Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 19:46:
Op advies van mijn omgeving en na veel gelezen op tweakers en onderzoek gedaan te hebben heb ik geinvesteerd in de Bitcoins. Na veel lezen en onderzoek kwam ik tot de conclusie dat de bitcoin al het betalingsverkeer over gaat nemen en dat daarom de prijs alleen maar omhoog kon gaan. Na een lange tijd was de verificatie gelukt en heb ik al mijn spaargeld overgemaakt naar Kraken. Toen het op Kraken stond heb ik alles omgezet naar Bitcoin, voor 16.000 euro per stuk.
Vannacht ging de prijs keihard naar beneden en ben ik de hele nacht op moeten blijven. Ik heb toen alles verkocht voor 9500 euro per bitcoin want er leek geen einde aan te komen. Het doet mij echt heel veel pijn want ik ben nu 3 jaar full time werken aan spaargeld kwijt. Daarom wil ik iedereen waarschuwen nooit in cryptocoins te gaan.
Ik ga in 2018 weer bij mijn ouders wonen zodat ik zoveel mogelijk weer kan sparen.
'Na veel gelezen en onderzoek te hebben gedaan...' Blijkbaar niet voldoende onderzoek. Ik vind het ontzettend sneu dat je je spaargeld bent kwijtgeraakt maar wees eerlijk: hoeveel onderzoek heb je gedaan? De gouden basisregels die je op ieder forum (Tweakers, Reddit, 4chan, noem het maar op) voorbij ziet komen zijn:
- Only invest what you can afford to lose;
- Buy low, sell high (ha.ha.);
- Don't time the market;
- If you can't accept the fact that your portfolio will drop by 50%, don't do it.
Ik citeer nog even Charlie Lee (Litecoin) zijn Twitter post toen LTC ontzettend hard is gestegen:
"I bought my first BTC at $30 and watched it tumble to $2 in the next year. If you can't stomach a 90% drop in crypto, don't adopt early. 😀🚀". Link:
https://twitter.com/satoshilite/status/927672914048040960.
Hoe lullig het ook is, eigen schuld en je had beter onderzoek moeten doen vind ik.
Edit: Jezus, ik lach serieus om je post hierboven. 'Zal ik het weer terugkopen?' Doe onderzoek en vorm je eigen mening; laat je mening niet vormen door anderen. Intrinsieke motivatie is key.
Edit2: vandaag pas geregistreerd, dus vraag me af of je wel serieus bent of hier even huile huilie komt doen

.
[
Voor 6% gewijzigd door
GekkeHenk op 22-12-2017 20:03
]