Negeer de fiatprijs en focus je enkel op de waarde in BTC. Probeer gewoon zoveel mogelijk BTC te krijgen, waarscijnlijk is de prijs van een BTC over een paar maanden op z'n minst zo hoog als nu.radem205 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:58:
Ik zit momenteel op Binance, wat gebaseerd is op pairs tussen cryptovaluta's. Maar uiteindelijk gaat het om de fiat valuta. Wie kan mij helpen om (beter) inzicht te krijgen in wat de koers doet voor de uiteindelijke fiat valuta? Ik vind het namelijk knap lastig dat ik voornamelijk zie hoe de verschillende altcoins zich verhouden tot de bitcoin, en daarnaast de bitcoin ook onderhevig is aan schommelen (logisch).
Wauw, had ik 2 dagen geleden POWR gekozen aangezien het op z'n laagst staat en net een uur geleden verkocht omdat het maar op verlies bleef haken. Opeens gaat die 25% omhoog. Heb voor de gein wat IOTA ingewisseld voor BTC, kijken of IOTA nu omhoog schiet.
hodlen > panic sellen alwaysJaïr.exe schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:49:
Wauw, had ik 2 dagen geleden POWR gekozen aangezien het op z'n laagst staat en net een uur geleden verkocht omdat het maar op verlies bleef haken. Opeens gaat die 25% omhoog. Heb voor de gein wat IOTA ingewisseld voor BTC, kijken of IOTA nu omhoog schiet.
Ik vind dit eigenlijk ook best gek en slecht voor het imago van cryptovaluta. Nu ook dat hele gedoe met die katten game dat ethereum 'plat' legt.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:42:
[...]
Haha, 10% fee. Met je blockchaintechnologie.
Je had beter het geld cash kunnen opnemen en met aangetekende post maar Bittrex kunnen sturen via een bank, was je goedkoper uit denk ik.
Zie dat Verge vandaag een serieuze sprong maakt. Heeft dit enige basis? Kan niet direct wereldschokkend nieuws ontdekken. Heb een redelijk positie in XVG puur als gok, maar dat pakt wel prima uit op deze manier.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Daarom moet je ook via een exchange handelen en niet met zo'n wisselkantoor. Zo'n wisselkantoor zit tussen jou en de exchange in en die wilt er ook wat aan verdienen.Machlah schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:54:
[...]
Ik vind dit eigenlijk ook best gek en slecht voor het imago van cryptovaluta. Nu ook dat hele gedoe met die katten game dat ethereum 'plat' legt.
Ik heb zelf ook Verge en een boel andere soorten coins en zie dat over het algemeen de coins in de plus zitten sinds de laatste totale bitcoin gekte. Ik heb het idee dat er een heleboel mensen op zoek zijn naar het volgende succes verhaal en een kijkje nemen naar wat er nog meer te koop is.Wom schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:55:
Zie dat Verge vandaag een serieuze sprong maakt. Heeft dit enige basis? Kan niet direct wereldschokkend nieuws ontdekken. Heb een redelijk positie in XVG puur als gok, maar dat pakt wel prima uit op deze manier.
Niks bijzonders, is gewoon naar zijn BTC niveau van begin december, net als alle grote alts vandaag. XRP, ETH, LTC, ZEC, XMR alle grote coins zijn al aan de beurt geweest. Zojuist NAV dan nog. Een voor een worden alle coins terug gepumpt naar een vertrouwd BTC/ALT niveau.Wom schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:55:
Ik ga nu vol in Dash, volgens mij een van de laatste grote alts die nog geen pump heeft gehad naar zijn early december niveau. Hij dringt al aan op zijn 3 dagen high niveau, dat was voor de meeste andere alts de trigger.
[ Voor 13% gewijzigd door Malarky op 13-12-2017 17:05 ]
Interessante waarneming, maar vraag me af of het helemaal klopt wat je zegt. LTC is er ver doorheen en bij de andere coins zie ik niet overal een grote pump en ze zijn ook niet allemaal terug op BTC niveau van begin Dec.Malarky schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:03:
[...]
Niks bijzonders, is gewoon naar zijn BTC niveau van begin december, net als alle grote alts vandaag. XRP, ETH, LTC, ZEC, XMR alle grote coins zijn al aan de beurt geweest. Zojuist NAV dan nog. Een voor een worden alle coins terug gepumpt naar een vertrouwd BTC/ALT niveau.
Ik ga nu vol in Dash, volgens mij een van de laatste grote alts die nog geen pump heeft gehad naar zijn early december niveau. Hij dringt al aan op zijn 3 dagen high niveau, dat was voor de meeste andere alts de trigger.
Dit heeft niets met boeven te maken. Bitcoin transactie fees zijn momenteel gewoon absurd hoog, omdat er meer transacties worden uitgevoerd dan dat er geprocessed kunnen worden.appelflap1992 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:45:
[...]
Haha, ja ook in de crypto wereld zitten boeven die er zonder risico's stinkend rijk van worden.
KinderziektesMachlah schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:54:
[...]
Ik vind dit eigenlijk ook best gek en slecht voor het imago van cryptovaluta. Nu ook dat hele gedoe met die katten game dat ethereum 'plat' legt.
Dit heeft dus niets met brokers vs exchanges te maken. Een transactie op het bitcoinnetwerk die redelijk spoedig geconfirmed wordt kost gewoon veel momenteel.Rox92 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:58:
[...]
Daarom moet je ook via een exchange handelen en niet met zo'n wisselkantoor. Zo'n wisselkantoor zit tussen jou en de exchange in en die wilt er ook wat aan verdienen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb de qr code gelukkig gevonden, had toch een foto ervan gemaakt gelukkigbella82 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:26:
[...]
Gebruik zelf ook Authy om dit te voorkomen.
Heb je nu uiteraard niets aan maar goed...
Anders speciaal een aparte crap-telefoon aanschaffen om dit te voorkomen?
Kan weet bij mn eth en ltc en tot mijn verbazing is xrp ook hard gestegen, mooie verassing
NS FC: SW 2742 0448 8213
- LTC werd gepumpt naar 0.01 BTC en bleef daar tijd hangen, logisch 0.01BTC is een beetje de mediaan voor LTC geweest weken lang. Dat die nu naar 0.02 gaat is een hype, maar niet perse onmogelijk. Is die in Mei en Augustus ook al geweest.Machlah schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:09:
[...]
Interessante waarneming, maar vraag me af of het helemaal klopt wat je zegt. LTC is er ver doorheen en bij de andere coins zie ik niet overal een grote pump en ze zijn ook niet allemaal terug op BTC niveau van begin Dec.
- XMR is terug rond 0.02 BTC, zet je window maar op 12 maanden, dan zie je dat dat hele normale piek voor XMR is, al vele malen geweest. Een echte hype zet hem op 0.025BTC
- NAV 0.X15 zie ik nog doorstijgen, zou een normale piek zijn.
- Ripple kwam van 0.X3 vandaan, vanaf daar zakken. De piek van de hype ging dan ook door de 0.X3.
- ETH kwam vanaf 0.045 vandaan, zal dus nog wel stukje stijgen, maar is niet veel meer
- ZEC kwam van 0.03 vandaan, maar ik zie die niet daar naar toe gepumpt worden. Is 12 maanden lang een uiterst zwakke coin geweest tov BTC, heeft dus weinig vertrouwen bij het grote geld zonder serieus nieuws.
- XVG is al meerdere malen in een maand 0.X7 geweest, waar die zojuist weer heen werd gepumpt.
Kijk dus zelf maar, alle pieken hebben enige logica. En als je zo redeneert, dan moet Dash nog komen. Ik geef hem zelf een koersdoel van 0.07BTC mee, gezien zijn vorige pieken. Maak er maar een tvp van
Vandaag is de BTC uiterst kalm, heel weinig handel (logisch het is ALT day), de vorige keren ging die niet lang daarna dagen lang zakken, dus ik wil zelf rap van mijn BTC naar USDT eigenlijk (edit: lol, daar gaat die al)
[ Voor 13% gewijzigd door Malarky op 13-12-2017 17:20 ]
Ik ben even kwijt wanneer er op Binance gas uitgekeerd wordt. Uit de info van Binance zelf wordt het mij iig niet duidelijk...
Distribution Time
Before 12am. of the second nature day in every month.
The statistics will start at the day one of Binance. The time of the first snapshot is 8am. on July 14th, 2017.
Distribution Time
The statistics will start at the day one of Binance. The time of the first snapshot is 8am. on July 14th, 2017.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Wordt dat WavesPlatform event nog ergens gestreamd?
Ze boeken het meestal op eerste/tweede dag van de maand keurig over op je Binance-account. Je bouwt het wel dagelijks op, maar ze keren het pas aan einde van de maand dusCrypts schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:51:
Ik ben even kwijt wanneer er op Binance gas uitgekeerd wordt. Uit de info van Binance zelf wordt het mij iig niet duidelijk...
Distribution Time
Ik heb daar ook last van. Meerdere keren geprobeerd, maar de verificatie wordt niet voltooid en dan mag je het opnieuw proberen....thejoker80 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:20:
Ik probeer nu al 2 keer de verificatie voor Bitfinex door te lopen maar bij 'Identity' vul ik alles in maar na het uploaden doet ie net of er niks is ingevuld. Meer mensen last van? De overige velden gaan wel goed.
Speel ook Balls Connect en Repeat
HeyMalarky schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:14:
[...]
- LTC werd gepumpt naar 0.01 BTC en bleef daar tijd hangen, logisch 0.01BTC is een beetje de mediaan voor LTC geweest weken lang. Dat die nu naar 0.02 gaat is een hype, maar niet perse onmogelijk. Is die in Mei en Augustus ook al geweest.
- XMR is terug rond 0.02 BTC, zet je window maar op 12 maanden, dan zie je dat dat hele normale piek voor XMR is, al vele malen geweest. Een echte hype zet hem op 0.025BTC
- NAV 0.X15 zie ik nog doorstijgen, zou een normale piek zijn.
- Ripple kwam van 0.X3 vandaan, vanaf daar zakken. De piek van de hype ging dan ook door de 0.X3.
- ETH kwam vanaf 0.045 vandaan, zal dus nog wel stukje stijgen, maar is niet veel meer
- ZEC kwam van 0.03 vandaan, maar ik zie die niet daar naar toe gepumpt worden. Is 12 maanden lang een uiterst zwakke coin geweest tov BTC, heeft dus weinig vertrouwen bij het grote geld zonder serieus nieuws.
- XVG is al meerdere malen in een maand 0.X7 geweest, waar die zojuist weer heen werd gepumpt.
Kijk dus zelf maar, alle pieken hebben enige logica. En als je zo redeneert, dan moet Dash nog komen. Ik geef hem zelf een koersdoel van 0.07BTC mee, gezien zijn vorige pieken. Maak er maar een tvp van
Vandaag is de BTC uiterst kalm, heel weinig handel (logisch het is ALT day), de vorige keren ging die niet lang daarna dagen lang zakken, dus ik wil zelf rap van mijn BTC naar USDT eigenlijk (edit: lol, daar gaat die al)
Je vergeet Neo in je betoog
Zal denk ik ook nu niet lukken bij Bitfinex...Onbekend schreef op woensdag 13 december 2017 @ 18:28:
[...]
Ik heb daar ook last van. Meerdere keren geprobeerd, maar de verificatie wordt niet voltooid en dan mag je het opnieuw proberen....
New account registrations are currently suspended due to 1. Thank you for your patience and understanding. Please come back and try again later.
Live stream of Waves Client 1.0 presentation in Amsterdam
YouTube: Live stream of Waves Client 1.0 presentation in Amsterdam
Daar ben ik ook benieuwd naar.Sunri5e schreef op woensdag 13 december 2017 @ 18:02:
Wordt dat WavesPlatform event nog ergens gestreamd?
Begonnen met waves om klein beetje mee te liften, maar nu begint het toch wel interessant te worden.
Ah je was mij voor
[ Voor 3% gewijzigd door Nurksis op 13-12-2017 19:03 ]
Even een andere vraag...
Toepassingen van de cryptocoins zitten voornamelijk in IT, bankwezen en onderlinge betalingen tussen 2 partijen maar hoe zit het met de medische sector?
Ik kwam namelijk "Skychain" tegen: https://cointelegraph.com...utionize-digital-medicine
Ik neem aan dat Blockchain in de medische sector een gat in de markt is dus het zou dom zijn om er geen in te kopen vanaf de start? Of mis ik iets in het verhaal?
PS: Los van de press release want daar hoor je enkel de positieve factoren natuurlijk...
Toepassingen van de cryptocoins zitten voornamelijk in IT, bankwezen en onderlinge betalingen tussen 2 partijen maar hoe zit het met de medische sector?
Ik kwam namelijk "Skychain" tegen: https://cointelegraph.com...utionize-digital-medicine
Ik neem aan dat Blockchain in de medische sector een gat in de markt is dus het zou dom zijn om er geen in te kopen vanaf de start? Of mis ik iets in het verhaal?
PS: Los van de press release want daar hoor je enkel de positieve factoren natuurlijk...
[ Voor 8% gewijzigd door Stancke op 13-12-2017 19:07 ]
Niemand over Request network ?
Colossus staat letterlijk te wachten om de hoek en komende updates.
Ook even vandaag 50% omhoog geschoten. Met een total gain van ruim 240 % op dit moment ben ik een erg blije hodler en hopelijk gaat het nog goed omhoog
Ook even vandaag 50% omhoog geschoten. Met een total gain van ruim 240 % op dit moment ben ik een erg blije hodler en hopelijk gaat het nog goed omhoog
iemand enig idee hoe lang het gaat duren vooraleer mijn bedrag bij litebit toekomt ik heb het 2 uur geleden verzonden vanuit gatehub
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:21:
[...]
ik moet nog kopen
Is maar tijdelijk. HODL Bitcoin. Dat is de beste strategie.
Sinds korte tijd investeer ik ook in altcoins, vooralsnog vooral via Anycoindirect en Litebit. Nu wil ik overstappen op een andere exchange. Op internet heb ik diverse ervaringen gelezen over oa coinbase (gdax), bitfinex, bitstamp etc. Ik blijf het lastig vinden om een goede keuze te maken. Tot op heden ben ik ook huiverig om zo maar mijn ID te uploaden bij Amerikaanse bedrijven. Voor nu investeer ik oa in LTC, NEM, Waves en ben geïnteresseerd in VTC en Electroneum. Welke aanbieder kan ik dan het beste kiezen?
Ik kan niet echt een verklaring vinden voor de sterke daling van de litecoin. Zijn er soms artikelen die daar meer uitleg geven?
En ook zie ik wel staan dat de uitvinder van de litecoin waarschuwt dat er een ontzettende drop kan optreden. Maar waarom hij dat denkt of voorspelt staat er ook niet. Iemand een idee?
En ook zie ik wel staan dat de uitvinder van de litecoin waarschuwt dat er een ontzettende drop kan optreden. Maar waarom hij dat denkt of voorspelt staat er ook niet. Iemand een idee?
Dus je vindt een prijscorrectie na een stijging van ruim 400% vreemd?drusloos schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:33:
Ik kan niet echt een verklaring vinden voor de sterke daling van de litecoin. Zijn er soms artikelen die daar meer uitleg geven?
Volgens mij is er een fittie aan de gang tussen btc en ltc (wie daar dan ook achter zitten). Maar die consistente sell wall op het ltc order book is mi niet natuurlijk.drusloos schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:33:
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Prijscorrectie LTC en XRP hangt samen met daling koers Bitcoin.
Zodra de Bitcoin weer gaat stijgen gaan naar alle waarschijnlijkheid de LTC, ETH en XRP ook weer omhoog.
Tot die tijd kopen (als je nog wat eurootjes over hebt
) of HODL.
Zoals @Crypts ook al aangeeft hieronder, dit hangt allemaal samen met de BTX. Niks ongewoons, gebeurt regelmatig. nu fingers crossed dat de bitcoin wel boven de €10k blijft
Zodra de Bitcoin weer gaat stijgen gaan naar alle waarschijnlijkheid de LTC, ETH en XRP ook weer omhoog.
Tot die tijd kopen (als je nog wat eurootjes over hebt
Ik kan geen bronnen vinden, maar dat er iets aan de hand is is duidelijk. Bijna alle ALTcoins dalen icm de Bitcoin. Noem mij maar gek, maar zodra de lijn enigsinds weer stabiel is, of een stijging vertoont neem ik er weer wat bij van zowel ETH/LTC/BTX/XRPStokstaart schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:35:
[...]
Volgens mij is er een fittie aan de gang tussen btc en ltc (wie daar dan ook achter zitten). Maar die consistente sell wall op het ltc order book is mi niet natuurlijk.

Zoals @Crypts ook al aangeeft hieronder, dit hangt allemaal samen met de BTX. Niks ongewoons, gebeurt regelmatig. nu fingers crossed dat de bitcoin wel boven de €10k blijft
[ Voor 63% gewijzigd door freestyler2 op 13-12-2017 19:44 ]
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Fittie?Stokstaart schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:35:
[...]
Volgens mij is er een fittie aan de gang tussen btc en ltc (wie daar dan ook achter zitten). Maar die consistente sell wall op het ltc order book is mi niet natuurlijk.
Volgens mij is de dalende ltc prijs gewoon het gevolg van een dalende btc prijs?
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
*steekt hand op*corneedebruin schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:09:
Niemand over Request network ?
Zit er in sinds onder de ICO prijs... baalde in eerste instantie dat ik de ICO gemist had. Maar kort daarna op EtherDelta goedkoper in kunnen stappen. Is al drie keer over de kop gegaan sindsdien. Erg fijn team ook hoe men ze de communicatie en progress updates aanpakken. Kijk uit naar de mooie updates in 2018
Nee opzich niet, dit zie je ook in andere munten terug. Maar waarom er uberhaubt een prijscorrectie plaatsvind begrijp ik ook nog niet goed.Danielson schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:34:
[...]
Dus je vindt een prijscorrectie na een stijging van ruim 400% vreemd?
Ter verduidelijking ik ben me nu nog flink aan het verdiepen in de munten en zijn werking. Door toeval heb ik flink op de stijging van bitcoin meegevaren en ook met de litecoin afgelopen dagen en veel winst gemaakt. Maar nu wil ik het meer begrijpen omdat ik de winst ook snel zie dalen dat ik dan denk stap ik eruit en lager weer erin? Maar ja met meerdere munten zie je je winst snel stijgen maar ook je verlies
Ja, blijkbaar kijk ik teveel Dumpert, sorry daarvoor.Crypts schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:41:
[...]
Fittie?
Volgens mij is de dalende ltc prijs gewoon het gevolg van een dalende btc prijs?
Heb je heel toevallig gekeken hoe onnatuurlijk het orderboek van LTC eruit ziet? Moet je even naar het hoogste niveau gaan en kijken hoe dik die sell wall is (en de buy wall trouwens ook). Zou me niks verbazen als het een tactiek is om de waarde van je (kleinere) coincurrent laag te houden.
Je zet een gigantische hoeveelheid orders onder en boven de vraagprijs: minimaal verlies en de prijsstijging komt tot stilstand.
Net zo onnatuurlijk als de absurde stijging van afgelopen dagen...Stokstaart schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:49:
[...]
Ja, blijkbaar kijk ik teveel Dumpert, sorry daarvoor.
Heb je heel toevallig gekeken hoe onnatuurlijk het orderboek van LTC eruit ziet? Moet je even naar het hoogste niveau gaan en kijken hoe dik die sell wall is (en de buy wall trouwens ook). Zou me niks verbazen als het een tactiek is om de waarde van je (kleinere) coincurrent laag te houden.
Je zet een gigantische hoeveelheid orders onder en boven de vraagprijs: minimaal verlies en de prijsstijging komt tot stilstand.
Ik heb echt op het hoogtepunt verkocht en ik zit nu met cash te wachten tot hij weer onder de 200 euro duikt.
Uitspraak van een voormalig bankier Merrill Lynch.Celluiar schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:35:
Laten mensen zich hier door beïnvloeden vraag ik me dan af...
Same hereGeeMoney schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:50:
[...]
Net zo onnatuurlijk als de absurde stijging van afgelopen dagen...
Ik heb echt op het hoogtepunt verkocht en ik zit nu met cash te wachten tot hij weer onder de 200 euro duikt.
Na een periode van stijgen, zal er logisch gevolg ook een periode van daling komen, wanneer en hoe weet niemand. Zie het als beleggen in effecten, iedereen doet alsof hij het weet maar puntje bij paaltje weet niemand het tenzij er inside information is (wat overigens verboden is). De cryptomunten zijn wat dat betreft nog een tikkeltje erger, daar is de speculatie nog groter en staat echt nog in de kinderschoenen waardoor grote schommelingen niks vreemds zijn. Het klinkt eng om je geld te zien verdampen (dat is het natuurlijk ook) maar als er niks ernstigs aan de hand is (zoals bijvoorbeeld een hack, of iets dergelijks) dan zijn er in beginsel geen redenen om je zorgen te maken. HODL is in de meeste gevallen het verstandigste, of juist zelfs kopen (precies omgekeerd denken dus). Of neem je verlies (of break even) en stap er op tijd uit.drusloos schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:45:
[...]
Nee opzich niet, dit zie je ook in andere munten terug. Maar waarom er uberhaubt een prijscorrectie plaatsvind begrijp ik ook nog niet goed.
Ter verduidelijking ik ben me nu nog flink aan het verdiepen in de munten en zijn werking. Door toeval heb ik flink op de stijging van bitcoin meegevaren en ook met de litecoin afgelopen dagen en veel winst gemaakt. Maar nu wil ik het meer begrijpen omdat ik de winst ook snel zie dalen dat ik dan denk stap ik eruit en lager weer erin? Maar ja met meerdere munten zie je je winst snel stijgen maar ook je verlies
Als je het teveel geld vindt om te verliezen, dan ben je er simpelweg in eerste instantie met teveel geld ingestapt.
Disclaimer: Ik ben geen expert en dit is dan ook mijn persoonlijke mening/ervaring.
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Ah, een voormalig bankier of econoom. Altijd betrouwbaarlighting_ schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:50:
[...]
Uitspraak van een voormalig bankier Merrill Lynch.
Nee, zeker niet. Zulke artikelen verschijnen al heel lang dagelijks.Celluiar schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:35:
Laten mensen zich hier door beïnvloeden vraag ik me dan af...
Er is nou eenmaal in korte tijd veel groei geweest. Het orderboek is daardoor soort-van gereset (want leeggekocht). Als demand stijgt, stijgt de support niet noodzakelijk even hard mee. Zeker omdat de Litecoin-stijging voor een groot deel komt door wat erg gepompte berichten (e.g. Lightning Network wat mooie LTC-propaganda oplevert voor BTC-gebruikers; Charlie Lee op CNBC).drusloos schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:45:
[...]
Nee opzich niet, dit zie je ook in andere munten terug. Maar waarom er uberhaubt een prijscorrectie plaatsvind begrijp ik ook nog niet goed.
Overigens is wat je noemt zeker mogelijk, maar het hoeft maar 1x mis te gaan dat je verwachte correctie niet komt (de munt stijgt door) en dan zit je met je fiat... Dan is HODL een beter plan want de markt timen is erg lastig. En uiteindelijk tikken de grote munten tot nu toe na een ATH altijd wel weer een nieuw ATH aan.
Concurrent? De adoptie wordt niet gestuurd door de prijs. Eerder andersom. Wat is het belang bij een andere munt op een lage fiatkoers houden?Stokstaart schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:49:
[...]
Ja, blijkbaar kijk ik teveel Dumpert, sorry daarvoor.
[ Voor 20% gewijzigd door The Redman op 13-12-2017 20:01 ]
Deze anouncement stond daarnet op Bitfinex toen ik inlogde:
Telephone Scam Warning
December 13, 2017
We have recently been made aware of a fake Bitfinex tech support phone number circulating on the Internet.
The individuals behind this number claim an association with Bitfinex. They are committing fraud, and there is no such association with us. They will try to obtain information from you about your account, either by having you disclose your password directly on the phone or by asking you to install software on your computer that will be used to gain remote access to your computer. Once they have enough information to access your Bitfinex account, they will withdraw the funds from your wallets. This has, unfortunately, happened to a number of our customers. We are coordinating with law enforcement.
We do not have a phone number for support at this time. Bitfinex will never ask for your password or ask you to install any software on your computer to provide support.
It is vital that you do the utmost to maintain the security of your Bitfinex account. Be skeptical of any information you are provided and exercise caution when dealing with anyone, even if they claim to work for Bitfinex.
Separate from the above recommendations, we advise that you enable the recommended security features on your Bitfinex account. These features are especially relevant in these times and can be learned about in greater detail below:
Security: Best Practices
Getting Set Up: Securing Your Account
Thank you,
The Bitfinex Team
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Kent iemand een site als Tipranks (site waar Wall Street analysten tips delen en waar je hun track record can zien) voor cryptos?
In een wereld waarin blijkbaar iedereen een expert is lijkt het mij wel handig om het kaf van het koren te kunnen scheiden.
Gouden ideetje voor de webdevelopers hier?
In een wereld waarin blijkbaar iedereen een expert is lijkt het mij wel handig om het kaf van het koren te kunnen scheiden.
Gouden ideetje voor de webdevelopers hier?
Klopt, maar daarentegen zijn er ook veel voorbeelden van standaarden die wél door verschillende fabrikanten ondersteund worden. De door jou reeds aangehaalde USB en HDMI zijn daar prima voorbeelden van.Roet schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:23:
Het is misschien geen ideale wereld. Maar in een ideale wereld hebben we ook allemaal dezelfde kabel voor beeld (displayport, HDMI, lightning etc.) of randapparatuur (USB, firewire, lightning etc.). Maar in die wereld leven we niet, en in de werkelijkheid denk ik niet dat veel bedrijven het snel met elkaar eens worden. Ik zie nu al bedrijven die kijken om bijvoorbeeld een blockchain op te zetten uitsluitend tussen hen en hun klanten.
Dat een bedrijf een prive blockchain opzet voor doeleinden waar niet met andere partijen informatie uitgewisseld hoeft te worden lijkt me een prima usecase. Maar is die interoperabiliteit wél nodig, dan is bijvoorbeeld een IOTA natuurlijk uitermate geschikt. Het lijkt me dat bedrijven het liefst niet het wiel opnieuw uitvinden. Zo doen wij dat in ieder geval niet.
Maersk had in mijn optiek juist beter voor IOTA kunnen kiezen. Hoeven ze zelf het wiel niet opnieuw uit te vinden en hebben ze wel voordeel van de features (0 iota data transacties en offline transacties bv). Al was IOTA ten tijde van het filmpje helemaal nog niet zover ontwikkeld natuurlijk. Misschien dat dat een rol heeft gespeeld. Er was immers geen alternatief zonder fees. Modum bijvoorbeeld doet iets vergelijkbaars (supply chain monitoring) en wil daar wel IOTA voor gebruiken.Ik vind niet dat je hetzelfde kan zeggen over blockchain in het algemeen. Zeker bij B2B is blockchain zeer interessant. Het heeft alleen niets met een currency te maken. Zie bijvoorbeeld YouTube: IBM and Maersk Demo: Cross-Border Supply Chain Solution on Blockchain voor een zeer bruikbare business oplossing waar dus geen cryptocurrency voor nodig is, maar extreem veel toegevoegde waarde heeft. Dit geldt meteen als onderbouwing op mijn bovenstaande mening; Maersk begint dus zelf een blockchain, en neemt hem niet ergens anders af. En daarom denk ik dat dit niet commercieel levensvatbaar is op dit moment. Maar let op; het is slechts wat ik denk, het is geen feit.
Het is ook nog eens zo dat je sterk afhankelijk bent van een bedrijf wat de currency onderhoudt en bepaalt in welke richting het op gaat qua ontwikkeling.
Dat heb ik zelf ook wel, dat het moeilijk is usecases voor te stellen. Maar ze zijn er genoeg, de datamarketplace is een goed voorbeeld vind ik. Het is ook zo dat de ideeën pas volgen nadat een technologie bedacht is. Ik denk dat we nog een heleboel van IOT icm IOTA kunnen verwachten. Zie verder https://forum.iota.org/t/...rld-projects-tracker/1820 voor een hoop voorbeelden van usecases. De één nuttiger dan de ander, dat dan weer wel.Ik heb jarenlang met RFID gewerkt en ben de tel kwijt qua POC's die we hebben gedaan, echter weet ik dat er maar een klein percentage POC's ook echt overgaat in een implementatie. Ik zie met IoT hetzelfde, we doen POC's, een leuke technologie voor erbij en voor de marketing, maar slechts beperkte inzet omdat het te weinig oplevert. Momenteel maakt IoT grote stappen met SigFox, LoRa en NB-IoT, echter zie ik de devices daarvan, niet toegepast worden in scenario's waarbij een cryptocurrency nodig is.
De samenwerkingsverbanden zijn echt. Zie quotes van de deelnemers hier. Dat het geen partnerships zijn, vastgelegd in contracten, is een ander verhaal. Dat heeft de media ervan gemaakt, niet IOTA. Zie hetzelfde artikel waarin gesproken wordt over 'participants'.De samenwerkingsverbanden neem ik met een korreltje zout, zie onder andere de samenwerking met Microsoft en Cisco.
Ik ben ook niet de enige die er zo over denkt; (let op, niet allemaal even journalistiek dit)
https://medium.com/@justi...with-big-tech-5f5010bf8d0
https://medium.com/@preet...-blockchains-253c800e9428
https://cointelegraph.com...e-no-official-partnership
https://hackernoon.com/wh...ply-alarming-934f1908194b
Het 'fundamental challenges' artikel noemt juist veel van de uitdagingen die traditionele blockchains hebben en die IOTA juist oplost (Limited scalability, Storage constraints, Unsustainable consensus mechanisms, Quantum computing threat)
Het 'deeply alarming' artikel heb ik hier al op gereageerd.
In het algemeen lijkt mij de FUD rondom IOTA alleen maar een bevestiging dat de traditionele spelers spelers als IOTA vrezen. En dat doen ze vast niet zonder reden.
Daar heb je helemaal gelijk inHet maakt ook niet uit wat de andere coins hebben, als die er nog slechter voor staan dan IOTA, wil dat nog niet zeggen dat IOTA er goed voor staat.
Schaalbaarheid, fees, miners. Al zijn deze allemaal op te lossen met een eigen privé blockchain. Maar dan mis je weer interoperability. Daar zie ik dus geen toekomst in voor de IOT wereld. Publieke traditionele blockchains lossen geen van deze problemen op zonder in te boeten op security en/of decentralisatie:Kan je me problemen geven die hiermee worden opgelost, welke niet kunnen worden opgelost door een andere/eigen blockchain en op een rendabele manier? Ik ben oprecht geïnteresseerd.
Schaalbaarheid: lightning network en vergelijkbare oplossingen. Kost nog steeds een fee. Wel veel lager, maar toch. Als je genoeg transacties uitvoert, wordt het toch significant.
Fees: daar ken ik geen andere oplossingen voor. Veel mensen zien het ook niet als een probleem. Persoonlijk heb ik het toch liever gratis als ik de keuze heb. Zeker voor grote bedrijven die veel transacties doen heeft dit alleen maar voordelen lijkt me.
Miners: centraliseren de boel. Je hebt 2 groepen: miners en gebruikers. En deze hebben vaak tegengestelde belangen. POS coins hebben feitelijk hetzelfde probleem, alleen daar heeft niet degene met de meeste rekenkracht de meeste macht, maar degene met het meeste geld. In IOTA heb je die tegenstellingen niet, er is maar 1 groep: gebruikers. Die zowel het systeem gebruiken als transacties verifiëren.
Het zijn inderdaad leuke discussiesLeuk om te zien dat we elkaar in ieder geval scherp houden!

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Een sterke daling? Hij zit nog steeds op zo'n $300 hoor..drusloos schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:33:
[ Voor 8% gewijzigd door Luca op 13-12-2017 21:08 ]
Bitcoin laat het een beetje afweten om naar een nieuw ATH te schieten, het blijft hangen op 16-17k. Waarschijnlijk zijn de grote spelers in de markt gaan uitcashen, waardoor er een groot bedrag moet vrijkomen om die over te kopen. Ik zie bij de orders ook echt veel mensen die grote hoeveelheden BTC verkopen maar als je naar de koop orders kijkt zie je max. 4 BTC. Te groot aanbod dus prijsdaling. Ben benieuwd of de enorme hoeveelheid nieuwe mensen dat bedrag bij elkaar gaan krijgen zodat we weer gaan stijgen.
Wat vinden jullie van cardano, is hier al eerder gevraagd door iemand maar geen antwoord
Alles ziet er solide uit, enkel vroeg ik me af of ze wel waar kunnen maken en wanneer (enige datum op hun site is Q2 2018). En omdat ze vooral concurreren met ethereum denk ik dan ook dat de koers afhankelijk is van welke coin het eerst over proof of work beschikt en meer transacties kan verwerken.
Alles ziet er solide uit, enkel vroeg ik me af of ze wel waar kunnen maken en wanneer (enige datum op hun site is Q2 2018). En omdat ze vooral concurreren met ethereum denk ik dan ook dat de koers afhankelijk is van welke coin het eerst over proof of work beschikt en meer transacties kan verwerken.
De techniek van IOTA heeft mijn warme belangstelling, maar ik ben vandaag uitgestapt omdat de use-case waar ze zich op richten m.i. niet levensvatbaar is. Leuk rendement gehaald, maar ik denk dat "ze" zich ergens anders op moeten richten, niet op IoT.SteeringWheel schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:59:
[...]
Het zijn inderdaad leuke discussiesMaar ik heb er wat teveel posts aan gewijd de laatste tijd. Komt nogal fanboy over
. En dat ben ik aan de ene kant ook wel natuurlijk. Ik zie momenteel 3 typen distributed ledgers: Bitcoin, Ethereum en IOTA. Al het andere vind ik meer van hetzelfde, afgeleid van één van deze drie. Daarom zie ik toekomst in IOTA omdat de techniek revolutionair is en veel problemen van traditionele blockchains oplost cq claimt op te lossen. Maar aan de andere kant kan het IOTA verhaal ook makkelijk compleet mislukken natuurlijk. Verder kan ik de meeste mensen hier toch niet van de voordelen overtuigen zo lijkt het.
Hoe kan je inschatten wat de range is van een specifieke coin? Voorbeeld: IOTA staat nu op ongeveer 0,0002 BTC. Ik heb nu "slechts" 5 IOTA coins in beheer. Als leek zou ik zeggen dat IOTA's nooit de hoogte van de huidige bitcoin kan bereiken (16-17k), maar eigenlijk is dit nergens op gebaseerd. Op welke wijze maken jullie een dergelijke inschatting én bepalen jullie de inleghoogte?
Als mensen hun geld uit de BTC halen en in de LTC stoppen omdat die meer groeipotentie heeft, wordt de BTC minder populair. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat niet fijn vinden..The Redman schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:56:
[...]
Concurrent? De adoptie wordt niet gestuurd door de prijs. Eerder andersom. Wat is het belang bij een andere munt op een lage fiatkoers houden?
Ik gebruik onder andere de max supply als graadmeter hiervoor..radem205 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:40:
Hoe kan je inschatten wat de range is van een specifieke coin? Voorbeeld: IOTA staat nu op ongeveer 0,0002 BTC. Ik heb nu "slechts" 5 IOTA coins in beheer. Als leek zou ik zeggen dat IOTA's nooit de hoogte van de huidige bitcoin kan bereiken (16-17k), maar eigenlijk is dit nergens op gebaseerd. Op welke wijze maken jullie een dergelijke inschatting én bepalen jullie de inleghoogte?
Maar waarom is die niet levensvatbaar volgens jou dan precies? In mijn optiek nog een enorme groeimarkt waar veel toepassingen nog voor moeten worden uitgevonden.hansdegit schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:39:
[...]
De techniek van IOTA heeft mijn warme belangstelling, maar ik ben vandaag uitgestapt omdat de use-case waar ze zich op richten m.i. niet levensvatbaar is. Leuk rendement gehaald, maar ik denk dat "ze" zich ergens anders op moeten richten, niet op IoT.
[ Voor 14% gewijzigd door SteeringWheel op 13-12-2017 21:57 . Reden: betere link toegevoegd ]
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Ik ben wel enthousiast, maar dat komt ook wel een beetje doordat ik me heb laten leiden door dit wel erg positieve filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=rEIwAEgEQFsarmed2dateeth schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:35:
Wat vinden jullie van cardano, is hier al eerder gevraagd door iemand maar geen antwoord![]()
Ik heb begin november met meer geluk dan wijsheid IOTA gekocht, en heb nu een bescheiden deel van mijn gestegen IOTA's omgezet in ADA zodat ik wat meer spreiding in mijn portfolio heb. Enerzijds dus omdat ik enthousiast ben over Cardano an sich, maar ook wel omdat het één van de weinige coins is waarvan de koers de afgelopen twee weken niet zoveel heeft gedaan en ik - wellicht volledig ten onrechte - hoop dat deze ergens in de komende weken ook een spectaculaire stijging gaat laten zien.
Nou, ik moet eerlijk zijn. Het is niet helemaal mijn mening, maar ik werd getriggerd door het verhaal van Rannasha in "[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5"SteeringWheel schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:54:
[...]
Maar waarom is die niet levensvatbaar volgens jou dan precies? In mijn optiek nog een enorme groeimarkt waar veel toepassingen nog voor moeten worden uitgevonden.
Of, en dit is een heel vreemd idee misschien wel, zijn mensen negatief over IOTA omdat ze op zijn minst sommige dingen gewoon heel erg slecht van ze vinden? Jij bent echt niet de enige hier, en ik begrijp soms ook dat een idioot maar onzin kan roepen dan dat 100 wijzen kunnen ontkrachten. Maar er wordt wel heel makkelijk FUD geroepen over alles wat mensen hier niet aan staat.SteeringWheel schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:59:
[...]
Het 'deeply alarming' artikel heb ik hier al op gereageerd.
In het algemeen lijkt mij de FUD rondom IOTA alleen maar een bevestiging dat de traditionele spelers spelers als IOTA vrezen. En dat doen ze vast niet zonder reden.
Laten we even mijn persoonlijke problemen met IOTA afgaan, en dan graag waarom jij dat wel normaal vindt:
1. Bewust code met grote beveiligingsgaten open source maken. Wat is het doel van open source maken van code als je dit doet? Het is gewoon achterbaks imo.
2. Behoorlijk zwaar voor IOT. 20 seconde om door een moderne CPU een transactie op te zetten betekend gewoon dat het op een microcontroller (MCU) heel erg lang gaat duren. En hoewel je daardoor ook al alleen de sterkste microcontrollers kan gebruiken, maar de 10kB geheugen die alleen al de transactie kost hakt er ook behoorlijk in op het geheugen van de low-mid range MCUs.
3. Dat zou hun JINN processor dan magisch gaan oplossen, en die wordt open source. Mooi toch? Behalve dat we hun source code niet kunnen vertrouwen.
4. Dat hele ternaire gedoe is gelul. Of nou ja, ze hebben nul bewijs ervoor gegeven, ze hebben nul publicaties waar ze naar verwijzen, en ik ben nog nul mensen tegengekomen die verstand hebben van digitale logica en zien hoe het efficient zou kunnen.
Maar laten we stellen dat ze cryptografische taken (of misschien ook wel andere) veel efficienter kunnen doen met hun speciale processor. Geweldig! Maken dat ding en onder licentie verkopen. Maar nee, hij gaat exclusief worden ingezet voor hun blockchain applicatie? Is dat niet een beetje vreemd als je zo'n revolutie op gebied van digitale logica voor elkaar kan krijgen?
Overigens is IOT in zijn algemeenheid een marketingterm waar niemand van weet wat hij nu precies betekend
Verwijderd
Hear hear! Internet of unsafe blockchain Things.Sissors schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:07:
[...]
Of, en dit is een heel vreemd idee misschien wel, zijn mensen negatief over IOTA omdat ze op zijn minst sommige dingen gewoon heel erg slecht van ze vinden? Jij bent echt niet de enige hier, en ik begrijp soms ook dat een idioot maar onzin kan roepen dan dat 100 wijzen kunnen ontkrachten. Maar er wordt wel heel makkelijk FUD geroepen over alles wat mensen hier niet aan staat.
Laten we even mijn persoonlijke problemen met IOTA afgaan, en dan graag waarom jij dat wel normaal vindt:
1. Bewust code met grote beveiligingsgaten open source maken. Wat is het doel van open source maken van code als je dit doet? Het is gewoon achterbaks imo.
2. Behoorlijk zwaar voor IOT. 20 seconde om door een moderne CPU een transactie op te zetten betekend gewoon dat het op een microcontroller (MCU) heel erg lang gaat duren. En hoewel je daardoor ook al alleen de sterkste microcontrollers kan gebruiken, maar de 10kB geheugen die alleen al de transactie kost hakt er ook behoorlijk in op het geheugen van de low-mid range MCUs.
3. Dat zou hun JINN processor dan magisch gaan oplossen, en die wordt open source. Mooi toch? Behalve dat we hun source code niet kunnen vertrouwen.
4. Dat hele ternaire gedoe is gelul. Of nou ja, ze hebben nul bewijs ervoor gegeven, ze hebben nul publicaties waar ze naar verwijzen, en ik ben nog nul mensen tegengekomen die verstand hebben van digitale logica en zien hoe het efficient zou kunnen.
Maar laten we stellen dat ze cryptografische taken (of misschien ook wel andere) veel efficienter kunnen doen met hun speciale processor. Geweldig! Maken dat ding en onder licentie verkopen. Maar nee, hij gaat exclusief worden ingezet voor hun blockchain applicatie? Is dat niet een beetje vreemd als je zo'n revolutie op gebied van digitale logica voor elkaar kan krijgen?
Overigens is IOT in zijn algemeenheid een marketingterm waar niemand van weet wat hij nu precies betekend. Het aantal connected devices zal zeker toenemen. Maar niet als met de blockchain zie je ook bij IOT dat zaken maar een (internet)verbinding krijgen omdat het leuk klinkt, en niet omdat er een goede use case voor is.
Ik haakte ook af bij Ternair. Ze willen een IOT revolutie, ok cool. Ze willen ondertussen ook processoren revolutionair maken door Ternaire logica in te gaan zetten? Ok nee dus.
Er is een reden dat we geen Ternaire processoren hebben en dat is niet omdat de theorie nog niet bedacht is.
Gebundeld met het hele Microsoft partnership, oh nee toch niet, gedoe. Amateurisme. Zegt een boel over de crypto space in het algemeen als mensen dit zien als meer dan de hypecoin of the month.
Eigenlijk kun je elke (scam)coin kopen zolang die maar gehyped worden (waar/onwaar/halfwaar).
Je maakt er winst mee.
Er is veel gaande rond IOTA, ADA coin en de rest.
Ik koop ze niet omdat ik het geld niet hebt voor ze allemaal.
Maar een gokje wagen kan zeker, zou ik ook doen.
Zoals de meesten weten zullen er maar een paar overblijven uiteindelijk.
Dan ga ik liever voor de "betrouwbare" coins.
Met LTC heb ik wat geluk gehad.
Nu nog NEO over 1 a 2 maanden.
Je maakt er winst mee.
Er is veel gaande rond IOTA, ADA coin en de rest.
Ik koop ze niet omdat ik het geld niet hebt voor ze allemaal.
Maar een gokje wagen kan zeker, zou ik ook doen.
Zoals de meesten weten zullen er maar een paar overblijven uiteindelijk.
Dan ga ik liever voor de "betrouwbare" coins.
Met LTC heb ik wat geluk gehad.
Nu nog NEO over 1 a 2 maanden.
Over IOTA en FUD gesproken... Een journalist is bezig met een artikel over een FUD-campagne tegen IOTA:
https://www.reddit.com/r/..._article_on_fud_campaign/
Reactie van David Sønstebø:
Lijkt me lastig te bewijzen, maar ben wel benieuwd...We have responded. This is legit. More info to come shortly.
Van de andere reacties eronder gaat het blijkbaar over de 'FUD' dat hun partnerschappen niet echt zouden zijn. Maar laten we wel wezen, ook al zijn die partnerschappen echt, of het nou door het team of door de community is gebeurd (en iig niet tegengesproken door het team), ze worden opgeblazen tot een hoop meer dan dat ze echt voorstellen.koku schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:33:
Over IOTA en FUD gesproken... Een journalist is bezig met een artikel over een FUD-campagne tegen IOTA:
[...]
Lijkt me lastig te bewijzen, maar ben wel benieuwd...
En dan vind ik het dus jammer dat het hele technische aspect compleet buiten beschouwing wordt gelaten.
Onder de eerder geposte link naar medium blogs zijn top commentaren altijd pro-IOTA. Ondanks dat ze geen woord inhoudelijk erop ingaan, en alleen maar roepen dat de blogs FUD zijn omdat ze niet positief over IOTA zijn. En ook dit is echt niet uniek voor IOTA, en ook niet uniek voor cryptocoins, maar er wordt gewoon heel makkelijk 'FUD' geroepen over alles wat mensen niet aan staat. En dat iets achteraf fout blijkt te zijn maakt het ook nog geen FUD automatisch.
Als iemand die enkel meeleest hier: FUD wordt vast gebruikt voor manipulatie. Of nou ja, ben er wel zeker van. Maar volgens mij speelt FOMO een veel grotere rol. Bijvoorbeeld redelijk recent toen NEO met de aankondiging kwam dat er echt iets groots stond te gebeuren, er kwam geweldig nieuws aan. Koers knalde omhoog, kwam niks bijzonders qua nieuws.
[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 13-12-2017 22:45 ]
Verwijderd
Ik kijk hiervoor naar meerdere variabelen.radem205 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:40:
De totale marketcap van alle cryptocurrency markt is een referentiekader, hoeveel geld er in de markt wordt gepompt treft de groei van de hele cryptomarkt, en dus ook van specifieke coins binnen die markt.
De Bitcoin dominance van de markt is van belang, welk percentage van het ingebrachte vermogen stroomt naar bitcoin en naar alts.
Het marktaandeel van de alt's is van belang om groeipotentieel in te schatten t.o.v. de bitcoin dominantie.
De tijd dat een cryptomunt op de markt is gebracht.
De totale supply van de coin, de supply in omloop en de tijd die het kost om de totale supply op de markt te krijgen.
De toegevoegde potentiele waarde en technologie van de coin.
De roadmap van de coin.
Etc.
Neem REQ als voorbeeld, het is een vrij nieuwe coin, op dit moment maar zo'n 0,09% marktaandeel, er staan aankondigingen op de planning, etc. Ik zie hem in 2018 mogelijk wel naar de 1% marktaandeel gaan. De waarde van die 1% is natuurlijk volledig afhankelijk van de totale marketcap.
De waarde van een munt bij 1% is natuurlijk afhankelijk van de supply aan coins, bij REQ is dit 999 miljoen, dit is natuurlijk significant meer dan de 21 miljoen van bitcoin, daarom heb ik bijna een 5000voud aan REQ tov BTC.
Een verkorte versie van de formule die ik erop los laat: marketcap, potentieel marktaandeel, huidig marktaandeel en coinsupply.
Maar uiteindelijk blijft het speculeren.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2017 23:02 ]
Het is jammer dat er geen technische discussie wordt gevoerd. De manier waarop David communiceert, was voor mij de druppel en heb alle IOTA verkocht. Gelukkig geen verlies op gemaakt. Ik stop het wel in een coin die ik wel vertrouw voor de langere termijn.Sissors schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:43:
[...]
Van de andere reacties eronder gaat het blijkbaar over de 'FUD' dat hun partnerschappen niet echt zouden zijn. Maar laten we wel wezen, ook al zijn die partnerschappen echt, of het nou door het team of door de community is gebeurd (en iig niet tegengesproken door het team), ze worden opgeblazen tot een hoop meer dan dat ze echt voorstellen.
En dan vind ik het dus jammer dat het hele technische aspect compleet buiten beschouwing wordt gelaten.
Onder de eerder geposte link naar medium blogs zijn top commentaren altijd pro-IOTA. Ondanks dat ze geen woord inhoudelijk erop ingaan, en alleen maar roepen dat de blogs FUD zijn omdat ze niet positief over IOTA zijn. En ook dit is echt niet uniek voor IOTA, en ook niet uniek voor cryptocoins, maar er wordt gewoon heel makkelijk 'FUD' geroepen over alles wat mensen niet aan staat. En dat iets achteraf fout blijkt te zijn maakt het ook nog geen FUD automatisch.
Als iemand die enkel meeleest hier: FUD wordt vast gebruikt voor manipulatie. Of nou ja, ben er wel zeker van. Maar volgens mij speelt FOMO een veel grotere rol. Bijvoorbeeld redelijk recent toen NEO met de aankondiging kwam dat er echt iets groots stond te gebeuren, er kwam geweldig nieuws aan. Koers knalde omhoog, kwam niks bijzonders qua nieuws.
Bitcoin heeft weer een dag stilgestaan, de vorige keer ging dat gevolgd door een kleine daling. De eerste paar honderd dollar zijn er al af - nou zegt dit natuurlijk niks - maar ik hoop dat hij morgenochtend een beetje doorzet. Heb uit laten cashen en hoop goedkoper weer in te kopen.
Echter, met mijn track record so far is het verstandiger om nu te HODLen
Tegelijkertijd maar wat Ethereum overgezet in BTC. Ja, ETH heeft vandaag eerder nog hoger gestaan; klimt wellicht weer terug, en hierboven zei ik dat ik verwacht dat BTC verder daalt - maar mocht de beslissing hierboven slecht uitpakken dan was dit weer wel een goede deal
Net alles maar eens in een spreadsheetje gezet. Alle investeringen zijn er weer uitgehaald, maar er staat toch een bedrag van 4 cijfers als ik de inhoud van mijn BTC wallet omreken naar euro's
en dat binnen 6 maandjes.
Aan de andere kant: als ik niet zo veel zat te schuiven tussen alle coins en soms verkoop in een dal, dan had ik 2x zoveel gehad
Echter, met mijn track record so far is het verstandiger om nu te HODLen
Tegelijkertijd maar wat Ethereum overgezet in BTC. Ja, ETH heeft vandaag eerder nog hoger gestaan; klimt wellicht weer terug, en hierboven zei ik dat ik verwacht dat BTC verder daalt - maar mocht de beslissing hierboven slecht uitpakken dan was dit weer wel een goede deal
Net alles maar eens in een spreadsheetje gezet. Alle investeringen zijn er weer uitgehaald, maar er staat toch een bedrag van 4 cijfers als ik de inhoud van mijn BTC wallet omreken naar euro's
Aan de andere kant: als ik niet zo veel zat te schuiven tussen alle coins en soms verkoop in een dal, dan had ik 2x zoveel gehad

[ Voor 21% gewijzigd door Richh op 13-12-2017 23:21 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dat zeker, alleen gister stond die nog eventjes op de 419 dollar. Nu 300 dollar, zo’n 120 dollar verschil. Als je je wallet ineens in 1 dag 120x20.3=2436 dollar kleiner ziet worden knijp je hem wel even. Ik hoop dat hij weer eventjes stabiel blijft en dan stijgtDanny.G schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:07:
[...]
Een sterke daling? Hij zit nog steeds op zo'n $300 hoor..Hij zit nu al een tijdje vrij crypto-stabiel rond de huidige koers, wat ik zelf positief vind.
Als je een holder bent maakt dat niet veel uit.
Als je op 40 had gekocht, dan mag die LTC tot 40 dalen van mij.
Als je veel hoger gekocht hebt kan ik dat wel voorstellen, zeker als je het niet kan permitteren.
Als je veel hoger gekocht hebt kan ik dat wel voorstellen, zeker als je het niet kan permitteren.
Op 78 heb ik gekocht, verkocht, bitcoins gekocht, winst gepakt, verkocht, en weer litecoins gekocht. Hij mag tot 140 zakken. Maar soms denk ik erover om mijn inleg, uiteindelijk ooit max 900 erin gestopt. Dat uit te cashen. En de winst daarmee te kopen en lekker over 1 jaar kijken hoeveel het is. Nu refresh ik vaker dan wat dan ook op mn telefoon de coinbase app.xmarvinx schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:56:
Als je een holder bent maakt dat niet veel uit.
Kan... Of eraf halen waarvan je anders enorm van baalt als het er niet meer is.drusloos schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:12:
[...]
Op 78 heb ik gekocht, verkocht, bitcoins gekocht, winst gepakt, verkocht, en weer litecoins gekocht. Hij mag tot 140 zakken. Maar soms denk ik erover om mijn inleg, uiteindelijk ooit max 900 erin gestopt. Dat uit te cashen. En de winst daarmee te kopen en lekker over 1 jaar kijken hoeveel het is. Nu refresh ik vaker dan wat dan ook op mn telefoon de coinbase app.
Ik heb er namelijk nooit geld in gestoken en heb wel wat btc bij elkaar nu, maarja... als dat nu ineens 10.000 minder zou worden doet het toch pijn. Dus ik zit wel tegen het punt aan te hikken dat ik wat cash. Gelukkig een week geleden nog niet gedaan... en een week daarvoor ook niet... maar mss is het volgende week hommeles... zolang ik en jij kunnen slapen ;-)
Je hebt helemaal gelijk. Als je het zo leest klinkt het allemaal erg vergezocht. En toch denk ik dat er een zeer reële kans is dat ze het wél waar gaan maken. En zeker geen scam is.Sissors schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:07:
[...]
Of, en dit is een heel vreemd idee misschien wel, zijn mensen negatief over IOTA omdat ze op zijn minst sommige dingen gewoon heel erg slecht van ze vinden? Jij bent echt niet de enige hier, en ik begrijp soms ook dat een idioot maar onzin kan roepen dan dat 100 wijzen kunnen ontkrachten. Maar er wordt wel heel makkelijk FUD geroepen over alles wat mensen hier niet aan staat.
Overigens is IOT in zijn algemeenheid een marketingterm waar niemand van weet wat hij nu precies betekend. Het aantal connected devices zal zeker toenemen. Maar net als met de blockchain zie je ook bij IOT dat zaken maar een (internet)verbinding krijgen omdat het leuk klinkt, en niet omdat er een goede use case voor is.
- De foundation: officieel als stichting geregistreerd in Duitsland, geeft toch een juridische status en daarmee zekerheid.
- Het team: lijken zeker niet de minsten (en legit na googlen). Waaronder ook Sergey Ivancheglo aka Come-from-beyond aka BCNext, bedenker van NXT en full Proof of Stake. Persoonlijk vind ik hem echt geniaal. Zie bv zijn mailwisselingen met MIT nav de 'MIT FUD' zal ik het maar noemen (al begrijp ik er de helft niet van), en zijn reactie daarover richting de community.
- Toch weer de samenwerkingsverbanden: je gaat me toch niet vertellen dat meerdere, ook grote, bedrijven onderzoek doen en/of samenwerken met een team wat bij voorbaat al kansloos is? En er ook nu al 'iot' producten met IOTA ondersteuning uit zijn gebracht zoals de Bosch XDK en Ruuvitag.
Om ook nog op je punten terug te komen (heb helaas niet voor alles bronvermelding):
1. Reden die gegeven werd is om scamkloons tegen te gaan. Redenatie is dat een scammer de source niet goed leest en/of begrijpt, de kwetsbaarheid niet ziet, en de coördinator niet na kan maken waardoor deze door de iota devs gelijk 'afgemaakt' kan worden. Een legitieme kloon (=als in de zin van mensen met verstand van zaken) ziet de bug en past de code bij voorbaat aan en kan wél zelf een coördinator bouwen.
2. Zie bovenstaand, er zijn ook nu al werkende producten
3. Wat mij betreft kun je die prima vertrouwen, het zijn geen koekenbakkers in mijn optiek. En de coördinator zal gedecentraliseerd en opensource gemaakt worden totdat het netwerk groot genoeg is om zonder te kunnen. Dat dit nu nog niet het geval is komt doordat ze nog niet de status van stichting hadden.
4. Een bron dat base 2 niet heilig is werd door Sergey in de eerder genoemde links gegeven: 'Daniel J. Bernstein used 2^25.5-ry numeral system in http://cr.yp.to/ecdh/curve25519-20060209.pdf. This is an example of how losing on conversion one can win on computations.'.
Verder zou hij geoptimaliseerd worden voor IOTA en laag energieverbruik. En eventuele zaken die ze onder de pet houden. Er wordt in ieder geval met geen woord inhoudelijk over gerept. Wel dat het in ontwikkeling is.
Hoe ben je dan aan je eerste coin gekomen?ozothebozo schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:20:
[...]
Ik heb er namelijk nooit geld in gestoken
In deze hele topic nog nooit Feathercoin (FTC) langs zien komen.
Deze een half jaar geleden aangekocht puur als gok, stond lekker laag
Deze coin zie ik nu de laatste tijd steeds hoger stijgen in mijn Cointracking, blijkt sinds eind oktober tot nu 10x zoveel waard geworden. Niet slecht voor een coin die 2 jaar helemaal niets gedaan heeft...
Hopen dat deze lijn nog even doorgezet wordt
Deze coin zie ik nu de laatste tijd steeds hoger stijgen in mijn Cointracking, blijkt sinds eind oktober tot nu 10x zoveel waard geworden. Niet slecht voor een coin die 2 jaar helemaal niets gedaan heeft...
http://www.avfoto.nl
Ik weet niet maar als ik zo wat dingen lees hier dan denk ik persoonlijk dat sommige mensen in het verkeerde topic zitten. Ik heb fictief (als in dat het nog niet omgezet is in fiat) een paar duizend euro zien verdampen vandaag maar maakt dat iets uit? Het is maar geld en ook nog eens geld dat bestaat uit eerdere winsten waar nog voldoende van over is en maar een klein gedeelte is van wat ik er gisteren bij heb verdient. Morgen kan de vlag er wel weer heel anders bij hangen. Crypto's of beleggen/investeren in het algemeen geeft gewoon geen garanties. Je kunt dik winnen of verliezen.
Als je actief wil handelen moet je daar gewoon tegen kunnen. Shit happens en daar moet je niet te lang bij stilstaan. Gewoon je strategie aanpassen en door... Wat als is voor sukkels of sukkelaars zoals onze Vlaamse vrienden zouden zeggen.
Eerlijk gezegd snap ik de paniek van sommigen gewoon niet. Je handelt als het goed is met geld dat je kan missen toch? Als je dat nu betwijfelt heb je dus een verkeerde keus gemaakt. Dan had je dat geld beter anders kunnen besteden.
Buiten dat zou het leuk zijn als ltc weer even een piekje doormaakt zodat ik van mijn laatste beetje af kom. Net een trade teveel gezet per ongeluk.
Als je actief wil handelen moet je daar gewoon tegen kunnen. Shit happens en daar moet je niet te lang bij stilstaan. Gewoon je strategie aanpassen en door... Wat als is voor sukkels of sukkelaars zoals onze Vlaamse vrienden zouden zeggen.
Eerlijk gezegd snap ik de paniek van sommigen gewoon niet. Je handelt als het goed is met geld dat je kan missen toch? Als je dat nu betwijfelt heb je dus een verkeerde keus gemaakt. Dan had je dat geld beter anders kunnen besteden.
Buiten dat zou het leuk zijn als ltc weer even een piekje doormaakt zodat ik van mijn laatste beetje af kom. Net een trade teveel gezet per ongeluk.
je bent niet de eerste die het hier over heeft hoorArrien schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:34:
In deze hele topic nog nooit Feathercoin (FTC) langs zien komen.
[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5
In 2014 ingeschreven bij Ethereum, kreeg ik er gratis 200.
Verwijderd
120.000 euro gratis.ozothebozo schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:45:
[...]
In 2014 ingeschreven bij Ethereum, kreeg ik er gratis 200.
Lol TRX wordt zo ziek hard gepumpt vandaag niet normaal!
Zojuist maar 2/3 van mn stack verkocht want dit gaat echt te ver haha
Zojuist maar 2/3 van mn stack verkocht want dit gaat echt te ver haha
Verwijderd
Heb je advies voor een goie IOTA wallet ?SteeringWheel schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:59:
Het zijn inderdaad leuke discussiesMaar ik heb er wat teveel posts aan gewijd de laatste tijd. Komt nogal fanboy over
. En dat ben ik aan de ene kant ook wel natuurlijk. Ik zie momenteel 3 typen distributed ledgers: Bitcoin, Ethereum en IOTA. Al het andere vind ik meer van hetzelfde, afgeleid van één van deze drie. Daarom zie ik toekomst in IOTA omdat de techniek revolutionair is en veel problemen van traditionele blockchains oplost cq claimt op te lossen. Maar aan de andere kant kan het IOTA verhaal ook makkelijk compleet mislukken natuurlijk. Verder kan ik de meeste mensen hier toch niet van de voordelen overtuigen zo lijkt het.
Verwijderd
kan je dit toelichten over die use case ?hansdegit schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:39:
[...]
De techniek van IOTA heeft mijn warme belangstelling, maar ik ben vandaag uitgestapt omdat de use-case waar ze zich op richten m.i. niet levensvatbaar is. Leuk rendement gehaald, maar ik denk dat "ze" zich ergens anders op moeten richten, niet op IoT.
Dat het geen scam is betekent niet dat het meteen realistisch of haalbaar is.SteeringWheel schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:34:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Als je het zo leest klinkt het allemaal erg vergezocht. En toch denk ik dat er een zeer reële kans is dat ze het wél waar gaan maken. En zeker geen scam is.
Welke zekerheid geeft dat? Wellicht dat het iets meer houvast biedt in het geval dat de ontwikkelaars hardcore oplichters zijn, maar als ze "gewoon" onderpresteren ten opzichte van de beloftes, dan maakt het helemaal niets uit.- De foundation: officieel als stichting geregistreerd in Duitsland, geeft toch een juridische status en daarmee zekerheid.
CFB = BCNext? Dat verklaart een boel. En hij doet mee met dit project? Dat verklaart ook een boel. Tijd voor een geschiedenislesje over NXT. NXT was ooit de #2 marketcap cryptocurrency en zou de nieuwe marktleider worden. Probleem was echter dat NXT volledig closed source was (want anders zou iemand anders het misschien namaken, klinkt bekend?). Er was een onbekende ontwikkelaar genaamd BCNext die de boel aan het ontwikkelen was en tegelijkertijd iemand met de naam Come-from-Beyond die op Bitcoin-forums als een soort NXT-PR-persoon fungeerde. Blijkbaar zijn dat dus een en dezelfde.- Het team: lijken zeker niet de minsten (en legit na googlen). Waaronder ook Sergey Ivancheglo aka Come-from-beyond aka BCNext, bedenker van NXT en full Proof of Stake. Persoonlijk vind ik hem echt geniaal. Zie bv zijn mailwisselingen met MIT nav de 'MIT FUD' zal ik het maar noemen (al begrijp ik er de helft niet van), en zijn reactie daarover richting de community.
Maar goed, na flink wat commentaar heeft BCNext de sourcecode van NXT uitgebracht en wat bleek: De hele broncode van dat project zat in één bestand met alles in één gigantische Java-klasse (I kid you not). Toen die broncode eenmaal uitgebracht was, nam de interesse in NXT snel af.
Grote bedrijven en organisaties hebben behoorlijk onafhankelijke onderzoeksafdelingen die heel veel vrijheid hebben in het kiezen van projectjes om aan mee te doen. Dat betekent dat er flink wat projectjes worden opgestart die weinig kans op slagen hebben. In de hoop dat ze net dat ene pareltje er tussen uit kunnen vissen.- Toch weer de samenwerkingsverbanden: je gaat me toch niet vertellen dat meerdere, ook grote, bedrijven onderzoek doen en/of samenwerken met een team wat bij voorbaat al kansloos is? En er ook nu al 'iot' producten met IOTA ondersteuning uit zijn gebracht zoals de Bosch XDK en Ruuvitag.
Wat heb je te vrezen van scamcoins? Bitcoin en Ethereum zijn volledig open source en kunnen door iedereen gekloond worden. En dat gebeurt ook. Toch levert dat geen problemen op. Het origineel heeft normaalgesproken de beste ontwikkelaars en de grootste community. Scam-kloons zijn totaal geen bedreiging.Om ook nog op je punten terug te komen (heb helaas niet voor alles bronvermelding):
1. Reden die gegeven werd is om scamkloons tegen te gaan. Redenatie is dat een scammer de source niet goed leest en/of begrijpt, de kwetsbaarheid niet ziet, en de coördinator niet na kan maken waardoor deze door de iota devs gelijk 'afgemaakt' kan worden. Een legitieme kloon (=als in de zin van mensen met verstand van zaken) ziet de bug en past de code bij voorbaat aan en kan wél zelf een coördinator bouwen.
Dat er een voorbeeld is van toepassingen waarin een andere radix betere resultaten oplevert is niet heel bijzonder. Maar dit is 1 toepassing met een hele specifieke radix, waarvan de waarde nauw samenhangt met andere eigenschappen van het algoritme. Ik zie niet waarom dit een argument is voor het gebruik van balanced ternary, wat iets volledig anders is. Vooralsnog is er geen duidelijk bewijs waarom balanced ternary in het geval van IOTA een goed idee is, of uberhaubt een andere reden heeft dan "het is anders, dus het is cool".4. Een bron dat base 2 niet heilig is werd door Sergey in de eerder genoemde links gegeven: 'Daniel J. Bernstein used 2^25.5-ry numeral system in http://cr.yp.to/ecdh/curve25519-20060209.pdf. This is an example of how losing on conversion one can win on computations.'.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik ben nu erg blij met mijn portfolio. Ik heb ongeveer 50% BTC, 20% ETH, 10% NEO en de rest in (mijn ogen) veelbelovende altcoins (Funfair, Stellar). Een well balanced portfolio al zeg ik het zelf. Ik denk zelf dat altcoins uiteindelijk gaan klappen en dat Bitcoin en een betere variant op Ethereum komt (ik geloof in Stellar). Ik hou dit ongeacht wat er gebeurt dit een jaar vast. Gewoon afwachten en kijken wat er gebeurt. In theorie kan ik het geld missen.
Zijn jullie meer actieve traders of hodlen jullie ook voor minstens een jaar
Zijn jullie meer actieve traders of hodlen jullie ook voor minstens een jaar
Verwijderd
Even snel tussendoor voor mensen die ervaring hebben met coinbase. Mijn telefoon, id en bank zijn geverifieerd maar gaan ze dan op het moment dat je wilt kopen of verkopen vragen om een selfie en andere documenten te uploaden?
Hoe kijkt men eigenlijk aan tegen hele goedkope coins te kopen.
Neem bijvoorbeeld Verge, deze stond op €0,007 en is gegroeid naar €0.0120
Hierbij is een kleine groei, procentueel al een hele groei, wat kan betekenen grote winsten.
Maar aan de andere kant, als die iets wegzakt, betekent het ook grote verliezen.
Echter als je zou spreiden over alle goedkope coins, dan kun je gigantisch spreiden, en er hoeft er maar 1 echt sterk te ontwikkelen.
Uiteraard is het nog steeds erg verstandig om research te doen in de achtergrond van de coin.
Hierbij is een kleine groei, procentueel al een hele groei, wat kan betekenen grote winsten.
Maar aan de andere kant, als die iets wegzakt, betekent het ook grote verliezen.
Echter als je zou spreiden over alle goedkope coins, dan kun je gigantisch spreiden, en er hoeft er maar 1 echt sterk te ontwikkelen.
Uiteraard is het nog steeds erg verstandig om research te doen in de achtergrond van de coin.
Hebben meer mensen hun BCX (bitcoin X) en SBTC (super bitcoin) ontvangen?
Heb nu wat TRX en die doet het erg lekker de afgelopen dagen. Kondigen wat partnerships aan deze week. Vandaar de extra rumor.smok84 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 01:23:
Hoe kijkt men eigenlijk aan tegen hele goedkope coins te kopen.
Maar ook langere termijn zie ik er wel in.
Maar er zullen meer van dat soort coins zijn.
Is er een exchange waar je niet je bsn nummer hoeft te geven? De laatste dagen bij coinbase geprobeerd om met een geblurd bsn op rijbewijs er doorheen te komen maar dat lukt helaas niet. Of zullen ze makkelijker doen met een paspoort waar een bsn nummer geblurd is?
Coinbase valt anders af,
Kraken, ben al een paar uur bezig om daar een account aan te maken
dus zal ook af vallen.
Bl3p nemen geen nieuwe accounts aan. Heb ook contact met ze gehad en dit gaat nog wel even duren ook, valt dus ook af.
Iemand nog een exchange die mogelijk wel akkoord zal gaan?
Coinbase valt anders af,
Kraken, ben al een paar uur bezig om daar een account aan te maken

Bl3p nemen geen nieuwe accounts aan. Heb ook contact met ze gehad en dit gaat nog wel even duren ook, valt dus ook af.
Toch wel even een FFUUUU momentje voor mezelf.
12-12 j.l. , 2660 stuks Ripple verkocht voor een bescheiden winstje (aankoop € 500, verkoop € 650), i.v.m een, in mijn optiek, onverwacht harde stijging van de koers. Nog geen 48 uur later had ik er € 1200 voor kunnen vangen ....
Ach ja, Het is nog altijd een positief resultaat maar de volgende keer zal ik toch meer geduld moeten betrachten
12-12 j.l. , 2660 stuks Ripple verkocht voor een bescheiden winstje (aankoop € 500, verkoop € 650), i.v.m een, in mijn optiek, onverwacht harde stijging van de koers. Nog geen 48 uur later had ik er € 1200 voor kunnen vangen ....
Ach ja, Het is nog altijd een positief resultaat maar de volgende keer zal ik toch meer geduld moeten betrachten
Ik ben ergens benieuwd hoe die exchanges zouden reageren op de scans van de nieuwe paspoorten waar de van niet op de foto pagina staat.KookSpook schreef op donderdag 14 december 2017 @ 07:52:
Is er een exchange waar je niet je bsn nummer hoeft te geven? De laatste dagen bij coinbase geprobeerd om met een geblurd bsn op rijbewijs er doorheen te komen maar dat lukt helaas niet. Of zullen ze makkelijker doen met een paspoort waar een bsn nummer geblurd is?
Coinbase valt anders af,
Kraken, ben al een paar uur bezig om daar een account aan te makendus zal ook af vallen.
Klote, maar zo kan je jezelf gek maken. Dezelfde redenatie is los te laten op niet kopen wanneer je er wel aan dacht. Zo zie je hier ook wel eens de had ik maar 500€ Bitcoin gekocht toen ik er aan dacht. Focus je op het proces van het maken van de beslissing en probeer dat te verbeteren - voor t zelfde geld ging hij -50% en was je nu spekkoperfender89 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 07:57:
Toch wel even een FFUUUU momentje voor mezelf.
12-12 j.l. , 2660 stuks Ripple verkocht voor een bescheiden winstje (aankoop € 500, verkoop € 650), i.v.m een, in mijn optiek, onverwacht harde stijging van de koers. Nog geen 48 uur later had ik er € 1200 voor kunnen vangen ....![]()
Ripple is wel aardig gestegen de laatste dagen en er blijven geruchten opduiken. Blij dat je waarschijnlijk de hodl-tactiek hebt toegepast.LAM3 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:43:
Pff zit ik hier met m'n Ripple in de min, terwijl iedereen sky high aan het gaan is...
Volgens mij gaat ETH nog een stuk doorstijgen tot de verhouding ETH/BTC weer wat in evenwicht komt (staat nu op 0.45 en zal toch richting de 1.15) gaan.
[ Voor 24% gewijzigd door Nutellaah op 14-12-2017 08:23 ]
Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz
Neo + 35% vanochtend. Ook lekker.
Echter heb ik moeite om info te vinden over NEO...
Geen idee waarom het stijgt namelijk :-)
Echter heb ik moeite om info te vinden over NEO...
Geen idee waarom het stijgt namelijk :-)
Ik heb op bittrex mijn bsn afgedekt en die is geaccepteerd.KookSpook schreef op donderdag 14 december 2017 @ 07:52:
Coinbase valt anders af,
Kraken, ben al een paar uur bezig om daar een account aan te makendus zal ook af vallen.
10.000 Universa = 125 dollar...T-8one schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:23:
[...]
Ik vind een minimale inleg van 1250 dollar een beetje te fors, of is dat normaal voor een ico?
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Verwijderd
je naam + geboortedatum is ook uniek, je paspoort nunmer ook. eerst wou ik ook altijd het bsn nummer afschermen maar dat is nutteloos.KookSpook schreef op donderdag 14 december 2017 @ 07:52:
Coinbase valt anders af,
Vanochtend eindelijk eens een stapje gezet in de wereld van de exchanges. Had een heeeeeel klein beetje BTC staat op Bittrex en heb eens even een trade gedaan naar een andere coin (NEO) om te zien hoe het werkt. Moet zeggen, als ik dit een beetje onder de knie heb denk ik dat dit een heel goede manier is om hoeveelheid BTC (in dit geval) goed te kunnen laten stijgen middels goede trades.
Ervaring zal het leren, maar ik heb er zin in het eens goed uit te puzzelen...
Voorheen enkel getrade middels de welbekende brokers (gemakkelijker, maar tegen een hogere prijs uiteraard).
Al met al wel keurig in de plus!
Edit: NEO daalt nu wel per bid, maar och, dat is niet zo erg.
Heb wel geduld wat dat betreft.
Voorheen enkel getrade middels de welbekende brokers (gemakkelijker, maar tegen een hogere prijs uiteraard).
Al met al wel keurig in de plus!
Edit: NEO daalt nu wel per bid, maar och, dat is niet zo erg.
[ Voor 7% gewijzigd door RustStorm op 14-12-2017 09:06 ]
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Vanochtend toch maar mijn 11700 XRP omgezet naar BTC, had er ooit eens 1250€ aan winst van diverse crypto's ingepompt en heb er nu een kleine 5700€ aan BTC voor terug. Dat is een prima investering geweest.
Verwacht, onderbuikgevoel, dat XRP binnenkort wel eens flink gecorrigeerd gaat worden. Koop ik op een lager niveau wellicht wel weer terug. Nu een deel van deze BTC in ZEC gestopt, die volgens mijn onderbuikgevoel wel een stukje kan gaan stijgen t.o.v. de BTC.
Ben benieuwd wat UTN gaat doen zodra ze de exchange op gaan, heb er 50.000 weten aan te kopen met winst uit LTC enige tijd geleden. Helaas daardoor wel de LTC pump misgelopen.
Verwacht, onderbuikgevoel, dat XRP binnenkort wel eens flink gecorrigeerd gaat worden. Koop ik op een lager niveau wellicht wel weer terug. Nu een deel van deze BTC in ZEC gestopt, die volgens mijn onderbuikgevoel wel een stukje kan gaan stijgen t.o.v. de BTC.
Ben benieuwd wat UTN gaat doen zodra ze de exchange op gaan, heb er 50.000 weten aan te kopen met winst uit LTC enige tijd geleden. Helaas daardoor wel de LTC pump misgelopen.
https://untappd.com/user/OzzBier
NEO's neon wallet ziet er wel slick uit. Werkt goed. Koop je wellicht weinig voor. Maar het gehele voorkomen van NEO oogt gewoon lekker fris.
Leuk bijkomend iets is dat je gratis GAS-coins genereerd in je neon-wallet. Die kun je wanneer je er wat opgespaard hebt weer verkopen... of je spaart ze op. Een GAS-coin doet tegenwoordig ook al +/- 20 euro
NEO kwam gisteren met deze aankondiging:
City of Zion
https://neonewstoday.com/development/moonlight/
Leuk bijkomend iets is dat je gratis GAS-coins genereerd in je neon-wallet. Die kun je wanneer je er wat opgespaard hebt weer verkopen... of je spaart ze op. Een GAS-coin doet tegenwoordig ook al +/- 20 euro
NEO kwam gisteren met deze aankondiging:
City of Zion
A decentralized workforce platform
Moonlight is a platform for contract and freelance work that will make employment more appealing to both contributors and project owners.
Introducing Moonlight
A new project called Moonlight, founded by members of City of Zion, was unveiled by lllwvlvwlll at the NEO @ Cambridge event on December 13th, 2017. Moonlight is currently being developed by lllwvlvwlll, afong, totalvamp, birmas and yenct15, and is a decentralized workforce platform for the blockchain ecosystem. The initial phase of the project will focus on recruitment of resources, and aims to smooth the process of identifying and onboarding talent with verified skills.
Moonlight will initially concentrate on three issues, with the first being access to critical resources. It is currently very difficult to find resources for projects within the blockchain space. People who frequent the NEO #develop channel will have seen that users often come looking for talent of a particular skill. Once a resource is found, they become unavailable to other projects, further decreasing the amount of talent available on the market.
Whilst this can be healthy in a competitive marketplace, the Moonlight team are of the opinion that open knowledge and resource sharing is the most beneficial strategy for building the blockchain ecosystem.
The second issue is effective staffing on projects, to which the solution also resolves the first issue. Moonlight will feature a trustless mechanic to guarantee the skillset and experience of potential contributors in concert with a match making search function.
To illustrate how this works, a project owner creates Task A, and tags three skills - X, Y and Z. Through the match making search feature, a contributor is selected. When the task is finished a record of completing a task requiring skills X, Y and Z is recorded to the contributor's profile. This becomes verified upon the project owner acknowledging the task as complete. As records of a user's public contributions are immutable on the platform, this becomes a trustless method of verifying talent and experience.
This also addresses the third issue, which is difficulty in establishing confidence in project teams. One huge problem in the blockchain space is determining whether a project is a scam or if the team has the experience to deliver promised functionality. Users will often resort to hunting down LinkedIn profiles which can be faked or exaggerated. Through Moonlight, investors will be able to assess project teams and probability of success without worrying about the reliability of the information. All skills will be verifiable on the public ledger.
Moonlight will feature a token, however tokenization and distribution mechanics have not been finalized. There are also further dimensions to Moonlight that will be revealed closer to the white paper release in 2018. To keep up to date with the project you can sign up to the mailing list at moonlight.io.
@Rannasha heeft al op het meeste gereageerd, en ik wil niet helemaal in rondjes doorgaan. Maar wat ik nog kwijt wil:SteeringWheel schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:34:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Als je het zo leest klinkt het allemaal erg vergezocht. En toch denk ik dat er een zeer reële kans is dat ze het wél waar gaan maken. En zeker geen scam is.
- De foundation: officieel als stichting geregistreerd in Duitsland, geeft toch een juridische status en daarmee zekerheid.
- Het team: lijken zeker niet de minsten (en legit na googlen). Waaronder ook Sergey Ivancheglo aka Come-from-beyond aka BCNext, bedenker van NXT en full Proof of Stake. Persoonlijk vind ik hem echt geniaal. Zie bv zijn mailwisselingen met MIT nav de 'MIT FUD' zal ik het maar noemen (al begrijp ik er de helft niet van), en zijn reactie daarover richting de community.
- Toch weer de samenwerkingsverbanden: je gaat me toch niet vertellen dat meerdere, ook grote, bedrijven onderzoek doen en/of samenwerken met een team wat bij voorbaat al kansloos is? En er ook nu al 'iot' producten met IOTA ondersteuning uit zijn gebracht zoals de Bosch XDK en Ruuvitag.
Om ook nog op je punten terug te komen (heb helaas niet voor alles bronvermelding):
2. Zie bovenstaand, er zijn ook nu al werkende producten
3. Wat mij betreft kun je die prima vertrouwen, het zijn geen koekenbakkers in mijn optiek. En de coördinator zal gedecentraliseerd en opensource gemaakt worden totdat het netwerk groot genoeg is om zonder te kunnen. Dat dit nu nog niet het geval is komt doordat ze nog niet de status van stichting hadden.
4. Een bron dat base 2 niet heilig is werd door Sergey in de eerder genoemde links gegeven: 'Daniel J. Bernstein used 2^25.5-ry numeral system in http://cr.yp.to/ecdh/curve25519-20060209.pdf. This is an example of how losing on conversion one can win on computations.'.
Verder zou hij geoptimaliseerd worden voor IOTA en laag energieverbruik. En eventuele zaken die ze onder de pet houden. Er wordt in ieder geval met geen woord inhoudelijk over gerept. Wel dat het in ontwikkeling is.
Ik denk niet dat IOTA een scam is. Ik denk dat het team erachter incompetent is. Ene Come-From-Beyond zie ik ook steeds bij reacties over IOTA terug, dus dit zullen iig gedeeltelijk dezelfde zijn als achter NXT. Nu heb ik daar nooit wat van meegekregen, maar die waren dus toen ook niet al te competent.
In mijn Google acties kwam ik ook op Reddits uit op links naar presentaties over ternary logic, maar het werd me niet helemaal duidelijk of dit ook mensen waren die nu bij IOTA horen. Maar dat was echt typisch een verhaal waar je weg mee kon komen bij mensen die niet bekend zijn met CMOS, maar iemand die er wel bekend mee is nooit in zal trappen. (Als je wil kan ik de uitleg hier posten, maar misschien beetje offtopic).
Laatste puntje, je schrijft dat we ze kunnen vertrouwen met hun JINN source code. Maar hoe dan? Als ze nu al bewust foutieve source code leveren? En als het dan code was die inefficienter was gemaakt is het één ding. Nog steeds niet netjes, maar goed. Maar ze leveren bewust code waar beveiligingsgaten in zitten. Wat als je er eentje van mist als bedrijf die JINN integreert op een MCU? Dan hebben we het niet over een patch uitbrengen, dan hebben we het over de bestaande voorraad producten vernietigen, nieuwe maskers laten maken (hopelijk is alleen nieuw metaal maskers nodig), en als je op schiet komen nieuwe producten na een paar maanden uit de fab rollen. Dat kost je vele miljoenen.
NEO de upcoming coin voor 2018
https://nichehunt.com/neo...lobal-domination-in-2018/
Goede updates zoals het smart economy ecosystem
https://bitcoinist.com/bl...-smart-economy-ecosystem/
En City of Zion update
Global domination in 2018... klinkt veelbelovend :-D
Van alle kanten lees ik enkel positieve ontwikkelingen. China en alles daaromheen is zo'n grote markt.. wanneer NEO echt het ethereum wordt voor Azië... Afijn.. dat heeft geen verdere uitleg nodig.
Leuke 2018 investering :-) Kijken wat het doet.
En City of Zion update
Wat ik gemerkt heb van mijn korte tijd als NEO owner.. dat het een onrustige koers heeft. Op en neer. Maar ook elke keer weer omhoog. Ik kijk gewoon niet te vaak .. geeft meer rust :-)RustStorm schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:49:
Edit: NEO daalt nu wel per bid, maar och, dat is niet zo erg.Heb wel geduld wat dat betreft.
Van alle kanten lees ik enkel positieve ontwikkelingen. China en alles daaromheen is zo'n grote markt.. wanneer NEO echt het ethereum wordt voor Azië... Afijn.. dat heeft geen verdere uitleg nodig.
[ Voor 44% gewijzigd door Lasteraar op 14-12-2017 09:16 ]
Vraagje over de Tradeview op Bitstamp: ik zie hier en daar grijze candles, wat wil dit zeggen? Was me nog nooit opgevallen, is dit een nieuwe feature?
Maar was er laatst niet veel kritiek dat het in het helemaal niet zo decentralised was, iets met weinig nodes?Lasteraar schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:13:
NEO de upcoming coin voor 2018
En City of Zion update
[...]
Wat ik gemerkt heb van mijn korte tijd als NEO owner.. dat het een onrustige koers heeft. Op en neer. Maar ook elke keer weer omhoog. Ik kijk gewoon niet te vaak .. geeft meer rust :-)
[ Voor 10% gewijzigd door DarkShadow op 14-12-2017 09:18 ]
Kritiek is er altijd, op elke coin. Nu is bovenstaande mij ontgaan.DarkShadow schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:17:
[...]
Maar was er laatst niet veel kritiek dat het in het helemaal niet zo decentralised was, iets met weinig nodes?
Ik kijk meer naar het team achter de coin, hoe actief ze zijn. Stratis is bijv ook een nog laag gewaardeerde coin met wél een serieus team erachter.
Dat zijn de coins die in 2018 nog voor positieve verassingen kunnen zorgen.
De grote knallers kun je enkel op meeliften wanneer je nog niet <1jaar geleden ingestapt bent. Coins zoals NEO en Stratis zijn leuk om nog wat rendement op te halen zonder een belachelijk hoge instap.
Dat is toch waar dit topic over gaat? Handel? :-) En de koers van de coins.
Heb dit jaar eigenlijk enkel met Bitcoin en met Stratis wat leuk geld kunnen verdienen. Voor volgend jaar zet ik mijn zinnen op NEO.
[ Voor 12% gewijzigd door Lasteraar op 14-12-2017 09:24 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
- "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]