En XRP blijft maar gaan, wat gaat dat geven als die ook nog eens op Coinbase zou komen in januari?
Tot nu toe heb ik alleen maar geïnvesteerd voor de langere termijn, maar vanaf mijn volgende investering wil ik steeds een percentage van de winst laten uitbetalen bij het bereiken van bepaalde koersdoelen.
Ik vraag mij daarom af wat tegenwoordig de beste/goedkoopste manier is van uitbetalen:
#1: Bitcoin regelrecht vanuit Binance aan bitonic.nl verkopen? (kan dit überhaupt?)
#2: Bitcoin van Binance naar kraken.com sturen en dan uitbetalen via SEPA banktransfer?
#3: Ethereum van Binance naar kraken.com sturen en dan uitbetalen via SEPA banktransfer?
#4: Ripple van Binance naar kraken.com sturen en dan uitbetalen via SEPA banktransfer?
Dit lijken mij de 4 meest logische opties, maar ik heb dus geen ervaring met het uitbetalen van crypto.
Welke van deze 4 opties is de beste/goedkoopste? Of heeft iemand nog een andere optie die beter is?
Ik vraag mij daarom af wat tegenwoordig de beste/goedkoopste manier is van uitbetalen:
#1: Bitcoin regelrecht vanuit Binance aan bitonic.nl verkopen? (kan dit überhaupt?)
#2: Bitcoin van Binance naar kraken.com sturen en dan uitbetalen via SEPA banktransfer?
#3: Ethereum van Binance naar kraken.com sturen en dan uitbetalen via SEPA banktransfer?
#4: Ripple van Binance naar kraken.com sturen en dan uitbetalen via SEPA banktransfer?
Dit lijken mij de 4 meest logische opties, maar ik heb dus geen ervaring met het uitbetalen van crypto.
Welke van deze 4 opties is de beste/goedkoopste? Of heeft iemand nog een andere optie die beter is?
De stijging die je nu ziet is al een anticipatie op de coinbase announcement.Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:40:
En XRP blijft maar gaan, wat gaat dat geven als die ook nog eens op Coinbase zou komen in januari?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Die announcement is een paar dagen vandaag, lijkt me een beetje vroeg voor zo'n piek.JackBol schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:46:
[...]
De stijging die je nu ziet is al een anticipatie op de coinbase announcement.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Lol, iemand had er ook 'your mom' bijgezetdano_nl schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:43:
http://vergeacceptingcompanies.com
Grappig, veel Nederlandse bedrijven

Je ziet dat er ook allemaaldano_nl schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:43:
lekker profi
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Appel / peer... @Verwijderd geeft aan in bepaalde coins voor lange termijn te zitten dus hij/zij verwacht dat een munt toch langzaam maar zeker stijgt. Het is makkelijk om ideeen/rekenvoorbeelden af te schieten maar dan zet je je nieuwe buy op 14200SAT ipv 14000SAT. Of als de coin de laatste tijd toch al stijgt, zet 'm op 14400SAT ofzo.Therapy777 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:33:
[...]
Stomme vraag misschien, maar als die dingen al 14000 SAT waard zijn en je zet een buy van 1000 op 14000SAT dan koopt ie toch gewoon automatisch 1000 coins?
Er werd gevraagd hoe lang een pump duurt; dat weten we niet. Maar als je de spike (zeeer tijdelijk) weet op te vangen, een tiental procenten winst pakt en daarna je eigen coins weer terugkoopt op een lager niveau, heb je gratis geld. Vraagsteller gaf aan "ik ben toch thuis"; dan kan je je sell nu al vastzetten en rustig een uurtje of 2 naar je scherm staren; zodra de pump plaatsvindt, tik je je sell af en dien je handmatig je buy weer in.
Anyhow, blijkbaar denk/kijk ik anders naar spikes (positief of negatief) dus als je mijn uitleg niet snapt of accepteert als snelle winst, dat kan/mag. Maar als er specifiek naar een pump gevraagd wordt, probeerde ik dus een situatie te schetsen dat je er wel aan kan meedoen (onbewust) om een relatief hoge winst te pakken in zeer korte tijd.
Just my 2 sats...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Volgens mij kreeg ik elke keer een andere referentie als je aangeeft bij BitStamp dat er een SEPA storting gedaan wordt. Ik wist niet dat de oude referentie gebruikt kan worden.Rannasha schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:40:
[...]
Is dat nieuw?
Ik heb al vele stortingen naar Bitstamp gedaan, de laatste een maand of 7-8 geleden, maar telkens dezelfde referentie gehad.
Klopt ook niet, je hebt maar 1 referentie.Rannasha schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:40:
[...]
Is dat nieuw?
Ik heb al vele stortingen naar Bitstamp gedaan, de laatste een maand of 7-8 geleden, maar telkens dezelfde referentie gehad.
Let ook even dat je maar 1 storting doet en wacht tot deze is afgerond anders komt het niet goed. Systeem van Bitstamp is best handig maar niet erg flexibel... Ik zit er nu ook mee te tobben en eigenlijk had ik dat ook wel kunnen weten vantevoren...
Edit: kreeg net een support ticket dat ze geen third party deposits accepteren echter komt de deposit van mijn zakelijke rekening en had ik daar al een screenshot bij gedaan om te bewijzen dat deze op mijn staat. Meteen teruggestuurd nu ook met scan van het ontzettend smerige bankpasje wat erbij hoort en mijn naam ook op staat.
Puur toeval maar op het moment van terugsturen kreeg ik een email binnen dat mijn andere deposit verwerkt is, deze kwam wel van mijn prive rekening af maar het bedrag week af.
[ Voor 31% gewijzigd door Crypts op 03-01-2018 19:04 ]
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Alleen jammer dat vooralsnog geen van de "echte" bedrijven het op hun website heeft, en de helft meer linkbuilding lijkt dan daadwerkelijk gaan accepteren ..en dan hebben we het het nog niet over de rommel er tussen.dano_nl schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:43:
Neem dit met een wel erg grote korrel zout. (En neem van mij aan, ik heb nog steeds baat bij een goede XVG koers)
Verwijderd
Thanks voor de info, ga het zeker eens in overweging nemen voor de toekomst na wat meer studie, heb nog niet veel kennis van de Stop Limit functies om er het beste mee om te gaanMAX3400 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:54:
[...]
Appel / peer... @Verwijderd geeft aan in bepaalde coins voor lange termijn te zitten dus hij/zij verwacht dat een munt toch langzaam maar zeker stijgt. Het is makkelijk om ideeen/rekenvoorbeelden af te schieten maar dan zet je je nieuwe buy op 14200SAT ipv 14000SAT. Of als de coin de laatste tijd toch al stijgt, zet 'm op 14400SAT ofzo.
Er werd gevraagd hoe lang een pump duurt; dat weten we niet. Maar als je de spike (zeeer tijdelijk) weet op te vangen, een tiental procenten winst pakt en daarna je eigen coins weer terugkoopt op een lager niveau, heb je gratis geld. Vraagsteller gaf aan "ik ben toch thuis"; dan kan je je sell nu al vastzetten en rustig een uurtje of 2 naar je scherm staren; zodra de pump plaatsvindt, tik je je sell af en dien je handmatig je buy weer in.
Anyhow, blijkbaar denk/kijk ik anders naar spikes (positief of negatief) dus als je mijn uitleg niet snapt of accepteert als snelle winst, dat kan/mag. Maar als er specifiek naar een pump gevraagd wordt, probeerde ik dus een situatie te schetsen dat je er wel aan kan meedoen (onbewust) om een relatief hoge winst te pakken in zeer korte tijd.
Just my 2 sats...
Advies: teken het uit...Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:58:
[...]
Thanks voor de info, ga het zeker eens in overweging nemen voor de toekomst na wat meer studie, heb nog niet veel kennis van de Stop Limit functies om er het beste mee om te gaan
Pak van jouw coins de grafieken erbij, trekt wat lijnen die de stijging laten zien over 3 maanden, 1 maand en 1 week en "lees dan ongeveeeeer af" wat de koers over 2 dagen zou zijn. Die koers wordt je nieuwe inkoopprijs mocht je mee hebben gedaan aan een pump.
En als er vragen zijn over bepaalde berekeningen, grafieken, indicators, etc; stel die gerust & gefundeerd hier. Denk dat er echt wel een paar kenners zijn die iets over een goede grafiek kunnen zeggen (vanzelfsprekend zonder garantie maar wel met een zeeeer educated guess).
Dan zet je een limit voor 15300 voor je sell en een stop limit van 15300 stop en 14000 limit voor je buy. Dan weet je zeker dat je sell gedaan is en je buy op 14000 alleen gedaan wordt als je je coins daadwerkelijk kwijt bent.Therapy777 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:33:
[...]
Stomme vraag misschien, maar als die dingen al 14000 SAT waard zijn en je zet een buy van 1000 op 14000SAT dan koopt ie toch gewoon automatisch 1000 coins?
Ik moet hier zelf ook nog eens over na gaan denken, ik HODL nu gewoon veel coins, ben ook n beetje bang dat als ik nu zo'n sell inzet hij na die verkoop nog verder omhoog gaat waardoor je A winst mist en B niet meer opnieuw inkoopt op het lagere niveau (en dus wel je kleine winst hebt mr geen part meer in die coin).
Iig geen VergeVerwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:03:
[...]
Hoe lang duren zo'n pumps doorgaans? Ze moesten maar eens één van m'n munten raken, dan kan ik toch even uitstappen bovenaan nu ik toch thuis ben
Samsung Flip 7
En op (verwacht) ander nieuws. Veel grote partijen gaan zich met Ripple bezighouden.JackBol schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:46:
[...]
Heb zelf 2 dagen geleden alle BTC verkocht en op XRP gezet. Heb de trampolinesprong van BTC daardoor gemist maar zit nu in de raket van XRP. Ik verwacht dat het nog veel hoger kan en blijf zitten voor de lange termijn. In XRP zit veel meer (toepasbare) potentie dan welke andere coin dan ook imo.
Groetjes, FaceDown.
Huh wait what? Hoe werkt dat eerste? Als je meedoet aan de pump moet je daarna inkopen voor het hogere tarief van 2 dagen later? Ik geloof best dat je verhaal klopt, alleen niet dat ik m snapMAX3400 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:01:
[...]
Advies: teken het uit...
Pak van jouw coins de grafieken erbij, trekt wat lijnen die de stijging laten zien over 3 maanden, 1 maand en 1 week en "lees dan ongeveeeeer af" wat de koers over 2 dagen zou zijn. Die koers wordt je nieuwe inkoopprijs mocht je mee hebben gedaan aan een pump.
En als er vragen zijn over bepaalde berekeningen, grafieken, indicators, etc; stel die gerust & gefundeerd hier. Denk dat er echt wel een paar kenners zijn die iets over een goede grafiek kunnen zeggen (vanzelfsprekend zonder garantie maar wel met een zeeeer educated guess).
Zal zo even kijken hoe 1337 mijn paint-skills zijn; hopelijk helpt datmark-k schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:03:
[...]
Huh wait what? Hoe werkt dat eerste? Als je meedoet aan de pump moet je daarna inkopen voor het hogere tarief van 2 dagen later? Ik geloof best dat je verhaal klopt, alleen niet dat ik m snap
Ik heb een theorie over sommige buy en sell walls.TaZTeD schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:12:
[...]
Een buy wall is waardeloos als je plant om een pump te creëren. (Sowieso een hekel aan deze groepen.)
Ook kiezen ze altijd kleinere coins uit, TRX krijgt de laatste tijd best veel aandacht dus dat zal het niet worden.
(Toch is TRX kopen geen slecht idee atm)
Vandaag heeft Tron aangekondigd een nieuwe klant te hebben die investeren in de munt. Deze moet wellicht instappen op een afgesproken bedrag. Nu blijkt dat het bedrag overschreden was.
Vandaag stond trx minstens een uur lang tegen een sell wall aan te schoppen rond de 0.00009eth. In het afgelopen half uur zijn er 2 grote sells en direct 2 gelijkwaardige grote buys gedaan om direct weer tegen dezelfde sellwall aan te lopen.
Zou het kunnen dat Tron zelf maar die wall creëert om de afgesproken prijs voor de klant te garanderen? Zodra alles is ingekocht kopen ze zelf ook alles weer in. Pure speculatie van mijn kant natuurlijk.
Er staat nu zelfs nóg een buy van 9 miljoen munten op 0.000085 eth. Als mijn theorie klopt gaan we daarna dus los denk ik zo.
Met ICX Icon hetzelfde verhaal. Hij stijgt niet omdat er zóveel buywalls zijn. Zou het kunnen zijn dat ze dit als onderhandelingstijd gebruiken?
*ik baseer mij puur op het binance orderbook.
Omdat ik daar nu geen pump zie
Samsung Flip 7
En de meldingen "Verge is a scam" die de website verstuurd geeft toch ook het idee dat ze er zelf niet echt in gelovenTurbo-Puppy schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:55:
[...]
Alleen jammer dat vooralsnog geen van de "echte" bedrijven het op hun website heeft, en de helft meer linkbuilding lijkt dan daadwerkelijk gaan accepteren ..en dan hebben we het het nog niet over de rommel er tussen.![]()
Neem dit met een wel erg grote korrel zout. (En neem van mij aan, ik heb nog steeds baat bij een goede XVG koers)
Veel beloftes, deadlines missen, amper communicatie, op cruciale momenten kwam er geen reactie van het dev team dus zijn ze het vertrouwen kwijt van hun community ( buiten een paar harde kernen die er inzitten voor heel veel ).
Sinds de laatste week gaat het enkel maar bergaf meer.
Er is altijd een kans dat het nog omhoog schiet, maar dan spreken we van mirakels.
Zo te zien gaat er 1 naar Populous (PPT). Ineens op + ~45% (van 44 USD naar 64 USD op Coinranking)
[ Voor 42% gewijzigd door GENETX op 03-01-2018 19:09 ]
Jep PPT it is.GENETX schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:07:
Zo te zien gaat er 1 naar Populous (PPT). Ineens op + ~45% (van 44 USD naar 64 USD op Coinranking)
Dat denk ik dan weer niet, de snelverdieners zijn er nu uit of iig het merendeel. Verge gaat echt nog wel groeien, en goed ook.spl3ndr schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:07:
[...]
Veel beloftes, deadlines missen, amper communicatie, op cruciale momenten kwam er geen reactie van het dev team dus zijn ze het vertrouwen kwijt van hun community ( buiten een paar harde kernen die er inzitten voor heel veel ).
Er is altijd een kans dat het nog omhoog schiet, maar dan spreken we van mirakels.
Samsung Flip 7
Zeg dan ineens welke de volgende is hé
Ah fijn.. helemaal gemist.spl3ndr schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:07:
[...]
Gelukkig niet te veel van. Laat t gewoon lekker staan, en kijk over een paar jaar wel weer
Echt die pumps gaan helemaal nergens meer over, gewoon omdat het kan en dat is het.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Geen idee, ik kijk op het moment alleen maar mee, zit volledig in de XLM nu. Vind dit soort Pump & Dumps interessant maar niet eerlijk om aan mee te doen, mede omdat de coin zoveel waard is atm. En zo'n Pump en Dump is een te groot risico voor mij.
[ Voor 6% gewijzigd door Lucky0wn op 03-01-2018 19:14 ]
@mark-k @Verwijderd @Therapy777

Even visualiseren; corrigeer me vooral als ik het verkeerd uitleg of heb uitgelegd. Let wel; het ging hier om een HODL-coin dus ik hou de grafiek en uitleg simpel.
De waarde-daling tussen 3 & 4 is je eigen inschatting om te wachten totdat "ongeveer" de blauwe lijn in zicht komt
Bij 4 koop je je oude coins weer terug en is je portfolio weer "gevuld" met je oude HODL-aantal OF op 3 zet je je buy-order vast aan voor de koers waarop je weer wil inkopen "ergens tussen 3 en 4".
Ben ik nog steeds niet duidelijk of is het gewoonweg te moeilijk? Of zijn er anderen die mij eens kritisch willen toespreken over de werking van een pump & dump ongeacht of je aktief meedoet hieraan of toevallig ermee geconfronteerd wordt?

Even visualiseren; corrigeer me vooral als ik het verkeerd uitleg of heb uitgelegd. Let wel; het ging hier om een HODL-coin dus ik hou de grafiek en uitleg simpel.
- bijvoorbeeld 30 september 2017 waard 10000SAT
- vandaag is de waarde 14000SAT en de pump begint
- je verkoopt x aantal coins op waarde 15000SAT
- de koers stabiliseert zich weer op de "verwachte" stijging sinds 1 en nu koop je weer x coins in.
- de verwachting in de toekomst
De waarde-daling tussen 3 & 4 is je eigen inschatting om te wachten totdat "ongeveer" de blauwe lijn in zicht komt
Bij 4 koop je je oude coins weer terug en is je portfolio weer "gevuld" met je oude HODL-aantal OF op 3 zet je je buy-order vast aan voor de koers waarop je weer wil inkopen "ergens tussen 3 en 4".
Ben ik nog steeds niet duidelijk of is het gewoonweg te moeilijk? Of zijn er anderen die mij eens kritisch willen toespreken over de werking van een pump & dump ongeacht of je aktief meedoet hieraan of toevallig ermee geconfronteerd wordt?
[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 03-01-2018 19:16 ]
De betreffende coin vertellen ze pas op het afgesproken uur. Het is dus niet vooraf geweten. De Discord groep waar het aangekondigd werd ligt zelfs plat. Dan hebben ze het maar via een Telegram groep verzonden...
Theorie is prachtig... praktijk is echt heeeeel moeilijk.MAX3400 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:14:
[afbeelding]
Even visualiseren; corrigeer me vooral als ik het verkeerd uitleg of heb uitgelegd. Let wel; het ging hier om een HODL-coin dus ik hou de grafiek en uitleg simpel.De waarde-stijging tussen 2 & 3 is je winst
- de koers stabiliseert zich weer op de "verwachte" stijging sinds 1 en nu koop je weer x coins in.
Bij 4 koop je je oude coins weer terug en is je portfolio weer "gevuld" met je oude HODL-aantal
V
ik snap je verhaal best hoor, alleen de oprechte vraag: kun je een limit order zetten op 15300 en dan een aparte order op kopen op 140000 NA de verkoop?
Eerste een normale limit order en dan een stop-limit order, werkt dat zo het beste?
uitleg is inderdaad mij compleet duidelijk, epic paint skils my friend:)
[ Voor 9% gewijzigd door DRuw op 03-01-2018 19:21 ]
Je winst is (3-2)-(4-2)MAX3400 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:14:
[afbeelding]
Even visualiseren; corrigeer me vooral als ik het verkeerd uitleg of heb uitgelegd. Let wel; het ging hier om een HODL-coin dus ik hou de grafiek en uitleg simpel.De waarde-stijging tussen 2 & 3 is je winst
Bij 4 koop je je oude coins weer terug en is je portfolio weer "gevuld" met je oude HODL-aantal
V
PPT is gepumpt door de groep waar ik bij zit. Als ik de verhalen moet geloven is er erg veel mis gegaan met de communicatie, dus potentieel kan er nog harder worden gepumpt als alles goed loopt.
Best ziek eigenlijk.
Best ziek eigenlijk.
Redelijk duidelijk ja op 1 puntje na, dat opnieuw inkopen, doe je dat meteen zodra het blauwe lijn niveau is behaald? En wat als hij niet meer tot de blauwe lijn komt maar bij de knik tussen 3 en 4 in je prachtige tekening parallel aan blauw gaat? En vooral, wat als je te vroeg verkoopt waardoor de nieuwe blauwe lijn (vanaf de knik tussen 3 en 4 bijv) hoger ligt dan je verkooppunt?MAX3400 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:14:
[afbeelding]
V
Ja ik zit ook in die groep maar Discord lagged te veel waardoor de coin in de meeste kanalen pas 2-3 minuten later aangekondigd werden als ze al aangekondigd werdenZeph schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:17:
PPT is gepumpt door de groep waar ik bij zit. Als ik de verhalen moet geloven is er erg veel mis gegaan met de communicatie, dus potentieel kan er nog harder worden gepumpt als alles goed loopt.
Best ziek eigenlijk.
Bwoh, effe meelopen kan geen kwaad hé. Nee, eigenlijk blij dat het trx niet was zoals geopperd. Om 19u werd ik toch een beetje zenuwachtig, meestal maak ik dan wel een paar verkeerde calls....Lucky0wn schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:13:
[...]
Geen idee, ik kijk op het moment alleen maar mee, zit volledig in de XLM nu. Vind dit soort Pump & Dumps interessant maar niet eerlijk om aan mee te doen, mede omdat de coin zoveel waard is atm. En zo'n Pump en Dump is een te groot risico voor mij.
Linkje naar die groep?RedHat schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:19:
[...]
Ja ik zit ook in die groep maar Discord lagged te veel waardoor de coin in de meeste kanalen pas 2-3 minuten later aangekondigd werden als ze al aangekondigd werden

+migila schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:16:
[...]
Theorie is prachtig... praktijk is echt heeeeel moeilijk.
Dit werkt vlekkeloos zolang je, als @Verwijderd inderdaad achter je PC zit en aktief/toevallig de pump beleeft. Het is om sommige exchanges en met sommige "formules" lastiger om te realiseren als je niet thuis bent.DRuw schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:17:
[...]
ik snap je verhaal best hoor, alleen de oprechte vraag: kun je een limit order zetten op 15300 en dan een aparte order op kopen op 140000 NA de verkoop?
Eerste een normale limit order en dan een stop-limit order, werkt dat zo het beste?
Alternatief is om trading-software in te zetten; die kan je wel een sell-limit op 3 geven en een buy-limit op 4 en die worden netjes achter elkaar uitgevoerd. Neemt niet weg dat je dan ietsjes dieper in de crypto's zou moeten zitten en het niet erg vindt om soms ook te leren van je eigen fouten en verliezen te pakken.
Ook mijn stop-loss / limits gaan soms de mist in maar dat is daytrading op de seconde; voor HODL-coins (waar blijkbaar veel mensen hiervoor op het forum zitten), kan een pump wel degelijk tussentijdse winst opleveren die je later elders kan investeren of uitbetalen (afhankelijk van de hoeveelheden die je verkocht op punt 3 in mijn tekening).
Zodra 3 voorbij is, is het inderdaad je eigen inzicht. Koop je eerder in (knik) is je winst minder, koop je in op 4, speel je voor jezelf quitte maar gaat de rode lijn na 4 door naar beneden, moet je er niet naar omkijken; je was toch al van plan sinds 1 de blauwe lijn te volgen en had zeeeer waarschijnlijk ook geen panic-sell gedaan als bij 4 de koers in elkaar donderde (want je was niet thuis).mark-k schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:18:
[...]
Redelijk duidelijk ja op 1 puntje na, dat opnieuw inkopen, doe je dat meteen zodra het blauwe lijn niveau is behaald? En wat als hij niet meer tot de blauwe lijn komt maar bij de knik tussen 3 en 4 in je prachtige tekening parallel aan blauw gaat? En vooral, wat als je te vroeg verkoopt waardoor de nieuwe blauwe lijn (vanaf de knik tussen 3 en 4 bijv) hoger ligt dan je verkooppunt?
[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 03-01-2018 19:23 ]
Tsja, risico van het vak hè. Daarom moet je een afweging maken tussen risico en mogelijke winst. Speel je op safe en hodl je alles, dan win je niks. Neem je risico, dan kun je wat meepakken, maar ook wat kwijtraken.mark-k schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:18:
[...]
Redelijk duidelijk ja op 1 puntje na, dat opnieuw inkopen, doe je dat meteen zodra het blauwe lijn niveau is behaald? En wat als hij niet meer tot de blauwe lijn komt maar bij de knik tussen 3 en 4 in je prachtige tekening parallel aan blauw gaat? En vooral, wat als je te vroeg verkoopt waardoor de nieuwe blauwe lijn (vanaf de knik tussen 3 en 4 bijv) hoger ligt dan je verkooppunt?
Precies en daarom die groepen in de gaten houden. Als het een coin is die je al hebt > profiteren, heb je 'm niet? Lekker laten gaanLigone schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:19:
[...]
Bwoh, effe meelopen kan geen kwaad hé. Nee, eigenlijk blij dat het trx niet was zoals geopperd. Om 19u werd ik toch een beetje zenuwachtig, meestal maak ik dan wel een paar verkeerde calls....

Link hier plaatsen heeft geen zin want het is een referral link (niet die van mij) en die mogen hier niet. Op Google kun je ze overal vinden.
[ Voor 11% gewijzigd door Lucky0wn op 03-01-2018 19:23 ]
Ok was dus idd wat ik al dacht, you win some, you lose some.GENETX schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:21:
[...]
Tsja, risico van het vak hè. Daarom moet je een afweging maken tussen risico en mogelijke winst. Speel je op safe en hodl je alles, dan win je niks. Neem je risico, dan kun je wat meepakken, maar ook wat kwijtraken.
De positieve kant van het verhaal is natuurlijk dat Verge nu ongeveer op het "normale" traject zit van voor alle pump en dumps.dave1972 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:11:
[...]
Dat denk ik dan weer niet, de snelverdieners zijn er nu uit of iig het merendeel. Verge gaat echt nog wel groeien, en goed ook.
( En diegene die 10% van de markt heeft opgekocht voor 150 miljoen na de eerste dump zal dit ook wel niet zonder reden doen )
Als verge nog stijgt is nu een mooi moment om je portfolio aan te vullen en te holden over lange tijd.
Ehh, dit kan toch gewoon op binance?MAX3400 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:20:
[...]
+
[...]
Dit werkt vlekkeloos zolang je, als @Verwijderd inderdaad achter je PC zit en aktief/toevallig de pump beleeft. Het is om sommige exchanges en met sommige "formules" lastiger om te realiseren als je niet thuis bent.
Alternatief is om trading-software in te zetten; die kan je wel een sell-limit op 3 geven en een buy-limit op 4 en die worden netjes achter elkaar uitgevoerd. Neemt niet weg dat je dan ietsjes dieper in de crypto's zou moeten zitten en het niet erg vindt om soms ook te leren van je eigen fouten en verliezen te pakken.
Ook mijn stop-loss / limits gaan soms de mist in maar dat is daytrading op de seconde; voor HODL-coins (waar blijkbaar veel mensen hiervoor op het forum zitten), kan een pump wel degelijk tussentijdse winst opleveren die je later elders kan investeren of uitbetalen (afhankelijk van de hoeveelheden die je verkocht op punt 3 in mijn tekening).
zoals ik zei, een limit van 1000 op de 15300 en een stop -limit actief op 15300 met inkoop op 14000 van 1000.
Die zouden dan achter elkaar moeten doen met alleen de kans dat je die 14000 inkoop niet gaat redden omdat hij niet meer terugkomt...
toch?
Niet mee gewerkt, maar volgens mij wel inderdaad.DRuw schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:24:
[...]
Ehh, dit kan toch gewoon op binance?
zoals ik zei, een limit van 1000 op de 15300 en een stop -limit actief op 15300 met inkoop op 14000 van 1000.
Die zouden dan achter elkaar moeten doen met alleen de kans dat je die 14000 inkoop niet gaat redden omdat hij niet meer terugkomt...
toch?
Ik trade amper op Binance dus weet de exacte settings daar niet. Uitendelijk; het verschil tussen sell en re-buy is je pump-winst. Je inkoop-moment is je eigen verantwoording.DRuw schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:24:
[...]
Ehh, dit kan toch gewoon op binance?
toch?
Maar daarvoor heet het dus een pump&dump... Je moet/kan er 100% vanuit gaan dat de koers omlaag dondert na 3.
Zo werkt het nou eenmaal, ik had laatst het omgekeerde met een heel klein muntje. Gooide alles ineens in de verkoop op een iets hogere dan de actuele prijs en drukte daarmee mijn eigen prijs omdat er kleinere hoeveelheden direct onder werden gezet.
Meteen alles uit de verkoop gehaald waardoor hij weer omhoog ging en toen ineens alles weer gedumpt redelijk onder de hoogste prijs op dat moment zodat in 1 keer mijn hele order vervuld kon worden, dat gaf direct weer een flinke deuk in de grafieken.
...En dat is nou precies mijn vraag waar ik het antwoord niet op vind. Is terugboeken naar Litebit een logisch stap of is dit juist financieel gezien zeer onverstandig en zo ja wat is dan de betere optie? Hoe het spelletje werkt snap ik inmiddels wel.GENETX schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:44:
[...]
Goed, nog een keertje met wat zoektermen er bij/bijdehand
Hoe, wat en waar je dit het beste kan doen weet ik ook niet. Wel zou ik het niet zo snel met bitcoin doen, maar eerder met ethereum of litecoin. Maarja, alles is een momentopname. Dus vergelijk wat, kijk wat het op de diverse wisselsites kost en bereken wat voor jou het voordeligst is (in termen van fees).
Precies, dacht ik al...MAX3400 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:26:
[...]
Ik trade amper op Binance dus weet de exacte settings daar niet. Uitendelijk; het verschil tussen sell en re-buy is je pump-winst. Je inkoop-moment is je eigen verantwoording.
Maar daarvoor heet het dus een pump&dump... Je moet/kan er 100% vanuit gaan dat de koers omlaag dondert na 3.
enige puntje is als het geen pump en dump is maar een positieve koerssprong.... dan ben je 1000 kwijt van je HODLpotje:)
Maargoed, hoe kleiner je de marge, hoe kleiner de winst maar ook kleiner de kans dat je de 1000 "kwijt bent"
Ik heb verge vroeg gekocht dus ik heb er geen centje pijn van, en idd hodl is the keyspl3ndr schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:23:
[...]
De positieve kant van het verhaal is natuurlijk dat Verge nu ongeveer op het "normale" traject zit van voor alle pump en dumps.
( En diegene die 10% van de markt heeft opgekocht voor 150 miljoen na de eerste dump zal dit ook wel niet zonder reden doen )
Als verge nog stijgt is nu een mooi moment om je portfolio aan te vullen en te holden over lange tijd.
Samsung Flip 7
Ja en nee, hij bounced altijd nog minimaal 2 à 3 keer dus je kunt ook op die bounce meeliften. Overigens voor mensen die graag een keertje meeliften, vaak zie je dat het eth paar er wat lafjes achteraan loopt met enige vertraging tov het btc paar maar daar zijn echt best wel hele leuke winsten mee te behalen en vaak met een stuk minder risico.MAX3400 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:26:
Zien zoveel mensen dit artikel dan als betrouwbare bron? Toevallig ben ik twee dagen gelden ingestapt met de redcoin, dus voor mij is het positief geweest. De bedoeling was om te holden met de bereidheid alles te verliezen. Even afwachten of dit een verstandige beslissing is.PowerUp schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:31:
[...]
Waarschijnlijk door https://steemit.com/bitco...0821-800-profit-potential
[...]
Tsja, is vandaag al wel voorbij gekomen. Check verder wat de koersen zijn en de fees. Bereken wat het kost op een aantal websites. Zie, in principe is het wel een logische stap, maar er zijn zoveel websites waar je kan inwisselen. Het is echter ook de vraag waar het nu kan (is er voorraad), of je er bij mag (is er een registratiestap), hoeveel moeite is het (moet je je weer ergens inschrijven + verificatie).DeFeCt schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:27:
[...]
...En dat is nou precies mijn vraag waar ik het antwoord niet op vind. Is terugboeken naar Litebit een logisch stap of is dit juist financieel gezien zeer onverstandig en zo ja wat is dan de betere optie? Hoe het spelletje werkt snap ik inmiddels wel.
Ik heb 3 dagen geleden bij het veel te dure coinbase gekocht, maarja, litebit heeft een registratiestop, anderen een te hoge limiet. Verder, net als in de PW, welke site voel jij je vertrouwd mee. Het is niet makkelijk te zeggen. Zoek desnoods wat omwisselsites op en gooi die namen hier eens in de zoekbalk en zoek naar recente ervaringen. Het is gewoon goudkoorts / tulpenmanie hier met western verhalen in de kroeg. Het hopt heen en weer dus niemand kan je denk ik direct het goede advies geven voor jou situatie!
Hangt van je winst af, maar ik zou zelf niet heel moeilijk doen om ~3% verschil.
Eens maar die bounces zijn net als een stuiterbal; de volgende sprong lijkt aanzienlijk lager dan de volgende. Ben je dan te laat met je orders, of je kan niet hoofdrekenen, of je internet hikt 4 seconden, zit je zomaar tegen een loss aan te kijken ipv een 5% marge.Crypts schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:30:
[...]
Ja en nee, hij bounced altijd nog minimaal 2 à 3 keer dus je kunt ook op die bounce meeliften. Overigens voor mensen die graag een keertje meeliften, vaak zie je dat het eth paar er wat lafjes achteraan loopt met enige vertraging tov het btc paar maar daar zijn echt best wel hele leuke winsten mee te behalen en vaak met een stuk minder risico.
Vandaar dat mijn eerdere grafiekje (tussen 3 en 4) de bounces eruit zijn ge-smooth om verwarring te voorkomen. Maar ja inderdaad; gevorderderderdere traders kunnen in een dump zelfs profiteren of misschien wel ergens shorten.
Ik vraag me soms echt af hoe mensen zoeken... Heb je originele vraag niet gelezen maar als ik moet gokken dan ltc->Bitstamp/Kraken->euro en vergeet niet een bosje bloemen voor je vriendin en mams te kopen.DeFeCt schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:27:
[...]
...En dat is nou precies mijn vraag waar ik het antwoord niet op vind. Is terugboeken naar Litebit een logisch stap of is dit juist financieel gezien zeer onverstandig en zo ja wat is dan de betere optie? Hoe het spelletje werkt snap ik inmiddels wel.
Hoe lang heb jij moeten wachten tot je ETH aangekomen was op Huobi? En waar kwam het vandaan?fuzzyeyebrows1 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:36:
Zojuist een account gemaakt op huobi om wat van die iota chain te kopen (met eth). Kom ik er achter dat je alleen hele stuks kunt kopen en verkopen. Nu heb ik dus zowel een restje ether als een 0,9 itc over.
Pump is mislukt, en maar goed ook. Hoop dat iedereen de waarschuwingen van mij heeft aangenomen en niemand is ingestapt.
Hier kun je duidelijk zien dat de organisatoren flink hebben geprofiteerd en de rest van de mensen veel geld zijn kwijtgeraakt:
Hier kun je duidelijk zien dat de organisatoren flink hebben geprofiteerd en de rest van de mensen veel geld zijn kwijtgeraakt:

[ Voor 98% gewijzigd door Lucky0wn op 03-01-2018 19:41 ]
Ik begrijp niet hoe zo'n georganiseerde pump moet werken, iedereen stapt netjes op hetzelfde afgesproken moment in, en iedereen houd zich hier aan

YouTube: Top Three Undervalued Cryptocurrency Projects
Youtuber met 188k volgers maakt video en alle 3 de coins gaan
flink omhoog.
flink omhoog.
Nee... Via Telegram kan je je inkopen bijvoorbeeld.ik weet niks schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:40:
Ik begrijp niet hoe zo'n georganiseerde pump moet werken, iedereen stapt netjes op hetzelfde afgesproken moment in, en iedereen houd zich hier aan
Jij weet dan om 19:55 welke munt het wordt en de anderen in de groep pas om 20:00 op het moment dat ze gaan pumpen.
Jouw inkoop lag lager en hopelijlk je winst dus hoger.
Verwijderd
Had 44 WABI even verkocht voor BTC, las van de PPT, pump failt, verkocht, gevolg: nog 35 WABI
Een goeie les m.a.w.
Een goeie les m.a.w.
En nu zijn ze toch op trx gesprongen dan? of toeval?Lucky0wn schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:33:
Pump is mislukt, en maar goed ook.
[afbeelding]
Minder winkans dan de staatsloterijVerwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:45:
Had 44 WABI even verkocht voor BTC, las van de PPT, pump failt, verkocht, gevolg: nog 35 WABI
Een goeie les m.a.w.
Ja dat is balen, nu moet je ook nog eens je gebruikersnaam aanpassen.Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:45:
Een goeie les m.a.w.
Net eens uitgerekend dat als ik 1 December m'n inleg evenredig over de top 10 van toen gespreid had, ipv >50% in BTC + wat kleinere alts te gaan zitten, ik m'n inleg x 3,5 had gehad. Zonder uitzoeken, lezen, fora bezoeken, youtube kijken, enz.
Een stuk meer dan ik met mijn 'strategie' heb behaald.
Voor degenen die wat langer in crypto zitten; was afgelopen maand nu zo'n uitzonderlijke maand (door lange, zware dip van BTC is veel naar alts gegaan)? Of is dit doorgaans altijd wel een goede methode geweest voor een leuk rendement?
Voor degenen die wat langer in crypto zitten; was afgelopen maand nu zo'n uitzonderlijke maand (door lange, zware dip van BTC is veel naar alts gegaan)? Of is dit doorgaans altijd wel een goede methode geweest voor een leuk rendement?
Ja precies en de echte winst wordt lachend tussen 19:55 en 19:56 geïncasseerd...MAX3400 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:42:
[...]
Nee... Via Telegram kan je je inkopen bijvoorbeeld.
Jij weet dan om 19:55 welke munt het wordt en de anderen in de groep pas om 20:00 op het moment dat ze gaan pumpen.
Jouw inkoop lag lager en hopelijlk je winst dus hoger.
Verwijderd
Ik zat niet in de pumpgroep hé, maar als je iets leest, mag je niet meer handelen?Thalent schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:46:
[...]
Ja dat is balen, nu moet je ook nog eens je gebruikersnaam aanpassen.
Nee, je heet nu VDB35Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:47:
[...]
Ik zat niet in de pumpgroep hé, maar je iets leest, mag je niet meer handelen?
Ik krijg het idee dat de TRX door de dag heen een keer of 10 een P&D-kuurtje krijgt.Ligone schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:46:
[...]
En nu zijn ze toch op trx gesprongen dan? of toeval?
klikte iets te snel op enter
Ik probeer wat XLM vanaf bittrex naar Binance te sturen, maar de status staat nu al ruim een uur op 'Authorized'. Meer mensen die hier last van hebben gehad? Memo netjes ingevuld.

Ik probeer wat XLM vanaf bittrex naar Binance te sturen, maar de status staat nu al ruim een uur op 'Authorized'. Meer mensen die hier last van hebben gehad? Memo netjes ingevuld.
[ Voor 88% gewijzigd door Nurksis op 03-01-2018 19:52 ]
Klopt, enkele grote jongens van een hedgefund zoals ik begreep.Zeph schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:49:
[...]
Ik krijg het idee dat de TRX door de dag heen een keer of 10 een P&D-kuurtje krijgt.
Bron: telegram group die pump&dumps analyseert.
Nee, het is puur speculatie. In een andere periode had je dit rendement gehaald met alleen BTC en had je met alts een laag rendement gehaald. Achteraf weet je altijd wat de beste keuzes zijn geweest.Wouter schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:47:
Net eens uitgerekend dat als ik 1 December m'n inleg evenredig over de top 10 van toen gespreid had, ipv >50% in BTC + wat kleinere alts te gaan zitten, ik m'n inleg x 3,5 had gehad. Zonder uitzoeken, lezen, fora bezoeken, youtube kijken, enz.
Edit: en het beste recept is om nu alsnog te switchen en dan te balen omdat BTC hard omhoog gaat.
[ Voor 5% gewijzigd door orf op 03-01-2018 19:52 ]
Of BTC is over zijn hoogtepunt heen en er zijn nu interessantere alternatieven. Kijk XRP bijvoorbeeld. Als deze naar ~$6 stijgt (niet onrealistisch op korte termijn) dan is dit coin nr 1 qua market cap. Met name XRP maar ook andere coins met meer praktisch nut snoepen mega veel marktaandeel af van bitcoin. Ik zit dat niet snel meer omkeren.orf schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:51:
[...]
Nee, het is puur speculatie. In een andere periode had je dit rendement gehaald met alleen BTC en had je met alts een laag rendement gehaald. Achteraf weet je altijd wat de beste keuzes zijn geweest.
Edit: en het beste recept is om nu alsnog te switchen en dan te balen omdat BTC hard omhoog gaat.
Groetjes, FaceDown.
Als je op lange termijn kijkt, is een strategie waarin je geld uitsmeert over een brede selectie altcoins minder winstgevend gebleken dan simpelweg alleen BTC vasthouden. Alts hebben in het verleden sterkere rallies laten zien, maar in rustigere tijden verloren ze langzaam terrein. Je kunt dit mooi zien aan de koersgrafiek van Litecoin (de langstlopende succesvolle altcoin) als je deze uitzet tegen BTC. Snelle, sterke stijgingen gevolgd door langere periodes van rustige daling. Ondanks de sterke stijging van LTC recentelijk, zit de LTC/BTC koers nog steeds ruim onder de pieken van 2013 en 2015.Wouter schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:47:
Ook "domme" portfolios die simpelweg een groep grote altcoins bevatten hebben vergelijkbaar gedrag laten zien. Er zijn hier al wel eens links naar dergelijke analyses gepost.
Uiteindelijk zijn dit observaties over het verleden en weten we niet wat de toekomst biedt, maar het is wel absoluut duidelijk dat het simpelweg inslaan van een mandje altcoins zonder degelijke analyse geen garantie is op betere resultaten dan simpelweg BTC hodlen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
uhuh...vooral als er straks een exchange komt waar je fiat tegen alts kunt ruilen...FaceDown schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:55:
[...]
Of BTC is over zijn hoogtepunt heen en er zijn nu interessantere alternatieven. Kijk XRP bijvoorbeeld. Als deze naar $5 stijgt (niet onrealistisch op korte termijn) dan is dit coin nr 1 qua market cap. Met name XRP maar ook andere coins met meer praktisch nut snoepen mega veel marktaandeel af van bitcoin. Ik zit dat niet snel meer omkeren.
Achteraf is het makkelijkWouter schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:47:
Ik heb vanavond mn portfolio eens in kaart gebracht. 6% van mijn initiele inleg is nu 44% van de totale waarde....dat had ik 4 maanden geleden ook niet gedacht. Totale waarde is +500%, als ik dat doortrek naar een heel jaar word ik gelukkig, vraag is of dat opgaat
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Klopt ik zat toevallig ook net te kijkenbonav schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:40:
YouTube: Top Three Undervalued Cryptocurrency Projects
flink omhoog.
Ik ook maar het is wel redelijk pump and dump. In het verleden heeft hij het ook gedaan met vertcoin/verge/neblio/civic en er zijn helaas mensen die het alleen zien als quick win en niet als hold.
Ik zat even te kijken naar het verschil tussen een stop-loss en stop limit.MAX3400 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:32:
[...]
Eens maar die bounces zijn net als een stuiterbal; de volgende sprong lijkt aanzienlijk lager dan de volgende. Ben je dan te laat met je orders, of je kan niet hoofdrekenen, of je internet hikt 4 seconden, zit je zomaar tegen een loss aan te kijken ipv een 5% marge.
Vandaar dat mijn eerdere grafiekje (tussen 3 en 4) de bounces eruit zijn ge-smooth om verwarring te voorkomen. Maar ja inderdaad; gevorderderderdere traders kunnen in een dump zelfs profiteren of misschien wel ergens shorten.
Zoals ik het lees is stop-loss een manier dat als je crypto een waarde X bereikt hij direct verkoopt op de marktwaarde.
Stop-limit is dat een manier waarop als je crypto waarde X bereikt hij een limit order actief maakt die je bijvoorbeeld waarde X-1 sat geeft.
De laatste is toch op alle manieren slimmer of zie ik dat verkeerd?
Oyster en NULS gaan hard omhoog terwijl LRC (loopring) maar blijft hangen. Snap niet helemaal waarom.Blue_Fear schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:00:
[...]
Ik ook maar het is wel redelijk pump and dump. In het verleden heeft hij het ook gedaan met vertcoin/verge/neblio/civic en er zijn helaas mensen die het alleen zien als quick win en niet als hold.
Even ter mijner informatie hoor; wat is er mis met quick wins? Afgezien van extremen als pump/dump etc., kan je door net wat agressiever handelen aanzienlijk leukere bedragen binnenslepen dan als een stille Willie op je HODL-portfolio te gaan zitten.Blue_Fear schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:00:
[...]
Volgens mij heb ik gisteren iets vergelijkbaar gepost (of vandaag zelfs); XVG is ingestort met grofweg 50% sinds kerst. En veel GoT'ers meteen over FUD, McAffee, verkopen, etc... Hoezo? Ondanks de dalende lijn, zit er echt wel geld in.
Ik zal je eerlijk vertellen; ik was de afgelopen 6 maanden HODL-er en daar is best grappig geld uitgekomen. Maar sinds de kerst is mijn BTC-balans bijna 15x sneller gestegen door assertief koersen aanvliegen en wat risico te nemen dan wat ik in 6 maanden HODL heb gerealiseerd.
Ik ken er meerdere maar oke...DRuw schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:03:
[...]
Ik zat even te kijken naar het verschil tussen een stop-loss en stop limit.
Zoals ik het lees is stop-loss een manier dat als je crypto een waarde X bereikt hij direct verkoopt op de marktwaarde.
Stop-limit is dat een manier waarop als je crypto waarde X bereikt hij een limit order actief maakt die je bijvoorbeeld waarde X-1 sat geeft.
Verkopen
- limit: direct verkopen bij waarde X
- conditional: als x coins samen meer waard worden dan totaalbedrag y, verkoop dan maar
- stop-loss: (in trading software); verkoopt x coins als de daling meer dan y% is
Aankopen
- limit: direct verkopen bij waarde X
- conditional: als x coins samen minder waard worden dan totaalbedrag y, koop dan maar
- stop-limit: (in trading software); koopt x coins als de daling meer dan y% is
Het lastige vind ik persoonlijk dat de ene exchange anders werkt dan de andere; jij zit op Binance, zei je. Misschien dat er iemand is met meeer Binance-kennis die even 2 of 3 screenshots wil uitleggen van Binance hoe het precies werkt.
En ja, ik kan ook info missen in mijn hoofd; ik doe in 99% van mijn trade directe limits. Kopen bij waarde X (per coin) en verkopen bij waarde Y (per coin).
[ Voor 39% gewijzigd door MAX3400 op 03-01-2018 20:09 ]
Ether kwam van binance. Duurde vrij lang voordat ik de eerste confirmation kreeg (25 min. ongeveer). Daarna ging het vrij snel.technoaddict schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:33:
[...]
Hoe lang heb jij moeten wachten tot je ETH aangekomen was op Huobi? En waar kwam het vandaan?
effe gegoogled om te begrijpen wat een hedgefund isLucky0wn schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:51:
[...]
Klopt, enkele grote jongens van een hedgefund zoals ik begreep.
Bron: telegram group die pump&dumps analyseert.

Hangt er vanaf wat je wilt. Stop loss is simpel, jouw trigger moment, bv. 1 euro en 10 cent wordt geraakt en dan gaat jouw hele mandje XML verkocht worden wat de gek er voor geeft. Bij stop limit kun je aangeven dat 1 euro 10 de trigger is, maar dat er niet onder de 1 euro verkocht gaat worden, waarmee je voorkomt dat door 1 of andere fuckup al je crypto voor 12 cent verkocht gaan worden.DRuw schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:03:
[...]
Ik zat even te kijken naar het verschil tussen een stop-loss en stop limit.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Heb ook redelijk vastgehouden aan BTC, maar denk er ook na om daar uit te stappen en mijn positie in XRP te versterken. Rendement wat ik daar al mee gehaald heb is bizar. 6 december ingestapt met 1000 euro, dus reken maar uit hoe vaak dat al over de kop is gegaan
En zoals het er naar uit ziet zal dit nog wel even voortduren ook. Het doel wat ik voor XRP gesteld had is al ruimschoots voorbij gestoken, dus blijf mijn doel maar bijstellen 
Helaas ook genoeg duurgekochte LTC en XVG om daar verlies tegenover te zetten, maar dan nog.

Helaas ook genoeg duurgekochte LTC en XVG om daar verlies tegenover te zetten, maar dan nog.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Maar de stijging die coinbase zal veroorzaken is toch omdat het platform het voor heel veel mensen veel makkelijker maakt om xrp te kopen.JackBol schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:46:
[...]
Daar kan je niet op vooruitlopen lijkt me, heel veel nieuws is al priced in tijdens de geruchten/aanloop ervan, maar er zijn geen mensen die nu al gaan kopen omdat het straks veel makkelijker voor ze wordt.
Dat mensen nu al speculeren op die stijging zal die stijging niet echt heel veel dempen lijkt me. Al zal de hogere prijs natuurlijk wel weer wat mensen afschrikken dus enig effect zal het wel hebben.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Mmm ik heb die extra stappen verificatie ook doorlopen, mail, mobiel nr, en bankrek nr. Dat ging allemaal goed. maar mn litecoins zijn er nog niet. Ook kan ik op die site nergens geschiedenis vinden ofzo.. beetje vaag

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
Tot nu toe heb ik alleen maar geïnvesteerd voor de langere termijn, maar vanaf mijn volgende investering wil ik steeds een percentage van de winst laten uitbetalen bij het bereiken van bepaalde koersdoelen.
Zo denk ik er ook over.Flagg schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:10:
[...]
Maar de stijging die coinbase zal veroorzaken is toch omdat het platform het voor heel veel mensen veel makkelijker maakt om xrp te kopen.
Daar kan je niet op vooruitlopen lijkt me, heel veel nieuws is al priced in tijdens de geruchten/aanloop ervan, maar er zijn geen mensen die nu al gaan kopen omdat het straks veel makkelijker voor ze wordt.
Dat mensen nu al speculeren op die stijging zal die stijging niet echt heel veel dempen lijkt me. Al zal de hogere prijs natuurlijk wel weer wat mensen afschrikken dus enig effect zal het wel hebben.
Behalve dat mensen nu wellicht een positie innemen die nog geen XRP hadden, en dit al wel kunnen kopen.
Kun je zelf uitrekenen adhv de fees, Ik gok dat optie 4 t goedkoopste...en snelste is.Larkinzzz schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:12:
Ik zou optie 1 en 2 niet eens overwegen door de hoge fees op BTC.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Briljant gesproken:)Sandyman538 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:07:
[...]
Hangt er vanaf wat je wilt. Stop loss is simpel, jouw trigger moment, bv. 1 euro en 10 cent wordt geraakt en dan gaat jouw hele mandje XML verkocht worden wat de gek er voor geeft. Bij stop limit kun je aangeven dat 1 euro 10 de trigger is, maar dat er niet onder de 1 euro verkocht gaat worden, waarmee je voorkomt dat door 1 of andere fuckup al je crypto voor 12 cent verkocht gaan worden.
@MAX3400 zo te zien is het hetzelfde op binance echter is conditional niet beschikbaar als optie.
Ook stop-limit staan op Sats ipc percentages maar dat is een gevalletje rekenen.
Ik wil dat mijn coins ook wat doen als ik slaap en niet dat ik wakker wordt met nog maar 20% van mijn coin door een of andere kim-jung-trump die weer een tweetje heeft gelaten...

Die gebruik ik; transfer-fees hou je "altijd" maar Kraken rekent maar 9 Eurocent voor de uitbetaling (natuurlijk nadat je je BTC hebt verkocht tegen 0.16% tegen Euro).Larkinzzz schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:12:
Bot gezegd; een site als Litebit of andere "direct payments", rekenen ongeveer 2.5% over je totaal BTC. Tenminste, als ik nu snel kijk zie ik dat dat soort sites nu minder dan 12349,47 per BTC bieden terwijl de koers op 12465,83 ligt.
Lijkt het wel op, is al een paar keer eerder gebeurd. Er zijn wel geruchten over samenwerkingen met Facebook en Twitter, maar daar zit weinig fundatie onder.Sbakker1982 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:12:
RDD blijft maar gaan.... ik mis echt iets... is dat nou een ordinaire pump&dump?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
- "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]