[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.094 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-09 09:57
Hier exact zelfde, heb er 42 bijgekocht om op een mooi rond aantal uit te komen.

Wel ligt de site er heel af en toe even uit. error 502.
jmbosch82 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:09:
Er is weer (stratis) supply op litebit. Net 100e worth of stratis gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
pattatje schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:16:
Hier exact zelfde, heb er 42 bijgekocht om op een mooi rond aantal uit te komen.

Wel ligt de site er heel af en toe even uit. error 502.

[...]
Had ik ook last van, zal wel druk zijn! Uiteindelijk goed gelukt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:32

Cliffie

Trompetslet

Order neergezet voor 500 stratis. Kijken of die aangetikt wordt.

Hmm, gaan nu net weer omhoog :D

[ Voor 21% gewijzigd door Cliffie op 02-11-2017 12:19 ]

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:51
Man wat gaan we weer hard omhoog vandaag, benieuwd waar dit gaat eindigen. Toch maar eens kijken of er komende dagen nog wat goedkope alts op te pikken zijn.

Btw, ben ik de enige, of zijn er nog meer die af en toe een flashback hebben naar November 2013 met dagen als dit :)

Om wat meer ontopic te blijven, vandaag zijn de eerste transacties geweest voor Electroneum (ETN). Weliswaar van mensen die via een achterdeurtje via hun paper wallet hebben kunnen mijnen, maar gaat nu voor $0,11 van de hand waarbij de ICO prijs op $0,01 lag vorige maand.

[ Voor 33% gewijzigd door paul-s83 op 02-11-2017 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Kraken werkt nu echt helemaal niet meer. Hele tijd geen connectie met de server.
Dan kom je er eindelijk in doet de interface niets.
En als je dan al een order kan plaatsen krijg je ineens login invalid en daar na already logged in en is je order niet geplaatst.

Orders die al stonden worden niet gevuld kortom functioneerd helemaal niet meer :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
2e keer maar gegokt en idd ze komen binnen :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrluijk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-06 09:44
Wow waarom knalt BTC zo hard omlaag atm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mrluijk schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:39:
Wow waarom knalt BTC zo hard omlaag atm?
Correctie gok ik.
Is wel vaker na zo'n extreme stijging.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ja hoor het zal eens niet, ik koop weer eens wat bij en zoals gewoonlijk na 5 min zakt de koers in.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipi
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-10-2020
ErikRo schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:42:
Ja hoor het zal eens niet, ik koop weer eens wat bij en zoals gewoonlijk na 5 min zakt de koers in.
jij ook al. Hier nog een.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dat is het nadeel van day traden. Je kan het besten kopen wat je van plan was en dat gewoon een tijd laten staan. BV volgende week woensdag weer kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Gewoon even vasthouden, ik denk dat hij de komende 2 weken nog wel blijft stijgen. Alleen ging het nu wel even heel hard, dat was gewoon niet houdbaar.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Astennu schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:44:
[...]

Dat is het nadeel van day traden. Je kan het besten kopen wat je van plan was en dat gewoon een tijd laten staan. BV volgende week woensdag weer kijken.
Ja je hebt gelijk en dat vertel ik mezelf ook. Overmorgen zal de stand vast al beter zijn maar blijft pijnlijk om te zien na 7 dagen stijging en zodra ik koop boing naar beneden. Kan er de klok onderhand op gelijk zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
ErikRo schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:55:
[...]

Ja je hebt gelijk en dat vertel ik mezelf ook. Overmorgen zal de stand vast al beter zijn maar blijft pijnlijk om te zien na 7 dagen stijging en zodra ik koop boing naar beneden. Kan er de klok onderhand op gelijk zetten.
Maar zo is dat vaker zijn mooie plaatjes van. Weekend moet je ook niet altijd te veel naar kijken. Daar wil hij ook nog wel eens zakken (al is dat de laatste tijd niet standaard zo)
Beste gewoon Dinsdag de balans op maken.

Ik vind deze wel mooi:

Afbeeldingslocatie: https://www.cheatsheet.com/wp-content/uploads/2010/06/Emocional-cycle-2-Web.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
ErikRo schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:38:
[...]

De laatste optie hoop ik voor je dat je gelijk heb maar zou het nog eens overdenken. De vorige fork was namelijk na een paar dagen de prijs al flink van gezakt en bleef dalen was ik gebleven dan had ik nu min dertig gestaan of zo.

En of je snel genoeg bent om mee te profiteren met bv neo na de fork...
Ik dacht vooral aan de laatste echte fork, maand augustus erna was prijsschieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:59
Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:19:
Alts dalen niet, ze stijgen gewoon niet net zo snel als btc. De waarde van alts is 1 op 1 gekoppeld aan btc. Ik maak me ook weleens schuldig aan verkeerd woordgebruik maar dat wilde ik even kwijt. De market cap van btc is in een week tijd ook ruim 20% gestegen, dat is verre van gezond. Voor mijn gevoel is investeren in alts op dit moment risky maar kan een heel aardig rendement opleveren. Ik zit iig wel grotendeels nog in alts en koop bij bij forse dalingen maar wel in hele kleine stapjes. De bodem is denk ik nog niet echt in zicht zolang btc maar blijft stijgen.
Ik weet niet welke grafieken je volgt, maar de alts dalen hard. De Bitcoin waarde is niet vast en al helemaal niet 1 op 1 gekoppeld? De Bitcoin waarde daalt.

Vanwaar heb je deze info, want dit is echt foutieve info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikedhanpat
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-01 10:58
Groot verschil momenteel tussen de koers op Kraken (5.950) en BL3P (6.250 BID). Valt wat te halen! Heb alleen zelf geen funds meer op Kraken staan.

EDIT: koers al gecorrigeerd op BL3P

[ Voor 11% gewijzigd door mikedhanpat op 02-11-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55
mikedhanpat schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:09:
Groot verschil momenteel tussen de koers op Kraken (5.950) en BL3P (6.250 BID). Valt wat te halen! Heb alleen zelf geen funds meer op Kraken staan.
Op kraken krijg je het momenteel toch niet gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beepee
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-10-2022
JJ16v schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:10:
[...]

Op kraken krijg je het momenteel toch niet gekocht
Of verkocht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:50:
[...]
Alleen ging het nu wel even heel hard, dat was gewoon niet houdbaar.
Precies. Zolang het met 1 tot 3% per dag gaat kan dat heel lang zonder echte dips doorgaan. Vanmiddag zaten we zo rond de 9% in een paar uur tijd. Dan word er een nieuwe ATH gehaald en zakt de boel weer snel in. Is allemaal vrij standaard want zo is het al makkelijk 30x gegaan. Er is nu even een compleet gezonde dip aan de gang, een correctie kan ik het niet eens noemen. Lekker vasthouden en over 1 maand nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig om te zien hoe de altcoins meteen (licht) opveren wanneer Bitcoin wat naar beneden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:04
Was het op de minuut aan het volgen en heb gekozen voor HODL zelfs toen ik de correctie zag gebeuren. Ik voorzie eigenlijk nog wel tenminste één nieuw ATH hierna voor de fork. Wel enorm onder de indruk van de razendsnelle groei deze week en met name de laatste 24 uur met $7367 als (voorlopig) hoogtepunt.

Wel van plan rond de fork over te gaan op alts. Ben bang dat de kans bestaat dat de waarde van de twee bitcoins samen (tijdelijk) lager zal liggen dan de hoogste BTC-prijs voor de fork.

Hoorde ook vanochtend het gerucht dat blockchain.info gehackt zou zijn, maar dat lijkt me onnodige paniek doordat het gewoon eventjes wat minder goed bereikbaar was. Leek me nogal verwerpelijk :+

[ Voor 39% gewijzigd door The Redman op 02-11-2017 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Yeah het is nu wel heel erg. Ik denk dat ik alles maar over ga zetten naar Bitfenix want dit werkt niet kan geen fatsoenlijke trades doen wanneer het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alBildjiekiyya schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:08:
[...]

Ik weet niet welke grafieken je volgt, maar de alts dalen hard. De Bitcoin waarde is niet vast en al helemaal niet 1 op 1 gekoppeld? De Bitcoin waarde daalt.

Vanwaar heb je deze info, want dit is echt foutieve info.
Volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel. Alts (de meesten althans) hebben een waarde in btc, btc heeft een waarde in usd/eur. De waarde van alts wordt dus bepaald door de onderliggende waarde in usd/eur. Als btc stijgt met een x% kan een alt prima dalen met x% zonder dat de onderliggende waarde in usd/eur verandert. Andersom kan ook natuurlijk, als btc in waarde daalt kan een alt prima stijgen maar zal de onderliggende waarde niet veranderen.

Dat is wat ik bedoelde, uiteindelijk gaat het om de onderliggende waarde in usd/eur maar het handelen zelf doe je doorgaans in btc. Bovenstaande gaat natuurlijk ook op voor alts die net als btc een koppeling hebben met fiat. Het hangt van de exchange af welke handelsparen daarin worden aangeboden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:23:
[...]

Precies. Zolang het met 1 tot 3% per dag gaat kan dat heel lang zonder echte dips doorgaan. Vanmiddag zaten we zo rond de 9% in een paar uur tijd. Dan word er een nieuwe ATH gehaald en zakt de boel weer snel in. Is allemaal vrij standaard want zo is het al makkelijk 30x gegaan. Er is nu even een compleet gezonde dip aan de gang, een correctie kan ik het niet eens noemen. Lekker vasthouden en over 1 maand nog eens kijken.
Vond dat de correctie al heel erg snel werd opgevangen. Ik had verwacht dat die nog veel verder naar beneden zou knallen.
Ik verwacht dat de nieuwe ATH binnen 12 uur alweer is bereikt. Dit is een soort machine wat niet meer te stoppen is met de huidige instroom van nieuwe kopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:13:
[...]

Volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel. Alts (de meesten althans) hebben een waarde in btc, btc heeft een waarde in usd/eur. De waarde van alts wordt dus bepaald door de onderliggende waarde in usd/eur. Als btc stijgt met een x% kan een alt prima dalen met x% zonder dat de onderliggende waarde in usd/eur verandert. Andersom kan ook natuurlijk, als btc in waarde daalt kan een alt prima stijgen maar zal de onderliggende waarde niet veranderen.

Dat is wat ik bedoelde, uiteindelijk gaat het om de onderliggende waarde in usd/eur maar het handelen zelf doe je doorgaans in btc. Bovenstaande gaat natuurlijk ook op voor alts die net als btc een koppeling hebben met fiat. Het hangt van de exchange af welke handelsparen daarin worden aangeboden. :)
Ook ten opzichte van EUR of USD zijn alts gewoon minder waard geworden. Wel minder heftig dan de waarde in BTC, maar nog steeds wel zichtbaar. Zie bijv. Ripple, Litecoin, Ethereum, OmiseGO en NEO.

De koppeling is een tijdje een positieve relatie geweest (BTC en alts stijgen/dalen synchroon), maar is nu negatief (de een stijgt de ander daalt). Dat doet mij vermoeden dat er helemaal geen significante koppeling is, maar eerder allerlei verschillende korte-termijneffecten (e.g. forks, media exposure, ...). Natuurlijk is er wel iets dat ze met elkaar te maken hebben, maar niet meer dan gewone concurrentiestrijd op de cryptomarkt die momenteel gedomineerd wordt door BTC.

[ Voor 6% gewijzigd door The Redman op 02-11-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 16-09 14:32

RSP

Is die rush op STORJ nou volledig veroorzaakt door die Palm Beach Confidential newsletter waar ik steeds over hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Wat is het beste alternatief voor Kraken?

Kan al uren geen orders uitvoeren, ben er klaar mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 10:09
VPIPPFR schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:48:
Wat is het beste alternatief voor Kraken?

Kan al uren geen orders uitvoeren, ben er klaar mee..
Bitstamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
RSP schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:18:
Is die rush op STORJ nou volledig veroorzaakt door die Palm Beach Confidential newsletter waar ik steeds over hoor?
Die worden toch slapend rijk, elk artikel van ze veroorzaakt een flinke pump, waarvoor ze vast al zelf flink hebben ingekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Meessen schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:57:
[...]

Die worden toch slapend rijk, elk artikel van ze veroorzaakt een flinke pump, waarvoor ze vast al zelf flink hebben ingekocht.
Ja, goed bekeken. Ook gewoon keihard cash vragen voor die newsletter zelf. Dan kun je er 2x aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyField
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:09
Mochten er nog mensen zijn die interesse hebben in de nieuwe exchange Kucoin, dan ben je van harte welkom in de nieuwe slack hiervan! Stuur gerust hier een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:33
SkyField schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:09:
Mochten er nog mensen zijn die interesse hebben in de nieuwe exchange Kucoin, dan ben je van harte welkom in de nieuwe slack hiervan! Stuur gerust hier een PM.
Wat heeft kucoin meer te bieden dan andere exchanges? Kunnen we met hefbomen aan de slag?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyField
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:09
LED-Maniak schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:14:
[...]

Wat heeft kucoin meer te bieden dan andere exchanges? Kunnen we met hefbomen aan de slag?
Bij Kucoin kun je soort van aandelen van de exchange kopen, waardoor je een deel van alle fees ontvangt als jij op 00.00 servertijd (17.00 in Nederland) aandelen bezit. Ik ken geen enkele andere site die dit heeft. Daarnaast is RedPulse alleen nog maar op Kucoin te verhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over hefbomen gesproken. Wie gebruikt dat icm altcoins en op welke exchange wordt dat toegepast. Ik weet het van Kraken en wat obscure sites maar Kraken wil ik nu ook weg. Helemaal klaar met die timeouts en falende orders plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP_Z4
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 19:56
The Redman schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:48:
Was het op de minuut aan het volgen en heb gekozen voor HODL zelfs toen ik de correctie zag gebeuren. Ik voorzie eigenlijk nog wel tenminste één nieuw ATH hierna voor de fork. Wel enorm onder de indruk van de razendsnelle groei deze week en met name de laatste 24 uur met $7367 als (voorlopig) hoogtepunt.

Wel van plan rond de fork over te gaan op alts. Ben bang dat de kans bestaat dat de waarde van de twee bitcoins samen (tijdelijk) lager zal liggen dan de hoogste BTC-prijs voor de fork.

Hoorde ook vanochtend het gerucht dat blockchain.info gehackt zou zijn, maar dat lijkt me onnodige paniek doordat het gewoon eventjes wat minder goed bereikbaar was. Leek me nogal verwerpelijk :+
check eens de futures op de nieuwe BTC fork coin, die gingen al omhoog tot 1000USD, daarom blijf ik zelf 100% in BTC gedurende de fork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Why Bitcoin's Price Continues To Rise

Interessant waarom btc zo hard blijft stijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
ErikRo schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:55:
[...]

Ik dacht al dat het aan mij lag. Elke keer als ik investeerde in een munt ging die rood. Tot het moment dat ik nu even alles verkocht heb en na de fork bekijk of ik terug stap of dat ik investeer voor een jaar of langer.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:07
Bijna alle alt coins (op kraken) zijn flink aan het zakken, echter doet EOS het wonderbaarlijk goed de afgelopen week, maar weet iemand de rede? zijn ze positief in het nieuws geweest?

Heb er een aantal maanden geleden een aantal gekocht maar sta nog dik verlies :/ dus hopen dat hij weer de goeden kant op gaat :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon even een paar vragen: Is het niet vreemd dat de aankomende btc fork maar een uitbreiding van 1mb naar 2mb krijgt en er vervolgens weer een nieuwe currency bijvoegt die 'ineens' waarde heeft.

Waarom niet meteen naar 8mb zoals bcc? En waarom moet er een nieuwe currency bijkomen dat ineens waarde heeft, kan btc niet gewoon btc blijven en hierop doorontwikkelingen?

Deze forks met nieuwe currencies erbij, geven naar mijn idee, btc een slechte associatie en onstabiel gedrag. Het begint een alternatief te worden zoals de EU euros bij print.

Kan er helemaal naast zitten, maar ben erg benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:23:
Gewoon even een paar vragen: Is het niet vreemd dat de aankomende btc fork maar een uitbreiding van 1mb naar 2mb krijgt en er vervolgens weer een nieuwe currency bijvoegt die 'ineens' waarde heeft.

Waarom niet meteen naar 8mb zoals bcc? En waarom moet er een nieuwe currency bijkomen dat ineens waarde heeft, kan btc niet gewoon btc blijven en hierop doorontwikkelingen?

Deze forks met nieuwe currencies erbij, geven naar mijn idee, btc een slechte associatie en onstabiel gedrag. Het begint een alternatief te worden zoals de EU euros bij print.

Kan er helemaal naast zitten, maar ben erg benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
Misschien moet je eerst even de fundamentals doornemen van BTC en cryptocurrencies in het algemeen. Daarna kan je je vraag posten in het Bitcoin en altcoin topic zie rode kader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0gen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-03 21:20

Zoals ik het zie, is dat er een aantal groepen zijn met een bepaalde visie en bedoelingen.
En ze het maar niet eens kunnen worden wat nou het beste is voor BTC, vandaar al die forks en drama.

Er is een groep (of groepen) die willen bijvoorbeeld off chain transacties mogelijk maken (LN?), zodat ze daarop kunnen gaan verdienen, in mijn ogen een slechte zaak, vandaar dat ze de 1-2mb block size cap willen behouden, zodat iedereen wel via LN moet voor vlotte transacties.

https://i.imgur.com/8nUPVvV.jpg

Correct me if I'm wrong though >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

https://www.bnr.nl/podcas...st-en-blijft-toch-bitcoin

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor deze aflevering van de 'technoloog', leuk fragment en nog niet gehoord. Hier was ik namelijk al bang voor, zoals in deze aflevering wordt gesuggereerd, is een fork een nieuwe vorm van ICO aan de man brengen. Jammer dat er toch een groep, of instanties, zijn die deze macht op de bitcoin kunnen uitoefenen, en worden forks nu misbruikt. Ben erg benieuwd hoe vaak dit gaat voorkomen en welke gevolgen dit gaat hebben op de koers btc.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2017 20:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 17-09 13:56

beany

Meeheheheheh

Cryptocoins zijn net religies... Al die verschillende stromingen binnen religies zijn ook afsplitsingen. Mooi in kaart gebracht:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rZqfCsl.jpg

Ik hoop dat Bitcoin er niet zo uit gaat zien :/

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 09:33
kan iemand de huidige Btc stijging uitleggen. Na de hard fork mid Nov zal er naar alle waarschijnlijkheid 1 munt overblijven met waarde, de andere zal afsterven. het is zelfs heel goed mogelijk dat Btc segx1 en Btc segx2 beide afsterven dankzij de miners en Bitcoin Cash het overneemt. ik kijk wel uit met nu Btc kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Oei pijnlijk verhaal. Zo kan het dus ook gaan met je geld niet iedereen wordt btc miljonair.

https://www.reddit.com/r/...re_investment_last_night/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
neo_mkl schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:55:
kan iemand de huidige Btc stijging uitleggen. Na de hard fork mid Nov zal er naar alle waarschijnlijkheid 1 munt overblijven met waarde, de andere zal afsterven. het is zelfs heel goed mogelijk dat Btc segx1 en Btc segx2 beide afsterven dankzij de miners en Bitcoin Cash het overneemt. ik kijk wel uit met nu Btc kopen!
Waar komt deze onzin toch steeds vandaan. :D de kans dat dit gebeurt is nihil.
FUD van Roger Ver en z'n BCH shitcoin volgers waarschijnlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Redman
beany schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:35:
Cryptocoins zijn net religies... Al die verschillende stromingen binnen religies zijn ook afsplitsingen. Mooi in kaart gebracht:

Ik hoop dat Bitcoin er niet zo uit gaat zien :/
Religie is een belachelijke sprookjesmarkt die berust op intuïtie in plaats van rationaliteit. Wil je een doordacht concept als crypto alsjeblieft niet met religie vergelijken... 8)7
neo_mkl schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:55: zal er naar alle waarschijnlijkheid 1 munt overblijven met waarde, de andere zal afsterven
want? Heb je ook een gegronde reden voor deze uitspraak of is dit je onderbuikgevoel? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 14:20
ErikRo schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:56:
Oei pijnlijk verhaal. Zo kan het dus ook gaan met je geld niet iedereen wordt btc miljonair.

https://www.reddit.com/r/...re_investment_last_night/
Tjah, ik heb er snel even overheen geglanced en komaan...
Hij zegt dat al zen spaargeld in BTC had gestoken, toen crashte die, ging hij day-traden in alts, toen ging de BTC terug omhoog maar hij had geen BTC meer. Dus ging hij zen centen steken in een HYIP waarvan hij zelf zegt dat het eigenlijk ponzi's zijn. En daarna gaan gokken ermee en dan zo alles kwijt geraakt op een "dice game".

Maar wel even int begin zeggen "I have a degree in Computer Science". Leuk voor hem maar waarom zo'n lang verhaal om eigenlijk gewoon met een omweg te zeggen dat hij domme/typische fouten heeft begaan?

Hij zegt ergens in het begin:
My plan was just to buy ‘safe’ coins, and invest long term. I didn’t expect to get rich anytime soon…
Maar dan zijn TLDR onderaan:
TLDR: Despite being a smart and logical person, I fell prey to the get rich quick hype and lost roughly $18,000CAD of my initial investment by every manner available: badly timed investments, icos, HYIPs, and finally the yobit Dice Game last night.
Sorry maar die kerel is een sukkel imo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Rakward Extra punten voor jou voor het niet zien van het punt dat hij maakt :/

Ten eerste, hij typt een verhaal. Het is een goed verhaal. Kun je een omweg noemen, maar het is geen twitterbericht.

Ten tweede, zijn punt is, ondanks dat hij van zichzelf dacht een logisch persoon te zijn, viel hij toch in de valkuil. Dan kun jij wel zeggen dat het een sukkel is, maar dat is lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Ja, hij heeft enorme fouten gemaakt. Maar dat zijn fouten die iedereen kan maken. Het maken van die fouten maakt je geen dom persoon, en tevens zijn die fouten niet voorbehouden aan domme personen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 14:20
.oisyn schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:23:
@Rakward Extra punten voor jou voor het niet zien van het punt dat hij maakt :/

Ten eerste, hij typt een verhaal. Het is een goed verhaal. Kun je een omweg noemen, maar het is geen twitterbericht.

Ten tweede, zijn punt is, ondanks dat hij van zichzelf dacht een logisch persoon te zijn, viel hij toch in de valkuil. Dan kun jij wel zeggen dat het een sukkel is, maar dat is lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Ja, hij heeft enorme fouten gemaakt. Maar dat zijn fouten die iedereen kan maken. Het maken van die fouten maakt je geen dom persoon, en tevens zijn die fouten niet voorbehouden aan domme personen.
Dan zijn we het daar niet over eens.

Als je meerdere keren anhaalt hoe slim je wel niet bent maar wel vanalle domme fouten maakt stel ik me toch echt vragen bij die beweringen.

Toegegeven is "sukkel" misschien een beetje een harde woordkeuze maar voor mij straalt hier gewoon arrogantie van af.

"Ik ben zo slim en het is met mij gebeurd dus jullie moeten zeker op letten!"

Al je spaargeld erin steken is een grote fout.
Day-traden zonder kennis/ervaring/tijd is een grote fout.
Gokken met al je geld is een grote fout.

Gelukkig heeft hij een degree in computer science en vindt hij hopelijke een goed job. Misschien een crypto start-up ergens ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

@.oisyn Goed verhaal. 100% mee eens.

Mijn interesse is gewekt en heb vorige week voor 20 euro bitcoins gekocht. Die heb ik in de officiele Bitcoint Wallet app gestopt en de waarde is alleen maar gaan stijgen.

Nu lees ik zo de verschillende berichten in de forum door en besef me dat er nog een lange weg te gaan is om goed te begrijpen wat hier wordt gezegd. Ik denk dat ik het belangrijkste wel weet: Handelen in bitcoins (of in aandelen) is puur het maken van inschattingen. Heb net het verhaal gelezen van de gozer die 18k CAD verloren heeft. Heel triest, maar het weerhoudt mij er niet van om verder op onderzoek uit te gaan, want ik wil er meer van weten.

Nu denk ik dat 't handig is om eerst eens te leren welke middelen er zijn om te handelen, daarna uit te zoeken waar coins gekocht kunnen worden en daarna voorzichtig te beginnen met handelen. Maar heb ik 't bij het juiste einde als ik zeg dat handelen in cryptocurrency allemaal begint met bitcoins? Met Bitcoins kan je Altcoins kopen, right?

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Rakward schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:27:
Als je meerdere keren anhaalt hoe slim je wel niet bent
Dan lees je zaken die er niet staan (wat natuurlijk niet zo gek is als je er even snel overheen "glanced")

Dit is wat hij erover zegt:
I am typically a logical person, I have a degree in Computer Science, and I was always the guy saving his money.
Gewoon een beschrijving van zijn persoonlijkheid, niet "oh kijk mij eens slim zijn".
TLDR: Despite being a smart and logical person, I fell prey to the get rich quick hype and lost roughly $18,000CAD of my initial investment by every manner available: badly timed investments, icos, HYIPs, and finally the yobit Dice Game last night.
De tweede (en laatste) keer dat hij het noemt - in een TL;DR gedeelte, oftewel een samenvatting.

"Meerdere keren aanhalen hoe slim je wel niet bent"? Kom op zeg.
maar wel vanalle domme fouten maakt stel ik me toch echt vragen bij die beweringen.
Sorry hoor, maar die domme fouten hebben denk ik 80% van de mensen hier gemaakt toen ze net in crypto's stappen. Waarschijnlijk niet met een bedrag van 5 cijfers, maar ik denk dat 80% van de mensen hier daar ook niet direct beschikking over heeft :).

Heb jij die fouten niet gemaakt? Good for you. Zegt echter niets over je intelligentie, net zoals het omgekeerde dat ook niet doet.
"Ik ben zo slim en het is met mij gebeurd dus jullie moeten zeker op letten!"
Dat is absoluut niet de vibe die ik krijg van zijn post. Maar laten we ons vooral beperken tot succesverhalen, want daar kunnen mensen wat van leren, toch? 8)7
Al je spaargeld erin steken is een grote fout.
Day-traden zonder kennis/ervaring/tijd is een grote fout.
Gokken met al je geld is een grote fout.
Klopt. Niemand beweert anders. Maar als emotie de overhand krijgt over ratio dan zijn all bets off natuurlijk. Al ben je hoogbegaafd, dan nog ga je dit soort fouten maken.

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 02-11-2017 21:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
Het terug proberen te krijgen van je losses door middel van daytrading is het stomste wat je kan doen als je geen idee hebt wat je aan het doen bent en last hebt van teveel emotie. 1 Maand geleden had ik 1.87 btc, door de sterke stijging van btc, het uitblijven van positief nieuws van China of Neo (ik zat vol in Neo) en het maken van slechte beslissingen door fomo en calls waar ik net op het hoogtepunt ongeveer ben ingestapt is er nog 0.5 btc over.

Only myself to blame. Ik maak er geen moordkuil van iedereen moet/mag het weten. Je denkt dat je wat weet, je denkt dat je traditionele trend analyses en fibonachi shit los kan laten op crypto maar er zijn legio factoren waar heel die trendanalyses mee in de prullenbak kunnen:

1. twitter, reddit, bitcointalk, 4chan hype berichten
2. nieuws positief of negatief in het algemeen (denk aan JP Morgan's Jamie Dimon)
3. Pump en Dump groepen
4. BTC

En met name BTC is een dikke motherfucker, om het even ongenuanceerd te zeggen. Stijgt BTC dan minderen je alts in Satoshi waarde, daalt BTC dan dalen je alts. Recoveren doen ze allang niet meer, de all time high tijden van juni/juli lijken zo lang geleden. Iedereen zit in crypto met maar een doel. Zo veel mogelijk hoeveelheid BTC te vergaren. Ik was in de buurt van mijn persoonlijke target, dan zou ik mijn inleg eruit halen en de rest hodl for dear life. Nu voor het slapen gaan denk ik, had ik die shit maar nooit naar bittrex gestuurd en gehodl'ed wat ik had.

Ik hoef geen medelijden, ben bekend met de risico's van het spel. En als BTC straks 25k staat, heb ik nog steeds 12.5k, nog steeds winst. Maar het gevoel dat het meer had kunnen zijn raak ik nooit meer kwijt.

Dus respect voor die vent op reddit.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samengevat in zijn verhaal is wat ons allemaal kan overkomen maar waar de een gevoeliger voor is dan de ander en dat is het aspect van gokken. Iedereen krijgt een goed gevoel van winnen maar sommigen verliezen daardoor de realiteit uit het oog en kunnen dan geen rationele beslissingen meer nemen. Het is jammer dat dit voor deze persoon zo uit heeft gepakt maar wat ik weet van verslavingen is dat dit sowieso de weg was geweest, misschien had hij het wat langer uit kunnen houden, misschien deed hij dat al maar onvermijdelijk is het uiteindelijke gevolg en ik hoop dat hij dat ook inziet.

Respect overigens voor de wijze waarop hij zijn verhaal doet. De grote winsten en verliezen in crypto's trekt ook gokkers aan en helaas is de realiteit dat de meesten alles verliezen ten bate van een ander die wel zijn koppie erbij kan houden. Lullig maar waar, erkennen, accepteren en doorlopen. Dan is dit spelletje niet voor jou en moet je er ver weg van blijven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Verwijderd Ik zou niet meteen willen zeggen dat hij een gokker is (misschien wel hoor, maar dat volgt niet impliciet uit zijn verhaal imho). Waar het denk ik vooral om gaat is of je je emotie de baas bent. En als je dat niet bent dan moet niet gaan daytraden, en idd ook niet gaan gokken :P.

Zelf kan ik het ook slecht. Ik herken me wel een beetje in hem, daytraden is dan ook niets voor mij. Heb het wel geprobeerd. Met wisselend succes, maar toen ik in juni door een enorm domme emotionele handeling mijn 5,5btc (wat ooit 5 btc was, ook 6 is geweest, en 2,5, en toen weer 5,5) halveerde afgelopen juni ben ik er definitief mee gestopt. BTC was toen rond de €2k, nu is dat een behoorlijk verlies. Sta nog steeds diep in de zwarte cijfers vanwege een long term investering die ik in 2014 gedaan heb, en ook die 2,75 handels-btc die ik nu nog over heb is momenteel vele malen meer waard dan wat ik oorspronkelijk voor die 5 btc betaald heb, dus voorlopig blijf ik gewoon bij HODL en het daytraden heeft me dus effectief netto $15k gekost (als in, ik had $15k meer gehad als ik er gewoon vanaf was gebleven) :P

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 02-11-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 11:02
Pumps chasen is het domste wat je kan doen. Ik sta er heel relaxed in, ik investeer geld wat ik kan missen in projecten waar ik vertrouwen in heb. Je moet niet denken dat je wel even een paar duizend euro gaat harken in korte tijd. Bekijk het op lange termijn. Investeren is risico nemen maar ik weet dat ik een waardeloze daytrader ben dus daar blijf ik dan ook ver vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 09:33
ik weet het niet.. de tijd zal het leren.

https://www.yours.org/con...r.com&utm_campaign=buffer
Luuk schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:03:
[...]

Waar komt deze onzin toch steeds vandaan. :D de kans dat dit gebeurt is nihil.
FUD van Roger Ver en z'n BCH shitcoin volgers waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
uNoTopia schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:39:
[...]

Misschien moet je eerst even de fundamentals doornemen van BTC en cryptocurrencies in het algemeen. Daarna kan je je vraag posten in het Bitcoin en altcoin topic zie rode kader.
Ik vind dat het bericht van @Verwijderd anders wel hout snijdt: het is gewoon munten bijdrukken en een machtsstrijd. Tot nu toe lijkt het te gaan werken. Zolang het werkt genereren alle forks meerwaarde aan de BTC en loont het om te holden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 19:36
Even een vraagje, is het nou zo met de aanstaande fork dat als je BTC hebt je deze behoud en ook nog BTG krijgt? Is dit alleen op de exchange of ook op een (cold) wallet? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:54:
@Verwijderd Ik zou niet meteen willen zeggen dat hij een gokker is (misschien wel hoor, maar dat volgt niet impliciet uit zijn verhaal imho). Waar het denk ik vooral om gaat is of je je emotie de baas bent. En als je dat niet bent dan moet niet gaan daytraden, en idd ook niet gaan gokken :P.

Zelf kan ik het ook slecht. Ik herken me wel een beetje in hem, daytraden is dan ook niets voor mij. Heb het wel geprobeerd. Met wisselend succes, maar toen ik in juni door een enorm domme emotionele handeling mijn 5,5btc (wat ooit 5 btc was, ook 6 is geweest, en 2,5, en toen weer 5,5) halveerde afgelopen juni ben ik er definitief mee gestopt. BTC was toen rond de €2k, nu is dat een behoorlijk verlies. Sta nog steeds diep in de zwarte cijfers vanwege een long term investering die ik in 2014 gedaan heb, en ook die 2,75 handels-btc die ik nu nog over heb is momenteel vele malen meer waard dan wat ik oorspronkelijk voor die 5 btc betaald heb, dus voorlopig blijf ik gewoon bij HODL :P
Had het er wellicht even bij moeten zetten maar het gedeelte over gokken staat in 1 van de comments op zijn verhaal en is wat mij betreft heel treffend. Ook omdat hij zijn laatste geld heeft verloren met gokken en dat schrijft hij ook heel eerlijk zelf.

Het punt is gewoon dat je moet onderkennen wat voor persoon je bent en waar je zwakheden liggen. Het klinkt allemaal heel nobel hoe hij zijn verhaal opzet, dat hij een logisch denkend persoon is etc.. etc. maar als je uiteindelijk alle verliest door simpelweg te gokken dan ligt daar je zwakte. Iets wat we hier ook (gelukkig in beperkte mate) ook vaak zien. Hoog inkopen waarna een koers zakt en dan toch maar verkopen om het verlies te beperken. Dat kan een prima strategie (binnen een groter plaatje!) zijn maar geduld is dat ook en dat ontbreekt bij 'gokkers'. Gokken is korte termijn denken, soms moet je even slikken en je laptop dichtklappen, dat is mij ook een aantal keren overkomen. Niet proberen iets terug te halen wat je al kwijt bent. Ik zeg niet dat schade beperken slecht is maar als het gebeurt, probeer goed te overwegen wat je kunt doen om de schade niet groter te laten worden. Dat is even een andere mindset dan nadenken over hoe je eea kan terugwinnen maar wel essentieel wil je je in deze markt begeven op een succesvolle manier.

Ik ben absoluut geen briljante trader, laat ik dat voorop stellen. Ik sta goed positief maar heel eerlijk komt dat ook deels door een alsmaar stijgende waarde van btc. Ik heb ook op verkeerde momenten gekocht, op verkeerde momenten verkocht maar ik heb wel mijn koppie erbij gehouden. Soms kun je beter niets doen dan iets en het komt erop aan of je het vermogen hebt om dat te kunnen beslissen. Iets doen voelt altijd goed maar is niet altijd de beste keuze, soms moet je ook gewoon geduld hebben. Dat doet soms heel erg zeer maar dan moet je je daarover heen kunnen zetten en denken aan de lange termijn. Kun je dat niet dan is dit niet jouw spelletje en kun je er beter mee stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:54:
Interessant wat je hier zegt. Emotie is iets wat we allemaal hier wel kennen bij het traden, kopen of verkopen van crypto. De ene zal het als uitgangspunt gebruiken, de ander doet precies iets tegenover wat hij voelt als emotie, en er zijn mensen die vanuit hun technische analyses keuzes maken. Allerlei gedragsprofielen die door veel exchanges al zijn vastgelegd in hun BI systemen, om zo te voorspellen wat jullie gaan doen. Ik denk dat weinig van ons hier weten hoe secuur die systemen zijn, en als je naar de meeste books kijkt van de bekende exchanges wordt er behoorlijk gesjoemeld met bots om kunstmatig en verleidelijke tradings neer te zetten. Dit valt vooral op als de exchanges moeten dealen met abrupte dalingen of stijgingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:17:
[...]

Interessant wat je hier zegt. Emotie is iets wat we allemaal hier wel kennen bij het traden, kopen of verkopen van crypto. De ene zal het als uitgangspunt gebruiken, de ander doet precies iets tegenover wat hij voelt als emotie, en er zijn mensen die vanuit hun technische analyses keuzes maken.
Natuurlijk. Maar waar het vooral op neerkomt is wat je emotie zegt als de koers tegen je in gaat. Kun je dan een rationele keuze maken en zeggen "nee, dit is waar ik voor gekozen heb, ik geloof daar nog steeds in, ik behoud mijn positie" of juist "ok, met de nieuwe informatie die ik nu heb is dit duidelijk de verkeerde keuze, ik ga er nu uit om mijn verliezen klein te houden", om vervolgens verder te traden met een koel hoofd alsof er niets is gebeurd.

Of zeg je "oh kut oh kut oh kut oh kut, ik flip mijn positie van long naar short. OOOH MAAR NU STIJGT IE WEER, OH KUT OH KUT OH KUT OH KUT ***PANIC CLOSE***. Shit, maar nu heb ik teveel verloren, ik moet het snel weer terugwinnen! ***Gebruikt alle free margin voor een nieuwe leveraged positie***".

Voor de pokerspelers hier, het is als tilten na een bad beat :)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 02-11-2017 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:17:
[...]
Interessant wat je hier zegt. Emotie is iets wat we allemaal hier wel kennen bij het traden, kopen of verkopen van crypto. De ene zal het als uitgangspunt gebruiken, de ander doet precies iets tegenover wat hij voelt als emotie, en er zijn mensen die vanuit hun technische analyses keuzes maken. Allerlei gedragsprofielen die door veel exchanges al zijn vastgelegd in hun BI systemen, om zo te voorspellen wat jullie gaan doen. Ik denk dat weinig van ons hier weten hoe secuur die systemen zijn, en als je naar de meeste books kijkt van de bekende exchanges wordt er behoorlijk gesjoemeld met bots om kunstmatig en verleidelijke tradings neer te zetten. Dit valt vooral op als de exchanges moeten dealen met abrupte dalingen of stijgingen.
Ik denk dat je vooral kritisch op jezelf moet kunnen zijn. Ik heb veel verdiend met XVG/GLD/ETH, veel verloren met IOTA/NAV en vele andere alt's. NEO speel ik redelijk quitte. Op een gegeven moment kom je tot het besef dat geld steken in een altcoin gokken++ is, je legt het in 95% van de gevallen af tegen BTC die gedurende een geruime tijd gewoon een stijgende lijn laat zien. Daarom gisteren 25 NEO naar BCC/BCH omgezet, en samen met de 0.35 BTC die ik heb sinds gistermiddag 350 Dollar verdiend. Omdat BCC/BCH 15% laat zien en BTC 7%, heb ik zojuist nog 0,08 BTC omgezet in 1 extra BCC/BCH, hopende dat deze trend doorzet. Hierdoor heb ik ten tijde van de fork wel minder BTC, maar mijn risico ivm een dump vlak na de fork is ook kleiner en dat geeft rust. Ik monitor dit de komende dagen, zie ik dat BTC harder stijgt dan BCC/BCH, dan switch ik weer 1 of 2 stuks voor BTC. Het is immers allemaal niet in beton gegoten en 3-5 Dollar fee kan je in seconden goed maken door de juiste keuze.

"Vroeger" kocht ik iedere alt die als een goede kans werd genoemd en een piek liet zien, tegenwoordig laat ik deze lekker schieten, omdat 9 van de 10 een week later weer lager staat dan het moment dat deze gepromoot werd. Of je stapt er met een te klein bedrag in, waardoor een forse stijging maar een klein effect heeft. Zie ook de XVG nieuwsitems de afgelopen dagen rondom een toevoeging aan het protocol. Even hard omhoog, daarna geleidelijk weer omlaag naar dezelfde waarde, terwijl BTC wél is doorgestegen.

Ik hoop inmiddels mijn leergeld te hebben betaald en zit sinds enige weken alleen nog maar in een stijgende lijn. Ik koop ook liever iets hoger in na 10x te hebben nagedacht, dan iets lager in te stappen na maar 1x nadenken. Ik hoop dat ik met 0.25 BTC, 3.1 BCH en verder nog wat GLD, IOTA (HODL, verkopen voegt niets toe :)) en 0.1 BTG mooi de komende fork tegemoet kan zien.

Edit: Dat is lekker wakker worden met >300 Dollar erbij in een nacht :) Gisteravond in ieder geval de juiste stap gezet ivm BCH tov BTC, maar kan natuurlijk ook nog verkeerd uitpakken. Ik verwacht dat BCH misschien vandaag nog wel de 0.1 BTC zal aantikken.

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 03-11-2017 08:56 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertcoin staat trouwens erg laag, gaan er mensen hier instappen?

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2017 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:10:
Vertcoin staat trouwens erg laag, gaan er mensen hier instappen?
Ik wacht tot de fork, tot die tijd is het onzeker en verwacht ik meer daling dan stijging van de alts. Dus ook vtc en grs, daarna ga ik daar wel in. Verwacht dan weer een pump van die coins, blijven namelijk goede coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 21:35
Taro schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:59:
[...]

Ik denk dat je vooral kritisch op jezelf moet kunnen zijn. Ik heb veel verdiend met XVG/GLD/ETH, veel verloren met IOTA/NAV en vele andere alt's. NEO speel ik redelijk quitte. Op een gegeven moment kom je tot het besef dat geld steken in een altcoin gokken++ is, je legt het in 95% van de gevallen af tegen BTC die gedurende een geruime tijd gewoon een stijgende lijn laat zien. Daarom gisteren 25 NEO naar BCC/BCH omgezet, en samen met de 0.35 BTC die ik heb sinds gistermiddag 350 Dollar verdiend. Omdat BCC/BCH 15% laat zien en BTC 7%, heb ik zojuist nog 0,08 BTC omgezet in 1 extra BCC/BCH, hopende dat deze trend doorzet. Hierdoor heb ik ten tijde van de fork wel minder BTC, maar mijn risico ivm een dump vlak na de fork is ook kleiner en dat geeft rust. Ik monitor dit de komende dagen, zie ik dat BTC harder stijgt dan BCC/BCH, dan switch ik weer 1 of 2 stuks voor BTC. Het is immers allemaal niet in beton gegoten en 3-5 Dollar fee kan je in seconden goed maken door de juiste keuze.

"Vroeger" kocht ik iedere alt die als een goede kans werd genoemd en een piek liet zien, tegenwoordig laat ik deze lekker schieten, omdat 9 van de 10 een week later weer lager staat dan het moment dat deze gepromoot werd. Of je stapt er met een te klein bedrag in, waardoor een forse stijging maar een klein effect heeft. Zie ook de XVG nieuwsitems de afgelopen dagen rondom een toevoeging aan het protocol. Even hard omhoog, daarna geleidelijk weer omlaag naar dezelfde waarde, terwijl BTC wél is doorgestegen.

Ik hoop inmiddels mijn leergeld te hebben betaald en zit sinds enige weken alleen nog maar in een stijgende lijn. Ik koop ook liever iets hoger in na 10x te hebben nagedacht, dan iets lager in te stappen na maar 1x nadenken. Ik hoop dat ik met 0.25 BTC, 3.1 BCH en verder nog wat GLD, IOTA (HODL, verkopen voegt niets toe :)) en 0.1 BTG mooi de komende fork tegemoet kan zien.

Edit: Dat is lekker wakker worden met >300 Dollar erbij in een nacht :) Gisteravond in ieder geval de juiste stap gezet ivm BCH tov BTC, maar kan natuurlijk ook nog verkeerd uitpakken. Ik verwacht dat BCH misschien vandaag nog wel de 0.1 BTC zal aantikken.
Heb je uberhaupt de laatste update wel gezien van NEO.Na het bitcoinfork gedoe zal deze immens stijgen. De volledige impact van al die grote sprongen dat aan techniek zijn gedaan en de roadmap die op schema loopt is nog niet tot besef gekomen bij velen doordat er naar de bitcoin met zn forks word gekeken.

De alsmaar groter wordende community hierachter is nog lang niet op z'n eind.
Geduld met vasthouden is een schone zaak.
Ik zie bijvoorbeeld NEO eerder naar de 75 gaan dan bitcoin naar de 18000.

Zoals ik het bij jou zie ben je gewoon ongeduldig en spring je van de ene naar de andere met alle risico's en fee's van dien.

Ik heb inmiddels mijn risicos verspreid over waar ik goed onderzoek naar gedaan heb en ja ik blijf lekker holden in tegenstelling tot wat velen doen verkopen en lager proberen terug te kopen of van de hak op de tak.

Niet voor niets heeft het mij verschoven van de werkende arbeidersklasse met minimumloon met vele nachtdiensten, naar de investeringsklasse zonder te hoeven werken om rond te komen afgelopen jaar.

Kijk naar de lange termijn en soms dat beetje extra geduld opbrengen kan net het verschil zijn. Wat je met mijn advies wil doen moet je uiteraard geheel zelf weten maar uit mijn ervaring is HOLDEN de beste strategie met een gespreid portfolio van top spelers in de cryptowereld. Mijn tip voor EVX staat nog steeds. Inmiddels weer een lading aangekocht voor 0.98 per stuk. Nu inmiddels 1.46 per stuk.

[ Voor 4% gewijzigd door BabyRattle op 03-11-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Hoshingen schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:55:
Pumps chasen is het domste wat je kan doen. Ik sta er heel relaxed in, ik investeer geld wat ik kan missen in projecten waar ik vertrouwen in heb. Je moet niet denken dat je wel even een paar duizend euro gaat harken in korte tijd. Bekijk het op lange termijn. Investeren is risico nemen maar ik weet dat ik een waardeloze daytrader ben dus daar blijf ik dan ook ver vandaan.
Als ik pumps had gechased had ik gewoon dikke winst kunnen pakken op vertcoin, metaverse an groelschcoin. Helaas geen fiat op het moment om dat er in te steken. Pumps chasen is dus niet het domste wat je kan doen, maar het slimste als je snel geld wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
Dik 10 miljard $ marketcap erbij op 24u. Van waar komt al dat nieuw geld?? Letterlijk alles staat dik in de plus vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giganielsie schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:09:
Even een vraagje, is het nou zo met de aanstaande fork dat als je BTC hebt je deze behoud en ook nog BTG krijgt? Is dit alleen op de exchange of ook op een (cold) wallet? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk
Dat ligt er volgens mij maar net aan wat je Wallet is. Dit zegt GreenAddress (mijn Wallet) op mijn vraag:
Hi,

We are not planning to support any contentious forks such as bgold or s2x at this time. If you wish to claim airdrops such as this you should move your coins to a wallet that supports the fork prior to the fork date.

You can see our position on contentious forks in more detail, along with our rationale in our posts at https://blog.greenaddress.it.

Regards,
The GreenAddress support team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:52
Op bitstamp zie ik voor 1 sell order meteen 10/15 buy orders langskomen dat kan toch helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

BabyRattle schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:37:
[...]
Heb je uberhaupt de laatste update wel gezien van NEO.Na het bitcoinfork gedoe zal deze immens stijgen. De volledige impact van al die grote sprongen dat aan techniek zijn gedaan en de roadmap die op schema loopt is nog niet tot besef gekomen bij velen doordat er naar de bitcoin met zn forks word gekeken.
Je maakt een aantal aannames. Ik zeg niet dat ik nooit meer in NEO stap, het leek mij op dat moment beter renderen om de dalende NEO naar de stijgende BCH om te zetten en dat pakt enorm goed uit, misschien zet ik dit vlak voor de fork wel weer om naar NEO. NEO is sinds de verkoop verder gedaald en BCH en BTC zijn zwaar gestegen. Achteraf gezien ook een goede keuze dus. Maar ik denk erg agile omdat de situatie per dag anders is en wie weet zet ik alles dus voor de fork wel weer anders in, grote kans op NEO/ETH. En de fee's, komop, dat valt ook wel mee op het geheel.

Ik kon 4 weken geleden van mijn portfolio +-100 NEO kopen, vorige week +-110, nu +-125 en misschien volgende week wel +-160. Dat sluit jouw verhaal dus helemaal niet uit, niet té kort door de bocht he :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
ionn schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:53:
[...]

Als ik pumps had gechased had ik gewoon dikke winst kunnen pakken op vertcoin, metaverse an groelschcoin. Helaas geen fiat op het moment om dat er in te steken. Pumps chasen is dus niet het domste wat je kan doen, maar het slimste als je snel geld wilt.
Dan ben jij een goede chaser, maar denk dat de gemiddelde chaser te laat instapt en te laat uit. Nu waren vertcoin en groelcoin wel munten die lang door naar boven gaan meestal stijgen ze niet zo lang.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-08 17:08
BabyRattle schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:37:
[...]Niet voor niets heeft het mij verschoven van de werkende arbeidersklasse met minimumloon met vele nachtdiensten, naar de investeringsklasse zonder te hoeven werken om rond te komen afgelopen jaar.
Dat uit de hoogte doen van jou begint echt vervelend te worden. Je preekt hier de laatste tijd meer dan eens dat jouw keuzes vaak de beste zijn en dat je tonnen geld verdiend. Van hardwerkende arbeider tot Koning op zijn ivoren toren. En dat in nog geen 2 maand. Goed voor jou. (Poste je hier trouwens niet onlangs dat je nog steeds werkt maar minder uren doet? Hoe zit dat?)

Ik heb je tips altijd met véél interesse gevolgd. Er zat vaak een goeie onderbouwde argumentering achter. Ik heb echter nooit mee op de kar gesprongen. Wat achteraf gebleken wel verstandig bleek te zijn. Want zo kwam je vaak hier zakken goud beloven en gingen de mensen naar huis met zakken zand. Om er maar 2 aan te halen, NAV & NEO. Ik kan me best voorstellen dat er hier een paar mensen toch mee op die beloofde gouden lift van jou zijn gesprongen en sindsdien met een zuur gevoel achter gebleven zijn. Hun eigen keus natuurlijk. Niemand die ze verplicht mee in te stappen.

Echter gaat de trend van goeie tips en leuke weetjes meer en meer in de richting van: "Als je hier niet op de kar springt ben je echt blind". Om nog maar te zwijgen dat je bijna in iedere post iedereen fijntjes wil duidelijk maken dat jij niet meer hoeft te werken. Waar is dat voor nodig? En in je laatste zin verkondig je dat hodlen de beste optie is. Maar in je vorige posts kom je wel zeggen ik heb net x NEO voor de dip omgezet naar de volgende coin die toevallig ook wel weer steeg om dan weer te melden dat je die coin weer inwisselde voor een andere coin die net steeg. Lijkt me nu net dat niet de definitie van hodlen? En straffer, na de dip van iedere gouden coin die je aanbracht bleef het windstil. Je volste recht natuurlijk. Maar wederom, ik kan me best voorstellen dat er hier toch een paar mensen zuur jouw volgende gouden tip lezen.

Ik volgde je tips & weetjes met veel plezier, echter als ik jouw naam zie staan scroll ik nu toch liever zo rap mogelijk door. Vandaag werkte m'n muis niet goed genoeg en zag ik wederom bovenstaande quote. Veel van wat je hier post hangt met haken en ogen aan elkaar hoor... Maar nogmaals, mocht iedereen hier effectief alles lezen wat er op dat forum gepost wordt dan hadden ze dat allang opgemerkt.

Succes nog in je investering bestaan, en dat meen ik. Deze simpele hardwerkende kip wou gewoon even z'n ei kwijt... :X En een gouden tip van deze simpele kip, misschien niet alleen verkondigen dat ze moeten instappen maar ook misschien eens langs komen wanneer ze best uitstappen. En akkoord, dat is een keuze dat iedereen zelf moet maken, iedereen staat vrij je te volgen, maar toch, als je zo hard komt verkondigen dat jouw keuzes de beste zijn moet je misschien al je keuzes maar op tafel smijten, ook de momenten waarop jij zou verkopen.

Just my 2 cents about it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Denk dat het een jaar tot half jaar geleden ook veel makkelijker was om rijker te worden dan nu. De marges zijn veel kleiner aan het worden en het risico groter. Uitzonderingen daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
croc schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:59:
Dik 10 miljard $ marketcap erbij op 24u. Van waar komt al dat nieuw geld?? Letterlijk alles staat dik in de plus vandaag...
Aan de marketcap kun je niet afleiden hoeveel nieuw geld erbij is gekomen he. Marketcap betekend alleen de laatste prijs x het totale aantal coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:59
croc schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:59:
Dat komt omdat marketcap niet is wat je denkt dat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook te hopen dat mensen die daar eerder van hebben geprofiteerd geluk en wijsheid niet gaan verwarren. Ergens zal er toch een keer een stabiele situatie op gaan treden, stijging kan niet eeuwig doorgaan en dan droogt het snelle makkelijke geld ook op. :)

Vannacht leuk sprongetje van xrp meegepakt. Zat met mijn verkoopprijs echt net onder de grootste weerstand. Timing was echt perfect, dat is ook weleens leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Luuk schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:28:
[...]

Aan de marketcap kun je niet afleiden hoeveel nieuw geld erbij is gekomen he. Marketcap betekend alleen de laatste prijs x het totale aantal coins.
Laat dus vooral de stijgende vraag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
Luuk schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:28:
[...]
Yes, dat had ik al min of meer door. Maar als de prijs stijgt (het aantal coins gaat toch niet ineens gevoelig stijgen), komt dit doordat de vraag stijgt en dus ook de bid price. Die surplus komt uiteindelijk toch uit fiat? Daarom is marketcap nog geen 1:1 met waarde, maar er is toch een duidelijk verband. Of heb ik het helemaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
croc schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:35:
[...]

Yes, dat had ik al min of meer door. Maar als de prijs stijgt (het aantal coins gaat toch niet ineens gevoelig stijgen), komt dit doordat de vraag stijgt en dus ook de bid price. Die surplus komt uiteindelijk toch uit fiat? Daarom is marketcap nog geen 1:1 met waarde, maar er is toch een duidelijk verband. Of heb ik het helemaal mis?
Verband is er, maar zodra men gaat verkopen zal (tenzij de vraag harder stijgt) prijs dalen waardoor je de waarde die nu op coinmarketcap niet kan liquideren naar fiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MS-DOOS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05-2024
Beste tweakers,
De BTC fork komt eraan, minder dan twee weken nog... Nu ben ik wel benieuwd waar de meeste focus ligt per tweaker, ten tijde van de fork:

1) Focus op BTC (Bitcoin)
2) Focus op BCH (Bitcoin Cash)
3) Focus op Alt Coins
4) Focus op risicospreiding
5) Focus op fiats?
6) Iets anders?

Geen slowchat "nummer + uitroepteken" maar graag een korte motivatie.. _/-\o_
Wat denken jullie?

Mijn portfolio, zoals het er nu naar uitziet, ten tijde van de fork zal ongeveer als volgt zijn:
50% BTC, 20% BCC, 10% Alts, 20% fixed ICO
Ik geloof in BTC en verwacht geen free fall maar durf het niet aan om all-in BTC te blijven gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MS-DOOS schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:45:
Beste tweakers,
De BTC fork komt eraan, minder dan twee weken nog... Nu ben ik wel benieuwd waar de meeste focus ligt per tweaker, ten tijde van de fork:

2) Focus op BCC (Bitcoin Cash)
3) Focus op Alt Coins
5) Focus op fiats?
6) Iets anders?

Wat denken jullie?

Mijn portfolio, zoals het er nu naar uitziet, ten tijde van de fork zal ongeveer als volgt zijn:
Ik geloof in BTC en verwacht geen free fall maar durf het niet aan om all-in BTC te blijven gaan
In fiats.
Om de simpele reden dat mijn wallet geen hard fork steunt en daarom voor mij ook geen nieuwe munt gunt. Ik heb de ballen verstand van wallets en wat dan al, dus ik laat mijn winst (half oktober ingestapt) uitbetalen en wacht na de correctie (die er ongetwijfeld gaat komen, maar nog onduidelijk in welke mate) op de eerste koersstijging en stap dan weer in.
Van de winst ga ik wat leuke dingen doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik die sowieso alles altijd all in. Dus geen spreiding daarom werk ik behoudender en neem geen onnodig risico.
Heb wel wat btc dus dat wil je niet kwijtraken door laten we eens gokje nemen.

Ik twijfel nog tussen fiat. Reden het doet meer pijn als ik mijn winst tot nu toe zie verdampen dan als ik winst misloop. En ik ben bang voor een tweestrijd die de prijs van beiden zal drukken.

Of ik ga iets eerder naar alt de vorige keer leverde dat significante winst op. En dan alsnog naar fiat tot bekend is wat btc gaatbdoen.
Maar ook hier twijfel ik of dat die alt sprong dit keer gaat plaatsvinden is meer een gevecht om de baas worden dan een normale fork imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MS-DOOS schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:45:
Beste tweakers,

2) Focus op BCH (Bitcoin Cash)
3) Focus op Alt Coins
5) Focus op fiats?
6) Iets anders?

Wat denken jullie?

Voor mij met name de altcoins. Mijn portfolio bestaat voor 100% uit altcoins, die hebben vanzelfsprekend de afgelopen dagen wat flinke klappen ondergaan maar krabbelen sinds gisteravond weer terug. Omdat ik in iedere coin een relatief laag bedrag heb zitten (50-70USD) is omzetten naar Bitcoin/BCH onlogisch gezien de transactiekosten. Holden dus.

Mocht ik voor de fork nog substantiële winsten halen uit mijn alts dan zet ik die om naar ETH. Die heeft de afgelopen dagen laten zien redelijk stabiel te blijven wanneer Bitcoin aan het pompen is. Ik vind Bitcoin momenteel niet interessant. Uitkomst van de fork is onzeker en ik blijf overtuigd dat er binnen de kortste keren een correctie komt (waarschijnlijk een minuut na het moment dat ik BTC koop ;) ). Als vlak voor de fork een interessante Alt op een laag punt staat, gooi ik er nog wat euro's tegenaan.

Ik heb overigens ETH, Stratis, Pay, Waves en NLG in mijn wallet, allemaal coins waar ik zowel op korte termijn als lange termijn (NLG uitgezonderd) goede dingen van verwacht. No reason to sell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:22
Misschien een stomme redenering maar meesten hebben over winst etc.

Maar uiteindelijk weet je pas of je echt winst heb gemaakt als je het coins laat uitkeren toch?(in echte euro's /dollars.

Dus originele inleg terugverdiend/danwel opnieuw geïnvesteerd. of nu alleen met de winst aan het spelen.

Inprincipe is het gewoon zo je kunt nu wel op winst staan en morgen zou evt alles eruitklappen naar nul dan heb gewoon niets.

Of redeneer ik te simpel?

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:50:
[...]

In fiats.
Om de simpele reden dat mijn wallet geen hard fork steunt en daarom voor mij ook geen nieuwe munt gunt. Ik heb de ballen verstand van wallets en wat dan al, dus ik laat mijn winst (half oktober ingestapt) uitbetalen en wacht na de correctie (die er ongetwijfeld gaat komen, maar nog onduidelijk in welke mate) op de eerste koersstijging en stap dan weer in.
Van de winst ga ik wat leuke dingen doen. :)
Je kan ook je geld naar bv binance of bittrex overzetten die ondersteunden de vorige dirken wel. Als je liever geen fiat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Offens1490 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:06:
Misschien een stomme redenering maar meesten hebben over winst etc.

Maar uiteindelijk weet je pas of je echt winst heb gemaakt als je het coins laat uitkeren toch?(in echte euro's /dollars.

Dus originele inleg terugverdiend/danwel opnieuw geïnvesteerd. of nu alleen met de winst aan het spelen.

Inprincipe is het gewoon zo je kunt nu wel op winst staan en morgen zou evt alles eruitklappen naar nul dan heb gewoon niets.

Of redeneer ik te simpel?
Klopt dat is gevaar van Crypto je hebt eigenlijk niks alleen een belofte. Vandaar dat ze zeggen alleen spelen met geld wat je kan missen als het morgen weg is.

PS ook een verkeerde keuze qua coin kan je geld wegsmelten naar zo goed als nul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
De eventuele overname van BCH op de BTC na de fork is toch wel serieus aanwezig dus even afwachten?
https://www.yours.org/con...itcoin-fork-89914ce0e1f5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 11:02
ionn schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:53:
[...]

In theorie klinkt dat allemaal fantastisch maar in de praktijk is het meestal zo dat het grootste deel te laat in stapt en te laat uitstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:06:
[...]

Je kan ook je geld naar bv binance of bittrex overzetten die ondersteunden de vorige dirken wel. Als je liever geen fiat doet.
Tja, dat is een hele lastige afweging. Aan de ene kant is het in bezit krijgen van de nieuwe coin erg interessant. Aan de andere kant: wie weet welke correctie de munt gaat maken. En wat is de waarde straks van beide munten samen?
Denk toch dat ik er even tijdelijk uitstap en daarna er weer in. Als ik nou op 1000$ had ingestapt was het een hele andere overweging geworden overigens. Maar ik vermoed dat de correctie de koers weer ongeveer terugbrengt op waar ik op heb ingekocht. Pure aanname, maar dat zegt mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
RaptorXS schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:13:
De eventuele overname van BCH op de BTC na de fork is toch wel serieus aanwezig dus even afwachten?
Grappig hier zat ik vanmorgen nog aan te denken toen de prijsstijging van BCH zag. Ze zullen toch niet voor dit scenario kiezen dacht ik en nu dit dus dit kan een game changers worden :'(

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 03-11-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
Zit er over na te denken om toch even wat extra BTC via Coinbase aan te schaffen en het gewoon bij hen te laten staan tot na de fork. Geen gezeik met wallets en ze delen de segwit munt uit. Dan daarna wat nieuwe Alts inslaan (zit nu in NEO, Tenx, OMG en KICK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

RaptorXS schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:13:
De afgelopen week zijn er meerdere van dit soort berichten geweest, incl. deze, en dat is exact waarom ik deels uit BTC ben gestapt naar BCH toe. Ik verwacht ook dat BCH tov BTC meer waard zal worden omdat steeds meer mensen verwachten dat dit ook best weleens de waarheid zou kunnen gaan worden. Dan zal misschien BCH dezelfde waardestijging als BTC gaan doormaken en is het fijn om zo vroeg mogelijk in te stappen. Achteraf weten we het zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op jullie verhalen maar eens 60 euro in BCH gestopt. Gewoon om even te zien wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Taro schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:23:
[...]

De afgelopen week zijn er meerdere van dit soort berichten geweest, incl. deze, en dat is exact waarom ik deels uit BTC ben gestapt naar BCH toe. Ik verwacht ook dat BCH tov BTC meer waard zal worden omdat steeds meer mensen verwachten dat dit ook best weleens de waarheid zou kunnen gaan worden. Dan zal misschien BCH dezelfde waardestijging als BTC gaan doormaken en is het fijn om zo vroeg mogelijk in te stappen. Achteraf weten we het zeker :)
Aan de andere kant zou je toch zeggen dat het btc team niet hier ook al aan heeft gedacht en voorzorgsmaatregelen heeft genomen om op de eerste plaats te blijven staan.
Ze zullen toch niet lijdzaam toezien hoe ze van top naar null gaan lijkt mij.

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 03-11-2017 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RSP

RSP

Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:26:
Op jullie verhalen maar eens 60 euro in BCH gestopt. Gewoon om even te zien wat er gebeurt.
Ik ben vanmorgen weer uit BCH gestapt, niet omdat ik er niet in geloof, maar omdat ik m'n 20% doel had gehaald voor de trade. Op een of andere manier heb ik er zo ook geen buikpijn van vals ik de munt verder zie stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
Zijn er ook mensen die geinvesteerd hebben in Lisk ? heb een klein aantal munten en verwacht dat na 22 november er goed nieuws uitkomt betreft de rebranding / SDK en natuurlijk dat het aandeel omhoog schiet.

Ik zit gewoon met een dubbel gevoel betreft deze munt dat wel omdat ik geen fiat heb voor BTC op dit moment wegens de aankoop van een huis (inboedel etc) maar toch mee wil snoepen van wat winst dus de alt coins maar heb opgezocht. Ben alleen bang dat ik gok op het verkeerde paard ... time will tell.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Opmerkelijk hoeveel mensen er toch vallen voor FUD en pump artikelen uit het BCH kamp. (Lees Ver en Wu) :)
Pagina: 1 ... 22 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]