Junia schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:09:
[...]
Maar de grote vraag blijft, waarom is dit nu gaande? Wat is de aanleiding dat er sinds de BCH aanval zo'n mass market drop is? Ik zie geen nieuws dat de aanleiding kan zijn, enkel meer mensen die willen instappen en meer geld in de markt brengen. Maar toch zie je de laatste paar dagen gecoordineerde drops van +- 15%, vervolgens een tikkeltje rust, en voila, weer een keiharde drop terwijl het net weer wat rustiger is.
Het enige wat in mij opkomt is dat het iets te maken heeft met futures en de organisaties die daarachter zitten. Het zal mij niet echt verbazen of we gaan dit in de komende 48 uur nog een paar keer zien tot BTC rond de 6k zit (ten tijden van futures) en in een winterslaap valt. Of hij gaat nu al in winterslaap, aangezien we de psychologische 10k grens hard hebben geraakt. Vervolgens zal dit liedje zich weer over een X tijd herhalen.
Disclaimer: ik hoop uiteraard dat ik ongelijk krijg, maar ik ben het vertrouwen in de partijen die nu aan het handelen zijn kwijt (coinbase geruchten/futures).
Het blijft hilarisch hoe wij als mens overal verklaringen voor willen. Willekeur en emoties bestaan blijkbaar niet (en al helemaal niet in beleggen, hoe kom je er bij) maar het is allemaal een Grote Vijand die blijkbaar besluit om alles stuk te maken waar wij graag mee bezig zijn.
Of het nu een vliegtuig in een toren is, een orkaan of een beurs die eens even flink daalt, overal zit een Grote Reden achter.
Wij kunnen blijkbaar niet accepteren dat er dingen nou eenmaal gebeuren, dat wij als mens kuddedier zijn en als er 1 dam over het schaap is er opeens een hoop meer volgen. Misschien dat iemand een kleine correctie aanzwengelde en daarmee een minuscuul beginnetje maakt, maar zulke klappen komen puur en alleen omdat mensen aan het paniekverkopen zijn, want hoe graag men hier ook anders beweerd, crypto is speculeren puur sang. Het gaat hard omhoog en het gaat hard omlaag.
Geen Grote Reden met een dik oranje mannetje met slecht haar die op een knop ramt, maar gewoon paniekvoetbal op een markt die als zeer onrustig bekend staat.