[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 154 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.156 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-09 13:15
Snowman schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:41:
Paar uur geleden wat Verge gekocht via litebit, echter zie ik ze nog niet verschijnen in de litebit wallet. Ontvangstadres klopt gewoon en de bestelling staat op afgerond. Als ik er op klik staan ze ook gewoon geparkeerd op de Verge blockchain onder dat adres. Even een ticket inschieten of maar meer geduld hebben? :P
Nog even geduld hebben, duurde bij mij ook enkele uren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler 2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:39:
Ik denk dat de rtl crypto show de druppel was.

Maar even zonder dollen, er zullen maar wat nieuwe mensen zijn ingestapt a.d.v. die show..
Nieuwe mensen stappen niet gisteravond ineens in. Dan ga je eerst uitzoeken hoe het werkt. Wellicht was je dan vanochtend klaar voor een eerste investering en toen was de koers al ingestort. Dat stond ook al op nu.nl en als het op nu.nl staat, moet je uitkijken.
De kans dat er al kijkers waren ingestapt lijkt me vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:51
PJ. schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:41:
[...]

Welke munt heb je gekocht als ik vragen mag? Ik zie overal voorraad 0 namelijk staan.
Verge maar dat is al een paar uurtjes geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 17:35
Sinds 15:00 alweer een stijgende lijn bij mijn Alts, XVG, ADA, POWR.
Komt allemaal wel weer goed mensen Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:00

The_Scarabial

MTB for life!

wheeler 2 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:42:
[...]

Nieuwe mensen stappen niet gisteravond ineens in. Dan ga je eerst uitzoeken hoe het werkt. Wellicht was je dan vanochtend klaar voor een eerste investering en toen was de koers al ingestort. Dat stond ook al op nu.nl en als het op nu.nl staat, moet je uitkijken.
De kans dat er al kijkers waren ingestapt lijkt me vrij klein.
idd, maar er zijn al genoeg mensen die aan de zijlijn aan het afwachten zijn om in te gaan stappen na een flinke koersdaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:34
ik weet niet hoe de belastingen zijn geregeld in andere landen. Maar als je in nederland nu je winst laat uitbetalen en dat naar je nl rekening zet, dan ga je er belasting over betalen op 1 januari. Ik zou juist massaal kopen zodat je je geld op je spaarrekening niet ziet verkleinen door alle belastingen. En dan na 1 jan weer verkopen of houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 10:19
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:41:
[...]

Kwestie van geduld, komt helemaal goed
Top! Ben paar dagen geleden ook maar de cryptoboot in gesprongen nadat ik maanden geleden met ETH minen begonnen ben. Dit levert hopelijk wat meer rendement haha ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:21:
[...]

Dit staat buiten alle proporties wat hier gebeurt, ingezet door Bitcoin Jesus aka Roger Ver.
Ik weet het niet hoor, volgens mij is het gewoon jouw schuld.

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:51

hmr

Best ontspannen als je nu een dikke future hebt op bitcoins... :) Dan lach je je nu HELEMAAL gek.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:17
Wom schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:42:
Ben vooral benieuwd wanneer de grote indexen weer nieuwe registraties toe gaan laten (of validaties terug gaan doen). Er is toch redelijk wat potentieel wat nu niet benut wordt, waarvan een deel waarschijnlijk nu wel geschrokken is. Maar dan blijven de juiste mensen over heb ik het idee.
Inderdaad en als ze dan ook berekend zijn op een grote toeloop van nieuwe klanten bij een koersstijging dan wordt het weer kassa! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46
hmr schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:45:
Best ontspannen als je nu een dikke future hebt op bitcoins... :) Dan lach je je nu HELEMAAL gek.
Want?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viep
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-07-2022
drusloos schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:44:
ik weet niet hoe de belastingen zijn geregeld in andere landen. Maar als je in nederland nu je winst laat uitbetalen en dat naar je nl rekening zet, dan ga je er belasting over betalen op 1 januari. Ik zou juist massaal kopen zodat je je geld op je spaarrekening niet ziet verkleinen door alle belastingen. En dan na 1 jan weer verkopen of houden
Over de waarde van je cryptocoins moet je ook box 3 belasting betalen, net als het geld op je spaarrekening, het goud in je kluis, je aandelen op de beurs.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie Wallie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-08 21:59
Ik ga na de feestdagen standaard wat fiat geld op GDAX zetten. Als dit weer gebeurt kan ik tenminste snel schakelen. Vind het wel leuk handelen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Een goede short positie ingekocht op een koers van 19k USD?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Ik probeer al een aantal dagen wat te kopen voor een goede prijs, maar het lukt maar niet.
Of alles is weg, of de site is overbelast/onderhoud.

Ook is het verifiëren nog nergens gelukt, en mijn onlangs aangemaakte Bitfinex account is plots verdwenen.
Inmiddels toch al ruim een weekje verder.

Gaat lekker zo ;w . Iemand een gouden tip? ;)

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Belastingontduiking dus, goede tip man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:51
Snowman schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:41:
Paar uur geleden wat Verge gekocht via litebit, echter zie ik ze nog niet verschijnen in de litebit wallet. Ontvangstadres klopt gewoon en de bestelling staat op afgerond. Als ik er op klik staan ze ook gewoon geparkeerd op de Verge blockchain onder dat adres. Even een ticket inschieten of maar meer geduld hebben? :P
heb er ook last van maar ze zijn nou met de wallet bezig :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Jaerock schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:49:
[...]

Ontwijken is iets anders dan ontduiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

iNSANiTi schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:48:
Ik probeer al een aantal dagen wat te kopen voor een goede prijs, maar het lukt maar niet.

Ook is het verifiëren nog nergens gelukt, en mijn onlangs aangemaakte Bitfinex account is plots verdwenen.

voor de snelheid koop ik bij bitonic.
onder een bepaald bedrag hoef je niks te verifieren dan je bankrekening nummer.

Schijnt dat Bl3p ook goed is (ook onderdeel van bitonic) maar die reg is vol geloof ik

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rannasha
hmr schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:48:
[...]

Een goede short positie ingekocht op een koers van 19k USD?
Dan heb je juist geen future, die heb je immers verkocht om de short positie te openen. Iemand die nu een "dikke future op bitcoins" (om jouw woorden te gebruiken) heeft, die staat net zo hard in de min als mensen die gewoon bitcoins hebben.

Het is een soort hardnekkige mythe geworden dat de futures er specifiek zijn om de boel te shorten en dat shorten hiervoor helemaal niet mogelijk was. Maar beide zaken zijn niet waar. De futures bieden enkel een nieuwe weg om in te zetten op het stijgen of dalen van bitcoin, maar behalve dat ze het makkelijker maken voor institutionele beleggers om mee te doen, was alles wat er met de CBOE / CME futures mogelijk is allang mogelijk op andere exchanges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viep
  • Laatst online: 23-07-2022
Machlah schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:50:
[...]

Klopt. Maar wat drusloos wil doen is ontduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Laatst online: 07-09 19:15
Pierlala schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:50:
[...]

Is het je hiermee gelukt?
Ik heb alleen ED mijn private key, niet mijn ED wallet adres. Kan ik op een of andere manier hierachter komen middels mijn ED private key?
Jep is gelukt met ethLEND en Dragonchain. Je moet wel je adres hebben anders gaat het njet lukken... heb je niet ergens in je browser history een link naar etherscan.io transactie? Misschien kan je hier je adres checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 21:24

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Rannasha schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:50:
[...]

Dan heb je juist geen future, die heb je immers verkocht om de short positie te openen. Iemand die nu een "dikke future op bitcoins" (om jouw woorden te gebruiken) heeft, die staat net zo hard in de min als mensen die gewoon bitcoins hebben.

Het is een soort hardnekkige mythe geworden dat de futures er specifiek zijn om de boel te shorten en dat shorten hiervoor helemaal niet mogelijk was. Maar beide zaken zijn niet waar. De futures bieden enkel een nieuwe weg om in te zetten op het stijgen of dalen van bitcoin, maar behalve dat ze het makkelijker maken voor institutionele beleggers om mee te doen, was alles wat er met de CBOE / CME futures mogelijk is allang mogelijk op andere exchanges.
Dank je, ik zat net al een verhaal te typen en dacht: "Nee, laat maar" F5 en daar istie :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Machlah schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:50:
[...]

Cryptocurrency kopen en die niet opgeven is ontduiken, niet ontwijken.

Het maakt niet uit in welke vorm je je geld hebt op 1 januari, het telt allemaal mee voor je vermogen. Het maakt dus helemaal niet uit of je crypto's koopt of verkoopt vlak voor het nieuwe jaar.

Het enige dat helpt is als je vermoedt dat crypto's gaan dalen en je specifiek daarvoor inkoopt om je totale vermogen te verlagen zodat je minder vermogen hebt om belasting over te betalen. Maar als je dat een goed plan vindt, dan kan ik je ook gewoon mijn rekeningnummer geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

[...]

Mijn excuus. Door kinderlijk taalgebruik (aan mijn zijde) is er verwarring. Ik bedoel, indien je nu een short positie hebt/had dan ben je op dit moment spekkoper. :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
En de belastingdient weet niet dat mensen zulke dingen doen ? Ook eens een verhaal gelezen van iemand die eind december 100.000 contant opnam en begin januari weer op de bank ging zetten. De belastingdienst is niet dom hoor. Die hebben heus software draaien die kijkt naar zulke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
TRX werd even heel hard gepompt door iets / iemand..

Waren echt mega veel orders en hoge value....

Benieuwd wie en waarom dat even gedaan werd....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

PilatuS schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:54:
[...]

En de belastingdient weet niet dat mensen zulke dingen doen ? Ook eens een verhaal gelezen van iemand die eind december 100.000 contant opnam en begin januari weer op de bank ging zetten. De belastingdienst is niet dom hoor. Die hebben heus software draaien die kijkt naar zulke dingen.
Dergelijke bedragen opnemen en storten moeten ook worden gemeld bij speciale meldpunten door banken, ivm witwassen en terrorisme. Gegarandeerd dat je dan ook op de radar staat bij de Belastingdienst.

Gewoon alles netjes opgeven, vermogensbelasting is een schijntje vergeleken met de boetes die je riskeert.

Ontopic: Ben benieuwd of we nu naar een wat rustiger vaarwater gaan, best stuk wildwaterbaan gehad nu. Van mij mag het nu even settelen. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler 2
PilatuS schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:54:
[...]

En ik vraag me af of de belasting enigszins in verhouding staat tot de winst die je met altcoins maakt. De boete misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Rannasha schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:53:
[...]

Cryptocurrency kopen en die niet opgeven is ontduiken, niet ontwijken.

Het maakt niet uit in welke vorm je je geld hebt op 1 januari, het telt allemaal mee voor je vermogen. Het maakt dus helemaal niet uit of je crypto's koopt of verkoopt vlak voor het nieuwe jaar.

Het enige dat helpt is als je vermoedt dat crypto's gaan dalen en je specifiek daarvoor inkoopt om je totale vermogen te verlagen zodat je minder vermogen hebt om belasting over te betalen. Maar als je dat een goed plan vindt, dan kan ik je ook gewoon mijn rekeningnummer geven :)
Mwoah, als ik je een substantieel bedrag overmaak dan gaat daar ook gewoon belasting vanaf :)

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Precies, een future is simpel een termijn contract tussen 2 partijen. Voor elk persoon die short gaat met een contract moet er ook iemand long gaan. Er zijn dus altijd evenveel personen short als long en het netto effect is nul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
Jaerock schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:49:
[...]

Ik ontduik helemaal niks. Ik investeer. Bovendien is die 52% inkomens belasting al genoeg bijdrage als je het mij vraagt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 14:42
drusloos schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:04:
[...]

Ik ontduik helemaal niks. Ik investeer. Bovendien is die 52% inkomens belasting al genoeg bijdrage als je het mij vraagt
Wat jij beschrijft is simpel 100% belasting ontduiken... |:(

[ Voor 42% gewijzigd door vandermark op 22-12-2017 17:07 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
[...]

Cryptovaluta valt gewoon onder vermogen. Als je het niet opgeeft is het simpelweg belastingontduiking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Je investeert in een asset (in dit geval cryptocoins) wat een zeker vermogen waard is waar je vermogensbelasting over dient te betalen. Dus of je geld nu in crypto zit of op je bankrekening staat is irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 00:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Heb ik vandaag eens een account en wallet aangemaakt op Litebit om wat Ripples aan te kopen, zijn ze al de gehele dag niet te koop.. Schiet niet echt op zo.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28
[...]

Gelukkig vraagt de overheid niet om jouw mening bij het opstellen van dit soort wetgeving. Daarnaast, die 52% staat dus helemaal los van de discussie.

Zoals al meerderen hebben aangekaart, gewoon netjes opgeven bij de BD, ff een keer knipperen met je ogen en het is voorbij. Kan me niet voorstellen dat als je een mooi rendement hebt gemaakt een probleem hebt om dat ene % netjes af te dragen (als men uberhaupt al boven de minimum grens komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
[...]

geen vermogensbelasting betalen over zaken die in box3 zitten is gewoon ontduiking. De pakkans is niet heel groot maar wel strafbaar.

"Belasting ontduiken is het niet nakomen van belastingverplichtingen. Dit gebeurt bijvoorbeeld door het achterhouden van informatie bij een belastingaangifte of door het opgeven van valse informatie."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19:56

Wom

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:07:
Heb ik vandaag eens een account en wallet aangemaakt op Litebit om wat Ripples aan te kopen, zijn ze al de gehele dag niet te koop.. Schiet niet echt op zo.
Weet dat je bij Litebit geen Ripple wallet hebt. Gatehub is een veelgebruikte. Via https://www.litebit.eu/volumes kun je zien of actief gehandeld wordt via Litebit. Als je daar beweging ziet kun je toeslaan :)

Goede tip is ook om dit topic eens door te spitten met Litebit als zoekterm, kan leerzaam zijn :)

Mbt belastingen. Altijd opgeven natuurlijk. Want op het moment dat je met het gewonnen fiat iets wil doen, dan kan men wel eens gaan kijken waar het geld vandaan komt. Want op het moment dat je liever geen belasting betaald neem ik aan dat het niet over kleine bedragen gaat. Dus waarom dat risico willen pakken?

[ Voor 21% gewijzigd door Wom op 22-12-2017 17:13 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

iNSANiTi schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:48:

Letterlijk gisteravond mijn registratie en goedkeuring gedaan op Kraken. Binnen het uur, omdat ik Coinbase te duur vind.. Geld storten en klaar..

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Wom schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:11:
[...]

Weet dat je bij Litebit geen Ripple wallet hebt. Gatehub is een veelgebruikte. Via https://www.litebit.eu/volumes kun je zien of actief gehandeld wordt via Litebit. Als je daar beweging ziet kun je toeslaan :)

Goede tip is ook om dit topic eens door te spitten met Litebit als zoekterm, kan leerzaam zijn :)
Ja, ik heb idd een wallet op Gatehub ;) Wilde ze enkel aankopen op LiteBit maar ze zijn niet beschikbaar.. :)

Bedankt voor je reactie.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

[...]

Nou toeslaan heeft geen nut, vanuit de api gegevens kun je zien hoeveel voorraad ze hebben... of beter gezegd hoeveel ze niet hebben. Alles staat in de min.

Enige wat ik mij dan wel afvraag is hoe deze voorraad niet eerst wordt aangevuld voordat het weer wordt verkocht. Als je in de min staan kwa voorraad (wat eigenlijk ook al niet zou kunnen), dan vind ik het het vreemd dat je nog verder in de min kan zakken...

Dash wordt op litebit momenteel (of recentelijk) veel gedumpt, maar daar zie je totaal geen voorraad voor bijkomen.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 00:05
paradoXical schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:12:
[...]

Letterlijk gisteravond mijn registratie en goedkeuring gedaan op Kraken. Binnen het uur, omdat ik Coinbase te duur vind.. Geld storten en klaar..
Huh, Ik kan dat enkele dagen niet. Ik krijg steeds dit te zien:

Get Verified

Feature Disabled
This feature is not currently available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
[...]

Mbt belastingen. Altijd opgeven natuurlijk. Want op het moment dat je met het gewonnen fiat iets wil doen, dan kan men wel eens gaan kijken waar het geld vandaan komt. Want op het moment dat je liever geen belasting betaald neem ik aan dat het niet over kleine bedragen gaat. Dus waarom dat risico willen pakken?
aparte laatste 2 koop orders van 20 btc voor 0 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

paradoXical schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:12:
[...]

welke tier?

Bij mij duurt tier2 nu al 5 dagen....
Anyway kraken werkt bij mij toch al niet lekker krijg vandaag veel 525/502/520

[ Voor 10% gewijzigd door iNSANiTi op 22-12-2017 17:20 ]

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 09:48
Ik ben benieuwd of we nog een 3e dump gaan krijgen nu de westkust van amerika langzaamaan wakker wordt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
RobbieB schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:19:
Ik ben benieuwd of we nog een 3e dump gaan krijgen nu de westkust van amerika langzaamaan wakker wordt.
amerika wordt niet lekker wakker vandaag ouch...hopelijk brengt dat niet teveel panic sellers met zich mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Mijn gevoel zegt opnieuw instappen nu hij zo laag staat maar ik durf het nog niet aan.
Lastig zonder glazen bol :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Als longtime BTC en oa LTC hodler vindt ik de huidige daling meer als terecht.
Als je op langere termijn kijkt stelt de daling niks voor maar het is wel een leuke waarschuwing
voor de huidige meute die zonder kennis in wil stappen, ivm Fomo en hun ervaring met beleggen
in aandelen etc. bleh...
Crypto's is een ander verhaal en blijkbaar moet dat nog even doordringen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

Ethirty

Who...me?

Pfoe, vandaag even een drukke dag werk zo voor de feestdagen maar het is flink feest met alle koersen zie ik. Ik kan de charts van BTC LTC ETH en BCH zo over elkaar leggen en ze lijken de hele dag exact dezelfde beweging te maken.

Zie dat mijn rendement terug is van 800 naar 130% :'(

Hebberigheid hè, ik had begin deze week gewoon lekker moeten sellen zoals ik van plan was. :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdwbbj
  • Laatst online: 21-09 09:20
dhhdante schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:16:
[...]

Get Verified

Feature Disabled
Heb ik ook, al lange tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
kaasaanfiets schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:23:
Mijn gevoel zegt opnieuw instappen nu hij zo laag staat maar ik durf het nog niet aan.
Lastig zonder glazen bol :(
Ik heb op GDAX een order staan voor LTC op 145e.. ben benieuwd of die gefilled gaat worden..
Daarna doorzetten naar Binance en REQ inslaan :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click

Die uitnodiging is verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In paniek vanmiddag toch maar een deel van mijn BTC verkocht. Of in ieder geval willen verkopen...
  • Ik heb op BTCdirect.eu ingelogd en het aantal BTC opgegeven dat ik wilde verkopen. Daarbij tevens mijn IBAN ingevuld waarop men de euo's kan storten.
  • Vervolgens heb ik de door BTCdirect getoonde QR code gescand met mijn wallet (blockchain.info), zodat het ontvangstadres van de ontvanger automatisch werd gevuld in mijn app.
  • Daarna heb ik het te verkopen aantal BTC ingevoerd bij de order in mijn wallet en vervolgens mijn wallet automatisch de fee laten berekenen.
  • Daarna heb ik de order verzonden.
Nu heeft bijna twee uur geduurd, maar inmiddels staat de status van mijn transactie op "bevestigd". Echter meen ik me te herinneren dat de transactie binnen een x-aantal minuten (60 min?) ontvangen had moeten zijn door BTCdirect om de order af te ronden conform afgesproken prijs. Hier val ik dus ruim buiten.

Nu ben ik erg nieuwsgierig (lees: weer paniekerig) waar mijn BTC (ging om 0,15 ongeveer) nu ergens rondhangen en hoe deze order/transactie wordt afgerond..

Wordt het BTC bedrag geretourneerd naar mijn wallet ID? Of wordt de order alsnog uitgevoerd en kan ik over paar dagen Euros op mijn bankrekening verwachten?

Wie heeft hier ervaring mee? Thanks:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

dhhdante schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:16:
[...]

Get Verified

Feature Disabled
Ok dat is vreemd, ik moet gisteren verkeerd gekeken hebben, ik was onder de indruk dat ze al goedgekeurd waren.

Your tier submission is being reviewed.

Wel kunnen indienen, hebben ze het nu vast disabled. Het is natuurlijk pokkedruk momenteel. Bittrex werkt overigens fantastisch (en traden via de API gaat natuurlijk bijna altijd prima).

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler 2
borbit schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:37:
Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Offtopic, maar ik erger me hier al enige tijd aan omdat er in die tekst alleen voorbeelden staan van wat niet kan en er geen concrete voorbeelden staan van wat dan wel.
Bovendien: de titel is ' handel &koers' . Als er dan niet gesproken mag worden over ' wat we hier niet willen zien' blijft er weinig over.
Maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
Iemand nog een site waar je voor onder de 1000 euro nog bitcoins kan inkopen zonder eerst verified te worden?

Bitonic.nl is nu 1000 euro of meer
litebit kan je niks kopen, voorraad 0
btcdirect.nl registreren niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Net weer wat voorraad Ripple op litebit, stond wel aan 0.8 :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borbit
wheeler 2 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:42:
[...]

Offtopic, maar ik erger me hier al enige tijd aan omdat er in die tekst alleen voorbeelden staan van wat niet kan en er geen concrete voorbeelden staan van wat dan wel.
Bovendien: de titel is ' handel &koers' . Als er dan niet gesproken mag worden over ' wat we hier niet willen zien' blijft er weinig over.
Maar dat terzijde.
Nou ja er staat dus je naar de slack kan voor meer slowchat achtige dingen. Maar die link is dus verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 17-09 13:32
Wordt weer flink LTC gekocht (ok ok en verkocht) op GDAX! Happy, toch op het 'goede' moment weer een bulk gekocht vanmiddag denk ik.

Op de één of andere manier heb ik toch een beter gevoel bij LTC dan BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaptorXS schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:23:
Als longtime BTC en oa LTC hodler vindt ik de huidige daling meer als terecht.
Als je op langere termijn kijkt stelt de daling niks voor maar het is wel een leuke waarschuwing
voor de huidige meute die zonder kennis in wil stappen, ivm Fomo en hun ervaring met beleggen
in aandelen etc. bleh...
Crypto's is een ander verhaal en blijkbaar moet dat nog even doordringen :)
Kijken of je het ook terecht vindt als die over een week op $1000 staat. Of $200 omdat onder de 5.000 euro de bitcoin computers uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
borbit schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:51:
[...]
Nou ja er staat dus je naar de slack kan voor meer slowchat achtige dingen. Maar die link is dus verlopen.
https://coin-talk-team.slack.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler 2
borbit schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:51:
[...]
Ik quote verkeerd. Ik bedoelde meer de waarschuwingen die steeds langskomen. Sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:41
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:56:
[...]

Kijken of je het ook terecht vindt als die over een week op $1000 staat. Of $200 omdat onder de 5.000 euro de bitcoin computers uitgaan.
Dat is natuurlijk ook een beetje onzin dat "de bitcoin computers uit gaan". De netwerk hashrate schaalt gewoon mee met de prijs. Is het niet lucratief, dan zullen er na een tijd een aantal miners uit gaan tot het weer lucratief is... Het netwerk schaalt dan gewoon mee en draait gewoon door, alleen dan met minder miners.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jtewelde
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-05-2022
Stellar is partnering with AndroidPay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

anessie schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:45:
Net weer wat voorraad Ripple op litebit, stond wel aan 0.8 :o
En alweer weg !? Damnit! Nog de boot gemist.

Schijnbaar erg in trek.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hey jongens, het staat nu zelfs op Teletekst!

Klik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8DW6i80chtpRqdFd9bUvzkKD/thumb.png

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:56:
[...]

Helaas snap je er niks van, lees je eens in svp ipv hier de popiejopie uit te hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 21:38
jtewelde schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:59:
Stellar is partnering with AndroidPay :)
Die geruchten zijn er wel.. maar nergens bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
DjMark schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:20:
[...]

Afgelopen zondagochtend SEPA betaling gedaan naar Coinbase.
Stond er maandagavond laat op.
Maar er staat nu op de site wel een melding dat SEPA betalingen vertraagd kunnen zijn.
Viel mee dus, vanmiddag bank transfer (SEPA) naar Coinbase en zojuist is het al toegevoegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:54
Guus Leeuwis schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:00:

Klik:
[afbeelding]
De media begint het ook op te pikken... waar media kan zorgen voor flinke stijging denk ik ook dat ze de daling vast kunnen houden. Nouja, we kunnen met Kerst wel goedkoop inkopen zo :+

Het blijft toch grappig om een futuristische techniek als Blockchain/Bitcoin terug te zien op iets pre-historisch als Teletekst. Tjonge, waarom hebben we dat nog 8)7

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 17:35
Wel mooi om te zien dat ADA nog op + staat over 24uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
Guus Leeuwis schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:00:

Klik:
[afbeelding]
Ook op nos.nl als headliner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Laatst online: 18:29
M'n bankoverschrijving van afgelopen maandag is nog steeds niet aangekomen bij coinbase!!!! Mensen kijk aub uit dit zooitje kan ieder moment in elkaar klappen, volgens mij hebben ze niet genoeg liquide middelen bij coinbase/gdax :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
ShininNL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:14:
M'n bankoverschrijving van afgelopen maandag is nog steeds niet aangekomen bij coinbase!!!! Mensen kijk aub uit dit zooitje kan ieder moment in elkaar klappen, volgens mij hebben ze niet genoeg liquide middelen bij coinbase/gdax :(
Raar, bij mij dus wel (Rabobank), vanmiddag gedaan.. Over wat voor bedragen hebben we het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Dat is wel raar.. ik heb gisteravond geld overgemaakt rond een uur of half 1 's nachts en die is zonet doorgekomen.. Meteen wat ETH kunnen kopen voor een leuk prijsje en zonet een berg REQ voor ingeslagen via Binance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Ach... gewoon niet verkopen maar vasthouden. Ben je niet happy met BTC op dit moment, schakel je toch even snel over naar iets anders wat wel plust? Afgelopen dagen mijn "oefen" inleg zien verdampen. Vanmiddag na 50% verlies op BCH maar alles verkocht en in VIB gegooid (raar dat niemand die nog genoemd heeft vandaag overigens) en daar mijn verlies van de afgelopen dagen bijna in zijn geheel goed gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist maar even aardig wat ingeslagen. Ik hou de lange termijn in het oog en dan zijn dit bargains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellamel
  • Laatst online: 23-05-2024
Hier hetzelfde :( net via bitonic wel nog even kerstcadeaus gekocht :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:17:
Zojuist maar even aardig wat ingeslagen. Ik hou de lange termijn in het oog en dan zijn dit bargains.
Dit dus. Iedereen panikeert, maar diegene die nu stalen zenuwen hebben en gewoon bijkopen kunnen dadelijk daar wel de vruchten van plukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
akaQ schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:09:
Wel mooi om te zien dat ADA nog op + staat over 24uur.
Er zijn een paar kleine Alt's die het naar omstandigheden best goed doen inderdaad. Zit zelf ook zwaar in de ADA en XVG en daar valt het (voorlopig) nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:36
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:00:
[...]

En alweer weg !? Damnit! Nog de boot gemist.

Schijnbaar erg in trek.
Maar.... ik heb gewoon 100m euro aan BTC naar Poloniex gestuurd en daar 117 Ripple gekocht... Of doe ik dan iets fout?

Nu heb ik toch netjes de XRP right....?! Kan iedereen toch doen?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:33
Ik kom er even niet goed uit, tenminste, kan het online niet 1,2,3, vinden.
Is het mogelijk om tussen 2 myEtherWallets coins te versturen? Wil namelijk naar een vriend sturen, maar weet niet of dit toch eerst via een exchange moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
vandermark schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:06:
[...]

[...]

Wat jij beschrijft is simpel 100% belasting ontduiken... |:(
Dus ik betaal inkomens belasting, en als ik dan van mijn inkomen bitcoins koop en verkoop dan betaal ik weer belasting over geld waar ik al belasting over heb betaald? Belasting over belasting mag niet, dus volgens mij weinig strafbaars. Helaas werkt alles zo'n beetje met belasting op belasting, dus snap jij het nog? Ik kan een mooi betoog houden over hoe waardeloos ons belastingstelsel in elkaar zit, maar zolang er met de zorgdeclaraties en andere belastingen wordt gefraudeerd, en onze ministers hun eigen huis wat een geschenk is niet zien als inkomen maar een privé schenking wat niet hoeft vermeld te worden, dan voel ik me geen moment schuldig dat ik geen belasting zou betalen over mijn bitcoins. We hebben het aardig goed in Nederland. Overigens heb ik zelf te weinig vermogen in bitcoins zitten dat ik er überhaupt geen belasting over hoef te betalen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bas68
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-11-2024
drusloos schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:29:
[...]

Dus ik betaal inkomens belasting, en als ik dan van mijn inkomen bitcoins koop en verkoop dan betaal ik weer belasting over geld waar ik al belasting over heb betaald?
Je hebt dom en je hebt dom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler 2
drusloos schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:29:
[...]

Dus ik betaal inkomens belasting, en als ik dan van mijn inkomen bitcoins koop en verkoop dan betaal ik weer belasting over geld waar ik al belasting over heb betaald? Belasting over belasting mag niet, dus volgens mij weinig strafbaars. Helaas werkt alles zo'n beetje met belasting op belasting, dus snap jij het nog? Ik kan een mooi betoog houden over hoe waardeloos ons belastingstelsel in elkaar zit, maar zolang er met de zorgdeclaraties en andere belastingen wordt gefraudeerd, en onze ministers hun eigen huis wat een geschenk is niet zien als inkomen maar een privé schenking wat niet hoeft vermeld te worden, dan voel ik me geen moment schuldig dat ik geen belasting zou betalen over mijn bitcoins. We hebben het aardig goed in Nederland. Overigens heb ik zelf te weinig vermogen in bitcoins zitten dat ik er überhaupt geen belasting over hoef te betalen.
Je bitcoins zijn vermogen. Vermogen groeit. En over de rente betaal je dus vermogensbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ,

ik heb nu net een coinbase account aangemaakt en heb net foto's doorgestuurd van mijn id-kaart en zit dus nog in het verificatie proces .

ik wil nu 0.09 btc kopen via een goede site .

2 vraagjes :

kan ik al wel voor 1000 euro bitcoin ontvangen op mijn adres van coinbase terwijl ik nog niet gevrifieerd ben ?

en

wat is volgens jullie een goede site om btc te kopen ?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
keanu_ schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:28:
Ik kom er even niet goed uit, tenminste, kan het online niet 1,2,3, vinden.
Is het mogelijk om tussen 2 myEtherWallets coins te versturen? Wil namelijk naar een vriend sturen, maar weet niet of dit toch eerst via een exchange moet.
Tuurlijk kan dat :) Ook zonder exchanges kan je coins versturen, dat is ook het doel achter de coins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reucht
  • Laatst online: 19-09 15:03
wheeler 2 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:32:
[...]

Je bitcoins zijn vermogen. Vermogen groeit. En over de rente betaal je dus vermogensbelasting.
Mja, daar valt wel iets over te zeggen. Als mijn vermogen daalt, mag ik dat dan ook aftrekken van mijn belastingen?

Successierechten is in hetzelfde bedje ziek, ik verdien 100 euro, de staat houdt daar 50 van af. Dan sterf ik en moeten mijn kinderen weer 25% betalen op die 50? Kafka.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:35

Bezulba

Formerly known as Eendje

Reucht schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:34:
[...]

Mja, daar valt wel iets over te zeggen. Als mijn vermogen daalt, mag ik dat dan ook aftrekken van mijn belastingen?

Successierechten is in hetzelfde bedje ziek, ik verdien 100 euro, de staat houdt daar 50 van af. Dan sterf ik en moeten mijn kinderen weer 25% betalen op die 50? Kafka.
je kind hoeft helemaal geen 25% te betalen. Sterker nog die betaald gewoon niets.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
  • Laatst online: 19-09 15:03
Bezulba schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:36:
[...]

je kind hoeft helemaal geen 25% te betalen. Sterker nog die betaald gewoon niets.
Ik ben Belg, bij ons ligt dit wel iets anders. Rechte lijn, eerste schijf is 27%, alles daarboven wordt nog zwaarder belast. En ons normaal belastingstarief is rond de 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:36
Zijn er meer mensen die nu niet op GDAX komen?

Werkt weer

[ Voor 18% gewijzigd door 0xygen op 22-12-2017 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 01:02
Eindelijk LTC kunnen inslaan via litebit. Ik hield ook Bitonic in de gaten voor BTC maar ieder keer als er wat op voorraad was dan was het na 2x F5-en weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:34:
Hallo ,

ik heb nu net een coinbase account aangemaakt en heb net foto's doorgestuurd van mijn id-kaart en zit dus nog in het verificatie proces .

ik wil nu 0.09 btc kopen via een goede site .

2 vraagjes :

kan ik al wel voor 1000 euro bitcoin ontvangen op mijn adres van coinbase terwijl ik nog niet gevrifieerd ben ?

en

wat is volgens jullie een goede site om btc te kopen ?

alvast bedankt
iemand misschien een antwoord ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Crypts
  • Laatst online: 20-02-2021
@Rannasha Mag ik even kwijt dat ik enorm veel bewondering heb voor het geduld dat je ten toon spreid in dit topic? :) Ik kan dat zelf echt niet meer na honderden loze opmerkingen en vragen over exact hetzelfde onderwerp... :D

Werk je toevallig met een bepaalde doelgroep? :+

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

Reucht schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:38:
[...]

Ik ben Belg, bij ons ligt dit wel iets anders. Rechte lijn, eerste schijf is 27%, alles daarboven wordt nog zwaarder belast. En ons normaal belastingstarief is rond de 50%.
En we betalen 33% op de winst uit bitcoins ipv die 1% op het vermogen hier in nederland. Blij dat ik naar nederland verhuisd ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

rvT schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:49:
[...]

Daytrading mag.

Hierover zijn een aantal rechtzaken gevoerd, en uiteindelijk heeft de Hoge Raad op 9 september 2011 een uitspraak gedaan die de zaken definitief heeft beslist (in het voordeel van de day trader). Daghandel, hoe actief en winstgevend ook, moet worden gezien als een vorm van beleggen en wordt belast in Box 3. De enige uitzondering is in geval van voorkennis of beïnvloeding. De kennis die je gebruikt om te handelen in binaire opties wordt uitdrukkelijk niet gezien als 'voorkennis', omdat in principe iedereen die daar moeite voor zou doen diezelfde kennis had kunnen verkrijgen. Aldus de Hoge Raad: "Het hebben van ervaring en deskundigheid op het gebied van optiehandel is niet gelijk te stellen met het hebben van voorkennis." (Bron: Hoge Raad, uitspraak nr. Nr. 09/04985, 9 september 2011)
Weet jij of iemand anders hoe dit dan in verhouding staat tot "arbeid die normaal, actief vermogensbeheer te boven gaat" ?

Mijn accountant kwam hiermee. Mocht je onder het laatste vallen dan moet je nl. gewoon inkomstenbelasting betalen over je winst (in plaats van vermogensrendementsheffing). Hij suggereerde dat je hier wel degelijk mee te maken kon krijgen als je en meerdere handelingen doet per dag en met niet-triviale bedragen en het duidelijk is dat je trades maakt met korte-termijn winst voor ogen (day traden?) in plaats van nu en dan portfolio aanpassingen op lange termijn investeringen.

[ Voor 5% gewijzigd door BoomSmurf op 22-12-2017 18:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:16

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Bitcoin is passé jongens! https://www.telegraaf.nl/...de-bitcoin-is-nu-al-passe

Aldus de televaag 😂

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler 2
Reucht schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:34:
[...]

Het is misschien niet leuk, maar zo werkt het. In Nederland dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
  • Laatst online: 21-06-2024
Ligone schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:45:
[...]

En we betalen 33% op de winst uit bitcoins ipv die 1% op het vermogen hier in nederland. Blij dat ik naar nederland verhuisd ben!
Uit welke duim heb je dit gezogen dan?
Pagina: 1 ... 154 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]