[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 167 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.468.215 views

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Machlah schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:05:
[...]

De tweets gaan niet echt over de invloed van market cap op XRP. De market cap is een som van aantal coins * waarde van de coin. Het enige wat hij zegt is dat de prijs van XRP veel stabieler is tov andere coins omdat er een usecase voor is en ook al echt word gebruikt ipv dat er alleen over gespeculeerd wordt.
Ja. Dat bedoelde ik ook wel :)

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
tron heeft veel nieuwe ontwikkeling.. ga hier maar eens op in zetten.. is vanochtend gexplode.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-12 11:48
shakespeare schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:19:
tron heeft veel nieuwe ontwikkeling.. ga hier maar eens op in zetten.. is vanochtend gexplode.
Heeft dat niet meer te maken met een hele hoop mensen die nog in volume willen scoren voor die Maserati? :+

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12 19:31

sourcecode

Prepare for the next ATH

gexplode ?
weet niet waar jij kijkt maar er zit alleen maar een dalende lijn in

https://coinmarketcap.com/currencies/tron/

Prepare for the next ATH

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
sourcecode schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:22:
[...]

gexplode ?
weet niet waar jij kijkt maar er zit alleen maar een dalende lijn in

https://coinmarketcap.com/currencies/tron/
Haha zelfde had ik. Ik dacht al dat ik de verkeerde monitorde in mijn portfolio ;)
https://coinranking.com/coin/tron-trx

Ik zie een andere lijn inderdaad :)

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Heb ik iets gemist? Gisterenavond gekocht, maar niets gemerkt van een stijging...

• rtenklooster
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:18:
[...]

Dus de RDD kan de 1 dollar wel aantikken in 2018 denk je? ;)
Tjah, ik snap de RDD niet helemaal. Social media trading munt. Zal wel hoor. Mooi dat ie lekker snel omhoog gaat, afgelopen woensdag ook, volgens mij 150 / 200%.
Ik zie het alleen niet echt op de lange termijn. Waves bijvoorbeeld lijkt me een grotere kanshebber. De achterliggende techniek lijkt me veel potentie hebben. Dat zie ik nou niet direct bij RDD

• Rubberen
  • Laatst online: 14:29
Kan iemand mij het leven iets makkelijker maken op het vlak van bijhouden wat mijn aangekochte coins doen?

Momenteel schrijf ik op wat ik heb gekocht en bereken ik zelf het procent van wat de coin op het einde van de dag heeft verwezenlijkt. Dit doe ik omdat ik best oldskool ben op dit vlak, maar met crypro is dit echt teveel werk.

Ik zoek dus een app, waar ik kan ingeven dat ik een coin heb gekocht voor bedrag X , en hij vervolgens het % aantoont van dalen of stijgen op het bedrag dat ik hem heb gekocht (X).
Natuurlijk zou ik dat met meerdere coins willen doen.

Iemand tips voor een app die dit kan?

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11 18:24
Rubberen schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:27:
Kan iemand mij het leven iets makkelijker maken op het vlak van bijhouden wat mijn aangekochte coins doen?

Momenteel schrijf ik op wat ik heb gekocht en bereken ik zelf het procent van wat de coin op het einde van de dag heeft verwezenlijkt. Dit doe ik omdat ik best oldskool ben op dit vlak, maar met crypro is dit echt teveel werk.

Ik zoek dus een app, waar ik kan ingeven dat ik een coin heb gekocht voor bedrag X , en hij vervolgens het % aantoont van dalen of stijgen op het bedrag dat ik hem heb gekocht (X).

Blockfolio of Delta, beiden super handig

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Pap3rclip schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:27:
[...]

Er zit wel 1 nadeel aan, ik heb de neiging om de haverklap te kijken en te checken :+
Dat slijt er wel af binnen een paar weken hoop ik ;)

• rtenklooster

Heb van alles geprobeerd / getest. De mooiste tot nu toe vind ik delta. Heb zelf iPhone. Werkt prima. Even handmatig mijn transacties inkloppen. Ik zie de totale winst van mn portfolio. Ook de individuele winst / verlies per coin. Hij resepecteerd transaction fees en is super snel.

Geeft mij de inzichten die ik nodig heb. Mooie grafiekjes en watchlists. Mis alleen apple watch / widgets. Ook zou csv import handig zijn.

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:02
Heeft iemand ervaring met arbitrage van BTC van Kraken naar GDAX? Ik heb de afgelopen uren alles in de gaten gehouden en het verschil per bitcoin blijft aanhouden. Het verschil is soms wel bijna 800 euro (Gdax/Kraken).

Of duurt het verplaatsen van een bitcoin van exchange naar exchange gewoon te lang?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-12 18:01
o-TANK-o schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:38:
Sta nu ook met mijn speelgeld in Usdt op Binance, even kijken waar dit heen gaat de komende uren. Ik denk dat ik rond 16uur mijn speelgeld verspreidt over de volgende 6 munten;
-Ada
-Icx
-VeChain
-Xvg
-Trx
-Req

En dan kerst ga vieren o<:)
En inmiddels verdeeld ;)

• KaleVis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024

Cointicker, hier kan je je API key ingeven van bijv bittrex en dan haalt 'ie automatisch elke coin van je op met daarbij de waarde.

• Noedels
rtenklooster schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:23:
[...]

Haha zelfde had ik. Ik dacht al dat ik de verkeerde monitorde in mijn portfolio ;)
https://coinranking.com/coin/tron-trx

Ik zie een andere lijn inderdaad :)
Inderdaad. TRX lijkt meer op een fake hype dan dat zij daadwerkelijk iets baanbrekends te melden hadden. Het heeft in ieder geval niets met de waarde gedaan en de winactie eigenlijk ook niet....

Denk dat ik die TRX maar weer snel moet dumpen en iets moet uitzoeken voor de wat langere termijn XRP of toch nog een gok met NULS. Ga nog maar ff paar minuutjes twijfelen...

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-12 17:53

NeoflexNL

Forever young

rtenklooster schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:29:
[...]

Geeft mij de inzichten die ik nodig heb. Mooie grafiekjes en watchlists. Mis alleen apple watch / widgets. Ook zou csv import handig zijn.
Apple Watch, dan wordt je toch helemaal gek man.. Mijn vrouw wordt er nu al gek van dat ik om het half uur m'n Binance app open..

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:18:
[...]

Dus de RDD kan de 1 dollar wel aantikken in 2018 denk je? ;)
Nee ik geloof zelf niet in reddcoin dat dat zon grote marketcap kan krijgen in zon korte periode, Ik heb er geen geld inzitten. Ik kan wel in de gehele top 100, 50 euro in gooien maar daar heb ik niets aan.

Ik kijk wel naar de verschillende technieken en welke coins elkaar overlappen. Daar kies ik er één of twee uit waar ik me geld instop.

• rtenklooster
- kan weg

[ Voor 97% gewijzigd door rtenklooster op 24-12-2017 16:37 ]

• rtenklooster
NeoflexNL schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:33:
[...]

Apple Watch, dan wordt je toch helemaal gek man.. Mijn vrouw wordt er nu al gek van dat ik om het half uur m'n Binance app open..
Eens... maar wat ik zou willen is een melding als mijn totale portfolio +x% of -x% is. En of een van mijn Coins substantieel wijzigt. Het idee is namelijk dat ik dan niet ieder half uur mijn app hoef te openen ;)
DeeSung schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:34:
[...]

Nee ik geloof zelf niet in reddcoin dat dat zon grote marketcap kan krijgen in zon korte periode, Ik heb er geen geld inzitten. Ik kan wel in de gehele top 100, 50 euro in gooien maar daar heb ik niets aan.

Ik kijk wel naar de verschillende technieken en welke coins elkaar overlappen. Daar kies ik er één of twee uit waar ik me geld instop.
Welke coin / techniek zie jij potentie in?

[ Voor 31% gewijzigd door rtenklooster op 24-12-2017 16:36 ]

• GustavSan
Wat hypothetisch gezever...stel je kunt 10 coins van coins tussen €1 en €50 kopen, welke zouden dit dan zijn?

Ik bedoel dus eigenlijk dat er best wat coins zijn met - volgens velen - 'wat' potentie. Ik heb toevallig zo coins als IOTA en XRP gekocht, maar coins als Waves, Neo, Stratis, ICON en SHIFT allemaal nog links laten liggen, omdat ik dan liever de gok nam met supergoedkope coins als Safex, Tronix, Verge, Electroneum, Stellar Lumens, Cardano en SpectreCoin.

Ik wil de komende maand nog wel ergens zo'n €1000 aan uitgeven, maar denk dat ik toch telkens voor de quick wins zou gaan en hierbij wellicht coins met veel grote (hodl) potentie vergeet.

Als ik die €1000 in de grote jongens steek levert het volgens mij op lange termijn ook niet zo bar veel op (ik denk aan ETH of LTC). Ik kan natuurlijk ook op minder paarden wedden en dat geld in meer IOTA en XRP stoppen....

[ Voor 14% gewijzigd door GustavSan op 24-12-2017 16:41 ]

Verwijderd

Weet iemand een plek waar ik een ethereum kan kopen zonder verificatie? bitrush en btc direct kan het op dit moment niet.

• HeyGGL
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-08-2024
Noedels schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:32:
[...]

Inderdaad. TRX lijkt meer op een fake hype dan dat zij daadwerkelijk iets baanbrekends te melden hadden. Het heeft in ieder geval niets met de waarde gedaan en de winactie eigenlijk ook niet....

Denk dat ik die TRX maar weer snel moet dumpen en iets moet uitzoeken voor de wat langere termijn XRP of toch nog een gok met NULS. Ga nog maar ff paar minuutjes twijfelen...
Niet helemaal mee eens. Als TRX wat aankondigd maakt die het ook waar. En een van de weinige coins die, zeker na zo'n kort bestaan, al een real life use heeft. Maar de de prijs schommeling stelt mij ook teleur..

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12 10:39

paradoXical

The ParadoX

Als je ergens (of lokaal) een php scriptje kan neerplempen, deze kun je ook simpel uitbreiden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
<?
$xvg = 500000;
$nxt = 100000;
$loop = 1;

$json_url = "https://min-api.cryptocompare.com/data/pricemulti?fsyms=XVG,NXT&tsyms=EUR";
$apiResponse = file_get_contents($json_url);
$cryptocurrency = json_decode($apiResponse,true);

echo "<table width=\"60%\">";
        echo "<tr style=\"font-weight:bold\">";
        echo "<td width=\"12%\">";
        echo "ASSET";
        echo "</td>";
        echo "<td width=\"25%\">Price total</td>";
        echo "<td width=\"20%\">Volume</td><td >Coin Value</td></tr>";
while($item = array_shift($cryptocurrency)) {
    foreach ($item as $key => $value)
    {
        if ($loop == 1 ) {
        $total = $xvg * $value;
        $currency = "XVG";
        $grant_total = $grant_total + $total;
        $current = $xvg ;
        $xvg_value = $value;
        }

if ($loop == 2 ) {
        $total = $nxt * $value;
        $currency = "NXT";
        $current = $nxt;
        $nxt_value = $value;
        }

echo "<tr>";
        echo "<td>";
        echo "$currency";
        echo "</td>";
        echo "<td>€ $total</td>";
        echo "<td>$current</td><td >€ $value</td></tr>";

// silly i know, but it works
        ++$loop;
    }
}

?>

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

[...]

Wil m'n TRX ook al een tijdje dumpen maar kan bijvoorbeeld RDD niet vinden op Binance. Best irritant eigenlijk.. iemand een goeie tip? Anders maar weer XVG terug kopen.

• sourcecode
  • Laatst online: 22-12 19:31

sourcecode

Prepare for the next ATH

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:40:
[...]

Wil m'n TRX ook al een tijdje dumpen maar kan bijvoorbeeld RDD niet vinden op Binance. Best irritant eigenlijk.. iemand een goeie tip? Anders maar weer XVG terug kopen.
dan koop je deze toch op litebit ?

Prepare for the next ATH

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-12 10:11
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:40:
[...]

Op Binance is VeChain (VET) best een aardige optie (zit er zelf dik in). Komende 5 weken nog veel aankondigingen, veel partnerships met grote bedrijven en China en onderdeel van PwC (Big 4 adviseurs/accountant) haar incubator programma (een partner van PwC zit in adviesraad). Blijft aardig stabiel de laatste dagen en is eentje die de shitcoins zeker gaat overleven :) Lees maar eens in: https://www.reddit.com/r/Vechain/

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-12 14:54
HeyGGL schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:38:
[...]

Niet helemaal mee eens. Als TRX wat aankondigd maakt die het ook waar. En een van de weinige coins die, zeker na zo'n kort bestaan, al een real life use heeft. Maar de de prijs schommeling stelt mij ook teleur..
Gister avond 6 cent en er voor 3/4 en nu ook weer 3/4. Dus dat is x2 en :2, vind ik wel een aardige schommel :)

• Noedels
Rookert25 schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:46:
[...]

Op Binance is VeChain (VET) best een aardige optie (zit er zelf dik in). Komende 5 weken nog veel aankondigingen, veel partnerships met grote bedrijven en China en onderdeel van PwC (Big 4 adviseurs/accountant) haar incubator programma (een partner van PwC zit in adviesraad). Blijft aardig stabiel de laatste dagen en is eentje die de shitcoins zeker gaat overleven :) Lees maar eens in: https://www.reddit.com/r/Vechain/
Kan aan mij liggen, maar VET is niet te vinden op binance!

• Pierlala
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07-2021

Pierlala

Hij bijt niet!

Noedels schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:47:
[...]

VEN

• Rookert25
  • Laatst online: 29-12 10:11
Noedels schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:47:
[...]

Dan heet nog VEN, ze zijn aan het rebranden deze weken. Mogelijk kan je je coins straks ook staken, zodat je beloond wordt puur voor het houden van de coins met passief inkomen.

Edit: hier de link https://www.binance.com/trade.html?symbol=VEN_BTC

[ Voor 8% gewijzigd door Rookert25 op 24-12-2017 16:49 ]

• MaStar
Om het nieuwe jaar in te gaan wil ik mijn portefeuille graag herverdelen en vooral vasthouden ;).
Ik heb nu de volgende munten op het oog, mix van stabiliteit en hopelijk een aantal nieuwkomers voor 2018.

Jullie nog aanvullingen?

BTC
ETH
XVG (Verge)
ADA (Cardano)
IOTA
LTC
VeChain
XRP
NEO
Ethos
Request Network
Icon (ICX)
XLM (Stellar)
Wabi

• DeeSung
  • Niet online
rtenklooster schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:36:
[...]
Welke coin / techniek zie jij potentie in?
Currency coin
Privacy currencycoin
De coins die blockchains met elkaar wil laten communiceren.
De coins met bouwplatform voor hun eigen netwerk.
Gedecentraliseerd gokken
Gedecentraliseerd cloudopslag.
Gedecentraliseerd internet.
Gedecentraliseerd exchange.
Crypto to fiat converters

Noem maar op.
Heb ook nog niet in al deze dingen geinvesteerd hoor.

Verwijderd

Tweet van John Mcafee:
never buy them. I sell my soul to Blockchain companies who pay me for "Advice" in obscene numbers of Bitcoins. I would like to say that I then give them all to the poor and needy. But I don't. Never even considered it to be honest. I have considered giving them to Bangkok Hoes."
https://twitter.com/officialmcafee/status/938832891169079296

Het is zijn echte twitter account, als je door zijn berichten scrollt, staat het op 7 december. Als je op zijn naam klikt van de tweet kom je ook op zijn echte twitter account.

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
MaStar schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:51:
Om het nieuwe jaar in te gaan wil ik mijn portefeuille graag herverdelen en vooral vasthouden ;).
Ik heb nu de volgende munten op het oog, mix van stabiliteit en hopelijk een aantal nieuwkomers voor 2018.

Jullie nog aanvullingen?

BTC
ETH
XVG (Verge)
ADA (Cardano)
IOTA
LTC
VeChain
XRP
NEO
Ethos
Request Network
Icon (ICX)
XLM (Stellar)
Wabi
Er zitten er een paar tussen die ik niet ken, maar mijn HODL portfolio ziet er ongeveer het zelfde uit.
Met name ADA, ICX en IOTA vind ik mooie coins met veel potentie.

Ook WAVES zou je eens kunnen onderzoeken, ze zijn zeer actief en goed bezig. Stijgen ook lekker en redelijk stabiel.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:43
[...]

Vergeet je ff dat TRX de afgelopen tijd 2000% gestegen is?
Lijkt wel of iedereen hier binnen 1 dag stinkend rijk wil worden.. serieus :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-12 22:35
Extera schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:58:
[...]

Er zitten er een paar tussen die ik niet ken, maar mijn HODL portfolio ziet er ongeveer het zelfde uit.
Met name ADA, ICX en IOTA vind ik mooie coins met veel potentie.

Ook WAVES zou je eens kunnen onderzoeken, ze zijn zeer actief en goed bezig. Stijgen ook lekker en redelijk stabiel.
Ik dib STRAT voor de iets langere termijn

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-12 12:49
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:53:
Tweet van John Mcafee:

[...]

https://twitter.com/officialmcafee/status/938832891169079296

Het is zijn echte twitter account, als je door zijn berichten scrollt, staat het op 7 december. Als je op zijn naam klikt van de tweet kom je ook op zijn echte twitter account.
Zijn adviezen zijn dus heel betrouwbaar

Verwijderd

Is het nou een optie om litecoin te kopen via anycoin en deze in mijn poloniex te zetten naar btc om de hoge fee te omzeilen?

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:08:
Is het nou een optie om litecoin te kopen via anycoin en deze in mijn poloniex te zetten naar btc om de hoge fee te omzeilen?
Ja, je kan ook XRP gebruiken voor nog lagere fee's.

• Provisional
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Heeft iemand van jullie eigenlijk al eens gecasht? Stel je hebt een 50 tal bitcoins in je bezit en je wilt deze op een bepaald punt eens omzetten in gewone Euro's, dan is dat op dit moment bijna schier onmogelijk. Overal zitten limieten op hoeveel je kan verkopen en op momenten dat je wilt verkopen lopen de websites vast. Mijn ervaring is kopen gaat op zich prima, maar verkopen word je wel heel moeilijk gemaakt. Ik heb soms het gevoel dat het bezit van bitcoins of andere cryptocurrencies op papier veel waard is maar een fractie daarvan in "echt" geld. En dan zijn mijn "verkoopproblemen" nog piepklein in vergelijking met de broertjes Winkelvoss die naar mijn bescheiden mening nooit de papieren bitcoin waarde gaan omzetten in echte "harde" dollars. Wat denken jullie?

• grubby
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-12 10:13
muusq schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:27:
[...]

Kan gewoon idd, wel zorgen dat je het echt naar je ethereum wallet verzend.
En andersom? Dien je om coins te verkopen voor Euro's je coins eerst van Binance over te maken naar je eigen wallet om deze vervolgens te verkopen op Anycoin? Iemand overigens een idee van de PayPal fee's?

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-12 11:54
Wederom mijn excuses als ik deze vraag weer moet stellen, ik heb nog geen antwoord op gehad. Ik kocht en verkocht eerst via Litebit, dat was makkelijk. Nu gebruik ik binance
Euro -> coinbase -> gdax -> binance. Omdat ik via deze weg geen fees betaal. Maar wat nu als ik mijn coin verkoop op binance en ik wil euro's hebben. Stuur ik dit naar mijn coinbase? Daar zit wel fees aan. Of is het dan binance -> gdax -> coinbase

• Tominatie
  • Niet online
Provisional schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:13:
Heeft iemand van jullie eigenlijk al eens gecasht? Stel je hebt een 50 tal bitcoins in je bezit en je wilt deze op een bepaald punt eens omzetten in gewone Euro's, dan is dat op dit moment bijna schier onmogelijk. Overal zitten limieten op hoeveel je kan verkopen en op momenten dat je wilt verkopen lopen de websites vast. Mijn ervaring is kopen gaat op zich prima, maar verkopen word je wel heel moeilijk gemaakt. Ik heb soms het gevoel dat het bezit van bitcoins of andere cryptocurrencies op papier veel waard is maar een fractie daarvan in "echt" geld. En dan zijn mijn "verkoopproblemen" nog piepklein in vergelijking met de broertjes Winkelvoss die naar mijn bescheiden mening nooit de papieren bitcoin waarde gaan omzetten in echte "harde" dollars. Wat denken jullie?
Nooit problemen gehad met uitcashen eerlijk gezegd. Die winkelvoss tweeling is ook niet dom en zal niet in 1 keer alles uitcashen maar dat geleidelijk in kleinere hoeveelheden doen. Uiteindelijk zullen zij echt wel alles in "harde" dollars kunnen zetten tenzij er een enorme crash komt waardoor iedereen wil uitbetalen, wat denk niet mogelijk is door de buffers die exchanges en dergelijke hebben.

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Prachtig om te zien hoe iedereen reageert op een mega dump van 16.50.
Die koop zich voorlopig niet meer goedkoop in.

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-11 18:12
Jongens ik wil graag de slowchat lezen maar de invite doet het niet. Kan iemand mij daaraan helpen?

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-12 08:26
Provisional schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:13:
Als je steeds blijft switchen van coin naar coin blijft het makkelijke pad naar cashen steeds weer een opgaaf lijkt me. Heb zelf maar 1 coin die ik ooit wil cashen mocht het wat worden, en deze “mijn” doel/hoogte heeft bereikt.

Het pad naar het cashen toe heb ik tot in den treure uitgezocht zodat het zo goedkoop en snel mogelijk kan, los van factoren zoals klapperende exchanges etc. Maar volgens mijn berekeningen ben ik op het einde van de rit bijna 10% kwijt aan alleen al fees e.d. Voor het daadwerkelijk op mijn bankrekening staat. Ga het binnenkort met een klein bedrag testen, want hoe mooi het op papier lijkt, moet de praktijk nog maar blijken.

Maar dan spreek ik over long term, verwacht niet binnen een maand op het streefbedrag te zitten, maar het geeft me nu een hoop rust wetende dat als die dag komt, ik weet waar ik aan toe ben en hoe te handelen.

• MaStar
Sam2013 schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:21:
Prachtig om te zien hoe iedereen reageert op een mega dump van 16.50.
Die koop zich voorlopig niet meer goedkoop in.
waarover heb je het?

• MaStar
Dakillerbean schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:23:
[...]

Als je steeds blijft switchen van coin naar coin blijft het makkelijke pad naar cashen steeds weer een opgaaf lijkt me. Heb zelf maar 1 coin die ik ooit wil cashen mocht het wat worden, en deze “mijn” doel/hoogte heeft bereikt.

Maar dan spreek ik over long term, verwacht niet binnen een maand op het streefbedrag te zitten, maar het geeft me nu een hoop rust wetende dat als die dag komt, ik weet waar ik aan toe ben en hoe te handelen.
Welke coin heb je je pijlen op gericht?

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-12 09:58

Jullie nog aanvullingen?

BTC
ETH
XVG (Verge)
ADA (Cardano)
IOTA
LTC
VeChain
XRP
NEO
Ethos
Request Network
Icon (ICX)
XLM (Stellar)
Wabi
Wacht tot 1 januari en check dan Verge nog een keer. Als ze een goede update hebben gepusht (niet code bij elkaar geschraapt), koop 'm dan als ie crasht. Hebben ze niks gepusht, koop dan Nav Coin, deze coin kan al wat Verge wilt doen, maar is een flink stuk minder waard op het moment. Ook het dev team is heel goed bezig (en is een flink stuk groter dan dat van Verge..).

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-12 13:15
jesse111 schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:29:
[...]

Wacht tot 1 januari en check dan Verge nog een keer. Als ze een goede update hebben gepusht (niet code bij elkaar geschraapt), koop 'm dan als ie crasht. Hebben ze niks gepusht, koop dan Nav Coin, deze coin kan al wat Verge wilt doen, maar is een flink stuk minder waard op het moment. Ook het dev team is heel goed bezig (en is een flink stuk groter dan dat van Verge..).
Nav coin zit al boven de 2$, wat bedoel je precies. Wat gebeurd er op 1 januari?

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
zit te twijfelen om uit te stappen bij verge... heb er geen goed gevoel meer in... klein team/ weinig ontwikkeling... volgens mij dikke bullshit allemaal.

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
shakespeare schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:37:
zit te twijfelen om uit te stappen bij verge... heb er geen goed gevoel meer in... klein team/ weinig ontwikkeling... volgens mij dikke bullshit allemaal.
Ik was gister al weg op 0.29. :X

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-12 13:30

Jullie nog aanvullingen?

BTC
ETH
XVG (Verge)
ADA (Cardano)
IOTA
LTC
VeChain
XRP
NEO
Ethos
Request Network
Icon (ICX)
XLM (Stellar)
Wabi
ENV ICO loopt nu met ongeveer $35.000.000 al erin gestoken
SKY (Skycoin) toch ook al van $3 naar $17 gegaan op paar maand

• 571Pro
  • Laatst online: 22-12 13:30
Mijn excuses internet is wat slecht hier en dit kwam er bij gepost toen ik weer post drukte toen het niet lukte...

[ Voor 84% gewijzigd door 571Pro op 24-12-2017 17:41 . Reden: foutieve post ]

• Jebus4life
  • Laatst online: 11:44

Jebus4life

BE User

Machlah schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:33:
[...]

Nav coin zit al boven de 2$, wat bedoel je precies. Wat gebeurd er op 1 januari?
De totale marktwaarde
Nav COIN: $139.016.052 USD

Verge: $3.284.232.806 USD
[...]

Waar kan ik navcoin vinden eigenlijk? Zowel Kraken als binance bieden die niet aan (waarschijnlijk daarom ook het lage volume). Ik hou wel van een underdog en als wat je zegt klopt kan dat wel een goudklompje worden? Waar vind ik wat meer info (niet van hun site, iets objectief graag :+ )

[ Voor 29% gewijzigd door Jebus4life op 24-12-2017 17:41 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Verwijderd

4000% in 30 dagen... denk dat er meer bang zijn voor een daling ;-)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2017 17:40 ]

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-12 08:26
MaStar schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:25:
[...]

Welke coin heb je je pijlen op gericht?
ByteCoin. Oorspronkelijke cryptonote coin, halverwege dit jaar opgepikt voor weinig door te minen. Sinds ik deze halverwege dit jaar heb, zijn ze al 6x meer waard maar verwacht er nog wel wat meer van, gisteren de nieuwe roadmap van 2018 gezien, en daar verwacht ik nog wel wat van. Blijft tot nu toe vrij stabiel, ook tijdens de run van afgelopen dagen valt de dip wel mee. Het enige nadeel is dat deze tot nu toe alleen op 2 exchanges te krijgen is. Maar volgens hun roadmap moet daar begin 2018 verandering in komen. De tijd zal het leren, heb geen haast...

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-12 18:01
Dat gevoel had ik 2 weken geleden, toen mijn 14.000 verge coins verkocht voor 200,- EUR. Nooit meer terug durven kopen omdat er niks gebeurde rondom die munt, behalve dan John Whale Mcafee.

Doet wel een beetje zeer, maar geloof er nog steeds niet in!

www.instagram.com/thomas.bartelds

• jesse111
Machlah schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:33:
[...]

Wat boeit die 2$ nou? Het gaat om de totale market cap. Van Nav zijn er momenteel 62,211,823 coins, dit neemt per jaar met +-2% wegens inflatie (als je meer wilt weten lees dan even wat in over de coin). Een coin zoals Verge heeft 14,4 miljard coins, dus die zijn per coin een stuk minder waard dan Nav.
Jebus4life schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:39:
[...]

De totale marktwaarde
Nav COIN: $139.016.052 USD

Verge: $3.284.232.806 USD

[...]

Waar kan ik navcoin vinden eigenlijk? Zowel Kraken als binance bieden die niet aan (waarschijnlijk daarom ook het lage volume). Ik hou wel van een underdog en als wat je zegt klopt kan dat wel een goudklompje worden? Waar vind ik wat meer info (niet van hun site, iets objectief graag :+ )
Op de website kan je meer lezen: https://navcoin.org/
Ze hebben een mooie roadmap voor 2018 en deze week is hun mobiele app (NavPay) uitgekomen, die kan je downloaden in de playstore en binnenkort (als Apple het goedkeurt) in de app store.

[ Voor 42% gewijzigd door jesse111 op 24-12-2017 17:43 ]

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-12 16:42
Heeft iemand een verklaring waarom Cardano de afgelopen week zo hard is gezakt?
Na Bitcoin (-30,49%), is Cardano (-25,93%) de 2de grootste daler in de top 20.
Ik ben al even aan het kijken om wat ADA te kopen. Nu het goede moment, of is er meer aan de hand?

• wheeler 2
  • Laatst online: 02-12-2021
Sam2013 schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:38:
[...]

Ik was gister al weg op 0.29. :X
Nou, ik deed het sneller, iets meer dan 19seconden.

• Machlah
jesse111 schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:40:
[...]

Wat boeit die 2$ nou? Het gaat om de totale market cap. Van Nav zijn er momenteel 62,211,823 coins, dit neemt per jaar met +-2% wegens inflatie (als je meer wilt weten lees dan even wat in over de coin). Een coin zoals Verge heeft 14,4 miljard coins, dus die zijn per coin een stuk minder waard dan Nav.
Je zegt eerst dat navcoin minder waard is... nu is verge weer minder waard? Als je het over de waarde van een coin hebt dan praat je toch over de prijs per stuk of niet?

• jesse111
Machlah schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:45:
[...]

Je zegt eerst dat navcoin minder waard is... nu is verge weer minder waard? Als je het over de waarde van een coin hebt dan praat je toch over de prijs per stuk of niet?
Als ik het heb over dat Nav minder waard is gaat het over de totaal waarde, jij had het over de waarde per coin. Daar ging ik op in...

• Machlah
jesse111 schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:46:
[...]

Als ik het heb over dat Nav minder waard is gaat het over de totaal waarde, jij had het over de waarde per coin. Daar ging ik op in...
Ok, je bedoelt dat de marketcap een stuk lager is. Dit zegt niks over wat de coin waard is of wat de coin in potentie waard is simpelweg door met Verge te vergelijken.

• GekkeHenk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-12 17:28
paradoXical schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:39:
[...]

Als je ergens (of lokaal) een php scriptje kan neerplempen, deze kun je ook simpel uitbreiden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
<?
$xvg = 500000;
$nxt = 100000;
$loop = 1;

$json_url = "https://min-api.cryptocompare.com/data/pricemulti?fsyms=XVG,NXT&tsyms=EUR";
$apiResponse = file_get_contents($json_url);
$cryptocurrency = json_decode($apiResponse,true);

echo "<table width=\"60%\">";
        echo "<tr style=\"font-weight:bold\">";
        echo "<td width=\"12%\">";
        echo "ASSET";
        echo "</td>";
        echo "<td width=\"25%\">Price total</td>";
        echo "<td width=\"20%\">Volume</td><td >Coin Value</td></tr>";
while($item = array_shift($cryptocurrency)) {
    foreach ($item as $key => $value)
    {
        if ($loop == 1 ) {
        $total = $xvg * $value;
        $currency = "XVG";
        $current = $xvg ;
        $xvg_value = $value;
        }

if ($loop == 2 ) {
        $total = $nxt * $value;
        $currency = "NXT";
        $current = $nxt;
        $nxt_value = $value;
        }

echo "<tr>";
        echo "<td>";
        echo "$currency";
        echo "</td>";
        echo "<td>€ $total</td>";
        echo "<td>$current</td><td >€ $value</td></tr>";

// silly i know, but it works
        ++$loop;
    }
}

?>
Waarom PHP als je ook Blockfolio hebt? Tevens is het nog gemakkelijker om het in Excel te doen waarbij je een koppeling naar een Web API maakt.

• jesse111
Machlah schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:48:
[...]

Ok, je bedoelt dat de marketcap een stuk lager is. Dit zegt niks over wat de coin waard is of wat de coin in potentie waard is simpelweg door met Verge te vergelijken.
Het gaat er om dat deze coin al flink voor ligt op Verge en een betere roadmap heeft ;) Dat laat dus zien dat er flink wat potentie in zit. 1.5 week geleden zaten Verge en Nav nog op hetzelfde prijsniveau.

Mjah, kijk maar wat je doet, ik geef alleen een tip ;)

• MaStar
[...]

Als ze een goede update hebben gepusht , crasht die niet ;)

• Machlah
jesse111 schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:53:
[...]

Het gaat er om dat deze coin al flink voor ligt op Verge en een betere roadmap heeft ;) Dat laat dus zien dat er flink wat potentie in zit. 1.5 week geleden zaten Verge en Nav nog op hetzelfde prijsniveau.

Mjah, kijk maar wat je doet, ik geef alleen een tip ;)
Welke NAVcoin heb je het over? 1,5 week geleden zat NAV ergens rond de 2€ uit mijn hoofd?

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10

Woohooo

Smilie, James Smilie

smokeandnoise schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:07:
[...]

Hier wil ik even op inhaken, namelijk, op een gegeven moment gaat die jongen inloggen op zijn computer en niemand mag dat zien, dat begrijp ik. Ook dat hij camera's heeft hangen in zijn huis en nog meer dingen geeft aan dat hij beveiliging erg serieus neemt.

Is het misschien een idee om in een apart topic te bespreken hoe je de zaak een beetje kun beveiligen of is dat iets wat iedereen maar voor zichzelf uit moet zoeken.

In ieder geval kan ik me zo voorstellen dat als je een computer hebt met meerdere VM's er op dat je al aardig kunt voorkomen dat je gehacked wordt. Nu heb ik daar zelf even niet echt mogelijkheden voor omdat mijn computer dat allemaal niet trekt, maar een browser in Virtual Box draaien, dat lukt nog wel.

Idee om dit te bespreken ergens, of is het te algemeen valt dit meer over beveiliging in het algemeen ?
Tja ik zit hier ook een beetje mee de laatste tijd met een scenario in het hoofd houden
1. Dat je vriendin ook eventueel bij je seedfile kan in geval dat ik tegen een boom rij
2. Dat je huis volledig afbrandt
3. Je systeem gehackt wordt

De voornaamste beveiligingen die je kunt nemen zijn denk ik
1. Hardware Wallet (Ledger / Trezor)
- Zorg voor een kopie van je recovery woorden lijst en bewaar deze op verschillende locaties
- Beveilig je recovery woorden lijst op USB stick beveiligd met Bitlocker
2. In geval van je geen support hebt van een hardware wallet zet je recovery key niet op je pc zet maar op usb stick beveiligd met bitlocker en weer op meerdere locaties ligt in geval van p2.
3. Op een Exchange werk altijd met 2 factor auth op je telefoone en zorg voor een goede backup van je 2FA codes.

• Noedels
Altijd zo jammer... twijfelen tussen rxp en nuls. Rxp kiezen en een uur later zien dat nuls op 40% staat....

• technorabilia
  • Laatst online: 12:18
Woohooo schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:05:
[...]

3. Op een Exchange werk altijd met 2 factor auth op je telefoon.
En zorg voor een goede backup van je 2FA codes.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 01:13
Anton.net schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:42:
Heeft iemand een verklaring waarom Cardano de afgelopen week zo hard is gezakt?
Na Bitcoin (-30,49%), is Cardano (-25,93%) de 2de grootste daler in de top 20.
Ik ben al even aan het kijken om wat ADA te kopen. Nu het goede moment, of is er meer aan de hand?
Kijk even de charts wat na, hij is gigantisch gestegen in een paar dagen (puur op basis van het idee, de whitepaper, enzovoorts, er is geen werkend product :/ maar oké, dat terzijde), uiteindelijk is die hype er dan een beetje af en corrigeert het een beetjel Zie het als dat je ene euro plotseling 5 euro waard is, als die dan een week later nog 4 euro waard is heb je alsnog een gigantische stijging.

Bambu Lab P1S Combo

Verwijderd

Ergens verwacht ik dat de correctie nog wel dieper gaat, of langer duurt.
Iedereen is er een beetje te zeker van dat alles weer gaat stijgen. Op Twitter ook christmas sale grappen.
En als er iets zeker is op beurshandel is dat datgene uitkomt wat tegengesteld is aan de verwachting van de meerderheid

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
GustavSan schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:37:
Wat hypothetisch gezever...stel je kunt 10 coins van coins tussen €1 en €50 kopen, welke zouden dit dan zijn?
Coin-waarde is totaal irrelevant, wanneer leren mensen dat nou. It's all about marketcap.

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:26:
Iedereen is er een beetje te zeker van dat alles weer gaat stijgen. Op Twitter ook christmas sale grappen.
En als er iets zeker is op beurshandel is dat datgene uitkomt wat tegengesteld is aan de verwachting van de meerderheid
Ik weet het niet maar ik heb ook zo'n onderbuik gevoel man..
stilte voor de volgende storm en de volgende flinke correctie :|

• Tominatie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:26:
Ik denk dat hij voor nu even rond $12 - $14k blijft hangen maar na de kerst weer als een speer omhoog gaat, maar het blijft altijd maar afwachten ;)

Door John heb ik vandaag in 1 uur tijd van 300 euro 600 euro gemaakt, ik kan er wel mee leven als ik dat elke dag zou hebben. Ik gok voor morgen dat hij één van deze coins gaat pushen: siacoin, decentraland of funfair :9.

• Rubberen
[...]

Ik heb delta momenteel geïnstalleerd. Simpel in gebruik, en geeft mij een mooi overzicht, top dus!

Enkel besef ik nu pas hoe 'slecht' ik bezig ben.

tron: -33%
litecoin: -12%
Verge: -35%

Kan er wel om lachen, aangezien het bedrag dat ik er in heb steken klein is. Maar toch zuur om te falen! Morgen beter :)

• C6DL
Sinds kort in het bezit van een Ledger Nano S,
leuk apparaat en best secure ook.

Enige wat me tegenvalt, is dat tijdens een send transactie, er voldoende is aan een knopje indrukken.
Als iemand dus mijn pincode weet, kan hij met mijn ledger de BTC eraf trekken.
Waarom hebben ze niet een extra laag dat je een woord in moet vullen die je op het papiertje op moest schrijven?

• GustavSan
Trent900 schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:34:
[...]

Coin-waarde is totaal irrelevant, wanneer leren mensen dat nou. It's all about marketcap.
Hmm. Ik bedoelde eigenlijk meer welke coin in de €1-€50 range de beste papieren heeft tussen bv nu en 5 jaar. Ik merk dat ik coins in deze prijsrange telkens lijk over te slaan omdat dan denk dat de piek al is gewees bij die coin en omdat ik - wellicht ten onrechte - liever 100-1000 coins koop voor hodl dan 10-100 coins.

[ Voor 6% gewijzigd door GustavSan op 24-12-2017 18:52 ]

Verwijderd

Rubberen schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:39:
[...]

Ik heb delta momenteel geïnstalleerd. Simpel in gebruik, en geeft mij een mooi overzicht, top dus!

Kan er wel om lachen, aangezien het bedrag dat ik er in heb steken klein is. Maar toch zuur om te falen! Morgen beter :)
tsja, falen... kwestie van geduld, hoop ik voor je (ons ;-) )

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 01:13
C6DL schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:48:

Enige wat me tegenvalt, is dat tijdens een send transactie, er voldoende is aan een knopje indrukken.
Waarom hebben ze niet een extra laag dat je een woord in moet vullen die je op het papiertje op moest schrijven?
Zodat je niet het papiertje met je hele seed elke keer tevoorschijn moet toveren voor élke transactie, maar daarvoor je pincode genoeg is. Bij het herstellen van je wallet met ALLES erop is dan wel de hele seed nodig, dus kan je die uit de kluis op een andere locatie halen, je gegraveerde metalen plaatje opgraven uit je tuin, enzovoorts.... :+

Ik heb de Nano S ook sinds een paar dagen en die ene klik lijkt me ook wat simpel, maar vervangen met een woord van je seed is ook totaal niet praktisch.

Bambu Lab P1S Combo

• Grotman
  • Niet online
C6DL schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:48:

Je kunt een passphrase aanmaken en dan een nieuwe pincode kiezen die daaraan gekoppeld is. Dat is dus een nieuwe wallet die verborgen zit onder een andere pincode dan die je al hebt. Je kunt hem recoveren met je huidige seed + passphrase.
Zet daar je grotere bedragen op en hou die je nu gebruikt voor kleinere bedragen. Als je seed gestolen wordt of zoals je aangeeft iemand je pincode weet (hoe eigenlijk?) , of je wordt bedreigd om je pincode af te geven, dan kunnen ze dus ook niet bij die nieuwe wallet, want je geeft alleen je eerste pincode.

• GekkeHenk
Woohooo schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:05:
[...]

Tja ik zit hier ook een beetje mee de laatste tijd met een scenario in het hoofd houden
1. Dat je vriendin ook eventueel bij je seedfile kan in geval dat ik tegen een boom rij
2. Dat je huis volledig afbrandt
3. Je systeem gehackt wordt

De voornaamste beveiligingen die je kunt nemen zijn denk ik
1. Hardware Wallet (Ledger / Trezor)
- Zorg voor een kopie van je recovery woorden lijst en bewaar deze op verschillende locaties
- Beveilig je recovery woorden lijst op USB stick beveiligd met Bitlocker
2. In geval van je geen support hebt van een hardware wallet zet je recovery key niet op je pc zet maar op usb stick beveiligd met bitlocker en weer op meerdere locaties ligt in geval van p2.
3. Op een Exchange werk altijd met 2 factor auth op je telefoone en zorg voor een goede backup van je 2FA codes.
Ik reageer even op 2), NOOIT je complete seed digitaal opslaan. Ook al is het op een Bitlocker enabled device. Hiermee neemt de beveiliging van je Ledger Nano S/Trezor significant af.

Je hebt een device waar niemand bij kan en waar de seed niet bekend van is. Althans, niet digitaal. Vervolgens digitaliseer je die seed weer en slaat hem wéér digitaal op. Dat betekent dat je in theorie alsnog gehackt kan worden wanneer:
a) je pc aan staat. Wellicht laat je die runnen omdat je een miner hebt;
b) je usb-stick ingestoken is en je device encrypted is;
c) wordt aan bovenstaande variabelen voldaan, kan iemand op afstand in theorie je seed stelen. Deze inladen op zijn eigen hardware wallet en alsnog al je cryptocurrency jatten.

Best practice: sla je seed meerdere malen offline op (op papier), knip een deel van je seed van het papiertje af (bijv 3 van de 24 woorden). Sla die drie woorden digitaal op op een encrypted device. Dan heeft iemand allebei de delen nodig willen zij überhaupt je wallet kunnen herstellen.

Waarom zou je dit doen? Use case: in mijn woning (studentenkamer) ligt zowel seed als hardware wallet opgeborgen. Drie woorden heb ik van de seed afgeknipt en deze heb ik opgeborgen naast mijn hardware wallet. Pincode zit in m'n hoofd. Mocht een inbreker alles vinden vinden, dan kan hij enkel de hardware wallet openen door de pincode te raden, maar die is 8 karakters lang. Dat betekent: 10 tot de macht 8. Voor de seed raden geldt 2048 tot de macht 3 (gebaseerd op een BIP lijst, zie hier: https://github.com/bitcoi...ster/bip-0039/english.txt ). Compleet onmogelijk dus! :D

[ Voor 3% gewijzigd door GekkeHenk op 24-12-2017 19:08 ]

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-12 06:51
Mmhmm... zit de "coin of the day" promotie van Mcafee in de charts na te kijken. De promotie van bijv. de afgelopen drie dagen hebben bij elke coin een stijging van 200-300% opgeleverd. Daarna zakt ie weer, maar toch...zijn invloed zorgt er wel voor dat je ff winst kan pakken.
Misschien moet ik morgen ook maar als een schaap zijn advies opvolgen Bééééééh

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-12 21:20

mark-k

AKA markkNL

ruudvgeleuken schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:53:
[...]

Ik reageer even op 2), NOOIT je complete seed digitaal opslaan. Ook al is het op een Bitlocker enabled device. Hiermee neemt de beveiliging van je Ledger Nano S/Trezor significant af.

Je hebt een device waar niemand bij kan en waar de seed niet bekend van is. Althans, niet digitaal. Vervolgens digitaliseer je die seed weer en slaat hem wéér digitaal op. Dat betekent dat je in theorie alsnog gehackt kan worden wanneer:
c) wordt aan bovenstaande variabelen voldaan, kan iemand op afstand in theorie je seed stelen. Deze inladen op zijn eigen hardware wallet en alsnog al je cryptocurrency jatten.

Best practice: sla je seed meerdere malen offline op (op papier), knip een deel van je seed van het papiertje af (bijv 3 van de 24 woorden). Sla die drie woorden digitaal op op een encrypted device. Dan heeft iemand allebei de delen nodig willen zij überhaupt je wallet kunnen herstellen.

Waarom zou je dit doen? Use case: in mijn woning (studentenkamer) ligt zowel seed als hardware wallet opgeborgen. Drie woorden heb ik van de seed afgeknipt en deze heb ik opgeborgen naast mijn hardware wallet. Pincode zit in m'n hoofd. Mocht een inbreker alles vinden vinden, dan kan hij enkel de hardware wallet openen door de pincode te raden, maar die is 8 karakters lang. Dat betekent: 10 faculteit 8 mogelijkheden. Voor de seed raden geldt 2048 faculteit 3 mogelijkheden (gebaseerd op een BIP lijst, zie hier: https://github.com/bitcoi...ster/bip-0039/english.txt ). Compleet onmogelijk dus! :D
Misschien moet je nog eens opzoeken wat faculteit ook alweer is ;) Je bedoelt hier in elk geval gewoon ^ (tot de macht) bij je pincode. Bij je seed heb ik geen idee want ik heb niet eens een idee wat het is xD

• GekkeHenk
mark-k schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:01:
[...]

Misschien moet je nog eens opzoeken wat faculteit ook alweer is ;) Je bedoelt hier in elk geval gewoon ^ (tot de macht) bij je pincode. Bij je seeb heb ik geen idee want ik heb niet eens een idee wat het is xD
Kut, klopt. Was even in de war :P. Het aantal opties heb je sowieso al. Maar dan alsnog ben ik van mening dat je je seed altijd moet splitsen!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10 09:27
[...]

Nav lijkt iets verder te zijn dan Verge qua roadmap en kan meer transacties/seconde doen, maar Verge is zwaar overgewaardeerd. O.a. gepumpt door McAffee's tweet. Dus ik zie Verge eerder richting Navcoin gaan dan andersom. De vergelijking X lijkt op Y, en Y is Z waard, dus X is ook Z waard lees ik iets teveel. Of X kan top de top 20 gaan behoren, of zou minimaal top 5 moeten zijn, en daar hoort een market cap van YY bij dus ZZ% stijging.

Kun je aangeven wat in jouw mening de toegevoegde waarde is van Navcoin t.o.v. al bestaande coins? Ik heb me wat verdiept n.a.v. alle recente posts/topics over Navcoin, maar het is geen goede privacy coin, heeft o.a. een publiekelijke blockchain, je kunt in anderen hun wallet kijken, privacy transactions zijn optioneel en Navcoin heeft een rich list. Verder heeft Nav infinte supply. Monero is superieur aan Navcoin/Verge op privacygebied.

Twijfelde eerder om in Navcoin te stappen maar uiteindelijk niet gedaan om deze redenen, heb ipv daarvan gekozen voor HST, MOD en FUN. Lagere market caps dan Navcoin en imo duidelijkere use cases die een nieuwe coin justificeren en daarmee meer potentie.

• Noedels
[...]

Ik leef exact met je mee! 500 op btc en die blijft daar de komende jaren ondanks wat. En 100 euro om mee te spelen! Hoewel die 100 is al wat minder....

Verwijderd

Even nog een ultra-domme vraag van mij: als ik op Binance alles trade naar USDT staat het vast en kan het niet instorten toch?

• Rated
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 00:11
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:14:
Even nog een ultra-domme vraag van mij: als ik op Binance alles trade naar USDT staat het vast en kan het niet instorten toch?
Dat is wel het idee erachter. Al kan alles instorten denk ik dan.

• Provisional
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Tominatie schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:35:
[...]

Ik denk dat hij voor nu even rond $12 - $14k blijft hangen maar na de kerst weer als een speer omhoog gaat, maar het blijft altijd maar afwachten ;)

Door John heb ik vandaag in 1 uur tijd van 300 euro 600 euro gemaakt, ik kan er wel mee leven als ik dat elke dag zou hebben. Ik gok voor morgen dat hij één van deze coins gaat pushen: siacoin, decentraland of funfair :9.
En heb je die winst op papier of op je bankrekening in Euro's?

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-12 12:32
Nou trx is lekker bezig, not. Lijkt alsof de samenwerking die is aangekondigd juist averechts gewerkt heeft en het langzaam aan het instorten is...

Verwijderd

Rated schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:15:
[...]

Dat is wel het idee erachter. Al kan alles instorten denk ik dan.
Hha ja relatief dan.. dat had ik wel moeten doen gisteren. Nu is mijn flinke winst weer geslonken.. al doende leert men.

• Jebus4life
  • Laatst online: 11:44

Jebus4life

BE User

[...]

[...]

Toevallig al gevonden hoe je transaction fee's voor transfers verwerkt? (met Delta dus)
Buy/Sell geen probleem. Maar ik heb gekocht en verhuisd naar een andere exchange, en zie niet direct hoe ik dat kan invoegen... (het gaat hier niet over monsterbedragen natuurlijk, maar als ik het dan toch in een app steek om bij te houden dan liefst precies)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12 23:42

FlyEragon

Alien Monkeys

wrstylo schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:21:
Nou trx is lekker bezig, not. Lijkt alsof de samenwerking die is aangekondigd juist averechts gewerkt heeft en het langzaam aan het instorten is...
Had je vanochtend al moeten dumpen toen bleek dat de aankondiging niet veel soeps was i.c.m de uitgebleven verwachting van de stijging.

• C6DL
ruudvgeleuken schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:53:
[...]

Waarom zou je dit doen? Use case: in mijn woning (studentenkamer) ligt zowel seed als hardware wallet opgeborgen. Drie woorden heb ik van de seed afgeknipt en deze heb ik opgeborgen naast mijn hardware wallet. Pincode zit in m'n hoofd. Mocht een inbreker alles vinden vinden, dan kan hij enkel de hardware wallet openen door de pincode te raden, maar die is 8 karakters lang. Dat betekent: 10 tot de macht 8. Voor de seed raden geldt 2048 tot de macht 3 (gebaseerd op een BIP lijst, zie hier: https://github.com/bitcoi...ster/bip-0039/english.txt ). Compleet onmogelijk dus! :D
Ik ga de seed opdelen in 2 gedeeltes,
beide op een andere locatie (op papier)

moet toch secure zat zijn dan? :)

Verwijderd

robb. schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:56:
Mmhmm... zit de "coin of the day" promotie van Mcafee in de charts na te kijken. De promotie van bijv. de afgelopen drie dagen hebben bij elke coin een stijging van 200-300% opgeleverd. Daarna zakt ie weer, maar toch...zijn invloed zorgt er wel voor dat je ff winst kan pakken.
Misschien moet ik morgen ook maar als een schaap zijn advies opvolgen Bééééééh
Op het moment dat ie tweet ben je al te laat

• bas68
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:28:
[...]

Heel veel mensen gaan idd. nat hierop. Je bent te laat. Exchanges worden traag etc. etc. etc.. Voor je (te hoog) hebt ingekocht zie je alweer een grote rode streep omlaag.

(ik ook gisteren, met DGB :()

• Rubberen
opgelost

[ Voor 98% gewijzigd door Rubberen op 24-12-2017 20:05 ]

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-12 12:49
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:28:
[...]

En steeds meer mensen gaan die taktiek ook proberen.
Pagina: 1 ... 167 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]