[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.293 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:58
Wom schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:13:
[...]

Puur toevallig deze in mijn portfolio zitten, maar ik hou ze maar lekker bij inderdaad :)
MAX3400 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:15:
[...]

Ik wacht nergens op; XVG zit een beetje in mijn HODL-portfolio en daar kijk ik eens in de 2 weken een keertje naar of er echt absoluuuut iets verkocht moet worden. Voorlopig hou ik die 20K coins mooi in mijn wallet; zie wel wanneer ze een Euro (of meer) waard zijn geworden. :+
Ik heb ze ook voor de longterm hoor. Alleen zou Wraith een big deal moeten zijn, dus ben erg benieuwd wat dat met de prijs doet.

Verwijderd

Wom schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:13:
[...]

Puur toevallig deze in mijn portfolio zitten, maar ik hou ze maar lekker bij inderdaad :)
Wat is de datum van de release?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:51
Ninjetsu NL schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:16:
[...]

3 December ben ik daar iig nog geverified na drie dagen wachten... dus ik weet niks van een verification-stop :) Gewoon doen en kijken waar je strandt zou ik zeggen. Scheelt op 1 BTC toch 600 euro atm... 8) :+
;w Ik kijk elke dag, maar je kan niet eens *beginnen* met een registratie :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

[...]

Ik wacht nergens op; XVG zit een beetje in mijn HODL-portfolio en daar kijk ik eens in de 2 weken een keertje naar of er echt absoluuuut iets verkocht moet worden. Voorlopig hou ik die 20K coins mooi in mijn wallet; zie wel wanneer ze een Euro (of meer) waard zijn geworden. :+
Dit... Haha heb zelf zowel 1000 EUR aan Verge als 1000 EUR aan ripple. Ik wacht lekker nog even en zie wel waar dit gokje eindigt....

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentvdh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik twijfelde onlangs om XVG te kopen toen deze nog op 0,005 stond. Niet gedaan en nu wel enigszins balen.

Mooie pump (dankzij de positieve tweet van McAfee.)

Iemand een goede bron voor het volgen van actuele ontwikkelingen over Verge? Hun roadmap op de site wordt trouwens ook niet echt lekker bijgewerkt volgens planning. Overweeg om alsnog in te stappen. Hele idee erachter heeft m'n vertrouwen wel gewonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:58
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:18:
[...]

Wat is de datum van de release?
Volgens de telegram groep zou het voor 31 december moeten zijn. Een exacte datum is niet gegeven.

• k53
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-11-2024

k53

nielsnielsniels schreef op donderdag 14 december 2017 @ 07:12:
Hebben meer mensen hun BCX (bitcoin X) en SBTC (super bitcoin) ontvangen?
Hoe werkt dit eigenlijk?

Ik heb op Coinbase wat BTC staan. Heeft iedereen die BTC heeft nu automatisch BCX en SBTC gekregen? En zo ja, waar kan je die checken?

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
De koers is de laatst week weer aardig stabiel tussen de 16 en 17k.
Wanneer kunnen we het volgende nieuws verwachten dat mogelijke impact kan hebben op de koers?
Ik las iets over 18 december? wie kan er meer over vertellen?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
C6DL schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:25:
De koers is de laatst week weer aardig stabiel tussen de 16 en 17k.
Wanneer kunnen we het volgende nieuws verwachten dat mogelijke impact kan hebben op de koers?
Collega's hier beraden zich om BTC gekocht in 2014/2015/2016 te gaan verkopen na 1 januari 2017, omdat ze vinden dat de koers teveel blijft kwakkelen en de kans op een daling groter lijkt als een stijging. Ze hebben de reden dat instappen altijd weer kan, mocht hij toch gaan stijgen, in ieder geval geen risico op winst verlies op het huidige rendement. Als dit soort HODL'ers gaan verkopen in het nieuwe (belasting) jaar kan dat nog weleens een FOMO naar beneden veroorzaken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 11:48
k53 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:24:
[...]

Hoe werkt dit eigenlijk?

Ik heb op Coinbase wat BTC staan. Heeft iedereen die BTC heeft nu automatisch BCX en SBTC gekregen? En zo ja, waar kan je die checken?
Ga er maar niet van uit dat Coinbase moeite gaat doen om dergelijke onzinforks uit te delen. Het kost ze al maanden om de distributie van BCH uit te voeren en over andere forks hebben ze nog niets losgelaten.
C6DL schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:25:
18 December lanceert CME (Chicago Mercantile Exchange) hun Bitcoin-futures product. Dit is vergelijkbaar met de CBOE futures die afgelopen zondag zijn gelanceerd, behalve dat CME een wat groter platform is dan CBOE, dus mogelijk meer handelaren voor deze futures zal aantrekken.

[ Voor 31% gewijzigd door Rannasha op 14-12-2017 14:32 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• k53

k53

Rannasha schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:30:
[...]

Ga er maar niet van uit dat Coinbase moeite gaat doen om dergelijke onzinforks uit te delen. Het kost ze al maanden om de distributie van BCH uit te voeren en over andere forks hebben ze nog niets losgelaten.
Tnx voor de sneller reactie. Hoe werkt dit dan wel?
Krijgt iedereen die BTC heeft automatisch BCX en SBTC of hangt dat af van in welke wallet je coins op het moment van de fork staan? Kan je het iets meer toelichten?

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Rannasha schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:30:
[...]

[...]

18 December lanceert CME (Chicago Mercantile Exchange) hun Bitcoin-futures product. Dit is vergelijkbaar met de CBOE futures die afgelopen zondag zijn gelanceerd, behalve dat CME een wat groter platform is dan CBOE, dus mogelijk meer handelaren voor deze futures zal aantrekken.
Tnx! Dit is ook 12u snachts onze tijd? net als laatst?

• Rannasha
k53 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:36:
[...]

Tnx voor de sneller reactie. Hoe werkt dit dan wel?
Krijgt iedereen die BTC heeft automatisch BCX en SBTC of hangt dat af van in welke wallet je coins op het moment van de fork staan? Kan je het iets meer toelichten?
Zoals met iedere fork, kun je met de private keys na de fork zowel transacties op de originele tak ondertekenen als op de fork-tak. Zolang je de private keys zelf in handen hebt, kun je transacties maken op de fork-tak en dus de fork-coins versturen.

Diensten zoals Coinbase beheren jouw bitcoins voor je, waardoor zij de private keys in handen hebben. Zij bepalen dan ook wat ze daar mee doen en of ze uberhaubt de fork-coins willen gebruiken.

Verwijderd

[...]

Ik heb ook met toeval iets meer dan 13k gekocht voor 120 dollar net een paar dagen geleden... Maar deze ga ik ook zeker HODLen... Ondertussen ingelezen en ik wacht even 6 maanden...

• darkownage
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-12-2022
Is die verification bij coinbase eigenlijk te vertrouwen? Zomaar uw identiteitskaart fotograferen en doorsturen naar een site lijkt me toch redelijk gevoelig voor identity theft of niet?
Ben mij een beetje aan het informeren over gans dit cryptogebeuren aangezien een collega hier ook mee is begonnen en het me wel interessant lijkt voor eens uit te testen.
Maar ik stopte een beetje op het punt dat ik (te begrijpen vanuit hun standpunt) een identificatie bewijs moest leveren om mijn identiteit te bewijzen. Maar ik zit hier een beetje met de vraag over hoe veilig dit allemaal is, kwestie van identity theft en zo toch een beetje te kunnen inschatten van risico.

Hoor graag eens wat jullie ervan denken :)
PS: Ben uit België moest dit enigzins uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jumpman schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:30:
[...]

Als dit soort HODL'ers gaan verkopen in het nieuwe (belasting) jaar kan dat nog weleens een FOMO naar beneden veroorzaken.
Mogelijk dat ik dit niet snap maar hoezo een downward FOMO?

Volgens dit artikel zou 40% van de markt in handen zijn van een mannetje of 1000. Tenzij jouw collega's bij die 1000 man zitten, denk ik niet dat het dumpen van hun bitcoins enige manier van negatief effect zal veroorzaken.

Er is gister voor bijna 14 miljard verhandeld. Al zouden jouw collega's samen 14 miljoen aan Euro's bezitten in BTC, dan gooien ze 1 promille terug in circulation.

Puur een gokje hoor; als inderdaad de "grote HODL-gemeenschap" 20% van de circulatie gaat dumpen, dan kan ik me zeker wel een dip voorstellen in de koersen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• k53

k53

Rannasha schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:38:
[...]

Zoals met iedere fork, kun je met de private keys na de fork zowel transacties op de originele tak ondertekenen als op de fork-tak. Zolang je de private keys zelf in handen hebt, kun je transacties maken op de fork-tak en dus de fork-coins versturen.

Diensten zoals Coinbase beheren jouw bitcoins voor je, waardoor zij de private keys in handen hebben. Zij bepalen dan ook wat ze daar mee doen en of ze uberhaubt de fork-coins willen gebruiken.
Nogmaals bedankt voor de reactie. Heel concreet: hoe kan die die nieuwe coins nu gebruiken.. kan ik ergens een wallet aanmaken of een account openen waar ze beschikbaar zullen zijn?

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:42
darkownage schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:52:
Is die verification bij coinbase eigenlijk te vertrouwen? Zomaar uw identiteitskaart fotograferen en doorsturen naar een site lijkt me toch redelijk gevoelig voor identity theft of niet?
Ben mij een beetje aan het informeren over gans dit cryptogebeuren aangezien een collega hier ook mee is begonnen en het me wel interessant lijkt voor eens uit te testen.
Maar ik stopte een beetje op het punt dat ik (te begrijpen vanuit hun standpunt) een identificatie bewijs moest leveren om mijn identiteit te bewijzen. Maar ik zit hier een beetje met de vraag over hoe veilig dit allemaal is, kwestie van identity theft en zo toch een beetje te kunnen inschatten van risico.

Hoor graag eens wat jullie ervan denken :)
PS: Ben uit België moest dit enigzins uitmaken.
Er zijn ook sites waarbij je geen kopie van je paspoort hoeft aan te leveren. Ik heb gebruik gemaakt van Bitonic om coins te kopen en Blockchain.info om de coins op te slaan. Ook heb ik een account bij Kraken, waarbij ik mij niet hoefde te verifiëren.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Rannasha
k53 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:56:
[...]

Nogmaals bedankt voor de reactie. Heel concreet: hoe kan die die nieuwe coins nu gebruiken.. kan ik ergens een wallet aanmaken of een account openen waar ze beschikbaar zullen zijn?
Nee, deze coins bestaan nog niet. Er is enkel aangekondigd welk block het fork-moment is, maar er is nog geen software of bruikbaar netwerk. Sommige exchanges geven in afwachting hiervan futures-tokens uit voor deze fork-coins. Mensen met BTC op een dergelijke exchange kunnen dus al wel handelen.

• darkownage
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-12-2022
Railgunner schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:58:
[...]

Er zijn ook sites waarbij je geen kopie van je paspoort hoeft aan te leveren. Ik heb gebruik gemaakt van Bitonic om coins te kopen en Blockchain.info om de coins op te slaan. Ook heb ik een account bij Kraken, waarbij ik mij niet hoefde te verifiëren.
Maar dan kan je toch niet naar een bankrekening overschrijven of mis ik mij hierin? Indien het genoeg geld begint op te brengen en je een deel naar fiat wilt omzetten.

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Verge gaat inderdaad lekker. Had een maand of drie geleden circa 25.000 stuks gekocht, omdat ik veel vertrouwen had in hun ideeën. Jammer genoeg zijn ze gestolen dankzij de Coinpouch hack. Zonde, want had nu toch een mooie winst opgeleverd.

• k53

k53

Rannasha schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:59:
[...]

Nee, deze coins bestaan nog niet. Er is enkel aangekondigd welk block het fork-moment is, maar er is nog geen software of bruikbaar netwerk. Sommige exchanges geven in afwachting hiervan futures-tokens uit voor deze fork-coins. Mensen met BTC op een dergelijke exchange kunnen dus al wel handelen.
Wat moet ik doen om deze nieuwe coins wel in mijn bezit te krijgen op het fork-moment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
MAX3400 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:55:
[...]

Mogelijk dat ik dit niet snap maar hoezo een downward FOMO?

Volgens dit artikel zou 40% van de markt in handen zijn van een mannetje of 1000. Tenzij jouw collega's bij die 1000 man zitten, denk ik niet dat het dumpen van hun bitcoins enige manier van negatief effect zal veroorzaken.

Er is gister voor bijna 14 miljard verhandeld. Al zouden jouw collega's samen 14 miljoen aan Euro's bezitten in BTC, dan gooien ze 1 promille terug in circulation.

Puur een gokje hoor; als inderdaad de "grote HODL-gemeenschap" 20% van de circulatie gaat dumpen, dan kan ik me zeker wel een dip voorstellen in de koersen.
Precies, als een aantal van die 1000 man ook het vertrouwen verliezen, dan kan het hard gaan. ;)

• Rannasha
k53 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:01:
[...]

Wat moet ik doen om deze nieuwe coins wel in mijn bezit te krijgen op het fork-moment?
Je BTC in eigen bezit hebben. Vervolgstappen hangen af van de precieze aard van de fork-coin (en of de software uberhaubt uit wordt gebracht en het niet bij slechts een mooie aankondiging blijft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
MAX3400 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:55:
[...]
Maar dat gaat ook niet op één dag gebeuren, bij zo ongeveer elke exchange is er een limiet aan hoeveel je kan opnemen per dag/week/maand/jaar. Dus als je miljoenen in BTC's hebt, kan je dat niet in één dag cashen lijkt me.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:50

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb een airdrop gekregen op Binance geloof ik van Tronix, opeens 500 stuks die samen een euro waard waren. Ik dacht prima...aan m'n portfolio toegevoegd.

Nu zie ik die opeens omhoog schieten en is hij met 800% gestegen. Ga je Googlen, vind je verder geen nieuws over die munt.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Jumpman
  • Nu online
Widow schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:05:
[...]

Maar dat gaat ook niet op één dag gebeuren, bij zo ongeveer elke exchange is er een limiet aan hoeveel je kan opnemen per dag/week/maand/jaar. Dus als je miljoenen in BTC's hebt, kan je dat niet in één dag cashen lijkt me.
Nee, maar wie heeft het over een withdrawal. Er zijn ook andere mogelijkheden: Op de exchange laten staan, omzetten in een andere coin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
Boy schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:06:
Ik heb een airdrop gekregen op Binance geloof ik van Tronix, opeens 500 stuks die samen een euro waard waren. Ik dacht prima...aan m'n portfolio toegevoegd.

Nu zie ik die opeens omhoog schieten en is hij met 800% gestegen. Ga je Googlen, vind je verder geen nieuws over die munt.
Cryptocalendar: TRON

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:57
Er is sinds kort een nieuwe portfolio/currency monitor, coinlib.io

Ik moet zeggen dat ik er zwaar van onder de indruk ben.
Het geeft een overzicht van de currencies alla Coinmarketcap, maar naar mijn idee een stuk overzichtelijker. Daarnaast kun je je portfolio toevoegen waaruit ook zeer prettige grafische weergaves genegeerd worden, met daarnaast een prachtige live-view mogelijkheid.
Verder veel info over de coins en hoe deze over de verschillende exchanges verdeeld zijn etc.

Daarboven op een prachtige en prettige UI.. ik gebruik niets anders meer....
Misschien toevoegen aan de startpost?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hSVgzlJ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mIxq96F.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BSEgl8R.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dSEB9g4.png

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• k53

k53

Rannasha schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:05:
[...]

Je BTC in eigen bezit hebben. Vervolgstappen hangen af van de precieze aard van de fork-coin (en of de software uberhaubt uit wordt gebracht en het niet bij slechts een mooie aankondiging blijft).
Ik doe mijn best om het te begrijpen maar begrijp het echt niet.
Wat bedoel je met "in eigen bezit hebben"?

Als ik het goed heb heeft toch niemand zijn 'coins in eigen bezit'? Het "bezit" van zo'n cryptomunt is toch maar een vermelding in de blockchain dat er x-aantal coins zijn toegekend aan een bepaald adres. Zoals dat eigenlijk in een boekhouding gedaan wordt. Diegene die de private sleutel tot dat adres heeft kan dus transacties maken met de beschikbare munten toegewezen aan dat adres.
Als ik zeg dat "mijn bitcoins op Coinbase staan" bedoel ik toch gewoon dat de private sleutel tot mijn adres op de bitcoin blockchain worden bijgehouden door Coinbase.

Om terug te komen op de vraag over hoe geforkte munten al dan niet beschikbaar worden...
Ik neem aan dat je met "je BTC in eigen bezit hebben" bedoelt dat je je private sleutel op een hardware wallet hebt staan ofzo (of een software wallet die je zelf lokaal draait) ?

Ik raak er echt niet aan uit.. hoe heeft de plaats waar je je private sleutel bijhoudt invloed op het al dan niet kunnen gebruiken van een bepaald saldo op een afgesplitste blockchain...?

Kan je het verhelderen en zeer concreet maken?

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:51
Even jullie input gevraagd.

Ik heb BTC op cryptopia en die wil ik weer naar m'n eigen wallet hebben.
Door m'n withdrawal limiet op Cryptopia moet ik dit in meerdere keren doen en kost me dit dan elke keer €14, beetje zonde van het geld natuurlijk.

Nu dacht ik om BTC om te zetten naar een crypto met goedkope fees, dit naar Bittrex te versturen waar m'n withdrawal limiet hoger is en weer om te zetten naar BTC en dan weer uitbetalen naar m'n eigen wallet. Dan betaal ik die lage fees van de andere coin en maar 1x €14 voor BTC.

Wat voor coin met lage fees en snelle transacties raden jullie hier voor aan?

• Wom
  • Laatst online: 12:39

Wom

Pusherman_ schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:25:
LTC is veelgebruikt naar mijn weten. Lage fees, breed gebruikt én snel.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:57

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

k53 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:18:
[...]
De Blockchain:
&&&&&&&F&&&&&&

Op het moment van de F is er een 'fork'.

De nieuwe fork-coin ziet er dan zo uit:
&&&&&&&FNNNNNN

Alle transacties in het & gedeelte (mocht je daar dus transacties in hebben in de niet-fork-coin) kun je met je huidige privatekey deze 'opvragen' (= dus gewoon blijven gebruiken in het nieuwe N gedeelte).

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:23
RobbieB schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:17:
Er is sinds kort een nieuwe portfolio/currency monitor, coinlib.io

Ik moet zeggen dat ik er zwaar van onder de indruk ben.
Het geeft een overzicht van de currencies alla Coinmarketcap, maar naar mijn idee een stuk overzichtelijker. Daarnaast kun je je portfolio toevoegen waaruit ook zeer prettige grafische weergaves genegeerd worden, met daarnaast een prachtige live-view mogelijkheid.
Verder veel info over de coins en hoe deze over de verschillende exchanges verdeeld zijn etc.

Daarboven op een prachtige en prettige UI.. ik gebruik niets anders meer....
Misschien toevoegen aan de startpost?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Deze werkt zeker erg fijn. Daar valt mijn excelletje toch wel bij in het niet. Maar nou had ik nog niet zo veel transacties (beginner :9 ). In jouw tijdlijn zag ik toch veel (buy)transacties staan. Heb je die allemaal handmatig ingevoerd? Of is er ook een wallet import functie?

Stay safe

• Rannasha
k53 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:18:
[...]

Ik doe mijn best om het te begrijpen maar begrijp het echt niet.
Wat bedoel je met "in eigen bezit hebben"?

Als ik het goed heb heeft toch niemand zijn 'coins in eigen bezit'? Het "bezit" van zo'n cryptomunt is toch maar een vermelding in de blockchain dat er x-aantal coins zijn toegekend aan een bepaald adres. Zoals dat eigenlijk in een boekhouding gedaan wordt. Diegene die de private sleutel tot dat adres heeft kan dus transacties maken met de beschikbare munten toegewezen aan dat adres.
Als ik zeg dat "mijn bitcoins op Coinbase staan" bedoel ik toch gewoon dat de private sleutel tot mijn adres op de bitcoin blockchain worden bijgehouden door Coinbase.
"Coins in eigen bezit hebben" is een veel gebruikte manier om te zeggen "de private keys van de adressen die het saldo bevatten in eigen bezit hebben". En dat bedoel ik in dit geval dus ook. Als de private key hebt, dan kun je iets met de fork-coins doen. Als je deze niet hebt, dan ben je afhankelijk van de dienst die jouw coins / keys beheert.
Om terug te komen op de vraag over hoe geforkte munten al dan niet beschikbaar worden...
Ik neem aan dat je met "je BTC in eigen bezit hebben" bedoelt dat je je private sleutel op een hardware wallet hebt staan ofzo (of een software wallet die je zelf lokaal draait) ?
Ja.
Ik raak er echt niet aan uit.. hoe heeft de plaats waar je je private sleutel bijhoudt invloed op het al dan niet kunnen gebruiken van een bepaald saldo op een afgesplitste blockchain...?

Om een transactie te ondertekenen moet je de private key gebruiken. Als je private keys in handen zijn van een online dienst als Coinbase, dan regelen die het proces van ondertekenen voor je. Fork-coins gebruiken een ander transactie-formaat dan bitcoins (hopelijk, anders doen ze iets verkeerd), dus als je een fork-coin-transactie wil maken en versturen, dan moet de private key in een wallet-applicatie van de fork-coin worden geladen.

Als je zelf de private key hebt, dan kun je dat doen. Heeft een dienstverlener de private key, dan ben je afhankelijk van wat deze doet. Sommigen zullen de fork-coins beschikbaar stellen, anderen niet. Hoe relevanter / waardevoller de fork-coin, hoe groter de kans dat ze de moeite zullen doen. Maar de combinatie van Coinbase en de laatste onzin-forks is vrij hopeloos wat dat betreft.

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Wauw de Ripple is explosief gestegen: $0.670 *O* *O*

Nu maar hopen dat hij niet weer net zo hard in elkaar zakt, maar dat zal denk ik wel loslopen gezien de testen die Japen en Z-Korea morgen gaan uitvoeren met Ripple.

Fingers crossed 8)

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• k53

k53

CT schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:28:
[...]

De Blockchain:
&&&&&&&F&&&&&&

Op het moment van de F is er een 'fork'.

De nieuwe fork-coin ziet er dan zo uit:
&&&&&&&FNNNNNN

Alle transacties in het & gedeelte (mocht je daar dus transacties in hebben in de niet-fork-coin) kun je met je huidige privatekey deze 'opvragen' (= dus gewoon blijven gebruiken in het nieuwe N gedeelte).
Ik begrijp wat een fork is. Ik begrijp dat er vanaf een fork-moment wordt gesplitst.

Wat ik niet begrijp, heel concreet: Ik hebt vandaag bitcoins, morgen is er een fork naar supercoins. Concreet: Hoe kan ik overmorgen die supercoins gebruiken?

• RobbieB
Master FX schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:29:
[...]

Deze werkt zeker erg fijn. Daar valt mijn excelletje toch wel bij in het niet. Maar nou had ik nog niet zo veel transacties (beginner :9 ). In jouw tijdlijn zag ik toch veel (buy)transacties staan. Heb je die allemaal handmatig ingevoerd? Of is er ook een wallet import functie?
Handmatig ingevoerd, maar dat doe je in 20 min. UI is vrij prettig hiervoor. Enige nadeel is dat je niet de Exchange kunt aangeven en de prijzen nu berekend worden op basis van globaal gemiddelde.

• Rannasha
k53 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:33:
[...]

Wat ik niet begrijp, heel concreet: Ik hebt vandaag bitcoins, morgen is er een fork naar supercoins. Concreet: Hoe kan ik overmorgen die supercoins gebruiken?
Je stopt je bitcoin-private-key in een supercoin wallet.

Tenminste, als de wallet-software daadwerkelijk beschikbaar wordt gemaakt en veilig is, want de laatste forks waren nogal een clown-show. De officiele GitHub pagina van Bitcoin Gold werd gehacked vlak na de lancering van de software, waardoor de officiele wallet kon worden vervangen door malware die de Bitcoins stal. Bitcoin Diamond heeft het fork-moment al een paar weken geleden gehad, maar heeft nog steeds geen wallet-software uitgebracht.

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Pusherman_ schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:25:

Ripples??

• k53

k53

Rannasha schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:32:

Om een transactie te ondertekenen moet je de private key gebruiken. Als je private keys in handen zijn van een online dienst als Coinbase, dan regelen die het proces van ondertekenen voor je. Fork-coins gebruiken een ander transactie-formaat dan bitcoins (hopelijk, anders doen ze iets verkeerd), dus als je een fork-coin-transactie wil maken en versturen, dan moet de private key in een wallet-applicatie van de fork-coin worden geladen.

Als je zelf de private key hebt, dan kun je dat doen. Heeft een dienstverlener de private key, dan ben je afhankelijk van wat deze doet. Sommigen zullen de fork-coins beschikbaar stellen, anderen niet. Hoe relevanter / waardevoller de fork-coin, hoe groter de kans dat ze de moeite zullen doen. Maar de combinatie van Coinbase en de laatste onzin-forks is vrij hopeloos wat dat betreft.
Heeft coinbase ooit al een fork wel ondersteund? Ik dacht dat bitcoin cash bijvoorbeeld een fork van bitcoin was? Die zijn nu toch aardig wat waard... En indien Coinbase die niet ondersteunt heeft iedereen die Coinbase gebruikt dus die waarde mislopen...? Correct?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
  • Laatst online: 20-02-2021
Is er een manier om erachter te komen wat de status is van een ripple transfer? Heb iets van 10 minuten geleden wat van Bittrex naar Bitstamp gestuurd maar hij blijft bij Bittrex op pending staan met als status Authorized.

Was weer te ongeduldig (en Bitstamp een beetje traag) maar het is weer helemaal goed gekomen en $250 er weer bij voor in de spaarpot. Beetje jammer alleen dat de koers op Bittrex nu hoger ligt dan die van Bitstamp en ik het eigenlijk nog beter naar Binance had kunnen sturen maar goed, dat is altijd achteraf. Arbitrage tussen exchanges werkt iig prima. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Crypts op 14-12-2017 15:50 ]

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• Rannasha
k53 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:37:
[...]

Heeft coinbase ooit al een fork wel ondersteund? Ik dacht dat bitcoin cash bijvoorbeeld een fork van bitcoin was? Die zijn nu toch aardig wat waard... En indien Coinbase die niet ondersteunt heeft iedereen die Coinbase gebruikt dus die waarde mislopen...? Correct?
Coinbase gaat in januari Bitcoin Cash uitdelen aan z'n klanten. Maar dat is, tot nu toe, de enige fork waarvan bekend is dat Coinbase deze gaat ondersteunen.

Ik ga er niet vanuit dat ze andere forks gaan ondersteunen, gezien ze al meerdere maanden nodig hadden om BCH uit te delen.

Overigens is Coinbase niet alleen hierin. Redelijk wat exchanges en diensten ondersteunen alleen BCH en hebben alles wat daarna kwam genegeerd.

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ik heb sinds begin december een vaag probleem met Bittrex. Mijn order history gaat niet verder terug dan 2 pages. Alle coins waar ik Sell orders van had staan die niet op deze twee pages staan zijn gecancelled.

Ik kan nu niet meer zien voor welke prijs ik de betreffende coin heb gekocht. Ik weet dus ook niet meer voor welke prijs ik kan verkopen om winst te maken. Wellicht een goed idee om alles handmatig ook bij te houden. Maargoed dat is achteraf.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Inmiddels al wel een ticket aangemaakt maar dat zal wel weer een aantal dagen duren voordat ik antwoord krijg.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:50

Boy

www.byoscoop.nl

Rannasha schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:40:
[...]

Coinbase gaat in januari Bitcoin Cash uitdelen aan z'n klanten. Maar dat is, tot nu toe, de enige fork waarvan bekend is dat Coinbase deze gaat ondersteunen.

Ik ga er niet vanuit dat ze andere forks gaan ondersteunen, gezien ze al meerdere maanden nodig hadden om BCH uit te delen.

Overigens is Coinbase niet alleen hierin. Redelijk wat exchanges en diensten ondersteunen alleen BCH en hebben alles wat daarna kwam genegeerd.
met andere worden, die cash hebben ze in hun eigen portomonee geduwd...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Djès1698
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2020
verwachten jullie nog veel stijging van xrp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Boy schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:48:
[...]

met andere worden, die cash hebben ze in hun eigen portomonee geduwd...
Volgens mij hebben ze er nog niets mee gedaan, want ik heb geen berichten gezien dat Coinbase fork-coins heeft verplaatst. Gezien exchanges als Coinbase het grootste gedeelte van hun coins in een klein aantal adressen bewaren, is het relatief eenvoudig om bij te houden wat dergelijke bedrijven met hun coins doen.

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Djès1698 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:49:
niemand heeft een werkende glazen bol, als we dat zouden weten had iedereen al dik lopen inkopen.

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
[...]

Collega's hier beraden zich om BTC gekocht in 2014/2015/2016 te gaan verkopen na 1 januari 2017, omdat ze vinden dat de koers teveel blijft kwakkelen en de kans op een daling groter lijkt als een stijging. Ze hebben de reden dat instappen altijd weer kan, mocht hij toch gaan stijgen, in ieder geval geen risico op winst verlies op het huidige rendement. Als dit soort HODL'ers gaan verkopen in het nieuwe (belasting) jaar kan dat nog weleens een FOMO naar beneden veroorzaken.
Denk niet dat je collegas hier enig invloed op hebben.
Dat de koers nu stabiel is is een goed teken. De maand november was een absurd maand voor BTC.

• th4k1ck3r
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-06 14:08
Crypts schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:37:
Is er een manier om erachter te komen wat de status is van een ripple transfer? Heb iets van 10 minuten geleden wat van Bittrex naar Bitstamp gestuurd maar hij blijft bij Bittrex op pending staan met als status Authorized.

Was weer te ongeduldig (en Bitstamp een beetje traag) maar het is weer helemaal goed gekomen en $250 er weer bij voor in de spaarpot. Beetje jammer alleen dat de koers op Bittrex nu hoger ligt dan die van Bitstamp en ik het eigenlijk nog beter naar Binance had kunnen sturen maar goed, dat is altijd achteraf. Arbitrage tussen exchanges werkt iig prima. :)
Good to hear. Ik moet eerst wat eurotjes naar gatehub krijgen.

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:13
Als je via Kraken.com BTC wil aankopen. Aan welke koers koop je die dan net aan? Je moet daar betalen met een manuele overschrijving (SEPA) die tot 5 dagen onderweg kan zijn. Iemand die hier het antwoord op weet?

Verwijderd

lighting_ schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:52:
[...]

Dat de koers nu stabiel is is een goed teken. De maand november was een absurd maand voor BTC.
Denk ook meer dat hij doelt op het feit dat zijn collega's misschien representatief zijn voor een groter geheel.

Tuurlijk, die collega's ansich gaan niks uit halen op de koers. Maar mochten de collega's van meerdere bitcoinhouders de zelfde gedachtengang hebben, dan spreek je al over een groter deel.

Denk zelf overigens niet dat er erg veel gaat gebeuren.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:42
argon007 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:55:
Als je via Kraken.com BTC wil aankopen. Aan welke koers koop je die dan net aan? Je moet daar betalen met een manuele overschrijving (SEPA) die tot 5 dagen onderweg kan zijn. Iemand die hier het antwoord op weet?
Dit staat in de TS.

• Jumpman
  • Nu online
lighting_ schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:52:
[...]

Dat denk ik ook niet, zoals ik schrijf. Ik denk wel dat meer mensen zo zouden kunnen denken.

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 22:29

p0st

Dutch Reefer

Djès1698 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:49:
Eerlijk gezegd wel, heb zelf ook maar een paar honderd rippeltjes ingekocht net, omdat het echt wel heel veel exposure krijgt vanaf morgen. Zakt het toch weer in dan jammer, maar ik vermoed dat het nog wel even doorgaat, zelfs met nu de enorme marketcap van 28b...

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Lol, ze handelen al drie jaar in BTC en vinden dat ie teveel kwakkelt.
Hij stond een maand geleden op 5.000 nu op 14.000.
Kwakkel kwakkel kwakkel

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

p0st schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:17:
[...]

Eerlijk gezegd wel, heb zelf ook maar een paar honderd rippeltjes ingekocht net, omdat het echt wel heel veel exposure krijgt vanaf morgen. Zakt het toch weer in dan jammer, maar ik vermoed dat het nog wel even doorgaat, zelfs met nu de enorme marketcap van 28b...
De makers van Ripple gaan uit van een koersstijging tot 2usd in 2018. Of dat werkelijk gaat gebeuren, who knows.

De stijging van vandaag heeft in ieder geval te maken met de testen van Japan en Z- korea die morgen plaats gaan vinden. Als die flopt, zal de koers zakken, als test slaagt zou het zomaar hard kunnen gaan. De toekomst zal het leren.

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
[...]

Wat voor een onzin is dat? 2014 was één grote daling :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik snap het senitment wel. Als je een paar jaar terug voor zeg €10k hebt ingelegd, dan is dat nu genoeg om je huis af te betalen. Kun je wel lekker gaan HODL'en, maar over een paar maanden kan de waarde weer zijn gehalveerd, en dan verlies je dus relatief een hoop geld. En vergeet niet dan we het dan hebben over bedragen die de meeste mensen nooit verwacht hadden ooit op hun eigen rekening te hebben staan.

Dat hij zo hard is gestegen is alleen maar een teken aan de wand dat het risico voor een abrupte daling groter is. Het is duidelijk dat de rek er wel uit is. Ik ben benieuwd hoeveel mensen die hier riepen dat hij deze maand nog op $20k zou komen, daar nog steeds zo over denken.

Zelf ga ik denk ik ook een deel uitcashen overigens. De helft, misschien iets minder. De rest bewaar ik voor de volgende rally :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 20:59
freestyler2 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:23:
[...]

De makers van Ripple gaan uit van een koersstijging tot 2usd in 2018. Of dat werkelijk gaat gebeuren, who knows.

De stijging van vandaag heeft in ieder geval te maken met de testen van Japan en Z- korea die morgen plaats gaan vinden. Als die flopt, zal de koers zakken, als test slaagt zou het zomaar hard kunnen gaan. De toekomst zal het leren.
Heb je een bron voor die uitlating over 2usd? Dat statement ben ik namelijk nog niet tegen gekomen. Zou er overigens zeer content mee zijn met die 2usd 8)

• Jumpman
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:23:
[...]

Lol, ze handelen al drie jaar in BTC en vinden dat ie teveel kwakkelt.
Hij stond een maand geleden op 5.000 nu op 14.000.
Kwakkel kwakkel kwakkel
Deze mensen handelen niet, die hebben een BTC van zeg € 300,00. Dus dan snap ik wel dat je misschien met zekerheid die winst wil pakken over een aantal van je BTC's.

• lighting_
.oisyn schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:42:
Ik snap het senitment wel. Als je een paar jaar terug voor zeg €10k hebt ingelegd, dan is dat nu genoeg om je huis af te betalen. Kun je wel lekker gaan HODL'en, maar over een paar maanden kan de waarde weer zijn gehalveerd, en dan verlies je dus relatief een hoop geld. En vergeet niet dan we het dan hebben over bedragen die mensen nooit verwacht hadden ooit op hun eigen rekening te hebben staan.

Dat hij zo hard is gestegen is alleen maar een teken aan de wand dat het risico voor een abrupte daling groter is. Het is duidelijk dat de rek er wel uitzet. Ik ben benieuwd hoeveel mensen die hier riepen dat hij deze maand nog op $20k zou komen, daar nog steeds zo over denken.

Zelf ga ik denk ik ook een deel uitcashen overigens. De helft, misschien iets minder. De rest bewaar ik voor de volgende rally :P
Als je naar je eigen beoordeling flink fictieve winst hebt dan snap ik het wel. En een deel toch parkeren voor als het nog hoger gaat.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 20:30
Vandaag mijn winst ge-incasseerd.

€11k op een investering van €4k. :+

Portfolio tikte de laatste dagen die €15k aan hoewel ik eigenlijk pas bij €20k wou verkopen heb ik besloten om niet te gierig te zijn en gewoon te incasseren.

Op het bedrag dat overblijft, opnieuw de €4000 van int begin, kan ik nog steeds mooie winsten maken, maar zelfs als ik die kwijtraak, heb meer dan het dubbel van dat bedrag al als winst dus verliezen kan ik niet meer. 8)

Mooie winsten gehad op IOTA/XEM/VEN/ADA/... en vooral op BTC natuurlijk.

Veel dank aan iedereen die advies gaf in dit topic, spijtig genoeg heb ik niet de tijd om me nog meer te verdiepen in crypto's en de diverse koersen in de gaten te houden voor te traden.

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:51
Rakward schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:06:

Portfolio tikte de laatste dagen die €15k aan hoewel ik eigenlijk pas bij €20k wou verkopen heb ik besloten om niet te gierig te zijn en gewoon te incasseren.

Op het bedrag dat overblijft, opnieuw de €4000 van int begin, kan ik nog steeds mooie winsten maken, maar zelfs als ik die kwijtraak, heb meer dan het dubbel van dat bedrag al als winst dus verliezen kan ik niet meer. 8)

Veel dank aan iedereen die advies gaf in dit topic, spijtig genoeg heb ik niet de tijd om me nog meer te verdiepen in crypto's en de diverse koersen in de gaten te houden voor te traden.
Geniet ervan! En hoop dat je er geen spijt van krijgt >:)

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rakward
Stokstaart schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:09:
[...]

Geniet ervan! En hoop dat je er geen spijt van krijgt >:)
Waarschijnlijk wel, maar liever dit dan dat de "bubbel" barst en ik niks overhou...

Ik denk zoiezo dat BTC wel zal barsten maar dingen zoals IOTA en POWR er sterker zullen uitkomen.

Heb men overblijvend bedrag dan ook verspreid diverse coins:

Portfolio

[ Voor 12% gewijzigd door Rakward op 14-12-2017 17:19 ]

• johanmulder
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 17:16

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Ik snap het senitment wel. Als je een paar jaar terug voor zeg €10k hebt ingelegd, dan is dat nu genoeg om je huis af te betalen. Kun je wel lekker gaan HODL'en, maar over een paar maanden kan de waarde weer zijn gehalveerd, en dan verlies je dus relatief een hoop geld. En vergeet niet dan we het dan hebben over bedragen die mensen nooit verwacht hadden ooit op hun eigen rekening te hebben staan.

Dat hij zo hard is gestegen is alleen maar een teken aan de wand dat het risico voor een abrupte daling groter is. Het is duidelijk dat de rek er wel uitzet. Ik ben benieuwd hoeveel mensen die hier riepen dat hij deze maand nog op $20k zou komen, daar nog steeds zo over denken.

Ik denk dat je gewoon moet kijken wat je doel is. HODL je vanuit met een financiële gedachte, het afkopen van je huis, dikke BMW of wat dan ook, dan is dat duidelijk. Ga je HODL-en uit principe en/of ideologie dan zou die stijgingen/dalingen maar weinig uit moeten maken.

Ik zit er voor een aantal coins om de eerste reden in en voor een aantal coins er voor de tweede reden in.
Zo kan ik straks (nu nog niet dus) met een goed gevoel cashen en toch actief onderdeel blijven uitmaken van dit prachtig fenomeen.

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Noxa schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:42:
[...]

Heb je een bron voor die uitlating over 2usd? Dat statement ben ik namelijk nog niet tegen gekomen. Zou er overigens zeer content mee zijn met die 2usd 8)
Bron

"In case everything works out good for Ripple and the global institutions will accept Ripple widely. Thus, we could see XRP price rise towards $2.00 level by the end of 2018. The only issue we see though, the company is controlling the XRP supply."

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:37
johanmulder schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:12:
[...]

Ik denk dat je gewoon moet kijken wat je doel is. HODL je vanuit met een financiële gedachte, het afkopen van je huis, dikke BMW of wat dan ook, dan is dat duidelijk. Ga je HODL-en uit principe en/of ideologie dan zou die stijgingen/dalingen maar weinig uit moeten maken.

Ik zit er voor een aantal coins om de eerste reden in en voor een aantal coins er voor de tweede reden in.
Zo kan ik straks (nu nog niet dus) met een goed gevoel cashen en toch actief onderdeel blijven uitmaken van dit prachtig fenomeen.
Ook de long-term hodlers zien denk ik wel in dat de rek er nu wel uit is en de stijging van de afgelopen maand vraagt om een correctie (of crash :P). Ook dan kan het verstandig zijn om nu (een gedeelte) uit te cashen en in het dal weer in te kopen ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rakward schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:06:

Jammer dat je uitstapt. Over drie jaar hoor ik je wel wanneer Bitcoin op 500.000 per stuk staat. Kijken of je dan nog zo blij bent ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rakward
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:40:
[...]

Jammer dat je uitstapt. Over drie jaar hoor ik je wel wanneer Bitcoin op 500.000 per stuk staat. Kijken of je dan nog zo blij bent ;)
Daarom laat ik ook een deel staan.

Maar als over 3 jaar hij nog op 50 per stuk staat wil ik jou ook horen. >:)

Nu ben ik stressvrij, hoef niet meer te vrezen voor een crash.

Tenzij Bitpanda nu opeens niet zou uitbetalen ofzo, dan ontplof ik.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Ik snap het senitment wel. Als je een paar jaar terug voor zeg €10k hebt ingelegd, dan is dat nu genoeg om je huis af te betalen. Kun je wel lekker gaan HODL'en, maar over een paar maanden kan de waarde weer zijn gehalveerd, en dan verlies je dus relatief een hoop geld. En vergeet niet dan we het dan hebben over bedragen die de meeste mensen nooit verwacht hadden ooit op hun eigen rekening te hebben staan.

Dat hij zo hard is gestegen is alleen maar een teken aan de wand dat het risico voor een abrupte daling groter is. Het is duidelijk dat de rek er wel uit is. Ik ben benieuwd hoeveel mensen die hier riepen dat hij deze maand nog op $20k zou komen, daar nog steeds zo over denken.

Ik heb zondag de helft gecasht. Hodler vanaf (eind) 2013.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:40:
[...]

ieder maakt zijn eigen strategie en keuze. Daarom zijn we individualisten.
Futures, limited supply, vertrouwen, greed, angst etc bepalen de koers de komende tijd.

• Nickkok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Iemand die Decentraland nog nauwkeurig volgt? Morgen begint het terraform event waar mensen met hun mana tokens parcels kunnen kopen op de veiling. Daarnaast worden de coins die gebruikt zijn voor de veilingen geburned. Ik verwacht nog wel een lekkere steiging vandaag/morgen.

• RobbieB
Nickkok schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:56:
Iemand die Decentraland nog nauwkeurig volgt? Morgen begint het terraform event waar mensen met hun mana tokens parcels kunnen kopen op de veiling. Daarnaast worden de coins die gebruikt zijn voor de veilingen geburned. Ik verwacht nog wel een lekkere steiging vandaag/morgen.
Heb me er behoorlijk in verdiept maar zie er geen enkele toekomst in. De markt die er mee bereikt kan worden is simpelweg te klein. Heb hier eerder in het topic ook al over gelost. Als we het dan over bubbels hebben, dan is dit naar mijn idee een van de grootste en zou ik je winst pakken nu je nog kunt...

• GekkeHenk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-08 17:09
orf schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:45:
[...]

Ik heb zondag de helft gecasht. Hodler vanaf (eind) 2013.
Nice! :) Daar zal je vast en zeker een erg leuke zakcent aan over hebben gehouden.

Ik heb zojuist een deel van mijn BTC omgezet naar ETH en de rest uitgecasht. Ik ben een maand geleden ingestapt in BTC maar merk dat, door de volatiliteit van de munt, ik écht gek word. Zou BTC compleet crashen dan zou ik het vet zonde vinden van mijn fiat geld.

Bij projecten zoals ARK/VTC/Groestlcoin zou ik het minder erg vinden omdat ik veel meer binding met de community heb en ook daadwerkelijk op Reddit/Slack participeer. Met de Bitcoin community en het politieke spel heb ik compleet niets, het levert me enkel stress op.

Zelf ook een leuke cent aan overgehouden, maar op de lange termijn is het me de stress niet waard.

Verwijderd

Wat een k*t zooi al die exchanges.

* ID kaart gekocht voor gdax.
* blijkt dat ik ook een webcam nodig heb, webcam gekocht,
* van al die tering zooi fotos maken en uploaden, NA dit gedaan te hebben komt een bericht "unfortuantly, id verification is under heavy load, please try again in 30 minutes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djès1698
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:21:

* van al die tering zooi fotos maken en uploaden, NA dit gedaan te hebben komt een bericht "unfortuantly, id verification is under heavy load, please try again in 30 minutes"
Wie heeft er nu niet standaard een ID kaart?

Verwijderd

Djès1698 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:25:
[...]

Wie heeft er nu niet standaard een ID kaart?
Misschien alleen een paspoort? Je hebt 2 documenten nodig.

• Djès1698
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:26:
[...]

Misschien alleen een paspoort? Je hebt 2 documenten nodig.
Oke zo ik snap het is idd 1 grote zooi... en dan zijn we nog niet begonnen over de exchanges zelf...

Verwijderd

En op kraken:

"Error uploading Identity > IDCard document "id.png": Invalid parameters
Error uploading Residence > UtilityBill document "bill.png": Invalid parameters

terwijl de fotos gewoon voldoen aan resolutie, formaat en extensie vereisten.

Je zou maar je vrij aflosbare hypotheek voor einde van het jaar willen afbetalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2017 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:21:

Waarom koop je helemaal een webcam? Ik maakte gewoon een selfie op mijn telefoon, stuurde die via de mail naar mijzelf en opende hem zo op mijn computer. 8)7

Verwijderd

Tominatie schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:29:
[...]

Waarom koop je helemaal een webcam? Ik maakte gewoon een selfie op mijn telefoon, stuurde die via de mail naar mijzelf en opende hem zo op mijn computer. 8)7
Wanneer was dit? als je via je pc browser gaat is er geen mogelijkheid tot manueel uploaden alleen via een webcam.

• SteaRic
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 19:54
Zit momenteel ook te tobben om op een exchange geverifieerd te worden. Gdax, Coinbase, Bitstamp allemaal overbelast. :X Heb wel fiat staan op Kraken maar daar is zoals al gemeld helemaal niks mee te beginnen nu....
Voor ETH toch maar duur eraan bij litebit oid dan maar.

[ Voor 38% gewijzigd door SteaRic op 14-12-2017 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2017 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:30:
[...]
Wanneer was dit? als je via je pc browser gaat is er geen mogelijkheid tot manueel uploaden alleen via een webcam.
Maand geleden denk ik, heb wel met je te doen. Het is idd best triest hoe ontoegankelijk die exchanges zijn, het is zo'n gezeik om te beginnen met handelen. Alleen hierom merk je al dat het nog in de kinderschoenen staat 8)7

Hoop voor jou dat je binnenkort eindelijk kan beginnen als je van dat gezeik met verificaties af bent :F

• Rakward
SteaRic schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:31:
Zit momenteel ook te tobben om op een exchange geverifieerd te worden. Gdax, Coinbase, Bitstamp allemaal overbelast. :X Heb wel fiat staan op Kraken maar daar is zoals al gemeld helemaal niks mee te beginnen nu....
Voor ETH toch maar duur eraan bij litebit oid dan maar.
Als je snel wilt kopen eventueel Bitpanda of litebit?

Verwijderd

Hey,

Ik zou graag crypto munten aankopen. Ik zou mijn bedrag splitsen over de 5 grotere crypto munten(Bitcoin, Ethereum, NXT, litecoin, ripple) . En ik denk dat ik momenteel max 1 keer per week ze wil verkopen/kopen naargelang de koers. Dus denk dat een exchange dan toch nog aangewezen is. En veiliger mate ook liever een grote, maar ook wel 1 die makkelijke interface heeft.
- Dus had ik even naar kraken,coinbase en gdax gekeken omdat dat wel de grootste zijn denk ik. Maar ze ondersteunen enkel 3 munten. Nu ik zou graag alles bji dezelfde exchange kopen indien dat kan. Dat is wat makkelijker in onderhoud.
- Litebit.eu => dus ben ik bij deze terecht gekomen, omdat die veel verschillende coins ondersteund. Is die aan te raden of raden jullie iets anders aan? Of raden jullie toch ook aan om ze op verschillende exchanges te zetten? (naast veiligheid, mss ook lowere fees?)

Naar wallets heb ik nog niet gekeken, maar daar mag je ook tips voor geven.

Thanks guys!

• wheeler 2
  • Laatst online: 02-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:40:
Hey,

Ik zou graag crypto munten aankopen. Ik zou mijn bedrag splitsen over de 5 grotere crypto munten(Bitcoin, Ethereum, NXT, litecoin, ripple) . En ik denk dat ik momenteel max 1 keer per week ze wil verkopen/kopen naargelang de koers. Dus denk dat een exchange dan toch nog aangewezen is. En veiliger mate ook liever een grote, maar ook wel 1 die makkelijke interface heeft.
- Dus had ik even naar kraken,coinbase en gdax gekeken omdat dat wel de grootste zijn denk ik. Maar ze ondersteunen enkel 3 munten. Nu ik zou graag alles bji dezelfde exchange kopen indien dat kan. Dat is wat makkelijker in onderhoud.
- Litebit.eu => dus ben ik bij deze terecht gekomen, omdat die veel verschillende coins ondersteund. Is die aan te raden of raden jullie iets anders aan? Of raden jullie toch ook aan om ze op verschillende exchanges te zetten? (naast veiligheid, mss ook lowere fees?)

Thanks guys!
Ik werk al enige tijd naar volle tevredenheid met litebit, maar ik geloof dat ik hier de enige ben. >:)
Voordeel van elitebit is ook dat ze voor de meeste munten pallets hebben. Dat maakt het in het begin wat makkelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door wheeler 2 op 14-12-2017 18:43 ]

• Djès1698
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:40:
Hey,

Thanks guys!
Ik gebruik persoonlijk litebit en heb er nog geen problemen mee gehad, enkel soms lang wachten maar dit is dan overal zo en kan je niet onderuit... als wallet gebruik ik exodus dit is een desktop wallet en ondersteunt een heel aantal munten en vooral de grootste die jij ook wil. mooie layout ook. Voor ripple kan je dit niet gebruiken daarvoor gebruik ik de online wallet gatehub dat is een wallet die ripple zelf aanbeveeld

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:38
wheeler 2 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:42:
[...]

Ik werk al enige tijd naar volle tevredenheid met litebit, maar ik geloof dat ik hier de enige ben. >:)
Voordeel van elitebit is ook dat ze voor de meeste munten pallets hebben. Dat maakt het in het begin wat makkelijker.
Ik heb een account aangemaakt bij Litebit en vervolgens wilde ik XEM kopen en ik kon voor welgeteld €1,- een order plaatsen.

Alhoewel ik al wat ETH en BTC heb wil ik wat altcoins kopen, maar dat gaat vooralsnog ERG moeizaam. Op de meeste plekken ligt de verificatie plat en over de exchanges waar het wél kan, bijvoorbeeld bij Bittrex, lees ik slechte recensies op Reddit m.b.t. verificatie en tickets.

Ik vraag me oprecht af hoe iedereen hier bijvoorbeeld Ripple heeft gekocht...

• appelflap1992
  • Laatst online: 09:34
Djès1698 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:44:
[...]

Ik gebruik persoonlijk litebit en heb er nog geen problemen mee gehad, enkel soms lang wachten maar dit is dan overal zo en kan je niet onderuit... als wallet gebruik ik exodus dit is een desktop wallet en ondersteunt een heel aantal munten en vooral de grootste die jij ook wil. mooie layout ook. Voor ripple kan je dit niet gebruiken daarvoor gebruik ik de online wallet gatehub dat is een wallet die ripple zelf aanbeveeld
Heb jij bij gatehub ook problemen vandaag? Kheb er veel ripple staan maar hij blijft op het niveau van gisteren staan en kan niks verhandelen...

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 16:17
Lollercopter schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:20:
[...]

;w Ik kijk elke dag, maar je kan niet eens *beginnen* met een registratie :'(
Ik heb twee dagen terug nog gevraagd wanneer ze weer nieuwe accounts toelaten. Zie onderstaand.

@BL3Peu bekend wanneer nieuwe account weer aangemaakt kunnen worden?

Antw:
Nee, voorlopig nog even niet in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:14

Cis

ruudvgeleuken schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:18:
Ik heb zojuist een deel van mijn BTC omgezet naar ETH en de rest uitgecasht. Ik ben een maand geleden ingestapt in BTC maar merk dat, door de volatiliteit van de munt, ik écht gek word. Zou BTC compleet crashen dan zou ik het vet zonde vinden van mijn fiat geld.
Waarom naar ETH overgestapt?
ETH (en LTC) zijn toch veel volatieler dan BTC?
Althans: had het wel bijzonder gevonden als bitcoin van 4000 naar 15000 naar 9000 zou gaan. In 1 maand B)

Ik word trouwens wel onrustig van alle tegenstrijdige verhalen hier over "alle" munten.
Ik had tot eergisteren bijv XRP. Op basis van comments hier (oud idee) en historische gegevens (geen koerschange) besloten om mijn rippies te verkopen voor BTC. En 2 dagen later knalt de koers omhoog.
En nu dreigt hetzelfde voor BTC: Holders die uitstappen omdat ze bang zijn dat de bubble barst. Terwijl 2 weken geleden volop werd gespeculeerd over 50k of 100k per bitcoin.

Door de adviezen in dit forum ben ik alleen maar wijzer geworden. Maar vnmlk op negatieve wijze: lang niet altijd volgen wat hier wordt geroepen. Vaker niet dan wel , B)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler 2
  • Laatst online: 02-12-2021
Cis schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:48:
[...]

Althans: had het wel bijzonder gevonden als bitcoin van 4000 naar 15000 naar 9000 zou gaan. In 1 maand B)

Ik word trouwens wel onrustig van alle tegenstrijdige verhalen hier over "alle" munten.
Ik had tot eergisteren bijv XRP. Op basis van comments hier (oud idee) en historische gegevens (geen koerschange) besloten om mijn rippies te verkopen voor BTC. En 2 dagen later knalt de koers omhoog.
En nu dreigt hetzelfde voor BTC: Holders die uitstappen omdat ze bang zijn dat de bubble barst. Terwijl 2 weken geleden volop werd gespeculeerd over 50k of 100k per bitcoin.

Door de adviezen in dit forum ben ik alleen maar wijzer geworden. Maar vnmlk op negatieve wijze: lang niet altijd volgen wat hier wordt geroepen. Vaker niet dan wel , B)
Er worden hier wel zinnige dingen geroepen. Het probleem is alleen dat je moet kunnen onderscheiden wat zinnig is en wat niet en dat weet niemand.
Naar mij kan je in ieder geval beter niet luisteren en dat zet bovenstaande tekst ook weer in een ander perspectief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:38
[...]

Misschien moet je Boglehead's Guide to Investing lezen. Veel mensen hier denken klaarblijkelijk te kunnen voorspellen welke munt het morgen goed gaat doen en lopen op die manier juist geld mis. Anderen pleiten voor HODL en dat is precies wat uit meerdere onderzoeken de beste strategie blijkt, weliswaar bij meer traditionelere beleggingen, maar toch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Laatst online: 09:34
[...]

Ja zo gaat dat in deze gekte, het is de waan van de dag. Ik merk het ook aan mijzelf. De ene dag denk ik die munt gaat dalen daar moet ik vanaf. Heb ik het verkocht, krijg ik al meteen spijtgevoelens. Zelfs een keer gehad dat ik direct weer terug koop 8)7 . En zeker als je veel op forums leest, dan vallen je precies die positieve berichten over die munt op die je net verkocht hebt of die negatieve berichten over de coin die je net aangekocht hebt.

Het beste is gewoon een keer per week te kijken naar de koersen, dan aan of verkopen en een week later pas kijken. Maarja dat is voor mij en velen erg lastig. :9

• Crypts
  • Laatst online: 20-02-2021
Ik vind het toch wel een beetje ruk met arbitrage dat exchanges echt heel magertjes info geven over withdrawals... Bittrex kun je niks tot hij uitgevoerd is dan pas krijg je een txid. Bitstamp geeft alleen finished terug... Finished wat?

Ik word er niet zenuwachtig van oid maar irritant is het wel. Net weer een withdrawal gedaan en geen idee waar de centjes nu zijn. En xrp gaat echt lekker, de huidige curve ziet er uit als een stijve p..m.l. :P

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:45
Hoe is het met Waves? Kwam toch een announcement aan? Ziek gestegen daarna?

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• lighting_
Jackssonss schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:51:
[...]

Misschien moet je Boglehead's Guide to Investing lezen. Veel mensen hier denken klaarblijkelijk te kunnen voorspellen welke munt het morgen goed gaat doen en lopen op die manier juist geld mis. Anderen pleiten voor HODL en dat is precies wat uit meerdere onderzoeken de beste strategie blijkt, weliswaar bij meer traditionelere beleggingen, maar toch.
Moeilijk te zeggen begin deze week had je in litecoin moeten zitten en na de top over naar ripple. Ben je er snel bij dan levert dat meer op.

• Egbert1907
  • Laatst online: 30-01-2021
ik krijg er zo de ... van.
Ik wil registreren gdax. Dus tweede rijbewijs . Wat zegt ie.
Wil je dat gdax de camera gebruikt....ja graag
Lukt het niet. Dan upload ik de voorkant...gaat goed. Bij achterkant niets.

Terug naar coinsbase, mag ik 15.000 euro doen.
Wil ik iets kopen zegt ie.
You have no valid payment methode...

Nou dan niet :-(
Pagina: 1 ... 107 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]