[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.188 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ViNOK16Bit schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:40:
[...]

Waar heb je al die fork info vandaan als ik vragen mag?
Google is je beste vriend.
Dec 17, 2017 - Super Bitcoin (#SBTC)
Jan 2, 2018 - Bitcoin Cash Plus (#BCP)
Jan 28, 2018 0 B2X reattempt by the community (#B2X)

Datums zijn ongeveer. Afhankelijk van block.

http://www.cryptomoney.life/upcoming-bitcoin-forks/
Diamond ging niet door geloof ik?
Hyperlinks staan er ook in. Bewijs is er ook wel zoals hier http://www.bitcoincashplus.org/

Op moment van schrijven. Bitcoin 9.054 euro!!! https://www.iex.nl/Valuta-Koers/190015872/BTC-EUR.aspx

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2017 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:36
blackspeedy schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:15:
[...]

Ik heb er z'n 250 euro geinvesteerd en mijn wallet is nu 377 dollar waard.
Oke, dus ondanks dat jouw account ook nog niet geverifieerd is kreeg jij wel je Bitcoin gestort in je Wallet op Bittrex? Want dat gebeurt bij mij dus nog niet. Kan het langer dan 24 uur duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 21:45
Wietsee. schreef op woensdag 29 november 2017 @ 07:42:
Waar zijn de mensen van de correctie praatjes ;) op exact 10.000.
FUUU :P en nu iedereen instappen, gaat hij nog wel door naar 15.000 vermoed ik. De media aandacht is gigantisch wat er naar mijn idee voor zorgt dat er zo veel mensen instappen. De rest van de mensen blijft HODLen en de koers kruipt rustig omhoog.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:42
handige_harrie schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:46:
[...]

Is die eis er ook voor crypto deposits en withdrawals?

OT: Tof, die studie Koreaans :). Afgelopen zomer 3 weken daar geweest, fantastisch land. Mijn vriendin (Nederlandse) kon na 2 weken al aardig lezen en namen schrijven.
Je moet eerst bewijzen dat je een Korean citizen bent voor je withdrawels kan doen. Voor deposits geen idee.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
ChiLLeR schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:51:
[...]

FUUU :P en nu iedereen instappen, gaat hij nog wel door naar 15.000 vermoed ik. De media aandacht is gigantisch wat er naar mijn idee voor zorgt dat er zo veel mensen instappen. De rest van de mensen blijft HODLen en de koers kruipt rustig omhoog.
bizar zeg, kijk hem eens stijgen.
uitstappen, blijven zitten.. lastig lastig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C6DL schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:58:
[...]

bizar zeg, kijk hem eens stijgen.
uitstappen, blijven zitten.. lastig lastig 8)7
Ik zag iemand met 400 Bitcoins. Bij 10.000 euro zou ik dan uitstappen x 400. Vertrekken naar buitenland. Natte droom :P :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 22:15
Is er hier dan niemand die gelooft dat Bitcoins hetzelfde is als tulpenbollen?

Ga maar eens kijken in het hele tulpenbollenverhaal (of dotcom of de ciris van de jaren 30...).
Er is zo veel overeenkomst met de hype van toen. Niemand had tulpenbollen nodig, en ze werden enkel gekocht en gekweekt omdat er iemand anders ze volgende week duurder zou overkopen.
Enige verschil met Bitcoin is dat je tulpenbollen nog in je tuin kon zetten of zelfs opeten...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Hoi @Tommie12, welkom in dit topic. Je bent pas gebruiker #36873 dit dat onderwerp aansnijdt. De discussie is al lang en breed gevoerd, gebruik de search.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:38

mindcre8r

Tradepedia

Ik wil nog even de gene die gister aanhaalde dat op binance IOTA nog voor een goede prijs te halen was bedanken. in 1 dag 30% gepakt. top!

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 22:23
Tommie12 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:04:

Ga maar eens kijken in het hele tulpenbollenverhaal (of dotcom of de ciris van de jaren 30...).
Er is zo veel overeenkomst met de hype van toen. Niemand had tulpenbollen nodig, en ze werden enkel gekocht en gekweekt omdat er iemand anders ze volgende week duurder zou overkopen.
Enige verschil met Bitcoin is dat je tulpenbollen nog in je tuin kon zetten of zelfs opeten...
Die vergelijking is natuurlijk al heel veel gemaakt, en ook wel terecht natuurlijk dat het genoemd wordt. Maar ook een beetje irritant dat het de hele tijd in de media terug komt.

De prijsstijgingen zijn gigantisch, maar dat wil nog niet zeggen dat het direct een bubble is, er zullen pieken en dalen zijn en blijven, maar blockchain (en ik durf ook wel te zeggen bitcoin) gaan echt niet meer weg. De techniek erachter is nuttig en heeft veel waarde, misschien niet om een patatje te halen bij thuisbezorgd, maar wel voor grote transacties. Om nog niet maar te spreken over het decentrale karakter buiten de banken om.

Die tulpenbollen gingen ook niet weg, maar gelukkig wel als valuta of belegging :).

Als je een echte bubble wilt, moet je gewoon weer naar Wall street gaan, daar bedenken ze er sowieso wel een paar om de 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Tommie12 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:04:

Vertel mij eens hoe de invoering van een wereldwijde decentrale currency met beperkte uitgave niet leidt tot enorme prijs stijgingen bij adoptie?

Maar wel leuk hoor je verhaaltje verder is in de afgelopen 5 jaar nog nooit iemand eerder mee gekomen. Al 5 jaar lang wordt er geroepen het is een mania die niet lang te gaan heeft ;w

[ Voor 11% gewijzigd door Mirved op 29-11-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 17:30
PowerLedger is weer aardig aan het inkakken de afgelopen dagen. Even aankijken nog en anders verlies weghakken.
Ik denk er sowieso aan terug te gaan naar de klassieke muntjes ETH, XMR en BTC.Te porto is té divers imo

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
Gisternacht toch maar mijn ADA verkocht met 500% 8) omdat ik dacht dat het een pump was.
Ook de helft van mijn NEO's verkocht (te weinig beweging, veel te veel in mijn portfolio).

De BTC hiervan gelijk verkocht voor Euro. Dit deed ik omdat ik verwachtte dat in de loop van de nacht de 10.000 zou worden bereikt gevolgd door een dip/correctie.

Word ik wakker, heeft BTC er weer +800 USD bij en is ADA nog steeds stabiel... Maarja, voelt toch goed om gewoon een keer een winst te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 14:41
Luuk schreef op woensdag 29 november 2017 @ 07:47:
[...]

Ik vind dat Steemit artikel toch iets overtuigender dan dat 'wat als ooit heel misschien' dagdroomstukje op een circle jerk subreddit ;)
Joel Katz is head cryptographer van Ripple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dummy5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 18:47
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:32:
[...]

ADA ook. Snap niet dat niemand zoiets heeft voorspeld. Dan had je even snel binnen een dag je geld kunnen verdubbelen _/-\o_ _/-\o_
Ik zit op die trading kanalen via Telegram maar deze altcoins hadden ze niet voorspeld.
Crypto ed nl heeft er 21 en 27 november en gister nog over getweet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20
Ik blijf het fascinerend vinden. In principe zie ik Bitcoin niet snel dalen in waarde:

- Niemand lijkt te willen verkopen in de verwachting dat het in waarde blijft stijgen
- Zelfs als vraag gelijk blijft aan nu, omdat er exponentieel meer tijd nodig is om een bitcoin te generenen daalt het aanbod

Bitcoin is echter geen currency. Het faalt op een aantal gebieden voor die test.
Obv vraag en aanbod zie ik BT niet snel dalen maar er komt een moment dat (veel) bezitters van BT willen cashen. Dan wordt het ook weer interessant

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAM3
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-12-2024
Theniers schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:15:
Maarja, voelt toch goed om gewoon een keer een winst te pakken.
Precies dit. Iedereen wilt altijd meer en meer maar uiteindelijk moet je ook tevreden zijn als je een lekkere winst pakt, ook al had je meer kunnen hebben.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Laatst online: 08:12
technoaddict schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:47:
[...]

Oke, dus ondanks dat jouw account ook nog niet geverifieerd is kreeg jij wel je Bitcoin gestort in je Wallet op Bittrex? Want dat gebeurt bij mij dus nog niet. Kan het langer dan 24 uur duren?
Volgens mij moet dat niet zo lang duren. ik heb 3x gestort en alles stond altijd binnen een half uur op mijn account. Ik kocht op anycoindirect bitcoins of stratis en dit stond zo op bittrex..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 10:47
Zit echt te jeuken hier om weer te kopen. Iedere dag gaat hij 500+ omhoog. Maarja de markt is aan mij gekoppeld. De laatste keer dat ik ATH ging BCH ging kopen ging het bergafwaards. :') Ik ben nu nog wel even blij met mijn 80 euro winst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
com2,1ghz schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:24:
Zit echt te jeuken hier om weer te kopen. Iedere dag gaat hij 500+ omhoog. Maarja de markt is aan mij gekoppeld. De laatste keer dat ik ATH ging BCH ging kopen ging het bergafwaards. :') Ik ben nu nog wel even blij met mijn 80 euro winst :P
Je moet ook geen scamcoins kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
.oisyn schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:07:
Hoi @Tommie12, welkom in dit topic. Je bent pas gebruiker #36873 dit dat onderwerp aansnijdt. De discussie is al lang en breed gevoerd, gebruik de search.
Ik ga hier ook geen 3000 of zo posts lezen.

De coin schiet zijn doel voorbij als vervanger van overheidsgeld net doordat die zo op en af gaat.
Je moet je eens vragen of je je loon in BtC zou willen krijgen, en of je een auto die pas binnen 2 maand geleverd wordt zou willen kopen in BtC. Of een lening in BtC.
Allemaal basisfuncties van geld, waarvan de eerste vereiste is dat die enige vorm van stabiliteit heeft.

Kijk maar wat er gebeurt in landen met hyperinflatie. Daar duurt het niet lang of mensen gebruiken gewoon dollars en euro's net onwille van die stabiliteit.

Ik ben zeker een believer in blockchain, maar niet in al die coins.
Zodra het over geld gaat, en je kan het niet meer aan je moeder uitleggen hoe ze daarmee een brood kan kopen, dan gaat het niet lukken.

Blijf allemaal maar rustig tulpenbollen kopen! Ik gun jullie de winst. :+

In afwachting ga ik de strip Obelix & Co nog eens lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:47
Richh schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:20:
Misschien nog wel een relevante reminder, maar de nieuwskoppen van vandaag ("BTC is over de 10.000 dollar!") kloppen nog niet volledig. De gemiddelde exchange prijs is er overheen, maar voordat we er écht overheen zijn moeten we voorbij die sell orders komen lijkt me:P

De grootste exchanges die BTC/USD verhandelen zitten nog altijd onder de 10.000 te hikken en de vermoedelijk bijbehorende sell orders op die exchanges moeten we ook nog hebben. https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/#markets
Inmiddels zijn (vrijwel) alle exchanges er overheen :) daarmee hebben we de 10k daadwerkelijk gepasseerd *O*

De vraag is hoe lang we dit vol gaan houden... Ik durf er echt geen peil op te trekken. Dat hij nog voor 2018 de 15k aantikt vind ik niet eens onrealistisch, aan de andere kant komt er gegarandeerd eens een correctie.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:16
Tommie12 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:31:
[...]

Ik ga hier ook geen 3000 of zo posts lezen.

De coin schiet zijn doel voorbij als vervanger van overheidsgeld net doordat die zo op en af gaat.
Je moet je eens vragen of je je loon in BtC zou willen krijgen, en of je een auto die pas binnen 2 maand geleverd wordt zou willen kopen in BtC. Of een lening in BtC.
Allemaal basisfuncties van geld, waarvan de eerste vereiste is dat die enige vorm van stabiliteit heeft.

Kijk maar wat er gebeurt in landen met hyperinflatie. Daar duurt het niet lang of mensen gebruiken gewoon dollars en euro's net onwille van die stabiliteit.

Ik ben zeker een believer in blockchain, maar niet in al die coins.
Zodra het over geld gaat, en je kan het niet meer aan je moeder uitleggen hoe ze daarmee een brood kan kopen, dan gaat het niet lukken.

Blijf allemaal maar rustig tulpenbollen kopen! Ik gun jullie de winst. :+

In afwachting ga ik de strip Obelix & Co nog eens lezen.
Dat zegt hij ook niet, hij zegt dat je de search moet gebruiken ;)
Ik kan je alleen aanraden om je er eens wat meer in te verdiepen en dan pas conclusies te trekken.

Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat het jou niet ligt, prima maar dan zit je hier in het verkeerde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin1972
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-07 19:07

Bornin1972

Bornclean

Richh schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:33:
[...]

Inmiddels zijn (vrijwel) alle exchanges er overheen :) daarmee hebben we de 10k daadwerkelijk gepasseerd *O*

De vraag is hoe lang we dit vol gaan houden... Ik durf er echt geen peil op te trekken. Dat hij nog voor 2018 de 15k aantikt vind ik niet eens onrealistisch, aan de andere kant komt er gegarandeerd eens een correctie.
Als je er rekening mee houdt dat 60 procent vd btc bezitters long term holders (2 tot 3 jaar)zijn...zal de correctie wel meevallen...

Bornclean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwikbolojabi
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-11-2021
NLMaca schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:07:
[...]

over welke coins heb je het? En is het de bedoeling dat je je alt-coins voor langere tijd vast wil zetten, of wil je er mee gaan handelen?

Voor handelen kun je bij de verschillende exchanges terecht. Bittrex en binance hebben veel alt-coins.

Wil je weten welke coin waar verhandeld wordt. bijvoorbeeld voor Litecoin
https://coinmarketcap.com/currencies/litecoin/#markets

Voor het voor langere tijd vast houden van je coins zou je bijv Jaxx: https://jaxx.io/ kunnen gebruiken (software wallet). Deze biedt wel aardig wat mogelijkheden voor alt-coins opslag. Misschien is jaxx niet de oplossing hierin, omdat hier de encryptie/beveiliging niet goed op orde is.
En anders kom je bij de coins zelf uit die vaak wel een wallet uitbrengen.
Of kijk dit eens door: https://steemit.com/crypt...tcoin-wallets-an-overview

Let wel: bij litebit is er al een paar keer een datalek geweest. Tevens is Litebit geen wallet, maar een soort van broker waar je je coins aan toevertrouwd. Je hebt hier niet de private keys van en bent dus geen eigenaar van de wallet. Als Litebit gehacked wordt kan het dus zijn dat je ook je coins kwijt bent, dus kijk er mee uit

Tip voor gebruik van wallets: als je de eerste keer gaat overboeken, begin dan met een klein bedrag, zodat je weet dat het goed aan komt
Ik heb sinds een maand ook de cryptowereld ontdekt en probeer er veel over te lezen maar is knap lastig om tussen het bos soms de bomen nog te zien. Momenteel met wat speelgeld vanalles aan het uitproberen en als complete noob moet ik zeggen dat ik litebite een gemakkelijke tool vind om mee te werken. Heb ondertussen een accounts gemaakt bij bittrex ook maar ben ik nog aan het verkennen.
Gebruik Jaxx als wallet en gaat vlot, heb wel een paar coins van lisk gekocht en in een freewallet gestopt en die krijg ik nu weer niet meer naar een Exchange. Komt dit door het gebruik van een iPad? Andere?

(M)iota heb ik en een collega enorm veel interesse in maar nog niet op een euro Exchange gevonden. Moeten we dan nog effe geduldig wachten of eerst ETH kopen en ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Bornin1972 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:36:
[...]

Als je er rekening mee houdt dat 60 procent vd btc bezitters long term holders (2 tot 3 jaar)zijn...zal de correctie wel meevallen...
Bezitten die ook 60% van alle Bitcoins? En dan nog, een correctie terug naar de $6k is flink hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:26
Probeerde weer eens redelijk te zijn.
Beetje de spullen spreiden, bekende altcoins kopen en de helft in btc laten.
Alle altcoins staan zwaar in de min die ik had gekocht en btc nog verder in de plus.
Schiet niet op zo.

Al met al blijf ik heel stabiel staan, maar winst zit er duidelijk niet in.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
Kunnen we onze aluhoedjes even opzetten en toch Operation Dragonslayer bespreken?

Het 'gelekte' pastebin bericht van 30 Juli was deels uitgekomen (in ieder geval over Segwit2x). En nu komen berichten binnen over de eindfase.

Ik geloof niet in conspiracies, maar er zit nou eenmaal wel een logica achter. Daarnaast zit er zoveel emotie in deze markt dat de constante berichtenstroom over deze aanval zomaar een Self-fulfilling prophecy kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 20:03
Tommie12 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:31:
[...]

Stabiliteit komt met bredere adoptie. Met grotere handels- en transactievolumes dealt de volatiliteit.

Het lijkt misschien niet zo, maar de volatiliteit is nu veel lager dan dat deze een aantal jaar geleden was. De rally have $1000 naar $10000 heeft ongeveer een jaar geduurd. Eind 2013 werd een zelfde sprong (10x, $100->$1000) in iets van 2 maand gemaakt.

Ja, de volatiliteit is nog steeds erg hoog. Voor veel toepassingen te hoog, maar er zit al jaren een dalende lijn in de volatiliteit en er lijkt geen indicatie te zijn dat verdere stabilsatie zal stoppen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
mindcre8r schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:08:
Ik wil nog even de gene die gister aanhaalde dat op binance IOTA nog voor een goede prijs te halen was bedanken. in 1 dag 30% gepakt. top!
Graag gedaan, ik nog wat meer _/-\o_ Sterker nog, 50% van mijn NEO overgezet op IOTA. De nieuwsberichten en samenwerkingen die ze nu hebben gepresenteerd zijn echt (naar mijn idee) concreet en solide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Richh schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:38:
[...]

Bezitten die ook 60% van alle Bitcoins? En dan nog, een correctie terug naar de $6k is flink hoor :)
Als die correctie er komt, dan worden die 2/3 ook wakker hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
Rannasha schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:43:
[...]

Ja, de volatiliteit is nog steeds erg hoog. Voor veel toepassingen te hoog, maar er zit al jaren een dalende lijn in de volatiliteit en er lijkt geen indicatie te zijn dat verdere stabilsatie zal stoppen.
Mooi graphje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Theniers schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:42:
Kunnen we onze aluhoedjes even opzetten en toch Operation Dragonslayer bespreken?

Het 'gelekte' pastebin bericht van 30 Juli was deels uitgekomen (in ieder geval over Segwit2x). En nu komen berichten binnen over de eindfase.

Ik geloof niet in conspiracies, maar er zit nou eenmaal wel een logica achter. Daarnaast zit er zoveel emotie in deze markt dat de constante berichtenstroom over deze aanval zomaar een Self-fulfilling prophecy kan veroorzaken.
Is al gebeurd :) ik heb er al eerder wat over geschreven. Richh in "[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5"

De pastebin dook al op ten tijde van de 'eerste' (en imho enige) poging om BCH over BTC te laten stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Theniers schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:15:
Gisternacht toch maar mijn ADA verkocht met 500% 8) omdat ik dacht dat het een pump was.
Ik zit op mn handen, nu mn winst pakken is heel verleidelijk maar ik ben eigenlijk heel benieuwd waar ze over een jaar staan. En stiekem bang dat ze dan nog een factor 10 hoger staan dan nu.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quxatrox
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-08 07:45
Oogje schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:50:
[...]

Ik zit op mn handen, nu mn winst pakken is heel verleidelijk maar ik ben eigenlijk heel benieuwd waar ze over een jaar staan. En stiekem bang dat ze dan nog een factor 10 hoger staan dan nu.
je kan altijd 50/50 gaan _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Man man man..... het zit me qua cryptos ook niet echt mee.

Wilde ik gisteren nog 3 BTC op Kraken kopen @ 8000 euro; moest ik dit na 10 mislukte orders opgeven.
Wacht nog op verificatie van andere exchanges.... dus ik dacht.... dan doe ik het vandaag wel via Bitonic @ 9100 euro ;(

Blokkeert mijn eigen bank de iDeal betalingen omdat ze 'niet in het patroon van mijn uitgaven' passen.

Maar hij ging het doorzetten naar de juiste afdeling en wellicht dat ik 'later vandaag' iets zou kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Bornin1972 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:36:
[...]

Als de nieuwelingen zien dat ie ineens met 4k keldert, moet jij eens zien hoe klein die uitgang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Tommie12 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:45:
[...]

Als die correctie er komt, dan worden die 2/3 ook wakker hoor.
Ik denk eigenlijk dat alle holders nu wel wakker zijn. Desalniettemin zijn we alle sell-orders op de 10k al voorbij.

Verder ken ik je posthistorie verspreid over verschillende topics, vraag me af waarom je hier toch blijft reageren :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rannasha
Theniers schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:42:

Slaat nergens op.

Het zijn annonieme berichten op plekken als 4chan. Dat heeft per definitie geen waarde, want iedereen kan daar van alles posten zonder enige controle op waarheid.

Maar goed, dat buiten beschouwing gelaten: Het screenshot van de 4chan post heeft het over 2 stappen: Eerst switchen miners "en masse" naar BTC zodat de difficulty omhoog schiet en na de difficulty wijziging schakelen ze over naar BCH.

Er zijn twee problemen met dit "plan". Ten eerste: Welke miners gaan er en masse naar BTC switchen? Op dit moment staat zo'n 90% van de SHA256 rekenkracht op BTC te minen (bron). Als alle BCH miners "en masse" zouden switchen, dan zou dat een toename zijn van de BTC hashrate van 10%. Totaal irrelevant.

Ten tweede werken difficulty-wijzigingen anders dan het plan impliceert. De difficulty (van BTC) wordt aangepast aan de hand van de snelheid waarmee de laatste 2016 blocks zijn gemined. Deze periode duurt normaal gesproken 2 weken (bij constante hashrate). Als er een paar dagen voor het einde van zo'n periode flink wat hashrate bij komt, dan wordt alleen het einde van zo'n periode versneld. Als je de hashrate 4 dagen voor het einde verdubbelt en deze 4 dagen aan blocks er dus in 2 dagen door heen jaagt, dan heb je 12 dagen over de 2016 blocks gedaan in plaats van 14. Dit levert een difficulty verhoging op van 17%.

Kortom: FUD. Niets meer, niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
Rannasha schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:53:
[...]

Slaat nergens op.

Het zijn annonieme berichten op plekken als 4chan. Dat heeft per definitie geen waarde, want iedereen kan daar van alles posten zonder enige controle op waarheid.

Maar goed, dat buiten beschouwing gelaten: Het screenshot van de 4chan post heeft het over 2 stappen: Eerst switchen miners "en masse" naar BTC zodat de difficulty omhoog schiet en na de difficulty wijziging schakelen ze over naar BCH.

Er zijn twee problemen met dit "plan". Ten eerste: Welke miners gaan er en masse naar BTC switchen? Op dit moment staat zo'n 90% van de SHA256 rekenkracht op BTC te minen (bron). Als alle BCH miners "en masse" zouden switchen, dan zou dat een toename zijn van de BTC hashrate van 10%. Totaal irrelevant.

Ten tweede werken difficulty-wijzigingen anders dan het plan impliceert. De difficulty (van BTC) wordt aangepast aan de hand van de snelheid waarmee de laatste 2016 blocks zijn gemined. Deze periode duurt normaal gesproken 2 weken (bij constante hashrate). Als er een paar dagen voor het einde van zo'n periode flink wat hashrate bij komt, dan wordt alleen het einde van zo'n periode versneld. Als je de hashrate 4 dagen voor het einde verdubbelt en deze 4 dagen aan blocks er dus in 2 dagen door heen jaagt, dan heb je 12 dagen over de 2016 blocks gedaan in plaats van 14. Dit levert een difficulty verhoging op van 17%.

Kortom: FUD. Niets meer, niets minder.
Ok duidelijk, goede info, dankjewel. Maar kunnen we, dankzij de FUD, toch meeliften op een korte stijging van BCH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als ik zo snel dat zie is dan de conclusie dat sinds ruwweg 2014 de volatiliteit ruwweg constant is gebleken, en niet afneemt meer.

Wat betreft die 60% HOLD'ers, hoeveel daarvan zijn gewoon hun private key kwijt? Maar los daarvan, dat heeft in principe weinig invloed op de koers, als 100 mensen willen verkopen, en niemand wil het meer kopen, dan keldert de koers. Tegelijk met het aantal mensen dat een rotsvast vertrouwen heeft in BTC vermoed ik dat kleine dipjes geen probleem zullen zijn. Tot er een keer echt een grote komt, en het aantal mensen dat wil verkopen echt groter wordt dan het aantal kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:02:
[...]

Als ik zo snel dat zie is dan de conclusie dat sinds ruwweg 2014 de volatiliteit ruwweg constant is gebleken, en niet afneemt meer.

Wat betreft die 60% HOLD'ers, hoeveel daarvan zijn gewoon hun private key kwijt? Maar los daarvan, dat heeft in principe weinig invloed op de koers, als 100 mensen willen verkopen, en niemand wil het meer kopen, dan keldert de koers. Tegelijk met het aantal mensen dat een rotsvast vertrouwen heeft in BTC vermoed ik dat kleine dipjes geen probleem zullen zijn. Tot er een keer echt een grote komt, en het aantal mensen dat wil verkopen echt groter wordt dan het aantal kopers.
Daarom heb ik alles in Bittrex staan. Kijk wel uit met al die verschillende sleutels die je kan kwijtraken met offline wallets en dergelijke. Zat mensen die hun gegevens kwijt zijn van Bitcoin wallets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:06:
[...]

Daarom heb ik alles in Bittrex staan. Kijk wel uit met al die verschillende sleutels die je kan kwijtraken met offline wallets en dergelijke. Zat mensen die hun gegevens kwijt zijn van Bitcoin wallets.
Hier op mijn werk ook iemand zes BTC in bezit, maar geen Private Key meer in bezit.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Jumpman schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:08:
[...]

Hier op mijn werk ook iemand zes BTC in bezit, maar geen Private Key meer in bezit.
Dat is nog erger dan de boot hebben gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Zoveel twijfel wordt er gezaaid.
Ik ben ook wat zuur. 2 weken geleden uit paniek verkocht voor 5k. En nu bijna verdubbeld.

Ja.. ik zie hem ook graag kelderen.. om vervolgens weer te kopen. Want dat is de enige reden :-)
De psychologische grens om voor meer terug te kopen wat je eerder voor minder verkocht hebt blijft een opgave..

En kijken we terug.. Dan is het balen. Tot nu toe is HODL de beste strategie gebleken.. ondanks dat er weinig techniek of logica bij kwam kijken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:08:
[...]

Hier zijn wat mensen die zichzelf voor hun kop slaan dat ze ooit hebben verkocht, of niet gekocht, etc. Maar dat lijkt me nog een heel veel vervelendere :P.

Ik wist ook van BTC toen hij nog 3x niks was en je ze zo met je GPU kon binnenhengelen. Had ook studiegenoot die er toen mee bezig was, van wat ik begrepen heeft, heeft die zijn huis nu cash met BTC betaald (nou ja, met Euro's natuurlijk, maar vanuit die BTC). Maar achteraf is dat allemaal heel makkelijk, ik maak me dan ook niet er druk over wat ik zou kunnen hebben gedaan. Heb nog steeds geen enkele BTC :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
Hoe lang duurt automated maintenance op bittrex meestal? Beetje zuur dat je niets kan met je munten die op automated maintenance staan.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister 0.01 ETH van Binance naar Kraken overgemaakt als test, maar nog niks ontvangen. Ik heb al eerder andersom ETH van Kraken naar Binance kunnen overmaken en dat stond er snel op.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...en dan heb je een grote instap order op €7995 staan en tikt btc net de €7999 aan om weer naar boven te schieten. :+
Beetje jammer weer... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Laatst online: 11:36
blackspeedy schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:23:
[...]

Volgens mij moet dat niet zo lang duren. ik heb 3x gestort en alles stond altijd binnen een half uur op mijn account. Ik kocht op anycoindirect bitcoins of stratis en dit stond zo op bittrex..
Ben er achter gekomen wat er mis ging. Bij bitonic.nl moet je je rekening nr verifieren door 0,01 cent over te maken. Die stap had ik niet uitgevoerd.
Ik kwam er achter door op de bitonic site mijn transfer op te halen. Wallet ID + email adres invullen, en daar zag ik de opdracht staan met status dat de Bitcoins nog niet verstuurd waren. Moest dus die verificatie nog doen.

Ik denk dat de bitcoin zo wel in mijn wallet moet zitten. Nu nog wachten tot Bittrex support mijn profiel goedkeurt na de mislukte poging omdat mijn naam op mijn rijbewijs anders is dan mijn roepnaam in mijn account :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:39
technoaddict schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:30:
[...]

Ben er achter gekomen wat er mis ging. Bij bitonic.nl moet je je rekening nr verifieren door 0,01 cent over te maken. Die stap had ik niet uitgevoerd.
Ik kwam er achter door op de bitonic site mijn transfer op te halen. Wallet ID + email adres invullen, en daar zag ik de opdracht staan met status dat de Bitcoins nog niet verstuurd waren. Moest dus die verificatie nog doen.

Ik denk dat de bitcoin zo wel in mijn wallet moet zitten. Nu nog wachten tot Bittrex support mijn profiel goedkeurt na de mislukte poging omdat mijn naam op mijn rijbewijs anders is dan mijn roepnaam in mijn account :(
Eerste keer duurt altijd een stuk langer begreep ik, ik had maandag wat gekocht op bitonic om 15:00 en had 00:30 m'n coins ontvangen. Hopelijk gaat m'n tweede transactie een stuk sneller.
Wil eigenlijk nog meer investeren maar nog even aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MS-DOOS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05-2024
Wouter schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:51:
Blokkeert mijn eigen bank de iDeal betalingen omdat ze 'niet in het patroon van mijn uitgaven' passen.
Maar hij ging het doorzetten naar de juiste afdeling en wellicht dat ik 'later vandaag' iets zou kunnen kopen.
Dat is annoying zeg. Welke bank is het?
Dit geeft precies aan waar het manco ligt van de consumentenbanken.
Er bestaat een perceptie dat ze alles willen controleren.
Zou het feit dat het een crypto-aankoop is invloed hebben?

Dit soort acties jaagt ons soort klanten bij ze weg. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 12:09
MS-DOOS schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:37:
[...]

Fijn toch dat iemand oplet. Als iemand je gegevens heeft geskimd en de bank doet niets is de wereld te klein. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 49euro
  • Laatst online: 11:28
[...]

Dit heeft volgens mij gewoon met de functie IDEAL in het algemeen te maken. Je kan ook je rekening nummer verifiëren bij Bitonic door middel van een QR-code te scannen via de bank app of via de random reader, iets wat beide direct geregeld is in tegenstelling tot die 0,01 handmatig overboeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Sissors schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:12:
[...]

Hier zijn wat mensen die zichzelf voor hun kop slaan dat ze ooit hebben verkocht, of niet gekocht, etc. Maar dat lijkt me nog een heel veel vervelendere :P.

Ik wist ook van BTC toen hij nog 3x niks was en je ze zo met je GPU kon binnenhengelen. Had ook studiegenoot die er toen mee bezig was, van wat ik begrepen heeft, heeft die zijn huis nu cash met BTC betaald (nou ja, met Euro's natuurlijk, maar vanuit die BTC). Maar achteraf is dat allemaal heel makkelijk, ik maak me dan ook niet er druk over wat ik zou kunnen hebben gedaan. Heb nog steeds geen enkele BTC :P.
Ik ben 17 btc verloren op MtGox... Gelukkig had ik de ballen om ze na dat verlies meteen weer terug te kopen :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
[...]

ASN

Voor de wereld van morgen 8)7

Wie gaat me het verschil terugbetalen tussen waarvoor ik ze wilde kopen en waarvoor ik ze mocht kopen van ASN?

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter op 29-11-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
.oisyn schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:45:
[...]

Ik ben 17 btc verloren op MtGox... Gelukkig had ik de ballen om ze na dat verlies meteen weer terug te kopen :Y)
Dat is ruk, wat was de waarde in die tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
jmbosch82 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:51:
[...]

Dat is ruk, wat was de waarde in die tijd?
Op het moment dat MtGox er definitief mee kapte ergens tussen de $200 en $600 ($200 op MtGox waar men al een tijdje Bitcoin-withdrawals uit had gezet en mensen hun heil zochten in fiat, $600 op andere exchanges).

edit: per BTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
xeoMe schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:33:
[...]

Eerste keer duurt altijd een stuk langer begreep ik, ik had maandag wat gekocht op bitonic om 15:00 en had 00:30 m'n coins ontvangen. Hopelijk gaat m'n tweede transactie een stuk sneller.
Wil eigenlijk nog meer investeren maar nog even aankijken.
Yup, Bitonic is zelfs heel erg snel naar mijn ervaring. Het heeft hier nog nooit langer dan een kwartier geduurd.

De eerste verificatiestap duurt wel een uur of 8 geloof ik, zoals ook @technoaddict al zei. Daarna kan je los :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 12:09
[...]

Als je ze nog hebt toch altijd even oppassen dat je niet laat rondslingeren hoeveel digitaal geld te halen is bij jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Rookert25 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:01:
[...]

Als je ze nog hebt toch altijd even oppassen dat je niet laat rondslingeren hoeveel digitaal geld te halen is bij jou. :)
Hij zal niet het eerste slachtoffer zijn inderdaad. :+
Blijft toch wel een dingetje, het liefste laat je aan niemand weten hoeveel je ergens van hebt, maar dat maakt je toch ook weer interessant.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert1907
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-01-2021
[...]

Ik hoop voor jou dat je ze nu nog hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:32
Zijn er mensen hier die nu nog extra bij kopen op bitcoin? Twijfel beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Laatst online: 07-09 19:15
Dirk0s schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:05:
Waarom zou je nu kopen, en over hoeveel praat je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaanbanaan
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-04-2023
idd erg lastig..

lees dat er nog forks aankomen dit jaar en dat je daarvan kunt profiteren en de prijs tm januari blijft stijgen en verderop dat hij zakt tot 9000 usd.

feit blijft wel dat als ik een paar dagen geleden had gekocht ik nu al in de plus had gezeten en toen zat ik ook te wachten op en dip.

maar dat is achteraf altijd lekker lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Ik heb net bijgekocht omdat ik op Kraken nog beetje fiat had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Ik ben net 2 weken bezig hiermee begin storting was 350 om beetje te kijken hoe en wat. wil nu wel heel stuk meer. Alleen denk niet het goede moment voor bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel mijn walletwaarde in dollars gelijk blijft, blijft mijn waarde in BTC maar dalen. Verlies er gelukkig geen geld op, maar had zoveel meer kunnen hebben als ik op het moment niet zo'n gespreide portefeuille had.

Maar goed, altcoins zullen vast wel weer up gaan op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Dirk0s schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:09:
Ik ben net 2 weken bezig hiermee begin storting was 350 om beetje te kijken hoe en wat. wil nu wel heel stuk meer. Alleen denk niet het goede moment voor bitcoin.
Een grote investering in BTC zou ik op dit moment niet durven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miikebtc
  • Laatst online: 23-01-2023
Hoi allemaal,

sinds gisteren ook begonnen met de handel in Bit- & altcoins. Momenteel begonnen met IOTA (waarvoor dank bij degene die dit in dit topic als tip gaf).

Qua informatie hou ik tot nu toe vooral dit topic in de gaten, zijn er verschillende do's en dont's qua informatieverzameling die jullie over de loop van de tijd tegen zijn gekomen en misschien willen delen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Rushhour77 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:11:
[...]

dat dacht ik ook bij de 2000/5000/6000 etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
lighting_ schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:13:
[...]

Dit dus. 2 weken geleden volgens mij gekocht voor 7000 toen durfde ik het nog niet aan. Inmiddels 11.000 bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Gister nog 1000 euro aan BTC gekocht. Wel gelijk 80% omgezet in ETH/IOTA & ADA.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Net ingekocht op de mini dip op $10550, staat nu alweer op $10680 op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:03
Rushhour77 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:11:
[...]

Why not? Dit riepen mensen ook bij 2k, en bij 5K, en nu bij 10K. Als ik zie hoeveel nieuwe users ik voorbij zie komen in dit topic (volg het zelf al sinds eind 2013) die toegeven te zijn begonnen met traden kan het niet anders zijn dat het aantal nieuwe users wereldwijd ook enorm toeneemt.

Die mensen gaan echt niet allemaal zitten wachten op een dip zodat ze hun € 100 in BTC (of een ALT) kunnen steken. De dip komt alleen als er wat mensen besluiten om de honderden of duizenden BTC willen gaan cashen, niet omdat het vertrouwen in BTC zelf wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik kom er even niet helemaal uit. Ik heb BTC gekocht om die vervolgens te gebruiken om een paar wat meer exotische alt-coins te kopen. Als voorbeeld Dogecoin. Ik zocht op 'how to buy dogecoin with coinbase' en daar vond ik een uitleg. Ik heb de Doge Freewallet als app en heb hier een account voor aangemaakt. Ik ga vervolgens naar shapeshift voor de transactie. Daar gaat het even niet lekker. Ik kon in Coinbase nergens de optie 'Get Bitcoin address' tegen. En ook binnen de Doge freewallet zie ik nergens mijn Dogecoin adres tegen.

Heeft iemand misschien wat suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:19

p0st

Dutch Reefer

Ik heb de naam al een keer eerder gedropt, maar hierbij nog een keer. QASH (Quione Liquid) is een nieuw project, gebackt door de Japanse overheid. Het idee is om een platform te creëren waarop je met elke valuta crypto op kunt kopen. Verder introduceert het een World Book dat gekoppeld is aan grote exchanges, waardoor d.m.v. grote liquidity pools coins ingekocht kunnen worden tegen met meest gunstige tarief.

De ICO voor dit project was oversold, investeerders hebben rond de 40% van hun inleg teruggekregen omdat de cap bereikt was. ICO prijs was 0.001 ETH en de huidige prijs 0.003 ETH. Door het enorme aantal tokens (1 miljard, 500m uitgegeven, 350m circulatie) begint het project dus al met een 1 miljard market cap.

Nu het makkelijkst te verkrijgen op Gate.io, vanaf morgen op Bitfinex en vanaf overmorgen op Binance.

Noem het een shill-post, noem het een tip. Zie dit niet als financieel advies en doe ermee wat je wilt :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Het doet me allemaal wel weer een beetje denken aan de crash van 2013.

Kort daarvoor was BTC ook overal in het nieuws omdat het keihard richting de 1k ging en stapten ook een hele hoop mensen daardoor in. Hij schoot toen nog even door naar 1.2k om vervolgens 80% te dalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Door de $10k publiciteit (negatief of positief) trekt het nu juist enorm aan. Het duurt even voordat nieuwe mensen geautoriseerd zijn met een account, een SEPA transfer hebben gedaan en hebben ingekocht. Dus voorlopig nog even stijgen, als nieuwe geld tot stilstand komt, verkoop FOMO en dus dip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Wouter schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:22:

Kort daarvoor was BTC ook overal in het nieuws omdat het keihard richting de 1k ging en stapten ook een hele hoop mensen daardoor in. Hij schoot toen nog even door naar 1.2k om vervolgens 80% te dalen 8)7
Een beetje reuring zou wel weer eens leuk zijn O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 15:47

T-8one

take it easy, take a sisi

Harmvdw schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:26:
[...]

Een beetje reuring zou wel weer eens leuk zijn O-)
Een straks weer goedkoop inkopen ;)

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het momenteel niet gewoon de hele hype die er ontstaan is om de btc? Media brengt er nu ook al een tijd lang dagelijks nieuws over. De plaatselijke groenteboer heeft coins, de buurman, etc.
Zelfs mijn schoonvader, totaal digitale leek, heeft interesse in btc.
Mensen hebben geld, vinden het leuk en investeren wat. Wereldwijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Theniers
Mijn theorie was gisteravond, aan de hand van de orderboeken, toen ik mijn BTC verkocht:

1. Enorme sell walls op 10k.
2. Geen vraag dus duurt een lange tijd voordat die muur afbrokkelt.
3. Whales worden ongeduldig, zien weinig prijsbeweging, zetten de muur op lager niveau.
3. FUD, sneeuwba leffect omlaag, eindelijk die 30-40% correctie.

Maar nu tikt hij al bijna de 11k aan... Ik kan denk ik zo bij Astro TV werken, mijn
psychische krachten zijn net zo'n bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
mensen hoeven geen hele btc te kopen.
Ze investeren gewoon een paar honderd euro/dollar.
En al die kleine aankopen verhogen de koers.
Het aanbod is echt laag met 15 mln coins ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom denkt men dat Bitcoin gebruikelijk gaat worden voor in de toekomst? Het duurt bijna een uur voordat transacties uitgevoerd worden. Plus je betaald transactie kosten etc.

Bitcoin is een soort van "goud" wat alleen emotionele waarde heeft. Niet omdat de technology super is. Vergeleken met de nieuwe coins dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 21:10
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:36:
Waarom denkt men dat Bitcoin gebruikelijk gaat worden voor in de toekomst? Het duurt bijna een uur voordat transacties uitgevoerd worden. Plus je betaald transactie kosten etc.

Bitcoin is een soort van "goud" wat alleen emotionele waarde heeft. Niet omdat de technology super is. Vergeleken met de nieuwe coins dan.
De vergelijking met goud klopt ook, maar de technische ontwikkelingen staan natuurlijk niet stil.
Theniers schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:30:
Mijn theorie was gisteravond, aan de hand van de orderboeken, toen ik mijn BTC verkocht:

1. Enorme sell walls op 10k.
2. Geen vraag dus duurt een lange tijd voordat die muur afbrokkelt.
3. Whales worden ongeduldig, zien weinig prijsbeweging, zetten de muur op lager niveau.
3. FUD, sneeuwba leffect omlaag, eindelijk die 30-40% correctie.

Maar nu tikt hij al bijna de 11k aan... Ik kan denk ik zo bij Astro TV werken, mijn
psychische krachten zijn net zo'n bullshit.
Punt 2 was je denkfout. Gister werd de hele dag beetje bij beetje de sell wall opgegeten. Er waren letterlijk honderden bitcoins te koop en met orders van 0,1 btc duurde dat even, maar de aantallen kopers waren juist gigantisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
Over de vraag: bijkopen of niet. Ik koop elke maand voor een klein bedrag bij, rond de tijd dat mijn loonbrief er is. Ik koop meteen bij, ongeacht de koers. Ik zit er erin voor de lange termijn, dus die kleine schommelingen spelen op zich geen rol.

Mijn laatste aankoop was toen net op de ATH van 8500 USD.
Afgelopen zomer ook zo'n aankoop gedaan, eind augustus (rond de 4400 USD), in september is er toen een serieuze dip geweest (-20%) maar die heb ik uitgezeten en ondertussen is dit ook weer achter de rug.

Je moet voor een stuk je emoties kunnen uitschakelen, kopen op een vaste dag in de maand en meteen naar m'n wallet sturen helpt daar enorm bij.

Er gaan zeker nog drops komen van enkele duizenden dollars/euros. Als je daar bang van bent dan moet je niet met BTC beginnen. Maar ik ben iemand die gelooft in de 100.000 USD per BTC, dus wat speelt het een rol dat het onderweg wat minder waard is af en toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
CorvusGS schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:46:
Over de vraag: bijkopen of niet. Ik koop elke maand voor een klein bedrag bij, rond de tijd dat mijn loonbrief er is. Ik koop meteen bij, ongeacht de koers. Ik zit er erin voor de lange termijn, dus die kleine schommelingen spelen op zich geen rol.

Mijn laatste aankoop was toen net op de ATH van 8500 USD.
Afgelopen zomer ook zo'n aankoop gedaan, eind augustus (rond de 4400 USD), in september is er toen een serieuze dip geweest (-20%) maar die heb ik uitgezeten en ondertussen is dit ook weer achter de rug.

Je moet voor een stuk je emoties kunnen uitschakelen, kopen op een vaste dag in de maand en meteen naar m'n wallet sturen helpt daar enorm bij.

Er gaan zeker nog drops komen van enkele duizenden dollars/euros. Als je daar bang van bent dan moet je niet met BTC beginnen. Maar ik ben iemand die gelooft in de 100.000 USD per BTC, dus wat speelt het een rol dat het onderweg wat minder waard is af en toe :)
Ik denk dat dit plan voor mij ook het beste is, alleen zal ik het waarschijnlijk ook voor 1 of 2 altcoins (XRP en LTC) doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
p0st schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:21:
Ik heb de naam al een keer eerder gedropt, maar hierbij nog een keer. QASH (Quione Liquid) is een nieuw project, gebackt door de Japanse overheid. Het idee is om een platform te creëren waarop je met elke valuta crypto op kunt kopen. Verder introduceert het een World Book dat gekoppeld is aan grote exchanges, waardoor d.m.v. grote liquidity pools coins ingekocht kunnen worden tegen met meest gunstige tarief.

De ICO voor dit project was oversold, investeerders hebben rond de 40% van hun inleg teruggekregen omdat de cap bereikt was. ICO prijs was 0.001 ETH en de huidige prijs 0.003 ETH. Door het enorme aantal tokens (1 miljard, 500m uitgegeven, 350m circulatie) begint het project dus al met een 1 miljard market cap.

Nu het makkelijkst te verkrijgen op Gate.io, vanaf morgen op Bitfinex en vanaf overmorgen op Binance.

Noem het een shill-post, noem het een tip. Zie dit niet als financieel advies en doe ermee wat je wilt :)
Ik heb een hele nare smaak aan deze coin overgehouden door de hevig gecoördineerde shilling die er plaatvindt op verschillende kanalen. Gisteren op Reddit commentte iemand die over de enorme supply + market cap, en het feit dat dit zo zwaar geshilled wordt. Die krijg letterlijk binnen drie minuten zes man over zich heen en werd zwaar gedownvote. Overduidelijk een Discord kanaal die er bovenop zit. Toen ik hem bijsprong gebeurde bij mij hetzelde, inclusief private messages waar de honden geen brood van lusten.

Het project zal zeker legit zijn, maar als er zo'n groep opzit dan is de prijs voor mijn smaak veel te veel gemanipuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

De reden van de crash was MT. Gox. Zoiets kan natuurlijk nu ook gebeuren. Maar ik verwacht eerder een dip door profit taking. Niet dat er weer een gebeurtenis komt van die schaal alleen maar omdat de prijs nu boven de 10.000 is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Mirved schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:52:
[...]

De reden van de crash was MT. Gox. Zoiets kan natuurlijk nu ook gebeuren. Maar ik verwacht eerder een dip door profit taking. Niet dat er weer een gebeurtenis komt van die schaal alleen maar omdat de prijs nu boven de 10.000 is gekomen.
Niet alleen de ondergang van MtGox, maar ook de eerste aflevering in de hit-serie "China Bans Bitcoin". Inmiddels is men redelijk immuun geworden voor de gekkigheid uit China, maar de eerste keer hakte het er goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Edit: eerst refreshen, dan pas reageren. Spuit 11 :)

Die crash was wel iets anders. Toen was Mt. Gox veruit de grootste exchange. De koers op die exchange ging enorm omhoog, o.a. omdat BTC opgekocht werd door een bot van Mt. Gox zelf. Toen bekend was dat er 850.000 bitcoins verdwenen was (of leek), zorgde dat voor een enorme crash.

Nu is er niet meer zo'n dominante exchange. Hacks op exchanges in de afgelopen jaren hadden ook niet eens een grote invloed op de koers. Schommelingen met een volume van $7 miljoen per dag zijn mogelijk een stuk groter dan met een market-cap van $9 miljard.

[ Voor 3% gewijzigd door orf op 29-11-2017 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 21:45
Wat mensen hierboven al aangeven, door de massale media aandacht zijn er heel veel mensen die instappen met kleine bedragen en die hebben langzaam de sell-walls opgegeten. Dit kan zo nog maar even door lopen deze week, totdat de vraag wat afzwakt. Als dat gebeurd gaan we zien welke kant we op gang, willen de verkopers echt verkopen? Dan zakt de koers met een paar procent en is het goed mogelijk dat de nieuwe instappers weer heel snel eruit willen.

Maar... het blijft de glazen bol. Ik wacht iig nog even aan de zij lijn tot ik weer instap.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
lighting_ schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:13:
[...]

Klopt, en daarom heb ik maar een kleine investering gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
orf schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:55:
Die crash was wel iets anders. Toen was Mt. Gox veruit de grootste exchange. De koers op die exchange ging enorm omhoog, o.a. omdat BTC opgekocht werd door een bot van Mt. Gox zelf.
Is dat ooit bewezen? Ik vond dat verhaal ook ontzettend plausibel klinken hoor, maar heb tot nu toe weinig gehoord van het Japanse onderzoek in de zaak daaromtrent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
p0st schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:21:

Snelle Google, en misschien zit ik ernaast, komt erop uit dat ze helemaal niet gebacked worden door de Japanse overheid. Ze hebben een licentie, dat wel.

Maar 1 miljard market cap voor een (nog) niet bestaand platform? 1 miljard? Serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 10:44
GustavSan schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:21:
Ik kom er even niet helemaal uit. Ik heb BTC gekocht om die vervolgens te gebruiken om een paar wat meer exotische alt-coins te kopen. Als voorbeeld Dogecoin. Ik zocht op 'how to buy dogecoin with coinbase' en daar vond ik een uitleg. Ik heb de Doge Freewallet als app en heb hier een account voor aangemaakt. Ik ga vervolgens naar shapeshift voor de transactie. Daar gaat het even niet lekker. Ik kon in Coinbase nergens de optie 'Get Bitcoin address' tegen. En ook binnen de Doge freewallet zie ik nergens mijn Dogecoin adres tegen.

Heeft iemand misschien wat suggesties?
Ik heb ook de dogecoins maar gewoon in mijn online wallet op LiteBin (al hoorde ik dat die website niet zo heel betrouwbaar schijnt).

Stijgen wel leuk trouwens, ik heb er 10.000 gekocht voor 18.55 euro en kan ze nu al verkopen voor 19.24 euro. Stijging van 3,7% in 18u tijd.

Mijn beste aankoop is momenteel de Feathercoin. In 2 dagen tijd 36% gestegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
.oisyn schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:03:
[...]

Is dat ooit bewezen? Ik vond dat verhaal ook ontzettend plausibel klinken hoor, maar heb tot nu toe weinig gehoord van het Japanse onderzoek in de zaak daaromtrent.
Mark Karpeles heeft dit min of meer toegegeven in de rechtzaak:
Karpeles admits operating Willy bot, now called an "obligation exchange", but says it was for good of company so not illegal #KarpelesTrial
De persoon die deze tweet heeft gepost is iemand die naar Japan is gegaan om te proberen z'n geld van MtGox terug te krijgen (ook wel bekend van het protest voor het kantoor van MtGox met een bordje dat zei "MtGox where is our money?") en de rechtzaak tegen Karpeles heeft bijgewoond.

Overigens wordt er flink getwijfeld aan het daadwerkelijke effect van de Willy bot op de prijs. Achteraf lijkt het erop dat de massale hype vanuit China een veel grotere rol heeft gespeeld in de November 2013 rally. En dat "China Bans Bitcoin" direct daarna een grote impact heeft gehad op de daaropvolgende crash en bear-market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Laatst online: 24-09 22:14
Even een kort vraagje tussendoor van een newby. Welke app gebruiken jullie om bijvoorbeeld op je android tablet je Bitrexx portefeuille in de gaten te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
schuurman schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:13:
Even een kort vraagje tussendoor van een newby. Welke app gebruiken jullie om bijvoorbeeld op je android tablet je Bitrexx portefeuille in de gaten te houden?
Delta vind ik een complete en betrouwbare app. Moet je wel zelf de transacties invullen.
Pagina: 1 ... 61 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]