"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Je hebt toch niet in potcoins geïnvesteerd he...
Nee nog erger btcsimlock schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:12:
[...]
Je hebt toch niet in potcoins geïnvesteerd he...
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Tja dat is maar net hoe je bekijkt. In de farmaceutische industrie worden miljarden gebruikt (o.a. ons geld wat we betalen aan de zorgverzekering) voor marketing (om hun medicijnen/verzekeringen te promoten). Daar kunnen letterlijk levens mee gered worden. Maarja, it's all about the money. Dat is met bitcoin niet anders. Mijn punt is dat dit overal gebeurt.superschotje schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:01:
[...]
Precies daarom vind ik het een lachertje. Miljarden industrie. Rekenkracht wordt in feite verspilt terwijl er ondertussen tig alternatieve consensus methodes beschikbaar zijn. Die rekenkracht had ook gebruikt kunnen worden voor de wetenschap.En hoe meer in de toekomst hoe 'erger' het wordt wat betreft bitcoin.
Wat de een verspilling vind de andere de moeite waard.
Hoeveel energie denk je dat er gebruikt word in de mijnen van echt goud of het mijnen van diamanten?
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Nou dat klopt ook helemaal niet. Dus dat heb je goed bekeken. Een proof-of-work coin heeft voor mij uiteindelijk geen plaats in de toekomst tenzij minen op en of andere manier niet belastend is voor het milieu.biggydeen2 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:21:
[...]
Tja dat is maar net hoe je bekijkt. In de farmaceutische industrie worden miljarden gebruikt (o.a. ons geld wat we betalen aan de zorgverzekering) voor marketing (om hun medicijnen/verzekeringen te promoten). Daar kunnen letterlijk levens mee gered worden. Maarja, it's all about the money. Dat is met bitcoin niet anders. Mijn punt is dat dit overal gebeurt.
Hoe dat nieuwe protocol precies gaat uitpakken weet nog niemand, feit is wel dat de blocktijden van BCH momenteel veel te snel gaan en het nieuwe protocol weer streeft naar 1 block per 10 minuten. Het ligt dan maar net aan de prijsverhouding tussen BTC en BCH of het voor miners gunstiger is om BTC of BCH te minen.ErikRo schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:57:
[...]
Betekent dat dat de miners dan toch bij BCH blijven ipv de verwachting dat ze over paar dagen zouden terug switchen naar BTC?
Dat zou erg slecht nieuws zijn aangezien mijn btc nog steeds ergens opgesloten in een block.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
als daar energievriendelijke alternatieven voor zijn hoor ik ze graag...Kain_niaK schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:22:
Zijn comment verspilt momenteel ook rekenkracht. Ik denk dat de stroom die gamers en het internet wereldwijd toch echt wel meer is dan wat bitcoin verbruikt.
Wat de een verspilling vind de andere de moeite waard.
Hoeveel energie denk je dat er gebruikt word in de mijnen van echt goud of het mijnen van diamanten?
Het gaat er niet om dat er andere zaken zijn die energie verbruiken, het is juist dat er alternatieven zijn die minder stroom verbruiken.
Punt is dat die er voor crypto wel zijn, en niet per definitie slechtere methodes.
ik zie om die reden niet in waarom proof of work het op langere termijn zou gaan redden. Uiteindelijk zal een PoS of nog niet ontdekte methode meer geld op gaan leveren voor miners.
[ Voor 18% gewijzigd door KingKoning op 11-11-2017 18:17 ]
Doe dan.Jaïr.exe schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:25:
Wedden als ik btc naar bch omzet dat bch gaat dalen.
Er wordt beweerd dat de cancellation van S2x een vooropgezet plan was om BCH in het zadel te helpen. Een post van 30 juli - voorspellingen die tot op heden min or meer uitgekomen zijn.
Oordeel zelf:
Bronnen:Traders, certain information has come to my attention that is causing me grave concerns and i feel it is my duty to warn each and every one of you.
We all know the scaling drama has caused a huge rift, resulting in bitcoin forking into the soon to be "Bitcoin Cash".
I know many have large holdings and savings in bitcoin, and are 'hodlers' and will never sell, so when the selling starts, you may lose everything if you don't also sell.
Gentlemen, this is certaintly not going to be gentlemen.
Certain information has come to light from back room channels, sources i cannot disclose ~ even writing this post will probably reveal my source - but i feel by gods will, I must warn you all.
Selling is coming. Selling the likes of which hasn't been seen since MtGox era.
Already as i type this, battleships of bitcoin are being shorted on all major exchanges.
Gentlemen, The enemy, the big blockers, have colluded and joined forces. The chinese, Jihan & co have put together a plan to replace bitcoin with bitcoin cash.
The plan goes like this:
Chinese miners (f2pool, antpool etc etc) have organised with major exchanges (via/huobi/okcoin etc) to support and launch bitcoin cash.
Initially they will let everyone who wants to sell, sell.
Once the coin has bottomed out, and everyone who wanted to sell has sold, they [chinese miners/jihad/chinese exchanges] will begin accumulating lots and lots of bitcoin cash.
They will then begin to pump the price to around 0.1 BCC/BTC - 10%
The big pools won't mine it ~ they will let the smaller pools see the returns from mining this expensive, but low difficulty coin and start mining it.
Later, the larger pools will join, and as we know, jihad has ALOT of hashing power, their plan is for bitcoin cash to have more hashing power than bitcoin ~ and lets be honest, once t he chinese move over, that is pretty much it.
Around this time, the 'hard fork' section of segwit 2x is not going to happen ~ it never was - Bitcoin cash will then be seen as the original NYA coin..
At that point in time, Bitcoin cash will be on all major chinese exchanges, possibly some western exchanges aswell, and have majority hashing power. Western companies & other merchant providers (BitPay - @Spair) etc - paid off by bitmain etc will go along with the new bitcoin cash narrative and will push for the 'bitcoin cash' to be called 'bitcoin' on all their platforms, leaving only coinbase et all which will then be the odd ones out..
Now comes the scary part, The old bitcoin, the bitcoin we know and love, is going to get DESTROYED.
What determines a coins success ? It's market cap.
Big old school blockers and miners are going to dump bitcoin back to the bottom, they will take literally billions and billions of dollars out of bitcoin. They will use the money to fund the marketing, and development, or 'bitcoin cash' - Think, Bitcoin core - FIRED. Think - forbes article, "why bitcoin miners and companies are moving to bitcoin cash" - think - "Why the market is chosing bitcoin cash as bitcoin not bitcoin core" - They wil lsay the market has spoken, that people have voted with their money.
Right now, massive huge shorts are being built, already on finex, shorts are at 32k - not seen since $200 these kinds of numbers of shorts, and its climbing, all the t ime, consistently, they have ALOT of coins to short.
The most painful kind of selling, is where it never bounces and if you remember MtGox from $1000 to $70, you'll remember what no bounces feels like ~ and I can tell you. This won't be any better.
Good luck all, remember - fair warning.
Below is I grabbed, i also have some slack and telegram logs, I will sort them out later when i get back, i just want to confirm what I can safely disclose first for my own protection.
Email from [alice] to [bob] - http://imgur.com/a/FcZIp
https://www.reddit.com/r/...g_to_happen_it_never_was/
https://pastebin.com/n0aGBMQr
aka Crypto T
Why live life if u cannot remember it when you are dead ?
Als btc idd een sterfhuisconstructie in gaat en bcg verdubbelt sta je in ieder geval nog kiet
En dit geeft ook gelijk het probleem met BTC aan. Wat als straks de hele wereld van plan is bitcoin te gebruiken? Een transactietijd van een dag +20euro transactiekosten?superschotje schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:41:
Dit is ook wel verontrustend: https://blockchain.info/unconfirmed-transactions. 115k aan onbevestigde transacties en oplopend. Goede timing voor BCash, lijkt geen toeval.
Maar toen hadden we miners en geen BCH equivalent.Mr.Joker schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:43:
BTC netwerk wordt dood gespammed met loze transacties, hetzelfde hebben we in mei gezien.
Vrees dat dit gerucht weleens waar kan zijn.
Toen wisten Jihan en co dat ze BCH zouden gaan forken. er is eerder een periode geweest waarbij BCH een groot deel van de rekenkracht kreeg en bij BTC verdween.ErikRo schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:44:
[...]
Maar toen hadden we miners en geen BCH equivalent.
Vrees dat dit gerucht weleens waar kan zijn.
Zodra de prijs omlaag gaat van BCH en de difficulty weer aanpast morgen gaan de miners weer terug.
Wordt duur kopje koffie en pas winkel verlaten als betaling binnen isDutchMan schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:44:
[...]
En dit geeft ook gelijk het probleem met BTC aan. Wat als straks de hele wereld van plan is bitcoin te gebruiken? Een transactietijd van een dag +20euro transactiekosten?
Dan zijn 8MB, 16MB of 32MB blokken ook geen oplossing. Voor daadwerkelijke snelle en goedkope transacties is een tweede laag (zoals Lightning Network) nodig.DutchMan schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:44:
[...]
En dit geeft ook gelijk het probleem met BTC aan. Wat als straks de hele wereld van plan is bitcoin te gebruiken? Een transactietijd van een dag +20euro transactiekosten?
YouTube: Lightning Networks Explained In Under 5 Minutes
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
dat wordt leuk overnachtenErikRo schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:46:
[...]
Wordt duur kopje koffie en pas winkel verlaten als betaling binnen is

maar blijf je te lang dan mag je een nachtje blijven en dat kost je x btc extra... waar je ook weer op moet wachten

Ik zou zeggen, probeer het eens met BCH.
Quitte*ErikRo schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:40:
Wijsheid zou dan zijn de helft van je btc naar BCH over te zetten?
Als btc idd een sterfhuisconstructie in gaat en bcg verdubbelt sta je in ieder geval nog kiet
Behalve als dit nu juist openbaar gemaakt is door de groep die ook voor de enorme pump van bch zorgt. Het zou zomaar kunnen dat ze willen dat met dit artikel nog de laatste mensen instappen zodat zij kunnen verkopen.
Persoonlijk vind ik de BTC nog steeds een stuk beter. De waarde ervan ligt flink hoger en ik denk dat de meeste mensen die echt HOLDen niet zomaar gaan veranderen van coin. Ik denk dat de correctie die nu bezig is met de BTC ook logisch is omdat de btc onevenredig gegroeid is afgelopen tijd(komt ook deels doordat het een stuk populairder is geworden). En daarnaast is de BCH ook niet een echt betere coin imho.
Wat ik inderdaad gisteren opmerkte was dat de kosten en tijdsduur om BTC's te verplaatsen extreem hoger en langer zijn geworden.DutchMan schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:33:
Hoe dan ook. in bch zit meer toekomst dan in btc. Die transactietijden en bedragen liepen steeds meer op. Hoe ver moeten die nog stijgen tot we op een punt komen dat de boel vast loopt?
En ik zit niet echt aan de cheapie kant al het gaat om transferkosten, maar $3,20 en toch nog meer dan een uur wachten op 3 conformaties ... begint bijna onwerkbaar te worden.
Er loopt nu nog een unconfirmed vanuit een Exchange naar mijn Trezor al meer dan 3 uur ... en dit wil een netwerk worden om mee te kunnen betalen in de toekomst?
Heb het idee dat de miners er een soort van goudmijn van proberen te maken voor hunzelf .... ze vullen blocks alleen maar met hoge fees ..
Dat zou wel eens de doodsteek kunnen worden op den duur voor BTC als ze hier in de toekomst niet iets aan gaan doen.
Veiligheid, Snelheid en betaalbaarheid zijn volgens mij prio om te overleven.
Dacht oa ioata.
Lijkt me slimmer om die te gebruiken
[ Voor 17% gewijzigd door ErikRo op 11-11-2017 18:52 ]
Verwijderd
Fifo idd je sluit achterin de rij.Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:57:
Heeft iemand enig idee hoe meerdere buy orders op dezelfde hoeveelheid satoshi afgehandeld worden bij Bittrex? First in first out? Of tegelijk op alle orders?
Wil je eerder dan moet je er 1 sat onder gaan zitten
Ook logisch eigenlijk kom je als laatste word je als eerste geholpen, zou niet eerlijk zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door ErikRo op 11-11-2017 19:00 ]
Done, nu kijken wat het de komende 2 dagen wordt. Zal mn altcoins maar niet inruilen met verlies voor bch, maar btc laat ik even varen.
Na de transactie is bch wel even met 1% gedaald......denk dat het effect heeft.
Shapeshift doet wel echt moeilijk om een wissel te maken, dus changelly maar gebruikt.
[ Voor 11% gewijzigd door Jaïr.exe op 11-11-2017 19:01 ]
Wat het doel van de BCH vork is in het bovenstaande verhaal weet ik nog niet helemaal. Hier wordt echter wel gespeeld door mensen met diepe zakken, wat de betrouwbaarheid van het hele gebeuren van bitcoin als betalingsmiddel niet ten goede komt. Ook het hele idealistische om de macht niet bij een partij te leggen is er zo wel vanaf.
BTC of wat dan ook heeft nog een hele lange weg te gaan voordat het als algemeen betalingsmiddel geaccepteerd gaat worden, voor nu is het vooral leuk speculeren.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Hoop dat BCH door blijft stijgen anders weer dikke verlies.o-TANK-o schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:07:
ethereum is ook weer aan het stijgen de afgelopen uren terwijl bitcoin cash tussen 12-1300 hangt.. Benieuwd wat er gaat de komende uren. Spannend
Never chase a pump.Jaïr.exe schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:08:
[...]
Hoop dat BCH door blijft stijgen anders weer dikke verlies.
Ben benieuwd welke derde er uiteindelijk met het been vandoor gaat.
Suc6 met je verlies, met dank aan Roger Ver en zijn Antmine vriendjes.Jaïr.exe schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:08:
[...]
Hoop dat BCH door blijft stijgen anders weer dikke verlies.
Verwijderd
Ik vind het ook logisch,maar hangt maar net van de implementatie af van de exchange.ErikRo schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:59:
[...]
Fifo idd je sluit achterin de rij.
Wil je eerder dan moet je er 1 sat onder gaan zitten
Ook logisch eigenlijk kom je als laatste word je als eerste geholpen, zou niet eerlijk zijn.
En over een maand of twee is het weer vergeten en verzin je weer wat anders voor een nieuw trucje, misschien weer wat met China ofzo. Soms heeft een gereguleerd iets ook wel voordelen
Zo zegt elke glazen bol weer wat anders.Evianon schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:28:
Wat is het toch makkelijk verdienen als je met een paar grote spelers en influencers even samenwerkt. Je timed een BCH pump met de BTC correctie, verspreidt de nodige FUD op diverse kanalen, ramt een zooi spam transacties door het BTC netwerk om wat extra kracht achter je FUD te zetten, en voila. Nadat je BCH waarde waarmee je de pump gestart bent is verdrievoudigd stap je uit, waarna het kaartenhuis weer begint in te storten en je weer terug kunt naar BTC die inmiddels gecorrigeerd is (met extra hulp van het geld dat van BTC naar BCH geswitcht is) en je dus weer goedkoper kunt terugkopen. Uiteraard denkt iedereen die op de BCH trein is gesprongen tijdens de pump in de tussentijd wel even op tijd uit te stappen wanneer BCH weer inzakt, maar dat gaat statistisch gezien natuurlijk voor een groot deel niet op.
En over een maand of twee is het weer vergeten en verzin je weer wat anders voor een nieuw trucje, misschien weer wat met China ofzo. Soms heeft een gereguleerd iets ook wel voordelen
Er onstaan mooie support lijnen in bch wat aangeeft dat er nog best veel vertrouwen in zit. Ik ben in iedergeval blij met mijn 120% winst.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchMan op 11-11-2017 19:32 ]
Mee eens, als al jarenlang BTC hodler, in tegenstelling tot de "snelle" jongens hier op het forum die zich zelfs druk maken over transactiekosten omdat hun marge minimaal is. Ieders zijn dingetjeEvianon schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:28:
Wat is het toch makkelijk verdienen als je met een paar grote spelers en influencers even samenwerkt. Je timed een BCH pump met de BTC correctie, verspreidt de nodige FUD op diverse kanalen, ramt een zooi spam transacties door het BTC netwerk om wat extra kracht achter je FUD te zetten, en voila. Nadat je BCH waarde waarmee je de pump gestart bent is verdrievoudigd stap je uit, waarna het kaartenhuis weer begint in te storten en je weer terug kunt naar BTC die inmiddels gecorrigeerd is (met extra hulp van het geld dat van BTC naar BCH geswitcht is) en je dus weer goedkoper kunt terugkopen. Uiteraard denkt iedereen die op de BCH trein is gesprongen tijdens de pump in de tussentijd wel even op tijd uit te stappen wanneer BCH weer inzakt, maar dat gaat statistisch gezien natuurlijk voor een groot deel niet op.
En de support van BTC rond 6200 begint steeds verder af te nemen... Hij blijft maar flirten met dit getalDutchMan schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:30:
[...]
Zo zegt elke glazen bol weer wat anders.
Er onstaan mooie support lijnen in bch wat aangeeft dat er nog best veel vertrouwen in zit. Ik ben in iedergeval blij met mijn 120% winst.
De bodem ligt dus waarschijnlijk nog een stuk lager
Waardoor het minen nog minder aantrekkelijk wordt, en BCH aantrekkelijker. Het is een neerwaartse spiraal.rvT schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:36:
[...]
En de support van BTC rond 6200 begint steeds verder af te nemen... Hij blijft maar flirten met dit getal
De bodem ligt dus waarschijnlijk nog een stuk lager

Als lange BTC holder kan het ook niet kwaad om een deel van je BTC in BCH te stoppen. Je weet anders maar nooit he.RaptorXS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:35:
[...]
Mee eens, als al jarenlang BTC hodler, in tegenstelling tot de "snelle" jongens hier op het forum die zich zelfs druk maken over transactiekosten omdat hun marge minimaal is. Ieders zijn dingetje
Als je wat meer info opzoekt over BCH en wie er achter zit en wat ze nu allemaal aan het doen zijn, dan blijf ik lekker bij BTC hoor. Mogelijk krijgt BTC het enige tijd zwaar, maar hoe meer ik over het hele BCH verhaal lees hoe kleiner mijn vertrouwen daar in op lange termijn.DutchMan schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:39:
[...]
Als lange BTC holder kan het ook niet kwaad om een deel van je BTC in BCH te stoppen. Je weet anders maar nooit he.
Dan heb je dat in mijn mening iets te vroeg gedaan.RaptorXS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:41:
Als hodler heb ik dat spul gratis gekregen en lekker omgezet naar BTC.
Ik snap de verhalen achter btc en bch etc. maar ik doe dit alles toch echt om geld te verdienen. Ik bezit zowel btc als bch. ook dash is in mijn ogen een goede munt om te houden voor lange termijn.PilatuS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:44:
[...]
Als je wat meer info opzoekt over BCH en wie er achter zit en wat ze nu allemaal aan het doen zijn, dan blijf ik lekker bij BTC hoor. Mogelijk krijgt BTC het enige tijd zwaar, maar hoe meer ik over het hele BCH verhaal lees hoe kleiner mijn vertrouwen daar in op lange termijn.
En dat is inderdaad het verschil, ik ben ooit met BTC begonnen omdat ik het huidige financieele systeem niet vertrouw, en ach de BTC koers is morgen weer anders maar verkoop niet.DutchMan schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:47:
[...]
Ik snap de verhalen achter btc en bch etc. maar ik doe dit alles toch echt om geld te verdienen. Ik bezit zowel btc als bch. ook dash is in mijn ogen een goede munt om te houden voor lange termijn.
Denk wel dat BTC de toekomstige munt is en dat de rest gewoon speelgeld is om meer BTC te kunnen krijgen. BTC heeft dé bekende naam en heeft dit hele cryptogebeuren de wereld in geholpen, doet me een beetje denken aan Apple met de smartphone. De term Bitcoin kent iedereen in mijn omgeving, maar bij Etherium denken ze aan een bepaald aardmetaal. Maar als er een kans bestaat (lees: ik ben keihard aan het gokken met geld wat ik kan verliezen) dat ik met BCH eventjes wat kan verdienen, why not?PilatuS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:44:
[...]
Als je wat meer info opzoekt over BCH en wie er achter zit en wat ze nu allemaal aan het doen zijn, dan blijf ik lekker bij BTC hoor. Mogelijk krijgt BTC het enige tijd zwaar, maar hoe meer ik over het hele BCH verhaal lees hoe kleiner mijn vertrouwen daar in op lange termijn.
Wie er precies achter BCH zit maakt voor best wat mensen niks uit. Net als Ethconnect, klinkt als een dikke ponzi scam en toch is er een gevecht om een paar van die coins te krijgen.
Dat was ooit ook mijn argument om me te verdiepen in BTC en consorten, maar na Segwit2X en de stunt van de afgelopen dagen heb ik in het hele BTC verhaal ook nog maar weinig vertrouwen. Er zijn een aantal partijen welke te veel macht hebben. Dit zijn de partijen die nu BCH aan het pumpen zijn, wat het doel is durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik neig ernaar dat ze streven naar the flippening. Ik denk niet dat deze mensen er op een gegeven moment helemaal uit de crypto stappen, daar hebben ze een te groot belang voor, wel proberen ze een monopoly te bereiken.RaptorXS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:51:
[...]
En dat is inderdaad het verschil, ik ben ooit met BTC begonnen omdat ik het huidige financieele systeem niet vertrouw, en ach de BTC koers is morgen weer anders maar verkoop niet.
Ik probeer er ondertussen een paar tientjes aan te verdienen en hoop er het beste van. Mischien falen alle BTC forks en core wel en komt er een derde partij naar voren waar de machtsverhoudingen beter liggen.
Vraag me af hoe de bedenker van Bitcoin naar dit hele gebeuren kijkt. Dat dit ''geld'' toch weer in de macht is van bepaalde groeperingen. Alsof je er niet aan kunt ontkomen.T-8one schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:56:
[...]
Dat was ooit ook mijn argument om me te verdiepen in BTC en consorten, maar na Segwit2X en de stunt van de afgelopen dagen heb ik in het hele BTC verhaal ook nog maar weinig vertrouwen. Er zijn een aantal partijen welke te veel macht hebben. Dit zijn de partijen die nu BCH aan het pumpen zijn, wat het doel is durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik neig ernaar dat ze streven naar the flippening. Ik denk niet dat deze mensen er op een gegeven moment helemaal uit de crypto stappen, daar hebben ze een te groot belang voor, wel proberen ze een monopoly te bereiken.
Ik probeer er ondertussen een paar tientjes aan te verdienen en hoop er het beste van. Mischien falen alle BTC forks en core wel en komt er een derde partij naar voren waar de machtsverhoudingen beter liggen.
Misschien moet Satoshi gewoon al zn bitcoin over de actieve adressen verdelen (transactie in het afgelopen jaar ofzo). Dan gaat er weer wat minder macht naar de grote jongensJaïr.exe schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:59:
[...]
Vraag me af hoe de bedenker van Bitcoin naar dit hele gebeuren kijkt. Dat dit ''geld'' toch weer in de macht is van bepaalde groeperingen. Alsof je er niet aan kunt ontkomen.
Ik stelde mezelf net ook die vraagJaïr.exe schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:59:
[...]
Vraag me af hoe de bedenker van Bitcoin naar dit hele gebeuren kijkt. Dat dit ''geld'' toch weer in de macht is van bepaalde groeperingen. Alsof je er niet aan kunt ontkomen.
Het valt me ook op dat er een bijna evangelische discussie is over dat whitepaper is bij een aantal partijen. Alsof het een bijbel is, met elke stroming/fork z'n eigen interpretatie.
The geest is uit de fles.Bartske schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:03:
[...]
Misschien moet Satoshi gewoon al zn bitcoin over de actieve adressen verdelen (transactie in het afgelopen jaar ofzo). Dan gaat er weer wat minder macht naar de grote jongens
Nee, nee... gewoon omzetten naar bch.Bartske schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:03:
[...]
Misschien moet Satoshi gewoon al zn bitcoin over de actieve adressen verdelen (transactie in het afgelopen jaar ofzo). Dan gaat er weer wat minder macht naar de grote jongens

Of je het nou in crypto laat of fiat, box 3 aan de hand van de koers op 1 jansimlock schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:08:
Weet iemand hoe de belasting met crypto omgaat? Als ik alles verkoop op Gdax en laat me in FIAT uitbetalen, moet ik daar dan belasting over betalen bvb?
Als je al boven je vrijstelling zit, afhankelijk van je burgerlijke staat.
Maar dit is al vaker voorbij gekomen, je vraag.
Nou snap ik dit natuurlijk prima, maar als je kijkt waar je aan mee doet ben je eigenlijk wel heel fout bezig.Jaïr.exe schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:55:
[...]
dat ik met BCH eventjes wat kan verdienen, why not?
Wie er precies achter BCH zit maakt voor best wat mensen niks uit. Net als Ethconnect, klinkt als een dikke ponzi scam en toch is er een gevecht om een paar van die coins te krijgen.
Zeker. Als het gerucht waar is mbt BTC / BCH, is dat voor beide niet goed....Mr.Joker schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:55:
Hou ETH in de gaten mensen.
Zo zijn veel van de early adopters begonnen. Maar tegenwoordig zit 99% van de mensen erin om geld te verdienen, niet vanuit een bepaalde ethische maatstaf.RaptorXS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:51:
[...]
En dat is inderdaad het verschil, ik ben ooit met BTC begonnen omdat ik het huidige financieele systeem niet vertrouw, en ach de BTC koers is morgen weer anders maar verkoop niet.
En in realiteit: Leuk dat BTC een betaalmiddel is, maar een currency die in 1 dag tientallen procenten in waarde kan fluctueren gaat geen enkel weldenkend mens gebruiken om mee te betalen. Ergo: Het is puur een manier om geld te verdienen (momenteel), er zit (nog) geen "echte" value achter.
Al die mensen die er in zitten om te verdienen, gaan er een keer uitstappen. Als dat tegelijk gebeurt is de bubbel compleet.
Tot zover het doemdenken: Wat een dagen weer. Never a dull moment in crypto...
staat in de topicstart.... plus de BD noemt crypto specifiek op zijn site.simlock schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:08:
Weet iemand hoe de belasting met crypto omgaat? Als ik alles verkoop op Gdax en laat me in FIAT uitbetalen, moet ik daar dan belasting over betalen bvb?
antwoord op je vraag: in beide gevallen box 3 vermogen. of t nou in fiat of in crypto staat: voor de BD is het hetzelfde als geld op je spaarrekening.
[ Voor 17% gewijzigd door KingKoning op 11-11-2017 20:15 ]
Behalve als je onderling in BTC gaat werken en niet in Euro's. Dan is 1 BTC gewoon 1 BTC en boeit het niets wat de Euro of Dollar daar tegenover doet.KingKoning schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:13:
[...]
En in realiteit: Leuk dat BTC een betaalmiddel is, maar een currency die in 1 dag tientallen procenten in waarde kan fluctueren gaat geen enkel weldenkend mens gebruiken om mee te betalen. Ergo: Het is puur een manier om geld te verdienen (momenteel), er zit (nog) geen "echte" value achter.
Een onderbouwing hierbij zou echter niet misstaan. Zo kan iedereen iets roepen.Mr.Joker schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:55:
Hou ETH in de gaten mensen.
Ja maar hoe groot acht je die kans dat dat dat gebeurt. Ik niet hoog in ieder geval.PilatuS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:16:
[...]
Behalve als je onderling in BTC gaat werken en niet in Euro's. Dan is 1 BTC gewoon 1 BTC en boeit het niets wat de Euro of Dollar daar tegenover doet.
Ja, dat is de stip op de horizon voor de early adopters. Maar, als dat moment al komt is het nog wel een aantal jaren weg in mijn ogen.PilatuS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:16:
[...]
Behalve als je onderling in BTC gaat werken en niet in Euro's. Dan is 1 BTC gewoon 1 BTC en boeit het niets wat de Euro of Dollar daar tegenover doet.
En daarbij: Het grootste gedeelte van de huidige investeerders hebben die stip niet op hun horizon, die willen gewoon 200% rendement in Euro's zoals ze hun buurman hebben horen krijgen.
Lang rond de 300 dollar aan het consolideren. Door onzekerheid in BTC zullen mensen toch een andere liquide crypto opzoeken> ETHDanny.G schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:24:
[...]
Een onderbouwing hierbij zou echter niet misstaan. Zo kan iedereen iets roepen.
"Could not connect to coin network. Transaction broadcast error." als ik m'n BCH naar Bittrex wil sturen vanuit Coinomi

Volgens mij heeft Bittrex problemen met zijn BCH wallet. Hoorde er eerder ook mensen overBuzz_Fuzz schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:34:
Nog mensen met problemen op het BCH netwerk?
"Could not connect to coin network. Transaction broadcast error." als ik m'n BCH naar Bittrex wil sturen vanuit Coinomi
Meh, ik eet al veganistisch en heb een duurzame levensstijl, dus qua "goed bezig zijn" zit ik prima. En als bch inzakt morgen is het mijn eigen (stomme) keuze.PilatuS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:13:
[...]
Nou snap ik dit natuurlijk prima, maar als je kijkt waar je aan mee doet ben je eigenlijk wel heel fout bezig.
Een "gutmensch" dus en ja. de BCH kan zomaar zakken morgen.Jaïr.exe schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:47:
[...]
Meh, ik eet al veganistisch en heb een duurzame levensstijl, dus qua "goed bezig zijn" zit ik prima. En als bch inzakt morgen is het mijn eigen (stomme) keuze.
BTC toch ook?RaptorXS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:54:
[...]
Een "gutmensch" dus en ja. de BCH kan zomaar zakken morgen.

Het blijft spannend allemaal. Hoewel ik positief ben op bch heb ik toch meer btc in mijn wallet.

Die gaan geloof ik morgen live met hun blockchain. Maargoed, had ik indd niet verwacht dat daar nog iets mee zou gebeuren.ErikRo schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:16:
Niemand opgevallen dat BTG naar 541 dollar is gestegen
En zo was er vroeger Myspace.Jaïr.exe schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:55:
[...]
Denk wel dat BTC de toekomstige munt is en dat de rest gewoon speelgeld is om meer BTC te kunnen krijgen. BTC heeft dé bekende naam en heeft dit hele cryptogebeuren de wereld in geholpen, doet me een beetje denken aan Apple met de smartphone. De term Bitcoin kent iedereen in mijn omgeving, maar bij Etherium denken ze aan een bepaald aardmetaal. Maar als er een kans bestaat (lees: ik ben keihard aan het gokken met geld wat ik kan verliezen) dat ik met BCH eventjes wat kan verdienen, why not?
Tot Facebook met betere tech voorbij kwam en de show steelde.
Verwijderd
In elk geval zou het wel eens kunnen veroorzaken dat de koers gaat stijgen tijdens de aanloop van deze fork. Het liefst wil je aan het begin zitten.
RaptorXS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:54:
[...]
Een "gutmensch" dus en ja. de BCH kan zomaar zakken morgen.
Vind mezelf geen gutmensch hoor, ben helemaal in voor goedkope arbeid in China/India voor goedkope producten
Hoop wel dat Electroneum en Utrust iets gaan worden later. Maar dat blijft een gokje.
Idem met BitConnect. Als dit hele cryptocurrency kapot klapt dan heb ik er een gokverslaving aan overgehouden.
BitConnect is een scam maar ik ga je niet overtuigen ervoorJaïr.exe schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:19:
[...]
[video]
Vind mezelf geen gutmensch hoor, ben helemaal in voor goedkope arbeid in China/India voor goedkope producten![]()
Hoop wel dat Electroneum en Utrust iets gaan worden later. Maar dat blijft een gokje.
Idem met BitConnect. Als dit hele cryptocurrency kapot klapt dan heb ik er een gokverslaving aan overgehouden.
Dat weet ik maar al te goed, maar zoals de meesten wil je de rest voor zijn voordat het klapt. Denk dat ik de daily interest terugstuur totdat ik ROI bereik. Daarna compound reinvest totdat het gaat klappen (of niet).RaptorXS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:26:
[...]
BitConnect is een scam maar ik ga je niet overtuigen ervoor
Net als met Bitpetité, alles kwijt, maar je kon het verwachten. BitConnect heeft onlangs de 'referral' (ponzi scheme) bonus naar beneden gehaald om wat langer te blijven bestaan. Dat geeft ietwat geruststelling ipv ''we verhogen de bonus, dump je $$$ hier snel''.
Verwijderd
Heeft te maken met hun launch van morgen?ErikRo schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:16:
Niemand opgevallen dat BTG naar 541 dollar is gestegen
Ben niet helemaal overtuigd van deze coin
Ik ook niet maar 20 min later 900 dollar als ik toen was ingestaptVerwijderd schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:41:
[...]
Heeft te maken met hun launch van morgen?
Ben niet helemaal overtuigd van deze coin
Laying low en blijf lekker bij de projecten die ik echt vertrouw na veel DYOR. Staan allemaal op m'n ledger, te staken en te forgen... m'n initiele cryptoinvestering heb ik er al een tijdje uit. Super comfy en ijzeren handen
Als je wakker moet liggen van bedragen die je inzet dan ben je al hoe dan ook niet lekker bezig.yinx84 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:48:
Ben op dit soort momenten blij dat ik niet in Bitcoin of èèn van de varianten zit... hoef ik ook niet wakker te liggen of ik op het goede paard gewed heb. Heb ook geen zin om proberen mee te liften op de bizarre pumps die gaande zijn, want de koers zakt met vlagen net zo hard als dat 'ie stijgt. Is me de stress en het risico niet waard.
Laying low en blijf lekker bij de projecten die ik echt vertrouw na veel DYOR. Staan allemaal op m'n ledger, te staken en te forgen... m'n initiele cryptoinvestering heb ik er al een tijdje uit. Super comfy en ijzeren handen
Ik zie het voor mijzelf puur voor de fun in de leuk dat het positief uitpakt, een ander zit een avond call of duty te spelen en ook daar vallen slachtoffers
Genoeg mensen hier vermoed ik die ook niet wakker liggen en die wel BTC hebben. Een keer 1000 er af of 2000 erbij op de koers, het maakt allemaal niets uit. Sowieso heb je alles als je al wat langer in BTC zit wel meegemaakt. Er is maar iets van 13% af in 7 dagen terwijl de koers daarvoor heel flink gestegen is. Een paar maanden terug zaten we nog op 4000.yinx84 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:48:
Ben op dit soort momenten blij dat ik niet in Bitcoin of èèn van de varianten zit... hoef ik ook niet wakker te liggen of ik op het goede paard gewed heb.
Nog 18 maanden geloof ik?Tourniquet schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:48:
[...]
Dan zijn 8MB, 16MB of 32MB blokken ook geen oplossing. Voor daadwerkelijke snelle en goedkope transacties is een tweede laag (zoals Lightning Network) nodig.
YouTube: Lightning Networks Explained In Under 5 Minutes
We moeten nog heel wat zakken wil ik mij zorgen gaan maken over mijn btcPilatuS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:09:
[...]
Genoeg mensen hier vermoed ik die ook niet wakker liggen en die wel BTC hebben. Een keer 1000 er af of 2000 erbij op de koers, het maakt allemaal niets uit. Sowieso heb je alles als je al wat langer in BTC zit wel meegemaakt. Er is maar iets van 13% af in 7 dagen terwijl de koers daarvoor heel flink gestegen is. Een paar maanden terug zaten we nog op 4000.
Gebruik van ticketswap is geheel vrijwillig, via marktplaats, ticketsites, etc kan nog steeds met flinke winst gehandeld of gefraudeerd worden.Crasheeee schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:29:
[...]
Waarom zouden ze hier aandacht aan moeten besteden?
Ik zie de toegevoegde waarde nog steeds niet ten opzichte van een Ticketswap. Als steeds meer organisatoren aansluiten bij het secure swap systeem, dan ben je toch klaar. Daar heb je in mijn ogen helemaal geen blockchain voor nodig. Of mis ik iets?
Tickets zelf moeten waterdicht zijn en het systeem niet kunnen verlaten. Blockchain kan dat volgens mij.
Misschien moet je zelf even toelichten waarom je zo’n grote groei verwacht. Er zijn tig alt-coins en iedereen verkondigt degene waar zij in zitten to the moon... wat toelichting zou misschien een goed idee zijn...qwasd schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:42:
Ik heb de vraag al eens eerder gesteld, maar door de vele berichten niet echt antwoord op gekregen. Ik ben benieuwd of er meer tweakers zijn die geinvesteerd hebben of willen gaan investeren in SONM. Ik bezit zelf nu 6000 SONM tokens en verwacht dat deze enorm gaat stijgen in/na 2018. Iemand anders een mening over SONM?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Same here. Sinds begin 2013 in the game. De duurste bitcoin in mijn wallet heeft me denk ik nog geen 250 euro gekost. Alles al wel een keer meegemaakt dus ik maak me niet zo snel druk en blijf lekker zitten tot deze shitstorm weer is overgewaaidalwind schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:14:
[...]
We moeten nog heel wat zakken wil ik mij zorgen gaan maken over mijn btc. Wel begin ik wat spijt te krijgen dat ik mijn bth omgezet heb naar etherhum. Volgende keer maar gewoon laten staan na een fork.
Wie heeft er SONM nodig als er binnen 10 jaar kwantumcomputers zijn waarmee je met 2 qubits al meer kunt doen dan alle supercomputers bij elkaarqwasd schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:42:
Ik heb de vraag al eens eerder gesteld, maar door de vele berichten niet echt antwoord op gekregen. Ik ben benieuwd of er meer tweakers zijn die geinvesteerd hebben of willen gaan investeren in SONM. Ik bezit zelf nu 6000 SONM tokens en verwacht dat deze enorm gaat stijgen in/na 2018. Iemand anders een mening over SONM?
Ik bedoelde eigenlijk dat andere holders dit aangeven op bitcointalk en reddit. De marktwaarde van de coin ligt nog laag en de markt voor cloud computing en digitalisering wordt steeds interessanter. Zie ook de roadmap van sonm.RobbieB schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:01:
[...]
Misschien moet je zelf even toelichten waarom je zo’n grote groei verwacht. Er zijn tig alt-coins en iedereen verkondigt degene waar zij in zitten to the moon... wat toelichting zou misschien een goed idee zijn...
Goed punt. Binnen 10 jaar betekent?simlock schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:11:
[...]
Wie heeft er SONM nodig als er binnen 10 jaar kwantumcomputers zijn waarmee je met 2 qubits al meer kunt doen dan alle supercomputers bij elkaar
Ieder hodler promoot zijn eigen coins. Maar waarom is SONM zo interessant? Ik heb me er niet in verdiept, maar hoe hangt dit samen met cloud computing en digitalisering? Dat zijn voor mij 2 containerbegrippen die met name bij marketingmensen populair zijn... wat is de rol van SOMN hierin?qwasd schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:13:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk dat andere holders dit aangeven op bitcointalk en reddit. De marktwaarde van de coin ligt nog laag en de markt voor cloud computing en digitalisering wordt steeds interessanter. Zie ook de roadmap van sonm.
Niet om je af te vallen, ben serieus benieuwd, maar ik ben na 2 dagen in de cryptocoins al gestopt met het lezen van Reddit. Nutteloze informatie waar iedereen alleen maar uit is om zijn coins to the moon te krijgen...
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Zie onderstaande een q&a met SONM.RobbieB schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:19:
[...]
Ieder hodler promoot zijn eigen coins. Maar waarom is SONM zo interessant? Ik heb me er niet in verdiept, maar hoe hangt dit samen met cloud computing en digitalisering? Dat zijn voor mij 2 containerbegrippen die met name bij marketingmensen populair zijn... wat is de rol van SOMN hierin?
Niet om je af te vallen, ben serieus benieuwd, maar ik ben na 2 dagen in de cryptocoins al gestopt met het lezen van Reddit. Nutteloze informatie waar iedereen alleen maar uit is om zijn coins to the moon te krijgen...
Wat de rol van SONM precies is voor cloud computing wordt behandeld in deze q&a.
YouTube: SONM Q&A session
Je hebt natuurlijk gelijk, maar een kleine nuance: cheap Dutchman als ik ben lig ik er wél wakker van dat ik een kans gemist heb mijn BTC portefeuille uit te breiden.GeeMoney schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:06:
[...]
Als je wakker moet liggen van bedragen die je inzet dan ben je al hoe dan ook niet lekker bezig.
Ik zie het voor mijzelf puur voor de fun in de leuk dat het positief uitpakt, een ander zit een avond call of duty te spelen en ook daar vallen slachtoffers
Deze cheap dutchman had wel even spijt omdat hij vlak na het afblazen van de b2x fork al zijn btc wou omzetten naar bch, maar het uiteindelijk niet heeft gedaan.Bakkels schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:41:
[...]
Je hebt natuurlijk gelijk, maar een kleine nuance: cheap Dutchman als ik ben lig ik er wél wakker van dat ik een kans gemist heb mijn BTC portefeuille uit te breiden.

edit: nu klopt het.
[ Voor 13% gewijzigd door DutchMan op 12-11-2017 01:04 ]
Dit topic is gesloten.
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
- "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]