[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 149 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.145 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het hier al is gezegd maar Bittrex ligt er bij mjj al de hele ochtend uit.. Socket disconnected..
Dit is echt niet de eerste keer dat Bittrex mij zwaar teleurstelt op cruciale momenten.
Nog iemand last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 17:11

Bezulba

Formerly known as Eendje

HaskoF schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:08:
Ik vind de koers van Litecoin nog wel meevallen. Nadat Charlie al zijn litecoins heeft verkocht had ik een grotere dip verwacht. Een oprichter die al zijn coins verkoopt... Ik vind het nog steeds een raar verhaal. Ik had altijd wel vertrouwen in Litecoin, maar na deze actie van Charlie weet ik het niet meer ....
als ik oprichter was had ik m'n eigen stash al bij de 100 verkocht.. de bakker moet toch ook betaald worden.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 16:48
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:09:
Ik weet niet of het hier al is gezegd maar Bittrex ligt er bij mjj al de hele ochtend uit.. Socket disconnected..
Dit is echt niet de eerste keer dat Bittrex mij zwaar teleurstelt op cruciale momenten.
Nog iemand last van?
nope kan perfect handelen op Bittrex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Lennardnl schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 00:48:
[...]

Dat lijken me typisch symptomen van er met teveel geld in zitten. :P Waarom haal je niet je complete inleg eruit? Dan kun je sowieso geen verlies meer maken en houd je alsnog $15.460 over als ik goed reken.

Wat overigens voor mij erg heeft geholpen om geen stress te hebben, is me goed verdiepen in de coins die ik koop. Je krijgt er daardoor vertrouwen in zodat je ook op rode dagen weinig zorgen hebt.
Ja hier ook, geld is absoluut niet nodig als het morgen allemaal weg is voel ik me een dag rot maar voor der rest heeft geen enkel effect op mijn leven echter heb ik een tijdlang met kleinere bedragen gewoon vastgehouden en mooie %'en gepakt.

Sinds iets meer dan een maand "daytrading" meer stress veel / meer tijd erin gestoken/meer rendement (dat nu wel grotendeels weg is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
Ik vind de koers van Litecoin nog wel meevallen. Nadat Charlie al zijn litecoins heeft verkocht had ik een grotere dip verwacht. Een oprichter die al zijn coins verkoopt... Ik vind het nog steeds een raar verhaal. Ik had altijd wel vertrouwen in Litecoin, maar na deze actie van Charlie weet ik het niet meer ....
Onzin. Zelfs nu wordt charlie door sommige scheef aangekeken omdat hij verkoopt vóór deze dip. Dit is precies wat hij bedoeld. Nu kan hij rustig verder werken zonder constant geconfronteerd te moeten worden dat hij het voor het geld doet.

De coins zijn trouwens niet omgezet naar fiat maar geïnvesteerd in de litecoin foundation..

Daarnaast komt d'r groot nieuws aan waarvan ik zelf denk dat dat met Facebook Pay te maken heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:24

tha_crazy

Mafketel

Nog iemand last van?
Geen problemen mee, vandaag alweer redelijk wat orders gedaan daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
C6DL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:08:
Meer mensen die hun verlies gepakt hebben en later weer instappen als de storm is gaan liggen?
Voel ik me tenminste niet zo alleen :o :+
Als je bij verlies bedoeld minder winst dan wat ik gisteren had-> alles van daytrading omgezet naar euro @11xxxk euro ongeveer als het in die buurt komt en omhoog lijkt te gaan koop ik wel terug in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat is dan extra zuur om te horen dat ik als enigste de ideale inkoopmomenten van alts heb gemist :)
tha_crazy schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:11:
[...]

Geen problemen mee, vandaag alweer redelijk wat orders gedaan daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Meer mensen die hun verlies gepakt hebben en later weer instappen als de storm is gaan liggen?
Nope...
Dit is wel vaker gebeurd, lange termijn investering

BTC stond 2 maanden geleden nog op 5k

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 22-12-2017 10:14 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-09 13:32
Nog iemand last van?
Geen problemen, en m'n bots hebben vannacht geen enkele keer de connectie met de websocket van Bittrex verloren, dus lijkt me dat het aan jou ligt.

Wat betreft Coinbase / GDAX withdrawals, nu zelfs al mailtjes dat ze nog verder vertraagd zullen zijn. Zijn nog een paar aanzienlijke bedragen onderweg, hoop dat dat allemaal goedkomt en er niet iets goed mis is daar. Kleine withdrawal van een paar 100 euro die ik later toegevoegd heb, is namelijk wel al aangekomen na een paar dagen.

Had het graag nu meteen teruggestuurd om weer te investeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Die munt was niet bedoeld om mee te speculeren maar als bruikbaar medium . Hij is gewoon bang dat het riching BTC gaat die ook nog louter als speculatie dient en voor de rest geen nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Probeer al de hele ochtend bij Okex TRX te kopen, maar telkens lukt het me niet :).

Dan is admin pw weer fout (is goed), dan wat anders. En ik had gisteren een redelijk bedrag in ETH overgemaakt, maar dat is inmiddels ook alweer bijna verdampt :).

Is iemand wel succesvol geweest met een TRX marketorder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Litebit, Anycoin, Bitrush, Bitonic, BTC Direct, Bitmymoney... allemaal offline of voorraad op...

Ik wil btc terugkopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:14:
Litebit, Anycoin, Bitrush, Bitonic, BTC Direct, Bitmymoney... allemaal offline of voorraad op...

Genoeg exchanges met 'voorraad' hoor.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 22:47
Ik probeer ripple van binance naar gatehub te sturen maar er moet een tag bij het adres, en ik weet niet waar ik de tag kan vinden. Weet iemand dit?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:15
Wat luchtiger nieuws: Drie scholieren planten een "fake news" verhaal over een fictieve scholier die een ton heeft verdiend met Bitcoin. De media trappen er vrolijk in:

http://nieuwscheckers.nl/...n-bram-bitcoin-van-stadt/

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synn7
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-10-2023
appelflap1992 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:15:
Ik probeer ripple van binance naar gatehub te sturen maar er moet een tag bij het adres, en ik weet niet waar ik de tag kan vinden. Weet iemand dit?
Tag is niet nodig als je gatehub gebruikt, dit kan je leeglaten.

Zie ook de FAQ van gatehub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:59
Daar kun je gewoon een zelf bedachte tag voor gebruiken. Puur bedoeld om op Binance het adres makkelijk te herkennen, maar doet niks in de transactie.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Als je met tag een label bedoelt; dit kan je vrij invullen om te zorgen dat je dit adres later nogmaals kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 00:23
Prima deze dip. Kan ik tenminste paar dagen op vakantie zonder FOMO gevoelens terwijl de boel laag blijft / weer stijgt tot de prijzen waarop ik ca een halve week geleden in gestapt ben. Tot die tijd bevries ik de boel gewoon. En BTC koop ik als enige af en toe bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeRoC00L schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:15:
[...]

Genoeg exchanges met 'voorraad' hoor.
Ja maar ik wil met iDEAL kopen (en niet teveel betalen).

Viel me gewoon op. Zou iedereen weer massaal BTC terugkopen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
Het probleem is een beetje dat je dit niet kan timen. Ik heb het in het verleden geprobeerd, maar telkens hoger moeten inkopen dan toen ik verkocht. Dit omdat als het terug begint te stijgen het enorm snel gaat dat je de trein waarschijnlijk mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:10
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:17:
[...]

Moet je BL3P gebruiken. is van Bitonic, storten met Ideal. Ook nog is veel betere prijzen aangezien je direct van verkoper koopt.

https://bl3p.eu/nl/trade

[ Voor 3% gewijzigd door BekSide op 22-12-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Xander25 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:04:
Ik wil graag deelnemen aan de INS ICO (https://ins.world/). Weet iemand of je rechtstreeks vanaf Bittrex BTC naar (het adres van) INS kunt sturen? Bij de meeste ICO's kan je niet rechtstreeks vanaf een exchange funding overmaken, maar zie het nergens expliciet vermeldt staan.
Geen idee, ik doe er ook aan mee maar heb met ETH vanuit MEW betaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Evianon schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:14:
[...]

Wat betreft Coinbase / GDAX withdrawals, nu zelfs al mailtjes dat ze nog verder vertraagd zullen zijn. Zijn nog een paar aanzienlijke bedragen onderweg, hoop dat dat allemaal goedkomt en er niet iets goed mis is daar. Kleine withdrawal van een paar 100 euro die ik later toegevoegd heb, is namelijk wel al aangekomen na een paar dagen.
Heb je een ticket openstaan dat je daar mails over krijgt? Hier is het muisstil, geen mails en nog geen geld.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:46
deppenboks schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:18:
[...] Geen idee, ik doe er ook aan mee maar heb met ETH vanuit MEW betaald....
Dank, inmiddels ook via MEW gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online

Ga er maar vanuit dat zij nog voor een tijdje geen voorraad hebben en eerst kijken wat de markt gaat doen... Zij willen ook een zo groot mogelijke winst en stel ze verkopen nu hun BTC voor 10,5k en hij stijgt vandaag weer naar 13k hadden ze een veel grotere winst kunnen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
BekSide schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:18:
[...]

Moet je BL3P gebruiken. is van Bitonic, storten met Ideal. Ook nog is veel betere prijzen aangezien je direct van verkoper koopt.

Helaas nemen ook geen nieuwe users meer aan tijdelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:41
MuFFIN 007 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:16:
Prima deze dip. Kan ik tenminste paar dagen op vakantie zonder FOMO gevoelens terwijl de boel laag blijft / weer stijgt tot de prijzen waarop ik ca een halve week geleden in gestapt ben. Tot die tijd bevries ik de boel gewoon. En BTC koop ik als enige af en toe bij.
Ik koop ook bij! ;)
Gaat wel weer langzaam omhoog richting 2018!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:10
willy83 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:19:
[...]

Helaas nemen ook geen nieuwe users meer aan tijdelijk
Oh dat wist ik niet. excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:50

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Ik zit nu wel te twijfelen of ik mijn 250 dollar aan ICX om ga zetten naar bitcoin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-09 13:32
thunder8 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:18:
[...]

Heb je een ticket openstaan dat je daar mails over krijgt? Hier is het muisstil, geen mails en nog geen geld.
Nee geen tickets open of ooit gehad, kreeg een uur geleden alleen een mail van Coinbase:
Hi,

We are reaching out regarding a SEPA withdrawal that you have recently requested. Due to the extremely high volume of transactions received in the last few days, SEPA withdrawals are subject to delays.

Your withdrawal with code X started on 2017-12-16T00:00:00 for an amount of X EUR is delayed while we work through our backlog.

Please note that your funds are safe but it may take up to 10 days for them to reach your bank account.

We appreciate your patience and understanding on this issue, and apologise for any inconvenience this has caused. Our team is working to prevent delays like this from happening again in the future.

Thank you,

Team Coinbase
Erg random, want dat is niet de oudste withdrawal die nog openstaat (de tijd in de mail klopt overigens ook niet).

[ Voor 5% gewijzigd door Evianon op 22-12-2017 10:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Twijfels schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:06:
Als jullie hier nou eens kritisch kijken naar de bitcoin, waarom zien jullie hier dan nog waarde in?
Is dat enkel om de naamsbekendheid en store of value? Want voor de functionaliteit hoef je het tegenwoordig niet te kopen helaas. Als store of value imo ook totaal ongeschikt, als we kijken naar afgelopen nacht dan zie je dat alles net zo hard daalt met bitcoin omdat het er aan vast zit. Prima als bitcoin stabiel is, maar dat is het verre van helaas.

Ben benieuwd naar meningen van anderen, ik heb er leuk mee verdient de afgelopen twee maanden, maar ben nu toch (na een dag wachten op min transactie :z ) volledig overgestapt. De laatste BTC omgezet naar deels XRP en deels LTC. XRP omdat ik daar wel een toekomst in zie (ja ik weet het, het is anders dan echte crypto) en LTC omdat dat, ook gezien transactietijden, beter geschikt lijkt als een eventuele store of value, tezamen met ETH.
Het mooie aan crypto is dat het in ontwikkeling is en we dus nog niet weten wat Bitcoin kan gaan doen aan de scalingproblemen. Het kan prima zijn dat een andere crypto het beter doet en dan zal de markt bepalen wat de beste oplossing is. Er staat genoeg op stapel, maar wie weet blijkt Bitcoin Core zelf een mislukt experiment. Wie weet is er helemaal geen oplossing die werkbaar is (veilig, snel, goedkoop). Only time will tell :)

Ik ben wel enthousiast over de toekomst en ik ben ook blij dat er nu eindelijk een flinke dip is. Mensen die denken dat dit om gratis geld gaat en niet verantwoord om kunnen gaan met beleggen voelen nu de klappen omdat ze moeten cashen. Dat zijn dezelfde type personen die te hoge hypotheken aangaan en die ook all-in op de internetbubble zijn gegaan. Maar bedenk dan wel dat het internet veel belangrijker en groter is geworden dan men dacht toen die bubble nog aan het groeien was. Het bleek alleen iets van de lange adem te zijn en niet instant rijkdom voor iedereen.

Crypto-currency lost een probleem op van gecentraliseerde macht die momenteel bij particuliere bedrijven ligt en die keer op keer bewijzen dat ze daar op een onverantwoorde manier mee omgaan. Dat is volgens mij niet houdbaar en ik denk zelf dat cryptocurrency (Bitcoin of een opvolger) daar een oplossing voor kan gaan zijn. Daarnaast zijn er op de hele wereld miljarden mensen die niet eens toegang hebben tot de wereldeconomie/het bankwezen door corrupte staten, oorlog, onderontwikkelde infra etc. Ook daarvoor biedt crypto een oplossing.

Al met al ziet het er dus positief uit voor de toekomst, maar of het Bitcoin gaat worden of een ander, en of het over 2 jaar of over 10 jaar echt werkbaar gaat zijn als store of value en/of gewoon dagelijks geldverkeer moeten we nog gaan zien. Daarnaast kunnen we ook gewoon crypto naast het huidige geld hebben en kunnen we vast ook omgaan met veel soorten naast elkaar. Dat zou in ieder geval de overgang makkelijker maken. Maar hoe dan ook, neem alsjeblieft geen risico's die je niet kunt nemen en geniet ook van het wilde westen en alle ontwikkelingen. Naast beleggen en idealen is het ook gewoon een superinteressant nieuw gebied waar wereldwijd enorm veel nerds aan zitten te werken.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
BekSide schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:21:
[...]

Oh dat wist ik niet. excuus
Geen probleem, als nieuwe user wist ik het bestaan hiervan niet dus sowieso een goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:17:
[...]

www.bitkassa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:41
Nee, omdat dit niet te timen en te voorspellen is ;)
Dan moet je er dagelijks mee bezig zijn en dan nog geen zekerheid

Hodlen geeft veel meer rustig op de lange termijn, ondanks de schommelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Adnanos schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:18:
[...]

Het probleem is een beetje dat je dit niet kan timen. Ik heb het in het verleden geprobeerd, maar telkens hoger moeten inkopen dan toen ik verkocht. Dit omdat als het terug begint te stijgen het enorm snel gaat dat je de trein waarschijnlijk mist.
Maw dus laag terugkopen voordat het weer begint te stijgen....nu dus.....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenburg
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 14:13
Een aantal maanden geleden ingestapt, en de portefeuille flink zien stijgen. Nu toch maar mooi gebruik maken van de dip. Heb helaas geen fiat op exchanges staan. Dus maar via BTCdirect nog 5 ltc op de kop kunnen tikken voor een mooie prijs. Verder lekker hodlen, alles staat nog flink in de plus vergeleken met een week geleden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Beter nu de correctie dan 1 januari.
Maar om het af te dekken moet je gewoon je vermogens belasting al voor 31 dec in fiat laten omzetten.

Het is gewoon een goede correctie want BTC kon het allemaal niet meer aan. Het moet alleen niet onder de 5k komen omdat het minen dan niet meer loont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
Gewoon relativeren. Ik sta noch altijd op 100% winst ten op zichte van mijn inleg. Dus gewoon lekker vasthouden en alles weer zien stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
gooddaddy schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:27:
Gewoon relativeren. Ik sta noch altijd op 100% winst ten op zichte van mijn inleg. Dus gewoon lekker vasthouden en alles weer zien stijgen
Ja precies, alles stijgt alweer. Wie vanochtend instapte, zit nu al 30% in de plus.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Grotman schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:22:
[...]

Het mooie aan crypto is dat het in ontwikkeling is en we dus nog niet weten wat Bitcoin kan gaan doen aan de scalingproblemen. Het kan prima zijn dat een andere crypto het beter doet en dan zal de markt bepalen wat de beste oplossing is. Er staat genoeg op stapel, maar wie weet blijkt Bitcoin Core zelf een mislukt experiment. Wie weet is er helemaal geen oplossing die werkbaar is (veilig, snel, goedkoop). Only time will tell :)
Bitcoin zelf zal gelijk wat ze doen nooit een bruikbare munt worden, de prijs is te hoog en de opzet gewoon ongeschikt.
Crypto-currency lost een probleem op van gecentraliseerde macht die momenteel bij particuliere bedrijven ligt en die keer op keer bewijzen dat ze daar op een onverantwoorde manier mee omgaan. Dat is volgens mij niet houdbaar en ik denk zelf dat cryptocurrency (Bitcoin of een opvolger) daar een oplossing voor kan gaan zijn. Daarnaast zijn er op de hele wereld miljarden mensen die niet eens toegang hebben tot de wereldeconomie/het bankwezen door corrupte staten, oorlog, onderontwikkelde infra etc. Ook daarvoor biedt crypto een oplossing.
Ja en ene het zou een oplossing kunnen bieden maar dan moet iemand ze nu wel nog uitdenken voor deze problemen.

Ik zie blockchain doorbreken en niet de munten zelf. De tech is waardevol maar nu gebruikt men de coins als een soort van aandelen op die tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeandnoise
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Danny.G schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:07:
[...]

Jouw coins zijn toch ook gewoon gedaald in euro's? Ik begrijp je niet helemaal denk ik :P
Ik bedoel dat als ik de exchange manier had toegepast deze week, ik mogelijk nu nog een reserve aan bitcoin zou hebben staan, die daling heb ik nu geen last van omdat ik alles met eurotjes afreken steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:33
Widow schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:27:
[...]

Ja precies, alles stijgt alweer. Wie vanochtend instapte, zit nu al 30% in de plus.
Zul je de formule ((nieuw - oud) / oud) * 100% wel niet kennen.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 22:10
Grotman schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:22:
[...]

Ik ben wel enthousiast over de toekomst en ik ben ook blij dat er nu eindelijk een flinke dip is. Mensen die denken dat dit om gratis geld gaat en niet verantwoord om kunnen gaan met beleggen voelen nu de klappen omdat ze moeten cashen. Dat zijn dezelfde type personen die te hoge hypotheken aangaan en die ook all-in op de internetbubble zijn gegaan. Maar bedenk dan wel dat het internet veel belangrijker en groter is geworden dan men dacht toen die bubble nog aan het groeien was. Het bleek alleen iets van de lange adem te zijn en niet instant rijkdom voor iedereen.

Al met al ziet het er dus positief uit voor de toekomst, maar of het Bitcoin gaat worden of een ander, en of het over 2 jaar of over 10 jaar echt werkbaar gaat zijn als store of value en/of gewoon dagelijks geldverkeer moeten we nog gaan zien. Daarnaast kunnen we ook gewoon crypto naast het huidige geld hebben en kunnen we vast ook omgaan met veel soorten naast elkaar. Dat zou in ieder geval de overgang makkelijker maken. Maar hoe dan ook, neem alsjeblieft geen risico's die je niet kunt nemen en geniet ook van het wilde westen en alle ontwikkelingen. Naast beleggen en idealen is het ook gewoon een superinteressant nieuw gebied waar wereldwijd enorm veel nerds aan zitten te werken.
.
Bedankt voor je uitgebreide reactie in ieder geval! Dat ook de bitcoin in ontwikkeling is snap/weet ik, echter gaat die ontwikkeling op het oog niet bepaald snel lijkt het helaas. Er wordt telkens gesproken over LN, maar hoelang gaat dit nog duren voor het de standaard is voor BTC, is dat een maand, een half jaar, een jaar? In dit wereldje zijn dit allemaal erg lange tijden.. Dat vind ik jammer omdat mensen (inclusief ik) het vertrouwen hierdoor wat verliezen. Ook door die transactietijden en kosten denk ik dat steeds meer mensen toch niet meer durven in te stappen hierop.

Ik ben het volledig met je eens dat crypto een oplossing voor de toekomst is, en de tijd zal het leren welke coins overeind blijven en welke niet. Maar imo is de waarde van bitcoin op het moment voor een groot deel te danken puur aan FOMO.

Zoals je zegt, het kan bestaan naast geld, en zo zie ik de toepassing van crypto later ook. Een goede en snelle manier om geld over te kunnen maken naar het buitenland en bijvoorbeeld andere banken in Nederland, we will see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Wietsee. schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:29:
[...]

(koers - instappen)/koers * 100% = 30%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
[...]

Nee die ken ik inderdaad niet. LTC stond op 150, nu 200. Hoeveel procent is dat, ik kom er niet uit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler 2
  • Laatst online: 02-12-2021
Matadores schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:37:
[...]

De dip is voorbij. Het normale leven gaat weer verder; kopen!
hmmm, dat dacht ik gisteren ook....
Afgezien daarvan denk ik nu hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:33
Widow schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:32:
[...]

Nee die ken ik inderdaad niet. LTC stond op 150, nu 200. Hoeveel procent is dat, ik kom er niet uit :')
Oh, taalprobleempje dan zeker.
Widow schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:27:

[ Voor 20% gewijzigd door Wietsee. op 22-12-2017 10:36 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:03
Nou, hier dus iemand die precies op het verkeerde moment is ingestapt :)

Geloof 3 a 4 dagen geleden wat aan gaan schaffen en dus alles aardig in de min nu, maar ja... Ik merk ook dat het me weinig doet (nou ja, wel balen natuurlijk maar verlies er geen slaap om).

Geld wat ik erin heb gestopt kan ik 'makkelijk' missen (had er best wat andere leuke dingen voor kunnen doen of kopen, maar daar gaat het niet om) en zie dit nu als een les en leerschool... Ik wacht het allemaal even rustig af nog en mocht het verdampen, so be it.

Blijf het een boeiende markt vinden in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Daarom is het ook lastiger om uit verlies te komen. Om van 100 naar 66,66 te gaan moet het 33.33% dalen, maar om weer terug te komen van 66.66 naar 100 moet het weer 50% stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bottie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-07 15:48
m0ridin schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:34:

Geloof 3 a 4 dagen geleden wat aan gaan schaffen en dus alles aardig in de min nu, maar ja... Ik merk ook dat het me weinig doet (nou ja, wel balen natuurlijk maar verlies er geen slaap om).

Geld wat ik erin heb gestopt kan ik 'makkelijk' missen (had er best wat andere leuke dingen voor kunnen doen of kopen, maar daar gaat het niet om) en zie dit nu als een les en leerschool... Ik wacht het allemaal even rustig af nog en mocht het verdampen, so be it.

Gewoon afwachten, komt wel goed. Ik ben deze week al een paar keer enkele 1000-den $ gezakt en telkens (hoger) teruggekomen. Paniek is een slechte raadgever :) :)

http://airteamimages.com/bram-botterman_pid1007.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

BekSide schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:18:
[...]

Dacht al dat ik daar nog een account had _O-
krijg hem alleen niet geverifieerd.
Zodra ik mijn gegevens in vul en op volgende druk springt die naar de homepage van bitonic :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 14:21

NoE

Que?

tha_crazy schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:36:
[...]

Dacht al dat ik daar nog een account had _O-
krijg hem alleen niet geverifieerd.
Zodra ik mijn gegevens in vul en op volgende druk springt die naar de homepage van bitonic :S
iig bevestigings-linkjes werken niet altijd goed in de browser, ik doe dat nu cut en paste en dan gaat het goed.

mac + chrome btw

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Wietsee. schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:32:
[...]

Oh, taalprobleempje dan zeker.
BTC en ETH zie ik hetzelfde doen, en dat zijn in mijn ogen de grote drie. Er zal vast wel een coin zijn die niet is gedaald. Daar gaat het niet om, meer dat we al weer in de lift zitten na een dipje. Er is veel berichtgeving dat de coins in zijn gezakt zoals op nu.nl, maar die plaatsen niet erbij dat een uurtje later er weer een grote stijging te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Deze dip is ook maar relatief. Naast dat het merendeel nog steeds in 1 maand een redement heeft waar de beurs jaren voor nodig heeft heb je er nog steeds evenveel munten totdat je verkoopt. Ik heb vanochtend wat ETH omgezet naar andere currencies aangezien dat de munt is waar ik het op de lange termijn het meeste vertrouwen in heb. Andere munten waren dieper gezakt en zijn inmiddels sneller aan het herstellen. Als ik ze nu omzet naar ETH maak ik bijna 10% ETH winst wat ik een deze dagen weer ga doen. Dit compenseert het verliest in euro's natuurlijk niet maar dat merk ik pas als ik ze omzet naar euro's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56

Ik ben gisteren in BTC gestapt met een klein bedrag op 15k, dat blijkt achteraf geen gunstig moment :P Heb het vooral gedaan om een gevoel te krijgen bij het gebeuren. Vond het altijd al interessant qua techniek maar ben vrij conservatief met mijn centen. Ik geloof dat BTC uiteindelijk nog veel groter gaat worden en mijn bedrag is vrij klein dus hier geen paniek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:45
Xander25 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:04:
Ik wil graag deelnemen aan de INS ICO (https://ins.world/). Weet iemand of je rechtstreeks vanaf Bittrex BTC naar (het adres van) INS kunt sturen? Bij de meeste ICO's kan je niet rechtstreeks vanaf een exchange funding overmaken, maar zie het nergens expliciet vermeldt staan.
kan wel, maar als de transactie faalt, of er komt een refund dan wordt je initiele inleg teruggestuurd naar het wallet adres van Bittrex, en dan ben je ze kwijt, want dat is niet je eigen adres.

Beste is om even een wallet lokaal te installeren, en dan de coins van Bittrex via je wallet naar het deposit adrs van deze ICO te sturen.

Laat maar weten als je vragen hebt, ben zelf ook ingestapt in dit project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:35:
[...]

Daarom is het ook lastiger om uit verlies te komen. Om van 100 naar 66,66 te gaan moet het 33.33% dalen, maar om weer terug te komen van 66.66 naar 100 moet het weer 50% stijgen.
Bottie schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:36:
[...]

Gewoon afwachten, komt wel goed. Ik ben deze week al een paar keer enkele 1000-den $ gezakt en telkens (hoger) teruggekomen. Paniek is een slechte raadgever :) :)
Je kan minder risico lopen door van het bedrag dat je wilt inleggen in stukjes in te leggen. Vooral als de koers laag staat. Bijvoorbeeld verdeelt over een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45

Oekol

waka waka hey hey

Niet de enige hoor. Ikke gisteren, dacht nou dat kan toch niet veel lager zou je zeggen. Maar doet me vrij weinig idd. Vriendin ziet er wel meer waarde in zeg maar. Hoekbank, etc :+

Op naar een new all time high zou ik zeggen. Was het toch van plan om voor de lange termijn vast te houden. Daytraden geen tijd voor

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler 2
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:00:
[...]

Als het met dit tempo doorgaat op tweede kerstdag na het avondeten.
Heb je me toch nog een keer laten lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Bottie schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:36:
[...]

Haha, thanks!

Afwachten is wat ik nu inderdaad ga doen... Mijn grootste fout was FOMO, en het feit dat ik die term pas tegenkwam toen ik me er meer in ging verdiepen ;) Maar again, ik zie het vooral als hobby en mogelijkheden nog... En ben in ieder geval meteen met mijn neus op de feiten gedrukt, niet alles verandert in goud, prima les!

Heb in het verleden ook wel redelijk wat gepokerd, denk dat geld verliezen (of winnen) me daardoor ook minder doet. Zie het meer als middel oid... Hecht er minder 'waarde' aan :)

[ Voor 12% gewijzigd door m0ridin op 22-12-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

NoE schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:37:
[...]

iig bevestigings-linkjes werken niet altijd goed in de browser, ik doe dat nu cut en paste en dan gaat het goed.

mac + chrome btw
Zal het straks eens in een andere browser testen, nu in private firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07
robb. schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:09:
Mhhhmmmm.... het lijkt wel bloody sunday. Vrijwel alles in het rood. Wellicht gaan mensen kerstinkopen doen ipv investeren in crypto. :'(

Vraagje: ik zoek een app waarmee je meerdere filters tegelijk kan instellen. Bijv. filter op alle coins met het hoogste 24h volume en vervolgens hoogste % stijging etc.
Is er zo'n dergelijke app? Heb nu alleen apps die maar 1 filter aankunnen.
Delta de betaalde versie niet? Meerdere wallets

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:59
Nou, m'n portfolio is in een half uurtje tijd weer 10% gestegen.. correctie my ass, dit voelt meer en meer als een gecoördineerde dump van een paar grote spelers...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gecko123 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:39:
[...]

[...]

Je kan minder risico lopen door van het bedrag dat je wilt inleggen in stukjes in te leggen. Vooral als de koers laag staat. Bijvoorbeeld verdeelt over een paar dagen.
Dit slaat natuurlijk kant noch wal. Het risico van iedere inleg is gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 14:21

NoE

Que?

RobbieB schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:45:
Nou, m'n portfolio is in een half uurtje tijd weer 10% gestegen.. correctie my ass, dit voelt meer en meer als een gecoördineerde dump van een paar grote spelers...
ja hier valt veel geld te verdienen.... als ik het toch eens in FIAT had staan ipv BTC haha

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
Dat is het mooie aan crypto de dalingen en stijgingen gaan zo hard.
In een uur dag of week kan alles weer anders zijn. Maar je moet wel je zenuwen in bedwang hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:29

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

m0ridin schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:41:
[...]

Mijn grootste fout was FOMO, en het feit dat ik die term pas tegenkwam toen ik me er meer in ging verdiepen ;)
https://www.smallcapasia....lingo-find-out-more-here/
Misschien een handige uitleg voor mensen die in dezelfde situatie zitten/zaten als jou.
Eigenlijk alle termen worden hier op een simpele manier uitgelegd.

EDIT: zie net dat een overzicht van de afkortingen ook in de OP staan

[ Voor 8% gewijzigd door WishmasterNL op 22-12-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poderosoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 01:13
Was wel een correctie, hij is ongeveer naar de 0.382 retracement gegaan en daar is die niet door de support heengegaan.

Wot-stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Hoezo dat? Het is toch logisch dat als hij eenmaal laag is mensen gaan instappen of bijkopen? Iedereen roept altijd buy de dip, dus dat is wat mensen nu ook doen lijkt mij.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Grote spelers gaan echt niet hun hele voorraad BTC op het spel zetten. Daarnaast moet het al een gecoordineerde samenwerking zijn van grote spelers om een dergelijke crash te veroorzaken. Very unlikely.

Dit is gewoon een normaal verloop van zaken gezien de koers bizar gestegen is de afgelopen maanden. Dit is een normale correctie die te verwachten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
WishmasterNL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:47:
[...]

https://www.smallcapasia....lingo-find-out-more-here/
Misschien een handige uitleg voor mensen die in dezelfde situatie zitten/zaten als jou.
Eigenlijk alle termen worden hier op een simpele manier uitgelegd.
Thanks, maar ik ben ondertussen wel redelijk op de hoogte hoor! In ieder geval van de basis dan...

Maar mijn volgorde 'storten, kopen, inlezen' was niet zo'n beste natuurlijk... Ach, denk dat ik vooral een wat positiever geluid wilde laten horen van iemand die er op 'het verkeerde moment' en op de verkeerde manier is ingestapt, maar dat gewoon accepteert en ook daar vrede mee kan hebben. IPV iemand die in blinde paniek alles wat cryptocurrency is vervloekt.

Is niet meteen het einde van de wereld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:46:
[...]

Dit is gewoon een doorgewinterde beleggingsstrategie. Je spreid je aankoopmoment wat een verzachting geeft op het verkeerd 'timen' van de markt.

Met deze hoog volatiele koersen kan het een betere strategie zijn dan all-in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
MrBlueEyes schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:49:
[...]

Hoezo dat? Het is toch logisch dat als hij eenmaal laag is mensen gaan instappen of bijkopen? Iedereen roept altijd buy de dip, dus dat is wat mensen nu ook doen lijkt mij.
ja of panic sellen wat meer gebeurd dan je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Bitonic kan ik niets kopen, zijn er nog andere sites naast Bitonic en Litebit waar je snel BTC kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:54:
Bij Bitonic kan ik niets kopen, zijn er nog andere sites naast Bitonic en Litebit waar je snel BTC kan kopen?
https://bitcoinprijzen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 12:48

Jebus4life

BE User

Ben niet echt thuis in de cryptowereld, maar wou voorzichtig een graantje meepikken (rijk worden zit er al lang niet meer in op dit punt zonder hele grote investeringen :)

9 december 3 litecoins gekocht, gezien de explosieve stijging toen op een week (meer dan *2 op een dag of 3) ben ik sindsdien er ver van weggebleven. Nu zie ik toch een soort correct en een trend naar boven het laatste uur (zegt natuurlijk niets, de boel kan binnen een uur terug zakken, mja, je moet ergens de knoop doorhakken) rustig 0.75 ETH gekocht (ook kwestie van de boel een beetje te spreiden ^^).

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lighting_ schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:47:
[...]

Dat is het mooie aan crypto de dalingen en stijgingen gaan zo hard.
In een uur dag of week kan alles weer anders zijn. Maar je moet wel je zenuwen in bedwang hebben
Persoonlijk vind ik dit prettiger dan een maandenlange tergende daling. Die vind ik het meest lastige. het beste wat je dan kan doen is je portfolio maar even 'vergeten'. Sowieso, wanneer je het als LT investment ziet heeft het geen zin de dag grafiek nauwlettend te volgend. De weekgrafiek kan ook. Zie je alles wat meer in perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:46:
[...]

Dit is juist een zeer doeltreffende techniek om je risico te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:54:
Bitonic heeft heel sporadisch voorraden, heb zojuist wat kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 06:00
Toen BTC zojuist onder de 11k euro dook toch maar even m'n 1.27BTC naar Cryptopia gestuurd. Juist daarheen omdat m'n portfolio daar ook staat. Omzetten in LTC en dan op Poloniex Ripple kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Gecko123 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:53:
[...]

Dit is gewoon een doorgewinterde beleggingsstrategie. Je spreid je aankoopmoment wat een verzachting geeft op het verkeerd 'timen' van de markt.

Met deze hoog volatiele koersen kan het een betere strategie zijn dan all-in te gaan.
gespreid aankopen betekent dat je je risico op het dalen wilt verzachten maar je wint er niet veel mee als het stijgt. En een latere daling ook minder vet op de botten hebt. Daarvoor zal je toch echt een goed startpunt mikken om voller in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Genieten hier! We're alive!

ik schrijf vanavond alles op wat in de plus zit en koop daar morgen dik op in. Want als dat daadwerkelijk zo een klap kan weerstaan is het een prima investering.

Is dit een redelijke gedachtengang:)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 19:49
biggydeen2 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:53:
[...]

Grote spelers gaan echt niet hun hele voorraad BTC op het spel zetten. Daarnaast moet het al een gecoordineerde samenwerking zijn van grote spelers om een dergelijke crash te veroorzaken. Very unlikely.

Dit is gewoon een normaal verloop van zaken gezien de koers bizar gestegen is de afgelopen maanden. Dit is een normale correctie die te verwachten was.
Nou dan heb je de charts niet gevolgd.. Het verloop daar, en vooral het verloop tussen de coins onderling, was echt niet 'natuurlijk'.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Sam2013 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:58:

ik schrijf vanavond alles op wat in de plus zit en koop daar morgen dik op in. Want als dat daadwerkelijk zo een klap kan weerstaan is het een prima investering.

Als het goed voelt voor jou, ja.

Inlezen op coins is wel een betere gedachtengang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Sam2013 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:58:

Wordt een kort lijstje vrees ik...
Gedachtegang kan ik volgen, maar zover ik het nu zie is deze markt pure speculatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:18
Nou ik leef nog steeds.........
Kunnen ze standaard niet bij de aanschaf van crypto valuta een paar beta blockers opsturen.

Mijn totaal rendement zit nog boven de 100% maar zakte wel iets naar beneden. (all time piek was bijna 200%)

Huidig portfolio:

XVG
TRX
ETH
XRP
ADA
IOTA
VEN
XLM

Met TRX & XVG had ik beide al voordat ze echt gingen stijgen, vandaar dat die nu het grootste aandeel hebben. IOTA en VEN eigenlijk te laat op de trein gestapt. Ook weer een leermoment.

Mijn oorspronkelijke plan was eigenlijk een stabiel portfolio opbouwen en dan hodl hodl hodl, en alleen wat wisselen naar nieuwe potentiële munten.

Deze dip heeft me toch wel geleerd dat ik ook wel iets wil cashen.

Wat is het moeilijke aan deze business vind zijn de verschillende belangen per persoon.
Ik wil er long term in maar zo denk vast niet iedereen er over.
Plus dat er natuurlijk een hoop angsthazen zijn, en alle stop loss orders die worden getriggerd op een bepaald punt.

Een klassieke beurs was op een dag als vandaag al lang gesloten. Dit is gewoon de consequenties ervaren van het decentrale

Ik ga nu toch in kleine stapjes er wat rendement uithalen.
Waarbij het doel is dat de maandelijkse groei groter is dan het rendement wat er uit komt.
Zodra ik op een punt kom waarbij ik mijn oorspronkelijk investering terug heb. (gok 6/7 maanden plan)
Zal ik ook wat zekerder van mijn zaak zijn tijdens zo'n drop.

Ondanks dat het niet om bijzonder grote bedragen gaat, vind ik het feit dat een behaalde wist weg valt, een stuk minder erg dan mogelijk een deel van de inleg kwijt.

------------------------------------------------------

(en het moeilijke is nu, als hij straks weer sky high staat, denk je natuurlijk I'am the King of the Hill. Nobody can touch me, i am invincible enz.

Dus moet wel wat discipline aanbrengen ;)

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Lucky0wn schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:01:
[...]

Als het goed voelt voor jou, ja.

Inlezen op coins is wel een betere gedachtengang.
Eens, maar het kaft wordt nu wel heel makkelijk van het koren geschieden.
Kijk bijv;
VIB, XRP, ICX TNB en Link.

Nu ken ik alleen de XRP en de ICX maar ik kan nu al blind ook daarin gaan investeren.....
want dat zijn schijnbaar de save havens. en als het vertrouwen aantrekt gaat daar een flink gedeelte van het geld naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-01 20:39
[quote]m0ridin schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:53:
[...]

Maar mijn volgorde 'storten, kopen, inlezen' was niet zo'n beste natuurlijk.......

Mooier kan het niet verteld worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:00:
[...]

Al die sites aardig te vertrouwen?
ik vind bitkassa echt prima.
Van elke stap krijg je een mail. Na betaling met ideal krijg je na een paar minuten een mail dat het verzonden is en link om de transactie te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:00:
[...]

Al die sites aardig te vertrouwen?
Als je niet geverifieerd bent, kan het wel even duren soms. Ook kun je niet meteen grotere bedragen kopen.

Ik koop BTC meestal bij Bitkassa (grotere bedragen mogelijk), Bitrush of AnyCoin. Die laatste site ligt er soms uit momenteel. Ik denk dat het overal heel heel heel druk is (oftewel iedereen is aan het kopenkopenkopen)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lighting_ schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:04:
[...]

ik vind bitkassa echt prima.
Van elke stap krijg je een mail. Na betaling met ideal krijg je na een paar minuten een mail dat het verzonden is en link om de transactie te zien.
Thanks voor info, heb gelukkig snel wat kunnen kopen bij Bitonic net. Hopen dat het na vandaag weer gaat knallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:05:
[...]

Als je niet geverifieerd bent, kan het wel even duren soms. Ook kun je niet meteen grotere bedragen kopen.

Ik koop BTC meestal bij Bitkassa (grotere bedragen mogelijk), Bitrush of AnyCoin. Die laatste site ligt er soms uit momenteel. Ik denk dat het overal heel heel heel druk is (oftewel iedereen is aan het kopenkopenkopen)....
Bitonic had zojuist weer 36 bitcoins, binnen de minuut weg.
Die verdienen goed geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 19-09 22:31

GG85

.......

Trouwens mensen die via DeGiro of een andere aandelenbroker niet rechtstreeks maar indirect BTC of ETH kopen bij bijvoorbeeld XBTProvider https://xbtprovider.com/?

Ik vindt dat zelf wel een prettig idee, geen gezeik met eigen wallets die je veilig moet houden of online wallets die gehackt worden.

En je kan investeren op dezelfde manier als aandelen. Dus met Market orders, Limit Orders, Stop Loss etc.

Uiteraard wel gistermiddag tijdens de dip (veel) gekocht onder het motto "mooie dip". Vanochtend was dat toch beetje jammer wakker worden maar ach, Bitcoin is here to stay

[ Voor 17% gewijzigd door GG85 op 22-12-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler 2

bitkassa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
H6nsvV379 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:04:
[quote]m0ridin schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:53:
[...]

Maar mijn volgorde 'storten, kopen, inlezen' was niet zo'n beste natuurlijk.......

Mooier kan het niet verteld worden :+
Storten (fiat) > inlezen > kopen is de juiste volgorde, anders is het gewoon gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:05:
[...]

Net nog snel wat kunnen kopen bij Bitonic, maar thanks voor de sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Je kan nog zoveel inlezen als je wilt, altijd slim natuurlijk. Maar als ineens meneer McAfee vorige week iets roept over Verge die daarmee gigantisch over de kop gaat dan kan je lezen wat je wilt maar voorspellen kon je dat niet.
Pagina: 1 ... 149 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]