[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.188 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een paar uur daalde BTC van 9600 euro naar 7500 euro. Dit is nog nooit eerder gebeurd. Hier zitten grote machten achter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:01
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:47:
In een paar uur daalde BTC van 9600 euro naar 7500 euro. Dit is nog nooit eerder gebeurd. Hier zitten grote machten achter!
Dat is -20%, dat is al zovaak gebeurd.

Kijk deze eens als je wilt weten waarom dat gebeurt.

[ Voor 16% gewijzigd door Bartske op 29-11-2017 23:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:19

Ethirty

Who...me?

Sorry, heb je ook nog wat zinnigs te melden? Dit gebeurt regelmatig. Alleen de bedragen zijn wat gegroeid sinds 2013, maar procentueel is het niet eens zo gek. En het veert ook net zo snel weer terug.

Ik postte dat in 2013 ook al, dat hoort bij crypto en als je dat afschrikt moet je niet meespelen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j1WYng1.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Ethirty op 29-11-2017 23:52 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb even wat historische data van bitcoincharts gekopiëerd naar excel. De candle van vandaag laat een drop van 18,8% zien tussen high en low. Vandaag valt daarmee op plek #73 in de ranglijst van grootste candles.

Dit is de top 40:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WoNtOuL.png

Nooit eerder gebeurd? I beg to differ :)

.edit: april 2013 heeft wel ontzettend veel entries in die lijst zeg. Dat waren nog eens tijden. Een koersschommeling van minstens 30% per dag over een periode van pakweg 2 weken :P

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 30-11-2017 00:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Tominatie schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:15:
Vindt het wel bijzonder, coinbase ligt er de heletijd uit en nu de markt weer normaal begint te doen zijn ze er weer. Coinbase zwaar af te raden, wat wel aan te raden is: investeer in litecoin! :)
Ik lees alleen maar negatieve dingen over alle sites. Litebit, coinbase, Kraken, bit dit , bit dat.
Het zijn allemaal cowboys!

En jongens hierboven, ik heb het over absolute euros. 2100 euro eraf! In een paar uur!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2017 00:32 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 00:27:
En jongens hierboven, ik heb het over absolute euros. 2100 euro eraf! In een paar uur!
Absolute getallen zijn compleet nietszeggend. Een daling van $10000 naar $9000 is net zoveel als een daling van $100 naar $90. Als jij een X bedrag in BTC hebt zitten, dan ben je na de daling 10% kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 30-11-2017 00:37 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 08:48
.oisyn schreef op donderdag 30 november 2017 @ 00:26:
[...]

Ik heb even wat historische data van bitcoincharts gekopiëerd naar excel. De candle van vandaag laat een drop van 18,8% zien tussen high en low. Vandaag valt daarmee op plek #73 in de ranglijst van grootste candles.

Dit is de top 40:

[afbeelding]

Nooit eerder gebeurd? I beg to differ :)

.edit: april 2013 heeft wel ontzettend veel entries in die lijst zeg. Dat waren nog eens tijden. Een koersschommeling van minstens 30% per dag over een periode van pakweg 2 weken :P
Verhelderend. Misschien is het wel zo dat de markt juist stabieler aan het worden is, doordat er zo gejaagd wordt op een dieptepunt en mensen eerder geneigd zijn om opnieuw laag in te slaan om te anticiperen op nieuwe hoogtepunten. Het vertrouwen is imho groter dan eerst.

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 23:22
Kijk niet naar de bedragen, maar naar de percentages. Zodra bitcoin de 100k aantikt zal het niet raar zijn als je op een dag een paar duizend dollar op en neer schommelt.

• dylan_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-09 09:04
0.58 BTC en aan het hodlen (voor de mensen die de meme niet kennen https://bitcointalk.org/index.php?topic=375643.0).

Ben wel van plan om een nieuwe, nog uit te brengen coin te gaan kopen met de hoop van klein geld iets groter geld te maken :9 Wat zijn jullie ideeën hierover? Coins op het oog die er binnenkort aankomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

.oisyn schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:13:
[...]

Ze gingen altijd al dezelfde kant op. Er is niet echt een reden dat bitcoin omlaag gaat als je er een alt mee koopt, als bitcoin de enige base currency is waarmee de alt verhandeld wordt. Nu je meerdere base currencies hebt voor de meeste alts (BTC, ETH, USDT) zie je meer arbitragemogelijkheden en kunnen alts een wat meer eigen leven gaan leiden. Maar de algemene sentiment is er nog steeds, dus ze volgen alsnog wel min of meer dezelfde richting.
Nee het betekend dat de in en uitgangen voor fiat om het crypto eco system in en uit te gaan erg beberkt zijn.

Er zijn zeker mensen die bijvoorbeeld rechstreeks fiat naar een exchange sturen om daar ethereum of zo mee te kopen maar niet genoeg om een invloed op de prijs te hebben die appart is van de andere crypto.

Fiat die het systeem ingaat word dus omgezet in crypto en die crypto weer in andere crypto en dat gebeurd dus meer dan dan mensen allemaal verschillende crypto rechstreeks met fiat zouden kopen.

Anders zouden die crypto prijzen niet zo afhankelijk van elkaar zijn. Nu heb ik het niet over de marginale crypto die een scam zijn of die niks extra te bieden hebben maar over Ethereum, Monero, etc etc die allemaal wel iets brengen dat de andere crypto niet heeft en dus anders is dan gewoon een cloontje van de source met een kleine wijziging erin. (en nee Bitcoin Cash valt daar niet onder want dat is een fork uit onvrede over Bitcoin Core, Bitcoin Cash heeft genoeg support waar een munt zoals Bitcoin Gold dat niet heeft)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 22:18
walletje-w schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:41:
[...]

Kom ik later op terug ;)
Dit vereist namelijk een wat langer en genuanceerder antwoord. Ik kan wel verklappen dat ik eigenlijk maar echt enthousiast ben over 1 munt/technologie/team.
Ben benieuwd :) En als je het niet hier wil melden mag je het ook in een DM sturen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dylan_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-09 09:04
Kyumia schreef op donderdag 30 november 2017 @ 01:17:
[...]

Ben benieuwd :) En als je het niet hier wil melden mag je het ook in een DM sturen :9
Deel het met je mede Tweakers :9~

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-09 20:40
Ik zie hier vaak bitonic voorbij komen, voor de aankoop/verkoop van bitcoins.

Ik heb deze site even bekeken, en het eerste wat me opvalt is dat hun aankoop prijs van één coin een stuk hoger is dan de marktwaarde. Voorbeeld:

Als ik voor 500euro investeer in bitcoins betaal ik dat aan 9188.17euro/per bitcoin
Dat terwijl de koers op dat moment 8937.61euro per coin bedraagt.

Nu heb ik dit enkel voor deze site kunnen bekijken, omdat bij andere sites je al reeds een acc moet maken voor je deze tarieven kan bezichtigen.

Is dit voor elke trader zo? En terwijl ik toch bezig ben - welke raden jullie aan? (ik wil gewoon 500euro in bitcoins kopen)

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 14:36
Rubberen schreef op donderdag 30 november 2017 @ 05:01:
Ik zie hier vaak bitonic voorbij komen, voor de aankoop/verkoop van bitcoins.
...
Klopt bitonic is dan ook een broker, geen exchange. Als je een betere ratio wilt kan je een exchange gebruiken zoals die hier ook zoveel genoemd worden.
Als je echter geen zin hebt in gedoe met verificatie e.d. dan kan je misschien beter voor het gemak gaan en die paar 10tjes op de koop toe nemen.

Verwijderd

Zijn er mensen die aan genesis mining doen? Op een of ander manier lijkt het mij niet logisch om geld te verdienen hiermee. Behalve youtubers die duizenden volgers hebben. Die nonstop hun code willen geven

• .Dylan.
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 06:54:
Zijn er mensen die aan genesis mining doen? Op een of ander manier lijkt het mij niet logisch om geld te verdienen hiermee. Behalve youtubers die duizenden volgers hebben. Die nonstop hun code willen geven
Zelf was ik dat van plan, maar gezien de vele negatieve reacties is het denk ik te mooi om waar te zijn. Net zoals ICO's die aankomen met hele plannen waar achteraf niets van waar blijkt te zien. Ik zou dan eigenlijk je geld investeren in een paar Antminers S7/S9 via Ebay. Mits stroom gratis is voor je. :)

• DarkShadow
Ik lees ergens dat Coinbase verpicht wordt om alle transacties boven de 20k dollar te melden aan de Amerikaanse overheid. Zou heel slecht nieuws zijn. Is het waar?

De prijzen gaan nu opnieuw naar beneden, ik kan me zo maar voorstellen dat dit grote invloed heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:51
Kan er geen beginners topic oid geopend worden? Daar kunnen bijv. alle mensen heen die via bitonic/litebit e.d. kopen/verkopen.

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
xminator schreef op donderdag 30 november 2017 @ 07:40:
Kan er geen beginners topic oid geopend worden? Daar kunnen bijv. alle mensen heen die via bitonic/litebit e.d. kopen/verkopen.
Lijkt me een goed idee maar dan moet er ook een goede openingspost worden gemaakt en zal er even actief gemodereerd moeten worden.

Grens van om en nabij de €8000 lijkt getest te zijn, wat gaan we nu doen? Up or down? Als we nog een keer naar beneden gaan *lijkt* het erop dat ie weer ergens bij €8000 bounced. Up is vrij onvoorspelbaar met een doel van €9500. Beschrijf het meer voor mezelf om later te kijken wat er echt is gebeurd en hoe fout ik het heb!

[ Voor 19% gewijzigd door uNoTopia op 30-11-2017 07:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:19

Ethirty

Who...me?

xminator schreef op donderdag 30 november 2017 @ 07:40:
Die mensen nemen nu ook al niet de moeite zich in te lezen in de TS en die grote rode waarschuwing, waarom denk je dat ze dat met nóg een topic wel gaan doen?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
dylan_ schreef op donderdag 30 november 2017 @ 01:06:
0.58 BTC en aan het hodlen (voor de mensen die de meme niet kennen https://bitcointalk.org/index.php?topic=375643.0).

Ben wel van plan om een nieuwe, nog uit te brengen coin te gaan kopen met de hoop van klein geld iets groter geld te maken :9 Wat zijn jullie ideeën hierover? Coins op het oog die er binnenkort aankomen?
Ben zelf net ingestapt in https://indahash.com/ico?...=referral&utm_medium=link

Er zijn geloof ik wel iedere dag ICO's maar je moet zelf onderzoek doen om te bepalen wat wel/niet interessant is.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DarkShadow schreef op donderdag 30 november 2017 @ 00:40:
[...]

Verhelderend. Misschien is het wel zo dat de markt juist stabieler aan het worden is, doordat er zo gejaagd wordt op een dieptepunt en mensen eerder geneigd zijn om opnieuw laag in te slaan om te anticiperen op nieuwe hoogtepunten. Het vertrouwen is imho groter dan eerst.
Gisteren (of eergisteren) werd er nog een volatiliteits grafiek gepost. Conclusie daaruit was dat die ruwweg constant is sinds 2014, daarvoor was hij hoger, maar hij lijkt er ook nog niet stabieler op te worden.
Dit is weer het typische fanboy denken (wat je ook terug ziet bij goud-gekkies bijvoorbeeld). Al het goede komt omdat zaak X geweldig is, wat ze altijd al vertelden. En iets slechts? Gezien zaak X geweldig is kan het niet daardoor komen, dus dan zijn het 'grote machten', die een kortdurende dip voor elkaar krijgen...

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:26
dylan_ schreef op donderdag 30 november 2017 @ 01:06:

Dit is een mooie ico.

Web Enrichment

• uNoTopia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
Lol, serious klik ;). Gelukkig nog wel oplettende mensen hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Wietsee. op 30-11-2017 08:28 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 10:39

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Sissors schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:16:

[...]

Dit is weer het typische fanboy denken (wat je ook terug ziet bij goud-gekkies bijvoorbeeld). Al het goede komt omdat zaak X geweldig is, wat ze altijd al vertelden. En iets slechts? Gezien zaak X geweldig is kan het niet daardoor komen, dus dan zijn het 'grote machten', die een kortdurende dip voor elkaar krijgen...
Ik stel me gewoon voor dat DavidGilmour er niks van snapt, de correctie (of wat het ook maar mag zijn) plaats ziet vinden en vervolgens zo reageert:

Afbeeldingslocatie: http://media.giphy.com/media/fAykJdJ6SYSYw/giphy.gif
Vervolgens plaatst hij allemaal bangmakende berichten op dit forum, gevoed door zijn onvermogen iets dieper in cryptocurrencies te duiken dan zijn neus lang is.

In ieder geval, het waren een geinige 48 uur. Mijn aandeeltje LTC vaart er bij en ondertussen ben ik een beetje met Cardano (ADA) bezig. Er is morgen een of andere roadmap presentatie dus ik verwacht dat ADA sowieso iets gaat doen. En ik hoop dat dat 'iets' omhoog is. ;)

If it aint fixed, it's broken.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:49
DarkShadow schreef op donderdag 30 november 2017 @ 07:40:
Ik lees ergens dat Coinbase verpicht wordt om alle transacties boven de 20k dollar te melden aan de Amerikaanse overheid. Zou heel slecht nieuws zijn. Is het waar?
De IRS (Amerikaanse belastingdienst) zit al een hele tijd achter Coinbase aan om meer gegevens te delen. Echt nieuws is het niet. Overigens moeten banken grote transacties ook melden aan de belastingdienst, ongeacht waar de transactie voor bestemd is. Dus als iemand $20K naar Coinbase overmaakt, dan werd dat al gerapporteerd door de bank. Dat Coinbase het ook rapporteert, verandert niet heel veel aan de zaak.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Europa kent overigens vergelijkbare regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
Kwam dit berichtje zojuist tegen:

"Coinbase has won a partial victory in their ongoing legal battle with the IRS regarding the disclosure of private user information. According to Coinbase, the government initially sought records on over 500,000 users in their efforts to catch tax cheats. After months of legal wrangling, Coinbase announced that the IRS has reduced their records request to only 14,000 users, a 97% reduction."

Dus ze vechten wel terug in ons belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 12:49
Tjebakka schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:30:
[...]

Ik stel me gewoon voor dat DavidGilmour er niks van snapt, de correctie (of wat het ook maar mag zijn) plaats ziet vinden en vervolgens zo reageert:

[afbeelding]
Vervolgens plaatst hij allemaal bangmakende berichten op dit forum, gevoed door zijn onvermogen iets dieper in cryptocurrencies te duiken dan zijn neus lang is.
Dat... Of hij is gewoon een troll.

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik kan helemaal niets meer kopen op coinbase die hebben alles vastgezet.

Zodra ik de kans krijg ben ik er ook weg. kan het beter op een hardware wallet gooien.

Het is me opgevallen dat de koopprijs 300 dollar boven de waarde zit en de verkoop prijs 300 dollar onder de waarde. Ze pakken hoe dan ook 600 dollar verschil.

Wordt ook ziek van dat alle exchanges je id en dergelijke nodig hebben en om eerlijk te zijn vertrouw ik ze er niet mee. Voor alle mensen hier die bij de andere exchanges, jullie wel?

Het mooie is kwam het niet door de overheid dat alle exchanges een KYC (know your customer) policy implementeren tegen het witwassen van geld.

[ Voor 5% gewijzigd door DeeSung op 30-11-2017 09:12 ]

• bac0tje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-09 16:09
Tjebakka schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:30:
[...]

[afbeelding]

In ieder geval, het waren een geinige 48 uur. Mijn aandeeltje LTC vaart er bij en ondertussen ben ik een beetje met Cardano (ADA) bezig. Er is morgen een of andere roadmap presentatie dus ik verwacht dat ADA sowieso iets gaat doen. En ik hoop dat dat 'iets' omhoog is. ;)
Yes! Update in 15,5 uur vanaf nu: https://cardanoroadmap.com/

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
DeeSung schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:10:
Wordt ook ziek van dat alle exchanges je id en dergelijke nodig hebben en om eerlijk te zijn vertrouw ik ze er niet mee. Voor alle mensen hier die bij de andere exchanges, jullie wel?
Ik vertrouw ze met m'n geld, dus waarom niet met mijn id gegevens?

En ik hoop dat iedere zichzelf respecterende exchange deze gegevens offline bewaard?

• DarkShadow
CorvusGS schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:25:
[...]

Ik vertrouw ze met m'n geld, dus waarom niet met mijn id gegevens?

En ik hoop dat iedere zichzelf respecterende exchange deze gegevens offline bewaard?
Je geeft het zelf al aan, je hoopt dat. Maar er is maar weinig bekend. Ik vind het ook niet een fijn idee. Helaas tegenwoordig de enige mogelijkheid om hier nog iets mee te doen...

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 00:11
DarkShadow schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:26:
[...]

Je geeft het zelf al aan, je hoopt dat. Maar er is maar weinig bekend. Ik vind het ook niet een fijn idee. Helaas tegenwoordig de enige mogelijkheid om hier nog iets mee te doen...
Als je je hier zoveel zorgen om maakt kun je ook 1 getalletje photoshoppen. Dat hebben ze nooit door waardoor hij wel goedgekeurd is maar zodra er iets mee gebeurt je gelijk kun aanwijzen waardoor het komt. Gebruik dan voor iedere dienst een ander getal en je hebt nog een unieke identifier ook waardoor je gelijk een klacht kunt indienen bij een bepaalde exchange.

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Niet normaal hoe DASH steeg toen bitcoin heel slecht ging. De bitcoincrash nam bijna elke andere altcoin mee maar DASH steeg juist explosief. iemand enig idee hoe dat nou mogelijk is? :?

Verwijderd

Garre schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:21:
[...]

Ja dat is toch bizar? Ik ben bezig mij te verdiepen in de crypto wereld, ik heb die dip live meegemaakt en wou toen ook BTC aanschaffen maar verschillende exchanges waren “ineens” in onderhoud. Erg vreemd en dit doet mij ook twijfelen. Het lijkt wel alsof ze het express in ondehoud gaan om zo de dip te verminderen...
Zo bizar is dat niet als je bedenkt wat voor fraude er in de bankentop plaatsvindt:

http://www.quotenet.nl/Ni...-leven-is-verwoest-186350

Als deze exchanges in handen zijn van dezelfde soort mensen, hebben ze in combinatie met geavanceerde kunstmatige intelligentie en markt manipulatie een manier om zoveel mogelijk geld van de onderlaag naar de bovenlaag te krijgen.

Verwijderd

Zodra ik de kans krijg ben ik er ook weg. kan het beter op een hardware wallet gooien.

Het is me opgevallen dat de koopprijs 300 dollar boven de waarde zit en de verkoop prijs 300 dollar onder de waarde. Ze pakken hoe dan ook 600 dollar verschil.

Het mooie is kwam het niet door de overheid dat alle exchanges een KYC (know your customer) policy implementeren tegen het witwassen van geld.
Aardige spread :P, zie bericht hierboven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MP_Z4
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 19:56
Hierbij een kort verslag van mijn ervaringen met een betaalde groep traders waar ik me afgelopen maand bij had aangesloten. Er zijn diverse betaalde groepen met professionale traders waar je je aan kan sluiten tegen een maandelijkse fee zoals CryptoMickey Discord, Cryptonator, Wolf Pack, Venture Coinist en de Palm Beach Group. Mocht je een goede korte review willen zien voor deze groepen, zoek dan CryptoCred op Twitter, hij heeft ze eind November gepost. Wat mij is opgevallen is dat veel van de moderators in meerdere van deze groepen zitten, de calls die ze maken komen vaak van andere groepen.

Redenen om me aan te sluiten waren ten eerste om beter te leren day traden. Ten tweede zocht ik naar goede analyses en onderbouwingen voor mijn trades. Zelf heb ik niet voldoende tijd om me door alle informatie en FUD op internet heen te lezen.

Ik had voor deze groep (MPOvolotski) gekozen vanwege de youtube analyses en voorspellingen die ik enkele weken had gevolgd en hij het vaak bij het rechte eind had. Kosten zijn 0,05BTC per maand. De groep bestaat nog niet zo lang (enkele maanden voor zover ik na kon gaan). Momenteel heeft de groep 68 leden waarvan meestal 1/3 online zijn. De groep heeft 3 moderators oftewel actieve (semi-)professionele traders.

In de groep wordt leermateriaal aangeboden voor o.a. risk management, 3 basic trading rules, TA, spotting a trend, buying the dip, false breakouts, fibonacci retracement, momentum, accumulation. Echter als je op Youtube een beetje zoekt vind je ook voldoende lesmateriaal zonder ervoor te hoeven betalen.

Wat ik prettig vond is dat er 3 moderators in zitten met ieder hun eigen stijl. De leider is een professionele trader echter met zijn instructies en video's kon ik in de praktijk niet mee vooruit. In zijn voorspelling zat dan een sterk sentiment echter met een disclaimer, bijvoorbeeld 'if it breaks the support line we can expect a strong correction', die support line werd dan niet gebroken, maar achteraf zei hij dat zijn voorspelling 'spot on' was. Het meerendeel van de groep was dan al de verkeerde kant op gerend. Dat begon me uiteindelijk wel te irriteren en dat heeft mij ook geld gekost. Ik heb meerdere mensen zien vertrekken hierdoor.

De andere moderator (CryptoCred) geeft mijn inziens de meest bruikbare analyses. Hij heeft zijn eigen telegram groep die gratis is en tegelijk veel actiever en informatiever. Je kan hem op Twitter volgen of kijken of hij nog ruimte heeft in een van zijn twee Telegram kanalen. Je kan alleen via invite-link deelnemen.

De laatste moderator is meer van het type 'hit and run', op gevoel dus. Zo zoekt hij vooral coins op een dieptepunt, met voldoende volume waar support zichtbaar is. Hier heb ik veel van geleerd, bijvoorbeeld het instellen van stop losses, bij +10% een deel van je winst pakken, nieuwe sl instellen en de coin laten spelen. Helaas was november een shitty markt om met altcoins te traden.

De balans na een maand in de groep: ik heb veel geleerd maar dat heeft me ook veel gekost (-25%). Veel van de informatie is ook op andere plekken te krijgen zonder te betalen. Ik hoop dat ik nu met mijn nieuwe inzichten het verlies goed kan maken.

• MF Doom
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-08 10:23
Tominatie schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:32:
Niet normaal hoe DASH steeg toen bitcoin heel slecht ging. De bitcoincrash nam bijna elke andere altcoin mee maar DASH steeg juist explosief. iemand enig idee hoe dat nou mogelijk is? :?
Ik zit met dezelfde vraag.. Ik heb weinig gelezen hier en op 4chan biz over Dash. Is het toeval of heb ik een belangrijke release of iets dergelijks gemist? Moet me nog wat verder verdiepen in Dash, dat wel..

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 12:58
Misschien handig om te weten als je Dash beter gaat onderzoeken dat het voorheen Darkcoin heette

Verwijderd

MP_Z4 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:48:
Hierbij een kort verslag van mijn ervaringen met een betaalde groep traders waar ik me afgelopen maand bij had aangesloten. Er zijn diverse betaalde groepen met professionale traders waar je je aan kan sluiten tegen een maandelijkse fee zoals CryptoMickey Discord, Cryptonator, Wolf Pack, Venture Coinist en de Palm Beach Group. Mocht je een goede korte review willen zien voor deze groepen, zoek dan CryptoCred op Twitter, hij heeft ze eind November gepost. Wat mij is opgevallen is dat veel van de moderators in meerdere van deze groepen zitten, de calls die ze maken komen vaak van andere groepen.

Redenen om me aan te sluiten waren ten eerste om beter te leren day traden. Ten tweede zocht ik naar goede analyses en onderbouwingen voor mijn trades. Zelf heb ik niet voldoende tijd om me door alle informatie en FUD op internet heen te lezen.

Ik had voor deze groep (MPOvolotski) gekozen vanwege de youtube analyses en voorspellingen die ik enkele weken had gevolgd en hij het vaak bij het rechte eind had. Kosten zijn 0,05BTC per maand. De groep bestaat nog niet zo lang (enkele maanden voor zover ik na kon gaan). Momenteel heeft de groep 68 leden waarvan meestal 1/3 online zijn. De groep heeft 3 moderators oftewel actieve (semi-)professionele traders.

In de groep wordt leermateriaal aangeboden voor o.a. risk management, 3 basic trading rules, TA, spotting a trend, buying the dip, false breakouts, fibonacci retracement, momentum, accumulation. Echter als je op Youtube een beetje zoekt vind je ook voldoende lesmateriaal zonder ervoor te hoeven betalen.

Wat ik prettig vond is dat er 3 moderators in zitten met ieder hun eigen stijl. De leider is een professionele trader echter met zijn instructies en video's kon ik in de praktijk niet mee vooruit. In zijn voorspelling zat dan een sterk sentiment echter met een disclaimer, bijvoorbeeld 'if it breaks the support line we can expect a strong correction', die support line werd dan niet gebroken, maar achteraf zei hij dat zijn voorspelling 'spot on' was. Het meerendeel van de groep was dan al de verkeerde kant op gerend. Dat begon me uiteindelijk wel te irriteren en dat heeft mij ook geld gekost. Ik heb meerdere mensen zien vertrekken hierdoor.

De andere moderator (CryptoCred) geeft mijn inziens de meest bruikbare analyses. Hij heeft zijn eigen telegram groep die gratis is en tegelijk veel actiever en informatiever. Je kan hem op Twitter volgen of kijken of hij nog ruimte heeft in een van zijn twee Telegram kanalen. Je kan alleen via invite-link deelnemen.

De laatste moderator is meer van het type 'hit and run', op gevoel dus. Zo zoekt hij vooral coins op een dieptepunt, met voldoende volume waar support zichtbaar is. Hier heb ik veel van geleerd, bijvoorbeeld het instellen van stop losses, bij +10% een deel van je winst pakken, nieuwe sl instellen en de coin laten spelen. Helaas was november een shitty markt om met altcoins te traden.

De balans na een maand in de groep: ik heb veel geleerd maar dat heeft me ook veel gekost (-25%). Veel van de informatie is ook op andere plekken te krijgen zonder te betalen. Ik hoop dat ik nu met mijn nieuwe inzichten het verlies goed kan maken.
Ik ben helemaal klaar met die groepen zoals op Telegram. Coin trading signal vooral. Ik ben uit zijn kanaal gegaan en kreeg toen een privé bericht van waarom ga je weg. Ik zeg dat ik alleen maar verlies maak op zijn calls. Zegt hij van jij wilt te snel winst maken 8)7
Hij beweerde zelfs dat Digibyte 4 to 5x meer waard wordt maar dat gebeurde niet. Zoals met meerdere coins die helemaal niet de stijging kregen zoals hij adviseerde.

• uNoTopia
MF Doom schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:48:
[...]

Ik zit met dezelfde vraag.. Ik heb weinig gelezen hier en op 4chan biz over Dash. Is het toeval of heb ik een belangrijke release of iets dergelijks gemist? Moet me nog wat verder verdiepen in Dash, dat wel..
Misschien moeten jullie allebei gewoon eerst even nadenken en deze rekensom maken: 1+1 = ?

Heel veel altcoins en BTC daalden, Dash steeg. Conclusie, mensen zochten tijdelijk onderdak bij DASH. Blijkbaar wordt deze coin gezien als een stabiele coin.
Ik weet er het fijne niet van maar a la, ik geef in ieder geval wat input. Succes.

• DarkShadow
uNoTopia schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:08:
[...]

Misschien moeten jullie allebei gewoon eerst even nadenken en deze rekensom maken: 1+1 = ?

Heel veel altcoins en BTC daalden, Dash steeg. Conclusie, mensen zochten tijdelijk onderdak bij DASH. Blijkbaar wordt deze coin gezien als een stabiele coin.
Ik weet er het fijne niet van maar a la, ik geef in ieder geval wat input. Succes.
Denk dat het private karakter van dash ook meespeelt. Zeker als de IRS zich er mee gaat bemoeien. Maargoed, misschien was dat ook oud nieuws en slaat het nergens op (omdat het meer met exchanges zelf te maken heeft)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:02:
[...]

Ik ben helemaal klaar met die groepen zoals op Telegram. Coin trading signal vooral. Ik ben uit zijn kanaal gegaan en kreeg toen een privé bericht van waarom ga je weg. Ik zeg dat ik alleen maar verlies maak op zijn calls. Zegt hij van jij wilt te snel winst maken 8)7
Hij beweerde zelfs dat Digibyte 4 to 5x meer waard wordt maar dat gebeurde niet. Zoals met meerdere coins die helemaal niet de stijging kregen zoals hij adviseerde.
Soms kunnen ze wel handig zijn als je het tegenovergestelde doet ;)

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 18:15

Coinbase is ook een slechte als je wilt snipe buyen / sellen. Het is wat mij betreft een prima oplossing als je geld voor een langere tijd wilt inleggen. En tja dat ze er geld voor vragen is logisch.
Coinbase is een mooie instap voor mensen die niet teveel gedoe willen en niet na 1 dag al willen cashen met dikke winst.
IMO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:02:
[...]

Waarom geloof je in iemand anders z'n glazenbol? Over naïviteit gesproken.

[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 30-11-2017 10:25 ]

Web Enrichment

• DeeSung
  • Niet online
wes- schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:14:
[...]

Coinbase is ook een slechte als je wilt snipe buyen / sellen. Het is wat mij betreft een prima oplossing als je geld voor een langere tijd wilt inleggen. En tja dat ze er geld voor vragen is logisch.
Coinbase is een mooie instap voor mensen die niet teveel gedoe willen en niet na 1 dag al willen cashen met dikke winst.
IMO
Ja maar mijn vragen ze beetje teveel geld. Zeker voor de service. Die is echt slecht. Zoals nu kan ik geen ltc kopen.

Je kan dichter bij de werkelijke prijs zitten.

• MF Doom
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-08 10:23
Bedankt voor de input! Ik mag dus concluderen dat er in dit geval geen correlatie tussen nieuws en de stijging was/is. Dan wacht ik tot hij weer wat zakt voordat ik instap.

• Richh
  • Laatst online: 01:37
Gisteren tijdens de stijle drop 60% van mijn BTC verkocht (mijn totale inleg). Grappig om te zien dat BTC nu langzaam lijkt te stabiliseren rond dezelfde koers :)

Ik ga nu in ieder geval even lekker afwachten tot het wat zekerder is welke kant BTC op gaat. Rond de $8000 ga ik wel weer kopen, en mochten we de komende dagen toch keihard stijgen dan ben ik blij met de 40% 'gratis' BTC die ik nog heb :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndryaN3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 12:15
Sunri5e schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:56:
[...]

Als jij "boerenverstand" daar onder vindt vallen vind ik dat prima.
In dit geval na al die spam zal ik het maar letterlijk interpreteren, immers wat een boer niet kent eet die niet. Kunnen we niet iets aan de topic warning toevoegen dat de "told you so" mensen, waarbij al vast staat dat ze het nooit iets zullen vinden en wanneer Bitcoin een klein beetje dipt gelijk posten niet welkom zijn?

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Vraag:
Ik zie dat de prijs bij verschillende exchanges redelijk verschillen, bijv. BTC/EUR Kraken 8709 Gdax 8994,72
Is dit niet gevoelig voor arbitrage? Of ligt dat aan de fees ofzo dat het niet rendabel is?

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 14:43
Afgelopen zondag probeerde ik een aantal coins (EMC2 in dit geval) van poloniex naar bittrex te verplaatsen omdat het prijsverschil +20% was. Helaas faalde de transactie en was ik op dat moment mn coins kwijt, zowel bij poloniex en bittrex support tickets aangemaakt maar geen reactie op gekregen. Op reddit stonden veel meer reacties van mensen die op dezelfde manier coins kwijt waren.

Na een halve dag kwam er op poloniex te staan dat er problemen waren met de EMC2 wallet en dat deposit/withdrawal gedisabled werd. Dinsdag was deposit/withdrawal weer mogelijk en waren m'n coins beschikbaar op bittrex, maar toen was de prijs natuurlijk al weer gelijk over de verschillende markets :-)

Dan komen de verhalen op reddit, had polo wel genoeg coins? Of hebben ze zelf alle coins naar bittrex overgemaakt om ff makkelijk te verdienen. Beetje alu hoedjes niveau, maar wat vinden jullie van poloniex?

Zelf nooit problemen gehad met poloniex, tot dit weekend dan. Ik vind de interface ook een stuk fijner dan die van bittrex, maar dit soort dingen zijn dan wel weer jammer. Zit er dus over te denken om helemaal naar bittrex over te stappen. Andere mensen hier die overgestapt zijn?

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
Rushhour77 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:03:
Vraag:
Ik zie dat de prijs bij verschillende exchanges redelijk verschillen, bijv. BTC/EUR Kraken 8709 Gdax 8994,72
Is dit niet gevoelig voor arbitrage? Of ligt dat aan de fees ofzo dat het niet rendabel is?
Dat gebeurt ook wel, maar is erg lastig om te timen (duurt even om valuta tussen exchanges te sturen) en natuurlijk de fees zoals je zelf al meldt.

• Daniel-p
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:41
Luuk schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:06:
[...]

ipv zijn reflinks te quoten kun je ook de rapporteer knop gebruiken
Weer wat geleerd :)

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Theniers schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:10:
[...]

Dat gebeurt ook wel, maar is erg lastig om te timen (duurt even om valuta tussen exchanges te sturen) en natuurlijk de fees zoals je zelf al meldt.
Maar ik stel me voor dat als je dit al doet dat je coins op allebei de exchange klaar hebt staan om dit te doen waardoor je minder afhankelijk bent van transfer tijd.
Het verschil tussen Kraken en Gdax was me gisteren al opgevallen en lijkt nog steeds niet echt dichter bij elkaar te komen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Jezus, ik heb net geprobeerd om de berichten sinds 22.00 gisteravond terug te lezen tot vanochtend, na een tijdje niet meer op het forum te zijn geweest. Maar het heeft gewoon geen zin, staat ook zoveel troep tussen. Waar zijn de mods in dit forum? Ik zie een ontzettend groot rood blok terwijl ik dit type, met allemaal regels die elke paar minuten overtreden worden. Dit forum is inmiddels ontzettend vervuild. Hoe kan ik nu nog steeds comments lezen met 'ow hij gaat omhoog', 'ow hij gaat omlaag', 'ik geloof niet in bitcoin'. Misschien kan een mod de regels zoals de volgende een beetje gaan handhaven?

Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks.

PSN/Steam: Xamsix

Verwijderd

Helder verhaal, thanks! Ik heb zelf ook wat groepen opzocht met name telegram maar ik kom (overigens alleen gratis groepen) eigenlijk tot dezelfde conclusie. Veel calls worden vanuit emotie gedaan en vaak zitten ze mis. Blind volgen (dat heb ik met hele kleine bedragen gedaan) kwam mij op gemiddeld -50% te staan. Overigens alleen coins die ik bij tegenvallend resultaat prima zou kunnen holden, ze gaan ongetwijfeld wel weer een keer omhoog en tot dan zitten ze me niet in de weg.

Ook heb ik cryptoping een tijdje gevolgd en signalen die daar vandaan kwamen hadden een zekere vertraging dus daar had ik ook niks aan. Op basis van dit principe heb ik overigens wel zelf een signaleringssysteempje gemaakt in excel wat wel heel bruikbaar is. Wellicht dat ik dat nog verder ga uitwerken want 'bruikbaar' is een groot woord in cryptoland. Wat vandaag werkt kan binnen een paar minuten alweer achterhaald zijn. :)

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
wauw... op Gdax is de BTC koers €8700, op coinbase €8400... hoe kan dat?? Het is hetzelfde bedrijf. (zowieso zijn bitcoinpurchases suspended bij coinbase, helaas, uiteraard...)

[ Voor 7% gewijzigd door simlock op 30-11-2017 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanalologo
  • Laatst online: 19-11-2023
Sowieso snap ik niet dat je betaald voor iemand die jou gaat zeggen welke coin gaat pumpen of niet. Niemand heeft een glazenbol. In Crypto zitten een hoop early adapters die veel geld verdiend hebben omdat ze er vroeg bij waren, betekent niet dat ze goede daytraders zijn.

Gewoon lekker zelf je research doen over coins die een leuk plan en team hebben. Als je wilt daytraden heb je gewoon zelf de kennis nodig om grafieken te kunnen lezen. klakkeloos opvolgen heeft geen zin.

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:05
simlock schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:38:
wauw... op Gdax is de BTC koers €8700, op coinbase €8400... hoe kan dat?? Het is hetzelfde bedrijf. (zowieso zijn bitcoinpurchases suspended bij coinbase, helaas, uiteraard...)
Zit je niet toevallig per ongeluk naar BTC/EUR te kijken?

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

• Mr Ronman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-09 20:50

Ik heb me ook 1 keer bij zo'n tradeclown aangemeld, omdat hij 2 of 3 goede calls had gehad in een week tijd. Kostte iets van $60 geloof ik per maand. Dus ik dacht, fuck it laten we het eens proberen voor die paar tientjes.

Maar echt alleen maar flut calls voor miniscule coins van enkele centen waarbij eigenlijk alleen soms een pumpje kwam door zijn eigen groep. Echt waardeloos, na 5 dagen de Telegram groep verlaten en de recurring Paypal transactie gestopt, geen chargeback ofzo, gewoon mijn verlies van $60 genomen.

Kreeg ik daarna nog wat halve dreigmails dat ik niet zomaar via paypal de recurring transactie kon stoppen en dat het weer geactiveerd moest worden. Ik heb hem de virtuele middelvinger gegeven uiteraard een recurring transactie kun je altijd gewoon stoppen.

"I am sorry, that is not what is on the terms and conditions and sign up contract along with disclaimer. I won’t be asking again and you won’t bother to took or go check and that is not my fault. I will be re-opening to automatic payments on December 22, 2017. For failure to complete the cancelation. Thank you. "
...
Well the account will be to-opened and charged again please provide the username and full name or I have to submit and re/open automatic payments on my side
...
This cancelation has failed and will automatically be re-opened and charged on December 22 2017. Please provide full name and username to complete the cancelation. This is the one and only warning. Take immediate action before the charge kicks in.

• DeeSung
  • Niet online
sjorremans schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:44:
[...]

Bij binance niet en heb je een withdrawel limit van 2 BTC per dag met een 'standaard' account :)
Hoe vind je de prijzen daar om te kopen en verkopen? Ik zie ook niets over fees staan daar.

Kan ik het zien als een soort changelly?

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:38

mindcre8r

Tradepedia

Gister hebben ze bij de GUTS ico de burn factor ingesteld vanwege de groeiende koers van ETH.
Nog een teken dat ze staan voor hun product. Die ontwikkelaars zitten echt niet stil en in de telegram group reageren ze ook altijd en onderbouwen alles.
er zijn zoveel van die when moon gasten, moeimakers. ik verwacht zelf wel een tarief van 3 tot 5 euro per token. met een gegarandeerde tokenprijs van 50 cent nu al geen verlies door de lage eth inkoop die ik had :) dus nog bedankt voor degene die hem hier tipte! al een aantal zeer nuttige tips kunnen oppakken hier.

Bears and Bulls

• simlock
Morelleth schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:45:
[...]

Zit je niet toevallig per ongeluk naar BTC/EUR te kijken?
Op Bittrex omgerekend €8300. Klopt echt...

• DeeSung
  • Niet online
simlock schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:52:
[...]

Op Bittrex omgerekend €8300. Klopt echt...
Is 8300 niet huidige prijs en 8700 koop prijs 😂

• sven666pwnd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09-2024
Kan iemand mij vertellen hoe laat QASH beschikbaar zal zijn voor trading op Bitfinex vandaag? Heb zelf niks anders kunnen vinden dan 30 Nov. Zou leuk zijn om direct te kunnen instappen, verwacht wel wat beweging.

• DarkShadow
Ben er wel achter dat daytraden echt niks voor mij is :D.

Had gisteren een heel mooie winst, wilde er eigenlijk helemaal uit op 11300, alles misgelopen en nu al wel 8 foute trades erop zitten. Heeft me alle winst gekost en misschien nog wel wat meer ;(

Als ik verkoop worden de balkjes groen, als ik koop worden ze rood.

• Sanalologo
DarkShadow schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:10:

Had gisteren een heel mooie winst, wilde er eigenlijk helemaal uit op 11300, alles misgelopen en nu al wel 8 foute trades erop zitten. Heeft me alle winst gekost en misschien nog wel wat meer ;(

Als ik vragen mag, welke overwegingen neem jij om in een coin te stappen?

• simlock
DeeSung schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:54:
[...]

Is 8300 niet huidige prijs en 8700 koop prijs 😂
uh... als ik ,op moment van schrijven, 1 btc bij GDAX koop, betaal ik 8600 euro, bij Bitfinex 8000 euro (omgerekend vanuit dollar)

• Sanalologo
mindcre8r schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:50:
Gister hebben ze bij de GUTS ico de burn factor ingesteld vanwege de groeiende koers van ETH.
Nog een teken dat ze staan voor hun product. Die ontwikkelaars zitten echt niet stil en in de telegram group reageren ze ook altijd en onderbouwen alles.
er zijn zoveel van die when moon gasten, moeimakers. ik verwacht zelf wel een tarief van 3 tot 5 euro per token. met een gegarandeerde tokenprijs van 50 cent nu al geen verlies door de lage eth inkoop die ik had :) dus nog bedankt voor degene die hem hier tipte! al een aantal zeer nuttige tips kunnen oppakken hier.
Maar goed, waarom zou jij als investeerder niet willen dat die munt snel naar de moon gaat? Je investeert toch om er geld uit te halen? je krijgt namelijk geen rente of dividend.

Dit haal ik van bitcointalk, kasper hoort bij dit GUTS team

''Yeah, I completely agree with you. No hype. That is a good thing in a way. In the sense that there is no FOMO fueling this ICO/GET valuation. But if you have following this project for a while you should have noticed this is intentional. We are actually founding/basing our proposition on a lot more than FOMO value alone. We don't want to have a community of pump and dumpers that are only in it to flip the coin because they expect people will buy it on exchanges, or add some empty partnership. We don't like empty stuff, we like full stuff. Like the events, we sell out weekly with our smart ticket application. This will create demand for GET by actual event organizers, believe me, this type of demand is a lot more sustainable growth model than the pump/hype/announcing-an-announcement that currently drive digital asset prices. ''

Is dan de enige reden dat ik mijn geld hier in moet stoppen dat het een ''tof'' initiatief is? wat krijg ik er voor terug? een tof product die me enkele 100en euro's heeft gekost?

• Celluiar
  • Laatst online: 17-09 10:36

Stil blijven zitten als je geschoren wordt, je was dus al te laat.. ;)

De exchanges lijken er nu minder moeite mee te hebben of heb ik dat?

• wally228
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-10-2021
het volgende en jullie gedacht
Nasdaq Plans to Introduce Bitcoin Futures
https://www.bloomberg.com...es-joining-biggest-rivals
en dit opgepikt van kapitaalkrachtige traders

Nasdaq is bad for bitcoin because traditional markets HATE BITCOIN. Noobs think Nasdaq added bitcoin in order to trade and invest it. No. Nasdaq is launching bitcoin to kill it. You probably don't see the connection. That's because you don't know the underlying forces at play or understand the mechanics of a futures market.

Nasdaq is not launching a bitcoin exchange. They are launching a Bitcoin FUTURES MARKET.

A futures market is where you can use $1 to sell off $100 worth of Bitcoin all day long. Wall Street has money. They can afford to burn $1 till every noob who ever buys bitcoin gets burn to a crispy carbon black. That will stop any new money from coming into Bitcoin for a long time.

Then, will Wall Street buy bitcoin?

There may not be anything left to buy.

Look at if from a corporate institution's perspective. I need to invest $300,000,000 Dollars today. Where do I put it? $tesla will get me a 8% return in 12 months. Bitcoin will be worth 100X That Much the moment I buy in with my large order then all my money will disappear instantly as my big green candle gets chopped down.

Remember, bitcoin doesn't have enough market cap to accommodate a large buy. Even buying 100 BTC moves exchanges. That's why big money uses OTC Bitcoin trading so they don't pay for order book slippage.

Basically, Wall Street can't use bitcoin.

It's just like Horse and Buggy drivers can't use Ford. There's nowhere to put the bit and briddle.

zou hier enige logica inzitten?
thx

• DarkShadow
Sanalologo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:11:
[...]

Als ik vragen mag, welke overwegingen neem jij om in een coin te stappen?
Vooral om geld te verdienen natuurlijk. Ik geloof wel dat de blockchain veel gaat veranderen en dat het fantastische technologie is.

Misschien is het een bubble, misschien is het nog veel meer waard. Ik denk dat niemand het op dit moment weet. Ik weet wel dat ik slecht ben in grafieken lezen, en dat ik had willen verkopen op het hoogtepunt, maar toen door een ongelukkige samenloop van omstandigheden dat niet kon doen met mijn mobiel. Dat was mijn enige goede call, daarna alleen maar achter de feiten aangelopen :).

Verwijderd

Ja, kan niks bijkopen, de schoften. En daarnaast pakken ze ook nog 1.5 procent fee.

Wat is de goedkoopste site om aan BTC te komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:01:
Erm, ben ik de enige die op coinmarketcap plots maar 3 valuta's meer kan selecteren? USD, BTC & ETH, that's it ... :p
Tominatie schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:03:
[...]

Heb ik ook, ik heb hem normaal standaard op euro staan maar opeens is die optie verdwenen. Beetje vreemd, snap ook niet waarom ze dat zouden doen?
Rechtsbovenin kun je wel EUR selecteren (naast de taal)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Sanalologo
DarkShadow schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:24:
[...]

Vooral om geld te verdienen natuurlijk. Ik geloof wel dat de blockchain veel gaat veranderen en dat het fantastische technologie is.

Misschien is het een bubble, misschien is het nog veel meer waard. Ik denk dat niemand het op dit moment weet. Ik weet wel dat ik slecht ben in grafieken lezen, en dat ik had willen verkopen op het hoogtepunt, maar toen door een ongelukkige samenloop van omstandigheden dat niet kon doen met mijn mobiel. Dat was mijn enige goede call, daarna alleen maar achter de feiten aangelopen :).
Ik bedoel meer van, wat doet jou investeren in een coin om te daytraden/snelle winst te pakken. Waar basseer je dat op? grafiek? geruchten op socialmedia?

• DarkShadow
Sanalologo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:33:
[...]

Ik bedoel meer van, wat doet jou investeren in een coin om te daytraden/snelle winst te pakken. Waar basseer je dat op? grafiek? geruchten op socialmedia?
Vooral grafiek, gevoel wat natuurlijk overduidelijk niet goed is :). Ook wel een beetje lol erin hebben, het is geld wat ik kan missen. Maar denk dat ik nu voor mezelf er weer in ga op het moment dat het wat gesettled is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:26:
Wat is de goedkoopste site om aan BTC te komen?
Ik ga nu Binance proberen, of ze de goedkoopste zijn geen idee maar de fees zijn iig een stuk lager dan op Bittrex. 0,1%(0,05%in bnb) tegen 0,25% op Bittrex. Gisteren even gekeken wat ik in totaal al heb uitgegeven aan fees en het bedrag verbaasde me lichtjes. 0,25% lijkt niks maar met een groot handelsvolume tikt dat nog best aan.... Ik had van het verschil iig leukere dingen kunnen doen. Toch ga ik niet helemaal over als het bevalt, ik hou een 1/3 verdeling over 3 exchanges (Bittrex/Binance/Bitstamp) voor risicospreiding en wat hele kleine bedragen over andere exchanges om mee te spelen.

Had overigens gisteren wat gratis aby overgemaakt naar Yobit maar dat is er nog steeds niet. Ging ook maar om een miniscuul bedrag (25 aby) maar toch... :+
Transactie staat wel 'in process' met 0/2 confirmations bij Yobit dus dat gedeelte gaat goed. Inmiddels zijn we alleen wel 24uur verder.

• bas68
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-11-2024
Xamsix schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:27:
Jezus, ik heb net geprobeerd om de berichten sinds 22.00 gisteravond terug te lezen tot vanochtend, na een tijdje niet meer op het forum te zijn geweest.
Het was gisterenavond dan ook een vrij heftig avondje ;)

• awesom-o
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 12:57
DarkShadow schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:40:
[...]

Vooral grafiek, gevoel wat natuurlijk overduidelijk niet goed is :). Ook wel een beetje lol erin hebben, het is geld wat ik kan missen. Maar denk dat ik nu voor mezelf er weer in ga op het moment dat het wat gesettled is.
Wat voor indicators gebruik je? Volgens mij is het ook zo dat populaire indicators, (E)MA bijvoorbeeld, niet echt betrouwbaar zijn in een markt waar zoveel swings zijn.

Overwatch profile awesomo#2162

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richard_r86
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 16:07
Ben er wel achter dat daytraden echt niks voor mij is...foute trades erop zitten. Als ik verkoop worden de balkjes groen, als ik koop worden ze rood.
DarkShadow schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:24:
[...]
Men geeft het hier niet massaal aan, maar ik denk dat velen gisteravond net zulke slechte trades hebben gemaakt als jij, en dat vele anderen geluk hebben gehad omdat hun orders er niet doorheen kwamen als ik de berichten zo las.
Als ik jouw laatste berichten lees haal je volgens mij 2 dingen door elkaar: je investeert (long term) in een fantastische technologie, dit is meer buy en hold (HODL). Daytraden staat hier m.i. los van en heeft meer te maken met het kunnen voorspellen / verslaan van de markt. Anticiperen op een korte termijn koersstijging in een op dat moment dalende cryptomarkt is lastig hoor... Als BTC in de lift zat dan zou je wellicht 75% goede trades gemaakt hebben.

• lighting_
  • Laatst online: 05-09 16:48
wally228 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:22:

thx
klinkt logisch
met futures kan je op dalingen gokken.
En de markt van BTC is zo klein dan wat volumes kopen/verkopen al heftige bewegingen veroorzaakt.
Wall street met hun kapitaal kan dat allemaal wel beïnvloeden.
Hoe meer schommelingen naar beneden hoe minder kopers er zullen komen.

• Sanalologo
wally228 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:22:
het volgende en jullie gedacht
Nasdaq Plans to Introduce Bitcoin Futures
https://www.bloomberg.com...es-joining-biggest-rivals
en dit opgepikt van kapitaalkrachtige traders

Nasdaq is bad for bitcoin because traditional markets HATE BITCOIN. Noobs think Nasdaq added bitcoin in order to trade and invest it. No. Nasdaq is launching bitcoin to kill it. You probably don't see the connection. That's because you don't know the underlying forces at play or understand the mechanics of a futures market.

Nasdaq is not launching a bitcoin exchange. They are launching a Bitcoin FUTURES MARKET.

A futures market is where you can use $1 to sell off $100 worth of Bitcoin all day long. Wall Street has money. They can afford to burn $1 till every noob who ever buys bitcoin gets burn to a crispy carbon black. That will stop any new money from coming into Bitcoin for a long time.

Then, will Wall Street buy bitcoin?

There may not be anything left to buy.

Look at if from a corporate institution's perspective. I need to invest $300,000,000 Dollars today. Where do I put it? $tesla will get me a 8% return in 12 months. Bitcoin will be worth 100X That Much the moment I buy in with my large order then all my money will disappear instantly as my big green candle gets chopped down.

Remember, bitcoin doesn't have enough market cap to accommodate a large buy. Even buying 100 BTC moves exchanges. That's why big money uses OTC Bitcoin trading so they don't pay for order book slippage.

Basically, Wall Street can't use bitcoin.

It's just like Horse and Buggy drivers can't use Ford. There's nowhere to put the bit and briddle.

thx
Hier zit zeker een logica in over het eerste gedeelte. 1 a 2 dagen geleden heb ik hier ook al aangegeven dat bitcoin never nooit de 100k gaat halen. 25k gaat al moeilijk worden. Waarom? er gaan grotere machten zich mengen. Zoals deze bitcoin futures die de markt gaat proberen kapot te maken.

Kijk naar goud en zilver aka de ''oude varianten'' van bitcoin. Zitten in een puur gemanipuleerde markt.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

lighting_ schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:50:
[...]

klinkt logisch
met futures kan je op dalingen gokken.
En de markt van BTC is zo klein dan wat volumes kopen/verkopen al heftige bewegingen veroorzaakt.
Wall street met hun kapitaal kan dat allemaal wel beïnvloeden.
Hoe meer schommelingen naar beneden hoe minder kopers er zullen komen.
Als Wallstreet dat zou willen, net alsof dat 1 entiteit is, zou het makkelijk Bitcoin kunnen killen. Ze kopen en masse bitcoin op, pumpen de koers door het dak en dumpen dan de volledige voorraad in 1x op de exchanges. Zij hebben de middelen om gigantische pump and dumps te genereren. Als dat maar vaak genoeg gebeurd, zal het vertrouwen in bitcoin er onder lijden. Daar hebben ze op zich niet een futures voor nodig.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Verwijderd

richard_r86 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:48:
[...]

[...]

Men geeft het hier niet massaal aan, maar ik denk dat velen gisteravond net zulke slechte trades hebben gemaakt als jij, en dat vele anderen geluk hebben gehad omdat hun orders er niet doorheen kwamen als ik de berichten zo las.
Oh daar kan ik heel eerlijk in zijn hoor, mijn orders kwamen er niet doorheen gedeeltelijk maar uiteindelijk op het midden van de dip ongeveer wel bij kunnen kopen. Dat waren dus alsnog 'slechte trades' alhoewel ik er nu wel heel lichtjes mee in de plus kom. :)

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:51
thunder8 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:57:
[...]

Als Wallstreet dat zou willen, net alsof dat 1 entiteit is, zou het makkelijk Bitcoin kunnen killen. Ze kopen en masse bitcoin op, pumpen de koers door het dak en dumpen dan de volledige voorraad in 1x op de exchanges. Zij hebben de middelen om gigantische pump and dumps te genereren. Als dat maar vaak genoeg gebeurd, zal het vertrouwen in bitcoin er onder lijden. Daar hebben ze op zich niet een futures voor nodig.
Ja en dan? Dan raken ze zelf ook een boel geld kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sanalologo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:55:
[...]

Hier zit zeker een logica in over het eerste gedeelte. 1 a 2 dagen geleden heb ik hier ook al aangegeven dat bitcoin never nooit de 100k gaat halen. 25k gaat al moeilijk worden. Waarom? er gaan grotere machten zich mengen. Zoals deze bitcoin futures die de markt gaat proberen kapot te maken.

Kijk naar goud en zilver aka de ''oude varianten'' van bitcoin. Zitten in een puur gemanipuleerde markt.
Zullen we vanaf nu afspreken het niet meer te hebben over 'grote machten' en anderszins ongefundeerd alu hoedjes gelul? Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanalologo
Luuk schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:05:
[...]

Zullen we vanaf nu afspreken het niet meer te hebben over 'grote machten' en anderszins ongefundeerd alu hoedjes gelul? Dank!
Maar hoezo KAN dit niet bestaan dan? vind dat altijd heel naief. Het is toch algemeen bekend dat de financiele wereld zoveel mogelijk macht wil hebben over wat er met het geld gebeurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sanalologo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:10:
[...]

Maar hoezo KAN dit niet bestaan dan? vind dat altijd heel naief. Het is toch algemeen bekend dat de financiele wereld zoveel mogelijk macht wil hebben over wat er met het geld gebeurd?
Je post staat vol stellingen die je zonder onderbouwing als waarheid presenteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Luuk schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:14:
[...]

Je post staat vol stellingen die je zonder onderbouwing als waarheid presenteert.
Dit inderdaad. Kunnen we het op feitelijke informatie houden in het topic?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Sanalologo
''Goud en zilver op grote schaal gemanipuleerd''

https://marketupdate.nl/n...oud-zilver-gemanipuleerd/

bron: https://www.bloomberg.com...egations-in-a-dozen-chats

De goudprijs is sinds 2011 ineengestort. Prijzen zijn met een derde gedaald. Veel beleggers geven de schuld aan de 'papieren goudmarkt'.

Het argument luidt als volgt: de wereldgoudprijs komt tot stand op de grondstoffenbeurs in New York. Op deze beurs worden ‘futures’, of termijncontracten, verhandeld. Dit is echter slechts papier — een belofte op toekomstige levering. Echter is er bijna nooit sprake van levering. De uitstaande termijncontracten worden niet gedekt door ‘fysiek goud’ in de COMEX-kluize

Dit laatste staat bitcoin ook te wachten. Dit soort beurzen hebben geen bitcoin nodig om bitcoin te verhandelen.

[ Voor 57% gewijzigd door Sanalologo op 30-11-2017 13:21 ]

• simlock
Bizar eigenlijk. Wallstreet (en de 'mainstream') klagen dat de koers van Bitcoin te risicovol is door extreme volatiliteit en niet gereguleerd is, dus wat komen ze (CME, NASDAQ, CBOE) doen? De markt manipuleren met futures.

• lighting_
  • Laatst online: 05-09 16:48
xminator schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:05:
[...]

Ja en dan? Dan raken ze zelf ook een boel geld kwijt.
precies.
Met futures maak je het nog meer een gokspel van.

• 49euro
  • Laatst online: 18:19
simlock schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:23:
Bizar eigenlijk. Wallstreet (en de 'mainstream') klagen dat de koers van Bitcoin te risicovol is door extreme volatiliteit en niet gereguleerd is, dus wat komen ze (CME, NASDAQ, CBOE) doen? De markt manipuleren met futures.
Ben benieuwd watvoor hefboom ze er nog op gaan zetten als we het toch over volatiliteit hebben :D

• Sanalologo
$Powr is weer een beetje aan het terugkrabbelen. Mocht ook wel na een flinke correctie. Heb 25% in Powr zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk wel een enorm bullish signal voor de bitcoin! Stel je eens voor als er straks ook grote partijen als lokale overheden, pensioenfondsen en investeringsmaatschappijen in bitcoin en later ook altcoins kunnen gaan handelen. We hebben met icesafe en de financiële crisis gezien dat ze dat gewoon doen. Dan neemt de vraag naar bitcoin zo toe en iedereen weet wat er dan met de prijs gebeurd. Gasten van cryptocointraders.org waren tot nu toe spot on, voorspelden dat ie even bleef hangen bij de 10k, dan er dik doorheen en eorm terug te zakken in korte tijd. Dan steun vinden op de 10k en dat als nieuwe bodem zien voor een verdere stijging tot 15k. Tot nu toe precies goed, nu alleen nog naar de 15k voor oud en nieuw! Zou leuk zijn. Voor wie het interessant vindt is dit de gratis telegram groep -spam-

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 08-12-2017 15:16 ]

Verwijderd

Sanalologo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:43:
$Powr is weer een beetje aan het terugkrabbelen. Mocht ook wel na een flinke correctie. Heb 25% in Powr zitten.
En weer terug, gelukkig op zn hoogtepunt een deel verkocht (7400). Koop dat deel nu geleidelijk weer terug nu die weer wat zakt. (<6500)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanalologo
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:52:
[...]

En weer terug, gelukkig op zn hoogtepunt een deel verkocht (7400). Koop dat deel nu geleidelijk weer terug nu die weer wat zakt. (<6500)
Heb zelf ook weer kleine winst gepakt en een buyorder op 6200.
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:43:
Het is natuurlijk wel een enorm bullish signal voor de bitcoin! Stel je eens voor als er straks ook grote partijen als lokale overheden, pensioenfondsen en investeringsmaatschappijen in bitcoin en later ook altcoins kunnen gaan handelen. We hebben met icesafe en de financiële crisis gezien dat ze dat gewoon doen. Dan neemt de vraag naar bitcoin zo toe en iedereen weet wat er dan met de prijs gebeurd. Gasten van cryptocointraders.org waren tot nu toe spot on, voorspelden dat ie even bleef hangen bij de 10k, dan er dik doorheen en eorm terug te zakken in korte tijd. Dan steun vinden op de 10k en dat als nieuwe bodem zien voor een verdere stijging tot 15k. Tot nu toe precies goed, nu alleen nog naar de 15k voor oud en nieuw! Zou leuk zijn. Voor wie het interessant vindt is dit de gratis telegram groep -spam-
Dit maakt het voor mij dus bearish in de long-run. 15k kunnen we gaan zien in de short-term inderdaad.

[ Voor 2% gewijzigd door .oisyn op 08-12-2017 15:17 ]

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

Iemand enig idee hoe ik een oude Hive wallet nog kan beheren zonder dat ik de 12 word passphrase heb?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Pagina: 1 ... 67 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]