Zag het ook ja. Hier de link naar het officiele bericht. De prijs loopt alweer wat terug trouwens 
https://mobile.twitter.co...35234266966908928/photo/1
https://mobile.twitter.co...35234266966908928/photo/1
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
De prijs van transacties wordt in GAS berekend, juist om een scheiding te creëren tussen de prijs van ether en computing power required voor bijv. een contract. Daarnaast gaat Ethereum voor on-chain scaling én off chain scaling om schaalbaarheid te behalen. Zie Raiden, Plasma en sharding.beepee schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:23:
[...]
Eens. Maar wat als de prijs van eth naar 10k gaat? Wat denk je dan dat het kost om een smartcontract in de lucht te houden? Dat is ook niet waar het voor ontworpen is.
Juist omdat btc een store of value is nemen mensen die $3 te betalen voor een transactie. Het is dusdanig een store of value dat je het alleen verplaatst als het echt nodig is.
En waarom zou je niet gewoon zelf die 30 munten kopen?.pointer schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:53:
ik las laatst iets over een nieuwe ''coin'', de CombiCoin, van Nederlandse bodem. Gebaseerd op de 30 cryptocoins met de hoogste marktkapitalisatie.
Wat is jullie mening hierover?
Alleen al aan de eerste zin lijkt het me een grote scam. Hoe kun je de coins met de hoogste market cap combineren? Gebruiken ze dat niet alleen maar om mensen te hypen dat ze de PERFECTE coin zijn?.pointer schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:53:
ik las laatst iets over een nieuwe ''coin'', de CombiCoin, van Nederlandse bodem. Gebaseerd op de 30 cryptocoins met de hoogste marktkapitalisatie.
Wat is jullie mening hierover?
Nog niet openbaar op de exchange, maar al wel te kopen. Vanaf €450 met 5% service fee. Dat houdt mij nog tegen, ik vind 5% achterlijk veel. Dan betaal je al 22,50 bij aanschaf van €450 aan zo'n coin.
Maar goed, het idee is best tof; automatisch super risico gespreid en zal met de markt van de Cryptocoins meestijgen... een soort ETF..
Verwijderd
En dat is precies wat me soms zorgen baart. Het is begonnen als ideaal en betaalmiddel, daar kwam de waarde uit.PilatuS schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:43:
[...]
Dat is op dit moment onmogelijk. BTC kan nooit 100.000'en transacties per seconde aan. Boodschappen doen met BTC zit er voorlopig echt niet in. Niet alleen het transactieaantal maar ook de tijd die het kost om een transactie te bevestigen. 2 uur bij de kassa moeten wachten zie ik niet echt als een optie
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
De hele use case is dat je er zelf geen werk van hebt, daarnaast een tweemaandelijkse herbalancering waardoor de 1/30 verdeling in tact blijft.walletje-w schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:55:
[...]
En waarom zou je niet gewoon zelf die 30 munten kopen?
Dit soort munten en innitiatieven, als ze echt niets extras toevoegen dan hier beschreven is, zijn echt de pest voor de gehele cryptocurrency markt. Dit is enkel profiteren van de hype.
Iets minder onderbuikgevoel en iets meer onderzoek, niemand maakt deze claims.Cekstuffertz schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:56:
[...]
Alleen al aan de eerste zin lijkt het me een grote scam. Hoe kun je de coins met de hoogste market cap combineren? Gebruiken ze dat niet alleen maar om mensen te hypen dat ze de PERFECTE coin zijn?
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
Ze pakken de coins die dat op dit moment hebben, om zo de markt als geheel te representeren. Op de site staat een verdeling in percentages van welk gedeelte van welke coin wordt samengevoegd om één "combicoin" te vormen.Cekstuffertz schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:56:
[...]
Alleen al aan de eerste zin lijkt het me een grote scam. Hoe kun je de coins met de hoogste market cap combineren? Gebruiken ze dat niet alleen maar om mensen te hypen dat ze de PERFECTE coin zijn?
Een gedeelte gemak denk ik. 30 coins kopen en bijhouden lijkt me veel tijd en moeite te kosten, laat staan als je ze op een bepaald moment allemaal wilt verkopen. Of allemaal bijkopen.walletje-w schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:55:
[...]
En waarom zou je niet gewoon zelf die 30 munten kopen?
Dit soort munten en innitiatieven, als ze echt niets extras toevoegen dan hier beschreven is, zijn echt de pest voor de gehele cryptocurrency markt. Dit is enkel profiteren van de hype.
Je kan er natuurlijk prima mee online betalen en heel snel en veilig zonder tussenkomst van een bank geld mee overmaken naar de andere kant van de wereld. Je kan voor 1 dollar BTC naar iemand sturen in Tokio in 2 uur tijd, geen bank die dat doet en je bent ook niet afhankelijk van een bank.Ethirty schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:59:
[...]
En dat is precies wat me soms zorgen baart. Het is begonnen als ideaal en betaalmiddel, daar kwam de waarde uit.
Als BTC is "afgegleden" tot ordinair beleggingsobject, wat is dan nog de onderliggende reden dan mensen in de toekomst willen kopen (anders dan een stijgende koers)? We kunnen gerust stellen dat de whales dan nog de enige echte winnaars zijn.
Ja en met LTC of met ETH doe je dat voor minder dan een cent in een paar minuten. Wat is dan je voordeel als BTC?PilatuS schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:02:
[...]
Je kan er natuurlijk prima mee online betalen en heel snel en veilig zonder tussenkomst van een bank geld mee overmaken naar de andere kant van de wereld. Je kan voor 1 dollar BTC naar iemand sturen in Tokio in 2 uur tijd, geen bank die dat doet en je bent ook niet afhankelijk van een bank.
Het is wel zo dat BTC nogal digitaal goud aan het worden is en minder als betaalmiddel gebruikt word.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Verwijderd
Digitaal goud idd, en dat hoeft ook geen probleem te zijn. Met lightning network/atomic swaps kunnen LTC en VTC als betaalmiddel gebruikt gaan worden.PilatuS schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:02:
[...]
Je kan er natuurlijk prima mee online betalen en heel snel en veilig zonder tussenkomst van een bank geld mee overmaken naar de andere kant van de wereld. Je kan voor 1 dollar BTC naar iemand sturen in Tokio in 2 uur tijd, geen bank die dat doet en je bent ook niet afhankelijk van een bank.
Het is wel zo dat BTC nogal digitaal goud aan het worden is en minder als betaalmiddel gebruikt word.
Omdat LTC en ETH niet zoveel gebruikt worden als BTC. Wanneer iedereen naar LTC overstapt kom je dezelfde problemen tegen. Zolang het een blockchain is heb je gewoon limieten. Iets als XRP is wel heel snel, maar dat is dan ook geen cryptocurrency.Cekstuffertz schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:04:
[...]
Ja en met LTC of met ETH doe je dat voor minder dan een cent in een paar minuten. Wat is dan je voordeel als BTC?
[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 27-11-2017 22:08 ]
Nog steeds vervalt je argument, aangezien ETH ruim de helft meer transacties per dag doet dan BTC.PilatuS schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:06:
[...]
Omdat LTC en ETH niet zoveel gebruikt worden als BTC. Wanneer iedereen naar LTC overstapt kom je dezelfde problemen tegen. Zolang het een blockchain is heb je gewoon limieten. Iets als XRP is wel heel snel, maar dat is dan ook geen cryptocurrency.
Edit: Een blockchain is niet gemaakt om 100.000 transacties per seconde te doen. Om welke blockchain het dan ook gaat maakt niet uit. De ene is misschien wat sneller en kan meer aan dan de andere, maar geen enkele zal voldoen voor normaal betalingsverkeer.
Tja, dit is voornamelijk persoonlijke mening. Maar blockchain, gedecentraliseerde netwerken, digitale valuta, group concensus, autonome netwerken, etc. Zijn naar mijn inziens vooral nodig vanwege de grote potentie qua technologie, dat er dan dergelijke munten bijkomen maakt een markt die al bol staat van de hyperbolen nog minder overzichtelijk. Als je alle whitepapers doorleest van de nieuwe (en bestaande) ICO's (munten) dan zijn alle wereld problemen opgelost binnen de komende 5 jaar. Het punt is dus dat er teveel beloofd wordt, te weinig gerealiseerd is, en er te overdreven gereageerd word door de markt om nog enigszins realistisch te zijn. En dergelijke initiatieven stimuleren de grotere gekte alleen maar meer, dit betekend dus ook dat nog meer mensen geen enkel idee hebben waar ze in investeren..pointer schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:01:
Misschien idd. profiteren van de hype, maar waarom is dit de pest voor de bitcoin markt?
Verwijderd
Stoort mij inderdaad ook behoorlijk. De pumpy taal en hippe marketing, de ongegronde claims. Wolf of Wallstreet penny stock idee krijg ik er bij, of dotcom als je .comblockchain in je bedrijfsnaam hebt ben je goud waard. Misschien nog wel beetje vastgoedgekte jn 2007/2008.walletje-w schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:12:
[...]
Tja, dit is voornamelijk persoonlijke mening. Maar blockchain, gedecentraliseerde netwerken, digitale valuta, group concensus, autonome netwerken, etc. Zijn naar mijn inziens vooral nodig vanwege de grote potentie qua technologie, dat er dan dergelijke munten bijkomen maakt een markt die al bol staat van de hyperbolen nog minder overzichtelijk. Als je alle whitepapers doorleest van de nieuwe (en bestaande) ICO's (munten) dan zijn alle wereld problemen opgelost binnen de komende 5 jaar. Het punt is dus dat er teveel beloofd wordt, te weinig gerealiseerd is, en er te overdreven gereageerd word door de markt om nog enigszins realistisch te zijn. En dergelijke initiatieven stimuleren de grotere gekte alleen maar meer, dit betekend dus ook dat nog meer mensen geen enkel idee hebben waar ze in investeren.
Dit dus. Persoonlijk zie ik het meer als een old school tracker. Ik volg Combicoin al een tijdje. Als het goed is komt deze in januari op de markt. Misschien dat ik er wat mee ga doen. Eén van de founders is Don Molenaar ook wel bekend van de Beam. Ik zie dit dus echt niet als een scam.RobbieB schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:05:
Combicoin is vergelijkbaar met een aandelenfonds waarin je kunt beleggen. Dikke kans dat er meer van dit soort initiatieven verschijnen, zeker naarmate er meer tractie in de samenleving komt...
Geen scam, gewoon oude wijn in nieuwe zakken..
[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 27-11-2017 22:22 ]
Met een blockchain die enorme omvang begint aan te nemen, veel en veel meer dan BTC.Cekstuffertz schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:10:
[...]
Nog steeds vervalt je argument, aangezien ETH ruim de helft meer transacties per dag doet dan BTC.
Veel van die transacties zijn enkel functie-calls naar smart contracts en verplaatsen geen ETH (scroll maar eens door de tx-lijst van een ETH block en kijk hoeveel transacties 0 ETH verplaatsen). Het bepalen van het daadwerkelijke aantal transacties is verre van triviaal.Cekstuffertz schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:10:
[...]
Nog steeds vervalt je argument, aangezien ETH ruim de helft meer transacties per dag doet dan BTC.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik denk dat de originele goldrush ook meer verliezers dan winnaars heeft gekend. En niemand zit te wachten op een digitaal "wilde westen". Maar er zijn inderdaad meer dan 1 overeenkomsten met goud.PilatuS schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:02:
[...]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Het zou vreemd zijn als de Ethereum virtual machine alleen financiële transacties zou verwerken, dan kun je net zo goed op het BTC / BCH / Dash / LTC netwerk blijven.Rannasha schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:20:
[...]
Veel van die transacties zijn enkel functie-calls naar smart contracts en verplaatsen geen ETH (scroll maar eens door de tx-lijst van een ETH block en kijk hoeveel transacties 0 ETH verplaatsen). Het bepalen van het daadwerkelijke aantal transacties is verre van triviaal.
Niet zo vreemd als BTC zo'n 3,5 x meer waarde vertegenwoordigd.Rannasha schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:20:
[...]
Als je kijkt naar de hoeveelheid waarde (gemeten in USD) die rondgestuurd wordt per dag, dan zit BTC 2.5 keer zo hoog (https://bitinfocharts.com/ethereum/ & https://bitinfocharts.com/bitcoin/).
Oepsje schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:41:
Ik heb heel veel vertrouwen in IOTA, erg mooi concept en hun whitepaper en proefschriften zijn technisch goed onderbouwt.
Oh ja ik heb er ook zeer veel vertrouwen in dat deze munt gepumpt gaat worden door mensen die zomaar random op een forum komen spammen.Tominatie schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:38:
Denken jullie niet dat IOTA heel snel kan groeien tot 5-10$? Een nieuw concept en een goed plan. Wat is jullie gedachte? Ik ga er denk toch wel even een bedragje inleggen..
Ik denk eigenlijk dat het wel mee valt. Als je op 10.000 er uit wil stappen waarom stap je er voor de zekerheid dat 10.000 mogelijk een correctie geeft nu niet al uit ? Gezien de vrij stabiele 9.500+ waarde op dit moment verwacht ik eigenlijk geen hele grote drop op 10.000. Het kan best zijn dat we wat omlaag gaan natuurlijk, maar correctie naar minder dan 8.000 zie ik eigenlijk niet gebeuren. Als ie al naar de 8.000 gaat zie ik de boel ook vrij snel weer terug komen op 9.500+. Het zou mij ook niets verbazen dat we door gaan naar de 11.000+ zodra we over de 10.000 heen zijn.handige_harrie schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:48:
Op de kortere termijn denk ik ook dat we na het bereiken van $10k wel een natuurlijke correctie zullen zien vanwege profittaking, maar er zijn m.i. vooralsnog geen signalen voor een zware crash.
Als ze de grootste bugs voor 2018 nog kunnen fixen incl. de nieuwe wallet verwacht ik wel veel van iota, maar het voorstellen van prijzen wordt hier niet echt gewaardeerd en hetblijft koffiedik kijken. Van te voren weet je niet hoeveel impact de wijzigingen zullen hebben op de koers 5-10 lijkt me iig erg onrealistisch op korte termijnTominatie schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:38:
Denken jullie niet dat IOTA heel snel kan groeien tot 5-10$? Een nieuw concept en een goed plan. Wat is jullie gedachte? Ik ga er denk toch wel even een bedragje inleggen..
Verwijderd
Hou effe op, moet nog steeds een instapmoment kiezen voor wat ik op bitstamp aan fiat heb staan. 8000 zou mooi zijn overigens, als dat uberhaubt gebeurt dan is het zo weer terug op de 10000 of ver daar overheen. Ik heb alleen niet direct het idee dat dat gaat gebeuren...PilatuS schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:53:
[...]
Ik denk eigenlijk dat het wel mee valt. Als je op 10.000 er uit wil stappen waarom stap je er voor de zekerheid dat 10.000 mogelijk een correctie geeft nu niet al uit ? Gezien de vrij stabiele 9.500+ waarde op dit moment verwacht ik eigenlijk geen hele grote drop op 10.000. Het kan best zijn dat we wat omlaag gaan natuurlijk, maar correctie naar minder dan 8.000 zie ik eigenlijk niet gebeuren. Als ie al naar de 8.000 gaat zie ik de boel ook vrij snel weer terug komen op 9.500+. Het zou mij ook niets verbazen dat we door gaan naar de 11.000+ zodra we over de 10.000 heen zijn.
Waarom zou je het risico nemen om op 10.000 te verkopen als je ook nu kan verkopen zonder risico op een drop. Gezien hoe stabiel BTC op dit moment is en hoe dicht we bij de 10.000 zitten verwacht ik gewoon geen grote correctie. Anders hadden we die op 9.700 al wel gehad.
Moet NXT in een NXT wallet staan of gratis Ignis te krijgen of kan dit ook op bijvoorbeeld Bittrex staan?oldgrumpy schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:44:
[...]
Net voor optie 3 gekozen, laten we hopen dat je gelijk hebt :-)
[ Voor 6% gewijzigd door Mitsah op 27-11-2017 23:23 ]
Verwijderd
Wat is stabiel? Een paar uur? Een dag? Dat is nou juist het 'probleem'.PilatuS schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:06:
[...]
Waarom zou je het risico nemen om op 10.000 te verkopen als je ook nu kan verkopen zonder risico op een drop. Gezien hoe stabiel BTC op dit moment is en hoe dicht we bij de 10.000 zitten verwacht ik gewoon geen grote correctie. Anders hadden we die op 9.700 al wel gehad.
Er is 500 afgegaan en geen 1.500 waarbij we nu alweer op 9.600+ zitten. Dat noem ik voor BTC stabiel. Ik verwacht gewoon geen enorme drop meer bij 10.000.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:17:
[...]
Wat is stabiel? Een paar uur? Een dag? Dat is nou juist het 'probleem'.![]()
Vanmorgen ging er nog ineens $500 van de prijs af in luttele minuten, dat noem ik niet stabiel eigenlijk. Laat staan wat er kan gebeuren als de 10000 grens wel gepasseerd wordt.
Verwijderd
In de tulpen hype was een losse zwarte tulp net zoveel waard als een grachtenpand in Amsterdam.Ethirty schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:23:
[...]
Ik denk dat de originele goldrush ook meer verliezers dan winnaars heeft gekend. En niemand zit te wachten op een digitaal "wilde westen". Maar er zijn inderdaad meer dan 1 overeenkomsten met goud.
Bitfinex,Bittrex en Poloniex doen samen ongeveer 30% van het totale volume in de crypto markt. Die werken op USDT (Tether)handige_harrie schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:48:
Het Tether/Bitfinex verhaal is trouwens niet echt nieuw, daar heb ik afgelopen zomer (of daarvoor) al verhalen over gehoord. Ik blijf er vanaf, en mocht dat idd een kaartenhuis zijn dat instort, dan krijgen we vast een crash, maar niet van het MtGox niveau, daar is het te klein voor.
[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 28-11-2017 04:27 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
[ Voor 21% gewijzigd door Kain_niaK op 28-11-2017 04:01 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Zakelijk belang in die coin? Je springt wel erg in de verdediging......pointer schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:01:
[...]
Ze pakken de coins die dat op dit moment hebben, om zo de markt als geheel te representeren. Op de site staat een verdeling in percentages van welk gedeelte van welke coin wordt samengevoegd om één "combicoin" te vormen.
[...]
Een gedeelte gemak denk ik. 30 coins kopen en bijhouden lijkt me veel tijd en moeite te kosten, laat staan als je ze op een bepaald moment allemaal wilt verkopen. Of allemaal bijkopen.
Misschien idd. profiteren van de hype, maar waarom is dit de pest voor de bitcoin markt?
Zakelijk belang? Is dat de assumptie die gemaakt wordt wanneer een andere coin dan de reeds bestaande geïntroduceerd wordt? Ik verdedig me niet, ik leg de werking van de coin uit omdat die anders opgevat werd en ik ben wel kritisch tegen directe afkrakers.deppenboks schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 05:54:
[...]
Zakelijk belang in die coin? Je springt wel erg in de verdediging.....
- hoe is dit anders dan Iconomi?
- Iedereen weet dat BTC de markt is. Maw altcoins zijn leuk om een keer een klappertje te maken maar het langetermijnrendement op BTC is moeilijk te verslaan.
- marketcap van BTC is zo veel groter dan de rest dat de coin ofwel voor 80% meevaart op het succes/verval van BTC, ofwel een heel erg grillig koersverloop gaat krijgen omdat de gewogen verdeling naar munten met een nog veel hogere volatiliteit gaat.
- het afgelopen jaar is de top30 marketcap nogal aan veranderingen onderhevig geweest. Daarnaast is marketcap niet gelijk aan rendement, de coin zijn niet allemaal meer waard geworden. Hoe maken ze hierin beslissingen en in hoeverre kan ik hierin als klant meebeslissen?
Al met al lijkt me dit meer iets voor Jan met de pet die 50 euro per maand ergens naartoe wil overmaken en zeggen dat hij ook in crypto zit. Wellicht een grote doelgroep maar ik denk dat de gemiddelde tweaker hem voorbij laat gaan. Wellicht kan je je tip beter op koffietijd presenteren of een advertorial in de Libelle sponsoren
Als je er zelf wel in gelooft hou ik je niet tegen en wens ik je heel veel succes, ik gun iedereen een Lambo
[ Voor 23% gewijzigd door KDL op 28-11-2017 06:41 ]
Sinds je het over 5% hebt. Die Combicoin heeft een fee van 5%. De overige 95% bestaat uit de top 30 currencies. Op de website staat 100% dus beslis zelf maar of je ze vertrouwd..pointer schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 06:28:
[...]
Zakelijk belang? Is dat de assumptie die gemaakt wordt wanneer een andere coin dan de reeds bestaande geïntroduceerd wordt? Ik verdedig me niet, ik leg de werking van de coin uit omdat die anders opgevat werd en ik ben wel kritisch tegen directe afkrakers.
Als ik de coin goed begrijp volgt de koers die van 30 coins en niet een marktwaarde, daarnaast is de coin niet verhandelbaar nu, hoe zou ik hier zakelijk belang in kunnen hebben?
Vergezocht.
- Ik ken iconomi niet goed genoeg om daar iets zinnigs over te zeggen
- dit hele forum gaat over bitcoin en altcoins, vertel de irrelevantie van altcoins maar tegen dit hele forum
- percentages zijn genuanceerder dan dat, bitcoin vertegenwoordigd volgens mij iets van 5%
- ik geloof van een andere tweaker gelezen te hebben dat samenstelling elke 2 maanden herzien wordt
Ik ben hier niet om de combicoin de hemel in de prijzen maar er worden veel onterechte aannames gedaan om het naar beneden te halen, ik zoek echte discussie waarom het wel of niet iets is!
100% van de gekochte coin bestaat uit andere munten.wouterwouter2 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 06:59:
[...]
Sinds je het over 5% hebt. Die Combicoin heeft een fee van 5%. De overige 95% bestaat uit de top 30 currencies. Op de website staat 100% dus beslis zelf maar of je ze vertrouwd.
Daarnaast ben je van hen afhankelijn of ze de top 30 vernieuwen. Kan je misschien beter zelf een lijstje maken elke maand(en)
[ Voor 3% gewijzigd door .pointer op 28-11-2017 08:09 ]
Van de 5% service fee gaat 2.5% richting TriaConta, de andere 2.5% gaat naar de TRIA token holders (is bij de ICO samen met Combi verstrekt aan deelnemers). Op het moment dat Combi een exchange listing krijgt zul je ze goedkoper (minder service fee) kunnen bemachtigen, voordeel via de website is dat je ook met Euro's kunt instappen. Sinds de ICO heeft de token nu 88% ROI om het in perspectief te plaatsen. Ik zou je vooral aanraden om eens in de telegram groep te kijken en wat vragen te stellen..pointer schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:03:
[...]
100% van de gekochte coin bestaat uit andere munten.
Je betaalt voor de aanschaf van die 100%, 5% service fee voor het aankopen ervan.
Niks geks, in de aandelenwereld betaal je ook X% transactiekosten voor de aanschaf van een aandeel KPN; dat aandeel is echter altijd nog 100% aandeel KPN en niet 95%.
Ik vind de transactiekosten/service fee van 5% wel erg hoog!
Dat laatste is inderdaad een terecht punt, hoe dat zit weet ik ook niet
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
FUDCekstuffertz schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:08:
Elk nieuws programma heeft het vandaag over dat BTC richting de $10k gaat. De hype rondom bitcoin is groter dan ooit. Misschien heb ik het mis, maar ik vrees dat het binnenkort gaat klappen. Ik zie 'the flippening' komend jaar/jaren gebeuren. 9 van de 10 mensen die afgelopen week bitcoin heeft gekocht heeft geen flauw idee wat de blockchain is. Voor mij is dat een hele grote red flag. De recente gebeurtenissen rondom Bitfinex/Tether zijn ook een grote red flag, vandaag alleen al zijn er 50millioen USDT geleend door bitfinex, ik zie een nieuwe Mt. Gox ontstaan.
Dat de blockchain het volledige financiële systeem gaat veranderen staat vast, of het bitcoin wordt betwijfel ik. Ik heb meer vertrouwen in ETH. Veruit de meeste developers zijn overgestapt van bitcoin naar ethereum voor hun platform. Op dit moment heeft ethereum zelfs meer transacties dan alle andere currencies gecombineerd. Daarnaast zal de transitie van PoW naar PoS (of zelfs Hybride PoS) een grote verschuiving van het netwerk teweegbrengen. Ben benieuwd wat het komende jaar gaat doen.
P.S. Zodra de prijs rondom de 9850/9950 zal komen gaat er denk ik een kleine flash crash ontstaan, heleboel sell orders zijn ingesteld rondom deze prijzen.
Dat blijkt nu wel gezien de grens van 9920 al gepasseerd is.
Welke exchange? Kraken zit nog op $9750.GeeMoney schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:15:
Wat een nachtBTC bijna de 10k mark (9920 zojuist) . IOTA ruim boven een dollar, XRP wat in de lift en LTC is ook lekker door aan het groeien.
Tot nu toe zit ik in de goede munten en loont het vasthouden dus. (+70%!)
GdaxuNoTopia schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:35:
[...]
Welke exchange? Kraken zit nog op $9750.
Ik vraag mij af wat zulke mensen nou echt doen. Geloven ze echt dat het een bubble is? Hebben ze er zelf dan niet in geinvesteerd?GeeMoney schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:33:
[...]
Dat blijkt nu wel gezien de grens van 9920 al gepasseerd is.
Het is moeilijk te bevatten, ik zie het aan de mensen om mij heen ook. Die vragen dan of ze een Bitcoin kunnen zien of vasthoudensanre4l schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:40:
[...]
Ik vraag mij af wat zulke mensen nou echt doen. Geloven ze echt dat het een bubble is? Hebben ze er zelf dan niet in geinvesteerd?
Waarom zit je dan in deze thread?
[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 28-11-2017 08:57 ]
Dat zijn ook vaak de mensen die als ze in bitcoins zitten alles verkopen bij een "kleine" correctie. Die zitten er in voor de snelle winst. (heb ik tenminste het idee) Hoor hier en daar wel eens mensen er over praten maar die hebben er echt helemaal geen idee wat e nu precies zeggen maar de rest weet nog minder.GeeMoney schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:43:
[...]
Het is moeilijk te bevatten, ik zie het aan de mensen om mij heen ook. Die vragen dan of ze een Bitcoin kunnen zien of vasthouden.De techniek en impact erachter interesseert ze niet en begrijpen ze toch ook niet.
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
>> Signature?
Helemaal met je eens dat er waarschijnlijk iets niet klopt met Tether, maar die percentages zijn m.i. niet de juisten.Kain_niaK schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 03:34:
Bitfinex,Bittrex en Poloniex doen samen ongeveer 30% van het totale volume in de crypto markt. Die werken op USDT (Tether)
Dan is er nog coinone, en die zouden zo een 45% van het totale crypto volume doen. Maar dat betwijfel ik. Als je dus kijkt naar exchanges zoals coinbase en kraken. Exchanges die goede bank relaties hebben in Europa en Amerika dan doen dat soort exchanges ongeveer 20% van het totale gerapporteerde crypto volume. De vraag is dus hoe betrouwbaar de koreanse en japanse exchanges zijn. Als je daar effectief fiat kunt krijgen voor je crypto dan is het goed, anders dan is 80% van de markt niet helemaal betrouwbaar bezig.
Ik denk dat de markt veel kleiner is dan de cijfers doen vermoeden en ik denk dat de prijs van de meeste crypto momenteel opgeblazen is en dat als er opeens teveel crypto exchange gebruikers fiat voor hun crypto willen we zullen zien wat er gebeurd.
Eens, maar ik denk dat juist de ‘platform’-crypto’s (BTC/ETH/XRP/STRAT/etc) hun bestaansrecht wel houden. Juist alle altcoins die hierop gebaseerd zijn zullen misschien succesvol worden (maar niet zoals hun grote broer) of in de meeste gevallen falen.BiLLY_daKid schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:51:
De vergelijking met Tesla vind ik wat scheef, omdat zij wel fysieke producten leveren en niet innovatief. Electrische auto's waren er al, maar niet op deze schaal.
Bitcoin is echt gebakken lucht (de huidige waarde), de techniek ontzettend interessant en leerzaam. Ik had gedacht dat misschien een stabielere 'munt' zou zijn, maar gezien de BTC en BTH pump en dump, is het net zo politiek en manipuleerbaar als iedere willekeurige andere valuta.
Desalniettemin, mijn tracker staat +45%.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
"Never bet on one horse" is mij altijd geleerdMorelleth schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:25:
Wat is wijsheid is nu een beetje de vraag volgens mij.
Alles inzetten op het BTC of juist op altcoins?
Of toch maar spreiden?
In de tussentijd nog maar wat daytraden en kleine marges pakken. (althans dat probeer ik)
[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 28-11-2017 09:39 ]
Unless the others are all poniesGeeMoney schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:39:
[...]
"Never bet on one horse" is mij altijd geleerd.
[ Voor 27% gewijzigd door Theniers op 28-11-2017 09:42 ]
Gemiddeld wordt er per dag 1800 BTC gemined (1 block/10 min; 12,5BTC/block).HanM schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:48:
Ik las gisteren ergens dat door het minen er elke dag voor 16 miljoen dollar aan BTC bijgemaakt wordt. Oftewel er moeten elke dag voor minimaal 16 miljoen door nieuwe investeerders ingebracht worden om de markt gelijk te houden.
Spreiden. En nooit op een all time high inkopen, wat nu al een tijdje gaande is. Die correctie komt echt wel, maar je moet wel een paar dagen/weken wachten soms. Maar dat die correctie er komt is onvermijdelijk. Hoe hard het gaat is de volgende vraag want ik denk ook dat er genoeg mensen staan te trappelen om in te slaan.Morelleth schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:25:
Wat is wijsheid is nu een beetje de vraag volgens mij.
Alles inzetten op het BTC of juist op altcoins?
Of toch maar spreiden?
In de tussentijd nog maar wat daytraden en kleine marges pakken. (althans dat probeer ik)
heeft er weinig mee te makencellkuh schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:12:
Denken jullie niet dat het opheffen van het Europese bankgeheim iets heeft te maken met de koers stijging van dit moment ?
In maart 2014 legden 44 landen (waarbij de grote EU-landen en een paar 'belastingparadijzen') zich vast op automatische gegevensuitwisseling op basis van de Oeso-standaard vanaf uiterlijk 2018 (Zwitserland etc.)
Dit komt er dus op neer dat vanaf 2018 in de hele EU alle geparkeerd geld moet zijn opgegeven bij de belastingdienst. zo niet dan betaal je hier boetes over die niet mis zijn. Bitcoin lijkt mij dan een goed alternatief voor je (zwart) geld. zeker als het over grote bedragen gaat.
Professioneel Heftruck Syndroom
Bitstamp heeft de optie, maar hoe werkt een trailing stop eigenlijk?Amafi schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:18:
Weet iemand welke betrouwbare exchanges er met trailing stop werken?
Gebruik nu Bittrex en Binance, maar mis deze optie toch wel
Exodus is een wallet die dit van de ondersteunde munten laat zien.NeFoRcE schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:27:
Ben ik nou raar of mis ik gewoon een hele simpele dienst ergens online?
Ik voer nu namelijk zo af en toe de hoeveelheid cryptocurrencies in op sites als; 'litebit.eu' en dan de verkooppagina om te zien wat mijn munten nu opleveren als ik het verkoop. Dat is wat mij boeit namelijk. De aankoop boeit mij minder.
Ik wil gewoon een overzicht van mijn munten wat deze waard zijn als ik ze nu verkoop, zo moeilijk hoeft dat niet te zijn toch? Of is dat niet de juiste gang van zaken? Anders bouw ik zelf wel een scraper
Je kan via een exchange api de ticks ophalen van de muntjes die je hebt. Deze API's stellen weinig voor en kan je volgens mij in Excel aanroepen.NeFoRcE schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:27:
Ben ik nou raar of mis ik gewoon een hele simpele dienst ergens online?
Ik voer nu namelijk zo af en toe de hoeveelheid cryptocurrencies in op sites als; 'litebit.eu' en dan de verkooppagina om te zien wat mijn munten nu opleveren als ik het verkoop. Dat is wat mij boeit namelijk. De aankoop boeit mij minder.
Ik wil gewoon een overzicht van mijn munten wat deze waard zijn als ik ze nu verkoop, zo moeilijk hoeft dat niet te zijn toch? Of is dat niet de juiste gang van zaken? Anders bouw ik zelf wel een scraper
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Hier ben ik het wel mee eens. Het is echt greediness om op ATH momenten te gaan kopen. Been there done that. Op een gegeven moment met de BCH pump was ik opeens 800 euro lichter. Daarna maar rustig een weekje HODL gedaan op BTC met een sell order op 6700. Ben nu net 80 euro boven mn ROINoxa schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:15:
[...]
Spreiden. En nooit op een all time high inkopen, wat nu al een tijdje gaande is. Die correctie komt echt wel, maar je moet wel een paar dagen/weken wachten soms. Maar dat die correctie er komt is onvermijdelijk. Hoe hard het gaat is de volgende vraag want ik denk ook dat er genoeg mensen staan te trappelen om in te slaan.
over dat laatste zijn geen tegenstrijdige verhalen hoor... het is gewoon vrij hoog risico.banaanbanaan schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:33:
ik twijvel erg om toch nog weer in te stappen in de btc. stel de prijs zakt weer richting de 9000 dollar of nog verder. wat is jullie mening.
is het verstandig om evt 3 btc te kopen? of ben je daar te laat mee om in te stappen.
ik weet dat het met geld moet wat je evt kunt missen e.d. maar je leest zoveel tegenstrijdige verhalen en meningen
Tja het is heel makkelijk gezegd over het geld dat je kan missen. Je kan geen enkele euro missen. Anders zit je niet te investeren in cryptocurrency. De voornaamste reden dat je hier zit is omdat je van een klein bedrag geld een groter bedrag van wilt maken. Als je dat geld toch al kan missen dan heb je waarschijnlijk genoeg geld en heb je hier niets te zoekenJJ16v schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:36:
[...]
over dat laatste zijn geen tegenstrijdige verhalen hoor... het is gewoon vrij hoog risico.
Als je dat geld niet kunt kwijt raken -> niet doen, kun je de helft kwijt raken zonder daar wakker van te liggen -> doen maar wel al een sell order op de helft van je aankoop prijs zetten, kun je alles kwijt raken zonder slaap verlies? -> gewoon kopen en lekker holden
Dat is een andere definitie van "kunnen missen" dan wat meestal bedoeld wordt. Als je vandaag een briefje van 5 verliest, heeft dat dan een merkbaar effect op je financiele situatie? Nee? Dan kun je die €5 op zich best missen. Dat wil niet zeggen dat je dan maar lukraak €5 door de plee moet gaan spoelen. Je houdt het liever op zak, maar als je het verliest is er weinig aan de hand.com2,1ghz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:40:
[...]
Tja het is heel makkelijk gezegd over het geld dat je kan missen. Je kan geen enkele euro missen. Anders zit je niet te investeren in cryptocurrency. De voornaamste reden dat je hier zit is omdat je van een klein bedrag geld een groter bedrag van wilt maken. Als je dat geld toch al kan missen dan heb je waarschijnlijk genoeg geld en heb je hier niets te zoeken
tjah je moet het als belegging met zeer hoog risico zien, en dus inzetten met dat risico in gedachte.com2,1ghz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:40:
[...]
Tja het is heel makkelijk gezegd over het geld dat je kan missen. Je kan geen enkele euro missen. Anders zit je niet te investeren in cryptocurrency. De voornaamste reden dat je hier zit is omdat je van een klein bedrag geld een groter bedrag van wilt maken. Als je dat geld toch al kan missen dan heb je waarschijnlijk genoeg geld en heb je hier niets te zoeken
Op kraken kan je toch geen stop loss limit order meer plaatsen? Dat hadden ze uitgezet om de load op de server te verminderen. Als je nu een sell order plaats op 5k euro dan verkoop je ook daadwerkelijk je coins voor dat geld
We love the smell of innovation in the morning!
Zijn best wat USDT-pairs toch? Voor de coins zonder USDT-pair eerst naar BTC.WendelV schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:50:
Als je op Bittrex handelt en even wat coins in EUR/USD wil parkeren voor de veiligheid, hoe doen jullie dat? Ook USDT vertrouw ik wel genoeg om paar daagjes in te zitten, maar USDT kopen kan ook niet op bittrex.
Op het moment dat je een misbaar bedrag gaat investeren, dan is je winst niet significant voor je. Voor mij is het niet de moeite waard om mijn 100 euro om te zetten in 150 euro. Het wordt wel een ander verhaal als dit gaat om 1000 euro naa 1500 euro. Dit verschilt per persoon.Rannasha schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:48:
[...]
Dat is een andere definitie van "kunnen missen" dan wat meestal bedoeld wordt. Als je vandaag een briefje van 5 verliest, heeft dat dan een merkbaar effect op je financiele situatie? Nee? Dan kun je die €5 op zich best missen. Dat wil niet zeggen dat je dan maar lukraak €5 door de plee moet gaan spoelen. Je houdt het liever op zak, maar als je het verliest is er weinig aan de hand.
Zo ook met cryptocurrencies. Als je €10K hebt en je koopt voor €8.2K een Bitcoin waarna er iets gebeurt (hack, dramatische koers-crash, o.i.d.) waardoor je dit kwijtraakt, dan is dat een zeer forse klap, want opens is je potje voor onvoorziene uitgaven veel kleiner. Je kunt dit geld niet missen.
Koop je echter maar 0.1 Bitcoin, voor €820 en gebeurt er daarna iets waardoor je het kwijt raakt, dan is dat erg vervelend, maar uiteindelijk verandert het niet echt iets aan je financiele situatie. Natuurlijk raak je het liever niet kwijt en zie je het graag in waarde toenemen, maar als je het kwijt raakt dan is er niet veel aan de hand. Dit geld kun je wel missen.
Ik geloof er geen zak van. Een gebrek aan vertrouwen in USDT zal ervoor zorgen dat het USDT-USD paar op Kraken zakt, en de USDT koersen op de exchanges van verschillende crypto's omgekeerd evenredig zullen stijgen. Want men wil van hun USDT af, wat een enorme sell pressure creëert op USDT en een buy pressure op crypto's. En ja, als je USDT nog maar $0,50 waard is, dan is bijv. BTC in termen van USDT 2x zo hoog als in USD.handige_harrie schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:21:
Betekent niet dat het onderuit gaan van Tether een BTC crash van deze percentages zou veroorzaken; dat zal vast meer richting de 30% (natte vinger!) zijn ofzo, daar zorgen de emoties en sneeuwbaleffecten wel voor. Maar mijn punt is dat dat ook weer niet het einde van BTC of crypto gaat zijn.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik zit in deze thread om te discussieren over crypto en mijn standpunt naar voren te brengen. Ik ben een volledige supporte van de blockchain technologie en ben er zeker van dat dat de toekomst is. Ik zeg alleen dat ik niet vertrouw dat bitcoin de toekomst is. FUD is het verspreiden van nepnieuws, ik heb alleen mijn mening onderbouwd met waarnemingen in de markt.sanre4l schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:40:
[...]
Ik vraag mij af wat zulke mensen nou echt doen. Geloven ze echt dat het een bubble is? Hebben ze er zelf dan niet in geinvesteerd?
Waarom zit je dan in deze thread?
Verwijderd
Wat maar? Het lijkt erop dat je al een besluit hebt genomen en hier enkel bevestiging komt vragen. Die maar is alleen wel erg tricky en geeft het antwoord al, niet doen dus. Dit is een klassiek voorbeeld van fomo...banaanbanaan schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:33:
ik twijvel erg om toch nog weer in te stappen in de btc. stel de prijs zakt weer richting de 9000 dollar of nog verder. wat is jullie mening.
is het verstandig om evt 3 btc te kopen? of ben je daar te laat mee om in te stappen.
ik weet dat het met geld moet wat je evt kunt missen e.d. maar je leest zoveel tegenstrijdige verhalen en meningen
Ik zit in BTC sinds 2013, toen de prijs rond de $100 zat. Toen was de totale waarde van mijn BTC behoorlijk misbaar. De koers is nu bijna 100x zo hoog.com2,1ghz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:53:
[...]
Op het moment dat je een misbaar bedrag gaat investeren, dan is je winst niet significant voor je. Voor mij is het niet de moeite waard om mijn 100 euro om te zetten in 150 euro. Het wordt wel een ander verhaal als dit gaat om 1000 euro naa 1500 euro. Dit verschilt per persoon.
Inderdaad, gewoon doenWouter schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:20:
Ik overweeg op dit moment weer in te stappen met 4 BTC, 20 ETH en misschien nog wat kleinere hoeveelheden altcoins. Een behoorlijke investering, maar ik heb wel het idee dat de grootste rek er nu uit is en wil je nog een beetje leuke winst maken, dan zal je meer risico moeten nemen. Zal me sowieso wel wat slapeloze nachten gaan kosten
Op zich een goed stuk. In ieder geval niet zo biased en ongeïnformeerd zoals je zo vaak hoort van dergelijke lui. Ik heb alleen een beetje een kanttekening bij zijn opmerking dat, hoewel bitcoin 10x in waarde is gestegen dit jaar, de technologie op zichzelf niet 10x zoveel beter is geworden (en eerder slechter, gezien de problemen). Dat is natuurlijk waar, maar dan ga je wel een beetje voorbij aan het feit dat de koers van afgelopen januari misschien wel helemaal geen goede afspiegeling is van wat het wel waard is.bramb0 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:06:
Stukje over Bitcoin op radio1 gisteren:
Luister vanaf 00:21:50
...Professer VUB faculteit economie, specialisatie elektronisch betaalverkeer zijn mening = Zeepbel, theory of the greater fool...
Dit wou ik jullie niet onthouden.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Als het je slapeloze nachten oplevert, zou ik zeggen niet doen.Wouter schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:20:
Goh, ik moet wel zeggen dat ik de laatste maanden ontzettend veel spijt heb dat ik m'n 7,5 BTC tijdens de crash van 2013 heb verkocht met 5% verlies en sindsdien niet meer durfde in te stappen.
Nu sta ik op het punt dat toch weer te doen. Mijn beleggingstalent kennende kan dat eigenlijk alleen maar betekenen dat er een 2e grote crash aan zit te komen![]()
Het is inderdaad een gevalletje FOMO / FML. Het blijft toch voortdurend door m'n hoofd spoken; wat als ik toen, in plaats van uit paniek alles te verkopen, gewoon met 10k was ingestapt, dan had ik nu kunnen stoppen met werken. Er waren er genoeg die destijds riepen dat het naar 10k per BTC zou gaan en die mensen bleken toch gelijk te hebben![]()
Ik overweeg op dit moment weer in te stappen met 4 BTC, 20 ETH en misschien nog wat kleinere hoeveelheden altcoins. Een behoorlijke investering, maar ik heb wel het idee dat de grootste rek er nu uit is en wil je nog een beetje leuke winst maken, dan zal je meer risico moeten nemen. Zal me sowieso wel wat slapeloze nachten gaan kosten
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb nu slapeloze nachten omdat ik ben afgeschrikt door de eerdere crash en daardoor niet durfde te kopen toen het 50 keer zo laag stond als nuJumpman schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:23:
[...]
Als het je slapeloze nachten oplevert, zou ik zeggen niet doen.
En waarom meteen met zoveel instappen? Als je dan toch wilt instappen, doe het in fases.
[ Voor 13% gewijzigd door Wouter op 28-11-2017 11:35 ]
Zie topic start:DarkShadow schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:29:
[...]
Bitstamp heeft de optie, maar hoe werkt een trailing stop eigenlijk?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq