[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 205 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.467.840 views

• fhenny
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-02-2022
Ben na wat maanden inlezen van plan een klein portfolio van ca. 10-15 coins aan te leggen en te HODL-en.

Nu lijkt het logisch met BTC/ETH via een exchange (Binance denk ik) deze coins aan te schaffen.
Aangezien ik waarschijnlijks slechts maandelijks mijn portfolio zal herzien lijkt het verstandig om de grotere posities naar een eigen wallet over te maken.

Zijn er nog meer logische/praktische manieren om dit te organiseren?

Dacht eerst om een tool zoals Coinigy te gebruiken om meerdere exchanges te kunnen bereiken via API-keys, maar dit lijkt me (in het begin) wat overkill.

Iemand tips?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-12 13:31

PromWarMachine

Forsaken Archer

spacer schreef op maandag 1 januari 2018 @ 23:11:
Gokje gewaagd door mijn 3 NEO waar ik eigenlijk toch niets mee deed om te zetten naar ETH om daarmee 150000 HTMLCOIN's mee te kopen. Kan nog wel iets gaan worden in 2018 :-).
Goede keus!
Niet omdat de whitepaper nou zo indrukwekkend is, maar meer omdat ik er zelf ook 950k heb :+

Duur is hij in ieder geval (nog?) niet..

Dividend for Starters

• pirodr01
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
fhenny schreef op maandag 1 januari 2018 @ 23:11:
Ben na wat maanden inlezen van plan een klein portfolio van ca. 10-15 coins aan te leggen en te HODL-en.

Nu lijkt het logisch met BTC/ETH via een exchange (Binance denk ik) deze coins aan te schaffen.
Aangezien ik waarschijnlijks slechts maandelijks mijn portfolio zal herzien lijkt het verstandig om de grotere posities naar een eigen wallet over te maken.

Zijn er nog meer logische/praktische manieren om dit te organiseren?

Dacht eerst om een tool zoals Coinigy te gebruiken om meerdere exchanges te kunnen bereiken via API-keys, maar dit lijkt me (in het begin) wat overkill.

Iemand tips?
Sounds like a plan

Verwijderd

voor 2018 (dus de aangifte die je in 2019 doet)
25k is het voor 2017, de aangifte die je dus de komende maanden doet.

• Viep
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-07-2022
Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 23:24:
[...]

voor 2018 (dus de aangifte die je in 2019 doet)
25k is het voor 2017, de aangifte die je dus de komende maanden doet.
Yep, klopt. Maar handig om vandaag een overzicht van je coins te maken voor de aangifte over 2018 die je dus in 2019 moet doen. Dan is de vrijstelling 30k.
Tip: het is toegestaan om per coin de laagste waarde van vandaag van alle exchanges of brokers te nemen. Dus als de laagste waarde voor bijvoorbeeld XRP vanmiddag die van 15:06 op Bittrex was, mag je die nemen.

• fhenny
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-02-2022
Ok, thanks.

Duurde me een poosje voordat ik op basis van o.a. dit forum tot deze conclusie kwam, maar dit leek me de veiligste optie.

Is er, behalve het op een goed beveiligde pc opslaan van individuele wallets, nog een simpeler manier?
Het lijkt me op een gegeven moment erg omslachtig worden om op een dergelijke manier te werken, tenzij je bijvoorbeeld telkens "afroomt" naar 1 of 2 grotere coins die je in een ledger o.i.d. opslaat.

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:54
fhenny schreef op maandag 1 januari 2018 @ 23:11:

Iemand tips?
Coinigy hoef je hiervoor niet te nemen.. je hebt overzicht over de meeste exchanges en een aantal wallets (maar al geen cardano of iota) maar geen mogelijkheden om van exchanges naar wallets over te maken, dat zal je echt op de exchange moeten regelen. Verder is het account overzicht aardig maar heb ook al wat issues gehad met orders of balances die niet correct door kwamen. Ben er nog niet helemaal over uit of ik mijn betaald account daar ga houden

• dedonn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-02 08:53
spacer schreef op maandag 1 januari 2018 @ 23:11:
Gokje gewaagd door mijn 3 NEO waar ik eigenlijk toch niets mee deed om te zetten naar ETH om daarmee 150000 HTMLCOIN's mee te kopen. Kan nog wel iets gaan worden in 2018 :-).
welke HTMLCOIN had je gekocht want ik zie dat er ook een HTMLCOIN5 is.

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
dedonn schreef op maandag 1 januari 2018 @ 23:44:
[...]

welke HTMLCOIN had je gekocht want ik zie dat er ook een HTMLCOIN5 is.
je hebt HTMLCOIN nodig en niet de HTMLCOIN5

Seriously? Nope, not a bit...

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
-

[ Voor 98% gewijzigd door Edman op 01-01-2018 23:54 ]

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-12 09:43
pirodr01 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:13:
[...]

Heb met Verge mijn inzet al meer dan 10 keer terug...maar zie er nog wel een eindsprintje inzitten nu Wraith daadwerkelijk lijkt te werken...wellicht een latertje vanavond :D
Ja, ik ook. maar het is nog steeds wel jammer dat hij toen van bijna 30 cent nu terug is naar 14/15 cent. Ik HODL hem nog eventjes. Zeker nu Wraith actief lijkt te zijn.
Daarna de helft cashen en daarvan weer een deel herinvesteren in iets anders. De andere helft ff lange termijn aanhouden.

Zit nu in 6 munten en wil er misschien nog 1 bij, Fun ofzo.

HTMLcoin leek me ook wel wat, maar geen behoefte aan nog een extra exchange erbij, blijf lekker bij Binance.

• pirodr01
Edman schreef op maandag 1 januari 2018 @ 23:50:
‘Privacy Coin’ #Verge is Allegedly Leaking Users’ IP Addresses 8)7
https://news.bitcoin.com/...aking-users-ip-addresses/
Kijk eens naar de reacties eronder...is eerder vandaag meteen al ontkracht, je verspreidt onjuiste informatie.

• pirodr01
Prosac schreef op maandag 1 januari 2018 @ 23:52:
[...]

Ja, ik ook. maar het is nog steeds wel jammer dat hij toen van bijna 30 cent nu terug is naar 14/15 cent. Ik HODL hem nog eventjes. Zeker nu Wraith actief lijkt te zijn.
Daarna de helft cashen en daarvan weer een deel herinvesteren in iets anders. De andere helft ff lange termijn aanhouden.

HTMLcoin leek me ook wel wat, maar geen behoefte aan nog een extra exchange erbij, blijf lekker bij Binance.
Ik zie het toch nog wel goedkomen met Verge, mensen vergeten snel weer wanneer iets weer de goede kant opgaat. Als Wraith goed werkt zie ik m opnieuw wel weer pieken. Had er vandaag iets meer actie van verwacht maar wellicht toch iets meer voor de wat langere termijn, alleen maar beter voor de munt zelf.

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Prosac schreef op maandag 1 januari 2018 @ 23:52:
[...]

Lijkt mij inderdaad ook wel wat, maar is alleen op bleutrade? Of waar hebben jullie die HTML gehaald?

Verwijderd

Als je kijkt naar de wat kleinere coinmarketcap en wat leuke groei wilt zien op iets langere termijn zou ik zeker Gulden en Viacoin in het achterhoofd houden. Uiteraard pas overwegen tijdens een dip van desbetrefende munt.

• pirodr01
Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 23:57:
Als je kijkt naar de wat kleinere coinmarketcap en wat leuke groei wilt zien op iets langere termijn zou ik zeker Gulden en Viacoin in het achterhoofd houden. Uiteraard pas overwegen tijdens een dip van desbetrefende munt.
Waarom specifiek deze 2 dan?

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:45
Dacht vandaag leuke winst met mijn lumens te kunnen pakken en met leuke winst verkocht, daarna stegen ze direct erg hard dus op hoge prijs ingekocht (3761 satoshi), nu zakken ze alleen nog maar |:( Toch maar even HODL strategie toepassen. M'n winst is al weg helaas :( Verwacht erg veel van deze coin namelijk!

[ Voor 7% gewijzigd door Lucky0wn op 01-01-2018 23:59 ]

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-12 09:43
Lucky0wn schreef op maandag 1 januari 2018 @ 23:59:
Dacht vandaag leuke winst met mijn lumens te kunnen pakken en met leuke winst verkocht, daarna stegen ze direct erg hard dus op hoge prijs ingekocht (3761 satoshi), nu zakken ze alleen nog maar |:( Toch maar even HODL strategie toepassen. M'n winst is al weg helaas :( Verwacht erg veel van deze coin namelijk!
Corrigeert elke dag wel eventjes, kopen in de correcties is het devies. ;)

Verwijderd

pirodr01 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 23:58:
[...]

Waarom specifiek deze 2 dan?
Technische analyses bekeken van verschillende munten en je ziet vergelijkbare patronen bij munten die op een bepaald moment de weg naar boven nemen. Zal ook voor andere munten gelden maar deze twee werden getipt. Je kunt voor een snelle winst gaan bij munten maar het ook iets safer spelen bij munten die nog een beetje onderaan staan en toch leuke winsten kunnen genereren op iets langere termijn.

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
Interessant dat niemand het hier over XRB heeft.

Een maand geleden alle munten onder 10 cent bekeken maar de naam Raiblocks was zo obscuur, en het logo zo generiek, dat ik dacht: mehhh... laat maar zitten. Had ik geweten dat het een DAG-based crypto was had ik voor 200 euro geinvesteerd. Een maand geleden dus 8ct, nu 23 euro... belachelijk.

Zodra er een DAG based ICO is ga ik daar wel een paar honderd euro inleggen. DAG is zoveel geavanceerder dan blockchain!

Maargoed, koop zelf alleen om te hodlen en vandaag mijn CIV voor WaltonChain ingeruild en BAT voor Wabi. Zat in een stuk of 30 munten waarvan een aantal maar voor een tientje tot 20 euro..

Gereduceerd tot een opgeruimd portfolio:

Bitcoin
Ethereum
Cardano
Verge
Pivx
Nav
IOTA
NEO
WaltonChain
Modum
Wabi
Icon
OmiseGo

En een paar shitcoins voor de lol: Redd, Kik-coin, Blackmoon, Golem, Aragon.

• Lucky0wn
Prosac schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:05:
[...]

Corrigeert elke dag wel eventjes, kopen in de correcties is het devies. ;)
Dacht ik gedaan te hebben, ik startte m'n pc op en zag 'm op 3877 satoshi staan. Toen snel verkocht tegen 3891 satoshi en gewacht toen ie onder de 3800 dook en op 3761 volledig ingekocht. Daarna ging ie nog paar keer omhoog maar de daling zette in. Nu gewoon niet meer kijken en een stop loss ingesteld en hopen op het beste. Handel al enkele weken met Lumens omdat ik erg positief over deze coin ben qua opzet en whitepaper. Helaas ben ik niet echt van het HODLen en daytrade liever, dit gaat op het moment hierdoor eventjes niet helaas.
simlock schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:08:

Een maand geleden alle munten onder 10 cent bekeken maar de naam Raiblocks was zo obscuur, en het logo zo generiek, dat ik dacht: mehhh... laat maar zitten. Had ik geweten dat het een DAG-based crypto was had ik voor 200 euro geinvesteerd. Een maand geleden dus 8ct, nu 23 euro... belachelijk.
Idem dito hier, plus dat ie op een voor mij onbekende exchange alleen te verkrijgen was. Uiteraard stomme keus. Ga alleen nu niet meer instappen met zo'n hoge prijs.

Mocht ie op Poloniex of Binance komen dan overweeg ik het toch eens als ie in een dip komt.

[ Voor 32% gewijzigd door Lucky0wn op 02-01-2018 00:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:09:
Kan iemand mij uitleggen waarom iedereen zo lyrisch is over Ripple ? Iedereen springt er heel enthousiast bovenop en ze staan al 2e op CoinMarketCap.
Van wat ik van mensen die al veel langer in de cryptowereld actief zijn begrijp ik dat ze het als een shitcoin zien en iedereen die er nu instapt dit puur doet omdat het omhoog gaat en ze snel mee willen liften zonder te weten wat de munt Ripple precies is. En dat Ripple Labs los moet worden gezien van de coin Ripple.

Ja je hoort steeds meer dat ze met allerlei banken gaan samenwerken maar is dat nu wel zo positief ? Alle voordelen die XRP zogenaamd zou hebben, hebben zat andere coins ook, behalve dat die wel gedecentraliseerd zijn en dus niet aantrekkelijk voor banken.

Er duiken ook steeds meer waarschuwingen op dat Ripple Labs en de banken de koersen kunstmatig pompen en hun XRP dumpen bij de schaapjes. Het is al lang bekend dat banken nooit RPX kopen op de exchanges maar direct bij Ripple Labs die nog 60 miljard XRP ergens heeft liggen en die voor 0.01 ct aan de banken verkoopt. En die verkopen het dan voor $2-3 aan de schaapjes voor ETH en BTC.

Het is wel symbolisch voor deze tijd waarin mensen op alles springen wat een beetje omhoog gaat zonder precies te weten wat het is.
Natuurlijk. Ripple gaat ze voor een cent per stuk verkopen, zodat iemand anders ze voor 250 cent gaat verkopen. Want zelf zouden ze dat niet kunnen.
Cool story bro’!

• Dummy5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-12 18:00
viel mij ook al op ja
ik zit te wachten tot ie op binance verschijnt, en dat gaat niet lang meer duren :*)
als dan de eerste dip na de verschijning intreed haal ik m binnen oOo

• pirodr01
Dummy5 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:13:
[...]

viel mij ook al op ja
ik zit te wachten tot ie op binance verschijnt, en dat gaat niet lang meer duren :*)
Ook aan t wachten op introductie op Binance...heb geen zin om op allerlei kleine vreemde exchanges aangemeld te moeten zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:16:
[...]
En door deze onwetendheid en greed loop je ook nog de kans dat het helemaal een corrupt zootje wordt in de cryptowereld, geregeerd door de banken. Dat zou heel erg zonde zijn.
Daarom luister ik naar John McAfee. Dat is pas een integere man....

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
Dummy5 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:13:
[...]

viel mij ook al op ja
Ik hoop stiekum dat er nu gewoon een megapump plaatsvind, en zodra hij op binance beschikbaar is keihard wordt gedumpt.

• pirodr01
simlock schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:16:
[...]

Ik hoop stiekum dat er nu gewoon een megapump plaatsvind, en zodra hij op binance beschikbaar is keihard wordt gedumpt.
Waarom zou ie gedumpt worden na beschikbaar worden op Binance? Dat is juist wanneer er extra kapitaal bij inkomt.

Verwijderd

Icon doet het leuk vanavond, compenseert een klein beetje mijn verlies op verge.

• Lucky0wn
pirodr01 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:17:
[...]

Waarom zou ie gedumpt worden na beschikbaar worden op Binance? Dat is juist wanneer er extra kapitaal bij inkomt.
Inderdaad, en natuurlijk als je kijkt naar het handelsvolume op coinmarketcap dan geloof ik juist in een flinke stijging. Maar als je dan in de eerste correctie inkoopt, dan kun je lekker wat winst meepakken verwacht ik.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:40
simlock schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:16:
[...]

Dit is geen pump. Dat zie je aan de vrij stabiele groei in prijs. In tegenstelling tot PND munten vindt er hier geen prijsexplosie plaats maar juist een (gezondere) stabiele groei. Omdat er maar 2 vrij kleine exchanges zijn gaat het kopen wat moeizamer.

Er zal bij een eventuele plaatsing op binance allicht een dip komen, maar hij staat nu praktisch op 30. Tegen de tijd dat hij op binance komt staat ie wellicht op 50. Die dip naar 40 levert je dan weinig op. In tegenstelling tot al mijn andere muntjes houd ik deze lekker vast tot de groei eruit is!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-12 23:04
Vandaag weer iets bizar meegemaakt. Ik heb voor 100 euro coins gekocht van een nieuwe coin. Volgens mij een scam maar ben niet zeker. Vanavond een pump gezien van 50-60 sat naar 500 sat.
Mijn 100 euro is dus rond de 1000 euro waard.
Maar het is een kutcoin eigenlijk dus ik vermoed dat er iemand achter zit die gewoon de coin loopt te pompen.
Moraal van het verhaal, zelf met scam coins kan je dus veel geld verdienen ...

Het gaat over deze coin.
https://coinsmarkets.com/trade-BTC-LIPC.htm

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:17

Jebus4life

BE User

Yarisken schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:49:
Vandaag weer iets bizar meegemaakt. Ik heb voor 100 euro coins gekocht van een nieuwe coin. Volgens mij een scam maar ben niet zeker. Vanavond een pump gezien van 50-60 sat naar 500 sat.
Mijn 100 euro is dus rond de 1000 euro waard.
Maar het is een kutcoin eigenlijk dus ik vermoed dat er iemand achter zit die gewoon de coin loopt te pompen.
Moraal van het verhaal, zelf met scam coins kan je dus veel geld verdienen ...

Het gaat over deze coin.
https://coinsmarkets.com/trade-BTC-LIPC.htm
Misschien dan nu je 1000€ uitcashen als je een scam verwacht... Ik bedoel, een rendement van x10 op 1 dag. Dat is toch best uniek ;)

Een ander punt:
Today was a good day, stond al 2 weken in het rood (in het totaal), vandaag een leuke groei van m'n portfolio gezien en sta ik eindelijk op +8% allround (ik vermoed wel dat dat wat zal terugzakken, maar kom, rode cijfers lijken (toch even) achter ons

Zit nog in ICX:
50% uitgehaald. Ik ben een grote believer in ICX, maar ik vermoed dat de huidige stijging maar tijdelijk is, ik zie ook niet vanwaar het komt (geen grote aankondigingen de komende weken). Ik koop terug in als de koers zo'n 10% daalt. Als die niet meer daalt heb ik toch nog altijd mooi 250 coins die ik minstens vasthou tot de 10$ mark. Vermoedelijk haal ik er dan ook de helft uit en dan hold ik de rest tot we ooit 20$ ofzo aantikken.

Ik maak mezelf al lang niet meer de illusie dat ik rijk zal worden. Een verdubbeling van m'n portfolio in 2018 zou al leuk zijn, nuja x10 ofzo mag natuurlijk ook altijd :+

M'n portfolio momenteel:
35% ETH
=>65% daarvan staat in order om ICX bij de kopen bij een daling van 10-12%
=>25% daarvan staat in order om XLM bij de kopen bij een daling van -20%
*Vermoedelijk koop ik hoger dan dat terug in, maar wil niet te hoog kopen mocht de boel een serieuze correctie krijgen vannacht.
27,5% ICX
*Hier zou dus nog een flinke brok (kunnen) bijkomen
12,5% XRB
8% NAV
8% DNA
5% LTC
4% BNB

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Pierlala
  • Laatst online: 22-07-2021

Pierlala

Hij bijt niet!

pirodr01 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:14:
[...]

Ook aan t wachten op introductie op Binance...heb geen zin om op allerlei kleine vreemde exchanges aangemeld te moeten zijn.
Kleine moeite, in de tussentijd groeit hij gewoon door hoor.

Verwijderd

Twee dagen geleden die moeite genomen en gekocht op 11 dollar na een tip hier. Mijn dank is groot!
Op de 31 nu al. Lekker hodlen en misschien zelfs bijkopen. Helaas is mijn tegoed nog niet gearriveerd op Coinbase.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2018 03:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:09:
[...]

Natuurlijk. Ripple gaat ze voor een cent per stuk verkopen, zodat iemand anders ze voor 250 cent gaat verkopen. Want zelf zouden ze dat niet kunnen.
Cool story bro’!
Je snapt het niet helemaal, maar goed. De banken gaan Ripple gebruiken of in ieder geval Ripple Labs technologie. Maar je denkt toch niet dat ze die op Exchanges gaan kopen voor $3? Of dat ze zomaar met Ripple Labs in zee gaan ? Die hebben al lang miljarden coins gratis gekregen van Ripple Labs. Daar hebben ze nog miljarden van in de la liggen.

• Asclepius8
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-12 15:47
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 02:44:
Twee dagen geleden die moeite genomen en gekocht op 11 dollar na een tip hier. Mijn dank is groot!
Op de 31 nu al. Lekker hodlen en misschien zelfs bijkopen. Helaas is mijn tegoed nog niet gearriveerd op Coinbase.
Coinbase heeft het erg druk, een kleine storting is bij mij geretourneerd. Advies is om via bitonic of btcdirect een andere coin te kopen en om te wisselen.. had ik eerder moeten weten :)

• RmNL90
  • Laatst online: 25-08-2021
WIl al een kleine week ADA bijkopen op Bittrex... al een week is de wallet in routine maintenance.. :?

Verwijderd

RmNL90 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 07:49:
WIl al een kleine week ADA bijkopen op Bittrex... al een week is de wallet in routine maintenance.. :?
Je kan toch gewoon kopen al is de wallet in maintenance? Volgens mij kan je alleen niet withdrawen of depositen,,,,

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Zijn er hier mensen die NAV in hun portfolio hebben? Ben aan het rond kijken naar een long term HODL met lage marketcap om mijn REQ een beetje te balanceren.
NAV lijkt potentie te hebben, maar na de PND ivm de McAffee aankondiging ben ik een beetje afhoudend... zijn er mensen die deze coin al langer volgen?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Gaat lekker met ETH...

Had het op 31 dec op 590 gekocht en dacht ga eens lekker oefenen met daytraden dus met een kleine winst verkocht. Niet veel later explodeerde de prijs.

Weet niet of het wat voor mij is het daytraden, want de verwachtingen zijn hoog en nu voel ik me toch best zuur. :-(

Any tips om in je beginners fase optimistisch te blijven? 8)

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11 08:12
iNSANiTi schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 08:25:
Gaat lekker met ETH...

Had het op 31 dec op 590 gekocht en dacht ga eens lekker oefenen met daytraden dus met een kleine winst verkocht. Niet veel later explodeerde de prijs.

Weet niet of het wat voor mij is het daytraden, want de verwachtingen zijn hoog en nu voel ik me toch best zuur. :-(

Wat ik zelf doe is m'n trades spreiden over meerdere coins. En daarnaast goed onderzoek doen hoe je candlestick charts moet lezen, dan begrijp je iets beter wat je moet doen en wanneer het beste moment is om in te springen of te verkopen :)

[ Voor 11% gewijzigd door JorzoR op 02-01-2018 08:27 ]

• mark-k
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Ja die explosie van ETH had ik ook niet zien komen. Zat al ff te wachten met kopen tot hij water zakte, en vannacht mn ADA omgezet in BTC. Had beter ETH kunnen doen want n half uur erna kwam een stijging van 100 dollar. Achja het kan niet elke dag feest zijn.

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

@JorzoR

Zo een stijging kun je niet zien aankomen lijkt mij en ik denk dan ook dat de prijs lekker opgepompt is.
Alleen ik vraag mij toch af hoe dat nu precies werkt? want ik neem aan dat niemand wil kopen wanneer een munt net met 12% is gestegen.

@mark-k
Bij mij is er nog geen feest te bekennen. ;(

[ Voor 10% gewijzigd door iNSANiTi op 02-01-2018 08:43 ]

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

• Rebbelx
  • Laatst online: 03-12 09:42
Probeer al enige tijd om op GDAX mijn rijbewijs toe te voegen en te laten valideren en op deze manier BTC aan te kopen via euros...Echter faalt de verificatie van mn rijbewijs steeds...Iemand oplossing ?

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Rebbelx schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 08:35:
Probeer al enige tijd om op GDAX mijn rijbewijs toe te voegen en te laten valideren en op deze manier BTC aan te kopen via euros...Echter faalt de verificatie van mn rijbewijs steeds...Iemand oplossing ?
Heb ik ook met mijn ID. Helaas nog geen reactie ontvangen waarom de verificatie faalt.
Nog even wachten dan maar. Wel probeer ik het af en toe nog eens, omdat het bij een ander forum member ook plots gelukt was. You never know! O-)

• JorzoR
  • Laatst online: 28-11 08:12
iNSANiTi schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 08:34:
@JorzoR

Zo een stijging kun je niet zien aankomen lijkt mij en ik denk dan ook dat de prijs lekker is opgepompt.
Alleen ik vraag mij toch af hoe dat nu precies werkt? want ik neem aan dat niemand wil kopen wanneer een munt net met 12% is gestegen.
Helemaal voorspellen niet, maar in candlestick charts kan je wel het een en ander aflezen waardoor je iets beter geinformeerd bent. Het blijft een beetje gokken, maar wel iets beter geinformeerd gokken waardoor je kansen wat hoger liggen ben ik van mening :)

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-12 19:50
iNSANiTi schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 08:34:
@JorzoR

Zo een stijging kun je niet zien aankomen lijkt mij en ik denk dan ook dat de prijs lekker opgepompt is.
YouTube: Ethereum Price Rises With Casper Protocol - Price Surge Coming for ETH?

Ethereum is seeing a price surge after news of the new Casper protocol for staking coming in as a upgrade to the proof of work mining that Ethereum currently does.

• Rebbelx
  • Laatst online: 03-12 09:42
Hier in elk geval erg tevreden met ETH...Aangekocht begin december @ 399€. Net mijn portfolio uitgebreid met een 3de coin..Uiteindelijk toch maar gekozen voor BTC...Staat vrij laag vgl met enkele weken geleden...Fingers crossed dat ie een mooi jaar tegemoet gaat :-)

• ZeRoC00L
  • Niet online
RobbieB schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 08:20:
Zijn er hier mensen die NAV in hun portfolio hebben? Ben aan het rond kijken naar een long term HODL met lage marketcap om mijn REQ een beetje te balanceren.
NAV lijkt potentie te hebben, maar na de PND ivm de McAffee aankondiging ben ik een beetje afhoudend... zijn er mensen die deze coin al langer volgen?
Ja, heb deze sinds sept en volg ook de reddit & telegram van NAV. Erg leuk om de software op een Ras Pi te zetten om te staken !
Groei gaat langzaam en ze promoten NAV (nog) niet te actief. Verwacht nog wel een leuke stijging dit jaar als de plannen uitkomen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:26
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:05:
[...]

Technische analyses bekeken van verschillende munten en je ziet vergelijkbare patronen bij munten die op een bepaald moment de weg naar boven nemen. Zal ook voor andere munten gelden maar deze twee werden getipt. Je kunt voor een snelle winst gaan bij munten maar het ook iets safer spelen bij munten die nog een beetje onderaan staan en toch leuke winsten kunnen genereren op iets langere termijn.
En welke munten heb je dan geanalyseerd om tot dit vergelijk te komen? Ben ik erg benieuwd naar. Vrij nieuw in dit wereldje en mijn info gaat moon nu, maar nu de coins nog die ik wil kopen 8)

I don't have dreams, I have goals!!

• ZeRoC00L
  • Niet online
RmNL90 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 07:49:
Gewoon rechtstreeks naar de pagina gaan, kun je gewoon handelen:
https://bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-ada
Alleen withdrawen (en storten) kan op dit moment niet.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:06
iNSANiTi schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 08:25:
Gaat lekker met ETH...

Pak een referentiepunt en bepaal daarbij of je vindt dat je goed bezig bent. Voor mij is dat btc, niet usd. En laat de wat als, had ik maar, als ik nou, gedachtes los.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bonsaiboom schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:17:
[...]

Pak een referentiepunt en bepaal daarbij of je vindt dat je goed bezig bent. Voor mij is dat btc, niet usd. En laat de wat als, had ik maar, als ik nou, gedachtes los.
Precies dit. Niet terugkijken op niet gedane beslissingen, want dat levert je toch niets op.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-12 21:48

Zodra er een DAG based ICO is ga ik daar wel een paar honderd euro inleggen. DAG is zoveel geavanceerder dan blockchain!

Maargoed, koop zelf alleen om te hodlen en vandaag mijn CIV voor WaltonChain ingeruild en BAT voor Wabi. Zat in een stuk of 30 munten waarvan een aantal maar voor een tientje tot 20 euro..

Gereduceerd tot een opgeruimd portfolio:

Bitcoin
Ethereum
Cardano
Verge
Pivx
Nav
IOTA
NEO
WaltonChain
Modum
Wabi
Icon
OmiseGo

En een paar shitcoins voor de lol: Redd, Kik-coin, Blackmoon, Golem, Aragon.
Na aanleiding van je post is gezocht. Travelflex (TRF) is een nieuwe ico op dash gebaseerd. Geen idee of het wat is maar die zit momenteel op $0,28.

Verwijderd

Zijn er mensen hier bekent met Request Network (REQ)?
Gisteren na de soap met Verge mijn winst gepakt en zitten zoeken naar andere groeipareltjes.

REQ was gisteren flink in de lift (reden kon ik nog niet vinden), maar de roadmap en de transparantie in communicatie die ik kon vinden lijken mij allemaal legitiem..

Heeft iemand een verklaring van die explosieve stijging van gisteren?

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Bonsaiboom schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:17:
En laat de wat als, had ik maar, als ik nou, gedachtes los.
Het enige waar ze goed voor zijn is om ervan te leren en de volgende keer misschien een andere keuze te maken.

Wat ik de afgelopen tijd erg vaak verkeerd heb gedaan is te proberen van x.000 coins y.000 coins te maken door ze te verkopen op een piek en daarna in een dal weer in te kopen. Bij BTC met een dalende trend lukt dat prima, maar bij bijvoorbeeld ADA is dit lastiger en gaat FOMO op een gegeven moment meespelen. Ik heb er nu 600 minder dan ik er had kunnen hebben :) Ik heb ervan geleerd niet meer op Bittrex in te loggen, maar gewoon in de readonly meekijk stand naar de koers te kijken en te holden, totdat ik ze weer naar een lokale wallet kan overmaken.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-12 19:50
Sinds ik ook op Binance zit gaat het wel lekker met coins, via Litebit wat currency kopen, dan naar Binance sturen en wat rondshoppen volgens twitter/youtube buzz. In enkele minuten is alles bijgewerkt.

https://cointrackr.com/s/ebcL8x6rM6QrM

[ Voor 9% gewijzigd door anessie op 02-01-2018 09:42 ]

Verwijderd

Begin 2017 mijn bitcoins gecashed (ja achteraf stom, maar ik stond toen al op dikke winst) en een hele tijd niets gedaan.

Afgelopen twee weken wat vrije tijd en geprobeerd te profiteren van de idiote volatiliteit van verschillende crypto currencies op dit moment met wat daytrading. Op zich leuk verdiend, maar niet houdbaar naast een fulltime baan.

Het mij op dat voornamelijk bitcoin zo'n lange confirmation tijd en zulke hoge transactie kosten heeft dat deze ondanks de volatiliteit eigenlijk totaal niet interessant meer is voor dit soort handel. Of mis ik hier nu iets?

• Daniel-p
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:05
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:45:
Begin 2017 mijn bitcoins gecashed (ja achteraf stom, maar ik stond toen al op dikke winst) en een hele tijd niets gedaan.

Afgelopen twee weken wat vrije tijd en geprobeerd te profiteren van de idiote volatiliteit van verschillende crypto currencies op dit moment met wat daytrading. Op zich leuk verdiend, maar niet houdbaar naast een fulltime baan.

Het mij op dat voornamelijk bitcoin zo'n lange confirmation tijd en zulke hoge transactie kosten heeft dat deze ondanks de volatiliteit eigenlijk totaal niet interessant meer is voor dit soort handel. Of mis ik hier nu iets?
Klopt! Het is op dit moment veelal voordeliger om bijvoorbeeld in Ripple, LTC dan wel ETH te handelen.

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-12 09:58
Zie nog weinig discussie over ITC in dit topic. Wat vinden jullie van deze chain? Het is ongeveer hetzelfde als IOTA, maar dan Chinees en heeft al dezelfde investeerders achter zich staan als OMG.
Het is nog redelijk nieuw, maar de coin heeft flink wat potentie!

• mark-k
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Zolang je op de exchange blijft heb je niks van doen met de transactiekosten en confirmation time van BTC, of dacht je dat die exchange dat de hele tijd over hun eigen adressen heen en weer zou boeken? Bij een transactie binnen een bank gaat er ook alleen een getalletje in de database heen en weer ipv dat iemand geld uit n kluisje haalt en in een andere stopt.

Op 1 exchange heb je alleen met de exchange fees te maken en die zijn in de ordes van tienden of honderdsten procenten.

• owner01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12 14:58
Thalent schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:34:
[...]

Na aanleiding van je post is gezocht. Trafelflex (TRF) is een nieuwe ico op dash gebaseerd. Geen idee of het wat is maar die zit momenteel op $0,28.
Toch een aparte site wordt in het nederlands aangeboden zelfde voor de white paper maar dan wordt alles zo google translate achtig vertaald en sommige pagina's gewoon weer in het engels

• bella82
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-12 20:23

Vorige week hetzelfde gedaan; mijn Bitcoins verkocht aangezien de fee's te hoog waren en de confirmation-tijd te hoog was.
Deze 2 redenen zullen de doodsteek zijn; ik bood de Bitcoins aan bij BTCDirect vanuit mijn blockchain.info-wallet en tot mijn verbazing waren de Bitcoins binnen 10 seconden bij hun terecht.....
De vorige 10 pogingen duurde het steeds dagen voordat de transactie voltooid was...
Als het transactie-probleem is opgelost+de reputatie van Bitcoins(als eerste grote bekende crypto-coin), zal het waarschijnlijk volgend jaar wel weer het tien-voudige waard zijn(*zucht*).

Toch altijd verrassend die crypto-coins :-)

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Is er iemand die ervaring heeft met traden in relatie tot een hardware wallet?

Ik heb het afgelopen jaar via diverse platforms wat opgebouwd, maar wil nu wat security maatregelen verder doortrekken, o.a. door het gebruik van een (hardware)wallet.

Wat ik me eigenlijk afvraag, hoe werkt het traden dan? Betaal je dan steeds fees voor de transacties tussen Binance/Kraken/Bitfinex etc. en je wallet?

Stel ik heb een X aantal Bitcoins op Binance. Die zet ik op een wallet. Deze ochtend wil wat gaan traden en transfer Bitcoins terug naar Binance. Koop vervolgens Y Ripple. Ook die stuur ik weer terug naar de wallet. Vanmiddag wil ik vervolgens die Ripple weer traden tegen een andere coin .. etc. etc... --> betaal ik dan steeds fees voor al die transacties tussen de exchance en wallet? Of zie ik dit verkeerd?

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
jesse111 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:51:
Zie nog weinig discussie over ITC in dit topic. Wat vinden jullie van deze chain? Het is ongeveer hetzelfde als IOTA, maar dan Chinees en heeft al dezelfde investeerders achter zich staan als OMG.
Zag gister een linkje voorbij komen hier, er is niet veel over te vinden en ze staan nog niet op bekende exchanges.
Ik heb zelf mijn vraagtekens erbij want het zelfde als met iota de infrastructuur is er niet voor geschikt, iot is een goedkoop netwerk met beperkte bandbreedte.

https://coinmarketcap.com/currencies/iot-chain/#markets

Verwijderd

bella82 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:54:
[...]

Vorige week hetzelfde gedaan; mijn Bitcoins verkocht aangezien de fee's te hoog waren en de confirmation-tijd te hoog was.
Deze 2 redenen zullen de doodsteek zijn; ik bood de Bitcoins aan bij BTCDirect vanuit mijn blockchain.info-wallet en tot mijn verbazing waren de Bitcoins binnen 10 seconden bij hun terecht.....
De vorige 10 pogingen duurde het steeds dagen voordat de transactie voltooid was...
Als het transactie-probleem is opgelost+de reputatie van Bitcoins(als eerste grote bekende crypto-coin), zal het waarschijnlijk volgend jaar wel weer het tien-voudige waard zijn(*zucht*).

Toch altijd verrassend die crypto-coins :-)
Voor Henk en Ingrid is Bitcoin nog wel te doen. ETH zal ook nog wel misschien lukken, maar alles daarbuiten is voor iedereen momenteel nog te lastig. Dat voordeel heeft Bitcoin u nog.

• dannelini
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-11 11:37
MaZo schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:43:
[...]
Ik ook een aantal weken geleden in de RaiBlocks gestapt. Enige k*tte is dat BitGrail een drama is, maar het is wachten op het moment dat ze aan een normale exchange worden toegevoegd.
XRB gaat heerlijk nu. Hoop inderdaad dat hij snel op een degelijke exchange komt. Gelijk overknallen die handel.

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

mark-k schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:52:
[...]

Zolang je op de exchange blijft heb je niks van doen met de transactiekosten en confirmation time van BTC, of dacht je dat die exchange dat de hele tijd over hun eigen adressen heen en weer zou boeken? Bij een transactie binnen een bank gaat er ook alleen een getalletje in de database heen en weer ipv dat iemand geld uit n kluisje haalt en in een andere stopt.

Op 1 exchange heb je alleen met de exchange fees te maken en die zijn in de ordes van tienden of honderdsten procenten.
Wat is dan eigenlijk de handigste crypto om waarde van de ene naar de andere exchange over te zetten? Ik deed dit in het verleden met bitcoin, maar vanwege de kosten doe ik dit nu met litecoin. Werkt op zich prima, maar het duurt al snel een half uur voordat de transactie er door is. Zijn er snellere manieren, of moet ik gewoon geduldig zijn?

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:10
kattapult schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:56:
Is er iemand die ervaring heeft met traden in relatie tot een hardware wallet?

Ik heb het afgelopen jaar via diverse platforms wat opgebouwd, maar wil nu wat security maatregelen verder doortrekken, o.a. door het gebruik van een (hardware)wallet.

Wat ik me eigenlijk afvraag, hoe werkt het traden dan? Betaal je dan steeds fees voor de transacties tussen Binance/Kraken/Bitfinex etc. en je wallet?

Stel ik heb een X aantal Bitcoins op Binance. Die zet ik op een wallet. Deze ochtend wil wat gaan traden en transfer Bitcoins terug naar Binance. Koop vervolgens Y Ripple. Ook die stuur ik weer terug naar de wallet. Vanmiddag wil ik vervolgens die Ripple weer traden tegen een andere coin .. etc. etc... --> betaal ik dan steeds fees voor al die transacties tussen de exchance en wallet? Of zie ik dit verkeerd?
Voor daytraden laat je het op een exchange staan, voor hodlen zet je het op een hardware wallet.

Maar zet niet meer op een exchange dan waar je confortabel mee bent, exchanges zijn toch altijd zwakke punten in de veiligheid gebleken...

[ Voor 6% gewijzigd door Bartske op 02-01-2018 10:00 ]

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:59:
[...]

Wat is dan eigenlijk de handigste crypto om waarde van de ene naar de andere exchange over te zetten? Ik deed dit in het verleden met bitcoin, maar vanwege de kosten doe ik dit nu met litecoin. Werkt op zich prima, maar het duurt al snel een half uur voordat de transactie er door is. Zijn er snellere manieren, of moet ik gewoon geduldig zijn?
Afhankelijk van welke exchange naar welke exchange,

• bella82
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-12 20:23
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:57:
[...]

Voor Henk en Ingrid is Bitcoin nog wel te doen. ETH zal ook nog wel misschien lukken, maar alles daarbuiten is voor iedereen momenteel nog te lastig. Dat voordeel heeft Bitcoin u nog.
Inderdaad, dat ook...
Maar moet wel zeggen dat het tegenwoordig ook mogelijk is om meteen direct in andere munten te investeren(zie bijvoorbeeld Anycoin met 14 verschillende munten); wallet aanmaken is even eenvoudig/moeilijk.
Maar het zal nog steeds hangen op bekendheid/reputatie...

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:00:
[...]

Afhankelijk van welke exchange naar welke exchange,
voornamelijk bittrex naar bitstamp (omdat ik vanaf bitstamp weer naar fiat kan)

• GENETX
  • Laatst online: 23:08
AtlonXP1800 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:59:
[...]

ETH ging gister bij mij in ong. 10 min.

Leuk spul, tijdens het oliebollenbakken over crypto gejad en gister maar eens begonnen met spelen. Thx voor de tips ook hier (lurken ftw) en nu mooi op +9% met ETH, ADA, VEN, POWR, REQ, NEO en TRX.

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-12 14:01
Ik heb me een paar dagen terug ook eens aangemeld op Binance omdat deze toch wel heel veel altcoins aanbied.

Mijn 2k18 Hodl portfolio bestaat uit:

VEN 35%
POWR 30%
ICX 22%
MOD 13%

Deze percentages zijn op basis van de huidige waarde op dit moment hoor. Heb in principe een Fiat bedrag in de munten gestoken.

Deze 4 munten lijken mij in 2018 veelbelovend. Daytraden ook geprobeerd de afgelopen paar dagen maar dat ging me niet goed af. Dus HODL en eind 2018 eens kijken hoe het is gelopen!

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:01:
[...]

voornamelijk bittrex naar bitstamp (omdat ik vanaf bitstamp weer naar fiat kan)
Duidelijk. Ik ken alleen de munten op bitstamp niet zo.

ETH is meestal ook nog wel te doen ,maar of dat sneller is dan Litecoin: geen idee,

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:10
Heb gister ook besloten m'n portfolio wat uit te breiden ten koste van mn ETH positie, nog wat in Icon en Zcoin gestoken. Ben benieuwd :)

Verwijderd

Voor 2018 zit ik in:
NEO
TRX
IOTA
OST
OMG
XSH

Ga nog uitbreiden met XRP, XRB, XLM en mogelijk WTC.

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-12 09:58
Slux schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:57:
[...]

Zag gister een linkje voorbij komen hier, er is niet veel over te vinden en ze staan nog niet op bekende exchanges.
Ik heb zelf mijn vraagtekens erbij want het zelfde als met iota de infrastructuur is er niet voor geschikt, iot is een goedkoop netwerk met beperkte bandbreedte.

https://coinmarketcap.com/currencies/iot-chain/#markets
Ze komen binnenkort als het goed is op Binance. Trade volume is nu al flink hoog aangezien het nog niet echt op veel (bekende) exchanges staat. Ik heb gisteren na flink wat moeite een paar van deze coins gekocht op OKEX en heb nu al 10% winst.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:38
Mijn portfolio bestaat uit:

-VEN/VET
-Substratum
-Req
-Funfair
-Ethlend
-Etherparty
-PO.ET

Kanshebbers die er op kort termijn bij gaan komen.
- XRB
- QSP
- ZRX
- WABI

Mijn eerste mijllpaal ook behaald afgelopen weekend. Had met mezelf afgesproken om bij bedrag X in mijn inleg er uit te halen..
Alleen lastig om dat nu te doen, ik denk dat ik alles nog even laat staan en in 2018 mijn portfolio ga verdubbelen :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:21

lasharor

7 december 2004

sjorremans schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:09:
Mijn portfolio bestaat uit:

-VEN/VET
-Substratum
-Req
-Funfair
-Ethlend
-Etherparty
-PO.ET

Kanshebbers die er op kort termijn bij gaan komen.
- XRB
- QSP
- ZRX

Mijn eerste mijllpaal ook behaald afgelopen weekend. Had met mezelf afgesproken om bij bedrag X in mijn inleg er uit te halen..
Alleen lastig om dat nu te doen, ik denk dat ik alles nog even laat staan en in 2018 mijn portfolio ga verdubbelen :+
Ik denk dat als je afspraken met jezelf maakt je die ook gewoon moet aanhouden. Haal een deel van je inleg eruit. Je hoeft niet alles in 1x te verkopen. Het is de kunst om in stapjes aan te kopen en weer te verkopen.

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:06

watercoolertje

Untertitel

lasharor schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:12:
[...]Ik denk dat als je afspraken met jezelf maakt je die ook gewoon moet aanhouden. Haal een deel van je inleg eruit. Je hoeft niet alles in 1x te verkopen. Het is de kunst om in stapjes aan te kopen en weer te verkopen.
Naja hij moet het zelf weten natuurlijk, maar hij zal zich misschien moet afvragen als je zo makkelijk afspraken met jezelf verbreekt wat is een eventuele volgende afspraak nog waard?

Denk dat velen hier wel in hetzelfde schuitje hebben gezeten of zitten, hebzucht bestaat echt namelijk :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12 17:15
jesse111 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:51:
Zag IoTChain van het weekend ook voorbijkomen en heb er direct wat ingestopt. Speciaal een accountje aangemaakt op Huobi.pro. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er puur speculatief in zit omdat ik me nog niet in de techniek verdiept heb, maar zag wel een aantal groene vlaggetjes.

Zoals je al zei zit er een Chinese investeringsmaatschappij achter die ook in OMG en 0x zit. Men heeft ontdekt dat er +120k ITC naar de testwallet van Binance verstuurd zijn, dus een listing lijkt een zekerheid. Het feit dat het nu alleen nog maar op twee Chinese exchanges te verkrijgen is gebruik ik in m'n voordeel. In een interview met de CEO noemt hij even casual dat ze een partnership hebben met IBM (op 25 min).

Overigens is het nu nog een EC20 token. Zoals gezegd heb ik me niet teveel in de techniek verdiept, maar het feit dat mensen die dit wel gedaan hebben direct een FOMO'tje doen zegt me wel genoeg. Er is alleen nog een testnet, mainnet komt later dit jaar, waarna je je EC20 tokens kunt omzetten.

Relatief lage marketcap nog, en met de populariteit DAG projecten als IOTA en RAI wil ik die gok wel wagen. Een 'IOTA of China' klinkt mij als muziek in de oren ;)

Verwijderd

watercoolertje schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:20:
[...]
Naja hij moet het zelf weten natuurlijk, maar hij zal zich misschien moet afvragen als je zo makkelijk afspraken met jezelf verbreekt wat is een eventuele volgende afspraak nog waard?

Denk dat velen hier wel in hetzelfde schuitje hebben gezeten of zitten, hebzucht bestaat echt namelijk :)
Herkenbaar,

Begin december ingestapt met 800 euro.
Gisteren uitgestapt op 7000 euro..

Die ontzettende groei wakker de "greed" wel aan.. En achteraf is zo'n groei niet elke maand haalbaar en heb ik veel mazzel gehad..

Besloten om 3-4 dagen niets te doen met nieuwe coins en 2000 euro uitbetaald.
Die 5000 staat nog als BTC in afwachting wat ik ga doen. Komende dagen 3-4 projectjes uitzoeken waar ik echt in wil gaan hodlen. Daytraden geeft me teveel stress.
Zoek nu gewoon coins die komend jaar de potentie hebben om te verdubbelen in waarde.
Dan de inleg verspreiden en offline halen voor de lange termijn.

• sjorremans
  • Laatst online: 09:38
watercoolertje schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:20:
[...]

Klopt, is toch wel een soort valkuil :+
Ik ga mezelf wel aan de afspraak houden, 50% van mijn inleg uitcashen.

Wacht alleen nog op goedkeuring van bl3p. Heb mezelf tijden terug al geregistreerd daar, viel me alleen laatst pas op dat de verificatie van mijn rekeningnummer was afgekeurd.
Die heb ik nu alsnog opnieuw opgestuurd, vraag me alleen af of ze dat nog behandelen aangezien ze ook geen nieuwe registrraties meer aan nemen :+

**
Zie net dat mijn bankrekening ook goedgekeurd is :)

[ Voor 3% gewijzigd door sjorremans op 02-01-2018 10:29 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Crypts
  • Laatst online: 20-02-2021
Gisteravond gaf iemand hier een tip over airtoken en ik dacht, doe eens gek en heb er 20.000 gekocht op 220. Zojuist het grootste gedeelte er weer uit geduwd rond de 248~250. Toch een ruime 12,5% marge dus thanks voor de tip!

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Wat is de reden dat ik in veel van jullie lijstjes geen ADA terug zie komen? Staat op #5, is nog relatief goedkoop (voor veel mensen tegenwoordig erg belangrijk :)), zou meer moeten kunnen en beter werken dan ETH en NEO (altijd afwachten natuurlijk), is de afgelopen weken erg hard gestegen (10 minuten geleden ineens van 5200 naar 6000 sats, maar was een paar weken geleden nog 1200 sats), etc. etc. Komt dat omdat veel mensen dit nog zien als een whitepaper project?

Gisteren werd een sell wall van 8,3 miljoen stuks a 6 miljoen dollar in een paar uur opgegeten, het vertrouwen lijkt erg hoog te zijn.

Ik probeer niemand ADA aan te praten, maar ben wel benieuwd waarom deze munt bij veel mensen onder de radar blijft, of is het een bewuste keuze om er bij weg te blijven?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 14:01
Taro schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:32:
Wat is de reden dat ik in veel van jullie lijstjes geen ADA terug zie komen? Staat op #5, is nog relatief goedkoop (voor veel mensen tegenwoordig erg belangrijk :)), zou meer moeten kunnen en beter werken dan ETH en NEO (altijd afwachten natuurlijk), is de afgelopen weken erg hard gestegen (10 minuten geleden ineens van 5200 naar 6000 sats, maar was een paar weken geleden nog 1200 sats), etc. etc. Komt dat omdat veel mensen dit nog zien als een whitepaper project?

Gisteren werd een sell wall van 8,3 miljoen stuks a 6 miljoen dollar in een paar uur opgegeten, het vertrouwen lijkt erg hoog te zijn.

Ik probeer niemand ADA aan te praten, maar ben wel benieuwd waarom deze munt bij veel mensen onder de radar blijft, of is het een bewuste keuze om er bij weg te blijven?
Ik ben deze munt op dit moment aan het observeren op Bittrex, om te zien wat de tendens is als het gaat om de handel (en ja, ik weet dat dat erg moeilijk analyseren is; maar het kan wel een soort van indruk geven als je het in de gate houdt). Ook zal ik mij daar eens in gaan inlezen, want dat is uiteindelijk toch wel het belangrijkste als het gaat om de keuze maken ergens in te stappen ja of de neen.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022

Relatief goedkoop zegt ie dan. 20 Miljard cap voor een stukje vaporware.

• Kwebie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-12-2020
Wat is de reden dat ik in veel van jullie lijstjes geen ADA terug zie komen? Staat op #5, is nog relatief goedkoop
Ik ben fan van ADA, maar ADA heeft (nog) geen werkend product. Met Charles Hoskinson achter het cardano project, kan je er wel vanuit gaan dat het product er komt. Maar ze moeten zich nog bewijzen.

De roadmap wordt, meen ik, aanstaande vrijdag ge-update. Dit gaat heel veel bepalen over de directie die ADA gaat nemen. Afhankelijk hiervan, kan het een goede of niet zo goede investering blijken.

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Ik zit best zwaar in ADA, de reden dat je er niet zoveel over leest is dat deze coin nergens in de toplijstjes voorkomt, en ook geen "penny-stock" is. Weinig speculanten dus en een heel gestage groei.Echt een lange-termijn HODL-coin voor mij. *edit* en het is ook wel een beetje een "feel-good" coin, net als POWr ;)

[ Voor 3% gewijzigd door deppenboks op 02-01-2018 10:40 ]

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Hoe gaan jullie om met alle exchanges en bijbehorende accounts, waarbij die ook allemaal een kopie van je ID bevatten?
Sommige coins zijn alleen te vinden op een "kleinere" exchange. Maken jullie voor al deze exchanges een geverifieerd account aan of houden jullie het bij 1 of 2 grotere exchanges?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Trent900 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:38:
Bedankt voor je goed onderbouwde reactie...

ADA was een paar weken geleden nog 12 cent per stuk, vandaag al 81 cent aangetikt. Per stuk is dat leuk instappen, omdat veel mensen liever veel coins hebben dan 0.00001 BTC. Ja, goedkoop dus.

• Kalloewase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-12 17:18
Crypts schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:27:
Gisteravond gaf iemand hier een tip over airtoken en ik dacht, doe eens gek en heb er 20.000 gekocht op 220. Zojuist het grootste gedeelte er weer uit geduwd rond de 248~250. Toch een ruime 12,5% marge dus thanks voor de tip!
Mag ik vragen waar jij dit soort coins koopt ? Ik zie deze niet staan op Litebit bijvoorbeeld.

• MAX3400
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kalloewase schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:43:
[...]

Mag ik vragen waar jij dit soort coins koopt ? Ik zie deze niet staan op Litebit bijvoorbeeld.
https://coinmarketcap.com/currencies/airtoken/#markets

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Trent900 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:38:
[...]

Kan je deze uitspraak motiveren?

• vanputten80
  • Laatst online: 20-12 23:03
Flavio_ schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:49:
Een algemene vraag over bepaalde de te betalen fees. Stel ik koop via Coinbase voor 100 euro aan ETH. Dit zet ik vervolgens over naar Binance, vanwaar ik er bijvoorbeeld XVG of TRX van koop. Stel dat ik over een jaar weer uitkeren... Dan verkoop ik het voor ETH, zet ik dit over naar Coinbase en vervolgens verkoop ik het weer voor euro's. Is het zo dan zo dat ik tweemaal de fee (Binance 0,1% en Coinbase 1,49% dacht ik) betaal?

Stel dat XVG of TRX groeit met een x aantal %, maar juist ETH flink daalt, dan is er een grote kans dat ik er niks aan over ga houden. Klopt mijn denkwijze? Als je het gelijk kan omzetten naar euro's (dus zoals bijvoorbeeld XRP bij Bitstamp), dan heb ik toch eigenlijk meer zekerheid?
Bovenstaande komt uit #3
Volgens mij is hier niet op geantwoord of ik zoek niet goed. Ik wil over naar Binance maar mijn gevoel zegt dat ik meer risico loop vanwege de koersschommelingen.

Ik koop voor 100 EUR-LTC en daarmee koop ik op Binance bv Verge. Wanneer Verge verdubbeld zou ik die willen uitbetalen naar EURO. Eerst moet ik terug naar LTC en dan laten uitbetalen naar EURO. Wanneer LTC flink gedaald is tov van mijn aankoop dan heb ik minder winst of misschien wel verlies. Hoe kun je hiermee het beste omgaan? Hoe doen jullie dat?

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-12 11:46
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:25:
[...]

Herkenbaar,

Begin december ingestapt met 800 euro.
Gisteren uitgestapt op 7000 euro..

Die ontzettende groei wakker de "greed" wel aan.. En achteraf is zo'n groei niet elke maand haalbaar en heb ik veel mazzel gehad..

Besloten om 3-4 dagen niets te doen met nieuwe coins en 2000 euro uitbetaald.
Die 5000 staat nog als BTC in afwachting wat ik ga doen. Komende dagen 3-4 projectjes uitzoeken waar ik echt in wil gaan hodlen. Daytraden geeft me teveel stress.
Zoek nu gewoon coins die komend jaar de potentie hebben om te verdubbelen in waarde.
Dan de inleg verspreiden en offline halen voor de lange termijn.
Toch wel benieuwd met welke munten je bijna een x10 heb behaald in 1 maand tijd... (of bedoelde je december 2016)?

• Trent900
  • Laatst online: 17-12-2022
Taro schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:43:
[...]

Bedankt voor je goed onderbouwde reactie...

ADA was een paar weken geleden nog 12 cent per stuk, vandaag al 81 cent aangetikt. Per stuk is dat leuk instappen, omdat veel mensen liever veel coins hebben dan 0.00001 BTC. Ja, goedkoop dus.
Man man, kan het wel 100x zeggen hier.

Coinwaarde is totaal irrelevant. Het draait om marketcap.

Of ben jij zo iemand die denkt dat ADA ooit 1000 dollar wordt? Bij de volgende x10 is ie al net zo groot als BTC (met een niet werkend product, puur white paper hype)

[ Voor 4% gewijzigd door Trent900 op 02-01-2018 10:48 ]

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
(jarig!)
vanputten80 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:47:
[...]

Bovenstaande komt uit #3
Volgens mij is hier niet op geantwoord of ik zoek niet goed. Ik wil over naar Binance maar mijn gevoel zegt dat ik meer risico loop vanwege de koersschommelingen.

Ik koop voor 100 EUR-LTC en daarmee koop ik op Binance bv Verge. Wanneer Verge verdubbeld zou ik die willen uitbetalen naar EURO. Eerst moet ik terug naar LTC en dan laten uitbetalen naar EURO. Wanneer LTC flink gedaald is tov van mijn aankoop dan heb ik minder winst of misschien wel verlies. Hoe kun je hiermee het beste omgaan? Hoe doen jullie dat?
je kan ook gewoon direct verge kopen en verkopen voor euro's op litebit.eu 8)7

Verwijderd

Theniers schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:47:
[...]

Toch wel benieuwd met welke munten je bijna een x10 heb behaald in 1 maand tijd... (of bedoelde je december 2016)?
Ik denk 100 procent all in geweest in o.a. Verge en Ripple
Pagina: 1 ... 205 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]