[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.173 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FearOfTheDarkk
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-09-2020
Hoeveel Bitcoin heeft onze 'Bitcoin Jesus'? Ik dacht dat bitcoin gedecentraliseerd was. Dit gaat meer en meer lijken op de rijke 1% heeft alles voor het zeggen. Imo werkt het nu al gewoon zo. De bitcoin miners en gasten met veel bitcoin bepalen de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
https://fork.lol/pow/retarget

Over 9 uur gaat de difficulty van BCH minen met 400% omhoog als ik het goed lees. Benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitcoin cash is redelijk aan het dalen nu en BTC aan het stijgen. Is het tij aan het keren? Zojuist alles omgezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:06
Ik word helemaal gek: heb vrijdagnacht BTC bijgekocht bij BTCdirect en zag zaterdagochtend dat deze bijgeschreven waren in mijn Jaxx wallet. Zojuist even mijn wallet gechecked en zie ze nu niet meer bijgeschreven staan. Hoe is dit mogelijk? Hoe kan ik nagaan wat er gebeurd kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matadores schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:59:
Ik word helemaal gek: heb vrijdagnacht BTC bijgekocht bij BTCdirect en zag zaterdagochtend dat deze bijgeschreven waren in mijn Jaxx wallet. Zojuist even mijn wallet gechecked en zie ze nu niet meer bijgeschreven staan. Hoe is dit mogelijk? Hoe kan ik nagaan wat er gebeurd kan zijn?
Waarschijnlijk een sync issue:

Check ff je publieke btc adres in een blockchain explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 12:09
FearOfTheDarkk schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:52:
Hoeveel Bitcoin heeft onze 'Bitcoin Jesus'? Ik dacht dat bitcoin gedecentraliseerd was. Dit gaat meer en meer lijken op de rijke 1% heeft alles voor het zeggen. Imo werkt het nu al gewoon zo. De bitcoin miners en gasten met veel bitcoin bepalen de markt.
Zal altijd zo blijven, vind het decentralisatieverhaal mooi, maar ook beetje naïef voor nu. Ze kunnen beter een geografische waarde toevoegen, zodat miners bij wijze van spreken op tienduizenden plekken ter wereld aanwezig moeten zijn om invloed uit te kunnen oefenen. Dat is alleen al vanwege aparte regulering wereldwijd niet te doen en zou decentralisatie echt een boost kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Cash is hard aan het dalen nu weer.... of ze zijn zich aan het klaarmaken voor een volgende pump, of we hebben de aanval nu wel achter de rug...... wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
deppenboks schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:11:
Cash is hard aan het dalen nu weer.... of ze zijn zich aan het klaarmaken voor een volgende pump, of we hebben de aanval nu wel achter de rug...... wat denken jullie?
Uitcashen en BTC kopen als moeilijkheid inderdaad omhoog gaat. Al las ik dat morgen een hard fork voor BCH gepland staat. Ik ga voortaan alleen kijken waar de meeste winst te behalen valt voor de miners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
FearOfTheDarkk schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:52:
De ontwikkelaar(s) van btc hebben 1/20 in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 18:27
En de swing is lekker begonnen, erg bizar om te zien dat het in 3 uur tijd zoveel verschil kan maken, door het selcte groepje

[ Voor 61% gewijzigd door Junia op 12-11-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:03:
[...]

Waarschijnlijk een sync issue:

Check ff je publieke btc adres in een blockchain explorer.
En waar moet ik dan naar kijken als ik dat gedaan heb? Sorry, heb hier nog geen expertise in...

Edit: ik zie bij blockchain.info als ik mijn btc adres invoer onder aan de pagina dat dit een onbevestigde transactie is. Dat is toch vreemd aangezien ik het gisteren bijgeschreven zag staan in mijn wallet. Wie heeft hier ervaring mee?

[ Voor 27% gewijzigd door Matadores op 12-11-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Junia schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:19:
En de swing is lekker begonnen, erg bizar om te zien dat het in 3 uur tijd zoveel verschil kan maken, door het selcte groepje
Select groepje ?
Heb je het volume gezien op de verschillende exchanges ? dat komt echt niet van een select groepje

https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin-cash/#markets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 15:39
Slux schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:22:
[...]

Select groepje ?
Heb je het volume gezien op de verschillende exchanges ? dat komt echt niet van een select groepje

Bithumb is hier niet in meegenomen door Coinmarketcap. Dit was by far de grootste toen de Pump startte. De rest zijn er natuurlijk fijn in meegegaan.
https://www.livecoinwatch.com/coins/BCH

[ Voor 4% gewijzigd door untflanked op 12-11-2017 12:24 ]

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 12:35
Lol, geweldig om te zien hoe volatiel de cryptomarkt is. 4.30 had ik een verdubbeling van de inleg. Nu is het al 5% verlies. Had op een exchange misschien een setprice moeten zetten voor de verkoop, lesson learned.

[ Voor 3% gewijzigd door Jaïr.exe op 12-11-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
untflanked schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:24:
[...]

Bithumb is hier niet in meegenomen door Coinmarketcap. Dit was by far de grootste toen de Pump startte. De rest zijn er natuurlijk fijn in meegegaan.
https://www.livecoinwatch.com/coins/BCH
Bithumb heeft altijd al het grootste volume BCH gehad volgens mij. Pump of niet het was/is lekker verdienen met BCH momenteel, als de boel zakt ga je toch lekker short dubbel op verdienen zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
Slux schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:33:
[...]

Bithumb heeft altijd al het grootste volume BCH gehad volgens mij. Pump of niet het was/is lekker verdienen met BCH momenteel, als de boel zakt ga je toch lekker short dubbel op verdienen zo
Hoop dat er een beetje een pump nu komt, dan stap ik er wel uit met 20% winst. Maar weer terug naar BTC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
Slux schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:22:
[...]

Select groepje ?

Alles uit Zuid Korea... ik vind dat verdacht, zeker aangezien Roger Ver daar op 'tour' is geweest. Wat zou hij er écht gedaan hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 11:53

DutchMan

NederlandseMan

Tis dan wel een behoorlijke dump in bch maar weer blijft hij op zijn support lijn hangen.

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
simlock schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:36:
[...]

Alles uit Zuid Korea... ik vind dat verdacht, zeker aangezien Roger Ver daar op 'tour' is geweest. Wat zou hij er écht gedaan hebben??
Was al zo voordat who the fuck is Roger op tour is geweest, Korea stond er altijd al met kop en schouders boven uit

BTC is net zo gehypet en ge-pumpt

[ Voor 4% gewijzigd door Slux op 12-11-2017 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Matadores schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:19:
[...]

En waar moet ik dan naar kijken als ik dat gedaan heb? Sorry, heb hier nog geen expertise in...

Edit: ik zie bij blockchain.info als ik mijn btc adres invoer onder aan de pagina dat dit een onbevestigde transactie is. Dat is toch vreemd aangezien ik het gisteren bijgeschreven zag staan in mijn wallet. Wie heeft hier ervaring mee?
Dan lijkt het erop dat de Jaxx wallet nog wat glitchy is en jouw btc aankoop nog in de unconfirmed pool zit. Dit kan komen doordat het nu erg druk is op het netwerk. Neem anders contact op met de verzender (waar je het gekocht hebt), zij zijn verantwoordelijk voor een correcte verzending. Als je transactie te lang in de unconfirmed pool zit, wordt deze geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boltinus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-09 10:42
Jaïr.exe schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:24:
Lol, geweldig om te zien hoe volatiel de cryptomarkt is. 4.30 had ik een verdubbeling van de inleg. Nu is het al 5% verlies. Had op een exchange misschien een setprice moeten zetten voor de verkoop, lesson learned.
De grote fout die velen hebben ... greediness ... bij een stijgende koers.
Maar als je probeert daghandel te doen is het zetten van verkooppunten het aller belangrijkste om winsten zeker te stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boltinus
Wat er met BCH gebeurt doen we met ons allen over heel de wereld.
Er lijkt voor nu nog maar 1 munt te zijn die MOET stijgen en als we dat ons zelf maar lang genoeg vertellen via alle social media ... moet het toch waarheid zijn/worden.

We maken elkaar gek, ook hier in dit topic ... er is nog maar 1 topic item over BCH hier ... BCH daar....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Boltinus schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:16:
We maken elkaar gek, ook hier in dit topic ... er is nog maar 1 topic item over BCH hier ... BCH daar....
Zo gaat het met elke stijging of daling hier meestal gaat het over shitcoins en ICO meuk.
9/10 keer heeft iedereen het zien aankomen en hebben ze altijd net de juiste coins of ICO's gekocht valt mij op.
Maar verliezen lees ik hier bijna nooit en als mensen het treintje hebben gemist dan wordt het met de grond gelijkt gemaakt dat het een scam of pump is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Boltinus schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:16:
Wat er met BCH gebeurt doen we met ons allen over heel de wereld.
Er lijkt voor nu nog maar 1 munt te zijn die MOET stijgen en als we dat ons zelf maar lang genoeg vertellen via alle social media ... moet het toch waarheid zijn/worden.

Is altijd zo zolang er snel winst te pakken is, NEO, WTC, MOD, XRP, STRAT, DGB, heb ze hier allemaal gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 14:21

NoE

Que?

Slux schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:25:
[...]

Zo gaat het met elke stijging of daling hier meestal gaat het over shitcoins en ICO meuk.
9/10 keer heeft iedereen het zien aankomen en hebben ze altijd net de juiste coins of ICO's gekocht valt mij op.
Maar verliezen lees ik hier bijna nooit en als mensen het treintje hebben gemist dan wordt het met de grond gelijkt gemaakt dat het een scam of pump is :+
Bij deze, heb de boot gemist, schrok me rot tijdens vakantie ontbijt, zag al mijn BTC winst verdampen. gelukkig weer wat gestabiliseerd en ben ik weer wat gezelliger voor de familie.

BCH sprint zag men aankomen alhier, echter was ik nog te druk bezig met het hoe-en-wat inzake de BHC aankoop via een exchange. Tot op heden alleen nog maar gekocht via Bitonic. minus 1 transactie naar Bittrex. Jaja wordt nog wat met mij.

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
Bitcoin Cash conspiracy. Volgens berichten was het altijd al het plan geweest om Segwit2x nooit te implementeren. Marktmanipulatie. Ze willen dat Bitcoin dood gaat en Cash de nieuwe leidende munt wordt (tenminste, tijdelijk, ze kunnen later hetzelfde grapje doen en Bitcoin weer pumpen).

Ik wil geen FUD/FOMO verspreiden (dat is wat zij graag willen), dus lees je even in.

Een review van het plan (3 uur lang, in part 2 zie je live de dump gebeuren afgelopen nacht)

[ Voor 37% gewijzigd door Theniers op 12-11-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boltinus
Door deze hype rond BCH krijg ik mijn BTC redraws/deposits niet confirmed op mijn HWW en Bittrex.
Waar het meestal binnen 1 uur is afgehandeld, wacht ik bij mijn HWW al meer dan 24 uur en Bittrex al meer dan 3 uur.

Heb net op Blockchain.info gekeken en staat op Unconfirmed Transaction.
Zie ze wel in mijn HWW en op Bittrex ... dus denk ik dat het uiteindelijk wel weer goed gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Slux schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:25:
[...]

Ik heb ooit op bitfinex jaren geleden 200 USD in 4000 verandert om het vervolgens allemaal te verliezen toen de koers rond de 100 was en ik short ging in de hoop dat die naar 70 zou zakken. Toen is hij blijven stijgen en ik had gewoon mijn verlies moeten nemen ipv te wachten en toen ben ik geliquideerd geweest en was ik al die winst kwijt. En zo leer je day traden waar je altijd een order hebt staan dat je je verlies beperkt.

Nu als ik in een short positie zit en de koers gaat omhoog dan neem ik mijn verlies en ga naar een long positie, als het daar nog evenveel stijgt als vanaf mijn short dan is mijn verlies weer gecompenseerd.

Ik loop nu nooit meer weg zonder op elke open positie een trailing stop te hebben en een market limit in de hoop de positie met winst te kunnen afsluiten,

Nu maar hopen dat bitfinex niet in elkaar klapt zoals mtgox en bitcoinica, niet dat ik daar erg veel heb verloren maar toch,

Het blijft een riskant spelletje maar ik vind het leuker dan op de forex of stocks traden. Omdat je zoveel meer controlle hebt door dat je crypto veilig naar je eigen adres kunt sturen. :P

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

Theniers schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:34:
Bitcoin Cash conspiracy. Volgens berichten was het altijd al het plan geweest om Segwit2x nooit te implementeren. Marktmanipulatie.

Een review van het plan
En roger ver die net zijn btc heeft overgezet naar een exchange? Spannende tijden... laat die bch maar naar de maan knallen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:43
Is de centralisatie niet al opgesloten in de beoogde deflatie (21m BTC plafond)? Zonder incentive voor spenderen (inflatie bijv.) zal de geldverdeling toch steeds schever worden volgens klassieke economische theorie? Even als los effect van zaken als block size.

Over verliezen gesproken, in 3 maanden tijd sinds ik begon draai ik nog een kleine winst maar die had 12x hoger kunnen zijn als ik (o.a. deze week) niet zoveel paniekkeuzes had gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door The Redman op 12-11-2017 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Noxa schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:05:
[...]

Ik denk dat het 1 op 1 te maken heeft met het afblazen van Segwit.
Natuurlijk, maar niet met het *nieuws* van woensdag. Anders hadden we al veel eerder een daling gezien. Meer met het feit dat de miners helemaal niet achter het afblazen stonden. Hier hoorde ik woensdag door de doemdenkers echter niet over.
De koers daalde omdat de droom van gratis geld uit een spat.
Dat is gewoon een domme droom, er is geen enkele reden waarom chain A + chain B > origineel.
Mijn onderliggende vraag was eigenlijk of je nog steeds een rotsvast vertrouwen hebt in BTC?
Ja. Bitcoin is nog steeds niet gedecimeerd. De miners kunnen er hooguit een deukje in slaan. Aan het eind van de dag blijft het de crypto met de grootste markt erachter, met afstand.
Jan met de pet heeft in ieder geval niets meer in te brengen.
Miners kunnen vrij weinig. Uiteindelijk bepalen zij niet de koers. En de hoge koers zal altijd een reden zijn om te minen. Ja, nu valt er iets meer te halen bij bch. Tot de volgende difficulty adjustment, en dan zijn de rollen weer omgedraaid. Dat schommelt wat heen en weer tot het een equilibrium bereikt.

Er zat enorm veel lucht in btc, dat heb ik altijd al gezegd en daarom was ik heilig overtuigd van een correctie. Ik denk dat de bodem nog niet is bereikt. En dat is alleen maar gezond.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:07:

Dat is gewoon een domme droom, er is geen enkele reden waarom chain A + chain B > origineel.
Geen rationele reden nee, maar hype kan zeker veroorzaken dat er meer geld in wordt gepompt dan zonder fork het geval zou zijn. De vraag is, hoe lang blijft dit geld erin zitten en kun je op tijd de dubbele coins verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 14:21

NoE

Que?

BCH gaat weer opeens hard van 1250 naar 1740$

[ Voor 10% gewijzigd door NoE op 12-11-2017 14:16 ]

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
Er zat enorm veel lucht in btc, dat heb ik altijd al gezegd en daarom was ik heilig overtuigd van een correctie. Ik denk dat de bodem nog niet is bereikt. En dat is alleen maar gezond.
Daar ben ik het volkomen mee eens. BTC is gewoon overpriced, een correctie was/is nodig.

Maar ik denk wel dat de miners veel meer macht hebben dan wat jij schetst. En dat is nou voor mij het grootste probleem, het feit dat een 'decentralized' currency gewoon keiheid gemanipuleerd kan worden door bepaalde groepen/instanties, dat is juist een centralisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:39
BTC retraced vaak 40% na een ATH, niks mis mee.

16 november wel de launch van CME futures voor Bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boltinus
Ben er een beetje achter waarom ik op unconfirmed blijf staan.
Volgens https://bitcoinfees.earn.com/ zou ik ten minste 214,700 satoshis neer moeten leggen om nog enige confirmatie te kunnen krijgen .. dat is bij deze koers dus rond de $13,27 ...

Mijn transaktie fee was 100.000 Sat ... dus we kunnen nog wel even in de wachtkamer gaan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:14:
[...]

Geen rationele reden nee, maar hype kan zeker veroorzaken dat er meer geld in wordt gepompt dan zonder fork het geval zou zijn. De vraag is, hoe lang blijft dit geld erin zitten en kun je op tijd de dubbele coins verkopen..
Maar dat is het dan ook wel. Het is geen gratis geld, de koers wordt gepompt. Het maakt dan feitelijk ook niet uit of de fork er dan komt of niet. Veel mensen waren teleurgesteld toen de fork werd afgeblazen. Dat is raar, want de prijsstijging zat er gewoon al in. Als je vlak voor de fork naar btc gaat en er vlak erna weer uitstapt, dan zul je er niet zoveel aan verdienen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04
Heeft iemand al een mening over envion (https://www.envion.org/en/)? Ik vind het concept leuk in ieder geval, ik neig er naar om een paar tientjes erin te stoppen. Maaarrrr ik vind de initiele token prijs best aan de hoge kant eerlijk gezegd.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Er zo een sell wall op 0.3 BTC vs BCH zitten, waar kan ik zoiets zien?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Bittrex heeft volgens mij performance issues. Krijg steeds vaker CloudFlare meldingen, mijn wallet is nog wel zichtbaar en correct, maar de trade pagina's tonen nu geen orderbook, saldo en bid/ask/last meer. Ben ik de enige?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:12
Taro schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:55:
Bittrex heeft volgens mij performance issues. Krijg steeds vaker CloudFlare meldingen, mijn wallet is nog wel zichtbaar en correct, maar de trade pagina's tonen nu geen orderbook, saldo en bid/ask/last meer. Ben ik de enige?
Nog geen issues hier, maar good to know

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

Houden we wel dash even in de gaten? ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

DutchMan schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:57:
lol, wtf why? :'(

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
Weet iemand waarom BCH op livecoinwatch niet meer geupdate wordt... API voor die munt geblokkeerd (alle exchanges doorstreept)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:21
DutchMan schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:57:
Wat ik niet snap (gekeken op trade.kraken.com):
dashEUR: +10%
dashUSD: +19%

Hoe kan dit :? Dollar en Euro zijn toch ook min of meer gekoppeld, tuurlijk zit er wat verschil in de valuta maar niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 20:44
ybos schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:06:
[...]

Wat ik niet snap (gekeken op trade.kraken.com):
dashEUR: +10%
dashUSD: +19%

Hoe kan dit :? Dollar en Euro zijn toch ook min of meer gekoppeld, tuurlijk zit er wat verschil in de valuta maar niet zoveel.
Heeft te maken met de vraag, die blijkbaar hoger is vanuit USD-traders dan EUR-traders. Hogere vraag leidt tot een verhoogde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Is wel een aardig groot verschil tussen de Exchanges trouwens:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h9fSXxf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Boltinus schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:05:
Ben er een beetje achter waarom ik op unconfirmed blijf staan.
Volgens https://bitcoinfees.earn.com/ zou ik ten minste 214,700 satoshis neer moeten leggen om nog enige confirmatie te kunnen krijgen .. dat is bij deze koers dus rond de $13,27 ...

Mijn transaktie fee was 100.000 Sat ... dus we kunnen nog wel even in de wachtkamer gaan zitten
De échte reden is omdat er momenteel ontzettend veel unconfirmed transacties zijn (170.000, de waarde zal wel de 1 miljard aantikken) en met een heel lage fee kom je dus eigenlijk achteraan in de rij. Wil je dat de transactie sneller gaat, moet je inderdaad een stevige fee gebruiken.

Als je pech hebt duurt de transactie gewoon uren tot dagen want de wachtrij wordt langer en langer. En dat allemaal dankzij Bitcoin Cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Theniers schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:59:
Weet iemand waarom BCH op livecoinwatch niet meer geupdate wordt... API voor die munt geblokkeerd (alle exchanges doorstreept)?
livecoinwatch.com is een hobbyprojectje van een reddit user, het zou me niet verbazen als er hier en daar nog wat bugs in zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Luuk schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:07:
[...]

livecoinwatch.com is een hobbyprojectje van een reddit user, het zou me niet verbazen als er hier en daar nog wat bugs in zitten. :)
Er was gisteren ook maintenance, misschien dat daar wat mis is gegaan.

Wow als ik dit mag geloven is de hashrate van BCH nu hoger dan BTC
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aNHDXRK.png

https://fork.lol/pow/hashrate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0tTy schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:07:
[...]

Er was gisteren ook maintenance, misschien dat daar wat mis is gegaan.

Wow als ik dit mag geloven is de hashrate van BCH nu hoger dan BTC
[afbeelding]

https://fork.lol/pow/hashrate
Nu nog wel ja. Maar over 2.5 uur kan dat wel eens anders zijn
Pff zo moeilijk dit wat te doen. Unconfirmed transacties zo hoog bij bitcoin en zo'n verdeeldheid. Wordt weer een spannende nacht. Ik hodl cash nog maar even door denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Jup, ik hoop daarvoor m'n sellorders er doorheen te krijgen en dan stap ik er uit. Nu hopen dat er nog even een dikke pump komt voordat ie helemaal inelkaar zakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:32:
[...]

Nu nog wel ja. Maar over 2.5 uur kan dat wel eens anders zijn
Pff zo moeilijk dit wat te doen. Unconfirmed transacties zo hoog bij bitcoin en zo'n verdeeldheid. Wordt weer een spannende nacht. Ik hodl cash nog maar even door denk ik.
Wat verwacht je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
Maar wat veroorzaakt nu de exponentiele steiging van het aantal bitcoin transacties dan??

[ Voor 4% gewijzigd door simlock op 12-11-2017 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
simlock schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:42:
Maar wat veroorzaakt nu de exponentiele steiging van het aantal bitcoin transacties dan??
Minder miners, dus minder rekenkracht, dus minder blokken voor de transacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
PilatuS schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:54:
[...]

Minder miners, dus minder rekenkracht, dus minder blokken voor de transacties.
Maar dat is toch iets anders dan het AANTAL transacties? Er zijn nu minder blokken voor de transacties, maar veeel MEER transacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

simlock schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:56:
[...]

Maar dat is toch iets anders dan het AANTAL transacties? Er zijn nu minder blokken voor de transacties, maar veeel MEER transacties.
Wat Pilatus zegt. O-)

Er zijn niet genoeg blokken beschikbaar waar alle transacties in passen, vandaar de grote wachtrij. Degene die de hoogste transactiekosten betaald krijgt voorrang.

[ Voor 50% gewijzigd door DutchMan op 12-11-2017 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
simlock schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:56:
[...]

Zonder CAPS kan ik ook lezen hoor.

Je krijgt een opstapeling van transacties omdat de blokken vol zitten. Transacties kunnen niet in blok A dus moeten ze in blok B komen. Blok B zit ook al vol en er komen nieuwe transacties bij. Zie het maar als van 5 kassa's naar 1 kassa gaan in een supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Daarnaast door de flinke daling van de BTC en nu de BCC zal er ook veel verkocht worden.

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
jasper623 schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:18:
Daarnaast door de flinke daling van de BTC en nu de BCC zal er ook veel verkocht worden.
En gekocht :)

Het is altijd druk op het netwerk bij grote koersbewegingen, zowel omhoog als omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:22:
[...]

En gekocht :)

Het is altijd druk op het netwerk bij grote koersbewegingen, zowel omhoog als omlaag.
jasper623 bedoelde BitConnect (BCC).

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
https://bitcoingold.org/

Nog een half uurtje.

Iemand enig idee of we van Bittrex nog BTG gaan krijgen? In het officiële statement staat van wel, echter las ik later ergens dat Bittrex BTG (voorlopig) niet gaat toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
mklkhanou schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:34:
https://bitcoingold.org/

Nog een half uurtje.

Iemand enig idee of we van Bittrex nog BTG gaan krijgen? In het officiële statement staat van wel, echter las ik later ergens dat Bittrex BTG (voorlopig) niet gaat toevoegen.
Deze munt gaat op zeker een keer gepumpt worden, dus daar wacht ik dan even op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Vreemde is dat bitcoin zelf behoorlijk ingekakt is. Bitcoin cash is gigantisch gegroeid tot net over de 2000 euro.. Maar nu inmiddels weer 1000 gezakt maar dat staat niet in verhouding met de kleine verbetering van bitcoin zelf tov vanmiddag zeg 12.00

Dan denk ik? Waar is het geld gebleven. De alts ( op dash na ) zie je ook niet stijgen. Keert iedereen zn centen uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Bah door een verkeerde buy vanmiddag van 1550 BCH nu dik 100E verlies ipv dikke winst :(
Had verwacht dat er nog een pump zou komen maar ipdv is ie keihard gekelderd

[ Voor 32% gewijzigd door Sc0tTy op 12-11-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:44
Litebit is ook zo goed als leeg of in onderhoud.
Over 15 minuten gaat de gekte wellicht beginnen?

Ik kijk gewoon lekker toe en heb alles in mijn wallets gezet. (200 euro ingezet nu op verschillende munten waaronder ETH/LTC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Lasteraar schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:43:
Dan denk ik? Waar is het geld gebleven. De alts ( op dash na ) zie je ook niet stijgen. Keert iedereen zn centen uit ?
Hier alles naar fiat omgezet idd. Ik weet niet wat er de komende uren/dagen gaat gebeuren en dus even op safe. Heb nog wel NEO's lokaal ivm GAS, die ga ik daarom niet inwisselen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
  • Laatst online: 16-09 07:54
Sc0tTy schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:44:
Bah door een verkeerde buy vanmiddag van 1550 BCH nu dik 100E verlies ipv dikke winst :(
Had ze 2 dagen geleden gekocht (.5) voor ~280....., maar vanmiddag uit geweest... Zag dat hij de 2000 dollar had aangeraakt. Ben nu thuis en zit hij op de 1100 euro... Keuzes. Verkoop ze als het de 1000 euro aanraakt denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er te verwachten van btg? Gaat dat echt nog iets van invloed hebben denken jullie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sc0tTy schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:44:
Dat hoort er toch gewoon bij als je mee gaat doen met een munt die gepumped word ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Ik overzie de situatie niet helemaal.
Heb nu 1 bitcoin veilig op een Wallet

Bitcoin cash is een afsplitsing van de vorige fork en nu krijgen we Gold wat weer een afsplitsing van cash wordt/is

Er wordt even snel wat geld in cash gepompt.. daarna hoogwaarschijnlijk in gold. Bitcoin daalt wat en daarna lopen cash en gold leeg om zo weer goedkoop Bitcoin te kopen.

Denk ik nu verkeerd of hebben de meeste deze onderbuik gevoelens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:48:
Wat is er te verwachten van btg? Gaat dat echt nog iets van invloed hebben denken jullie?
misschien dat iedereen ze massaal aat inruilen voor alts, dan zouden die ook weer een zetje krijgen. En dan hoop ik persoonlijk dat iedereen OmiseGO gaat kopen. Maarja... 't is allemaal speculaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sc0tTy
PilatuS schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:51:
[...]

Dat hoort er toch gewoon bij als je mee gaat doen met een munt die gepumped word ?
Jup, geef alleen mezelf de schuld. Maar deze was wel erg lullig, de notificaties van Bittrex kwamen te laat binnen waardoor ik verkeerde order had geplaatst. Ik had beter op moeten letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Lasteraar schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:52:
Ik overzie de situatie niet helemaal.
Heb nu 1 bitcoin veilig op een Wallet

Bitcoin cash is een afsplitsing van de vorige fork en nu krijgen we Gold wat weer een afsplitsing van cash wordt/is
Bitcoin Gold is een fork van Bitcoin, niet van Bitcoin Cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
  • Laatst online: 29-11-2023
da_PSI schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:47:
[...]

Had ze 2 dagen geleden gekocht (.5) voor ~280....., maar vanmiddag uit geweest... Zag dat hij de 2000 dollar had aangeraakt. Ben nu thuis en zit hij op de 1100 euro... Keuzes. Verkoop ze als het de 1000 euro aanraakt denk ik
Ik hoop dat hij vannacht weer gepompt gaat worden, zou het ook bizar vinden als hij vannacht weer helemaal weg zakt. Staat nu iig erg laag.

Als ze met bch de btc echt iets aan willen doen kunnen ze hem nu niet laten weg zakken.

[ Voor 8% gewijzigd door migila op 12-11-2017 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
Hier kun je nagaan hoeveel BTG je krijgt, maar bij mij klopt het niet, bij anderen ook niet?
https://bitcoingold.org/ (wordtj je naartoe geleid als je btcgpu.org intypt, de officiele btg website dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
migila schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:04:
[...]

Ik hoop dat hij vannacht weer gepompt gaat worden, zou het ook bizar vinden als hij vannacht weer helemaal weg zakt. Staat nu iig erg laag.
Dat idee heb ik ook..., maar wil niet gulzig zijn, maar kan mijn verlies nemen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Boltinus schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:35:
Door deze hype rond BCH krijg ik mijn BTC redraws/deposits niet confirmed op mijn HWW en Bittrex.
Waar het meestal binnen 1 uur is afgehandeld, wacht ik bij mijn HWW al meer dan 24 uur en Bittrex al meer dan 3 uur.

Heb net op Blockchain.info gekeken en staat op Unconfirmed Transaction.
Zie ze wel in mijn HWW en op Bittrex ... dus denk ik dat het uiteindelijk wel weer goed gaat komen.
Vermoed dat ze in de chain vastzitten net als andere 130.000 transacties aangezien er amper nog gemined wordt blijven ze daar totdat de miners weer BTC besluiten te minen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Het is al eerder gezegd vandaag dat DASH aan het stijgen was maar is hier ook een reden voor, het is echt een enorme pump. Ik ga er nu ook niet in stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boltinus
Heb al in ons WhatsApp groepje geschreven dat het mij niet zou verbazen als we in de loop van de 24 uur nog wel eens de 0.140 zouden kunnen opzoeken.
Reden, het weekend is voor velen voorbij en willen niet op hete kolen zitten maandag tijdens hun werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 09:55

The_Worst

Unox

ErikRo schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:09:
[...]

Vermoed dat ze in de chain vastzitten net als andere 130.000 transacties aangezien er amper nog gemined wordt blijven ze daar totdat de miners weer BTC besluiten te minen.
Als je een snelle transactie wil, moet je momenteel diep in de buidel tasten. Hoop dat dit woensdag voorbij is want dan komt mij Ledger binnen. Heb niet een behoefte om mijn coins 3 dagen in limbo te hebben.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Net een paar BTC gekocht, staan nu in mijn wallet
Fee per byte 914.845 sat/B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boltinus
The_Worst schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:12:
[...]

Als je een snelle transactie wil, moet je momenteel diep in de buidel tasten. Hoop dat dit woensdag voorbij is want dan komt mij Ledger binnen. Heb niet een behoefte om mijn coins 3 dagen in limbo te hebben.
Het vervelende is dat je ze niet eenvoudig kan terugtrekken ... ze zijn wel zichtbaar waar ze uiteindelijk moeten komen ... maar daar kan ik dus nu niets mee beginnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
[...]

Natuurlijk, maar niet met het *nieuws* van woensdag. Anders hadden we al veel eerder een daling gezien. Meer met het feit dat de miners helemaal niet achter het afblazen stonden. Hier hoorde ik woensdag door de doemdenkers echter niet over.

[...]

[...]

Ja. Bitcoin is nog steeds niet gedecimeerd. De miners kunnen er hooguit een deukje in slaan. Aan het eind van de dag blijft het de crypto met de grootste markt erachter, met afstand.

[...]

Miners kunnen vrij weinig. Uiteindelijk bepalen zij niet de koers. En de hoge koers zal altijd een reden zijn om te minen. Ja, nu valt er iets meer te halen bij bch. Tot de volgende difficulty adjustment, en dan zijn de rollen weer omgedraaid. Dat schommelt wat heen en weer tot het een equilibrium bereikt.

Het verbaast me hoeveel vertrouwen je blijft houden in een goede afloop voor BTC, waarvoor hulde trouwens.
Als er niemand meer gaat minen bevriest imo alles en kan ook de difficulty niet meer worden aangepast of pas over vele maanden. Denk dat er dan al velen zo niet allen hun vertrouwen in BTC hebben verloren als toekomst.
Dipjes en dippen zijn niet erg maar deze aanval heeft toch wel een zwak punt blootgelegd van BTC je kan alle transacties plat leggen. En ik zie daar eerlijk gezegd geen oplossing voor.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28

RvV

Zal dr eerder mee te maken hebben dat de diff van bch over een uurtje een veelvoud gaat worden waardoor er misschien weer miners naar btc gaan. Ik hoop het in ieder geval. :)
Nog een waarschuwing voor mensen die soms iets op kraken doen... niet meerdere keren een order inschieten als hij lijkt te falen. Een paar minuten later bleek ik hem 3x uitgevoerd te hebben. Toevallig kwam het niet verkeerd uit, maar toch.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:44
ErikRo schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:14:
[...]
Het verbaast me hoeveel vertrouwen je blijft houden in een goede afloop voor BTC, waarvoor hulde trouwens.
Als er niemand meer gaat minen bevriest imo alles en kan ook de difficulty niet meer worden aangepast of pas over vele maanden. Denk dat er dan al velen zo niet allen hun vertrouwen in BTC hebben verloren als toekomst.
Dipjes en dippen zijn niet erg maar deze aanval heeft toch wel een zwak punt blootgelegd van BTC je kan alle transacties plat leggen. En ik zie daar eerlijk gezegd geen oplossing voor.
Er zijn het afgelopen jaar wel gekkere dingen gebeurd volgens mij en het grootste marktaandeel is nog steeds BTC.
Zoals ook al eerder aangehaald, ook ik blijf er op zich in geloven, wellicht voor de wat langere termijn.
Ondanks dat het geen volmaakte munt is, hebben de andere echter ook hun gebreken en bij lange na niet de bekendheid/marktaandeel die BTC wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterjangoeman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-02 13:56
Ik ben wat in de war met de wachttijden die ik hier hoor. Als je nu op gdax btc zou kopen met euro's, koop je die dan aan de prijs van nu, of stel dat het 2 dagen duurt, koop je die dan aan de prijs van over 2 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Mr.Joker schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:48:
BTC retraced vaak 40% na een ATH, niks mis mee.

16 november wel de launch van CME futures voor Bitcoin.
Zouden die nog doorgaan als ze zien wat er is gebeurd en kan gebeuren? kan me voorstellen dat die ook minder vertrouwen hebben in BTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boltinus
ErikRo schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:09:
[...]

Wat je aangeeft zie je ook terug in de grafiek van blocks/hr
BTC gezakt van Avg 7 naar Avg 4 en BCH van Avg 3 naar 44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boltinus
pieterjangoeman schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:17:
Ik ben wat in de war met de wachttijden die ik hier hoor. Als je nu op gdax btc zou kopen met euro's, koop je die dan aan de prijs van nu, of stel dat het 2 dagen duurt, koop je die dan aan de prijs van over 2 dagen?
De wachttijden hebben betrekking op de withdraws/deposit van de BTC, dus als je hem bijvoorbeeld van een Wallet naar een Exchange wilt brengen.
De aankoop gaat gewoon direct voor jouw aangegeven prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Boltinus schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:14:
[...]

Het vervelende is dat je ze niet eenvoudig kan terugtrekken ... ze zijn wel zichtbaar waar ze uiteindelijk moeten komen ... maar daar kan ik dus nu niets mee beginnen :(
En je kan er ook niet mee handelen of naar usdt gaan in de tussentijd en stel dat in ergste geval er echt niet meer gemined gaat worden dan ben je geld kwijt of anders maanden of langer kwijt. Dat vind ik nog het ergste nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simlock
ErikRo schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:28:
[...]

En je kan er ook niet mee handelen of naar usdt gaan in de tussentijd en stel dat in ergste geval er echt niet meer gemined gaat worden dan ben je geld kwijt of anders maanden of langer kwijt. Dat vind ik nog het ergste nu.
Dat kan toch helemaal niet. Als bitcoin netwerk een maand stil ligt en niemand mined wordt de moeilijkheid zo ontzettend laag, en van BCash zo hoog, kdat het veel aantrekkelijker wordt BTC te minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
simlock schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:31:
[...]

Dat kan toch helemaal niet. Als bitcoin netwerk een maand stil ligt en niemand mined wordt de moeilijkheid zo ontzettend laag, en van BCash zo hoog, kdat het veel aantrekkelijker wordt BTC te minen.
De verandering van difficulty gaat per X blocks (2018 blocks als ik me niet vergis?). Dus als niemand BTC meer mined dan komt die difficulty adjustment er gewoon niet.

[ Voor 3% gewijzigd door uNoTopia op 12-11-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
uNoTopia schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:32:
[...]

De verandering van difficulty gaat per X blocks (2018 blocks als ik me niet vergis?). Dus als niemand BTC meer mined dan komt die difficulty adjustment er gewoon niet.
gelukkig wordt over een uurtje block X gemined en de difficulty weer aangepast dan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
ErikRo schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:14:
Als er niemand meer gaat minen bevriest imo alles en kan ook de difficulty niet meer worden aangepast of pas over vele maanden.
Ja maar dat is natuurlijk een situatie die nooit voor gaat komen. Als er niemand minet, dan wint degene die dan toch wel gaat minen alle blocks. Goed, het duurt even, maar hij krijgt ze wel. Als 75% van de hashing power wegvalt, dan heeft de overige 25% 4x zoveel kans om blocks te vinden. Valt 90% weg, dan heeft 10% 10x zoveel kans. Tegen een koers van $6k zou je wel erg dom zijn om die block rewards en mining fees te laten liggen.
De enige oplossing is offchain transacties. Dat is ook de enige schaalbare oplossing. Een oplossing waar BCH bewust niet voor kiest, en dus bij voorbaat al gedoemd is om te mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
simlock schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:31:
[...]
Als dat (bijna) realtime zou gaan wel maar ik begreep toch dat het iets van 100 of 200 blokken of zo duurt om een moeilijkheidswijziging door te voeren?
Als er dan ook nog blokken worden gevuld met spam transacties zoals bij een aanval dan kun je lang wachten.
Als het echt zo makkelijk was waarop is die dan nog niet aangepast zodat niet alles nu al 2 dagen blijft hangen?

Ok veel "als-sen" ik pretendeer ook zeker niet alles te weten dus als ik er naast dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
da_PSI schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:47:
[...]

Ik hoop dat je je BCH gehouden hebt, nu +300€ in een halfuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
  • Laatst online: 29-11-2023
uNoTopia schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:37:
[...]

Pomp gaat weer heel hard. Kijken of het weer naar 0.4 gaat, zoals vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
uNoTopia schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:37:
[...]

Ik heb ze gehouden ja :)

(Ben hier nog helemaal nieuw in, had 2/3 dagen gewoon wat coins gekocht...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaïr.exe
migila schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:38:
[...]

Pomp gaat weer heel hard. Kijken of het weer naar 0.4 gaat, zoals vannacht.
Hoop t ook. Heb 3 sellorders gezet op 0.3, 0.35 en 0.4

Nu ga ik niet eens meer naar dat gebeuren kijken en lekker van de avond genieten. Kocht in wanneer BCH 1400 USD was, misschien zal het wel op dat bedrag schommel de komende dagen.
Pagina: 1 ... 33 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]