pirodr01 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:43:
Een vraag, momenteel zit ik in ong 10 alts, en ik kom langzaam op het totaalbedrag waarop ik stukjes terug wil gaan halen naar fiat. Hoe doen jullie dit? Nemen jullie afstand van een alt in dit proces, halen jullie van al jullie alts 10% waarde af, keren jullie helemaal niet uit naar fiat? Ik merk dat ik het lastig vind om mijn alts die lekker in het groen staan af te moeten staan, aan de andere kant is het ook goed om af en toe winst eruit te trekken...vind ik een lastige merk ik...
Ik ben al enkele maanden bezig, en voel me nog steeds een newbie die me soms teveel laat gaan met FOMO en FUD.
Daardoor enkele keren te vroeg eruit gestapt en de boot gemist (XRP & Iota zeer laag aangekocht afgelopen zomer).
Totale investering die ik heb gedaan was toen 300 euro en heb er 600 van kunnen maken.
Toen tijdelijk uitgestapt en op aanraden van een ander in Verge gestapt, hiermee volledig naar de maan en halverwege terug gegaan.
Uiteindelijk met 7000 euro eruit gestapt.
Nu 2000 euro afgeroomd en terughaald naar fiat.
de 5000 euro staat nog als BTC, en zit nu te kijken naar andere projecten die iets minder stress veroorzaken van de verge rollercoaster..
Heb als 1e project REQ (Request Network), een zeer nieuwe munt die pas sinds oktober op de beurs is.. Roadmap, Team en communicatie is glashelder en heeft een duidelijke visie, daarnaast liggen ze voor op schema qua ontwikkeling wat mij meer vertrouwen geeft. Ook de kennis van het team lijkt me top.
Qua winst heb ik nu mezelf voorgehouden om nu echt een hodl strategie toe te passen.. Nu kopen en om de 3 of 6 maanden evalueren hoe de munt het doet.
Tussentijds een beetje het nieuws in de gaten houden en bij rare dingen misschien ingrijpen. En zolang het goed gaat lekker laten staan..
Ik heb geen eind bedrag staan, maar werk wel met stop-losses.. die zet ik op 50% van de laatste correctie.. Dit wil ik eens per 2 weken evalueren en evt naar boven bijstellen. (niet naar beneden).