* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz
Heb wat Ripple & Ether gekocht rond de middag, gezien ik geen BTC kan vastkrijgen mag het nu wel stilaan gaan stoppen van mij
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
We all know that feelingVerwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:30:
Ik zie mijn waarde in euro's keihard dalen nu door het zakken van de bitcoin.
Gelukkig blijven mijn alts in sat waarde redelijk stabiel..
Just sit & hodl denk ik dan maar....![]()
Al doet het wel een beetje pijn als ik portfolio open en mijn € waarde zie...
Op tijd verkopen, je verlies nemen of juist extra inkopen of de tijd uitzitten.. Keuzes keuzes
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Bedankt, hoe/wat/waar etc. er bij melden zou handig zijn.
Inmiddels is het overigens gelukt via Bitonic ze kregen weer voorraad na een paar keer refreshen.
Wie? Waar? Hoe kom ik in contact met ze? Kan ik ze bellen? Valt die 'toezicht' wel onder een overheid? Ik denk het niet...freestyler2 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:31:
[...]
Ja, het is een beetje extra zekerheid op de beurs. Maar geloof mij als ik zeg dat er ook 'toezicht' is op cryptomunten, alleen ligt dat momenteel niet in handen van overheden.
Sorry hoor maar crypto bijft voor mij één groot gokspel die nu op het Internet wordt gespeeld. Zonder toezicht, geen controle en niemand die we verantwoordelijk voor kunnen stellen.
Tot nu toe is gebleken dat je bij de grotere coins beter kan holden. Dus zolang je niet alles in altcoins hebt hold. En misschien zelfs bijkopen op laagste punt, voordat het weer naar boven gaat. Met verlies uitstappen of inwisselen voor altcoins lijkt me niet heel verstandig.freestyler2 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:34:
[...]
We all know that feeling
Op tijd verkopen, je verlies nemen of juist extra inkopen of de tijd uitzitten.. Keuzes keuzes
Verwijderd
Ja het is puur gokken als je er niks van af weet en niet genoeg informatie hebt. Kennis is macht.
Ja het is heel speculatief maar er zijn enorm veel "leken" ingestapt en die vertonen nogal kuddegedrag.
Hebt je goede informatie bronnen en dankzij sociale media is het "lezen" van de kudde makkelijker geworden.
Mensen die veel bezitten kunnen natuurlijk meer invloed uit oefenen maar dat kan je ook volgen en op anticiperen. Dus nee het is niet 100% gokken.
Ik heb de xrp iets te snel gehaald. Want hij zakt nu ook behoorlijk. Ik vraag me af of het zin heeft om er wat van bij te kopen. Mijn intentie met de rippel is voor lange termijn. Keuzes....
Wel eens meegemaakt? Ik wel, toen hebben ze er een collectieve zaak van gemaakt, en dat had geen positieve afloop kan ik mij herinneren. Dus gelijk hebben en krijgen. En als het draait om geld..........robertpNL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:32:
[...]
En dan kan jij dat bedrijf aansprakelijk stellen (als ze niet aan de regels houden) of negatief over uiten.
Ja en de bestuurders prive aansprakelijk stellen zeker?robertpNL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:32:
[...]
En dan kan jij dat bedrijf aansprakelijk stellen (als ze niet aan de regels houden) of negatief over uiten.
Als iets bewust gebeurt zorgen deze bestuurders er wel voor dat ze privé niet aansprakelijk zijn. In dat geval is het in het geval van een leeg bedrijf kan je niet plukken.
Winst is niet zo groot als hij had kunnen zijn, maar dat is volgens mij altijd zo, behalve als je als litecoin ontwikkelaar uitstapt om belangenverstrengeling te vermijden
Lees jij mijn bericht wel?robertpNL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:35:
[...]
Wie? Waar? Hoe kom ik in contact met ze? Kan ik ze bellen? Valt die 'toezicht' wel onder een overheid? Ik denk het niet...
Sorry hoor maar crypto bijft voor mij één groot gokspel die nu op het Internet wordt gespeeld. Zonder toezicht, geen controle en niemand die we verantwoordelijk voor kunnen stellen.
Je quote het goede stuk, maar stelt vervolgens de vraag die ik in jou quote heb beantwoord
Next!
Verwijderd
Dit zijn gewoon wat paniek verkopen van zojuist ontwaakte Amerikanen.Malawolar schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:35:
Begrijp overigens niet waarom hij maar door blijft dalen. Je zou toch denken dat mensen geen genoegen nemen met een verlies van 40%? Helemaal niet wanneer de meerderheid er met geld in zit wat ze toch wel kunnen missen. En een overgrote meerderheid van de ingestapte mensen heeft de BTC nooit bij 10k gekocht.
Gewoon HODL.
precies...eerst Azie, toen EU + Azie en nu US.....Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:38:
[...]
Dit zijn gewoon wat paniek verkopen van zojuist ontwaakte Amerikanen.
Gewoon HODL.
Heel veel mensen die niet tegen 40% verlies aan kijken maar naar 100% winst wat misschien gisteren nog 200% was. Nog steeds genoeg redenen voor die mensen om uit te stappen zodat de winst niet nog verder verdampt.Malawolar schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:35:
Begrijp overigens niet waarom hij maar door blijft dalen. Je zou toch denken dat mensen geen genoegen nemen met een verlies van 40%? Helemaal niet wanneer de meerderheid er met geld in zit wat ze toch wel kunnen missen. En een overgrote meerderheid van de ingestapte mensen heeft de BTC nooit bij 10k gekocht.
[ Voor 3% gewijzigd door eMiz0r op 22-12-2017 14:41 ]
als je goed op het balletje bij roulette let, kan je met voldoende informatie ook zien waar het balletje valt ?Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:36:
Bla bla bla het is allemaal puur gokken....
Ja het is puur gokken als je er niks van af weet en niet genoeg informatie hebt. Kennis is macht.
Ja het is heel speculatief maar er zijn enorm veel "leken" ingestapt en die vertonen nogal kuddegedrag.
Hebt je goede informatie bronnen en dankzij sociale media is het "lezen" van de kudde makkelijker geworden.
Mensen die veel bezitten kunnen natuurlijk meer invloed uit oefenen maar dat kan je ook volgen en op anticiperen. Dus nee het is niet 100% gokken.
dacht eerst ook dat het wel prima te lezen was maar begin steeds meer te geloven dat het gewoon een gokspel is geworden.
en nu ik dat besef heb vind ik het nog steeds leuk, maar ik pas er wel mee op

Je bent zelf verantwoordelijk.robertpNL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:35:
[...]
niemand die we verantwoordelijk voor kunnen stellen.
Ja, dat is niet voor iedereen weggelegd, maar er zijn voldoende mensen die zich prima kunnen redden zonder dat er bij elke investeringsbeslissing iemand hun handje vast moet houden.
Verder is de uitspraak dat cryptocurrency niets meer is dan speculatie / gokken onzin. Er zit inderdaad geen fysiek aaibaar bedrijf achter, maar een blockchain is een zeer robuste manier om informatie op een decentrale en vertrouwenloze manier op te slaan en uit te wisselen. Dat is iets wat voor Bitcoin nog niet eerder was bereikt. En genoeg mensen zien hier potentie in. Blockchains zijn noodzakelijkerwijs gekoppeld aan een eigen valuta, want een blockchain zonder een eigen valuta is erg moeilijk om decentraal te houden. En dat is waar de waarde van een cryptocurrency vandaan komt.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
We zullen denk ik nu van de Eastcoast een dipje krijgen, dan Westcoast
Als de paniek sellers daar tot rust zijn gaat het vast wel weer stijgen.
Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats
Ik keek net ff mijn portfolio.. 15% eraf in een uurtje.Rebbelx schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:41:
Damn....check coinmarketcap.....Niet alleen alles in het rood...maar ook die percentages..![]()
![]()
Ik dacht dat het gestabiliseerd was, maar het zakt nu allemaal toch weer door de hoeven.
Het doet me dan we weer deugd dat Bitcoin Cash echt het hardst geraakt wordt van de top 10Rebbelx schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:41:
Damn....check coinmarketcap.....Niet alleen alles in het rood...maar ook die percentages..![]()
![]()
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Okee, kan je je stelling dan alsjeblieft wat onderbouwen?Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:36:
Bla bla bla het is allemaal puur gokken....
Welke kennis en informatie heb jij?
Wat is er precies gebeurd de voorbije dagen? Wat zal er de komende tijd gebeuren? En waarom?
Ik heb een paar dagen geleden ETH aan ze verkocht en zag tot vanmorgen bij de status dat het geld nog niet eens is overgeboekt. Daarnaast kan je ze momenteel niet bellen en reageren ze ook niet op email. Nu doet de site het ook niet meer. Vervelende situatie. Gaat best om wat geld.sjorremans schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:25:
[...]
Vanmorgen wat ETH gekocht, daarna ging de site op maintenance
Geld is wel afgeschreven maar heb nog helemaal niks binnen gehad
Edit 27-12. Inmiddels hebben ze betaald
[ Voor 33% gewijzigd door hav0c op 27-12-2017 11:56 ]
We love the smell of innovation in the morning!
Ik heb er vanochtend BTC gekocht. Ook nog niet binnen. Op Facebook zeggen ze dat ze aan het opschalen zijn. @sjorremans Helaas voor ons moeten we het maar afwachten. Kijken op Poloniex maakt me eigenlijk alleen maar kwader.. er zaten een paar mooie dips op alts nethav0c schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:44:
[...]
Ik heb een paar dagen geleden ETH aan ze verkocht en zag tot vanmorgen bij de status dat het geld nog niet eens is overgeboekt. Daarnaast kan je ze momenteel niet bellen en reageren ze ook niet op email. Nu doet de site het ook niet meer. Vervelende situatie. Gaat best om wat geld.
Het lijkt me normaal dat als je het aantal orders niet aankan je dit tijdelijk niet aanbiedt maar het lijkt erop dat ze maar bleven accepteren en hun belang boven dat van ons stelden.
Ik zou voorlopig even van Anycoindirect uit de buurt blijven. Ook als de site het zo weer doet. Sowieso totdat ze niet alleen de gebruikelijke verklaring hebben gegeven van hoe druk het is en dat het daarom allemaal zo lang duurt. Wat ze wat mij betreft vooral moeten doen is aangeven wat ze concreet en op korte termijn gaan doen om iedereen zo snel mogelijk en uiterlijk voor het eind van het jaar tevreden te maken.
Langs de andere kant, het is niet omdat de bitcoin daalt dat de waarde van een token in een blockchain bedrijfje daalt.
Neem nu Cindicator of Vechain of zoveel andere tokens, die niet gewoon als store of value gebruikt worden, waar een echt werkend product achter zit, dat gebaseerd is op blockchain technologie. De waarde van die tokens hoeft toch (rationeel gezien) niet te verminderen omdat de prijs van de bitcoin (of andere cryptovaluta) daalt...
Hijj staat ruim boven zijn laagste punt van vandaag en nog paniek.
En dan nog als ik kijk naar 3 weken terug nog steeds dikke winst.
Ik ga weekend vieren tot volgend jaar
Het was misschien ook niet zo verstandig om vanmorgen iets te kopen, in alle chaos. Heb er al eerder eens wat gekocht en dat was binnen 20 minuten binnen.hav0c schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:44:
[...]
Ik heb een paar dagen geleden ETH aan ze verkocht en zag tot vanmorgen bij de status dat het geld nog niet eens is overgeboekt. Daarnaast kan je ze momenteel niet bellen en reageren ze ook niet op email. Nu doet de site het ook niet meer. Vervelende situatie. Gaat best om wat geld.
Het lijkt me normaal dat als je het aantal orders niet aankan je dit tijdelijk niet aanbiedt maar het lijkt erop dat ze maar bleven accepteren en hun belang boven dat van ons stelden.
Ik zou voorlopig even van Anycoindirect uit de buurt blijven. Ook als de site het zo weer doet. Sowieso totdat ze niet alleen de gebruikelijke verklaring hebben gegeven van hoe druk het is en dat het daarom allemaal zo lang duurt. Wat ze wat mij betreft vooral moeten doen is aangeven wat ze concreet en op korte termijn gaan doen om iedereen zo snel mogelijk en uiterlijk voor het eind van het jaar tevreden te maken.
Voor mij is het niet zo spannend, klein bedrag en zal ongetwijfeld wel een keer binnen komen..
Voor jou wel vervelend als het om een aanzienlijk bedrag gaat wat je hebt verkocht aan ze

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
En ook tov vorige maand.Harmvdw schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:48:
Wat een paniek hier zeg.
Hijj staat ruim boven zijn laagste punt van vandaag en nog paniek.
En dan nog als ik kijk naar 3 weken terug nog steeds dikke winst.
Ik ga weekend vieren tot volgend jaar
Ik heb wel het idee dat herstel deze keer weleens erg lang zou kunnen duren. Benieuwd hoe hoog de koers op 31 december is volgens David Gilmour.
Eens, maar het gaat om het collectief vertrouwen in een cryptocurrency waarbij de Bitcoin de meest bekende is. Ik denk dat er veel mensen zijn die geen idee hebben wat het verschil is tussen Bitcoin en andere soorten coins en maar wat kopen in de hoop dat het veel meer waard wordt.k53 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:47:
Ik begrijp dat de daling van de bitcoin voor een negatieve stemming zorgt en dat dat ook uitstraalt op de koersen van altcoins.
Langs de andere kant, het is niet omdat de bitcoin daalt dat de waarde van een token in een blockchain bedrijfje daalt.
Neem nu Cindicator of Vechain of zoveel andere tokens, die niet gewoon als store of value gebruikt worden, waar een echt werkend product achter zit, dat gebaseerd is op blockchain technologie. De waarde van die tokens hoeft toch (rationeel gezien) niet te verminderen omdat de prijs van de bitcoin (of andere cryptovaluta) daalt...
http://hawvie.deviantart.com/
Is het je hiermee gelukt?Machlah schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:44:
Voor wie nog token op EtherDelta heeft staan en dit graag terug wilt halen:
[...]
Ik heb alleen ED mijn private key, niet mijn ED wallet adres. Kan ik op een of andere manier hierachter komen middels mijn ED private key?
Heerlijk dat de uitverkoop nu al begonnen is vóór kerst!
Zelfs dus op tijd voor de cadeaus onder de boom.
Normaal koop ik paaseitjes altijd net na pasen (vaak -50% in de supermarkt) en chocoladeletters na sinterklaas (ook vaak weer -50% in de supermarkt). Al ben je volgens de 'kenners' te laat
Maar de kerststol kun je dit jaar dus al voor het evenement met flinke korting inkopen!
Dit jaar is de uitverkoop dus vroeg! Alle gave producten die ik met kerst wil geven/krijgen zijn nu al tot 40% afgeprijsd!
Mensen, geniet van alle extra cadeaus en van de fijne dagen, hopelijk samen met jullie geliefden
Het gaat niet om de techniek of manier waarmee het gebeurt. Het gaat om de risico dat jij je inleg kan verliezen. En natuurlijk ben je zelf verantwoordelijk hoeveel je inlegt (net als ieder gokspel) maar er is geen overheid of instantie die de boel reguleert of jouw beschermd tegen gokverslaving.Rannasha schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:42:
[...]
Je bent zelf verantwoordelijk.
Ja, dat is niet voor iedereen weggelegd, maar er zijn voldoende mensen die zich prima kunnen redden zonder dat er bij elke investeringsbeslissing iemand hun handje vast moet houden.
Verder is de uitspraak dat cryptocurrency niets meer is dan speculatie / gokken onzin. Er zit inderdaad geen fysiek aaibaar bedrijf achter, maar een blockchain is een zeer robuste manier om informatie op een decentrale en vertrouwenloze manier op te slaan en uit te wisselen. Dat is iets wat voor Bitcoin nog niet eerder was bereikt. En genoeg mensen zien hier potentie in. Blockchains zijn noodzakelijkerwijs gekoppeld aan een eigen valuta, want een blockchain zonder een eigen valuta is erg moeilijk om decentraal te houden. En dat is waar de waarde van een cryptocurrency vandaan komt.
Volgens mij heb jij niet goed gelezen want anders had je het niet over vanmorgen gehad.sjorremans schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:49:
[...]
Het was misschien ook niet zo verstandig om vanmorgen iets te kopen, in alle chaos. Heb er al eerder eens wat gekocht en dat was binnen 20 minuten binnen.
Voor mij is het niet zo spannend, klein bedrag en zal ongetwijfeld wel een keer binnen komen..
Voor jou wel vervelend als het om een aanzienlijk bedrag gaat wat je hebt verkocht aan ze
Op de verge API kan ik mijn netwerkid ook niet vinden. Het wallet id klopt wel... hoe lang kan zo iets duren om te transferen.
Ik wilde mijn winst gebruiken om goedkope BTC in te kopen. Goedkoop is de BTC straks wel. Maar helaas geen winst meer..
Verwijderd
kan tot 24-36h duren..Tito129 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:55:
Gister avond mijn resterende xvg van litebit naar binance verplaatst. Gister om 20 uur de transfer aangemaakt, maar nog steeds niet aangekomen. Door deze pokke zooi mijn winst zien verdampen vannacht n vandaag.
Op de verge API kan ik mijn netwerkid ook niet vinden. Het wallet id klopt wel... hoe lang kan zo iets duren om te transferen.
Ik wilde mijn winst gebruiken om goedkope BTC in te kopen. Goedkoop is de BTC straks wel. Maar helaas geen winst meer..
Heb hetzelfde probleem..
Dit ligt echt aan litebit volgens mij..
Gelukkig weet je zelf wel heel goed wat een Bitcoin is. Wat wil je hier nu eigenlijk zeggen? Hoe dit ooit een succes kon worden? Waar moet ik beginnen?Yupiler schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:44:
Ik heb het gevoel dat men hier niet eens weet wat een Bitcoin is. Een cryptomunt die als betaalmiddel kan worden gebruikt. Tja, dat was een plan maar hoe kon dit ooit een succes worden?
Onbetrouwbaar? Wat vind jij onbetrouwbaar? Dat deze correctie er aan zat te komen is júíst het hardste geschreeuwd door de holdersQua investering bleek het een goudhandeltje maar tegenwoordig is het zo onbetrouwbaar dat dat zelfs niet slim is. En jullie blijven maar holden.. tja sommigen zien het nooit.
Ik vrees eerder dat jij in deze correctie iets probeert te zoeken wat er niet is.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Waarom moet ik beschermd worden? Ik ben een grote jongen hoor. Bij zaken die echt crimineel zijn, wordt alsnog echt wel ingegrepen. Zo zijn er in verschillende landen al mensen gearresteerd voor cryptocurrency-gerelateerde oplichtingspraktijken en zijn er ook diverse diensten en websites als offline gehaald (meestal na een vriendelijke, doch dringende brief van de plaatselijke autoriteiten). En daarnaast zijn er in verschillende landen beleggingsproducten gebaseerd op Bitcoin te verhandelen op de gewone, gereguleerde beurs. Denk bijvoorbeeld aan de CBOE en CME futures die deze maand in de VS zijn uitgebracht.robertpNL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:54:
[...]
Het gaat niet om de techniek of manier waarmee het gebeurt. Het gaat om de risico dat jij je inleg kan verliezen. En natuurlijk ben je zelf verantwoordelijk hoeveel je inlegt (net als ieder gokspel) maar er is geen overheid of instantie die de boel reguleert of jouw beschermd tegen gokverslaving.
Overigens zijn er voldoende manieren om je inleg vrij rap kwijt te raken met "gewone" beleggingsproducten. Open een account bij DeGiro of een andere online broker en ga eens met wat opties of turbo's spelen. Mensen die onverantwoord bezig zijn hou je toch wel.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Nog altijd winst maar als het zo nog even doorgaat is die weg.
Twijfel om even op de zijlijn te gaan staan nu
Volgens mij hoef je niet helderziend te zijn dat de kans naar 10k logischer is dan omhoog nu..oldgrumpy schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:00:
[...]
Staat het nog bij openstaande opnames?Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:57:
[...]
kan tot 24-36h duren..
Heb hetzelfde probleem..![]()
Dit ligt echt aan litebit volgens mij..
PSN: Oldzkoel
Waar zou je BTC of ETH willen kopen op dit moment?sattertje schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:58:
Als je nu wilt kopen, Eerst BTC of ETH? Vervolgens gelijk omzetten naar XRP of andere crypto of ff vasthouden ?
Maar ik persoonlijk zou eerst ETH kopen (lagere fee's) en het dan omzetten naar een alt (ik gebruik Binance daarvoor).
Had de hele week al geplanned om vandaag 100eu in XLM te stoppen, krijg ik nu met geen mogelijkheid ergens ETH gekocht...
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Jij wel? Ik totaal niet namelijk, ik wil juist heel graag meer kopen maar heb helaas geen fiat meer staan op exchanges. Ik vind het eigenlijk wel leuk, ben enorm benieuwd wat er zal gaan gebeuren stel dat BTC onder de 10k gaat komen
Ik heb het juist losgelaten
Zie mijn geld hard verdampen, maar worst case is het een ruim maandje aan sparen weg... Heb nu het idee dat wat ik ook doe me alleen maar meer geld kost (mijn keuzes tot nu toe zijn niet bepaald succesvol gebleken
En dan na de kerst weer op 15k plus, en sla je jezelf voor je kop. Deze dip zat eraan te komen. Bijkopen en hodl.oldgrumpy schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:00:
[...]
Wanneer BTC daalt naar 0 heb ik nog geen verlies gedraaid.
Alleen is mijn winst dan verdampt tot bijna 0 euro.
Je zit hier in het handel en koers topic, dus hier vind je in principe de mensen die het momenteel voor handel/speculatie gebruiken.Yupiler schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:44:
Ik heb het gevoel dat men hier niet eens weet wat een Bitcoin is. Een cryptomunt die als betaalmiddel kan worden gebruikt. Tja, dat was een plan maar hoe kon dit ooit een succes worden? Qua investering bleek het een goudhandeltje maar tegenwoordig is het zo onbetrouwbaar dat dat zelfs niet slim is. En jullie blijven maar holden.. tja sommigen zien het nooit.
Of het wel of niet bruikbaar is voor de doelen die gesteld zijn kun je bediscussiëren. Met de hoge fees en lange transactietijden lijkt het nu nog praktisch voor weinig tot niks anders bruikbaar dan speculatie. De koers van Bitcoin wordt voor bij wijze van spreken voor 95% bepaald door mensen en organisaties die (snel) geld willen verdienen. Wat dat betreft lijkt de hype heel erg op een bubbel.
Er zijn ook heel wat mensen die niet persé in crypto investeren voor snelle winst. De huidige problemen zullen opgelost moeten worden door Bitcoin of een opvolger, maar de basis is wel gelegd. Al 8 jaar tijd is het bewezen dat het principe van de technologie werkt. Net als dat internet ook lange tijd in principe al werkte, maar je naast een mailtje met platte tekst weinig anders kon door lage bandbreedte, slechte computers/servers en torenhoge dial-up kosten.
De verwachting van sommigen hier is dat deze crypto- en blockchain-technologie ook die ontwikkeling kan doormaken en dat net zoals we een internet-bubbel gehad hebben we nu niet bepaald kunnen zeggen dat het internet geen succes was.
En wie weet is Bitcoin de Worldonline van toen en zijn een of meerdere altcoins de Google's, Apple, Facebook's en Amazons van nu. Of die moeten nog komen.
De tijd zal het leren, hoe dan ook is het een interessant gebied om in de gaten te houden.
[ Voor 4% gewijzigd door Grotman op 22-12-2017 15:15 ]
Nee ik was al uitgestapt met verlies helaasTominatie schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:02:
[...]
Jij wel? Ik totaal niet namelijk, ik wil juist heel graag meer kopen maar heb helaas geen fiat meer staan op exchanges. Ik vind het eigenlijk wel leuk, ben enorm benieuwd wat er zal gaan gebeuren stel dat BTC onder de 10k gaat komen
Maar vind dit wel erg rap naar beneden gaan..
op 10k all in!
Nee bij litebit staat niks meer. In de transfer info kan ik wallet adres zien en netwerkid txid.power_user schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:01:
[...]
Staat het nog bij openstaande opnames?
Als ik txid opzoek kan ik niks vinden. Net of nog niet verstuurd is..
Verwijderd
Ja bij mij wel. (vanmorgen ingesteld).power_user schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:01:
[...]
Staat het nog bij openstaande opnames?
Transactie van 3 dagen geleden duurde bijna 24 uur..
PS: bitonic heeft ook weer 100+ btc op voorraad.
Waarom zou je uitstappen met verlies? Dat snap ik dus echt niet.. Ik zie nog liever alles tot 0 dalen dan dat ik er met verlies uitstapC6DL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:02:
[...]
Nee ik was al uitgestapt met verlies helaas
op 10k all in!
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Om mijn verhaal even op te volgen: inmiddels net reactie gekregen van Litebit. Ze hebben inderdaad mijn ripples te laat ontvangen. Daarom wordt er alsnog uitbetaald, maar tegen de huidige koers. Laat die nou net gunstiger zijn, waardoor ik €65 euro meer krijg. Eind goed, al goed dus.fuzzyeyebrows1 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:18:
Goedenavond allemaal. Ik ben sinds een maand ook in de cryptomarkt gestapt, lees dit topic elke dag met plezier, maar ik denk dat ik zojuist mijn eerste beginnersfout heb gemaakt.
Ik heb voor €100,- aan ripple gekocht, toen deze nog op €0,20 stond. Nu waren deze ripples dus €300 waard, dus ik heb €200 proberen uit te laten betalen. De ripples staan in een wallet bij Bittrex, en ik wilde ze verkopen bij litebit.eu (lekker makkelijk voor een beginner zoals ik). Op litebit een verkooporder gemaakt, daar kreeg ik een adres waarnaar ik het over moest boeken vanuit bittrex. Overgeboekt zondag 17-12) en gewacht. Nu staat er bij litebit dat de order geannuleerd is, maar de ripples zijn wel uit mijn wallet.
Ik heb de support van litebit al aangeschreven, maar dit kon nog wel eens lang gaan duren met de drukte.
Iemand enig idee wat er mis is gegaan, en of ik naar mijn €200,- winst kan fluiten?
De overboeking is gedaan naar:
Address: rD4sUVsaE9v6mFmSTS2ZHxMt7Q4PtG2PUN
TxId: 16114C6237A3655AD7EE8871270FA0E3E6DEF01F879AEAA1D1FADC10618ED37D
Nee de bottom van vanmorgen was ongeveer -45%. Heb m helemaal uitgezeten die rit

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Ik sta nog steeds op winst, maar dat is wel enorm geslonken helaas. Ik blijf er voor altijd inzitten totdat crypto's niet meer bestaan. Het bedrag dat ik er in heb zitten is te missen namelijkC6DL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:02:
[...]
Nee ik was al uitgestapt met verlies helaas
op 10k all in!
Is het slim om coins te sturen naar een exhange waar je nog niet geverifieerd bent? Je zal niet de eerste zijn waarbij coins vast blijven hangen omdat die verificatie processen erg lang duren.power_user schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:05:
2 uur geleden 40000 dogecoin gekocht en verzonden naar poloniex. Vericatieproces begint nu nét in Poloniex. Duurt erg lang allemaal.
Doelde op de blockchain confirmationsEVILSalami schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:06:
[...]
Is het slim om coins te sturen naar een exhange waar je nog niet geverifieerd bent? Je zal niet de eerste zijn waarbij coins vast blijven hangen omdat die verificatie processen erg lang duren.
[ Voor 10% gewijzigd door MadDogMcCree op 22-12-2017 15:08 ]
Dus je bent met BTC bezig en je hebt geen idee wat fee's zijn ?EVILSalami schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:03:
Als ik nu BTC verzend via Copay (iPhone) naar een exchange heeft iemand enig idee hoe lang dat dan duurt? En kan ik dat ook beïnvloeden?
Hij is nu in een paar dagen zo niet uur tijd al meerdere keren 30% omhoog en omlaag gegaan.
Net zo goed als hier de paniek verkoop losbarstte, is dat nu in de VS aan de gang.
Komt over een paar uur waarschijnlijk wel weer omhoog terug richting 15k.
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
waar?shakespeare schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:06:
net 20 litecoins gekocht voor 190,- zakt compleet in elkaar nu haha.. hopen dat dit zo weer net als de vorige correctie stijgt;)
Dogecoin!power_user schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:05:
2 uur geleden 40000 dogecoin gekocht en verzonden naar poloniex. Vericatieproces begint nu nét in Poloniex. Duurt erg lang allemaal.
De coin waar ik nog de meeste lol aan beleef op het moment, nou ja... iig wat betreft de reddit community
haha, ik denk eerder dat de 15k heel ver weg is nuMorelleth schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:10:
Tijd om maar eens even niet meer te gaan kijken op al die dingen.
Hij is nu in een paar dagen zo niet uur tijd al meerdere keren 30% omhoog en omlaag gegaan.
Net zo goed als hier de paniek verkoop losbarstte, is dat nu in de VS aan de gang.
Denk je? in $ bedoelde ik.C6DL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:10:
[...]
haha, ik denk eerder dat de 15k heel ver weg is nu
Hij staat nu op ca 12k $
Daarstrak schoot die ook al snel weer richting de 14k terug omhoog. Zal nog wel ff flink heen en weer blijven gaan zo.
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
Aan de huidige koers kan ik er net iets meer kopen dan 6.
Waarom altijd meteen zo'n toontje dat je ergens niet mee bezig mag zijn als je niet een "expert" bent. Was jij een expert op dag één? Daarnaast lees je ook nog eens niet goed. Ik vraag er toch naar? Dus ik heb wel een idee.PilatuS schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:09:
[...]
Dus je bent met BTC bezig en je hebt geen idee wat fee's zijn ?
Ik maak het even concreet voor je (en de rest die eventueel behulpzaam wil zijn):
-Hoe lang duurt een transactie nu gemiddeld met een standaard fee van Copay
-Is de fee van Copay (iPhone) aan te passen (ik kon hierover niet veel vinden)
[ Voor 0% gewijzigd door EVILSalami op 22-12-2017 15:21 . Reden: typo's ]
Kijk naar de relatieve daling zou ik zeggenglekke55 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:14:
Is het eigenlijk een goed idee om mijn BTC nu om te zetten naar LTC?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Zit al op 150,-shakespeare schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:06:
net 20 litecoins gekocht voor 190,- zakt compleet in elkaar nu haha.. hopen dat dit zo weer net als de vorige correctie stijgt;)
ik zie 175
We love the smell of innovation in the morning!
Difficultyrate gaat dan omlaag. Je kan meer btc minen in kortere tijd met als gevolg minder energiekosten. Het schaalt mee.Tominatie schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:13:
We zijn al onder de 10k in euro nu. Het is wachten totdat de USD koers ook onder de 10k komt. Het is één grote paniek nu, enorme sells. Weet iemand dit: Stel BTC bereikt een bedrag waardoor het niet meer rendabel is voor miners, dan is het toch ook helemaal klaar met BTC eigenlijk?
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
UIteindelijk precies op de top (zo nu een dag later blijkt) weten te verkopen en heb en tientje winst gemaaktCT schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:17:
DGB is ineens in de liftik had de hoop opgegeven na mijn overtuigende koop maanden terug, wat uiteindelijk ook meteen de top was (en volgens mij vele met mij). Maar geHODLeriseert omdat verkopen zo pointless was kwa weggegooid geld.. Maar als ik nu verkoop draai ik al weer bijna break-even
Voor een bedrag waarvan ik dacht dat ik het kwijt was als slechte belegging maanden terug ben ik blij dat ik toen niet direct verkocht had om er vanaf te zijn.
Want wees nu eerijk, er was echt 0 aanleiding voor DGB om te stijgen, het was echt pure pump'n'dump net zoals de vorige keer..
5K Euro hoorde ik bij rtlzTominatie schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:13:
We zijn al onder de 10k in euro nu. Het is wachten totdat de USD koers ook onder de 10k komt. Het is één grote paniek nu, enorme sells. Weet iemand dit: Stel BTC bereikt een bedrag waardoor het niet meer rendabel is voor miners, dan is het toch ook helemaal klaar met BTC eigenlijk?
Sodeju LTC is echt hard ingestort... laatste uur -25%...shakespeare schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:06:
Het heeft geen zin om om dit soort advies te vragen... Het is jouw geld, jouw keuze, jouw risico...glekke55 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:14:
Is het eigenlijk een goed idee om mijn BTC nu om te zetten naar LTC?
http://hawvie.deviantart.com/
Er zijn toch ook tweakers onder ons die nog wel bij Kraken zitten en nu niet bij hun munten kunnen?
Verder heb ik al eens eerder gewaarschuwd voor het sentiment wat bij sommigen blijft hangen: dat de prijs vanzelf wel weer omhoog gaat. Gisteren en vandaag kan voor hetzelfde geld (pun intended) vanaf nu nooit meer boven de 10.000 euro per munt komen. (Kan ook naar 100.000 euro per munt gaan).
Nee joh, dan begint de paniek in Azie weer, misschien iets minder heftig, en dan in Europa en daarna weer in amerika. Even wachten tot het is uitgedoofd.Morelleth schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:10:
Tijd om maar eens even niet meer te gaan kijken op al die dingen.
Gewoon een beetje f5'en. ;-)Playa del C. schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:17:
Ik heb niks (meer) op Kraken staan, maar ik volg op het moment de sterk dalende koersen en het valt mij op dat de koers van Kraken sinds 11:30 vast staat en dus een stuk hoger dan de andere exchanges. De site zelf is ook niet bereikbaar. Weet iemand wat er aan de hand is daar? (Mt.Gox gevoel)
Er zijn toch ook tweakers onder ons die nog wel bij Kraken zitten en nu niet bij hun munten kunnen?
Verder heb ik al eens eerder gewaarschuwd voor het sentiment wat bij sommigen blijft hangen: dat de prijs vanzelf wel weer omhoog gaat. Gisteren en vandaag kan voor hetzelfde geld (pun intended) vanaf nu nooit meer boven de 10.000 euro per munt komen. (Kan ook naar 100.000 euro per munt gaan).
Duurt ff voor je erdoor bent. Ik ben gewoon ingelogd en kan bij mijn account.
Al verbazend dat het zolang geduurd heeft, ik gok erop dat BTC tussen 10-12k blijft hangen.
ehhh.. noppes
Wie vind dit nog meer prachtig?
Voorspelling 1 januari?Thc_Nbl schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:18:
Deze correctie was gewoon nodig. Dit corrigeert de van "11k naar 17K" in 1 dag.
Al verbazend dat het zolang geduurd heeft, ik gok erop dat BTC tussen 10-12k blijft hangen.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Het zou pas echt een probleem zijn als de koers zo hard daalt met zeer lage volumes. Wat overigens wel kan gebeuren naarmate deze crash langer doorgaat.
Precies. Iedereen zei toch ook 10k aan het einde van 2017, nou hier heb je het!

Zou dit Roger Ver's bedoeling nou zijn geweest met die hele instortende markt?
Kan er ook gewoon bij. Met deze drukte vind ik toch dat ze het aardig goed volhouden. Zodra de drukte wat afneemt zal het gewoon weer 'normaal' werken volgens Kraken begrippen.Playa del C. schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:17:
Ik heb niks (meer) op Kraken staan, maar ik volg op het moment de sterk dalende koersen en het valt mij op dat de koers van Kraken sinds 11:30 vast staat en dus een stuk hoger dan de andere exchanges. De site zelf is ook niet bereikbaar. Weet iemand wat er aan de hand is daar? (Mt.Gox gevoel)
Hier nog iemand, vind het mooi om te zien allemaal. Wordt een stukje duidelijkheid geschept waarmee iedereen weer zijn voordeel mee kan doen.Danny.G schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:19:
Even 2 uur niet gekeken en ik zie dat BTC onder de 12k zit en al mijn coins mooi in het rood.
Wie vind dit nog meer prachtig?Ik vind het wel wat hebben.
Natuurlijk makkelijk praten als je niet je hele vermogen in crypto hebt zitten, maar toch.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dit topic is gesloten.
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
- "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]