Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:43:
Met meer geluk dan wijsheid heb ik aan de clearpoll ICO meegedaan, heb de tips van hier gevolgd (whitepaper goed gelezen, team gegoogled, vind ik het een degelijk project?, voegen de tokens wat toe?) en dat is me zeer goed bevallen. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe ico ik kijk via icoallert.com maar er is daar zoveel aanbod van in mijn ogen rotzooi maar daar kom je pas na heel veel lezen achter. Heeft iemand een tip hoe ik wat sneller een selectie kan maken van ico's?
Klopt wel dat je bij de meeste ICO's ver vandaan moet blijven. Eigenlijk doe je alles goed met je analyse maar om honderden ICO's per maand te analyseren is wel een beetje veel ja. Dus je wilt alvast een soort selectie. Dit is wat ik doe. Is misschien niet het meest optimale
Er zijn heel veel sites die een lijst met ICO's bijhouden en die ook een score geven. Ik kijk naar de ICO's met een hoge score.
Op Youtube of internet zoeken op "best ICO's for December 2017" of zoiets. Als je in december wilt meedoen. Dan zie je vanzelf wel een aantal ICO's die steeds genoemd worden.
Er zijn veel youtubers die ICO's analyseren en een top 10 of zo maken. Ik kijk regelmatig naar een aantal van deze analyses. Sommigen worden echter betaald om een (positieve) analyse te maken dus daar moet je ook rekening mee houden. Maar als iedereen een bepaalde ICO adviseert dan is dat altijd positief.
Anders moet je zelf je analyse doen en dus de whitepapers lezen/analyseren.
Als je dan een paar hebt die je in de gaten wilt houden (4-5) word dan lid van het Telegram kanaal / Twitter, etcc en volg die een tijdje. Zijn er veel mensen die actief posten ? Wordt er overwegend positief over het project gesproken, etccc (Er zijn altijd FUDDERS natuurlijk).
Tip : Registreer je voor de whitelist of stuur KYC op al weet je nog niet of je aan de ICO mee gaat doen 
.
Is er veel hype rondom een ICO ? Wordt het vaak genoemd. Bijv hier op tweakers, Reddit, social media, online informatiebronnen, etc.. Is het een innovatief idee of zijn er al tig ICO;s die hetzelfde beloven op te lossen, etc....
Wabi is bijvoorbeeld pas een grote hype geweest. Zelf niet meegedaan omdat de whitelist al gesloten was.
Maar het probleem dat ze willen oplossen wordt ook als waardevol gezien. Dus dan kan je ook ervan uitgaan dat de coin een succes zal worden.
Is dit alleen voor handel verkoop dan meteen nadat de munten op exchange komen. Of HODL als je in de coin gelooft. Vaak kennen de coins een dipje doordat mensen meteen verkopen. Ook kan het een tijdje duren voordat er een echt product op de markt komt en dus de coin in waarde stijgt. Kijk maar naar een aantal populaire coins die pas eind 2018 een werkend product hebben.
Dus doe je huiswerk en doe pas met een ICO mee als je een positief gevoel erbij hebt. En heb reële verwachtingen. Wordt niet meteen boos als het niet direct op 100x ICO prijs zit want die figuren heb je er ook tussen zitten. Vandaag moon ? Wanneer moon ? Shitcoin, pas 2x ICO prijs....
DRGN is bijvoorbeeld vandaag net op EtherDelta verhandelbaar en doet nu 4x ICO prijs. Goed product, goed team, actieve Telegram kanaal. maar altijd afwachten wat de coin gaat doen en of het team de coin prijs belangrijk vindt en dus steeds positief nieuws uitbrengt waardoor coin in waarde stijgt. Anders zal de prijs langzaam wegzakken.
Kijk maar naar IOTA. Iedereen vindt het een fantastisch product, maar team brengt weinig nieuws uit, wallet was knudde en belangstelling daalde afgelopen maanden gestaag. Daar moet je wel doorheen kijken en HODLEN. Want prijs schoot ineens hard omhoog door nieuws over samenwerking met Microsoft.
QUANTSTAMP is een ICO die onlangs is beëindigd. Was ook een grote hype met een CEO die de coin prijs wat minder belangrijk vindt. Concentreert zich liever op het produkt ipv reclame maken. Maar geloof je in het product dan ga je HODLEN. Echter veel mensen klaagden dat de prijs wat gezakt is nadat de coin op Binance kwam, terwijl het nog steeds boven ICO prijs is, dus eigenlijk best wel goed als investering.
Bij Electroneum ICO was er ook een grote hype maar voornamelijk omdat het team veel tijd/geld gestopt heeft in marketing. Is het ook een goed produkt ? Wordt nu wel gehandeld maar alleen met munten uit mining. Munten uit ICO zijn nog steeds niet naar deelnemers gestuurd

.
TEZOS had hun ICO in Juni of zo en pas Feb 2018 krijgen de mensen naar verwachting de coins. Was een hele grote hype maar dit is nu wel ellende.
ICO's blijven een groot risico en de meeste mensen blijven er ver vanaf en volgen een project om er later alsnog in te stappen als die interessant is. Of verwachten dat de prijs onder de ICO prijs zal komen.