[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 206 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.467.836 views

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
vanputten80 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:47:
[...]

Bovenstaande komt uit #3
Volgens mij is hier niet op geantwoord of ik zoek niet goed. Ik wil over naar Binance maar mijn gevoel zegt dat ik meer risico loop vanwege de koersschommelingen.

Ik koop voor 100 EUR-LTC en daarmee koop ik op Binance bv Verge. Wanneer Verge verdubbeld zou ik die willen uitbetalen naar EURO. Eerst moet ik terug naar LTC en dan laten uitbetalen naar EURO. Wanneer LTC flink gedaald is tov van mijn aankoop dan heb ik minder winst of misschien wel verlies. Hoe kun je hiermee het beste omgaan? Hoe doen jullie dat?
Van je winst op Verge koop je ongeacht de koers van LTC gewoon eenzelfde bedrag aan LTC.
Stel je Verge is van 100 euro naar 800 euro gestegen, dan koop je dus voor 800 euro LTC.
Die zet je vervolgens om naar FIAT. Of dat nu1 LTC is als de koers op 800 euro staat of 4 LTC als de koers op 200 staat maakt natuurlijk niets uit. Mits je direct en snel de hele straat doorloopt. (omzetten naar fiat doe je dus het liefst binnen 1 uur)

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Kalloewase schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:43:
[...]

Mag ik vragen waar jij dit soort coins koopt ? Ik zie deze niet staan op Litebit bijvoorbeeld.
Arg and no offense maar de wereld is groter dan Litebit. :X

In het algemeen als ik een munt of exchange voorbij zie komen die enigszins interessant kan zijn maak ik een account aan just to be sure. Registreren is zo gedaan en eventuele verificatie duurt altijd even dus waarom niet? :)

Edit: ze raden zelf ook aan naar een normale exchange te gaan. :D

De inkoop voor de volgende cryptocurrency is tijdelijk uitgeschakeld om de drukte te kunnen schalen: NXT, ARDR, Monero, Ethereum. Wij raden aan deze munten eerst om te wisselen op een cryptocurrency exchange.

[ Voor 22% gewijzigd door Crypts op 02-01-2018 10:52 ]

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• Sanalologo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-11-2023
vanputten80 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:47:
[...]

Bovenstaande komt uit #3
Volgens mij is hier niet op geantwoord of ik zoek niet goed. Ik wil over naar Binance maar mijn gevoel zegt dat ik meer risico loop vanwege de koersschommelingen.

Ik koop voor 100 EUR-LTC en daarmee koop ik op Binance bv Verge. Wanneer Verge verdubbeld zou ik die willen uitbetalen naar EURO. Eerst moet ik terug naar LTC en dan laten uitbetalen naar EURO. Wanneer LTC flink gedaald is tov van mijn aankoop dan heb ik minder winst of misschien wel verlies. Hoe kun je hiermee het beste omgaan? Hoe doen jullie dat?
Snap niet hoe mensen dat hele tradingpair niet snappen, hoezo zou jij minder verlies hebben als ltc gezakt is? je hebt toch je geld in verge zitten?

• Silent891
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 18:44
Vraag; Waar laten jullie de alt coins staan? Bij een exchange? Of op een wallet?
Bedoel; bij een exchange kan je makkelijk schakelen. Echter; als die failliet gaat oid dergelijks, dan ben jij je coins kwijt. (omdat ze niet in je eigen wallet zit)

Zelf heb ik op Binance.com diverse alt coins staan. En ETH op blockchain wallet staan.

Ben wel benieuwd hoe jullie dat doen. Twijfel zelf namelijk of het wel verstandig is, om alt coins voor lang termijn op de exchange te laten staan.

Dingen moet je regelen

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
Trent900 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:48:
[...]

Man man, kan het wel 100x zeggen hier.

Coinwaarde is totaal irrelevant. Het draait om marketcap.

Of ben jij zo iemand die denkt dat ADA ooit 1000 dollar wordt? Bij de volgende x10 is ie al net zo groot als BTC (met een niet werkend product, puur white paper hype)
Hij heeft natuurlijk gewoon deels gelijk. Dat jij en de meeste hier ook kijken naar marketcap zegt niks over de gemiddelde nieuwkomer. Die willen liever 100 muntjes hebben dan 0,0001. Door die instappers zal de koers nog best wel wat stijgen kijk maar eens naar een ripple wat eigenlijk niks waard is maar nu nummer 2 staat.

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-12 18:10
^^ Kijk eens verder dan 4 reacties boven je... Dit komt echt elke dag minimaal 10 keer voorbij.

• Sanalologo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-11-2023
Silent891 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:52:
Vraag; Waar laten jullie de alt coins staan? Bij een exchange? Of op een wallet?
Bedoel; bij een exchange kan je makkelijk schakelen. Echter; als die failliet gaat oid dergelijks, dan ben jij je coins kwijt. (omdat ze niet in je eigen wallet zit)

Zelf heb ik op Binance.com diverse alt coins staan. En ETH op blockchain wallet staan.

Ben wel benieuwd hoe jullie dat doen. Twijfel zelf namelijk of het wel verstandig is, om alt coins voor lang termijn op de exchange te laten staan.
Ligt er aan wat je doel is, waarom zou een exchange anytime soon failliet gaan?
Als je telkens moet versturen naar je wallet ben je telkens fees kwijt, als je vervolgens een coin snel kwijt wil kan je niet snel schakelen.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

[...]

Of ben jij zo iemand die denkt dat ADA ooit 1000 dollar wordt? Bij de volgende x10 is ie al net zo groot als BTC.
Je doet net alsof ik dat niet weet of niet begrijp? Sterker nog, ik heb eerder vandaag nog een blog item over ADA online gezet waarin ik dit ook als nadeel noem. Maar ondertussen ben ik al wel meegelift van 12 cent naar 81 cent en ik vraag me af waarom veel mensen ADA over het hoofd lijken te zien. Mij persoonlijk maakt op dit moment die marketcap dus niet zoveel uit.

Je bent wel heel erg kort door de bocht, ik hoop dat je inziet dat er ook andere invalshoeken kunnen zijn en dat je het daarnaast ook op een andere manier zou kunnen brengen, dat zou je sieren.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Kwebie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-12-2020
[...]

Of ben jij zo iemand die denkt dat ADA ooit 1000 dollar wordt? Bij de volgende x10 is ie al net zo groot als BTC (met een niet werkend product, puur white paper hype)
Waarom gelijk zo denigrerend? Laat mensen allereerst even in hun waarde.

Daarnaast:
Market cap zegt ook maar zoveel. Op basis van de Market Cap, riepen mensen ook dat Ripple niet meer dan 1$ a 1,50$ kon worden. We hebben het gezien de voorbije weken...

Daarnaast zal de totale market cap aankomende maanden/jaren alleen maar omhoog gaan en de dominantie van BTC op de market cap naar beneden. De market cap van nu, zegt daarom niks over de market cap in de toekomst. Dat zegt alleen maar, hoeveel bewegingsruimte de munt nu zou hebben.

En nee, ADA gaat geen 1000 dollar worden, maar meerdere keren x2 gaan is echt wel mogelijk. Als je van plan bent te gaan hodl'en op ADA, dan kan je die market cap nu prima negeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Kwebie op 02-01-2018 10:56 ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:31

Typhone

Who Dares Wins

Taro schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:32:
Wat is de reden dat ik in veel van jullie lijstjes geen ADA terug zie komen? Staat op #5, is nog relatief goedkoop (voor veel mensen tegenwoordig erg belangrijk :)), zou meer moeten kunnen en beter werken dan ETH en NEO (altijd afwachten natuurlijk), is de afgelopen weken erg hard gestegen (10 minuten geleden ineens van 5200 naar 6000 sats, maar was een paar weken geleden nog 1200 sats), etc. etc. Komt dat omdat veel mensen dit nog zien als een whitepaper project?

Gisteren werd een sell wall van 8,3 miljoen stuks a 6 miljoen dollar in een paar uur opgegeten, het vertrouwen lijkt erg hoog te zijn.

Ik probeer niemand ADA aan te praten, maar ben wel benieuwd waarom deze munt bij veel mensen onder de radar blijft, of is het een bewuste keuze om er bij weg te blijven?
Dat goedkope is toch niet interessant. Relatieve koerswinst :*)

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Taro schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:54:
[...]

Je bent wel heel erg kort door de bocht, ik hoop dat je inziet dat er ook andere invalshoeken kunnen zijn en dat je het daarnaast ook op een andere manier zou kunnen brengen, dat zou je sieren.
Wat mij triggert, is dat jij het hier zit te verkondigen als een goedkope coin. En dat is het nu niet meer. Er zijn nog veel goedkopere munten, maja, die stuksprijs he..... 8)7

I'm outta here, succes met je vaporware :)

[ Voor 6% gewijzigd door Trent900 op 02-01-2018 11:01 ]

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 16:32
Tja iedereen die anderen een coin wil aanpraten verdient er zelf op uiteraard.

Verwijderd

Theniers schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:47:
[...]

Toch wel benieuwd met welke munten je bijna een x10 heb behaald in 1 maand tijd... (of bedoelde je december 2016)?
100% Verge.. Op de top zelfs de 12k aangetikt. maarja toch te greedy geweest waarna de boel is ontspoord.

Verwijderd

Orange_Dirk schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:54:
[...]

kijk maar eens naar een ripple wat eigenlijk niks waard is maar nu nummer 2 staat.
“Niks” . Nee, een bitcoin is $13.500 waard.

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Crypts schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:49:
Nav de arbitrage perikelen, ik zit nu na een uur op 2/20. Dat gaat hem dus niet meer worden en de boel kan weer met verlies de deur uit of met wat mazzel speel ik net quite.

Hoe kun je dit nu voorkomen? Ik heb alle fouten al wel een keer gemaakt maar ik weet eigenlijk niet goed meer wat ik nog meer na kan kijken dan dit:
- wallet maintenance (is vaak een reden voor (grote) onderlinge verschillen)
- of er wel voldoende connections/nodes zijn
- algemene drukte op een netwerk bij pieken en dalen

Ik weet gewoon even niet meer hoe ik nog meer van dit soort dompers kan voorkomen en ik begin ook een beetje de lol in het handelen op deze manier te verliezen... Het is gewoon rot om je marge te zien verdwijnen als sneeuw voor de zon en soms zelfs negatief te gaan omdat de transfers zo verschrikkelijk lang duren.

Voor degenen die ook aan arbitrage doen, hoe pakken jullie het aan?
Arbitrage doe je door op beide exchanges fiat en de betreffende cryptocoin te hebben, zodat je meteen kunt profiteren van een prijsverschil. Crypto verkopen op de exchange met de hoogste koers en tegelijkertijd crypto kopen op de exchange met de laagste koers.
Vervolgens stuur je geld en/of crypto van de ene exchange naar de andere om weer gelijke posities in te nemen, en te wachten op het volgende arbitrage moment.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

De Marketcap an sich zegt sowieso weinig. Zegt alleen maar hoeveel fiatgeld er nu theoretisch in Crypto zit. Zodra een top 10 coin hard gaat stijgen, gaat de marketcap hard mee, tenzij dit ten koste gaat van een andere coin met hoge cap.

Bekijk ook eens hoe de marketcap zich ontwikkeld heeft het afgelopen jaar, dan kan je de koersen van nu niet beperken op de marketcap van eind 2018. Als de markt vertienvoudigd, kunnen genoeg coins ook 10x gaan. De grote vraag is alleen hoe de verdeling is 31-12-2018 qua marketcap en hoe hoog deze is.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Trent900 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:00:
[...]
Wat mij triggert, is dat jij het hier zit te verkondigen als een goedkope coin. En dat is het nu niet meer. Er zijn nog veel goedkopere munten, maja, die stuksprijs he..... 8)7

I'm outta here, succes met je vaporware :)
Lees anders even het betreffende bericht terug met mijn opmerking tussen () erbij, ik denk dat je daar aan je reacties te zien te snel overheen hebt gelezen. Ik heb een combinatie van meerdere punten genoemd, waarbij ik heb aangegeven dat dat voor sommige mensen een reden kan zijn. Voor mijzelf is het geen reden, zoals je ook aan de smiley in dat bericht kunt zien...

Ik probeer zelf gewoon inhoudelijk te reageren ipv tussen de regels door steken uit te delen, dat voegt namelijk niets toe.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-12 10:09
Ik merk dat de koers van NEO over 4 weken bezien steady omhoog gaat in BTC value. Veel ICO's dit kwartaal en ook listing van hun eerste 3 ICO's die goed gaan (tussen 300% en 1000% t.o.v. ICO prijs), te weten Red Pulse (RPX), Deep Brain Chain (DBC) en Qlink (QLC). Allen zijn te vinden op Kucoin, wat steeds meer handelsvolume krijgt.

Zelf ben ik ook benieuwd naar de ICO van Elastos, een gedecentraliseerd operating system. Het idee is lang in de maak blijkbaar, nu willen ze het via blockchain doen en hebben ze support van Microsoft. www.elastos.org is de website, het ziet er allemaal erg ambitieus uit.

• GrooV
Market cap zegt ook niet zo veel, dat is hetzelfde als alle olie van de wereld * prijs te doen en dan bij de winst van Shell rekenen.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:31

Typhone

Who Dares Wins

Rookert25 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:09:
Zelf ben ik ook benieuwd naar de ICO van Elastos, een gedecentraliseerd operating system. Het idee is lang in de maak blijkbaar, nu willen ze het via blockchain doen en hebben ze support van Microsoft. www.elastos.org is de website, het ziet er allemaal erg ambitieus uit.
Ultra basic website hoor, een betaalde WP-skin had iets beter uitgezien.
Nou niet echt een hosanna idee imho :)

Verwijderd

GrooV schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:10:
Market cap zegt ook niet zo veel, dat is hetzelfde als alle olie van de wereld * prijs te doen en dan bij de winst van Shell rekenen.
Marketcap zegt juist heel veel.
De totale marketcap van alle coins is nu $640 miljard.
Stel nu dat deze geen 640 miljard was maar 640 dollar.
Hoe druk zou het zijn op dit forum denk je?

Verwijderd

Sanalologo schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:54:
[...]

Ligt er aan wat je doel is, waarom zou een exchange anytime soon failliet gaan?
Als je telkens moet versturen naar je wallet ben je telkens fees kwijt, als je vervolgens een coin snel kwijt wil kan je niet snel schakelen.
hun verdienmodel is toch bijna 'risicoloos' bijna. Zeker met een groeiende markt de komende jaren.

• GrooV
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:12:
[...]

Ja maar de meeste coins worden niet verhandeld, ze staan niet eens op de exchanges en het ergste, van BTC zijn er naar schatting al een kwart "kwijt".

Marketcap is fictief, dat geld is er niet en zal ook niet snel komen

[ Voor 7% gewijzigd door GrooV op 02-01-2018 11:17 ]

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
[...]

Market cap in crypto is geen juiste indicator, omwille van de lage liquiditeit en hoge spread op de beurzen. Volgens de huidige market cap kan men 640 miljard uitcashen. Het zou me verbazen moest men al 500 miljoen kunnen uitcashen.

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-12 10:09
Typhone schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:10:
[...]

Ultra basic website hoor, een betaalde WP-skin had iets beter uitgezien.
Nou niet echt een hosanna idee imho :)
Ja die basic websites snap ik ook nooit.

Hier nog een samenvatting: https://www.linkedin.com/...cutive-summary-rong-chen/

Hier de Twitter: https://twitter.com/fayli618

ze hebben vorige week gepresenteerd bij AliBaba (Chinese Amazon) en op 4 januari geven Elastos, NEO en Bitmain (grote miner) een gezamenlijke bijeenkomst waar ze zich "G3 of China" noemen. Klinkt heel interessant, zeker met de backing power van Bitmain (die wellicht opzoek is naar andere inkomsten na BTC.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:02

RvV

[...]

Voorbeeld.

XRP nu op:

Price: $2,35
Market cap: $90.855.303.801

Stel...niemand verkoopt vandaag nog XRP en iedereen die ze heeft gaat ze holden. Toch is er vraag, maar geen aanbod. Daardoor kan de prijs zonder al te veel moeite gigantisch oplopen, want het is net wat de gek er voor geeft. Als er een XRP bezitter is die ze voor 235 USD per stuk wilt verkopen, dan is de Price 235 USD en Market cap: $9.000.855.303.801.

Wat zegt dat dan?

A: Dat iedereen alles kan verkopen tegen de prijs van 235 USD per stuk?
B: Mensen er $9.000.855.303.801 fiat in gestopt hebben?
C: Geen van beiden, dus het zegt niet zo veel.

Y'24

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-11 12:01
Taro schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:43:
[...]

Bedankt voor je goed onderbouwde reactie...

ADA was een paar weken geleden nog 12 cent per stuk, vandaag al 81 cent aangetikt. Per stuk is dat leuk instappen, omdat veel mensen liever veel coins hebben dan 0.00001 BTC. Ja, goedkoop dus.
Juist, dus nu absoluut geen goed moment om in te stappen. Daarnaast maakt de hoeveelheid coins helemaal niks uit. Dat je ergens 20.000 van hebt in plaats van 10 heb je niet opeens meer waarde.

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-12 11:46
5 januari komt ADA weer met hun roadmap update.

Dat is een van de redenen waarom ik en vele andere veel interesse en vertrouwen in dit project hebben. Ze hebben gewoon een uiterst sterk team en ze zijn zeer transparant over hun plannen en voortgang. Je kan op de roadmap zien waar men mee bezig is, met links naar github en/of peer-reviewed whitepapers.

Hebben ze al een concreet product? Nee, niet echt. Zijn ze dan 20 miljard waard? Nee natuurlijk niet, dat is belachelijk. Maar deze hele markt is belachelijk met hun waarderingen.

Ik zit al vanaf begin november in ADA dus mij hoor je niet klagen :) #Hodl

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

biggydeen2 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:24:
[...]
Juist, dus nu absoluut geen goed moment om in te stappen. Daarnaast maakt de hoeveelheid coins helemaal niks uit. Dat je ergens 20.000 van hebt in plaats van 10 heb je niet opeens meer waarde.
Maar dat was mijn vraagstelling ook helemaal niet. Ik vroeg wat de reden is dat veel mensen in hun hodl lijstjes voor 2018 geen ADA hebben staan.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
RvV schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:23:
[...]
Stel...niemand verkoopt vandaag nog XRP en iedereen die ze heeft gaat ze holden. Toch is er vraag, maar geen aanbod. Daardoor kan de prijs zonder al te veel moeite gigantisch oplopen, ...
Als er geen transacties zijn dan loopt de prijs niet op dacht ik zo.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:45
Vannacht stop-loss order op Lumens gezet, wordt ik wakker: geen verlies meer en weer vertrouwd BTC ;) Nu weer moment vinden om ze in te kopen :D

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-12 12:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Toch ook maar eens reageren op dit topic.
Februari 2014 begonnen met bitcoins.

Eigenlijk ook niet helemaal waar, want behoorlijk in t begin heb ik met m'n PC een bitcoin of 30 gemined... Maar kon daar toen nog niet eens een margerita bestellen in Amsterdam. En met m'n stomme kop t hele spul weggegooid tijdens een herinstallatie van windhoos.

Maar goed, feb 2014 dus voor €200,- BTC gekocht.
12 juni 2016 dit vervolgens verkocht voor €200,- en nog zo'n €20,- laten staan.
4 nov 2017 nog eens €330,- er uit gehaald en voor €310,- aan andere crypto's gekocht.
Dus sowieso al €20,- winst :P en iig geen risico meer.
En heb momenteel:

BTC: 0.0218
BCH: 0.0539
ETH: 0.5
LTC: 0.408
XRP: 27.49
LottoCoin: stuk of 50 ofzo maar nog steeds geen bal waar ;)

Had zelf eigenlijk het HODL systeem in gedachten, op de BTC na.
Zodra ik een Xbox One X kan kopen voor de waarde van m'n BTC, dan gaat BTC er uit ;)

Op of aanmerkingen?
En, is er voor Android nog een App waar je de waarde kan volgen samen met de hoeveelheid die je hebt?
Beetje zoals Crypto Chart in Windows 10 dat kan.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• xIReaperS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-11-2024
HellStorm666 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:33:

Op of aanmerkingen?
En, is er voor Android nog een App waar je de waarde kan volgen samen met de hoeveelheid die je hebt?
zelf gebruik ik Blockfolio

• RvV

RvV

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:32:
[...]

Als er geen transacties zijn dan loopt de prijs niet op dacht ik zo.
Het aantal transacties zal niet de prijs bepalen. Het gaat erom wat er in het orderbook staat. Met 1 transactie kan de koers van 1 naar 1000 euro.

Y'24

• deamz0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 12:20
HellStorm666 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:33:
Toch ook maar eens reageren op dit topic.
Februari 2014 begonnen met bitcoins.

Eigenlijk ook niet helemaal waar, want behoorlijk in t begin heb ik met m'n PC een bitcoin of 30 gemined... Maar kon daar toen nog niet eens een margerita bestellen in Amsterdam. En met m'n stomme kop t hele spul weggegooid tijdens een herinstallatie van windhoos.

Maar goed, feb 2014 dus voor €200,- BTC gekocht.
12 juni 2016 dit vervolgens verkocht voor €200,- en nog zo'n €20,- laten staan.
4 nov 2017 nog eens €330,- er uit gehaald en voor €310,- aan andere crypto's gekocht.
Dus sowieso al €20,- winst :P en iig geen risico meer.
En heb momenteel:

BTC: 0.0218
BCH: 0.0539
ETH: 0.5
LTC: 0.408
XRP: 27.49
LottoCoin: stuk of 50 ofzo maar nog steeds geen bal waar ;)

Had zelf eigenlijk het HODL systeem in gedachten, op de BTC na.
Zodra ik een Xbox One X kan kopen voor de waarde van m'n BTC, dan gaat BTC er uit ;)

Op of aanmerkingen?
Delta App...

• Trent900
RvV schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:36:
[...]

Het aantal transacties zal niet de prijs bepalen. Het gaat erom wat er in het orderbook staat. Met 1 transactie kan de koers van 1 naar 1000 euro.
Je zegt net zelf nog dat niemand verkoopt.

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-12 18:01

hmr

Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:48:
[...]

Ik denk 100 procent all in geweest in o.a. Verge en Ripple
Heb 4000% gepakt op Ripple XVG in december..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Trent900
hmr schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:42:
[...]

Heb 4000% gepakt op Ripple in december..
Hoe dan? Je gaat van 25 cent naar 2 dollar en dat is dan 41x over de kop? Of bedoel je dat je ze al veel langer had en pas in december hebt verzilverd?

[ Voor 14% gewijzigd door Trent900 op 02-01-2018 11:45 ]

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:23
[...]

Voorbeeld.

XRP nu op:

Stel...niemand verkoopt vandaag nog XRP en iedereen die ze heeft gaat ze holden. Toch is er vraag, maar geen aanbod. Daardoor kan de prijs zonder al te veel moeite gigantisch oplopen, want het is net wat de gek er voor geeft. Als er een XRP bezitter is die ze voor 235 USD per stuk wilt verkopen, dan is de Price 235 USD en Market cap: $9.000.855.303.801.

Wat zegt dat dan?

Een market cap heeft wel degelijk zijn belang.
Geen enkele coin met een cap van meer dan een paar miljoen gaat 100 keer over de kop op een dag of zo.
In jouw voorbeeld zijn er dus een pak mensen die gekocht hebben aan 5 of 10 of 20 of 100 of 180 of zo.
Degene die vanag 2.35 gehold heeft, en er bv 10000€ in stak zit nu op een miljoen.
Als dat er een paar zijn, dan gaan er zeker mensen cashen om nu eindelijk eens die hypotheek af te lossen of die Porsche te halen.

Als er dan niet genoeg mensen klaar staan met 235 per coin, dan klapt het weer snel in elkaar.

Je heb nooit een situatie waarin iedereen gaat HODL, en ook nooit waarin iedereen aan 2.35USD gekocht heeft.

Feit is, dat alle eigenaars samen dan op dit moment denken dat ze $9.000.855.303.801 hebben.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• RmNL90
  • Laatst online: 25-08-2021
Trent900 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:44:
[...]

Hoe dan? Je gaat van 25 cent naar 2 dollar en dat is dan 41x over de kop? Of bedoel je dat je ze al veel langer had en pas in december hebt verzilverd?
2+2=4-1=3. Quick maths! 8)7

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:23
RvV schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:36:
[...]

In theorie ja, en dan kan met één transactie ook de prijs naar 1 terug zakken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• hmr

hmr

Ok, ben een idioot en haal mijn portfolio door de war.

Waar ik Ripple zei bedoel ik XVG :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• RvV

RvV

Tommie12 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:45:
[...]

Een market cap heeft wel degelijk zijn belang.
Geen enkele coin met een cap van meer dan een paar miljoen gaat 100 keer over de kop op een dag of zo.
In jouw voorbeeld zijn er dus een pak mensen die gekocht hebben aan 5 of 10 of 20 of 100 of 180 of zo.
Degene die vanag 2.35 gehold heeft, en er bv 10000€ in stak zit nu op een miljoen.
Als dat er een paar zijn, dan gaan er zeker mensen cashen om nu eindelijk eens die hypotheek af te lossen of die Porsche te halen.

Als er dan niet genoeg mensen klaar staan met 235 per coin, dan klapt het weer snel in elkaar.

Je heb nooit een situatie waarin iedereen gaat HODL, en ook nooit waarin iedereen aan 2.35USD gekocht heeft.

Feit is, dat alle eigenaars samen dan op dit moment denken dat ze $9.000.855.303.801 hebben.
Ja, ik snap zelf ook wel dat mijn voorbeeld erg kort door de bocht is. :F
Maar wat is dan het belang van die market cap en wat zegt het dan wel? Want volgens een hele hoop mensen hier, zegt het heeel veel en is het erg belangrijk.
Eens, in praktijk zal dat ook niet snel gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door RvV op 02-01-2018 11:51 ]

Y'24

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-12 10:03
Ben aardig nieuw met cryptocurrency, maar ben al maanden aan het rond kijken en de boel in de gaten aan het houden. Een week geleden eindelijk de knoop door gehakt en geïnvesteerd in paar munten. Jammer genoeg niet al in november ingestapt.
[...]

Waarom is coinwaarde niet interessant dan? Jij wist dus ook dat de Bitcoin zo veel geld waar zou worden toen je keek naar de marketcap? Als er iets duidelijk is geworden is dat je de markt niet kunt voorspellen, over het algemeen is het een stijgende lijn, vandaar dat ik het voor een wat langer termijn ben ingestapt.

Ook snap ik niet precies waarom de ripple XRP niets waard zou moeten zijn, waarom zou een bitcoin wel zijn geld waard moeten zijn? Het draait toch alleen om vraag en aanbod. Daarnaast zit er achter de XRP een groot bedrijf met een goed netwerk, die waarschijnlijk op grote schaal door banken gebruikt gaat worden. Dit klinkt mij positiever dan al die kleine nieuwe coins, waarvan er nog niets definitiefs vast staat. Men hoopt alleen deze zo goedkoop mogelijk te kopen en dat men de nieuwe bitcoin heeft gevonden.

Uiteindelijk zit iedereen er tegenwoordig in om er een leuk zakcentje uit te slaan of te investeren in de toekomst. Al heb je op jaarbasis 1% te pakken, het is nog altijd meer dan wat je aan rente van de bank krijgt. Toch kan het ook heel anders uitpakken, dus het blijft gewoon een gok. Iemand die de markt kan voorspellen zat hier vast niet op Tweakers berichtjes te sturen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Andyk125 op 02-01-2018 11:54 ]

• Crypts
HitBTC is ook een fijne exchange... Not. Nog maar een keertje een gokje genomen en dit keer wat trx van Binance naar HitBTC gestuurd, komt ook weer niet aan en nog gekker, ik ben niet de enige maar iedereen die er iets over zegt in hun trollbox wordt gebanned... De laatste 5 minuten al 5 mensen, lekker klantvriendelijk... |:(

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Heeft iemand zicht op de performance van XSPEC? Ik heb hier wat coins van (niet veel, maar toch wat) en de coin is ineens x5 gegaan. Correctie op komst, of juist net al gehad (na de dip van gisteren/eergisteren)?

Ik twijfel om even te verkopen, of om gewoon te laten staan. €5 per munt is best aardig voor een munt die een week terug nog rond de €1 kwakkelde....

• hmr

hmr

Trent900 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:44:
[...]

Bedoelde XVG ipv Ripple

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Verwijderd

Heeft iemand hier ook eens het volgende meegemaakt? :

Vorige week wilde ik 0.08 btc overmaken van kraken naar coinexchange. Doordat kraken niet lekker werkte is deze order 2x in het zelfde block meegezonden. Kraken heeft ook de link gestuurd waaruit dit blijkt( kan hier nu even niet bij). Ik heb dit doorgestuurd naar coinexchange( die maar 1x 0.08 btc gecrediteerd heeft) waar ze het nu aan het bekijken zijn met de 'technical staff'. Dit is toch wel irritant en ik kan mij bovendien voorstellen dat dit vaker is voorgekomen.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vergeten te posten maar inderdaad al gelezen. Interessant verhaal maar
spoiler:
alsnog een erg lauwe nietszeggende conclusie

Maar ja, het lijkt er soms op dat je beter een abonnement op de Story of Prive kan nemen; daar haal je meer nuttige info uit dan uit sommige crypto-geruchten :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
MAX3400 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:01:
[...]

Vergeten te posten maar inderdaad al gelezen. Interessant verhaal maar
spoiler:
alsnog een erg lauwe nietszeggende conclusie

Maar ja, het lijkt er soms op dat je beter een abonnement op de Story of Prive kan nemen; daar haal je meer nuttige info uit dan uit sommige crypto-geruchten :)
Inderdaad, rol net de crypto wereld in. En dan gelijk met me neus in die soap. Wat een ellende. Heb nu al spijt dat ik niet verkocht heb tijdens de laatste pump met de jaarwisseling. Bij de eerstvolgende pump gaat hij er uit en ga ik me energie ergens anders in stoppen.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Nog iets wat ik mij afvroeg inzake de smart contract:

Als ik het goed heb begrepen kunnen er dus hele contracten worden opgenomen in de blockchain. Dit kunnen complete contracten waardoor tussenpersonen wegvallen en niet meer nodig zijn. Dit is inderdaad disruptive omdat hele beroepsgroepen en instituties overbodig gemaakt kunnen worden. Maar hoe lossen ze het vraagstuk op wanneer er geschillen ontstaan omtrent deze contracten?

Stel Jan besluit zijn huis te verhuren aan Piet voor periode x en bedrag y met regels z waaraan een borg verbonden is. Piet maakt iets kapot en Jan wil de borg innen, echter Piet geeft niet thuis. Hoe krijgt Jan zijn geld? Of stel Piet gaat helemaal tekeer waardoor de schade de borg ver te boven gaat en Jan wil op Piet verhalen. Waar en hoe kan Jan dit doen?

Verwijderd

lieu10ant schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:16:
[...]

Market cap in crypto is geen juiste indicator, omwille van de lage liquiditeit en hoge spread op de beurzen. Volgens de huidige market cap kan men 640 miljard uitcashen. Het zou me verbazen moest men al 500 miljoen kunnen uitcashen.
Hoeveel zijn alle 6 miljoen woningen in Nederland waard?
Moet je ze morgen allemaal even te koop zetten. Kijken of ze ook nog 6 miljoen maal 250.000 euro cash krijgen.

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:34
Ik vind het mooi hoe ze het blijven afschuiven. Ik heb 3 dagen lang het discord channel van Verge gevolgd. Je wil niet weten hoe vaak men iedereen er op wees dat het echt in 2017 klaar zou zijn. Het was lang en breed getest, de UI had nog een paar dingetjes nodig, maar alles was tip top in orde. Als je ook maar durfde te denken dat het niet opgeleverd werd, werd je gebanned.

En uiteindelijk, 12 uur voor de deadline, beginnen de developers eindelijk eens wat code te pushen. Uiteraard werd deadline niet gehaald en is het nog steeds niet volledig af. (Okee, de Verge liefhebbers zijn van mening dat het af is, want als je gewoon alles zelf build, dan werkt het gewoon). Het aantal issues stijgt ondertussen in hun Github rustig door en inmiddels hebben ze "na de release" al ongeveer meer commits gedaan dan in de gehele maand december.

Ik heb Verge begin december ingekocht. Gisteren met een hele mooie profit de deur uit gestuurd. Voorlopig hoef ik geen Verge meer te zien ;)

YASH! - Yet Another Smart Home

• Crypts
Hmmm tot nu toe geen slechte ervaringen met HitBTC maar ik ben even verder gaan lezen en wellicht is een waarschuwing op zijn plaats. Ik ben bij lange na de enige niet met deposit/withdrawal problemen, hun forum staat er bomvol mee: https://forum.hitbtc.com

Er zijn ook wat berichten over valse aanmeldingen/login pogingen e.d. Daarentegen ook signalen dat het met bijv. eth withdrawals wel goed gaat. Doe ermee wat je zelf wil maar ik ga proberen mijn tegoeden daar weg te halen, het is mij echt veel te fishy op het moment... :/

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12 20:22

paradoXical

The ParadoX

PTish schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:17:
[...]

Ik vind het mooi hoe ze het blijven afschuiven. Ik heb 3 dagen lang het discord channel van Verge gevolgd. Je wil niet weten hoe vaak men iedereen er op wees dat het echt in 2017 klaar zou zijn. Het was lang en breed getest, de UI had nog een paar dingetjes nodig, maar alles was tip top in orde. Als je ook maar durfde te denken dat het niet opgeleverd werd, werd je gebanned.

En uiteindelijk, 12 uur voor de deadline, beginnen de developers eindelijk eens wat code te pushen. Uiteraard werd deadline niet gehaald en is het nog steeds niet volledig af. (Okee, de Verge liefhebbers zijn van mening dat het af is, want als je gewoon alles zelf build, dan werkt het gewoon). Het aantal issues stijgt ondertussen in hun Github rustig door en inmiddels hebben ze "na de release" al ongeveer meer commits gedaan dan in de gehele maand december.

Ik heb Verge begin december ingekocht. Gisteren met een hele mooie profit de deur uit gestuurd. Voorlopig hoef ik geen Verge meer te zien ;)
Hier ook een kater aan XVG overgehouden. Erg grote profit gemaakt, maar de launch 05:00am op 1 januari kwam hier wel erg slecht uit, na een feestje. Helaas net te laat om met nog meer winst uit te stappen.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-12 13:27
GustavSan schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:13:
[...]

Zo heb ik de afgelopen maanden flink wat €€€ gestoken in DENT
Ik zie deze weinig terugkomen. Waarom volgens jou wel geld erin stoppen?

Apps voor DENT zijn pas live gegaan op diverse platformen.

https://twitter.com/dentcoin?lang=nl

Wellicht een gokje waard..

Verwijderd

[...]

Voorbeeld.

XRP nu op:

Wat zegt dat dan?

Er zijn een paar honderdduizend huizen in Amsterdam.
Stel dat mensen hun huis niet verkopen. En een gek betaalt 20.000 euro per vierkante meter [gebeurt echt].

Wat zegt dat dan?
A. Dat iedereen alles kan verkopen tegen de prijs van 20.000 per m2?
B. Mensen er een paar honderd miljard fiat in gestopt hebben?
C. Geen van beiden?

Toch willen mensen heel graag een appartementje van 30m2 in de Jordaan hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2018 12:22 ]

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:48:
[...]

Ik denk 100 procent all in geweest in o.a. Verge en Ripple
Ik ben x10 met Zoin vanaf 21 december. Helaas maar 200 euro ingelegd. 8)7

Ps4/switch gamer

Verwijderd

Tommie12 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:48:
[...]

Zoek even op flashcrash ethereum.
In juni 2017 kon je voor 10 cent ethereum kopen op gdax...

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
jesse111 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:51:
Zie nog weinig discussie over ITC in dit topic. Wat vinden jullie van deze chain? Het is ongeveer hetzelfde als IOTA, maar dan Chinees en heeft al dezelfde investeerders achter zich staan als OMG.
Het is nog redelijk nieuw, maar de coin heeft flink wat potentie!
Geloof er meer in dan IOTA, dus ik heb er ook maar een paar gekocht via okex, misschien gaat het een leuk ritje worden

Verwijderd

Leuke discussie over de market cap, wellus/nietus brengt echter niks, en jullie hebben beide gelijk.

Wikipedia: Beurswaarde (market cap). Wikipedia: Aandeel (munt)

Laten we aanhouden dat market cap "een" indicator is voor het potentieel van een aandeel (de coin).

• BmwM5F10v8
  • Laatst online: 02-08-2021
Aurora schreef op maandag 1 januari 2018 @ 01:49:
[...]

Changelly is sinds midden December niet vooruit te branden met XRP. Ik heb sindsdien twee transacties uit laten voeren om XRP te krijgen. Duurde bij beide erg lang voordat de funds werden verwerkt. Op een gegeven moment bleef de transactie hangen. Twitter ontplofte zowat met allemaal gedupeerden.

Een paar dagen later kwam het goed. Vervelend om nu te lezen dat ze dus nog steeds problemen hebben. Dus de tip: vermijd Changelly als je je XRP snel wilt hebben of wilt omwisselen. Gebruik hiervoor Shapeshift.

Wat is de status van je transactie?
Bedankt voor je bericht!! Ik heb ze gisteren nacht toch nog gekregen! 4 dagen is erg lang volgende keer zal ik Shapeshift gebruiken. Fijne dag!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:01

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:12:
Nog iets wat ik mij afvroeg inzake de smart contract:

Als ik het goed heb begrepen kunnen er dus hele contracten worden opgenomen in de blockchain. Dit kunnen complete contracten waardoor tussenpersonen wegvallen en niet meer nodig zijn. Dit is inderdaad disruptive omdat hele beroepsgroepen en instituties overbodig gemaakt kunnen worden. Maar hoe lossen ze het vraagstuk op wanneer er geschillen ontstaan omtrent deze contracten?

Stel Jan besluit zijn huis te verhuren aan Piet voor periode x en bedrag y met regels z waaraan een borg verbonden is. Piet maakt iets kapot en Jan wil de borg innen, echter Piet geeft niet thuis. Hoe krijgt Jan zijn geld? Of stel Piet gaat helemaal tekeer waardoor de schade de borg ver te boven gaat en Jan wil op Piet verhalen. Waar en hoe kan Jan dit doen?
In zo'n smart contract zal die borg dan vaak wel gedefinieerd zijn. In sommige gevallen is het zo dat een derde partij dan beslist of die borg dan toegekend zal worden. Een goed voorbeeld is wellicht Bounty0x wat de afgelopen tijd een beetje gehyped is:

Persoon A. zorgt voor een bounty met x vergoeding. Een bounty kan iets zijn als het vinden van bugs in een stuk software. Persoon B. vervult deze bounty en heeft dus recht op een vergoeding. Groep C (3 personen) beoordelen of datgene wat persoon B geleverd heeft voldoet aan de bounty die persoon A gepost heeft. Wanneer alles op zijn plaats valt dan krijgt persoon A waar die voor betaald, persoon B zijn geld en groep C een vergoeding.

Natuurlijk is het iets complexer. Maar ik denk dat dit soort dingen vaker terug zullen komen.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Crypts schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:20:
Hmmm tot nu toe geen slechte ervaringen met HitBTC maar ik ben even verder gaan lezen en wellicht is een waarschuwing op zijn plaats. Ik ben bij lange na de enige niet met deposit/withdrawal problemen, hun forum staat er bomvol mee: https://forum.hitbtc.com

Er zijn ook wat berichten over valse aanmeldingen/login pogingen e.d. Daarentegen ook signalen dat het met bijv. eth withdrawals wel goed gaat. Doe ermee wat je zelf wil maar ik ga proberen mijn tegoeden daar weg te halen, het is mij echt veel te fishy op het moment... :/
Ik heb ze in beeld voor IGNIS, maar ik wacht liever even op een exchange die bekender is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Crypts
pven schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:28:
[...]

Ik heb ze in beeld voor IGNIS, maar ik wacht liever even op een exchange die bekender is.
Kleine nuancering en ik weet niet of het klopt maar volgens sommigen is de eigenaar een rus en als dat klopt dan kunnen de huidige problemen ook veroorzaakt worden door de vakantieperiode die ze nu daar hebben. t/m 7 januari (orthodox kerstmis) zijn veel bedrijven daar dicht. Ik ga het alleen niet afwachten, heb er iets teveel geld staan om het risico te lopen dat de boel klapt want het begint er (voor mij althans) nu wel uit te zien dat dit niet geheel onmogelijk is...

Edit: nog een kleine nuancering, omdat 7 januari op een zondag valt hebben ze daar iig de maandag erop ook vrij om dit te compenseren (zouden ze hier ook moeten doen! :+ ) en ik moet het nog even navragen maar waarschijnlijk zijn 9 en 10 januari ook nog vrije dagen dus als de probleem daarmee te maken hebben moet je een redelijk hele lange adem hebben...

Ik ga iig even kijken met welke munt ik daar het snelst (of uberhaubt) nog weg kan. Maak me nog geen zorgen maar hou jullie wel op de hoogte hoe dit uit gaat pakken.

[ Voor 27% gewijzigd door Crypts op 02-01-2018 12:49 ]

• Lucky0wn
Helaas weer op emoties gehandeld, gisteren redelijk duur lumen ingekocht, met een heel klein verlies verkocht en nu staan ze 30% hoger:( ga even wachten op een dipje want nu staan ze echt te hoog.

Verwijderd

Nieuwsgierigheid...

Hoeveel coins per dag zou je kunnen minen met een Raspberry Pi 3 ?

Het is geen krachtig apparaat I know maar ik ben nieuwsgierig :)

Zou het winstgevend zijn als je geen stroom zou betalen voor de Pi ? :X

• GrooV
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:35:
Nieuwsgierigheid...

0, niks, nada, noppes

• ZeRoC00L
  • Niet online
Nieuwsgierigheid...

Welke coin heb je het over ?

Want een POW coin gaat echt niets opleveren.
Een POS (proof of stake) wel, maar dan moet je al wel een aantal coins hebben die dmv inflatie meer worden :P

[ Voor 12% gewijzigd door ZeRoC00L op 02-01-2018 12:36 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:56
Zo, mn portfolio gaat ineens als de brandweer. Geen idee waarom, kan niet echt vinden of er nieuws ofzo uit is. Maargoed ik klaag niet ;)

NEO
ETHOS (BQX)
POWR

Verwijderd

ZeRoC00L schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:36:
[...]

Welke coin heb je het over ?

Want een POW gaat echt niets opleveren.
Bijv. bitcoin.

Geen idee welke het handigst is om te minen voor op zo een apparaat. Ik was alleen benieuwd vandaar een quick question.

• ZeRoC00L
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:37:
[...]

Bijv. bitcoin.

Geen idee welke het handigst is om te minen voor op zo een apparaat. Ik was alleen benieuwd vandaar een quick question.
Nutteloos. Maar dit onderwerp hoort niet in deze thread thuis.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 00:06
Zijn er mensen in dragonchain gestapt? Origineel was dit de Disney private blockchain en dus verder gegaan als Dragonchain. Zit een goed team achter en zojuist is bekend geworden dat Paul Sonier de nieuwe CTO is geworden.

Het project staat ook op de disney open source site vermeld:

https://disney.github.io/

Whitepaper:

https://dragonchain.com/a...hain_Business_Summary.pdf

Website:

https://dragonchain.com/

Er zijn als onderdeel van het project ook al een aantal use-cases uitgewerkt en gepubliceerd:

https://dragonchain.github.io/blockchain-use-cases

De coin was eerst alleen beschikbaar op etherdelta maar nu op KuCoin, ben benieuwd wat er gebeurd als deze op een meer gangbare exchange gaat komen want is nu al flink aan het stijgen.

• Crypts
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:37:
[...]

Bijv. bitcoin.

Btc kun je shaken... Wat wel kan maar ik heb niet direct concrete voorbeelden is om een relatief nieuw muntje te gaan minen. Geen idee of en welke daarvoor in aanmerking komt maar op die manier kun je relatief laag instappen en gok je op een toename in waarde.

Op zich is het idee wel geinig, heb her en der nog wel wat pi's liggen en zoveel verbruiken die dingen niet, denk alleen niet dat het echt veel zin heeft. :)

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:27:
Leuke discussie over de market cap, wellus/nietus brengt echter niks, en jullie hebben beide gelijk.

Wikipedia: Beurswaarde (market cap). Wikipedia: Aandeel (munt)

Laten we aanhouden dat market cap "een" indicator is voor het potentieel van een aandeel (de coin).
Klopt helemaal.

Meestal koop ik alleen coins aan de hand van de market cap, de reden is dat je bijna zeker weer dat je het altijd van kopen en verkopen, als een coin een hele lage market cap heeft dan heb je kans dat je er heel moeilijk weer vanaf komt.
plus het geeft een beetje het sentiment aan

• Malawolar
  • Laatst online: 23-01-2021
Lucky0wn schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:33:
Helaas weer op emoties gehandeld, gisteren redelijk duur lumen ingekocht, met een heel klein verlies verkocht en nu staan ze 30% hoger:( ga even wachten op een dipje want nu staan ze echt te hoog.
Met dit soort acties kom je er ook niet. Je kan snel rijk worden, maar verwacht niet dat je binnen een paar uur het dubbele hebt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Slux schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:43:
[...]

Klopt helemaal.

Meestal koop ik alleen coins aan de hand van de market cap, de reden is dat je bijna zeker weer dat je het altijd van kopen en verkopen, als een coin een hele lage market cap heeft dan heb je kans dat je er heel moeilijk weer vanaf komt.
plus het geeft een beetje het sentiment aan
Grappig hoe dit bijna exact andersom lijkt te zijn; als aandelen van bedrijf A goed gaan, lijken alle grote beleggers te blijven zitten op hun stapel met papier totdat inderdaad een sell/bid-wall wordt doorbroken.

Maar in crypto-land moeten we blijkbaar eerst zoveel mogelijk reuring veroorzaken (hoge marketcap en/of hoge trade volumes) voordat iets meer waarde krijgt.

Of ik mis wat in mijn wiskundige opleiding ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Crypts schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:32:
[...]

Kleine nuancering en ik weet niet of het klopt maar volgens sommigen is de eigenaar een rus en als dat klopt dan kunnen de huidige problemen ook veroorzaakt worden door de vakantieperiode die ze nu daar hebben. t/m 7 januari (orthodox kerstmis) zijn veel bedrijven daar dicht. Ik ga het alleen niet afwachten, heb er iets teveel geld staan om het risico te lopen dat de boel klapt want het begint er (voor mij althans) nu wel uit te zien dat dit niet geheel onmogelijk is...
Ik heb er echt heel weinig gedaan momenteel, alleen wat digibyte heen en weer gestuurd als test, maar dat werkte prima en snel..
Hun enorme plus is dat ze een heleboel alts hebben die ik elders niet/amper vind..
Ik denk dat ik het een beetje ga spreiden tussen binance en hitbtc (heb geen bittrex door klantenstop momenteel) en een ledger.
Maargoed, een vakantieperiode zou nooit de reden mogen zijn dat je niet bij je geld kunt natuurlijk....
Waar ga jij heen met je alts?

ps: ik vind die hitbit instellingen bij de grafieken ook wel handig hoor...

[ Voor 3% gewijzigd door DRuw op 02-01-2018 12:50 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Malawolar
  • Laatst online: 23-01-2021
Machlah schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:39:
Zijn er mensen in dragonchain gestapt? Origineel was dit de Disney private blockchain en dus verder gegaan als Dragonchain. Zit een goed team achter en zojuist is bekend geworden dat Paul Sonier de nieuwe CTO is geworden.

Het project staat ook op de disney open source site vermeld:

https://disney.github.io/

Whitepaper:

https://dragonchain.com/a...hain_Business_Summary.pdf

Website:

https://dragonchain.com/

Er zijn als onderdeel van het project ook al een aantal use-cases uitgewerkt en gepubliceerd:

https://dragonchain.github.io/blockchain-use-cases

De coin was eerst alleen beschikbaar op etherdelta maar nu op KuCoin, ben benieuwd wat er gebeurd als deze op een meer gangbare exchange gaat komen want is nu al flink aan het stijgen.
Ja zit er al een tijdje in dankzij tips op dit forum. Doet het erg leuk nu, heeft een aantal weken geschommeld rond de 80 cent.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Crypts schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:32:
[...]

Zie ergens een eerder bericht van mij in dit topic: voor 5 januari hoeven we niets te verwachten.

Je wil het niet afwachten, maar met je IGNIS-coins kan je nu toch helemaal niets? (Ik heb er ook wat in een wallet staan, maar ik zou niet weten hoe ik die bv naar BTC om kan zetten.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:48:
[...]

Grappig hoe dit bijna exact andersom lijkt te zijn; als aandelen van bedrijf A goed gaan, lijken alle grote beleggers te blijven zitten op hun stapel met papier totdat inderdaad een sell/bid-wall wordt doorbroken.

Maar in crypto-land moeten we blijkbaar eerst zoveel mogelijk reuring veroorzaken (hoge marketcap en/of hoge trade volumes) voordat iets meer waarde krijgt.

Of ik mis wat in mijn wiskundige opleiding ;)
:) Capaciteit x Prijs = market cap
Market cap + marketing (reuring) = beweging

Je hebt goed opgelet tijdens de opleiding.

• Lucky0wn
Malawolar schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:45:
[...]

Met dit soort acties kom je er ook niet. Je kan snel rijk worden, maar verwacht niet dat je binnen een paar uur het dubbele hebt.
Klopt, dacht gisteren dat er een correctie in zat en daardoor op naar mijn gevoel laagste punt ingekocht. Uren daarna bleef ie maar dalen (40% daling 24h). Daardoor stop-loss op mijn break-even. Toen ik wakker werd was m'n stop-loss getriggered en steeg ie met 35% (tov mijn inleg). Had er rond de 1.1 BTC inzitten dus heb even zitten zweten! Uiteindelijk had ik er nu dikke winst uit kunnen halen dus. Ben redelijk van het emotietraden af maar dit was dus een domper en een terugval |:(

M'n doel is 5% rendement per dag en dat haal ik momenteel wel uit m'n portfolio.

[ Voor 5% gewijzigd door Lucky0wn op 02-01-2018 12:56 ]

• Crypts
DRuw schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:49:
[...]

Ik heb er echt heel weinig gedaan momenteel, alleen wat digibyte heen en weer gestuurd als test, maar dat werkte prima en snel..
Hun enorme plus is dat ze een heleboel alts hebben die ik elders niet/amper vind..
Ik denk dat ik het een beetje ga spreiden tussen binance en hitbtc (heb geen bittrex door klantenstop momenteel) en een ledger.
Maargoed, een vakantieperiode zou nooit de reden mogen zijn dat je niet bij je geld kunt natuurlijk....
Waar ga jij heen met je alts?
Ik heb diverse (+10 verschillende) coins heen en weer gestuurd en tot eind december werkte dat prima, eigenlijk tot het moment dat daar de vakantieperiode begon. Ik ben redelijk op de hoogte van de cultuur daar en zij nemen hun feestdagen veel serieuzer dan wij hier dus het verbaasd me niet maar ik ben wel een beetje teleurgesteld. Een exchange moet gewoon 24/7/365 door draaien. Nogmaals, ik weet niet zeker of het hierdoor komt want ik moet nog bevestigd zien dat de eigenaar idd een rus is. Eea klinkt alleen voor mij wel logisch.

Ik zit met name op Binance, Bittrex, Bitstamp en Kraken en ik denk dat ik het daar ook bij ga houden. Het is leuk dat een exchange coins aanbiedt die elders niet kunt vinden maar als deposit en withdraw niet (goed) werkt dan houdt het een beetje op. Wel jammer want op zich werkte het tot nu toe wel aardig en de interface in night mode was lekker rustig voor mijn ogen. :)

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-12 16:09

Malarky

Wils voor wat ieder

ETC is om de gaten te houden. Afgelopen weken nauwelijks een pump gehad, kan nu mee profiteren van alle komende ICO's op het Ethereum platform. Zit binnen enkele minuten tegen zijn 32USD ATH aan, dan verwacht ik een mooie pump.

Verwijderd

Nieuwsgierigheid...

Zie het een beetje als in een goudmijn zoeken naar goud met een sikkel van plastic. Als je maar lang genoeg doorgaat vind je uiteindelijk wel wat goud.

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
(jarig!)
Lucky0wn schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:33:
verkopen met verlies is sowieso niet heel slim. ik heb ook paar coins waar ik nog steeds niet op winst sta maar ik laat ze lekker staan. als je geld weg wilt gooien is verkopen met verlies een optie idd |:(

• Crypts
pven schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:50:
[...]

Zie ergens een eerder bericht van mij in dit topic: voor 5 januari hoeven we niets te verwachten.

Je wil het niet afwachten, maar met je IGNIS-coins kan je nu toch helemaal niets? (Ik heb er ook wat in een wallet staan, maar ik zou niet weten hoe ik die bv naar BTC om kan zetten.)
Ik heb momenteel alleen nog btc en een klein beetje air staan. ;)
Ga zo even kijken welke munt ik daarvoor kan gebruiken, btc is traag en alles wat op eth/erc20 gebaseerd is werkt ook niet. |:(

• G R
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-12-2019

G R

nemesis2212 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:03:
[...]

verkopen met verlies is sowieso niet heel slim. ik heb ook paar coins waar ik nog steeds niet op winst sta maar ik laat ze lekker staan. als je geld weg wilt gooien is verkopen met verlies een optie idd |:(
Ligt eraan, als je op die manier geld vrij kunt maken om in een andere, winstgevende, coin te steken dan kan het zin hebben...

• Kwebie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-12-2020
Lucky0wn schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:52:
[...]

Klopt, dacht gisteren dat er een correctie in zat en daardoor op naar mijn gevoel laagste punt ingekocht. Uren daarna bleef ie maar dalen (40% daling 24h). Daardoor stop-loss op mijn break-even. Toen ik wakker werd was m'n stop-loss getriggered en steeg ie met 35% (tov mijn inleg). Had er rond de 1.1 BTC inzitten dus heb even zitten zweten! Uiteindelijk had ik er nu dikke winst uit kunnen halen dus. Ben redelijk van het emotietraden af maar dit was dus een domper en een terugval |:(

M'n doel is 5% rendement per dag en dat haal ik momenteel wel uit m'n portfolio.
Doe je wel onderzoek naar een coin, voor je er in investeert?

XLM is een coin waar heel veel geruchten over zijn en welke zijn raketmotortje aan het opwarmen is nu. Als ik daar veel geld in zou investeren, zou ik er geen probleem mee hebben om de correctie er in uit te zitten. Hij blijft namelijk constant wel ATH's zoeken.

• Vinny1
  • Laatst online: 20:11
[...]

Is niet altijd waar. Als een coin een lange periode aan het dalen is of niet stijgt kan je soms door met verlies te verkopen en een andere coin die wel flink stijgt kopen toch beter uit zijn.

• hmr

hmr

[...]

Jij leeft in een wereld waar alle crypto's in een verloop van tijd meer waard worden? Was het maar zo'n feest..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb maar besloten om de hele achtbaanrit van XVG uit te zitten. Als die ooit klapt ben ik 25 euro armer die ik begin oktober uitgegeven heb.
Mocht ie ooit nog wat verder stijgen dan verkoop ik wel de helft zodat ik mn complete fiat inleg terug heb.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
(jarig!)
hmr schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:08:
[...]

Jij leeft in een wereld waar alle crypto's in een verloop van tijd meer waard worden? Was het maar zo'n feest..
als je kijkt naar de grafieken van ongeveer elke coin het afgelopen jaar, dan spreek je jezelf al direct tegen...

• Trent900
[...]

Nee, een bagholder zijn is pas niet slim. Verlies nemen is ook een skill, vooral als het vrijgekomen geld ergens anders in gestoken had kunnen worden.

Trading 101.

• ShininNL
  • Laatst online: 19:24
Heb ook een flinke kater overgehouden aan XVG. Ik zit de rit nog wel even uit en verlaat het schip zodra ik weer break-even ben.

• Crypts
Oogje schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:10:
Heb maar besloten om de hele achtbaanrit van XVG uit te zitten. Als die ooit klapt ben ik 25 euro armer die ik begin oktober uitgegeven heb.
Mocht ie ooit nog wat verder stijgen dan verkoop ik wel de helft zodat ik mn complete fiat inleg terug heb.
Ik zit met je mee, van een redelijk huppelmuntje is de koers van xvg voor crypto begrippen ineens rock steady sinds gisteravond. Geen idee waarom eigenlijk? :?

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-12 14:05
De geschiedenis is totaal irrelevant, dus de aankoopprijs is irrelevant. In principe moet je op elk moment kijken welke munten je nu wilt hebben, en of je ze gunstig kunt kopen of verkopen.

Ik heb deze fout eerder ook gemaakt, was met coins aan het handelen en steeds met winst aan het verkopen, tot een coin ineens op 30% verlies terechtkwam. Sinds dat moment verkoop ik gewoon met verlies, jammer dan.

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-12 19:50
Ik zelf zie weinig terug komen over mensen met BAT(Basic Attention Token en niet de BATcoin) in hun portfolio. ik vind BAT een interessante munt en heb deze een paar maanden geleden dan ook toegevoegd aan mijn portfolio. Zal vast nog verder stijgen naar hopelijk een paar dollar. Veel meer zal deze niet worden maar goedkoop gekocht dus dat is altijd mooi meegenomen:)

[ Voor 6% gewijzigd door hampeleman op 02-01-2018 13:21 ]

Verwijderd

@Malarky

Mag ik jouw glazen bol een keertje lenen ? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2018 13:23 ]

Pagina: 1 ... 206 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]