Je moet niet teveel "met de meute mee" willen gaan. Voor jezelf bepalen of je op lange termijn of korte termijn winst wilt behalen, hoeveel geld je kunt inzetten en wat je kunt missen als het fout gaat. Denk niet in "de boot missen" of "wachten op de dip". Als je nu koopt en hij zakt morgen terug naar 8500 en volgende week staat hij al weer op 12.000, dan heb je toch winst gemaakt. De fout is om dan te denken "had ik maar eerder..." of "had ik maar gewacht..". 1. Heb een beetje geduld, 2. wees niet te hebberig en 3. laat je niet gek maken door grafieken maar kijk alleen naar je eigen portfolio.Dirk0s schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:05:
Zijn er mensen hier die nu nog extra bij kopen op bitcoin? Twijfel beetje
Blockfolio, maar hier moet je wel al je transacties handmatig ingeven. Je kan niet kopen of verkopen vanuit de app.schuurman schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:13:
Even een kort vraagje tussendoor van een newby. Welke app gebruiken jullie om bijvoorbeeld op je android tablet je Bitrexx portefeuille in de gaten te houden?
Bittrex wallet pagina vond ik toch altijd redelijk leesbaar op m'n phone.
Als je bij een beetje crash van bijv 10% direct in paniek je BTC gaat verkopen werk je natuurlijk indirect mee aan een nog verdere crash.Mirved schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:52:
[...]
De reden van de crash was MT. Gox. Zoiets kan natuurlijk nu ook gebeuren. Maar ik verwacht eerder een dip door profit taking. Niet dat er weer een gebeurtenis komt van die schaal alleen maar omdat de prijs nu boven de 10.000 is gekomen.

ETH is net ook de 400 euro doorbrokenSlux schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:25:
Ik lees alleen maar BTC maar de alts zijn nog nooit zo goed gegaan ook, LTC over de 100
Deze gebruik ik ook, vind het een prima appRushhour77 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:16:
[...]
Delta vind ik een complete en betrouwbare app. Moet je wel zelf de transacties invullen.
Als je heel veel handelt is het vervelend om handmatig je transacties in te voeren, maar met een paar transacties is dat prima te doen.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Die stond gisteren al op 410...
Maar inderdaad: iedereen is over BTC bezig terwijl vele altcoins het ook zeer goed en zelfs beter doen.
Je kan ook voor de helft van wat je wilt investeren nu kopen. Mocht hij flink dalen dan koop je voor die andere helft bij. Mocht hij stijgen dan heb je in ieder geval winst.Dirk0s schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:05:
Zijn er mensen hier die nu nog extra bij kopen op bitcoin? Twijfel beetje
ETH mag wel ff wat hoger hoor, ETH is eigenlijk in BTC waarde gezaktWaking_The_Dead schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:33:
[...]
Maar inderdaad: iedereen is over BTC bezig terwijl vele altcoins het ook zeer goed en zelfs beter doen.
Verwijderd
Oké, hoe kan dit? https://bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-XVC
Er werd geadviseerd om in te kopen op 8600 en verkopen op 10k of hoger. Maar ik durfde niet omdat continue het Bitcoin volume hetzelfde bleef. Maar toch gaat hij omhoog terwijl er weinig actie is. Wordt dit gemanipuleerd ofzo?
Volume 26.4862
Er werd geadviseerd om in te kopen op 8600 en verkopen op 10k of hoger. Maar ik durfde niet omdat continue het Bitcoin volume hetzelfde bleef. Maar toch gaat hij omhoog terwijl er weinig actie is. Wordt dit gemanipuleerd ofzo?
Volume 26.4862
Welke dan?Waking_The_Dead schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:33:
[...]
Want op Bittrex staan de meeste waar je in kan handelen in de min of maar ligt gestegen.
Met Dash als de uitzondering.
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
Zeker een prima app. Maar door de drukte helaas regelmatig onbruikbaar nu.Oogje schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:32:
[...]
Deze gebruik ik ook, vind het een prima app![]()
Als je heel veel handelt is het vervelend om handmatig je transacties in te voeren, maar met een paar transacties is dat prima te doen.
Tesla M3LR '21
Vandaag misschien, maar gisteren stond zowat alles in het groen.Morelleth schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:36:
[...]
Welke dan?
Want op Bittrex staan de meeste waar je in kan handelen in de min of maar ligt gestegen.
LTC is bijvoorbeeld sinds vorige week meer gestegen dan BTC.
Coinmarketcap ff bekijken ipv 1 exchange? Staan genoeg alts in t groen de afgelopen 24 uur.Morelleth schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:36:
[...]
Welke dan?
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Ik gebruik tabtrader, daar kun je dmv api keys direct transacties invoeren. Vrijwel alle exchanges worden ondersteundschuurman schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:13:
Even een kort vraagje tussendoor van een newby. Welke app gebruiken jullie om bijvoorbeeld op je android tablet je Bitrexx portefeuille in de gaten te houden?
Verwijderd
Ik heb een vraag waar alleen een echte kenner het antwoord op weet.
Als ik vandaag een goede pc gebruik met een goed videokaart, hoeveel elektra verbruik ik dan om 1 bitcoin te minen en hoe lang duurt dat ongeveer?
Als ik vandaag een goede pc gebruik met een goed videokaart, hoeveel elektra verbruik ik dan om 1 bitcoin te minen en hoe lang duurt dat ongeveer?
solo bitcoin minen is vrijwel nutteloos volgens mij. dat gaat zo traag dat je ze beter kan kopen lijkt mij.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:57:
Niet meer rendabel als jezelf de stroomkosten moet betalen en het duurt te lang. De moeilijkheid is enorm hoog, dat doe je niet met één GPU.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:57:
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Lol ik ben geen echte kennerVerwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:57:

When does the hurding stop?
http://www.lmgtfy.com/?q=...+take+to+mine+one+bitcoinVerwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:57:
Verwijderd
Hoe maar op om Bitcoin te minen met 1 videokaart zoals een Gforce 1080 Ti. Dan heb je er een stuk meer nodig zoals in een rig. Beter ga je dan Zcash minen met 1 kaartje. Met een 1060 had ik 0,01 Zec in een weekend. Gewoon ruk dus. Tenzij je ergens gratis stroom hebt.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:57:
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2017 13:03 ]
Ik weet de exact cijfers niet van buiten maar je hebt meer kans om de grote pot met Euromillions te winnen dan dat je bij solo-minen een BTC block aan de chain kan toevoegen.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:57:
Het kost meer electra dan dat het oplevert aan BTC en het gaat jaren duren om 1 BTC te minen. BTC minen op GPU's is al heel lang niet meer te doen. Het kost veel meer dan dat het oplevert. Het enige wat nu nog gebruikt word zijn speciale miners, met GPU's is nutteloos.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:57:
Stel je hebt 1 1080ti en je gaat hier b.v. ZEC mee minen om vervolgens te verkopen voor BTC.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:57:
Je mined dan ongeveer 0.00038BTC per dag, je dat er dan dus ongeveer 2631 dagen over om 1 BTC te minen.
Dit is exclusief de stroomkosten.
[ Voor 3% gewijzigd door Danielson op 29-11-2017 13:06 ]
Snap dat het op verschillende exchanges anders verloopt, maar ik zit niet op al die verschillende exchanges dus dan heb ik er ook niet heel veel aan lijkt mij.Oogje schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:43:
[...]
Coinmarketcap ff bekijken ipv 1 exchange? Staan genoeg alts in t groen de afgelopen 24 uur.
Of loont het ook nog de moeite (met de transfer fees) om coins van de ene naar de andere exchange te sluisen en te wisselen?
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
Een high-end videokaart zal in de orde van grootte van 1 GHash/s minen (betrouwbare recente cijfers zijn niet echt te vinden). Het Bitcoin network zit momenteel op zo'n 10 EHash/s (exa-hash/seconde), dus 10 miljard keer zoveel als 1 videokaart. Met die 10 EHash/s wordt er gemiddeld iedere 10 minuten een block gevonden, wat zo'n 15 BTC oplevert (12.5 blockreward + fees). Dat betekent dat met 1 GHash/s je zo'n 6 miljard minuten nodig hebt om 1 BTC te minen.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:57:
Of 600 miljoen uur. Of 25 miljoen dagen. Of 68.000 jaar.
Wanneer er gezegd wordt dat de tijd van Bitcoin minen met GPUs wel voorbij is, dan meent men dan ook.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
btc dominance is wat toegenomen. Je kan natuurlijk heel veel geld verdienen met sommige alts, die zo ineens over de kop gaan, dat heb je met btc niet. Maar de wat traditionelere alts hebben het afgelopen half jaar toch echt een stuk minder laten zien. De afgelopen weken gaat het weer wat beter, maar dan nog zie ik bitcoin harder groeien.Waking_The_Dead schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:33:
[...]
Stratis blijft ook lekker stijgen!
Al mag het nog iets meer want sta nog iets in de min
Al mag het nog iets meer want sta nog iets in de min
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Status Network Token bijvoorbeeld, toch leuk wakker worden met +96%Morelleth schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:36:
[...]
Welke dan?
Zijn er meer die niet XRP kunnen withdrawen op kraken ? Wou net wat naar bittrex overmaken maar hij geeft Invalid amount aan. Krijg nu melding dat de service currently disabled is en daarna weer invalid amount.. Wat is de beste optie om het te transferen (kosten technisch) die ook werkt? Vind eth en btc relatief duur momenteel voor kleinere bedragen zoals omgerekend 100 euro.
Jongens, ik moet jullie helaas mededelen dat er een grote BTC crash aankomt. Het is me namelijk net gelukt 2 BTC te kopen met iDeal.
Sorry!
Sorry!
hiermee wordt onze waarde alleen maar meer. dus thanks!Wouter schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:36:
Jongens, ik moet jullie helaas mededelen dat er een grote BTC crash aankomt. Het is me namelijk net gelukt 2 BTC te kopen met iDeal.
Sorry!
Verwijderd
Je bedoeld een pump. Kopen is juist erin stoppen dus meer BTC volume.Wouter schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:36:
Sorry!
Kraken:destroyer6670 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:30:
Zijn er meer die niet XRP kunnen withdrawen op kraken ? Wou net wat naar bittrex overmaken maar hij geeft Invalid amount aan. Krijg nu melding dat de service currently disabled is en daarna weer invalid amount.. Wat is de beste optie om het te transferen (kosten technisch) die ook werkt? Vind eth en btc relatief duur momenteel voor kleinere bedragen zoals omgerekend 100 euro.
Ik heb het 2 weken geleden ook geprobeerd (plusmin 5K ripples) en mij lukte het ook niet. Vooralsnog ga ik er vanuit dat er niets raars aan de hand is maar toch.....
Withdrawel van euro's is mij wel gelukt gisteren als test.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Hij bedoelt, dat wanneer hij cryptos koopt, de koers meestal naar beneden gaat.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:38:
[...]
Je bedoeld een pump. Kopen is juist erin stoppen dus meer BTC volume.
Ik koop historisch gezien altijd net voor een grote crash.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:38:
[...]
Je bedoeld een pump. Kopen is juist erin stoppen dus meer BTC volume.
Ik kan daarom niet uitsluiten dat ik ze veroorzaak.
Hallo
Ik heb een klein vraagje, ik wil mijn bitcoins van bittrex naar een nieuwe electrum wallet overzetten. Ergens online heb ik gelezen dat het overmaken van bitcoin naar wallets zonder transacties wordt geweigerd door bittrex. Is dit waar? En zo ja, hoe doe ik dit dan? Ik heb gezocht maar kan er weinig over vinden eigenlijk, en om nou het risico te nemen vind ik ook weer zoiets..
Ik heb een klein vraagje, ik wil mijn bitcoins van bittrex naar een nieuwe electrum wallet overzetten. Ergens online heb ik gelezen dat het overmaken van bitcoin naar wallets zonder transacties wordt geweigerd door bittrex. Is dit waar? En zo ja, hoe doe ik dit dan? Ik heb gezocht maar kan er weinig over vinden eigenlijk, en om nou het risico te nemen vind ik ook weer zoiets..
:)
Mooi dat het withdrawen naar euros wel goed gaat. Wil het puur gebruiken om xrp (of andere currency) naar bittrex te verplaatsen om daar wat te kopen. Heb alleen geen zin om meer te moeten omzetten/kopen en proberen voordat het daar komt. Hoop dat iemand het al met een andere currency geprobeerd heeft die wel werkt.[...]
Kraken:
Ik heb het 2 weken geleden ook geprobeerd (plusmin 5K ripples) en mij lukte het ook niet. Vooralsnog ga ik er vanuit dat er niets raars aan de hand is maar toch.....
Withdrawel van euro's is mij wel gelukt gisteren als test.
Verwijderd
Net een account bij Yobit aangemaakt, reviews zijn erg slecht maar ik heb wat gratis gekregen aby ernaar overgemaakt om te testen. Ik kwam hier terecht via cryptoping en de verschillen in sommige munten zijn erg groot dus ik dacht, waarom ook niet? Weinig te verliezen zo.
XDG (Doge) werkte bij mij prima.destroyer6670 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:44:
[...]
Mooi dat het withdrawen naar euros wel goed gaat. Wil het puur gebruiken om xrp (of andere currency) naar bittrex te verplaatsen om daar wat te kopen. Heb alleen geen zin om meer te moeten omzetten/kopen en proberen voordat het daar komt. Hoop dat iemand het al met een andere currency geprobeerd heeft die wel werkt.
Dit is toch de eerste keer dat ik zoiets hoor.Greveldinges schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:43:
Hallo![]()
En "Ergens online": waar is dat dan? (link please)
Dat lijkt mij de grootste onzin. Het wordt namelijk sterk aangeraden om voor iedere transactie een nieuw adres te gebruiken en veel mensen / wallet-applicaties doen dit ook. Als Bittrex geen withdrawals naar verse adressen zou doen, dan zou dit groot nieuws zijn.Greveldinges schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:43:
Hallo![]()
Heeft iemand ooit de ripple nog ontvangen uit de airdrop van juli op Kraken? Zou nu bij mij aardig wat graties geld zijn.
Heb al meerdere keren een ticket ingeschoten maar nog nooit een antwoord ontvangen..
Heb al meerdere keren een ticket ingeschoten maar nog nooit een antwoord ontvangen..
Oke bedankt, dit vermoedde ik al. Helaas kan ik de pagina waar het stond niet meer vinden.Rannasha schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:47:
[...]
Dat lijkt mij de grootste onzin. Het wordt namelijk sterk aangeraden om voor iedere transactie een nieuw adres te gebruiken en veel mensen / wallet-applicaties doen dit ook. Als Bittrex geen withdrawals naar verse adressen zou doen, dan zou dit groot nieuws zijn.
Stellar, niet Ripple.sjukke schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:48:
Heeft iemand ooit de ripple nog ontvangen uit de airdrop van juli op Kraken? Zou nu bij mij aardig wat graties geld zijn.
En nee. Die heeft Kraken nog niet verstuurd. Ze zijn het nog steeds van plan, maar er is geen ETA. Op dit moment is Kraken 100% gefocused op het voltooien en uitbrengen van hun nieuwe trade-engine, waardoor andere zaken op een zijspoor belanden.
Oke, jij hebt er dus ooit wel een harde bevestiging van gekregen? In elk geval dat het ooit komt.Rannasha schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:49:
[...]
Stellar, niet Ripple.
En nee. Die heeft Kraken nog niet verstuurd. Ze zijn het nog steeds van plan, maar er is geen ETA. Op dit moment is Kraken 100% gefocused op het voltooien en uitbrengen van hun nieuwe trade-engine, waardoor andere zaken op een zijspoor belanden.
Niet persoonlijk, maar heb van diverse mensen die de support-afdeling hebben benaderd dezelfde reactive gezien: Het komt nog, maar onbekend wanneer.sjukke schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:50:
[...]
Oke, jij hebt er dus ooit wel een harde bevestiging van gekregen? In elk geval dat het ooit komt.
De rest van mijn bericht, over de volledige focus op de nieuwe trade engine, komt van een Reddit-post gemaakt door Kraken CEO Jesse Powell.
Om er nog even op terug te komen, het is gelukt en de bitcoins staan in mijn Electrum walletGreveldinges schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:49:
[...]
Oke bedankt, dit vermoedde ik al. Helaas kan ik de pagina waar het stond niet meer vinden.
Ok, 2 weken geleden zei ik dat we eind november de 10k passeren.
Me nieuwe stelling wordt dat we de 15.000 aantikken voor eind van het jaar.. doe eens gek
Me nieuwe stelling wordt dat we de 15.000 aantikken voor eind van het jaar.. doe eens gek
Enige verklaring ?Luuk schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:34:
Zo dan, Dash krijgt ook even een flinke pump.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Verwijderd
18k rond de jaarwisseling. Denk dat hij pas begin februari begint te zakken naar een stabiel niveau omdat de forken dan voorbij zijn waarbij mensen kunnen genieten van gratis meeliften op Super Bitcoin en Bitcoin Cash Plus. Dan zal Litecoin denk ik flink omhoog knallen.C6DL schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:25:
Ok, 2 weken geleden zei ik dat we eind november de 10k passeren.
Ben beniewd hoeveel kerstbonussen en 13e maanden er omgezet gaan worden naar Bitcoin. Nog wat goede voornemens erbij en vermogensrendementheffings ontduikers en er zou nog best wat in kunnen stromen in December.
Kan iemand me even kort bijpraten over die 12 december en de "forken"Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:28:
[...]
18k rond de jaarwisseling. Denk dat hij pas begin februari begint te zakken naar een stabiel niveau omdat de forken dan voorbij zijn waarbij mensen kunnen genieten van gratis meeliften op Super Bitcoin en Bitcoin Cash Plus. Dan zal Litecoin denk ik flink omhoog knallen.
wat wordt er allemaal nog verwachten dan qua nieuws?
Ik weet niet hoe het op de andere exchanges gaat maar op Bitstamp stond maar een kleine sell wall op 11k (ondertussen bijna verdwenen), meer dan 10 keer kleiner dan diegene die de afgelopen dagen op 10k stond. Volgend muurtje staat op 11,5k, maar die is nog kleiner.
Als het zo door gaat zitten we eind volgende week al aan 15k
Als het zo door gaat zitten we eind volgende week al aan 15k
[ Voor 4% gewijzigd door CorvusGS op 29-11-2017 14:35 ]
Verwijderd
17 december ongeveer http://www.cryptomoney.life/upcoming-bitcoin-forks/C6DL schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:30:
[...]
Kan iemand me even kort bijpraten over die 12 december en de "forken"
wat wordt er allemaal nog verwachten dan qua nieuws?
Anyone who held Bitcoin at the time Bitcoin Diamond was created became owners of Bitcoin Diamond which is 1BTC : 10BCD http://www.btcd.io/html/faq.html
Dus nu snap je waarom met een aankomende fork de Bitcoin zo stijgt. Wat sommige hier nog steeds niet willen snappen.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2017 14:40 ]
Sinds gisteren is mijn Kraken account geblokkeerd. Ik heb gelijk een ticket aangemaakt om de boel te laten herstellen. Heeft er hier iemand ervaring hoe lang het duurt voordat je daar reactie op krijgt?
Je doet net alsof een fork automatisch gratis geld betekent. Zo werkt het natuurlijk niet. Dat geld moet ergens vandaan komen.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:37:
[...]
Dus nu snap je waarom met een aankomende fork de Bitcoin zo stijgt. Wat sommige hier nog steeds niet willen snappen.
Iedereen kan een fork maken van Bitcoin, dat is niet eens zo heel erg ingewikkeld. Een fork wordt pas wat waard als er daadwerkelijk mensen zijn die er aan mee doen. En het geld dat er in een fork-coin gestopt wordt gaat grotendeels ten koste van geld in Bitcoin en andere cryptocurrencies. Als BCH en BTG niet hadden bestaan, dan zou Bitcoin waarschijnlijk hoger hebben gestaan (al zou het verschil niet zo groot zijn als de prijs van BCH + de prijs van BTG, gezien een groot deel van de fork-coins niet actief in omloop zijn).
Maar waar komt het geld dan vandaan? De coin heeft namelijk snel al een waarde (zie BTG/BCH). Wie legt deze waarde aan fiat bij elkaar voor alle coins die vrij worden weggegeven? Ik blijf het maar een raar verschijnsel vinden...Rannasha schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:49:
[...]
Je doet net alsof een fork automatisch gratis geld betekent. Zo werkt het natuurlijk niet. Dat geld moet ergens vandaan komen.
Dit is echt bizar, kijk hoe snel we omhoog gaan in enkele uren tijd.
Toch niet gezond
Toch niet gezond
Haha het lijkt er op dat coinbase het zwaar heeft, de site ligt er op dit moment uit. Nu maar hopen dat de koers niet in eens keldert van de bitcoin. Want dan heb ik geen kanaal om te verkopen.
Verwijderd
Haha, Bitcoin is net een erectie zo snel omhoogC6DL schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:14:
Toch niet gezond
Als je de grafiek van Kraken pakt met een beetje flinke interval dan zie je pas hoe hard het de laatste weken echt gaat.C6DL schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:14:
Toch niet gezond
https://trade.kraken.com/kraken/btcusd/1w
Tot pak 'em beet april nog een redelijk geleidelijke stijging, daarna explodeert het echt.
Volgende grens €10k, of is de Euro geen psychologisch element?
[ Voor 6% gewijzigd door Ethirty op 29-11-2017 15:18 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Het geld komt grotendeels uit andere cryptocurrencies. Zeker in het geval van BCH zal het vooral Bitcoin zijn geweest. Het is niet zoals een aandelensplitsing dat van het ene op het andere moment de koers van de oorspronkelijke coin daalt met de openingskoers van de fork-coin, maar uiteindelijk vissen cryptocurrencies grotendeels in dezelfde vijver (een vijver die de laatste tijd wel sterk aan het groeien is).49euro schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:00:
[...]
Maar waar komt het geld dan vandaan? De coin heeft namelijk snel al een waarde (zie BTG/BCH). Wie legt deze waarde aan fiat bij elkaar voor alle coins die vrij worden weggegeven? Ik blijf het maar een raar verschijnsel vinden...
Daarnaast geeft de prijs van een fork-coin een vertekend beeld van hoe actief deze is. Lang niet alle Bitcoin-houders hebben de fork-coins geclaimed. Zo heeft Coinbase nog geen BCH uitgekeerd aan z'n klanten en hebben de meeste online diensten uberhaubt geen BTG uitgekeerd. Omdat er veel minder fork-coins in actieve omloop zijn, is er ook minder geld nodig om de prijs hoger te stuwen.
Ja de $10000 grens zijn we pas voorbij nu zit hij al op $11300, of €9500, als hij in december crasht zou me niet verbazen.C6DL schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:14:
Toch niet gezond
Heb me er al op ingesteld en mss gewoon mijn winst pakken in december, better safe dan sorry niet?
Dat dacht ik een paar weken terug ook al rond de 7k.Rakward schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:18:
[...]
Ja de $10000 grens zijn we pas voorbij nu zit hij al op $11300, of €9500, als hij in december crasht zou me niet verbazen.
Heb me er al op ingesteld en mss gewoon mijn winst pakken in december, better safe dan sorry niet?
1 ding is zeker: niks is zeker.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik ben ruim twee weken geleden uit bitcoin gestapt, en meer in alts want verwachte een correctie, nou nog steeds niet dus er uit stappen is ook een grote kans om de verdere stijging te missen en wanneer weer in te stappen???Rakward schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:18:
[...]
Ja de $10000 grens zijn we pas voorbij nu zit hij al op $11300, of €9500, als hij in december crasht zou me niet verbazen.
Ik ben er gisteren uitgestapt en ik krijg nu steeds meer het gevoel dat het een fout was. Ik denk dat mijn geduld flink getest gaat worden deze maand, was namelijk niet van plan om boven de 10k opnieuw in te stappen...Rakward schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:18:
[...]
Als je nu uitcasht ben je zeker van winst.Ethirty schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:19:
[...]
Dat dacht ik een paar weken terug ook al rond de 7k.
1 ding is zeker: niks is zeker.
Als je wacht op meer winst is er kans op verlies.
Mijn bescheiden inleg is verdubbeld en ben bang dat ik te gierig wordt en dan straks bij een crash niks overhoud.
En iedereen is bezig over 10k $/€, maar volgens cryptocompare wordt meer dan de helft van de BTC verhandeld in Japanse Yen en zelfs Koreaanse Won doet meer zaken in BTC dan de Euro.
zie:
https://www.cryptocompare.com/coins/btc/analysis/USD
Harmvdw schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:21:
[...]
Ik ben ruim twee weken geleden uit bitcoin gestapt, en meer in alts want verwachte een correctie, nou nog steeds niet dus er uit stappen is ook een grote kans om de verdere stijging te missen en wanneer weer in te stappen???
De beste strategie is holden. Echt waar... van het handelen op koersstijgingen en dalingen is er maar één partij die er blij van word namelijk de broker of exhange door de fees e.d..... vroeg of laat ben je blut...Theniers schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:22:
[...]
Ik ben er gisteren uitgestapt en ik krijg nu steeds meer het gevoel dat het een fout was. Ik denk dat mijn geduld flink getest gaat worden deze maand, was namelijk niet van plan om boven de 10k opnieuw in te stappen...
Mijn advies.. Nu instappen, je verlies of je verkeerde inschatting voor lief nemen. en er voorlopig niet meer uitstappen.
Wat hier gebeurt is emotie, je baal van de verkeerde beslissing. neemt op basis van je baalgevoel een volgende verkeerde beslissing etc... En wat funest is voor handel is juist emotie.
KOERSEN ZIJN NIET TE VOORSPELLEN!!!
Kun je hier wat specifieker op ingaan?Rannasha schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:17:
[...]
Het geld komt grotendeels uit andere cryptocurrencies. Zeker in het geval van BCH zal het vooral Bitcoin zijn geweest. Het is niet zoals een aandelensplitsing dat van het ene op het andere moment de koers van de oorspronkelijke coin daalt met de openingskoers van de fork-coin, maar uiteindelijk vissen cryptocurrencies grotendeels in dezelfde vijver (een vijver die de laatste tijd wel sterk aan het groeien is).
Ik begrijp namelijk niet hoe een fork-coin zijn openingswaarde aan fiat binnenhaalt of waarde afsnoept van andere cryptocurrencies zonder dat er op exchanges trading pairs voor worden aangeboden. Op die manier is het toch nooit mogelijk om fiat of waarde uit andere visvijvers op te halen? Dat is dan meer suggestief? Er zal toch iemand geld moeten inleggen lijkt me.
[ Voor 17% gewijzigd door 49euro op 29-11-2017 15:28 ]
Als je voor long term gaat ja, ik ga lekker uitcashen nu, en zie wel wanneer de correctie komt.De beste strategie is holden.
Mooi want antminers ingeslagen voor weinig van een klein deel van de winst, kan ik in januari weer gaan sparen =]
[ Voor 29% gewijzigd door green-tea op 29-11-2017 15:30 ]
*Zucht*Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:37:
https://bitcoincharts.com...11-30ztgSzm1g10zm2g25zvzl
Wijs eens aan in deze chart welk deel van de stijging op het conto is van Bitcoin Gold?
Het zou je verder sieren eens inhoudelijk in te gaan op de argumenten die ik eerder heb gegeven, ipv gewoon je stellingen te herhalen en zeggen dat sommigen het niet wil snappen.
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 29-11-2017 15:34 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zo te zien is dat niet mogelijk in de iOS versieKapitein Edward schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:54:
[...]
Ik gebruik tabtrader, daar kun je dmv api keys direct transacties invoeren. Vrijwel alle exchanges worden ondersteund
Delta zegt dat ze werken aan api integratie, maar vooralsnog ken ik geen gratis ios/web platform die dit ondersteunt. Als iemand tips heeft?
Het gebeurt ook pas wanneer de fork-coin te verhandelen is. Sommige fork-coins worden echter vantevoren al op exchanges aangeboden in de vorm van futures-tokens. Zo kun je nu al in Bitcoin Diamond tokens handelen ondanks dat die fork-coin nog niet is uitgebracht.49euro schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:27:
[...]
Ik begrijp namelijk niet hoe een fork-coin zijn openingswaarde aan fiat binnenhaalt of waarde afsnoept van andere cryptocurrencies zonder dat er op exchanges trading pairs voor worden aangeboden. Op die manier is het toch nooit mogelijk om fiat of waarde uit andere visvijvers op te halen? Dat is dan meer suggestief? Er zal toch iemand geld moeten inleggen lijkt me.
Hoe dan ook, als er een nieuwe fork-coin uitkomt dan staan er niet opens een aantal volledig nieuwe investeerders met een zak voor geld te trappelen om daarin te investeren. Dat geld komt voor het grootste gedeelte uit andere cryptocurrencies die verkocht worden om te investeren in de fork-coin. Bij een fork van Bitcoin is het aannemelijk dat dit geld voor een groot deel uit Bitcoin-investeringen komt. Het is daarom vreemd om te verwachten dat de Bitcoin-koers zal stijgen vanwege een geplande fork-coin. Dit zal alleen het geval zijn als het te verwachten is dat de fork-coin vooral investeerders van andere coins weg gaat trekken.
Ik krijg van traden, winst, verlies koersschommelingen lang niet zo veel stress als coins van mijn nano ledger s over zetten naar een exchange.
Ik zit met zweethandjes, trillende bennen zweet armpjes en droge bek geplakt achter mijn schermen in de hoop dat die transfers altijd maar goed gaan, is niet goed voor mijn gezondheid dit.
Vind het nog steeds onbegrijpelijk dat er op een USB stickje zoveel geld kan staan
Ik zit met zweethandjes, trillende bennen zweet armpjes en droge bek geplakt achter mijn schermen in de hoop dat die transfers altijd maar goed gaan, is niet goed voor mijn gezondheid dit.
Vind het nog steeds onbegrijpelijk dat er op een USB stickje zoveel geld kan staan
Verwijderd
Ik geloof ook niet handelen op de koersen, dus ik houd m'n bescheiden aandeel bitcoins rustig vast. Wel is het volgens mij interessant om op het juiste moment in te stappen bij andere munten. De nederlandstalige cryptosite die ik nu een beetje volg www.bitcoinfacts.nl tipt o.a. Lysk en Steller Lumens. Heeft iemand hier die ook? Goeie tips?brnbtc schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:26:
[...]
[...]
De beste strategie is holden. Echt waar... van het handelen op koersstijgingen en dalingen is er maar één partij die er blij van word namelijk de broker of exhange door de fees e.d..... vroeg of laat ben je blut...
Mijn advies.. Nu instappen, je verlies of je verkeerde inschatting voor lief nemen. en er voorlopig niet meer uitstappen.
Wat hier gebeurt is emotie, je baal van de verkeerde beslissing. neemt op basis van je baalgevoel een volgende verkeerde beslissing etc... En wat funest is voor handel is juist emotie.
KOERSEN ZIJN NIET TE VOORSPELLEN!!!
Oke, je gaat uit van een correctie... Maar wie zegt dat er een correctie komt... toen de bitcoin 100,- was zou er ook een correctie komen, ook met 500, met 1000, met 2000, met 4000, met 9000... hoelang is het geleden dat die 9000 euro waard was, één week? verwacht jij dat de bitcoin nog eens 100 waard wordt?green-tea schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:29:
[...]
Als je voor long term gaat ja, ik ga lekker uitcashen nu, en zie wel wanneer de correctie komt.
Mooi want antminers ingeslagen voor weinig van een klein deel van de winst, kan ik in januari weer gaan sparen =]
Ik bedoel te zeggen.. Wij kunnen de koers niet voorspellen, beredeneren of wat ook! De koers doet wat die zelf doet. En als die in december op 20.000 staat. en er komt een correctie die bestaat uit een dip naar 15000 dan wordt de drempel om in te stappen steeds groter. en blijkt dat uiteindelijk holden de meeste winst heeft opgeleverd.
En voor nu geniet van je winst! en ik hoop dat je de kans krijgt om nog een keer in te stappen onder de 10.000...
Lumen wordt onder andere gebruikt door IBM voor hun internationale transacties, dus het is best wel een coin die potentie kan hebben.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:40:
[...]
Ik geloof ook niet handelen op de koersen, dus ik houd m'n bescheiden aandeel bitcoins rustig vast. Wel is het volgens mij interessant om op het juiste moment in te stappen bij andere munten. De nederlandstalige cryptosite die ik nu een beetje volg www.bitcoinfacts.nl tipt o.a. Lysk en Steller Lumens. Heeft iemand hier die ook? Goeie tips?
Ik heb geen last van de fysieke verschijnselen, maar ik ken het. Zowel voor BCH als voor BTG heb ik eerst mijn Bitcoins naar een nieuw adres op m'n Nano S gestuurd. Ja, beide forks hadden replay protection en ik heb redelijk vertrouwen in Ledger om de boel degelijk te implementeren, maar gezien de bedragen waar het om gaat wou ik toch het zekere voor het onzekere nemen.Slux schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:39:
Ik krijg van traden, winst, verlies koersschommelingen lang niet zo veel stress als coins van mijn nano ledger s over zetten naar een exchange.
Dat is dan een transactie van de Nano S naar de Nano S, dus een transactie waar zo ongeveer niets mis mee kan gaan. Maar toch blijf ik het nauwlettend in de gaten houden tot de eerste bevestiging er is. Het zijn stiekem (of eigenlijk helemaal niet zo stiekem) toch redelijke bedragen waar je zo met een paar klikken mee speelt.
Ik begrijp dat er een groep is die zijn of haar crypto's (met in principe fiat als onderpand) verhandeld voor de nieuwe fork-coin. Ik begrijp ook dat de waarde van de verkochte crypto's ten goede komt aan de fork-coin. Maar er moet toch iets of iemand zijn die (deels) dekking zal moeten geven aan alle gratis fork-coins die zijn weggegeven aan Bitcoin-houders die verder geen fiat of andere crypto's traden/inleggen? Of bestaat de openingswaarde van een fork-coin dan volledig uit het geld wat de handel in futures heeft opgebracht?Rannasha schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:39:
[...]
Het gebeurt ook pas wanneer de fork-coin te verhandelen is. Sommige fork-coins worden echter vantevoren al op exchanges aangeboden in de vorm van futures-tokens. Zo kun je nu al in Bitcoin Diamond tokens handelen ondanks dat die fork-coin nog niet is uitgebracht.
Hoe dan ook, als er een nieuwe fork-coin uitkomt dan staan er niet opens een aantal volledig nieuwe investeerders met een zak voor geld te trappelen om daarin te investeren. Dat geld komt voor het grootste gedeelte uit andere cryptocurrencies die verkocht worden om te investeren in de fork-coin. Bij een fork van Bitcoin is het aannemelijk dat dit geld voor een groot deel uit Bitcoin-investeringen komt. Het is daarom vreemd om te verwachten dat de Bitcoin-koers zal stijgen vanwege een geplande fork-coin. Dit zal alleen het geval zijn als het te verwachten is dat de fork-coin vooral investeerders van andere coins weg gaat trekken.
Wellicht komt ik wat drammerig over maar ik kan op een of andere manier dit niet plaatsen. Ik apprecieer je tekst, uitleg en energie daarom ook enorm.
Ik maak me ernstig zorgen als ik over een paar jaar wil cashen en mijn Ledger Nano S wil leegmaken en omzetten naar EURO'S.Rannasha schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:43:
[...]
Ik heb geen last van de fysieke verschijnselen, maar ik ken het. Zowel voor BCH als voor BTG heb ik eerst mijn Bitcoins naar een nieuw adres op m'n Nano S gestuurd. Ja, beide forks hadden replay protection en ik heb redelijk vertrouwen in Ledger om de boel degelijk te implementeren, maar gezien de bedragen waar het om gaat wou ik toch het zekere voor het onzekere nemen.
Dat is dan een transactie van de Nano S naar de Nano S, dus een transactie waar zo ongeveer niets mis mee kan gaan. Maar toch blijf ik het nauwlettend in de gaten houden tot de eerste bevestiging er is. Het zijn stiekem (of eigenlijk helemaal niet zo stiekem) toch redelijke bedragen waar je zo met een paar klikken mee speelt.
Staan er ineens een heleboel EURO'S op zo'n exchange die wel naar mijn Rabobank moeten
Het argument dat gegeven wordt is dat men voor de fork uit alts stapt en in btc, zodat ze "gratis" kunnen profiteren van de geforkte coin. En daardoor zal bitcoin gaan stijgen.Rannasha schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:39:
Het is daarom vreemd om te verwachten dat de Bitcoin-koers zal stijgen vanwege een geplande fork-coin. Dit zal alleen het geval zijn als het te verwachten is dat de fork-coin vooral investeerders van andere coins weg gaat trekken.
Die stelling is natuurlijk op zich waar, maar het behoeft nogal wat nuance:
• Het volume van BTC handel is zo enorm veel groter dan het aantal mensen dat uit alts stapt en in BTC gaat zitten, dat de extra buy pressure op BTC nauwelijks een verschil maakt. Hoewel dingen als BCH een enorme hot item zijn, zijn forks als Bitcoin Gold natuurlijk gewoon just another shitcoin. Net als de alt-coin hype in 2013/2014 waar de ene onzin-alt na de andere uit de grond kwam, ga je nu hetzelfde zien met Bitcoin forks. Niemand met een serieuze portefuille geeft er eigenlijk iets om.
• Vrijwel dezelfde hoeveelheid dat BTC zou gaan stijgen, gaat het natuurlijk ook weer dalen na de fork. Omdat al die mensen dan hun "gratis fork coins" hebben gehad, gaan ze weer terug naar alts. De notie dat Bitcoin ook na de fork maar blijft stijgen en stijgen gaat derhalve compleet nergens over. Dit haakt een beetje in met wat jij ook zegt.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Sorry hoor maar de koers is niet te voorspellen? Volgens mij zijn daar hele studies voor in het leven geroepen: economie, psychologie, statistiek, marketing etc. Je doet net of 'de koers' een levende entiteit is met een eigen willetje. Er zitten mensen achter, en hoe moeilijk het ook is, mensen zijn voorspelbaar. Helaas zitten we nu op een anonieme wereldschaal dus dat maakt het wel wat lastigerbrnbtc schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:43:
[...]
Oke, je gaat uit van een correctie... Maar wie zegt dat er een correctie komt... toen de bitcoin 100,- was zou er ook een correctie komen, ook met 500, met 1000, met 2000, met 4000, met 9000... hoelang is het geleden dat die 9000 euro waard was, één week? verwacht jij dat de bitcoin nog eens 100 waard wordt?
Ik bedoel te zeggen.. Wij kunnen de koers niet voorspellen, beredeneren of wat ook! De koers doet wat die zelf doet. En als die in december op 20.000 staat. en er komt een correctie die bestaat uit een dip naar 15000 dan wordt de drempel om in te stappen steeds groter. en blijkt dat uiteindelijk holden de meeste winst heeft opgeleverd.
En voor nu geniet van je winst! en ik hoop dat je de kans krijgt om nog een keer in te stappen onder de 10.000...

De openingswaarde wordt bepaald door de manier waarop het orderboek gevuld wordt. Zodra een handelspaar wordt toegevoegd is het orderboek leeg. Dan roept er iemand "ik wil wel verkopen voor $100". En dan iemand "ik wil wel kopen voor $50". En dan iemand "ik verkoop voor $80". Enzovoort. Het orderboek vult zich met deze orders en na een tijdje is er een prijs waarvoor zowel kopers als verkopers te vinden zijn en worden er daadwerkelijk orders uitgevoerd.49euro schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:46:
[...]
Ik begrijp dat er een groep is die zijn of haar crypto's (met in principe fiat als onderpand) verhandeld voor de nieuwe fork-coin. Ik begrijp ook dat de waarde van de verkochte crypto's ten goede komt aan de fork-coin. Maar er moet toch iets of iemand zijn die (deels) dekking zal moeten geven aan alle gratis fork-coins die zijn weggegeven aan Bitcoin-houders die verder geen fiat of andere crypto's traden/inleggen? Of bestaat de openingswaarde van een fork-coin dan volledig uit het geld wat de handel in futures heeft opgebracht?
De koop- en verkoopprijzen die in eerste instantie genoemd worden zijn vrij arbitrair. Iedereen kan wat roepen. Als er voorafgaand aan de lancering van een coin met futures-tokens gehandeld is, dan zal de prijs waarschijnlijk ergens in de buurt liggen van waar de future-tokens het laatst voor zijn verhandeld, maar daar zijn garanties voor. Als bijvoorbeeld blijkt dat de fork-coin enkele beloofde features niet heeft, dan zullen de geboden koop-prijzen een stuk lager uitvallen.
Als toevoeging, die future coins moeten natuurlijk ook ergens vandaan komen. Aangezien het om forks gaat, geeft de exchange een manier om je nog ongeforkte coins alvast op te splitsen in twee verschillende chain split tokens die de coins na de fork representeren. Vaak is dat ook omkeerbaar, dus de twee chain split tokens kun je weer terug converteren in de originele coin. Vanwege deze 1:1 mapping, zul je dus zien dat voor de fork de koers van chain A en chain B bij elaar opgeteld exact de koers van de originele coin volgt. Immers, als het scheef gaat lopen dan is arbitrage mogelijk en trekt het vanzelf weer recht.Rannasha schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:52:
Als er voorafgaand aan de lancering van een coin met futures-tokens gehandeld is, dan zal de prijs waarschijnlijk ergens in de buurt liggen van waar de future-tokens het laatst voor zijn verhandeld, maar daar zijn garanties voor. Als bijvoorbeeld blijkt dat de fork-coin enkele beloofde features niet heeft, dan zullen de geboden koop-prijzen een stuk lager uitvallen.
Al die studies gaan uit van "ouderwetse" koersen en achterliggende waarde gebaseerd op bedrijven of vastgoed oid. Pump en dump is op de traditionele markten vrijwel onmogelijk, omdat dan de toezichthouders aan komen rennen of je niet met voorkennis aan het handelen bent.Theniers schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:51:
[...]
Sorry hoor maar de koers is niet te voorspellen? Volgens mij zijn daar hele studies voor in het leven geroepen: economie, psychologie, statistiek, marketing etc. Je doet net of 'de koers' een levende identiteit is met een eigen willetje. Er zitten mensen achter, en hoe moeilijk het ook is, mensen zijn voorspelbaar. Helaas zitten we nu op een anonieme wereldschaal dus dat maakt het wel wat lastiger
Er is nog nooit zoiets geweest als crypto dus alle oude analyses kunnen de deur uit. Een politieke beslissing uit China kan invloed hebben op de koers, net als destijds de hack van Mt. Gox dat jarenlang had. Crypto is vooral nog een belofte voor later, verder eigenlijk is het niks substantieels.
Had je in 2014-2015 ooit kunnen/durven voorspellen dat de koers naar 10k ging? Zo ja,dan ben je nu waarschijnlijk stinkend rijk. Als de koers echt te voorspellen was, dan zouden hele volksstammen hun eerstgeborene verkopen en hun huis verpatsen, met gegarandeerde winsten in het vooruitzicht.
#team_UTC+1
Ik zie hier verschil tussen BCH en BTG (en de toekomstige shitcoins). BCH is, zeker in eerste instantie, gepositioneerd als een directe concurrent van Bitcoin en heeft dan ook een (klein) deel van de Bitcoin-gebruikers meegekregen. Het is dan ook aannemelijk dat een significant deel van het geld dat BCH is ingestroomd afkomstig was van BTC-houders die zijn overgestapt..oisyn schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:49:
[...]
Die stelling is natuurlijk op zich waar, maar het behoeft nogal wat nuance:
• Het volume van BTC handel is zo enorm veel groter dan het aantal mensen dat uit alts stapt en in BTC gaat zitten, dat de extra buy pressure op BTC nauwelijks een verschil maakt. Hoewel dingen als BCH een enorme hot item zijn, zijn forks als Bitcoin Gold natuurlijk gewoon just another shitcoin.
BTG is meer van het caliber "lol, hier is een altcoin!" en zal inderdaad wat meer interesse uit de altcoin-gemeenschap hebben gekregen. Maar BTG is hoe dan ook veel te klein om een significant effect te hebben gehad. BTG heeft geprofiteerd van het feit dat ze met hun schema net iets voorliepen op de (afgeblazen) SegWit2X fork. SW2X zou een zeer significante fork zijn geweest en BTG heeft daar als bliksemafleider handig voor gezeten. Als BTG op een ander moment was aangekondigd / geforked / uitgebracht, dan had het lang niet zoveel aandacht gekregen.
En dat zou alleen maar terecht zijn geweest, want BTG is een drama. Tot kort voor de lancering waren op GitHub nog bounties voor mensen om missende code te produceren (replay protection was bijvoorbeeld erg last minute). Er is lange tijd onduidelijkheid geweest over de precieze fork-datum, de premine en diverse andere zaken. De officiele wallet-software van BTG is een aantal dagen lang geinfecteerd geweest met wallet-stealer malware, waardoor mensen hun BTC kwijt zijn geraakt.
Dat BTG nog meer dan $300 oplevert op exchanges is waanzin van dezelfde orde als de >$100M ICOs die we eerder dit jaar zagen. Maar goed, ik klaag niet teveel, want Ledger is lief en heeft een degelijke splits-tool uitgebracht waardoor ik mijn BTG voor bijna $400 per stuk heb kunnen dumpen.
Zo werken futures-tokens op plekken als Bitfinex. Maar exchanges als Binance doen het wat anders (en veel roekelozer). Als een fork-coin zegt "wij forken op block N", dan gebruikt Binance dat block als snapshot om futures-tokens uit de delen aan alle BTC-houders. Zodra de software van de fork-coin beschikbaar is worden de futures-tokens omgewisseld in de daadwerkelijke fork-coin..oisyn schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:58:
[...]
Als toevoeging, die future coins moeten natuurlijk ook ergens vandaan komen. Aangezien het om forks gaat, geeft de exchange een manier om je nog ongeforkte coins alvast op te splitsen in twee verschillende chain split tokens die de coins na de fork representeren. Vaak is dat ook omkeerbaar, dus de twee chain split tokens kun je weer terug converteren in de originele coin. Vanwege deze 1:1 mapping, zul je dus zien dat voor de fork de koers van chain A en chain B bij elaar opgeteld exact de koers van de originele coin volgt. Immers, als het scheef gaat lopen dan is arbitrage mogelijk en trekt het vanzelf weer recht.
Dit levert uiteraard ingewikkelde situaties op als een fork-coin besluit om de daadwerkelijke fork uit te stellen.
In het Bitfinex-model moet je een BTC omwisselen voor een paar "chain-split-tokens". Je BTC ben je dan kwijt, maar je hebt een futures-token dat 1 BTC op de oorspronkelijke chain voorstelt. Op deze manier maakt het echter niet uit als er iets gebeurt met de fork, zoals uitstel.
[ Voor 25% gewijzigd door Rannasha op 29-11-2017 16:09 ]
Hoezo fout? Je bent geen helderziendeTheniers schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:22:
[...]
Ik krijg nu steeds meer het gevoel dat het een fout was.

Het is een trein in megasneltreinvaart waar iedereen op het juiste moment denkt op- en af- te denkt te moeten springen. Blijf rustig zitten in die trein, bespaart je een hele boel blauwe plekken en gepieker
Kent iemand of beter gezegd heeft iemand ervaring met
/www.genesis-mining.com of andere sites die hetzelfde bieden
Simpel gezegd iedereen roept minen is niet meer intressant. Maar als je hodl dan is het toch juist Intressant.
Of mis ik iets? En is het te mooi om waar te zijn
/www.genesis-mining.com of andere sites die hetzelfde bieden
Simpel gezegd iedereen roept minen is niet meer intressant. Maar als je hodl dan is het toch juist Intressant.
Of mis ik iets? En is het te mooi om waar te zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Egbert1907 op 29-11-2017 16:10 ]
Sommige mensen menen dat de machinist de controle heeft verloren en wachten even op de volgende treinRickyHeijnen schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:07:
[...]
Hoezo fout? Je bent geen helderziendeJe bent safe bezig, lijkt mij niks mis mee. Nu denk je dat je fout zit, als hij morgen terugkuukelt naar 8500 dan vind je waarschijnlijk ineens dat je toch goed bezig was?
Het is een trein in megasneltreinvaart waar iedereen op het juiste moment denkt op- en af- te denkt te moeten springen. Blijf rustig zitten in die trein, bespaart je een hele boel blauwe plekken en gepieker
Kan het ook niet zijn dat al die forks door miners in het leven worden geroepen om "oudere" minerhardware een 2de leven te geven? En als je daarmee een klein deel van de community meekrijgt weer een nieuwe bron van inkomsten te genereren? De difficulty van een dergelijke fork zal bij een fractionele hashwaarde van BTC zelf natuurlijk snel zakken nadat er een aantal blocks zijn gemined.
Zit niet zo heel erg meer in het minen, maar lijkt me wel een interessante gedachtengang.
Zit niet zo heel erg meer in het minen, maar lijkt me wel een interessante gedachtengang.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Verwijderd
Ik februari staan we op 45KVerwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:28:
[...]
18k rond de jaarwisseling. Denk dat hij pas begin februari begint te zakken naar een stabiel niveau omdat de forken dan voorbij zijn waarbij mensen kunnen genieten van gratis meeliften op Super Bitcoin en Bitcoin Cash Plus. Dan zal Litecoin denk ik flink omhoog knallen.
Nee. Als het gunstig is om een fork-coin met oude hardware te minen, dan is het veel gunstiger om het met nieuwe hardware te doen. Oude hardware is niet alleen zwakker qua absolute hash-power, maar het is ook veel minder efficient qua performance-per-watt. Je bent dus een stuk duurder uit met het inzetten van oude hardware.thunder8 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:10:
Kan het ook niet zijn dat al die forks door miners in het leven worden geroepen om "oudere" minerhardware een 2de leven te geven? En als je daarmee een klein deel van de community meekrijgt weer een nieuwe bron van inkomsten te genereren? De difficulty van een dergelijke fork zal bij een fractionele hashwaarde van BTC zelf natuurlijk snel zakken nadat er een aantal blocks zijn gemined.
Overigens gebruikt enkel de BCH-fork hetzelfde mining-algoritme als Bitcoin (2xSHA256). BTG en BTD hebben er bewust voor gekozen om over te stappen op een algoritme waar geen ASICs voor zijn en waar met GPUs wordt gemined. GPU-mining is nog steeds een actieve tak van sport want vrijwel alle niet-Bitcoin cryptocurrencies doen aan een vorm van GPU-mining. Dus ook hier is geen sprake van het een 2e leven geven van oude hardware.
Hallo, ik volg dit forum al een paar weken en ben laatst ook ingestapt. Ik vind het allemaal behoorlijk ingewikkeld maar ik doe mijn best. Zo heb ik een wallet op op Gatehub en koop ik xrp op Litebit.eu en stuur die dan door naar mijn wallet op Gatehub, daar ruil ik ze ook voor andere currency. Ik doe dit zo omdat het vrij gemakkelijk is, maar is dit een goede manier om in verschillende currency aan te schaffen?
Ik hoop dat er iemand is die hier even op wil reageren, alvast bedankt voor het lezen in ieder geval.
Ik hoop dat er iemand is die hier even op wil reageren, alvast bedankt voor het lezen in ieder geval.
Verwijderd
Een maandje geleden was er een man die zijn huis verkocht en in een caravan ging zitten en alles in BTC omzette. Goeie timing zeg!
Als hij ze nu verkoopt wel jaVerwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:18:
Een maandje geleden was er een man die zijn huis verkocht en in een caravan ging zitten en alles in BTC omzette. Goeie timing zeg!
Verwijderd
Ik doe het ook via Ripple bij Litebit. Snelste manier ben ik achter en binnen een paar minuten staat het op mijn Bittrex account. Andere coins moet je op bevestigingen wachten en dat duurt vaak zo lang dat je pieken misloopt. Ripple is het snelst dan voor mij.appelflap1992 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:16:
Hallo, ik volg dit forum al een paar weken en ben laatst ook ingestapt. Ik vind het allemaal behoorlijk ingewikkeld maar ik doe mijn best. Zo heb ik een wallet op op Gatehub en koop ik xrp op Litebit.eu en stuur die dan door naar mijn wallet op Gatehub, daar ruil ik ze ook voor andere currency. Ik doe dit zo omdat het vrij gemakkelijk is, maar is dit een goede manier om in verschillende currency aan te schaffen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
- "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]