[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.187 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 15:47

T-8one

take it easy, take a sisi

Vorige week m'n coins weggehaald van bitfinex ivm de Tether geruchten. Momenteel staan ze bij wex.nz, maar deze ondersteund geen trailing stop. Welke exchange maakt geen gebruikt van USDT, maar echte dollars en ondersteund wel trailing stop, het liefst ook met een nette Android App om orders te plaatsen.
En bij voorkeur met een relatief breed scala aan altcoins.

[ Voor 8% gewijzigd door T-8one op 28-11-2017 21:33 ]

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Waking_The_Dead schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:18:
[...]

Bij Coinbase verkoop je echt wel aan hen.
Bij Bitonic ook, maar dat zijn geen exchanges.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
.oisyn schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:33:
[...]

Bij Bitonic ook, maar dat zijn geen exchanges.
Dat neemt niet weg dat de originele vraag wel van toepassing is op "exchange offices" dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 17:48
toineneman schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:11:
[...]

Misschien begrijp ik het niet goed, maar het kan toch nooit dat er voldoende cash is bij zo'n exchange als de munt in waarde groeit? Als voorbeeld: ze hebben 100 bitcoins verkocht voor 5000,- p/s, dan hebben ze 500k. Als die bitcoins in prijs verdubbelen, dan zijn ze 1000k waard, tegenover 500k in kas. Toch een probleem als men die 100 bitcoins weer in USD willen omzetten.
Nogmaals, misschien snap ik het niet, maar dan hoor ik het graag
Precies waarom mensen het als een bubbel zien. Áls iedereen zn geld nu weghaalt stort het helemaal in, en hebben alleen de eerste winst...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
RobbieB schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:45:
[...]

Precies waarom mensen het als een bubbel zien. Áls iedereen zn geld nu weghaalt stort het helemaal in, en hebben alleen de eerste winst...
Als iedereen zijn euro's bij de bank opneemt stort de halve wereld in, wat is je punt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
PilatuS schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:46:
[...]

Als iedereen zijn euro's bij de bank opneemt stort de halve wereld in, wat is je punt ?
Ja, dat noemen ze een bankrun.
Disclaimer: ik werk bij een bank..

Edit: een bank heeft nooit genoeg geld om al zn klanten uit te betalen. Het grootste deel zit in andere assets (bv hypotheken). Juist
PilatuS schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:51:
[...]

Wat is je punt dan ?

Als iedereen zijn aandelen verkoopt, stort de aandelen markt in. Als iedereen zijn huis verkoopt, stort de huizenmarkt in. Bitcoin is een bubbel en deze dingen niet ?
Aandelen en huizenmarkt zijn gereguleerde bubbels. Zie 2008. Toen grepen de overheden in. Crypto is niet gereguleerd. Dus de overheid zal niks doen en veel mensen zullen teleurgesteld achterblijven...

[ Voor 56% gewijzigd door RobbieB op 28-11-2017 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Waking_The_Dead schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:44:
[...]

Dat neemt niet weg dat de originele vraag wel van toepassing is op "exchange offices" dan.
Dan vind ik het een gekke vraag. Bij een exchange office verkoop je aan het kantoor, of koop je van het kantoor. Natuurlijk moet dat kantoor genoeg assets in huis hebben om die trade te kunnen doen. Een kantoor kan niet 100 BTC verkopen als ze geen 100 BTC in kas hebben. Zo kunnen ze ook niet 100 BTC terugkopen voor €10.000 per stuk als ze maar €500k in kas hebben.

Als je morgen naar het GWK gaat en je vraagt om €100k dollars in cash dan kunnen ze daar ook niet aan voldoen :)

@RobbieB Als iedereen morgen zijn Apple aandelen verkoopt dan stort de koers ook in als een malle. Dus Apple aandelen zijn een bubbel.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 28-11-2017 21:51 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
RobbieB schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:48:
[...]

Ja, dat noemen ze een bankrun.
Disclaimer: ik werk bij een bank...
Wat is je punt dan ?

Als iedereen zijn aandelen verkoopt, stort de aandelen markt in. Als iedereen zijn huis verkoopt, stort de huizenmarkt in. Bitcoin is een bubbel en deze dingen niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 21:16
Even een vraagje over de marktwaardes op dit moment

Als ik op Coingecko en coinmarketcap kijk wijken de waardes vandaag nogal af door de Koreaanse munt. (KRW)
Weet iemand of het mogelijk is om de waarde alleen op basis van USD / EUR te bekijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:51:
Als iedereen zijn huis verkoopt, stort de huizenmarkt in.
Je vergeet de disclaimer: ik woon in een huis :+

Overigens zit er een redenatiefout in. Als iedereen X verkoopt, dan verkoopt niemand dus X, want dan zijn er geen kopers om aan te verkopen.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 28-11-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
RobbieB schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:45:
[...]

Dat is met alles waar geld in zit toch?

Banken, aandelen, edelmetalen(goud)?

[ Voor 6% gewijzigd door migila op 28-11-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:52:
[...]

Overigens zit er een redenatiefout in. Als iedereen X verkoopt, dan verkoopt niemand dus X, want dan zijn er geen kopers om aan te verkopen.
In het geval van huizen hoeven er ook geen kopers te zijn. Wanneer het aanbod extreem hoog word daalt de prijs als een idioot omdat mensen proberen te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
.oisyn schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:49:
[...]

@RobbieB Als iedereen morgen zijn Apple aandelen verkoopt dan stort de koers ook in als een malle. Dus Apple aandelen zijn een bubbel.
Apple heeft assets en kennis.
Maakt giga winst en heeft 250 mld dollar in kas. Btc vertegenwoordigt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Maar het gaat denk niet gebeuren dat iedereen opeens uit bitcoin stapt. De meeste mensen die er inzitten zijn natuurlijk investeerders maar er is ook een percentage die bitcoins ook echt gebruiken als betaalmiddel en mensen die bitcoins echt zien als de toekomst.. dus het wordt wachten tot bitcoin de 15k aantikt, die bubbel waar men het over heeft is er helemaal niet naar mijn mening. Bitcoin is gewoon steeds bekender aan het worden en er zijn steeds meer mensen die er in investeren. Meer vraag is een hogere prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
lighting_ schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:00:
[...]

Apple heeft assets en kennis.
Maakt giga winst en heeft 250 mld dollar in kas. Btc vertegenwoordigt niks.
Niet echt het punt van discussie, he :). De stelling was dat iets een bubbel is omdat het keihard in waarde daalt als iedereen gaat verkopen.

En het is absoluut onwaar dat btc niets vertegenwoordigt. Er zit een behoorlijke economie achter. Op dezelfde manier dat een euro iets vertegenwoordigt dus.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 28-11-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tominatie schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:00:
Maar het gaat denk niet gebeuren dat iedereen opeens uit bitcoin stapt. De meeste mensen die er inzitten zijn natuurlijk investeerders maar er is ook een percentage die bitcoins ook echt gebruiken als betaalmiddel en mensen die bitcoins echt zien als de toekomst.. dus het wordt wachten tot bitcoin de 15k aantikt, die bubbel waar men het over heeft is er helemaal niet naar mijn mening. Bitcoin is gewoon steeds bekender aan het worden en er zijn steeds meer mensen die er in investeren. Meer vraag is een hogere prijs!
Een paar maanden terug heb ik nog iemand na een paar weken gequote die vertelde dat binnen een paar weken de BTC bubbel zou crashen naar 1200 dollar _O-

Als BTC een bubbel is doet ie er wel heel erg lang over om te barsten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
  • Laatst online: 21-06-2024
Bij welke exchange kan ik €'s storten om Alt coins te kopen?
Ik ben bij Kraken gestart en BCH en BTC gekocht. BCH voor BTC verkocht en BTC omgezet naar Bittrex maar daar kan je enkel tussen coins onderling handelen en dat wil ik niet.
Ondertussen een account op Coinbase aangemaakt maar daar kan je enkel de 4 grootsten aankopen.
Dus eigenlijk Bittrex maar met €'s :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Mozes123 op 28-11-2017 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:17
toineneman schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:11:
[...]

Misschien begrijp ik het niet goed, maar het kan toch nooit dat er voldoende cash is bij zo'n exchange als de munt in waarde groeit? Als voorbeeld: ze hebben 100 bitcoins verkocht voor 5000,- p/s, dan hebben ze 500k. Als die bitcoins in prijs verdubbelen, dan zijn ze 1000k waard, tegenover 500k in kas. Toch een probleem als men die 100 bitcoins weer in USD willen omzetten.
Nogmaals, misschien snap ik het niet, maar dan hoor ik het graag
Als je een trade doet, is dat tegen een andere persoon, niet tegen de beurs. Oftewel, dat kan alleen tegen BTC en USD die beide gebruikers naar de beurs gebracht hebben. Jouw voorbeel kan niet, als alle mensen hun BTC in dollars willen omzetten, dan zakt de prijs weer totdat je uiteindelijk weer op dezelfde hoeveelheid BTC en USD terecht komt. Waarschijnlijk is wel alles op een andere manier verdeeld tussen de gebruikers. Oftewel: het is een zero-sum game, uiteindelijk is de balans altijd hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 18:28
Mozes123 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:07:
Bij welke exchange kan ik €'s storten om Alt coins te kopen?
Ik ben bij Kraken gestart en BCH en BTC gekocht. BCH voor BTC verkocht en BTC omgezet naar Bittrex maar daar kan je enkel tussen coins onderling handelen en dat wil ik niet.
Ondertussen een account op Coinbase aangemaakt maar daar kan je enkel de 4 grootsten aankopen.
De meeste kleine altcoins kun je enkel krijgen op exchanges die geen ondersteuning hebben voor fiat, omdat dat extra administratieve rompslomp met zich meebrengt (i.e. een goede associatie/relatie met banken). Op sommige exchanges heb je dan TetherUSD als workaround (waaronder Bittrex trouwens), maar niet iedereen is daar even blij mee. Feit is dat TetherUSD de afgelopen maanden redelijk stabiel verhandelbaar is op Kraken voor USD. Je zult dus echter wel eerst je EUR moeten omzetten in USD, en dan weer naar USDT. Of dus naar BTC/ETH, overmaken naar Bittrex, en als je paniekmomentje hebt aldaar omzetten naar USDT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 17:07
hansdegit schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:19:
[...]

Moet ik het ICN token dan zien als een soort tracker? Een proxy? Ik heb ze vandaag van de hand gedaan. Met winst, maar het heeft me weinig gebracht.
ICN zie ik zelf als aandeel in het bedrijf Iconomi. Juridisch gezien is dit het allesbehalve. Je moet hier dus nog vertrouwen op hun woord. Maar ze hebben alle incentive om dit wel zo te beschouwen aangezien het team ook een flinke portie ICN tokens heeft.

De trackers die zij uitgebracht hebben, dat zijn de met aandelen vergelijkbare ETF's (hier genoemd DAA).
Als daar vermogen instroomt vangen zij 2,5% management fee die maandelijks wordt afgeroomd. Eventuele winsten hieruit worden gebruikt om ICN tokens terug te kopen.

Echter draaien ze nu nog geen winst. Dat is volledig afhankelijk van hoe serieus deze markt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
EU naar USD gaat blijkbaar niet op Kraken.
dj_tjerk schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:13:
[...]

De meeste kleine altcoins kun je enkel krijgen op exchanges die geen ondersteuning hebben voor fiat, omdat dat extra administratieve rompslomp met zich meebrengt (i.e. een goede associatie/relatie met banken). Op sommige exchanges heb je dan TetherUSD als workaround (waaronder Bittrex trouwens), maar niet iedereen is daar even blij mee. Feit is dat TetherUSD de afgelopen maanden redelijk stabiel verhandelbaar is op Kraken voor USD. Je zult dus echter wel eerst je EUR moeten omzetten in USD, en dan weer naar USDT. Of dus naar BTC/ETH, overmaken naar Bittrex, en als je paniekmomentje hebt aldaar omzetten naar USDT.

[ Voor 14% gewijzigd door Mozes123 op 28-11-2017 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-09 19:41
Een tijdje geleden zag je een flinke drop in de prijs vanwege nieuws omtrent 'de mogelijkheid' dat China mining zou gaan verbieden.

Wat is er met dit nieuws gebeurd? Het had nogal effect op de prijs.

[ Voor 12% gewijzigd door Crasheeee op 28-11-2017 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Mozes123 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:22:
EU naar USD gaat blijkbaar niet op Kraken.

[...]
Dat klopt. Het handigst is dus denk ik om EUR -> BTC of ETH te doen op Kraken, en dan dat over te zetten naar Bittrex. Dan altcoins kopen, en als je verkoopt kan dat daar naar USDT.

Omzetten van USDT naar EUR kan dan dezelfde weg terug, of USDT naar Kraken -> USD -> BTC/ETH -> EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:31
Ik heb een vraagje;

Ik heb een tijdje geleden investeert in Litecoin via www.litebit.eu. Nu heb ik mij er iets meer in verdiept en wil ik nog wat investeringen doen in verschillende coins.

Probleem is echter dat deze coins niet toe te voegen zijn aan mijn Litebit wallet, en ik dus een andere wallet nodig heb. Ik heb op het internet het e.e.a. uitgezocht maar kan helaas niet super veel vinden. Enige die ik tegen kom dat is www.coinpayments.net, maar daar lees ik veel over diefstal van Ripple. Ik vraag me dus af of deze wel veilig is.

Kan iemand mij advies geven over een wallet die ik kan gebruiken voor andere (minder populaire) coins? Is coinpayments een goede wallet, of kan ik die beter links laten liggen door de diefstallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was tot nu toe redelijk tevreden over cointracking maar zojuist had ik bijna een piekmoment van enrg gemist... Gelukkig zat ik mee te kijken op Bittrex toen die even doorschoot van 1500 naar ruim 1900 maar het zit me wel een beetje dwars.

Nu weet ik dat cointracking zijn data niet bij Bittrex vandaan haalt en deze dus achter kan lopen of zelfs helemaal gemist kan worden maar is er iets soortgelijks als cointracking waar je wel vrij exchanges in kan stellen of misschien zelfs per coin in kan stellen op welke exchange je deze hebt staan zodat je dit soort piekjes mee kan pakken? Ik kan er ook zelf iets voor programmeren maar de tijd die daarvoor nodig is stop ik liever in andere dingen eigenlijk... Blockfolio zou dit in principe kunnen maar die is niet werkbaar meer en als het kan ga ik ook liever niet handmatig mijn orders inkloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
Ik ga BTC kopen op Kraken en verkopen voor USD endan USDT. Thank you sir ;-).
dj_tjerk schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:39:
[...]

Dat klopt. Het handigst is dus denk ik om EUR -> BTC of ETH te doen op Kraken, en dan dat over te zetten naar Bittrex. Dan altcoins kopen, en als je verkoopt kan dat daar naar USDT.

Omzetten van USDT naar EUR kan dan dezelfde weg terug, of USDT naar Kraken -> USD -> BTC/ETH -> EUR.

[ Voor 9% gewijzigd door Mozes123 op 28-11-2017 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Portfolio vandaag maar even uitgebreid met IOTA. Nu een line-up van BTC/ETH/ADA en dus IOTA.

Gelijk maar een keer een Ledger wallet aangeschaft, voelt toch wat veiliger.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel-p
  • Laatst online: 25-09 21:08
Mozes123 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:47:
Jup, dat was het plan. Bedankt ;-)

[...]
Ik zou dan alleen niet in ETH of BTC over zetten van kraken naar Bittrex maar dit bijv. met XRP doen. Aanzienlijk lagere fee ben je dan kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
BTC -> USD-> USDT wordt het. Die fee maakt me niet uit. Thanks.
Daniel-p schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:48:
[...]

Ik zou dan alleen niet in ETH of BTC over zetten van kraken naar Bittrex maar dit bijv. met XRP doen. Aanzienlijk lagere fee ben je dan kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn favorieten blijven toch Bitcoin, Litecoin en Ripple. Met name die laatste heeft een waanzinnig groeipotentieel imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .pointer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-09 12:47
Bitcoin doet mij denken aan de tulpenmanie / tulpen gekte / what ever. Er werd zo veel geld betaald voor een dozijn tulpen dat voor hetzelfde bedrag een Amsterdams grachtenpand gekocht kon kopen. 17e eeuw geloof ik.
Ik zie dit nu ook met de Bitcoin. Men kiest er voor om 10K, wie weet over een tijd wel 50 of 100K te betalen voor een valuta.
Als men realiseert dat het van de zotte is om zo veel geld te betalen voor een blockchain, een stuk digitale ''code'', denk ik dat de bubbel instort. Straks kan je een huis kopen of een bitcoin. Dan zal de bubbel breken. Denk ik, althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07

996

.pointer schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:53:
Bitcoin doet mij denken aan de tulpenmanie / tulpen gekte / what ever. Er werd zo veel geld betaald voor een dozijn tulpen dat voor hetzelfde bedrag een Amsterdams grachtenpand gekocht kon kopen. 17e eeuw geloof ik.
Ik zie dit nu ook met de Bitcoin. Men kiest er voor om 10K, wie weet over een tijd wel 50 of 100K te betalen voor een valuta.
Als men realiseert dat het van de zotte is om zo veel geld te betalen voor een blockchain, een stuk digitale ''code'', denk ik dat de bubbel instort. Straks kan je een huis kopen of een bitcoin. Dan zal de bubbel breken. Denk ik, althans.
Dan is er nu dus nog een heel leuk rendement te maken: van nu 8.300 euro voor één bitcoin totdat deze ongeveer evenveel waard is als een gemiddeld huis € 240.000 ?! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chr0me1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 08:53
Ouch dit doet toch best wel pijn, op 2 november 8k ADA verkocht voor 0.02545620..
Dit zou nu 0.09904700 waard zijn en ik ben maar een kleine investeerder -_-

Note to myself stop verdomme nou een keer echt met daytraden en hold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Daniel-p schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:48:
[...]

Moet je voor XRP niet minimaal 20 XRP in je wallet hebben? Ook op exchanges? Dat bedraagt dan al snel meer dan transactiekosten voor ETH/BTC. Ik weet niet wat exchanges vragen, maar voor 0,001 USD kan je al een snelle ETH transactie doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zie dit nu ook met de Bitcoin.
Je bent pas de 827ste die dit zegt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:59:
[...]

Je bent pas de 827ste die dit zegt :P
Om moe van te worden idd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Luuk schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:02:
[...]

Om moe van te worden idd..
Daarom ga ik er ook geen uitgebreide reactie meer op geven. Ook dat is al 100x gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 14:20
Grappig, dit werd ook weer vermeld in het VTM programma De Afspraak.
https://www.vrt.be/vrtnu/...7/de-afspraak-d20171128/#

Volgens hun financïeel expert is het ook een beetje een pyramide spel en als het echt iets word zal de overheid wel de Eurocoin ofzo uit brengen. 8)7

Ik vind trouwens dat hij zeer ongemakkelijk overkomt als ze naar zijn mening vragen, alsof hij "bang" is om er iets goed over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
chr0me1 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:58:
Ouch dit doet toch best wel pijn, op 2 november 8k ADA verkocht voor 0.02545620..
Dit zou nu 0.09904700 waard zijn en ik ben maar een kleine investeerder -_-

Note to myself stop verdomme nou een keer echt met daytraden en hold
haha echt herkenbaar. Ik had 20 dagen terug nog 500 stuks IOTA voor 200 dollar. Dat zou nu 550 dollar waard zijn, natuurlijk na een paar dagen alweer verkocht, omdat ik weer wat anders zag :P

Bijna alle buys en daarna snel weer sells zonder winst en misschien wel verlies, hadden allemaal later dikke winst opgebracht. :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 20:03
Bitcoin is inmiddels bijna 9 jaar oud (sinds de software uitgebracht is, de whitepaper heeft de 9 jaar al gehaald) en het heeft in die tijd al meerdere fases van koersstijgingen (je kunt het bubbels noemen) en koersdalingen meegemaakt. Sterke fluctuaties afgewisseld door periodes van relatieve rust. Op technologisch vlak is er veel gebeurd, zowel nieuwe ontwikkelingen als problemen. Op politiek vlak is er een een flink aantal landen beleid uitgezet om Bitcoin te reguleren of juist vrij baan te geven en in sommige landen is dat beleid ook al eens aangepast. Vele bedrijven, zowel nieuw als gevestigde namen bouwen voort op de blockchain-technologie die Bitcoin in de wereld heeft gebracht. Bill Gates noemde Bitcoin een "technological tour-de-force".

En jij denkt dat "het is maar een stuk code, dus het is een bubbel" een argument is dat niet al talloze keren is langsgekomen?

Tuurlijk, de huidige prijs is het resultaat van een zeer snelle en sterke stijging en een terugval, zelfs een significante, zou weinig mensen echt verbazen. Maar Bitcoin gaat gewoon door. Het aantal gebruikers groeit nog steeds. De software wordt steeds geavanceerder, maar aan de andere kant komen er steeds meer laagdrempelige oplossingen die cryptocurrency aan de "echte" wereld koppelen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 17:30
De verhalen en achtergronden van het bedrijf Ripple vs hun munt XRP zijn hier uit en te na besproken. Maarrrr, aangezien de meeste beginnende speculanten dit onderscheid niet kunnen maken (zo lijkt, gezien de hosanna verhalen over XRP), zou het zomaar kunnen dat het succesverhaal van het bedrijf Ripple over gaat slaan op hun muntje XRP.

En als de meute gaat inslaan, kan die munt natuurlijk best hoog komen, ondanks het feit dat de fundamentals behoorlijk tegenwerken.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:28
AlxRoelofs schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:44:
Ik heb een vraagje;

Ik heb een tijdje geleden investeert in Litecoin via www.litebit.eu. Nu heb ik mij er iets meer in verdiept en wil ik nog wat investeringen doen in verschillende coins.

Probleem is echter dat deze coins niet toe te voegen zijn aan mijn Litebit wallet, en ik dus een andere wallet nodig heb. Ik heb op het internet het e.e.a. uitgezocht maar kan helaas niet super veel vinden. Enige die ik tegen kom dat is www.coinpayments.net, maar daar lees ik veel over diefstal van Ripple. Ik vraag me dus af of deze wel veilig is.

Kan iemand mij advies geven over een wallet die ik kan gebruiken voor andere (minder populaire) coins? Is coinpayments een goede wallet, of kan ik die beter links laten liggen door de diefstallen?
over welke coins heb je het? En is het de bedoeling dat je je alt-coins voor langere tijd vast wil zetten, of wil je er mee gaan handelen?

Voor handelen kun je bij de verschillende exchanges terecht. Bittrex en binance hebben veel alt-coins.

Wil je weten welke coin waar verhandeld wordt. bijvoorbeeld voor Litecoin
https://coinmarketcap.com/currencies/litecoin/#markets

Voor het voor langere tijd vast houden van je coins zou je bijv Jaxx: https://jaxx.io/ kunnen gebruiken (software wallet). Deze biedt wel aardig wat mogelijkheden voor alt-coins opslag. Misschien is jaxx niet de oplossing hierin, omdat hier de encryptie/beveiliging niet goed op orde is.
En anders kom je bij de coins zelf uit die vaak wel een wallet uitbrengen.
Of kijk dit eens door: https://steemit.com/crypt...tcoin-wallets-an-overview

Let wel: bij litebit is er al een paar keer een datalek geweest. Tevens is Litebit geen wallet, maar een soort van broker waar je je coins aan toevertrouwd. Je hebt hier niet de private keys van en bent dus geen eigenaar van de wallet. Als Litebit gehacked wordt kan het dus zijn dat je ook je coins kwijt bent, dus kijk er mee uit

Tip voor gebruik van wallets: als je de eerste keer gaat overboeken, begin dan met een klein bedrag, zodat je weet dat het goed aan komt

[ Voor 2% gewijzigd door NLMaca op 28-11-2017 23:11 . Reden: edit: geen jaxx gebruiken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
hansdegit schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:05:
De verhalen en achtergronden van het bedrijf Ripple vs hun munt XRP zijn hier uit en te na besproken. Maarrrr, aangezien de meeste beginnende speculanten dit onderscheid niet kunnen maken (zo lijkt, gezien de hosanna verhalen over XRP), zou het zomaar kunnen dat het succesverhaal van het bedrijf Ripple over gaat slaan op hun muntje XRP.

En als de meute gaat inslaan, kan die munt natuurlijk best hoog komen, ondanks het feit dat de fundamentals behoorlijk tegenwerken.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Tuurlijk kan iedere munt flink hard omhoog gaan als mensen toch maar iets kopen wat ze niet begrijpen. De vraag is natuurlijk of dit op lange termijn zo blijft.

Een heel groot deel van de munten waar mensen nu geld in stoppen zullen over 10 jaar compleet dood zijn. Dat betekend niet dat je er op korte termijn geen geld mee kan verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Pakhaas schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:03:
[...]

haha echt herkenbaar. Ik had 20 dagen terug nog 500 stuks IOTA voor 200 dollar. Dat zou nu 550 dollar waard zijn, natuurlijk na een paar dagen alweer verkocht, omdat ik weer wat anders zag :P

Bijna alle buys en daarna snel weer sells zonder winst en misschien wel verlies, hadden allemaal later dikke winst opgebracht. :o
Het heeft totaal geen zin om te kijken hoe dingen waren afgelopen als.... Het enige wat telt is winst of geen winst voor mij. Als ik een coin koop voor 1 dollar en verkoop voor 1.25 dan is dit een goede deal. Stijgt deze coin later naar 3 dollar? Nouen! Ik heb winst gepakt en het was een goede deal. 25% op een investering is geweldig en dit truckje moet je herhalen. Soms moet je er wat langer op wachten en heel soms moet je ook kiezen om je verlies te pakken voordat een coin compleet instort. Daarom zijn stop-loss sales ook handig! Echter kan dit wel pijnlijk zijn. Ik snap de frustratie zeker, maar wat als spelletjes in cryptoland zijn niet handig om te spelen. Wat als ik was gaan minen in 2007? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:07:
[...]

Tuurlijk kan iedere munt flink hard omhoog gaan als mensen toch maar iets kopen wat ze niet begrijpen. De vraag is natuurlijk of dit op lange termijn zo blijft.

Een heel groot deel van de munten waar mensen nu geld in stoppen zullen over 10 jaar compleet dood zijn. Dat betekend niet dat je er op korte termijn geen geld mee kan verdienen.
Ripple is een munt van de banken zelf heb ik gehoord. Welke banken staan hier dan achter? Als ik er overtuigt van zou zijn dat deze munt van de banken is en zij invloed hebben op deze munt en belang tot een hogere koers op de lange termijn. Dan zou ik zeker vertrouwen in deze munt krijgen. Ik heb namelijk vertrouwen in banken. Niet zozeer in hoe ze met burgers omgaan, maar wel in dat ze hun persoonlijke winsten zullen pakken ten koste van alles wat de wet toestaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Laatst online: 04-07-2024
j0ppie schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:09:
[...]
Wat als ik was gaan minen in 2007? xD
Dat zou wel heel straf geweest zijn. Vooral omdat Bitcoin pas twee jaar later beschikbaar gekomen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Pakhaas schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:03:
[...]

Bijna half jaar geleden 168 IOTA aangeschaft, ook voor +-200 Dollar denk ik. Tijd geleden op 68 Dollar bijna verkocht, maar toen dacht ik dat dat eigenlijk ook de moeite niet meer zou zijn. Nu is het weer 219 Dollar waard. Ach ja, soms zit het mee, meestal zit het tegen :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
j0ppie schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:11:
[...]

Ripple is een munt van de banken zelf heb ik gehoord.
XRP is al meerdere malen zeer uitgebreid besproken. Als je er even op zoekt in dit topic en het vorige is er heel veel info over te vinden.

Zelfs Ripple raad trouwens aan om niet te investeren in XRP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
Theniers schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:49:
Boys, ik sta voor het eerst voor een dilemma.

Ik ben altijd van de hodl geweest en heb vrijwel nooit wat verkocht, alleen bijgekocht. Nu heb ik voor het eerst een munt met een explosieve groei te pakken. ADA gekocht op 8 november voor 0.00000303 BTC en hij staat op dit moment op 0.00000878 (bijna 3x).

Ik kan nu niet identificeren of dit een pump is en dat ik misschien toch een keer moet verkopen. Tips?
Update: Uiteindelijk toch maar 2/3 verkocht voor 0.00001235. Nu maar hopen dat BTC niet instort... spannend zo'n eerste sell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:15
Theniers schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:14:
[...]

Update: Uiteindelijk toch maar 2/3 verkocht voor 0.00001235. Nu maar hopen dat BTC niet instort... spannend zo'n eerste sell :)
ADA gaat echt hard. Zag hem net zelfs 1670 satoshi aantikken.. Helaas daarna zelf verkocht tegen 1114.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:14:
[...]
Zelfs Ripple raad trouwens aan om niet te investeren in XRP :P
Hmm, als de banken aangeven ergens niet in te investeren dan word het interessant! Misschien toch maar eens induiken. Ik zag gister op het NOS journaal ook een dude van de ING die kwam vertellen dat de bitcoin een bubble was. Prima allemaal, maar de bitcoin is tenminste wel een bubble die niet door de belastingbetaler gered hoeft te worden zoals de banken. En 1 die niet zorgt dat mensen een restschuld op hun hypotheek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j0ppie schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:11:
[...]

Ripple is een munt van de banken zelf heb ik gehoord. Welke banken staan hier dan achter? Als ik er overtuigt van zou zijn dat deze munt van de banken is en zij invloed hebben op deze munt en belang tot een hogere koers op de lange termijn. Dan zou ik zeker vertrouwen in deze munt krijgen. Ik heb namelijk vertrouwen in banken. Niet zozeer in hoe ze met burgers omgaan, maar wel in dat ze hun persoonlijke winsten zullen pakken ten koste van alles wat de wet toestaat!
Juist ja, daarom gaat Ripple echt giga groot worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:47
Misschien nog wel een relevante reminder, maar de nieuwskoppen van vandaag ("BTC is over de 10.000 dollar!") kloppen nog niet volledig. De gemiddelde exchange prijs is er overheen, maar voordat we er écht overheen zijn moeten we voorbij die sell orders komen lijkt me:P

De grootste exchanges die BTC/USD verhandelen zitten nog altijd onder de 10.000 te hikken en de vermoedelijk bijbehorende sell orders op die exchanges moeten we ook nog hebben. https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/#markets

Daar tegenover staat dat men in Zuid-Korea al tegen de 11.000 aan tikt (oa bij Bithumb, een van de grootste) en dat er dus ook wat buy orders klaar zullen staan.

Ik vraag me toch af waar dit soort verschillen, van soms zelfs dus 10%, vandaan komen. Betekent dit ook dat ik nu 1 BTC kan kopen op Bitfinex voor $9927, deze kan verkopen op Bithumb voor $10887 en zo in enkele minuten zo'n $960 kan verdienen? :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:31
NLMaca schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:07:
[...]

over welke coins heb je het? En is het de bedoeling dat je je alt-coins voor langere tijd vast wil zetten, of wil je er mee gaan handelen?

Voor handelen kun je bij de verschillende exchanges terecht. Bittrex en binance hebben veel alt-coins.

Wil je weten welke coin waar verhandeld wordt. bijvoorbeeld voor Litecoin
https://coinmarketcap.com/currencies/litecoin/#markets

Voor het voor langere tijd vast houden van je coins zou je bijv Jaxx: https://jaxx.io/ kunnen gebruiken (software wallet). Deze biedt wel aardig wat mogelijkheden voor alt-coins opslag. Misschien is jaxx niet de oplossing hierin, omdat hier de encryptie/beveiliging niet goed op orde is.
En anders kom je bij de coins zelf uit die vaak wel een wallet uitbrengen.
Of kijk dit eens door: https://steemit.com/crypt...tcoin-wallets-an-overview

Let wel: bij litebit is er al een paar keer een datalek geweest. Tevens is Litebit geen wallet, maar een soort van broker waar je je coins aan toevertrouwd. Je hebt hier niet de private keys van en bent dus geen eigenaar van de wallet. Als Litebit gehacked wordt kan het dus zijn dat je ook je coins kwijt bent, dus kijk er mee uit

Tip voor gebruik van wallets: als je de eerste keer gaat overboeken, begin dan met een klein bedrag, zodat je weet dat het goed aan komt
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Het gaat in principe om er de coins een langere periode stil te laten staan. Het gaat momenteel om Ripple en Ardor, al moet ik nog even goed kijken wat ik ga doen.

Zoals je al aangeeft heb ik al gevonden dat Jaxx momenteel geen handige oplossing is door de beveiligings proberen. Op die website klinkt Coinomi wel interessant, morgen even naar kijken!
EDIT; zie daar helaas geen Ripple staan, maar wee even verder zoeken!

En wat betreft Litebit; interessante informatie, dat wist ik namelijk nog niet. Hopen dat ik snel een goede wallet kan vinden zodat ik van Litebit af ben. Zit in mijn ogen ook veel te groot verschil tussen inkoop en verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01
Ik zie er ook nog veel groei in ripple/xrp ondanks de slechte reputatie in de cryptowereld. Ik denk dat dit juist zijn voordeel is. Ook laatste tijd steeds meer positief nieuws qua samenwerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 17:30
Noreia schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:21:
Ik zie er ook nog veel groei in ripple/xrp ondanks de slechte reputatie in de cryptowereld. Ik denk dat dit juist zijn voordeel is. Ook laatste tijd steeds meer positief nieuws qua samenwerkingen.
Sure.
https://steemit.com/crypt...rp-is-terribly-overvalued

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:42
Noreia schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:21:
Ripple en xrp zijn verschillen de zaken. Hoewel xrp zeker zijn sterke punten heeft, mag je samenwerkingsverbanden tussen banken via ripple niet met xrp verwarren.

https://www.google.be/amp...e_between_xrp_and_ripple/

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:20:
Betekent dit ook dat ik nu 1 BTC kan kopen op Bitfinex voor $9927, deze kan verkopen op Bithumb voor $10887 en zo in enkele minuten zo'n $960 kan verdienen? :P
Ja en nee, in theorie wel maar als het zo makkelijk zou gaan dan zouden wel meer mensen dit doen. Die ene btc die je koopt op Bitfinex moet je dan nog naar Bithump krijgen. Dan op Bithump verkocht krijgen en weer terug krijgen naar een wallet of exchange. Nou zal dit op zich niet direct een probleem zijn maar de hoeveelheid tijd die het kost wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two-one
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-06 21:58
niet relevant, excuus

[ Voor 90% gewijzigd door two-one op 28-11-2017 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:04

Ethirty

Who...me?

Richh schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:20:
Ik vraag me toch af waar dit soort verschillen, van soms zelfs dus 10%, vandaan komen. Betekent dit ook dat ik nu 1 BTC kan kopen op Bitfinex voor $9927, deze kan verkopen op Bithumb voor $10887 en zo in enkele minuten zo'n $960 kan verdienen? :P
In theorie wel ja, als je op beiden geld/crypto hebt staan. Dit zorgt er juist ook voor dat prijzen grofweg gelijk blijven, anders zou je op een exchange met weinig vraag misschien maar $2000 krijgen.

Het staat ook gewoon uitgelegd in de TS: het heet arbitrage.

Edit: combineer dit met een goede bot en het gaat zelfs automatisch.

[ Voor 5% gewijzigd door Ethirty op 28-11-2017 23:33 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:26:
[...]

Ja en nee, in theorie wel maar als het zo makkelijk zou gaan dan zouden wel meer mensen dit doen. Die ene btc die je koopt op Bitfinex moet je dan nog naar Bithump krijgen. Dan op Bithump verkocht krijgen en weer terug krijgen naar een wallet of exchange. Nou zal dit op zich niet direct een probleem zijn maar de hoeveelheid tijd die het kost wel. ;)
Tijd is niet echt het probleem. Mensen die echt aan arbitragehandel doen, hebben alle assets al op de juiste exchanges staan. Die kunnen dus gewoon 1 bitcoin kopen op exchange A, en meteen 1 bitcoin verkopen op exchange B. En dit gebeurt dan ook aan de lopende band.

De voornaamste reden waarom exchanges uit de pas lopen zijn fee structures en hoe moeilijk het in de praktijk is om daadwerkelijk deposits/withdrawals te doen. Zo is Bithumb een Koreaanse exchange. Ik kan me voorstellen dat het voor niet-Koreanen praktisch onmogelijk is om daar USD deposits en withdrawals te doen. En voor degene die wel in staat zijn het hele kringetje rond te maken, zal het behoorlijk wat moeite en fees kosten.

En de winst is natuurlijk relatief laag. Om dat voorbeeld aan te houden, om die $960 winst te maken moet je er wel even $9920 in steken. Om dit draaiend te houden loop je dus ook enorme bedragen te verplaatsen, en zit je binnen de kortste keren aan je withdraw limiet. Of gaat je bank moeilijk doen. Vraag maar aan @Rannasha :P

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 28-11-2017 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ik heb het topic ff afgespeurd op BTG. Nu de Fork een tijdje geleden is en de koers wat stabiel. Denken jullie dat er een toekomst in zit? Of gaat BTG een eenzame dood sterven? Of krijgen we BCH achtige praktijken? Ik denk zelf dat er nog wel een mooie stijging aan zit te komen namelijk. Probleem is echter dat ik dit nergens op baseer xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dummy5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 18:47
Theniers schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:49:
Boys, ik sta voor het eerst voor een dilemma.

Ik ben altijd van de hodl geweest en heb vrijwel nooit wat verkocht, alleen bijgekocht. Nu heb ik voor het eerst een munt met een explosieve groei te pakken. ADA gekocht op 8 november voor 0.00000303 BTC en hij staat op dit moment op 0.00000878 (bijna 3x).

Ik kan nu niet identificeren of dit een pump is en dat ik misschien toch een keer moet verkopen. Tips?
je bent echt niet de enige,
ik heb toen pesetacoin op de markt kwam (eind augustus) hier een zooitje van gekocht om af te wachten wat ie ging doen, die wilde ik dus hodlen tot ie winst op ging leveren. nu zag ik rond 8 uur vandaag ineens een pump, en dus direct maar verkocht. (geen spijt als ie nog even doorgroeit, mijn winst is binnen).

Peercoin, zelfde verhaal, gekocht omdat ik er wel brood in zag, staat nu op winst, wacht ik tot ie iets hoger gaat, en dan gaat ie er waarschijlijk ook aan >:)

heb ook nog wat blackcoin en gulden die hetzelfde lot wachten, (al zal ik een paar gulden houden voor de nostalgie) :+

sommige dingen hebben gewoon geduld nodig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

.oisyn schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:32:
[...]

En de winst is natuurlijk relatief laag. Om dat voorbeeld aan te houden, om die $960 winst te maken moet je er wel even $9920 in steken. Om dit draaiend te houden loop je dus ook enorme bedragen te verplaatsen, en zit je binnen de kortste keren aan je withdraw limiet. Of gaat je bank moeilijk doen. Vraag maar aan @Rannasha :P
Mja, datzelfde heb je ook als je maar 0,1BTC koopt. Kost je ook al bijna $1000 en voor elke 1000 omhoog hou je maar 100 over. Om er nog echt leuk aan te verdienen moet je ondertussen flink geld in BTC steken.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ethirty schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:43:
[...]

Mja, datzelfde heb je ook als je maar 0,1BTC koopt. Kost je ook al bijna $1000 en voor elke 1000 omhoog hou je maar 100 over. Om er nog echt leuk aan te verdienen moet je ondertussen flink geld in BTC steken.
Maar dat geld hoeft zich niet te blijven verplaatsen. En met margin trading heb je ook nog eens minder nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
j0ppie schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:18:
[...]
. Prima allemaal, maar de bitcoin is tenminste wel een bubble die niet door de belastingbetaler gered hoeft te worden zoals de banken. En 1 die niet zorgt dat mensen een restschuld op hun hypotheek hebben.
Lol. Wat je zegt en wat je wil zeggen is echt precies het omgekeerde.
Als mijn spaarbank omvalt met mij spaarrekening van 100.000 dan krijg ik dat netjes vergoed. Lang leve DGS.
Als Bitcoin crasht met mijn investering van 100.000 krijg ik niks.

Het hypothekenstelsel heeft hier niets mee te maken. De crash van 2008 werd veroorzaakt door een bubbel omdat er waarde werd doorverkocht zonder dat deze daadwerkelijk een gelijkwaardig onderpand had. Dat is nu deels wat er met Crypto aan het gebeuren is. De totale waarde van Crypto is +300.000.000.000.

Maar stel nu in het theoretische geval dat iemand feitelijk aantoont, dat de daadwerkelijke waarde hier maar een fractie van is, dan zal iedereen zn geld weghalen en krijg je een bankrun (of CryptoRun).

Zelf verwacht ik niet dat dit op korte termijn gaat gebeuren maar een correctie zal er zeker nog komen. Of dit over een maand, jaar of 5 jaar is weet niemand. Maar de hele Crypto-scène heeft alle kenmerken van een bubbel.

Betekent dit dat ik niet meer in crypto’s investeer? Nee. Maar ik spreid wel mijn risico’s. Zet niet alles in op BTC, maar verspreid het. Doe dit ook niet op vergelijkbare coins, maar verdiep je echt in de materie en verscheidenheid.

Blockchain is here to stay, daar ben ik van overtuigd. Net zoals ik ervan overtuigd ben dat de Bitcoin Bubble ooit een keer gaat knappen. De vraag is alleen of we pas net aan het opblazen zijn (wat ik vermoed), of dat hij op het punt van barsten staat. En dat weet niemand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:32:
De voornaamste reden waarom exchanges uit de pas lopen zijn fee structures en hoe moeilijk het in de praktijk is om daadwerkelijk deposits/withdrawals te doen. Zo is Bithumb een Koreaanse exchange. Ik kan me voorstellen dat het voor niet-Koreanen praktisch onmogelijk is om daar USD deposits en withdrawals te doen. En voor degene die wel in staat zijn het hele kringetje rond te maken, zal het behoorlijk wat moeite en fees kosten.
Ik heb een account op Bithump en nu ik nog eens goed kijk is het grootste probleem waarschijnlijk dat ze simpelweg geen btc/usd handelspaar hebben en van won of hoe het ook heet naar iets dat wij kennen en gebruiken wordt nog lastig. :P

Ik kan er morgen nog weleens naar kijken maar zoals ik het nu zie moet je dus btc daar naartoe sturen, omzetten naar hun handelseenheid en daar weer andere crypto voor terugkopen om dat naar 'huis' te sturen. Dan zit je dus met dubbel koersrisico en kan het ook zomaar zijn dat die prijzen op eenzelfde nivo liggen en je dus netto quite speelt of geld verliest aan fees. Ik kijk morgen nog wel even, kan ook nog zijn dat er restricties op zitten qua hoeveelheid bijv. waardoor eea helemaal onmogelijk wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:52:
[...]

Ik heb een account op Bithump en nu ik nog eens goed kijk is het grootste probleem waarschijnlijk dat ze simpelweg geen btc/usd handelspaar hebben
Maar ze quoten wel prijzen in dollars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
RobbieB schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:50:
[...]

Lol. Wat je zegt en wat je wil zeggen is echt precies het omgekeerde.
Als mijn spaarbank omvalt met mij spaarrekening van 100.000 dan krijg ik dat netjes vergoed. Lang leve DGS.
Als Bitcoin crasht met mijn investering van 100.000 krijg ik niks.
En waar denk je dat het geld van het DGS vandaan komt? In theorie door de andere banken in het stelsel. In de praktijk zijn de grote banken te groot voor de anderen om de klap op te vangen ("too big to fail"), waardoor de overheid (en dus de belastingbetaler) in moet grijpen.
[...]
Ik kan er morgen nog weleens naar kijken maar zoals ik het nu zie moet je dus btc daar naartoe sturen, omzetten naar hun handelseenheid en daar weer andere crypto voor terugkopen om dat naar 'huis' te sturen. Dan zit je dus met dubbel koersrisico en kan het ook zomaar zijn dat die prijzen op eenzelfde nivo liggen en je dus netto quite speelt of geld verliest aan fees. Ik kijk morgen nog wel even, kan ook nog zijn dat er restricties op zitten qua hoeveelheid bijv. waardoor eea helemaal onmogelijk wordt...
Ik vermoed dat de andere crypto's op Bithumb ook een hogere koers hebben dan op westerse exchanges.
.oisyn schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:56:
[...]

Maar ze quoten wel prijzen in dollars?
Op de Engelse versie van de site wel, maar ze hebben geen BTC/USD paar. De enige fiat-valuta waar ze mee werken is KRW. De koers in dollars is enkel als referentie voor internationale bezoekers.

[ Voor 47% gewijzigd door Rannasha op 29-11-2017 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
[quote]Rannasha schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:57:
[...]

En waar denk je dat het geld van het DGS vandaan komt? In theorie door de andere banken in het stelsel. In de praktijk zijn de grote banken te groot voor de anderen om de klap op te vangen ("too big to fail"), waardoor de overheid (en dus de belastingbetaler) in moet grijpen.

[...]

DGS staan de banken garant. En niet de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Rannasha schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:57:
[...]

[...]
Klopt, je hebt gelijk. Mijn punt was vooral bedoeld om aan te geven dat we eigenlijk blij mogen zijn met zaken als DGS omdat daar mee de spaarder beschermd wordt. Veel mensen springen op de Bitcoin trein en zijn zich onbewust vd risico’s en realiseren zich ook niet dat er geen enkel vangnet is als het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ah daarom moest de overheid ingrijpen met belastinggeld: omdat de banken het zelf konden oplossen...

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Ethirty schreef op woensdag 29 november 2017 @ 00:20:
[...]

Ah daarom moest de overheid ingrijpen met belastinggeld: omdat de banken het zelf konden oplossen...
En de rekening van DGS gaat naar de overige banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
lighting_ schreef op woensdag 29 november 2017 @ 00:04:

DGS staan de banken garant. En niet de overheid.
In theorie, maar de banken kunnen het omvallen van een 'systeembank' als ING of Rabo niet zomaar dragen. Daarom probeert de overheid het omvallen van dergelijke banken te voorkomen, met behulp van bailouts. En die komen voor rekening van de belastingbetaler.

DGS is leuk in theorie, maar werkt eigenlijk alleen zonder overheidsinterventie als er veel, kleine banken zijn en het omvallen van een enkele bank geen grote gevolgen heeft voor het geheel. In Nederland (en vrijwel ieder ander land) zijn er echter maar een paar grote banken die samen de hele markt bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:42

knakworst

Get more sats!

En alweer gevaarlijk dicht bij de 11k. Hoe sneller de stijging hoe groter de dip. Ooit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op woensdag 29 november 2017 @ 06:27:
En alweer gevaarlijk dicht bij de 11k. Hoe sneller de stijging hoe groter de dip. Ooit....
Nee hoor. BTC zal nog flink stijgen tot januari. Er komen namelijk nogal wat forks aan. Bij sommige kun je dan gratis mee profiteren als je BTC bezit.

5+ Upcoming Bitcoin Forks: SBTC, BCP, B2X, BTSI, BTP, BUM

Rond 17 december de eerste. Veel Altcoins zullen weer gaan dalen dus is het de bedoeling dat je in de piek dumpt zodat je BTC zo hoog mogelijk is en pas na alle forken snel weer inkopen. Zelfde liedje zoals het met Bitcoin Gold ging.
j0ppie schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:35:
Ik heb het topic ff afgespeurd op BTG. Nu de Fork een tijdje geleden is en de koers wat stabiel. Denken jullie dat er een toekomst in zit? Of gaat BTG een eenzame dood sterven? Of krijgen we BCH achtige praktijken? Ik denk zelf dat er nog wel een mooie stijging aan zit te komen namelijk. Probleem is echter dat ik dit nergens op baseer xD
Bitcoin Gold heb ik snel gedumpt. Op tijd ook want hij zakt in elkaar vanwege de aankomende forken zoals Super Bitcoin en Bitcoin Cash Plus.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2017 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
knakworst schreef op woensdag 29 november 2017 @ 06:27:
Ooit ga je dood, en dat is echt een zekerheid. Correcties zullen wel volgen maar dat hoeft niet perse de grootste dip ever te zijn ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:12
Wauw zojuist in luttele seconden een enorme dump op GDAX (e.a.) van >10.9k naar <10.4k. Hoe maak je een spannende nacht in no-time nog spannender. :+

Bizar om te zien hoe het urenlange wegwerken van resistance in zo weinig tijd (tijdelijk) ongedaan gemaakt kan worden, wat de prijs betreft.

[ Voor 32% gewijzigd door The Redman op 29-11-2017 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 14:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:24
Waar zijn de mensen van de correctie praatjes ;) op exact 10.000.

[ Voor 14% gewijzigd door Wietsee. op 29-11-2017 07:43 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Wietsee. schreef op woensdag 29 november 2017 @ 07:42:
Waar zijn de mensen van de correctie praatjes ;) op exact 10.000.
Er is toch een correctie

Alleen omhoog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 06:35:
Nee hoor. BTC zal nog flink stijgen tot januari.
[..]
Zelfde liedje zoals het met Bitcoin Gold ging.
Dus het doet eigenlijk niets met de bitcoin koers, net zoals bij Bitcoin Gold? Dat denk ik idd ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Noxa schreef op woensdag 29 november 2017 @ 06:54:
[...]

Schrijft de dude die donaties ontvangt op een Doge adres. ;w

Lees dan ook dit even https://www.reddit.com/r/...ion_scenario_answered_by/
Ik vind dat Steemit artikel toch iets overtuigender dan dat 'wat als ooit heel misschien' dagdroomstukje op een circle jerk subreddit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Gisteren een vreemde verkoop op bittrex.
Ik had wat ada en die wilde ik verkopen. Bij verkoop klik ik meestal op bid omdat die dan meestal meteen weg is.
Alleen toen het verkocht was was het van 0, 051 ineens 0,046 Btc geworden.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 29 november 2017 @ 07:47:
[...]

Dus het doet eigenlijk niets met de bitcoin koers, net zoals bij Bitcoin Gold? Dat denk ik idd ook ;)
Je snapt me niet. Ik bedoel dat met een fork van de Bitcoin deze flink zal stijgen. Zelfde als met Ethereum Classic. Is het nou zo moeilijk rekenen? Bitcoin zal nog stijgen komende 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:04:
[...]

Je snapt me niet. Ik bedoel dat met een fork van de Bitcoin deze flink zal stijgen. Zelfde als met Ethereum Classic. Is het nou zo moeilijk rekenen? Bitcoin zal nog stijgen komende 2 maanden.
Niet alleen de komende 2 maanden, maar minimaal de komende twee jaren waarin hij jaarlijks 10 x over de kop gaat. U leest het hier inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
j0ppie schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:09:
[...]

Het heeft totaal geen zin om te kijken hoe dingen waren afgelopen als.... Het enige wat telt is winst of geen winst voor mij. Als ik een coin koop voor 1 dollar en verkoop voor 1.25 dan is dit een goede deal. Stijgt deze coin later naar 3 dollar? Nouen! Ik heb winst gepakt en het was een goede deal. 25% op een investering is geweldig en dit truckje moet je herhalen. Soms moet je er wat langer op wachten en heel soms moet je ook kiezen om je verlies te pakken voordat een coin compleet instort. Daarom zijn stop-loss sales ook handig! Echter kan dit wel pijnlijk zijn. Ik snap de frustratie zeker, maar wat als spelletjes in cryptoland zijn niet handig om te spelen. Wat als ik was gaan minen in 2007? xD
Dat is ook zo en wat je zegt ben ik het helemaal mee eens, toch betrap ik mezelf nog wel eens op zo'n gedachte, maar koop er niets voor.

Ik ben 6 november begonnen met 800 dollar en zit nu op 40% rendement. Dat had meer kunnen zijn, maar ook 0% als ik niets had gedaan, dus ik mag dik tevreden zijn. Mijn beleggingen hebben dat nog nooit opgebracht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:09
dj_tjerk schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:58:
[...]

Moet je voor XRP niet minimaal 20 XRP in je wallet hebben? Ook op exchanges? Dat bedraagt dan al snel meer dan transactiekosten voor ETH/BTC. Ik weet niet wat exchanges vragen, maar voor 0,001 USD kan je al een snelle ETH transactie doen.
Bij GateHub moet je minimaal 25 XRP in je wallet hebben. Als ik dat van te voren had geweten had ik ze nooit daarop gezet :> Daar staan die 25 stuks dus nu nogsteeds in, en die krijg ik er dus (denk ik?) nooit meer uit...
Heb ze daarna ook op Kraken gehad, daar was geen minimum aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 15:36
Sow, IOTA is flink gestegen zeg! Had ze een paar dagen geleden voor de long term gekocht voor 0.8 ofzo, nu alweer 1.5! Moet die eigenlijk niet zo in de gaten houden want het is natuurlijk om te hodl'en maar is toch leuk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brick5492 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:25:
Sow, IOTA is flink gestegen zeg! Had ze een paar dagen geleden voor de long term gekocht voor 0.8 ofzo, nu alweer 1.5! Moet die eigenlijk niet zo in de gaten houden want het is natuurlijk om te hodl'en maar is toch leuk. :D
ADA ook. Snap niet dat niemand zoiets heeft voorspeld. Dan had je even snel binnen een dag je geld kunnen verdubbelen _/-\o_ _/-\o_
Ik zit op die trading kanalen via Telegram maar deze altcoins hadden ze niet voorspeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:42
[...]

Ik heb een account op Bithump en nu ik nog eens goed kijk is het grootste probleem waarschijnlijk dat ze simpelweg geen btc/usd handelspaar hebben en van won of hoe het ook heet naar iets dat wij kennen en gebruiken wordt nog lastig. :P

Ik doe zelfstudie Koreaans en ben geïnteresseerd in crypto en heb een tijd terug gekeken voor arbitragemogelijkheden. Hetgeen ik mij herinner, is dat ik op alle exchanges wel een account aan kon maken maar voor een deposit/withdrawel heb je een Koreaans banknummer nodig en exchanges vragen ook nog een Z Koreaans ID(Korean Social Security Number). Een Z Koreaans bankkaart kan je enkel in Z Korea aanvragen en dan moet je nog een visa hébben dacht ik.

Er zijn wel sites waarmee je rechtstreeks in contact kan komen met Z Koreanen om onderling arbitrage te doen maar dat is risicovol. Je weet totaal niet wie aan de andere kant zit.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:11
ADA heb ik wel voorbij zien komen maar toen was het helaas al te laat :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 10:38
sjorremans schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:33:
ADA heb ik wel voorbij zien komen maar toen was het helaas al te laat :+
Precies dit helaas... Vis altijd achter het net tot dusverre. Gelukkig ben ik verstandig genoeg geen FOMO acties te ondernemen.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
@.oisyn Ik heb je een PB gestuurd :) .

Hoe kijken jullie aan tegen het terughalen van je initiële investering?
Ik heb mijn portfolio op 40dollar na nu verdubbeld en nu kan ik twee dingen doen natuurlijk. De helft terughalen en de rest laten staan, of alles laten staan en "hopen" op nog meer.

Begrijp me niet verkeerd, dit blijft en ik heb er een rotsvast vertrouwen in dus ik neig ook naar het laten staan van de hele portfolio .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RustStorm schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:35:
[...]

Precies dit helaas... Vis altijd achter het net tot dusverre. Gelukkig ben ik verstandig genoeg geen FOMO acties te ondernemen.
Ik ben gelijk sago door die Ada. Binnen een dag mijn inleg kunnen verdubbelen. Iemand een glazen bol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venturi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:26
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:35:
[...]

Ik ben gelijk sago door die Ada. Binnen een dag mijn inleg kunnen verdubbelen. Iemand een glazen bol?
Ik zat er (met puur geluk) precies middenin en heb 35% gehaald. Vond het toen veel te spannend en heb mijn winst gepakt.
Het is gewoon geluk hebben. Bovendien beginnen veel van de stijgingen in onze nacht en dan slaap ik liever dan dat ik trade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:54
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 06:35:
[...]

Nee hoor. BTC zal nog flink stijgen tot januari. Er komen namelijk nogal wat forks aan. Bij sommige kun je dan gratis mee profiteren als je BTC bezit.

5+ Upcoming Bitcoin Forks: SBTC, BCP, B2X, BTSI, BTP, BUM

Rond 17 december de eerste. Veel Altcoins zullen weer gaan dalen dus is het de bedoeling dat je in de piek dumpt zodat je BTC zo hoog mogelijk is en pas na alle forken snel weer inkopen. Zelfde liedje zoals het met Bitcoin Gold ging.
Waar heb je al die fork info vandaan als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
NoE schreef op zondag 26 november 2017 @ 01:59:
[...]

Ik denk al deze maand, qua dollars iig.
Jeeej :+ heb ik nu iets gewonnen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:04:
[...]

Je snapt me niet. Ik bedoel dat met een fork van de Bitcoin deze flink zal stijgen.
Ik snap je heel goed, ik denk dat jij mij niet snapt. Bitcoin stijgt niet door een suffe fork. Hij steeg niet door btg, en zal ook niet stijgen door die andere forks. Hij zal wel stijgen, maar niet om die reden. Er zit zoveel massa achter bitcoin, de koers die hij vaart gaat niet substantieel worden gewijzigd door een paar alt traders die in btc gaan zitten. Alts zelf zullen er natuurlijk wel last van krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 20:17

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

FragileM64 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:33:
[...]

Ik doe zelfstudie Koreaans en ben geïnteresseerd in crypto en heb een tijd terug gekeken voor arbitragemogelijkheden. Hetgeen ik mij herinner, is dat ik op alle exchanges wel een account aan kon maken maar voor een deposit/withdrawel heb je een Koreaans banknummer nodig en sommige exchanges vragen ook nog een Z Koreaans ID. Een Z Koreaans bankkaart kan je enkel in Z Korea aanvragen en dan moet je nog een visa hébben dacht ik.

Er zijn wel sites waarmee je rechtstreeks in contact kan komen met Z Koreanen om onderling arbitrage te doen maar dat is risicovol. Je weet totaal niet wie aan de andere kant zit.
Is die eis er ook voor crypto deposits en withdrawals?

OT: Tof, die studie Koreaans :). Afgelopen zomer 3 weken daar geweest, fantastisch land. Mijn vriendin (Nederlandse) kon na 2 weken al aardig lezen en namen schrijven.
Pagina: 1 ... 60 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]