Jebus4life schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:39:
[...]
Ik had er nog niet over gehoord; maar kan interessant zijn op het eerste zicht (nog niet in detail bekeken, misschien vanavond).
Ik stel me wel enkele vragen, maar vooral deze:
Gaan de devs hier wel in meegaan zoals jij zegt (waar komt de info vandaag dan EA eraan meewerkt bv?)? Ik heb de indruk dat dit de grote studio's geld zal kosten ipv opbrengen?
In-game purchase van 3 dollar (bv 1 FLP) gedaan. Jij gebruikt dit niet meer dus wilt dit doorverkopen aan iemand anders voor 1,5 dollar (bv 0,5 FLP dus). Dit zorgt er toch voor dat de dev in plek van 2 potentiële sales van 3 dollar maar 1 keer 3 dollar krijgt en niets verdient aan de trade.
Hun advisors lijken me inderdaad wel dik OK te zijn, het team daarintegen... Ik zie niet direct veel ervaring met bv blockchain
(maar ik ben er maar heel snel doorgegaan, dus ik kan me vergissen, maar wou deze punten toch direct even aanhalen)
Ik heb eerst even de whitepaper gelezen voor ik met een antwoord kom.
Wat zij zeggen is dat devs geld gaan verdienen door/met:
- hogere verkoopprijzen, met de gedachte dat gamers een deel ervan terug kunnen krijgen, zijn ze geneigd meer te betalen
- per trade gaat een commisie naar de bewuste dev
- Meer verkoop, gezien gamers meer ownership hebben over de goods, zullen ze meer invested zijn in de game en de gamers lifetime value zal toenemen en zodoende meer aankopen doen.
Ik ben het eens met jullie kritische punt over in-game aankopen, dat is uit de hand het lopen ( Battlefront.... ) maar er is wel degelijk al een grote markt hiervoor. Momenteel al over de 100 miljard dollar per jaar en prognose is 128 miljard in 2020.
Men richt zich ook op free-to-play games, waar in-game aankopen erg populair zijn ( Clash of Clans, Clash Royale etc > 2,3 miljard in 2016)
Daarnaast is er NU al een grote markt (die ze geen windeieren legt!) voor de trade van deze game goodies op de Gameflip site, met 2 miljoen users. Momenteel nog met fiat, maar FLP zal in 2018 geïmplementeerd worden als betaalmiddel.
Het is en blijft natuurlijk de vraag, hoeveel devs gaan hierin mee.
* metallicattim mompelt iets over vissen en dat het niet vangen heet...
P.s. wat EA betreft, dat heb ik verkeerd gelezen, het betreft co-founder Richard Melmon van EA die als advisor in het
team zit.