Tja dat krijg je als mensen hun coins niet aan iso standaarden laten voldoen.ErikRo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:18:
Welke idoot heeft bedacht dat BCC kan worden gebruikt om Bitcoin Cash OF Bitconnect Coin aan te duiden? Ik gebruik altijd BCH voor de eerste en dacht dat dat de standaard was.
Ik merk dat ze veel door elkaar worden gebruikt op internet en exchanges. Wilde wat Bitcoin Cash kopen op Binance en nu zie ik alleen BTC/BCC staan wat koop ik dan? De koers is ook redelijk gelijk zou fijn als je ergens kon inzoomen op de naam.
Edit: via Deposits & Withdrawals kunnen vinden dat BCC op Binance de Cash variant is maar overal dezelfde naam gebruiken zou fijn zijn.
Is er een ISO voor cryptos? Een snelle search leverde niks op.ionn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:45:
[...]
Tja dat krijg je als mensen hun coins niet aan iso standaarden laten voldoen.
ghehe nee, crypto wereld is nog redelijk een wild westen, dat maakt het ook zo leuk en volatiel tov de old school beleggings en geld marktenTheniers schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:50:
[...]
Is er een ISO voor cryptos? Een snelle search leverde niks op.
Er is wel iets. ISO 4217 schrijft voor dat een afkorting van een valuta die niet aan één land is gekoppeld moet beginnen met de letter X. Op basis daarvan wordt Bitcoin vaak aangeduid als XBT.Theniers schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:50:
[...]
Ah, dus ik moet voortaan in de supermarkt met Xeuro's betalen?orf schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:56:
[...]
Er is wel iets. ISO 4217 schrijft voor dat een afkorting van een valuta die niet aan één land is gekoppeld moet beginnen met de letter X. Op basis daarvan wordt Bitcoin vaak aangeduid als XBT.
Niet voor crypto wel voor currencys: https://www.iso.org/iso-4217-currency-codes.htmlTheniers schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:50:
[...]
In principe zouden ze daar ook gewoon aan moeten voldoen.
The inclusion of EU (denoting the European Union) in the ISO 3166-1 reserved codes list, allows the euro to be coded as EUR rather than assigned a code beginning with X even though it is a supranational currency.Theniers schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:00:
[...]
Ah, dus ik moet voortaan in de supermarkt met Xeuro's betalen?
Wilde het net ook gaan kopiëren, maar je bent me voor. In ieder geval als het gaat om zulke zaken is de crypto wereld een puinhoop. Iedereen doet maar wat.orf schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:03:
[...]
The inclusion of EU (denoting the European Union) in the ISO 3166-1 reserved codes list, allows the euro to be coded as EUR rather than assigned a code beginning with X even though it is a supranational currency.
[ Voor 11% gewijzigd door ion op 10-11-2017 13:09 ]
ionn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:45:
[...]
Tja dat krijg je als mensen hun coins niet aan iso standaarden laten voldoen.
En hoe precies voorkomt dit alles dat afkortingen per abuis meerdere keren gebruikt worden?orf schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:56:
[...]
Er is wel iets. ISO 4217 schrijft voor dat een afkorting van een valuta die niet aan één land is gekoppeld moet beginnen met de letter X. Op basis daarvan wordt Bitcoin vaak aangeduid als XBT.
[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 10-11-2017 13:09 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hoop niet dat je gelijk hebt voorheen bleef BTC toch lang stabiel vraag me af om niet iemand de boel bewust naar beneden drijft om goedkoop in te kopen n dat de koers weer snel terug maar normaal gaat..oisyn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:42:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat dit de voorbode is van de correctie die al heel lang in de lucht hing. BTC zal dan ook wel verder dalen. Verschillende TA's (waar ik niet zo van ben overigens) claimen een support line rond de $6200.
Persoonlijk hoop ik dat ie nog veel verder zakt. Naar rond de $3 a $4k ofzo. Dan is het tijd om weer in te slaan
Als die echt op 4K komt koop ik ook nog wel wat bij
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ik reageerde op de vraag of er een ISO standaard is. Een X ervoor zetten voorkomt geen dubbelingen natuurlijk. Een officiële registratie van de code volgens deze standaard kan er wel voor zorgen dat er geen verwarring is over de schrijfwijze..oisyn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:09:
[...]
En hoe precies voorkomt dit alles dat afkortingen per abuis meerdere keren gebruikt worden?
@ErikRo Maar als je kijkt naar deze grafiek van het afgelopen jaar, dan zie je steeds een periode van groei gevolgd door een behoorlijke correctie. Als je dat patroon volgt, dan is een correctie naar zo'n $5k in de komende paar weken toch niet heel gek 
@orf Ah, ja, idd jij zegt het idd niet, maar je reageert op @ionn die zegt dat dubbele tickers nou eenmaal iets is als je je niet aande ISO standaard houdt. Ik vind dat nogal een boude stelling
@orf Ah, ja, idd jij zegt het idd niet, maar je reageert op @ionn die zegt dat dubbele tickers nou eenmaal iets is als je je niet aande ISO standaard houdt. Ik vind dat nogal een boude stelling
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 10-11-2017 13:17 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Valt niet veel te voorkomen, want ze schieten als paddenstoelen uit de grond. Ze zijn alleen niet officieel geaccepteerd en volgens mij kun je ze aangeven bij European Market Infrastructure Regulation..oisyn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:09:
[...]
[...]
En hoe precies voorkomt dit alles dat afkortingen per abuis meerdere keren gebruikt worden?
Misschien moeten ze gewoon over een tijd al hun namen gaan veranderen
Een aantal daarvan zijn wel te verklaren, zoals de China-dip medio september. Lijkt me net wat anders dan een natuurlijke correctie..oisyn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:16:
@ErikRo Maar als je kijkt naar deze grafiek van het afgelopen jaar, dan zie je steeds een periode van groei gevolgd door een behoorlijke correctie. Als je dat patroon volgt, dan is een correctie naar zo'n $5k in de komende paar weken toch niet heel gek
[ Voor 4% gewijzigd door The Redman op 10-11-2017 13:18 ]
En over een jaar zeg je dat deze ook te verklaren was, door het hele SegWit2x debakelThe Redman schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:17:
[...]
Een aantal daarvan zijn wel te verklaren, zoals de China-dip medio september.
Hold je wel gewoon je huidige hoeveelheid BTC? Als lange termijn investering?.oisyn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:42:
[...]
Persoonlijk hoop ik dat ie nog veel verder zakt. Naar rond de $3 a $4k ofzo. Dan is het tijd om weer in te slaan
oisyn nou ja dan is het maar zo. Heeft weinig zin om nou te verkopen sta 1K in de min dan wacht ik wel op de correctie na de correctie oftewel hodl. Gelukkig alleen de winst erin gestoken dus als het omvalt heb ik niks verloren wat ik niet had daarvoor. Blijft alleen jammer dat zelfs nu ik BTC koop even later zelfs die koers naar beneden duikelt vlak na de aankoop..oisyn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:16:
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
@orf Ik heb kapitaal op een paper wallet staan, die HODL ik idd. Het zal pijnlijk zijn om te zien hoeveel er verdampt bij een dergelijke daling, maar uiteindelijk maakt het niet uit want ik ben ervan overtuigd dat BTC uiteindelijk wel stijgt naar een 5-digit koers in een paar jaar.
Maar ik heb een paar btc op een exchange staan, gewoon om mee te spelen, en daar ben ik momenteel volledig in USD
. Verkocht rond $6850.
Maar ik heb een paar btc op een exchange staan, gewoon om mee te spelen, en daar ben ik momenteel volledig in USD
Wat was je gedachtegang voor de aankoop dan? Er waren geen tekenen voor een extra groei, sterker nog de meeste voorspellingen praatten over een correctie.ErikRo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:21:
[...]
oisyn nou ja dan is het maar zo. Heeft weinig zin om nou te verkopen sta 1K in de min dan wacht ik wel op de correctie na de correctie oftewel hodl. Gelukkig alleen de winst erin gestoken dus als het omvalt heb ik niks verloren wat ik niet had daarvoor. Blijft alleen jammer dat zelfs nu ik BTC koop even later zelfs die koers naar beneden duikelt vlak na de aankoop.
Grappig ik ook exact dat bedrag. Toen ging die weer omhoog dus dacht oh eindelijk herstel nu BCH daalt toch maar weer naar BTC gegaan en daarna ging die weer omlaag en nu blijf ik eraf.oisyn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:21:
@orf Ik heb kapitaal op een paper wallet staan, die HODL ik idd. Het zal pijnlijk zijn om te zien hoeveel er verdampt bij een dergelijke daling, maar uiteindelijk maakt het niet uit want ik ben ervan overtuigd dat BTC uiteindelijk wel stijgt naar een 5-digit koers in een paar jaar.
Maar ik heb een paar btc op een exchange staan, gewoon om mee te spelen, en daar ben ik momenteel volledig in USD. Verkocht rond $6850.
Simpel, ik had alles in fiat staan en wilde weer deels instappen zag hem wel weer langzaam stijgen net als de vorige fork, zeker niet dalen.Theniers schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:23:
[...]
Wat was je gedachtegang voor de aankoop dan? Er waren geen tekenen voor een extra groei, sterker nog de meeste voorspellingen praatten over een correctie.
Tja en voorspellingen ik hoor er zoveel dat ik vaak niet weet wat wel en niet te geloven. Had een paar honderd correctie verwacht en dacht dat het al over was, stom

Aan andere kant vorige keer werd ook dump van alle btc verwacht en die kwam ook niet.
Wat dat betreft moet ik eens betere bronnen aanboren.
[ Voor 17% gewijzigd door ErikRo op 10-11-2017 13:30 ]
Bitcoin Cash-correctie nu wel eens begonnen? De pump bots uit?
Nu SegWit2x van de baan is, moet er op een andere manier aan scaling gedaan worden. Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat Bitcoin-fees momenteel gewoon te hoog zijn en de transactiesnelheid in het niet valt bij andere crypto. Maar wat zijn nou nog andere mogelijkheden zo lang PoW gebruikt wordt anders dan blocksize omhoog? Is het reëel dat Bitcoin ook PoW achter zich laat of is het Satoshi-whitepaper daarvoor te bijbelachtig?
Nu SegWit2x van de baan is, moet er op een andere manier aan scaling gedaan worden. Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat Bitcoin-fees momenteel gewoon te hoog zijn en de transactiesnelheid in het niet valt bij andere crypto. Maar wat zijn nou nog andere mogelijkheden zo lang PoW gebruikt wordt anders dan blocksize omhoog? Is het reëel dat Bitcoin ook PoW achter zich laat of is het Satoshi-whitepaper daarvoor te bijbelachtig?
[ Voor 11% gewijzigd door The Redman op 10-11-2017 13:30 ]
Ik ben ook een holder (buiten soms wat spelen). Ik houd mijn virtuele winsten en verliezen bij in een Excel en zo'n daling is stevig ja. 25k minder winst ten opzichte van enkele dagen geleden. Maar het blijft virtuele winst zolang ik het houd..oisyn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:21:
Maar ik heb een paar btc op een exchange staan, gewoon om mee te spelen, en daar ben ik momenteel volledig in USD. Verkocht rond $6850.
Als de stijgende lijn doorzet wat altijd wel is gebeurd dan is eindig je alsnog mt winst. De hamvraag is wat is het beste moment om te kopen waar ligt de ondergrens.orf schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:30:
[...]
Ik ben ook een holder (buiten soms wat spelen). Ik houd mijn virtuele winsten en verliezen bij in een Excel en zo'n daling is stevig ja. 25k minder winst ten opzichte van enkele dagen geleden. Maar het blijft virtuele winst zolang ik het houd.
ps wel blij dat ik niet in BCH ben gestapt al $100 gezakt sinds ik volgde van $860 naar $900 naar $800.
[ Voor 9% gewijzigd door ErikRo op 10-11-2017 13:34 ]
Ja, en als ik deze post zo lees:The Redman schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:28:
Bitcoin Cash-correctie nu wel eens begonnen? De pump bots uit?
https://www.coindesk.com/...e-of-segwit2x-suspension/
Lijkt dit ook wel de bitcoin cash stijging te kunnen verklaren. Vraag me af wat hier precies de gevolgen van zullen zijn.
Damn, ik ga echt maar eens stoppen met meegaan in de speculaties. Zal even alles zo laten en afwachten.
Volgende keer maar meegaan met de experts die een stijging met argumenten voorspellen ipv de hypetrain (https://www.tradingview.com/people/)
Is natuurlijk de vraag of meneer niet even snel alle valuta in BCH dumpte voordat hij die uitspraak deed. En de BCH is nu weer aan het dalen na die pump.
Volgende keer maar meegaan met de experts die een stijging met argumenten voorspellen ipv de hypetrain (https://www.tradingview.com/people/)
Het wordt inderdaad best duur om iets te versturen via Bitcoin, maar het heeft dé naam waarmee al dit gebeuren zo bekend geworden is.Majesty schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:37:
[...]
Ja, en als ik deze post zo lees:
Lijkt dit ook wel de bitcoin cash stijging te kunnen verklaren. Vraag me af wat hier precies de gevolgen van zullen zijn.
Is natuurlijk de vraag of meneer niet even snel alle valuta in BCH dumpte voordat hij die uitspraak deed. En de BCH is nu weer aan het dalen na die pump.
[ Voor 57% gewijzigd door Jaïr.exe op 10-11-2017 13:41 ]
Alles lijkt wel. btc 5800The Redman schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:54:
Waarom gaan alle grote alts omlaag?
We love the smell of innovation in the morning!
Het wordt wel een snoepwinkel zometeen, aangezien ik net op tijd alles naar fiat heb omgezet.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Verwijderd
Omdat de BTC omlaag gaat.The Redman schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:54:
Ik heb er net 750 naartoe gezet dus ik sta klaar om aan te kopen straks
Verwijderd
Nu Verge de deadline voor het releasen van het Wraith protocol niet heeft gehaald, hoe kijken mensen er tegenaan? In principe zit het nu wel op een mooie prijs, gaat wss nog wel verder zakken, maar kan/gaat het team straks de verwachtingen wel waar maken?
Voor mijn beeld bitcoin classic is toch wat anders dan bitcoin. ik heb mensen wel eens btc bitcoin classic horen noemen.Majesty schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:37:
[...]
Ja, en als ik deze post zo lees:
Lijkt ook weer uit het niets te komen hè. Vanochtend ging me portfolio waarde nog vrolijk omhoog en nu staat het ineens zo'n 25% lager.The Redman schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:54:
Dit. Alts zijn nog altijd sterk gekoppeld aan BTC. Als ze een omgekeerde koers volgen is het omdat er een BTC fork op poten staat. Dan wil iedereen free moniez.
(Wat overigens niet logisch is. De twee chains na de fork zijn strict gezien bij elkaar opgeteld net zoveel waard als de ene chain vóór de fork)
[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 10-11-2017 14:08 ]
Bitcoin classic is idd een mislukte fork, net als Bitcoin XTErikRo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:06:
[...]
Voor mijn beeld bitcoin classic is toch wat anders dan bitcoin. ik heb mensen wel eens btc bitcoin classic horen noemen.
Ik blijf gewoon zitten in Verge. Ze hebben een gedeelte gehaald nog niet alles. Maar hou er gewoon vertrouwen in.Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:06:
Nu Verge de deadline voor het releasen van het Wraith protocol niet heeft gehaald, hoe kijken mensen er tegenaan? In principe zit het nu wel op een mooie prijs, gaat wss nog wel verder zakken, maar kan/gaat het team straks de verwachtingen wel waar maken?
En die stopt nu ook: https://bitcoinclassic.com/news/closing.htmlLuuk schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:13:
[...]
Bitcoin classic is idd een mislukte fork, net als Bitcoin XT
Bitcoin Classic was started in early 2016 with the clear intention of coming back to the coin that Satoshi indicated as his goal. Now this goal has been reached we will step down.
Nvm.DaCoTa schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:26:
[...]
En die stopt nu ook: https://bitcoinclassic.com/news/closing.html
[...]
[ Voor 22% gewijzigd door Majesty op 10-11-2017 14:28 ]
Verkoop ordertje 14:26:28 6751 EUR 126.455 BTC
Hoppa..
Hoppa..

Iets meer context kan geen kwaad, weet niet wat ik hiervan moet maken.Celluiar schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:29:
Verkoop ordertje 14:26:28 6751 EUR 126.455 BTC
Hoppa..
Kwam een verkoop order van 126 BTC voorbij op bitcoinwisdom.com wat even een zichtbaar effect had.DaCoTa schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:30:
[...]
Iets meer context kan geen kwaad, weet niet wat ik hiervan moet maken.
Toch 700k wat iemand zo even pakt, al zijn er natuurlijk veel grotere jongens.
Dit is geen grote jongen meer maar een reus: https://bitinfocharts.com...ZUqQHPJmcMDDHYoqkyNVsFk9r (146388 BTC in wallet)Celluiar schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:35:
[...]
Kwam een verkoop order van 126 BTC voorbij op bitcoinwisdom.com wat even een zichtbaar effect had.
Toch 700k wat iemand zo even pakt, al zijn er natuurlijk veel grotere jongens.
Zow! Die heeft een leuke maand achter de rugTheniers schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:41:
[...]
Dit is geen grote jongen meer maar een reus: https://bitinfocharts.com...ZUqQHPJmcMDDHYoqkyNVsFk9r (146388 BTC in wallet)

Theniers schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:41:
[...]
Dit is geen grote jongen meer maar een reus: https://bitinfocharts.com...ZUqQHPJmcMDDHYoqkyNVsFk9r (146388 BTC in wallet)
Je zal je seed maar kwijt zijn
Edit: laat maar (zie post onder).
[ Voor 89% gewijzigd door Meessen op 10-11-2017 14:50 ]
Kijk eens goed: Bitfinex-coldwalletTheniers schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:41:
[...]
Vanwaar ineens die stijging bij Bitcoin Cash? Alles in het rood vandaag behalve BCH... wat weten zij dat ik niet weet?
..
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Inderdaad ben ook zeer benieuwd.RobbieB schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:56:
Vanwaar ineens die stijging bij Bitcoin Cash? Alles in het rood vandaag behalve BCH... wat weten zij dat ik niet weet?..
Een aantal van de mensen die achter het gefaalde Segwit2x zaten die beheren Bitcoin Cash en hadden al van te voren aangegeven hun volledige focus te leggen op Bitcoin Cash indien Segwit2x zou falen. Het is dus goed mogelijk dat zij nu Bitcoins aan het omwisselen zijn voor Bitcoin Cash en/of de markt proberen te manipuleren.RobbieB schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:56:
Vanwaar ineens die stijging bij Bitcoin Cash? Alles in het rood vandaag behalve BCH... wat weten zij dat ik niet weet?..
Neem dit natuurlijk niet aan als een feit, ik lees het ook maar weer ergens anders.
Toch wel fijn dat mijn deposit van gisteren nog niet verwerkt is op kraken nu ripple flink aan het dalen is...
Vervelend als dat waar is want ze zeiden eerst dat de gemeenschap niet uit elkaar mocht vallen vandaar het laten vallen als ze nu weer via BCH gaan aanvallen daar wordt het vertrouwen niet beter van.JackDashwood schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:06:
[...]
Een aantal van de mensen die achter het gefaalde Segwit2x zaten die beheren Bitcoin Cash en hadden al van te voren aangegeven hun volledige focus te leggen op Bitcoin Cash indien Segwit2x zou falen. Het is dus goed mogelijk dat zij nu Bitcoins aan het omwisselen zijn voor Bitcoin Cash en/of de markt proberen te manipuleren.
Neem dit natuurlijk niet aan als een feit, ik lees het ook maar weer ergens anders.
Hopelijk blijkt dit snel onzin en krijgen we weer een normale markt met open debat over hoe de problemen aan te pakken van BTC.
Overigs net bij BTC bijgekocht in de dip dus het kan zijn dat BTC nu weer verder gaan zakken.
De rest koop ik wel in volgende en hopelijk laatste dip.
[ Voor 16% gewijzigd door ErikRo op 10-11-2017 16:21 ]
Hmm, met de zeer beperkte kennis die ik in de afgelopen 2 weken heb opgebouwd kom ik tot de volgende conclusies:JackDashwood schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:06:
[...]
Een aantal van de mensen die achter het gefaalde Segwit2x zaten die beheren Bitcoin Cash en hadden al van te voren aangegeven hun volledige focus te leggen op Bitcoin Cash indien Segwit2x zou falen. Het is dus goed mogelijk dat zij nu Bitcoins aan het omwisselen zijn voor Bitcoin Cash en/of de markt proberen te manipuleren.
Bitcoin heeft last van schaalvergroting die erg lastig te bewerkstelligen is en o.a. zorgt voor hoge transactiekosten. Bepaalde oplossingen zijn al bedacht, maar worden niet door iedereen gesteund. Ik interpreteer het vooral als het feit dat Bitcoin een v/d eerste blockchain-currencies is, maar dat we er met voortschrijdend inzicht achter zijn gekomen dat er nog wel wat verbeteringen mogelijk zijn. Die zijn o.a. doorgevoerd in andere nieuwere currencies.
Ik vraag me dan ook erg af hoe 'houdbaar' Bitcoin in de toekomst nog is en begin het steeds meer als een bubbel te zien die heel hard gaat knappen op het moment een andere currency de overhand krijgt. Mijn gevoel gaat uit naar Monero, dat met name op het dark web een steeds groter aandeel begint te krijgen en fundamenteel beter in elkaar zit op gebied van privacy en schaalbaarheid. Dit waren 3 eigenschappen die Bitcoin ook had, maar nu eigenlijk ingehaald zijn.. een soort van wet van de remmende voorsprong...
Ik weet niet of deze hier al gepost is, maar een gerucht: Iconomi impacted by new Parity issue?
https://www.reddit.com/r/...cted_by_new_parity_issue/
GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse
Ik denk dat het ook valt of staat wanneer de valuta wordt gebruikt als betaalmiddel in real life en dus bitcoin.RobbieB schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:17:
[...]
Ik vraag me dan ook erg af hoe 'houdbaar' Bitcoin in de toekomst nog is en begin het steeds meer als een bubbel te zien die heel hard gaat knappen op het moment een andere currency de overhand krijgt. Mijn gevoel gaat uit naar Monero, dat met name op het dark web een steeds groter aandeel begint te krijgen en fundamenteel beter in elkaar zit op gebied van privacy en schaalbaarheid. Dit waren 3 eigenschappen die Bitcoin ook had, maar nu eigenlijk ingehaald zijn.. een soort van wet van de remmende voorsprong...
Monero populair in darkweb kan ook als negatief worden gezien
Prepare for the next ATH
Eens, maar vergeet niet dat Bitcoin ook ooit zo begonnen is. Daarnaast is schaalbaarheid nog crucialer als het in real life gebruikt moet gaan worden incl. acceptabele transaction fees..sourcecode schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:35:
[...]
Ik denk dat het ook valt of staat wanneer de valuta wordt gebruikt als betaalmiddel in real life en dus bitcoin.
Monero populair in darkweb kan ook als negatief worden gezien
De vraag die je moet stellen is wie "ze" hier zijn. Er zijn een hoop verschillende partijen met verschillende belangen. Het afblazen van SegWit2x genoot nou niet per se de steun van alle voorstanders van SegWit2x - met name de miners voelen zich nu de gebeten hond.ErikRo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:16:
[...]
Vervelend als dat waar is want ze zeiden eerst dat de gemeenschap niet uit elkaar mocht vallen vandaar het laten vallen als ze nu weer via BCH gaan aanvallen daar wordt het vertrouwen niet beter van.
De vraag is of het 'in real life' gaan gebruiken (ik neem aan dat je hierbij doelt op het gebruik als betaalmiddel) de visie is van een (belangrijk) deel van de community.RobbieB schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:39:
[...]
Eens, maar vergeet niet dat Bitcoin ook ooit zo begonnen is. Daarnaast is schaalbaarheid nog crucialer als het in real life gebruikt moet gaan worden incl. acceptabele transaction fees..
Ik heb het idee dat er een groep is, waaronder als ik mij niet vergis de Core developers, die Bitcoin helemaal niet zien als betaalmiddel, maar echt als een vervanging van goud. Andere coins kunnen dan gekoppeld worden aan Bitcoin, welke dan de dagelijkse transacties gaan uitvoeren.
De hoge transaction fee is namelijk geen issue als je het als goud ziet.
[ Voor 4% gewijzigd door jt81 op 10-11-2017 17:21 ]
Geloof ik nooit, Goud is een aardmetaal zeldzaam en wordt enorm veel toegepast.jt81 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:20:
[...]
De vraag is of het 'in real life' gaan gebruiken (ik neem aan dat je hierbij doelt op het gebruik als betaalmiddel) de visie is van een (belangrijk) deel van de community.
Ik heb het idee dat er een groep is, waaronder als ik mij niet vergis de Core developers, die Bitcoin helemaal niet zien als betaalmiddel, maar echt als een vervanging van goud. Andere coins kunnen dan gekoppeld worden aan Bitcoin, welke dan de dagelijkse transacties gaan uitvoeren.
De hoge transaction fee is namelijk geen issue als je het als goud ziet.
er zijn nu meer dan 1000 alt coins en er komen er nog meer bij.....
Het gaat nu toch wel een beetje ongeloofwaardig worden......
Wie deelt deze mening ?
Prepare for the next ATH
Goud is een metaal net als zilver, ijzer, koper etc.sourcecode schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:28:
[...]
Geloof ik nooit, Goud is een aardmetaal zeldzaam en wordt enorm veel toegepast.
er zijn nu meer dan 1000 alt coins en er komen er nog meer bij.....
Het gaat nu toch wel een beetje ongeloofwaardig worden......
Wie deelt deze mening ?
Je zou de parallel kunnen trekken met Cryptocoins, waar bv Bitcoin = Goud, Ether = Koper etc.
Uiteindelijk zijn het allemaal assets die een waarde hebben. En die waarde wordt bepaald door ons..
Hm ok als ik dat had geweten was ik voorlopig nog niet opnieuw ingestapt dacht dat dat hele gedoe achter ons lag na de afgelasting van segwit..oisyn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:05:
[...]
De vraag die je moet stellen is wie "ze" hier zijn. Er zijn een hoop verschillende partijen met verschillende belangen. Het afblazen van SegWit2x genoot nou niet per se de steun van alle voorstanders van SegWit2x - met name de miners voelen zich nu de gebeten hond.
Al stijgt de BTC gelukkig weer wat zij het lichtjes en is BCH na opnieuw een plotselinge up weer terug op $800. Nog geen dip naar 4K€ dit keer
Dit begint wel erg pijn te doen... Erg FOMO gevoel bij BCC/BCH en sta op het punt al mijn ETH's en NEO's ervoor te verkopen. Eerder vandaag was BCC 0.087 BTC waard, nu al 0.136 BTC, waar gaat dit stoppen. Kan je inderdaad binnenkort een omwenteling verwachten en sla je jezelf dan voor je hoofd dat je niet bent ingestapt... Iedere 10 minuten zeg ik: HODL! maar oei wat is dat lastig
Ik zal wel niet de enige zijn....
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik denk dat je niet elke 5min moet kijken als je al stock hebt momenteelTaro schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:36:
Dit begint wel erg pijn te doen... Erg FOMO gevoel bij BCC/BCH en sta op het punt al mijn ETH's en NEO's ervoor te verkopen. Eerder vandaag was BCC 0.087 BTC waard, nu al 0.136 BTC, waar gaat dit stoppen. Kan je inderdaad binnenkort een omwenteling verwachten en sla je jezelf dan voor je hoofd dat je niet bent ingestapt... Iedere 10 minuten zeg ik: HODL! maar oei wat is dat lastigIk zal wel niet de enige zijn....
"Niet in paniek handelen" is het advies denk ik.
Ik heb nog niets en sta dus op het punt in te stappen, van mij mag hij nog wel even zakken
[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 10-11-2017 19:43 ]
Tsja lastig. Ik kocht van de week wat BCH voor 600 usd per stuk. Dat vond ik eigenlijk al vrij hoog en riskant. Als ik het nu zie, kan hij zomaar over de 1000 usd maar toch ben ik een beetje terughoudend om op ATH bij te kopen. Dus ja, de FOMO is er wel bij meer mensen.:)
Y'24
Verwijderd
Gewoon rustig blijven, er zijn ergere dingen op de wereld. Het doet ook geen pijn als je winst mist, het kan wel een beetje zeer doen als je in het rood gaat.
Ik zie het ook even met lede ogen aan maar ik sta overall nog prima in de plus zelfs met een zakkende btc dus soit, geen man overboord. Beetje minder winst dan ik graag had gezien maar nog steeds op flinke winst.
Bcc zit overigens echt op een idioot hoog handelsvolume.... Is er echt iets aan de hand of is dit een stukje fomo van ongekende proporties?
Ik zie het ook even met lede ogen aan maar ik sta overall nog prima in de plus zelfs met een zakkende btc dus soit, geen man overboord. Beetje minder winst dan ik graag had gezien maar nog steeds op flinke winst.
Bcc zit overigens echt op een idioot hoog handelsvolume.... Is er echt iets aan de hand of is dit een stukje fomo van ongekende proporties?
Ik ken dat gevoel.Taro schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:36:
Dit begint wel erg pijn te doen... Erg FOMO gevoel bij BCC/BCH en sta op het punt al mijn ETH's en NEO's ervoor te verkopen. Eerder vandaag was BCC 0.087 BTC waard, nu al 0.136 BTC, waar gaat dit stoppen. Kan je inderdaad binnenkort een omwenteling verwachten en sla je jezelf dan voor je hoofd dat je niet bent ingestapt... Iedere 10 minuten zeg ik: HODL! maar oei wat is dat lastigIk zal wel niet de enige zijn....
Heb daarnet alles op mijn hardware wallet gezet en steek die nu even weg voor een tijdje! (Tenzij we met een knappende bubbel temaken hebben
Verwijderd
lol, ten eerste dat is 3 dagen oud nieuws, een eeuwigheid dus in cryptoZhou schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:24:
Ik weet niet of deze hier al gepost is, maar een gerucht: Iconomi impacted by new Parity issue?![]()
https://www.reddit.com/r/...e_parity_multisig_wallet/
Inderdaad zit nu ongeveer kwart van hun funds opgesloten in deze wallets.
Verwijderd
Idd niet in paniek handelen ja... pff wat baal ik nog steeds. Ik was woensdag aan het werk savonds en kreeg niets mee van de hardfork die niet doorging. In mijn pauze gekeken en zag dat bitcoin cash flink daalde. Uit paniek en omdat ik niet de juiste info had gelijk alles met verlies gekocht. Gisteravond zag ik de stijging wel aankomen dus een groot gedeelte terug gekocht. Mijn verlies heb ik nu wel terug alleen door het paniek verkopen heb ik nu maar de helft van de bitcoin cash die ik eerst had. En dat is dan toch weer jammerGeeMoney schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:43:
[...]
Ik denk dat je niet elke 5min moet kijken als je al stock hebt momenteel
Ik heb nog niets en sta dus op het punt in te stappen, van mij mag hij nog wel even zakken
Ik ben benieuwd waar dit naar toe gaat.
Klopt, maar, we zitten hier nagenoeg allemaal (laten we eerlijk zijn tochGeeMoney schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:43:
[...]
Ik denk dat je niet elke 5min moet kijken als je al stock hebt momenteel
Ik denk dat je alleen grote klappers kunt maken door grof in te zetten en risico te nemen. En ik zeg niet dat ik dat doe, maar ik zit hier niet om 2 jaar lang 3 uur per dag naar het stijgen en dalen te kijken en dat uit te zitten om een paar % winst te maken. Soms is alles of niets ook een mooie optie
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Verwijderd
Aangezien er nu ongekend veel cashfllow is richting bcc denk ik dat het best lonend kan zijn om in de wat grotere alts te stappen. Let op, dat denk ik. Het is geen advies en wellicht is de bodem ook nog lang niet bereikt bij veel alts. Ik ga iig heel voorzichtig mijn positie in wat alts wat vergroten zometeen. Zit dan als eerste aan Neo te denken hoewel deze nog steeds blijft dalen op het moment. Rond de 0,004 zit een aardige weerstand en zover zitten we daar nu niet van af.
Het duurde wat langer deze keer, maar het traditionele FUD thema voor de bitcoin correctie is ook weer gevonden, dus nu kan hij echt van start. Ik gokte zelf eigenlijk op FUD over de vermeende neppe / niet gebackte USDT tokens, maar het is de BCH flippening geworden. Ook goed 
Kan er weer 30-40% af, waarna de weg omhoog met een short squeeze weer wordt ingezet. Mijn buy orders om terug te kopen staan tussen de 5500 - 5800, wellicht wat te hoog, maar liever te hoog dan te laag.
Kan er weer 30-40% af, waarna de weg omhoog met een short squeeze weer wordt ingezet. Mijn buy orders om terug te kopen staan tussen de 5500 - 5800, wellicht wat te hoog, maar liever te hoog dan te laag.
Ik ben ook long time NEO holder, maar begin er wel een beetje klaar mee te raken. Denk er over ze een dezer dagen in te ruilen voor nog wat meer RPX.Taro schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:36:
ga je spijt van krijgen. zelfs als ze niet stijgen heb je 6% jaarlijks rendement aan gas dividend. Daarnaast ziet de chart voor NEO voor een long positie er heel goed uit.MaZo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:20:
[...]
Ik ben ook long time NEO holder, maar begin er wel een beetje klaar mee te raken. Denk er over ze een dezer dagen in te ruilen voor nog wat meer RPX.
aka Crypto T
Het is nog erger hij is meerdere keren vandaag van 800 naar 900 gegaan en terug en nu dus tot bijna 1000 als je paar keer op tijd was in en uitgestapt had je nog veel meer winst gemaakt.Taro schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:36:
Koop er BTC van, leen ze uit op bitfinex en je hebt >40% rendement per jaar met huidige uitleentarieven.troxx schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:22:
[...]
ga je spijt van krijgen. zelfs als ze niet stijgen heb je 6% jaarlijks rendement aan gas dividend. Daarnaast ziet de chart voor NEO voor een long positie er heel goed uit.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ik durf het bijna niet te vragen maar zou er een scenario kunnen bestaan waarbij BCH leidend wordt en de BTC langzaam doodbloed?
Staar je niet blind op staken/dividend. Ik heb vrij lang NAV, Signatum en NEO gestaked, maar als je op een gegeven moment per dag meer verliest dan je bij wijze van spreken in een jaar moet staken om het goed te maken, dan kan je beter verkopen als je geen uitzicht meer hebt op stijgingen. NAV en Signatum (niet gekocht, maar gemined) zie ik niets meer in, NEO heeft nog een kans.troxx schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:22:
[...]
ga je spijt van krijgen. zelfs als ze niet stijgen heb je 6% jaarlijks rendement aan gas dividend. Daarnaast ziet de chart voor NEO voor een long positie er heel goed uit.
Ik denk dat het goed mogelijk is dat het prijs verschil tussen BCH en BTC wat meer in balans komt. BCH heeft de steun van toch een aanzienlijk groot deel van de bitcoin community en een aantal grote miners.ErikRo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:33:
Ik durf het bijna niet te vragen maar zou er een scenario kunnen bestaan waarbij BCH leidend wordt en de BTC langzaam doodbloed?
Vermits iedereen voor 1 augustus op beide chains zijn coins heeft staan moet dat toch uit balanceren. En nu dat segwit2x niet door gaat denk ik dat voor de mensen die het niet tof vinden dat bitcoin meer de kant van goud in een kluisje opgaat ipv een populair en goedkoop betaalmiddel op het internet een makkelijke keuze is om voor bitcoin cash te gaan.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Tja, ik hoop het natuurlijk niet, maar de kans is aanwezig.
Aan de ander kant, ik zie liever dat men kiest voor een munt door hem te kopen/verkopen dan door een stel miners of whales die willen bepalen welke kant hij op moet. Meer community gedreven.
Maargoed, vind het wel lastig. Misschien lachen we over 2 weken hierover, die BCH die tot enorme hoogte piekte toen BTC even dipte.
Aan de ander kant, ik zie liever dat men kiest voor een munt door hem te kopen/verkopen dan door een stel miners of whales die willen bepalen welke kant hij op moet. Meer community gedreven.
Maargoed, vind het wel lastig. Misschien lachen we over 2 weken hierover, die BCH die tot enorme hoogte piekte toen BTC even dipte.
Ik snap niet hoe dat werkt op bitfinexLED-Maniak schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:30:
[...]
Koop er BTC van, leen ze uit op bitfinex en je hebt >40% rendement per jaar met huidige uitleentarieven.
Wie weet er hoe de hashrate verdeeld is? Ik verneem dat sinds de cancellation van S2X fork een groot deel van de Koreaanse hashrate BCH is gaan backen ten koste van BTC. Iemand inzichten hierin? Ik probeer een idee te krijgen in hoeverre de stijging van BCH toegerekend kan worden aan FOMO of dat er misschien toch iets fundamenteels veranderd is._ferry_ schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:52:
aka Crypto T
Hier kan je zien hoe het werkt
YouTube: Earn Interest on your Bitcoin - Bitfinex
rate is 0,026x365 = 9,49% en geen 40%
Ka-tjing
https://bitinfocharts.com/comparison/hashrate-btc-bch.htmltroxx schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:59:
[...]
Wie weet er hoe de hashrate verdeeld is? Ik verneem dat sinds de cancellation van S2X fork een groot deel van de Koreaanse hashrate BCH is gaan backen ten koste van BTC. Iemand inzichten hierin? Ik probeer een idee te krijgen in hoeverre de stijging van BCH toegerekend kan worden aan FOMO of dat er misschien toch iets fundamenteels veranderd is.
Hier IIG niet echt zichtbaar.
Denk dat er toch wel een factor manipulatie en FOMO speelt.
Je mist de kwadraat exponent.Th@_M@ster schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:01:
[...]
Hier kan je zien hoe het werkt
YouTube: Earn Interest on your Bitcoin - Bitfinex
rate is 0,026x365 = 9,49% en geen 40%
There.
[ Voor 4% gewijzigd door LED-Maniak op 10-11-2017 21:10 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
@LED-Maniak exponent
.
Maar dat is alleen in het extreem ideale geval dat je elke dag je assets uitleent, en dat je de rente erop ook iedere dag ontvangt zodat je dat weer kunt uitlenen.
Bovendien is de btc rente nu hoog vanwege weinig aanbod en veel vraag omdat de koers dalende is, dus dat haal je niet het hele jaar door.
Maar dat is alleen in het extreem ideale geval dat je elke dag je assets uitleent, en dat je de rente erop ook iedere dag ontvangt zodat je dat weer kunt uitlenen.
Bovendien is de btc rente nu hoog vanwege weinig aanbod en veel vraag omdat de koers dalende is, dus dat haal je niet het hele jaar door.
Verwijderd
Toch is dit wel leuk,ik pak kleine rittjes mee op alts en het rendement is misschien niet denderend (3,4~6% in 2 tot 3 uur) maar ik kan er morgen leuk van uit eten inmiddels. Kan me wel blindstaren op de grote winsten maar dan moet je op tijd in- en uitstappen en als je misgokt moet je of verlies pakken of lt gaan. Dit bevalt me eigenlijk wel zo, weinig risico en toch leuk rendement.
Twee dagen is een kwadraat.oisyn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:09:
@LED-Maniak exponent.
De laatste weken leen ik mijn bitcoin uit tegen 0.035%(in stijgende trend..), mijn USD tegen ~0.1%. Kijk ik verder terug in history dan heb ik ze veel hoger en ook lager gezien.
Het rendement blijft niet verkeerd.
[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 10-11-2017 21:18 ]
Dat is zonder meer waarLED-Maniak schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:15:
Het rendement blijft niet verkeerd.
Ik speelde ook met het idee om flink wat kapitaal naar bitfinex te verhuizen (gewoon usd), levert een stuk meer op dan mijn spaarrekening. Maar toen werden ze gehackt en was ik blij dat ik het nog niet had gedaan
je klinkt vrij overtuigend. Waarschijnlijk heb je een leuke avond gehad met een paar leuke ritjes van tussen de 3.6 - 6%. Hoop echter niet dat je je crypto winsten nodig hebt om uit eten te gaan, want dan gaat er wat anders mis...Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:11:
Toch is dit wel leuk,ik pak kleine rittjes mee op alts en het rendement is misschien niet denderend (3,4~6% in 2 tot 3 uur) maar ik kan er morgen leuk van uit eten inmiddels. Kan me wel blindstaren op de grote winsten maar dan moet je op tijd in- en uitstappen en als je misgokt moet je of verlies pakken of lt gaan. Dit bevalt me eigenlijk wel zo, weinig risico en toch leuk rendement.
Waarom schrijf ik dit? er zijn ook genoeg mensen die "even een zeker betje" doen op een coin en dan loopt het toch anders. Lees: nadelig. Crypto markets zijn nagenoeg niet te peilen. Ben blij voor je dat je een paar mooie trades hebt gemaakt maar misschien is het niet zo vanzelfsprekend als dat je denkt dat het is.
Trouwens. Hoezo is 3.4-6% qua rendement in 2-3 uur niet denderend? De meeste mensen halen dat niet per jaar op de bank. Zelfs als je dat dagelijks haalt ben je binnen no time een gigantische whale.
aka Crypto T
Ik doe het met “speelgeld” . Ik lig er niet wakker van als het weg is, al blijft winst maken wel leuker
.
Ik ben voorzichtig begonnen en heb zojuist mijn eerste 75 euro aan BTC gekocht op 6500 dollar.
BCH inmiddels op +40% . Als het waar is dat de backers van BTC weglopen richting BCH dan kan de trend behoorlijk doorzetten.
Ik ben voorzichtig begonnen en heb zojuist mijn eerste 75 euro aan BTC gekocht op 6500 dollar.
BCH inmiddels op +40% . Als het waar is dat de backers van BTC weglopen richting BCH dan kan de trend behoorlijk doorzetten.
[ Voor 22% gewijzigd door GeeMoney op 10-11-2017 21:39 ]
Verwijderd
Ik loop al even mee en ben niet nieuw in de crypto- of beleggingswereld. Ik zie hier alleen vooral mensen die zich blindstaren op gigantische (eenmalige!) rendementen en wilde even een tegengeluid laten horen. Meeliften op koersschommelingen kan best heel lonend zijn, je haalt er geen giga winsten mee en je stapt soms uit lang voordat een top bereikt is maar het mogelijke verlies is ook veel kleiner.troxx schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:28:
Trouwens. Hoezo is 3.4-6% qua rendement in 2-3 uur niet denderend? De meeste mensen halen dat niet per jaar. Zelfs als je dat dagelijks haalt ben je binnen no time een gigantische whale.
En helaas, geen whale to be hier. Alle winst gaat naar kosten die ik nu privé gedwongen ben om te maken. Toch ga ik er morgen even lekker van eten. Het leven bestaat niet alleen uit verplichtingen.
2-3% in een paar uur is goed natuurlijk. Maar je casht dan niet uit. Je gaat even douchen en je staat zo weer 5% lager, het schommelt zo erg. Je kan er eigenlijk nooit goed op inspelen denk ik. Gister ging ik best lekker met mijn portfolio, maar kan dan niet meteen uitstappen en ik dacht best een mooie portfolio te hebben (lisk, vertcoin, groestlcoin, neo). Maar vandaag, voordat je er snel/goed op kan reageren, is je winst al verdampt. 10% op of 10% neer is denk ik een normale spread.Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:42:
[...]
Ik loop al even mee en ben niet nieuw in de crypto- of beleggingswereld. Ik zie hier alleen vooral mensen die zich blindstaren op gigantische (eenmalige!) rendementen en wilde even een tegengeluid laten horen. Meeliften op koersschommelingen kan best heel lonend zijn, je haalt er geen giga winsten mee en je stapt soms uit lang voordat een top bereikt is maar het mogelijke verlies is ook veel kleiner.
En helaas, geen whale to be hier. Alle winst gaat naar kosten die ik nu privé gedwongen ben om te maken. Toch ga ik er morgen even lekker van eten. Het leven bestaat niet alleen uit verplichtingen.
Idd! Ik had ook 30-40 k kunnen pakken door gisteren te verkopen rond de top en dan vandaag in te kopen met neo maar ik neem het risico niet. Ik blijf waar ik zit met 5k neo teveel goede dingen gebeuren er met de ontwikkelingen en de kans dat ik weer minimaal 5k neo terug kan kopen is en blijft een gok. Ik laat het dividend lekker binnen komen rollentroxx schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:22:
[...]
Heb me er niet zo erg in verdiept maar is dit een soort rente op rente effect of? Heb het net toevallig even geprobeerd en 1 bitcoin uitgeleend voor 0,025% voor 2 dagen. Nu is een deel daarvan al binnen 10 min terug gestuurd omdat de margin call gesloten is? Krijg je nu wel het aantal percentage waar het voor afgesloten is?
Ka-tjing
Niet een soort, dat is precies wat het isTh@_M@ster schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:56:
[...]
Heb me er niet zo erg in verdiept maar is dit een soort rente op rente effect of?
Ik weet niet precies hoe ze rekenen, de rente is iig per dag. Of je dan het dagdeel krijgt of dat het afgerond wordt op hele dagen, geen idee. Heb je exact hetzelfde bedrag terug?Heb het net toevallig even geprobeerd en 1 bitcoin uitgeleend voor 0,025% voor 2 dagen. Nu is een deel daarvan al binnen 10 min terug gestuurd omdat de margin call gesloten is? Krijg je nu wel het aantal percentage waar het voor afgesloten is?
Sow, wat gaan die Alts hard!
Heb na de 2x nieuws m'n BCH direct verkocht omgezet naar alts, daar baal ik nu behoorlijk van aangezien ik nu 'dubbel' verlies heb. Had verwacht dat al het geld daarheen zou vloeien maar het ziet er meer uit dat iedereen alles omzet naar USD. Zit nu zelfs 6% onder m'n oorspronkelijke investering, maar ik ga wel HODLen.
Nu een goed moment vinden om een hoop alts in te slaan, iemand een idee hoelang dit zou kunnen duren?
Heb na de 2x nieuws m'n BCH direct verkocht omgezet naar alts, daar baal ik nu behoorlijk van aangezien ik nu 'dubbel' verlies heb. Had verwacht dat al het geld daarheen zou vloeien maar het ziet er meer uit dat iedereen alles omzet naar USD. Zit nu zelfs 6% onder m'n oorspronkelijke investering, maar ik ga wel HODLen.
Nu een goed moment vinden om een hoop alts in te slaan, iemand een idee hoelang dit zou kunnen duren?
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Heb exact hetzelfde bedrag terug helaas. De bitcoin die ik uitdeelde was verdeeld in 0,65 en 0,35 en beide binnen 30 min terug gekregen. Heb het nogmaals geprobeerd en kijken wat het nu doet..oisyn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:02:
[...]
Niet een soort, dat is precies wat het is. De rente die je ontvangt kun je ook weer uitlenen. En dan ontvang je rente op de rente.
[...]
Ik weet niet precies hoe ze rekenen, de rente is iig per dag. Of je dan het dagdeel krijgt of dat het afgerond wordt op hele dagen, geen idee. Heb je exact hetzelfde bedrag terug?
Ka-tjing
Weekends is er vaak aanbiedingstijd. Na het weekend gaat het veel omhoog. Als ik jou was zou ik kijken naar de reddit fora van de alts die je wilt en kijken of er AMA's of updates releases begin v d week komen a.d.h.v roadmaps om een idee te krijgen wat waar omhooggaat.
Verwijderd
Alts->btc->tether->fiat en weer terug. Je moet erg snel zijn maar koersbewegingen op de markt hebben ook een zekere vertraging op andere markten. Daar kan je als je slim bent handig van profiteren maar het is veel werk en veel omrekenen en nogmaals, je moet erg snel zijn en je moet goed op de hoogte zijn van alternatieve markten. Soms moet je even op en neer van btc naar fiat bijv. of wisselen tussen btc en eth en levert dat leuk op. Het blijft een spelletje, buy low and sell high.migila schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:55:
[...]
2-3% in een paar uur is goed natuurlijk. Maar je casht dan niet uit. Je gaat even douchen en je staat zo weer 5% lager, het schommelt zo erg. Je kan er eigenlijk nooit goed op inspelen denk ik. Gister ging ik best lekker met mijn portfolio, maar kan dan niet meteen uitstappen en ik dacht best een mooie portfolio te hebben (lisk, vertcoin, groestlcoin, neo). Maar vandaag, voordat je er snel/goed op kan reageren, is je winst al verdampt. 10% op of 10% neer is denk ik een normale spread.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
- "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]