Vinny1 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:13:
Hoeveel euro's waard aan coins houdt iedereen hier max op een exchange? Al die schommelingen weerhouden me ervan om coins naar me ledger nano te sturen, maar om nou rond de 1000 euro op de exchange te laten staan vind ik ook weer niet echt safe.
Dit soort vragen werkt beter in procenten dan in euro's.
Want voor 1 iperson kan 1000 euro het halve budget voor crypto zijn, terwijl het voor iemand anders misschien 1% is etc. Dus beetje lastig vergelijken.
Al blijft het wel lastig, aan de ene kant hebben mensen vaak een 'potje' voor crypto, en dan wil je daarmee ook 'in' de markt zitten
Aan de andere kant zou je een potje van je daytrade money in fiat op een exchange kunnen houden.
Dan is het wel jammer dat SEPA naar een exchange zo lang duurt
Want doorgaans is time IN the market belangrijker dan timing the market
Zelf heb ik altijd al buy orders klaar staan voor dips, maar op een gegeven moment gaan ze allemaal al af en daalt het nog verder

eigenlijk wil je er dan nog weer meer inkopen.
Komen we bij een volgend puntje:
Hier lees ik nog veel mensen die eenmalig een 'potje' alloceren voor crypto en dat is het dan.
Maar er moeten ook mensen zijn die maandelijks crypto bijkopen als onderdeel van een groter investment portfolio? Ik kan vast niet de enige zijn
Waar ik zelf mee zit is het herbalanceren van de verschillende asset classes (in mijn geval cash/aandelen/etfs/onroerend goed/crypto).
Voorheen deed ik jaarlijks balanceren tussen de verschillende assets, maar met crypto moet dat bijna dagelijks
Hoe gaan jullie daar mee om?