Crypts schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:21:
[...]
Niet, je kunt alleen orders zetten als je daadwerkelijk tegoed hebt. Niet geheel onlogisch ook denk ik? Anders wordt een orderbook vervuilt met mogelijk ongedekte koop en verkooporders. Als je namelijk niet verkoopt voor de limit prijs kun je namelijk ook niet terugkopen want er is geen geld.
Ik snap het idee maar dat is als je ervan uitgaat dat je toch wel verkoopt en dus met dat tegoed weer lager in kunt kopen. Conditional als in stel ik verkoop toch en wil dan lager inkopen heb je bots voor, dat is volgens mij niet eens wenselijk als exchanges dat gaan aanbieden en waarom zouden ze ook?
Anders bekeken, wat als je je limit haalt en de koers ramt gewoon door? Dan komt er nooit meer een terugkoop moment. Of hij haalt het niet en gaat ramsj naar beneden en knalt door je buy heen? Nogmaals ik snap het idee maar het klinkt in theorie leuker dan het waarschijnlijk in de praktijk gaat zijn.

Ik bedoel een verkoop van mijn huidige coins als er een piek verwacht die ik niet zou willen missen.
Daarna verwacht ik een dump en wil ik mijn coins terugkopen tegen een lagere prijs.
Dat zou moeten kunnen omdat er immers al een verkoop is geweest en er dus weer BTC (of andere valuta) in mijn funds zitten.
Stel ik heb 100 CoinA met een waarde van 1, totaal 100.
Ik hoop op een piek naar 1,5. Deze is er nog niet want de waarde ligt nu nog op 0,9.
Ik stel een sell limiet stop in 1,4 limiet 1,5.
Een aantal uren later loopt de waarde op met een piek naar 1,7.
Mijn order wordt dus vervuld voor 1,5. (x100 stuks). 150 in de pot zeg maar.
Daarna keldert de waarde naar 0,8 maar loopt geleidelijk weer op echter niet naar de korte piek maar blijft hangen op 1,1.
Ik zou dus graag ook een koop order vooraf willen instellen bijvoorbeeld kopen op 1.
Ik mis dan een stukje van 0,2 (dal was 0,8) maar heb 150 te besteden dus kan 150 coins terugkopen.
Stijgt alles ietsje door naar 1,1 heb ik toch weer wat winst namelijk 15. De waarde is op dat moment immers 150x1,1 geworden.
Waar gaat het om? Een piek mee pakken ook al is het niet op het maximum èn ook een dal mee pakken ook al is dat ook niet op het dieptepunt.
De limieten die vooraf bepaald moeten worden blijven immers een inschatting maar kunnen wellicht gehaald worden.
In het slechtste geval is er maar een piek naar 1,3 en wordt er niets verkocht maar ook niets gekocht omdat de kooporder immers niet uitgevoerd kan worden omdat er geen funds zijn.
De waarde is misschien gestegen naar 1,1 zodat er dan toch nog een kleine winst is van 10.
Fictief voorbeeld maar het gaat om het gelijktijdig plaatsen van een verkoop en kooporder.
Kan misschien niet of wellicht bij bepaalde exchanges.
Voor een Exchange zou het niet uitmaken zijn verdienen immers aan iedere transactie.