technoaddict schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:39:
Ik ben me een beetje aan het inlezen en inzien (YouTube etc) hoe Crypto werkt, en hoe je ermee kan handelen. Ben dus totale noob, en dat zal ook vast blijken uit mijn bericht

Dan lees je de laatste berichten hier, dat er verwachtingen zijn dat Bitcoin over enkele jaren een ton of misschien zelfs 2 ton waard kan zijn. Die berichten geven mij nu al een gevoel van "ow eigenlijk moet ik nu gewoon al kopen". Als het over 2 jaar 50k waard is ipv 200k dan is het nog steeds winst.
Speculaties! I know.. Maar is kennis van hoe het hele Crypto werkt nu dan wel zo belangrijk om te hebben? Het komt uiteindelijk neer op kopen en verkopen. De echte kenners hier hebben Bitcoins, en blijkbaar is Bitcoin nog steeds het meest populaire. Dus iemand die totaal geen kennis heeft en denkt "Ik ga vandaag eens ff Bitcoin kopen" heeft misschien net zo veel kans van slagen als de echte kenners.... Bitcoin is the way to go.
De bitcoin technologie is relatief eenvoudig om te begrijpen. Zoek maar eens op youtube 3 verschillende fimpjes op die een uitleg geven en je zal zien dat je al een heel groot deel zult begrijpen. Of dit belangrijk is om met bitcoins te gaan speculeren? Kwaad doen zal het zeker niet. Ikzelf stel de volgende vragen:
- Gaat bitcoin ooit gebruikt worden als legitiem en functioneel betaalmiddel? Veel twijfels zijn hier nog over wegens de (huidige) limitaties van de techniek die (specifiek bij bitcoin) wordt toegepast.
- Wanneer gaat de normale man instappen. Dit zal er uiteraard voor zorgen dat er aanzienlijk meer vraag komt dan er nu al is.
- Wat zijn de alternatieven en hoe doen deze het in vergelijking met bitcoin? Is er een kans dat bitcoin door de troon wordt gestoten en door wie? En misschien nog belangrijker, wanneer?
Zonder glazen bol zul je geen definitief antwoord kunnen geven op de bovenstaande 3 vragen, maar de kleine beetjes informatie van nieuwsberichten en ontwikkelingen die hieraan te relateren zijn geeft je wel wat inzicht in hoe de koers gaat lopen. Tegelijkertijd; cryptocurrency gonna crypto.