[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.171 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
DutchMan schreef op zondag 12 november 2017 @ 01:00:
[...]

Deze cheap dutchman had wel even spijt omdat hij vlak na het afblazen van de b2x fork al zijn btc wou omzetten naar bch, maar het uiteindelijk niet heeft gedaan. |:( Shit happens zeg maar. O-)

edit: nu klopt het. 8)
Ach, de prijs gaat sowieso gecorrigeerd worden binnen nu en 3 dagen dus dan is een mooi moment om alsnog de gok te wagen. Waarom sowieso een correctie? Ik zou zeggen kijk even hoe belachelijk snel de prijs gepumped is. :P

En als dat niet gebeurt.. Dan wordt het echt leuk met Bitcoin vs Bitcoin Cash. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Luca op 12-11-2017 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op tradingview staan wel wat mooie analyses over bitcoin cash.
https://www.tradingview.c...ember-When-BTC-was-a-Hoax
Dit is wel een mooi stukje. So far heeft hij wel redelijk gelijk gehad, al wil dit voor de toekomst natuurlijk niets zeggen. Die correctie zal er inderdaad wel komen. Hopelijk morgen nog 1x iets omhoog, verkopen en dan na de correctie weer terug kopen.
Weet iemand nog andere sites dan tradingview waar dit soort analyses op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:27
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 02:01:
Op tradingview staan wel wat mooie analyses over bitcoin cash.
https://www.tradingview.c...ember-When-BTC-was-a-Hoax
Dit is wel een mooi stukje. So far heeft hij wel redelijk gelijk gehad, al wil dit voor de toekomst natuurlijk niets zeggen. Die correctie zal er inderdaad wel komen. Hopelijk morgen nog 1x iets omhoog, verkopen en dan na de correctie weer terug kopen.
Weet iemand nog andere sites dan tradingview waar dit soort analyses op staan?
Ik vraag me af of er wel echt een correctie zal plaatsvinden ivm de hard fork, deze kan of BCH heel dominant maken, of ervoor zorgen dat er een flinke correctie komt en alles weer terug naar BTC gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

simlock schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:08:
Weet iemand hoe de belasting met crypto omgaat? Als ik alles verkoop op Gdax en laat me in FIAT uitbetalen, moet ik daar dan belasting over betalen bvb?
En als je verlies gemaakt hebt ? Mag je dan een negatief getal opgeven ? Krijg je geld terug van de belastingdienst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 21:35
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 02:46:
[...]

En als je verlies gemaakt hebt ? Mag je dan een negatief getal opgeven ? Krijg je geld terug van de belastingdienst ?
Gewoon vermogensrendementheffing. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:12
Bittrex Tether wallet is nogsteeds in maintenance, inmiddels 260E verhoging op BCH niet kunnen traden. Begin behoorlijk te balen hier van :( Hebben meer mensen hier last van ?

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkels
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-05-2021
Sc0tTy schreef op zondag 12 november 2017 @ 02:55:
Bittrex Tether wallet is nogsteeds in maintenance, inmiddels 260E verhoging op BCH niet kunnen traden. Begin behoorlijk te balen hier van :( Hebben meer mensen hier last van ?
Ja, hetzelfde hier. En Bittrex ga ik nu dus ook alles weghalen. "Wallet maintenance" mn reet. Op USDT zeker?
Ja, een bijzonder ingewikkelde munt waar veel onderhoud aan gepleegd dient te worden....
Exchanges hebben altijd maintenance bij de currencies die veel actie zien. Dat het allemaal zo ongereguleerd is levert ons veel op, maar dit soort extreem doorzichtige truukjes word ik zo langzamerhand toch ook best wel moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:12
Bakkels schreef op zondag 12 november 2017 @ 03:05:
[...]

Ja, hetzelfde hier. En Bittrex ga ik nu dus ook alles weghalen. "Wallet maintenance" mn reet. Op USDT zeker?
Ja, een bijzonder ingewikkelde munt waar veel onderhoud aan gepleegd dient te worden....
Exchanges hebben altijd maintenance bij de currencies die veel actie zien. Dat het allemaal zo ongereguleerd is levert ons veel op, maar dit soort extreem doorzichtige truukjes word ik zo langzamerhand toch ook best wel moe van.
Wat ik vooral bizar vind is dat er wel gewoon USDT door allerlei andere word getrade. Hoe kunnen zij wel traden en wij niet? Per user aan/uit zetten van de wallets?

Edit: inmiddels kan ik weer traden maar is et bed tijd -O-
Staat nu wel op 1600 en 26.5 cap, die gaat morgen echt over ETH heen

[ Voor 8% gewijzigd door Sc0tTy op 12-11-2017 04:02 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dummy5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 18:47
Jaïr.exe schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:08:
[...]

Hoop dat BCH door blijft stijgen anders weer dikke verlies.
Als je nu niet aan het slapen bent, krijg je een goeie pump mee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
.oisyn schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:58:
@Noxa Waarom zou BTC crashen door dit nieuws? Het is juist positief.
Hoe denk je er nu over @.oisyn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09
RIP Bitcoin

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MS-DOOS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05-2024
Wat er nu gaande lijkt te zijn is dat een consortium van miners een gecoördineerde aanval heeft ingezet, zoals groepjes aandeelhouders ook wel eens de macht probeert te grijpen.

Ik weet niet of the flippening nu echt zal komen maar ik heb mijn BTC wel allemaal naar BCH omgezet. 50% 2-3 dagen geleden, 20% gisteren en de rest vanmorgen.

Wat een rollercoaster... mijn hodl strategie? Out the window.. required balls of steel -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:57

RSP

OK, BCH tikt nu net 2K euro aan op Kraken.com 8)7

Andere Altcoins zijn weer teruggezakt, dus ik denk dat ik 't een maar paar dagen ga aankijken ...

Edit: een minuut later tikt ie gewoon 2400 aan. I'm done.

[ Voor 16% gewijzigd door RSP op 12-11-2017 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 12:09
https://www.reddit.com/r/...h_btc_trading_discussion/

Schijnen whales met Buy orders van 30 miljoen dollar prijzen rustig met honderden dollars per keer in paar minuten te pompen. Zou er vanaf blijven, dit kost Jan met de pet heel veel geld. Elke pomp is in elk gestort, dit dus ook. Altcoins in uitverkoop zou ik zeggen, maar laat opnieuw zien hoe de markt nog niet rijp is voor Mass adoption:)

50% van volume komt uit Zuid Korea, vraag me af of Noord Korea begroting 2018 aan het vaststellen is (zonder al te paranoïde te willen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:44
BTC nu 5500 dollar. Of het is het einde of nu inkopen als een dolle ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zo dat is lekker wakker worden met BCH 8)
Wat een feest de laatste dagen, BCH had ik iets langer en LTC korte ritjes van 49/50 naar 53/54.
is echt weer als vanouds verdienen dit sta al op 140% winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28

RvV

De BTC transaction fees gaan richting de 1000 sat/byte en de profitability van BCH blijft stijgen. De eerste BTC difficulty adjust is over 20 dagen, dus als je het mij vraagt, is het einde nabij. Of kan iemand onderbouwen waarom dat niet zo zou zijn? Miners gaan de komende dagen nog meer overstappen naar BCH waardoor de fees nog verder gaan stijgen.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Zonder het technische aspect van miners die verhuizen lijkt mij BTC te belangrijk voor de markt in zijn algemeen. Iedereen buiten de kenners beschouwt cryptovaluta namelijk als Bitcoins. Het zou behoorlijk schadelijk (in mijn ogen) zijn als Bitcoin zou vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
GeeMoney schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:06:
Zonder het technische aspect van miners die verhuizen lijkt mij BTC te belangrijk voor de markt in zijn algemeen. Iedereen buiten de kenners beschouwt cryptovaluta namelijk als Bitcoins. Het zou behoorlijk schadelijk (in mijn ogen) zijn als Bitcoin zou vallen.
Het zou mij niks verbazen als we een mega correctie krijgen, die ICO meuk heeft de markt grotendeels verpest er komt echt een dag dat die bubbel barst.

Zo meteen zullen er een hoop short gaan met BCH denk ik, dubbel verdienen

[ Voor 6% gewijzigd door Slux op 12-11-2017 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28

RvV

Ik ben het er mee eens dat het slecht zou zijn voor de markt. Hoewel ik ook BCH bezit, mag die van mij wel weer inkakken in het belang van BTC en crypto in het algemeen. Misschien dat een verhoging van de BCH difficulty nog iets kan veranderen aan deze situatie. Nog 14 uur als ik het zo lees...

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik baal dat is ik eruit ben gestapt voor deze klapper maar dit soort klappers zijn natuurlijk niet gezond.
Mensen verdienen miljoenen en miljoenen met deze geintjes.
Dit kan niet lang doorgaan zou je denken.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

madmaus schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:13:
Ik baal dat is ik eruit ben gestapt voor deze klapper maar dit soort klappers zijn natuurlijk niet gezond.
Mensen verdienen miljoenen en miljoenen met deze geintjes.
Dit kan niet lang doorgaan zou je denken.
Hij klapt continue twee kanten op als ik het zo zie. De BCH EUR orderbook op Kraken zien er ook chaotisch uit. Mensen zijn nu echt real-time emotionele beslissingen aan het maken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen he, lekker wakker worden zo (tot nu toe dan).
GeeMoney schreef op zondag 12 november 2017 @ 07:56:
BTC nu 5500 dollar. Of het is het einde of nu inkopen als een dolle ?
Ja dat vraag ik me ook af. Heb het geluk dat ik 4 dagen geleden alles had overgezet van BTC->BCH. Is nu even genieten maar heb het idee dat BTC straks weer skyhigh gaat. Maarja, speculaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Slux schreef op zondag 12 november 2017 @ 07:58:
Zo dat is lekker wakker worden met BCH 8)
Wat een feest de laatste dagen, BCH had ik iets langer en LTC korte ritjes van 49/50 naar 53/54.
is echt weer als vanouds verdienen dit sta al op 140% winst
Ik zou de rotzooi verkopen en in munten als WTC stappen voor de verdubbelaar, vraag is alleen even wanneer :P

Dit is zo kunstmatig, waarom zou je nu nog BCH vasthouden? Er is een enkele munt die 150% heeft vastgehouden een week lang, maar dit niet hoor

[ Voor 14% gewijzigd door Rookert25 op 12-11-2017 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rookert25 schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:17:
[...]
Dit is zo kunstmatig, waarom zou je nu nog BCH vasthouden? Er is een enkele munt die 150% heeft vastgehouden een week lang, maar dit niet hoor
Eens, dat is het enge. Vasthouden of omzetten van BCH->BTC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
[...]

Ik zou de rotzooi verkopen en in munten als WTC stappen voor de verdubbelaar, vraag is alleen even wanneer :P

Alleen, BTC,ETH,BCH,LTC,DASH,MONERO voor mij waar LTC nog altijd de favoriet is.
alle andere imo shitcoins blijf ik ver van weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Hahahaha en Kraken is weer dood. Wat een farce.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Egbert1907
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-01-2021
Ik lees hier nu een tijdje mee en kom tot de conclusie dat hetgeen nu gebeur door een aantal van jullie is/was aangegeven. Alles is terug te leiden tot de discussie rondom de fork (wat dat precies en hoe die ontstaan is huiswerk voor mij vandaag).Aileen dat het deze kant opging (zo extreem) had niemand Verwacht.
Ik vergelijk de fork nog maar even met de splitsing van aanselen in het verleden. Ik weet het heeft niet dezelfde grondslag maar wel hetzelfde effect.

Is enige grondslag waarom BCH meer/beter zou zijn dan BTC. Of is een crypto met wat geld zo makkelijk te beinvloeden. Want dan zou het lonen om in mining te investeren en elke maand te pumpen/dumpen.

Als kleine particulier moet je dan koerssignalen oppikken en uitgaan van technische analyse. Maar zelfs dat heeft eigenlijk geen zin vanwege de grote jongen zodat er geen reele fundamentele basis is. En dan hopen dat je op het juiste moment timed....maar ook een broker hebt die op dat moment werkt.

Waardoor deze crypto runnen voor mij echt als gokken overkomen. Maar eigenlijk zeg ik niets dat jullie al niet weten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
Exodus geeft aan dat BTC via shapeshift inwisselen niet meer toegestaan wordt (in hun wallet iig, https://www.exodus.io/status/ ). Blijkbaar duren de exchanges meer dan 24 uur. Het lijkt behoorlijk dringen voor de uitgang. Geeft iig aan dat de koers voorlopig nog niet uitgebottomed is. Als je denkt dat BTC er weer bovenop zal komen moet je iig nog even wachten voor je weer instapt.

[ Voor 4% gewijzigd door Maverick op 12-11-2017 08:50 . Reden: bronnetje toegevoegd :) ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch, bitcoin cash stabiliseert even en direct stijgt bitcoin. Oftewel, het lijkt me verstandig moment bitcoins te kopen.

Er zit veel te veel lucht in cash momenteel. Bitcoin is het lucht nu wel even kwijt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2017 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:54:
Typisch, bitcoin cash stabiliseert even en direct stijgt bitcoin. Oftewel, het lijkt me verstandig moment bitcoins te kopen.

Er zit veel te veel lucht in cash momenteel. Bitcoin is het lucht nu wel even uit.
Jij durft, ik durf nu echt geen BTC te kopen wacht wel als die ergens onder de 4k komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert1907
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-01-2021
Ha eigenlijk bij introductie van elke coin er 100 kopen voor een paar centen en HODL. Kun je vast een keer met pensioen.
Nu nog uitvinden hoeveel nieuwe munten er komen, en overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Slux schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:20:
[...]

Alleen, BTC,ETH,BCH,LTC,DASH,MONERO voor mij waar LTC nog altijd de favoriet is.
alle andere imo shitcoins blijf ik ver van weg
Dat mag natuurlijk, maar persoonlijk vind ik Bitcoin een shitcoiwat niks bijzonders heeft behalve dat het de eerste was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Rookert25 schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:10:
[...]

Dat mag natuurlijk, maar persoonlijk vind ik Bitcoin een shitcoiwat niks bijzonders heeft behalve dat het de eerste was.
Dan zou ik als ik jouw was nog eens goed inlezen want als de Bitcoin er niet was geweest waren die 99% van de andere shitcoins er nooit geweest :+
Egbert1907 schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:05:
Ha eigenlijk bij introductie van elke coin er 100 kopen voor een paar centen en HODL. Kun je vast een keer met pensioen.
Nu nog uitvinden hoeveel nieuwe munten er komen, en overleven.
Meer dan 95% van de shitcoins zullen uitsterven die voegen echt niks toe zijn meer scams dan nut

[ Voor 33% gewijzigd door Slux op 12-11-2017 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Beste Tweakers,
Hierbij een algemene Bittrex vraag... stel dat ik een minimum prijs voor mijn crypto's wil krijgen bij verkoop zodat ik geen verlies maak.
Hoe kan ik een stop-loss limiet bij Bittrex opgeven? Ik snap hun ordersysteem kennelijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Rookert25 schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:10:
[...]

Dat, en die alleen bestaansrecht ontleent aan het feit dat je bitcoin nodig hebt om andere shitcoins te kopen. 8)7

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Slux schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:11:
[...]

Dan zou ik als ik jouw was nog eens goed inlezen want als de Bitcoin er niet was geweest waren die 99% van de andere shitcoins er nooit geweest :+
Natuurlijk, maar dat heeft niets te maken met wat het nu te bieden heeft op technisch vlak. Zodra er meer pairs komen tussen altcoins en andere munten zal ik blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Guus Leeuwis schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:12:
Beste Tweakers,
Hierbij een algemene Bittrex vraag... stel dat ik een minimum prijs voor mijn crypto's wil krijgen bij verkoop zodat ik geen verlies maak.
Hoe kan ik een stop-loss limiet bij Bittrex opgeven? Ik snap hun ordersysteem kennelijk niet.
Je kunt bij 'Type' in het ordervakje 'Conditional' kiezen.
Maar je moet even opletten hoe het werkt, want je moet naast de condition, ook je prijs bepalen.
Als jij een condition zet van if bitcoin price is equal or below 5000, en jij zet in je order een prijs van 6000, dan wordt dus je order geplaatst voor bitcoin verkopen op 6000 en zal dat dus niet gebeuren, aangezien de marktprijs dan rond de 5000 ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Rutger op 12-11-2017 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Rookert25 schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:17:
[...]

Natuurlijk, maar dat heeft niets te maken met wat het nu te bieden heeft op technisch vlak. Zodra er meer pairs komen tussen altcoins en andere munten zal ik blij zijn.
En de blockchain dan ??
Het zal de markt alleen maar goed doen als er juist minder van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik word net wakker en heb alles gemist. Bitcoin cash stort helemaal in weer. Is er nieuws kopen/verkpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:22:
ik word net wakker en heb alles gemist. Bitcoin cash stort helemaal in weer. Is er nieuws kopen/verkpen?
Stort in ? als ik jouw was had ik de boel verkocht en weer lekker terug naar bed gegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
GeeMoney schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:06:
[...]

Als je wakker moet liggen van bedragen die je inzet dan ben je al hoe dan ook niet lekker bezig.
Heb mijn initiële inleg er al lang uit en speel nu verder met alleen winst... bedoelde wakker liggen dan ook niet letterlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat had ik woensdag avond met die dip ook gedaan. Dat was niet de juiste keuze toen. Baal ervan dat ik niet ff 2 uurtjes wakker ben geworden:/.Nu nog maar even holden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
https://i.imgur.com/CGU1qSh.jpg

Dit is dus waarom ik niet mee doe met die gekte. Even 20 min niet naar de koers kijken en BAM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
[...]

Waarom is dit kunstmatig? Men op de tweakers slack verklaarde mij voor gek dat ik enkele maanden geleden massaal BCH zat in te kopen. Ik gaf 1 simpele maar sterke reden: ontiegelijk veel miners zitten erop.
Zolang men deze koppeling niet inziet, dan snapt men het simpelweg niet (ook de tijd dat ik weggegaan ben uit de slack, ik werd min of meer voor gek verklaart omdat ik tientallen zat in te slaan van de BCH terwijl de prijs bleef droppen. Boontje komt om zijn loontje zullen we dan maar zeggen).

Of deze bubbel gaat klappen? Ja zekers, de overheid gaat vroeg of laat hun eigen coin introduceren en die zal een waarde krijgen. Vanaf dat moment is het easy om BTC en alles wat daaraan vast hangt (alle altcoins) te verbieden. Zodra het verboden wordt voor bedrijven om BTC-EU te handelen (of welke andere munt dan ook; dollar, roepies of wat dan ook) waardoor gebruikers niet meer legaal hun BTC naar EURO om kunnen zetten is het voorbij. Tot die tijd zie ik geen reden voor een klappende bubbel en zal de prijs gewoon blijven stijgen.
Zo krijgen bepaalde economisten toch wel een status, want circa 6 jaar geleden werd er geschreven door bekende economisten dat 10.000 euro (of dollar..) een stabiele prijs voor Bitcoin zou moeten zijn. Ondanks dat ze beter hadden kunnen weten; de overheid laat zoiets nooit te lang toe indien het een serieuze bedreiging voor hun eigen economische stelsel zou zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door LopendeVogel op 12-11-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Heeft iemand nog tips om handmatig orders te zetten wanneer de markt zo snel heen en weer gaat? Heb nu al 2 keer BCH willen kopen in de dip maar continue als ik mijn buy order invul gaat de prijs er alweer overheen. Het is letterlijk seconde werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
yinx84 schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:30:
https://i.imgur.com/CGU1qSh.jpg

Dit is dus waarom ik niet mee doe met die gekte. Even 20 min niet naar de koers kijken en BAM!
Als je er wel aan mee had gedaan had je binnen 24uur 1250Dollar per BCH verdiend, logisch dat je zulke dipjes krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:41
Heb al 2 uur 2 bitcoin transacties die nog unconfirmed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
com2,1ghz schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:38:
Heb al 2 uur 2 bitcoin transacties die nog unconfirmed zijn.
Had ik van de week ook... duurt even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeesper
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 18:28
GeeMoney schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:39:
[...]

Had ik van de week ook... duurt even.
Kijk ook eens naar het aantal nog te verwerken transacties:
https://blockchain.info/unconfirmed-transactions

Schrik je van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin1972
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-07 19:07

Bornin1972

Bornclean

Op Livecoinwatch staat Bitcoin Cash 2500 dollar, op Coinmarketcap 1534...brakke engine

Bornclean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Ik word hier niet goed van he. Net BCH gekocht op 1730 en nu weer lekker aan het kelderen. Net als toen ik BTC kocht op 5600 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin1972
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-07 19:07

Bornin1972

Bornclean

BCH is niet aan het kelderen!
De exchange Bithumb lag plat en de aanval is tijdelijk stopgezet wegens niet verwerken van de orders.
Er van uitgaande dat dit meer is dan een ordinaire Pump and Dump, en men werkelijk probeert Bitcoin van de troon te stoten...

Bornclean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Tip voor mensen die aan arbitrage doen, LTC staat op kraken 49.50 bitstamp 51.20 zit de laatste dagen vrij veel verschil in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:22:
Ik was gisteren op 1302 uitgestapt en baalde vanochtend goed toen ik zag welke piek hij had bereikt. Gelukkig daalde hij erg hard. Ik verwachte dat het dal rond de 1450 zou liggen, heb rond 1505 2 stuks gekocht. Toen hij door daalde tot ergens in de 1320 range zat ik wel even met samengeknepen billen op de bank HODL te roepen naar mijzelf :) Maar uiteindelijk op 1692 beide weer verkocht, je moet niet té greedy worden.

Je kunt voor of tegen BCH/BCC zijn, maar, het patroon is wel redelijk te doorzien. Je ziet ze een soort testdrive maken om een ATH te halen, dan dalen ze en je ziet hem weer meerdere keren de dalen en pieken aantikken. Blijf ook goed de bids bekijken, je ziet duidelijk wanneer de pump bots aangezet worden, die stoppen soms even 30 seconden, dan moet je vertrouwen houden. Ineens beginnen ze weer om gewoon 100-200 Dollar hoger weer even iets gas terug te nemen.

Wat mij bij BCC/BCH wel duidelijk is, dat als de bots uitgezet worden dat hij als een baksteen door keldert. Dat zorgt er bij mij voor dat ik alleen als ik achter de laptop kan blijven zitten mee doe, maar anders niet, je kunt er goed het schip mee ingaan...

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:05:
[...]

Ik was gisteren op 1302 uitgestapt en baalde vanochtend goed toen ik zag welke piek hij had bereikt. Gelukkig daalde hij erg hard. Ik verwachte dat het dal rond de 1450 zou liggen, heb rond 1505 2 stuks gekocht. Toen hij door daalde tot ergens in de 1320 range zat ik wel even met samengeknepen billen op de bank HODL te roepen naar mijzelf :) Maar uiteindelijk op 1692 beide weer verkocht, je moet niet té greedy worden.

Je kunt voor of tegen BCH/BCC zijn, maar, het patroon is wel redelijk te doorzien. Je ziet ze een soort testdrive maken om een ATH te halen, dan dalen ze en je ziet hem weer meerdere keren de dalen en pieken aantikken. Blijf ook goed de bids bekijken, je ziet duidelijk wanneer de pump bots aangezet worden, die stoppen soms even 30 seconden, dan moet je vertrouwen houden. Ineens beginnen ze weer om gewoon 100-200 Dollar hoger weer even iets gas terug te nemen.

Wat mij bij BCC/BCH wel duidelijk is, dat als de bots uitgezet worden dat hij als een baksteen door keldert. Dat zorgt er bij mij voor dat ik alleen als ik achter de laptop kan blijven zitten mee doe, maar anders niet, je kunt er goed het schip mee ingaan...
Ja ik ben vannacht opgebleven tot half 4 omdat ik wel iets aan voelde komen. Toen begon hij pas met stijgen. En nu word ik dus te laat wakker en heb alles gemist. Vanuit mijn oogpunt verwacht ik wel dat de aanval nog niet over is en hold ik nog wel even door. Dat wordt nu alleen niet meer terug naar bed gaan ben ik bang haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:40
Taro schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:05:
[...]

Waar halen jullie deze informatie vandaan? Zoals de bids en een goede live chart? Volgens de website van BCH zijn de meest bekende exchanges waar BCH verhandelt wordt Kraken en Bittrex. Kraken is niet wat, dus ik neem aan dat je op Bittrex zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Laatst online: 16-09 12:35
Wauw, werd wakker en dacht: "het is zeker weer gedaald omdat je dikke fomo had"
Nou, dat is voor het eerst. Nu kijken wat er zal gebeuren met die bots. Is allemaal weer zo onzeker nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

com2,1ghz schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:48:
Ik word hier niet goed van he. Net BCH gekocht op 1730 en nu weer lekker aan het kelderen. Net als toen ik BTC kocht op 5600 :')
Wat zijn je lange termijn verwachtingen? Je begrijpt dat bch in een absurde pump zit momenteel? Wil je even snel meeliften of geloof je dat bch de troon over gaat nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen slinger ze nog maar even aan :9
@Xander, op tradingview staan wel wat mooie analysis. Niet tot de hoogte die hij gister heeft bereikt maar wel daarvoor. Daarnaast een beetje de grafieken lezen.
Ik zit op binance en bittrex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Xander25 schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:10:
[...]

Waar halen jullie deze informatie vandaan? Zoals de bids en een goede live chart? Volgens de website van BCH zijn de meest bekende exchanges waar BCH verhandelt wordt Kraken en Bittrex. Kraken is niet wat, dus ik neem aan dat je op Bittrex zit?
Ja, ik zit op Bittrex. Moet helaas wel 1x per 15 minuten 1 van de +-8 openstaande Bittrex tabs F5'en omdat hij freezed (chart niet, maar vaak bid of ask prijs wel). Ben er verder erg over te spreken. En het is een kwestie van gevoel, ik zit er nog weleens naast, maar gisteren en vandaag met BCH zat ik gelukkig goed.

Een chart van 1 minuut loopt alsnog achter de feiten aan met snelheden als die van BCH, maar gewoon de bids in de gaten houden.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeriJC
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 21:54
Even een vraag tussendoor: als jullie iets 'even verkopen', doe je dat dan tegen EUR/USD of tegen een andere crypto? Immers, via Bittrex kun je alleen in crypto's handelen toch? En om nu telkens als je even de kat uit de boom wilt kijken om te zetten naar BTC/ETH/LTC, dat door te sluizen naar Coinbase en daar tegen 3% fee om te zetten naar EUR: dat zal het toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:16:
[...]

Wat zijn je lange termijn verwachtingen? Je begrijpt dat bch in een absurde pump zit momenteel? Wil je even snel meeliften of geloof je dat bch de troon over gaat nemen?
Het was "even meeliften". Ik zag laats dat ze richting de 700 aan gingen. Toen dacht ik nog ooh ik ga niet kopen. Daarna 800, 900, 1000, 1500. Toen dacht ik oke ik stap ook in de boot.

Zal niet de eerste keer zijn dat ik op een verkeerd moment koop/verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
com2,1ghz schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:48:
Zelfde gevoel hier. Ik kocht op 1750 en zag hem toen als een malle omhoog schieten naar 2460. Kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik niet verkocht heb. Ik heb echt een 50/50 gevoel voor wat betreft het overnemen van BTC.

Het verhaal hierboven met die bots klinkt wel erg aannemelijk. Ik vind het echt bizar dat binnen zo
n klein tijdsbestek er zulke verschillen in koers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

JoeriJC schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:20:
Even een vraag tussendoor: als jullie iets 'even verkopen', doe je dat dan tegen EUR/USD of tegen een andere crypto? Immers, via Bittrex kun je alleen in crypto's handelen toch? En om nu telkens als je even de kat uit de boom wilt kijken om te zetten naar BTC/ETH/LTC, dat door te sluizen naar Coinbase en daar tegen 3% fee om te zetten naar EUR: dat zal het toch niet zijn?
Daarvoor heb je USDT op Bittrex. Let wel op dat dat geen 100% veilige haven is, er zijn wat twijfels over de dekking hiervan, maar 1 USDT is altijd zo rond de 1 US Dollar en fluctueert niet zoveel als andere munten.

Ik maak er in ieder geval veel gebruik van, ik koop en verkoop BCH bijvoorbeeld via USDT en niet via BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:43
Tetherdollars (USDT). Een crypto t.w.v. USD1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RutgervdZ schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:20:
[...]

Je kunt bij 'Type' in het ordervakje 'Conditional' kiezen.
Maar je moet even opletten hoe het werkt, want je moet naast de condition, ook je prijs bepalen.
Als jij een condition zet van if bitcoin price is equal or below 5000, en jij zet in je order een prijs van 6000, dan wordt dus je order geplaatst voor bitcoin verkopen op 6000 en zal dat dus niet gebeuren, aangezien de marktprijs dan rond de 5000 ligt.
Sorry, ik snap deze uitleg niet helemaal. Wanneer gaat die stop-loss dan wél werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Nog steeds hetzelfde. Of denk jij dat dit direct met dat nieuws van het afblazen van SegWit2x van woensdag te maken heeft? Dat het 3 dagen duurde voordat men doorhad dat dat nieuws er was oid? En quote dan ook even de andere posts die ik heb gemaakt alsjeblieft.
.oisyn schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:35:
Er komt misschien wel een correctie hoor, die kans is best groot. Het afblazen van de fork zal daar weinig mee te maken hebben, de correctie zat sowieso al in de lucht.
.oisyn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:42:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat dit de voorbode is van de correctie die al heel lang in de lucht hing. BTC zal dan ook wel verder dalen. Verschillende TA's (waar ik niet zo van ben overigens) claimen een support line rond de $6200.

Persoonlijk hoop ik dat ie nog veel verder zakt. Naar rond de $3 a $4k ofzo. Dan is het tijd om weer in te slaan :P
Goed, er zijn natuurlijk meer dingen aan de hand momenteel dan gewoon een correctie. Maar dit is geen reactie op het nieuws van toen. Dit is een reactie op de miners die ineens massaal BCH zijn gaan minen.

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 12-11-2017 10:33 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Guus Leeuwis schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:25:
[...]

Sorry, ik snap deze uitleg niet helemaal. Wanneer gaat die stop-loss dan wél werken?
Je kiest een bedrag waaronder (last) je de order wilt activeren. Bijvoorbeeld: Conditional waarde: <=500 en daar koppel je dan een ask bedrag aan dat altijd lager is dan het bedrag dat je hiervoor opgeeft, bijvoorbeeld 490. Als dat verschil te klein is en de daling te groot, dan koopt niemand voor dit bedrag van je. Maak je het verschil te groot, dan maak je extra verlies, maar weet je wel nagenoeg zeker dat er een koper zal zijn. Daarom moet je zelf bepalen hoeveel extra verlies je bereid bent om te nemen voor een extra stukje zekerheid en dat is vaak weer afhankelijk van het bedrag waar het om gaat.

Op Bittrex is er geen market price optie om iets sowieso te verkopen, je moet altijd een vast bedrag opgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

Ik word hier heel droevig van. :'( :'(

Met name van de valse retoriek die gebruikt wordt in het BCH kamp. Ze zeggen dat ze meer bij de filosofie van Bitcoin zitten (dan Bitcoin Core) doordat ze geen Segwit hebben. Dat is op zichzelf nog wel een valide punt. Segwit had Satoshi Nakamoto niet over nagedacht. Je kan voor of tegen Segwit zijn (wat mij betreft heeft het zich al voldoende bewezen om ertegen te zijn). Maar dit is het punt niet.

Wat mij zo enorm stoort aan BCH is dat ze die 8mb blokken hebben. Ze weten maar al te goed dat die blokken straks alleen door de professionele miners gemined kunnen worden mocht het een beetje storm lopen. Ga maar eens uitrekeken hoeveel GB/TB de blockchain zal worden met continu half lege blokken. BCH is dus met name alleen goed voor de professionele miners hetgeen centralisatie in de hand werkt. En dat (!) is dus tegen het zere been van Satoshi Nakamoto.

Ik weiger om die scamcoin van Roger Ver te kopen en als hedge zet ik in op decentralized coins zoals Vertcoin en Litecoin. Die gaan sowieso door het dak mocht BTC het afleggen tegen BCH.

aka Crypto T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Vanuit coinbase eerst naar gdax verplaatsen en dan naar EUR. Kost je ongeveer maar 0.03% ipv 3-5 :)

Ik heb LTC/ETH gekocht en af en toe een beetje BTC als hij onder de 6k dollar zit.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 12-11-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik merk in de groepen waar ik in zit dat mensen vertrouwen in Bitcoin verliezen. 'Wat 6 weken terug nog de glorieuze toekomst van de wereld was, is nu een zieke gemanipuleerde bubbel.' Dat sentiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

troxx schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:36:

Met name van de valse retoriek die gebruikt wordt in het BCH kamp. Ze zeggen dat ze meer bij de filosofie van Bitcoin zitten (dan Bitcoin Core) doordat ze geen Segwit hebben. Dat is op zichzelf nog wel een valide punt. Segwit had Satoshi Nakamoto niet over nagedacht. Je kan voor of tegen Segwit zijn (wat mij betreft heeft het zich al voldoende bewezen om ertegen te zijn). Maar dit is het punt niet.

Wat mij zo enorm stoort aan BCH is dat ze die 8mb blokken hebben. Ze weten maar al te goed dat die blokken straks alleen door de professionele miners gemined kunnen worden mocht het een beetje storm lopen. Ga maar eens uitrekeken hoeveel GB/TB de blockchain zal worden met continu half lege blokken. BCH is dus met name alleen goed voor de professionele miners hetgeen centralisatie in de hand werkt. En dat (!) is dus tegen het zere been van Satoshi Nakamoto.

Ik weiger om die scamcoin van Roger Ver te kopen en als hedge zet ik in op decentralized coins zoals Vertcoin en Litecoin. Die gaan sowieso door het dak mocht BTC het afleggen tegen BCH.
Dat geeft niet, dat is toch slechts een verzonnen pseudoniem voor de echt scamboy.

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

8 MB is de max, ze kunnen kleiner zijn als er minder transacties zijn. De chain zal dus niet zwaarder worden als de blokgrootte groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ga maar eens uitrekeken hoeveel GB/TB de blockchain zal worden met continu half lege blokken.
Dit klopt niet. Blokken zijn niet allemaal even groot. Die 8MB is de maximale grootte die ze hebben. De BCH chain is momenteel kleiner dan Bitcoin, en dat is alleen maar omdat er niet zoveel transacties plaats hebben gevonden op die chain sinds de fork.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:06
Saturnus schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:39:
Ik merk in de groepen waar ik in zit dat mensen vertrouwen in Bitcoin verliezen. 'Wat 6 weken terug nog de glorieuze toekomst van de wereld was, is nu een zieke gemanipuleerde bubbel.' Dat sentiment.
En na de fork van bitcoin cash klapt de bitcoin cash en gaat bitcoin weer to the moon. Dat lees ik in de groepen waar ik in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04
Saturnus schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:39:
Eigenlijk draait alles met handelen om sentiment. Eén verkeerd bericht kan de boel op z'n kop gooien, dat maakt alles ook zo verschrikkelijk onvoorspelbaar.

Ik denk persoonlijk dat Bitcoin absoluut geen toekomst heeft als betaalmiddel. Er zijn in de tussentijd veel meer coins/blockchains/technieken die veel beter werken en schalen dan BitCoin en met name ook heel veel sneller zijn. Ook is het stroomverbruik wat nodig is voor BitCoin en het feit dat een paar grote partijen eigenlijk alle macht (kunnen) krijgen een groot nadeel. BitCoin is wel de eerste en de meest bekende natuurlijk en heel veel koersen zijn ook gelinkt aan de BitCoin, dus ik verwacht niet dat deze snel zal verdwijnen of instorten.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

.oisyn schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:46:
[...]

Dit klopt niet. Blokken zijn niet allemaal even groot. Die 8MB is de maximale grootte die ze hebben. De BCH chain is momenteel kleiner dan Bitcoin, en dat is alleen maar omdat er niet zoveel transacties plaats hebben gevonden op die chain sinds de fork.
Fair enough als mijn eerste statement niet klopt (dat alle blocks 8mb zijn). Ik laat me graag corrigeren ten behoeve van de discussie. Wat mij betreft is de relevante vraag: hoe groot zou de BCH blockchain geweest zijn als sinds de fork beide chains evenveel transacties gehad zouden hebben. Immers, als BCH de nieuwe BTC is dan is dat een relevante vraag.

Op reddit proef ik bezorgdheden met centralisatie van BCH en invloed van Chinese miners (Jihan en consorten). Ben benieuwd wat de tweakers hiervan vinden.

EDIT: ander groot concern wat ik over BCH lees is dat BCH zeer waarschijnlijk niet wil innoveren in de richting van offchain applicaties maar alle transacties op het mainnet wil afhandelen (in de grote blokken). De miners hebben hier baat bij = meer mining fees. BTC staat niet onwelwillend tegenover lightning en atomic swaps en off-chain oplossingen. Waarom zouden we het betalen van een kop koffie tot in de eeuwigheid willen vastleggen op de blockchain?

[ Voor 20% gewijzigd door troxx op 12-11-2017 10:52 ]

aka Crypto T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josshem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:57
troxx schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:49:
[...]

Fair enough als mijn eerste statement niet klopt (dat alle blocks 8mb zijn). Ik laat me graag corrigeren ten behoeve van de discussie. Wat mij betreft is de relevante vraag: hoe groot zou de BCH blockchain geweest zijn als sinds de fork beide chains evenveel transacties gehad zouden hebben. Immers, als BCH de nieuwe BTC is dan is dat een relevante vraag.

Op reddit proef ik bezorgdheden met centralisatie van BCH en invloed van Chinese miners (Jihan en consorten). Ben benieuwd wat de tweakers hiervan vinden.
Blocks van BCH veranderen mee op basis van behoefte

https://bitinfocharts.com/comparison/size-btc-bch.html#6m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Luuk1983 schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:47:
[...]

Eigenlijk draait alles met handelen om sentiment. Eén verkeerd bericht kan de boel op z'n kop gooien, dat maakt alles ook zo verschrikkelijk onvoorspelbaar.

Ik denk persoonlijk dat Bitcoin absoluut geen toekomst heeft als betaalmiddel. Er zijn in de tussentijd veel meer coins/blockchains/technieken die veel beter werken en schalen dan BitCoin en met name ook heel veel sneller zijn. Ook is het stroomverbruik wat nodig is voor BitCoin en het feit dat een paar grote partijen eigenlijk alle macht (kunnen) krijgen een groot nadeel. BitCoin is wel de eerste en de meest bekende natuurlijk en heel veel koersen zijn ook gelinkt aan de BitCoin, dus ik verwacht niet dat deze snel zal verdwijnen of instorten.
3 vergelijkingen: Betamax vs VHS en Blu-ray vs HD-DVD en CD vs Minidisc.

Beter wil niet altijd zeggen dat het de winnaar wordt/is.
Acceptatie en bekendheid is misschien wel belangrijker. Als ik iemand van straat pluk en vraag wat cryptocoin is zal 9 op de 10 “Bitcoin of zoiets toch?” zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
.oisyn schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:28:
[...]

Nog steeds hetzelfde. Of denk jij dat dit direct met dat nieuws van het afblazen van SegWit2x van woensdag te maken heeft? Dat het 3 dagen duurde voordat men doorhad dat dat nieuws er was oid? En quote dan ook even de andere posts die ik heb gemaakt alsjeblieft.

[...]

[...]

Goed, er zijn natuurlijk meer dingen aan de hand momenteel dan gewoon een correctie. Maar dit is geen reactie op het nieuws van toen. Dit is een reactie op de miners die ineens massaal BCH zijn gaan minen.
Ik denk dat het 1 op 1 te maken heeft met het afblazen van Segwit. De koers daalde omdat de droom van gratis geld uit een spat. Iedereen gaat op zoek naar nieuwe mogelijkheden en BCH is de uitgelezen mogelijkheid. De miners doen er nog een een schepje boven op omdat BCH meer profijt oplevert, niet omdat ze daar nou zo hard achter staan denk ik.

Mijn onderliggende vraag was eigenlijk of je nog steeds een rotsvast vertrouwen hebt in BTC?

Hoe ik het zie is dat het hele gedecentraliseerde concensus model geen lor waard is op het moment. De macht is in handen van een paar zeer machtige miners. Miners die hun politiek uitvechten door middel van forks of misschien wel opzettelijke markt manipulatie? Jan met de pet heeft in ieder geval niets meer in te brengen.

[ Voor 3% gewijzigd door Noxa op 12-11-2017 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Matadores schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:47:
[...]

En na de fork van bitcoin cash klapt de bitcoin cash en gaat bitcoin weer to the moon. Dat lees ik in de groepen waar ik in zit.
Zijn dat dezelfde groepen die 10k BTC dit jaar als absolute garantie zagen dus BUY.

Of zijn dat die groepen die heel hard riepen dat BCash snel SELL moest na de fork, want het zou een stille dood sterven.

Riep men daar ook dat Omisego, Vert, Modum, Link en weet ik welke Alt of the Week het helemaal gingen maken en een koopje waren?

Niet maar jou gericht maar in het algemeen. Doe je eigen onderzoek, laat emotie erbuiten, lees wat de community zegt met een korrel zout en vergeet niet hoe jong, volatiel en onvoorspelbaar deze markt is.

Laat je niet gek maken door de grote jongens waarna je je zuurverdiende geld verspeelt op een markt die je niet begrijpt.

Ik hou niet van voorspellingen doen maar ik denk dat vele crypto "investeerders" harde levenslessen gaan leren binnenkort. Vergeet de "suicide hotline" posts op r/bitcoin niet na MtGox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04
GeeMoney schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:54:
[...]

3 vergelijkingen: Betamax vs VHS en Blu-ray vs HD-DVD en CD vs Minidisc.

Beter wil niet altijd zeggen dat het de winnaar wordt/is.
Acceptatie en bekendheid is misschien wel belangrijker. Als ik iemand van straat pluk en vraag wat cryptocoin is zal 9 op de 10 “Bitcoin of zoiets toch?” zeggen.
Helemaal mee eens, maar zolang de transactiekosten niet minder worden en de verificatie niet sneller gaat, kan bitcoin nooit voor huis-tuin-en-keukentransacties gebruikt worden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:17:
[...]

Zijn dat dezelfde groepen die 10k BTC dit jaar als absolute garantie zagen dus BUY.

Of zijn dat die groepen die heel hard riepen dat BCash snel SELL moest na de fork, want het zou een stille dood sterven.

Riep men daar ook dat Omisego, Vert, Modum, Link en weet ik welke Alt of the Week het helemaal gingen maken en een koopje waren?

Niet maar jou gericht maar in het algemeen. Doe je eigen onderzoek, laat emotie erbuiten, lees wat de community zegt met een korrel zout en vergeet niet hoe jong, volatiel en onvoorspelbaar deze markt is.

Laat je niet gek maken door de grote jongens waarna je je zuurverdiende geld verspeelt op een markt die je niet begrijpt.

Ik hou niet van voorspellingen doen maar ik denk dat vele crypto "investeerders" harde levenslessen gaan leren binnenkort. Vergeet de "suicide hotline" posts op r/bitcoin niet na MtGox.
Klopt, ik ben er ook 1van. Na te lang aarzelen toch gestart met Bitcoin en 0.8 bitcoin gekocht en ingestapt op koers van $7000,- met de gedachten van velen dat ie toch naar 10K zou stijgen. Nu zit er zelfs al over te denken om te verkopen en het verlies voor lief te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Ik heb het zelf niet gecontroleerd maar ik lees uit "betrouwbare bron" dat Roger Ver zojuist 24.000 BTC overmaakt naar bitfinex:

https://btc.com/b26bd6539...0ef7fe2befaff1d2cb82f2462

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Laatst online: 16-09 12:35
biggydeen2 schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:27:
Ik heb het zelf niet gecontroleerd maar ik lees uit "betrouwbare bron" dat Roger Ver zojuist 24.000 BTC overmaakt naar bitfinex:

https://btc.com/b26bd6539...0ef7fe2befaff1d2cb82f2462
Wat voor effect denk je dat dit al hebben op BTC en BCH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Ik stap niet opnieuw in, maar als je het mij vraagt wordt er nu weer een BCH pump gestart, de bots zijn nu actief.

Edit: Ja idd, @ 1400 gestart, daar gaan we weer.

[ Voor 19% gewijzigd door Taro op 12-11-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om bitcoin cash te kopen en prijs omhoog te drijven, nieuwe pump dus misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:29:
Ik stap niet opnieuw in, maar als je het mij vraagt wordt er nu weer een BCH pump gestart, de bots zijn nu actief.

Edit: Ja idd, @ 1400 gestart, daar gaan we weer.
Hoe zie je dat de bots actief zijn nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:32:
[...]

Je ziet de bovenste 3-5 bid regels ineens constant verspringen en grote aantallen munten tussen deze regels wisselen. En normale mensen gaan bijv. 1 Dollar boven het andere bod zitten, je ziet dat bots er soms gewoon 20-30 Dollar boven gaan zitten. Dan worden snel daaronder ook weer gaten opgevuld met 10-60 BCC's om het verschil tussen het hoogste bod en die daaronder op te vullen. Als dat is gebeurt gaan ze er weer een stuk boven zitten, vullen ze dat gat ook weer op, etc.

Kijk maar eens een tijdje, op een gegeven moment is het duidelijk zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matadores schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:26:
[...]

Klopt, ik ben er ook 1van. Na te lang aarzelen toch gestart met Bitcoin en 0.8 bitcoin gekocht en ingestapt op koers van $7000,- met de gedachten van velen dat ie toch naar 10K zou stijgen. Nu zit er zelfs al over te denken om te verkopen en het verlies voor lief te nemen.
Geen garantie, maar de kans is groot dat die 10K gehaald gaat worden. Ik kan niet je persoonlijke situatie bekijken, maar nu verkopen met verlies is niet slim. Sterker nog, je zou je aankoopprijs uit kunnen middelen door bij te kopen.

TLDR: Bitcoin doet 2 dingen heel goed: crashen en stijgen naar ATHs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:32:
[...]

Je kan in de order boekjes veel dezelfde orders zien en orders die steeds worden aangevuld en in de bied of laat worden gezet en weer verdwijnen.
ik heb zelf me vraagtekens of het wel bots zijn, er zijn heel veel FOMO bellegers die kopen/verkopen momenteel en op de knoppen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Wat een lekker dagje was zaterdag voor de daytrader! Hoe meer op en neer alle koersen gaan hoe meer kans voor wat winst. :)

Iemand zou voor de gein de waarde van BTC + BCH tegenover de dollar op een grafiekje moeten uitzetten over de laatste paar dagen, want die is niet erg veel veranderd.

Tja twee kantjes van dezelfde munt. :)

[ Voor 86% gewijzigd door Kain_niaK op 12-11-2017 11:47 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:37:
[...]

Je ziet de bovenste 3-5 bid regels ineens constant verspringen en grote aantallen munten tussen deze regels wisselen. En normale mensen gaan bijv. 1 Dollar boven het andere bod zitten, je ziet dat bots er soms gewoon 20-30 Dollar boven gaan zitten. Dan worden snel daaronder ook weer gaten opgevuld met 10-60 BCC's om het verschil tussen het hoogste bod en die daaronder op te vullen. Als dat is gebeurt gaan ze er weer een stuk boven zitten, vullen ze dat gat ook weer op, etc.

Kijk maar eens een tijdje, op een gegeven moment is het duidelijk zichtbaar.
Oke ja dat is me wel eens vaker opgevallen idd. Al herken ik dat nu niet uit de orders die geplaatst worden. Hopelijk gaan we straks nog vuurwerk zien :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smokey!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 15:20
Matadores schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:26:
[...]

Als je zo snel van je stuk wordt gebracht had je (in mijn opinie) nooit in moeten stappen. Dit is part of the game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FearOfTheDarkk
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-09-2020
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:40:
[...]

Geen garantie, maar de kans is groot dat die 10K gehaald gaat worden. Ik kan niet je persoonlijke situatie bekijken, maar nu verkopen met verlies is niet slim. Sterker nog, je zou je aankoopprijs uit kunnen middelen door bij te kopen.

TLDR: Bitcoin doet 2 dingen heel goed: crashen en stijgen naar ATHs.
Ik zou niemand zoiets aanraden, al helemaal niet 'omdat bitcoin goed is in crashen en ATH's neerzetten'.
Dat is toch geen goed argument?XD
Op Twitter wordt hard propaganda gevoerd voor Bitcoin Cash.
Trek je eigen conclusies en ga niemand iets aanraden waarmee die een hoop geld kan verliezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• biggydeen2
Quote:

"Roger Ver knows that there are eyes on his wallet, and he's also buddies with the exchange. If he wanted to credit his account with $150M USD worth of BTC, he would have given them a paper wallet IOU - not a publicly viewable transaction across the network.

I trust that Ver is savvy enough to dollar cost average, and wouldn't dump all of his BTC holdings at once. To do so would simply be a terrible financial decision - especially as BTC rides close to its all time high. That means there's no reason to move all of his BTC across the network at once, unless he wants people to notice it.

What we're seeing is a market manipulation that can only occur in a blockchain where you can see the moves that other actors are making. The first conclusion of Ver's coins moving to an exchange is "Ver is selling his coins". This is what he wants you to think.

The second, and I imagine far more rational conclusion, is that Ver is moving his coins in a public way to make people believe that he is about to sell his coins. Since Ver is an outspoken advocate of BCH, this will have a market effect where day traders sell BTC (to avoid the 'pending dump') and buy BCH (to profit from the 'pending pump').

Ver's not about to dump $150M worth of BTC for BCH because doing so would be one of the least rational decisions that he could possibly make.

Alle acties op BCH lijken nog steeds op duidelijk manipulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:46:
[...]
Oke ja dat is me wel eens vaker opgevallen idd. Al herken ik dat nu niet uit de orders die geplaatst worden. Hopelijk gaan we straks nog vuurwerk zien :9
Zo te zien op 1530 gestopt en nu weer dalende. Daarom heb ik er zelf ook geen vertrouwen meer in de komende uren. Ik wacht het even af met fiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FearOfTheDarkk schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:48:
[...]

Ik zou niemand zoiets aanraden, al helemaal niet 'omdat bitcoin goed is in crashen en ATH's neerzetten'.
Dat is toch geen goed argument?XD
Op Twitter wordt hard propaganda gevoerd voor Bitcoin Cash.
Trek je eigen conclusies en ga niemand iets aanraden waarmee die een hoop geld kan verliezen.
Aanraden is een groot woord, ik schets slechts zijn opties. Wat hierboven ook al gezegd is, bitcoin is een achtbaan. Part of the game. Als je al wat langer meedraait weet je ook dat je op -50% kan komen te staan voordat je weer groene cijfers ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 15:43
Kain_niaK schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:43:
Wat een lekker dagje was zaterdag voor de daytrader! Hoe meer op en neer alle koersen gaan hoe meer kans voor wat winst. :)

Iemand zou voor de gein de waarde van BTC + BCH tegenover de dollar op een grafiekje moeten uitzetten over de laatste paar dagen, want die is niet erg veel veranderd.

Tja twee kantjes van dezelfde munt. :)
Gisteren was top mn bot heeft 15 trades gemaakt met de alts 8)
Pagina: 1 ... 32 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]