Waarom niet? Bitcoin is voldoende ver achter de komma op te delen. Zolang er voldoende atomaire eenheden zijn, is een daling van de totale hoeveelheid niet echt een probleem.
Bovendien komt verreweg het grootste gedeelte van de verloren Bitcoins uit de begin-periode toen Bitcoin nog vrijwel niets waard was en mensen met hun CPU solo blocks konden minen. Er zijn flink wat mensen geweest die het destijds (2009-2011) een tijdje geprobeerd hebben, daarna hun interesse verloren en de boel verwijderd hebben. Daarnaast, als je in 2010 door een crash je wallet-bestand met 1000 BTC verloor, dan zou je je schouders ophalen en weer verder gaan. Tegenwoordig zal iemand voor 1 BTC al vrij serieuze recovery-pogingen doen.
De mate waarin er nu BTC verloren gaan zal ordes van grootte lager liggen dan in de begindagen.
Ik durf best te roepen dat in het geval ik morgen geschept wordt op de A1 er niemand is die in mijn wallet/exchange kan. Nou weer een aantal verloren bitcoins. Een bank zal in geval van overlijden netjes zorgen dat het geld in de eventuele erfenis terecht komt.
Het idee van cryptocurrency is dat je de controle over je geld in eigen handen neemt. Maar bij die vrijheid hoort ook verantwoordelijkheid. Als je onverwacht sterft, dan is er inderdaad geen bedrijf dat je saldo aan de erfenis toevoegt zoals een bank dat doet.
Daarom moet je zelf de juiste maatregelen nemen. Voor iedereen die een niet verwaarloosbare hoeveelheid cryptocurrency heeft, is dat eigenlijk essentieel. In mijn geval weet mijn vrouw voldoende om met een paar minuten uitzoek werk te kunnen achterhalen hoe ze mijn (of eigenlijk "onze", gemeenschap van goederen enzo

) BTC kan benaderen. Mocht er iets met ons beiden gebeuren, dan hebben mijn ouders voldoende informatie om, met heel wat meer moeite en de hulp van iemand met voldoende computer vaardigheden, de boel te benaderen.
TIGER79 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:10:
nadat ik dit weekend weer een 8% cashout heb misgelopen (litecoin) omdat het onmogelijk is om te handelen op Kraken (elke keer dat ik een order wil plaatsen krijg ik de melding "Your order may have failed. Please refresh the page and check your orders. Contact support if necessary." waarna ik dit 10x kan proberen maar er inderdaad niets gebeurd) wil ik graag naar een ander platform.
De eisen zijn dat ik er zoals bij Kraken gewoon euro valuta heen kan overmaken en een mooie simpele overzichtelijke UI heeft, dus een beetje als Kraken

Ik verneem hier graag gebaseerd op jullie ervaringen wat een valide alternatief is die het WEL goed doet en een beetje snel is !
Bitstamp
[
Voor 15% gewijzigd door
Rannasha op 27-11-2017 11:18
]