
Ik kan je verklappen, het vasthouden ook wel "hodl" genoemd in deze wereld, levert je de minste stress op.
Ik kan je wel wat tipjes geven om in te investeren met een kleinere portemonnee, maar ga niet blind van mijn advies uit, er zijn honderden andere goede coins en het is goed dat je je eigen onderzoek doet.
HVN op dit moment van schrijven $0.036568
- Team is goed
- Actieve community
- Komen in december met veel nieuws
- Ze gaan betere marketing doen
- BETA platform Q1 2018
SONM op dit moment van schrijven $0.110318
- Beta platform komt deze winter
- Team is goed
- Zeer actieve community
QSP
Tjah, veel hype over geweest, google maar en je ziet het vanzelf, dit wordt ook een toppertje
ETHOS (BQX)
Wel wat duurder, in een dip proberen in te kopen onder de $1,50...maar heeft echt serieus potentie op langere termijn....als die in 2018 boven de $10 zou echt niet vreemd zijn...
ARK
Ook wat duurder... probeer onder de $3 op te kopen, heeft gigantisch veel potentie... echt gigantisch veel. Maar niet voor de zwakke maag. Echt een "hodl" coin
Dit zijn slechts wat tipjes en niet echt coins voor de snelle handel, daar doe ik niet aan, investeer alleen met geld wat je kan missen of normaal opmaakt aan alcohol en drugs
Ik kan je verklappen, het vasthouden ook wel "hodl" genoemd in deze wereld, levert je de minste stress op.
Ik kan je wel wat tipjes geven om in te investeren met een kleinere portemonnee, maar ga niet blind van mijn advies uit, er zijn honderden andere goede coins en het is goed dat je je eigen onderzoek doet.
- Team is goed
- Actieve community
- BETA platform Q1 2018
- Team is goed
- Zeer actieve community
QSP
Tjah, veel hype over geweest, google maar en je ziet het vanzelf, dit wordt ook een toppertje
ETHOS (BQX)
Wel wat duurder, in een dip proberen in te kopen onder de $1,50...maar heeft echt serieus potentie op langere termijn....als die in 2018 boven de $10 zou echt niet vreemd zijn...
ARK
Ook wat duurder... probeer onder de $3 op te kopen, heeft gigantisch veel potentie... echt gigantisch veel. Maar niet voor de zwakke maag. Echt een "hodl" coin
Dit zijn slechts wat tipjes en niet echt coins voor de snelle handel, daar doe ik niet aan, investeer alleen met geld wat je kan missen of normaal opmaakt aan alcohol en drugs
K20A daily :-)
Klinkt als solide adviezen.Bouli schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:50:
Ik kan je wel wat tipjes geven
Verwijderd
Over drie maanden en zes maanden deze post even opnieuw doen.Bouli schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:50:
Je moet jezelf eerst afvragen wat je wilt gaan doen. Wil je gaan daytraden? Of wil je vasthouden voor een langere termijn (6+maanden)
- Team is goed
- Actieve community
- BETA platform Q1 2018
- Team is goed
- Zeer actieve community
QSP
ETHOS (BQX)
ARK
Maar dan met een update. Kijken waar we staan.
De media is weer lekker bezig om de Bitcoin bij het publiek als een bubbel of oplichterij neer te zetten zeg.
Afgelopen week hebben de nieuwskanalen weer “experts” erbij gehaald om te vertellen wat voor een bubbel en gevaarlijke markt het wel niet is.
Dat zal nog een flinke stap nodig hebben om ook de gevestigde orde eens goed de waarheid te laten zien en begrijpen.
Afgelopen week hebben de nieuwskanalen weer “experts” erbij gehaald om te vertellen wat voor een bubbel en gevaarlijke markt het wel niet is.
Dat zal nog een flinke stap nodig hebben om ook de gevestigde orde eens goed de waarheid te laten zien en begrijpen.
Leuke tips, ik heb zelf nu 4000 ADA gekocht. Raakte we enthousiast van het team en het verhaal erachter. Maar uiteindelijk merk ik dat mijn kennis vooralsnog echt tekort schiet bij het beoordelen. Waar ga jij daarbij op af? Ik vraag me altijd vooral af wat het bestaansrecht nog is van al die kleine coins naast de paar grote jongens van dit moment. Ik zie heel graag een praktische toepassing, en dan niet een op de hele hele lange termijn.Bouli schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:50:
- Team is goed
- Actieve community
- BETA platform Q1 2018
- Team is goed
- Zeer actieve community
QSP
ETHOS (BQX)
ARK
(alhoewel ik stiekem denk dat goede marketing op het moment als investering belangrijker is voor een coin).
Net als velen hier, ben ik mij sinds kort (helaas, maar beter laat dan nooit) aan het verdiepen in bitcoins en altcoins.
Ik wacht zelf momenteel nog met instappen tot de markt weer wat rustiger is, daar veel analisten verwachten dat de bitcoin wat zal afnemen.
Maar nu rest mij een vraag die ik met veel zoeken volgens mij nog niet ben tegen gekomen: wat is een goede app om de koers van altcoins in de gaten te houden (inclusief charts).
De kraken app bevalt me goed, maar is enkel voor bitcoins. CoinMarket en CoinBuddy geven mij voldoende inzicht in de huidige stand en %-mutatie, maar helaas geen charts. Kan iemand mij hier verder mee helpen?
Ik wacht zelf momenteel nog met instappen tot de markt weer wat rustiger is, daar veel analisten verwachten dat de bitcoin wat zal afnemen.
Maar nu rest mij een vraag die ik met veel zoeken volgens mij nog niet ben tegen gekomen: wat is een goede app om de koers van altcoins in de gaten te houden (inclusief charts).
De kraken app bevalt me goed, maar is enkel voor bitcoins. CoinMarket en CoinBuddy geven mij voldoende inzicht in de huidige stand en %-mutatie, maar helaas geen charts. Kan iemand mij hier verder mee helpen?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Verwijderd
Ik ben het met je eens dat de media Bitcoin (meestal) nogal eenzijdig en negatief belichten. Echter vraag ik mij wel eens af wat 'de waarheid' is. Zoveel mensen, zoveel meningen. Zeker als het om Bitcoin gaat. De één vindt/denkt dat we aan het begin staan van een enorme crypto-revolutie en dat er gouden bergen in het verschiet liggen voor hen die nu investeren, de ander dat we middenin een bubbel zitten.GeeMoney schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 06:47:
De media is weer lekker bezig om de Bitcoin bij het publiek als een bubbel of oplichterij neer te zetten zeg.
Ik werd de afgelopen twee weken regelmatig gebeld door familieleden, vrienden en collega's met de vraag of ik hen kon helpen met de aanschaf van Bitcoin. Ik heb het voor mezelf eens bijgehouden:
- 16 van de 16 mensen wilden investeren omdat de koersen zo hard stegen.
- 11 van de 16 informeerden uit zichzelf naar de risico's.
- 15 van de 16 hebben geïnvesteerd ondanks de hoge volatiliteit en risico's.
- 5 van de 16 wilden meer investeren dan ze eigenlijk konden missen.
- 2 van de 16 wilden weten wat Bitcoin nou echt is.
Volgens mij bestaat er in het heden geen waarheid rondom crypto/Bitcoin. Er zijn overtuigingen, inzichten en ideeën. Net zoals de mijne er één van velen is. Over een tijdje kijken we terug op deze periode en dan weten we misschien wat de waarheid was.
Op tv laten ze ook bijna alleen maar de succes verhalen zien. Altijd iemand die 5 jaar geleden is ingestapt etc. Of door handel paar ton verdiend heeft, heb nog niemand gezien die eerlijk verteld dat ie t t schip in is gegaan met crypto.
Waar heb je op gezocht, dat je dit niet kon vinden? Is echt meerdere keren voorbij gekomen hier in de laatste pagina'sRickvN schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 07:38:
Hahah wat is dit voor ongefundeerde onzin?Bouli schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:50:
- Team is goed
- Actieve community
- BETA platform Q1 2018
- Team is goed
- Zeer actieve community
QSP
ETHOS (BQX)
ARK

Als deze niet in 2018 1000% stijgt dan zou het vreemd zijn..... (?) Wat is er zo goed aan de teams? Wat is veel nieuws en wat is überhaupt nieuws die de koers rechtmatig doet stijgen? Vooralsnog zie ik tussen je pareltjes nog weinig progressie voor top develop teams die inmiddels miljoenen tot hun beschikking hebben.
Mooie post. Ik heb zelf het gevoel dat bitcoin en blockchain nog teveel als hetzelfde worden gezien door de simpelere mainstream media. Blockchain is geweldige technologie, die het inderdaad in zich heeft om een ontwrichtende op enkele traditionele markten te hebben. Dat die technologie 'gratis' beschikbaar is is natuurlijk helemaal een zegen.Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:10:
[...]
Ik ben het met je eens dat de media Bitcoin (meestal) nogal eenzijdig en negatief belichten. Echter vraag ik mij wel eens af wat 'de waarheid' is. Zoveel mensen, zoveel meningen. Zeker als het om Bitcoin gaat. De één vindt/denkt dat we aan het begin staan van een enorme crypto-revolutie en dat er gouden bergen in het verschiet liggen voor hen die nu investeren, de ander dat we middenin een bubbel zitten.
Ik werd de afgelopen twee weken regelmatig gebeld door familieleden, vrienden en collega's met de vraag of ik hen kon helpen met de aanschaf van Bitcoin. Ik heb het voor mezelf eens bijgehouden:Persoonlijk geloof ik het volgende. Blockchain heeft de toekomst en is 'here to stay'. Maar de huidige koersstijgingen lijken meer gebaseerd op fomo en goudkoorts dan dat mensen geloven in het product, de techniek of het bedrijf. Maar ja, zoals gezegd; dat is mijn overtuiging.
- 16 van de 16 mensen wilden investeren omdat de koersen zo hard stegen.
- 11 van de 16 informeerden uit zichzelf naar de risico's.
- 15 van de 16 hebben geïnvesteerd ondanks de hoge volatiliteit en risico's.
- 5 van de 16 wilden meer investeren dan ze eigenlijk konden missen.
- 2 van de 16 wilden weten wat Bitcoin nou echt is.
Volgens mij bestaat er in het heden geen waarheid rondom crypto/Bitcoin. Er zijn overtuigingen, inzichten en ideeën. Net zoals de mijne er één van velen is. Over een tijdje kijken we terug op deze periode en dan weten we misschien wat de waarheid was.
Bitcoin is echter maar een vorm hiervan, en als die te erg 'vernaggeld' wordt door wie dan ook, dan kan je hem forken, kopieren, noem maar op. Dat zie je al met BCH, en straks met de andere opkomende forks. De 'waarde' zit hem in het netwerk dat het ondersteund, en in het algemene vertrouwen in de munt. In die zin is het erg vergelijkbaar met fiat overigens, maar dat terzijde.
Maakt dat de huidige koersen een bubbel? Tja, dat hangt er van af of het vertrouwen nu wel of niet gegrond blijkt. Bitcoin gedraagt zich namelijk ook net als goud, ware het niet dat je van goud niet even een hardfork maakt (hoewel daar de derivaten natuurlijk ook wel een prima "softfork" waren...)
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
- "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]