Inmiddels ben ik twee weken bezig met het dagelijks inkopen en verkopen van cryptomunten; en ik vond het het wel waard om even mijn ervaringen te delen. In twee weken tijd heb ik op onder andere gehandeld in de volgende coins: BTC, ETH, IOTA, NEO, ADA, XVG, Ripple, ARK en LTC.
Steeds vaker zie ik nieuwsberichten voorbij komen; "stap er niet in, niemand weet echt wat het doet", "ga niet met je 13e maand in crypto" etc etc. In twee weken tijd heb ik dankzij waardevolle tips van onder andere dit forum (bedankt, daardoor in ADA en LTC gestapt), mijn inzet al terug verdiend. Met name door ETH en XVG overigens. Mijn mening is dat de voordelen blijven opwegen tegen de nadelen, ja er gaat wel eens iets onderuit (IOTA ben ik op 4.5 ingestapt, Ripple ook net iets te laat), maar zodra je in ieder geval in een dal (of wat er op lijkt) instapt, kan de schade niet heel groot worden. Daarentegen zijn de klappers die je maakt door met veel potentieel goede munten mee te zitten dusdanig hoog dat dit de verliezen ruimschoots overtreft. Dat terwijl ik overal slechts voor zo'n 2 a 300 euro in zit en ik dom ben geweest door bij Litebit o.a. steeds voor eigenlijk te kleine bedragen BTC te kopen (je kan beter in een keer 2000 euro BTC kopen en het dan verspreiden). Bij Verge inmiddels al 4x een klein deel verkocht, bij de stijging van ETH heb ik voornamelijk weer geïnvesteerd in andere coins.
Wel denk ik dat er inderdaad veel teveel geld wordt neergelegd voor iets wat enkel een ruilmiddel is en nog niet geaccepteerd. Uiteindelijk gaan er maar 4 a 5 coins met enige ruilwaarde overblijven, maar tot de grote instanties niet met belastingmaatregelen etc komen (duurt sowieso wel tot 2019 imo), blijf ik mooi dagelijks handelen met de winst die ik nu heb. Als de gemiddelde winsten van 50% per week aanhouden kan ik in ieder geval m'n studieschuld in een keer aflossen eind volgend jaar